abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83349079
Het vorige deel: Het grote babietjestopic deel 31

09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
5 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_83349083
Laatste reacties:
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:58 schreef Stiemie het volgende:
Klinkt heerlijk Ca.Ra!

Wij zijn weer terug van 15 dagen heerlijk relaxen op Texel. Zo lekker ontspannen daar Groot vrijstaand huis met ruime tuin met zandbak, schommel en speelhuisje, dus we hebben genoten. Mijn kleine piuishaarbaby is alleen in eens geen pluishaarbaby meer

[ afbeelding ]

Zo nu eerst eens beginnen met een beetje teruglezen.
quote:
Op zondag 27 juni 2010 08:39 schreef huuphuup het volgende:
Esmee
quote:
Op zondag 27 juni 2010 00:06 schreef Ca.ra het volgende:
Ach kijk nou, Esmee is een echt pluishaardametje aan het worden!
De vakantie klinkt heerlijk, Stiemie. Texel is inderdaad een leuk eiland. Lekker fietsen en natuurlijk op het strand spelen. Hmmmm ik krijg er helemaal zin in.
quote:
Op zondag 27 juni 2010 08:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan heeft ook geen sta-reflex! Nooit gehad en het staan interesseert hem nog steeds niet. Ik probeer hem wel eens even op zijn benen te zetten en te juichen als ik even wat spanning voel, maar hij lacht meer om mij dan om het staan.

Ik maak me geen zorgen, maar dat komt ook doordat ik op andere gebieden wel zie dat hij zich ontwikkelt. Hij heeft altijd veel gedraaid en is nu druk bezig met kruipen. Als hij die dingen niet zo doen zou ik me denk ik ongeruster maken, hoewel werkelijk iedereen benadrukt dat sommige kinderen gewoon meer tijd nodig hebben. Je wilt gewoon zeker weten dat er niet iets lichamelijks is dat hem belemmert om zijn grove motoriek te ontwikkelen, en ik zou het ook best fijn vinden om te weten wat ik zou kunnen doen om hem te prikkelen.
pi_83349109
Als Ivan iets trouwens niet wil dan bied ik hem daarna wel iets anders aan. Ik heb erover nagedacht en het er met mijn lief over gehad of dat wel slim is, aangezien hij op een bepaald moment een verband gaat leggen. Maar als hij wat ouder is willen we hem ook niet bijvoorbeeld een toetje ontzeggen als hij weinig van zijn avondeten eet omdat hij het niet lekker vindt.

Gisteravond kreeg Ivan bijvoorbeeld een bakje met tomaat en komkommer. Eerst pikt hij de tomaatjes eruit, want die vindt hij lekker en kan hij makkelijk eten. Komkommer vindt hij niet heel vies maar ook niet heel lekker. Hij speelt er een tijdje mee, sabbelt er wat aan, maar hij krijgt er niets van binnen. Omdat hij dan wel erg weinig heeft gegeten krijgt hij nog een rijstwafel van me.
pi_83349130
Ik wil absoluut niet iemands zorgen bagatelliseren want ik ken het betreffende kind niet en ik weet niet wat er allemaal speelt.

Je moet alleen onderscheid zien te maken of je zorgen reëel zijn. Je moederinstinct kan daar wat in betekenen.
Het komt echter zelden voor dat er echt iets aan de hand is in de ontwikkeling bij je kindje en is dat wel zo dan heb je nog hulpmiddelen zoals spreidbroekjes, helmpjes en ook daar wordt je mee geholpen dus je zorgen aankaarten kan nooit kwaad.

Ik put alleen uit eigen ervaring en op het gebied van motorische ontwikkeling bij kinderen heb ik die toevallig. Mijn kinderen kropen niet, rolde niet en gingen pas staan en lopen met resp 25 en 19 maanden.
Nu zijn het twee normale jongens van 5 en 9 die prima kunnen bewegen dus al die zorgen van toen waren voor niks (zoals mij ook toendertijd door artsen werd voorgehouden).
pi_83349151
Ik doe het met eten ook zo, Claudia. Wel gewoon altijd alles blijven aanbieden maar bied rustig wat anders gezonds aan als het kind op dat moment geen zin heeft.
Ik laat mijn oudere kinderen ook kiezen met eten. Wat willen jullie vandaag eten, waar hebben jullie zin in? (en dan niet iedere dag friet of pannekoeken )
pi_83349190
quote:
Op zondag 27 juni 2010 09:08 schreef lily het volgende:
Ik wil absoluut niet iemands zorgen bagatelliseren want ik ken het betreffende kind niet en ik weet niet wat er allemaal speelt.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Weet je wat het is: in het algemeen kan ik wat je zegt helemaal onderschrijven, maar als het om mijn eigen kind zou gaan zou ik toch graag gerustgesteld worden. Het lijkt me ook lastig om enerzijds relaxed te zijn en te zien waar het schip strandt terwijl je er ook juist zo bewust mee bezig moet zijn zodat je bijvoorbeeld afplatting binnen de perken houdt en andere nadelige fysieke gevolgen tijdig onderkent. Heel lastig hoor, Groofsken. Ik ben benieuwd hoe je er maandag over denkt. Soms is je hart luchten al even genoeg, en soms is het tijd voor actie.

Ik vind het trouwens altijd wel heel fijn om een tegengeluid te horen, lily. Dikke kans dat het allemaal vanzelf (of met een beetje hulp en sturing) goedkomt.
pi_83349255
Jazeker, Claudia.
Ik heb ook makkelijk praten nu want ik praat achteraf. Toen maakte ik me net zo hard zorgen.
Nu met Leah dus niet omdat ik het al twee keer heb meegemaakt (kan ook weer gevaarlijk zijn natuurlijk).

Toch denk ik dat je goed naar je kind moet kijken. Wat ik al zei; moederinstinct is heel sterk. Groofsken geeft aan dat ze het eigenlijk bij R vindt passen. En hij is een blije baby die zich goed voelt dus de kans dat er iets mis lijkt me klein.
Luister goed naar je gevoel en kijk naar je kind. En als je je echt zorgen maakt blijven zeuren bij artsen want ook zij hebben het wel eens mis.
pi_83349427
Stiemie, welkom terug. Wat ontzettend fijn dat je zo'n lekkere ontspannen vakantie hebt gehad. En wat is Esmee een mooi meisje

Groof, ik had ook niet zorgvuldig gelezen, sorry. .

Ca.ra, ook al zo'n lekker dagje gehad.

Karin, wat fijn dat het zo goed gaat met Lars en nr.2. Wij hebben hier geen verschil gemerkt tussen 1 en 2.

Vanmorgen ging de peer er heel makkelijk in. Tot nu toe lust hij alles wat ik hem geef. Het fruit iets liever dan de avond hap. We hebben nu al met succes 8 dingen kunnen introduceren.

En we hebben geen reactie op de provocatie gezien . Geen bloed in de ontlasting of andere dingen. al hoewel ik me blijf afvragen of een flees met koemelk wel voldoende is om het darmslijmvlies zo te irriteren dat het gaat bloeden. De artsen verzekeren me van wel, maar ik vraag het me af
Binnenkort een evaluatie en dan gaan we denk ik terug naar normale voeding.
  zondag 27 juni 2010 @ 09:43:48 #9
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83349551
Aoraki, wat fijn!! Ik hoop dat het echtechtecht weg is!!

Stiemie, wat een mooie Esmee heb je daar

Bluh, Stef is dus sinds 5 uur wakker en is doodmoe.. Het feest is weer begonnen: op bed leggen = brullen Wennen met het helmpje is dus ook brullen, vooral net toen lief 'm opzette. Dat brak mijn hart wel even hoor, tjemig.. Om 10 uur mag, volgens het schema, de helm weer af. Nu is hij echt enorm huilerig en is dus de vraag: komt het van de helm, of komt het van vermoeidheid? Vanmidsag lassen we waarschijnlijk een pauze in het wennen in, als het té warm is vind ik het zielig. Het is een cosmetisch hulpmiddel en howel ik graag wil, weiger ik mijn kind eronder te laten lijden..
3!
  zondag 27 juni 2010 @ 10:11:12 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83350032
Nog niet in het andere topic gelezen, maar mijn eerste reactie over een sta-reflex is dat Sasha die ook nooit gehad heeft. Als ik die optilde om met zijn voetjes op de grond te zetten dan hield hij ze keurig in een spreid-zit omhoog.
En toch liep hij toen hij 1 jaar en 2 wk oud was. Dus ook dat is niks gezegd...

Oscar deed, doet het nu ook weer.
Ik zie heel vaak bij anderen dat kindjes al heel snel bij papa en mama op schoot staan etc. etc. Dat hebben die van mijn nooit gedaan want er kwam idd nooit spanning of druk op die beentjes. Liever de lucht in was het devies.
Maar idd, als je je zorgen maakt, dan zou ik er gewoon even achteraan gaan.
Zeker omdat je voorkeur vermoed Groof. Osteo kan, maar een kinder-fysiotherapeut kan ook prima hoor.

Ik blijf Osteo's gewoon eng vinden... Zoals mijn eigen fysio zei: ik ben er met mijn kind van 11 geweest, prima hulp, echt fijn, maar met een baby zou ik nooit gaan.
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 23:33 schreef amaranta het volgende:
Sommige osteopaten zetten fysiotherapie op de factuur zodat je het wel vergoed krijgt

Kijk hier wel mee uit, als je nl. naast de osteo ook fysiotherapie wil of nodig hebt voor je kind kan je uiteindelijk wel in de knoop komen met de totale vergoeding...

[ Bericht 33% gewijzigd door BE op 27-06-2010 10:17:38 ]
pi_83350051
Haha, Claudia, tuTTebel!
  Moderator zondag 27 juni 2010 @ 10:44:29 #12
5428 crew  miss_sly
pi_83350777
Stiemie, welkom terug! En fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad. En Esmee, schatje

Fijn Aoraki dat er geen reactie is op de provocatie!

Karin, wat goed dat de overstap goed lijkt te gaan.

Ik bied Senna geen alternatief als ze niet wil eten. Ze eet inmiddels vrijwel met de pot mee, en daar moet ze het mee doen. Ze krijgt wel altijd yoghurt (eventueel met wat fruit, zeker als ze slecht gegeten heeft) als toetje.

Ze wil nu trouwens vandaag wel weer meer bv, en omdat ze ziek is geweest en het zo warm is, krijgt ze dat ook. Ik bouw later wel weer af naar twee keer per dag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83350825
Bah Trix, ik kan me voorstellen dat je hart dan breekt. Vooral omdat je 'm nog niet kan vertellen dat het voor z'n eigen bestwil is. 't Is ook niet niks natuurlijk, met dertig graden wennen aan een helmpje. Sterkte.

Lente is vanaf vannacht drie uur wakker en heeft aan een stuk gehuild. Ze had zo'n pijn dat ze niet wist waar ze het zoeken moest. Ze bleef maar kronkelen en draaien. Omdat ik bovenaan twee witte streepjes zie, weet ik het aan tandjes, maar net rook ik weer die vieze, specifieke ontoken-oorgeur. En jawel, weer een vies oor. Ze ligt nu met een paracetamolletjes op bed. Ik heb 'r rechtovereind in het voedingskussen gezet en dat lijkt wel te helpen, geloof ik.

Ik weet het echt niet meer hoor, met die oorontsteking. Morgen een homeopaat bellen...

[ Bericht 21% gewijzigd door Ssserpente op 27-06-2010 11:05:08 ]
  Moderator zondag 27 juni 2010 @ 10:50:22 #14
5428 crew  miss_sly
pi_83350945
trix, wat naar dat hij het wennen zo naar vindt. Wat Sserpente zegt, je kunt hem niets uitleggen en alleen maar met pijn in je hart doen wat goed is voor hem. En met deze temperaturen zal dat geen pretje zijn.

Groofs, wij zijn trouwens ook naar een osteopaat geweest met Senna ivm de krampjes enzo en ik heb wel het idee dat dat geholpen heeft. Heb er ook meer goede dingen over gehoord.

Ach Sserpente, arme Lente wat rot zeg, telkens die oorontsteking, en dan nu ook nog tandjes die doorkomen.
pi_83351055
Stiemie welkom terug, en wat een schitterende foto zeg

En Senna weer beter, fijn! Vraagje trouwens Miss, drinkt Senna behalve die 2 borstvoedingen die ze normaal krijgt ook nog andere dingen? En hoeveel dan? Timo drinkt nog steeds 4 voedingen bij mij..

Aoraki super dat het goed gegaan is! Spannend wel zeg..

Och arme Lente toch.. Heel veel beterschap meisje

En Stef ook dikke

En wat zorgen maken betreft, dat doe ik zelf ook regelmatig behoorlijk.. Timo is nu haast 11 maanden en kan nog steeds niet zelf zitten of staan met steun van box, tafel of wat dan ook.. Maar elke keer als ik me zorgen maak probeer ik dat even te uiten en te controleren of de zorgen wel terecht zijn. En tot nu toe waren ze dat niet, gelukkig maar. Hij wil gewoon zó graag met mij knuffelen constant, t is echt een enorme plakdoos Als ik hem neerzet dan laat ie zich direct tegen me aanvallen om me een grote kus en knuffel te geven maar toch zou ik wel héél graag willen dat hij zelf kan zitten, ik wil zo graag met m fietsen
  Moderator zondag 27 juni 2010 @ 11:02:32 #16
5428 crew  miss_sly
pi_83351260
Chan, Senna krijgt de hele dag door water aangeboden. Ik heb zo'n rietjesbeker van de Hema en die staat de hele dag ergens waar ze hem zelf kan zien, zodat ze ook kan aangeven dat ze wil drinken. Tijdens het eten staat hij op tafel en dan geeft ze ook regelmatig aan wat te willen. Als ze neit vaak genoeg zelf aangeeft te willen drinken, bied ik de beker zelf aan. Verder drinkt ze niet echt iets anders eigenlijk. Natuurlijk krijgt ze ook vocht binnen van fruit en yoghurt. Ik heb wel eens geprobeerd thee aan te bieden bij ontbijt en lunch, maar dat wil ze niet. Ook een vers vruchtensapje niet. Ik hoop wel dat ze zo voldoende vocht binnenkrijgt, maar juist daarom blijf ik die bv maar doorgeven. Ow ja, en ze krijgt ook een papfles waaruit ze wisselend iets tussen de 80 en 160 cc drinkt voor het slapen gaan. En vaak nog een avond- of nachtvoeding.
  zondag 27 juni 2010 @ 11:11:54 #17
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83351467
ahhhh Ssserpente; wat ontzettend zielig voor je lieve meisje... oorontsteking is zooo vervelend en pijnlijk Mijn neefje en beide nichtjes hebben er ook veel last van gehad... uiteindelijk hebben ze de amandelen bij 2 van de 3 verwijderd en daarna ging het ook beter met de oortjes...(mijn kleinste nichtje heeft echter nog steeds heeeeel veel oorontsteking inclusief stink-looporen....)
sterkte ermee

@Trix; vandaag ook weer oefenen met het helmpje? ik ben benieuwd hoe het gaat... kan me voorstellen dat het soms wel even moeilijk is.

ik zag een ontzettend mooie Esmee langskomen, wat krijgt ze mooie krulletjes bovenop! fijn dat de vakantie leuk was!

Senna is weer beter lees ik! wat fijn Miss! van8 ook weer goed gegaan??

Aoraki wat zal je opgelucht zijn dat het nu goed lijkt te gaan

en aaaaaah wat een lieve Timo

Ik ben ff niet zoveel online de laatste en komende dagen; moet veel werken... (en ik kolf snachts niet meer). Maar ik lurk wel regelmatig even hoor.
Hier gaat alles goed. Evie doet het zo goed allemaal! van8 weer heerlijk geslapen; iets na 20 u op bed en pas om 10 uur er weer uit en nu ligt ze heerlijk te spelen

mijn bekken was nog niet helemaal goed. Dus vrijdag mijn SI-gewricht weer 'gemobiliseerd'; gevolg; nu alweer 2 nachten veeeeeeel pijn... hoop dat het nu deze keer goed gaat....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83351538
Groofs, wat vervelend dat je je toch een beetje zorgen maakt
Maar zou de kinderfysio verder niks voor jullie kunnen betekenen? Dat due R. wat vaker gaan zien
Moet zeggen dat ik zelf niet van de alternatieve genezers ben
En weet dat je absoluut niet moet gaan vergelijken met andere baby's he! Ieder kind ontwikkelt zich op zn eigen tempo

ach gos Lenthe alweer oor trammelant, ZO zielig!
Kan een KNO arts niks voor haar doen? of helpen oordruppels wel een poosje?

En Stef die het wennen van de helm nog niet zo leuk vindt en niet slapen wil
Gister hier ook een moeilijke slaper, puur door de warmte denk ik. Heb hem nu na 1,5 uur in bed gekregen net

Vlindur, ik moet binnenkort toch ook maar naar Duitsland , zie ik helemaal blij dat je kan bestellen op die Hipp site, dus veel in mn mandje gedaan en doorloop het bestelproces; kan je alleen met creditvard betalen en die heb ik niet en verzendkosten naar NL van 10 euro is eigenlijk ook wel debiel
Ze hebben echt superveel aanbod in smaakjes!!! ik wil ook!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 27 juni 2010 @ 11:21:08 #19
95408 Incantrix
pi_83351662
Lente Meisje toch.. Wat vervelend Ssserpente, oorpijn is ongelooflijk naar en ik kan me goed voorstellen dat je zo ondertussen met je handen in het haar zit. Dikke Voor jullie allebei..

En owja, we hadden inderdaad sowieso al bedacht dat we Stef tussendoor vaker iets te drinken aan moeten bieden, maar nu met dat gezweet onder die helm wordt dat nog eens extra belangrijk. Ga zo meteen even zijn tuitbeker pakken! Ik lees hier trouwens al meermaals over een rietjesbeker, is dat gewoon een beker met een rietje erin vast ofzo? Volgens mij is een tuitbeker eigenlijk niet heel handig voor de ontwikkeling van de spieren in de mond, toch?

En ja, dat helmpje. We zitten er toch wel mee in onze maag, in die zin dat je gewoon heel veel zin hebt het ding de hoek in te gooien als je kind er zo van gaat huilen. Als hij huilt met traantjes is hij écht verdrietig, en nu zie je dan telkens zo'n verdrietig koppie met zo'n traantje uit een oogje..
3!
pi_83351822
Wat handig dat Senna uit een rietjesbeker drinkt! Dat doet Timo dus niet.. En ook niet uit een tuitbeker, of uit een gewone beker, hij laat het gewoon langs zn mond weer naar buiten lopen.. Ik wil eigenlijk 1 borstvoeding minder geven en dan in plaats daarvan ander vocht maar ik ben bang dat hij dan te weinig binnen krijgt als hij dan niet goed drinkt.. Op het cb zeiden ze dat hij maar 300 ml binnen hoeft te krijgen inclusief alle melkproducten, maar dat vond ik zo weinig..

Evie wat heerlijk zeg dat je zo lekker lang slaapt Timo wil al een paar avonden niet slapen, dus gaat laat naar bed en is standaard om half 7 wakker. Nou ja, ik ben allang blij dat hij niet meer standaard om 5 uur wakker wordt
pi_83351854
Oh bah, Incantrix...wat rot dat Stef er zo last van heeft

hier staat van alles over bekers enzo

en Lente zoveel last van oorpijn. Erg vervelend en pijnlijk. Ik kan erover meepraten want ik had het ook veel als kind, ik weet dat nog, hoe pijn dat doet.

Chan, Timo een knuffelkont leuk is dat

en Evie die zo heerlijk lang slaapt...12 uur...perfect!
  zondag 27 juni 2010 @ 12:40:21 #22
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83353917
Goedemiddag allen! Ik heb een deel van mijn zorgen alweer weggeslapen . Dank voor alle lieve reacties, en fijn om te lezen dat die sta-reflex blijkbaar ook bij meer kindjes 'ontbreekt'.

Verder ben ik vanochtend met de kindjes naar een plas gereden. Vanochtend stond ik op, en dacht ik ineens 'dat moet toch kunnen' . Dus tijdens R zijn eerste slaapje tas ingepakt (kleedje, fruit, flesje, koekje, boterham), toen heel hard geduimd dat R zo lang mogelijk zou slapen met het idee dat we dan wel 2,5 uur weg konden blijven . En alles werkte mee en ging perfect. We hadden de beste plek in de schaduw, R heeft zich voorbeeldig gedragen, hij lag echt te lachen en te genieten en S heeft heerlijk gespeeld aan de waterrand . Het was zo leuk en fijn . Oh, echt voor herhaling vatbaar dit .

Alleen jammer dat al die kleine guppen op andere tijden slapen, dat wel. Ik had een vrindin gesmst of ze ook zin had om te komen, maar haar kleine sliep natuurlijk net als ik er twee wakker had. Er komt een tijd... Oh kan ik me nu al op verheugen, met z'n allen afspreken bij de plas en dan allemaal kindjes van 3+ die zich geweldig vermaken de hele dag.
  zondag 27 juni 2010 @ 12:41:29 #23
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83353955
Oh Incantrix, dat lijkt me ook heel moeilijk om te zien, dat je kindje het zo naar vindt .
pi_83355749
heel ff een egopost.

thomas heeft ineen 39.3 koorts. ik had niks aan hem gemerkt, want hij is ontzettend vrolijk. maar zijn bolletje voelde zob warm. 39.3 dus... hij heeft nog nooit koorts gehad, drinkt nogsteeds goed... geen diarree. zou het de zesde ziekte kunnen zijn? en moet ik maar gewoon afwachten? bij welke temp. zouden jullie pcm geven?
pi_83358098
Lily zocht jij nou nog een zomerhoedje voor Leah? Ik heb er hier eentje die inmiddels te klein is, van dpam.
Ik weet helemaal niet of het je smaak is maar wie weet. (*ff foto zoeken)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83358332

Er staat maat 2 in, ik weet niet zo goed hoe groot dat is, Amélie's hoofd is niet heel groot, ik wil het best opmeten eventueel, ik gok 42 cm ofzo dat het ding is?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 27 juni 2010 @ 15:07:32 #27
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83358801
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:42 schreef Aoraki het volgende:
heel ff een egopost.

thomas heeft ineen 39.3 koorts. ik had niks aan hem gemerkt, want hij is ontzettend vrolijk. maar zijn bolletje voelde zob warm. 39.3 dus... hij heeft nog nooit koorts gehad, drinkt nogsteeds goed... geen diarree. zou het de zesde ziekte kunnen zijn? en moet ik maar gewoon afwachten? bij welke temp. zouden jullie pcm geven?
Kan natuurlijk vanalles zijn.

De vijfde/zesde ziekte begon ook wel zo bij beide kinderen, dus het zou kunnen. Eerst twee dagen koorts (zonder echt heel veel last, gewoon goed gedronken enzo allebei), inderdaad net wat boven de 39 graden hier ook. Toen een dag niks en daarna vlekjes. Bij R zie je ze al niet meer, bij S nog een beetje.

Sterkte .
pi_83359084
Aoraki, ik geef pcm vanaf 39
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:53 schreef huuphuup het volgende:
Er staat maat 2 in, ik weet niet zo goed hoe groot dat is, Amélie's hoofd is niet heel groot, ik wil het best opmeten eventueel, ik gok 42 cm ofzo dat het ding is?
maat 2 is 68 (46 cm is te groot in ieder geval)

ik pm je
pi_83360045
Chan, bij Timo heb ik het idee dat ie gewoon een heel tevreden jongetje is die het allemaal wel best vindt. Tenminste, zo kwam ie over op de meet. Superrelaxed!

Miss, lekker bv laten drinken toch, als ze zo ziek is geweest. Wel fijn dat ze zo is opgeknapt. Gek hè, hoe snel dat kan gaan. Lente is ineens ook weer helemaal beter; heeft weer energie voor tien.

Hoop voor je dat het goed komt, BJ. En sterkte met werken met dit warme weer. ’t Is iig lekker koel in het zh.

Poppejans, ik ben al met Lente naar de KNO-arts geweest. Tot het eerste jaar doen ze er niets aan.

Leuk vooruitzicht he, Groof. Ik kan me daar ook op verheugen! Fijn dat je je beter voelt! En leuk dat je vanmorgen gewoon hebt gedaan wat in je opkwam! Dat zijn de leukste momentjes.

Huup, je mag je benen wel een scheren!
pi_83360117
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:47 schreef Ssserpente het volgende:
Chan, bij Timo heb ik het idee dat ie gewoon een heel tevreden jongetje is die het allemaal wel best vindt. Tenminste, zo kwam ie over op de meet. Superrelaxed!

Miss, lekker bv laten drinken toch, als ze zo ziek is geweest. Wel fijn dat ze zo is opgeknapt. Gek hè, hoe snel dat kan gaan. Lente is ineens ook weer helemaal beter; heeft weer energie voor tien.

Hoop voor je dat het goed komt, BJ. En sterkte met werken met dit warme weer. ’t Is iig lekker koel in het zh.

Poppejans, ik ben al met Lente naar de KNO-arts geweest. Tot het eerste jaar doen ze er niets aan.

Leuk vooruitzicht he, Groof. Ik kan me daar ook op verheugen! Fijn dat je je beter voelt! En leuk dat je vanmorgen gewoon hebt gedaan wat in je opkwam! Dat zijn de leukste momentjes.

kreng hahaha
ik moest hardop lachen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83361106
quote:
[b]Op zondag 27 juni 2010 15:47 schreef

Arme Stef, Thomas en Lente.

Ik vind het heel sneu dat Lente nu wéér last heeft van haar oor en dat Stef zijn helmgewenning bovenop zijn andere sores krijgt. Groot gelijk dat je hem in jouw tempo aan de helm went, Icantrix.

Ik zou trouwens ook niet naar een alternatieve genezer gaan, maar dat is vooral omdat ik niet in alternatieve geneeswijzen geloof. Ik weet dat er een baby'tje is overleden na bezoek aan een osteopaat, maar als de ouders erbij blijven, goed opletten en bepaalde grenzen bewaken dan moet zoiets niet kunnen gebeuren. Het blijft een uitwas.

Oh, en ik wou Stiemie nog welkom aan het vasteland heten! Wat is Esmee toch een leukerd.
pi_83361294
Is osteopathie dan alternatief?

De osteopaat die ik ken is een fysiotherapeut van origine en heeft er 5 jaar voor gestudeerd, en daarnaast nog een paar jaar voor osteopaat.
pi_83361385
Fijn trouwens, lily, dat overzicht van bekers. Van mij had het overzicht nog wel wat gedetailleerder gemogen. Ik bied Ivan 's ochtens bij zijn fruithap en 's middags bij zijn groentehap water aan. Hij drinkt zijn water uit een gewone beker met hulp van mij. Inmiddels doet hij dat al heel goed en verslikt hij zich bijna niet meer. Hij heeft nog niet door hoe hij precies met de beker om moet gaan, maar hij pakt de zijkant wel zelf vast en weet ook dat de beker omhoog moet. (Soms stort hij zichzelf wel eens naar beneden, maar goed. )

Ik ga de volgende keer bij het consultatiebureau vragen of mijn aanpak handig is. Ik zie nog steeds geen reden om een tuitbeker of rietjesbeker te gebruiken.
pi_83361481
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:22 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn trouwens, lily, dat overzicht van bekers. Van mij had het overzicht nog wel wat gedetailleerder gemogen.
in dat overzicht staat een link waaronder weer meer staat... (bij de rietjesbeker).
pi_83361483
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:20 schreef lily het volgende:
Is osteopathie dan alternatief?

De osteopaat die ik ken is een fysiotherapeut van origine en heeft er 5 jaar voor gestudeerd, en daarnaast nog een paar jaar voor osteopaat.
Er is een reden dat amaranta het erover had dat sommige osteopaten hun diensten op de factuur noteren als fysiotherapie: fysiotherapie valt onder reguliere geneeswijzen en wordt vergoed en osteopathie valt onder alternatieve geneeswijzen en wordt alleen in bepaalde aanvullende verzekeringen vergoed.

Het valt natuurlijk niet uit te sluiten dat osteopathie op een bepaald moment erkenning krijgt en voor reguliere geneeswijze door mag gaan, maar zover is het nu nog niet en ik ben zelf wel blij met de hoge eisen die er aan en door de wetenschap worden gesteld (met name voor wat betreft bewijsbaarheid).
pi_83361643
ach zo,
dus je hoeft niet eerst fysiotherapeut te zijn...
pi_83361645
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:24 schreef lily het volgende:

[..]

in dat overzicht staat een link waaronder weer meer staat... (bij de rietjesbeker).
Ah, ik zie het: normale ontwikkeling van de mondfuncties. Ik zie er staan dat het niet noodzakelijk is om eerst uit een speciale beker te drinken maar een baby meteen uit een gewone beker mag drinken. Er staat bij 'vanaf 8 maanden', maar Ivan dronk meteen al (d.w.z., vanaf 6 maanden) uit een gewone beker.

Wat ik trouwens niet begrijp is de opmerking dat kinderen vanaf ongeveer 12 maanden met een rietje kunnen leren drinken. Waarom is het nodig dat ze dat leren?
pi_83361812
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:28 schreef lily het volgende:
ach zo,
dus je hoeft niet eerst fysiotherapeut te zijn...
De Wikipedia-pagina geeft een behoorlijk goede, objectieve beschrijving.
pi_83361936
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:28 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp is de opmerking dat kinderen vanaf ongeveer 12 maanden met een rietje kunnen leren drinken. Waarom is het nodig dat ze dat leren?
Dat weet ik eigenlijk ook niet. Ik heb het mijn kinderen nooit bewust geleerd en er dus ook nooit eerder over nagedacht.
Die van mij hebben gewoon heel slecht uit een tuitbeker gedronken.

Wel goed van Ivan dat hij al zo snel uit een beker drinkt. Ik ga het Leah ook zo snel mogelijk leren.
pi_83362325
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De Wikipedia-pagina geeft een behoorlijk goede, objectieve beschrijving.
oh ja, ik zat hier en dat beeld past bij de osteopaat die ik toevallig ken

Ik heb hem laatst toevallig gesproken omdat David nekklachten had en wist niet beter dan dat hij fysiotherapeut was maar hij bleek nu osteopaat te zijn gespecialiseerd in kinderen.
  zondag 27 juni 2010 @ 16:42:07 #41
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83362501
Claudia drinken uit een gewone beker kan toch nooit slecht zijn? Die "moet" hij uiteindelijk toch gaan gebruiken. Ik stel het gebruik van een gewone beker alleen liever uit omdat het zo'n geklieder is. Esmee heeft sinds de vakantie de rietjesbeker van Linde helemaal ontdekt. We hebben eerst een tuitbeker gegeven (geen antilek) maar daarmee was het vooral de sport om er heel hard mee te schudden en dan te zien tot hoever je de inhoud weg kon slingeren De antilek rietjesbeker was ook geen succes want ze moest er zo hard aan zuigen dat ze het op gaf. Ze drinkt het liefst water en roosvicee is juist vies.

Stef dus toch aan de helm. En het staat hem hardstikke goed zag ik! Maar wel lastig zeg met dit weer. En zeker als er ook nog tandjes dwars gaan zitten.

En Lente weeeeeer een ooronsteking. Arm ding. Is er nog een soort van actieplan vanuit de huisarts of kunnen ze er weinig aan doen nu ze zo klein is?

Ik las ook nog iets over een sta reflex, maar dat is bij mijn kleine spaghetti-beentje ook nog totaaaaaal niet van toepassing. Die is alleen maar aan het rollen en frusti aan het doen omdat het zitten niet wil lukken. Verder schuift ze de kamer door al is het niet echt kruipen. Handig zo'n houten vloer daar kan je lekker op schuiven natuurlijk.

Ik heb met Esmee trouwens een ostheopaat bezocht toen ze echt nog een mini was. We werden gek van het vele huilen en dan probeer je zeg maar alles. Overigens mocht ik er gewoon bijblijven en leek ze na de behandelingen echt rustiger en meer ontspannen. Hij liet me zien wat hij bij haar deed en eigenlijk leek het helemaal niet heftig. Heel zachtjes op haar rug iets losmaken of drukken. Ik hield haar tijdens de behandelingen vaak zelf op schoot/tegen me aan en Esmee vond het zo wel prima. Na 3 maanden ging het stukken beter, maar ik kan dus niet zeggen of het door de ostheopaat, de reflux-medicijnen of de magische 3-maandengrens beter ging. Misschien een mix van de 3?

Oh en het eten gaat echt zo goed nu. Zolang ze alles maar zelf in haar mondje mag stoppen, gaat alles oke. Ze eet nu appel, banaan, brood, krentenbol, patat (duh!), pannenkoek en de allergrootste favoriet is vanillekwark. Dan komt er een enorme pruillip als het op is Had ik al gezegd dat ik zo dol op mijn kleine pluis ben
pi_83362551
Die kindjes die overleden zijn die zijn overleden na een behandeling bij een cranio-sacraaltherapeut, dat gaat wel weer een stap verder dan osteopathie, maar het wordt vaak op een hoop gegooid.

Hou me ten goede hoor, ik heb er ook helemaal niets mee verder en ik heb de boel de hele tijd argwanend in de gaten gehouden maar goed, wij hadden uiteindelijk het gevoel van de fysio niets meer te kunnen en alleen maar te moeten afwachten. Naar een osteopaat gaan was een laatste strohalm en dat heeft in ons geval erg goed uitgepakt.
Ik weet niet of we het aan de osteopaat toe kunnen schrijven (ik denk meer een samenloop van omstandigheden) maar uiteindelijk ben ik erg blij dat we de stap toch gezet hebben. Bij de 6 maanden meting viel Amélie weer onder de helmgrens terwijl ze er eerst boven zat. Inmiddels is van de schuine afplatting nagenoeg niets meer te zien en de platte achterkant is al enorm bijgetrokken en trekt elke dag nog meer bij. En dat allemaal dankzij zo'n stomme voorkeur die dan weg is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83362727
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:39 schreef lily het volgende:

[..]

oh ja, ik zat hier en dat beeld past bij de osteopaat die ik toevallig ken
Het wordt uit de Wikipedia-pagina duidelijk dat de osteopathie is gebaseerd op verouderde ideeën over de werking van het menselijk lichaam, net als bijvoorbeeld de homeopathie. De kracht van zulke geneeswijzen is volgens mij dat de genezers kijken naar de mens en het lichaam als geheel. Ik heb zelf ooit een internist getroffen die op zo'n manier met mij omging en dat vond ik heel prettig. En natuurlijk bieden ze hoop daar waar reguliere geneeswijzen vaak niets meer te bieden hebben. In combinatie met anekdotische bewijzen die mondeling en via het internet worden verspreid verklaart dat de populariteit wel.

Ik wil andermans keuze voor alternatieve geneeswijzen niet afkraken, hoor, maar ik hoor zo weinig skeptische tegengeluiden dat ik vind dat er wel eens aandacht aan besteed mag worden.
pi_83362835
Drinken uit een rietje schijnt goed te zijn voor de spraakontwikkeling, althans dat werd mij verteld op het CB. Aan de andere kant, ik heb als eenjarige nooit uit een rietje gedronken en klets aardig. Al zeg ik t zelf.
pi_83362858
homeopathie heb ik niks mee
pi_83362950
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:48 schreef lily het volgende:
homeopathie heb ik niks mee
Daar heb ik inderdaad ook helemaal niets mee
En over het algemeen heb ik de mening en het oordeel van (gespecialiseerde) artsen ook heel hoog staan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83363003
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:48 schreef bodpa09 het volgende:
Drinken uit een rietje schijnt goed te zijn voor de spraakontwikkeling, althans dat werd mij verteld op het CB. Aan de andere kant, ik als eenjarige nooit uit een rietje gedronken en klets aardig. Al zeg ik t zelf.
ja, ach..

Ik heb mijn zonen op dat gebied met niks gestimuleerd. Ik was gewoonweg niet goed op de hoogte of te laks en was het mijzelf te lastig.
Ze kunnen beiden prima praten, nooit problemen mee gehad (met dat juist weer niet). Ook kunnen ze uit een rietje en beker drinken tegenwoordig

Ik denk dat vooral als kinderen problemen hebben het belangrijk is om dingen wel te stimuleren maar ja, dat weet je niet vantevoren heh

Ik weet nu hoe dan ook meer en zal het zeker toepassen (maar ook niet altijd want ik ken mezelf en ben nogal gemakzuchtig)
pi_83363022
Ik ga met Lente naar een homeopaat. Dwz, ik ga eerst nog even de ha bellen, die had gezegd dat ik dat moest doen als de penicilline niet aansloeg. Die heeft dat trouwens wel gedaan, maar dat was maar van korte duur dus.

Ik zie homeopathie niet als alternatief voor reguliere geneeswijzen en zal ook altijd eerst dat traject doorlopen. Maar vooral nu Lente zo'n pijn heeft, wil ik dit iig nog wel even geprobeerd hebben. De meeste homeopaten zijn trouwens artsen. Tenminste, hier in Goes wel.
pi_83363158
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:43 schreef huuphuup het volgende:
Die kindjes die overleden zijn die zijn overleden na een behandeling bij een cranio-sacraaltherapeut, dat gaat wel weer een stap verder dan osteopathie, maar het wordt vaak op een hoop gegooid.
Onder welke noemer viel dat volgens jou dan? Ik heb begrepen dat het om een osteopathische behandeling ging waarbij het kind in een positie werd gemanoeuvreerd die niet goed is voor baby's. Maar hey, ik haal mijn informatie uit een aflevering van, ik geloof, Netwerk, en die journalisten blinken niet bepaald uit in degelijk onderzoekswerk.
quote:
Hou me ten goede hoor, ik heb er ook helemaal niets mee verder en ik heb de boel de hele tijd argwanend in de gaten gehouden maar goed, wij hadden uiteindelijk het gevoel van de fysio niets meer te kunnen en alleen maar te moeten afwachten. Naar een osteopaat gaan was een laatste strohalm en dat heeft in ons geval erg goed uitgepakt.
Ik weet niet of we het aan de osteopaat toe kunnen schrijven (ik denk meer een samenloop van omstandigheden) maar uiteindelijk ben ik erg blij dat we de stap toch gezet hebben. Bij de 6 maanden meting viel Amélie weer onder de helmgrens terwijl ze er eerst boven zat. Inmiddels is van de schuine afplatting nagenoeg niets meer te zien en de platte achterkant is al enorm bijgetrokken en trekt elke dag nog meer bij. En dat allemaal dankzij zo'n stomme voorkeur die dan weg is.
Dat is dus het probleem dat ik heb met anekdotisch bewijs: jij hebt er baat van gehad, maar je weet niet zeker dat het daardoor kwam. Er zijn ongetwijfeld talloze mensen die er geen baat bij hebben gehad maar minder gauw hun verhaal op het internet plaatsen (zo gaan die dingen). Daarbij komt dat de menselijke psyche op een manier werkt waarbij vaak verbanden worden gelegd die niet bestaan (zie bijvoorbeeld dit boek met een linkje naar een VPRO-aflevering erover, reuze interessant).

Kortom: ik ben heel skeptisch, maar ik begrijp ook wel dat vanuit jouw oogpunt (of beter gezegd: vanuit het oogpunt van de ouder) 'baat het niet dan schaadt het niet' zwaarder weegt dan wetenschappelijk bewijs!
pi_83363599
Snap ik hoor dat je sceptisch bent, dat ben ik zelf ook. Maar goed, daarom zei ik ook, ik weet niet hoeveel er aan de osteopaat te wijten is, ik ga er vanuit dat het gewoon een combinatie van dingen is. En in principe heb ik de reguliere geneeswijzen ook een stuk hoger staan dan het alternatieve circuit. Maar goed, als je min of meer klaar bent in het reguliere circuit dan kan ik me dus voorstellen dat je verder gaat kijken in de hoop dat daar wel iets werkt.

Waar ik absoluut niet voor ben (sorry voor mensen die dat dus wel doen) is éérst naar een alternatief genezer stappen en daarna pas naar een reguliere genezer. Dat zou nooit mijn keus zijn en ik ga eerst helemaal tot het einde in het reguliere proces, ook geen dingen door elkaar wat mij betreft.

En het ging idd om die netwerk aflevering. Cranio-sacraaltherapie is weer wat anders waarbij de baby in een soort foeteushouding wordt geforceerd en van daaruit eenzelfde filosofie als osteopathie wordt 'genezen'. Maar door die foeteushouding komt de kin teveel op de borst waardoor de luchtwegen niet vrij zijn, kindjes kunnen dan stikken. Net als bij die draagzakken een tijdje terug. In het nieuws werd toen gezegd dat draagdoeken slecht zijn voor baby's want er waren kindjes doodgegaan in draagdoeken, achteraf bleek dat het om draagzakken ging van een bepaald type. Het verschil is wellicht niet heel groot maar er is wel verschil.
Chiropractie en cranio-sacraaltherapie zou ik persoonlijk nooit met mijn baby overwegen. Daar vind ik het beide teveel ingrijpend voor. (ongeacht wat voor ervaringen anderen ermee hebben.)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83363757
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:06 schreef huuphuup het volgende:
Waar ik absoluut niet voor ben (sorry voor mensen die dat dus wel doen) is éérst naar een alternatief genezer stappen en daarna pas naar een reguliere genezer. Dat zou nooit mijn keus zijn en ik ga eerst helemaal tot het einde in het reguliere proces, ook geen dingen door elkaar wat mij betreft.
zo denk ik er ook over
pi_83364049
Sorry, Huup, ik zag dat je cranio-sacrale therapie al genoemd had! Ik had niet goed gelezen. Meestal ga ik naar aanleiding van dit soort 'actualiteiten' wel googelen om meer informatie te vinden, maar die aflevering van Netwerk was zo slecht dat ik die behoefte niet had.
pi_83364215
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:48 schreef bodpa09 het volgende:
Drinken uit een rietje schijnt goed te zijn voor de spraakontwikkeling, althans dat werd mij verteld op het CB. Aan de andere kant, ik heb als eenjarige nooit uit een rietje gedronken en klets aardig. Al zeg ik t zelf.
Ik vond het een curieuze opmerking, maar er zit nog iets in ook!

"Drinken met een rietje is een motorische vaardigheid die kinderen leren tussen de 12 maanden en 2 jaar (5). Voor het drinken met een rietje moet de mondmotoriek dus alweer verder ontwikkeld zijn dan bij het drinken uit een beker. Een voorwaarde voor het kunnen drinken met een rietje is dat het kind eerst goed kan kauwen. Door het kind met een rietje te laten drinken kan de zelfstandigheid worden gestimuleerd en wordt het plezier vergroot. Het kind kan namelijk de kartonnen drinkpakjes zelf makkelijk vasthouden en de kans op veel knoeien is minder groot door de kleine opening. De drinkpakjes hebben ervoor gezorgd dat kinderen steeds jonger met een rietje kunnen drinken (7). Een ander voordeel van het drinken met een rietje is dat de lipmotoriek wordt verstevigd, zodat de tong beter en gemakkelijker in de mond gehouden kan worden (5). " (Bron)
pi_83364603
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

"Drinken met een rietje is een motorische vaardigheid die kinderen leren tussen de 12 maanden en 2 jaar (5). Voor het drinken met een rietje moet de mondmotoriek dus alweer verder ontwikkeld zijn dan bij het drinken uit een beker. Een voorwaarde voor het kunnen drinken met een rietje is dat het kind eerst goed kan kauwen. Door het kind met een rietje te laten drinken kan de zelfstandigheid worden gestimuleerd en wordt het plezier vergroot. Het kind kan namelijk de kartonnen drinkpakjes zelf makkelijk vasthouden en de kans op veel knoeien is minder groot door de kleine opening. De drinkpakjes hebben ervoor gezorgd dat kinderen steeds jonger met een rietje kunnen drinken (7). Een ander voordeel van het drinken met een rietje is dat de lipmotoriek wordt verstevigd, zodat de tong beter en gemakkelijker in de mond gehouden kan worden (5). " (Bron)
Ja minder knoeien tot ze hard in het volle pakje knijpen

Amélie gaat straks voor het eerst bbq-en
nouja wij gaan bbq'en, en zij krijgt stukjes mango, stukjes paprika en een klein stukje vlees van de bbq.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 27 juni 2010 @ 17:37:10 #55
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83365093
Huup daarvoor hebben ze deze uitgevonden! Ideale dingen!

pi_83366190
Geniaal ding, Stiemie. Wat bedenken wij mensen toch mooie uitvindingen!

Ivan is zo leuk met zijn stapelringen aan het spelen. Ik vind het fantastisch speelgoed. Vroeger had ik ze zelf ook.

pi_83368086
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:27 schreef huuphuup het volgende:
Ja minder knoeien tot ze hard in het volle pakje knijpen
nee, nee

je moet ze wel leren ze aan de "oortjes" vast te houden
klepjes openklappen en ze daaraan vasthouden
  zondag 27 juni 2010 @ 19:24:26 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83368834
.

[ Bericht 99% gewijzigd door BE op 27-06-2010 19:25:03 ]
pi_83368884
ja zeg BE niet weer posten en dan weghalen hè... je bent joshua niet!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 27 juni 2010 @ 19:31:25 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83369031
Wel!
pi_83369888
quote:
Op zondag 27 juni 2010 19:31 schreef Brighteyes het volgende:
Wel!

ik quote em maar, straks is ie weer weg

Zeg hoe doen jullie dat als jullie kindjes met water spelen buiten? In een badje ofzo zeg maar, hoe lang laat je je kindje daarin zitten dan? Wij hebben geen parasol dus ik fungeer als sunblock met mn brede schouders maar ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoelang wel lang genoeg is geweest zeg maar. Hebben ze het na een half uurtje wel gezien of kunnen ze rustig een uur of 2 spelen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83370116
Lente houdt het na een half uurtje max wel voor gezien, hoor. Dan glibbert ze eruit, voorover op het gras, en wil ze per se met d'r natte lijfje aan me hangen. Ik fungeer sowieso nogal als klimrek de laatste tijd. Tijdens het koken hangt ze ook het liefst aan een been. Echt heel handig..!
pi_83370372
Ja na een half uur houd ik het wel voor gezien meestal Vandaar dat ik het vraag. Als ze nou nog minstens een keer zoveel door kon spelen dan is het wel een idee om af te wisselen met B. maar als een half uur wel beetje max is dan is het wel prima zo.

Klimrek hier ook <3 ik vind het wel gezellig
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83370665
De stapeltoren is hier ook groot succes Claudia! (Niet dat hij ze al terug op dat ding kan plaatsen hoor, maar gewoon om op te bijten en mee te gooien en rammelen)
Wolf heeft deze, in iedere ring zit een rammeltje

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83370716
Ik verheug me er best alweer op dat Leah wat mobieler gaat worden

zeg vinden jullie D op deze foto niet net Leah
en op dezeook wel alleen is ie hier wat ouder
pi_83370738
Lotte ging er vandaag om 13:45 in en kwam er om 15:00 pas weer uit. Misschien zelfs iets later nog. Toen had ze het wel koud, ondanks bijvullen met warm water. Maar na afdrogen en ff lekker wat drinken en op schoot hangen was het weer goed.

En ze kan kusjes geven
Lotte!
Noah!
pi_83370862
Huup Finn houdt het gemakkelijk een paar uur vol. Vandaag heeft hij de hele middag in de tuin gespeeld en dan was het in het badje en dan er weer uit op het gras met de bal spelen en daarna weer het badje in, hij had de grootste lol! ik zag trouwens in het foldertje van de lidl dat ze daar komende week kleine parasolletjes vor 5,99 in de aanbieding hebben
Overigens stond het badje onder de parasol!

Hij begint steeds meer stapjes los te zetten! Vandaag toch wel 1,5 meter van de stoel naar mij toe
Hij is trouwens vannacht helemaal lek geprikt door een mug Ik denk een stuk of 8/9 keer, gelukkig lijkt hij er weinig last van te hebben.
pi_83370866
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tuurlijk zit er iets in.
Ik zeg nooit iets ongefundeerds. En heb een bul van dezelfde universiteit als Twinkly, dus het is allemaal ontzettend wetenschappelijk verantwoord ook nog.
pi_83370888
Huup, hier wel altijd onder de parasol maar dan meerdere keren kort. Omdat hij niet zitten kan en ik het zittend op mn knieeen wel al gauw zwaar vind worden. of eventjes 10 minuten in de zon in het grote bad van opa en oma samen met mij er in.
Maar als ze zelf goed kunnen zitten is natuurlijk ideaal, al zou ik het absoluut niet lang doen zonder parasol hoor! Ook met goede zonnecreme is het niet verstandig met deze felle zon lang te doen.
Schaduw opzoeken kan natuurlijk ook.

Ik mis echt een tuin momenteel, we vertoeven veel bij mn ouders in de tuin, zalig! Hij slaapt zelfs buiten in de schaduw op het gras, zo schetig

[ Bericht 10% gewijzigd door DustinHenderson op 27-06-2010 20:30:37 ]
  zondag 27 juni 2010 @ 20:27:27 #70
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83371033
Hier staan de badjes ook altijd in de schaduw. Mijn zoon wil er alleen niet in, die ligt er liever naast .

En Lily, wat was je zoon toch een ook een leuk babietje, ongelooflijk schattig .
pi_83371379
Ze zit echt ín mijn schaduw hè, wat normaal een parasol doet dat doe ik dan ik hang dr echt overheen
FTA zo'n klein parasolletje is misschien wel een optie, even gaan gluren bij de lidl dan. Op zich hebben de buren megaparasols staan waar ik zo onder mag met Amélie maar dan zit ik ook gelijk aan de buurvrouwen en hun kinderen vast dat vind ik wat minder dan.

Nouja goed, ik hou het maar bij het half uurtje zo, en als we ooit een eigen tuin hebben met schaduw dan kan ze langer dus.

Lily ze lijken idd

FTA wat geweldig tof dat Finn los loopt! ook al zijn het maar een paar stapjes. Knap hoor!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83371477
Oh, ja...wij zaten natuurlijk ook in de schaduw. onder een grote boom. Daar was het met wind af en toe nog best fris
Lotte!
Noah!
pi_83372120
Lekker met de kleintjes in het water . Wij moeten ook maar eens een badje kopen voor in de tuin.

Met Thomas gaat het nog steeds hetzelfde. Hij lacht, hij speelt, heeft al zijn flessen op en ook nog eens heel zijn warme hap (voor het eerst). Hij heeft een middag slaapje gedaan en ligt nu weer heerlijk te slapen.... Hij heeft alleen nog steeds 39.1 koorts. en was iets huileriger dan dat we gewend zijn. Gek kind
pi_83372592
Heb het nog even nagekeken huup vanaf ma 5 juli is het pas, overigens hebben ze ze bij de blokker ook alleen daar zijn ze net iets duurder 9,95.
Ik snap dat je geen zin hebt om tussen de buurvrouwen te zitten! Daar zou ik ook niet zo'n zin in hebben!
Donderdag en vrijdag ben ik thuis dan zou je ook hier mogen komen met je kleine meid!

Gaaf he dat los lopen, hij deed het vanmiddag voor het oog van een hoop mensen! *Trots*

Aoraki beterschap voor je kleine man! Wel vervelend die koorts met dit weer!
pi_83372655
Goed bezig, Finn!

Lente staat af en toe ook even los, tot ze erachter komt.

Ze leek de hele dag nergens last van te hebben en een uurtje geleden is ze lekker gaan slapen. Om net weer huilend en een vies oor wakker te worden. Terwijl ze een pcm heeft gekregen nb, maar dat leek vannacht uit niet te helpen. Na een slokje bv slaapt ze nu weer, maar ik vrees het ergste vannacht.
pi_83372838
Beterschap Aoraki, wat vervelend.

FTA lief <3 dan zijn wij al op vakantie dus dat wordt hem niet, maar ik hou hem in mn achterhoofd!
5 juli zijn we dus ook weg maar misschien toch maar eens bij blokker kijken. Misschien is het wat voor op het strand ofzo op vakantie. We hebben zo'n mini-strandtentje gekocht voor haar voor als ze in slaap valt ofzo, heeft ze in elk geval iets in de schaduw en zandvrij om in te tukken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 27 juni 2010 @ 21:04:18 #77
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83372913
Huup Had jij nou dé slaaptip?
pi_83373397
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:04 schreef mikoxx het volgende:
Huup Had jij nou dé slaaptip?
Haai

is dat zo? heb ik dé slaaptip?
mijnes ligt anders een feestje te bouwen op t moment hoor zolang ze niet huilt laat ik haar lekker liggen, ze valt vanzelf wel in slaap, en zo niet, dan niet...

sup? is het drama vanavond?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 27 juni 2010 @ 21:16:29 #79
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83373492
Ko heeft vannacht doorgeslapen dankzij dé tip van huup
pi_83373615
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:16 schreef mikoxx het volgende:
Ko heeft vannacht doorgeslapen dankzij dé tip van huup

ik ga even teruglezen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 27 juni 2010 @ 21:20:31 #81
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_83373724
Dit schrijft Oeke in het dreumestopic

Kobus heeft de hele nacht doorgeslapen!
Met dank aan een tip van Huup.
Nog wat joghurt en een stukje brood en banaan ging er nog in na het avondeten
.
pi_83373923
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:20 schreef mikoxx het volgende:
Dit schrijft Oeke in het dreumestopic

Kobus heeft de hele nacht doorgeslapen!
Met dank aan een tip van Huup.
Nog wat joghurt en een stukje brood en banaan ging er nog in na het avondeten
.
oooooooooooh!
ik zit helemaal het babytopic door te spitten

Ja nee, gewoon, meer eten erin. Dat was de truuk volgens mijn cb. Amélie werd ieder uur wakker 's nachts en had echt honger, volgens het cb was de truuk om meer eten aan te bieden overdag, iedere twee uur iets ofzo en na het avondeten een schaaltje volle yoghurt met een lepel gewone brinta erdoor. Of gewoon iets anders te eten, als ze maar iets eten.

Blij dat het voor Kobus werkt! Jammer genoeg werkt het bij Niels niet en hier is het momenteel weer stil op de babyfoon, de afgelopen twee weken heeft het iig gewerkt.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83374008
Jahoor, gewoon eten erin proppen!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83374108
Hihi, net thuis, aan het bijlezen en zie ik dit. Dank Huup. Maar misschien was het ook gewoon mazzel. De laatste dagen sliep hij steeds iets langer. Dus vandaag tot 7 uur.
We merken het wel. Hij ligt momenteel lekker te tukken, maar op beduidend minder voedsel dan gister dus wie weet.
pi_83374159
Huup met gewone brinta? door yoghurt? mogen ze dat? ohw wauw dat ga ik proberen maar dan 's ochtends.. Timo wil helemaal níks meer eten ineens, nou ja behalve dus yoghurt.. daar krijg je trouwens heel vieze poepluiers van, een alleen maar yoghurtetende baby maar met een beetje brinta erdoor krijgt ie nog wat meer goeie dingen binnen

Finn wat goed jongen! Met publiek nog wel

Pff Timo wil ook niet slapen nu, hij ligt lekker te spelen nu hier in de kamer.. met koorts ook.. zal wel door de kiezen komen die al 3 weken op knappen staan..
pi_83374544
Haha Oeke, het zou zomaar toeval kunnen zijn hoor Kobus heeft natuurlijk ook wel net zn kiesje door dus dat zal voor hem vast een pak onrust schelen. Misschien gaat ie wel een beetje slaap inhalen ofzo komende tijd.

Chan ja mijn cb adviseert gewone brinta, voor volwassenen zeg maar. Daar zit niets anders in qua ingrediënten dan in de babyversies behalve dan dat er minder suiker inzit. Ik heb de pakken daarna nog eens vergeleken omdat het me zo sterk leek maar het verschil zit echt daarin.
Ik doe meestal een klein schaaltje volle yoghurt en dan een eetlepel en dan de yoghurt heel eventjes laten staan, door de brinta dikt het nog wat in namelijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83374677
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:36 schreef huuphuup het volgende:
Haha Oeke, het zou zomaar toeval kunnen zijn hoor Kobus heeft natuurlijk ook wel net zn kiesje door dus dat zal voor hem vast een pak onrust schelen. Misschien gaat ie wel een beetje slaap inhalen ofzo komende tijd.
Dat zou lekker zijn!
pi_83374865
Och jemig Chan ik lees nu pas van die kiezen, het zit jullie ook niet mee hè wat tandjesleed betreft
ik hoop dat ze snel door komen.

Hier staan er twee op springen geloof ik en ik ben er best een beetje benauwd van na het lezen van de 'avonturen' van Kobus
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83374976
Kiezen? Krengen is een betere naam!
Sterkte Chan en Huup. En Timo en Amelie natuurlijk!
pi_83377261
Jeumig, wat een slapeloos (tanden)leed hier.

Dit was een uurtje geleden. Ik zag wel dat één boventand bijna door is.

Trusten!
pi_83377506
Agos, arme Lente.....het houdt ook maar niet op he, arm ding!
Is ze nu wel lekker aan het slapen?

Lars ging vanavond in eerste instantie ook niet slapen, heeft het wel een poosje geprobeerd, na een tijdje begon ie eens te tikken op zijn ledikant (doet ie ook altijd als ie net wakker is) en daarna ging hij huilen. Misschien te warm?
Eruit gehaald, dikke party aan de gang, dus even laten feesten en toen er weer in....Klaar!

Ik vind het wel heel warm hoor voor de kleintjes. Als ik Lars buiten heb, in de schaduw heeft ie binnen de kortste keren zijn koppie helemaal rood van de warmte. (en alleen een romper aan)
Dus ik hou hem maar binnen, dan is hij lekker aan het spelen. Alleen dan is het wel lastig dat je jezelf niet in 2en kan splitsen, want Meike wil wel lekker in het badje....in het weekend is dat geen probleem, dan is D er ook wel. Morgen heeft ze weer pech, dan zal ze moeten wachten tot Lars slaapt......
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83377855
jeuj, Timo ligt weer in zn bed... nu afwachten voor hoelang.. ja huup het is echt een drama met die tandjes, al wekenlang 3 hele vieze poepluiers op een dag ook... ik hoop dat ze er snel doorheen zijn, die kiezen.. want pff.. maar nou ja ik mag niet klagen, want bij de tandjes stopte hij ook spontaan met 's nachts doorslapen en dat heeft hij nu nog niet gedaan..

dikke voor Amélietje en haar doorkomende kiezen

en ook voor Lente, meisje toch!
pi_83378761
Ja, het is warm he, Karin. Sneu voor Meike idd, maar die weet zich binnen toch ook wel te vermaken?

Ik duim voor een goede nacht, Chan!

Volgens mij heeft Lente de vijfde ziekte. Ze heeft al een paar dagen allemaal kleine, rode bultjes, heel dicht op elkaar. Het begon met wat rode plekjes op d'r rug en later werden het kleine, op de huid liggende puntjes op d'r buik en rug. Eerst dacht ik dat ze verbrand was, toen weet ik het aan de aardbeien en net bedenk ik me ineens dat het mss wel de zoveelste ziekte zou kunnen zijn.

De bultjes zijn soms een dagje weg en komen dan ineens weer terug. Soms zijn ze rood, soms ook gewoon huidkleurig. Rode wangen heeft ze niet gehad, koorts ook niet, wel een geel vochtblaasje in d'r gezicht.

Toevallig herkenbaar voor iemand?

Afijn, wat het ook is, van d'r oor lijkt ze meer last te hebben.
pi_83378960
is het geen warmte-uitslag Ssserpente? Lijkt me niet heel raar met dit weer.

Amélie ligt nu in alleen een luier te slapen trouwens. Het is 28 graden in haar kamertje ik laat het maar even zo voor zolang ze nog goed slaapt, daarna een hemdromper aan.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83379222
Pff, bij Lente is het ook 27 graden. Niet te harden. Ze ligt in een romper met korte mouw en een zomerslaapzak.

Warmteuitslag heb ik aan gedacht, maar de vlekjes zien er toch anders uit. En ze zitten juist niet in d'r nek en andere plekken waar ze wel veel zweet. En ze kwamen 's avonds ineens opzetten.

Het zijn dit soort vlekjes, maar dan alleen op d'r halve buik en rug.

Ach, als het zo is, is het iig geen ernstige ziekte, dus ze zal het wel overleven.
  zondag 27 juni 2010 @ 23:49:20 #96
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83381212
heyhey
ik heb wel gelurkt op het werk; maar te moe nu om op alles te reageren.... dus maar ff heel kort:

een dikke voor Lente en Sserpente.... niet leuk dat ze zich niet goed voelt..

ook een voor Timo en zijn tandjes....

en een voor Huup en dr slaaptips

en over spelen in het badje; Evie ook maximaal een half uurtje hoor... dan is ze er weer klaar mee over het algemeen..

en ik ga naar bed... hoop dat de pijn van8 meevalt en ik me morgen wat uitgeruster voel.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83387817
Goedemorgen,

Hoe is het vannacht met Lente en Timo gegaan?
Hier was het pet... Krijsen en ik kreeg hem niet stil, dat heb ik nog nooit gehad (behalve toen hij met zijn vinger in zijn oog had geprikt )... Ik heb hem om 1.00 nog een klein flesje gegeven en een zetpil (zijn eerste, OMG wat moet je die dingen goed vasthouden, anders springt ie zo terug in je oog). Daar leek hij van te kalmeren. Vanaf 2 tot 6 doorgeslapen

Ik heb vandaag maar vrijgenomen. Maar zijn eerste flesje heeft hij weer achter de kiezen, straks ff fruithap proberen. Koorts is nu iets lager, maar het is nog vroeg.
pi_83388015
pff hier hebben we een zware nacht gehad.. Hij heeft koorts en wil niks eten, ligt alleen maar te huilen.. zetpilletje gisteravond laat heeft ook amper geholpen.. hoewel hij nu zowaar in zijn eigen bedje ligt en stil is.. vannacht heeft hij de hele nacht tegen mij aangelegen, dat was het enige dat goed was.. dus maar een dagje thuis van het kdv vandaag..

aoraki fijn dat hij van 2 tot 6 in elk geval doorgeslapen heeft! hopelijk blijft de koorts laag vandaag!

Beessie heb je een beetje pijnvrij kunnen slapen?

En hoe is t met Lente?
  maandag 28 juni 2010 @ 09:27:16 #99
95408 Incantrix
pi_83388256
Jeumig zeg, wat sneu, al die kindjes die uitgerekend met dit weer ziek zijn en koorts hebben Veel beterschap lieffies, hopelijk kan er snel weer meer gespeeld en minder gezweet worden. Da's toch ook niks zo..

Qua opbouwen van Stef's helm zitten we even in een impasse. Gisteren ging het uiteindelijk onwijs goed toen we eenmaal ontdekten dat hij warmte-uitslag had in zijn nek, precies waar de rand van de helm zit. Toen we daar dus een stuk zeem plakten ging het ineens stukken beter! Beetje jammer dus dat hij nu rode plekken heeft op zijn slapen die niet meer weggaan, dat zijn waarschijnlijk toch drukplekken. Zodadelijk dus bellen zodat we sneller langskunnen voor aanpassingen. Voor nu halen we dus een stukje uit de vulling (de helm heeft diverse lagen en om druk te voorkomen kun je daar stukjes tussenuit halen) en gaan we weer verder met opbouwen.

Ondertussen zit hij ook elders onder de warmte-uitslag Ik vind lekker weer heel fijn, maar een tandje lager zou op zich niet erg zijn ofzo
3!
pi_83389006
Gelukkig Incantrix, dat je toch een manier hebt gevonden waarop het helmdragen dragelijker wordt voor je ventje. hopelijk dat met de aanpassingen de drukplekken ook verdwijnen, en dat het dan eindelijk goed is. Geniet van het weer, zover mogelijk!

Aoraki, denk je aan een virus bij Thomas? Koorts kan ook een allergische reactie zijn he, maar zou wel laat zijn denk ik?
Wel sneu dat hij zo'n koorts heeft, en zich echt niet fijn voelt, wel heel prettig voor hem dat jij lekker bij hem kunt blijven.

Ssserpente, Lars heeft de 6e ziekte gehad, maar die vlekken zagen er anders uit. Dit zijn meer stipjes, bij Lars waren het grote rode plekken met een witte rand.
Het ziektebeeld was: 2 dagen hoge koorts, daarna vlekken.

Lars kan in zijn handjes klappen, echt zo cute! klikbaar dus (filmpje)

(let niet op de tv...Meike keek hbb, en daarop zochten ze een zeemonster...ieks)

[ Bericht 5% gewijzigd door XXXKarinXXX op 28-06-2010 09:58:48 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83389371
Ahhh Lente wat vervelend.... Hopelijk is de pijn snel weer over.
Serpente: dat lijkt wel heel erg op de vijfde ziekte ja. Kyllian heeft het ook pas geleden gehad, pgelopen op het kdv.
Niet zo'n hele duidelijke foto, maar als je goed kijkt zie je het hier denk ik wel: http://i127.photobucket.com/albums/p145/Meimeltje/DSC09528.jpg
pi_83389406
Ahh Lars, wat knap en superschattig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')