Oh, das inderdaad handig!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 18:54 schreef Ca.ra het volgende:
Aah, korstjeslente...
Tip voor de zwemmers onder ons: zwembadje verwarmen met zonne-energie. Vers water erin, afdekken met een opengeknipte vuilniszak en de zon verder het werk laten doen. Hier was het water om 6 uur zó warm geworden dat er nog een lading koud bij mocht.
Wij hebben alleen een keukenboilertje, voor grotere hoeveelheden warm water moeten we dus naar de badkamer. Scheelt heel wat gesleep met emmers zo!
Rienk niet, die heb ik met zn armen los met het 'lapje.' Maar slapen? Egniequote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:37 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau en Rienk hebben een zwoele middag gedeeld![]()
Ze ligt nu volledig uitgeput in bed te knorren.
Neequote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:49 schreef Ssserpente het volgende:
Zijn er geen foto's van Rienk en Isabeau?
Op de kamer van mijn zoon is het 33 graden. Hij heeft alleen een luiertje aan. verder ook geen lakentje ofzo. En dan de ventilator aan, op zijn buik en benen gericht (niet op z'n hoofdje).quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:01 schreef Takkembah het volgende:
Lentewow.... Hopelijk voel je je er niet rot bij
Ff hier een praktisch vraagje... hier is het 25 graden binnen. Wat hebben jullie beebs aan als ze slapen voor de nacht??? Ik heb Alexa hier enkel een zomerslaapzak aan, maar heb het idee dat dat nog te warm is
Oeh Vlindur, je mag babies echt niet te warm aankleden hoor. Dat vind ik echt zorgelijk veel. Ik zou op z'n minst de romper eronderuit doen en de deken weg. Ik kan me voorstellen dat je niet zonder de puckababy durft.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:12 schreef Vlindur het volgende:
Op Rienk zn kamer is het 31 graden en die ligt in zn romper onder een deken en in een puckababy![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Isabeau en Rienk![]()
Maar Sorbo en ik hadden het wel errug gezellig!![]()
En Esmee eet!![]()
![]()
En kijk R dan, hoe gaaf!
Wat een mooi stel bij elkaarquote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:12 schreef Vlindur het volgende:
Op Rienk zn kamer is het 31 graden en die ligt in zn romper onder een deken en in een puckababy![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Isabeau en Rienk![]()
Maar Sorbo en ik hadden het wel errug gezellig!![]()
En Esmee eet!![]()
![]()
En kijk R dan, hoe gaaf!
Hij heeft het verder helemaal niet heet ofzo hoorquote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:14 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Oeh Vlindur, je mag babies echt niet te warm aankleden hoor. Dat vind ik echt zorgelijk veel. Ik zou op z'n minst de romper eronderuit doen en de deken weg. Ik kan me voorstellen dat je niet zonder de puckababy durft.
Leuke foto.
En toch zou ik het echt minderen. Volgens mij is dit gevaarlijk, bij een temp van 25 graden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hij heeft het verder helemaal niet heet ofzo hoorZn ruggetje is nat, maar verder is hij niet warm ofzo
En zonder deken slaapt ie niet
Hoe moet ik het minderen dan? Het enige wat ik kan doen is de romper uit, dat was ik toch al van plan, maar verder staan zn deur en raam open en lucht het dus wel goed.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:20 schreef Groofsken het volgende:
[..]
En toch zou ik het echt minderen. Volgens mij is dit gevaarlijk, bij een temp van 25 graden.
Hij Heeft de deken echt nodig ja, anders blijft ie schoppen. Hij heeft net ook weer een uur met zn armen los gelegen en hoe moe hij ook is, hij gaat niet slapen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien kun je tussendoor een keer zijn temperatuur opnemen, Vlindur, gewoon om te kijken of die inderdaad niet hoog is? En de romper uitlaten scheelt natuurlijk alweer een laagje! Heeft hij echt een deken nodig of voldoet een laken misschien ook?
Ik begrijp heel goed dat je hem in zijn Puckababy laat slapen, hoor, en ik heb ook serieus overwogen om op zo'n Maxi over te stappen. Nachtrust is zo belangrijk voor jezelf en ook voor je baby. Misschien is hij er op een bepaald moment zelf echt aan toe om zonder te slapen. Toch wil ik je deze informatie niet onthouden van de Puckababysite:
"Als de baby deze reflexen meer onder controle heeft, begint hij ook met het verder ontwikkelen van gericht grijpen, rollen, optrekken, zitten en staan. Deze ontwikkelingen zijn ingrijpend voor een baby omdat ze eraan moeten wennen en hiermee moeten oefenen. Vaak zie je dat als een baby zich kan optrekken dat hij dat ook doet in bed. Dat brengt onrust met zich mee, maar die onrust heeft wel degelijk een functie en is altijd tijdelijk! Alle ouders maken mee dat hun kind in bed steeds gaat staan en dan gaan huilen omdat hij niet weet hoe hij terug moet. Door wel steeds te gaan staan, leert hij hoe hij ook weer moet gaan zitten. Vaak maken ouders zich hier zorgen over, maar dat is absoluut niet nodig! De baby heeft dit nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen en zich de nieuwe "trucjes" eigen te maken."
Je hebt groot gelijk! Het is misschien ook wel fijn om te lezen dat de onrust erbij hoort en tijdelijk van aard is. Je schreef dat Rienk ineens aan de rol was en dat is vast geen toeval. Met die nieuw verworven superkrachten worden allerlei dingen ineens veel interessanter dan slapen!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:50 schreef Vlindur het volgende:
Maar cold-turkey overstappen doe ik gewoon niet![]()
Hij trekt nog niet op, hoor! Ik heb alleen maar de interesse gezien. Nu hij zich voort kan bewegen komt hij natuurlijk op allerlei interessante plekken en die wil hij ook wel eens vanuit een andere hoek zien.quote:
Hier kan ik nog aan toevoegen dat je met Rienk terwijl je langzaam de Puckababy afbouwt 'tummy time' in kunt lassen in de Puckababy. Dan leert hij wat hij kan doen als hij bijvoorbeeld per ongeluk op zijn buik terechtkomt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:00 schreef Groofsken het volgende:
En ze moeten sowiewso hun armpjes vrij hebben vanaf het moment dat ze kunnen rollen. Dus dan mag een pucka niet meer. Ik weet ook hoe spannend die overstap is, mijn dochter sliep ook in zo'n ding. Maar echt, gewoon doen, hij went er echt aan.
Ow, haha, ik loop meteen wel hard van stapelquote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij trekt nog niet op, hoor! Ik heb alleen maar de interesse gezien. Nu hij zich voort kan bewegen komt hij natuurlijk op allerlei interessante plekken en die wil hij ook wel eens vanuit een andere hoek zien.Maar optrekken moet ik eerst zien voor ik het geloof. Desalniettemin is het misschien geen gek idee om de bodem in box en bed helemaal omlaag te doen. Hij is de laatste paar dagen ookal zo ontzettend bezig met de spijlen in het bed.
Slaapt Stef verder wel makkelijk, dus dat je hem niet in hoeft te stoppen? Dan zou hij zijn warmte natuurlijk ook juist via de onderkant kwijt kunnen met helmpje op. En maak je geen zorgen, we wonen in Nederland dus deze warme dagen zijn heel beperkt.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:08 schreef Incantrix het volgende:
Níet googelen op oververhitting..Nu kan ik niet meer normaal slapen zo lang het warm is buiten
Pfff, en constant maar denken dat dat helmpje eigenlijk asap op zijn koppie moet 's-nachts.. Nu durf ik al helemáál niet meer! Nouja, misschien maar beter dat hij op zijn buik is gaan slapen. Hoef ik ook niet te twijfelen, ofzo
Denk niet aan een roze olifantje!quote:
Nou Linde was er jaloers om en die zegt nu elke keer als er geluid uit Esmee komt "nee je moet Linde zeggen! Lin-de!"quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:20 schreef Ssserpente het volgende:
Stiem, wat lief. Wie weet, zegt ze het vaker.
O echt? Even terugkijken.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:23 schreef Groofsken het volgende:
Srepente, R sliep niet, hij dook op zijn tafeltje om met zijn mondje de laatste kruimels op te eten.
Maar hij sliep bij de venquote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:24 schreef Stiemie het volgende:
Oei Groofsken geen idee. Even binnen heel voorzichtig en langzaam af laten koelen bij de ventilator en dan kijken of zijn temperatuur zakt?
Ik heb er geen verstand van, hoor, maar toen ik met Ivan in het ziekenhuis lag had hij regelmatig zo'n soort temperatuur doordat hij bij me lag en het daar warm van kreeg. Ze hielden hem toen goed in de gaten omdat ze uit wilden sluiten dat hij een infectie had, maar de verpleegkundigen gingen er vrij relaxed mee om en legden hem een half uur voor het temperaturen even bij me weg zodat hij officieel net een acceptabele temperatuur had. Zijn temperatuur zakte dan ook echt wat. Daardoor is de associatie tussen een warme omgeving en een iets hogere temperatuur hebben voor mij ook heel logisch, maar misschien is dat wel niet zo? Of misschien werkt het anders voor pasgeboren omdat die hun temperatuur moeilijker op peil kunnen houden?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:26 schreef Incantrix het volgende:
Oh, jeumig Groofs! Ik weet het niet, wat onze huisarts ooit zei was dat een mens koorts kan krijgen van 2 dingen: een infectie of vermoeidheid. (Bij tandjes slapen ze slechter, hence de koorts bijv.)
Dat was het ook wel.. In eerste instantie vraag je je dan wel een beetje af of mensen het zouden merken als je het ding stiekum in de kliko zou mikkenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:28 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, Nijna, terecht, hoor!
Fijn, Trix, lijkt me echt rot: een huilende Stef en een helpmje (ik ga het niet meer verbeteren, jullie weten wat ik bedoel) dat nog scheef zat ook.
Lastig, Groof, Wat Stiem zegt idd.
Ja, dat is wel waar: als Stef lang bij me drinkt (zeker bij dit weer) wordt hij wel warmer ook.. Volgende keer toch eens aan de huisarts vragen hoe dat dan weer zitquote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, hoor, maar toen ik met Ivan in het ziekenhuis lag had hij regelmatig zo'n soort temperatuur doordat hij bij me lag en het daar warm van kreeg. Er was dus geen sprake van koorts maar wel van verhoging. Ze hielden hem toen goed in de gaten omdat ze uit wilden sluiten dat hij een infectie had, maar de verpleegkundigen gingen er vrij relaxed mee om en legden hem een half uur voor het temperaturen even bij me weg zodat hij officieel net een acceptabele temperatuur had. Zijn temperatuur zakte dan ook echt wat. Daardoor is de associatie tussen een warme omgeving en een iets hogere temperatuur hebben voor mij ook heel logisch, maar misschien is dat wel niet zo?
Je kunt voor je gemoedsrust altijd even met de huisartsenpost bellen, hè?
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:22 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Nou Linde was er jaloers om en die zegt nu elke keer als er geluid uit Esmee komt "nee je moet Linde zeggen! Lin-de!"
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:25 schreef oeke het volgende:
Oh, dat is lastig Sserpente. Heeft ze geen auto van een merk waar je altijd al eens in hebt willen rijden?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
"Lente wordt wagenziek in andere merken auto's."
Dat heb ik vandaag gedaan. Om 9.00 uur heeft ze pap ipv een boterham gehad.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:53 schreef Poppejans het volgende:
SSserpente, wow wat heerlijk dat ze al 2 uur slaapt, dat doet Wolf al helemaaaal nooit.
Nu slaapt ie trouwens gelukkig wel
Over dat brood eten, pap staat toch gelijk aan brood? Omdat ze al niet zo'n broodeter is zou ik 's ochtends gewoon pap ipv 1 boterham aanbieden, en dan gewoon 's middags brood
Op mijn CBschema van 6-12 maanden staat 1 a 2 boterhammen en bij 's ochtends ''of pap of brood''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |