quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:01 schreef miss_sly het volgende:
trix, goed dat je besloten hebt je gevoel te volgen! Ik begrijp je gedachtengang wel, hoor, mbt dat bang zijn om een verwend kind te maken. Daar ben ik ook beducht voor, maar ik ben er zelf van overtuigd dat dat met slapen toch anders is. Senna mag van mij echt niet alles, krijgt ook niet alles, maar met slapen denk ik ook dat ze, zoals Sorbootje ook zegt, gewoon troost nodig kunnen hebben. Kan best zijn dat er geen rationele oorzaak is voor het huilen, maar kennelijk hebben ze je dan toch nodig. Ik denk altijd maar zo: als ze wat groter is, kan ik met haar praten en haar uitleggen dat als ze toch echt naar bed moet en er moet blijven. Nu kan dat gewoon nog niet en zij kan nog niet vertellen waarom ze niet in bed wil liggen. Dat wordt allemaal anders als je met je kind kunt communiceren.
Nee, ik staar me er niet blind op dat het dan beter gaat, maar ik kan me voorstellen (natuurlijk weet ik nog niet zeker of dat zo zal zijnquote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Staar je daar niet blind op he...
Dat 'de strijd om het slapen' (hoewel de titel daarvan een aantal mensen alleen al tegen de haren in zal strijken) is oorspronkelijk gestart vanwege een slaapprobleem van een ouder kindje... Dat was geen baby meer.
Maar goed, idd moet je vooral niks doen wat tegen je gevoel in gaat.
Ik kan Jen prima uitleggen dat het bedtijd is en dat ze in bed moet blijven... En dat snapt ze ook heel goed als ik aan haar volume gegil te horen al ik zeg, nee je blijft in je bed....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Staar je daar niet blind op he...
Dat 'de strijd om het slapen' (hoewel de titel daarvan een aantal mensen alleen al tegen de haren in zal strijken) is oorspronkelijk gestart vanwege een slaapprobleem van een ouder kindje... Dat was geen baby meer.
Maar goed, idd moet je vooral niks doen wat tegen je gevoel in gaat.
Ik schrik er ook een beetje van!quote:
En die gewoontes sluipen er dus in.. Ondertussen is Jen bijna 2,5 en slaapt ze weer elke nacht tussenin..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maar er zijn nu natuurlijk ook veel (non-verbale) manieren waarop je een soortgelijke boodschap kunt communiceren.
Waar ik vooral beducht voor ben zijn "slechte" gewoontes. Er kan op moment A een goede reden zijn om iets te doen (bijvoorbeeld bij je in bed laten slapen vanwege tandjesleed) terwijl op moment B die reden verdwenen is maar de situatie hetzelfde is gebleven (bijvoorbeeld in bed blijven nemen omdat het kind dat nu eenmaal gewend is geraakt en niet meer zonder kan/wil). Ik doe er dus alles aan om op moment A al te voorkomen dat het een gewoonte wordt, maar als het nodig is dan is het nodig en dan zie ik later wel weer hoe ik ermee omga.
Ow ja, en hierover: juist daarom vind ik het verstandig je gevoel te volgen. Je kent zelf je eigen kindjes en zijn communicatie het beste, dus je weet zelf ook het beste hoe te reageren.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maar er zijn nu natuurlijk ook veel (non-verbale) manieren waarop je een soortgelijke boodschap kunt communiceren.
Zoiets wilde ik ook typen maar wist nog niet in welke bewoorindgen ik het wilde doen haha.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, en hierover: juist daarom vind ik het verstandig je gevoel te volgen. Je kent zelf je eigen kindjes en zijn communicatie het beste, dus je weet zelf ook het beste hoe te reageren.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Waar ik vooral beducht voor ben zijn "slechte" gewoontes. Er kan op moment A een goede reden zijn om iets te doen (bijvoorbeeld bij je in bed laten slapen vanwege tandjesleed) terwijl op moment B die reden verdwenen is maar de situatie hetzelfde is gebleven (bijvoorbeeld in bed blijven nemen omdat het kind dat nu eenmaal gewend is geraakt en niet meer zonder kan/wil). Ik doe er dus alles aan om op moment A al te voorkomen dat het een gewoonte wordt, maar als het nodig is dan is het nodig en dan zie ik later wel weer hoe ik ermee omga.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:37 schreef Sorbootje het volgende:
Ik denk dat wat Claudia zegt érg hout snijdt. (nagenoeg altijd, maar in dit geval bedoel ik dat verhaal over de ontwikkeling van Ivan, Stef en Niels en hoe dat hun slaapgedrag kan beïnvloeden).
Dat is precies wat ik bedoel. Ik blijf alleen terughoudend met dit soort 'analyses' omdat er altijd een fysieke oorzaak aan ten grondslag kan liggen. Ik kan alleen onze eigen situatie inschatten (en het blijft altijd een inschatting en geen absolute zekerheid).quote:Ik merk het namelijk heel duidelijk aan Isabeau. Hoewel de avonden nog niet geweldig zijn qua slapen, gaan de nachten momenteel erg goed. Ze wordt meestal maar één keertje wakker en slaapt zelfs uit. Vannacht heeft ze van kwart over acht tot kwart voor 9 geslapen en is ze alleen om kwart over drie even wakker geweest. Voor haar doen geweldig. En dat goede slapen komt precies nadat ze heeft leren kruipen en optrekken tot stand in de box. Ze zat er al een hele tijd tegen aan en nu het zover is lijkt ze meer rust te hebben 's nachts. Ik ken mijn dochter en weet dat het even rust tot de volgende intensieve periode is, maar ik geniet ervan zolang het duurt.
Dat klinkt als een fijn einde en zo te horen heb je er zelf ook zo vrede mee. Ik sta er nog steeds van te kijken dat ze die fles gewoon drinkt! Duidelijk een eigen willetje.quote:Ik ben overigens, zelfs voor mij vrij onverwacht, met bv gestopt. Isabeau was donderdag uit logeren geweest en de nacht daarna werd ze wakker en heb ik haar gevoed. Ze dronk voor haar doen extreem lang en was daarna nog vreselijk ontevreden. Ineens dacht ik: "misschien heeft ze nog honger" Dus ik maakte een fles. En die dronk ze helemaal leeg! De dag daarna nog een paar keer geprobeerd, maar het was gewoon einde productie. En toen voelde het eigenlijk ook wel als een natuurlijk moment. Isabeau lijkt veel tevredener na een fles en ik heb niet eens stuwing oid gehad. Het is gewoon klaar. Best even slikken, maar 9 maanden is beter dan ik ooit had verwacht.
Tegelijk met jouw grote damequote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:59 schreef Stiemie het volgende:
Oh en Senna bijna jarigNog precies een week!
Hier idem dito. Ze slaapt een paar dagen slecht en dan kan ze opeens weer iets nieuws.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:12 schreef huuphuup het volgende:
Ik herken wel wat Claudia zegt (en Sorbo for that matter), een hoop hangt samen met tegen een ontwikkeling aanhangen hier. Net als eventuele jengeligheid overdag. Of tandjes/kiesjes krijgen is ook zo'n fijne factor.
Preciesquote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me trouwens ook voorstellen dat de onrust juist komt als de vaardigheden verworven zijn. Er zijn veel kindjes die bijvoorbeeld in bed blijven staan nadat ze dat hebben geleerd en daardoor moeilijk de rust kunnen vinden om te gaan slapen. Dat lijkt bij Niels heel erg het geval te zijn (of zie jij dat anders, Twinkly?).
Ja goed! Echt helemaal los inslapen lukt nog niet, want dan gaat ie een feestje bouwen in zn bed en met zn hoofd tegen de bedrand aan vallen als hij gaat draaien in bedquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens ook heel benieuwd hoe het met Rienk en het slapen gaat!
Haha dat doet Niels ook. Ze gingen toch ook een Fok!babyband oprichten? Twee drummers is de nieuwe trendquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Poppejans het volgende:
Wolf gaat later drummer worden geloof ikhij slaat momenteel (niet ons). Heel veel voelen aan dingen en er dan op slaan
![]()
oja en in neuzen knijpen vindt hij ook helemaal geweldig, zeker als je er dan een geluidje bij maakt zit hij hardop te lachen van plezier
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat Ivan achtergronddanser wordt. Zal zijn vader blij mee zijn.
Het maffe is dat wij niet bijzonder vaak muziek aan hebben staan. Ik doe het nu vaker omdat ik weet dat Ivan het leuk vindt. Hij gaat zelfs dansen als ik voor hem zing!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef Twinkly het volgende:
[..]
hahaha! Ik vind het echt zo leuk dat hij al danst, ik had dat filmpje op youtube gezien, geweldig!! Ik moet hier ook vaker muziek aanzetten zodat Niels ook leert dansen!
(maar we hebben een mediacenter en dat is zo'n gedoe).
Die link doet het hier niet. Ik ben wel benieuwd!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:08 schreef Twinkly het volgende:
Martine onze kindjes zijn gewoon te snelHet is een gemiddelde he, het gaat er vooral om dat je kindje zich ontwikkeld en niet stil blijft staan. Het heeft denk ik ook heel erg met temperament te maken. Mijn neefjes vonden het met 9 maanden ook best om nog op hun billetjes te zitten spelen, dat zijn beide heel rustige knulletjes. En het kindje van een vriendin van mij is net 1 en die zit ook alleen nog maar, ook dat is een heel rustig jongetje. Hij heeft fysiotherapie gehad omdat hij een afgeplat hoofdje had en dat is pasgeleden gestopt, dus de fysio maakte zich ook geen zorgen over zijn ontwikkeling.
Ik heb de radio altijd aan. Ook als Rienk wakker en beneden is. Niet hard, met wel gewoon op gespreksniveau. Maar ook de deuren beneden stonden gewoon open. Maar ik ben een beetje doof volgens mij, ik hoor wel vaker dingen nietquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:08 schreef Twinkly het volgende:
Ohh arme RienkHoor je het niet beneden als hij echt heel hard huilt?
voor jou Vlindur.
Ach jee arme Wolf, dan schrik je je ook een hoedje!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Poppejans het volgende:
ah Vlindur toch, zoiets kan iedereen overkomen johzo had ik gisterochtend toen ik in de keuken was ineens Wolf helemaal overstuur, ging ik kijken in de woonkamer; had hij zichzelf helemaal in het speelkleed opgerolt
![]()
![]()
Rienk ook! Laatst had hij mijn keelvel beet en kneep er echt heel hard in! Ik moet soms echt wrotten om die kleine tangetjes weer los te makenquote:Wolf gaat later drummer worden geloof ikhij slaat momenteel (niet ons). Heel veel voelen aan dingen en er dan op slaan
![]()
oja en in neuzen knijpen vindt hij ook helemaal geweldig, zeker als je er dan een geluidje bij maakt zit hij hardop te lachen van plezier
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat Ivan achtergronddanser wordt. Zal zijn vader blij mee zijn.
Ja, hier echt precies hetzelfde!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:31 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik heb de radio altijd aan. Ook als Rienk wakker en beneden is. Niet hard, met wel gewoon op gespreksniveau. Maar ook de deuren beneden stonden gewoon open. Maar ik ben een beetje doof volgens mij, ik hoor wel vaker dingen niet![]()
[..]
Ach jee arme Wolf, dan schrik je je ook een hoedje!Wel fijn dat je in iedergeval het hoorde!
[..]
Rienk ook! Laatst had hij mijn keelvel beet en kneep er echt heel hard in! Ik moet soms echt wrotten om die kleine tangetjes weer los te makenEn haren trekken en lippen/oren en neuzen pakken is ook helemaal hip! En dat slaan! Rienk mept overal op, vooral op zn eigen beentjes
Dan heeft hij met zijn ene handje zn voet vast en slaat hij met zijn andere handje op zn been.
Wat tof!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:59 schreef Chan het volgende:
Hej kersjes! Hoe is het met jou en Toby?
Timo lag net even in de box en hij ging weer staan, dit keer viel hij niet om want de box blijft wel staan, maar echt, ik ben zó trots, mijn mannetje kan gewoon ineens zelf gaan staan![]()
Edit: en terwijl ik dit berichtje typte klom hij op een doos met boeken, gewoon echt er bovenop.. Jémig ik val van de ene in de andere verbazing vandaag![]()
Ik heb dan wel geen jongetje, maar ben toevallig gister met Lente naar de kapper geweest. Ik wilde het niet koste wat kost langhouden. Ze kreeg van die gekke slierten. Was zo gepiept en is een stuk netter nu.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:10 schreef Groofsken het volgende:
Maar ik zit een beetje met zijn coupe eigenlijk. het hangt echt voor zijn ogen nu, en ik durf het eigenlijk niet goed te kbnippen, maar steeds naar achteren doen is ook zowat. Hoe hebben de 'langharigejongens'moeders dat gedaan?
wat belachelijk!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:36 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik heb dan wel geen jongetje, maar ben toevallig gister met Lente naar de kapper geweest. Ik wilde het niet koste wat kost langhouden. Ze kreeg van die gekke slierten. Was zo gepiept en is een stuk netter nu.
Die kuttekop rekende alleen wel gewoon de volle mep (die normaalgesproken gerekend wordt voor volwassenen knippen en stylen), terwijl ze tien minuten bezig was en een vriend laatst met zn zoontje van 10 maanden gratis mocht...
Hebben jullie nog een danseres nodig?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:42 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, hier echt precies hetzelfde!Dan zal het vast een soort van fase zijn haha
Mooie band hebben we al
Rienk zang
Drummer Niels
Drummer Wolf
Achtergronddanser IvanLeuk dat hij zo op muziek reageert! Wolf reageert altijd op liedjes waar hoge trompettonen in zitten, gaat hij helemaal lachen
ah ik had je stilletjes al gemist Innepin! Willow zegt mama, wat lieffff
Wolf zit trouwens toch ook nog niet, iets te vroeg gejuicht haha, het zal wel een toevalstreffer geweest zijn dat hij een keertje zitten bleef
We hebben zijn 'babyhaar' wel geknipt op een gegeven moment, omdat het zo ging klitten en pluizen. Maar sindsdien is hier niets meer geknipt. Aan de voorkant hangt het nog niet in zijn ogen dankzij een zij scheiding en aan de zijkanten krult het lekker op.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:10 schreef Groofsken het volgende:
Maar ik zit een beetje met zijn coupe eigenlijk. het hangt echt voor zijn ogen nu, en ik durf het eigenlijk niet goed te kbnippen, maar steeds naar achteren doen is ook zowat. Hoe hebben de 'langharigejongens'moeders dat gedaan?
Dat is ook het enige wat hij zegt, hoor, op "waa waa waa" na (da's lekker eten). Ik heb het vermoeden dat het zijn eerste woordje is omdat ik altijd over mezelf praat in de derde persoon: "Mama gaat even je luier verschonen." Dat is niet bepaald iets om trots op te zijn.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:04 schreef Aoraki het volgende:
Martine, hier ook nog geen kruipend of pratend kind. Rollen doet hij wel veel (zo kom je er immers ook). Als ik dan lees dat Ivan al mama zegt, thomas zegt nog niet veel behalve eh eh eh e e e e daaaaaaaaa en hehe hehe hehe.
quote:Op woensdag 14 juli 2010 00:34 schreef Twinkly het volgende:
We zijn nog steeds bezig, Niels is ondertussen uitgeput maar kan niet slapen. Hij wil ook niet drinken, waarschijnlijk door die tand, er zit een hele dikke bobbel in zijn bovenkaak. Mijn man is nu aan het proberen of het hem lukt, misschien kan hij wel niet slapen door mij ofzo, maar ik hoor van boven nu hysterisch gegil komen. Pyamapapje werkte ook niet.
Er zijn genoeg mensen die gewoon geen melk lusten... Die 300cc is alle zuivel op een dag he.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:31 schreef martine1984 het volgende:
gewoon drinken is geen probleem. Maar de melk wil hij gewoon vaak niet. Ze moeten toch een bepaalde hoeveelheid om aan de nodig vitaminen te komenS ochtends krijgt hij pap met daar in 180/6 opvolgmelk, tussen de middag een broodje en 120/4 en s avonds vlak voor het naar bed gaan 180/6. Van zijn avond fles laat hij vaak al de helft staan, al dan niet meer. De middag fles is ook vaak een probleem. Heb al eens geprobeerd hem eerst zn fles te geven en daarna zn broodje maar dat werkt ook niet. Ik weet het ook niet meer hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.
Xeentje doet dat ook bij vlagen. De eerste keer maakte ik me erg zorgen, maar het verdween weer. Het viel toen samen met het doorkomen van een tandje, maar dat kan ook toeval zijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:06 schreef NieuweUser het volgende:
Wat mij verder de laatste tijd aan Isa opvalt is dat ze soms met haar handje aan haar rechteroortje friemelt, en soms lijkt ze er wat achter te friemelen. Het lijkt mij niet dat ze pijn heeft omdat ik niets aan haar merk, ze is gewoon vrolijk! Toch vind ik het een beetje gek... herkent iemand dit? Misschien doet ze het wel als ze moe is zit ik nu te denken..?
Ja volgens mij was het dat! Fijn dat dat uit zichzelf minder is geworden. Het valt mij heel af en toe op bij Isa, vandaar mijn vraag.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:15 schreef innepin het volgende:
NU, Willow plukt ook aan d'r oor als ze moe is. Of aan d'r haar, welke van de twee ze eerder tegenkomt met graaien![]()
Kan t zijn dat je Willows schokjesgebeuren bedoelt, trouwens? Zo ja: dat is uit zichzelf zomaar wat minder geworden. Ze doet het nog steeds als je d'r lang in de kinderstoel laat zitten of als ze geen zin heeft om te eten ofzo, maar het is een stuk minder geworden.
Zo nee, negeer het bovenstaande maar
Fijn dat het zo goed gaat met Tijnquote:Op woensdag 14 juli 2010 13:23 schreef het-is-mij het volgende:
@ Xenia, hoest eigenlijk met jullie meisje?
Minder ziek?
Tijn die klautert echt door het hele huis, heel leuk maar ook ik moet ff in de gaten houden dat hij dat dus doen en bepaalde dingen weg zetten.
En hij slaapt de laatste tijd vaak op zijn zij, beentjes in de lucht tegen de spaken van het bed zeg maar, ziet er zo schattig uit.
Verder is hij heel grappig met van die stapelbekertjes bezig, iedere keeri n en uit elkaar, hij vermaakt zich er zo een half uur en verderis het een lekker ding en ben ik stapelgek op hem........
Zo dat wilde ik ff kwijt
Oh wat superfijn zeg! Wow!quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:44 schreef Ca.ra het volgende:
Nee, er is wel gezegd dat hij zal kunnen lopen, alleen misschien pas op latere leeftijd. Dus zo dramatisch was het niet, maar ik ben er desondanks toch heel blij mee dat het allemaal goed lijkt te zijn van binnen.
Krijgt ze daar nog nader onderzoek naar eigenlijk? Zoals registratie dmv electroden op haar hoofdje bijv.quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:15 schreef innepin het volgende:
Kan t zijn dat je Willows schokjesgebeuren bedoelt, trouwens? Zo ja: dat is uit zichzelf zomaar wat minder geworden. Ze doet het nog steeds als je d'r lang in de kinderstoel laat zitten of als ze geen zin heeft om te eten ofzo, maar het is een stuk minder geworden.
Zo nee, negeer het bovenstaande maar
Heeeel herkenbaar. Het begon vorige week en heeft vandaag (hoop ik) z'n hoogtepunt bereikt. Bij Nils brult ze alles bij elkaar ('t is ook echt een nieuwe manier van huilen) en alleen bij mij is ze stil. Ze hangt ook letterlijk aan m'n 'rokken'; ik kan geen stap verzetten. En ik het schriftje van de kinderopvang staat dat ze weer heeeerlijk rsustig en alleen gespeeld heeft en dat als alle kindjes zo waren, ze niets meer te doen zouden hebben.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
KersjesLeuk dat je er ook weer bent, hoe is het?
Want je voelde je niet lekker schreef je toch?
En verder met Toby, afgezien van jeuk en exzeem (ik blijf maar gokken hoe je het moet schrijven)
Met Lars gaat het goed hoor, maar ik word zo ongelooflijk gek van hem soms![]()
hij kan heel mooi spelen, maar zo gauw hij me ziet wil hij bij me zijn.
Dan tijgert hij achter me aan, al jengelend, en gaat aan mijn voeten liggen te miepen.
ik negeer het (probeer ik) maar hij houdt ook niet op ofzo, hij gaat net zo lang door tot ik hem oppak.
En als iemand anders hem oppakt is het ook niet goed, hij wil persé mij.
Heel lief hoor, dat mijn kleine vriendje zo dol op me is, en dat ben ik ook op hem, maar hier word ik toch wel gek van zeg.
Zeg me dat het herkenbaar is!
Ik was vandaag even bij mijn ouders en toen deed hij ook zo, mijn moeder legde de link met mij niet meteen, en zei dus: wat is er nou, zo doe je anders nooit!...waarop ik dus zei: let op....Lars overnam van dr, en hups stil.....quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:33 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Heeeel herkenbaar. Het begon vorige week en heeft vandaag (hoop ik) z'n hoogtepunt bereikt. Bij Nils brult ze alles bij elkaar ('t is ook echt een nieuwe manier van huilen) en alleen bij mij is ze stil. Ze hangt ook letterlijk aan m'n 'rokken'; ik kan geen stap verzetten. En ik het schriftje van de kinderopvang staat dat ze weer heeeerlijk rsustig en alleen gespeeld heeft en dat als alle kindjes zo waren, ze niets meer te doen zouden hebben.
Haha, Meike is ook niet gek!quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ik was vandaag even bij mijn ouders en toen deed hij ook zo, mijn moeder legde de link met mij niet meteen, en zei dus: wat is er nou, zo doe je anders nooit!...waarop ik dus zei: let op....Lars overnam van dr, en hups stil.....
Wat doe jij eraan? Negeren of in meegaan?
Meike heeft het al door inmiddels, al Lars er aan komt jengelen springt ze op mijn schoot met de mededeling dat de schoot vol is![]()
Bar, sjonge 3 tanden op 1 dag...dat is toch ook barbaars zeg...
Maar ze zijn er!
Innepin heeft inmiddels al duidelijk gemaakt dat het om Willow ging, maar ik heb een tijdje geleden ook een filmpje van Ivan geplaatst die rare bewegingen met zijn hoofd maakte (heen en weer schudden). Hij doet het ineens niet meer!quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:06 schreef NieuweUser het volgende:
Een tijdje terug heb ik hier eens gelezen over een kindje die af en toe trekjes had met het hoofdje. Ik kan mij niet herinneren wie dat was? Was dat Stef? Hoe gaat dat nu?
Snaaien was ook verkeerd gezegd, maar heeft een kind dan nog wel voldoende honger voor een echte maaltijd?quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:12 schreef miss_sly het volgende:
Vlindur, het is voor de suikerspiegel verstandiger om regelmatig ( om de 2_2;5 uur) iets te eten. En dan niet snaaien natuurlijk, maar wat fruit, yoghurt, crackertje, stukje kaas. Senna krijgt ook op die manier te eten.
Wat mooi!quote:Op donderdag 15 juli 2010 12:20 schreef martine1984 het volgende:
sorry ff een ego post, maar ik ben er zo blij mee dat ik het even kwijt moet.
Tijd terug heb ik verteld dat Jamie voor zn eerste verjaardag een hobbelpaard zou krijgen van zn opa. Opa kwam hem gister brengen want hij was klaar en kon niet langer wachten. Echt een geweldig mooi ding. Ik wist dat mn pa creatief was (hij heeft Jamie zn ledikant ook heel mooi gemaakt) Maar dit is gewoon de overtreffende trap. Krijg momenteel geen foto geupload maar ik zal kijken of ik dat vanavond of morgen kan doen.Ben zo blij, moest er bijna van huilen zo mooi
Hij slaapt nog steedsquote:Op donderdag 15 juli 2010 17:00 schreef Poppejans het volgende:
Twinkly ik heb net gewoon meteen een nieuwe Tripp Trapp besteldeen zwarte!
Ik ben helemaal enthousiast geraakt hihi
Heeft Niels nog lang geslapen vanmiddag?
Hmm Amelie met ei, wat heerlijk dat ze zo heeft zitten smullen!
Pssstquote:Op donderdag 15 juli 2010 16:56 schreef Twinkly het volgende:
Wat om de 2 uur wat eten betreft, dat houdt de bloedsuikerspiegel op een constant niveau. Het kan zijn dat als je die te ver laat zakken je daarna teveel gaat eten en het voelt ook niet fijn, wordt je zo slapjes van. Er bestaat een grappige cartoon waarin het schema van een mama en een baby'tje staat afgebeeld, ik kan het nu niet vinden. De moeder eet de hele dag door kleine beetjes, de baby moet het doen met 4 flessen![]()
Ja diequote:
Nou die koorts denk ik niet hoor, die was veel te hoog, dat is vast een virusje geweest.quote:Op donderdag 15 juli 2010 17:43 schreef Vlindur het volgende:
Arme, arme Niels zeg.. En arme jullie! En dit alles dus om tandjes?![]()
Het is juist voor je bloedsuikerspiegel en je spijsvertering goed als je niet langer dan 2 uur tussen maaltijden in hebt zitten. En het is heus niet alsof ik dan elke keer een ontbijt of lunch eet. Als je vaker eet, eet je ook minder. Is ook goed voor je gevoel van verzadiging, trouwens. Voor wie af wil vallen is het dan ook een onwijs goede methode.quote:Op donderdag 15 juli 2010 10:47 schreef Vlindur het volgende:
Claudia, Niet om het een of ander, maar waarom het cb niet geloven en dat boek wel? Die man kan toch schrijven wat hij wil? En met dat niet zo vaak eten ben ik het wel mee eens. Als je zelf altijd wat pakt 'went' dat dan niet? Dan blijf je toch juist snaaien? Wat eet jij dan? En wat geef je Ivan allemaal?
Nou, dat lijkt mij ook heel zwaar, dus je 'gezeur' is terecht.quote:Op donderdag 15 juli 2010 18:40 schreef innepin het volgende:
Ik vind alleen koken + baby in de gaten houden + baby tevreden houden ook altijd een uitdaging. Ik ben vijf dagen per week 's avonds alleen, en zeker op dagen als deze is het niet leuk nee.
Pffrttt ik denk dat Willow vandaag slechts af en toe een periode van max 10 minuten níet gehuild heeftsorry, ik zou ophouden met zeuren, maar ik ben een beetje de wanhoop nabij zo.
![]()
Daar zit zeker wat in! Wat een goede tip eigenlijk.Bij Wolf doe ik het ongemerkt geloof ik al, steeds rond de 2,5 uur iets aanbieden, maar voor mezelf zou dit misschien ook wel heel goed zijn, vaker kleine beetjes gezond eten maakt wel minder snaaizin denk ik. Ik ga het ook eens proberenquote:Op donderdag 15 juli 2010 18:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is juist voor je bloedsuikerspiegel en je spijsvertering goed als je niet langer dan 2 uur tussen maaltijden in hebt zitten. En het is heus niet alsof ik dan elke keer een ontbijt of lunch eet. Als je vaker eet, eet je ook minder.
hahaha het staat er wel heel raar ja, nouja het is dus geitenkaas die zo zacht is dat je het kan smerenquote:Op donderdag 15 juli 2010 19:19 schreef innepin het volgende:
Hihi Poppejans, smeergeitenkaasis dat gemaakt van smeergeitenmelk?
quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:24 schreef Chan het volgende:
Twinkly jemig zeg wat naar die tandjes voor Niels
Innepin fijn dat ze toch is gaan slapen!
Ik blijf me verbazen, Timo doet nu elke dag iets nieuws.. Vandaag ging hij zelf zitten vanuit lig en hij zei, terwijl hij me recht aankeek, heel duidelijk mama
Ja ik smelt ook elke keer weer als ze mama zegt. Helemaal als het zo gaat:quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:36 schreef Chan het volgende:
ohh..[ afbeelding ] is ze nog wel rustig?
en ja, je kon me echt opvegen toen hij dat zo zei..
Zo gaat dat hier ook ongeveer. Ivan heeft als nieuw woordje "Die!" Geen flauw idee wat het betekent, maar goed.quote:Op donderdag 15 juli 2010 19:44 schreef innepin het volgende:
[..]
Ja ik smelt ook elke keer weer als ze mama zegt. Helemaal als het zo gaat:
Ik: zeg eens mama?
W: mama. Ma! Ma! Ma!
D: zeg eens papa?
W: mama?
Wat ontzettend knap! En ze is een schatje.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:02 schreef miss_sly het volgende:
Even crosspost, het bewijs
[ link | afbeelding ]
Let niet op haar haar, dit was na het eten en dan moet ze altijd met yoghurthandjes door haar haren wrijven
Oi dat klinkt bekend...quote:Op donderdag 15 juli 2010 23:32 schreef mefke79 het volgende:
Martine, gaaf paard en vies verhaal. Zo hadden wij laatst een zwembroekje vol poep. En ik weet niet meer van wie de tip kwam, maar die splash about broekjes houden dat dus echt binnen. Niks van de poep gemerkt, totdat de broek uit ging (en toen ging ik dan ook bijna over mijn nek...)
Innepin, rolletje behang nodig? Je zeurt niet hoor, tis gewoon rot. Punt. En zeker als je alleen bent. Dus![]()
Timo, wat dacht jij, ik doe effe lekker alles achter elkaar. Grappig!
Senna, mooi meisje. Wat loop je daar heel beheerst en recht op je doel af. Schitterend om te zien.
Driekus was duidelijk niet moe genoeg toen ik em op bed legde. Hij lag te spelen en te kletsen. Uiteindelijk werd het nog huilen ook en heb ik maar weer een extra fles gemaakt. Kind lijkt bij tijd en wijle onverzadigbaar.
klinkt goed, ik kan alleen geen plaatje vinden op de site, klopt dat?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:36 schreef Kersjes het volgende:
Miss_Sly, de Kwantum in Amstelveen is verbouwd en morgen is de officiële heropening met allemaal aanbiedingen las ik in het sufferdje. Tussen 9 en 11 15% korting op alles, voor 'n 135 x 135 zitzak betaal je dan maar 21,25!
Ze zijn witgestippeld in de kleuren rood, zwart, bruin en groen. Ik ga morgen misschien ook even kijken voor zo'n zak
oh!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:36 schreef Kersjes het volgende:
Miss_Sly, de Kwantum in Amstelveen is verbouwd en morgen is de officiële heropening met allemaal aanbiedingen las ik in het sufferdje. Tussen 9 en 11 15% korting op alles, voor 'n 135 x 135 zitzak betaal je dan maar 21,25!
Ze zijn witgestippeld in de kleuren rood, zwart, bruin en groen. Ik ga morgen misschien ook even kijken voor zo'n zak
oh!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:21 schreef miss_sly het volgende:
huup, als je echt zo'n zitzak wil en wij gaan er morgen kijken, wil ik er best een voor je meenemen. MOeten we alleen wel eindelijk echt eens gaan meeten, want opsturen wordt hem niet, denk ik
das waar..quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:22 schreef huuphuup het volgende:
Die fiets is ook veel te groot nog hoor!
Maar een loopwagentje heeft ze al en wij kopen die fiets eigenlijk vooral omdat we hem zelf zo leuk vinden![]()
Ze kan er met 1,5 op met haar beentjes lopen zeg maar, dan dus nog binnen, en volgend jaar zomer kan ze ermee buiten. Vind ik eigk wel okay, ik ben bang dat ze ontzettend veel gaat krijgen dus het is niet zo erg als ze niet alles direct kan gebruiken.
Het is in ieder geval fijn voor jou als hij overdag vrolijk is! Maar poeh hee, wat gaat hij als een speer door het huis! Kan hij zichzelf eigenlijk goed vermaken? Hij heeft een fantastisch speelhoekje bij jullie thuis!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 07:58 schreef Twinkly het volgende:
Gelukkig heeft Niels tot 7 uur wel weer aan een stuk geslapen
Ja, stom! Ik vond het leuk om te zien dat hij het allemaal best vond. Hij vindt mensen vaak vrij onverwacht ineens helemaal niet leuk, zoals de wijkverpleegkundige.quote:Ik heb Ivan in de ringsling gehad![]()
Hij is zo'n lief knuffelbeertje. Jammer dat we daar geen foto van gemaakt hebben Claudia!
Wat een ontzettend lief filmpje!quote:
Wellkom en gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:33 schreef Faja-Lobi het volgende:Mijn bink is een half jaar oud (gisteren) en nu mogen wij ons in dit topic melden
Hallo
[ afbeelding ]
Hij kan uit zich zelf gaan zitten, kruipt vooruit en trekt zich overal aan op en dus echt het kleine babietjes topic ontgroeid
Jaa, daar ben je dan! Ik vond het al zo jammer dat je hier niet meepostte, maar ik stelde me zo voor dat je wel iets beters te doen had, zoals van Mette genieten en met de fiets op pad gaan. En ik zag via Facebook dat jullie in de tuin flink bezig zijn geweest. Zal zeker heerlijk zijn geweest met het warme weer, om een fijne tuin te hebben?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:59 schreef wickie het volgende:
Ik kom maar eens uit lurkstand denk ik... geen idee of ik veel mee ga posten, maar kom me toch maar melden.
Daar ben ik ook heel blij om! Alleen toen hij echt bijna niet sliep huilde hij overdag ook over kleine dingetjes die niet lukten of die hij niet mocht.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
Het is in ieder geval fijn voor jou als hij overdag vrolijk is! Maar poeh hee, wat gaat hij als een speer door het huis! Kan hij zichzelf eigenlijk goed vermaken? Hij heeft een fantastisch speelhoekje bij jullie thuis!
Oh, maar die zijn (vaak) ook helemaal niet leukquote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, stom! Ik vond het leuk om te zien dat hij het allemaal best vond. Hij vindt mensen vaak vrij onverwacht ineens helemaal niet leuk, zoals de wijkverpleegkundige.Maar hij vond jou heel lief.
Hij is zo anders dan zijn grote broer, die was luier dan lui en begon pas met kruipen toen hij bijna ging lopen (13 maanden). Hij is snel maar stil. Mijn ouders noemen hem al stille Willy. Hij maakt alleen geluid als hij gefrustreerd is, honger heeft of moe is. Hij heeft natuurlijk zijn eigen TEG (the entertainment group) die hem maar wat graag helpen met speeltjes aanreiken of vermaken in de breedste zin van het woord. Hij gaat 2 dagen in de week samen met zijn broer naar de creche waar het nu stukken beter ging dan in het hele prille begin, dat was brullen en niet willen drinken. Hij krijgt 's morgens rond de klok van 10 uur wat vers fruit, ik wil hem wat broodkorstjes aan gaan bieden rond de lunch, hij krijgt 's avonds verse groenten met aardappels/pasta/rijst en vlees/vis en 's morgens als hij wakker wordt, s'middagags voor het middag dutje, 's avonds voor het slapen gaan en 's nachts krijgt hij nog altijd borstvoeding (en wanneer hij er om vraagt natuurlijk en dan niet letterlijk met woordenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 09:44 schreef Kersjes het volgende:
Ah, okay.
Maar vertel eens wat meer over hem? Buiten z'n naam, en wat je hierboven schrijft, weet ik eigenlijk helemaal niks over je jongste spruit...
Nou, dat heb ik ook! Voorheen vond ik het allemaal best, maar nu is hij ineens 8 maanden oud. En dat klinkt heel confronterend. 8 maanden, pff. Niels is nu volgens mij al ouder dan de tijd die je hem bij je hebt gedragen?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:19 schreef Twinkly het volgende:
Icantrix hoe gaat het met jullie? Slaapt Stef alweer wat beter?![]()
MetteZoals ze op die eerste foto kijkt, zo kan Niels ook kijken als hij druk aan het spelen is.
Wat leuk dat je weer eens post en om foto's van Mette te zien Wickie!! Ik ben heel benieuwd naar hoe zij zich ontwikkeld en naar wat jullie meemaken, juist omdat ze bijna even oud is als Niels. Toen ik las dat Mette 8,5 maand is moest ik wel even slikken, dan is Niels als bijna 9 maanden!![]()
Ivan vermaakt zich ook heel goed alleen. Het ging op een bepaald moment even wat lastiger, maar dat bleek achteraf een fase te zijn (en die duurde niet eens zo lang, 1-2 weken). Ivan kan zich nu nog niet zo snel voortbewegen en daarom kan ik vrij relaxed tussendoor andere dingen doen, maar dat zal wel veranderen als hij net zo snel als Niels wordt. Ik schreef het op mijn Facebook in reactie op wickie al, maar hij lijkt 'nee' wel te begrijpen. Misschien komt het doordat we het zo vaak tegen de hond hebben gezegd.quote:Daar ben ik ook heel blij om! Alleen toen hij echt bijna niet sliep huilde hij overdag ook over kleine dingetjes die niet lukten of die hij niet mocht.
Hij kan zich heel goed zelf vermaken, ik ben altijd thuis maar laat hem expres alleen spelen omdat ik wil voorkomen dat hij niet meer zelf kan spelen. Ivan kan ook goed alleen spelen geloof ik he?
Maar toch ben ik steeds met hem bezig als hij wakker is, want hij probeert steeds dingen uit die niet mogen![]()
Lijkt me leuk! Ik vind het verdrietig om te zeggen, maar ik heb wel meer vrijheid gekregen doordat de hond er niet meer is. Ik kan ineens een dag van huis en ik durf nu ook weer mensen met kleine kinderen thuis uit te nodigen. Met een jonge hond vond ik dat een beetje eng. Bovendien was ik dan voortdurend met de hond bezig en niet met de visite.quote:Ik mis Ivan nu al, we moeten maar snel weer meeten![]()
De periode dat het echt warm is is zo beperkt! Ik zou lekker voor de zwarte gaan.quote:Ik ga proberen een doek te verkopen en dan wil ik ook een MM ringsling. Ik vind die zwarte met rode sierrand onderaan heel mooi, maar zwart is niet echt geschikt voor de zomer.
Ik spendeer de laatste tijd heel weinig tijd op fok en heb dit (en vorig) topic niet bijgelezen maar wat is er met je hond Claudia?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ik mis hem wel hoor, pff. Ik schoot gister ook vol. Het voelt net alsof een dierbare is overleden.Ivan heeft een Jimmy-knuffeltje in zijn bed en dat herinnert me er ook voortdurend aan dat ze niet samen opgroeien. Maar goed, als ik me verdrietig voel kijk ik naar de foto's die ik heb gekregen waarop Jimmy met een brede grijns door een weiland rent met allemaal vriendjes.
[..]
En dat 'kunnen gaan' is zeker heel belangrijk hè.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:47 schreef trui het volgende:
groofsken, volgens mij is dat zelf (kunnen gaan!) zitten het belangrijkste criterium. meestal is dat rond de 8 à 9 maanden als ik me niet vergis.
Toen wij begonnen met fietsen zat Niels al een tijdje heel stevig maar kon hij nog niet zelf gaan zittenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:48 schreef Groofsken het volgende:
[..]
En dat 'kunnen gaan' is zeker heel belangrijk hè.
quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:57 schreef lily het volgende:
Leah zit absoluut nog niet stevig(en rolt ook nog niet
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |