Mijn vader rijdt al ruim 40 jaar, ook voor z'n werk, tig auto's gehad en in gereden, maar die oude Saab van m'n broer een paar jaar geleden, die kreeg ie niet eens gestartquote:Op zondag 18 juli 2010 14:54 schreef Breuls het volgende:
[..]
Doet me denken aan toen mijn vader uit nieuwsgierigheid even in m'n auto wilde rijden. Hij stapte in, gaf gas en zoef, weg was-ie. Totaal geen last van schokken of wennen aan het ding.Maarja, hij rijdt ook al tientallen jaren auto.
Gewoon een kwestie van rem los en dan snel gas en koppeling.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:55 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet de hellingproef nog eens oefenen op een rustig stukje. Ik heb steeds bij stoplichten waar de weg wat schuin loopt en er auto's achter me gaan staan: 'GA NIET ZO STRAK ACHTER ME STAAN IK KAN DE HELLINGPROEF NOG NIET IN DEZE AUTO KIJK UIT!11!!1!1`1'
Uiteindelijk valt het waarschijnlijk wel mee, maar ik moet dat nog wel even oefenen vind ik. Dan kan ik de auto misschien ook eens zelf uit de garage rijden. En m'n zus kan geen hellingproef met de handrem en die leeft ook nog.
Eensquote:Op zondag 18 juli 2010 14:55 schreef mstr het volgende:
[..]
Het heeft denk ik meer met 'gevoel' te maken dan met ervaring. Want als je 10 jaar in dezelfde auto rijdt...
Ja, maar als je nog niet eens normaal weg kan rijdenquote:Op zondag 18 juli 2010 14:57 schreef mstr het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van rem los en dan snel gas en koppeling.
Ik doe de hellingproef ook bijna nooit meer zoals hij eigenlijk zou moeten.
Ik ben vanaf het begin ook in allerlei auto's gestapt, VW Golf, Peugeot 407, Ford Focus, Peugeot 206, Opel Vivaro...quote:Op zondag 18 juli 2010 14:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Eens
Al kan ik niet meer in de Citroen rijden sinds een eigen auto heb. Dat gaspedaal ligt zeg maar plat op de vloer, terwijl die van mij echt een pedaal is. Totaal anders
[..]
Ja, maar als je nog niet eens normaal weg kan rijden
Hij heeft verschillende auto's gehad.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:55 schreef mstr het volgende:
[..]
Het heeft denk ik meer met 'gevoel' te maken dan met ervaring. Want als je 10 jaar in dezelfde auto rijdt...
Da's wel erg extreem.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijn vader rijdt al ruim 40 jaar, ook voor z'n werk, tig auto's gehad en in gereden, maar die oude Saab van m'n broer een paar jaar geleden, die kreeg ie niet eens gestart
Dat heb ik ook.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:55 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet de hellingproef nog eens oefenen op een rustig stukje. Ik heb steeds bij stoplichten waar de weg wat schuin loopt en er auto's achter me gaan staan: 'GA NIET ZO STRAK ACHTER ME STAAN IK KAN DE HELLINGPROEF NOG NIET IN DEZE AUTO KIJK UIT!11!!1!1`1'
Uiteindelijk kun je het best doen met een heeeel klein stukje terugrollen, maar ik moet inderdaad ook mijn auto nog even naar een afgelegen helling rijden om daar de boel tot in de puntjes te oefenen. Want tijdens lessen was ik er met hand- en voetrem best goed in, ik rolde geen milimeter terug.quote:Uiteindelijk valt het waarschijnlijk wel mee, maar ik moet dat nog wel even oefenen vind ik. Dan kan ik de auto misschien ook eens zelf uit de garage rijden. En m'n zus kan geen hellingproef met de handrem en die leeft ook nog.
Da's wel een goede oefening.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:02 schreef The6thgate het volgende:
Ik heb op m'n 18e 2 jaar bij een hotel de valet parking gedaan. Leer je toch wel veel van en kan je overal zo instappen en wegrijden (welliswaar in auto's die ik nooit kan betalen maar toch)
Goede om te oefenen, maar sommigen hier zou ik m'n dikke Audi/Mercedes/younameit niet aan toevertrouwen.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:02 schreef The6thgate het volgende:
Ik heb op m'n 18e 2 jaar bij een hotel de valet parking gedaan. Leer je toch wel veel van en kan je overal zo instappen en wegrijden (welliswaar in auto's die ik nooit kan betalen maar toch)
Zelfs m'n oude Skoda met moeitequote:Op zondag 18 juli 2010 15:03 schreef mstr het volgende:
[..]
Goede om te oefenen, maar sommigen hier zou ik m'n dikke Audi/Mercedes/younameit niet aan toevertrouwen.
Al heeft jouw Skoda waarschijnlijk meer betekenis voor je dan een dikke Audi voor een zakenman.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:04 schreef Piles het volgende:
Maar alles valt of staat met het gevoel in de koppeling/gas. Als je dat niet onder de knie hebt, lukt de hellingproef je ook nooit goed
[..]
Zelfs m'n oude Skoda met moeite
Ja, misschien wel jaquote:Op zondag 18 juli 2010 15:05 schreef mstr het volgende:
[..]
Al heeft jouw Skoda waarschijnlijk meer betekenis voor je dan een dikke Audi voor een zakenman.
Ik heb in de dikke Volvo van m'n broer mogen rijdenquote:Op zondag 18 juli 2010 15:03 schreef mstr het volgende:
[..]
Goede om te oefenen, maar sommigen hier zou ik m'n dikke Audi/Mercedes/younameit niet aan toevertrouwen.
Als iemand tegen mijn auto aan zit (10 jaar oude Peugeot 206) ga ik waarschijnlijk door het lint.quote:
Hellingproef met de rem:quote:Op zondag 18 juli 2010 15:18 schreef Purdey het volgende:
Argh, de hellingproef was ik alweer vergeten, die ging ook fout vandaag. Heb dat trouwens niet eens geleerd met rijles. Ik stond net op een holletje, koppeling en rem ingetrapt, en toen ik ging rijden rolde de auto naar achter, het gas maakte overuren, maar ik kwam geen cm vooruit.. Ga de volgende keer indd eens naar een rustig weggetje om die klote koppeling onder de knie te krijgen.De eerste keren is hij helemaal niet afgeslagen..Blegh. En ik beken ook, ik ben een vrouw..
Die doe ik altijd iets andersquote:Op zondag 18 juli 2010 15:22 schreef mstr het volgende:
Hellingproef met de handrem:
Handrem erop, koppeling op laten komen totdat de auto begint te brommen, handrem langzaam los, gas geven en koppeling verder op laten komen en wegrijden.
Ja, zo kan het ook, maar dat is iets minder goed voor je koppeling.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Die doe ik altijd iets anders
Handrem erop en dan 'normaal' wegrijden en in 1 keer de handrem los
Tis niet zo dat ik 'm door de handrem heen probeer te trekken hequote:Op zondag 18 juli 2010 15:25 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, zo kan het ook, maar dat is iets minder goed voor je koppeling.
Zeker als je het voor het eerst doet.
Ik doe gewoon altijd rem, rem los en dan wegrijden. Maar dat gaat alleen maar als je je auto goed kent.quote:Op zondag 18 juli 2010 15:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Tis niet zo dat ik 'm door de handrem heen probeer te trekken heMaar tot aangrijpingspunt en dan los
Maar het is een paar keer per maand dat ik de handrem-hellingproef gebruik
Zodra je het werken met de koppeling goed doorhebt is een hellingproef ook een eitje! Het is inderdaad even een trucje wat je door moet hebben.quote:Op zondag 18 juli 2010 16:48 schreef Empathologica het volgende:
Ik denk dat ik het ook maar gewoon met de handrem blijf doen, is toch ietsje makkelijker voor de beginner en hoef je niet zo snel koppeling-rem-gas af te wisselen haha. Heb zelf de hellingsproef maar 2 keer gedaan ofzo, het is toch een trucje dat je door moet hebben denk ik.
Hehe, heel goed, beetje voor je eigen bezittingen opkomen. Bij mn broertje hebben ze al 2 keer tegen zn auto aangezeten en doorgereden, maar daar wordt je goed misselijk van!quote:En ik zat bij m'n oma in de tuin en door de schutting heen zag ik een vrouw over de stoep zwabberen (volgens mij was ze aan het leren fietsen ofzo) dus ik en m'n neefje snel de poort uit gerend, en jahoor, mevrouw schraapt m'n lak er nog nét niet af. Volgens mij schrok ze van m'n GODVERDOMME $%#$!@!^**$@ want toen kon ze ineens wel heel erg hard fietsen. M'n autootje is vies en oud, maar dat betekent niet dat er nog meer krassen op mogen![]()
Haha, ik durfde het eigenlijk niet te denkenquote:Op zondag 18 juli 2010 18:19 schreef Breuls het volgende:
Volgens mij ben jij straks, na nog wat rij-ervaring, een betere automobilist dan je vader.
Duhquote:
Haha absoluut! Geen richting aangeven bij afslaan is 40,-quote:
Ben je het leven zat?quote:Op zondag 18 juli 2010 18:25 schreef The6thgate het volgende:
[..]
DuhRichting aangeven is verplicht. Haha ik zou wel eens bij jou in de auto willen zitten
volgens mij is dat voor brommekesquote:Op zondag 18 juli 2010 18:25 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha absoluut! Geen richting aangeven bij afslaan is 40,-
http://www.politie.nl/Fle(...)EasyRider/boetes.asp
Edit: dit is 2008 en heeft te maken met bromfietsen..maar dan nog, het moet
Meende het niet hoor popquote:
Ik laat het meestal afhangen van of er andere weggebruikers om me heen zijn. Richting aangeven is immers communiceren. Als er niemand is laat ik die dingen lekker uit.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:33 schreef CherryLips het volgende:
Als ik rechts of links wil voorsorteren doe ik de richting altijd wel aan om van baan te veranderen, maar als ik dan op die baan zit, doe ik hem automatisch weer uit, ook al sta ik doodleuk voor het stoplicht voor links- of rechtsaf.
Dan nog moet je knipperlicht voeren, hoe krom het ook mag klinken..quote:Op zondag 18 juli 2010 18:33 schreef CherryLips het volgende:
Als ik rechts of links wil voorsorteren doe ik de richting altijd wel aan om van baan te veranderen, maar als ik dan op die baan zit, doe ik hem automatisch weer uit, ook al sta ik doodleuk voor het stoplicht voor links- of rechtsaf.
Heb jij je rijbewijs bij een pakje boter gekregen?quote:Op zondag 18 juli 2010 18:33 schreef CherryLips het volgende:
Hey, niet de auto de schuld geven van jouw onkundequote:Op zondag 18 juli 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:
Daarstraks vroeg hij of ik het geen goed idee vond dat ik deze auto neem, en hij een andere koopt. Volgens mij was hij best beledigd toen ik zei ik liever een auto wilde die wel kon rijden
Cherry en ik allebei. Jij niet? Kilo's boter gegeten, maar dan heb je ook watquote:Op zondag 18 juli 2010 18:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb jij je rijbewijs bij een pakje boter gekregen?
Ik doe het ook totaal onbewust en ik weet dat het moet, alleen niet dat je er gelijk een boete voor krijgtquote:Op zondag 18 juli 2010 18:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dan nog moet je knipperlicht voeren, hoe krom het ook mag klinken..
Omdat je altijd debielen hebt die ergens voor staan gesorteerd, en op het laatste moment nog ff voor je duiken.
Merk trouwens wel dat ik als een bejaarde optrek, maar als ik eenmaal op gang ben, dan rij ik snel te hard.Ik wil net zo snel optrekken als de mensen naast me
Ik kreeg hem bij de chocola, soort Sjakie en de autofabriek. Ik ben echt tonnetje rond.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Cherry en ik allebei. Jij niet? Kilo's boter gegeten, maar dan heb je ook wat
Nee, maar de theorie zat er bij mij toch wel in hoorquote:Op zondag 18 juli 2010 18:38 schreef CherryLips het volgende:
Gelukkig rijdt verder iedereen hier perfect als ze hun rijbewijs een maand hebben.
Jee, ik ben drie keer vergeten m'n richting aan te geven toen ik voorgesorteerd stond, gevaar op de wegquote:Op zondag 18 juli 2010 18:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, maar de theorie zat er bij mij toch wel in hoor
Het gaat er om dat je niet eens weet dat richting aangeven verplicht isquote:Op zondag 18 juli 2010 18:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jee, ik ben drie keer vergeten m'n richting aan te geven toen ik voorgesorteerd stond, gevaar op de weg
Dat is echt het laatste waar ik me aan erger. Net als het laatste waar je een boete voor krijgt.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jee, ik ben drie keer vergeten m'n richting aan te geven toen ik voorgesorteerd stond, gevaar op de weg
Meer dat ik ervan schrok dat je een boete krijgt als je het eens vergeetquote:Op zondag 18 juli 2010 18:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Het gaat er om dat je niet eens weet dat richting aangeven verplicht is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |