quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:29 schreef Vlindur het volgende:
Och Esmee, beterschap!
MeNicole, wat naar zeg, zoveel! Sterkte de komende tijd en ik duim voor je dat ie met zijn verjaardag gewoon lekker taart eet!![]()
Thomas, knagerd!Ca.ra, wat een schrik zeg! Gek kind!
Werkse Sorbo!
Rienk heeft gister alleen de 3e helft meegekregen, die werd keurig wakker NA de wedstrijdEn hij rolde toen van buik naar rug!
![]()
Zo knap!
Vannacht heeft ie weer goed geslapen en J. Heeft hem vanochtend rond half 8 de fles gegeven, de 4e dag op rij al
Lekker is dat zeg, uitslapen
Daarna speelde Rienk in zn bed en heb ik gedoucht en nu slaapt hij en kunnen we straks fris naar het CB voor de APK. Ben weer benieuwd!
Fijne dag allen!
Een deel van de ouders maakt daar heel grote problemen van. Ik heb meermaals meegemaakt dat er dikke ruzies onstonden op het kdv door bijtende kinderen. Maarja, wat doe je eraan als ouder als je er niet eens bij bent als het gebeurd...quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:43 schreef miss_sly het volgende:
maar het bleek dat ze verschillende kindjes in het gezicht had gebeten![]()
quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:03 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb tóch even kunnen genieten van de juiste spelwijze van de TT. En nu is hij weer weg![]()
quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Over en weer gaat niemand toegeven en jullie hebben de pech dat wij de knopjes hebben!
Tot ie dat in bed of in de box gaat doen en je er niet bij bentquote:Op woensdag 7 juli 2010 11:34 schreef martine1984 het volgende:
Mn lief stelde na Jamie zn actie van gister voor om de box en zn bedje naar beneden te doen. Maar daar heb ik nog even een stokje voor gestoken. Heb vorige week de hemel al boven zn bed weg gehaald dus heb nog even tijd nodig om daar aan te wennen. Ik wil nog vast houden aan het feit dat ik een kleine baby heb
Na ongeveer 6 maanden moet je alles op de laagste stand zetten als je op safe wilt spelen. Het is even lastig in het begin, maar daarna went het snel voor je als ouder.quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:07 schreef het-is-mij het volgende:
Hierworden de beentjes en armen overal doorheen gestoken/vastgehouden etc. dus toen hij regelmatig in kruipstand in bed/box zat is het hier naar beneden gegaan.
Nou ja, ik heb dat wel eens meegemaakt ja. Niet bij de baby's hoor maar mijn zoontje van toen 3 werd steeds gebeten door een meisje van 2.quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:52 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Een deel van de ouders maakt daar heel grote problemen van. Ik heb meermaals meegemaakt dat er dikke ruzies onstonden op het kdv door bijtende kinderen. Maarja, wat doe je eraan als ouder als je er niet eens bij bent als het gebeurd...
Ja, nou, ik ben het met je eens, hoor. Ik vond het echt heel erg naar om te horen van Senna, terwijl ik best wel weet dat er op deze leeftijd nog niets achter zit ofzo. Ik zal er dus zeker op letten en ik ben blij dat de leidsters er daar op letten en het tegen me verteld hebben.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:09 schreef lily het volgende:
Lars; wat goed man![]()
en Rienk, mooie curve![]()
[..]
Nou ja, ik heb dat wel eens meegemaakt ja. Niet bij de baby's hoor maar mijn zoontje van toen 3 werd steeds gebeten door een meisje van 2.
Hij had steeds de tandafdrukken in zijn armen staan.
Vind ik toch echt niet zo leuk (niet dat ik ruzie heb staan maken trouwens maar de leidsters moeten daar wel op letten vind ik)
Wat ontzettend fijn MeNicole! Wat zul je een opluchting voelen nu hij weer goed drinktquote:Op woensdag 7 juli 2010 13:36 schreef MeNicole2 het volgende:
Hij heeft nu al 650cc fv gehad vandaag. Das meer dan de laatste dagen bij elkaar. Zit gewoon in zijn rietjesbeker en als ie dorst heeft drinkt ie ervan. En om de 3 uur bieden we een fles warme fv aan. Net dronk ie hem bijna leeg. Als ie dit nou blijft doen.
Ooohh wat is hij dan snel! Jeetje nu al staanquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:05 schreef het-is-mij het volgende:
Leuk xenia dat praten, is het nog steeds helemaal oke tussen jou en de paps btw?
Ik hoef idd niet per se in de op, zo regelmatig post ik niet, geen tijd voor en ook niet altijd zin in.
Soms als ik wat wil weten of zeggen doe ik het gewoon ff tusserndoor
Maar tijn is van 13-10
hier ook, vooral in de box vind ik het eng worden nu, dus die gaat maar helemaal omlaagquote:Op woensdag 7 juli 2010 13:07 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Tot ie dat in bed of in de box gaat doen en je er niet bij bent![]()
Hierworden de beentjes en armen overal doorheen gestoken/vastgehouden etc. dus toen hij regelmatig in kruipstand in bed/box zat is het hier naar beneden gegaan.
Ik heb v Wolf een IDkaart, gewoon handig op pasje formaat dus zit in de portomonee bij de andere pasjesquote:Op woensdag 7 juli 2010 19:08 schreef lily het volgende:
Inderdaad, FTA, ik lees het ook. Wat stom zeg...
Moet ik over twee jaar ook voor de jongens paspoorten gaan aanvragen. Wat een gedoe al die paspoorten in huis die je mee moet nemen.
Kun je daar overal mee naartoe?Nee, ik zie het al.quote:Op woensdag 7 juli 2010 19:11 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik heb v Wolf een IDkaart, gewoon handig op pasje formaat dus zit in de portomonee bij de andere pasjes
Ja echt heel erg. Ze heeft van allebei iets als ik hun babyfoto's bekijk (net wat meer van David). Grappig heh, genenquote:Op woensdag 7 juli 2010 21:26 schreef Stiemie het volgende:
Lily die foto![]()
![]()
En wat lijkt ze op je jongens!
echt?quote:Op woensdag 7 juli 2010 21:23 schreef Vicky het volgende:
Omdat in 2012 kinderen een eigen id/paspoort moeten zijn hier de prijzen verlaagd. Tess dr idkaart kostte 8 euro.
ik was er wel blij meequote:Op woensdag 7 juli 2010 21:35 schreef lily het volgende:
[..]
Ja echt heel erg. Ze heeft van allebei iets als ik hun babyfoto's bekijk (net wat meer van David). Grappig heh, genen![]()
[..]
echt?
wow, dat scheelt.
Op de site van onze gemeente staat alleen dat ze na 26 juni 2012 een eigen identiteitsbewijs moeten hebben maar er staat niets over verlaagde prijzen (gewoon 42,85 id kaart en 50,90 paspoort).
Oh ja dat zijn ook van die dingen. Soms zie ik foto's terug die ik van de kids maak en dan zie ik dat er op tafel gewoon een schilmesje ligt ofzo. Waar ze zo bijkunnen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:59 schreef Vicky het volgende:
Och Sorbo, MeNicole en Inca... Die dingen kunnen gebeuren hoor, hoe oplettend je ook bent.
Mij is ook zoiets overkomen. Tess was in het raamkozijn geklommen en daar lag een bordje met schillen en daartussen lag een aardappelschilmesje![]()
En als je gaat zingen als je wegloopt? Zodat ie je wel hoort! Dat heeft bij Mikael toen geholpen. Leander heeft er gelukkig geen last van.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:01 schreef Incantrix het volgende:
En pff, waaraan herken je verlatingsangst? Als Stef niet bij me op schoot zit is hij alleen maar aan het klagen, loop ik evrn weg is het al helemaal feest. Zou het verlatingsangst zijn? Hoe moet ik hier nu weer mee omgaan? Zou dit ook een reden zijn dat hij overdag weigert te slapen?
Wel dapper dat je het zo durft te vertellen. Maar hopelijk voor iedereen hier een les... begrijp dat je er zef van over je nek bent gegaan. Wat zal dat schrikken zijn.quote:Op donderdag 8 juli 2010 09:16 schreef Sorbootje het volgende:
Trix, van bed rollen? *check* Gelukkig ben ik een rommelkont en viel ze op een stapel kleren.![]()
Maar als we toch met de bekentenissen bezig zijn. Ik heb echt een ENORM leermoment gehad van de week. Echt ik vind het zo erg dat ik het met angst en beven neerzet hier, maar het is zoals het is, kan er maar net zo goed gewoon voor uitkomen.
Ik had Isabeau in bad gezet. Ze zat lekker te spelen en te spetteren. En alle waarschuwingen ten spijt ben ik toch even naar de naastgelegen kamer gelopen om de stekker van de flessenwarmer eruit te halen. Ik dacht; ik hoor haar toch wel spetteren en kraaien.![]()
Op een gegeven moment spetterde ze wel heel hard, dus ik pakte nog even de camera om er een foto van te maken. Kom de badkamer weer in, ligt ze op haar rug, met haar gezichtje onder water te trappelen in blinde paniek. Ik kan nóg janken als ik er weer aan denk. Ik voelde me zó slecht en verdrietig!! Domme koe!!! Ik heb haar tegen me aangedrukt en het duurde wel even voor ze weer rustig was. Daarna ben ik letterlijk over mijn nek gegaan. Het was allemaal een kwestie van seconden, ben maar héél even de badkamer uitgeweest, maar WAAROM kon ik niet gewoon luisteren naar alle waarschuwingen?!
Pff, vind het gewoon eng om te plaatsen hier.Maar merk dat het me érg dwars zit dus ik plaats het toch maar.
Ik blijf wel tegen hem praten, maar hij begint eerst tóch te huilen. Soms wordt het daarna dan weer eventjes stil, maar soms ook niet.quote:Op donderdag 8 juli 2010 10:05 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
En als je gaat zingen als je wegloopt? Zodat ie je wel hoort! Dat heeft bij Mikael toen geholpen. Leander heeft er gelukkig geen last van.
Oooh Incantrix ik vind het zo rot voor jequote:Op donderdag 8 juli 2010 10:08 schreef Incantrix het volgende:
Weet je, hij wordt 's-nachts maar één keer wakker, maar ik voel me echt een zombie zo ondertussen. De dagen dat ik alleen thuis ben met hem kan ik hem geen moment alleen laten want dan gaat hij huilen. Vorige week had ik ook al zo'n dag en ik begin dus zo aan mezelf te twijfelen: waarom is hij dan wel gezellig op het KDV of bij mijn lief? Wat doe ik nou verkeerd? Ik vind het zo naar om te zeggen, maar hij is de afgelopen dagen zo sjago als hij bij mij is.. Het is zo naar om te zien dat hij zo slecht in zijn vel zit en je kunt er niks meeVorige week ben ik een enorm stuk met hem gaan lopen en heb vervolgens 3 dagen niet normaal kunnen lopen omdat mijn bekken over de zeik was
Wat moet je dáár nou weer mee?
Nouja, ik heb tenminste mijn ontbijt al binnen, gisteren lukte dat pas om half 1
Dát is het. Ik zie die angstige ogen nog voor me. En het flitste door mijn hoofd; zo ziet het er uit als een kind aan het verdrinken is. Ik had echt niet later moeten komenquote:Op donderdag 8 juli 2010 10:41 schreef oeke het volgende:
Och Sorbo, wat moet jij geschrokken zijn!
Dat beeld van Isabeau moet wel op je netvlies gegrift staan inderdaad.![]()
Dit is me net iets te herkenbaar.quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:06 schreef Twinkly het volgende:
Wat ik dus echt heel erg naar vind van mezelf is dat ik echt goed en leuk met kinderen om kan gaan, maar met mijn eigen kind vaak niet. Ik ben wel lief en begripvol hoor, maar ik moet me er echt toe zetten gezellig met hem te babbelen of liedjes te zingen. Ik ben zo moe dat ik stilval
Onze dochter zit elke dag wel klem onder de bank of de verwarming... als ze lang genoeg vastzit gaat ze wel brullenquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:08 schreef Stiemie het volgende:
is Esmee gisteren nog van het matras dat op de grond lag gerold. Dan gaat ze vanuit het niks ineens rol-rol-rol en zo door onder het dressoir.
Strak ritueel *check*. Zonder ritueel is het gewoon nóg ergerquote:Op donderdag 8 juli 2010 17:09 schreef DaviniaHR het volgende:
Zo, ben bijglezen! Wat een verhalen, zeg!Met speciaal een
voor sorbo
vwb de slechte slapers, is het mss een idee om een strak ritueel in te lassen? we gaan naar de kamer, schone luier, pyjama aan, slaapzak aan, tandjes poetsen, boekje lezen, wat kletsen, en hop, bedje in. en dan wellicht in het begin wel bijblijven, maar geen (oog)contact meer maken. dus gewoon met een strak gezicht weer neerleggen, als hij gaat staan. zoiets?
wij hebben vanaf het begin heel duidelijke nachtiruelen, en nog niet echt slaapproblemen gehad. tsja, als eli ziek was, mss, maar das anders.
dat is gek ja, zo'n eerste keerquote:Op donderdag 8 juli 2010 18:06 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau is voor het eerst een nachtje uit logeren bij opa en oma. Best gek hier zo alleen in huis!
Hier ook een kind met de 6e ziekte (althans dat denk ik). In 2 jaar tijd heeft kind 1 drie keer een bultjesziekte gehad en ik weet nooit of het nu de 5e of 6e is. Volgens het kinderdagverblijf was 80% van de kids aldaar geveld door de 6e ziekte, dus dat zal meneer wel hebben. Maar de helft van de kids kreeg daar koorts, die van ons gelukkig niet omdat hij de vorige keer met koorts een koortsstuip kreeg en toen zaten we even later in de amulance en dat heb ik liever niet meer.quote:Op donderdag 8 juli 2010 18:58 schreef Stiemie het volgende:
Tsja ik ga niks zeggen (wet van fok enzo) maar bij Esmee ligt het slapen nu wel echt aan de zesde ziekte.
Dat gebeurd hier ook wel, maar ik laat de kleine hier gewoon op de grond liggen, is tot nu toe 2 keer een ongelukje gebeurd (bal op haar hoofd gegooid en met een fiets over haar hand gereden). Verder valt het wel mee. De kleine pakt de oudere wel terug als ze iets groter is denk ik danquote:Op donderdag 8 juli 2010 19:11 schreef lily het volgende:
En jawel; middelste springt van bank naar stoel en BAF; klapt met zijn (blote) voet tegen Leah's hoofd![]()
Leah gillen, dikke rode plek op zijkant voorhoofd.
Dus maar even geen Leah meer op de grond als haar broers thuis zijn.
Ik wil een trap tegen het hoofd van een 6 maanden oude baby toch liever niet dus als haar broers zitten te keten leg ik haar toch echt liever even weg.quote:Op donderdag 8 juli 2010 19:59 schreef kahlanamnell het volgende:
Dat gebeurd hier ook wel, maar ik laat de kleine hier gewoon op de grond liggen, is tot nu toe 2 keer een ongelukje gebeurd (bal op haar hoofd gegooid en met een fiets over haar hand gereden). Verder valt het wel mee. De kleine pakt de oudere wel terug als ze iets groter is denk ik dan![]()
Dat is ook prima hoorquote:Op donderdag 8 juli 2010 20:34 schreef lily het volgende:
Ik wil een trap tegen het hoofd van een 6 maanden oude baby toch liever niet dus als haar broers zitten te keten leg ik haar toch echt liever even weg.
Jeetje, wat heftigquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:06 schreef Twinkly het volgende:
Wat ik dus echt heel erg naar vind van mezelf is dat ik echt goed en leuk met kinderen om kan gaan, maar met mijn eigen kind vaak niet. Ik ben wel lief en begripvol hoor, maar ik moet me er echt toe zetten gezellig met hem te babbelen of liedjes te zingen. Ik ben zo moe dat ik stilval
Ik zal je morgen op mn gemakske antwoorden.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:45 schreef Groofsken het volgende:
Oh lily, ik moest even zoeken, maar wat een ongelooflijk lief snoetje op die pasfoto.
Amaranta, ik ga je nu mailen hoor. Komt er aan!
Fok doet niet meer aan webicoons.quote:Op donderdag 8 juli 2010 20:57 schreef Groofsken het volgende:
Poppejans, waarom hebben wij geen plaatje meer?
Ja, dat heb ik bij allebei ook altijd gemerkt. Heel logisch ook, om lekker te kunnen slapen moet je ontspannen zijn.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:15 schreef Aoraki het volgende:
Oja, juist op de dagen dat hij overdag amper heeft geslapen is het 's avonds een drama. Dan is hij oververmoeid en komt hij niet meer in slaap.
kan jij hem dan horen vanuit je huis?quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:28 schreef Stiemie het volgende:
Kan iemand even iets aan Marco Borsato doen zodat mijn baby gewoon kan slapen?Grrr en morgen staat die vent er weer
Helaas wel. Er is hier op zo'n 100 meter afstand aan de overkant een serie concerten in het park en vanavond en morgen mogen we meegenieten met Marco. Zaterdag is Anouk er weer. Alleen galmt Marco wat meer. De eerste twee concerten zijn ze allebei doorheen geslapen, maar nu kost dat wat meer moeite...quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
kan jij hem dan horen vanuit je huis?
quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:53 schreef Ssserpente het volgende:
Thanks, Laura! En hoeveel voedingen zou ze moeten krijgen dan? Ze krijgt sowieso 's avonds voor het slapen nog 250 cc pyjamapap, maar daar drinkt ze steeds minder van. Komt omdat ze steeds meer eet tijdens het avondeten. Zou ik die niet kunnen laten vallen dan 's ochtends pap geven bijvoorbeeld?
Thnx, superlief van jequote:Op donderdag 8 juli 2010 22:07 schreef Ca.ra het volgende:
Wat goeeeeeed trix! Hopelijk zijn jullie er ook snel weer doorheen!
Want een goed slapertje (heb ik de afgelopen weken mogen merken) is toch wel heel fijn!
Ik heb het idee dat we hem nu geleerd hebben om zelf in slaap te komen. Tijdens zijn slaapjes overdag (en ook 's avonds) hoor ik hem vaak even licht wakker worden, maar dan weer terug in slaap zakken. En dat waren volgens mij juist de punten waarop hij vroeger altijd wakker werd. Dus de bonus is voor ons dat zijn slaapjes overdag ook een stuk langer zijn. En wat BE al zegt, als ze goed uitgerust zijn slapen ze ook weer makkelijker in.fijne nacht verder meiske. Rust maar goed uit.
gewoon de goedkoopste havermout die je kan vinden.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:20 schreef Groofsken het volgende:
Die havermout, bij waterpokken, haal je die gewoon in de Albert hein?
Iemand hier ervaring daarmee?
blij dat die van mij niet om 01:00 de fles moest, vind dat doorslapen wel zo fijn. Mijn dochter wil de fles van 20:00 bijna niet meer, ze eet al meestal meer dan haar broer die 2 jaar ouder is en in de peuterpuberteit zit (en dus af en toe niet wil eten of alleen koekjes).quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:00 schreef MeNicole2 het volgende:
Enige nadeel was dat ie daarna helemaal niks meer wilde drinken.
Hmm, je leest waarschijnlijk nog niet lang genoeg mee, maar in dit geval is het wel van groot belang dat hij goed drinkt, omdat hij veel te veel was afgevallen in korte tijd.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:48 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
blij dat die van mij niet om 01:00 de fles moet, vind dat doorslapen wel zo fijn.
Al was zoonlief vanacht wel aan het spoken, om 01:00 maar even in ons bed gehad voor een paar minuten, het was ook wat warm in huis.
Oh wat irritant moet dat zijn! En dan helemaal Marco Borsatoquote:Op donderdag 8 juli 2010 21:41 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Helaas wel. Er is hier op zo'n 100 meter afstand aan de overkant een serie concerten in het park en vanavond en morgen mogen we meegenieten met Marco. Zaterdag is Anouk er weer. Alleen galmt Marco wat meer.
Jawel. lurk al tijdje mee, had mijn bericht ook al aangepat, had het gepost en dacht toen: volgens mij was er iets aan de hand. Dat was ik even aan het opzoeken en mijn berichtje aangepast, anders komt het ook zo vreemd lullig over.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:53 schreef miss_sly het volgende:
Hmm, je leest waarschijnlijk nog niet lang genoeg mee
en toch klopt dat gewoon ook volgens mijquote:Op vrijdag 9 juli 2010 08:58 schreef Sorbootje het volgende:
Miss, ik heb ook wel eens het idee dat Isabeau soms wat meer bij mij moppert, omdat ik haar vertrouwde waarde ben, haar rustpunt. Bij mij hoeft ze niet lief en adorable te zijn.
In principe 500 cc. Thijs wilde ook 's avonds ook niet meer, en die krijgt dus vaak 's ochtends 210+7+bambix (uit de rietjebeker) en tussen de middag pap van 180+6+heleboel bambix.quote:Op donderdag 8 juli 2010 21:53 schreef Ssserpente het volgende:
Thanks, Laura! En hoeveel voedingen zou ze moeten krijgen dan? Ze krijgt sowieso 's avonds voor het slapen nog 250 cc pyjamapap, maar daar drinkt ze steeds minder van. Komt omdat ze steeds meer eet tijdens het avondeten. Zou ik die niet kunnen laten vallen dan 's ochtends pap geven bijvoorbeeld?
jamaar...het is toch ook wat zegquote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:32 schreef miss_sly het volgende:
Valt het op dat ik min of meer in shock ben?![]()
Oh Chan wat naar. Enig idee hoe dat kan? Diarree gehad misschien?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:38 schreef Chan het volgende:
Wij zijn terug van het cb en Timo zou prikjes krijgen maar dat ging niet door want hij is wat afgevallenHij is nu 73,5 cm en 8530 gram. 22 juni was hij nog 8695 gram.
Hebben ze wel, bij Super de Boer onder andere (babyschap).quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:31 schreef mefke79 het volgende:
waarom hebben ze die portiepakjes niet hier?),
Ja, maar hij had een slaapzakje aan, en op een of andere manier vindt hij terug draaien in bed not done.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 08:11 schreef Nijna het volgende:
Senna, lekker he yoghurt
Niels zo overstuur
Karin, arme Lars, kon hij zelf niet terug naar zn rug denk je?
quote:Op maandag 12 juli 2010 10:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars kan zijn draai niet meer vinden nu de warmte aanhoudt. Krijg zijn kamertje niet meer koel, buiten kan hij niet zijn vanwege de hitte, en binnen heeft hij het wel gezien. Jammer de jammer en jengel de jengel.
Ik heb mijn mama voor vanmiddag gevraagd om Lars een paar uurtje over te nemen, Meike is naar het kdv vanmiddag, kan ik even bijslapen, ik voel het gewoon weer misgaan dus ik hoop dat ik nog op tijd ben
Ja hier ook. Haar hele achterhoofdje is nat en plakkerig, vooral als ze op schoot ligt.quote:Op maandag 12 juli 2010 00:25 schreef mefke79 het volgende:
Zweten jullie ukken ook zo? Driekus heeft bij het minste of geringste een nat hoofd/natte haren van het zweten. Koorts heeft ie niet, is dat echt de normale reactie op warmte?
echt fijnquote:Op maandag 12 juli 2010 12:24 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben net terug uit Berlijn en die eerste nachten zonder Ivan zijn eigenlijk prima bevallen. Ik had het niet verwacht, maar ik vond het fijn om even weg te zijn. Ik denk dat we Ivan binnenkort maar eens voor het eerst uit logeren laten gaan.
En het was fantastisch om thuis te komen.Mijn lief heeft het prima gerooid zonder mij, het huishouden was net zo schoon en opgeruimd als toen ik wegging, Ivan was vrolijk en hij zei 'mama'. Vooral vanochtend was dat even heel fijn om te horen.
Totally agree.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:56 schreef Claudia_x het volgende:
En nog eenvoor Sorbo, Twinkly en Icantrix. Ik vind het ontzettend fijn dat jullie hier je gevoelens delen. Ik schrik soms best van de heftige emoties, vooral omdat ik het naar vind dat jullie zo slecht over jezelf denken. In mijn ogen zijn jullie fantastische, lieve moeders waar ik een voorbeeld aan probeer te nemen.
4 vaste voedingen inderdaad. Ik bied eigenlijk altijd wat extra aan als ze aangeeft dat ze nog trek heeft. Op een dag is het meestal 1 stuk fruit (banaan, appel, etc), 1 of 2 bruine boterhammen met boter en iets erop, 200 gram groente/aardappel + bakje yoghurt van ongeveer 100 ml + soepstengel toe als ze dan nog steeds trek heeft. En dat dus allemaal naast de 4 a 5 flessen melk, die krijgt ze tussen het vaste voedsel door. Ongeveer iedere twee uur krijgt ze drinken en/of eten. Dit schema hebben we al vanaf 7 maanden, alleen langzaamaan wordt het steeds wat meer fruit, brood en groente.quote:Op maandag 12 juli 2010 23:26 schreef Incantrix het volgende:
Hmmm, bij mijn CB kreeg ik een schema mee waarin er met 6 a 7 maanden al iets van 4 vaste voedings-momenten zitten geloof ik. Nu ben ik altijd het schema van bv.com blijven volgen qua wat wanneer mag enz, maar dat geeft weinig uitsluitsel over hoeveel vaste voeding je je kind geeft op welke leeftijd..
Ja, kijk, dat klinkt ongeveer als wat wij ook doen bij Stef (al kan ik je niet goed zeggen hoeveel groente we hem in de avond geven hoor, dat is gewoon tot hij het zat is, daarna krijgt hij nog een alternatief (zoals vanavond bijv. watermeloen) en daarna nog een beetje yoghurtquote:Op maandag 12 juli 2010 23:36 schreef Xenia het volgende:
[..]
4 vaste voedingen inderdaad. Ik bied eigenlijk altijd wat extra aan als ze aangeeft dat ze nog trek heeft. Op een dag is het meestal 1 stuk fruit (banaan, appel, etc), 1 of 2 bruine boterhammen met boter en iets erop, 200 gram groente/aardappel + bakje yoghurt van ongeveer 100 ml + soepstengel toe als ze dan nog steeds trek heeft. En dat dus allemaal naast de 4 a 5 flessen melk, die krijgt ze tussen het vaste voedsel door. Ongeveer iedere twee uur krijgt ze drinken en/of eten. Dit schema hebben we al vanaf 7 maanden, alleen langzaamaan wordt het steeds wat meer fruit, brood en groente.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |