abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 09:03:22 #1
5428 crew  miss_sly
pi_83987829
Het vorige deel Het grote babietjes (6-12 maanden) topic deel 34

*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 16-07-2010 23:47:38 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 09:03:40 #2
5428 crew  miss_sly
pi_83987835
En toen stond Senna bovenaan
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:17:49 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83988021
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:01 schreef miss_sly het volgende:
trix, goed dat je besloten hebt je gevoel te volgen! Ik begrijp je gedachtengang wel, hoor, mbt dat bang zijn om een verwend kind te maken. Daar ben ik ook beducht voor, maar ik ben er zelf van overtuigd dat dat met slapen toch anders is. Senna mag van mij echt niet alles, krijgt ook niet alles, maar met slapen denk ik ook dat ze, zoals Sorbootje ook zegt, gewoon troost nodig kunnen hebben. Kan best zijn dat er geen rationele oorzaak is voor het huilen, maar kennelijk hebben ze je dan toch nodig. Ik denk altijd maar zo: als ze wat groter is, kan ik met haar praten en haar uitleggen dat als ze toch echt naar bed moet en er moet blijven. Nu kan dat gewoon nog niet en zij kan nog niet vertellen waarom ze niet in bed wil liggen. Dat wordt allemaal anders als je met je kind kunt communiceren.

Staar je daar niet blind op he...
Dat 'de strijd om het slapen' (hoewel de titel daarvan een aantal mensen alleen al tegen de haren in zal strijken) is oorspronkelijk gestart vanwege een slaapprobleem van een ouder kindje... Dat was geen baby meer.

Maar goed, idd moet je vooral niks doen wat tegen je gevoel in gaat.
pi_83988091
Linde is dan wel ouder en ik kan met haar praten, maar uitleggen waarom ze soms niet in bed wil liggen is niet altijd mogelijk hoor. Soms wil ze gewoon niet. Zonder een reden of wat dan ook. En dan kan ik lullen als brugman, maar we worden het dan echt niet eens
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 09:22:49 #5
5428 crew  miss_sly
pi_83988104
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat 'de strijd om het slapen' (hoewel de titel daarvan een aantal mensen alleen al tegen de haren in zal strijken) is oorspronkelijk gestart vanwege een slaapprobleem van een ouder kindje... Dat was geen baby meer.

Nee, ik staar me er niet blind op dat het dan beter gaat, maar ik kan me voorstellen (natuurlijk weet ik nog niet zeker of dat zo zal zijn ) dat als ik haar kan uitleggen dat ze in bed moet blijven en ik weet dat ze begrijpt wat ik zeg en zelf ook kan zeggen wat ze voelt/denkt, er wel beter tegen kan als ze dan huilt en protesteert. Gewoon, omdat we er dan over kunnen praten en ik dan kan weten dat er niets is. Maar goed, dat weet ik natuurlijk nog niet, he

met andere woorden: ik denk niet dat het slapen dan beter zal gaan, maar het laten protesteren en huilen misschien wel, bedoel ik dus.
pi_83988139
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik kan Jen prima uitleggen dat het bedtijd is en dat ze in bed moet blijven... En dat snapt ze ook heel goed als ik aan haar volume gegil te horen al ik zeg, nee je blijft in je bed....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83988189
@ Claudia, hier precies hetzelfde gisteravond.
Hij huilt soms iets met slapen maar nu was het echt over de zeik huilen met rode vlekken in zijn gezicht, opgepakt en rondgelopen, niets was goed.
Dan maar even mee naar beneden anders dan vreet ik mezelf alleen maar op, later nog een keer geprobeerd, zelfde verhaal.
Weer naar beneden, toen beneden kreeg ik een helder moment en keek in zijn luier, had ie gepoept, misschien dus al eerder dat ie daarom niet wilde slapen, wat voelde ik mij stom.
Maar goed, hij is lekker gaan slapen en dan moet het maar een keer zo hoor.

Toen tijn aan het begin zoveel huilde wilde ik me ook aan allerlei dingetjes/adviezen vast houden tot ik zelf half over de zeik raakte, toen ben ik mn gevoel gaan volgen en dat gaat nu gewoon goed.

Slapen is gewoon lastig bij kindjes.
De oppas zei laatst, eten en slapen kun je niet dwingen, da klopt.

Misschien kun je er eens met iemand over praten incantrix?
Sterkte ermee!

Sorbo, alvast een fijne vakantie!
pi_83988213
Maar er zijn nu natuurlijk ook veel (non-verbale) manieren waarop je een soortgelijke boodschap kunt communiceren.

Waar ik vooral beducht voor ben zijn "slechte" gewoontes. Er kan op moment A een goede reden zijn om iets te doen (bijvoorbeeld bij je in bed laten slapen vanwege tandjesleed) terwijl op moment B die reden verdwenen is maar de situatie hetzelfde is gebleven (bijvoorbeeld in bed blijven nemen omdat het kind dat nu eenmaal gewend is geraakt en niet meer zonder kan/wil). Ik doe er dus alles aan om op moment A al te voorkomen dat het een gewoonte wordt, maar als het nodig is dan is het nodig en dan zie ik later wel weer hoe ik ermee omga.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83988251
@ Claudia, dat probeer ik idd ook.

En ik weet ook dat het slapen over het algemeen heel goed gaat, dus als het een keer wat minder gaat of ivm warmte of weet ik het dan scheelt dat ook alweer natuurlijk.
pi_83988267
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:03 schreef miss_sly het volgende:
En toen stond Senna bovenaan
Ik schrik er ook een beetje van!
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 09:33:19 #11
5428 crew  miss_sly
pi_83988284
Slechte gewoontes ook inderdaad. Daarom probeer ik heel gestructureerd met dingen om te gaan. Zoals ook met eten: Senna krijgt al haar eten (behalve papfles en bv) in haar stoel aan de tafel. Ook de tussendoortjes. Enige dat ze los krijgt, maar wel bij moet gaan zitten op haar billetjes op de grond, is een doosje rozijntjes. Ook een van de redenen waarom ik probeer Senna niet meer mee uit haar kamertje te nemen als ze na papfles en bedritueeltje in bed ligt. Soms lukt dat niet, zoals gisteren en eergisteren. Zondagavond heeft ze de volledige reguliere wedstrijd gezien pas net voor de verlenging was ze moe genoeg om te slapen. Gisteren is ze ook nog een dik half uur uit haar bed en in de kamer geweest, gewoon omdat het niet lukte.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:34:18 #12
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83988305
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Maar er zijn nu natuurlijk ook veel (non-verbale) manieren waarop je een soortgelijke boodschap kunt communiceren.

Waar ik vooral beducht voor ben zijn "slechte" gewoontes. Er kan op moment A een goede reden zijn om iets te doen (bijvoorbeeld bij je in bed laten slapen vanwege tandjesleed) terwijl op moment B die reden verdwenen is maar de situatie hetzelfde is gebleven (bijvoorbeeld in bed blijven nemen omdat het kind dat nu eenmaal gewend is geraakt en niet meer zonder kan/wil). Ik doe er dus alles aan om op moment A al te voorkomen dat het een gewoonte wordt, maar als het nodig is dan is het nodig en dan zie ik later wel weer hoe ik ermee omga.
En die gewoontes sluipen er dus in.. Ondertussen is Jen bijna 2,5 en slaapt ze weer elke nacht tussenin..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 09:34:30 #13
5428 crew  miss_sly
pi_83988311
quote:
Ow ja, en hierover: juist daarom vind ik het verstandig je gevoel te volgen. Je kent zelf je eigen kindjes en zijn communicatie het beste, dus je weet zelf ook het beste hoe te reageren.
pi_83988354
Ik vind dat we over het algemeen ook best onrealistische verwachtingen hebben van kinderen (en met 'we' bedoel ik auteurs over slapen/het consultatiebureau/de maatschappij). Ik slaap zelf bijvoorbeeld ook niet altijd even goed. De ene keer is het inslapen een probleem, de andere keer juist het doorslapen. Soms weet ik niet zo goed of ik nog even in bed moet blijven liggen of dat het juist beter is eruit te gaan en het later opnieuw te proberen. Het zou eigenlijk heel uitzonderlijk zijn als een baby altijd maar op eenzelfde manier slaapt. Baby's hebben dit reflectievermogen niet, ze zijn vrij machteloos en weten vaak (nog) niet hoe ze dingen handig aan kunnen pakken. Het verbaast me dat het hier zo vaak goed gaat!
pi_83988357
Ik denk dat wat Claudia zegt érg hout snijdt. (nagenoeg altijd, maar in dit geval bedoel ik dat verhaal over de ontwikkeling van Ivan, Stef en Niels en hoe dat hun slaapgedrag kan beïnvloeden).

Ik merk het namelijk heel duidelijk aan Isabeau. Hoewel de avonden nog niet geweldig zijn qua slapen, gaan de nachten momenteel erg goed. Ze wordt meestal maar één keertje wakker en slaapt zelfs uit. Vannacht heeft ze van kwart over acht tot kwart voor 9 geslapen en is ze alleen om kwart over drie even wakker geweest. Voor haar doen geweldig. En dat goede slapen komt precies nadat ze heeft leren kruipen en optrekken tot stand in de box. Ze zat er al een hele tijd tegen aan en nu het zover is lijkt ze meer rust te hebben 's nachts. Ik ken mijn dochter en weet dat het even rust tot de volgende intensieve periode is, maar ik geniet ervan zolang het duurt.

Ik ben overigens, zelfs voor mij vrij onverwacht, met bv gestopt. Isabeau was donderdag uit logeren geweest en de nacht daarna werd ze wakker en heb ik haar gevoed. Ze dronk voor haar doen extreem lang en was daarna nog vreselijk ontevreden. Ineens dacht ik: "misschien heeft ze nog honger" Dus ik maakte een fles. En die dronk ze helemaal leeg! De dag daarna nog een paar keer geprobeerd, maar het was gewoon einde productie. En toen voelde het eigenlijk ook wel als een natuurlijk moment. Isabeau lijkt veel tevredener na een fles en ik heb niet eens stuwing oid gehad. Het is gewoon klaar. Best even slikken, maar 9 maanden is beter dan ik ooit had verwacht.
pi_83988373
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow ja, en hierover: juist daarom vind ik het verstandig je gevoel te volgen. Je kent zelf je eigen kindjes en zijn communicatie het beste, dus je weet zelf ook het beste hoe te reageren.
Zoiets wilde ik ook typen maar wist nog niet in welke bewoorindgen ik het wilde doen haha.
getypt komt het niet altijd goed over zoals ik het bedoel.

Maar ook wat het beste bij je past natuurlijk......

Dat vind ik ook wel weer leuk aan internet om te lezen hoe en waarom anderen het anders doen maar ik trek me er veeeeeeeel minder aan op dan bijv. een paar jr geleden.
ervaringen van anderen vind ik interessant of redenen maar merk dat ik wel bij mezelf wil blijven.

[ Bericht 17% gewijzigd door het-is-mij op 13-07-2010 09:50:28 ]
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:42:56 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83988476
quote:

Dit heb ik dus idd ook.

Sasha is altijd een hele goeie slaper geweest, als die dus al eens zomaar ineens heel hard ging huilen in bed dan was dat vrijwel altijd echt om een reden (hoewel ik er niet altijd achter kwam wat die reden dan wel was). Hij mocht er dan van mij uit en nog even mee naar beneden, of bij ons in bed slapen etc. etc.
En soms gebeurde dat wel eens een dag of 2-3 achter elkaar maar omdat ik echt heel graag wil voorkomen dat er een verkeerd patroon ontstaat op basis waarvan hij dingen gaat verwachten stap ik dus al heel snel weer terug op het gewone slaapgebeuren. En dat lijkt ook idd wel te werken dan.
pi_83988532
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:37 schreef Sorbootje het volgende:
Ik denk dat wat Claudia zegt érg hout snijdt. (nagenoeg altijd, maar in dit geval bedoel ik dat verhaal over de ontwikkeling van Ivan, Stef en Niels en hoe dat hun slaapgedrag kan beïnvloeden).
quote:
Ik merk het namelijk heel duidelijk aan Isabeau. Hoewel de avonden nog niet geweldig zijn qua slapen, gaan de nachten momenteel erg goed. Ze wordt meestal maar één keertje wakker en slaapt zelfs uit. Vannacht heeft ze van kwart over acht tot kwart voor 9 geslapen en is ze alleen om kwart over drie even wakker geweest. Voor haar doen geweldig. En dat goede slapen komt precies nadat ze heeft leren kruipen en optrekken tot stand in de box. Ze zat er al een hele tijd tegen aan en nu het zover is lijkt ze meer rust te hebben 's nachts. Ik ken mijn dochter en weet dat het even rust tot de volgende intensieve periode is, maar ik geniet ervan zolang het duurt.
Dat is precies wat ik bedoel. Ik blijf alleen terughoudend met dit soort 'analyses' omdat er altijd een fysieke oorzaak aan ten grondslag kan liggen. Ik kan alleen onze eigen situatie inschatten (en het blijft altijd een inschatting en geen absolute zekerheid).

Ik kan me trouwens ook voorstellen dat de onrust juist komt als de vaardigheden verworven zijn. Er zijn veel kindjes die bijvoorbeeld in bed blijven staan nadat ze dat hebben geleerd en daardoor moeilijk de rust kunnen vinden om te gaan slapen. Dat lijkt bij Niels heel erg het geval te zijn (of zie jij dat anders, Twinkly?). Ik had ook zo'n soort idee bij Rienk die ineens ging rollen en (weer) moest leren om rust te vinden voor het slapen gaan.
quote:
Ik ben overigens, zelfs voor mij vrij onverwacht, met bv gestopt. Isabeau was donderdag uit logeren geweest en de nacht daarna werd ze wakker en heb ik haar gevoed. Ze dronk voor haar doen extreem lang en was daarna nog vreselijk ontevreden. Ineens dacht ik: "misschien heeft ze nog honger" Dus ik maakte een fles. En die dronk ze helemaal leeg! De dag daarna nog een paar keer geprobeerd, maar het was gewoon einde productie. En toen voelde het eigenlijk ook wel als een natuurlijk moment. Isabeau lijkt veel tevredener na een fles en ik heb niet eens stuwing oid gehad. Het is gewoon klaar. Best even slikken, maar 9 maanden is beter dan ik ooit had verwacht.
Dat klinkt als een fijn einde en zo te horen heb je er zelf ook zo vrede mee. Ik sta er nog steeds van te kijken dat ze die fles gewoon drinkt! Duidelijk een eigen willetje.

Fijn trouwens dat jullie zo snel al op vakantie gaan. Italië! Ik ben jaloers!
pi_83988631
Uiteraard kun je er niet zeker van zijn dat het door de ontwikkeling komt, maar ik zie nu wel degelijk een verband en het is zeker een goede mogelijkheid

En het stoppen van de bv ging inderdaad op een mooie manier. Ik ben blij dat ik op deze natuurlijke manier heb kunnen stoppen. Voelt goed.

Italië...tsja...ik kan bijna niet wachten. Hoe cliché het ook klinkt; daar ligt mijn hart! Eén klein probleempje, mijn knie heeft formaat voetbal. Zometeen naar de huisarts . Geen idee hoe het komt. In de nacht van zaterdag op zondag verdraaid in mijn slaap denk ik. Kan Isabeau niet eens tillen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:59:21 #20
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83988806
Sorbootje succes bij de dokter. Hopelijk is het snel over want het klinkt helemaal niet fijn.

Claudia wat jij schrijft herken ik wel. Ik ben altijd bang dat een slechte gewoonte erin sluipt. Zowel Linde als Esmee hebben nadat ze 3 maanden oud waren nooit meer bij ons in bed geslapen omdat ik bang ben dat dat dan zo blijft. Ik vind het alleen zo jammer dat ik daardoor voor sommige dingen geen uitzondering durf te maken. Ik moet voor mezelf meer een soort middenweg gaan vinden
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:59:54 #21
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83988816
Oh en Senna bijna jarig Nog precies een week!
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 10:00:37 #22
5428 crew  miss_sly
pi_83988833
Sorbootje, bijna vakantie, heerlijk! Hopelijk gaa thet met je knie snel beter, dat is niets
Fijn dat het stoppen zo natuurlijk en prettig is gegaan.

Senna gaat vrijdag uit logeren. Vrijdag moet ik werken en schaap gaat haar naar mijn ouders brengen overdag. 's Avonds gaan we samen heerlijk uitgebreid uit eten (we hebben nog een (erg genereuze) dinercheque van zijn werk) en eventueel nog even op stap. Als we niet al doodmoe zijn tenminste zaterdag gaan we haar weer ophalen. Ben benieuwd of uitslapen lukt en hoe ongeduldig ik zal zijn om haar weer te halen. Ik ben ervan overtuigd dat ze het prima gaat hebben, ik vraag me meer af hoe prima ik het ga vinden

En dan zondag haar verjaardag vieren en dinsdag is het echt
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 10:01:26 #23
5428 crew  miss_sly
pi_83988847
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:59 schreef Stiemie het volgende:
Oh en Senna bijna jarig Nog precies een week!
Tegelijk met jouw grote dame
pi_83989132
Och die slaapperikelen Ik herken wel wat Claudia zegt (en Sorbo for that matter), een hoop hangt samen met tegen een ontwikkeling aanhangen hier. Net als eventuele jengeligheid overdag. Of tandjes/kiesjes krijgen is ook zo'n fijne factor.

Amélie kruipt op handen en knieën zeg maar. Dat deed ze eerder nog niet want we hebben een gladde vloer maar sinds eergister kruipt ze ineens het hele huis door. En ze klautert. Zat ze zomaar ineens op de bank. bleek dat er iets voor de bank stond (het opgevouwen campingbedje) daar was ze opgeklautert en toen zo hop op de bank. Ik ben dus druk ogen in mn achterhoofd aan het kweken nu
En ze stapt nu ook aan de hand en langs dingen enzo. Ik vind het zo leuk die ontwikkelingen, ze is zo groot in een keer.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:18:52 #25
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83989294
[uit delurk]
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:12 schreef huuphuup het volgende:
Ik herken wel wat Claudia zegt (en Sorbo for that matter), een hoop hangt samen met tegen een ontwikkeling aanhangen hier. Net als eventuele jengeligheid overdag. Of tandjes/kiesjes krijgen is ook zo'n fijne factor.

Hier idem dito. Ze slaapt een paar dagen slecht en dan kan ze opeens weer iets nieuws.

Claudia slaat de spijker weer eens op de kop

Wat leuk dat ze kruipt en klautert huup... Nu nog wennen aan het feit dat je altijd semi moet opletten ....
en nog feli

[lurk enter]
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:44:37 #26
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83989958
wat een slaapperikelen, zeg!

trixie, volg je hart, en het komt goed. en verder, het kan best zijn dat stef gewoon heel erg last heeft van zichzelf. bij eli hielp het altijd heel goed om het aan hem uit te leggen 'ben je zo verdrietig? ja, je hebt net leren kruipen, dat is heftig he? ja, dan wordt je wereld ineens een stuk groter en dat is heel spannend!' ik weet niet of het door de tekst komt of door het feit dat ik dan rustig tegen hem praat, het kalmeert als een tierelier. eergister ook met de onweer. 'vind je de kaboem eng? maakt veel herrie he? das best stom! maar de kaboem kan niks stuk maken, je bedje en het huis blijft lekker staan, er gebeurt niets. oh, kijk! weer een harde kaboem. wat een kabaal! zie? niks gebeurd! je kan rustig gaan slapen!' tkind heeft verder geen krimp meer gegeven

aviva is niet zo'n sprongetjeskind. wel zo rustig eigenlijk

miss, komen je schoonouders nou op senna's verjaardag, of toch zondag?

sorbo gestopt met bv? maar isabeau wilde toch niet uit de fles drinken? ksnapputniemeer
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 10:50:29 #27
5428 crew  miss_sly
pi_83990140
uitleggen idd, dat werkt ook nog wel eens. En wat ik van mijn zusje heb geleerd: soms is het gewoon huilen om het huilen en ook daar moet ruimte voor zijn. NIets proberen op te lossen, maar gewoon vasthouden en verder niets. We willen eigenlijk altijd alles oplossen, maar soms gaat dat niet. Dan willen ze 'gewoon' even huilen.

Davinia, ze komen dus op de verjaardag zelf ik vind het echt heel erg jammer dat het zo moet, maar kennelijk werkt dat bij hun zo. Nou ja, mijnschoonzusje (hun dochter dus) is 21 juli uitgerekend, maar mijn schoonvader gaat 27 juli naar Frankrijk om te fietsen met zijn broer. Ik snap dat niet, ze kan dan best nog niet bevallen zijn en je bent ook neit zo 1-2-3 terug als ze dan pas bevalt. Ik zou die keuze niet maken en gelukkig mijn ouders ook niet
pi_83990210
Ik ben trouwens ook heel benieuwd hoe het met Rienk en het slapen gaat!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:58:43 #29
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83990404
He wat jammer zeg miss dat het dan toch zo gaat. Gewoon lekker van Senna's verjaardag gaan genieten hoor. Mijn moeder vroeg ook of ik Linde's verjaardag op de dag zelf nog vierde. Uh nee op de uitnodiging staat toch: 'Linde wordt dinsdag 20-07-2010 3 jaar en dat vieren we op...'?

Dat uitleggen werkt hier ook altijd wel Davinia

Esmee is in een nieuwe fase: de uitprobeerfase Ze rolt het hele huis door en is steeds aan het kijken of dingen mogen of niet. Hapje van de plant nemen? Kattenbrokjes proeven? Op het snoer van de lamp sabbelen? En elke keer heel boos als iets niet mag. Klein pluisje van me
pi_83990521
Kruipende en ondernemende (klimmende ) kindjes . En die mama's maar handen te kort komen .

Dat slapen, ik probeer zoveel mogelijk om Iris te laten liggen (bij Mirte ook gedaan) en anders te kijken of we haar kunnen troosten op haar kamer.
Maar het is ook heel erg afhankelijk van mn gevoel, soms dan "voel" je gewoon dat het niet huilen is omdat ze even wat kwijt moet ofzo, maar omdat er iets is. Dan haal ik haar er ook makkelijker uit.

Senna alweer bovenaan
Fake it till you make it...
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 11:12:15 #31
5428 crew  miss_sly
pi_83990808
Stiemie, ik had het ook het liefste zo gewild, maar schaap wilde dat niet. Opa en oma moesten wel de gelegenheid krijgen om er bij te zijn. Achteraf blijkt dus dat als we hadden gezegd dat op de dag zelf niet kon, ze wel zondag zouden zijn gekomen...lekker dan!

Esmee grenzen aan het verkennen
pi_83990991
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me trouwens ook voorstellen dat de onrust juist komt als de vaardigheden verworven zijn. Er zijn veel kindjes die bijvoorbeeld in bed blijven staan nadat ze dat hebben geleerd en daardoor moeilijk de rust kunnen vinden om te gaan slapen. Dat lijkt bij Niels heel erg het geval te zijn (of zie jij dat anders, Twinkly?).
Precies Helaas Hij kan dat nog niet zelf reguleren (en ik kan hem niet dwingen te gaan liggen en te gaan slapen) Daarom ligt hij nu steeds in zijn campingbedje, daarin kan hij zich niet zo makkelijk optrekken, maar hij gaat wel nog steeds constant zitten. Echt heel sneu, hij is dan heel moe, trekt aan zijn oren, wrijft in zijn rode oogjes met blauwe walletjes en huilt een heel moe huiltje en dan toch staan en zitten en kruipen en doen.

Miss_Sly wat vervelend dat het nou zo moet gaan met Senna's eerste verjaardag, hopelijk wordt de sfeer er voor jullie niet door verpest Het is juist zo'n bijzonder moment.

Wow Sorbootje, ik kan me voorstellen dat het voor jou ook ineens heel plotseling is dat de borstvoeding gestopt is. Fijn dat het goed voelt voor jou en Isabeau en echt super dat ze zo goed uit de fles drinkt

Niels is nog steeds ziek en heeft hoge koorts, ook weer overgegeven vannacht. Vannacht heeft hij (en ik) vrijwel niet geslapen, hij heeft steeds heel kort slaapjes gedaan op mijn buik, in zijn bedje ging het helemaal niet. Nu slaapt hij eindelijk in zijn bedje. Juist nu is slaap zo belangrijk voor hem om snel weer beter te worden...
Mijn man heeft gelukkig eindelijk besloten om in de logeerkamer te gaan liggen, dat vind ik echt een hele opluchting ook, ik vind het zo rot dat hij ook wakker wordt en wel moet werken de volgende dag.
Wat echt schattig was, vannacht ging ik met Niels beneden op de bank zitten omdat hij in bed niet te troosten was. Toen kwam onze kat ernaast liggen met zijn pootje over Niels heen en Niels had zijn arm over de kat heengelegd en trok hem af en toe aan zijn oor En de kat maar spinnen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_83991303
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben trouwens ook heel benieuwd hoe het met Rienk en het slapen gaat!
Ja goed! Echt helemaal los inslapen lukt nog niet, want dan gaat ie een feestje bouwen in zn bed en met zn hoofd tegen de bedrand aan vallen als hij gaat draaien in bed
Maar we leggen het in de puckababy met de risten los en dan gaat er vanzelf een armpje uit. Vannacht heeft hij de hele nacht met een linker armpje los geslapen! Nu had ik hem ook zo in bed, maar hij ging niet slapen want had al door dat hij 'los' kon. Dus heb ik heb vast in laten slapen (ondertussen snel gedouched) en nu slaapt hij weer met de risten los.

Dus Rienk slaapt prima nog steeds, maar het inslapen is nog wel moeizaam. Maar een ding scheelt. Hij kan rustig draaien in een vaste puckababy Hij gaat wel mopperen, maar het is verder niet 'eng'

En ik heb nog een te vertellen.

We waren het weekend weggeweest en ik had hem maandag ochtend in bed gelegd met 1 armpje los en hij was moe en deed gelijk zijn ogen dicht en ik hoorde hem verder niet meer!
Na een uurtje ging ik naar buiten om de regenmeter te bekijken en hoor ik toch ineens GEKRIJS uit zijn slaapkamer komen! Echt helemaal overstuur en in paniek Was ik de babyfoon vergeten aan te zetten!
Dus ik ben naar boven gerend en trof hem daar op zijn buikje met zn voeten bij het hoofdeind en zn hoofd helemaal tegen de spijlen aan Helemaal in paniek en helemaal nat van het zweet Ik heb gehuild! Gelukkig was het snel weer over en kon hij later ook wel weer lachen, maar tering zeg. Wat erg is dat Arm kind. Misschien had ie al wel een uur gehuild! Ik weet niet eens of hij had geslapen
We zijn daarna naar een jarige Thijs gegaan en verder was Rienk wel weer vrolijk en heeft hij bij Laura goed geslapen. Maar die fout bega ik echt nooit weer

Sorbo succes bij de dokter en ik hoop dat je wel naar Italie kunt!
En voor de slaapmonsters kan ik niks anders dan de moeders sterkte wensen.. En hopen op betere tijden..

Oh Rienk is weer wakker.

Straks meer
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_83992315
Trix wat goed dat je naar je eigen gevoel gaat luisteren. Jij voelt zelf het beste aan wat voor jou en Stef werkt. Het komt goed meis

Vlindur kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

Senna al weer bijna 1 jaar wat gaat dat hard. Kan me nog goed herinneren dat ik zat te F5-en in het Z&G.

Sorbo gestopt met bv, dat had ik helemaal gemist. Maar wel fijn dat het op deze manier gegaan is. Succes bij de dokter zometeen.

Wat ontwikkelen jullie kindjes zich toch snel. Over het algemeen als ik Jamie ergens neer zet gaat hij spelen en 10 minuten later zit hij daar nog steeds te spelen. Af en toe schuift hij per ongeluk naar achter op zn kont. Dat doet hij dan een paar keer om het vervolgens een uur later weer vergeten te zijn hoe hij dat deed. Verder doet hij ook geen enkele moeite om ergens heen proberen te gaan. Als hij niet bij dat ene speeltje kan pakt hij gewoon iets anders waar hij wel bij kan. En anders is het ook prima om er gewoon naar te kijken. Is het normaal dat een kind van bijna 9 maanden gewoon geen poging onderneemt om zich voor te bewegen? Begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken
pi_83992677
Ohh arme Rienk Hoor je het niet beneden als hij echt heel hard huilt? voor jou Vlindur.

Martine onze kindjes zijn gewoon te snel Het is een gemiddelde he, het gaat er vooral om dat je kindje zich ontwikkeld en niet stil blijft staan. Het heeft denk ik ook heel erg met temperament te maken. Mijn neefjes vonden het met 9 maanden ook best om nog op hun billetjes te zitten spelen, dat zijn beide heel rustige knulletjes. En het kindje van een vriendin van mij is net 1 en die zit ook alleen nog maar, ook dat is een heel rustig jongetje. Hij heeft fysiotherapie gehad omdat hij een afgeplat hoofdje had en dat is pasgeleden gestopt, dus de fysio maakte zich ook geen zorgen over zijn ontwikkeling.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_83992736
Wow Sorbootje wat fijn dat ze kv accepteert en dat ze dus ook uit een fles wil drinken!

Had helemaal gemist dat Niels ziek is, wat sneu. Veel beterschap
En wat vervelend dat je man ergens anders moet liggen ivm het vele wakker worden pff.. zwaar zeg
Veel zieke kindjes laatste weken!

ah Vlindur toch, zoiets kan iedereen overkomen joh zo had ik gisterochtend toen ik in de keuken was ineens Wolf helemaal overstuur, ging ik kijken in de woonkamer; had hij zichzelf helemaal in het speelkleed opgerolt

Wolf gaat later drummer worden geloof ik hij slaat momenteel (niet ons). Heel veel voelen aan dingen en er dan op slaan oja en in neuzen knijpen vindt hij ook helemaal geweldig, zeker als je er dan een geluidje bij maakt zit hij hardop te lachen van plezier
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83992808
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Poppejans het volgende:
Wolf gaat later drummer worden geloof ik hij slaat momenteel (niet ons). Heel veel voelen aan dingen en er dan op slaan oja en in neuzen knijpen vindt hij ook helemaal geweldig, zeker als je er dan een geluidje bij maakt zit hij hardop te lachen van plezier
Haha dat doet Niels ook. Ze gingen toch ook een Fok!babyband oprichten? Twee drummers is de nieuwe trend
pi_83992979
Davinia, toen Isa 7 maanden was wilde ze ineens van de ene op de andere dag uit de fles drinken. Heel plotseling! Rare Truus!

NEt bij de huisarts geweest. Waarschijnlijk scheurtje in binnenste meniscus. Rust, koelen en pillen. En onderweg vaak uit de auto om even te strekken.
pi_83993525
Ik denk dat Ivan achtergronddanser wordt. Zal zijn vader blij mee zijn.

Geluk bij een ongeluk: je hebt vakantie, Sorbo! En je hoeft geen luiers te verschonen. En je lief mag lekkere drankjes voor je maken en naar je toe komen brengen.
pi_83993630
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
hahaha! Ik vind het echt zo leuk dat hij al danst, ik had dat filmpje op youtube gezien, geweldig!! Ik moet hier ook vaker muziek aanzetten zodat Niels ook leert dansen! (maar we hebben een mediacenter en dat is zo'n gedoe).

Auch Sorbo En dat van een verkeerde beweging in bed!
pi_83994346
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef Twinkly het volgende:

[..]

hahaha! Ik vind het echt zo leuk dat hij al danst, ik had dat filmpje op youtube gezien, geweldig!! Ik moet hier ook vaker muziek aanzetten zodat Niels ook leert dansen! (maar we hebben een mediacenter en dat is zo'n gedoe).
Het maffe is dat wij niet bijzonder vaak muziek aan hebben staan. Ik doe het nu vaker omdat ik weet dat Ivan het leuk vindt. Hij gaat zelfs dansen als ik voor hem zing!

Vandaag leek hij trouwens voor het eerst te zwaaien! Maar dat weet ik niet zeker, want hij wilde het niet nog een keer doen.
pi_83994501
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:08 schreef Twinkly het volgende:

Martine onze kindjes zijn gewoon te snel Het is een gemiddelde he, het gaat er vooral om dat je kindje zich ontwikkeld en niet stil blijft staan. Het heeft denk ik ook heel erg met temperament te maken. Mijn neefjes vonden het met 9 maanden ook best om nog op hun billetjes te zitten spelen, dat zijn beide heel rustige knulletjes. En het kindje van een vriendin van mij is net 1 en die zit ook alleen nog maar, ook dat is een heel rustig jongetje. Hij heeft fysiotherapie gehad omdat hij een afgeplat hoofdje had en dat is pasgeleden gestopt, dus de fysio maakte zich ook geen zorgen over zijn ontwikkeling.
Die link doet het hier niet. Ik ben wel benieuwd!

Ivan is ook rustig en windt zich niet gauw op, maar hij is wel weer heel erg bezig met het verkennen van zijn omgeving. Ik heb bij hem ook niet het idee dat hij gedreven wordt door frustratie, zoals je vaak hoort. Hij is heel alert en nieuwsgierig. Maar hij maalt dan weer absoluut niet om zitten. Als ik hem bijvoorbeeld op de bank zet dan klautert hij alle kanten op.
pi_83995982
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:08 schreef Twinkly het volgende:
Ohh arme Rienk Hoor je het niet beneden als hij echt heel hard huilt? voor jou Vlindur.
Ik heb de radio altijd aan. Ook als Rienk wakker en beneden is. Niet hard, met wel gewoon op gespreksniveau. Maar ook de deuren beneden stonden gewoon open. Maar ik ben een beetje doof volgens mij, ik hoor wel vaker dingen niet
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:10 schreef Poppejans het volgende:

ah Vlindur toch, zoiets kan iedereen overkomen joh zo had ik gisterochtend toen ik in de keuken was ineens Wolf helemaal overstuur, ging ik kijken in de woonkamer; had hij zichzelf helemaal in het speelkleed opgerolt
Ach jee arme Wolf, dan schrik je je ook een hoedje! Wel fijn dat je in iedergeval het hoorde!
quote:
Rienk ook! Laatst had hij mijn keelvel beet en kneep er echt heel hard in! Ik moet soms echt wrotten om die kleine tangetjes weer los te maken En haren trekken en lippen/oren en neuzen pakken is ook helemaal hip! En dat slaan! Rienk mept overal op, vooral op zn eigen beentjes Dan heeft hij met zijn ene handje zn voet vast en slaat hij met zijn andere handje op zn been. Zo schattig! En hij gilt nog altijd zo leuk, denk dat hij dan ze zanger van de band zal zijn!

Rienk is wel altijd heel druk. maar dat zal hij wel van mij hebben, ik was het ook
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:32:03 #44
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_83995993
Trix ik wilde dat ik ook voor jou een antwoord wist.
Als Roy hier niet wilt slapen (zoals de afgelopen dagen) dan denken wij dat het komt door de warmte, en toch die verlatingsangst. Met waaier en soms lang blijven zitten al tegen hem zingend,pratend,rug wrijvend of over zijn buikje.
Nu is het hier soms ook heel moeilijk te ontdekken ook waar het huilen door komt.
Roy is al een kindje dat het huilen ook nodig heeft om de boel te verwerken, en om daarna in slaap te kunnen vallen.
15 min kan dit duren, blijft het doorgaan dan gaan we om de 10 min even kijken, dan het ritueel als hierboven beschreven, en weer weg.
Dan valt hij uiteindelijk wel in slaap, maar word geregeld weer terug wakker rond middernachtt, soms snel terug in slaap, maar zoals vorige nacht ben ik er mee bezig geweest tot uurtje of 4...

Het is blijven zoeken, blijven proberen.
s6 bij jullie met Stef

Vlindur, ook dat overkomt ons allemaal wel eens hoor

Vandaag eindelijk wilde Roy weer wat fruit eten beetje mango,met peer en appel het liep nog niet over maar heeft toch wat binnen gekregen gelukkig.
Nu het drinken nog , de 20 cc thee is natuurlijk nog geen vetpot.
Ben allang blij dat het niet meer zo warm is.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_83996160
*poging tot meelezen doet* Vakantie voorbij, terug online

Incantrix Hele dikke knuffel voor jou. Wat kan ik me goed voorstellen hoe moedeloos je je af en toe moet voelen zeg... Ik hoop dat het gauw weer beter gaat. Dat er in elk geval maar íetsje verbetering in zit, en je daar hoop uit kan putten.
Ik vind het ook raar dat je cb zegt dat je nog maar één melkvoeding per dag mag geven. Wij hebben de vorige keer bij het cb aangegeven dat we maar niet van de flessen afkomen, en dat vonden ze geen probleem Willow krijgt nu nog altijd 4 flessen per dag; pas de laatste twee weken merken we dat ze minder drinkt, dus 120 cc per keer ipv 180, ze laat steeds meer staan.

Sly, succes dit weekend! Geniet van je avondje uit en het mogelijke uitslapen wedden dat je heel vroeg wakker wordt, helemaal gedesoriënteerd van waar is m'n kind nou

Amélie aan het kruipen en klimmen Woeii!

Niels nog steeds ziek arm jochie!

Oh Vlindur, dat babyfoonverhaal Dat is echt een van mijn nachtmerries

Wolf aan het drummen dat doet Willow ook overal op. We hebben een trommeltje voor d'r gekocht, vindt ze hartstikke leuk (soms ook mét drumstokjes ) maar de xylofoon/kinderpiano en vooral de echte piano zijn nog veel leuker. Echt wat een lol dat kind kan hebben als ze tegen de piano opgeklommen is en net met d'r handjes bij de toetsen kan

Dansende Ivan Geweldig!

En voor de leuk ook maar even een Willow-updateje: ze doet het goed Slapen gaat steeds beter, gelukkig ook in de hitte van afgelopen weken, ze gaat nu één keer per week naar het kdv in principe, maar ze is nog maar een keer geweest want vorige week was ze ziek - vermoedelijk de zesde ziekte (eerst een paar dagen hoge koorts en heel zielig, plotseling koorts weg en daarna ineens onder de rode bultjes maar niet echt ziek meer), hebben we dat ook maar gehad. Ze is vliegensvlug met kruipen en staan en klimmen en alles ontdekken, en nog altijd een over het algemeen erg blij ei. Ze weigert los te staan, hoewel ze het volgens mij allang al kan (af en toe stiekem loslaten, dan gaat het goed tot ze het doorheeft), en ze weigert ook - tot verdriet van D en hilariteit van mij - papa te zeggen Het is de hele dag mamamamamamama
Eten is nog steeds moeizaam hier, maar vandaag had ze bijna een hele boterham op Wooohooo! We komen er wel

Zo. En nu ga ik proberen consequenter mee te lezen!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 14:46:38 #46
5428 crew  miss_sly
pi_83999231
innepin fijn dat je er weer bent. Goede post hoor
Fijn dat Willow het goed doet! Heb jij ook zulke momenten met flash backs naar vorig jaar?
pi_84002908
Haai
Flashbacks, absoluut. Ik zit de afgelopen twee weken in één grote, aaneengesloten emo-bui. Whuuhhuhhhh we hebben straks geen baby'tje meer! Dat soort werk
  dinsdag 13 juli 2010 @ 16:08:08 #48
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_84003194
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:30 schreef Claudia_x het volgende:

Rustig aan doen met je knie dan maar Sorbootje Wel fijn dat je nu dan vakantie hebt dan heb je wat meer tijd om uit te rusten.

Innepin welkom thuis Klinkt inderdaad precies als de zesde ziekte zoals ie hier verliep

Martine hier ook geen "snelle Jelle" hoor Als ik haar neerzet, valt ze zo nog om en kruipen wa is dat voor iets? Mevrouwtje gaat net pas sinds een weekje rollend de kamer door
pi_84008248
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:31 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik heb de radio altijd aan. Ook als Rienk wakker en beneden is. Niet hard, met wel gewoon op gespreksniveau. Maar ook de deuren beneden stonden gewoon open. Maar ik ben een beetje doof volgens mij, ik hoor wel vaker dingen niet
[..]

Ach jee arme Wolf, dan schrik je je ook een hoedje! Wel fijn dat je in iedergeval het hoorde!
[..]

Rienk ook! Laatst had hij mijn keelvel beet en kneep er echt heel hard in! Ik moet soms echt wrotten om die kleine tangetjes weer los te maken En haren trekken en lippen/oren en neuzen pakken is ook helemaal hip! En dat slaan! Rienk mept overal op, vooral op zn eigen beentjes Dan heeft hij met zijn ene handje zn voet vast en slaat hij met zijn andere handje op zn been.
Ja, hier echt precies hetzelfde! Dan zal het vast een soort van fase zijn haha
Mooie band hebben we al
Rienk zang
Drummer Niels
Drummer Wolf
Achtergronddanser Ivan Leuk dat hij zo op muziek reageert! Wolf reageert altijd op liedjes waar hoge trompettonen in zitten, gaat hij helemaal lachen

ah ik had je stilletjes al gemist Innepin! Willow zegt mama, wat lieffff

Wolf zit trouwens toch ook nog niet, iets te vroeg gejuicht haha, het zal wel een toevalstreffer geweest zijn dat hij een keertje zitten bleef
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_84008961
Poppejans, vergeet Willow de pianiste niet in je bandje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')