quote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:58 schreef Stiemie het volgende:
Klinkt heerlijk Ca.Ra!
Wij zijn weer terug van 15 dagen heerlijk relaxen op Texel. Zo lekker ontspannen daarGroot vrijstaand huis met ruime tuin met zandbak, schommel en speelhuisje, dus we hebben genoten. Mijn kleine piuishaarbaby is alleen in eens geen pluishaarbaby meer
![]()
[ afbeelding ]
Zo nu eerst eens beginnen met een beetje teruglezen.
quote:
quote:Op zondag 27 juni 2010 00:06 schreef Ca.ra het volgende:
Ach kijk nou, Esmee is een echt pluishaardametje aan het worden!
De vakantie klinkt heerlijk, Stiemie. Texel is inderdaad een leuk eiland. Lekker fietsen en natuurlijk op het strand spelen. Hmmmm ik krijg er helemaal zin in.
quote:Op zondag 27 juni 2010 08:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan heeft ook geen sta-reflex! Nooit gehad en het staan interesseert hem nog steeds niet. Ik probeer hem wel eens even op zijn benen te zetten en te juichen als ik even wat spanning voel, maar hij lacht meer om mij dan om het staan.
Ik maak me geen zorgen, maar dat komt ook doordat ik op andere gebieden wel zie dat hij zich ontwikkelt. Hij heeft altijd veel gedraaid en is nu druk bezig met kruipen. Als hij die dingen niet zo doen zou ik me denk ik ongeruster maken, hoewel werkelijk iedereen benadrukt dat sommige kinderen gewoon meer tijd nodig hebben. Je wilt gewoon zeker weten dat er niet iets lichamelijks is dat hem belemmert om zijn grove motoriek te ontwikkelen, en ik zou het ook best fijn vinden om te weten wat ik zou kunnen doen om hem te prikkelen.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Weet je wat het is: in het algemeen kan ik wat je zegt helemaal onderschrijven, maar als het om mijn eigen kind zou gaan zou ik toch graag gerustgesteld worden. Het lijkt me ook lastig om enerzijds relaxed te zijn en te zien waar het schip strandt terwijl je er ook juist zo bewust mee bezig moet zijn zodat je bijvoorbeeld afplatting binnen de perken houdt en andere nadelige fysieke gevolgen tijdig onderkent. Heel lastig hoor, Groofsken.quote:Op zondag 27 juni 2010 09:08 schreef lily het volgende:
Ik wil absoluut niet iemands zorgen bagatelliseren want ik ken het betreffende kind niet en ik weet niet wat er allemaal speelt.
quote:Op zaterdag 26 juni 2010 23:33 schreef amaranta het volgende:
Sommige osteopaten zetten fysiotherapie op de factuur zodat je het wel vergoed krijgt
Kan natuurlijk vanalles zijn.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:42 schreef Aoraki het volgende:
heel ff een egopost.
thomas heeft ineen 39.3 koorts. ik had niks aan hem gemerkt, want hij is ontzettend vrolijk. maar zijn bolletje voelde zob warm. 39.3 dus... hij heeft nog nooit koorts gehad, drinkt nogsteeds goed... geen diarree. zou het de zesde ziekte kunnen zijn? en moet ik maar gewoon afwachten? bij welke temp. zouden jullie pcm geven?
quote:Op zondag 27 juni 2010 14:53 schreef huuphuup het volgende:
Er staat maat 2 in, ik weet niet zo goed hoe groot dat is, Amélie's hoofd is niet heel groot, ik wil het best opmeten eventueel, ik gok 42 cm ofzo dat het ding is?
krengquote:Op zondag 27 juni 2010 15:47 schreef Ssserpente het volgende:
Chan, bij Timo heb ik het idee dat ie gewoon een heel tevreden jongetje is die het allemaal wel best vindt. Tenminste, zo kwam ie over op de meet. Superrelaxed!![]()
Miss, lekker bv laten drinken toch, als ze zo ziek is geweest. Wel fijn dat ze zo is opgeknapt. Gek hè, hoe snel dat kan gaan. Lente is ineens ook weer helemaal beter; heeft weer energie voor tien.
Hoop voor je dat het goed komt, BJ. En sterkte met werken met dit warme weer. ’t Is iig lekker koel in het zh.![]()
Poppejans, ik ben al met Lente naar de KNO-arts geweest. Tot het eerste jaar doen ze er niets aan.![]()
Leuk vooruitzicht he, Groof. Ik kan me daar ook op verheugen! Fijn dat je je beter voelt! En leuk dat je vanmorgen gewoon hebt gedaan wat in je opkwam! Dat zijn de leukste momentjes.![]()
Huup, je mag je benen wel een scheren!
quote:
in dat overzicht staat een link waaronder weer meer staat... (bij de rietjesbeker).quote:Op zondag 27 juni 2010 16:22 schreef Claudia_x het volgende:
Fijn trouwens, lily, dat overzicht van bekers. Van mij had het overzicht nog wel wat gedetailleerder gemogen.
Er is een reden dat amaranta het erover had dat sommige osteopaten hun diensten op de factuur noteren als fysiotherapie: fysiotherapie valt onder reguliere geneeswijzen en wordt vergoed en osteopathie valt onder alternatieve geneeswijzen en wordt alleen in bepaalde aanvullende verzekeringen vergoed.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:20 schreef lily het volgende:
Is osteopathie dan alternatief?
De osteopaat die ik ken is een fysiotherapeut van origine en heeft er 5 jaar voor gestudeerd, en daarnaast nog een paar jaar voor osteopaat.
Ah, ik zie het: normale ontwikkeling van de mondfuncties. Ik zie er staan dat het niet noodzakelijk is om eerst uit een speciale beker te drinken maar een baby meteen uit een gewone beker mag drinken. Er staat bij 'vanaf 8 maanden', maar Ivan dronk meteen al (d.w.z., vanaf 6 maanden) uit een gewone beker.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:24 schreef lily het volgende:
[..]
in dat overzicht staat een link waaronder weer meer staat... (bij de rietjesbeker).
De Wikipedia-pagina geeft een behoorlijk goede, objectieve beschrijving.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:28 schreef lily het volgende:
ach zo,
dus je hoeft niet eerst fysiotherapeut te zijn...
Dat weet ik eigenlijk ook niet. Ik heb het mijn kinderen nooit bewust geleerd en er dus ook nooit eerder over nagedacht.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:28 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik trouwens niet begrijp is de opmerking dat kinderen vanaf ongeveer 12 maanden met een rietje kunnen leren drinken. Waarom is het nodig dat ze dat leren?
oh ja, ik zat hier en dat beeld past bij de osteopaat die ik toevallig kenquote:Op zondag 27 juni 2010 16:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De Wikipedia-pagina geeft een behoorlijk goede, objectieve beschrijving.
Het wordt uit de Wikipedia-pagina duidelijk dat de osteopathie is gebaseerd op verouderde ideeën over de werking van het menselijk lichaam, net als bijvoorbeeld de homeopathie. De kracht van zulke geneeswijzen is volgens mij dat de genezers kijken naar de mens en het lichaam als geheel. Ik heb zelf ooit een internist getroffen die op zo'n manier met mij omging en dat vond ik heel prettig. En natuurlijk bieden ze hoop daar waar reguliere geneeswijzen vaak niets meer te bieden hebben. In combinatie met anekdotische bewijzen die mondeling en via het internet worden verspreid verklaart dat de populariteit wel.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:39 schreef lily het volgende:
[..]
oh ja, ik zat hier en dat beeld past bij de osteopaat die ik toevallig ken
Daar heb ik inderdaad ook helemaal niets meequote:
ja, ach..quote:Op zondag 27 juni 2010 16:48 schreef bodpa09 het volgende:
Drinken uit een rietje schijnt goed te zijn voor de spraakontwikkeling, althans dat werd mij verteld op het CB. Aan de andere kant, ik als eenjarige nooit uit een rietje gedronken en klets aardig. Al zeg ik t zelf.
Onder welke noemer viel dat volgens jou dan? Ik heb begrepen dat het om een osteopathische behandeling ging waarbij het kind in een positie werd gemanoeuvreerd die niet goed is voor baby's. Maar hey, ik haal mijn informatie uit een aflevering van, ik geloof, Netwerk, en die journalisten blinken niet bepaald uit in degelijk onderzoekswerk.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:43 schreef huuphuup het volgende:
Die kindjes die overleden zijn die zijn overleden na een behandeling bij een cranio-sacraaltherapeut, dat gaat wel weer een stap verder dan osteopathie, maar het wordt vaak op een hoop gegooid.
Dat is dus het probleem dat ik heb met anekdotisch bewijs: jij hebt er baat van gehad, maar je weet niet zeker dat het daardoor kwam. Er zijn ongetwijfeld talloze mensen die er geen baat bij hebben gehad maar minder gauw hun verhaal op het internet plaatsen (zo gaan die dingen). Daarbij komt dat de menselijke psyche op een manier werkt waarbij vaak verbanden worden gelegd die niet bestaan (zie bijvoorbeeld dit boek met een linkje naar een VPRO-aflevering erover, reuze interessant).quote:Hou me ten goede hoor, ik heb er ook helemaal niets mee verder en ik heb de boel de hele tijd argwanend in de gaten gehoudenmaar goed, wij hadden uiteindelijk het gevoel van de fysio niets meer te kunnen en alleen maar te moeten afwachten. Naar een osteopaat gaan was een laatste strohalm en dat heeft in ons geval erg goed uitgepakt.
Ik weet niet of we het aan de osteopaat toe kunnen schrijven (ik denk meer een samenloop van omstandigheden) maar uiteindelijk ben ik erg blij dat we de stap toch gezet hebben. Bij de 6 maanden meting viel Amélie weer onder de helmgrens terwijl ze er eerst boven zat. Inmiddels is van de schuine afplatting nagenoeg niets meer te zien en de platte achterkant is al enorm bijgetrokken en trekt elke dag nog meer bij. En dat allemaal dankzij zo'n stomme voorkeur die dan weg is.
zo denk ik er ook overquote:Op zondag 27 juni 2010 17:06 schreef huuphuup het volgende:
Waar ik absoluut niet voor ben (sorry voor mensen die dat dus wel doen) is éérst naar een alternatief genezer stappen en daarna pas naar een reguliere genezer. Dat zou nooit mijn keus zijn en ik ga eerst helemaal tot het einde in het reguliere proces, ook geen dingen door elkaar wat mij betreft.
Ik vond het een curieuze opmerking, maar er zit nog iets in ook!quote:Op zondag 27 juni 2010 16:48 schreef bodpa09 het volgende:
Drinken uit een rietje schijnt goed te zijn voor de spraakontwikkeling, althans dat werd mij verteld op het CB. Aan de andere kant, ik heb als eenjarige nooit uit een rietje gedronken en klets aardig. Al zeg ik t zelf.
Ja minder knoeienquote:Op zondag 27 juni 2010 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond het een curieuze opmerking, maar er zit nog iets in ook!
"Drinken met een rietje is een motorische vaardigheid die kinderen leren tussen de 12 maanden en 2 jaar (5). Voor het drinken met een rietje moet de mondmotoriek dus alweer verder ontwikkeld zijn dan bij het drinken uit een beker. Een voorwaarde voor het kunnen drinken met een rietje is dat het kind eerst goed kan kauwen. Door het kind met een rietje te laten drinken kan de zelfstandigheid worden gestimuleerd en wordt het plezier vergroot. Het kind kan namelijk de kartonnen drinkpakjes zelf makkelijk vasthouden en de kans op veel knoeien is minder groot door de kleine opening. De drinkpakjes hebben ervoor gezorgd dat kinderen steeds jonger met een rietje kunnen drinken (7). Een ander voordeel van het drinken met een rietje is dat de lipmotoriek wordt verstevigd, zodat de tong beter en gemakkelijker in de mond gehouden kan worden (5). " (Bron)
nee, neequote:Op zondag 27 juni 2010 17:27 schreef huuphuup het volgende:
Ja minder knoeientot ze hard in het volle pakje knijpen
![]()
quote:
Tuurlijk zit er iets in.quote:Op zondag 27 juni 2010 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond het een curieuze opmerking, maar er zit nog iets in ook!
Haaiquote:
quote:Op zondag 27 juni 2010 21:16 schreef mikoxx het volgende:
Ko heeft vannacht doorgeslapen dankzij dé tip van huup![]()
oooooooooooh!quote:Op zondag 27 juni 2010 21:20 schreef mikoxx het volgende:
Dit schrijft Oeke in het dreumestopic
Kobus heeft de hele nacht doorgeslapen!
Met dank aan een tip van Huup.
Nog wat joghurt en een stukje brood en banaan ging er nog in na het avondeten.
Dat zou lekker zijn!quote:Op zondag 27 juni 2010 21:36 schreef huuphuup het volgende:
Haha Oeke, het zou zomaar toeval kunnen zijn hoorKobus heeft natuurlijk ook wel net zn kiesje door dus dat zal voor hem vast een pak onrust schelen. Misschien gaat ie wel een beetje slaap inhalen ofzo komende tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |