In een schone auto rijdt je verstandiger, de auto rijdt ook fijner, en is ook nog eens zuiniger.quote:Op donderdag 15 juli 2010 07:31 schreef Breuls het volgende:
Ik zou de mijne eens van binnen moeten doen, beetje het dashboard poetsen ofzo, want daar zit allemaal stof en vuil op.
Wassen en poetsen knapt een auto echt wel van opquote:Op donderdag 15 juli 2010 00:11 schreef L0we het volgende:
[..]
Ach, als ik zeker wist dat hij er mooier van werd had ik het echt allang gedaan!
Je mag het alsnog eens uitleggen waarom een schone auto van binnen zuiniger rijdt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 07:35 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
In een schone auto rijdt je verstandiger, de auto rijdt ook fijner, en is ook nog eens zuiniger.
(Oorzaak en gevolg...enzo)
De meeste auto's wel! Die van mij nietquote:Op donderdag 15 juli 2010 08:06 schreef mstr het volgende:
[..]
Wassen en poetsen knapt een auto echt wel van op
Da's niet zo moeilijk, omdat je er best een beetje van geniet als de boel eens netjes schoon is, ga je omzichtiger om met alles, dat werkt door in de manier waarop je rijdt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je mag het alsnog eens uitleggen waarom een schone auto van binnen zuiniger rijdt.
Gamma, verf, roller....quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:52 schreef L0we het volgende:
[..]
De meeste auto's wel! Die van mij niet. Door de vorige eigenaar is hij handmatig overgeschilderd, maar die verf is erg lelijk aan het worden.
Zat meer te denken aan: nog eventjes door rijden, volgend jaar in de stalling, compleet strippen, roestbehandeling, nieuwe dorpels erin lassen, spuitbeurtje, en daarna nog lang en gelukkig samen levenquote:Op donderdag 15 juli 2010 09:05 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Gamma, verf, roller....
Of koop een paar spuitbussen.
Ik had verwacht dat je over gewichtsbesparing zou beginnen maar vind dit nog meer vergezocht.quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:05 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk, omdat je er best een beetje van geniet als de boel eens netjes schoon is, ga je omzichtiger om met alles, dat werkt door in de manier waarop je rijdt.
in een vieze ragbak ga je ook niet chaufferen alsof je de koningin moet vervoeren daarmee ga je raggen....
Het zij zo, want het is zo.quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat je over gewichtsbesparing zou beginnen maar vind dit nog meer vergezocht.
Van binnen moet hij inderdaad wel een beetje schoon zijn ja!quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:17 schreef Empathologica het volgende:
Vind een schone auto wel fijner rijden maar dat komt omdat ik me anders kapot nies![]()
Zo, slappe tvp want ik ga terug m'n bed in
Voor mij geld dit ook iedergevalquote:Op donderdag 15 juli 2010 09:05 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Da's niet zo moeilijk, omdat je er best een beetje van geniet als de boel eens netjes schoon is, ga je omzichtiger om met alles, dat werkt door in de manier waarop je rijdt.
in een vieze ragbak ga je ook niet chaufferen alsof je de koningin moet vervoeren daarmee ga je raggen....
http://groenekever.nl/fotos/budel10/IMG_3384_800x600.jpgquote:Op donderdag 15 juli 2010 02:34 schreef JJH het volgende:
Wassen hoort er heul niet bij, je zou die van mij nu eens moeten zien. Binnenspiegel is vrij nutteloos.
Wat dacht je van auto verkopen?quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Zat meer te denken aan: nog eventjes door rijden, volgend jaar in de stalling, compleet strippen, roestbehandeling, nieuwe dorpels erin lassen, spuitbeurtje, en daarna nog lang en gelukkig samen leven
Soms heb je zo'n band met een auto, om wat voor reden dan ook, dat je die liever helemaal binnenstebuiten keert dan dat je hem zomaar wegdoet..Of het is een bijzonder modelquote:
Ik zou zo weer een 206 terugkopen als ik deze weg doe.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
Soms heb je zo'n band met een auto, om wat voor reden dan ook, dat je die liever helemaal binnenstebuiten keert dan dat je hem zomaar wegdoet..Of het is een bijzonder model
Ik heb dan wel geen auto die ik koester, maar je wil niet weten hoe mijn favoriete huissokken eruit zien, die heb ik al minstens 10 keer moeten stoppen, maar toch doe ik ze niet weg
Hoef je je helemaal niet voor te schamen hoorquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:24 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik zou zo weer een 206 terugkopen als ik deze weg doe.![]()
Ik heb nu een 1.4 zonder airco maar wil als volgende auto toch wel een 1.6 ofzo met aircoquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:29 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hoef je je helemaal niet voor te schamen hoor
Mijn broer begon jaren geleden met een model Opel Corsa, en is elke twee jaar het nieuwe model gaan kopen.Hij is er verknocht aan, vind dat best lief
Mwah, zo erg is het nou ook nog weer niet.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:29 schreef T42 het volgende:
[..]
http://groenekever.nl/fotos/budel10/IMG_3384_800x600.jpg
Nooit van mn leven!quote:
Het is niet echt een heel bijzonder model, het komt een beetje vanuit mn hobby. Ik knap regelmatig 5jes op, vind het gewoon heerlijk om te sleutelen en knutselen tot hij weer als nieuw rijdt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
Soms heb je zo'n band met een auto, om wat voor reden dan ook, dat je die liever helemaal binnenstebuiten keert dan dat je hem zomaar wegdoet..Of het is een bijzonder model
Ik heb dan wel geen auto die ik koester, maar je wil niet weten hoe mijn favoriete huissokken eruit zien, die heb ik al minstens 10 keer moeten stoppen, maar toch doe ik ze niet weg
Opgelostquote:Op donderdag 15 juli 2010 19:13 schreef CherryLips het volgende:
en wil hij helemaal niet meer met me mee rijden.
heb ik met me groenekever. die had 6jaar geleden al op de sloop moetten staan maar hij staat nog altijd in de stalling met apk en ligt helemaal uitelkaar voor oplapbeurd van 5 jaarquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:13 schreef Purdey het volgende:
@Cherry: Je hebt het goed voor elkaar chick! Mijn pa wil alleen maar dat ik rijd, als hij er naast zit![]()
Maar dat commentaar ken ik ja. En probeer maar niet te zeggen dat je er niet op zit te wachten, anders krijg je ineens 'auto-arrest'. Oftewel, ik mag helemaal niet meer met de auto weg. Zei van de week voor de grap tegen m'n moeder die achterin zat 'Wat is S** ineens wit geworden hé?'
(Mijn instructeur was een Hindoestaanse jongen) Kon hij ook niet om lachen
![]()
En toen ik zei dat zijn les methode niet had misstaan, rond '40-'45 zag hij daar ook de humor niet van in
Bij mij ging dat gelukkig snel over!quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Mijn moeder stressed 'm ook helemaal als ze naast mij zit, maar dat is andersom ook zo.
Welke snelwegen rij je? Gelukkig is het vakantietijdquote:Op donderdag 15 juli 2010 21:18 schreef The6thgate het volgende:
Vanaf maandag ben ik in het bezig van m'n eerste auto. Denk dat de eerste grote ergernis file gaat worden aangezien ik vooral de drukste snelwegen aan ga doen
Heb ik ook hoor. M'n pa rijd goed, maar doodeng. Met 60 km/u in z'n 4 richting een rotonde rijden, en op het aller-allerlaatste moment ineens afremmen. Toen we eraf gingen en ik vroeg of hij het normaal vond geen richting aan te geven zei hij dat dat onzin wasquote:Op donderdag 15 juli 2010 20:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
goede grappen wel
Mijn moeder stressed 'm ook helemaal als ze naast mij zit, maar dat is andersom ook zo.
M'n moeder wil volgens mij niet naast me zittenquote:Op donderdag 15 juli 2010 20:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
goede grappen wel
Nog erger: knipperlicht aan, maar toch doorrijden. Kun je alsnog stevig op de rem.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:26 schreef Empathologica het volgende:
@ Purdey; Geen knipperlicht aanzetten, mijn allergrootste ergernis.
Ooooh wat kan ik daar vals om worden. Moest laatst van m'n fiets afstappen (mocht ff niet rijden) omdat die auto voorrang had, maar neeee op het laatste moment sloeg ie af. Eikel. Ik haat afstappen
Het meest irritante er aan is dat je denkt dat je door kunt maar dan echt vol in de remmen moet.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:57 schreef Purdey het volgende:
Meid! Honger in Afrika, oorlog in Irak&Afghanistan, maar dat jij van je fiets moet afstappen..Amnesty moet er naar kijken!Nee hoor, flauw. Geen richting aangeven is irritant.Als je driekwart rond gaat, zet dan je richting even aan naar links. En ook als je de rotonde verlaat. Weet iedereen waar hij/zij aan toe is
Bij mijn auto staat op sluiting de deksel gewoon wat erin moetquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:12 schreef Empathologica het volgende:
De 1e keer tanken was geniaal, vriendin werkte bij de pomp dus die deed het voor. Toen ik, nou getankt enzo dus afrekenen. Stonden we d'r na te krijsen als viswijven omdat ik die kutdop er niet op kreeg. Zat er ook nog is een kei mooie jongen achter de kassa, dus dezelfde avond stond ik met 's pap z'n auto er weerHet valt best mee eigenlijk, het moeilijkste vind ik nog die dop er af krijgen en onthouden dat ik Euro95 moet tanken.
Nee, want koelvloeistof is een gesloten systeem, dus er zou niets kunnen verdampen.quote:Op donderdag 15 juli 2010 22:59 schreef Empathologica het volgende:
Oh ja, ook een keer gehad. Toen schoot ik er voor, (kon niet meer remmen ivm auto's achter me) en dat ging nog wel hoor, hij hoefde niet eens te remmen maar die vent heeft me een kilometer achtervolgt, toeteren, plakken, vinger opsteken, flitsen met de lampen etc. Heb m'n lesje geleerd, stop liever voor Jan lul dan nog een keer zoiets.
Ik vergeet m'n knipperlichten nooit meer, elke keer als ik het vergat met lessen werd ik langs de kant gezet en kon ik 5 keer het routinedingetje uitvoeren van in spiegels kijken - over de schouder - knipperlicht aan. Dat was zo vernederend
Trouwens, een hele blonde vraag.. Maar koelvloeistof en al die shizzle in de motor enzo. Zou dat extra verdampen met dit weer?
Blond?quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:12 schreef Empathologica het volgende:
De 1e keer tanken was geniaal, vriendin werkte bij de pomp dus die deed het voor. Toen ik, nou getankt enzo dus afrekenen. Stonden we d'r na te krijsen als viswijven omdat ik die kutdop er niet op kreeg. Zat er ook nog is een kei mooie jongen achter de kassa, dus dezelfde avond stond ik met 's pap z'n auto er weerHet valt best mee eigenlijk, het moeilijkste vind ik nog die dop er af krijgen en onthouden dat ik Euro95 moet tanken.
En zal ik je eens wat vertellen?quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:21 schreef Empathologica het volgende:
Yup, en niet zo'n beetje ook, vandaar dat ik verf
Kan niet andersquote:
Ik heb hem ook een keer in z'n vrij gezet en niet op handrem bij het tanken, toen begon hij ineens zachtjes achteruit te rollen tijdens het tanken.quote:
Dat overkomt mij dan nooitquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:25 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik heb hem ook een keer in z'n vrij gezet en niet op handrem bij het tanken, toen begon hij ineens zachtjes achteruit te rollen tijdens het tanken.
Eenmalig gebeurd.quote:
Dan ben je vrij langquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:28 schreef mstr het volgende:
[..]
Eenmalig gebeurd.
Toen maar m'n voet achter m'n achterwiel gezet tot hij volgetankt was, toen slang terug gehangen, terwijl ik nog met mn voet achter het wiel stond en toen snel op de handrem gezet.
M'n tankdop zit recht boven m'n achterwiel. Dus tanken, terughangen gaat wel terwijl m'n voet er onder zat.quote:
Altijd leuk, die kleine blunders.quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:25 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik heb hem ook een keer in z'n vrij gezet en niet op handrem bij het tanken, toen begon hij ineens zachtjes achteruit te rollen tijdens het tanken.
Het kwam doordat ik van een 80 weg af kwam, dan heb je een hele korte afrit naar het benzinestation, dus dan zet je hem voor het gemak in z'n vrij. Alleen vergat ik hem dus weer in z'n 1 te zetten of handrem erop toen ik stil stond.quote:
Dat doe ik nooit eigenlijk, ik heb hem ALTIJD in de versnelling staan. Gebruik vaak de motor om af te remmenquote:Op donderdag 15 juli 2010 23:51 schreef mstr het volgende:
[..]
Het kwam doordat ik van een 80 weg af kwam, dan heb je een hele korte afrit naar het benzinestation, dus dan zet je hem voor het gemak in z'n vrij. Alleen vergat ik hem dus weer in z'n 1 te zetten of handrem erop toen ik stil stond.
Ik ook, maar om nou 4 > 3 > 2 >1 te schakelen is ook niet echt fijn binnen 10 seconden.quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat doe ik nooit eigenlijk, ik heb hem ALTIJD in de versnelling staan. Gebruik vaak de motor om af te remmen
Dan sla je dr toch 1 of 2 over?quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:58 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik ook, maar om nou 4 > 3 > 2 >1 te schakelen is ook niet echt fijn binnen 10 seconden.
Ik vind het altijd een soort van therapeutische bezigheidquote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:03 schreef mazaru het volgende:
Als je eenmaal bezig bent, dan is de auto schoonmaken best wel een leuk karweitje. Het moet gewoon de perfecte temperatuur zijn en je moet geen haast hebben.
Maar je moet het pas doen als het echt! echt! echt! heel hard nodig is. Dan heb je er tenminste plezier van.
Kwestie van door de wasstraat rijden toch? Wat ben je kwijt, 10 minuten voor een full service ding?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:03 schreef mazaru het volgende:
Als je eenmaal bezig bent, dan is de auto schoonmaken best wel een leuk karweitje. Het moet gewoon de perfecte temperatuur zijn en je moet geen haast hebben.
Maar je moet het pas doen als het echt! echt! echt! heel hard nodig is. Dan heb je er tenminste plezier van.
kunstmatige intelligentiequote:Op donderdag 15 juli 2010 23:21 schreef Empathologica het volgende:
Yup, en niet zo'n beetje ook, vandaar dat ik verf
We maken je niet belachelijk, niks mis met blond.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:14 schreef Empathologica het volgende:
Ik voel me belachelijk gemaakt!Heb vandaag wel m'n diploma opgehaald ja, dus blijkbaar zit er wel íets daarboven
Ben alleen niet zo handig met uhm, macroniveau.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:32 schreef Empathologica het volgende:
Microbiologisch analist
En dat blonde is dus donkerrood geverfd.
Heb hem ook al twee keer thuis laten liggen..Dat is het fijne van een tassentic hebben, elke keer mis ik spullen vanwege een andere tas, zo ook m'n rijbewijsquote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:25 schreef CherryLips het volgende:
M'n vader zat niet meer te miepen naast me net(naar het zwembad en terug gereden, was alleen m'n rijbewijs vergeten maar ach
).
Ik ken het, ik heb echt twintig tassen ofzo. Hoe vaak ik mezelf wel niet heb buitengeslotenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Heb hem ook al twee keer thuis laten liggen..Dat is het fijne van een tassentic hebben, elke keer mis ik spullen vanwege een andere tas, zo ook m'n rijbewijs
Ik ookquote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Heb hem ook al twee keer thuis laten liggen..Dat is het fijne van een tassentic hebben, elke keer mis ik spullen vanwege een andere tas, zo ook m'n rijbewijs
Vanuit Utrecht eigenlijk alle kanten op (delft, a'dam, den bosch, arnhem)quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:37 schreef L0we het volgende:
[..]
Welke snelwegen rij je? Gelukkig is het vakantietijd
Dat hangt er maar net vanaf op welk moment je welke kant op moet. Ik rijd zelf ook een stuk A2, maar dat is goed te doen hoorquote:Op vrijdag 16 juli 2010 15:32 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Vanuit Utrecht eigenlijk alle kanten op (delft, a'dam, den bosch, arnhem)
Dan begint het vaak al wel druk te worden ja, ik rij meestal tussen half 7 en half 8 over de a12, traject ede - gouda. Dan is dat nog wel heel goed te doenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 17:19 schreef The6thgate het volgende:
Ik heb een tijd gechauffeurd van voornamelijk a'dam naar utrecht tussen 7 en 8. dat is toch wel druk.
naar delft en andere locaties heb ik geen idee hoe het gaat. zal vooral met slecht weer wel file zijnMoet iig om 8u 's ochtends beginnen dus vaak tussen 7 en 8 onderweg zijn.
Zonde van 't blond.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:32 schreef Empathologica het volgende:
Microbiologisch analist
En dat blonde is dus donkerrood geverfd.
Alles kan, het is alleen veel moeite.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:21 schreef Empathologica het volgende:
Ik vind het meevallen, maar mijn auto is vrij licht vergeleken met bv de Dodge van m'n broer. Dus misschien dat ik daarom niet merk dat er geen stuurbekrachtiging opzit.
Trouwens, dat kun je er toch zelf inbouwen? Althans broertjelief zei zoiets als 'En als je geen spieren kan kweken bouwen we dat er wel in'
Zeker waarquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:42 schreef mstr het volgende:
[..]
Alles kan, het is alleen veel moeite.
Je moet ook gewoon de auto rustig laten rollen en dan sturen, dan gaat het al 10x makkelijker.
Ja, maar als je net een rijbewijs hebt doe je dat nietquote:Op zaterdag 17 juli 2010 11:42 schreef mstr het volgende:
[..]
Alles kan, het is alleen veel moeite.
Je moet ook gewoon de auto rustig laten rollen en dan sturen, dan gaat het al 10x makkelijker.
Ik vind jou pilliewilliemonniewonnie zo lief klinkenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, maar als je net een rijbewijs hebt doe je dat niet
Het is ook door een Fokster bedachtquote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:33 schreef Purdey het volgende:
Ik vind jou pilliewilliemonniewonnie zo lief klinken![]()
Is ook wel zoquote:Dat is even geheel offtopic, dat weet ik![]()
Waarschijnlijk went het ook wel hoor, zwaarder sturen, maar vind stuurb. gewoon fijn
Op den duur merk je er echt niks van, de 1e keer is ff raar maar als je 5 minuten er in zit heb je het niet eens meer in de gaten. Dus ik zou een auto niet afkeuren omdat ie geen stuurbekrachtiging heeft.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 12:33 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vind jou pilliewilliemonniewonnie zo lief klinken![]()
Dat is even geheel offtopic, dat weet ik![]()
Waarschijnlijk went het ook wel hoor, zwaarder sturen, maar vind stuurb. gewoon fijn
De saxo?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:50 schreef Puala het volgende:
De auto was fijn om in te rijden. Het onderhoudsboekje ziet er goed uit en de verzekeringskosten vallen allemaal mee. Dus we hebben geboden en onderhandeld. Dinsdag kan ik mijn auto ophalen
Nouja, dan zit het waarschijnlijk iig goed met het onderhoud. Maaar, ik denk wel dat er veel korte ritjes mee zijn gemaakt wat niet altijd even goed schijnt te zijn ofzo.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 10:09 schreef Purdey het volgende:
Gisteravond ontdekt dat ik een auto met stuurbekrachtiging wil![]()
Even een rondje gemaakt in de auto van een vriendin, een Punto zonder stuurb. Dat is zwaar, en vervelend met parkeren ook
Wat ik vergeet te vragen. Ik heb op internet bij een merkdealer in Delft een Nissan Micra gezien. Specificaties:
03-1997
120.000 km
APK bij aflevering
Onderhoudsboekjes aanwezig, en 4 eigenaren gehad
Stuurbekrachtiging![]()
Prijs: ¤1750,-
Enige maar..Het betreft een leenauto van de werkplaats van de dealer. Hij ziet er werkelijk smetteloos uit op de foto's, en qua techniek/prijs is het zeer aantrekkelijk. Maar ik weet niet of het verstandig is om een leenauto van een werkplaats te kopen. Er hebben toch een hoop mensen mee gereden..Wat denken jullie?
Maar hoe is dat met andere Micra's. Die zijn ook niet gebruikt voor dagelijks lange rittenquote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:27 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nouja, dan zit het waarschijnlijk iig goed met het onderhoud. Maaar, ik denk wel dat er veel korte ritjes mee zijn gemaakt wat niet altijd even goed schijnt te zijn ofzo.
Das ook weer waar!quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar hoe is dat met andere Micra's. Die zijn ook niet gebruikt voor dagelijks lange ritten
Dus ik zou 'm niet laten staan, alleen omdat het een leenauto is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |