In een schone auto rijdt je verstandiger, de auto rijdt ook fijner, en is ook nog eens zuiniger.quote:Op donderdag 15 juli 2010 07:31 schreef Breuls het volgende:
Ik zou de mijne eens van binnen moeten doen, beetje het dashboard poetsen ofzo, want daar zit allemaal stof en vuil op.
Wassen en poetsen knapt een auto echt wel van opquote:Op donderdag 15 juli 2010 00:11 schreef L0we het volgende:
[..]
Ach, als ik zeker wist dat hij er mooier van werd had ik het echt allang gedaan!
Je mag het alsnog eens uitleggen waarom een schone auto van binnen zuiniger rijdt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 07:35 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
In een schone auto rijdt je verstandiger, de auto rijdt ook fijner, en is ook nog eens zuiniger.
(Oorzaak en gevolg...enzo)
De meeste auto's wel! Die van mij nietquote:Op donderdag 15 juli 2010 08:06 schreef mstr het volgende:
[..]
Wassen en poetsen knapt een auto echt wel van op
Da's niet zo moeilijk, omdat je er best een beetje van geniet als de boel eens netjes schoon is, ga je omzichtiger om met alles, dat werkt door in de manier waarop je rijdt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je mag het alsnog eens uitleggen waarom een schone auto van binnen zuiniger rijdt.
Gamma, verf, roller....quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:52 schreef L0we het volgende:
[..]
De meeste auto's wel! Die van mij niet. Door de vorige eigenaar is hij handmatig overgeschilderd, maar die verf is erg lelijk aan het worden.
Zat meer te denken aan: nog eventjes door rijden, volgend jaar in de stalling, compleet strippen, roestbehandeling, nieuwe dorpels erin lassen, spuitbeurtje, en daarna nog lang en gelukkig samen levenquote:Op donderdag 15 juli 2010 09:05 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Gamma, verf, roller....
Of koop een paar spuitbussen.
Ik had verwacht dat je over gewichtsbesparing zou beginnen maar vind dit nog meer vergezocht.quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:05 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk, omdat je er best een beetje van geniet als de boel eens netjes schoon is, ga je omzichtiger om met alles, dat werkt door in de manier waarop je rijdt.
in een vieze ragbak ga je ook niet chaufferen alsof je de koningin moet vervoeren daarmee ga je raggen....
Het zij zo, want het is zo.quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat je over gewichtsbesparing zou beginnen maar vind dit nog meer vergezocht.
Van binnen moet hij inderdaad wel een beetje schoon zijn ja!quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:17 schreef Empathologica het volgende:
Vind een schone auto wel fijner rijden maar dat komt omdat ik me anders kapot nies![]()
Zo, slappe tvp want ik ga terug m'n bed in
Voor mij geld dit ook iedergevalquote:Op donderdag 15 juli 2010 09:05 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk, omdat je er best een beetje van geniet als de boel eens netjes schoon is, ga je omzichtiger om met alles, dat werkt door in de manier waarop je rijdt.
in een vieze ragbak ga je ook niet chaufferen alsof je de koningin moet vervoeren daarmee ga je raggen....
http://groenekever.nl/fotos/budel10/IMG_3384_800x600.jpgquote:Op donderdag 15 juli 2010 02:34 schreef JJH het volgende:
Wassen hoort er heul niet bij, je zou die van mij nu eens moeten zien. Binnenspiegel is vrij nutteloos.
Wat dacht je van auto verkopen?quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Zat meer te denken aan: nog eventjes door rijden, volgend jaar in de stalling, compleet strippen, roestbehandeling, nieuwe dorpels erin lassen, spuitbeurtje, en daarna nog lang en gelukkig samen leven
Soms heb je zo'n band met een auto, om wat voor reden dan ook, dat je die liever helemaal binnenstebuiten keert dan dat je hem zomaar wegdoet..Of het is een bijzonder modelquote:
Ik zou zo weer een 206 terugkopen als ik deze weg doe.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
Soms heb je zo'n band met een auto, om wat voor reden dan ook, dat je die liever helemaal binnenstebuiten keert dan dat je hem zomaar wegdoet..Of het is een bijzonder model
Ik heb dan wel geen auto die ik koester, maar je wil niet weten hoe mijn favoriete huissokken eruit zien, die heb ik al minstens 10 keer moeten stoppen, maar toch doe ik ze niet weg
Hoef je je helemaal niet voor te schamen hoorquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:24 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik zou zo weer een 206 terugkopen als ik deze weg doe.![]()
Ik heb nu een 1.4 zonder airco maar wil als volgende auto toch wel een 1.6 ofzo met aircoquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:29 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hoef je je helemaal niet voor te schamen hoor
Mijn broer begon jaren geleden met een model Opel Corsa, en is elke twee jaar het nieuwe model gaan kopen.Hij is er verknocht aan, vind dat best lief
Mwah, zo erg is het nou ook nog weer niet.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:29 schreef T42 het volgende:
[..]
http://groenekever.nl/fotos/budel10/IMG_3384_800x600.jpg
Nooit van mn leven!quote:
Het is niet echt een heel bijzonder model, het komt een beetje vanuit mn hobby. Ik knap regelmatig 5jes op, vind het gewoon heerlijk om te sleutelen en knutselen tot hij weer als nieuw rijdt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
Soms heb je zo'n band met een auto, om wat voor reden dan ook, dat je die liever helemaal binnenstebuiten keert dan dat je hem zomaar wegdoet..Of het is een bijzonder model
Ik heb dan wel geen auto die ik koester, maar je wil niet weten hoe mijn favoriete huissokken eruit zien, die heb ik al minstens 10 keer moeten stoppen, maar toch doe ik ze niet weg
Opgelostquote:Op donderdag 15 juli 2010 19:13 schreef CherryLips het volgende:
en wil hij helemaal niet meer met me mee rijden.
heb ik met me groenekever. die had 6jaar geleden al op de sloop moetten staan maar hij staat nog altijd in de stalling met apk en ligt helemaal uitelkaar voor oplapbeurd van 5 jaarquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:13 schreef Purdey het volgende:
@Cherry: Je hebt het goed voor elkaar chick! Mijn pa wil alleen maar dat ik rijd, als hij er naast zit![]()
Maar dat commentaar ken ik ja. En probeer maar niet te zeggen dat je er niet op zit te wachten, anders krijg je ineens 'auto-arrest'. Oftewel, ik mag helemaal niet meer met de auto weg. Zei van de week voor de grap tegen m'n moeder die achterin zat 'Wat is S** ineens wit geworden hé?'
(Mijn instructeur was een Hindoestaanse jongen) Kon hij ook niet om lachen
![]()
En toen ik zei dat zijn les methode niet had misstaan, rond '40-'45 zag hij daar ook de humor niet van in
Bij mij ging dat gelukkig snel over!quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Mijn moeder stressed 'm ook helemaal als ze naast mij zit, maar dat is andersom ook zo.
Welke snelwegen rij je? Gelukkig is het vakantietijdquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:18 schreef The6thgate het volgende:
Vanaf maandag ben ik in het bezig van m'n eerste auto. Denk dat de eerste grote ergernis file gaat worden aangezien ik vooral de drukste snelwegen aan ga doen
Heb ik ook hoor. M'n pa rijd goed, maar doodeng. Met 60 km/u in z'n 4 richting een rotonde rijden, en op het aller-allerlaatste moment ineens afremmen. Toen we eraf gingen en ik vroeg of hij het normaal vond geen richting aan te geven zei hij dat dat onzin wasquote:Op donderdag 15 juli 2010 20:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
goede grappen wel
Mijn moeder stressed 'm ook helemaal als ze naast mij zit, maar dat is andersom ook zo.
M'n moeder wil volgens mij niet naast me zittenquote:Op donderdag 15 juli 2010 20:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
goede grappen wel
Nog erger: knipperlicht aan, maar toch doorrijden. Kun je alsnog stevig op de rem.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:26 schreef Empathologica het volgende:
@ Purdey; Geen knipperlicht aanzetten, mijn allergrootste ergernis.
Ooooh wat kan ik daar vals om worden. Moest laatst van m'n fiets afstappen (mocht ff niet rijden) omdat die auto voorrang had, maar neeee op het laatste moment sloeg ie af. Eikel. Ik haat afstappen
Het meest irritante er aan is dat je denkt dat je door kunt maar dan echt vol in de remmen moet.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:57 schreef Purdey het volgende:
Meid! Honger in Afrika, oorlog in Irak&Afghanistan, maar dat jij van je fiets moet afstappen..Amnesty moet er naar kijken!Nee hoor, flauw. Geen richting aangeven is irritant.Als je driekwart rond gaat, zet dan je richting even aan naar links. En ook als je de rotonde verlaat. Weet iedereen waar hij/zij aan toe is
Bij mijn auto staat op sluiting de deksel gewoon wat erin moetquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:12 schreef Empathologica het volgende:
De 1e keer tanken was geniaal, vriendin werkte bij de pomp dus die deed het voor. Toen ik, nou getankt enzo dus afrekenen. Stonden we d'r na te krijsen als viswijven omdat ik die kutdop er niet op kreeg. Zat er ook nog is een kei mooie jongen achter de kassa, dus dezelfde avond stond ik met 's pap z'n auto er weerHet valt best mee eigenlijk, het moeilijkste vind ik nog die dop er af krijgen en onthouden dat ik Euro95 moet tanken.
Nee, want koelvloeistof is een gesloten systeem, dus er zou niets kunnen verdampen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:59 schreef Empathologica het volgende:
Oh ja, ook een keer gehad. Toen schoot ik er voor, (kon niet meer remmen ivm auto's achter me) en dat ging nog wel hoor, hij hoefde niet eens te remmen maar die vent heeft me een kilometer achtervolgt, toeteren, plakken, vinger opsteken, flitsen met de lampen etc. Heb m'n lesje geleerd, stop liever voor Jan lul dan nog een keer zoiets.
Ik vergeet m'n knipperlichten nooit meer, elke keer als ik het vergat met lessen werd ik langs de kant gezet en kon ik 5 keer het routinedingetje uitvoeren van in spiegels kijken - over de schouder - knipperlicht aan. Dat was zo vernederend
Trouwens, een hele blonde vraag.. Maar koelvloeistof en al die shizzle in de motor enzo. Zou dat extra verdampen met dit weer?
Blond?quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:12 schreef Empathologica het volgende:
De 1e keer tanken was geniaal, vriendin werkte bij de pomp dus die deed het voor. Toen ik, nou getankt enzo dus afrekenen. Stonden we d'r na te krijsen als viswijven omdat ik die kutdop er niet op kreeg. Zat er ook nog is een kei mooie jongen achter de kassa, dus dezelfde avond stond ik met 's pap z'n auto er weerHet valt best mee eigenlijk, het moeilijkste vind ik nog die dop er af krijgen en onthouden dat ik Euro95 moet tanken.
En zal ik je eens wat vertellen?quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:21 schreef Empathologica het volgende:
Yup, en niet zo'n beetje ook, vandaar dat ik verf
Kan niet andersquote:
Ik heb hem ook een keer in z'n vrij gezet en niet op handrem bij het tanken, toen begon hij ineens zachtjes achteruit te rollen tijdens het tanken.quote:
Dat overkomt mij dan nooitquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:25 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik heb hem ook een keer in z'n vrij gezet en niet op handrem bij het tanken, toen begon hij ineens zachtjes achteruit te rollen tijdens het tanken.
Eenmalig gebeurd.quote:
Dan ben je vrij langquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:28 schreef mstr het volgende:
[..]
Eenmalig gebeurd.
Toen maar m'n voet achter m'n achterwiel gezet tot hij volgetankt was, toen slang terug gehangen, terwijl ik nog met mn voet achter het wiel stond en toen snel op de handrem gezet.
M'n tankdop zit recht boven m'n achterwiel. Dus tanken, terughangen gaat wel terwijl m'n voet er onder zat.quote:
Altijd leuk, die kleine blunders.quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:25 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik heb hem ook een keer in z'n vrij gezet en niet op handrem bij het tanken, toen begon hij ineens zachtjes achteruit te rollen tijdens het tanken.
Het kwam doordat ik van een 80 weg af kwam, dan heb je een hele korte afrit naar het benzinestation, dus dan zet je hem voor het gemak in z'n vrij. Alleen vergat ik hem dus weer in z'n 1 te zetten of handrem erop toen ik stil stond.quote:
Dat doe ik nooit eigenlijk, ik heb hem ALTIJD in de versnelling staan. Gebruik vaak de motor om af te remmenquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:51 schreef mstr het volgende:
[..]
Het kwam doordat ik van een 80 weg af kwam, dan heb je een hele korte afrit naar het benzinestation, dus dan zet je hem voor het gemak in z'n vrij. Alleen vergat ik hem dus weer in z'n 1 te zetten of handrem erop toen ik stil stond.
Ik ook, maar om nou 4 > 3 > 2 >1 te schakelen is ook niet echt fijn binnen 10 seconden.quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat doe ik nooit eigenlijk, ik heb hem ALTIJD in de versnelling staan. Gebruik vaak de motor om af te remmen
Dan sla je dr toch 1 of 2 over?quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:58 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik ook, maar om nou 4 > 3 > 2 >1 te schakelen is ook niet echt fijn binnen 10 seconden.
Ik vind het altijd een soort van therapeutische bezigheidquote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:03 schreef mazaru het volgende:
Als je eenmaal bezig bent, dan is de auto schoonmaken best wel een leuk karweitje. Het moet gewoon de perfecte temperatuur zijn en je moet geen haast hebben.
Maar je moet het pas doen als het echt! echt! echt! heel hard nodig is. Dan heb je er tenminste plezier van.
Kwestie van door de wasstraat rijden toch? Wat ben je kwijt, 10 minuten voor een full service ding?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:03 schreef mazaru het volgende:
Als je eenmaal bezig bent, dan is de auto schoonmaken best wel een leuk karweitje. Het moet gewoon de perfecte temperatuur zijn en je moet geen haast hebben.
Maar je moet het pas doen als het echt! echt! echt! heel hard nodig is. Dan heb je er tenminste plezier van.
kunstmatige intelligentiequote:Op donderdag 15 juli 2010 23:21 schreef Empathologica het volgende:
Yup, en niet zo'n beetje ook, vandaar dat ik verf
We maken je niet belachelijk, niks mis met blond.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:14 schreef Empathologica het volgende:
Ik voel me belachelijk gemaakt!Heb vandaag wel m'n diploma opgehaald ja, dus blijkbaar zit er wel íets daarboven
Ben alleen niet zo handig met uhm, macroniveau.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:32 schreef Empathologica het volgende:
Microbiologisch analist
En dat blonde is dus donkerrood geverfd.
Heb hem ook al twee keer thuis laten liggen..Dat is het fijne van een tassentic hebben, elke keer mis ik spullen vanwege een andere tas, zo ook m'n rijbewijsquote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:25 schreef CherryLips het volgende:
M'n vader zat niet meer te miepen naast me net(naar het zwembad en terug gereden, was alleen m'n rijbewijs vergeten maar ach
).
Ik ken het, ik heb echt twintig tassen ofzo. Hoe vaak ik mezelf wel niet heb buitengeslotenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Heb hem ook al twee keer thuis laten liggen..Dat is het fijne van een tassentic hebben, elke keer mis ik spullen vanwege een andere tas, zo ook m'n rijbewijs
Ik ookquote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Heb hem ook al twee keer thuis laten liggen..Dat is het fijne van een tassentic hebben, elke keer mis ik spullen vanwege een andere tas, zo ook m'n rijbewijs
Vanuit Utrecht eigenlijk alle kanten op (delft, a'dam, den bosch, arnhem)quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:37 schreef L0we het volgende:
[..]
Welke snelwegen rij je? Gelukkig is het vakantietijd
Dat hangt er maar net vanaf op welk moment je welke kant op moet. Ik rijd zelf ook een stuk A2, maar dat is goed te doen hoorquote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:32 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Vanuit Utrecht eigenlijk alle kanten op (delft, a'dam, den bosch, arnhem)
Dan begint het vaak al wel druk te worden ja, ik rij meestal tussen half 7 en half 8 over de a12, traject ede - gouda. Dan is dat nog wel heel goed te doenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:19 schreef The6thgate het volgende:
Ik heb een tijd gechauffeurd van voornamelijk a'dam naar utrecht tussen 7 en 8. dat is toch wel druk.
naar delft en andere locaties heb ik geen idee hoe het gaat. zal vooral met slecht weer wel file zijnMoet iig om 8u 's ochtends beginnen dus vaak tussen 7 en 8 onderweg zijn.
Zonde van 't blond.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:32 schreef Empathologica het volgende:
Microbiologisch analist
En dat blonde is dus donkerrood geverfd.
Alles kan, het is alleen veel moeite.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:21 schreef Empathologica het volgende:
Ik vind het meevallen, maar mijn auto is vrij licht vergeleken met bv de Dodge van m'n broer. Dus misschien dat ik daarom niet merk dat er geen stuurbekrachtiging opzit.
Trouwens, dat kun je er toch zelf inbouwen? Althans broertjelief zei zoiets als 'En als je geen spieren kan kweken bouwen we dat er wel in'
Zeker waarquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:42 schreef mstr het volgende:
[..]
Alles kan, het is alleen veel moeite.
Je moet ook gewoon de auto rustig laten rollen en dan sturen, dan gaat het al 10x makkelijker.
Ja, maar als je net een rijbewijs hebt doe je dat nietquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:42 schreef mstr het volgende:
[..]
Alles kan, het is alleen veel moeite.
Je moet ook gewoon de auto rustig laten rollen en dan sturen, dan gaat het al 10x makkelijker.
Ik vind jou pilliewilliemonniewonnie zo lief klinkenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, maar als je net een rijbewijs hebt doe je dat niet
Het is ook door een Fokster bedachtquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:33 schreef Purdey het volgende:
Ik vind jou pilliewilliemonniewonnie zo lief klinken![]()
Is ook wel zoquote:Dat is even geheel offtopic, dat weet ik![]()
Waarschijnlijk went het ook wel hoor, zwaarder sturen, maar vind stuurb. gewoon fijn
Op den duur merk je er echt niks van, de 1e keer is ff raar maar als je 5 minuten er in zit heb je het niet eens meer in de gaten. Dus ik zou een auto niet afkeuren omdat ie geen stuurbekrachtiging heeft.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:33 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vind jou pilliewilliemonniewonnie zo lief klinken![]()
Dat is even geheel offtopic, dat weet ik![]()
Waarschijnlijk went het ook wel hoor, zwaarder sturen, maar vind stuurb. gewoon fijn
De saxo?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:50 schreef Puala het volgende:
De auto was fijn om in te rijden. Het onderhoudsboekje ziet er goed uit en de verzekeringskosten vallen allemaal mee. Dus we hebben geboden en onderhandeld. Dinsdag kan ik mijn auto ophalen
Nouja, dan zit het waarschijnlijk iig goed met het onderhoud. Maaar, ik denk wel dat er veel korte ritjes mee zijn gemaakt wat niet altijd even goed schijnt te zijn ofzo.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:09 schreef Purdey het volgende:
Gisteravond ontdekt dat ik een auto met stuurbekrachtiging wil![]()
Even een rondje gemaakt in de auto van een vriendin, een Punto zonder stuurb. Dat is zwaar, en vervelend met parkeren ook
Wat ik vergeet te vragen. Ik heb op internet bij een merkdealer in Delft een Nissan Micra gezien. Specificaties:
03-1997
120.000 km
APK bij aflevering
Onderhoudsboekjes aanwezig, en 4 eigenaren gehad
Stuurbekrachtiging![]()
Prijs: ¤1750,-
Enige maar..Het betreft een leenauto van de werkplaats van de dealer. Hij ziet er werkelijk smetteloos uit op de foto's, en qua techniek/prijs is het zeer aantrekkelijk. Maar ik weet niet of het verstandig is om een leenauto van een werkplaats te kopen. Er hebben toch een hoop mensen mee gereden..Wat denken jullie?
Maar hoe is dat met andere Micra's. Die zijn ook niet gebruikt voor dagelijks lange rittenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:27 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nouja, dan zit het waarschijnlijk iig goed met het onderhoud. Maaar, ik denk wel dat er veel korte ritjes mee zijn gemaakt wat niet altijd even goed schijnt te zijn ofzo.
Das ook weer waar!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar hoe is dat met andere Micra's. Die zijn ook niet gebruikt voor dagelijks lange ritten
Dus ik zou 'm niet laten staan, alleen omdat het een leenauto is.
Jupquote:
T jongere zusje van mijnequote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:44 schreef Puala het volgende:
[..]
JupMijn moeder weet nog van niets, maar dat geeft niet. Dan kan ik haar lekker verassen als ze van vakantie thuis komt
Perfect, met zonnedakje en alquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:34 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Das ook weer waar!![]()
Hoe ziettie eruit purdey?
Leuk! Mooi roodquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
Perfect, met zonnedakje en al![]()
[ afbeelding ]
Krijg je er garantie bij?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een afschuwelijke auto blijft het tochquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Welkom bij het zonnedak-clubjequote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je vindt hem in ieder geval terug op de parkeerplaatsquote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
100 mensen die allemaal even aan het ding moesten wennen omdat het hun eigen auto niet is. Ik weet niet of auto's erg veel last hebben van gekloot met koppelen en schakelen, maar in dat geval heeft deze er veel last van.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:40 schreef Purdey het volgende:
Een soort mini brandweerwagentjeGarantie weet ik niet, er zit in elk geval een aflevercheck, en APK bij
De KM stand is trouwens nog steeds oplopend, aangezien hij nu nog als leenauto wordt gebruikt. En dat staat me een beetje tegen, dat er misschien wel 100 mensen in hebben gereden..
Of 1 persoon die constant met slepende koppeling rijdt en veel te laat schakeltquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:45 schreef Breuls het volgende:
[..]
100 mensen die allemaal even aan het ding moesten wennen omdat het hun eigen auto niet is. Ik weet niet of auto's erg veel last hebben van gekloot met koppelen en schakelen, maar in dat geval heeft deze er veel last van.
Vind het ook niet echt een mannen-autoquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:42 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik vind het nog wel een guitig modelletje voor een vrouw.. Zou er voor mezelf niet zo gauw eentje kopen, dat wel
Moest ik ook gelijk aan denken jaquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:47 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vind het ook niet echt een mannen-autoDit karretje deed me heel erg aan het autootje van pieter post denken
Ja, het staat me wel, is echt iets voor mij!
Pieter Post autoquote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:47 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vind het ook niet echt een mannen-autoDit karretje deed me heel erg aan het autootje van pieter post denken
Ja, het staat me wel, is echt iets voor mij!
Whut?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:41 schreef Empathologica het volgende:
Ben net ff in m'n onderbroek en pyjamashirtje stukje gaan rijdenVerveelde me een beetje, maar het is wel lekker buiten vind ik.
Haha, het is zeker lekker buiten! Ik zit nog lekker in mn korte broek buitenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:41 schreef Empathologica het volgende:
Ben net ff in m'n onderbroek en pyjamashirtje stukje gaan rijdenVerveelde me een beetje, maar het is wel lekker buiten vind ik.
Daar had ik nog niet bij nagedachtquote:
En waar heb je een broek ook nog voor nodig als er een auto omheen zit...quote:Op zondag 18 juli 2010 00:05 schreef Empathologica het volgende:
[..]
Daar had ik nog niet bij nagedacht![]()
Niet dat ik nou zo'n naturist ben ofzo, maar ik had gewoon geen zin om nog een broek aan te trekken.
Uhm, dan doet hij het juist goed tochquote:Op zondag 18 juli 2010 14:24 schreef Purdey het volgende:
Ik had beter niet kunnen gaan rijden geloof ik![]()
.En op een rotonde kwam er een man van links, maar die gaf geen richting aan waardoor ik doorreed, en hij haast op me knalde, gevolg: *Toet-toet* en een middelvinger![]()
Ja, de middelvinger was terrecht. Hij reed al op de rotonde, en ging driekwart rond. Ik moest er nog op, en reed gewoon door. Terwijl ik geen voorrang had, maar ik wist niet waar hij heen wilde.quote:
In principe is richting aangeven naar links als je de rotonde blijft volgen niet verplicht (wel zo sociaal), dus reken er voortaan op dat iedereen die geen richting aan geeft kan doorrijdenquote:Op zondag 18 juli 2010 14:28 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja, de middelvinger was terrecht. Hij reed al op de rotonde, en ging driekwart rond. Ik moest er nog op, en reed gewoon door. Terwijl ik geen voorrang had, maar ik wist niet waar hij heen wilde.
Dat doe ik alleen met 3 kwart rond hoor, linksaf richting aangeven. Anders wordt het helemaal verwarrend.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:36 schreef The6thgate het volgende:
[..]
In principe is richting aangeven naar links als je de rotonde blijft volgen niet verplicht (wel zo sociaal), dus reken er voortaan op dat iedereen die geen richting aan geeft kan doorrijden
quote:Op zondag 18 juli 2010 14:24 schreef Purdey het volgende:
Ik had beter niet kunnen gaan rijden geloof ik![]()
De auto is 7 keer afgeslagen, waarvan 4 keer voor hetzelfde stoplicht![]()
Denk dat de mensen achter me heel blij met me waren..En op een rotonde kwam er een man van links, maar die gaf geen richting aan waardoor ik doorreed, en hij haast op me knalde, gevolg: *Toet-toet* en een middelvinger![]()
Voorlopig ga ik het verkeer niet meer in, in elk geval niet tot ik een auto heb die wel fijn rijd. Klote Astra![]()
En natuurlijk ligt het niet aan de auto, maar ik moet toch iets de schuld geven?
Zo denk ik ook: geen richting, dan blijven ze op de rotonde. Maar ik heb ook een keer tijdens de rijles gehad dat een auto aangaf af te slaan en vervolgens wel op de rotonde bleef, de mongool, en sindsdien ben ik heel voorzichtig. Moest de instructeur ook uit me slaan.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:36 schreef The6thgate het volgende:
[..]
In principe is richting aangeven naar links als je de rotonde blijft volgen niet verplicht (wel zo sociaal), dus reken er voortaan op dat iedereen die geen richting aan geeft kan doorrijden
Ik vraag me soms echt af of ik tijdens het afrijden geen doorschijnend shirtje aanhad ofzo, die man was gek dat hij me liet slagenquote:Op zondag 18 juli 2010 14:42 schreef mstr het volgende:
Wat halen jullie af en toe toch rare fratsen uit zeg
Meestal zijn het ook mensen die hebben leren rijden op het moment dat er nog bijna geen rotondes in Nederland waren. De nieuwere generatie doet het over het algemeen een stuk beter is mijn ervaring.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo denk ik ook: geen richting, dan blijven ze op de rotonde. Maar ik heb ook een keer tijdens de rijles gehad dat een auto aangaf af te slaan en vervolgens wel op de rotonde bleef, de mongool, en sindsdien ben ik heel voorzichtig. Moest de instructeur ook uit me slaan.
Misschien heeft ie tijdens het afrijden wel met z'n ogen dicht gezeten van angst en wilde je niet nog een keer laten afrijden, ter bescherming van de rest van de examinatoren.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vraag me soms echt af of ik tijdens het afrijden geen doorschijnend shirtje aanhad ofzo, die man was gek dat hij me liet slagen
Haha, ook een goeie optie. Ik had niks bijzonders aan met examen, dus dat zal het wel niet geweest zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tijdens m'n examen gewoon prima reed. Het is gewoon de auto die me irriteert, ik wil m'n lesauto terugquote:Op zondag 18 juli 2010 14:44 schreef mstr het volgende:
[..]
Misschien heeft ie tijdens het afrijden wel met z'n ogen dicht gezeten van angst en wilde je niet nog een keer laten afrijden, ter bescherming van de rest van de examinatoren.
Die kom ik ook dagelijks tegen, daarom altijd wachten tot ze ook écht afslaanquote:Op zondag 18 juli 2010 14:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo denk ik ook: geen richting, dan blijven ze op de rotonde. Maar ik heb ook een keer tijdens de rijles gehad dat een auto aangaf af te slaan en vervolgens wel op de rotonde bleef, de mongool, en sindsdien ben ik heel voorzichtig. Moest de instructeur ook uit me slaan.
M'n pa zou het niks uitmaken denk ik, die is er ook niet al te voorzichtig mee.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:48 schreef mstr het volgende:
Ik denk dat m'n pa bozer zou zijn op m'n ma als die er een deuk in zou rijden als dat het mij zou gebeuren.
Ga dan eens op een verlaten weggetje oefenen met wegrijden en stoppenquote:Op zondag 18 juli 2010 14:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, ook een goeie optie. Ik had niks bijzonders aan met examen, dus dat zal het wel niet geweest zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tijdens m'n examen gewoon prima reed. Het is gewoon de auto die me irriteert, ik wil m'n lesauto terug
Je hebt altijd wel een keer dat het niet meezit als je aan het rijden bent.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, ook een goeie optie. Ik had niks bijzonders aan met examen, dus dat zal het wel niet geweest zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tijdens m'n examen gewoon prima reed. Het is gewoon de auto die me irriteert, ik wil m'n lesauto terug
Ik denk dat het per persoon erg verschilt.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:50 schreef CherryLips het volgende:
Een vriendin van me vertelde laatst dat toen ze net haar rijbewijs had, de motor eens VIJF keer afsloeg bij één kruispunt. Je bent niet de enige. Vrijdag ging het bij mij zowaar eens goed met schakelen, maar ik heb anderhalf jaar anders geschakeld en gekoppeld, dat duurt even voor je doorhebt hoe een andere auto dat doet terwijl er iemand naast je zit te ouwehoeren, de radio aanstaat en je ook nog om je heen moet kijken
.
Ik heb dat vorige week nog geoefend op een leeg parkeerterrein, want ik reed echt weg als een slag. Ik wil gewon net zo snel optrekken als andere auto's, niet opvallen en als een oud wijf wegrijden als het licht op groen is. Daarom snap ik de kritiek van m'n vader ook niet. Aan de ene kant loopt hij te miepen en te zeiken, en aan de andere kant zegt hij 'je moet niet verwachten na een paar keer rijden al net zo snel op te trekken als andere auto's. Laat staan die Audi die nu naast je staat.' Dus hij loopt te mekkeren, en me ook gerust te stellen.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Ga dan eens op een verlaten weggetje oefenen met wegrijden en stoppen
Ja maar ik ben een vrouwquote:Op zondag 18 juli 2010 14:51 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik denk dat het per persoon erg verschilt.
Want in welke auto ik ook stap, binnen enkele minuten heb ik die auto toch wel door.
Doet me denken aan toen mijn vader uit nieuwsgierigheid even in m'n auto wilde rijden. Hij stapte in, gaf gas en zoef, weg was-ie. Totaal geen last van schokken of wennen aan het ding.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:51 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik denk dat het per persoon erg verschilt.
Want in welke auto ik ook stap, binnen enkele minuten heb ik die auto toch wel door.
Het heeft denk ik meer met 'gevoel' te maken dan met ervaring. Want als je 10 jaar in dezelfde auto rijdt...quote:Op zondag 18 juli 2010 14:54 schreef Breuls het volgende:
[..]
Doet me denken aan toen mijn vader uit nieuwsgierigheid even in m'n auto wilde rijden. Hij stapte in, gaf gas en zoef, weg was-ie. Totaal geen last van schokken of wennen aan het ding.Maarja, hij rijdt ook al tientallen jaren auto.
Mijn vader rijdt al ruim 40 jaar, ook voor z'n werk, tig auto's gehad en in gereden, maar die oude Saab van m'n broer een paar jaar geleden, die kreeg ie niet eens gestartquote:Op zondag 18 juli 2010 14:54 schreef Breuls het volgende:
[..]
Doet me denken aan toen mijn vader uit nieuwsgierigheid even in m'n auto wilde rijden. Hij stapte in, gaf gas en zoef, weg was-ie. Totaal geen last van schokken of wennen aan het ding.Maarja, hij rijdt ook al tientallen jaren auto.
Gewoon een kwestie van rem los en dan snel gas en koppeling.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:55 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet de hellingproef nog eens oefenen op een rustig stukje. Ik heb steeds bij stoplichten waar de weg wat schuin loopt en er auto's achter me gaan staan: 'GA NIET ZO STRAK ACHTER ME STAAN IK KAN DE HELLINGPROEF NOG NIET IN DEZE AUTO KIJK UIT!11!!1!1`1'
Uiteindelijk valt het waarschijnlijk wel mee, maar ik moet dat nog wel even oefenen vind ik. Dan kan ik de auto misschien ook eens zelf uit de garage rijden. En m'n zus kan geen hellingproef met de handrem en die leeft ook nog.
Eensquote:Op zondag 18 juli 2010 14:55 schreef mstr het volgende:
[..]
Het heeft denk ik meer met 'gevoel' te maken dan met ervaring. Want als je 10 jaar in dezelfde auto rijdt...
Ja, maar als je nog niet eens normaal weg kan rijdenquote:Op zondag 18 juli 2010 14:57 schreef mstr het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van rem los en dan snel gas en koppeling.
Ik doe de hellingproef ook bijna nooit meer zoals hij eigenlijk zou moeten.
Ik ben vanaf het begin ook in allerlei auto's gestapt, VW Golf, Peugeot 407, Ford Focus, Peugeot 206, Opel Vivaro...quote:Op zondag 18 juli 2010 14:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Eens
Al kan ik niet meer in de Citroen rijden sinds een eigen auto heb. Dat gaspedaal ligt zeg maar plat op de vloer, terwijl die van mij echt een pedaal is. Totaal anders
[..]
Ja, maar als je nog niet eens normaal weg kan rijden
Hij heeft verschillende auto's gehad.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:55 schreef mstr het volgende:
[..]
Het heeft denk ik meer met 'gevoel' te maken dan met ervaring. Want als je 10 jaar in dezelfde auto rijdt...
Da's wel erg extreem.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijn vader rijdt al ruim 40 jaar, ook voor z'n werk, tig auto's gehad en in gereden, maar die oude Saab van m'n broer een paar jaar geleden, die kreeg ie niet eens gestart
Dat heb ik ook.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:55 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet de hellingproef nog eens oefenen op een rustig stukje. Ik heb steeds bij stoplichten waar de weg wat schuin loopt en er auto's achter me gaan staan: 'GA NIET ZO STRAK ACHTER ME STAAN IK KAN DE HELLINGPROEF NOG NIET IN DEZE AUTO KIJK UIT!11!!1!1`1'
Uiteindelijk kun je het best doen met een heeeel klein stukje terugrollen, maar ik moet inderdaad ook mijn auto nog even naar een afgelegen helling rijden om daar de boel tot in de puntjes te oefenen. Want tijdens lessen was ik er met hand- en voetrem best goed in, ik rolde geen milimeter terug.quote:Uiteindelijk valt het waarschijnlijk wel mee, maar ik moet dat nog wel even oefenen vind ik. Dan kan ik de auto misschien ook eens zelf uit de garage rijden. En m'n zus kan geen hellingproef met de handrem en die leeft ook nog.
Da's wel een goede oefening.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:02 schreef The6thgate het volgende:
Ik heb op m'n 18e 2 jaar bij een hotel de valet parking gedaan. Leer je toch wel veel van en kan je overal zo instappen en wegrijden (welliswaar in auto's die ik nooit kan betalen maar toch)
Goede om te oefenen, maar sommigen hier zou ik m'n dikke Audi/Mercedes/younameit niet aan toevertrouwen.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:02 schreef The6thgate het volgende:
Ik heb op m'n 18e 2 jaar bij een hotel de valet parking gedaan. Leer je toch wel veel van en kan je overal zo instappen en wegrijden (welliswaar in auto's die ik nooit kan betalen maar toch)
Zelfs m'n oude Skoda met moeitequote:Op zondag 18 juli 2010 15:03 schreef mstr het volgende:
[..]
Goede om te oefenen, maar sommigen hier zou ik m'n dikke Audi/Mercedes/younameit niet aan toevertrouwen.
Al heeft jouw Skoda waarschijnlijk meer betekenis voor je dan een dikke Audi voor een zakenman.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:04 schreef Piles het volgende:
Maar alles valt of staat met het gevoel in de koppeling/gas. Als je dat niet onder de knie hebt, lukt de hellingproef je ook nooit goed
[..]
Zelfs m'n oude Skoda met moeite
Ja, misschien wel jaquote:Op zondag 18 juli 2010 15:05 schreef mstr het volgende:
[..]
Al heeft jouw Skoda waarschijnlijk meer betekenis voor je dan een dikke Audi voor een zakenman.
Ik heb in de dikke Volvo van m'n broer mogen rijdenquote:Op zondag 18 juli 2010 15:03 schreef mstr het volgende:
[..]
Goede om te oefenen, maar sommigen hier zou ik m'n dikke Audi/Mercedes/younameit niet aan toevertrouwen.
Als iemand tegen mijn auto aan zit (10 jaar oude Peugeot 206) ga ik waarschijnlijk door het lint.quote:
Hellingproef met de rem:quote:Op zondag 18 juli 2010 15:18 schreef Purdey het volgende:
Argh, de hellingproef was ik alweer vergeten, die ging ook fout vandaag. Heb dat trouwens niet eens geleerd met rijles. Ik stond net op een holletje, koppeling en rem ingetrapt, en toen ik ging rijden rolde de auto naar achter, het gas maakte overuren, maar ik kwam geen cm vooruit.. Ga de volgende keer indd eens naar een rustig weggetje om die klote koppeling onder de knie te krijgen.De eerste keren is hij helemaal niet afgeslagen..Blegh. En ik beken ook, ik ben een vrouw..
Die doe ik altijd iets andersquote:Op zondag 18 juli 2010 15:22 schreef mstr het volgende:
Hellingproef met de handrem:
Handrem erop, koppeling op laten komen totdat de auto begint te brommen, handrem langzaam los, gas geven en koppeling verder op laten komen en wegrijden.
Ja, zo kan het ook, maar dat is iets minder goed voor je koppeling.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Die doe ik altijd iets anders
Handrem erop en dan 'normaal' wegrijden en in 1 keer de handrem los
Tis niet zo dat ik 'm door de handrem heen probeer te trekken hequote:Op zondag 18 juli 2010 15:25 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, zo kan het ook, maar dat is iets minder goed voor je koppeling.
Zeker als je het voor het eerst doet.
Ik doe gewoon altijd rem, rem los en dan wegrijden. Maar dat gaat alleen maar als je je auto goed kent.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Tis niet zo dat ik 'm door de handrem heen probeer te trekken heMaar tot aangrijpingspunt en dan los
Maar het is een paar keer per maand dat ik de handrem-hellingproef gebruik
Zodra je het werken met de koppeling goed doorhebt is een hellingproef ook een eitje! Het is inderdaad even een trucje wat je door moet hebben.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:48 schreef Empathologica het volgende:
Ik denk dat ik het ook maar gewoon met de handrem blijf doen, is toch ietsje makkelijker voor de beginner en hoef je niet zo snel koppeling-rem-gas af te wisselen haha. Heb zelf de hellingsproef maar 2 keer gedaan ofzo, het is toch een trucje dat je door moet hebben denk ik.
Hehe, heel goed, beetje voor je eigen bezittingen opkomen. Bij mn broertje hebben ze al 2 keer tegen zn auto aangezeten en doorgereden, maar daar wordt je goed misselijk van!quote:En ik zat bij m'n oma in de tuin en door de schutting heen zag ik een vrouw over de stoep zwabberen (volgens mij was ze aan het leren fietsen ofzo) dus ik en m'n neefje snel de poort uit gerend, en jahoor, mevrouw schraapt m'n lak er nog nét niet af. Volgens mij schrok ze van m'n GODVERDOMME $%#$!@!^**$@ want toen kon ze ineens wel heel erg hard fietsen. M'n autootje is vies en oud, maar dat betekent niet dat er nog meer krassen op mogen![]()
Haha, ik durfde het eigenlijk niet te denkenquote:Op zondag 18 juli 2010 18:19 schreef Breuls het volgende:
Volgens mij ben jij straks, na nog wat rij-ervaring, een betere automobilist dan je vader.
Duhquote:
Haha absoluut! Geen richting aangeven bij afslaan is 40,-quote:
Ben je het leven zat?quote:Op zondag 18 juli 2010 18:25 schreef The6thgate het volgende:
[..]
DuhRichting aangeven is verplicht. Haha ik zou wel eens bij jou in de auto willen zitten
volgens mij is dat voor brommekesquote:Op zondag 18 juli 2010 18:25 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha absoluut! Geen richting aangeven bij afslaan is 40,-
http://www.politie.nl/Fle(...)EasyRider/boetes.asp
Edit: dit is 2008 en heeft te maken met bromfietsen..maar dan nog, het moet
Meende het niet hoor popquote:
Ik laat het meestal afhangen van of er andere weggebruikers om me heen zijn. Richting aangeven is immers communiceren. Als er niemand is laat ik die dingen lekker uit.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:33 schreef CherryLips het volgende:
Als ik rechts of links wil voorsorteren doe ik de richting altijd wel aan om van baan te veranderen, maar als ik dan op die baan zit, doe ik hem automatisch weer uit, ook al sta ik doodleuk voor het stoplicht voor links- of rechtsaf.
Dan nog moet je knipperlicht voeren, hoe krom het ook mag klinken..quote:Op zondag 18 juli 2010 18:33 schreef CherryLips het volgende:
Als ik rechts of links wil voorsorteren doe ik de richting altijd wel aan om van baan te veranderen, maar als ik dan op die baan zit, doe ik hem automatisch weer uit, ook al sta ik doodleuk voor het stoplicht voor links- of rechtsaf.
Heb jij je rijbewijs bij een pakje boter gekregen?quote:Op zondag 18 juli 2010 18:33 schreef CherryLips het volgende:
Hey, niet de auto de schuld geven van jouw onkundequote:Op zondag 18 juli 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:
Daarstraks vroeg hij of ik het geen goed idee vond dat ik deze auto neem, en hij een andere koopt. Volgens mij was hij best beledigd toen ik zei ik liever een auto wilde die wel kon rijden
Cherry en ik allebei. Jij niet? Kilo's boter gegeten, maar dan heb je ook watquote:Op zondag 18 juli 2010 18:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb jij je rijbewijs bij een pakje boter gekregen?
Ik doe het ook totaal onbewust en ik weet dat het moet, alleen niet dat je er gelijk een boete voor krijgtquote:Op zondag 18 juli 2010 18:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dan nog moet je knipperlicht voeren, hoe krom het ook mag klinken..
Omdat je altijd debielen hebt die ergens voor staan gesorteerd, en op het laatste moment nog ff voor je duiken.
Merk trouwens wel dat ik als een bejaarde optrek, maar als ik eenmaal op gang ben, dan rij ik snel te hard.Ik wil net zo snel optrekken als de mensen naast me
Ik kreeg hem bij de chocola, soort Sjakie en de autofabriek. Ik ben echt tonnetje rond.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Cherry en ik allebei. Jij niet? Kilo's boter gegeten, maar dan heb je ook wat
Nee, maar de theorie zat er bij mij toch wel in hoorquote:Op zondag 18 juli 2010 18:38 schreef CherryLips het volgende:
Gelukkig rijdt verder iedereen hier perfect als ze hun rijbewijs een maand hebben.
Jee, ik ben drie keer vergeten m'n richting aan te geven toen ik voorgesorteerd stond, gevaar op de wegquote:Op zondag 18 juli 2010 18:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, maar de theorie zat er bij mij toch wel in hoor
Het gaat er om dat je niet eens weet dat richting aangeven verplicht isquote:Op zondag 18 juli 2010 18:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jee, ik ben drie keer vergeten m'n richting aan te geven toen ik voorgesorteerd stond, gevaar op de weg
Dat is echt het laatste waar ik me aan erger. Net als het laatste waar je een boete voor krijgt.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jee, ik ben drie keer vergeten m'n richting aan te geven toen ik voorgesorteerd stond, gevaar op de weg
Meer dat ik ervan schrok dat je een boete krijgt als je het eens vergeetquote:Op zondag 18 juli 2010 18:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Het gaat er om dat je niet eens weet dat richting aangeven verplicht is
Flauw hé, als je die hele lijst zo ziet..quote:
Ja, dat bedoelde ik dus ookquote:Op zondag 18 juli 2010 19:21 schreef Breuls het volgende:
Hm, ik heb wel geleerd dat richting aangeven *moet* in verband met communicatie naar je medeweggebruiker, maar ik realiseerde me niet dat het beboetbaar was.
Nou doe ik het altijd wel, maar gewoon omdat ik dat nodig vind, niet om een boete te ontlopen.
Met mijn rijstijl, rij ik dan alsnog over je heen.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:23 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Nou laten we het niet overdrijven....ik spring er wel op tijd uit
Kan best.quote:Op zondag 18 juli 2010 19:37 schreef Empathologica het volgende:
%#@#@%! De spoiler heeft aan een kant losgelaten, zou dat door de hitte zijn gekomen?
aaaach, zal meevallen. Je hebt het roze pasje immers!quote:Op zondag 18 juli 2010 19:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Met mijn rijstijl, rij ik dan alsnog over je heen.
Ja, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomstquote:Op zondag 18 juli 2010 20:48 schreef monsterd. het volgende:
[..]
aaaach, zal meevallen. Je hebt het roze pasje immers!
Je beheerst het iig, het toepassen is een tweede.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:02 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
Haha, net nog zitten kijken. Een man in een porche op de snelweg, die 179 reed, en beweerde dat dat niet kon omdat hij in z'n 2 reedquote:Op zondag 18 juli 2010 21:14 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je beheerst het iig, het toepassen is een tweede.
en anders zien we het vanzelf terug bij wegmisbruikers
Met een porsche haal je de 120 wel in z'n 2. Of het zuinig en fijn rijdt, denk het nietquote:Op zondag 18 juli 2010 21:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, net nog zitten kijken. Een man in een porche op de snelweg, die 179 reed, en beweerde dat dat niet kon omdat hij in z'n 2 reedSure, op de snelweg in z'n 2 met 120
Die stonden tijdens de rijles een keer achter ons geparkeerd bij de benzinepompquote:Op zondag 18 juli 2010 21:14 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je beheerst het iig, het toepassen is een tweede.
en anders zien we het vanzelf terug bij wegmisbruikers
Ik zou juist expres heel erg gaan stuntelen.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:47 schreef Empathologica het volgende:
Ik zou juist dan vol plankgas wegscheuren
'm eerst in z'n achteruit zetten enzoquote:Op zondag 18 juli 2010 22:51 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik zou juist expres heel erg gaan stuntelen.
Paar buitenspiegels van andere auto's eraf schurenquote:Op zondag 18 juli 2010 22:53 schreef mstr het volgende:
[..]
Wegrijden met de handrem erop, zodat het niet lukt.
Dan af laten slaan.
Dát laten we aan de vrouwen over.quote:Op zondag 18 juli 2010 22:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Paar buitenspiegels van andere auto's eraf schuren
Das geen geld, nette lampjes!quote:Op zondag 18 juli 2010 22:30 schreef mstr het volgende:
Nieuwe achterlichten
De oude:
[ afbeelding ]
De nieuwe:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er mist ook maar één enkel lampje, de rest zit er allemaal in. En dat voor 30 euro.
Nee, zeker geen geld.quote:
Op snelheid zullen ze mij met mn trage diesel niet zo snel pakkenquote:Op zondag 18 juli 2010 22:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die stonden tijdens de rijles een keer achter ons geparkeerd bij de benzinepompBen heel voorzichtig weggereden
Ja, maar dan heb je het ook over een stel geldwolven... das echt niet leuk meer...quote:Op zondag 18 juli 2010 23:11 schreef mstr het volgende:
[..]
Nee, zeker geen geld.
Ze worden af en toe aangeboden door autoslopers voor 30-40 euro per lamp.
Maar particulieren op Marktplaats maken hun prijzen net zo hoog over het algemeen. En een nieuwe lamp is al helemaal onbetaalbaar.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:15 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je het ook over een stel geldwolven... das echt niet leuk meer...
Nieuw hoef je niet aan te beginnen inderdaad. Ik haal bijnaal mn onderdelen bij een Renault 5 club vandaan, die hebben vaak nieuw spul voor dumpprijzenquote:Op zondag 18 juli 2010 23:16 schreef mstr het volgende:
[..]
Maar particulieren op Marktplaats maken hun prijzen net zo hoog over het algemeen. En een nieuwe lamp is al helemaal onbetaalbaar.
Ik zit ook op de website van de 206-club, gewoon om lekker rond te neuzen op het forum en wat kennis op te doen.quote:Op zondag 18 juli 2010 23:22 schreef L0we het volgende:
[..]
Nieuw hoef je niet aan te beginnen inderdaad. Ik haal bijnaal mn onderdelen bij een Renault 5 club vandaan, die hebben vaak nieuw spul voor dumpprijzen.
Das leuk ja, die weten een hoop meer van die auto dan je zelf kan bedenkenquote:Op zondag 18 juli 2010 23:24 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik zit ook op de website van de 206-club, gewoon om lekker rond te neuzen op het forum en wat kennis op te doen.
Goed bezig! Is hij dr erg van opgeknapt, of was het nog niet zo lang geleden? Die van mij heb ik nog nooit gewassen.quote:Op maandag 19 juli 2010 01:59 schreef SinofEnvy het volgende:
Haha die TT, ik zie dit topic voor het eerst, en heb toevallig vandaag m'n auto gewassen.
Het was nog niet zo lang geleden en mijn auto is in februari-maart van dit jaar uit de fabriek gerold, ik ben de eerste eigenaar. Ik wil hem echter wel degelijk onderhouden, dus ik maak hem gewoon schoon als ik hem te vies vind. Mag helaas het eerste jaar niet door de wasstraat, dus moet allemaal handmatig. :pquote:Op maandag 19 juli 2010 07:19 schreef L0we het volgende:
[..]
Goed bezig! Is hij dr erg van opgeknapt, of was het nog niet zo lang geleden? Die van mij heb ik nog nooit gewassen.
Sleepkabel, hesje, zaklamp, noodhamer, startkabels, baco (gereedschap, niet de drank), handschoenen, krik+reservewiel, verbandtrommel, ijskrabber, gevarendriehoek, plaid (deken), wegenkaart. Dan ben ik er wel een eind denk ikquote:Op maandag 19 juli 2010 13:42 schreef Puala het volgende:
Wat ik me af vraag he. Wat hebben jullie allemaal in de auto liggen? Want ik zie zo af en toe complete beaty case voorbij komen rijdenEn weer anderen hebben er helemaal niets inliggen?
ook, schaar, gereedschap in algemeen, zaklamp(HANDIGvoor snachts pech), kleine reservedingen als moertjes, boutjes, stuk elektradraad. multimeterquote:Op maandag 19 juli 2010 13:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Sleepkabel, hesje, zaklamp, noodhamer, startkabels, baco (gereedschap, niet de drank), handschoenen, krik+reservewiel, verbandtrommel, ijskrabber, gevarendriehoek, plaid (deken), wegenkaart. Dan ben ik er wel een eind denk ik
En ja, ik ga graag voorbereid op weg
zo hoort dat als je snel wilt optrekken (Y)quote:Op maandag 19 juli 2010 14:00 schreef The6thgate het volgende:
Kut! afspraak om auto op te halen gaat niet doorGelukkig kan ik morgen eerder weg van m'n werk en lukt het dan (hopelijk) alsnog. Ik heb er toch zo'n schijthekel aan als je je ergens op verheugd en het niet door gaat
![]()
Verder is 120 in de 2e versnelling zeker haalbaar. In mijn valet-parking periode eens een Nissan 350z moeten ophalen...zondagochtend en een lege weg. Ook even goed doorgetrokken in de 2 en zat ik voor ik het wist ook op 120 (en 7000 toeren). Best leuk, alleen beter voor de eigenaar dat ie het niet weet
lolquote:Op maandag 19 juli 2010 14:09 schreef Puala het volgende:
Oke, daar kan ik wat meeDankjewel Piles en mylifeisgrey. Ga er zelf nog een paar dingen aan toevoegen (heb ehbo, heb daar ook wat tips van gekregen) maar daarna zal het wel en redelijk compleet setje zijn
![]()
Ik ben handiger als dat je nu inschatquote:Op maandag 19 juli 2010 14:12 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
lol
kan je overweg dan met gereedschap?
gezien je bij dingen om mee te nemen in de auto eerder dacht aan een beautycase....
ja ik zie vaak genoeg vrouwen langs de weg staan. druk telefonerend.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik ben handiger als dat je nu inschatEn beautycase was niet voor niets met
smiley. Dat is namelijk totaal niet mijn ding. Startkabels, sleepkabel, krik + reservewiel. Dat moet me wel lukken om te gebruiken zeker weten
En verder ben ik een vrouw. Dan werkt het voldoende om de spullen bij je te hebben samen met het lef om om hulp te vragen.
Flauwquote:Op maandag 19 juli 2010 15:01 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja ik zie vaak genoeg vrouwen langs de weg staan. druk telefonerend.
maar ik help nooit
ik stop wel voor mannen en gezinnen
Hij zat nog niet eens in het rood. Maar een zuinige manier van omgaan met een auto is het niet.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:09 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
zo hoort dat als je snel wilt optrekken (Y)
gewoon tot net in het rood.
in meeste computerspellen wordt plankgas, en zo laat mogelijk, maar nog net voor toerenbegrenzer schakelen juist aangemoedigd.
Als het echt bijzonder slecht is zouden ze het rode gebied wel groter maken, denk je ook niet?quote:Op maandag 19 juli 2010 16:00 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Hij zat nog niet eens in het rood. Maar een zuinige manier van omgaan met een auto is het niet.
Over de startkabels en slepen zou ik even goed lezen hoe je het moet gebruiken, kan je een hoop mee slopenquote:Op maandag 19 juli 2010 14:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik ben handiger als dat je nu inschatEn beautycase was niet voor niets met
smiley. Dat is namelijk totaal niet mijn ding. Startkabels, sleepkabel, krik + reservewiel. Dat moet me wel lukken om te gebruiken zeker weten
En verder ben ik een vrouw. Dan werkt het voldoende om de spullen bij je te hebben samen met het lef om om hulp te vragen.
Gevarendriehoek, enkele fluo hesjes, (bron)water in ongeopende flessen, sleepoog.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:42 schreef Puala het volgende:
Wat ik me af vraag he. Wat hebben jullie allemaal in de auto liggen? Want ik zie zo af en toe complete beaty case voorbij komen rijdenEn weer anderen hebben er helemaal niets inliggen?
Uh, wat random auto-related spullen (krik, gevarendriehoek, reserveband, litertje motorolie etc), zonnebril, aux kabeltje, ipod kabeltje (zit ook een usb aansluiting inquote:Op maandag 19 juli 2010 13:42 schreef Puala het volgende:
Ja, maar is het niet vaak zo dat het handig is om ze bij je te hebben? Kijk, inlezen ga ik me natuurlijk wel. Maar wat ik vaak heb gemerkt is dat op het moment dat je ze nodig hebt niemand ze bij zich heeft..quote:Op maandag 19 juli 2010 17:35 schreef L0we het volgende:
[..]
Over de startkabels en slepen zou ik even goed lezen hoe je het moet gebruiken, kan je een hoop mee slopen
Klopt, ik heb er ook een dame mee van een gevaarlijke weg gesleept toen haar auto niks meer deed. Waarbij ze zelf al gewoon minutenlang rustig in de auto zat te wachten tot haar vriend hulp had gehaaldquote:Op maandag 19 juli 2010 19:26 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja, maar is het niet vaak zo dat het handig is om ze bij je te hebben? Kijk, inlezen ga ik me natuurlijk wel. Maar wat ik vaak heb gemerkt is dat op het moment dat je ze nodig hebt niemand ze bij zich heeft..
Hou er rekening mee dat het linkse draad kan zijn, oftewel linksom is vast in tegenstelling tot wat je gewend bent.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:29 schreef Piles het volgende:
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe het sleepoog aan de voorkant bij mijn auto gemonteerd moet worden, voor als ik zelf stilval
Ja, daar ben ik met vorige keer slepen al achter gekomenquote:Op maandag 19 juli 2010 20:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat het linkse draad kan zijn, oftewel linksom is vast in tegenstelling tot wat je gewend bent.
Dat doet me denken aan vanmiddagquote:Op maandag 19 juli 2010 20:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat het linkse draad kan zijn, oftewel linksom is vast in tegenstelling tot wat je gewend bent.
Ik heb hem gisteren gewassen, maar nu zitten de eerste verse lijken er alweer op.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:24 schreef JJH het volgende:
Ik heb vandaag even snel de hogedrukspuit eroverheen gehaald.
Lijkt me stug, heb je een foto van de voorkant van je auto? Anders graag ff model en bouwjaar.quote:Op maandag 19 juli 2010 20:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik met vorige keer slepen al achter gekomen
Maar volgens mij zit m'n mistlampunit nu voor het gaatje![]()
Zal ik morgen eens makenquote:Op maandag 19 juli 2010 20:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Lijkt me stug, heb je een foto van de voorkant van je auto? Anders graag ff model en bouwjaar.
Of is het zo'n mistlamp die onder je bumper hangt ipv er in gemonteerd? Dan zou het wel kunnen nl.....quote:Op maandag 19 juli 2010 20:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Lijkt me stug, heb je een foto van de voorkant van je auto? Anders graag ff model en bouwjaar.
quote:Op maandag 19 juli 2010 21:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Of is het zo'n mistlamp die onder je bumper hangt ipv er in gemonteerd? Dan zou het wel kunnen nl.....
Ik heb liever de Volvo van hierboven dan de lampenquote:Op maandag 19 juli 2010 21:21 schreef JJH het volgende:
[ afbeelding ]Ik zou nog wel zo''n setje op mijn 940 willen. 2x 60 Watt erin ofzo.
Een Feliciaquote:
Moeilijk te zien maar volgens mij moet je het zwarte plaatje naast je mistlamp er uit klikken en daar zal je schroefdraad achter zitten.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:20 schreef Piles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En dan zou ie linksvoor naast het mistlicht moeten zitten, maar daar zit een raster voor.
Hij is zeker leukquote:
Daar zit wel schroefdraad ja, zal morgen eens proberen of ik er iets uit kan klikkenquote:Op maandag 19 juli 2010 21:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Moeilijk te zien maar volgens mij moet je het zwarte plaatje naast je mistlamp er uit klikken en daar zal je schroefdraad achter zitten.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 19 juli 2010 20:07 schreef Waterflesje het volgende:
Vandaag rijbewijs opgehaald en gereden. Ging best lekker
Hij is alleen behoorlijk zeldzaam volgens mij, want bij autotrack komt ie op 30 km van Rotterdam maar een paar keer voor. Een buurman van mij heeft een Skoda Fabia volgens mij, ook een leuk karretje, beetje ford fiesta/renault clio achtigquote:Op maandag 19 juli 2010 21:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij is zeker leukEn hij rijdt nog geweldig ook
[..]
Daar zit wel schroefdraad ja, zal morgen eens proberen of ik er iets uit kan klikken
Het is ook eigenlijk gewoon een Volkswagen Polo, compleet met Volkswagenmotorquote:Op maandag 19 juli 2010 22:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hij is alleen behoorlijk zeldzaam volgens mij, want bij autotrack komt ie op 30 km van Rotterdam maar een paar keer voor. Een buurman van mij heeft een Skoda Fabia volgens mij, ook een leuk karretje, beetje ford fiesta/renault clio achtig
Het is maar net wat je zeldzaam noemtquote:Op maandag 19 juli 2010 22:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hij is alleen behoorlijk zeldzaam volgens mij, want bij autotrack komt ie op 30 km van Rotterdam maar een paar keer voor. Een buurman van mij heeft een Skoda Fabia volgens mij, ook een leuk karretje, beetje ford fiesta/renault clio achtig
Dat sowieso jaquote:Op maandag 19 juli 2010 19:26 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja, maar is het niet vaak zo dat het handig is om ze bij je te hebben? Kijk, inlezen ga ik me natuurlijk wel. Maar wat ik vaak heb gemerkt is dat op het moment dat je ze nodig hebt niemand ze bij zich heeft..
Ja, maar Volvo 2xx's zijn nog best prijzig. Het beginnen echt klassiekers te worden.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb liever de Volvo van hierboven dan de lampen
Dat, en dan ombouwen naar een V8quote:Op maandag 19 juli 2010 21:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb liever de Volvo van hierboven dan de lampen
Ik dacht dat rijden met slippers me ook niet zou lukken maar het wil toch prima. Langere stukken zijn gewone schoenen natuurlijk wel veel fijner maar even naar de supermarkt kan prima met slippersquote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:13 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou nog standaard een paar schoenen in de auto hebben voor de zomer, ik weet niet of ik kan rijden met slippers
jee wat zijn we burgerlijk !quote:Op dinsdag 20 juli 2010 14:37 schreef Purdey het volgende:
Het lijstje van dingen je in je auto moet hebben liggen is best handig! Kan ik mooi de komende tijd richting Halfords en elke keer dingetjes bij elkaar sprokkelenBen alleen nog aan het verzinnen welk kleur hesje ik neem, een gele of een oranje. Ik denk dat oranje me beter staat
Of zijn die dingen er ook in paars? Roze?
Je hoeft 'm niet aan als je in de auto zit hoorquote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:16 schreef mylifeisgrey het volgende:
volgensmij zit zon ding ook vet kut, vooral nu in het warme weer.
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:23 schreef EMCioran het volgende:
Als je 's avonds langs een onverlichte weg rond je auto moet lopen ivm pech, is het toch wel fijn hoor, zo'n hesje. Echter, dat komt in NL niet zo heel vaak voor, daarom wordt het hier ook alleen maar aanbevolen en is het niet verplicht.
en buiten de auto bij pech hoef je hem ook niet aan.quote:Je hoeft 'm niet aan als je in de auto zit hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |