abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:31:22 #26
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84100553
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:29 schreef Purdey het volgende:

[..]

Hoef je je helemaal niet voor te schamen hoor
Mijn broer begon jaren geleden met een model Opel Corsa, en is elke twee jaar het nieuwe model gaan kopen.Hij is er verknocht aan, vind dat best lief
Ik heb nu een 1.4 zonder airco maar wil als volgende auto toch wel een 1.6 ofzo met airco
  donderdag 15 juli 2010 @ 19:02:28 #27
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84101501
quote:
Mwah, zo erg is het nou ook nog weer niet.

Maar het is wel een station, en die hebben door de aerodynamica altijd heel snel een vieze achterkant.
pi_84101909
Net een stukje alleen gereden, vader opgehaald bij z'n werk. De parkeervakken daar zitten aan een drukke weg en ik had de auto te vroeg ingedraaid. Ik sta er nog geen drie tellen of er moet een auto tussen en die begint daar te hannesen, dus ik had de motor uitgezet want ik kon toch geen kant op. Stapt die man uit, tikt op het raampje: Wil je de auto misschien herschikken, dan kan ik ertussen. Maargoed, hij kon ook niet weten dat ik er drie seconden stond.
Goed, lekker corrigeren, nooit echt geleerd, maar het ging wonderbaarlijk goed . De motor sloeg één keer af omdat je nog een soort drempeltje op moet.
Toen stapte m'n vader in. En die had echt overal commentaar op. Eerst bij het wegrijden: achteruit die drukke weg op. 'Ik zet de auto hier altijd achteruit in.' Eh, ja, eerst even vooruit parkeren oefenen ok?
En hij moest nog ergens wat afleveren, daarheen gereden, ik auto langs de stoep gezet, maar ik heb gelest in een Toyota en die heeft nog een klein zijruitje aan de voorkant, dus ik was nu even de diepte kwijt en stond nog een heel stuk van de stoep. Dat zei ik nog tegen m'n vader, beetje lacherig. Komt ie terug, begint ie te gebaren dat de auto te ver van de stoep staat. Ja dat zeg ik net
Verder ook weer commentaar gehad over het schakelen ('Ik had hem veel eerder in de drie gezet en gas gegeven dan had ik nog mee gekund.') en even later kwam ik met 50 op een stoplicht af, die stond na echt drie seconden op rood, dus ik moest vol op de rem. Zit hij daar van 'HO HO HO HO'. Wat HO? Niet remmen of harder remmen? Ik stond op tijd stil en als ik harder had gereden zat hij met z'n giegel tegen de voorruit aan.
En nog tig opmerkingen over schakelen enzo.
Thuis begon ik daarover tegen m'n moeder, dat hij overal wat op aan te merken had, en nu hebben ze vette ruzie en wil hij helemaal niet meer met me mee rijden .

[ Bericht 0% gewijzigd door CherryLips op 15-07-2010 20:06:57 ]
Tap tap tap
pi_84103923
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 14:37 schreef Dubish het volgende:

[..]

Wat dacht je van auto verkopen?
Nooit van mn leven!
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:18 schreef Purdey het volgende:

[..]

Soms heb je zo'n band met een auto, om wat voor reden dan ook, dat je die liever helemaal binnenstebuiten keert dan dat je hem zomaar wegdoet..Of het is een bijzonder model

Ik heb dan wel geen auto die ik koester, maar je wil niet weten hoe mijn favoriete huissokken eruit zien, die heb ik al minstens 10 keer moeten stoppen, maar toch doe ik ze niet weg
Het is niet echt een heel bijzonder model, het komt een beetje vanuit mn hobby. Ik knap regelmatig 5jes op, vind het gewoon heerlijk om te sleutelen en knutselen tot hij weer als nieuw rijdt.

Ik heb nu een Renault Express diesel uit '86, die rijdt lekker goedkoop! Zeker omdat ik veel op de weg zit (45-50.000 per jaar) is dat mooi meegenomen. Over een tijdje is hij nog belastingvrij ook, scheelt weer een paar tientjes in de maand.

Er zit er zo ongelofelijk veel tijd in aan onderhoud (koppeling heb ik vervangen, versnellingsbak vervangen, aandrijfassen zijn vervangen, remdrukverdeler is vervangen, remvloeistof vervangen, 1 wiellager is vervangen, wielkast achter zijn 3 gaten dicht gelast, wielkast linksvoor zijn 2 gaten dichtgelast, motorsteunen zijn vervangen, olie is inmiddels al 3 keer vervangen, remschijven en blokken zijn vervangen) Pff, best veel in een halfjaartje

En dan heb je het nog niet eens over alle aanpassingen die ik erin gedaan heb. Ik heb hem omgebouwd tot een campertje, achterin zit een houten verhoging, bovenop kan je slapen, daar onder kan je je spul kwijt. Het campergebeuren is zo gemaakt dat het binnen 10 minuten eruit te halen is, ik heb er een tweede accu in gezet voor de stroomvoorziening als je op de camping staat, ik heb een heuse campingstekker aan de buitenkant, er is cruisecontrol ingebouwd, pas nog een cdspeler met 12cd wisselaar erin gezet, ik heb de cabine en de deuren bekleed met bitumen matjes (geluidsdemping). Verder heb ik de achterkant geisoleerd, ledverlichting erin gezet.

Kortom, ik vind het heerlijk om er "mijn" auto van te maken. Ik wist van tevoren dat er gigantisch veel aan moet gebeuren, en eerlijk gezegd is het me tot nu toe heel erg meegevallen. Ik heb er in de afgelopen 20000 kilometer met heel veel plezier mee gereden, lekker zuinig! (1:19)
Helaas 1 keer mee stilgestaan door DEZE boosdoener. (= een zo goed als nieuwe koppelingsplaat met een gebroken popnagel).
pi_84104067
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:13 schreef CherryLips het volgende:
en wil hij helemaal niet meer met me mee rijden .
Opgelost

Maar je moet duidelijk gewoon nog leren rijden, zoals iedereen die net een rijbewijs heeft. Herken de fouten maar al te goed
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:08:04 #31
53151 T42
Pinball Wizard
pi_84104474
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:18 schreef Purdey het volgende:

[..]

Soms heb je zo'n band met een auto, om wat voor reden dan ook, dat je die liever helemaal binnenstebuiten keert dan dat je hem zomaar wegdoet..Of het is een bijzonder model

Ik heb dan wel geen auto die ik koester, maar je wil niet weten hoe mijn favoriete huissokken eruit zien, die heb ik al minstens 10 keer moeten stoppen, maar toch doe ik ze niet weg
heb ik met me groenekever. die had 6jaar geleden al op de sloop moetten staan maar hij staat nog altijd in de stalling met apk en ligt helemaal uitelkaar voor oplapbeurd van 5 jaar
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:13:44 #32
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84104759
@Cherry: Je hebt het goed voor elkaar chick! Mijn pa wil alleen maar dat ik rijd, als hij er naast zit
Maar dat commentaar ken ik ja. En probeer maar niet te zeggen dat je er niet op zit te wachten, anders krijg je ineens 'auto-arrest'. Oftewel, ik mag helemaal niet meer met de auto weg. Zei van de week voor de grap tegen m'n moeder die achterin zat 'Wat is S** ineens wit geworden hé?'
(Mijn instructeur was een Hindoestaanse jongen ) Kon hij ook niet om lachen
En toen ik zei dat zijn les methode niet had misstaan, rond '40-'45 zag hij daar ook de humor niet van in
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84106632
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:13 schreef Purdey het volgende:
@Cherry: Je hebt het goed voor elkaar chick! Mijn pa wil alleen maar dat ik rijd, als hij er naast zit
Maar dat commentaar ken ik ja. En probeer maar niet te zeggen dat je er niet op zit te wachten, anders krijg je ineens 'auto-arrest'. Oftewel, ik mag helemaal niet meer met de auto weg. Zei van de week voor de grap tegen m'n moeder die achterin zat 'Wat is S** ineens wit geworden hé?'
(Mijn instructeur was een Hindoestaanse jongen ) Kon hij ook niet om lachen
En toen ik zei dat zijn les methode niet had misstaan, rond '40-'45 zag hij daar ook de humor niet van in
goede grappen wel

Mijn moeder stressed 'm ook helemaal als ze naast mij zit, maar dat is andersom ook zo.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_84107624
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:

Mijn moeder stressed 'm ook helemaal als ze naast mij zit, maar dat is andersom ook zo.
Bij mij ging dat gelukkig snel over!
pi_84107838
Vanaf maandag ben ik in het bezig van m'n eerste auto. Denk dat de eerste grote ergernis file gaat worden aangezien ik vooral de drukste snelwegen aan ga doen
Too much is never enough!
pi_84108788
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:18 schreef The6thgate het volgende:
Vanaf maandag ben ik in het bezig van m'n eerste auto. Denk dat de eerste grote ergernis file gaat worden aangezien ik vooral de drukste snelwegen aan ga doen
Welke snelwegen rij je? Gelukkig is het vakantietijd
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:50:33 #37
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84109601
quote:

[..]

goede grappen wel

Heb ik ook hoor. M'n pa rijd goed, maar doodeng. Met 60 km/u in z'n 4 richting een rotonde rijden, en op het aller-allerlaatste moment ineens afremmen. Toen we eraf gingen en ik vroeg of hij het normaal vond geen richting aan te geven zei hij dat dat onzin was M'n moeder wil na ruim 25 jaar weer auto gaan rijden. Het idee alleen al..heb nu al medelijden met de instructeur die haar gaat opfrissen De opmerking 'Nou, mijn toekomstige auto krijg je niet mee!' viel dan ook niet goed..
pi_84109641
quote:

[..]

goede grappen wel

M'n moeder wil volgens mij niet naast me zitten
Tap tap tap
pi_84110037
Het kan trouwens altijd erger
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_84111527
@ Purdey; Geen knipperlicht aanzetten, mijn allergrootste ergernis.
Ooooh wat kan ik daar vals om worden. Moest laatst van m'n fiets afstappen (mocht ff niet rijden ) omdat die auto voorrang had, maar neeee op het laatste moment sloeg ie af. Eikel. Ik haat afstappen
pi_84112939
Mijn auto moet nu inderdaad gewassen worden, dat ding staat door de schorsing compleet onder het stof. Verder zal bandenspanning ook nog gecontroleerd moeten worden.

Kan niet wachten om volgende week met de auto de weg op te gaan. Ik kijk er al tijden naar uit. Eerst voorzichtig maar eens auto leren kennen.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!
  Admin donderdag 15 juli 2010 @ 22:55:35 #42
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_84113196
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:26 schreef Empathologica het volgende:
@ Purdey; Geen knipperlicht aanzetten, mijn allergrootste ergernis.
Ooooh wat kan ik daar vals om worden. Moest laatst van m'n fiets afstappen (mocht ff niet rijden ) omdat die auto voorrang had, maar neeee op het laatste moment sloeg ie af. Eikel. Ik haat afstappen
Nog erger: knipperlicht aan, maar toch doorrijden. Kun je alsnog stevig op de rem.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:57:12 #43
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84113290
Meid! Honger in Afrika, oorlog in Irak&Afghanistan, maar dat jij van je fiets moet afstappen..Amnesty moet er naar kijken! Nee hoor, flauw. Geen richting aangeven is irritant.Als je driekwart rond gaat, zet dan je richting even aan naar links. En ook als je de rotonde verlaat. Weet iedereen waar hij/zij aan toe is
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:58:44 #44
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84113378
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:57 schreef Purdey het volgende:
Meid! Honger in Afrika, oorlog in Irak&Afghanistan, maar dat jij van je fiets moet afstappen..Amnesty moet er naar kijken! Nee hoor, flauw. Geen richting aangeven is irritant.Als je driekwart rond gaat, zet dan je richting even aan naar links. En ook als je de rotonde verlaat. Weet iedereen waar hij/zij aan toe is
Het meest irritante er aan is dat je denkt dat je door kunt maar dan echt vol in de remmen moet.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_84113418
Oh ja, ook een keer gehad. Toen schoot ik er voor, (kon niet meer remmen ivm auto's achter me) en dat ging nog wel hoor, hij hoefde niet eens te remmen maar die vent heeft me een kilometer achtervolgt, toeteren, plakken, vinger opsteken, flitsen met de lampen etc. Heb m'n lesje geleerd, stop liever voor Jan lul dan nog een keer zoiets.

Ik vergeet m'n knipperlichten nooit meer, elke keer als ik het vergat met lessen werd ik langs de kant gezet en kon ik 5 keer het routinedingetje uitvoeren van in spiegels kijken - over de schouder - knipperlicht aan. Dat was zo vernederend

Trouwens, een hele blonde vraag.. Maar koelvloeistof en al die shizzle in de motor enzo. Zou dat extra verdampen met dit weer?
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:08:55 #46
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84113901
Honderdvijftig keer hetzelfde rondje op dezelfde kruising moeten rijden tijdens rijlessen is ook pretty pathetic De koelvloeistof vraag sla ik even over, ik ben een vrouw En dat dekt de lading en heb nog niet eens ooit getankt. Dat wordt al een beleving opzich..
pi_84114090
De 1e keer tanken was geniaal, vriendin werkte bij de pomp dus die deed het voor. Toen ik, nou getankt enzo dus afrekenen. Stonden we d'r na te krijsen als viswijven omdat ik die kutdop er niet op kreeg. Zat er ook nog is een kei mooie jongen achter de kassa, dus dezelfde avond stond ik met 's pap z'n auto er weer Het valt best mee eigenlijk, het moeilijkste vind ik nog die dop er af krijgen en onthouden dat ik Euro95 moet tanken.
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:17:41 #48
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84114340
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:12 schreef Empathologica het volgende:
De 1e keer tanken was geniaal, vriendin werkte bij de pomp dus die deed het voor. Toen ik, nou getankt enzo dus afrekenen. Stonden we d'r na te krijsen als viswijven omdat ik die kutdop er niet op kreeg. Zat er ook nog is een kei mooie jongen achter de kassa, dus dezelfde avond stond ik met 's pap z'n auto er weer Het valt best mee eigenlijk, het moeilijkste vind ik nog die dop er af krijgen en onthouden dat ik Euro95 moet tanken.
Bij mijn auto staat op sluiting de deksel gewoon wat erin moet
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:17:58 #49
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84114354
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:59 schreef Empathologica het volgende:
Oh ja, ook een keer gehad. Toen schoot ik er voor, (kon niet meer remmen ivm auto's achter me) en dat ging nog wel hoor, hij hoefde niet eens te remmen maar die vent heeft me een kilometer achtervolgt, toeteren, plakken, vinger opsteken, flitsen met de lampen etc. Heb m'n lesje geleerd, stop liever voor Jan lul dan nog een keer zoiets.

Ik vergeet m'n knipperlichten nooit meer, elke keer als ik het vergat met lessen werd ik langs de kant gezet en kon ik 5 keer het routinedingetje uitvoeren van in spiegels kijken - over de schouder - knipperlicht aan. Dat was zo vernederend

Trouwens, een hele blonde vraag.. Maar koelvloeistof en al die shizzle in de motor enzo. Zou dat extra verdampen met dit weer?
Nee, want koelvloeistof is een gesloten systeem, dus er zou niets kunnen verdampen.
Anders heb je ergens een lekje.
  donderdag 15 juli 2010 @ 23:18:29 #50
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84114381
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 23:12 schreef Empathologica het volgende:
Blond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')