Het wordt hier ook al iets minder met de regen in Hengelo. Flitsen en donder zijn er nog wel...quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:29 schreef taxibabe het volgende:
Voor de mensen in Enschede, Hengelo, Oldenzaal e.o.
In Eibergen is het ergste voorbij, het was niet zo heftig als maandag. Al duurt het wel langer en blijft het langer doorregenen/flitsen/donderen.
De bui komt nu richting jullie of is er al.
?quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:27 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
top, kan ik toch nog naar de omroep!
quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:28 schreef Muks het volgende:
HIer in Goch, net over de grens, noodweer : resultaat 1 tent zoek (die is over de notenboom van de buren gewaaid en daarna niet meer gezien) 1 tent tegen de bomen (maar die is te redden), 1 parasol in gruzeledingen en 1 boom reddeloos verloren.
Onwijs harde wind, heel veel regen en onweer. En zo te zien is het nog niet over.
Yup, af en toe wat wolken. Lekker fris iig.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:34 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zo dan!![]()
Hier in Zeeland zonneschijn!
Die radar spoort niet helemaal meer. Laat activiteit zien, die ik op 6 andere radars niet terug zie.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:33 schreef Gitank2 het volgende:
buienradar over een aantal uren
Showerhighway?
Heerlijkquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:35 schreef Greys het volgende:
Net op tv, mensen die in hun caravan gingen schuilen en met caravan en al het water in waaiden
Zo'n zelfde 'piek' was maandag ook te zien, trok mooi over het land.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:34 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Zo dan!![]()
Hier in Zeeland zonneschijn!
Ze wilden gewoon graag een bootquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:35 schreef Greys het volgende:
Net op tv, mensen die in hun caravan gingen schuilen en met caravan en al het water in waaiden
En onweerquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:34 schreef Tha_Erik het volgende:
Whohooo iets hardere regen in Utrecht![]()
.
Wie gaat er dan ook in een caravan schuilen tijdens hevige windquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:35 schreef Greys het volgende:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:35 schreef Greys het volgende:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook in een caravan schuilen tijdens hevige wind
Je zag de stoom gewoon van de weg komen toen de zon erbij kwam.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:35 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Yup, af en toe wat wolken. Lekker fris iig.
Ik gok dat je niet veel gaat krijgen, het is hier nu droog, rommelt nog wat na maar kan geen naam meer hebben, vergeleken met Maastricht eigenlijk niets gehad (Albergen, Twente).quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:38 schreef henkde_j het volgende:
Hier in ZW Groningen begint het te regenen.
Edit: En te rommelen
quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:39 schreef TheKC het volgende:
[ afbeelding ]
Je kunt precies zien waar de bui was
Ik meet hier in de tuin nog steeds 32.2 al zal dat misschien iets vertekend zijn maar boven de 30 zitten we sowieso nogquote:
quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:41 schreef Arcee het volgende:
http://www.buienradar.nl/ns.aspx
Als je de buitenradar ziet lijkt het noodweer uit te doven, niet?
Als je goed kijkt kun je nu wat druppen tellenquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:42 schreef BerryKl het volgende:
Nog steeds geen regen of wind in emmen maar wel donkere lucht
Nope nog niksquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:42 schreef Mpdrichel het volgende:
[..]
Als je goed kijkt kun je nu wat druppen tellen
quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:44 schreef MrJones het volgende:
Deceptie zeg. Hele dag beetje radars checken en het dan volledig zien inkakken vlak voor Almelo
Waar in Emmen zit jij dan? Want flits heb ik wel gezien, maar knal...?! En zo groot is Emmen dan toch ook weer niet...quote:
Zit randje emmen, emmermeerquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:45 schreef Nijna het volgende:
[..]
Waar in Emmen zit jij dan? Want flits heb ik wel gezien, maar knal...?! En zo groot is Emmen dan toch ook weer niet...
Vethuizen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:47 schreef Futureone het volgende:
Hier in de buurt is er een grip 3 aangekondigd, mensen waren in een caravan aan het schuilen is die hele caravan het meer opgeblazen. 39 voertuigen te plekke.
Compleet geen last hier, zelf het internet liep hier gewoon door.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:52 schreef tijnzz het volgende:
Klapt bij jullie T-Mobile er ook bij ieder onweer uit?
Dat hier.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:53 schreef Samzz het volgende:
Nou, hier lijkt het over.
Beetje rommelen, klein beetje regen. Geen flitsen, geen harde rukwinden. Wel een beetje een deceptie, maar ik ben er ontzettend blij mee
Agelopen zaterdag op zondag lag hij er bij mij uit. Heb nu wel gewoon bereik, maargoed het is nu lang niet zo erg als toen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:52 schreef tijnzz het volgende:
Klapt bij jullie T-Mobile er ook bij ieder onweer uit?
Heb ik ook.quote:
http://www.p2000-online.net/quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:55 schreef TwenteFC het volgende:
Wat was ookal weer die site waar je alle meldingen voor de brandweer kon zien?
Vimeo gebruiken, sneller en veel beter qua kwaliteitquote:
http://www.alarmeringen.nl/ (Lijkt offline te zijn nuquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:55 schreef TwenteFC het volgende:
Ja hier ook net twee keer vrij kort achter elkaar, ook regen trekt weer aanquote:
Een nieuw front, of gewoon wat 'naweeën'?quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:56 schreef identify het volgende:
Hmm, word donkerder in Zuid Limburg :S (Heerlen)
http://monitor.livep2000.nl/quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:55 schreef TwenteFC het volgende:
Dat is ook voorspeld he.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:57 schreef horned_reaper het volgende:
Heel erg jammer dat het zo tegenvalt![]()
Uiteindelijk kwam alles veel oosterlijker!
Helaas, valt hier tegen ja. Gelukkig koelt het wat af.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:52 schreef michiel_merk het volgende:
In drachten ook wat gerommel het valt vooralsnog tegen.. gewoon een zomer buitje
Losse buien denk ik: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=laatstebeeldquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:57 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Een nieuw front, of gewoon wat 'naweeën'?
Blauwe plekjes tussen de witte wolken door in Kerkradequote:Op woensdag 14 juli 2010 19:56 schreef identify het volgende:
Hmm, word donkerder in Zuid Limburg :S (Heerlen)
Hmmm mensen in duitsland (Grens NL?) kunnen nog wel wat verwachten zo te zien.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:01 schreef kahaarin het volgende:
Losse buien denk ik: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=laatstebeeld
Boven NL ook 93/MIN atm, maar dikke 2 uur terug ook ruim 56K/MINquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.wetteronline.de/blitze/Deutschland.htm
>67.000 ontladingen boven Duitsland.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:02 schreef Floor-Sofie het volgende:
FS dacht even lekker de frisse lucht op de snuiven maar ipv dat werd het de verrotte wietlucht van de onderbuurman..
Krijg je als je bij Talpa hebt gewerktquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:04 schreef marcel-o het volgende:
Net bij RTL weer
[ afbeelding ]
die harses van die gast
quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:02 schreef MrJones het volgende:
Volgens Omroep Gelderland mogelijk doden in Vethuizen.
dit weekend maar 10 graden?quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:04 schreef marcel-o het volgende:
Net bij RTL weer
[ afbeelding ]
die harses van die gast
quote:20 CARAVANS DOOR STORM IN WATER GEBLAZEN, 5 HOOGSPANNINGSMASTEN OMGEWAAID IN VETHUIZEN, GELDERLAND. ENKELE GEWONDEN
quote:Gelderland - aantal doden gevallen in Vethuizen #camping
quote:Gelderland - aantal doden gevallen in Vethuizen #camping
2 minutes ago via TweetDeck
Dat ziet er wel apart uit!quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:05 schreef Mortaxx het volgende:
Wel mooi om die blauwe lucht weer te zien doorkomen
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:02 schreef MrJones het volgende:
Volgens Omroep Gelderland mogelijk doden in Vethuizen.
NOS zegt dit nog:quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:06 schreef Pino112 het volgende:
http://twitter.com/NewsguyNL/status/18537943733
[..]
http://nos.nl/artikel/172(...)weer-op-camping.htmlquote:Door het noodweer zijn op een camping in Vethuizen onder Doetinchem enkele mensen gewond geraakt. Ongeveer twintig caravans kwamen door de overvloedige regen in het water terecht. De camping liep door de regen onder water.
Zo klinkt niet best, als is Twitter niet altijd even betrouwbaar, er zal zeker een kern van waarheid in zitten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/brekendnl/
[..]
http://twitter.com/NewsguyNL/status/18537943733
[..]![]()
wauwquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:05 schreef -CRASH- het volgende:
1 hier rest (later) in het noodweer foto topic..
[ afbeelding ]
Zelfde hier, Frl, geen spectaculaire luchten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:06 schreef henkde_j het volgende:
ZW Groningen
[ afbeelding ]
Rommelt regent en onweert een beetje. Niets bijzonders..
Denk dat ze het weerbericht met maart hebben verwisseldquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:05 schreef TheKC het volgende:
[..]
dit weekend maar 10 graden?
Vrijdagnacht 2 graden?
Date taken: 16 juli 2010.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:04 schreef marcel-o het volgende:
Net bij RTL weer
[ afbeelding ]
die harses van die gast
TV ook, met beelden, maar nog geen bevestiging van politie.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:13 schreef Frutsel het volgende:
Radio Gelderland meldt doden op een camping
VOlgens mij is daar goed te doen hoor ,, toch?quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:13 schreef Floor-Sofie het volgende:
vriendlief onderweg van Nijverdal naar Enschede....
Ja heb 3 goeie bliksem inslagen gezien rest vind ik het maar niksquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:15 schreef Nijna het volgende:
[..]
nee was kids op bed leggen... ik vind het tot nu toe meevallen...
ik zag een kat in paniek over de daken rennen toen het ineens losbrakquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:15 schreef Kimbell het volgende:
In Groningen regent het nu ook. Stelt nog niet veel voor. Kat wenst er niet eens voor voor naar binnen re komen.
Zeg dat maar tegen die duif hier buiten m'n raam! Helemaal doorweekt 't beestquote:
Heb er bar weinig van gemerkt, en ik zit hier toch echt onder die rode lappendeken...quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:25 schreef ReWinD het volgende:
Aardig terecht dus dat het weeralarm alleen geldig is/was voor Noord-Brabant, Limburg en Gelderland.
Buienradar is sinds een dik uur volledig op Hol volgens mij, klopt niets meer van als je het vergelijkt me andere radars, en hier is niet te merken van de storing die er zou moeten zijn.quote:
quote:Dode door noodweer in België
BRUSSEL - Door het noodweer is woensdag in België een vrachtwagenchauffeur om het leven gekomen. Een omvallende boom kwam op zijn truck terecht in het Waalse dorp Montignies-Saint-Christophe, bij de grens met Frankrijk.
In de plaats Geldenaken, ten zuidoosten van Brussel, stortte het dak van een sportzaal in. Ongeveer vijftien mensen raakten lichtgewond, aldus de burgemeester.
De plaats Ciney in de Ardennen werd getroffen door een kleine tornado. Rond een voetbalveld in Ciney, waar de Belgische club Standard Luik en het Franse Valenciennes een oefenwedstrijd speelden, zijn bomen omgevallen. Er wordt met honden gezocht naar eventuele slachtoffers. Het nabijgelegen Dinant zit volledig zonder stroom.
Treinverkeer
Bij de Waalse steden Charleroi en Namen moest het treinverkeer worden stilgelegd, omdat er bomen op de rails waren gevallen. Twee tunnels in Brussel werden gesloten vanwege wateroverlast, aldus de publieke omroep VRT. In Vlaanderen bleef de overlast beperkt tot omgewaaide bomen, weggewaaide dakpannen en blikseminslagen.
Denk dat dat plaatje wel redelijk klopt. Zeker als je het vergelijkt met de bliksem die wetteronline weergeeft.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:28 schreef Mdrop het volgende:
[..]
Buienradar is sinds een dik uur volledig op Hol volgens mij, klopt niets meer van als je het vergelijkt me andere radars, en hier is niet te merken van de storing die er zou moeten zijn.
20 caravans het water in geblazen en hoogspanningsmasten omgewaaid.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:28 schreef Mercer het volgende:
Wat is er nou precies in Vethuizen aan de hand? GRIP3![]()
Vraag ik me alleen af waarom we hier niets hebben terwijl we volgens buienradar aardig in het rood staan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Denk dat dat plaatje wel redelijk klopt. Zeker als je het vergelijkt met de bliksem die wetteronline weergeeft.
Snooker & Poolquote:
Tien caravans water Kemperplas ingeblazenquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:28 schreef Mercer het volgende:
Wat is er nou precies in Vethuizen aan de hand? GRIP3![]()
Omroep Gelderland meldt: 1 dode, 'tientallen' gewonden, zeker helft van de 40 aanwezige caravans te water geraakt. Berichten zijn via familie eigenaar camping, maar vooralsnog onbevestigd. Toch een plaatselijk hoosje lijkt me maar zo?quote:
Hier in Limburg is het echt niet meegevallen!quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:32 schreef themauster het volgende:
Wat ik nu niet snap is dat Estofex level 3 aangeeft terwijl het bijna overal wel meevalt
bijna overal??quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:32 schreef themauster het volgende:
Wat ik nu niet snap is dat Estofex level 3 aangeeft terwijl het bijna overal wel meevalt
Waar haal je dat vandaan, zie ik nergens?quote:
Dat mensen nog steeds niet weten dat het weer niet voor 100% te voorspellen is.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:32 schreef themauster het volgende:
Fuck...quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:35 schreef Futureone het volgende:
Update: Waarschijnlijk 5 doden.
Meevaltquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:32 schreef themauster het volgende:
Ik bedoel in Limburg en Gelderland is behoorlijk wat gevallen maar de rest van het Level 3 gebied was helemaal niksquote:
Dat is minder....quote:
Veel exacter is het ook haast niet te voorspellen, lijkt me..quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:38 schreef themauster het volgende:
[..]
Ik bedoel in Limburg en Gelderland is behoorlijk wat gevallen maar de rest van het Level 3 gebied was helemaal niks
Ik woon in deventer, je had hier 10 minuten geleden niet buiten kunnen lopen, zo'n wind.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:38 schreef themauster het volgende:
[..]
Ik bedoel in Limburg en Gelderland is behoorlijk wat gevallen maar de rest van het Level 3 gebied was helemaal niks
Dat komt nu eenmaal dat dit soort weersvoorspellingen niet op de vierkante kilometer nauwkeurig te voorspellen zijn. Estofex zat juist erg goed met zijn verwachting, er zijn op diverse plekken serieuze problemen ontstaan binnen het Level-3 gebied. De omgewaaide hoogspanningsmasten in Velthuizen, er is sprake van een windhoos of downburst met veel schade in Kleve, etc.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:38 schreef themauster het volgende:
[..]
Waar wil je dan inkruipen op een camping? Een tent?quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:39 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat is minder....
Maar ook niet zo snugger om met zulk noodweer in je caravan te blijven zitten natuurlijk.
Ik neem mijn woorden terug, het gaat hier in 1 keer behoorlijk tekeerquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:41 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik woon in deventer, je had hier 10 minuten geleden niet buiten kunnen lopen, zo'n wind.
quote:@TanteRikie
Noodweer zit er op!Ging hard,maar schade valt mee.Belangrijkste:Geen persoonlijk letsel.Morgen gaat het feest beginnen!
http://bit.ly/a6fR05
Past er wel bij, een echte campingzender met nieuws vanaf de camping.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
SBS6 schijnt dat gemeld te hebben.
Toiletgebouw, kantine / centrumvoorziening...quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waar wil je dan inkruipen op een camping? Een tent?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Past er wel bij, een echte campingzender met nieuws vanaf de camping.
Kans is niet groot dat er hier echt nog wat gaat gebeuren, hemelsbreed denk 20 km vanaf enschede dus het zal daar ook wel meevallenquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:47 schreef rgn het volgende:
Nou, dit was het dan in Enschede? Herrie om niets dus? Of denken jullie dat we nog wat kunnen verwachten?
Als ik in een lullig tentje zou zitten ja, dan zocht ik wel wat harde infra op, maar in een caravan? Komop, dat verwacht toch niemand dat de wind met de caravan aan de haal gaat.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:47 schreef MaLo het volgende:
[..]
Toiletgebouw, kantine / centrumvoorziening...
Heel erg allemaal maar er vallen iedere dag zoveel doden. Hoort bij het leven enzo.quote:
Ja ik zag die kop ook staan maar verder niks, ook niet op andere sites. Beetje vreemdquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
nu.nl kopt dat voor middernacht een nieuw zwaar onweersfront boven Limburg wordt verwacht. Het begint inderdaad weer flink donker te worden nu....
Daar is niets van te zien op de radar.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
nu.nl kopt dat voor middernacht een nieuw zwaar onweersfront boven Limburg wordt verwacht. Het begint inderdaad weer flink donker te worden nu....
Op de radio hadden ze het over iig 1 dode vrouw en tientallen gewonden.quote:
Als je hoort dat er dikke bomen ontworteld zijn, begon ik wel te twijfelen aan mijn caravannetje... Maar goed, dat is allemaal achteraf makkelijk te zeggen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik in een lullig tentje zou zitten ja, dan zocht ik wel wat harde infra op, maar in een caravan? Komop, dat verwacht toch niemand dat de wind met de caravan aan de haal gaat.
Hier in noord-Groningen(provincie niet stad) was het net even zwart, even kijken of het hier zo de zee opgaat anders verwacht ik ook dat hier nog veel ontwikkeltquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:54 schreef henkde_j het volgende:
Hier ontstaat wat boven mijn huis ZW Groningen. Ik maak even foto's!
Dat is wel zielig.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:59 schreef MrJones het volgende:
Ooggetuige omgeving Vethuizen meldt: koeien vlogen door de lucht
Zondequote:Hierdoor sneuvelde onder andere het dak van een hotel langs de Maas in Maastricht. Een boom, die binnen in het hotel zijn oorsprong vindt, knakte af en het deel dat boven het dak uit groeide is er dwars door heen gevallen.
Eens. Klinkt ernstig daar, tornado'tje?quote:
Ja waarschijnlijk wel, ik zat in de trein en je zag die wolken kei snel circuleren en overheen waaien. Het leek ook of er op bepaalde plekken een soort trechter ontstond. Het was vrij eng.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:01 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Eens. Klinkt ernstig daar, tornado'tje?
Wat een debiel ben je ook als je gaat schuilen in een Caravan trouwens...
Kijken wij een andere TV Gelderland? Zojuist werd er op de tv verteld dat er nog geen bevestiging kan worden gegeven over evt. doden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:01 schreef Frutsel het volgende:
TV Gelderland: 1 dode
meerdere zwaargewonden, wordt gesproken over meerdere doden, maar onbevestigd
Dan zou ik wel ff gaan kijken.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:58 schreef Futureone het volgende:
Truimaheli is 5 minuten geleden opgestegen. Zit er 800m vanaf. Opzich wel zin met brommer even snel naar toe te gaan, maar zal wel niet veel te zien zijn.
zag het net ook denk ik (westerkwartier?) Zag er gaaf uit pal boven mijn huisquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:03 schreef henkde_j het volgende:
Nu draaien de wolken hier boven mij in tegenover gestelde richting. Vreemd gezicht
Jup. Maar het lijkt zich helaas niet door te zetten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:06 schreef kloas_wokkel het volgende:
[..]
zag het net ook denk ik (westerkwartier?) Zag er gaaf uit pal boven mijn huis
Ja, de bui wacht vast even tot het eb wordtquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:02 schreef themauster het volgende:
Het is Hoog water dus wil het hier nu de zee niet op dus kaatst de bui terug
Wat bedoel je precies hiermee?quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:02 schreef themauster het volgende:
Het is Hoog water dus wil het hier nu de zee niet op dus kaatst de bui terug
Gebeurt vaker hoor met onweersbuien dat het hier de zee niet op wil met hoog waterquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:07 schreef JDude het volgende:
[..]
Ja, de bui wacht vast even tot het eb wordt.
Hoog water op zee(vloed) en er komt een onweersbui over die de zee niet op komt dus dan kaatst die terug , ik ken het fenoneem want dat gebeurt vakerquote:
Oke. Maar dan zal de sterkte toch zijn afgenomen, toch?quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:10 schreef themauster het volgende:
[..]
Hoog water op zee(vloed) en er komt een onweersbui over die de zee niet op komt dus dan kaatst die terug , ik ken het fenoneem want dat gebeurt vaker
Meestal wel maar het waait nu wel harder dan de 1e keerquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oke. Maar dan zal de sterkte toch zijn afgenomen, toch?
Pff, en het afschuiven van schuld is al begonnen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:13 schreef Kw4Kje het volgende:
toch vreemd dat er gewonden zijn gevallen in vethuizen, ze wisten toch dat er noodweer op komst was? Oke als je op de camping zit ben je vaak wat afgezonderd van de buitenwereld qua tv en internet, maar die campinghouder had hen toch moeten waarschuwen lijkt me.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:13 schreef Kw4Kje het volgende:
toch vreemd dat er gewonden zijn gevallen in vethuizen, ze wisten toch dat er noodweer op komst was? Oke als je op de camping zit ben je vaak wat afgezonderd van de buitenwereld qua tv en internet, maar die campinghouder had hen toch moeten waarschuwen lijkt me.
Nee ik vraag me alleen af waarom de campinghouder hen niet heeft gewaarschuwd, maarja hij is toch verantwoordelijk voor alles wat er gebeurd op z'n camping, dus ja hij zal waarschijnlijk wel op de vingers getikt worden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:16 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Pff, en het afschuiven van schuld is al begonnen.
Of hij heeft iedereen gewaarschuwd, maar was er geen plaats om te schuilen? Of waren mensen eigenwijs en luisterden ze niet?quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:18 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Nee ik vraag me alleen af waarom de campinghouder hen niet heeft gewaarschuwd, maarja hij is toch verantwoordelijk voor alles wat er gebeurd op z'n camping, dus ja hij zal waarschijnlijk wel op de vingers getikt worden.
Maar natuurlijk.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:08 schreef themauster het volgende:
Gebeurt vaker hoor met onweersbuien dat het hier de zee niet op wil met hoog water
quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:18 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Nee ik vraag me alleen af waarom de campinghouder hen niet heeft gewaarschuwd, maarja hij is toch verantwoordelijk voor alles wat er gebeurd op z'n camping, dus ja hij zal waarschijnlijk wel op de vingers getikt worden.
Oke, naja bij mij in de buurt gebeurd dat wel namelijk, mensen werden tijdelijk ergens anders onder gebracht, maar dat gebeurd dus niet overal helaas.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Er zijn honderden campings in Nederland, misschien wel honderd in de zwaarst getroffen gebieden. Nergens hoor je verder dit soort zaken. Lijkt me dat hier wel iets bijzonders moet zijn gebeurd.
Je kan moeilijk elke camping ontruimen voor naderend onweer/noodweer
Er is toch altijd een toiletgebouw of een centrumvoorziening aanwezig waar je kunt schuilen. Zoals ik al eerder schreef, als ik hoorde dat in zuid-Nederland er al gigantisch noodweer was met dikke bomen die als luciferhoutjes neergingen, dan bleef ik niet in mijn caravan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:20 schreef kepler het volgende:
[..]
Of hij heeft iedereen gewaarschuwd, maar was er geen plaats om te schuilen? Of waren mensen eigenwijs en luisterden ze niet?
quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:20 schreef kepler het volgende:
[..]
Of hij heeft iedereen gewaarschuwd, maar was er geen plaats om te schuilen? Of waren mensen eigenwijs en luisterden ze niet?
Een plaatselijke tornado/windhoos.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:16 schreef Frutsel het volgende:
Lijkt me dat hier wel iets bijzonders moet zijn gebeurd.
Ach dit heeft niemand aan zien komen. Wie verwacht nou zoiets. Die mensen zullen vast wel met stormbanden hun tenten vastgezet hebben. En eventuele luifels laten zakken of verwijderen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee, eigen verantwoordelijkheid van de mensen, de hele dag door info geweest over naderend slecht weer, als de je dan in je caravan blijft zitten op het moment dat je het gevoel hebt dit gaat mis dan kun je niemand de schuld geven behalve jezelf
oh, en nu ik alle schade zo zie moet ik toch ook even toegeven dat het weeralarm wel terecht was
Zou best kunnen. Had het niet gedacht, maar zou best kunnen dat die daar heeft plaatsgevonden.quote:
Whehe, daar staat ook van die dikke bomen, kan me voorstellen dat je dan de andere kant niet meer zietquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:20 schreef wobbel het volgende:
Ik moest 5 km omrijden omdat een boom het zo nodig vond op de weg tussen Hengelo en het CBR in Enschede de weg compleet te versperren...je kon de andere kant niet eens meer zien
Ik ben een keer door de campingbaas (een voormalig visser) op een camping in Frankrijk midden in de nacht benaderd of ik de Nederlanders wilde waarschuwen voor het naderende onheil. Het is toen gelukkig net zuid van ons langs getrokken maar wat een ravage heeft die storm toen aangericht net zuid van ons.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:18 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:29 schreef wobbel het volgende:
Enschede, de weg achter het CBR (telefoon camera)
[ afbeelding ]
Wow, dat ding pakt heel duitsland meequote:Op woensdag 14 juli 2010 21:31 schreef Kw4Kje het volgende:
http://www.meteox.com/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=exp
Zeeland krijg nog wat zo te zien.
Hier heb je foto's van de camping, en het meer.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:22 schreef MaLo het volgende:
[..]
Er is toch altijd een toiletgebouw of een centrumvoorziening aanwezig waar je kunt schuilen. Zoals ik al eerder schreef, als ik hoorde dat in zuid-Nederland er al gigantisch noodweer was met dikke bomen die als luciferhoutjes neergingen, dan bleef ik niet in mijn caravan.
Er gingen vlakbij ook hoogspanningsmasten om , dat gebeurt niet zomaar met wat harde wind.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Had het niet gedacht, maar zou best kunnen dat die daar heeft plaatsgevonden.
Moet haast wel, anders krijg je toch niet zoveel caravans en campers het water in?
Nee, inderdaad.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:31 schreef sig000 het volgende:
[..]
Er gingen vlakbij ook hoogspanningsmasten om , dat gebeurt niet zomaar met wat harde wind.
Wat krijgen we nou, toch nog wat onweer voor mij?quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:31 schreef Kw4Kje het volgende:
http://www.meteox.com/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=exp
Zeeland krijg nog wat zo te zien.
En alles is voor Duitsland![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |