In nijmegen heb je Pro art, ik weet niet of ze daar veel wol hebben maar het is wel een grote hobby winkel. Ook pipoos zit in Nijmegen...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:18 schreef -Bubbles- het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen uit de omgeving van Nijmegen? Ben nog steeds op zoek naar leuke wol/hobbywinkeltjes in de buurt met natuurlijk goedkope wol en katoen. Ik rij nu telkens naar Apeldoorn maar dichterbij zou fijn zijn!
Leuke kleuren bij elkaarquote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:31 schreef mmascha het volgende:
Ik kom er voor uit: ik ben verslaafd aan GS!
Nog even eenvoor kwaz0r en meteen een excuus: ik heb een beetje jouw idee gejat.
Ik weet niet of ik er echt toe kom om um zo groot te maken als mijn hele bed of dat een op-de-bank-hang-formaat wordt.Maar kijk eens hoe leuk ie bij mijn dekbed kleurt:
[ afbeelding ]
Nu heeft Zeeman het groen niet meer. Dus ik moet eens een andere samenstelling van de kleuren bedenken voor volgende projecten. ik heb vandeweek zwart en wit gekocht. Misschien dat ik er meer zwart/wit van maak het een kleur als detail.
Net zoals de rest van ons moet je hoe dan ook wachten!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:09 schreef mijsje het volgende:
Ik had vanmorgen even een schrik momentje... de post kwam en ik kreeg een mooie bolle envelope. alleen m'n adres op de voorkant en er stond: ??? op de achterkant... ik niks vermoedend scheur de envelope open, maar ik zag wat waarvan ik niet zeker weet of ik het had mogen zien... het was namelijk van de secret swapper...
secret swapper, wil je via het lootje even laten weten of ik de inhoud echt in de envelope moet laten zitten tot 1 september, of dat ik dit uit de envelope mag nemen?
de visjes moeten los gehaakt worden en dan worden vastgenaaid (of met vasten gehaakt, maar dan gaat het toch altijd wel een beetje lubberen bij de naad...) maar squares maak ik eigenlijk ook alleen nog maar op die manier vastquote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:31 schreef mmascha het volgende:
Moet je alle visjes eerst los haken of kan het op de join-manier van Lucy? Dat vind ik nl echt een uitvinding!
Uitbuiten die goedkeuring! Er gaat echt heel veel garen inzitten in dat project!![]()
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:36 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Net zoals de rest van ons moet je hoe dan ook wachten!Ongeacht van wie het pakketje komt! Nu mogen we natuurlijk niets meer zeggen over swap-projecten, anders is het al duidelijk wie het iig niet was. Dus geen opmerkingen meer over "het is klaar" of "ik ga beginnen"
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:38 schreef mijsje het volgende:
[..]
de visjes moeten los gehaakt worden en dan worden vastgenaaid (of met vasten gehaakt, maar dan gaat het toch altijd wel een beetje lubberen bij de naad...) maar squares maak ik eigenlijk ook alleen nog maar op die manier vast(moet ik wel van te voren een tekeningetje maken, zodat ik niet per ongeluk met twee dezelfden naast elkaar zit, of ze moeten allemaal helemaal hetzelfde zijn...
)
lekker voorraadje weer Lyssa!(ff checken tussendoor, hoeduur is de "wol" van de zeeman en van de wibra ook alweer?)
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:40 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Grote bol wol 1 kleur = 0.99
kleine bol wol = 0,79
Grote bol meerdere kleuren = 1,49
fluffy = 0,99
1 a 1,5 euro per bol? Ligt eraan welk merk.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:38 schreef mijsje het volgende:
[..]
de visjes moeten los gehaakt worden en dan worden vastgenaaid (of met vasten gehaakt, maar dan gaat het toch altijd wel een beetje lubberen bij de naad...) maar squares maak ik eigenlijk ook alleen nog maar op die manier vast(moet ik wel van te voren een tekeningetje maken, zodat ik niet per ongeluk met twee dezelfden naast elkaar zit, of ze moeten allemaal helemaal hetzelfde zijn...
)
lekker voorraadje weer Lyssa!(ff checken tussendoor, hoeduur is de "wol" van de zeeman en van de wibra ook alweer?)
*voor de lol meedoet*quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:40 schreef mijsje het volgende:
[..]
ik wil nie wachten, ik wil nie wachten, ik wil nie wachten... *zich op de grond laat vallen en een drama maakt*
Tuurlijk, volgens mij moeten we ook gaan raden van wie je het ontvangen hebtquote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:49 schreef TwistedDarling het volgende:
En als het dan eindelijk zover is, dan laten jullie me hier toch wel zien wat voor moois eenieder heeft gekregen?
Na al dat geouwehoer over die swap ben ik ook nieuwsgierig geworden.
Mooi, dan kan manlief helemaal zijn lol op, leuke deken en niet eens zo duur voor de "wol", of het nou van de zeeman komt of van de wibra...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:42 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
1 a 1,5 euro per bol? Ligt eraan welk merk.
Vandaag iig een zooi van Saskia bij de Wibra ingeslagen voor 1 euro per stuk en de Royal bij de Zeeman gisteren was 0.99 per stuk. Nu heb ik, als het goed is, genoeg om de babydeken mee te maken.
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:51 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Tuurlijk, volgens mij moeten we ook gaan raden van wie je het ontvangen hebtIk ben ook erg nieuwsgierig naar andere swaps
*nog even doorgaat en dan ook maar opstaat*quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:51 schreef mijsje het volgende:
[..]
Mooi, dan kan manlief helemaal zijn lol op, leuke deken en niet eens zo duur voor de "wol", of het nou van de zeeman komt of van de wibra...
*Lyssa verbaasd aankijkt en weer rustig opstaat*![]()
de swapdingetjes zelf opsturen eind augustus, helemaal mee eens... MAAR NU BEN IK WEL HEEL NIEUWSGIERIG NAAR WAT HET NOU PRECIES IS IN DIE LOSGEMAAKTE ENVELOPE...
Wat handig, zo'n overzichtje! Misschien moet ik dat ook maar eens maken, ik zit altijd te graven in mijn krat, hele inhoud eruit enzoquote:Op zaterdag 17 juli 2010 17:41 schreef Rimketje het volgende:
Net ook weer ingeslagen..
Eergister in Utrecht Phildar Plaisance (twee kleuren Knalroze/Knal groen gemengd..)
Vandaag 2 bollen Bravo (Brandweerrood en blauw), 3 bollen Bravo Color (Gemengd gekleurd, rood/paarstinten, blauw/wittinten en oranje/bruintinten) en een bolletje Glanzperle color in blauwtinten..
Heb ff geteld... Heb nu 42 verschillende soorten kleuren etc.. (En van sommige meerdere bollen..)
Hier mijn overzichtje zonder de laatste 7 aankopen...
[ afbeelding ]
http://www.karpstyles.ca/crochet/hook-chart.htmlquote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:05 schreef StefanieV het volgende:
Weet iemand hoe die maten van de haaknaalden werkt? Ik zou iets gaan maken met naald G-6, hoeveel is dit dan bij ons?
SPOILERen erg offtopic maar wel trots... we hebben sinds gisteren eindelijk vissen in ons aquarium...
ik wil er wel een keertje voor gaan zitten hoor. maar nu komt 't niet zo goed uit, misschien morgenavond en anders na 't weekend.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:56 schreef SP22 het volgende:
@trui
heb je een misschien geschreven patroon van je kleedje? Ik kan die tekeningen nooit "lezen" :-( Maar ik vind hem zo leuheuk!!
quote:Op zaterdag 17 juli 2010 16:09 schreef mijsje het volgende:
leuk Mmascha, dat dat wit steeds als detail terugkomt in alle vierkantjes! goed idee!
Ik had vanmorgen even een schrik momentje... de post kwam en ik kreeg een mooie bolle envelope. alleen m'n adres op de voorkant en er stond: ??? op de achterkant... ik niks vermoedend scheur de envelope open, maar ik zag wat waarvan ik niet zeker weet of ik het had mogen zien... het was namelijk van de secret swapper...
secret swapper, wil je via het lootje even laten weten of ik de inhoud echt in de envelope moet laten zitten tot 1 september, of dat ik dit uit de envelope mag nemen?
ik ga volgende week trouwens ook bij de zeeman of wibra garen meenemen, ik wil zo'n visjes deken zoals Inu had gemaakt ook gaan maken, en dan een beetje dit idee:
[ afbeelding ]
ik vraag me alleen nog af hoeveel draad ik nodig heb voor een bed van 1,80 X 2,00...lastig inschatten zo, maar ik wil niet tekort komen...
Hij is erg cutequote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:22 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb weer een nieuw ontwerp:
[ afbeelding ]
35 cent bij intratuin.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:56 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Hij is erg cute
Waar haal je die potjes? En hoe maak je ze vast in het potje?
Schattigquote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:22 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
kan heel goed, phildar Coton 3 verschilt ook per bol en kleur. Heel irritant als je veel bollen nodig hebt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:08 schreef TwistedDarling het volgende:
Kan het dat het garen van hetzelfde merk (in dit geval Saskia) wel eens dikker of dunner uitvalt per bol? Ik heb net met m'n nieuwe bollen voor de babydeken een GS gemaakt, maar hij is dikker en groter dan de GS's die ik met de vorige bollen had gemaakt. Maar het was toch echt allemaal van Saskia en dezelfde kleuren.Wtf moet ik daar nu weer mee?
Onhandig, verdulleme.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:26 schreef AnitraX het volgende:
[..]
kan heel goed, phildar Coton 3 verschilt ook per bol en kleur. Heel irritant als je veel bollen nodig hebt.
Arual wat een leuke weer!!!
Ja, had dat met mijn babyvestjes.,.. Begon met een nieuw bolletje bij mouw 2.. Was die inene veel kleiner dan mouw 1... Heb de eerste toen maar uitgehaald en ze allebei met de nieuwe bol gehaakt..quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:08 schreef TwistedDarling het volgende:
Kan het dat het garen van hetzelfde merk (in dit geval Saskia) wel eens dikker of dunner uitvalt per bol? Ik heb net met m'n nieuwe bollen voor de babydeken een GS gemaakt, maar hij is dikker en groter dan de GS's die ik met de vorige bollen had gemaakt. Maar het was toch echt allemaal van Saskia en dezelfde kleuren.Wtf moet ik daar nu weer mee?
wat een leuke!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 22:22 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ontworpen is een groot woord voor de tel kwijtraken tijdens NL-Uruguay en dan opeens een langwerpige cactus hebben.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:45 schreef Niara het volgende:
[..]
wat een leuke!
heb je hem zelf ontworpen?
Ik kan geen plant in leven houden en heb op een dag heel veel echte cactussen gekocht. Die gingen allemaal dood, en toen had ik 100 cactuspotjes over of zo. En toen zag ik in dit topic een keer gehaakte cactussen voorbij komen. Daarom heb ik leren haken, wilde ik ook.quote:Op zondag 18 juli 2010 09:27 schreef StefanieV het volgende:
Arual die is schattig!! Jij houdt van (nep)cactussen precies?
Dat heb ik ook wel eens. Zelfs wel eens in 1 bol. Dat ie ineens dunner wordt. Heel irritant!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:08 schreef TwistedDarling het volgende:
Owjee, dan ben ik daar schuldig aan denk ik. Ik vind het een heel lief bloemetje met die speldjes!quote:Op zondag 18 juli 2010 10:35 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ontworpen is een groot woord voor de tel kwijtraken tijdens NL-Uruguay en dan opeens een langwerpige cactus hebben.![]()
[..]
Ik kan geen plant in leven houden en heb op een dag heel veel echte cactussen gekocht. Die gingen allemaal dood, en toen had ik 100 cactuspotjes over of zo. En toen zag ik in dit topic een keer gehaakte cactussen voorbij komen. Daarom heb ik leren haken, wilde ik ook.![]()
Ik ben nu trouwens bezig met een dekentje, dus de cactusbusiness staat even stil.
ik had het bij countrycrafts besteld en het Lucy pack was zo binnen van stylecraft, maar ik had nog meer besteld en het 2e deel was nooit aangekomen. Nu heeft ze een nieuwe opgestuurd.quote:Op zondag 18 juli 2010 12:31 schreef trui het volgende:
anitra, welkom terug! veel gehaakt op vakantie? en waar had je die stylecraft nou besteld eigenlijk? er was op ravelry nog iemand die problemen had met een stylecraft bestelling, maar dat was via Masons, geloof ik.
Ja! Dat was ik!quote:Op zondag 18 juli 2010 13:05 schreef Spiegelei het volgende:
Ezel nummer 2 is net klaar (foto volgt vanavond), nu eens kijken welke patroontjes ik nu wil maken.
Ik heb namelijk ook nog wat patroontjes van Delicous Crochet liggen die ik nog wil maken.
Hier was iemand die misschien samen wilde kopen?? Ik heb eventueel wel interesse.
Ik heb nou een paar keer wat gemaakt van haar en ik vind de patroontjes echt heel duidelijk, heel fijn met meerdere foto's enzo. Op zich gun ik haar het geld ook wel, maar ze heeft te veel leuke dingen en dan wordt het prijzig. Nou ja let me know!
Nu weer een nieuw projectje uitzoeken (ik heb zooooveel plannen...)
ooh leuk! Zeker die vinnetjesquote:Op zondag 18 juli 2010 13:41 schreef mijsje het volgende:
ik heb even een visje (twee dus) geprobeerd of het goed lukte (ik wilde persé met van die bolletjes die de vinnen werden) en hier het resultaat:
[ afbeelding ]
en omdat ik niet wilde dat ze zomaar weer weggegooid werden, heb ik er maar een knuffelvisje van gemaakt:
[ afbeelding ]
ik heb manlief er al op voorbereid dat we dus 30 bollen "wol" gaan halen en dat dat dus een deken van ongeveer 30 euro gaat worden...(zijn eerste reactie
, zijn uiteindelijke reactie: ik vind het prima...
)
je hebt een pm!quote:Op zondag 18 juli 2010 13:21 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Ja! Dat was ik!Ik wil graag de lama, maar die is 6,20 en er is wel een pakket van 6 voor 32 dollar, maar ik had er geen zes die ik leuk vond
Naast lama vond ik ook het schaap en de draak erg leuk!
zeg m maar dat dat hartstikke goedkoop is voor zo'n mooie deken.quote:Op zondag 18 juli 2010 13:41 schreef mijsje het volgende:
ik heb even een visje (twee dus) geprobeerd of het goed lukte (ik wilde persé met van die bolletjes die de vinnen werden) en hier het resultaat:
[ afbeelding ]
en omdat ik niet wilde dat ze zomaar weer weggegooid werden, heb ik er maar een knuffelvisje van gemaakt:
[ afbeelding ]
ik heb manlief er al op voorbereid dat we dus 30 bollen "wol" gaan halen en dat dat dus een deken van ongeveer 30 euro gaat worden...(zijn eerste reactie
)
Ze zijn makkelijk he! Leuk!quote:Op zondag 18 juli 2010 13:41 schreef mijsje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
)
ik vind zoiets ook heel mooi:quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:31 schreef mmascha het volgende:
Ik kom er voor uit: ik ben verslaafd aan GS!
Nog even eenvoor kwaz0r en meteen een excuus: ik heb een beetje jouw idee gejat.
Ik weet niet of ik er echt toe kom om um zo groot te maken als mijn hele bed of dat een op-de-bank-hang-formaat wordt.Maar kijk eens hoe leuk ie bij mijn dekbed kleurt:
[ afbeelding ]
Nu heeft Zeeman het groen niet meer. Dus ik moet eens een andere samenstelling van de kleuren bedenken voor volgende projecten. ik heb vandeweek zwart en wit gekocht. Misschien dat ik er meer zwart/wit van maak het een kleur als detail.
Hij is net zoals de vorige erg mooiquote:Op zondag 18 juli 2010 23:04 schreef Spiegelei het volgende:
hier is ezel nummer 2. Hij is gelijk aan de eerste die ik heb gemaakt dus niets nieuws voor jullie, maar ja toch wel leuk om ff te showen haha:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik ben nog niet zo handig in 't uitschrijven van patronen, maar heb net even snel een poging gedaan. hier een wat erg uitvoerige versie van 't blok waar ik dat kleedje van gemaakt heb. het verdient denk ik wel aanbeveling om het plaatje van mypicot er naast te houden, dat maakt het volgens mij veel inzichtelijker. ik hoop dat je er wat mee kunt!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:56 schreef SP22 het volgende:
@trui
heb je een misschien geschreven patroon van je kleedje? Ik kan die tekeningen nooit "lezen" :-( Maar ik vind hem zo leuheuk!!
Oh nee, ze zijn expres zo losquote:Op zondag 18 juli 2010 22:05 schreef mijsje het volgende:
Mmascha, bedankt voor het meedenken! Ik ga zeker kijken voor die kleuren in de winkel. misschien meer met grijs dan met zwart en misschien wat meer als overgang van donker naar licht, maar ik snap je idee en denk er serieus over na
Inu, ze zijn zeker leuk!ze maken ook snel, waardoor ik het ook leuker vind omdat je sneller resultaat ziet
![]()
jammer dat je vissen te los zijn, komt het door de naald die je gebruikt had? ze zijn ook gigantisch vergeleken met de vissen die ik heb
Trui, je bent helemaal geweldig!!!quote:Op zondag 18 juli 2010 23:41 schreef trui het volgende:
[..]
ik ben nog niet zo handig in 't uitschrijven van patronen, maar heb net even snel een poging gedaan. hier een wat erg uitvoerige versie van 't blok waar ik dat kleedje van gemaakt heb. het verdient denk ik wel aanbeveling om het plaatje van mypicot er naast te houden, dat maakt het volgens mij veel inzichtelijker. ik hoop dat je er wat mee kunt!
wow... die is zeker heel mooi... maar goed, eerst de visjesdeken, en dan kijken of ik hem nog steeds zooooo mooi vindquote:Op zondag 18 juli 2010 22:52 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind zoiets ook heel mooi:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 18 juli 2010 23:41 schreef trui het volgende:
[..]wow, dat is pas uitgebreidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dan krijg je een heel mooi blokje
ik ben bezig nu uit de map die ik van mijn man heb gekregen. daar staan leuke dingen in, klassieke dingen... van alles wat... ik ben nu bezig met een kleedje (waarvan ik nog niet weet wat ik ermee ga doen) gewoon om als tijdsverdrijf...het heeft in de verste verte wel iets weg van die blokken die jij doet Trui, vooral door dat picot-randje en dat de blokken daarmee aan elkaar zitten...
en zo heb ik uit de map nog meer gemaakt, een bloem, een telefoontasje en datzelfde blok als hierboven, maar dan in het blauw...![]()
Ik had geen bruinquote:Op maandag 19 juli 2010 11:50 schreef mijsje het volgende:
klopt, ik denk ook niet dat hij zal eindigen op m'n eigen tafel... misschien wat voor schoonmoeder, die wil veel in lichte kleuren voor haar nieuwe inrichting...
leuke cactusik zou het onderste stukje alleen in het bruin gedaan hebben... het bloemetje bovenop vind ik wel weer helemaal leuk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |