quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:01 schreef miss_sly het volgende:
trix, goed dat je besloten hebt je gevoel te volgen! Ik begrijp je gedachtengang wel, hoor, mbt dat bang zijn om een verwend kind te maken. Daar ben ik ook beducht voor, maar ik ben er zelf van overtuigd dat dat met slapen toch anders is. Senna mag van mij echt niet alles, krijgt ook niet alles, maar met slapen denk ik ook dat ze, zoals Sorbootje ook zegt, gewoon troost nodig kunnen hebben. Kan best zijn dat er geen rationele oorzaak is voor het huilen, maar kennelijk hebben ze je dan toch nodig. Ik denk altijd maar zo: als ze wat groter is, kan ik met haar praten en haar uitleggen dat als ze toch echt naar bed moet en er moet blijven. Nu kan dat gewoon nog niet en zij kan nog niet vertellen waarom ze niet in bed wil liggen. Dat wordt allemaal anders als je met je kind kunt communiceren.
Nee, ik staar me er niet blind op dat het dan beter gaat, maar ik kan me voorstellen (natuurlijk weet ik nog niet zeker of dat zo zal zijnquote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Staar je daar niet blind op he...
Dat 'de strijd om het slapen' (hoewel de titel daarvan een aantal mensen alleen al tegen de haren in zal strijken) is oorspronkelijk gestart vanwege een slaapprobleem van een ouder kindje... Dat was geen baby meer.
Maar goed, idd moet je vooral niks doen wat tegen je gevoel in gaat.
Ik kan Jen prima uitleggen dat het bedtijd is en dat ze in bed moet blijven... En dat snapt ze ook heel goed als ik aan haar volume gegil te horen al ik zeg, nee je blijft in je bed....quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Staar je daar niet blind op he...
Dat 'de strijd om het slapen' (hoewel de titel daarvan een aantal mensen alleen al tegen de haren in zal strijken) is oorspronkelijk gestart vanwege een slaapprobleem van een ouder kindje... Dat was geen baby meer.
Maar goed, idd moet je vooral niks doen wat tegen je gevoel in gaat.
Ik schrik er ook een beetje van!quote:
En die gewoontes sluipen er dus in.. Ondertussen is Jen bijna 2,5 en slaapt ze weer elke nacht tussenin..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maar er zijn nu natuurlijk ook veel (non-verbale) manieren waarop je een soortgelijke boodschap kunt communiceren.
Waar ik vooral beducht voor ben zijn "slechte" gewoontes. Er kan op moment A een goede reden zijn om iets te doen (bijvoorbeeld bij je in bed laten slapen vanwege tandjesleed) terwijl op moment B die reden verdwenen is maar de situatie hetzelfde is gebleven (bijvoorbeeld in bed blijven nemen omdat het kind dat nu eenmaal gewend is geraakt en niet meer zonder kan/wil). Ik doe er dus alles aan om op moment A al te voorkomen dat het een gewoonte wordt, maar als het nodig is dan is het nodig en dan zie ik later wel weer hoe ik ermee omga.
Ow ja, en hierover: juist daarom vind ik het verstandig je gevoel te volgen. Je kent zelf je eigen kindjes en zijn communicatie het beste, dus je weet zelf ook het beste hoe te reageren.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maar er zijn nu natuurlijk ook veel (non-verbale) manieren waarop je een soortgelijke boodschap kunt communiceren.
Zoiets wilde ik ook typen maar wist nog niet in welke bewoorindgen ik het wilde doen haha.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, en hierover: juist daarom vind ik het verstandig je gevoel te volgen. Je kent zelf je eigen kindjes en zijn communicatie het beste, dus je weet zelf ook het beste hoe te reageren.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Waar ik vooral beducht voor ben zijn "slechte" gewoontes. Er kan op moment A een goede reden zijn om iets te doen (bijvoorbeeld bij je in bed laten slapen vanwege tandjesleed) terwijl op moment B die reden verdwenen is maar de situatie hetzelfde is gebleven (bijvoorbeeld in bed blijven nemen omdat het kind dat nu eenmaal gewend is geraakt en niet meer zonder kan/wil). Ik doe er dus alles aan om op moment A al te voorkomen dat het een gewoonte wordt, maar als het nodig is dan is het nodig en dan zie ik later wel weer hoe ik ermee omga.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:37 schreef Sorbootje het volgende:
Ik denk dat wat Claudia zegt érg hout snijdt. (nagenoeg altijd, maar in dit geval bedoel ik dat verhaal over de ontwikkeling van Ivan, Stef en Niels en hoe dat hun slaapgedrag kan beïnvloeden).
Dat is precies wat ik bedoel. Ik blijf alleen terughoudend met dit soort 'analyses' omdat er altijd een fysieke oorzaak aan ten grondslag kan liggen. Ik kan alleen onze eigen situatie inschatten (en het blijft altijd een inschatting en geen absolute zekerheid).quote:Ik merk het namelijk heel duidelijk aan Isabeau. Hoewel de avonden nog niet geweldig zijn qua slapen, gaan de nachten momenteel erg goed. Ze wordt meestal maar één keertje wakker en slaapt zelfs uit. Vannacht heeft ze van kwart over acht tot kwart voor 9 geslapen en is ze alleen om kwart over drie even wakker geweest. Voor haar doen geweldig. En dat goede slapen komt precies nadat ze heeft leren kruipen en optrekken tot stand in de box. Ze zat er al een hele tijd tegen aan en nu het zover is lijkt ze meer rust te hebben 's nachts. Ik ken mijn dochter en weet dat het even rust tot de volgende intensieve periode is, maar ik geniet ervan zolang het duurt.
Dat klinkt als een fijn einde en zo te horen heb je er zelf ook zo vrede mee. Ik sta er nog steeds van te kijken dat ze die fles gewoon drinkt! Duidelijk een eigen willetje.quote:Ik ben overigens, zelfs voor mij vrij onverwacht, met bv gestopt. Isabeau was donderdag uit logeren geweest en de nacht daarna werd ze wakker en heb ik haar gevoed. Ze dronk voor haar doen extreem lang en was daarna nog vreselijk ontevreden. Ineens dacht ik: "misschien heeft ze nog honger" Dus ik maakte een fles. En die dronk ze helemaal leeg! De dag daarna nog een paar keer geprobeerd, maar het was gewoon einde productie. En toen voelde het eigenlijk ook wel als een natuurlijk moment. Isabeau lijkt veel tevredener na een fles en ik heb niet eens stuwing oid gehad. Het is gewoon klaar. Best even slikken, maar 9 maanden is beter dan ik ooit had verwacht.
Tegelijk met jouw grote damequote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:59 schreef Stiemie het volgende:
Oh en Senna bijna jarigNog precies een week!
Hier idem dito. Ze slaapt een paar dagen slecht en dan kan ze opeens weer iets nieuws.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:12 schreef huuphuup het volgende:
Ik herken wel wat Claudia zegt (en Sorbo for that matter), een hoop hangt samen met tegen een ontwikkeling aanhangen hier. Net als eventuele jengeligheid overdag. Of tandjes/kiesjes krijgen is ook zo'n fijne factor.
Preciesquote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me trouwens ook voorstellen dat de onrust juist komt als de vaardigheden verworven zijn. Er zijn veel kindjes die bijvoorbeeld in bed blijven staan nadat ze dat hebben geleerd en daardoor moeilijk de rust kunnen vinden om te gaan slapen. Dat lijkt bij Niels heel erg het geval te zijn (of zie jij dat anders, Twinkly?).
Ja goed! Echt helemaal los inslapen lukt nog niet, want dan gaat ie een feestje bouwen in zn bed en met zn hoofd tegen de bedrand aan vallen als hij gaat draaien in bedquote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens ook heel benieuwd hoe het met Rienk en het slapen gaat!
Haha dat doet Niels ook. Ze gingen toch ook een Fok!babyband oprichten? Twee drummers is de nieuwe trendquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Poppejans het volgende:
Wolf gaat later drummer worden geloof ikhij slaat momenteel (niet ons). Heel veel voelen aan dingen en er dan op slaan
![]()
oja en in neuzen knijpen vindt hij ook helemaal geweldig, zeker als je er dan een geluidje bij maakt zit hij hardop te lachen van plezier
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat Ivan achtergronddanser wordt. Zal zijn vader blij mee zijn.
Het maffe is dat wij niet bijzonder vaak muziek aan hebben staan. Ik doe het nu vaker omdat ik weet dat Ivan het leuk vindt. Hij gaat zelfs dansen als ik voor hem zing!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef Twinkly het volgende:
[..]
hahaha! Ik vind het echt zo leuk dat hij al danst, ik had dat filmpje op youtube gezien, geweldig!! Ik moet hier ook vaker muziek aanzetten zodat Niels ook leert dansen!
(maar we hebben een mediacenter en dat is zo'n gedoe).
Die link doet het hier niet. Ik ben wel benieuwd!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:08 schreef Twinkly het volgende:
Martine onze kindjes zijn gewoon te snelHet is een gemiddelde he, het gaat er vooral om dat je kindje zich ontwikkeld en niet stil blijft staan. Het heeft denk ik ook heel erg met temperament te maken. Mijn neefjes vonden het met 9 maanden ook best om nog op hun billetjes te zitten spelen, dat zijn beide heel rustige knulletjes. En het kindje van een vriendin van mij is net 1 en die zit ook alleen nog maar, ook dat is een heel rustig jongetje. Hij heeft fysiotherapie gehad omdat hij een afgeplat hoofdje had en dat is pasgeleden gestopt, dus de fysio maakte zich ook geen zorgen over zijn ontwikkeling.
Ik heb de radio altijd aan. Ook als Rienk wakker en beneden is. Niet hard, met wel gewoon op gespreksniveau. Maar ook de deuren beneden stonden gewoon open. Maar ik ben een beetje doof volgens mij, ik hoor wel vaker dingen nietquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:08 schreef Twinkly het volgende:
Ohh arme RienkHoor je het niet beneden als hij echt heel hard huilt?
voor jou Vlindur.
Ach jee arme Wolf, dan schrik je je ook een hoedje!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Poppejans het volgende:
ah Vlindur toch, zoiets kan iedereen overkomen johzo had ik gisterochtend toen ik in de keuken was ineens Wolf helemaal overstuur, ging ik kijken in de woonkamer; had hij zichzelf helemaal in het speelkleed opgerolt
![]()
![]()
Rienk ook! Laatst had hij mijn keelvel beet en kneep er echt heel hard in! Ik moet soms echt wrotten om die kleine tangetjes weer los te makenquote:Wolf gaat later drummer worden geloof ikhij slaat momenteel (niet ons). Heel veel voelen aan dingen en er dan op slaan
![]()
oja en in neuzen knijpen vindt hij ook helemaal geweldig, zeker als je er dan een geluidje bij maakt zit hij hardop te lachen van plezier
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk dat Ivan achtergronddanser wordt. Zal zijn vader blij mee zijn.
Ja, hier echt precies hetzelfde!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:31 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik heb de radio altijd aan. Ook als Rienk wakker en beneden is. Niet hard, met wel gewoon op gespreksniveau. Maar ook de deuren beneden stonden gewoon open. Maar ik ben een beetje doof volgens mij, ik hoor wel vaker dingen niet![]()
[..]
Ach jee arme Wolf, dan schrik je je ook een hoedje!Wel fijn dat je in iedergeval het hoorde!
[..]
Rienk ook! Laatst had hij mijn keelvel beet en kneep er echt heel hard in! Ik moet soms echt wrotten om die kleine tangetjes weer los te makenEn haren trekken en lippen/oren en neuzen pakken is ook helemaal hip! En dat slaan! Rienk mept overal op, vooral op zn eigen beentjes
Dan heeft hij met zijn ene handje zn voet vast en slaat hij met zijn andere handje op zn been.
Wat tof!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:59 schreef Chan het volgende:
Hej kersjes! Hoe is het met jou en Toby?
Timo lag net even in de box en hij ging weer staan, dit keer viel hij niet om want de box blijft wel staan, maar echt, ik ben zó trots, mijn mannetje kan gewoon ineens zelf gaan staan![]()
Edit: en terwijl ik dit berichtje typte klom hij op een doos met boeken, gewoon echt er bovenop.. Jémig ik val van de ene in de andere verbazing vandaag![]()
Ik heb dan wel geen jongetje, maar ben toevallig gister met Lente naar de kapper geweest. Ik wilde het niet koste wat kost langhouden. Ze kreeg van die gekke slierten. Was zo gepiept en is een stuk netter nu.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:10 schreef Groofsken het volgende:
Maar ik zit een beetje met zijn coupe eigenlijk. het hangt echt voor zijn ogen nu, en ik durf het eigenlijk niet goed te kbnippen, maar steeds naar achteren doen is ook zowat. Hoe hebben de 'langharigejongens'moeders dat gedaan?
wat belachelijk!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:36 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik heb dan wel geen jongetje, maar ben toevallig gister met Lente naar de kapper geweest. Ik wilde het niet koste wat kost langhouden. Ze kreeg van die gekke slierten. Was zo gepiept en is een stuk netter nu.
Die kuttekop rekende alleen wel gewoon de volle mep (die normaalgesproken gerekend wordt voor volwassenen knippen en stylen), terwijl ze tien minuten bezig was en een vriend laatst met zn zoontje van 10 maanden gratis mocht...
Hebben jullie nog een danseres nodig?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:42 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, hier echt precies hetzelfde!Dan zal het vast een soort van fase zijn haha
Mooie band hebben we al
Rienk zang
Drummer Niels
Drummer Wolf
Achtergronddanser IvanLeuk dat hij zo op muziek reageert! Wolf reageert altijd op liedjes waar hoge trompettonen in zitten, gaat hij helemaal lachen
ah ik had je stilletjes al gemist Innepin! Willow zegt mama, wat lieffff
Wolf zit trouwens toch ook nog niet, iets te vroeg gejuicht haha, het zal wel een toevalstreffer geweest zijn dat hij een keertje zitten bleef
We hebben zijn 'babyhaar' wel geknipt op een gegeven moment, omdat het zo ging klitten en pluizen. Maar sindsdien is hier niets meer geknipt. Aan de voorkant hangt het nog niet in zijn ogen dankzij een zij scheiding en aan de zijkanten krult het lekker op.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:10 schreef Groofsken het volgende:
Maar ik zit een beetje met zijn coupe eigenlijk. het hangt echt voor zijn ogen nu, en ik durf het eigenlijk niet goed te kbnippen, maar steeds naar achteren doen is ook zowat. Hoe hebben de 'langharigejongens'moeders dat gedaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |