abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:28:55 #151
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84065899
car.ra wat een fijn nieuws
Senna grote meid
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_84066115
Wow Senna!! Wat goed meiske! Wat wil je graag, kleine doorzetter! Gewoon lopend richting je eerste verjaardag!
Vond je dat ook moelijk Miss, dat ze die eerste echte keer op t KDV liet zien ipv thuis?
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_84066134
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kersjes Leuk dat je er ook weer bent, hoe is het?
Want je voelde je niet lekker schreef je toch?

En verder met Toby, afgezien van jeuk en exzeem (ik blijf maar gokken hoe je het moet schrijven)

Met Lars gaat het goed hoor, maar ik word zo ongelooflijk gek van hem soms
hij kan heel mooi spelen, maar zo gauw hij me ziet wil hij bij me zijn.
Dan tijgert hij achter me aan, al jengelend, en gaat aan mijn voeten liggen te miepen.
ik negeer het (probeer ik) maar hij houdt ook niet op ofzo, hij gaat net zo lang door tot ik hem oppak.
En als iemand anders hem oppakt is het ook niet goed, hij wil persé mij.
Heel lief hoor, dat mijn kleine vriendje zo dol op me is, en dat ben ik ook op hem, maar hier word ik toch wel gek van zeg.

Zeg me dat het herkenbaar is!
Heeeel herkenbaar. Het begon vorige week en heeft vandaag (hoop ik) z'n hoogtepunt bereikt. Bij Nils brult ze alles bij elkaar ('t is ook echt een nieuwe manier van huilen) en alleen bij mij is ze stil. Ze hangt ook letterlijk aan m'n 'rokken'; ik kan geen stap verzetten. En ik het schriftje van de kinderopvang staat dat ze weer heeeerlijk rsustig en alleen gespeeld heeft en dat als alle kindjes zo waren, ze niets meer te doen zouden hebben.
pi_84066179
Cara, wat een onwijs goed nieuws!

Whoei, Bar, tandjes!
pi_84066297
Karin, zeker herkenbaar. En soms ook ontzettend irritant...

Bar, 3 tegelijk . Lekker tempo!
Fake it till you make it...
pi_84066426
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:33 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Heeeel herkenbaar. Het begon vorige week en heeft vandaag (hoop ik) z'n hoogtepunt bereikt. Bij Nils brult ze alles bij elkaar ('t is ook echt een nieuwe manier van huilen) en alleen bij mij is ze stil. Ze hangt ook letterlijk aan m'n 'rokken'; ik kan geen stap verzetten. En ik het schriftje van de kinderopvang staat dat ze weer heeeerlijk rsustig en alleen gespeeld heeft en dat als alle kindjes zo waren, ze niets meer te doen zouden hebben.
Ik was vandaag even bij mijn ouders en toen deed hij ook zo, mijn moeder legde de link met mij niet meteen, en zei dus: wat is er nou, zo doe je anders nooit!...waarop ik dus zei: let op....Lars overnam van dr, en hups stil.....
Wat doe jij eraan? Negeren of in meegaan?
Meike heeft het al door inmiddels, al Lars er aan komt jengelen springt ze op mijn schoot met de mededeling dat de schoot vol is

Bar, sjonge 3 tanden op 1 dag...dat is toch ook barbaars zeg...
Maar ze zijn er!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_84066794
Who Senna wat ben jij een snelle. knap hoor!
pi_84067057
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Ik was vandaag even bij mijn ouders en toen deed hij ook zo, mijn moeder legde de link met mij niet meteen, en zei dus: wat is er nou, zo doe je anders nooit!...waarop ik dus zei: let op....Lars overnam van dr, en hups stil.....
Wat doe jij eraan? Negeren of in meegaan?
Meike heeft het al door inmiddels, al Lars er aan komt jengelen springt ze op mijn schoot met de mededeling dat de schoot vol is

Bar, sjonge 3 tanden op 1 dag...dat is toch ook barbaars zeg...
Maar ze zijn er!
Haha, Meike is ook niet gek!

Ik heb niet echt een strategie eigenlijk. Als ik tijd heb, mag ze bij me zitten/aan me hangen, maar als ik bezig ben, moet ze echt even wachten.
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 21:52:21 #159
5428 crew  miss_sly
pi_84067135
ow, haha, slimme Meike
Maar vervelend is het wel, Karin. Senna heeft het gelukkig niet zo erg als ik hier soms lees. Soms heeft ze zo een bui, maar dat duurt vaak niet lang.

Poppedein, wat grappig dat je dat vraagt. Het is namelijk iets waar ik vroeger (ja, echt vroeger ) wel eens over nadacht. Dan zei ik dat ik nooit mijn kind naar een kdv zou doen ofzo, want dat het me vreselijk leek als ze iets voor het eerst ergens anders zou doen. Ik wilde zelf alles als eerste meemaken!
En nu het zo is, valt het me alles mee. Ik vond het wel jammer dat ik het nog niet gezien had, maar mijn eerste keer kwam gewoon toen we thuis waren

Ze is nu trouwens razendsnel als ze loopt terwijl ze zich ergens aan vasthoudt D Ze heeft voor het badje een dik kwartier langs ons bed heen en weer gelopen in een tempo dat ik nog niet eerder had gezien. Net alsof ze denkt: zo, ik kan het los langzaam, dan moet dit natuurlijk een fluitje van een cent zijn

Bar, tandjes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84067522
Fijn! Ik vroeg het je namelijk omdat mijn gevoel bij alle nieuwe ontwikkelingen van Lena exact jouw antwoord is! Lopen is alleen zoiets "groots", inderdaad omdat als mensen zeggen dat ze wel alles zelf mee willen maken daar automatisch achteraan zeggen "de eerste stapjes...". zelden, de eerste keer rollen of de eerste keer optrekken. Dus ik was heel benieuwd te horen hoe jij dat ervaren had!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:01:14 #161
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84067607
Oei Roy, 3 tegelijk

Karin, het is heeeeeel herkenbaar!
Maar Toby doet het niet alleen bij mij. Als ik er ben dan ben ik wel 1e keus, maar anders gaat hij wel naar M., de oma's, mijn vader... Wie er maar in de buurt is. Hij wil constant gedragen en vastgehouden worden, vaak letterlijk een blok aan je been Klinkt naar, ik weet het, maar als hij wakker is dan krijg je echt niks gedaan.
Hij kan wel alleen spelen, eventjes, maar zodra je opstaat of wegloopt kruipt hij huilend achter je aan om je bij je benen te grijpen. Ik krijg er wel handigheid in, kan inmiddels als de beste tanden poetsen, koken, kinderbadje vullen en m'n haar doen met baby op de arm

Maar verder is het een heerlijk ventje En sinds kort helemaal into aangeef-spelletjes. Tig keer achter elkaar een speeltje aangeven en dan glunderen als ik "dankjewel" zeg. En afwassen vindt hij ook tof: hij gaat dan op het IKEA - trapje staan (op de bovenste tree), pakt de afwasborstel en gaat zingend in de volgelopen wasbak poedelen. En een lol dat hij heeft

Ik "mis" hem, heb een flinke griep te pakken en besteed hem veel uit de laatste dagen
.... met gevoel voor drama....
  Moderator woensdag 14 juli 2010 @ 22:03:10 #162
5428 crew  miss_sly
pi_84067723
Inderdaad, lopen wordt dan vaak wel genoemd. En het is ook groots en geweldig, maar ik vond het nog steeds groots en geweldig toen ik haar hier op de grond zette en ze wegstapte. Dat ze het op het kdv al eerder had gedaan, deed daar echt niets aan af. Dus als je het tot nu toe zo hebt ervaren, zal het daarmee vast ook goedkomen
pi_84068367
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:06 schreef NieuweUser het volgende:

Een tijdje terug heb ik hier eens gelezen over een kindje die af en toe trekjes had met het hoofdje. Ik kan mij niet herinneren wie dat was? Was dat Stef? Hoe gaat dat nu?
Innepin heeft inmiddels al duidelijk gemaakt dat het om Willow ging, maar ik heb een tijdje geleden ook een filmpje van Ivan geplaatst die rare bewegingen met zijn hoofd maakte (heen en weer schudden). Hij doet het ineens niet meer!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84068794
Ik ervaar het niet meemaken van een nieuwe ontwikkeling net zo, miss_sly en Poppedein!

Wat ongelooflijk knap trouwens, van al onze baby's, het zelfstandig slapen, kruipen, staan en zelfs lopen.
pi_84069214
Ik heb vandaag trouwens weer maf advies gekregen van het consultatiebureau:

- Het wordt hoog tijd om Ivan vlees en vis te geven. (Volgens het schema van borstvoeding.com geef je vlees en vis niet in de eerste 9 maanden en Ivan is net 8 maanden oud. Sterker nog, het eerste jaar is het helemaal niet nodig om vlees of vis te geven.)

- We mogen Ivan nog geen yoghurt geven. (Volgens het schema mag yoghurt vanaf 7-9 maanden).

- Het is slecht om Ivan elke 2-2,5 uur eten te geven. Beter is het om hem aan te leren dat er 3 hoofdmaaltijden zijn en 2 tussendoortjes, want zo eten wij zelf ook. Alleen eet ik zo zelf helemaal niet, want ik weet dat het beter is om ongeveer elke 2 uur iets te eten.

- We moeten Ivan zo langzamerhand gaan laten wennen aan stukjes eten. De wijkverpleegkundige schrok er haast van toen ik zei dat hij nooit gepureerd eten heeft gehad.

Nou ja, er zat ook wel goed advies tussen. We gaan beginnen om Ivan 's ochtends een boterhammetje te geven en om hem 's middags iets minder melk te geven. Ook kunnen we zo langzamerhand wel beginnen met warm avondeten, bijvoorbeeld spaghetti. Al deze dingen had ik zelf ook wel bedacht, maar dat neemt niet weg dat het prima advies was. Ik kreeg ook het advies om margarine op brood te doen vanwege de vitaminen. Dat druist in tegen mijn gezond verstand, dus daar wil ik eerst nog het een en ander over lezen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:51:39 #166
100412 mefke79
komt goed!
pi_84070187
Senna! Wauw...hollend gewoon naar je eerste verjaardag. Knap hoor!

Karin, Driekus is soms wel heel aanhankelijk, maar meestal niet.
Claudia, ik snap dat advies niet. Ach, gewoon je eigen gevoel volgen maar weer.

Driekus heeft wel even lief gespeeld, maar hij blijft miepen. Hij blijft ook enorm zweten en bijt op alles. Zal wel een tandje zijn. We zien wel...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:20:27 #167
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_84071632
Stapjes, tandjes, slapen zonder puckababy! Wat een goede berichten lees ik hier weer.

Het aan-mama's-rokken-hang-syndroom is dan weer wat minder leuk. Maar ook dat gaat over voordat ze achttien zijn (om er nog maar eens een dooddoener in te gooien...) Oftewel: het is een faaaaase.

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes en de jompels. We hopen dat het een beetje verloopt volgens het tijdsschema dat de orthopeed noemde, dat is in ieder geval veel sneller dan we ooit gedacht hadden.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:54:09 #168
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_84073000
Zo zeg, dat was een lange, maar productieve dag mét een oorlog-loos middagtukje! Nu as we speak is lief wel weer in de weer met Stef in zijn kamertje omdat slapen niet lukt, maar we zijn daarvoor ook bij mijn ouders geweest en ik ben bang dat mijn moeder hem flink overprikkeld heeft. Nouja, rustigjes een beetje spelen op zijn kamer gaat goed, hij begon weer te krijsen toen we hem in bed legden, maar eenmaal uit bed heb ik hem amper nog horen snikken. Da's al heel fijn!

Twinkly, hoe gaat het nu met jou? Meid, ik maak me eerlijkgezegd een beetje zorgen om jou.. Ik vind het zo frustrerend om te horen dat het allemaal zo moeizaam gaat, dat Niels zo veel last van zijn tandjes heeft en dat jij ZO weinig slaapt. Ik wou dat ik een toverstaf had en dit probleem voor je weg kon toveren, maar ik heb geen toverstaf Wat ik wel kan doen is jou een héle dikke vette geven en zeggen dat je me altijd ff een berichtje mag sturen om stoom af te blazen en het er ff uit te gooien, ok? Sterkte meis!

(Ok, nu begint het jengelen )

En jeumig, Mefke en Huup, ik begin me toch af te vragen of dat slechte slapen niet gewoon aan het weer ligt ofzo, dat het te warm is Er hebben zó veel kindjes last van nu! voor jullie ook!

Martine, lastig.. Geen tips hier, wel een voor jou!

Rienk, jij geweldig ventje! Wat goed!! Vlindur, ik vind het zo gaaf om te horen hoe het zich ontwikkelt en hoe het steeds een beetje beter gaat.. Heerlijk!

NU, als je een afplatting en een helmpje bedoelt: dat is Stef, als je van die schokjes bedoelt heb je het waarschijnlijk over Willow.. Maar met Stef's koppie gaat het goed hoor, thnx En wat al gezegd is: dat oortje wriemelen doet Stef ook en dat is inderdaad vermoeidheid. Ik hoop dat je er iets mee kan!

Innepin, wat superfijn dat het schokken al minder is bij Willow! Beter gaat het zo door en is het strakkies helemáál weg

Het-is-mij

Xeentje niet meer ziek geweest, mag ook wel even flink voor ge - worden En wat een heerlijkheid, zo'n meiske dat steeds meer zelfvertrouwen krijgt en zich zo lekker ontwikkelt. Jeej!

Davinia, haha, ik ben benieuwd!

Oh, Ca.ra, wat GOED!! Ik ben zó blij voor jullie, maar zeker ook voor Thomas! Supernieuws!

(Zucht.. Ondertussen zijn we dik een uur verder en the drama continues.. Het lukt ons gewoon niet )

Senna'tje, meisje, je gaat zo hárd! wat geweldig!

Ok, en nu zijn we weer drie kwartier verder, maar ok, het kind slaapt.. En ik wilde nog veel meer voor iedereen typen enzo, maar ik ben helemaal afgedraaid en ik weet het ff niet meer allemaal. Net al half ruzie gehad met lief omdat hij zonder te kijken gewoon de pc afsloot terwijl ik al zo ver als t/m het stukje over Senna had getypt (gelukkig heeft mijn lieve pc het allemaal onthouden ) maar ik denk dat dat meer zegt over mijn gemoedstoestand als over een klein onnadenkendheidje van mijn lief Dat de kat wéér blaasontsteking lijkt te hebben helpt ook niet echt mee

Anyway, lieve dames, ik ga naar bed.. Sorry als ik je niet genoemd heb, maar ik heb jullie posts met veel plezier gelezen. Morgen hoop ik weer bijgetrokken te zijn en de rest te schrijven ofzo..
3!
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:04:42 #169
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84073486
Incantrix wat ben je toch gewoon een enorme lieverd Zelf zit je met een huilend ventje en dan nog ga je allerlei opbeurende woorden voor anderen schrijven

Sorry dames verder niet echt terug gelezen wat ik ben net terug van een concert. Samen met mijn lief naar Nada Surf geweest in de Melkweg en het was echt geweldig Morgenochtend lees ik bij
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:08:37 #170
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_84073658
Stiemie, pas op, anders moet ik huilen hoor! En hey, wat leuk, vriend van mij ging daar ook heen! was het leuk? Wat leuk dat het zo gaaf was!!

(En nu ik mijn hart per mail heb uitgestort aan onze kattengedragsdeskundige die ons helpt met de stress-gerelateerde blaasproblemen van katlief ga ik écht slapen.. Sweet dreams all!)
3!
pi_84078709
Incantrix Is de nacht uiteindelijk nog een beetje rustig verlopen?

en ook voor alle andere slecht slapende kindjes en papa's en mama's.

CaRa nog even een hele grote voor Thomas! Wat een super nieuws!

En Senna Knappe meid! Gewoon al aan de wandel

Hier vond ik vanmorgen een staand jongetje in zn bedje Vannacht was hij wel even héél zielig, hij lag met zn beentje klem tussen de spijlen van zn bedje, ik heb hem nog niet vaak zó hard horen krijsen Maar gelukkig ging hij gauw weer slapen nadat ik m getroost had.
Het inslapen begint hier ook wel een beetje een klein drama te worden, hij wil gewoon niet.. Nou ja, hij wil wel, maar pas heel laat..
Nou ik ga nog even verder met glimmen van trots omdat mijn mannetje ineens kan gaan staan zelf
pi_84079274
Vlgs mij zit het slecht slapen idd in de lucht zeg.
Tijn heeft er normaal nooit last van, 2 avonden dat hij totaal niet wilde slapen maar wel moe (alle signalen) en de hele tijd de spijlen vast pakken, optrekken en staan.
Gisteravond was het toen wij naar bed gingen en wat over hem heen legden ivm afkoelen en nu vanochtend ook, doodmoe maar niet willen slapen, keihard huilen, krijsen.
Ben een poos bij hem gaan zitten, deed ie eerst kiekeboe met zijn label doekje (dat vind ie een leuk spelletje) en toen moest ik eigenlijk lachen maar mn geizicht in de plooi proberen te houden.

Hij was nog wel wat aan het huilen en zielig aan het snikken maar ik wist gewoon dat hij heel moe was dus toch maar ff bij gaan zitten en na 10 min. sliep hij
Maar zoals gezegd, eigenlijk vanaf een maand of 3 nooit probs mee gehad maar nu die paar keer zit ik echt met mezelf in de knoop, laten huilen vind ik eigelijk gewoon zielig maarh ij is gewoon moe en waar doe je dan goed aan he?
Nu denk ik, hij was dus idd moe en sliep maar dat huilen.........
Hij had ook echt wallen van paar dagen slecht slapen enzo.

Ach ja, de dingen van het ouderschap

Maarre........kan me dus nu nog beter het machteloze gevoel voorstellen van de ouders met kindjes die zeer regelmatig slecht slapen.
Hebben jullie de kindjes weleens een nachtje uitbesteed?

[ Bericht 6% gewijzigd door het-is-mij op 15-07-2010 09:48:12 ]
pi_84081359
Karin, Blij dat Meike blij is met de cadeautjes. Had zoveel leuks gezien, maar het moest ook in de vlop passen! Voor Lars komt er een keer iets als ik iets vind wat ook in een envelop past oke?
Wel jammer dat ie zo zwaankleefaant.. Het is vast een faaaaase

En Senna loopt! Jemigdepemig wat goed!!
Oh! Lente ook! Skeetig <3

Roy tandjes! Fijn is dat he!!

Whahahaha, Slimme Meike! Zou ook echt een streek zijn die hier later toegepast wordt! Ik zie het al voor me! _o-

Kersjes, wat klote dat je de griep zo te pakken hebt :[ Word maar gauw beter, dan zie je Toby weer

Claudia, Niet om het een of ander, maar waarom het cb niet geloven en dat boek wel? Die man kan toch schrijven wat hij wil? En met dat niet zo vaak eten ben ik het wel mee eens. Als je zelf altijd wat pakt 'went' dat dan niet? Dan blijf je toch juist snaaien? Wat eet jij dan? En wat geef je Ivan allemaal?

Driekus ook al een tandje. Gaat lekker hier!

Oh Incantrix, je bent echt een gouden meid, zelf een kindje hebben waar het niet goed mee gaat en ondertussen ons niet vergeten Ik vind je echt zóó tof

Twinkly.. Als je dichterbij woonde was ik naar je toe gekomen om je te helpen zodat jij even goed kon slapen, wat ellendig toch

Chan, wat gaaf dat ie staat! Super!

En Tijn ook al slaap problemen.. Sneu

En hier? Hier gaat alles zoooo goed!
Rienk heeft helemaal geen puckababy meer aangehad en slaapt in een slaapzak nu. En het gaat goed! Soms moet ik nog terug komen voor een speen of om hem recht te leggen, maar hij slaapt gewoon goed! Vannacht van 23:00 tot half 7 en daarna weer van 7 tot 9! En hij had gisteravond zn duimpje in zn mond! Wat leek dat schattig zeg!

En hij kan tijgeren! Hij was gister ineens buiten mn beeld bereik, was hij al halverwege de woonkamer richting keuken! Ik moest zo lachen! Nu ligt hij in de box te spelen en gaat alle kanten op. Hij rolt nu ook door! Hij gaat zo vooruit hier! Het is zo fijn!

Maar nu is hij echt aan het mopperen, dus die kan zn bedje weer in! Tot strakjes!

En dan vind ik het zo sneu om te lezen dat hier zoveel kindjes zijn waar het minder mee gaat
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:48:07 #174
100412 mefke79
komt goed!
pi_84081384
Driekus heeft vannacht na een rare start prima geslapen. Het wordt ook eindelijk wat koeler, ik hoop dat het slechte slapen aan de warmte + tandje lag. Al is die tand nog steeds niet gevonden, maar goed.

Chan, wat goed!
het-is-mij: Driekus besteden we toch wel regelmatig uit. Meestal omdat het zo uitkomt met extra werken van een van ons. Mijn ouders passen dan op, maar die wonen zo ver weg dat je em dan de dag ervoor al gaat brengen. IK vind het eerlijk gezegd heeeeerlijk!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:53:33 #175
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84081555
lol ik ben even thuis aan het werk, en Roy kruipt in de rondte, tot ik ineens iets van een fles hoor omvallen, niet kapot ofzo hoor.
Zit meneer prinsheerlijk onze drankkast uit te zoeken

En dan moet je nagaan die kast krijg je normaal met geen mogelijkheid open....
vanavond maar even zo'n sluiting op maken maar.
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:12:36 #176
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84082152
Roy toch, nu al interesse in mama's drankvoorraad

Chan, da's een leuke begroeting 's ochtends!

Stiemie, leuk! Goed ook dat jullie samen een avondje uit zijn geweest zonder kids.
Moeten wij ook dringend doen, ik blijf het steeds maar uitstellen

Incantrix
En elke keer op iedereen reageren is gewoon niet haalbaar voor de meeste stervelingen, neem jezelf niks kwalijk hoor

Tijgerende Rienk

Bezoek aan de dermatoloog in het ZH ging goed. Hij is tevreden over de huidige aanpak, maar we mogen de dosis anti-histaminedruppels ophogen tot het maximale en Toby kreeg een sterkere hormoonzalf voorgeschreven.
Tot zover ging alles prima. Maar toen moesten we bloed laten prikken
Toen na veel vruchteloos drama eindelijk de kinderarts erbij geroepen werd waren zowel Toby als ik al helemaal gaar, maar bij haar lukte het ook bijna niet Bweuhhh, het heeft veel bloed, zweet en tranen gekost maar de 2 buisjes konden toch nog gevuld worden. 19 augustus word ik gebeld door de dermatoloog met de uitslag.
.... met gevoel voor drama....
  Moderator donderdag 15 juli 2010 @ 11:12:56 #177
5428 crew  miss_sly
pi_84082163
Vlindur, het is voor de suikerspiegel verstandiger om regelmatig ( om de 2_2;5 uur) iets te eten. En dan niet snaaien natuurlijk, maar wat fruit, yoghurt, crackertje, stukje kaas. Senna krijgt ook op die manier te eten.

Trix zoals gezegd, je bent een lieverd!

Timo staat

Rienk in de slaapzak

Rest vergeten en zit in de auto dus en voor iedereen..
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:42:34 #178
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84083288
Rienk lekker slapen in de slaapzak, en dan ook gelijk lekker duimen

Timo leuk he staan en zo de wereld verder ontdekkend

Toby
Trix
pi_84083678
Wij zijn weer goedgekeurd op het CB, 9 kilo en 76 cm . Prikjes zitten er weer in ook, mevrouwtje zette het flink op een brullen (en terecht).
Ik ga de kinders even voorzien van een boterhammetje.

Kers, hopelijk helpt de verhoging van de druppels en de sterkere zalf!
pi_84083785
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:12 schreef miss_sly het volgende:
Vlindur, het is voor de suikerspiegel verstandiger om regelmatig ( om de 2_2;5 uur) iets te eten. En dan niet snaaien natuurlijk, maar wat fruit, yoghurt, crackertje, stukje kaas. Senna krijgt ook op die manier te eten.
Snaaien was ook verkeerd gezegd, maar heeft een kind dan nog wel voldoende honger voor een echte maaltijd?
pi_84084948
sorry ff een ego post, maar ik ben er zo blij mee dat ik het even kwijt moet.
Tijd terug heb ik verteld dat Jamie voor zn eerste verjaardag een hobbelpaard zou krijgen van zn opa. Opa kwam hem gister brengen want hij was klaar en kon niet langer wachten. Echt een geweldig mooi ding. Ik wist dat mn pa creatief was (hij heeft Jamie zn ledikant ook heel mooi gemaakt) Maar dit is gewoon de overtreffende trap. Krijg momenteel geen foto geupload maar ik zal kijken of ik dat vanavond of morgen kan doen. Ben zo blij, moest er bijna van huilen zo mooi
pi_84085502
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:20 schreef martine1984 het volgende:
sorry ff een ego post, maar ik ben er zo blij mee dat ik het even kwijt moet.
Tijd terug heb ik verteld dat Jamie voor zn eerste verjaardag een hobbelpaard zou krijgen van zn opa. Opa kwam hem gister brengen want hij was klaar en kon niet langer wachten. Echt een geweldig mooi ding. Ik wist dat mn pa creatief was (hij heeft Jamie zn ledikant ook heel mooi gemaakt) Maar dit is gewoon de overtreffende trap. Krijg momenteel geen foto geupload maar ik zal kijken of ik dat vanavond of morgen kan doen. Ben zo blij, moest er bijna van huilen zo mooi
Wat mooi! En dat ie niet kon wachten is natuurlijk superschattig!
pi_84087116
Oh Martine wat leuk! Ik kan me voorstellen dat je er bijna van moest huilen en wat schattig dat je vader niet kon wachten ik vind het zo leuk als mensen zo enthousiast zijn over iets <3
Ben benieuwd naar de foto!

Ik heb een klein ei-fanaatje in huis
ze wordt helemaal enthousiast als ze een gekookt eitje ziet en ze smult er echt van!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84087901
Oh martine wat leuk Ik ben benieuwd naar de foto's ervan
Senna Jemig joh! Wat goed!
Huup, ei, dat is ook wel een leuk idee, helemaal nog nooit geprobeerd Hoe geef je dat dan, in plakjes of gewoon een heel/half ei en ze kijkt maar wat ze er mee doet?

Miep hier heeft net een middagdut van drie kwartier gedaan Toen gingen de overburen herrie maken en schrok ze wakker. En ze is de hele dag al aan 't jengelen (eigenlijk de afgelopen vier dagen), en ze is nog moe maar wil niet slapen, dus het wordt gezellig vandaag....
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_84092855
oh irritant is dat innepin als ze door zoiets wakker worden terwijl ze eigk wel wat meer slapen kunnen gebruiken

en ei ehm.. mja, gewoon net een beetje hoe het uitkomt. Soms krijgt ze van mij een stukje van mijn ei, dat breek ik dan af of met het lepeltje zeg maar, soms krijgt ze een partje en vandaag heeft ze haar eigen eitje gekregen met zo'n eisnijder in plakjes gesneden. Het breekt natuurlijk vrij snel zo'n ei dus het komt eigenlijk uiteindelijk altijd op kleine stukjes neer
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:32:22 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84093397
Hallo dames , ik kom even tussendoor met een vraagje!

Ik heb babyslofjes gehaakt voor een zwangere vriendin, alleen ze zijn volgens mij zo groot uitgevallen dat een dreumes ze nog aankan Nu is dat niet zo erg, maar ben ik wel erg benieuwd hoe ruim ik het bandje voor om de enkel ongeveer moet laten.

Is een van jullie in de gelegenheid om even te kijken of weet iemand dit uit zn hoofd? Het slofje is 11 cm lang op de zool.
pi_84093761
Thx huup, ik ga ook es ei proberen. Wie weet

LB, ik denk dat Willow nu ongeveer 11 cm slofjes aan zou moeten, maar eigenlijk draagt ze nooit schoentjes dus ik weet het niet, sorry.
Ik heb d'r net maar weer in bed gemikt, waar ze nu nog even ligt te miepen. Echt, vorige week was ze het Ideale Kind en nu word ik horendol van d'r Helemaal níks is goed, ze is continu aan het jengelen. Keihard krijsen als ik niet in de buurt ben, maar als ik er wel ben is 't ook niet goed. Muh. <einde zeurverhaal>
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:19:10 #188
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84095532
Oei innepin, succes nog vandaag dan!

En evenzogoed bedankt voor je reactie

Voor jullie is het anders natuurlijk maar ik word al hjelemaal week bij de gedachte dat ik hopelijk ook snel een jengelende baby heb
pi_84096065
Martine, wat leuk zeg dat je vader zo enthousiast is en dat hij het vast is komen brengen omdat hij niet kon wachten . Ben benieuwd naar een fotootje .

Innepin, succes met je niet zo goed gehumeurde dametje , hoop dat ze weer gauw lekker haarzelf is.

Huup, lekker dat ze zo kan smikkelen!
pi_84097131
Icantrix, lieverd *knuffel* Maak je om mij maar geen zorgen hoor, besteed die energie maar aan jullie eigen situatie. Wat je schrijft, ook over (bijna) ruzie krijgen over onbenulligheden, is heel herkenbaar!! Slaapgebrek sucks. Hopelijk gaat Stef snel weer zoals vanouds slapen. Echt, ik vind het bizar hoeveel last mensenkinderen van het tandenkrijgen hebben. Ik weet wel dat andere diersoorten er ook wel last van hebben, maar zo erg?? Sowieso zouden alle roofdieren op onze baby's afkomen met dat gekrijs Of zouden ze die zo wegjagen?
En wat sneu dat jullie kat weer blaasontsteking heeft, bluh, ook dat nog. Je schreef laatst dat het verse voer zo goed werkte daartegen.

Vlindur wat ben je lief
Wat fijn dat het zo goed gaat met slapen in een slaapzakje!! Goed zeg Rienk!!
En tijgeren, woah, hij gaat echt snel ineens. Pas maar op, nu is de beer los

Ohh Kersjes wat zielig dat er bloed afgenomen moest worden bij Toby brr, echt akelig lijkt me dat.

Ca.ra wat een super goed nieuws!!!!! Ook een enorme opluchting dat jullie je geen zorgen hoeven te maken of een eventueel volgend kindje het ook overgeërfd zou kunnen hebben.

Woah, Senna wat knap!! Wat een mijlpaal Vanaf wanneer vond Senna een loopkar leuk? Ik vind zo'n houten blokkenkar waar je aan kunt lopen zo leuk, maar het duurt nog wel eventjes voor hij jarig is. Zou hij er nu al plezier van hebben?

Timo kan staan maf is dat he, om je kind plotseling in verticale positie in bed aan te treffen.

Het-is-mij fijn dat je Tijn weer zo goed in slaap gekregen hebt, klinkt als een hele fijne oplossing zo. Dat staan terwijl hij zo moe is doet Niels ook, en dan uiteindelijk blijft hij maar omvallen omdat hij echt te moe is om te blijven staan.

Hier is het met vlagen zo dat Niels steeds bij mij wil zijn en achter me aan kruipt, maar zo sterk als Lars het heeft, heeft Niels het (nog) niet. Dan ga ik maar naar de wc terwijl hij op zijn billen bij mij zit Het lijkt mij niet erg om eraan toe te geven, als je er tijd voor hebt hij zoekt bevestiging dat Mama de veilige haven is.

Groofsken, ik heb zo'n pakketje met twee rompertjes bij de Hema gehaald, het ene rompertje met sterretjes en het andere blauw-wit gestreept, in maat 74/80. Het was het laatste pakketje wat ze nog hadden, dus die heb ik snel meegenomen. Heb je daar nog wat aan? Anders breng ik het weer terug.

Amelie lekker zo'n eitje he Niels is ook al bijna 9 maanden dan ga ik dat ook een sproberen. Ik kijk echt uit naar die tijd, dan mag hij bijna alles hebben wat wij zelf ook eten.

Wat om de 2 uur wat eten betreft, dat houdt de bloedsuikerspiegel op een constant niveau. Het kan zijn dat als je die te ver laat zakken je daarna teveel gaat eten en het voelt ook niet fijn, wordt je zo slapjes van. Er bestaat een grappige cartoon waarin het schema van een mama en een baby'tje staat afgebeeld, ik kan het nu niet vinden. De moeder eet de hele dag door kleine beetjes, de baby moet het doen met 4 flessen

Niels is uiteindelijk om 2 uur 's nachts gaan slapen. Mijn man heeft nog geprobeerd om hem in bed te leggen, maar hij raakte al snel zelf overstuur en liet Niels in bed huilen omdat hij huilde, wat je ook deed. Maar daar was ik het niet zo mee eens Ik heb hem een paracetamol gegeven, eigenlijk mocht hij die pas om half 5 weer maar niet slapen is ook niet goed. Daarna heb ik hem in een warm bad gestopt, volgens mij werkte dat bij Isabeau ook een keertje toch? Na het badje ging hij weer in zijn oogjes wrijven gelukkig, het adrenaline-niveau was weer een beetje gezakt. De pcm werkte inmiddels ook en toen heeft hij zichzelf in slaap gedronken. Pfjew. Alleen werd hij 's nachts nog wel elke 2 uur wakker. 's Morgens om 8 uur was hij weer helemaal overstuur en slapen wilde weer niet lukken. Toen ben ik van 9 tot 12.30 met hem buiten gaan lopen en heeft hij twee keer kort geslapen, gelukkig. Daarna was rustig genoeg om weer in zijn eigen bedje te slapen en heeft hij flink bijgeslapen. Hij heeft zelfs tussendoor gedronken en sliep zo weer verder. Vannacht ging het ook weer goed met in bed leggen. Hij werd eerst heel boos, maar toen ik het slaapliedje voor zijn popje ging zingen en het popje toedekte was het goed en liet hij zich zo omvallen, in slaap! En sindsdien doet hij dat steeds. Mafkees. Vannacht werd hij nog wel iedere 1-2 uur wakker, maar in ieder geval ging hij wel weer steeds slapen.
Vandaag wilde hij ook steeds niet drinken, telkens aanhappen en huilend weer loslaten. Maar uiteindelijk is hij na een pcm toch weer gaan drinken en viel hij in slaap.
Hij heeft echt een megadikke bobbel links in zijn bovenkaak. Stomme tand.

Lekker warrig verhaal
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84097260
Twinkly ik heb net gewoon meteen een nieuwe Tripp Trapp besteld een zwarte!
Ik ben helemaal enthousiast geraakt hihi
Heeft Niels nog lang geslapen vanmiddag?

Hmm Amelie met ei, wat heerlijk dat ze zo heeft zitten smullen!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84097363
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:00 schreef Poppejans het volgende:
Twinkly ik heb net gewoon meteen een nieuwe Tripp Trapp besteld een zwarte!
Ik ben helemaal enthousiast geraakt hihi
Heeft Niels nog lang geslapen vanmiddag?

Hmm Amelie met ei, wat heerlijk dat ze zo heeft zitten smullen!
Hij slaapt nog steeds Hij is echt aan het inhalen. Gelukkig maar.
Daarnet hoorde ik dat hij wakker was, maar ik was te druk met foto's posten dus ging ik er nog niet naartoe. Toen werd het ineens weer stil en nu ligt hij achterstevoren in bed te slapen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84098122
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 16:56 schreef Twinkly het volgende:

Wat om de 2 uur wat eten betreft, dat houdt de bloedsuikerspiegel op een constant niveau. Het kan zijn dat als je die te ver laat zakken je daarna teveel gaat eten en het voelt ook niet fijn, wordt je zo slapjes van. Er bestaat een grappige cartoon waarin het schema van een mama en een baby'tje staat afgebeeld, ik kan het nu niet vinden. De moeder eet de hele dag door kleine beetjes, de baby moet het doen met 4 flessen
Pssst
pi_84098681
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:22 schreef WupWup het volgende:

[..]

Pssst
Ja die Grappig, ik had er in mijn hoofd een cartoon van gemaakt!
pi_84098946

Ik heb er een plaatje van gemaakt

Arme, arme Niels zeg.. En arme jullie! En dit alles dus om tandjes?
pi_84099537
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:43 schreef Vlindur het volgende:
Arme, arme Niels zeg.. En arme jullie! En dit alles dus om tandjes?
Nou die koorts denk ik niet hoor, die was veel te hoog, dat is vast een virusje geweest.
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:23:46 #197
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84100294
WIllow

Ei vind roy ook helemaal te lekker, vooral in combi met asperges
Maar ook gewoon met een tomaatje en wat brood.
pi_84100476
Ei was geen succes, werd alleen maar op de vloer gegooid om aan de kat te doneren. Maar ze weigert sinds gisteren sowieso te eten, kreeg er ook maar liefst drie happen fruit in vandaag.
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:34:20 #199
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_84100634
HEhehe Willow eitjes zijn lekker meid

Hier had ik vanavond even een druk moment, ben alleen momenteel en eten maken en Roy die het beu was in de box, en toen zo over zijn toeren ging dat hij weigerde te gaan eten.
Even laten uitrazen en uiteindelijk maar bij mij op schoot gezet en zo eten gegeven (spinaziestamp met gehakt)
Best pittig als je alles alleen moet doen.
Nu ligt hij heerlijk op bed, kan mama even bijkomen
pi_84100808
Ik vind alleen koken + baby in de gaten houden + baby tevreden houden ook altijd een uitdaging. Ik ben vijf dagen per week 's avonds alleen, en zeker op dagen als deze is het niet leuk nee.

Pffrttt ik denk dat Willow vandaag slechts af en toe een periode van max 10 minuten níet gehuild heeft sorry, ik zou ophouden met zeuren, maar ik ben een beetje de wanhoop nabij zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')