abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83585913
Het vorige deel: Het grote babietjestopic deel 32

09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Vlinder op 02-07-2010 20:26:43 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_83586094

Waar lieve Lente de pokken heeft

Laatste bericht was van Ca.Ra:
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 18:54 schreef Ca.ra het volgende:
Aah, korstjeslente...

Tip voor de zwemmers onder ons: zwembadje verwarmen met zonne-energie. Vers water erin, afdekken met een opengeknipte vuilniszak en de zon verder het werk laten doen. Hier was het water om 6 uur zó warm geworden dat er nog een lading koud bij mocht.

Wij hebben alleen een keukenboilertje, voor grotere hoeveelheden warm water moeten we dus naar de badkamer. Scheelt heel wat gesleep met emmers zo!
Oh, das inderdaad handig!
Thnx!
pi_83586525
Isabeau en Rienk hebben een zwoele middag gedeeld

Ze ligt nu volledig uitgeput in bed te knorren.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 20:43:29 #4
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83586704
Ahhh kijk die Lente nou met die pokkies Heeft ze er nog veel last van? Ik heb hier een soort schuim-spul staan. heb ik gekocht toen ik hoorde dat er pokkies heersten bij ons op de opvang. Voor het geval dat. Schijnt erg goed te helpen.

Hier staat het badje ook lekker te verwarmen op het balkon. Is de zon weg, dan kunnen de meisjes erin en is het lekker lauw water

Esmee heeft het eten helemaal ontdekt! Ze eet 's middags rustig 2 boterhammen weg en 's avonds eet ze gewoon met de pot mee. Vanvond hadden we wraps met gerookte kip, tomaat, creme fraiche, ui, mais, paprika en komkommer en dat vond ze heerlijk!

Vanavond is het eerste concert van de reeks die er weer bij ons aan de overkant zal plaatsvinden. Ben benieuwd hoe en of de dames er hier doorheen gaan slapen. Linde tot nu toe wel altijd, maar Esmee slaapt soms wel wat lichter heb ik het idee...
pi_83586724
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 20:37 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau en Rienk hebben een zwoele middag gedeeld

Ze ligt nu volledig uitgeput in bed te knorren.
Rienk niet, die heb ik met zn armen los met het 'lapje.' Maar slapen? Egnie
Heb de klamboe er ook net omweg gehaald. Wat een leegte

Hij ligt nu al 3 kwartier te druk doen, dus ik denk dat ik hem zo maar weer met zn armen binnenboord doe. Morgen weer een poging

Het was leuk vanmiddag!
pi_83586743
Ca.ra, dat is een goeie! Ga ik onthouden!

Stiemie, wat goed om te lezen dat Esmee het eten helemaal ontdekt heeft! Leuk!
Fake it till you make it...
  vrijdag 2 juli 2010 @ 20:47:53 #7
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83586830
Wat fijn dat esmee zo lekker mee-eet nu .

En lente, wat fijn dat je wat aan het opknappen bent.

Mijn zoon heeft vandaag zijn eerste halve boterhammetje gehad. Hij vond het héél erg lekker!
Tot op de laatste kruimel .

pi_83586874
Hihi, Lente in de OP. Ik dacht: hé, die ken ik!

Wat goed, Stiem! Fijn is dat toch hè, als ze goed eten. Heeft Esmée ook mais gegeten? Dat komt er vast weer heel uit dan. In het voedingsschema van Kleintjes staat dat ze het pas met andershalf mogen, maar ik heb geen idee waarom. Misschien omdat het lastig (niet) verteerbaar is?

Ze lijkt minder jeuk te hebben nu. Ik smeer er ook regelmatig iets van VSM op. Bij de apotheek gekocht, is speciaal om de huid te kalmeren en te verzachten tijdens de waterpokken. Er zit iig calendula in.

Zijn er geen foto's van Rienk en Isabeau?

Lente heeft vandaag koude pasta gegeten met basilicum, tomaatjes en mozarella. Ze heeft er echt van zitten smikkelen. Ze houdt sowieso wel pasta, merk ik.

's Avonds eet ze dus prima, maar 's morgens en 's middags nauwelijks iets. Laat staan brood.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:00:23 #9
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83587208
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 20:49 schreef Ssserpente het volgende:
Zijn er geen foto's van Rienk en Isabeau?

Nee .

Maar wel van de mijne .
pi_83587240
Wat fijn dat Esmee het eten heeft ontdekt!

Haha, die R. Ivan doet dat ook regelmatig, zich op de tafel storten. Hij doet dat het vaakst met yoghurt, lekker de restjes opslurpen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:01:58 #11
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83587256
Lente wow.... Hopelijk voel je je er niet rot bij

Ff hier een praktisch vraagje... hier is het 25 graden binnen. Wat hebben jullie beebs aan als ze slapen voor de nacht??? Ik heb Alexa hier enkel een zomerslaapzak aan, maar heb het idee dat dat nog te warm is
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:03:28 #12
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83587295
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:01 schreef Takkembah het volgende:
Lente wow.... Hopelijk voel je je er niet rot bij

Ff hier een praktisch vraagje... hier is het 25 graden binnen. Wat hebben jullie beebs aan als ze slapen voor de nacht??? Ik heb Alexa hier enkel een zomerslaapzak aan, maar heb het idee dat dat nog te warm is
Op de kamer van mijn zoon is het 33 graden. Hij heeft alleen een luiertje aan. verder ook geen lakentje ofzo. En dan de ventilator aan, op zijn buik en benen gericht (niet op z'n hoofdje).
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:05:02 #13
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83587351
Groofsken, 33 graden

Damn!
Alexa en Seth zijn lief
pi_83587504
Aaahhhhh Lente, wat een bikkeltje.
pi_83587577
Op Rienk zn kamer is het 31 graden en die ligt in zn romper onder een deken en in een puckababy

Isabeau en Rienk

Maar Sorbo en ik hadden het wel errug gezellig!

En Esmee eet!

En kijk R dan, hoe gaaf!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:13:36 #16
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83587608
Ja, pffff. Ik ben meteen nog even gaan checken maar ze zijn nu niet nat van het zweet. De vandaag gekochte ventilatoren doen hun werk .

Vannacht heb ik dus niet geslapen ervan hè. Ze waren allebei nat van het zweet, en ik lag me zo'n zorgen te maken dat ik maar met een boekje erbij ben gaan zitten. . Ik had één ventilator en die heb ik vannacht om het uur bij de ander gezet. Ik zat dan bij degene zonder. Helaas was ik zo moe, dat ik niet had bedacht om ze samen op één kamer te leggen, zodat ze er allebei wat aan hadden en ik ook nog wat had kunnen slapen.

Anyways, ik verheug me op een heerlijke nacht .
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:14:59 #17
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83587653
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:12 schreef Vlindur het volgende:
Op Rienk zn kamer is het 31 graden en die ligt in zn romper onder een deken en in een puckababy

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Isabeau en Rienk

En Esmee eet!

En kijk R dan, hoe gaaf!
Oeh Vlindur, je mag babies echt niet te warm aankleden hoor. Dat vind ik echt zorgelijk veel. Ik zou op z'n minst de romper eronderuit doen en de deken weg. Ik kan me voorstellen dat je niet zonder de puckababy durft.

Leuke foto's
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:18:29 #18
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83587755
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:12 schreef Vlindur het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Isabeau en Rienk

En Esmee eet!

En kijk R dan, hoe gaaf!
Wat een mooi stel bij elkaar

Ik snap wat je bedoelt Groofsken, ik ga dadelijk ook nog eens checken. Ze zweette al een beetje toen ze nog aan het spelen was, en normaa heeft ze ook nog een romper aan met slaapzakje, dus nu maar zonder romper.... we zullen zien. En anders kan ik je tip nog mooi gebruiken, heb sinds vandaag een vent te leen
Alexa en Seth zijn lief
pi_83587773
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:14 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Oeh Vlindur, je mag babies echt niet te warm aankleden hoor. Dat vind ik echt zorgelijk veel. Ik zou op z'n minst de romper eronderuit doen en de deken weg. Ik kan me voorstellen dat je niet zonder de puckababy durft.

Leuke foto.
Hij heeft het verder helemaal niet heet ofzo hoor Zn ruggetje is nat, maar verder is hij niet warm ofzo
En zonder deken slaapt ie niet
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:20:49 #20
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83587860
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:18 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hij heeft het verder helemaal niet heet ofzo hoor Zn ruggetje is nat, maar verder is hij niet warm ofzo
En zonder deken slaapt ie niet
En toch zou ik het echt minderen. Volgens mij is dit gevaarlijk, bij een temp van 25 graden.
pi_83588017
Ivan heeft een rompertje aan en slaapt in een slaapzak, maar het is hier in de warmste kamer al koeler dan 25 graden en in zijn kamer is het gewoon aangenaam. Onze kamer ligt naast zijn kamer en ik slaap zels nog onder een deken.

Ik vind het net als Groofsken ook wel veel, Vlindur, vooral als hij een natte rug heeft. Heeft hij inderdaad aan de Puckababy alleen niet genoeg?

Ik vind het zo lief hoe je dat vannacht hebt gedaan, Groofsken. Je klinkt altijd als een erg zorgzame moeder.
pi_83588029
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:20 schreef Groofsken het volgende:

[..]

En toch zou ik het echt minderen. Volgens mij is dit gevaarlijk, bij een temp van 25 graden.
Hoe moet ik het minderen dan? Het enige wat ik kan doen is de romper uit, dat was ik toch al van plan, maar verder staan zn deur en raam open en lucht het dus wel goed.

Hij kan gewoon NIET zonder puckababy en zn deken. (Das trouwens deze)
pi_83588249
Ik ben naar boven gelopen en het is daar geen 31 graden Die babyfoon meter deugt niet, zo heet is het er helemaal niet. Geen idee hoe warm het wel is, maar geen 31.

En echt, ik heb het geprobeerd, maar hij slaapt gewoon echt niet zonder zn deken en Pucka. Waarom denken jullie dat ik er ook af wil? Ik wil hem ook gewoon lekker los in bed kunnen hebben, maar het gaat gewoon niet Nu voel ik me helemaal een slechte moeder
pi_83588407
Nou hier heeft hij ook de heetste kamer... De babyfoon geeft nu 29 graden aan, ga zo ook ff kijken. Raam open heeft nu ook nog niet zoveel zin geloof ik. Hij ligt in een rompertje en dunne slaapzak, eigenlijk al te warm.

Oww en de oudste wil zelfs in bed sokken aan met dit weer Dat heb ik hm wel verboden hoor, uiteindelijk maar gezegd dat hij dan ziek kan worden omdat het echt veel te warm is. Gelukkig heeft hij ze daarna niet meer aan getrokken. Maar zonder pyjama slapen kreeg ik niet voor elkaar bij hm, ben blij dat baby's nog niet zo eigenwijs kunnen zijn
pi_83588556
Misschien kun je tussendoor een keer zijn temperatuur opnemen, Vlindur, gewoon om te kijken of die inderdaad niet hoog is? En de romper uitlaten scheelt natuurlijk alweer een laagje! Heeft hij echt een deken nodig of voldoet een laken misschien ook?

Ik begrijp heel goed dat je hem in zijn Puckababy laat slapen, hoor, en ik heb ook serieus overwogen om op zo'n Maxi over te stappen. Nachtrust is zo belangrijk voor jezelf en ook voor je baby. Misschien is hij er op een bepaald moment zelf echt aan toe om zonder te slapen. Toch wil ik je deze informatie niet onthouden van de Puckababysite:

"Als de baby deze reflexen meer onder controle heeft, begint hij ook met het verder ontwikkelen van gericht grijpen, rollen, optrekken, zitten en staan. Deze ontwikkelingen zijn ingrijpend voor een baby omdat ze eraan moeten wennen en hiermee moeten oefenen. Vaak zie je dat als een baby zich kan optrekken dat hij dat ook doet in bed. Dat brengt onrust met zich mee, maar die onrust heeft wel degelijk een functie en is altijd tijdelijk! Alle ouders maken mee dat hun kind in bed steeds gaat staan en dan gaan huilen omdat hij niet weet hoe hij terug moet. Door wel steeds te gaan staan, leert hij hoe hij ook weer moet gaan zitten. Vaak maken ouders zich hier zorgen over, maar dat is absoluut niet nodig! De baby heeft dit nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen en zich de nieuwe "trucjes" eigen te maken."
pi_83588589
Vlindur: hier geeft de babyfoon ook vaak ene hogere temp aan als hij lang heeft aangestaan. Hij staat eigenlijk altijd aan en dan wordt hij zelf al wat warmer denk ik.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:44:43 #27
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83588630
pfffff warmmmmm; ik kom ook ff binnenvallen; nachtdienst gehad; 3 uur geslapen. Bekkentherapeut, KDV, voetbal kijken en BBQ en nu net Evie om 21 uur op bed gedaan en die was helemaal gesloopt.. overdag kon/ wilde ze niet slapen door de warmte en net heb ik dr met lauw water gewassen, papfles gegeven en alleen in dr pamper in dr zomerslaapzakje in bed gelegd, en het was direct stil...
en mama is ook helemaal maar voldaan...

ahhhh lente wat zie je druit zeg! die pokken worden steeds meer? heeft ze dr nog veel last van Sserpente?

en ahhhh lieve Rienk en Isabeau hebben lekker samen gespeeld... zo leuk!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:48:09 #28
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83588787
Vlindur, neenee, niet slechte moeder! Zulke dingen zijn gewoon verrot lastig eruit te krijgen.. Ik heb zo even geen tips voor je, wel dikke -en!

Lente! Och meisje, bij het openen van dit topic was deze foto het eerste dat ik zag en ik schoot er meteen van vol ook Wat sneu! Ssserpente, fijn te lezen dat de jeuk wat minder wordt, maar bah, wat naar zeg! Zo erg heeft Stef het helemaal niet gehad.. voor jullie beiden!

Esmee aan het eten

Rienk en Isabeau

@ Slapen: Stef slaapt nu in een romper, verder niks. Nouja, een luier erbij natuurlijk. We laten het raam dan open tot wij zelf gaan slapen en de ventillator aan (met de aanzuigkant naar het raam en dan de blaaskant de kamer in). Het is er op het moment 27 graden, maar dat loopt nog wel iets op in de loop van de avond

Tevens: hoi! Long time no see! De afgelopen dagen was ik weer even bezig met van alles (voornamelijk bijtrekken van een concert eigenlijk ). Hiero gaat het allemaal wel goed, Stef komt sinds gisteren voorúit met kruipen (ca 1 meter per kwartier, maargoed ) en is lekker druk. Hij is ook weer lekker bezig met zijn inner hooligan, hij heeft gisteren zo hard tegen de spijlen van de box geschopt dat één van de steunblokjes waar de bodem op rust ertussenuit is gevallen, dus dat ging van *schop* *KLAP!!* "whèèèèèèè!!" Ben me lamgeschrokken. Hij zat uiteindelijk anderhalve minuut later alweer te spelen, maar ik heb nog zeker een half uur mijn hart in mijn keel gevoeld. Daarnet toen hij in bed lag heeft hij ook een pieterpeuterstukje snoer van de babyfoon ontdekt dat niet was weggewerkt, dus daar heeft hij aan zitten peuteren tot de babyfoon verschoof en er een muziekdoosje van het plankje boven zijn bed zijn bed in is gedonderd. Dat was "WHÈÈÈÈÈÈÈÈ" in het kwadraat, zeg maar.. En niet slapen dus ook, tot zonet

Helmpje gaat erg goed, hij heeft er niet echt last meer van. Hij zweet zich nog wel aardig rot met dat ding, maar 's-morgensvroeg gaat 'ie op en als hij gaat slapen gaat 'ie af. We wilden gisternacht ook proberen een nacht met helmpje op, maarja.. In het ziekenhuis werd gezegd dat de helm niet 's-nachts opmag in het geval van een buikslapertje. Drie keer raden wat Stef sinds een week doet.. Beetje jammer, juist 's-nachts is een lange periode.. Maargoed, we blijven proberen en we zien wel enzo.

Verders iedereen een dikke , ik heb nog muchos bij te lezen!
3!
pi_83588866
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien kun je tussendoor een keer zijn temperatuur opnemen, Vlindur, gewoon om te kijken of die inderdaad niet hoog is? En de romper uitlaten scheelt natuurlijk alweer een laagje! Heeft hij echt een deken nodig of voldoet een laken misschien ook?

Ik begrijp heel goed dat je hem in zijn Puckababy laat slapen, hoor, en ik heb ook serieus overwogen om op zo'n Maxi over te stappen. Nachtrust is zo belangrijk voor jezelf en ook voor je baby. Misschien is hij er op een bepaald moment zelf echt aan toe om zonder te slapen. Toch wil ik je deze informatie niet onthouden van de Puckababysite:

"Als de baby deze reflexen meer onder controle heeft, begint hij ook met het verder ontwikkelen van gericht grijpen, rollen, optrekken, zitten en staan. Deze ontwikkelingen zijn ingrijpend voor een baby omdat ze eraan moeten wennen en hiermee moeten oefenen. Vaak zie je dat als een baby zich kan optrekken dat hij dat ook doet in bed. Dat brengt onrust met zich mee, maar die onrust heeft wel degelijk een functie en is altijd tijdelijk! Alle ouders maken mee dat hun kind in bed steeds gaat staan en dan gaan huilen omdat hij niet weet hoe hij terug moet. Door wel steeds te gaan staan, leert hij hoe hij ook weer moet gaan zitten. Vaak maken ouders zich hier zorgen over, maar dat is absoluut niet nodig! De baby heeft dit nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen en zich de nieuwe "trucjes" eigen te maken."
Hij Heeft de deken echt nodig ja, anders blijft ie schoppen. Hij heeft net ook weer een uur met zn armen los gelegen en hoe moe hij ook is, hij gaat niet slapen.

Morgen ga ik weer oefenen en uiteindelijk moet het ook wel goed komen. Maar cold-turkey overstappen doe ik gewoon niet En straks om 23:00 halen we hem toch uit bed voor de laatste fles. ik zal dan nog wel even temperaturen.

Nu ga ik gezellig doen, ik ben al weer voor gek verklaard dat ik met dit weer zit de nerden

pi_83588917
Die Stef, wat een dondersteen! Ivan komt nog steeds niet echt vooruit met het kruipen. Ik vraag me nu al zolang af hoe lang het in vredesnaam nog kan duren. Hij kan breakdancen als de beste en hij gaat er per ongeluk bij achteruit, maar vooruit - ho maar.

Ik heb vandaag wel voor het eerst interesse in optrekken gezien!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 21:54:44 #31
95408 Incantrix
pi_83589023
Haha, Claudia, dat breakdancen inderdaad Zó schattig! Die opperste concentratie op dat koppie dan ook he? Ik ben ook wel benieuwd wanneer het nu écht kruipen wordt, dat proberen/kikkerhupsen/opdrukken/rekken/strekken/etc. doet hij nu ook alweer even En optrekken! Bodems omlaag dus?
3!
pi_83589176
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:50 schreef Vlindur het volgende:

Maar cold-turkey overstappen doe ik gewoon niet
Je hebt groot gelijk! Het is misschien ook wel fijn om te lezen dat de onrust erbij hoort en tijdelijk van aard is. Je schreef dat Rienk ineens aan de rol was en dat is vast geen toeval. Met die nieuw verworven superkrachten worden allerlei dingen ineens veel interessanter dan slapen!

En je bent géén slechte moeder! Dat soort dingen moet je niet denken, hoor, je hebt juist het beste met Rienk voor en jij kent hem als geen ander. Oververhitting kan vrij tricky zijn, heb ik begrepen, maar als hij in zijn nek niet te warm aanvoelt dan zal het toch ook wel goed zitten? Ik ga zelf denk ik morgen ook maar eens tussendoor temperaturen.

Leuke foto's van Rienk en Isabeau trouwens.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:00:08 #33
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83589208
Wat lief Claudia, dankjewel .

En Vlindur, ook een heel dun lakentje kan je heel strak spannen toch (sorry als dat al gezegd is, heb niet alles meer gelezen)? Ik weet vooral dat je een baby niet te warm mag kleden, dat dat gevaarlijker is dan te koud bijvoorbeeld, omdat ze door de hiite wegzakken en geen signaal van onbehagen meer geven... Maar goed, ik ga af op de hitte hier in huis, en bij jullie is die blijkbaar toch beduidend minder. .

En ze moeten sowiewso hun armpjes vrij hebben vanaf het moment dat ze kunnen rollen. Dus dan mag een pucka niet meer. Ik weet ook hoe spannend die overstap is, mijn dochter sliep ook in zo'n ding. Maar echt, gewoon doen, hij went er echt aan .
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:00:37 #34
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83589222
Oh Vlindur nee zeg gek!

Je ziet hier maar weer dat iedereen het anders doet en dat iedereen ook een beetje twijfelt....

Ach we gaan dadelijk gewoon tegelijk allemaal sjekken
Alexa en Seth zijn lief
pi_83589257
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 21:54 schreef Incantrix het volgende:
En optrekken! Bodems omlaag dus?
Hij trekt nog niet op, hoor! Ik heb alleen maar de interesse gezien. Nu hij zich voort kan bewegen komt hij natuurlijk op allerlei interessante plekken en die wil hij ook wel eens vanuit een andere hoek zien. Maar optrekken moet ik eerst zien voor ik het geloof. Desalniettemin is het misschien geen gek idee om de bodem in box en bed helemaal omlaag te doen. Hij is de laatste paar dagen ookal zo ontzettend bezig met de spijlen in het bed.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:01:43 #36
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83589262
En ik wil je natuurlijk ook helemaal niet het gevoel geven dat je een slechte moeder bent.
pi_83589328
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 22:00 schreef Groofsken het volgende:
En ze moeten sowiewso hun armpjes vrij hebben vanaf het moment dat ze kunnen rollen. Dus dan mag een pucka niet meer. Ik weet ook hoe spannend die overstap is, mijn dochter sliep ook in zo'n ding. Maar echt, gewoon doen, hij went er echt aan .
Hier kan ik nog aan toevoegen dat je met Rienk terwijl je langzaam de Puckababy afbouwt 'tummy time' in kunt lassen in de Puckababy. Dan leert hij wat hij kan doen als hij bijvoorbeeld per ongeluk op zijn buik terechtkomt.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:08:30 #38
95408 Incantrix
pi_83589493
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 22:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij trekt nog niet op, hoor! Ik heb alleen maar de interesse gezien. Nu hij zich voort kan bewegen komt hij natuurlijk op allerlei interessante plekken en die wil hij ook wel eens vanuit een andere hoek zien. Maar optrekken moet ik eerst zien voor ik het geloof. Desalniettemin is het misschien geen gek idee om de bodem in box en bed helemaal omlaag te doen. Hij is de laatste paar dagen ookal zo ontzettend bezig met de spijlen in het bed.
Ow, haha, ik loop meteen wel hard van stapel Maar ik denk dat wij dat binnenkort ook maar gaan doen jah, better safe then sorry enzo Wel leuk hoor, die verkenningstocht zo

En

Níet googelen op oververhitting.. Nu kan ik niet meer normaal slapen zo lang het warm is buiten Pfff, en constant maar denken dat dat helmpje eigenlijk asap op zijn koppie moet 's-nachts.. Nu durf ik al helemáál niet meer! Nouja, misschien maar beter dat hij op zijn buik is gaan slapen. Hoef ik ook niet te twijfelen, ofzo
3!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:11:35 #39
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83589615
Oh Groofsken wat lief zoals je dat vannacht gedaan had! En die foto van R in de kinderstoel

Vlindur dat dekentje hebben wij ook en ik vind het meer een verdikt laken hoor. Het is een soort dun gehaakt van katoen toch?

Esmee ligt nu (met een oorverdovend Faithless op de achtergrond ) te slapen. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Ze draagt nu trouwens een romper en ze heeft een dunne slaapzak aan. Vannacht gaat het toch ook afkoelen? Toch? Alsjeblieft?

Rienk en Isabeau. Wat zijn jullie leuk samen!

Wat fijn dat het goed gaat met het helmpje van Stef

Kruipen doet Esmee nog niet, maar op 1 of andere manier schuift en rolt ze zo dat ze toch de hele kamer door kan. En gisteren zei ze meme tegen me. Vast een toevalstreffer, maar ik smolt
pi_83589696
Vlindur, je bent geen slechte moeder, je doet wat jou het beste lijkt. Alleen jij kent ‘m toch? Als z’n ruggetje nat is, heeft ie het toch wel erg warm idd. Heb je geen lakentje dat je strak over ‘m heen kunt spannen? Als je een lang laken pakt en dat dwars over ‘m heen trekt, kun je ‘m goed strak onder het matrasje proppen. En als je dan ook nog z’n romper uit doet, moet het prima zijn, toch?

Volgens de babyfoon is het 30 graden op Lente d’r kamertje. Ze ligt in een rompertje met korte mouwen en een zomerslaapzakje.

Groof, ik had jou foto nog niet gezien toen ik postte. Brood is slaapverwekkend. Die bos haar ook van ‘m!

HadieTrix, daar ben je weer! Wat kan Stef hard schoppen dan joh! En die babyfoon, hij is wel lekker bezig, hè? Slaapt ie nu wel dan? Fijn dat het helmpje goed gaat! Zit ie nu niet meer zo scheef dan? En die drukplekken bij z’n slapen?

Oh en Stef kruipt, wat goed! Op de laatste foto’s die je postte leek ie ook vooruit te komen.

Haha, Rienk en Isabeau, wat een stel. Die tweede foto is leuk!

Groof, ik las van de week dat het erg goed schijnt te helpen om een limonadefles met water te vullen, deze in de vriezer te zetten tot het bevroren is en dan voor de ventilator te zetten. Misschien een idee? Iig veel sterkte vannacht!

Lente heeft de waterpokken idd best flink te pakken, volgens mij. Hoewel ik weinig vergelijkingsmateriaal heb. Ze concentreren zich ook vooral tot d’r gezicht, bovenrug en borst, verder heeft ze nauwelijks ergens pokken. Gelukkig zijn ze flink aan het indrogen. Ik ben ook wel blij dat ze ze nu heeft ipv als ze ouder is. Nu heeft ze er amper aan gekrabd.
pi_83589723
Oh, en Claudia, wacht maar, dat kan echt heel snel gaan ineens.
pi_83589853
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 22:08 schreef Incantrix het volgende:

Níet googelen op oververhitting.. Nu kan ik niet meer normaal slapen zo lang het warm is buiten Pfff, en constant maar denken dat dat helmpje eigenlijk asap op zijn koppie moet 's-nachts.. Nu durf ik al helemáál niet meer! Nouja, misschien maar beter dat hij op zijn buik is gaan slapen. Hoef ik ook niet te twijfelen, ofzo
Slaapt Stef verder wel makkelijk, dus dat je hem niet in hoeft te stoppen? Dan zou hij zijn warmte natuurlijk ook juist via de onderkant kwijt kunnen met helmpje op. En maak je geen zorgen, we wonen in Nederland dus deze warme dagen zijn heel beperkt.
pi_83589917
Ik vind de waterpokken van Lente er ook zo zielig uitzien! Maar ze is er dan inderdaad wel vanaf. Ik heb ooit een avondwandelvierdaagse moeten missen door de waterpokken en was daar echt ontroostbaar om.
pi_83589977
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 22:08 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Níet googelen op oververhitting..
Denk niet aan een roze olifantje!

Begrijp ik het goed dat Stef als ie op z'n buik blijft slapen niet 's nachts het helmpje op mag? (het lukt me niet om 'helmpje' in één keer goed te schrijven. Ik draai altíjd de medeklinkers om). En moet ie in totaal dan langer het helmpje dragen?

Stiem, wat lief. Wie weet, zegt ze het vaker.
pi_83590019
Foto's van Rienk en Isabeau en een foto van R die tot de laatste kruimel van zn brood geniet

Iris heeft nu een romper en een zomerslaapzakje aan. Zonder slaapzakje durf ik niet zo goed, dan zou ik eerder nog de romper uitlaten. Maar het is niet snikheet op haar kamer, wel warm, maar het kan zo wel gelukkig. Ben bang dat ze zonder slaapzak niet gaat slapen en ook een beetje bang dat ze misschien bedenkt dat ze eruit kan klimmen, want ik zie haar overal voor aan die kleine klimgeit...
Ze zegt mamama, maar geen idee hoe bewust ze ervan is dat ik dat dan ben...
Wel zegt ze heel vaak bij het voorlezen "kah kah" bij de eend en toen ik vanavond alle eendjes zwemmen in het water zong, zei ze ook "kah kah" dus ik denk dat ze dat wel bewust doet of ze timed haar toeval wel heel goed . En ze stapt steeds vastberadener en als ze het lopen niet ziet zitten dan gaat ze op haar knieën in de turbo of op handen en voeten... Ik denk steeds dat ze dan op gaat staan, maar dat heeft ze nog niet bedacht.
Grappig om te zien hoe ze heel geconcentreerd haar evenwicht zoekt na elk stapje .
Valt t op dat ik trots ben?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:22:11 #46
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83590029
Ik heb dus net mijn zoon maar uit bed gehalld, ondanks niet nat van het zweet, alleen luier aan en ventilator, voelde hij toch erg war aan, vind ik. Wat blijkt 38.8 .

Wat nu?

Is hij oververhit? Maar hij kan toch niet van een temp van 33 graden, zelf 38.8 krijgen?

Is hij ziek? paracetamol?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:22:41 #47
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83590050
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 22:20 schreef Ssserpente het volgende:
Stiem, wat lief. Wie weet, zegt ze het vaker.
Nou Linde was er jaloers om en die zegt nu elke keer als er geluid uit Esmee komt "nee je moet Linde zeggen! Lin-de!"
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:23:26 #48
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83590073
Srepente, R sliep niet, hij dook op zijn tafeltje om met zijn mondje de laatste kruimels op te eten.

En dank voor de tip Ga ik zeker doen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:24:07 #49
95408 Incantrix
pi_83590111
Ssserpente, na anderhalf uur prutsen hebben we hem uiteindelijk wel weer in slaap gekregen jah En in dat kader moest ik zo zelf ook maar eens trouwens En ja, hij is écht bezig! Het helmpje is nog wel wiebelig, maar in overleg met de orthopeed hebben we er een paar tussenstukjes uitgehaald en het riempje strakker gemaakt en nu is het qua drukplekken en draaien/wegzakken wel beter En jah, hij kwam al wel van zijn plek af eerder, maar dat was een soort van rol-wiebel-kikkerhups waarbij hij meestal achteruit of zijwaarts ging. Gisteren ging hij écht in de kruipstand, en dan knietje voor knietje.. En ondertussen om zich heen kijken met zo'n enórm glunderhoofd, zó lief Gek joch

Claudia, hij slaapt inderdaad makkelijk in dat opzicht. Of eigenlijk: als je hem instopt heeft hij alles dat hij weg kan trappen al weggetrapt voor je de kamer uitbent In dit geval niet zo erg dus inderdaad.. En ja, gelukkig wel zeg, pfff.. Nouja, we kijken het gewoon nog ff aan met de helm, ik ga zo even bij hem kijken om te zien hoe hij erbij ligt. Wil het ff goed bijhouden zeg maar
3!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:24:09 #50
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83590114
Oei Groofsken geen idee. Even binnen heel voorzichtig en langzaam af laten koelen bij de ventilator en dan kijken of zijn temperatuur zakt?
pi_83590153
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 22:23 schreef Groofsken het volgende:
Srepente, R sliep niet, hij dook op zijn tafeltje om met zijn mondje de laatste kruimels op te eten.
O echt? Even terugkijken.
pi_83590181
Sorry! Ik dacht dat ie tijdens de laatste kruimel in slaap was gevallen.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:26:20 #53
95408 Incantrix
pi_83590214
Oh, jeumig Groofs! Ik weet het niet, wat onze huisarts ooit zei was dat een mens koorts kan krijgen van 2 dingen: een infectie of vermoeidheid. (Bij tandjes slapen ze slechter, hence de koorts bijv.)

Heeft hij de afgelopen dagen goed geslapen? Heeft hij andere symptomen dan koorts?
3!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:26:33 #54
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83590225
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 22:24 schreef Stiemie het volgende:
Oei Groofsken geen idee. Even binnen heel voorzichtig en langzaam af laten koelen bij de ventilator en dan kijken of zijn temperatuur zakt?
Maar hij sliep bij de ven . Ik heb nu een natte doek over z'n beentjes.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:27:17 #55
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83590255
Nee, hij heeft nergens last van.
pi_83590302
Haha, Nijna, terecht, hoor!

Fijn, Trix, lijkt me echt rot: een huilende Stef en een helpmje (ik ga het niet meer verbeteren, jullie weten wat ik bedoel) dat nog scheef zat ook.

Lastig, Groof, Wat Stiem zegt idd.
pi_83590390
Oh balen Groof. Zijn het niet zijn tanden? Ik denk niet dat je snel zo warm kan worden van heet weer.
Maar eerlijk gezegd was ik vandaag ook best zenuwachtig. Ko had namelijk 39,3 koorts. Ik vond het wel heftig. Maar nu slaapt hij lekker en voelt ook redelijk koel. Alleen in zijn luiertje.

Wat heerlijk om hier nog mee te lezen. Rollen, kruipen, kletsen, eten! Wat een feest!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83590433
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 22:26 schreef Incantrix het volgende:
Oh, jeumig Groofs! Ik weet het niet, wat onze huisarts ooit zei was dat een mens koorts kan krijgen van 2 dingen: een infectie of vermoeidheid. (Bij tandjes slapen ze slechter, hence de koorts bijv.)
Ik heb er geen verstand van, hoor, maar toen ik met Ivan in het ziekenhuis lag had hij regelmatig zo'n soort temperatuur doordat hij bij me lag en het daar warm van kreeg. Ze hielden hem toen goed in de gaten omdat ze uit wilden sluiten dat hij een infectie had, maar de verpleegkundigen gingen er vrij relaxed mee om en legden hem een half uur voor het temperaturen even bij me weg zodat hij officieel net een acceptabele temperatuur had. Zijn temperatuur zakte dan ook echt wat. Daardoor is de associatie tussen een warme omgeving en een iets hogere temperatuur hebben voor mij ook heel logisch, maar misschien is dat wel niet zo? Of misschien werkt het anders voor pasgeboren omdat die hun temperatuur moeilijker op peil kunnen houden?

Je kunt voor je gemoedsrust altijd even met de huisartsenpost bellen, hè?
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:34:15 #59
95408 Incantrix
pi_83590557
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 22:28 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, Nijna, terecht, hoor!

Fijn, Trix, lijkt me echt rot: een huilende Stef en een helpmje (ik ga het niet meer verbeteren, jullie weten wat ik bedoel) dat nog scheef zat ook.

Lastig, Groof, Wat Stiem zegt idd.
Dat was het ook wel.. In eerste instantie vraag je je dan wel een beetje af of mensen het zouden merken als je het ding stiekum in de kliko zou mikken Maargoed, het verbetert snel, zowel qua wennen als qua resultaat en dat motiveert dan ook wel weer heel erg enzo

Lieve mensen, ik ga maar eens slapen! Morgen hoop ik écht even tijd te hebben
3!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:35:34 #60
95408 Incantrix
pi_83590604
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 22:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb er geen verstand van, hoor, maar toen ik met Ivan in het ziekenhuis lag had hij regelmatig zo'n soort temperatuur doordat hij bij me lag en het daar warm van kreeg. Er was dus geen sprake van koorts maar wel van verhoging. Ze hielden hem toen goed in de gaten omdat ze uit wilden sluiten dat hij een infectie had, maar de verpleegkundigen gingen er vrij relaxed mee om en legden hem een half uur voor het temperaturen even bij me weg zodat hij officieel net een acceptabele temperatuur had. Zijn temperatuur zakte dan ook echt wat. Daardoor is de associatie tussen een warme omgeving en een iets hogere temperatuur hebben voor mij ook heel logisch, maar misschien is dat wel niet zo?

Je kunt voor je gemoedsrust altijd even met de huisartsenpost bellen, hè?
Ja, dat is wel waar: als Stef lang bij me drinkt (zeker bij dit weer) wordt hij wel warmer ook.. Volgende keer toch eens aan de huisarts vragen hoe dat dan weer zit
3!
pi_83590647
Sterkte Incie, Stef is echt toe aan wat koeler weer lees ik wel.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_83590794
Ik blijf m'n posting maar editen omdat ik me meestal niet met 'medische' zaken probeer te bemoeien. Ik zou het mezelf altijd kwalijk blijven nemen als ik iemand geruststelde terwijl bezorgdheid gepaster was geweest.

Wat ikzelf waarschijnlijk zou doen, Groofsken, is even aankijken of de temperatuur nog wat zakt en eventueel de huisartsenpost bellen. Misschien is dat overdreven, maar geruststelling van een professional is wel wat waard. Ik zie ook dat ik me vergist had in de temperatuur (ik ben zo slecht in getallen...). Ivan had wel eens 37,8 maar van 38,8 is nooit sprake geweest.
pi_83591153
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 22:22 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Nou Linde was er jaloers om en die zegt nu elke keer als er geluid uit Esmee komt "nee je moet Linde zeggen! Lin-de!"
Dat doet Nils ook: pa-pa.

Groof, als Lente nu koorts zou hebben met en ventilator op d'r gericht, zou ik ervan uitgaan dat ze ziek is. Ik zou niet denken aan oververhitting.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:52:49 #64
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83591237
We hebben even buiten gezeten. Hij is in ieder geval niet echt versuft ofzo (wel moe ).

Nu ligt hij weer in bed en ik hoor hem nog wat pruttelen. maar nu bel ik toch maar even de hap.
pi_83591401
Het is natuurlijk moeilijk te zien als hij slaapt. Of hij lamlendig is en flauw.
Maar wat Sserpente zegt oververhitting lijkt me niet waarschijnlijk, aangezien hij gister zonder ventilator geen koorts had.
En wat Claudia zegt, volg je hart hierin. Wij hebben geen medische kennis of in elk geval is het moeilijk diagnosticeren via de computer.

Ko had dus ook hele hoge koorts vandaag, maar was enorm te pas. Gezellig, lachen, kruipen en staan. Alleen niet veel eten en wel veel aan de borst.
Maar er staan nog wat kiezen in de rij, dus ik verdenk die ervan. Hij kauwde ook weer veel op zijn vinger.

Oh, beetje laaat. Hij is niet suf in elk geval. Dat is fijn Groof.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:57:21 #66
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83591414
Thomas houdt het qua praten nog bij mamamamama. Soms een keer per ongeluk mama, maar als hij je aandacht wil trekken is het altijd: EEJ!
V zegt dan: het wordt al een echte brabo, hij begint nu al van ' Eej gij daar, komde nog mellek brenge of wa?'
Verder brabbelt hij wat af de laatste tijd. Vanmiddag ook in de supermarkt, keihard WAAWAAAWAA en MUHMUHMUH

Groof, wat vervelend van die koorts. Ik zou ook even bellen met de HAP, die weten vast wel of een te hoge temp kan komen van de warmte of dat het toch echt 'iets' is.
Misschien voor de zekerhied een paracetamolletje geven? (ik ben persoonlijk (zeker bij paracetamol) niet zo anti-pillen als sommige andere mensen, maar ik weet dat er genoeg mensen anders over denken)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 2 juli 2010 @ 23:00:36 #67
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83591551
Ja was gisteren bij het cb ook. Maakt ze ook geluidjes? Esmee meteen "mmmmmbbbbbwwwwwaaaaaaaah!" Uh ja dus En vervolgens (nadat ik al 2 keer gezegd had dat ze nog niet zelf kon zitten) liet die dokter haar omvallen. Zo met haar koppie op het toetsenbord van de pc
  vrijdag 2 juli 2010 @ 23:01:55 #68
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83591638
Ik geef hem een paracetamol en ga slapen. Ik ben toch wel voldoende gerust geloof ik.

pi_83592254
Even snel; Rienk heeft 36.8 gewone temperatuur dus. Hij had wel weer een natte rug, maar was verder dus echt niet heet. Hij heeft nu een schone romper en krijgt zo een fles. In bed gaat die romper weer uit.
Ik heb ook de ventilator van zolder geplukt en die loeit nu op volle toeren. Ik heb ook zn bed gedraaid zodat het op zn lichaam waait en niet op de bovenkant van zn bolletje. Inmiddels zegt de babyfoon dat het 28 graden is, maar morgen haal ik een losse temperatuur meter, want ik geloof er nog steeds niks van. (wij slapen overigens ook onder een zomerdekbed.)

Hij kan niet onder een laken, dat trapt hij los Dit deken is 100% gehaakt achtig katoen en is dus echt niet dik. Een fleece dekentje is dikker. Hij kan dus alleen onder deze omdat dit dus stroever is en dus wel blijft liggen, ook zit er rek in zodat hij nog wel bewegen kan.

Oh Groof, zo warm Sterkte met de kleine man

En allemaal, bedankt! Voel me weer ietsie beter nu
pi_83592291
Groof, slaap lekker. En als je je zorgen maakt kan je altijd de HAP bellen natuurlijk.
Dat hij maar gauw weer koortsvrij is!

Vlinder, als hij verder niet warm is kan hij zn temperatuur dus wel kwijt, dan zou ik me zeker zonder romper niet teveel zorgen maken denk ik. Ik hoop in elk geval dat het gauw afkoelt, voor alle kindjes, want dit is wel erg warm hoor... blegh.
pi_83599729
Goedemorgen! Allemaal de warme nacht overleefd?

Groof, hoe is het met R? Lastig hoor als ze het zo warm hebben!
pi_83599886
Het ging vannacht even heel hard onweren. Ik heb meteen gecheckt of alles goed was met Ivan, maar die sliep onverstoorbaar verder.

Door het gespreksonderwerp van gister heb ik Ivan gisteravond wat vaker gecontroleerd. Soms kun je elkaar wel bezorger maken!

Ik ben ook benieuwd hoe het met R. is.
pi_83599925
Mogge!

Lente heeft prima geslapen. Ikzelf moest alleen honderd keer plassen vannacht. 't Is ook niet zo handig om vlak voor het naar bed gaan nog twee koppen thee te drinken...

Lente doet tegenwoordig weer een ochtendslaapje. Maar zo vroeg, dat ze d'r ontbijtje overslaat. Om 7.00 krijgt ze borstvoeding en rond 9.00 uur is ze zo moe dat ik er geen boterham meer in krijg. Vervolgens slaapt ze tot 11.00/12.00 uur en dan eet ze pas weer met moeite een halve boterham.

Hoewel ik niet zo 'papperig' ben, heb ik 'r net toch maar eens een papfles gegeven van Biobim. Dan krijgt ze iig nog iets voedzaams binnen.

Kun je pap in een tuitbeker beker doen? Lente vertikt het namelijk om d'r fles zelf vast te houden. En uit een tuitbeker drinkt ze wel prima.
pi_83600105
Ik zou het gewoon proberen, Ssserpente. Mijn moeder zei gister nog dat ze mij vroeger yoghurt uit een tuitbeker gaf.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 09:56:50 #75
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83600113
Hee Serpente, typisch, die van mij (notoir slechte slaper vroeger) doet dat tegenwoordig ook. Soms zelfs een 3-uurs ochtendslaapje en een 3-uurs middagslaapje, ongelofelijk hoeveel tijd ik dan over heb. (vroeger meestal een slaapje van drie kwartier en eentje van ca 1,5 uur)
Ik vind het wel maf, maar goed hij heeft het duidelijk nodig (dreinerig, en gaat ook braaf meteen slapen als ik m in bed leg).
Het is nu echt 3 uur op, 3 uur af hier: 6 uur wakker, 9 uur/half 10 slapen, 12 uur wakker, 3 uur slapen, half 6/6 uur wakker, half 9/9 uur slapen. Hij gaat dus wel wat laat slapen 's avonds, maar het gaat zo goed nu, dat ik er niet te veel aan druf te morrelen.

Ik ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat, dan hebben we de verjaardag van mijn moeder. Ik heb afgesproken dat we mijn schoonmoeder om 3 uur ophalen, daarna is het nog 3 kwartier rijden. En 3 uur is dus normaliter net zijn slaapjestijd. Ik denk erover om hem vanochtend rond 11 uur uit bed te vissen. Dan kan hij om half 2 nog even in bed, en hopelijk slaapt hij ook nog wat in de auto. (en net zei ik nog dat ik niet te veel durfde te morrelen....)

Thomas slaapt trouwens al tijden in alleen een romper, en de laatste week zelfs in romper met arico aan. Het is een heet typetje En hij ligt ook op een warme kamer: bovenin een oud huis, gedeeltelijk schuin leitjesdak en gedeeltelijk plat dak. En dan lekker de avondzon erop. Gisteravond was het 33 graden boven.
Een keer (pre-airco) is het te veel afgekoeld 's nachts en toen meldde hij zich wel voor een dekentje. Sneu, maar beter dan oververhitting denk ik dan maar.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83600168
Dat vind ik geen morrelen, hoor Ca.ra! Dat is aanpassingen maken aan omstandigheden die jou goed uitkomen. Mijn ervaring is dat Ivan die dingen heel goed kan hebben. Op zulke dagen heeft hij een iets ander ritme (valt soms lastig te plannen, bijvoorbeeld doordat hij ineens niet slaapt in de auto of juist heel veel) maar de dag erna zit hij meestal in het vaste ritme.
pi_83600202
Ik heb zelf trouwens niet zo'n probleem met morrelen. Als Ivan in zo'n ritme zat zou ik misschien een keer proberen om zijn slaapje 's ochtends korter te houden (wakker maken na max. 45 minuten) en hem zijn middagslaap voluit te laten doen. Als ik dan na het ochtendslaapje een chagrijnige baby zou hebben, zou ik dat waarschijnlijk niet gauw nog een keer doen.

Maar goed, ik begrijp ook wel dat je geen zin hebt om te morrelen als alles voor je gevoel lekker loopt. Mooi toch? En geniet lekker van de tijd die je overhoudt!
  zaterdag 3 juli 2010 @ 10:12:00 #78
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83600305
Oh Ca.ra bij jou ook al zo warm. Dan heb ik hier vrij weinig te klagen... Alexa heeft nu met luier en zomerslaapzak het goed gehouden, geen zweet toen ze wakker werd iig en ze voelde ook normaal...

Maar echt morrelen, zoals claudia al zegt, is het toch niet echt?

Alexa heeft bijna hetzelfde ritme, maar soms kan het gewoon ff niet. We proberen altijd zoveel mogelijk rond haar slaapjes te plannen (hier dus van 0930-1230 en van 1630-1800). Ze zit hier dan ook een dag erna op haar eigen ritme terug. Maar ik herken je gevoel, ik ben ook altijd schijt dat als ik een dag wat verander, dat ze dan haar (voor mama ook fijne) ritme kwijt is. Gelukkig is mijn man daar heel gemakkelijk in en doen we het regelmatig. Schijnt trouwens dat je met een tweede daar veel gemakkelijk in wordt.
Alexa en Seth zijn lief
pi_83600356
Grappig, Ca.ra, dat Thomas ineens weer zoveel slaapt. Lente is ook van twee keer een kwartiertje per dag weer teruggegaan na twee flinke dutten.

En wat dat morrelen betreft: er is maar één manier om erachter te komen of het werkt en da's toch gewoon doen. Lastig hè? Vooral als het achteraf niet blijkt te werken.

Ik heb een vriendin beloofd om samen met haar dinsdagmorgen haar getuigschrift op te gaan halen in Leiden. Da's 150 km vanaf hier. En ik heb waarschijnlijk geen oppas, dus moet Lente mee. Da's ten eerste al lastig met d'r ontbijt, maar ik ben vooral niet zo gecharmeerd van de rijstijl van die vriendin. Ze heeft ook al twee keer een ongeluk gehad door haar eigen schuld (één keer zat ik er naast). Maar om nou met mijn auto te gaan is ook weer zo wat; ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten brengen, ze is niet achterlijk. Misschien vraag ik wel gewoon of ik eens in haar auto mag rijden, gewoon, omdat ik daar zin in heb of zo...
  zaterdag 3 juli 2010 @ 10:23:59 #80
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83600471
Het komt waarschijnlijk ook omdat we dit 'ritme' nog maar een week of 2 hebben, voorheen sliep Thomas altijd heel weinig. Voorheen was ik altijd heel makkelijk, die drie kwartiertjes die hij sliep, daar kon best makkelijk mee geschoven worden. Maar op de een of andere manier ben ik bang dat ik het hele mooie ritme van nu weer kwijt kan raken.

Aan de andere kant: Thomas is ongeveer tegelijkertijd begonnen met heel actief tijgeren. Ik denk dat hij, als hij geen spalken had, nu heftig aan het kruipen zou zijn geweest. Hij heeft ook een heel maf tijgertje nu, waarbij hij ook zijn heupen flink gebruikt en zich met zijn voeten afzet. De fysio is er heel blij mee, omdat het een asymetrische beweging is zoals die ook voorkomt bij het kruipen en die een goede stap is op weg naar leren lopen. Vooralsnog heeft hij gelukkig nog geen neiging tot kontschuiven . Hij komt echt razend snel vooruit nu, dus hopelijk houdt hij dit een tijdje vol.
Ik denk wel eens dat het samenhangt met het goede slapen, want al dat getijger kost natuurlijk bakken met energie.

Ik vind het ook grappig om te zien dat hij eerst voornamelijk bleef 'rondhangen' waar we hem neerzetten en waar wij ook zitten. Dan kachelde hij een beetje rond de salontafel ofzo. Maar de laatste dagen is meneertje echt op ontdekkingsreis. Dan gaat hij er vandoor richting keuken of naar zijn speelkamertje. En als hij dan in de keuken is en merkt dat papa en mama niet meer in zicht zijn (ik zit dan met gespitste oren op de bank te denken 'loslaten, loslaten') is het soms toch ineens wel eng en dan gaat hij piepen. De druif
pi_83600487
Haha, lastige situatie, Ssserpente. Ik zou waarschijnlijk een smoesje bedenken waardoor het handig lijkt dat ikzelf de auto meeneem.
pi_83600498
Oh, dat is lastig Sserpente. Heeft ze geen auto van een merk waar je altijd al eens in hebt willen rijden?

Ca.ra, dat is niet morrelen, dat is Thomas meenemen in jullie leven. En wat is het een knapperd trouwens. Ik ben blij dat je weer post, heb jullie wel gemist.

Groof, hoe is het met Raf?
Door alle klets hier was ik inderdaad ook ongerust geworden en toen Ko om half 12 wakker werd heb ik hem even getemperatuurd. 39,1 Ik schrok!
Voor het eerst de HAP gebeld, maar je kan eigenlijk niet zoveel doen. Nog een zetpil gegeven en daarna tussen ons ingelegd, ik was bang voor koortsstuipen.
Heerlijk geslapen alledrie.

Nouja, ik smeer hem weer naar mijn eigen topic.
pi_83600637
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 10:25 schreef oeke het volgende:
Oh, dat is lastig Sserpente. Heeft ze geen auto van een merk waar je altijd al eens in hebt willen rijden?
Ja of je bent al een tijdje op zoek naar een nieuwe auto, en hebt zo'n eentje op het oog! Proefritje!
pi_83600823
Haha, ik heb net een nieuwe auto. En de auto die zij heeft, hebben wij ook gehad. Daar gaat ze dus niet intuinen.

Misschien vindt ze het wel prettig als ik rij. Ze houdt niet zo van autorijden en was nogal onzeker achter het stuur. Maar ik weet eigenlijk niet of ze dat nu nog is.

Ik zie het echt niet zitten, Lente bij haar in de auto.
pi_83600860
Misschien moet je naderhand nog ergens naartoe en is het handig als je je eigen auto mee hebt?
pi_83600876
Je kunt ook zogenaamd de hand in eigen boezem steken: "Ik vind het eng als Lente in de auto zit bij iemand anders. Ik rijd dan liever zelf. Ik ben ook zo'n controlfreak!"
pi_83600903
"Lente wordt wagenziek in andere merken auto's."
pi_83600963
Ook al aan gedacht, maar daarvoor wonen we te dicht bij elkaar. Dat heeft ze zo in de smiezen.

Haar auto is ook echt heeel vies en stinkt vreselijk naar hond. En ze heeft al aangeboden dat Lente in het plakkerige autostoeltje van haar dochter kan. Ik heb nog geprobeerd om te zeggen dat ik 'die van mezelf wel meeneem, joh', maar zonder de echte reden te noemen, is dat natuurlijk vrij onpraktisch.
pi_83600979
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
"Lente wordt wagenziek in andere merken auto's."

Dat van die controlfreak is idd m'n laatste troef. Maar zo ben ik helemaal niet, dus die is nogal doorzichtig. Maar als niets anders werkt, moet ik 'm toch zo insteken, vrees ik.
pi_83601273
Lastig idd, maar anders zit je ook niet lekker!
pi_83601809
Hier geen koorts of verhoging meer vanmorgen

alleen wil ie nu niet slapen logisch ook, veel te warm
Huilt zich helemaal overstuur nu, dus ik ga er gauw heen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83602299
Fijn, Poppejans!

Lente slaapt al meer dan twee uur als een roosje. Die zit bommetjevol van die papfles natuurlijk, dat is ze niet gewend.

Hè, ik zit zo over een schema te dubben nog steeds. Ze 'moeten' op deze leeftijd twee broodmaaltijden per dag eten. En Lente eet met moeite een halve boterham per dag. En ze is al vrij dun, vind ik.

Haar schema is als volgt:

07.00: borstvoeding
09.00: 1/2 boterham
hiertussen nog ergens borstvoeding
12.00: 1/2 boterham
15.00: fruit
16.00: borstvoeding
18.00: avondeten (sinds kort met toetje (yoghurt) om zo de avondpap te laten vervallen.
19.00: 250 cc pyjamapap

En op de kinderopvang krijgen ze 's om 09.00 fruit ipv brood en rond 16.00 uur een koek oid. Daar krijgt ze dus nog minder brood binnen.

Hiernaast wil ik de avondfles laten vallen, dus zat ik te denken om 'r 's morgens pap te gaan geven. Maar dat zou dan in de plaats van de borstvoeding van 7.00 uur komen. Maar da's weer funest voor m'n borstvoedingproductie, vrees ik. Want m'n laatste voeding is al om 16.00 uur. Als ik de ochtendvoeding dat ook nog oversla...

Ik heb dit ook al even in het borstvoedingstopic gezet, excuses dus voor m'n crosspost. Maar misschien dat hier nog mensen lezen met een extra tip.

Wat denken jullie? Lekker doorgaan zo, of zou er een goed moment zijn om een papfles in te voeren?
pi_83602515
SSserpente, wow wat heerlijk dat ze al 2 uur slaapt, dat doet Wolf al helemaaaal nooit.
Nu slaapt ie trouwens gelukkig wel

Over dat brood eten, pap staat toch gelijk aan brood? Omdat ze al niet zo'n broodeter is zou ik 's ochtends gewoon pap ipv 1 boterham aanbieden, en dan gewoon 's middags brood
Op mijn CBschema van 6-12 maanden staat 1 a 2 boterhammen en bij 's ochtends ''of pap of brood''
edit: ik had over je BV productie heen gelezen
dan zou ik het gewoon laten zo hoor, je kan er moeilijk 2 boterhammen in duwen, en bovendien aan wat ik in je schema zie eet ze hartstikke goed
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83602620
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:53 schreef Poppejans het volgende:
SSserpente, wow wat heerlijk dat ze al 2 uur slaapt, dat doet Wolf al helemaaaal nooit.
Nu slaapt ie trouwens gelukkig wel

Over dat brood eten, pap staat toch gelijk aan brood? Omdat ze al niet zo'n broodeter is zou ik 's ochtends gewoon pap ipv 1 boterham aanbieden, en dan gewoon 's middags brood
Op mijn CBschema van 6-12 maanden staat 1 a 2 boterhammen en bij 's ochtends ''of pap of brood''
Dat heb ik vandaag gedaan. Om 9.00 uur heeft ze pap ipv een boterham gehad.

Maar op het kdv krijgt ze om 9.00 uur fruit. Dan heeft ze 's ochtends tot 12.00 uur dus enkel maar bostvoeding en een hapje fruit gehad. Da´s niet echt een stevig ontbijtje, vind ik.

Maar om 7.00 uur pap aanbieden ipv borstvoeding, is ook geen optie. Want dan staakt m´n productie.

Ik snap dat het lastig is om te volgen trouwens.
pi_83602689
Ssserpente: heb je overwogen om juist een borstvoeding te laten vervallen? Ivan zit nu al op drie flessen. Misschien heeft ze dan meer trek waardoor ze meer van haar boterham eet? Maar als haar gewicht juist je grootste 'zorg' is dan is het misschien weer helemaal niet handig om juist een borstvoeding te laten vervallen? Ik ben wel benieuwd wat ze hier in het borstvoedingstopic over zeggen.

Ik vind haar schema trouwens heel netjes. En zitten er in de pyjamapap geen granen?
pi_83602729
Ivan krijgt trouwens tussen 7 en 7:30 uur een flesvoeding, tussen 10 en 10:30 een fruithap en om 12 uur pas een boterham. Ik geef hem nu yoghurt na zijn fruithap omdat ik een fruithap ook niet zoveel vind.
pi_83602753
Sserpente, ik begrijp je zoektocht niet zo. Je geeft toch pap in de avond? Heb je al gekeken of daar granen in zitten? Waarom wil je van die fles af? Kun je anders rond die tijd nog een boterham aanbieden?

In het boek van Stephan Kleintjes staat dat met 2 tot 3 voedingen per dag/nacht je kindje al snel een halve liter drinkt. Deze halve liter is goed voor 30 % van de dagelijkse energie, 40 % van de eiwitten, 45 % van vit A en 90 % vit C.
Ik weet niet hoe oud Lente nu precies is maar het eten wordt vanzelf meer. En die bv is volgens mij behoorlijk goed voor haar.
Kunnen ze op het kdv geen brood geven ipv koek?
Is ze echt te dun? Jij bent zelf toch ook van de slanke?
pi_83602782
Op het kdv, na het lichte ontbijt eet ze dan meer brood?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:15:11 #99
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83603145
Oeke, je bent een lieverd!

Gek genoeg werd meneertje 5 voor 11 zelf wakker. Alsof ie het in de gaten had!

Serpente, ik denk eigenlijk meteen twee dingen: waarom pap, en waarom in een fles? En waar komen die twee broodmaaltijden vandaan? Heb ik nooit van gehoord eigenlijk

Persoonlijk zou ik niks doen dat de borstvoeding in gevaar kan brengen! Maar dat is ook omdat ik zelf eigenlijk-stiekem-langer-had-gewild dus misschien is dat ook weer gekleurd.

Ter vergelijking, een schema van Thomas (1 maand ouder)

7:30 klein bordje pap (met lepel) gevolgd door flesje
9:30 Fruithap
12:00 boterham met boter (sinds vorige week ook met roomkaas of rozenbotteljam)
14:45 flesje
18:30-19:00 warm eten (was 18:00, maar nu wat later ivm lange middagslaap)
daarna toetje (turkse yoghurt of danoontje)
20:00-20:30 flesje

Tussendoor drinkt hij nog water en roosvicee.

De laatste tijd wil hij wat meer dan 1 hele boterham, maar heel lang heeft hij die niet helemaal gegeten hoor. Nou heb ik makkelijk praten, ik heb een stevig ventje.

Thomastijger!
pi_83603156
Claudia, een borstvoeding laten vallen, voelt niet zo goed eigenlijk. Bovendien vreesik dan voor m’n productie. En in pyjamapap zitten ook granen idd, daar wees Oeke me ook al fijntjes op. Maar die wil ik tzt laten vervallen zodat ze gewoon na d’r avondeten naar bed kan. En Ivan eet z’n eerste boterham dus ook pas om 12.00 uur.

Oek, misschien is m’n zoektocht ook wel onterecht idd en zit ik voor niets te klooien. Goed dat je het zegt. En thanks voor de concrete bv-info. Op het kdv eet ze één boterham s middags.

Volgens mij zit ik me idd onterecht druk te maken en eet ze prima. Vooral ’s avond eet ze erg goed. En Nils en ik zijn allebei ook niet de diksten ja. Stom hè, dat je ineens zo kan gaan twijfelen?

Thanks voor het meedenken.
pi_83604376
Thomas wat goed

Hoe is het met de koortsige kindjes?
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 13:06:22 #102
5428 crew  miss_sly
pi_83604700
Sserpente, Senna krijgt ook ergens tussn 6-7 uur bv. Als we dan uitgespeeld zijn in bed of moeten werken, staan we op en gaan ontbijten. Doordat het zo kort op de bv is, eet ze vaak niet heel veel, maar ze krijgt iig wel de ontbijtstructuur mee, zeg maar. Soms eet ze een boterham (tegenwoordig ineens zonder korstjes ) maar vaak geen hele. Dan krijgt ze ergens tussen ontbijt en lunch iets van fruit. Rond 12 uur brood bij de lunch en dat varieert van 1 tot 2 boterhammen. GEwoon 2 broodmaaltijden dus, maar ik maak me er, zeler zolang ze nog bv krijgt, gewoon maar niet druk om hoeveel ze er nu daadwerkelijk van binnenkrijgt. Ik vind het belangrijker dat ze de dagstructuur een beetje door gaat krijgen: ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, eventueel nog wat als we laat eten, avondeten, bad-pap en naar bed. Met hier en daar dus voorlopig een bv
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')