abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83585913
Het vorige deel: Het grote babietjestopic deel 32

09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Vlinder op 02-07-2010 20:26:43 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_83586094

Waar lieve Lente de pokken heeft

Laatste bericht was van Ca.Ra:
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 18:54 schreef Ca.ra het volgende:
Aah, korstjeslente...

Tip voor de zwemmers onder ons: zwembadje verwarmen met zonne-energie. Vers water erin, afdekken met een opengeknipte vuilniszak en de zon verder het werk laten doen. Hier was het water om 6 uur zó warm geworden dat er nog een lading koud bij mocht.

Wij hebben alleen een keukenboilertje, voor grotere hoeveelheden warm water moeten we dus naar de badkamer. Scheelt heel wat gesleep met emmers zo!
Oh, das inderdaad handig!
Thnx!
pi_83586525
Isabeau en Rienk hebben een zwoele middag gedeeld

Ze ligt nu volledig uitgeput in bed te knorren.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 20:43:29 #4
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83586704
Ahhh kijk die Lente nou met die pokkies Heeft ze er nog veel last van? Ik heb hier een soort schuim-spul staan. heb ik gekocht toen ik hoorde dat er pokkies heersten bij ons op de opvang. Voor het geval dat. Schijnt erg goed te helpen.

Hier staat het badje ook lekker te verwarmen op het balkon. Is de zon weg, dan kunnen de meisjes erin en is het lekker lauw water

Esmee heeft het eten helemaal ontdekt! Ze eet 's middags rustig 2 boterhammen weg en 's avonds eet ze gewoon met de pot mee. Vanvond hadden we wraps met gerookte kip, tomaat, creme fraiche, ui, mais, paprika en komkommer en dat vond ze heerlijk!

Vanavond is het eerste concert van de reeks die er weer bij ons aan de overkant zal plaatsvinden. Ben benieuwd hoe en of de dames er hier doorheen gaan slapen. Linde tot nu toe wel altijd, maar Esmee slaapt soms wel wat lichter heb ik het idee...
pi_83586724
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 20:37 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau en Rienk hebben een zwoele middag gedeeld

Ze ligt nu volledig uitgeput in bed te knorren.
Rienk niet, die heb ik met zn armen los met het 'lapje.' Maar slapen? Egnie
Heb de klamboe er ook net omweg gehaald. Wat een leegte

Hij ligt nu al 3 kwartier te druk doen, dus ik denk dat ik hem zo maar weer met zn armen binnenboord doe. Morgen weer een poging

Het was leuk vanmiddag!
pi_83586743
Ca.ra, dat is een goeie! Ga ik onthouden!

Stiemie, wat goed om te lezen dat Esmee het eten helemaal ontdekt heeft! Leuk!
Fake it till you make it...
  vrijdag 2 juli 2010 @ 20:47:53 #7
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83586830
Wat fijn dat esmee zo lekker mee-eet nu .

En lente, wat fijn dat je wat aan het opknappen bent.

Mijn zoon heeft vandaag zijn eerste halve boterhammetje gehad. Hij vond het héél erg lekker!
Tot op de laatste kruimel .

pi_83586874
Hihi, Lente in de OP. Ik dacht: hé, die ken ik!

Wat goed, Stiem! Fijn is dat toch hè, als ze goed eten. Heeft Esmée ook mais gegeten? Dat komt er vast weer heel uit dan. In het voedingsschema van Kleintjes staat dat ze het pas met andershalf mogen, maar ik heb geen idee waarom. Misschien omdat het lastig (niet) verteerbaar is?

Ze lijkt minder jeuk te hebben nu. Ik smeer er ook regelmatig iets van VSM op. Bij de apotheek gekocht, is speciaal om de huid te kalmeren en te verzachten tijdens de waterpokken. Er zit iig calendula in.

Zijn er geen foto's van Rienk en Isabeau?

Lente heeft vandaag koude pasta gegeten met basilicum, tomaatjes en mozarella. Ze heeft er echt van zitten smikkelen. Ze houdt sowieso wel pasta, merk ik.

's Avonds eet ze dus prima, maar 's morgens en 's middags nauwelijks iets. Laat staan brood.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:00:23 #9
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83587208
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 20:49 schreef Ssserpente het volgende:
Zijn er geen foto's van Rienk en Isabeau?

Nee .

Maar wel van de mijne .
pi_83587240
Wat fijn dat Esmee het eten heeft ontdekt!

Haha, die R. Ivan doet dat ook regelmatig, zich op de tafel storten. Hij doet dat het vaakst met yoghurt, lekker de restjes opslurpen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:01:58 #11
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83587256
Lente wow.... Hopelijk voel je je er niet rot bij

Ff hier een praktisch vraagje... hier is het 25 graden binnen. Wat hebben jullie beebs aan als ze slapen voor de nacht??? Ik heb Alexa hier enkel een zomerslaapzak aan, maar heb het idee dat dat nog te warm is
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:03:28 #12
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83587295
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:01 schreef Takkembah het volgende:
Lente wow.... Hopelijk voel je je er niet rot bij

Ff hier een praktisch vraagje... hier is het 25 graden binnen. Wat hebben jullie beebs aan als ze slapen voor de nacht??? Ik heb Alexa hier enkel een zomerslaapzak aan, maar heb het idee dat dat nog te warm is
Op de kamer van mijn zoon is het 33 graden. Hij heeft alleen een luiertje aan. verder ook geen lakentje ofzo. En dan de ventilator aan, op zijn buik en benen gericht (niet op z'n hoofdje).
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:05:02 #13
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83587351
Groofsken, 33 graden

Damn!
Alexa en Seth zijn lief
pi_83587504
Aaahhhhh Lente, wat een bikkeltje.
pi_83587577
Op Rienk zn kamer is het 31 graden en die ligt in zn romper onder een deken en in een puckababy

Isabeau en Rienk

Maar Sorbo en ik hadden het wel errug gezellig!

En Esmee eet!

En kijk R dan, hoe gaaf!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:13:36 #16
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83587608
Ja, pffff. Ik ben meteen nog even gaan checken maar ze zijn nu niet nat van het zweet. De vandaag gekochte ventilatoren doen hun werk .

Vannacht heb ik dus niet geslapen ervan hè. Ze waren allebei nat van het zweet, en ik lag me zo'n zorgen te maken dat ik maar met een boekje erbij ben gaan zitten. . Ik had één ventilator en die heb ik vannacht om het uur bij de ander gezet. Ik zat dan bij degene zonder. Helaas was ik zo moe, dat ik niet had bedacht om ze samen op één kamer te leggen, zodat ze er allebei wat aan hadden en ik ook nog wat had kunnen slapen.

Anyways, ik verheug me op een heerlijke nacht .
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:14:59 #17
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83587653
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:12 schreef Vlindur het volgende:
Op Rienk zn kamer is het 31 graden en die ligt in zn romper onder een deken en in een puckababy

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Isabeau en Rienk

En Esmee eet!

En kijk R dan, hoe gaaf!
Oeh Vlindur, je mag babies echt niet te warm aankleden hoor. Dat vind ik echt zorgelijk veel. Ik zou op z'n minst de romper eronderuit doen en de deken weg. Ik kan me voorstellen dat je niet zonder de puckababy durft.

Leuke foto's
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:18:29 #18
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83587755
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:12 schreef Vlindur het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Isabeau en Rienk

En Esmee eet!

En kijk R dan, hoe gaaf!
Wat een mooi stel bij elkaar

Ik snap wat je bedoelt Groofsken, ik ga dadelijk ook nog eens checken. Ze zweette al een beetje toen ze nog aan het spelen was, en normaa heeft ze ook nog een romper aan met slaapzakje, dus nu maar zonder romper.... we zullen zien. En anders kan ik je tip nog mooi gebruiken, heb sinds vandaag een vent te leen
Alexa en Seth zijn lief
pi_83587773
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:14 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Oeh Vlindur, je mag babies echt niet te warm aankleden hoor. Dat vind ik echt zorgelijk veel. Ik zou op z'n minst de romper eronderuit doen en de deken weg. Ik kan me voorstellen dat je niet zonder de puckababy durft.

Leuke foto.
Hij heeft het verder helemaal niet heet ofzo hoor Zn ruggetje is nat, maar verder is hij niet warm ofzo
En zonder deken slaapt ie niet
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:20:49 #20
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83587860
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:18 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hij heeft het verder helemaal niet heet ofzo hoor Zn ruggetje is nat, maar verder is hij niet warm ofzo
En zonder deken slaapt ie niet
En toch zou ik het echt minderen. Volgens mij is dit gevaarlijk, bij een temp van 25 graden.
pi_83588017
Ivan heeft een rompertje aan en slaapt in een slaapzak, maar het is hier in de warmste kamer al koeler dan 25 graden en in zijn kamer is het gewoon aangenaam. Onze kamer ligt naast zijn kamer en ik slaap zels nog onder een deken.

Ik vind het net als Groofsken ook wel veel, Vlindur, vooral als hij een natte rug heeft. Heeft hij inderdaad aan de Puckababy alleen niet genoeg?

Ik vind het zo lief hoe je dat vannacht hebt gedaan, Groofsken. Je klinkt altijd als een erg zorgzame moeder.
pi_83588029
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:20 schreef Groofsken het volgende:

[..]

En toch zou ik het echt minderen. Volgens mij is dit gevaarlijk, bij een temp van 25 graden.
Hoe moet ik het minderen dan? Het enige wat ik kan doen is de romper uit, dat was ik toch al van plan, maar verder staan zn deur en raam open en lucht het dus wel goed.

Hij kan gewoon NIET zonder puckababy en zn deken. (Das trouwens deze)
pi_83588249
Ik ben naar boven gelopen en het is daar geen 31 graden Die babyfoon meter deugt niet, zo heet is het er helemaal niet. Geen idee hoe warm het wel is, maar geen 31.

En echt, ik heb het geprobeerd, maar hij slaapt gewoon echt niet zonder zn deken en Pucka. Waarom denken jullie dat ik er ook af wil? Ik wil hem ook gewoon lekker los in bed kunnen hebben, maar het gaat gewoon niet Nu voel ik me helemaal een slechte moeder
pi_83588407
Nou hier heeft hij ook de heetste kamer... De babyfoon geeft nu 29 graden aan, ga zo ook ff kijken. Raam open heeft nu ook nog niet zoveel zin geloof ik. Hij ligt in een rompertje en dunne slaapzak, eigenlijk al te warm.

Oww en de oudste wil zelfs in bed sokken aan met dit weer Dat heb ik hm wel verboden hoor, uiteindelijk maar gezegd dat hij dan ziek kan worden omdat het echt veel te warm is. Gelukkig heeft hij ze daarna niet meer aan getrokken. Maar zonder pyjama slapen kreeg ik niet voor elkaar bij hm, ben blij dat baby's nog niet zo eigenwijs kunnen zijn
pi_83588556
Misschien kun je tussendoor een keer zijn temperatuur opnemen, Vlindur, gewoon om te kijken of die inderdaad niet hoog is? En de romper uitlaten scheelt natuurlijk alweer een laagje! Heeft hij echt een deken nodig of voldoet een laken misschien ook?

Ik begrijp heel goed dat je hem in zijn Puckababy laat slapen, hoor, en ik heb ook serieus overwogen om op zo'n Maxi over te stappen. Nachtrust is zo belangrijk voor jezelf en ook voor je baby. Misschien is hij er op een bepaald moment zelf echt aan toe om zonder te slapen. Toch wil ik je deze informatie niet onthouden van de Puckababysite:

"Als de baby deze reflexen meer onder controle heeft, begint hij ook met het verder ontwikkelen van gericht grijpen, rollen, optrekken, zitten en staan. Deze ontwikkelingen zijn ingrijpend voor een baby omdat ze eraan moeten wennen en hiermee moeten oefenen. Vaak zie je dat als een baby zich kan optrekken dat hij dat ook doet in bed. Dat brengt onrust met zich mee, maar die onrust heeft wel degelijk een functie en is altijd tijdelijk! Alle ouders maken mee dat hun kind in bed steeds gaat staan en dan gaan huilen omdat hij niet weet hoe hij terug moet. Door wel steeds te gaan staan, leert hij hoe hij ook weer moet gaan zitten. Vaak maken ouders zich hier zorgen over, maar dat is absoluut niet nodig! De baby heeft dit nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen en zich de nieuwe "trucjes" eigen te maken."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')