abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 09:37:45 #1
5428 crew  miss_sly
pi_83754000
Het vorige deel Het grote babietjestopic (6 - 12 maanden) deel 33

09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van Innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Rocker', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: 'Mini-sproetje', dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 December 2009: Isa, dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 07-07-2010 10:01:30 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 09:38:16 #2
5428 crew  miss_sly
pi_83754014
Omdat Vlindur denk ik neit doorhad dat ze hem sloot.
  Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 09:40:58 #3
5428 crew  miss_sly
pi_83754092
En de laatste post van Vlinudr:
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 09:29 schreef Vlindur het volgende:
Och Esmee, beterschap!

MeNicole, wat naar zeg, zoveel! Sterkte de komende tijd en ik duim voor je dat ie met zijn verjaardag gewoon lekker taart eet!

Thomas, knagerd! Ca.ra, wat een schrik zeg! Gek kind!

Werkse Sorbo!

Rienk heeft gister alleen de 3e helft meegekregen, die werd keurig wakker NA de wedstrijd En hij rolde toen van buik naar rug! Zo knap! Vannacht heeft ie weer goed geslapen en J. Heeft hem vanochtend rond half 8 de fles gegeven, de 4e dag op rij al Lekker is dat zeg, uitslapen

Daarna speelde Rienk in zn bed en heb ik gedoucht en nu slaapt hij en kunnen we straks fris naar het CB voor de APK. Ben weer benieuwd!

Fijne dag allen!
pi_83754099
Succes bij het CB Vlindur!

En Cara ik had helemaal gemist dat Thomas probeerde een viltje op te eten
  Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 09:43:37 #5
5428 crew  miss_sly
pi_83754163
En ik was nog helemaal vergeten te vertellen dat Senna vorige week op het kdv niet zo lief was geweest. Toen de leidster dat zei, vroeg ik me even af wat ze bedoelde, maar het bleek dat ze verschillende kindjes in het gezicht had gebeten

Ze wisten niet precies hoe of wat, het leek geen boosheid of frustratie ofzo, maar de kindjes huilden, hadden bijtsporen in hun gezicht en Senna zat ernaast.

Ik schrok eigenlijk best wel en heb de hele week opgelet, maar ze bijt thuis eigenlijk niet. Ik heb haar een keer enthousiast naar knuffel Nijntje zien kruipen en met open mondje naar het gezicht van Nijntje zien gaan, maar dat is het dan. Misschien wilde ze een kusje geven ofzo, maar ja...geen idee dus hoe hiermee om te gaan. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
  woensdag 7 juli 2010 @ 09:52:04 #6
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83754360
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 09:43 schreef miss_sly het volgende:
maar het bleek dat ze verschillende kindjes in het gezicht had gebeten
Een deel van de ouders maakt daar heel grote problemen van. Ik heb meermaals meegemaakt dat er dikke ruzies onstonden op het kdv door bijtende kinderen. Maarja, wat doe je eraan als ouder als je er niet eens bij bent als het gebeurd...
I intend to be formidably armed
pi_83754375
Miss dat is precies de manier waarop Timo kusjes geeft.. Hij gebruikt gelukkig lang niet altijd zn tanden erbij, maar soms wel.. En hij grijpt de kindjes op het kdv altijd vast en knuffelt ze helemaal plat als hij de kans krijgt.. Heel lief en zo, maar soms niet helemaal handig Hij heeft nogal scherpe nagels (heeft iemand een tip om die dingen minder scherp te krijgen?) en het is weleens gebeurd dat hij daardoor een ander kindje verwond heeft.. Daar was ik ook best wel van geschrokken maar de leidsters waren er heel makkelijk over, gewoon sja, dat soort dingen gebeuren.

Vlindur succes bij het cb Wij moeten vrijdag weer, en dan krijgt Timo weer prikjes
pi_83754567
Oeh, bijten, dat kon hier ook wel eens een probleempje worden... Als ik haar optil zet ze meteen haar tanden in mijn schouder/borst/arm/gezicht. Hoe ga ik haar dat nou weer afleren?

Dank je Vlindur, en succes op het CB! Wij mogen volgende week weer. Ik denk dat Isabeau deze keer wél gegroeid is. Ze wordt slungelig
pi_83754588
Shit, heb net een nieuwe gemaakt Ik had het idd niet door

(07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR mag er nu bij! )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 7 juli 2010 @ 10:01:10 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83754598
Sasha heeft ook wel eens gebeten en is ook wel eens gebeten.
En vorige week beet Oscar me in mijn teen en gisteren nog in mijn schouder.
Het is een nieuwe 'vaardigheid' en daar oefenen ze mee zeg maar. Het huilen van de andere kindjes schrikt volgens mij al wel genoeg af om door te krijgen dat het niet de bedoeling is.

Niet leuk, zeker niet om van je eigen kindje te horen, maar ik zou er niet al te veel aandacht aan besteden verder.
pi_83754674
Ik heb tóch even kunnen genieten van de juiste spelwijze van de TT. En nu is hij weer weg

BE, ik denk dat ik volgende keer ook maar ga huilen (net alsof ) als Isabeau me bijt. Misschien schrikt het haar af.
  woensdag 7 juli 2010 @ 10:05:09 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83754712
Nou ja, het is dat of 'nee, dat mag niet'.
Ik zei van de week, met die schouder, gewoon heel hard Au en daar keek Oscar weer heel verbaasd door!
  woensdag 7 juli 2010 @ 10:05:47 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83754730
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:03 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb tóch even kunnen genieten van de juiste spelwijze van de TT. En nu is hij weer weg

Over en weer gaat niemand toegeven en jullie hebben de pech dat wij de knopjes hebben!
pi_83754756
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Over en weer gaat niemand toegeven en jullie hebben de pech dat wij de knopjes hebben!
  woensdag 7 juli 2010 @ 10:08:54 #15
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83754822
Hmm dat bijten heeft Linde nooit gedaan en ik hoop maar dat Esmee het ook over slaat. Misschien omdat Linde pas met 12 maanden tandjes kreeg. Dat ze dat verbieden dan al wat meer snappen?

Overigens heeft Esmee een nieuwe hobby Ze neeemt een heeeeele grote slok uit de rietjesbeker..... en spuugt die vervolgens met een boogje weer over mij heen uit
  Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 10:13:26 #16
5428 crew  miss_sly
pi_83754952
haha, die TT, ik doe het zonder erbij na te denken eigenlijk geen kwestie van kost wat kost volhouden, hoor

Ik wil dat bijten ook neit te groot maken, maar het was echt niet fijn om te horen en ik wil thuis ook wel nee zeggen, maar ze doet het gewoon niet. Zelfs niet met de bv, eigenlijk. Dus tja, dat is lastig dan.
pi_83755814
Jeetje Senna aan het bijten op het kdv, das niet leuk. Maar ja wat doe je er aan.... je kunt er niks mee. Nu maar hopen dat het een eenmalige actie was.

Jamie trok zich gister gewoon op aan de box rand. Hij zat op zn kont en ineens op zn knietjes Om vervolgens een hap te nemen van de box rand Wie heeft mijn kleine baby gestolen en mij dit jongetje in ruil daar voor gegeven? Ik was echt compleet verbaasd, wat gaat het snel.
pi_83756124
Tsja, dat bijten. Vervelend is het wel. ik kan me als ouder indenken dat je gewoon niet wilt dat je kind bijt. Je moet er maar bij bedenken dat er geen kwade bedoelingen achter schuilen als ze zo klein zijn.
Ze hebben ook echt geen idee dat het echt pijn doet....

Vlindur, succes bij het CB!

CaRa wat een avontuur was dat weer, maar dat heb je maar mooi achter de rug! En nu wachten en duimen voor de uitslag.

Menicole, ik hoop dat Leander snel weer aankomt!
En dat hij lekker taart kan smullen op zijn verjaardag!

Arme Esmee ziekjes....beterschap!

Incantrix, wat zielig he die doorkomende tanden.....ik hoop dat het met Stef snel wat beter gaat.

Ik was net de vaatwasser aan het uitpakken, STAAT er ineens een klein mannetje naast me. Had zich opgetrokken aan de klep van de vaatwasser!!!! Woei!!!! Eerste keer!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:10:32 #19
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83756712
Wat goed al die kindjes die zich optrekken en gaan staan

Heeft iemand mijn kleine blije meiske gezien? Ze heeft gewoon weer 39,7 en ze is heel pieperig. Niet zo gek als je niet lekker bent, maar na 3 dagen gepiep ben ik een beetje uitgepiept
pi_83757548
Lars Wat knap!

Arme Esmee en Stiemie, maar hopen dat ze snel beter word. Kan me goed voorstellen dat je er na 3 dagen toch wel klaar mee bent.

Mn lief stelde na Jamie zn actie van gister voor om de box en zn bedje naar beneden te doen. Maar daar heb ik nog even een stokje voor gestoken. Heb vorige week de hemel al boven zn bed weg gehaald dus heb nog even tijd nodig om daar aan te wennen. Ik wil nog vast houden aan het feit dat ik een kleine baby heb
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:43:16 #21
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83757883
Tsja, dat bijten. Vervelend is het wel. ik kan me als ouder indenken dat je gewoon niet wilt dat je kind bijt. Je moet er maar bij bedenken dat er geen kwade bedoelingen achter schuilen als ze zo klein zijn.
Ze hebben ook echt geen idee dat het echt pijn doet....

Vlindur, succes bij het CB!

beterschap voor kleine Esmee niet leuk....

En Rienk veel succes op het CB! jij moet dus ook bij 7 maanden Vlindur? dacht dat ik de enige was??

jeujjjjj voor Lars wat stoer, gewoon zelf gaan staan!

Ca.ra fijn dat het goed is gegaan met je mooie mannetje

verder niet bijgelezen; problemen met internet, dus hoop dat posten nu gaat lukken, poging numero 3 namelijk

Ik ben aan het oefenen om Evie 2 dutjes op een dag te laten doen; en dat gaat nu een paar dagen goed. Ze ligt dr nu ook net weer in, na een keurig opgegeten fruithapje...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:43:58 #22
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83757912
en huhhh ik kan ook niets wijzigen in mijn posts; maar de eerste regels zijn niet van mij
pi_83761028

7350 gram

67 centimeter

Klein maar fijn! Hij is weer goedgekeurd. Alles dikke prima.

BJ, ik ben nu met 6.5 maanden geweest en op 1 september mag ik weer. Met 7.5 maand dus! Hoe vaker hoe beter hoor, vind het wel fijn, die metingen

Er was ook een kind van 8 maanden; 10.7 kilo En groot! "He likes the milk" zei ze.

En Lars kan staan!
pi_83761383
Lars knappe jongen!

Rienk weer goedgekeurd Mooie lijntjes heeft hij zeg!

Beterschap voor Esmee
pi_83761398
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 11:34 schreef martine1984 het volgende:
Mn lief stelde na Jamie zn actie van gister voor om de box en zn bedje naar beneden te doen. Maar daar heb ik nog even een stokje voor gestoken. Heb vorige week de hemel al boven zn bed weg gehaald dus heb nog even tijd nodig om daar aan te wennen. Ik wil nog vast houden aan het feit dat ik een kleine baby heb
Tot ie dat in bed of in de box gaat doen en je er niet bij bent
Hierworden de beentjes en armen overal doorheen gestoken/vastgehouden etc. dus toen hij regelmatig in kruipstand in bed/box zat is het hier naar beneden gegaan.

Ieder zn eigen ding maar ik wil er niet aan denken.
Wel raar hoor zo laag, minder makkelijk kusje geven als ik s avonds naar bed ga

Goed man alle kindjes die staan.
Hier ook staan, kruipen als een gek en stappen als je zn handjes vast houd echt zo heel parmantig die voetjes naar voren, het moet niet gekker worden haha

@ Ca.ra succes met afwachten van de uitslag, spannend lijkt me!

@ Menicole, hopelijk gaat deze aanpak werken.
Sv moet je toch ook ff niet aan denken, dan krijg je wel steeds iets erbij op zeg, jullie ook heel veel sterkte.
pi_83762508
Bijten is Leander ook heel erg goed in. Altijd tijdens het knuffelen. Hij bedoelt het vast wel lief maar ja je schrikt je rot steeds.

Hij heeft nu al 650cc fv gehad vandaag. Das meer dan de laatste dagen bij elkaar. Zit gewoon in zijn rietjesbeker en als ie dorst heeft drinkt ie ervan. En om de 3 uur bieden we een fles warme fv aan. Net dronk ie hem bijna leeg. Als ie dit nou blijft doen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_83762640
Het-is-mij, je hebt gelijk. Maar zover is Jamie nog niet. Hij deed het gister voor het eerst. En als hij ook maar een beetje gevaarlijke capriolen gaat uithalen gaat het direct naar beneden hoor. Maar ik ben er zelf nog niet zo aan toe denk ik. Voor mijn gevoel lag hij gister nog gewoon stil in de box op zn rug naar de mobiel te staren.
  woensdag 7 juli 2010 @ 14:11:00 #28
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83763897
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:07 schreef het-is-mij het volgende:
Hierworden de beentjes en armen overal doorheen gestoken/vastgehouden etc. dus toen hij regelmatig in kruipstand in bed/box zat is het hier naar beneden gegaan.
Na ongeveer 6 maanden moet je alles op de laagste stand zetten als je op safe wilt spelen. Het is even lastig in het begin, maar daarna went het snel voor je als ouder.

Bedenk me net dat mijn dochter 8 maanden is in vaak in kruipstand zit en alles pakt en ik haar bedje nog niet verlaagd heb, straks gelijk even doen

De box had ik na 3 maand alweer uit de woonkamer, wat een onding. Bij beide kinderen maar 3 maand gebruikt en daarna opgeborgen. We hebben al tijden boxkleed gewoon op het tapijt liggen en dat werkt ideaal. Ok, af en toe een bal ofzo op haar hoofd, maar dat gebeurd evengoed in de box en mevrouw pakt haar grote broer straks wel terug als ze kan kruipen
pi_83766232
Lars; wat goed man

en Rienk, mooie curve
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 09:52 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Een deel van de ouders maakt daar heel grote problemen van. Ik heb meermaals meegemaakt dat er dikke ruzies onstonden op het kdv door bijtende kinderen. Maarja, wat doe je eraan als ouder als je er niet eens bij bent als het gebeurd...
Nou ja, ik heb dat wel eens meegemaakt ja. Niet bij de baby's hoor maar mijn zoontje van toen 3 werd steeds gebeten door een meisje van 2.
Hij had steeds de tandafdrukken in zijn armen staan.

Vind ik toch echt niet zo leuk (niet dat ik ruzie heb staan maken trouwens maar de leidsters moeten daar wel op letten vind ik)
  Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 15:11:54 #30
5428 crew  miss_sly
pi_83766327
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:09 schreef lily het volgende:
Lars; wat goed man

en Rienk, mooie curve
[..]

Nou ja, ik heb dat wel eens meegemaakt ja. Niet bij de baby's hoor maar mijn zoontje van toen 3 werd steeds gebeten door een meisje van 2.
Hij had steeds de tandafdrukken in zijn armen staan.

Vind ik toch echt niet zo leuk (niet dat ik ruzie heb staan maken trouwens maar de leidsters moeten daar wel op letten vind ik)
Ja, nou, ik ben het met je eens, hoor. Ik vond het echt heel erg naar om te horen van Senna, terwijl ik best wel weet dat er op deze leeftijd nog niets achter zit ofzo. Ik zal er dus zeker op letten en ik ben blij dat de leidsters er daar op letten en het tegen me verteld hebben.
pi_83766522
nee zeker.
En je kunt een baby ook niet vergelijken met een kind van dik twee jaar natuurlijk maar ik vind het niet raar dat ouders het niet leuk vinden (zeker niet als ze dus wat ouder zijn).
pi_83767008
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:36 schreef MeNicole2 het volgende:
Hij heeft nu al 650cc fv gehad vandaag. Das meer dan de laatste dagen bij elkaar. Zit gewoon in zijn rietjesbeker en als ie dorst heeft drinkt ie ervan. En om de 3 uur bieden we een fles warme fv aan. Net dronk ie hem bijna leeg. Als ie dit nou blijft doen.
Wat ontzettend fijn MeNicole! Wat zul je een opluchting voelen nu hij weer goed drinkt

Cara, wat zal het je moederhart pijn doen als je je jongetje zo hoort snikken om mama. Fijn dat de anesthesist hem probeerde te troosten. Moeten jullie nu een week wachten op de uitslag? Sterkte

Martine, wij hebben 2 weken geleden bed en box halverwege naar beneden gezet (extra gaatjes geboord). Ik vind het ook moeilijk om het al helemaal omlaag te gooien en ze staat nog niet. Dus nu deze tijdelijke oplossing en ik kan nog steeds een kusje geven als ze slaapt.

Het-is-mij, ik zie jullie niet in de op staan, maar dat is misschien wel expres? Maar sowieso wel een jompel voor het staan

Miss, ik kan me goed voorstellen dat je ermee zit. Is niet leuk om te horen en je kunt er eigenlijk helemaal niks tegen doen. Hopelijk besluit Senna snel dat andere kindjes niet lekker zijn om te proeven.

Xeentje heeft in 2 weken tijd grote sprongen gemaakt. Ze kan nu zelf vanuit lig naar zit, kan al helemaal stabiel zelf zitten en houdt dat lang vol, kan tijgeren als een speer, kan af en toe ook echt kruipen en als ik haar optil en met haar beentjes op de bank zet, zet ze ze meteen 'vast' en begint als een dolle te springen en te schaterlachen
En ze zegt haar eerste woordje... papa. Ik had ook niet anders verwacht dat papa haar eerste woordje zou zijn (al hoopte ik toch stiekem wel op mama). En ze zegt het de hele tijd als ze papa ziet. Kan echt uren vol adoratie naar papa kijken als hij ergens mee bezig is, ondertussen de hele tijd papapapapapapa brabbelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xenia op 07-07-2010 15:40:51 ]
pi_83767175
Dan merk ik weer dat ik nog een kleine grote baby heb

Wat een ontwikkelingen hier. Xeentje met haar papa....wat lief

Hier nog niks, niet rollen, niet zitten en ook geen tanden
Maar wel een superlief en makkelijk babymeisje waar iedereen in huis dol op is
pi_83767582
We hebben pasfoto's laten maken van Leah zodat ik haar in mijn paspoort bij kan laten schrijven (9 euro trouwens voor een setje )

dat haar

pi_83767773
Xeentje zegt papa
Lily die foto is echt schattig.
pi_83767853
Lily wat een plaatje! Echt een heel erg mooi meisje op een heel erg mooie foto!
pi_83768159
Oh Leah

Ze lijkt zo op haar broers!
pi_83768299
Leuk xenia dat praten, is het nog steeds helemaal oke tussen jou en de paps btw?

Ik hoef idd niet per se in de op, zo regelmatig post ik niet, geen tijd voor en ook niet altijd zin in.
Soms als ik wat wil weten of zeggen doe ik het gewoon ff tusserndoor

Maar tijn is van 13-10
pi_83768471
Leah wat ben je mooi!! Die haartjes zijn juist schattig
pi_83768808
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:05 schreef het-is-mij het volgende:
Leuk xenia dat praten, is het nog steeds helemaal oke tussen jou en de paps btw?

Ik hoef idd niet per se in de op, zo regelmatig post ik niet, geen tijd voor en ook niet altijd zin in.
Soms als ik wat wil weten of zeggen doe ik het gewoon ff tusserndoor

Maar tijn is van 13-10
Ooohh wat is hij dan snel! Jeetje nu al staan
Xeentje probeert vooralsnog alleen haar beentjes vast te zetten, maar zwabbert daarbij nog alle kanten op. Staan kun je het absoluut nog niet noemen, laat staan stapjes zetten. Knap hoor Tijn!
pi_83769053
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:07 schreef het-is-mij het volgende:

[..]

Tot ie dat in bed of in de box gaat doen en je er niet bij bent

hier ook, vooral in de box vind ik het eng worden nu, dus die gaat maar helemaal omlaag
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83769394
Rienk is klein maar fijn, nou prima toch!

Lily, geniet nog maar lekker van je "kleine meisje" want die gaat dat allemaal ook doen straks....en dan is er geen houden meer aan....Lars wordt soms al op een jaar geschat, dat vind ik lang niet altijd leuk hoor....mijn kleine vriendje is een baby...! Zelfs Meike begint al: Lars is geen baby meer hoor mama, hij is nu een kindje...<3

hier staat de box ook laag, maar dat is ook maar voor de show want hij zit er nooit meer in....
op de grond is het leven veel leuker.

oeh mijn kleine ontdekker zat vanmiddag te smullen van de kattenbrokjes.....
Gelukkig kon ik ze nog uit zijn mondje hengelen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83774489
even niet bijgelezen maar een reactie op lily, hier stond op de site van de gemeente dat baby's in 2012 een eigen paspoort moeten hebben en de bijschrijving dan nu maar 2 jaar geldig is, misschien is een eigen paspoort voor nu dan 'voordeliger'

wel een ontzettend schattige foto!
pi_83774728
Inderdaad, FTA, ik lees het ook. Wat stom zeg...

Moet ik over twee jaar ook voor de jongens paspoorten gaan aanvragen. Wat een gedoe al die paspoorten in huis die je mee moet nemen.

Een bijschrijving kost 20 euro en een paspoort 50 euro. Identiteitskaart 42.
Bij de pasfoto eisen staat trouwens: mond is gesloten. Wordt de foto ook nog afgekeurd zeker...
pi_83774821
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:08 schreef lily het volgende:
Inderdaad, FTA, ik lees het ook. Wat stom zeg...

Moet ik over twee jaar ook voor de jongens paspoorten gaan aanvragen. Wat een gedoe al die paspoorten in huis die je mee moet nemen.
Ik heb v Wolf een IDkaart, gewoon handig op pasje formaat dus zit in de portomonee bij de andere pasjes
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83774883
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 19:11 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik heb v Wolf een IDkaart, gewoon handig op pasje formaat dus zit in de portomonee bij de andere pasjes
Kun je daar overal mee naartoe?Nee, ik zie het al.
Voor die 8 euro meer neem ik toch liever een paspoort. Kunnen we ook buiten Europa als we dat willen.
pi_83779240
Hoe krijg ik in VREDESNAAM Isabeau in slaap. Het spook wil gewoon écht niet slapen 's avonds. 's Nachts gaat het steeds beter, maar voor ik haar eindelijk eens in bed heb ben ik zelf vaak al lang en breed aan mijn nest toe

Zo en nu lezen met Isabeau op schoot
pi_83779381
Lily, wat een mooie pasfoto! Wij hebben gisteren ook een pasfoto van Isabeau laten nemen voor d'r ID-kaart. Zal er morgen een foto van nemen. Zo grappig om dat te doen

Leah is écht een plaatje!
pi_83779622
Dankjulliewel voor de lieve reacties op de pasfoto van mijn dochter

Dat is inderdaad niks, Sorbo. Haar pas zo laat in slaap hebben zodat je niks meer van de avond hebt. Een vriendin van mij heeft dat ook met haar dochter gehad en dat heeft jaren geduurd. Ze was vaak tot 23.00 's avonds met haar bezig. Dit gaf later ook problemen als ze eens bij anderen bleef slapen. Die moesten dan ook zo lang met haar "tutten" anders was er niets met haar aan te vangen.

Ik zou zeggen; niet doen. Haar die aandacht niet aanwennen/geven. Om 20.00 (bijvoorbeeld) naar bed is om 20.00 uur. Klaar. Resoluut zijn.
Maar ja, ik heb natuurlijk wel makkelijk praten (tot nu toe nog nooit slaapproblemen bij de kinderen gehad).

En ze is ook nog maar klein enzo......moeilijk lijkt me, wat is wijsheid
pi_83779769
Zo na een aantal heel zware weken is ons meisje ineens helemaal opgeklaard. Ze was altijd wel lief, maar nu slaapt ze ook weer ineens door (tot 6 uur dan...) en gaat ze tijgerend de kamer door, ze wil ineens weer spelen in de box en houdt het best lang vol. wat verandert alles toch weer snel. In een paar dagen is ze weer helemaal anders. en het lijkt ook nog alsof ze een kop gegroeid is.

Zo hebben we haar gisteren leren zwaaien.. En nu heeft ze het door hoor. Ze doet ook een yumyum gebaar bij het eten.. Het lijkt wel of ze ineens veel meer begrijpt.

Ik sta weer versteld van dat ukkie. (gelukkig komt ze nog steeds knuffelen met papa en bijt ze speels in mijn neus als we samen dansen door de kamer). Nu dat doorslapen blijven volhouden en hopelijk eerdaags de late fles eraf.... (ze is nu 7,5 maand)
Whatever...
  Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 21:14:09 #51
5428 crew  miss_sly
pi_83779868
lily, wat heb je toch een mooie kinders Leah is echt een beauty

mooie curves van Rienk zag ik! Fijn Vlindur!

En Lars die staat, wow

Xeentje lekker aan het ontwikkelen, mooi is dat he, Xenia

Sorbootje, blegh, dat is niet fijn Geen idee hoe je dat kunt doorbreken. MIsschien iig proberen om vanaf een bepaalde tijd niet meer van haa rkamer af te gaan? Wij hebben een stoel op Senna's kamer staan. Daar ga ik altijd inzitten als ik haar naar bed breng. Tandjes poetsen, boekje lezen, dag doornemen, eventueel nog een slokje drinken, en dan naar bed. Als het eens (zoals vanavond dus) niet zo lukken wil, blijf ik wel met haar in haar kamer. Dan ga ik in de stoel zitten met haar op schoot, zeg niet te veel, maar hou haar alleen maar vast. Echt bij hoge uitzondering mag ze weer mee naar binnen, als het slapen heel erg echt niet lukt. Maar wie weet doe je dat al, hoor Wilde alleen even mijn ervaring delen
pi_83779952
MeNicole, hoe is de eerste dag met FV gegaan?

Miss_sly, toen ik het las van dat "bijten" van Senna, dacht ik meteen aan kusjes geven eigenljik... Iris doet ook een soort van bijtkusjes geven, hopelijk was het een eemalige actie en ontdekt ze dat ze dan beter iets zachtere kusjes kan geven .

Stiemie, dat kan wel schelen als ze al ouder zijn...
Whaha dat een slok uit de rietjesbeker nemen en dat weer uitsproeien doet Iris ook.
Beterschap voor je kleine meid!

Karin, is Lars gaan staan? Cooooool Lars goedzo mannetje!!!

Vlinder, wat netjes doet Rienk het!

Xeentje, papa

Lily,

Dat bijschrijven in het paspoort kan niet zo lang meer hè? Ik weet niet precies een datum maar het is niet zo lang meer geldig dacht ik. (opgezocht tot 26 juni 2012, zie hier )
Wij hebben voor Iris een id-kaart gedaan en voor Mirte ook gelijk (die stond bij mij in het paspoort), omdat dat heel veel goedkoper was dan een paspoort hier (lage prijs voor kinderen tot 14 jaar). En we hebben toch geen plannen om in de komende jaren een eind weg te gaan (buiten europa). En mochten we dat toch gaan doen, kunnen we altijd nog een paspoort aanschaffen.
Fake it till you make it...
  Moderator woensdag 7 juli 2010 @ 21:19:45 #53
5428 crew  miss_sly
pi_83780129
ow ja, vandaag waren ze weer vol lof over Senna op het kdv NIet gebeten, lekker vrolijk, goed gegeten, weinig geslapen natuurlijk . Ze hadden haar zelfs even in bedje gehad (ze slaapt altijd in een wipstoel of op een fatboy ofzo) alleen had ze daar niet geslapen maar de hele tijd blij "papa papa papa paaapa papa" liggen kletsen

Senna heeft trouwens een paspoort, meteen maar gedaan. We willen misschien toch wel buiten Europa enzo, en met een eigen paspoort is dat toch gemakkelijker ook in het geval er iets gebeurt.
pi_83780286
Lily, die foto wordt wel goedgekeurd hoor. Bij kindjes zijn ze wat minder streng.
Omdat in 2012 kinderen een eigen id/paspoort moeten zijn hier de prijzen verlaagd. Tess dr idkaart kostte 8 euro.

Sorbo, ik weet precies hoe je je voelt! Tess is/was ook zo'n dramaslaper. Sinds 3dgn slaapt ze veel beter in. Wij hanteren nu de 5min regel. Dus naar bed met een heel strak ritueel, als ze huilt dan 5min wachten, weer naar d'r toe, aai over dr bol, zeggen: het is bedtijd en weer weg. De keren erna alleen aai en verder niks zeggen.
Wij waren soms 3 kwartier bezig om Tess in slaap te krijgen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 7 juli 2010 @ 21:26:45 #55
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83780428
Lily die foto En wat lijkt ze op je jongens!

Sorbo lastig hoor. Hier ligt er ook nog iets naast me te hieperen. Leuk zo'n paracetamol waardoor ze opknapt Alleen jammer dat een energie-kick niet echt samengaat met slapen...
pi_83780810
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 21:26 schreef Stiemie het volgende:
Lily die foto En wat lijkt ze op je jongens!
Ja echt heel erg. Ze heeft van allebei iets als ik hun babyfoto's bekijk (net wat meer van David). Grappig heh, genen
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 21:23 schreef Vicky het volgende:
Omdat in 2012 kinderen een eigen id/paspoort moeten zijn hier de prijzen verlaagd. Tess dr idkaart kostte 8 euro.
echt?
wow, dat scheelt.

Op de site van onze gemeente staat alleen dat ze na 26 juni 2012 een eigen identiteitsbewijs moeten hebben maar er staat niets over verlaagde prijzen (gewoon 42,85 id kaart en 50,90 paspoort).
pi_83780974
en Senna heeft zich gedragen vandaag, las ik

Ik bedenk me ineens dat de dochter van een kennis toen ze heel klein was altijd likte. Overal aan, ook aan mensen. Was best gek
pi_83781051
Sorbo ik wilde net precies hetzelfde posten Ik zie het echt niet meer zitten
Ik weet het ook echt niet meer hoor. De laatste maand ofzo gaat Niels pas om half 10/ 10 uur slapen en dan ben ik al vanaf 8 uur bezig hem in slaap te krijgen. Alles heb ik al geprobeerd. Ik doe hem nu 's avonds in bad, lees voor, zing liedjes, maar het wordt steeds erger. Soms is het enige redmiddel de borst, maar dat werkt pas wanneer hij weer honger heeft. Het is helemaal naar dat hij nu het staan doorheeft waardoor ik hem niet meer rustig neer kan leggen omdat hij de innerlijke drang heeft om zich op te trekken aan zijn bedje.
En dan wordt hij 's nachts ook nog zo vaak wakker en wil dan ook vaak niet snel gaan slapen.
Ik ben zo ontzettend oververmoeid, mijn man vindt mij zo ook geen leuke partner, ik ben alleen maar aan het katten.

Leah Wat is ze mooi. Ze lijkt ontzettend veel op haar broers!!

Aviva, mooie meid! Wat ben je al groot! Ze lijkt echt wel op Eli, maar ze heeft ook wel wat weg van de dochter van Bass Miss vind ik.

Iemand schreef nog over bijtkusjes in de neus, wat lief dat doet Niels ook wel eens.

We waren vanmiddag naar de receptie van een bruiloft en Niels heeft zich kostelijk vermaakt met de andere kindjes daar. Hij deed steeds een meisje van 1 na dat allemaal ondeugende streken uithaalde. Echt zo leuk dat hij zo sociaal is.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_83781159
ow, Twinkly wat rot
en als je oververmoeid bent ben je inderdaad niet zo gezellig nee...
pi_83781709
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 21:35 schreef lily het volgende:

[..]

Ja echt heel erg. Ze heeft van allebei iets als ik hun babyfoto's bekijk (net wat meer van David). Grappig heh, genen
[..]

echt?
wow, dat scheelt.

Op de site van onze gemeente staat alleen dat ze na 26 juni 2012 een eigen identiteitsbewijs moeten hebben maar er staat niets over verlaagde prijzen (gewoon 42,85 id kaart en 50,90 paspoort).
ik was er wel blij mee
Het is een soort tegemoetkoking naar ouders toe.

Och Twinkly, ook al zo'n drama. Je, Sorbo ook, Kindival van VSM kunnen proberen. Dat zijn homeopatische pilletjes voor kinderen die onrustig zijn of slaapproblemen hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 7 juli 2010 @ 21:56:16 #61
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83781981
Esmee ligt er inmiddels (weer) in en laat nog behoorlijk van zich horen. Zal er wel mee te maken hebben dat ze nog niet helemaal lekker is. En het is gewoon alweer tegen tienen...
pi_83785752
Sorbo en Twinkly, ik weet niet of jullie er iets aan hebben, maar Xeentje slaapt bijna nooit voor 10 uur 's avonds. Wij hebben besloten er ook niet moeilijk over te doen zolang ze inderdaad niet moe is, dus niet gaapt of in haar oogjes wrijft. We laten haar lekker bij ons op de bank knuffelen, tijgeren en spelen en om 10 uur (soms een kwartiertje eerder), gaat ze gapen en vrijwel meteen daarna slapen. Ze slaapt dan door tot 7 uur 's morgens. Misschien niet opvoedkundig verantwoord, maar het werkt voor ons alledrie het best.
pi_83786201
Xenia, ik denk dat het zeker op deze leeftijd nog niet zo uitmaakt hoe laat ze naar bed gaan...
Als het voor jullie werkt is het prima toch...
Ik moet er zelf niet aan denken, ben toch ook wel erg gehecht aan mijn avond en gelukkig is Iris rond een uur of 7 ook vaak wel echt toe aan bed. Maar als je het prima vindt en het werkt, waarom dan niet?! En of het opvoedkundig verantwoord is... geen idee. Maar als ze minder overdag gaat slapen als ze ouder wordt dan zal ze misschien ook 's avonds wel wat eerder gaan slapen, komt vast gewoon op zn pootjes terecht .
Erin leggen en een hele avond met een brullend kind in bed zitten is ook niet wat...
pi_83786325
He hallo, daar waren wij weer, terug van vakantie. Helaas 2 dagen eerder dan gepland, maar na al een dag zware diarree besloot Minke vanochtend ook nog haar hele fles weer terug te geven aan de vloer, en het bed, en haar romper, en mijn pyjama.... toen vonden we het welletjes en hebben we besloten direct de zut in de caravan te pakken en terug te rijden naar huis. In de auto ging het gelukkig al weer beter met haar, en wat water af en toe (niet dat ze het lekker vond, maar alle beetjes helpen) ligt ze nu weer lekker te slapen hier thuis in haar eigen bedje... gelukkig geen koorts of iets en de overige flesjes vandaag zijn er wel in gebleven, dus nog even aankijken. Helaas is de diarree nog niet verdwenen, maar hopelijk duurt het niet weer een week zoals een paar maanden terug.

Sorry, ben verder nog niet bijgelezen (zag wel een uberschattige pasfoto van Leah) en welkom Aviva, grote meid!!!

Morgen doe ik een poging dan ben ik weer back in action!
pi_83786460
Welkom thuis lijnloos en beterschap voor Minke! Hopelijk gauw van de diarree af!
  woensdag 7 juli 2010 @ 23:03:29 #66
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83786596
Lijnloos welkom terug, al is de reden van je eerdere terugkomst minder leuk. Beterschap voor minke!

Xenia ik vind het op zich niet erg als de kinders er hier laat inliggen, maar dan niet omdat ik drie uur bezig ben met ze in bed leggen en wachten tot ze slapen. Als ze er pas om 21 uur in gaan en ze gaan dan gewoon slapen is het prima. Maar nu zijn we dus al vanaf 19 uur bezig om Esmee slapende te krijgen... Esmee is net trouwens nog maar even in bad geweest. Ik zag dat ze ineens allemaal rode vlekjes had. Misschien de zesde ziekte. Daar lijkt het best op...
pi_83786644
Ach, ik ben niet de enige... da's het mooie van OUD.. je bent nooit de enige

Vandaag ging het uiteindelijk redelijk. Maar wat is het soms zwaar hè, Twinkly?

Xenia, 10 uur is acceptabel, maar hier wordt het regelmatig 12 uur/ half een. En dan heeft ze dus overdag ook echt niet veel geslapen. En maar lachen en keten. Superschattig natuurlijk, maar zó vermoeiend als je wekker weer vroeg gaat (en die wekker heet vaak Isabeau )
  donderdag 8 juli 2010 @ 07:42:09 #68
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83794288
Goodmornings!

Leah

Minke Arm meissie, beterschap!

Xenia, Stef is ook een late slaper, maar ik heb niet het idee dat hij er last van heeft. Omdat hij nu overdag en 's-nachts ook slechter is gaan slapen ga ik het op het CB wel navragen vandaag.

Srobootje en Twinkly, buh Wat klinkt dat ontzettend vermoeiend zeg.. Hiero is het probleem gelukkig niet dat hij 's-avonds niet gaat slapen (dat lijkt me echt de hel), maar overdag wil hij niet (gisteren 2x 10 minuten ) en dat hij 's-nachts weer wakker wordt. Dikke dikke voor jullie, ik kan jullie ook niet echt tips geven.

Miss, wat fijn dat Senna het goed heeft gedaan op het KDV! Lijkt me rot om te horen dat je kind bijt, maar zoals de rest al zei: ze snapt het zelf nog niet en misschien probeert ze inderdaad kusjes te geven ofzo?

Hiero gaat het ff niet zo gezellig allemaal, ik denk dat Stef erge last heeft van het tweede voortandje dat door aan het komen is, gisteren was er werkelijk geen land met hem te bezeilen. Mijn internet lag er ook nog eens uit, dus bij jullie klagen en uithuilen kon ook al niet, jemig wat voelde ik me ontheemd zeg En dan is er nog vanmorgen. Ik durf het bijna niet te vertellen want ik schaam me kapot, maar Stef is zonet van ons bed gerold.. Ik lag met hem op ons bed en hij lag tegen me aan en was een beetje kruipdingen aan het doen enzo. En ik zei nog tegen mijn lief"ik ga zo met hem naar de kamer, want ik ben zo bang dat hij dadelijk ineens valt ofzo" en vlak daarna deed hij ineens *rol rol rol rol* achter elkaar door en overbrugde > een meter in echt 3 f***ing seconden ofzo! Ik kon het niet meer bijhouden zo ineens, en daar ging hij hoor.. En nu moe ik de hele tijd huilen want ik voel me er zó enorm bagger over.. Hij viel ook echt met zijn koppie op een lectuurbakje dus hij heeft er nog een wondje ook En huilen! Gelukkig maar, enerzijds, maar echt.. Ik zat me gisteren al af te vragen of ik het allemaal wel goed doe, maar nú..

En Stef ligt nu te spelen in de box en ik weet zeker dat hij moe is. Ik durf hem niet in bed te leggen, dat mondde gisteren elke keer uit op enorme drama's. En daarnaast ben ik bang dat hij ineens iets heel ergs heeft door die val en dat hij nooit meer wakker wordt ofzo
3!
pi_83794534
Slapen hebben we bij Leander gelukkig geen problemen meer mee. Die gaat met dit weer tegen 21:00 uur naar bed maken we om 01:00 wakker voor fles en slaapt dan tot 08:00.
Maar gisteren ging half half. Nadat ik hier poste heeft ie niet veel meer gehad. Alleen voor ie na bed ging nog 100cc. Vannnacht wel 210cc. Nu is ie net wakker en wil ie nog niet. Dus we wachten nog een half uurtje en dan nieuwe poging!!

Trix Leander is ook geregeld van ons bed gerold hoor. Kan iedereen overkomen. Soms zijn ze ook zo ineens zo vlug. Leander valt nu ook ng wel eens van de bank of het bed

[ Bericht 25% gewijzigd door MeNicole2 op 08-07-2010 08:26:12 ]
pi_83794850
Trix, naar he als ze van bed rollen. Maar het overkomt volgens mij echt (bijna) iedereen wel een keer. Het maakt je niet ineens een slechte moeder, maar het gevoel is zo herkenbaar... .
Sterkte met het tandje ook nog!
pi_83795579
Trix, van bed rollen? *check* Gelukkig ben ik een rommelkont en viel ze op een stapel kleren.

Maar als we toch met de bekentenissen bezig zijn. Ik heb echt een ENORM leermoment gehad van de week. Echt ik vind het zo erg dat ik het met angst en beven neerzet hier, maar het is zoals het is, kan er maar net zo goed gewoon voor uitkomen.

Ik had Isabeau in bad gezet. Ze zat lekker te spelen en te spetteren. En alle waarschuwingen ten spijt ben ik toch even naar de naastgelegen kamer gelopen om de stekker van de flessenwarmer eruit te halen. Ik dacht; ik hoor haar toch wel spetteren en kraaien. Op een gegeven moment spetterde ze wel heel hard, dus ik pakte nog even de camera om er een foto van te maken. Kom de badkamer weer in, ligt ze op haar rug, met haar gezichtje onder water te trappelen in blinde paniek. Ik kan nóg janken als ik er weer aan denk. Ik voelde me zó slecht en verdrietig!! Domme koe!!! Ik heb haar tegen me aangedrukt en het duurde wel even voor ze weer rustig was. Daarna ben ik letterlijk over mijn nek gegaan. Het was allemaal een kwestie van seconden, ben maar héél even de badkamer uitgeweest, maar WAAROM kon ik niet gewoon luisteren naar alle waarschuwingen?!

Pff, vind het gewoon eng om te plaatsen hier. Maar merk dat het me érg dwars zit dus ik plaats het toch maar.
pi_83795812
ach Sorbo, wat een schrik en Inca ook

Maar ben niet te streng voor jezelf. Iedereen maakt wel eens een keuze die ze beter niet hadden kunnen maken. Godzijdank loopt dat niet altijd slecht af (dan zouden er namelijk niet veel mensen meer zijn).
We zijn allemaal mensen en je kunt nooit 100% gefocust zijn.

Ik heb zelf ook zo'n voorbeeld. Dat liep niet zo heel goed af (achteraf is het wel goedgekomen).

Mijn oma (16 kinderen) zei altijd: als ieder onoplettend momentje van mijn kant slecht zou aflopen dat had ik geen kinderen meer gehad.
pi_83796092
Daar heb je ook wel gelijk in Lily. We zijn maar mensen, maar het is er zó ingehamerd; niet weglopen als je baby in bad zit... Nou ja... dat doe ik in elk geval geen tweede keer.
pi_83796465
Oh Sorbo dat zijn dingen die je echt nooit wil meemaken.
Nu we toch bezig zijn Gisteravond waren we even met de kids naar het Lage veld (dat is een grote zwemplas in de buurt) zodat de kids even konden uitrazen en poedelen enzo. Ik moest op een geveven moment Mikael waarschuwen omdat ie met zand aan het gooien was. Dus ik en R ook kijken naar hem. Kijken we om.. Leander weg Ik kreeg het meteen warmer dan ik al had en opeens zagen we hem in het water. Hij was erin gekropen en echt alleen zijn koppie kwam nog boven het water uit. En omdat wij na hem toe rende ging hij heel ondeugend snel verder kruipen. R kon hem nog net grijpen voordat ie onder ging. Men dacht bijna dood neer te vallen daar Want als ie daar ondergaat is ie weg.
pi_83796638
Inca, hier is Wolf ook van de week van het bed afgerolt.Hij ligt 's ochtends altijd nog even bij ons, en nu was ik alleen en in slaap gevallen.Met rollen komt hij dus een behoorlijk eind,en deed ik net mijn ogen weer open, zie ik nog net 2 beentjes de lucht in gaan
Maar hij viel op een tas, dus was alleen geschrokken.
Zoiets overkomt dus iedereen wel eens hoor, je moet je niet immens schuldig gaan voelen!

oh gatver Menicole, ik zou keihard janken van schrik en opluchting pfff wat eng

Sorbootje, ik zou het ook hebben kunnen doen, even gauw een paar seconden weglopen hartstikke stom natuurlijk, maar wel een enorm leermoment.
voor de enorme schrik

en een hele dikke voor de slaapperikelen van Sorbo en Twinkly, Twinkly kan me voorstellen dat je oververmoeid bent, zoiets gaat je gewoon opbreken.
Begrijp ik goed dat hij eigenlijk vanaf 8en dus al wel moe is, maar zich er enorm tegen verzet? Of wil je hem om 8 uur er gewoon in hebben? Wij laten hem hier op tot hij zelf moe wordt, maar dat zullen jullie ook wel doen

Mooie curve Rienk, slanke den!

aaah Leah, die haartjes

welkom Aviva!
pi_83796712
Och Sorbo, MeNicole en Inca... Die dingen kunnen gebeuren hoor, hoe oplettend je ook bent.

Mij is ook zoiets overkomen. Tess was in het raamkozijn geklommen en daar lag een bordje met schillen en daartussen lag een aardappelschilmesje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 8 juli 2010 @ 10:01:25 #77
95408 Incantrix
pi_83796764
Oh lieve Sorbo, ik snap het zó goed.. En ook dat je het eigenlijk niet durft te posten: het is dat Stef vanmorgen nogal veel aandacht vraagt, anders zou ik dit waarschijnlijk alweer weggeëdit hebben uit schaamte.. Ik wíst het, waarom ben ik dan blijven liggen? Zittend kun je veel sneller reageren ? Dikke voor jou!

En pff, waaraan herken je verlatingsangst? Als Stef niet bij me op schoot zit is hij alleen maar aan het klagen, loop ik evrn weg is het al helemaal feest. Zou het verlatingsangst zijn? Hoe moet ik hier nu weer mee omgaan? Zou dit ook een reden zijn dat hij overdag weigert te slapen?
3!
pi_83796830
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 09:59 schreef Vicky het volgende:
Och Sorbo, MeNicole en Inca... Die dingen kunnen gebeuren hoor, hoe oplettend je ook bent.

Mij is ook zoiets overkomen. Tess was in het raamkozijn geklommen en daar lag een bordje met schillen en daartussen lag een aardappelschilmesje
Oh ja dat zijn ook van die dingen. Soms zie ik foto's terug die ik van de kids maak en dan zie ik dat er op tafel gewoon een schilmesje ligt ofzo. Waar ze zo bijkunnen.
pi_83796862
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 10:01 schreef Incantrix het volgende:

En pff, waaraan herken je verlatingsangst? Als Stef niet bij me op schoot zit is hij alleen maar aan het klagen, loop ik evrn weg is het al helemaal feest. Zou het verlatingsangst zijn? Hoe moet ik hier nu weer mee omgaan? Zou dit ook een reden zijn dat hij overdag weigert te slapen?
En als je gaat zingen als je wegloopt? Zodat ie je wel hoort! Dat heeft bij Mikael toen geholpen. Leander heeft er gelukkig geen last van.
pi_83796893
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 09:16 schreef Sorbootje het volgende:
Trix, van bed rollen? *check* Gelukkig ben ik een rommelkont en viel ze op een stapel kleren.

Maar als we toch met de bekentenissen bezig zijn. Ik heb echt een ENORM leermoment gehad van de week. Echt ik vind het zo erg dat ik het met angst en beven neerzet hier, maar het is zoals het is, kan er maar net zo goed gewoon voor uitkomen.

Ik had Isabeau in bad gezet. Ze zat lekker te spelen en te spetteren. En alle waarschuwingen ten spijt ben ik toch even naar de naastgelegen kamer gelopen om de stekker van de flessenwarmer eruit te halen. Ik dacht; ik hoor haar toch wel spetteren en kraaien. Op een gegeven moment spetterde ze wel heel hard, dus ik pakte nog even de camera om er een foto van te maken. Kom de badkamer weer in, ligt ze op haar rug, met haar gezichtje onder water te trappelen in blinde paniek. Ik kan nóg janken als ik er weer aan denk. Ik voelde me zó slecht en verdrietig!! Domme koe!!! Ik heb haar tegen me aangedrukt en het duurde wel even voor ze weer rustig was. Daarna ben ik letterlijk over mijn nek gegaan. Het was allemaal een kwestie van seconden, ben maar héél even de badkamer uitgeweest, maar WAAROM kon ik niet gewoon luisteren naar alle waarschuwingen?!

Pff, vind het gewoon eng om te plaatsen hier. Maar merk dat het me érg dwars zit dus ik plaats het toch maar.
Wel dapper dat je het zo durft te vertellen. Maar hopelijk voor iedereen hier een les... begrijp dat je er zef van over je nek bent gegaan. Wat zal dat schrikken zijn.
Whatever...
  donderdag 8 juli 2010 @ 10:08:39 #81
95408 Incantrix
pi_83796939
Hoei, even niet gerefreshed MeNicole, Poppejans en Vicky

Jullie zijn lief hoor, ik voel me al wel weer wat beter.. Het ís dat Stef gisteren ook enórm van de jank was, anders zou ik nu al naar de dokter zijn gerend met hem. Hij blíjft maar gaan, wil weer niet slapen etc. etc.

Weet je, hij wordt 's-nachts maar één keer wakker, maar ik voel me echt een zombie zo ondertussen. De dagen dat ik alleen thuis ben met hem kan ik hem geen moment alleen laten want dan gaat hij huilen. Vorige week had ik ook al zo'n dag en ik begin dus zo aan mezelf te twijfelen: waarom is hij dan wel gezellig op het KDV of bij mijn lief? Wat doe ik nou verkeerd? Ik vind het zo naar om te zeggen, maar hij is de afgelopen dagen zo sjago als hij bij mij is.. Het is zo naar om te zien dat hij zo slecht in zijn vel zit en je kunt er niks mee Vorige week ben ik een enorm stuk met hem gaan lopen en heb vervolgens 3 dagen niet normaal kunnen lopen omdat mijn bekken over de zeik was Wat moet je dáár nou weer mee?

Nouja, ik heb tenminste mijn ontbijt al binnen, gisteren lukte dat pas om half 1
3!
  donderdag 8 juli 2010 @ 10:11:46 #82
95408 Incantrix
pi_83797034
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 10:05 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

En als je gaat zingen als je wegloopt? Zodat ie je wel hoort! Dat heeft bij Mikael toen geholpen. Leander heeft er gelukkig geen last van.
Ik blijf wel tegen hem praten, maar hij begint eerst tóch te huilen. Soms wordt het daarna dan weer eventjes stil, maar soms ook niet.

Haha, wel leuk, ik zie er niet uit. Wallen tot aan mijn knieën en rode ogen van het huilen. Kom ik vanmiddag héél gezellig aan op het CB En dan meteen vragen stellen over slapen en verlatingsangst Mijn moeder gaat mee vanmiddag, ik denk dat die zich rotschrikt van me.. En van Stef ook trouwens, die heeft ook nog steeds wallen van heb ik jou daar..
3!
pi_83797685
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 10:08 schreef Incantrix het volgende:
Weet je, hij wordt 's-nachts maar één keer wakker, maar ik voel me echt een zombie zo ondertussen. De dagen dat ik alleen thuis ben met hem kan ik hem geen moment alleen laten want dan gaat hij huilen. Vorige week had ik ook al zo'n dag en ik begin dus zo aan mezelf te twijfelen: waarom is hij dan wel gezellig op het KDV of bij mijn lief? Wat doe ik nou verkeerd? Ik vind het zo naar om te zeggen, maar hij is de afgelopen dagen zo sjago als hij bij mij is.. Het is zo naar om te zien dat hij zo slecht in zijn vel zit en je kunt er niks mee Vorige week ben ik een enorm stuk met hem gaan lopen en heb vervolgens 3 dagen niet normaal kunnen lopen omdat mijn bekken over de zeik was Wat moet je dáár nou weer mee?

Nouja, ik heb tenminste mijn ontbijt al binnen, gisteren lukte dat pas om half 1
Oooh Incantrix ik vind het zo rot voor je Ik wou dat ik wat voor je kon doen
Kan het zijn dat Stef aanvoelt dat jij er een beetje doorheen zit en daarom zo reageert bij jou? Kon je maar een paar dagen lekker uitrusten en tijd voor jezelf nemen he? Het zit je niet mee en door je vermoeidheid heb je misschien de kracht niet meer om eruit te komen.

Over die verlatingsangst, dat is volgens mij een fase. Xeentje heeft dat momenteel ook. Ineens op een dag kreeg ze het besef dat ze alleen is als mama of papa uit beeld loopt en werd het brullen. Ik los het op door haar afleiding te geven vlak voor ik even uit beeld loop. Dat kan van alles zijn, maar dingen van mij werken het best: een ketting van mij, een horloge, de afstandsbediening, een oude telefoon... Ik weet het, niet opvoedkundig verantwoord, maar het maakt het leven wel net iets makkelijker zo af en toe.

Sorbo wat een schrik. Het is zo gek, je denkt dat ze goed en stabiel kunnen zitten en je wel een paar seconden weg kunt kijken, maar je hoort zo enorm vaak dat het dan mis gaat. Laatst zat Xeentje buiten in het badje, ik zat ernaast en ik bedacht me dat ik haar eigenlijk in moest smeren met zonnebrand. Maar dat stond binnen. Even getwijfeld om het te gaan halen en mezelf toen flink op mijn kop gegeven.
pi_83797798
Inca, misschien is Stef juist het huilerigst bij jou omdat hij je het meest 'vertrouwt'. Tenminste, zoiets hoor je vaak, dat kindjes het meest brutaal en uitdagend tegen hun moeder zijn vanwege het vertrouwen dat ze hebben.
Naar dat het zo zwaar is momenteel. Hopelijk kunnen ze je helpen bij het cb.

Och Sorbo, wat moet jij geschrokken zijn!
Dat beeld van Isabeau moet wel op je netvlies gegrift staan inderdaad.

En MeNicole, dat klinkt ook al zo enorm eng.

Een ongeluk zit echt in een klein hoekje. En kan iedereen overkomen. Wel fijn om het hier te kunnen delen, je wordt er toch weer alerter van.
Hier was het Ko zijn handje op de kachel in de winter. Met grote brandblaren tot gevolg.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83797874
Dat met die verlatingsangst... Wij zijn er als volgt mee omgegaan. Steeds even buiten beeld terwijl je blijft praten. In het begin brullen, maar we konden steeds wat verder. Nu heeft ze blijkbaar het vertrouwen dat we vlak naast de deur van haar kamer staan te wachten en als er iets is,d at we er zijn.

Dat is misschien iets om te proberen.
Whatever...
pi_83798163
Icantrix heel herkenbaar. Niels is ook veel gezelliger bij anderen dan bij mij. Ik denk dat het komt doordat het veilig genoeg is om je emoties helemaal te laten gaan bij je moeder. En hier ook verlatingsangst waardoor het overdag ook enorm veel moeite kost hem te laten slapen. Soms zet ik hem zelfs bij mij in de wc omdat hij zo overstuur raakt wanneer ik de kamer uitloop. Alleen het eerste slaapje op de dag gaat goed, daarna kost het vaak minstens 3 kwartier om hem in te laten slapen en 's avonds is het dus echt bal. 's Nachts gaat het slapen na de eerste keer wakker worden meestal ook wel goed.
Wat naar dat hi jvan bed gevallen is, maar echt dat gebeurd iedere ouder. Niels is eens van de bank gevallen, ook zo met zijn koppie recht naar beneden Het rotste was dat ik al geërgerd was omdat hij niets wilde, alleen maar zat te piepen en ik hem niet in de doek kreeg. Toen leek het net alsof hij door mijn ergernis van de bank viel.

Sorbootje wat akelig, wat zul je je doodgeschrokken zijn . Dat zou mij ook kunnen overkomen, ik loop ook wel eens heel snel naar de babykamer terug omdat ik het washandje vergeten ben ofzo Ik doe echt maar een heel klein laagje water in het bad, maarja, je weet maar nooit.

Nicole hopelijk gaat Leander vandaag weer lekker goed zijn melk opdrinken . Tjee wat is hij mager geworden, hij is nu nog lichter dan Niels

Poppejans ik ga inderdaad pas met hem naar boven wanneer hij moe is. En in bed zie je ook echt dat hij wel wil slapen maar dat het niet lukt, dan ligt hij te woelen en met zijn hoofd heen en weer te bewegen en na een tijdje in mijn armen heel zielig vermoeid huilen. In bed is het echt krijsen. Maar aan de andere kant wordt hij ook helemaal hyper en blij en gaat in zijn bedje staan en zitten. Hij kan al vanaf het begin heel moeilijk de dag loslaten lijkt het. Ik heb het vermoeden dat dit bij Isabeau ook wel eens zo zou kunnen zijn, zij heeft volgens mij net zo'n temperament als Niels. Vanavond ga ik proberen wat hij doet wanneer ik hem juist heel vroeg naar bed ga brengen, misschien is hij wel over zijn vermoeidheid heen om 8 uur.
Weglopen en na een paar of 5 minuten terugkomen werkt hier averechts. Zelfs als je erbij blijft maar hem in zijn bed laat huilen raakt hij compleet hysterisch. Het enige wat werkt is er weer uithalen en opnieuw beginnen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Twinkly op 08-07-2010 11:04:29 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_83798632
Wat ik dus echt heel erg naar vind van mezelf is dat ik echt goed en leuk met kinderen om kan gaan, maar met mijn eigen kind vaak niet. Ik ben wel lief en begripvol hoor, maar ik moet me er echt toe zetten gezellig met hem te babbelen of liedjes te zingen. Ik ben zo moe dat ik stilval
  donderdag 8 juli 2010 @ 11:08:05 #88
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83798681
Incantrix misschien stom gedacht hoor, maar misschien huilt ie juist wel eerder bij jou omdat je reageert? Kijk bij de opvang kunnen ze echt niet bij elk piepje opspringen en ik merk van mezelf dat ik dat toch sneller wel doe. Dan ziet hij dat huilen niet echt als huilen, maar meer als manier om snel een reactie van jou te krijgen.

En wat een enge verhalen allemaal zeg Hier is Esmee gisteren nog van het matras dat op de grond lag gerold. Dan gaat ze vanuit het niks ineens rol-rol-rol en zo door onder het dressoir. Het was voor allebei schrikken, maar soms gebeuren die dingen gewoon. We zijn allemaal mensen Overigens was het voor beiden een mooi leermoment: ik let nu beter op en Esmee rolt ineens een stuk minder fanatiek

Esmee heeft trouwens zeker de zesde ziekte. Begint met een paar dagen koorts en daarna spikkels.
pi_83798909
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 10:41 schreef oeke het volgende:
Och Sorbo, wat moet jij geschrokken zijn!
Dat beeld van Isabeau moet wel op je netvlies gegrift staan inderdaad.
Dát is het. Ik zie die angstige ogen nog voor me. En het flitste door mijn hoofd; zo ziet het er uit als een kind aan het verdrinken is. Ik had echt niet later moeten komen

pff mijn maag draait wéér om!
pi_83800328
oh Sorbo
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:06 schreef Twinkly het volgende:
Wat ik dus echt heel erg naar vind van mezelf is dat ik echt goed en leuk met kinderen om kan gaan, maar met mijn eigen kind vaak niet. Ik ben wel lief en begripvol hoor, maar ik moet me er echt toe zetten gezellig met hem te babbelen of liedjes te zingen. Ik ben zo moe dat ik stilval
Dit is me net iets te herkenbaar.

Edit: Even nuanceren, het is nu al een stuk beter, nu hij wat groter is. Maar op die leeftijd van Niels was ik inderdaad vaak erg moe.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83800693
Oh hemel wat een verhalen Arme jullie!
Wat een schrik zeg, kan me voorstellen dat je er van moest spugen Sorbo.. En Twinkly, wat vermoeiend dat Niels zo actief is en niet slapen wil.. Ik heb helaas geen tips.. Sterkte voor de nietslapers..
En Stef en Esmee ook al op de grond gerold! Oh jeetje toch allemaal..
pi_83801680
Door al die verhalen hier ben ik mezelf eens onder loep gaan nemen. Maar het zou mij ook kunnen overkomen. Met badje blijf ik er altijd bij. Maar Jamie zit vaak op ons bed te spelen als ik op het balkon de was ophang dan kan hij mij zien en ik hem. Door rollen en kruipen doet hij nog niet. Ook ligt hij wel eens los op commode dan stap ik even snel naar de kleding kast (die staat even verder in zn kamer) Gelukkig is hij nog nooit gevallen. Maar het zeker iets om mezelf af te leren want je weet nooit wat ze doen in een fractie van een seconde.

Esmee de 6de ziekte, arm meisje. Maar als de rode vlekjes er zijn is het einde zicht gelukkig maar! In ieder geval beterschap

Hoe is het met Leander? Doet hij het nu beter op de flesvoeding? of had je dat al verteld?
pi_83802885
We maken d'r een gezellige boel van hier, met z'n allen
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:03:29 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83803210
Sorbo! Wat vreselijk eng zeg! En wat kan het dan ineens snel gebeuren he!
Oscar gaat nog steeds in de badring in bad, en dan durf ik het wel, even weglopen, maar dan idd ook maar even. En zelfs bij Sasha die in bad blijft zitten als ik Oscar afdroog blijf ik aan een stuk doorkletsen om hem maar te blijven horen en te horen dat het goed gaat...

Oh en dames die het even moeilijk hebben.
Mss is het een idee om eens te kijken of er bij jullie cb een inloopspreekuur is waar je even je verhaal kan doen. Mss hebben zij ineens wel de briljante tip ofzo.
Ik weet wel dat veel mensen denken 'yeah right... het cb' maar ik zeg het toch maar even. Ze zijn echt niet altijd gek daar.

Had ik al verteld dat ik Oscar van de week aan 1 been omhoog hield en hem zo nog net redde van een head-first van tafel af! Ik draaide me even om naar mijn nichtje om haar de zonnebrandcreme aan te geven. Die keek me echt aan: 'dat ging nog net goed he?' Ik: Uhuh... *bibber*
Arme kind had net zijn helmpje af ook nog eens. Maar goed, het scheelde maar een haartje dus.

Hij lag daar op het verschoningskussen voor een schone luier, ik was net klaar, gaf dus even iets aan mijn nichtje aan en Oscar rolde vliegensvlug om en over het randje heen...
pi_83803924
Martine jah ik als bij mezelf denk doe ik dat soort dingen ook vaak. Als Leander op de commode ligt nog even wat uit de kast of douche pakken. En Leander is al bijna een jaar en die blijft echt niet liggen hoor Of idd in badje ook. Nu gaat ie eigenlijk meestal mee onder de douche maar vaak loop ik ook weg als ik iets moet pakken als ie eens in bad zit. En wat ik al zei mey messen enzo. En net zag ik ook weer iets. leander klimt overal op. Nu kon ie net via Mikael zijn kleine stoletje op de eetkamerstoel en zo de tafel op. Stond ie midden op tafel en maar dansen Dat zijn typisch van die dingen die Mikael nooit deed en ik dus helemaal niet bij nadenk.
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:38:06 #96
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83804679
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:08 schreef Stiemie het volgende:
is Esmee gisteren nog van het matras dat op de grond lag gerold. Dan gaat ze vanuit het niks ineens rol-rol-rol en zo door onder het dressoir.
Onze dochter zit elke dag wel klem onder de bank of de verwarming... als ze lang genoeg vastzit gaat ze wel brullen

Met wat oudere kids erbij kan ik toch niet 24 uur per dag overal een oogje op houden. Danse op de tafel e.d. komen mij heel bekend voor en ik vind het wel grappig, zoveel kan er ook niet daarmee mis gaan denk ik. Meneer fietste vorige week ook over de vingers van zijn 8 maanden jonge zusje, tja, dat soort dingen kan je toch niet voorkomen. Je doet zoveel mogelijk je best, maar als je meer kids hebt lukt dat nooit helemaal perfect. Soms laat ik ook per ongeluk een schaar liggen en gaan de kids daarmee aan de haal en moet ik hem afpakken.

Met water ben ik wel wat voorzichtiger, al laten we onze zoon van bijna 3 weleens alleen, maar vragen hem dan vanuit een andere kamer wat dingen en dan hoor je het wel of het goed gaat.

[ Bericht 15% gewijzigd door kahlanamnell op 08-07-2010 13:43:13 ]
pi_83806962
Mijn middelste zoon (toen 3) ging ook eens head first het zwembad in en zonk als een baksteen. Ik was oudste net in aan het smeren en vergat jongste zoon de bandjes om te doen

Gisteren ook weer; zoonlief komt net uit de douche, nog kletsnat, hoort papa thuiskomen en vliegt de trap af (althans wil de trap af). Glijdt uit en maakt een snoekduik het trapgat in. Ik was net op zolder de ramen opendoen

Ik kan nog wel even doorgaan...
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:54:00 #98
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83807991
Ieks wat een verhalen... nouja Thomas is ook een keer van het bed gerold hoor. En ik ben ook een keer naar de wc gegaan terwijl hij in het zwembadje zat. Maar met de wc deur open kan ik m wel in de gaten houden dan.

Maar goed, idd toch weer een les in voorzichtigheid.

Die verlatingsangst gaat echt weer voorbij, maar het is inderdaad een lastige periode. Zeker in combinatie met slecht (in)slapen. Bij ons heeft het goed geholpen om Thomas 2 nachtjes bij opa en oma te laten logeren. Vrijdagavond is hij door opa opgehaald en zondagochtend weer thuisgebracht, dus we hebben hem maar een dagje echt moeten missen. Maar wel heerlijk bijgeslapen!

[ Bericht 40% gewijzigd door Ca.ra op 08-07-2010 14:59:58 ]
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 8 juli 2010 @ 17:09:52 #99
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83813401
Zo, ben bijglezen! Wat een verhalen, zeg! Met speciaal een voor sorbo

vwb de slechte slapers, is het mss een idee om een strak ritueel in te lassen? we gaan naar de kamer, schone luier, pyjama aan, slaapzak aan, tandjes poetsen, boekje lezen, wat kletsen, en hop, bedje in. en dan wellicht in het begin wel bijblijven, maar geen (oog)contact meer maken. dus gewoon met een strak gezicht weer neerleggen, als hij gaat staan. zoiets?

wij hebben vanaf het begin heel duidelijke nachtiruelen, en nog niet echt slaapproblemen gehad. tsja, als eli ziek was, mss, maar das anders.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_83813911

Hier kan het bed naar beneden!
Rienk lag los en toen ik hem uit bed zou halen hing hij in de zijwand van zn bed, hij had zn ene arm al tot aan zn schouder over de reling!
  Moderator donderdag 8 juli 2010 @ 17:57:22 #101
5428 crew  miss_sly
pi_83815064
Ik reageer later even wel echt, maar lieve mama's wat een nare verhalen. Val jezelf niet te hard
pi_83815303
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 17:09 schreef DaviniaHR het volgende:
Zo, ben bijglezen! Wat een verhalen, zeg! Met speciaal een voor sorbo

vwb de slechte slapers, is het mss een idee om een strak ritueel in te lassen? we gaan naar de kamer, schone luier, pyjama aan, slaapzak aan, tandjes poetsen, boekje lezen, wat kletsen, en hop, bedje in. en dan wellicht in het begin wel bijblijven, maar geen (oog)contact meer maken. dus gewoon met een strak gezicht weer neerleggen, als hij gaat staan. zoiets?

wij hebben vanaf het begin heel duidelijke nachtiruelen, en nog niet echt slaapproblemen gehad. tsja, als eli ziek was, mss, maar das anders.
Strak ritueel *check*. Zonder ritueel is het gewoon nóg erger

Isabeau is voor het eerst een nachtje uit logeren bij opa en oma. Best gek hier zo alleen in huis!
  donderdag 8 juli 2010 @ 18:58:42 #103
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83816878
Tsja ik ga niks zeggen (wet van fok enzo ) maar bij Esmee ligt het slapen nu wel echt aan de zesde ziekte.

Linde moet van mij ook altijd een liedje zingen als ik de badkamer uitga Al moet die volgens mij echt haar best doen om onder water te komen want ze zit nog steeds in het babybadje. Dat zet ik in de douche op de grond.

En inderdaad met 2 kindjes gaat er wel eens iets mis Dan gaat Linde op Esmee haar hoofd zitten, of ze laat precies een boekje op haar storten, zulk soort dingen.

Wow Rienk jij gaat ineens snel!

Lekker bijslapen en genieten Sorbo! Soms is zo'n nachtje ideaal om ze even te 'resetten'.

Oh Esmee is inmiddels een soort rood-witte dalmatier. De koorts is helaas nog niet echt minder Maar ze is wel wat vrolijker
pi_83817173
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 18:06 schreef Sorbootje het volgende:
Isabeau is voor het eerst een nachtje uit logeren bij opa en oma. Best gek hier zo alleen in huis!
dat is gek ja, zo'n eerste keer
ik vind het altijd zo leeg aanvoelen als ik langs hun kamers loop 's avonds als ze er niet zijn
Leah heeft nog nooit gelogeerd trouwens

en Esmee alweer wat vrolijker dat is altijd goed
pi_83817352
Ik had trouwens laatst ook weer een leermoment;

Leah heeft maar een kleine box dus ik leg haar vaker op het vloerkleed, salontafel aan de kant. Nu kwamen haar broers vanuit de tuin binnen en die kunnen nogal jongehonderig doen, dus ik zei al; jongens pas op: Leah ligt op de grond! En jawel; middelste springt van bank naar stoel en BAF; klapt met zijn (blote) voet tegen Leah's hoofd
Leah gillen, dikke rode plek op zijkant voorhoofd.
Ik schrok me rot man en moest ook huilen.

Dus maar even geen Leah meer op de grond als haar broers thuis zijn.

Sorbo; je hebt wat ontketend met je bekentenis
  donderdag 8 juli 2010 @ 19:25:31 #106
95408 Incantrix
pi_83817855
Xenia Wat lief van jou! Daar heb ik ook al aan zitten denken, dat we op een gegeven moment elkaar een beetje aan lopen te steken zeg maar. Ik weet het niet, maar ik probeer wel een beetje rustig te blijven voor hem, zeg maar. Lukt natuurlijk niet altijd, maargoed. En hey, opvoedkundig verantwoord of niet, soms moet je ook gewoon even kiezen voor de gemakkelijkste weg hoor, als je het mij vraagt. Ik heb er ook al aan zitten denken om een oude telefoon op te graven en die aan Stef te geven. Hij vind mijn telefoon zo allemachtig mooi, maar ik vind het toch niet heel erg hip als hij deze sloopt enzo

Oeke, jij bent ook lief Ook daar heb ik wel aan zitten denken, het zou best kunnen. Alleen op het moment dat hij weer zo hard aan het huilen is voelt het helemaal niet zo positief allemaal

Twinkly, dat klinkt allemaal heel herkenbaar. Bij Stef is er maar 1 ding omgedraaid: overdag gaat er geen enkel slaapje goed en 's-avonds gaat het dus wel goed met in bed leggen. Alleen doorslapen is dan dus niet aan de orde, maargoed Ben allang blij dat naar bed gaan meestal wel goed gaat.. Al is dat trouwens ook lang niet altijd zo. Pff, op deze manier is het best zwaar he? Vooral als het dan allemaal heel happy happy joy joy is met anderen, maar niet met jou En Twink,. je 2e post is ook heel herkenbaar, ik vind mezelf op deze manier helemaal geen leuke moeder Zo'n rotgevoel zo.. Dikke meis..

Stiemie, die heb ik ook al wel bedacht, maar als ik hem laat liggen (wat toch ook wel regelmatig gebeurt, ik moet ook wel eens plassen of eten enzo ) gaat hij al helemaal uit zijn dak. De laatste dagen is sowieso niks goed, dus is laten huilen sowieso het enige dat erop zit. Wat ik ook doe, huilen doet hij toch wel, zeg maar

BE, grappig dat je dat zegt, ik had dit allemaal al opgeschreven om te vragen bij het CB vandaag (we hadden de 7,5-maanden-afspraak zeg maar ).

Ehm, nouja, we zijn dus bij het CB geweest. Stef is nu 9550 gram ofzo, meten hoefde deze keer niet. Nog steeds op de +1-lijn, maar zijn curve buigt wel iets af naar beneden. Klopt ook wel, toen we dus met vakantie gingen was hij heel ziek en heeft hij gedurende een paar dagen zo ongeveer alles dat erin ging er weer uitgegooid. No worries there..

Wat ze vervolgens zei over het moeilijke slapen is dat Stef waarschijnlijk problemen heeft doordat we hem te weinig vaste voeding aanbieden, terwijl hij daar wel aan toe is. We moeten nu twee melkvoedingen (met beleid) gaan ombouwen naar het eten van een boterham en wat drinken erbij en een bakje yoghurt na het avondeten. Verder zei ze dat het niet verstandig is Stef te voeden als hij 's-nachts wakker wordt omdat je zijn maag dan op een raar tijdstip aanwent 'aan het werk te gaan'. Zodra we vrij zijn moeten we er dus twee nachten 'doorheen', volgens haar is het dan over. Verder moeten we hem volgens deze mevrouw dus echt laten huilen als hij moet slapen, omdat hij nu op een leeftijd is dat hij begint te begrijpen dat we hem wel komen troosten/pakken/voeden wanneer hij gaat huilen. Op mijn opmerking hierover dat hij dan echt compléét overstuur raakt en helemaal niet meer kan slapen zei ze alleen maar dat we dat een paar keer zullen moeten laten gaan, maar dat het daarna wel voorbij is. Ik weet het niet, het druist zó tegen mijn gevoel in enerzijds, maar aan de andere kant: sinds we thuis zijn is hij alleen nog maar aan het huilen geweest. Wat zeg ik? Brúllen En het maakt niet meer uit: oppakken en op schoot nemen, wiegen, knuffelen, neerlegen, in zijn stoeltje, speelgoed erbij, spelletje spelen, dentinox, schone luier, voeden, whatever.. Het maakt niet uit, hij brult maar en brult maar en om eerlijk te zijn ben ik op het moment echt de wanhoop nabij.. Hij ligt nu dus te brullen in zijn bedje (heeft net heel even geslapen na een flesje, maar is na een minuut of 20 weer wakker geworden. Wat nu? Pakken? Laten brullen? Ik weet nog een keer dat ik vroeger heel hard moest huilen in mijn bed en dat mijn ouders me niet hoorden, ik had een haakje op mijn kamerdeur dus ik kon geen kant uit en heb mezelf uiteindelijk in slaap gehuild.. Dat rotgevoel van toen wil ik Stef gewoon écht niet aandoen

Overigens hebben we hem ondertussen uit bed gehaald en volgens mij doet zijn doorkomende voortand nu gewoon echt heel erg pijn.. We mogen er niet meer aankomen en hij sabbelt nu op een washand met een ijsblokje erin. Pfff, ik hoop echt dat dat het is, want dan is dit in elk geval eindig, al is het wel superzielig zo
3!
pi_83818093
jeetje, Incantrix. Wat moeilijk man..

als laten brullen zo tegen je gevoel indruist zou ik het ook niet doen
  donderdag 8 juli 2010 @ 19:32:38 #108
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83818134
ahhh Arme Stef.... kan me voorstellen dat je soms even radeloos bent hoor Trix; Logisch! je wilt graag dat alles goed gaat en je mannetje zich goed voelt en altijd vrolijk is en lacht; maar jammer genoeg kan dat niet altijd... en je doet het volgens mij helemaal prima.
Succes alvast met het snachts laten huilen, lijkt mij ook heel moeilijk om hem niet te troosten... weet niet of ik dat zou kunnen...

en ach wat een nare verhalen allemaal... kan me zo goed voorstellen dat je je helemaal rot schrikt. Maar wat ik hier al meerdere hoorde zeggen; sommige dingen gebeuren je gewoon.. en je bent niet direct een slechte mama als dr eens iets gebeurt wat je liever niet had gehad.
(ik heb Evie ook eens in dr vinger geknipt en vond dat zoooo zielig... )

en mijn internet doet het thuis niet; problemen met van alles. dus ik ben nu ff onder het kolven online gekomen. Maar weet dus niet of ik de komende dagen online ben; moet pas di weer werken namelijk.
Dus zo niet;
dan allemaal een heeeeel fijn weekend gewenst.
  donderdag 8 juli 2010 @ 19:43:07 #109
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83818434
Incantrix lastig hoor zo allemaal. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij harder gaat brullen omdat hij anders altijd merkt dat het effect heeft en dat het nu niet werkt en hij er dus even wat extra bijgooit. Maar ja dat hoeft natuurlijk ook weer niet zo te zijn Heb je zeker veel aan he? Linde was na een keer ziek zijn zo gewend aan het "verwend worden" (dus dat we haar er meteen uithaalden) dat we haar echt 2 nachten hebben moeten laten jengelen. Ze was helemaal beter, at en dronk weer goed, maar was zo gewend aan het nachtelijke gezellige uurtje dat dat gewoon een beetje erin geslopen was. Ze werd toen ook steeds om een vast tijdstip wakker. Dat scheelde wel bij het laten huilen want het leek me stug dat ze elke nacht om 3 uur pijn kreeg
  donderdag 8 juli 2010 @ 19:57:18 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83818876
Incantrix, als je het niet kan moet je het niet doen hoor. Dan ga je je er alleen maar rotter door voelen.

Ik heb zoveel verschillende huilverhalen gelezen dat je me even moet vergeven als ik naar de bekende weg vraag hoor. Hoe gaat het als je er bij blijft zitten?
Ik heb avonden een boek zitten lezen bij Sasha in zijn kamer.
Eerst naast zijn bedje, toen aan de overkant van zijn kamer, toen in de deuropening etc. etc.
Toen was het soms ook nog wel brullen, maar iig zag hij dan dat ik hem niet zomaar in de steek liet. Zou dat voor jullie iets zijn?
Sasha kon dan alsnog heel erg overstuur zijn, maar dan iig wel in zijn bedje, want ik vond dan wel dat hij dat toch aan moest gaan wennen.
(En als het niet meer uit maakt of je hem nou op schoot hebt, op de grond legt of wat dan ook doet, dan kan hij mss net zo goed wel in zijn bedje? )

Sasha is zo eens 1 keer op zijn knietjes zittend in slaap gevallen omdat hij gewoon niet op wilde geven. Uiteindelijk heb ik hem toen met mijn hand naar zijn matrasje gelokt en toen bleef hij liggen.

Uiteindelijk heeft bij ons deze aanpak, dus naast het bedje zitten en dan steeds wat verder wel geholpen. In de deuropening zitten en eens een keer even wat uit de badkamer pakken terwijl je zingt, kucht of praat etc. etc.

Mss niet leuk en tijdrovend, bij hem in zijn kamertje, maar goed, die tijd ben je ook kwijt op het moment dat hij (evt brullend) in de kamer is...

Mss dat dit voor jullie prettiger is dan 'deur dicht en laat maar brullen'...
  donderdag 8 juli 2010 @ 19:59:36 #111
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83818965
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 18:58 schreef Stiemie het volgende:
Tsja ik ga niks zeggen (wet van fok enzo ) maar bij Esmee ligt het slapen nu wel echt aan de zesde ziekte.
Hier ook een kind met de 6e ziekte (althans dat denk ik). In 2 jaar tijd heeft kind 1 drie keer een bultjesziekte gehad en ik weet nooit of het nu de 5e of 6e is. Volgens het kinderdagverblijf was 80% van de kids aldaar geveld door de 6e ziekte, dus dat zal meneer wel hebben. Maar de helft van de kids kreeg daar koorts, die van ons gelukkig niet omdat hij de vorige keer met koorts een koortsstuip kreeg en toen zaten we even later in de amulance en dat heb ik liever niet meer.
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:11 schreef lily het volgende:
En jawel; middelste springt van bank naar stoel en BAF; klapt met zijn (blote) voet tegen Leah's hoofd
Leah gillen, dikke rode plek op zijkant voorhoofd.

Dus maar even geen Leah meer op de grond als haar broers thuis zijn.
Dat gebeurd hier ook wel, maar ik laat de kleine hier gewoon op de grond liggen, is tot nu toe 2 keer een ongelukje gebeurd (bal op haar hoofd gegooid en met een fiets over haar hand gereden). Verder valt het wel mee. De kleine pakt de oudere wel terug als ze iets groter is denk ik dan

Volgens mij ben ik wel lekker makkelijk in alles als ik het zo met jullie vergelijk, dat was trouwens wel anders toen we nog maar 1 kind hadden. Toen werd iedeeen gek van mijn bezorgdheid, maar die is nu helemaal weg. Ik merk pas hoe onbezorgd ik ben als we de kids bij opa en oma ophalen. Oma zat al te roepen dat hij uit moest kijken met zijn vingertjes toen hij de deur openmaakte, daar denk ik niet eens meer aan, kan natuurlijk deuren gaan beveiligen, maar je kan toch niet alles voorkomen.
pi_83820134
Ik kom me na een weekje meelezen nog even melden hier met mijn kleine grote baby'tje Claire! Ik was nog even in ontkenning, maar nu ze anderhalve week bezig is met wat proeven hier en daar (alle groenten afkeurt en rijstewafels helemaal verorbert) en sinds 2 dagen kan tijgeren kan ik er niet meer onderuit. Soms zet ze zelfs zichzelf in zitstand, met 1 been vooruit en 1 achteruit, maar zitten kan ze nog niet zo goed dus ze moet zichzelf goed vasthouden Omdat ze al een tijdje d'r bed doorkroop/op knietjes zat/rolt etc hebben we deze week ook d'r bedje een stukje lager gezet en de kinderwagen omgebouwd want dat werd ook wel eng.
Wij gaan volgende week op vakantie, ben benieuwd hoeveel progressie Claire heeft gemaakt als we weer thuis komen. We kunnen d'r voornamelijk uitdagen door een paar meter verderop een laptop of nintendo DS neer te zetten, hoop dat ze andere dingen straks ook interessant genoeg vindt

Jullie verhalen van vandaag zijn zo herkenbaar! Ieder kind valt weleens van bed af, ik kan nog voelen hoe ik me voelde toen mijn oudste haar eerste salto van het grote bed af maakte. Overigens deed ze het afgelopen maand nog een keer, maar dat voelt toch anders dan als het een klein baby'tje is. Claire is ook al eens van onze commode beneden (lage kleine commode) afgegleden met kussen en al toen ze tegensputterde met de luier weer omdoen. Gelukkig stond er een boodschappenwagentje, ze gleed zo naar beneden en hoefde niet eens te huilen! En erbij blijven als je kleine in bad zit, ik heb zelfs eens Claire op de grond in de badkamer gevoed omdat ik de oudste niet alleen wilde laten zitten. Ik heb d'r meerdere keren weer boven moeten trekken omdat ze uitgleed door druk spelen. Claire alleen laten is nog niet aan de orde, ik heb geen badring, die gaat gelijk koppie onder. Vorige week in de tuin in het badje nog, ze nam een snoekduik naar voren. Dus ik laat d'r even op d'r buik spartelen (ik had d'r gewoon vast, want het water was te diep voor d'r), laat ze ineens d'r hoofd hangen zodat ze onder water komt. Proesten natuurlijk. Maarja, ze deed het zelf, gek kind.

Over slapen, onze oudste ging pas zonder brullen op tijd slapen nadat ze overdag niet meer sliep, dat was een week voor haar tweede verjaardag. Maar om dat nou als advies te geven aan iemand met een baby'tje...
pi_83820269
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:59 schreef kahlanamnell het volgende:
Dat gebeurd hier ook wel, maar ik laat de kleine hier gewoon op de grond liggen, is tot nu toe 2 keer een ongelukje gebeurd (bal op haar hoofd gegooid en met een fiets over haar hand gereden). Verder valt het wel mee. De kleine pakt de oudere wel terug als ze iets groter is denk ik dan
Ik wil een trap tegen het hoofd van een 6 maanden oude baby toch liever niet dus als haar broers zitten te keten leg ik haar toch echt liever even weg.
Anders krijgt ze straks de kans niet eens om ze terug te pakken.
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:34:41 #114
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83820273
Oh, brrrrr, wat een enge verhalen.
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:37:10 #115
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83820357
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:34 schreef lily het volgende:
Ik wil een trap tegen het hoofd van een 6 maanden oude baby toch liever niet dus als haar broers zitten te keten leg ik haar toch echt liever even weg.
Dat is ook prima hoor
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:37:45 #116
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83820383
Incantrix, voor jou een . Wat moet dat moeilijk voor je zijn.
pi_83820540
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:06 schreef Twinkly het volgende:
Jeetje, wat heftig klinkt misschien zo stom dit, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik er op moet zeggen, ik vind het echt zo rot voor je

Rienk bezig met over het bed heen te komen
hier nog niet hoor, wel zwemt Wolf het hele bed door van voor naar achter en verkeerd om en voetjes tussen de spijlen
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:43:26 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83820611
Lily die pasfoto

Incatrix

Vlindur, die rienk wil de wereld verkennen
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:45:16 #119
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83820670
Oh lily, ik moest even zoeken, maar wat een ongelooflijk lief snoetje op die pasfoto .

Amaranta, ik ga je nu mailen hoor. Komt er aan!
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:46:01 #120
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83820703
Oh Incantrix ik wil je trouwens niet aanpraten dat je hem gewoon moet laten huilen hoor. Ik bedoelde het meer ter aanvulling van tips en manieren om het te bekijken. Als je iets niet ziet zitten, moet je het gewoon niet doen. Je moet je er wel goed bij voelen!

En het is gewoon ook uitvinden wat nou net bij jouw kindje werkt. Esmee gaat bv echt ZWAAR over de rooie als ik er naast blijf zitten. Alsof ze continue blijft schreeuwen: Ja als je daar zit kan je me er net zo goed gewoon uihalen ja!!!!
  donderdag 8 juli 2010 @ 20:57:56 #121
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83821119
Poppejans, waarom hebben wij geen plaatje meer?
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:00:47 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83821199
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:45 schreef Groofsken het volgende:
Oh lily, ik moest even zoeken, maar wat een ongelooflijk lief snoetje op die pasfoto .

Amaranta, ik ga je nu mailen hoor. Komt er aan!
Ik zal je morgen op mn gemakske antwoorden.
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:01:04 #123
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83821202
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 20:57 schreef Groofsken het volgende:
Poppejans, waarom hebben wij geen plaatje meer?
Fok doet niet meer aan webicoons.
pi_83821597
Och wat een verhalen hier. Ik ben er wel van geschrokken. Dat weglopen van de commode doe ik ook wel eens, en hij rolt al om op het kussen... Als hij de andere kant op rolt.... Dankzij jullie ga ik weer beter opletten, een ongeluk zit echt in een klein hoekje.
Poppejans, ik moest wel een klein beetje lachen om je omschrijving van die twee beentjes in de lucht. Ik zie hem zo gaan. Maar ik kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent.

Twinkly, wat ontzettend zwaar. Ik dacht dat het juist de laatste tijd wat beter ging met Niels, aan je verhalen te lezen. Jullie hadden ook best wel een zwaar begin gehad. En ik had heel erg voor je gehoopt dat het wat rustiger was geworden.

Slaaptips heb ik hier ook niet echt, behalve dat wij Thomas ook laten huilen. We leggen hem pas in bed als hij echt slaap heeft (oogjes wrijven), anders gaat het niet werken. Maar dat heeft wel tot gevolg dat hij geen vaste slaapjes op een dag heeft. Meestal gaat hij overdag 3 keer naar bed, maar de tijden varieren nogal. Als hij dan in bed ligt, speentje erin, hij gaat vaak huilen (soms valt hij ook direct in slaap). Wij lopen altijd de kamer uit. Wachten even, gaan weer terug om speentje terug te doen, of zijn knuffeltje terug te geven en gaan dan weer weg. Meestal duurt het niet langer dan 5 minuten, soms een kwartier. Maar als hij moe is komt hij zijn bed niet meer uit voordat hij heeft geslapen. Het zijn dan ook soms maar hazeslaapjes van 20-30min, maar van ons mag hij er dan wel weer uit. Hij heeft nooit veel overdag geslapen.

Ik vind het soms wel heel moeilijk om hem zo te laten huilen. Vooral als hij de hele dag in het kdv heeft gezeten, ik hem om 1800 kom ophalen, hapje en fles erin en hup naar bed om 19.00, en dan brullen.
Dan voel ik me echt ongelukkig, het voelt slecht, maar ik weet dat het werkt. Bij hem werkt het juist averechts om hem weer uit bed te halen, te troosten, te zingen etc. Hij moet er altijd even doorheen en dan slaapt hij heerlijk.
pi_83821729
Oja, juist op de dagen dat hij overdag amper heeft geslapen is het 's avonds een drama. Dan is hij oververmoeid en komt hij niet meer in slaap.
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:17:10 #126
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83821796
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 21:15 schreef Aoraki het volgende:
Oja, juist op de dagen dat hij overdag amper heeft geslapen is het 's avonds een drama. Dan is hij oververmoeid en komt hij niet meer in slaap.
Ja, dat heb ik bij allebei ook altijd gemerkt. Heel logisch ook, om lekker te kunnen slapen moet je ontspannen zijn.
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:17:23 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83821809
Oh ja Incantrix, ik wilde ook nog zeggen dat het, zeker als het zo overduidelijk tandenpijn lijkt te zijn dat dan brullen en laten gaan helemaal sneu is, want dan is het dus geen dwingerig babygedrag (als daar al sprake van kan zijn) maar gewoon pijn en ellende.
Maar goed, dan nog is het wel heel zwaar.
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:28:42 #128
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83822230
Kan iemand even iets aan Marco Borsato doen zodat mijn baby gewoon kan slapen? Grrr en morgen staat die vent er weer
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:31:31 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_83822358
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 21:28 schreef Stiemie het volgende:
Kan iemand even iets aan Marco Borsato doen zodat mijn baby gewoon kan slapen? Grrr en morgen staat die vent er weer
kan jij hem dan horen vanuit je huis?
pi_83822375
Meiden, wat een nare verhalen allemaal.... Sorbo, een dikke knuffel! En Inc : vwb de tips van het CB denk ik dat je moet schiften tussen wat jouw gevoel zegt en wat zij zeggen, dan kom je op een voor jou goede middenweg.

Ik kom niet veel in dit topic, ik voel me gewoon bezwaard met goed slapende en etende Thijsje.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:37:48 #131
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83822593
Trixie, volgens mij hebben we dat bij Thomas rond die leeftijd ook gehad. Ergens rond de 8 maanden was het het ergste. Wij zaten er toen natuurlijk mee dat hij pijn had, en daarna dat hij aan zijn spalken moest wennen. Maar toen we duidelijk hadden dat dat allemaal ok was, was het voor ons ook tijd om de boel eens aan te pakken qua slapen.
Of nouja, Thomas heeft ons gedwongen eigenlijk. Wij waren er tevreden mee als hij bij mama op schoot met een fles in slaap viel, maar op een gegeven moment liet hij zich niet meer weg leggen. En inderdaad wat jij ook al schrijft: op een gegeven moment maakt het niet meer uit of je hem nou vasthoudt of in bed legt, brullen deed hij toch wel. Dus ja, we moesten het wel aanpakken.

We hebben drie nachten lang het 'erbij zitten maar geen oogcontact maken' gedaan. Daarbij hoorde ik al dat het hysterische huilen omsloeg in dreinerig huilen. De derde avond moest ik plassen, dus helaas voor Thomas hoor. En terwijl ik op de wc zat hoorde ik hem steeds zachter mopperen en wegzakken.
Sinds dien heeft hij nog een maandje ingeslapen met een minuutje of vijf huilen (mopperend, niet hysterisch) en sinds een paar weken gaat het helemaal zonder huilen.

Niet om te zeggen dat dit nou DE manier is, maar alleen maar om je een hart onder de riem te steken: het kan echt over gaan!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83822729
Jongens toch, wat een ontboezemingen. Ik betrapte Lente vorige week halverwege de trap...
En hoewel in niemand zo'n moment gun, is het toch wel fijn om jullie verhalen te lezen.

Nils is als kind bij z'n twee weken oude broertje zo hard op z'n hoofd gesprongen dat z'n schedel uitgedeukt moest worden. Zn moeder zat met z'n broertje op bed en Nils sprong er zo bovenop. Omdat z'n schedeltje nog zacht was, zat dus een hele deuk in. Hij heeft nu nog steeds een litteken van over z'n hele hoofd lopen. Nils z'n moeder heeft er er nog steeds moeilijk mee als ze er over praat. Vooral als ze probeert om uit te leggen wat er door haar heen ging toen ze bij de eerste hulp zaten.
Het is trouwens helemaal goedgekomen met z'n broertje, hij is nu zelf arts.

Trix, ik merk echt aan je posts dat je er helemaal doorheen zit. Hou je taai, meis, het gaat weer voorbij, echt waar. En wees niet bang om dingen te proberen die achteraf niet blijken te werken, je hebt nou eenmaal geen gebruiksaanwijzing. Wij hebben Lente op een gegeven moment ook 's nachts laten huilen. Maar toen hadden we echt in de gaten dat ze oorzaak gevolg ik de smiezen kreeg en dus ging manipuleren. We hebben haar toen een nacht laten huilen en toen sliep ze weer goed (mits ze niet ziek is natuurlijk).

Ik vrees hier dat de borstvoeding voorbij is. Ik kolf nog maar zo'n 100 cc per dag op m'n werk. Ik probeer de komende dagen om 's avonds thuis nog wat bij te kolven om de productie wat op te schroeven, maar ik vrees ervoor. Ik zou ook niet weten hoeveel kv Lente dan zou moeten en met hoeveel schepjes en zo...
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:41:20 #133
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83822751
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 21:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

kan jij hem dan horen vanuit je huis?
Helaas wel. Er is hier op zo'n 100 meter afstand aan de overkant een serie concerten in het park en vanavond en morgen mogen we meegenieten met Marco. Zaterdag is Anouk er weer. Alleen galmt Marco wat meer. De eerste twee concerten zijn ze allebei doorheen geslapen, maar nu kost dat wat meer moeite...
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:41:45 #134
95408 Incantrix
pi_83822767
Jullie zijn héél erg lief

Uiteindelijk hebben we Stef er dus weer uitgehaald en een zetpil gegeven, hij was zó enorm van streek.. Een kwartier later kwam daar langzaam maar zeker ons lieve blije ventje tevoorschijn Omdat we op dat moment gingen eten en hij ook nog geen warme hap op had hebben we hem er gewoon maar bijgezet in zijn stoel en heeft hij lekker sperzieboontjes gegeten (en tussendoor lekker gebeten op een koude, rauwe peen, leek hem goed te doen). Tijdens het eten hebben we meteen maar weer eens naar ons slapen-gaan-ritueel gekeken en zijn we tot de conclusie gekomen dat we 's-avonds op zich niet echt problemen hebben met hem naar bed brengen omdat hij meestal al lekker rozig is na die laatste bv, maar dat áls er dan een probleem is met slapen, we het ook wel erg snel op hebben gegeven de afgelopen tijd.

We hebben daarnet dus maar een nieuw 'slapengaan-ritueel' bedacht met een hele tocht door het huis (tandjes poetsen in de badkamer, in onze slaapkamer katten welterusten zeggen, in de woonkamer box en knuffels welterusten zeggen, dan naar zijn eigen kamer voor pyama/schone romper/pamper en bv) en het meteen ten uitvoer gebracht. Omdat het nog zo kort op zijn avondeten zat dronk hij vreselijk onrustig aan de borst (logisch wel ja ) en heb ik hem al heel vlot en heel wakker in zijn bed gelegd. Dat vond hij helemaal leuk, muziekdoosje aan, sterrenprojector aan.. En toen liep ik dus weg en ging de deur dicht. *BRUL* *GIL* *KRIJS*

En wat nou het stomme is: dit kon ik dus wél hebben ofzo. Niet dat het makkelijk is om hem dan wel te laten huilen, maar dit is anders als het brullen van eerder op de avond, ik denk dat die tand overduidelijk veel pijn deed (gezien de witte bult in zijn tandvlees ook), dus nu de zetpil werkte hebben we er wel keihard doorheen gebeten. Dat kostte wel even wilskracht, na een kwartier huilen werd het nog steeds niet minder (normaal zouden we hem op dat punt zéker gepakt hebben) maar nu is het, na iets minder als een half uur, mooi wel stil. Hij ging flink uit zijn dak en haalde alles uit de kast, maar juist omdat nu het verschil tussen de huiltjes zo heel erg duidelijk was had ik een soort van én nu moeten we erdoorheen'-gevoel. We zijn wel elke zoveel minuten gaan troosten hoor, maar we hebben hem niet meer uit bed gehaald/gewiegd/voorgelezen/wat ook. Soms kermt hij nu nog een beetje in zijn slaap en dan voel ik me wel een beetje naar, maar ik heb het idee dat dit, bij nader inzien, toch echt de enige manier was om erdoorheen te komen.

Ik vond het overigens opvallend hoeveel helderder ik meteen al kon denken toen de paracetamol begon te werken en Stef ophield met huilen Nu heb ik nog VEEL meer respect voor mensen met huilbaby's, het is alsof je zelf ook een soort van kortsluiting maakt als het zo lang duurt en je weet niet meer wat je moet doen..
3!
pi_83822850
Serpente, gemiddels is 180 + 6 schepjes, en dan zie je wel hoeveel ze ervan drinkt. Minder is niet gebruikelijk bij haar leeftijd, en meer wordt eigenlijk afgeraden maar Thijs krijgt 's ochtends wel 210/7/bambix
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:44:02 #136
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83822856
Zonder enorme bijlees, maar een kusje voor alle niet-willen-slapen-kindjes en slecht slapende mama's

Ik schaam me er bijna voor dat als Alexa het één keer wat minder doet, ik meteen mopper .... Ik mag in mijn handjes knijpen lees ik wel....

Enne, *meldt*, Hier is vorige week een kopje Senseo over Alexa gegaan. Ze ging opeens overhevelen tussen tafel en bank en was binnen drie sec bij het kopje van mijn koffiemaat ... Uiteindelijk viel het mee, maar ook hier *bab mummy *
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  donderdag 8 juli 2010 @ 21:52:46 #137
95408 Incantrix
pi_83823214
En ohja, ook nog even: het is toch wel een soort van 'fijn' te lezen dat ik niet de enige ben die zich het een-ongeluk-zit-in-een-klein-hoekje-principe niet altijd even hard realiseert. voor allemaal, je schrikt je toch rot he?

Oh, En McLaura, is toch gezellig als je meepost? Geen verplichting natuurlijk, maar hell, het is juist wel fijn te lezen dat het ook anders kan

Ca.ra, ook zo'n verhaal is wel hoopgevend, als is het inderdaad alleen maar omdat het dus wel in zekere mate vormbaar is, iets waar je zelf invloed op hebt. Als je je op een gegeven moment af zit te vragen wat je in 's-hemelsnaam nou toch moet verder kan het de moeite dus lonen het over een andere boeg te gooien. Dat hebben we vanavond dus gedaan, ik hoop dat het met een paar nachten bekeken zal zijn en dat ik mijn slapertje weer terugheb

Ssserpente Wat vervelend, ik wist niet dat je moeite had met je productie joh Ik weet even niet goed wat ik ervan moet zeggen, ik hoop maar dat het nog te redden valt..
3!
pi_83823259
Thanks, Laura! En hoeveel voedingen zou ze moeten krijgen dan? Ze krijgt sowieso 's avonds voor het slapen nog 250 cc pyjamapap, maar daar drinkt ze steeds minder van. Komt omdat ze steeds meer eet tijdens het avondeten. Zou ik die niet kunnen laten vallen dan 's ochtends pap geven bijvoorbeeld?
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:07:27 #139
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83823929
Wat goeeeeeed trix! Hopelijk zijn jullie er ook snel weer doorheen!
Want een goed slapertje (heb ik de afgelopen weken mogen merken) is toch wel heel fijn!

Ik heb het idee dat we hem nu geleerd hebben om zelf in slaap te komen. Tijdens zijn slaapjes overdag (en ook 's avonds) hoor ik hem vaak even licht wakker worden, maar dan weer terug in slaap zakken. En dat waren volgens mij juist de punten waarop hij vroeger altijd wakker werd. Dus de bonus is voor ons dat zijn slaapjes overdag ook een stuk langer zijn. En wat BE al zegt, als ze goed uitgerust zijn slapen ze ook weer makkelijker in.

fijne nacht verder meiske. Rust maar goed uit.
pi_83824068
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 21:53 schreef Ssserpente het volgende:
Thanks, Laura! En hoeveel voedingen zou ze moeten krijgen dan? Ze krijgt sowieso 's avonds voor het slapen nog 250 cc pyjamapap, maar daar drinkt ze steeds minder van. Komt omdat ze steeds meer eet tijdens het avondeten. Zou ik die niet kunnen laten vallen dan 's ochtends pap geven bijvoorbeeld?

250cc?! Dat is wel heel veel!
En Lente is al zo veel ouder dan Rienk, kan je er niet mee helpen..

Maar om bij het vragen te blijven, Wij geven Rienk 's ochtends nog een fles, is dat heel erg of moet hij al echt 'ontbijt' krijgen?
Rienk zn bed is 15cm naar beneden. Nu kan ie niet meer bij de rand komen
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:17:32 #141
95408 Incantrix
pi_83824694
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:07 schreef Ca.ra het volgende:
Wat goeeeeeed trix! Hopelijk zijn jullie er ook snel weer doorheen!
Want een goed slapertje (heb ik de afgelopen weken mogen merken) is toch wel heel fijn!

Ik heb het idee dat we hem nu geleerd hebben om zelf in slaap te komen. Tijdens zijn slaapjes overdag (en ook 's avonds) hoor ik hem vaak even licht wakker worden, maar dan weer terug in slaap zakken. En dat waren volgens mij juist de punten waarop hij vroeger altijd wakker werd. Dus de bonus is voor ons dat zijn slaapjes overdag ook een stuk langer zijn. En wat BE al zegt, als ze goed uitgerust zijn slapen ze ook weer makkelijker in.

fijne nacht verder meiske. Rust maar goed uit.
Thnx, superlief van je En ja, dat is het dus, denk ik: leren zelf in slaap te komen. Ik dacht altijd dat hij dat al wel kon, maar dat heb ik ofwel verkeerd gedacht, of hij heeft het verleerd ofzo Nouja, nu maar eens zien hoe ver we komen vannacht Dikke terug! Ik ben wel benieuwd voor morgen trouwens, morgen heb ik een BB van mijn werk en kan het zijn dat ik Stef's bedtijd mis
3!
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:50:45 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83826468
Wat fijn dat er even rust kwam na de paracetamol Incantrix!
En fijn dat het nu toch gelukt lijkt te zijn.
Ik weet dat er heel veel mensen zijn voor wie het niet werkt en die er niet in geloven, maar ik geloof er dus wel in dat een kindje het soms even nodig heeft flink te huilen voor ze gaan slapen. Ze hebben nog niet veel mogelijkheden om de dag te verwerken. En dan continu eruithalen en troosten zorgt er vlgs mij dan voor dat ze daar niet doorheen komen zeg maar. Maar ja... vind maar eens uit wanneer het 'huilen om te slapen' is of 'gewoon ontroostbaar' is...

Ik hoop dat jullie de boel snel weer een beetje terug op de rit hebben Incantrix, het is echt zo energievretend als er geen eind aan lijkt te komen en je al door alle trucen en mogelijkheden bent...
pi_83826626
Aoraki het gaat ook echt veel beter met Niels hoor En hij heeft ook een periode gehad waarin hij heel makkelijk ging slapen na het ritueeltje. Het zal wel een fase zijn waar Stef en Isabeau ook inzitten.

Icantrix wat super dat Stef toch is gaan slapen! En nog relatief snel ook vind ik hoor. Ik kan ook veel beter tegen dat soort huilen dan tegen pijn huilen, logisch ook, dat is iets waar je instinctief op hoort te reageren. Echt zielig dat hij zo'n last van zijn doorkomende tandjes heeft.
Niels krijgt volgens mij ook weer een tand. Hij at vanavond een aardappelschijfje en begon te huilen, toen hij het schijfje uit izjn mond haalde zat er bloed aan. Maar ik mag niet in zijn mond kijken.

Ca.ra dat aanwennen van het zelf inslaap vallen ging bij jullie best snel, hopelijk gaat het hier ook zo.
Ik heb net dat wat BE schreef ook toegepast, want dat was iets wat ik nog niet geprobeerd had. Ik heb wel al een aantal avonden hem heel lang voorgelezen, maar ben nog niet zelf gaan lezen en zomaar zitten zonder iets te doen hield ik niet vol.
Na het ritueeltje ben ik gaan lezen, Niels stond rechtop in zijn bedje en krijste de hele boel bij elkaar maar na een tijdje ging hij zitten spelen met zijn popje. Daarna echter weer staan en krijsen. Toen heb ik hem zonder oogcontact te maken weer neergelegd, gezegd dat hij moest gaan slapen en ben weer verder gaan lezen. Niels stond ondertussen alweer te krijsen natuurlijk. Na een uur viel Niels letterlijk steeds om van vermoeidheid maar slapen ho maar, hij ging steeds weer staan. Tjee wat een doorzettingsvermogen! En hij begon steeds vermoeider te huilen. Toen heb ik hem toch maar opgepakt en heb een slaapliedje gezongen, toen ik hem weer in bed legde huilde hij heel eventjes en viel toen als een blok in slaap. dat had hij dus toch nog eventjes nodig. Hopelijk heb ik nou dat hele uur niet verpest door hem er toch even uit te halen!

Vanmiddag hadden we zo'n ranzige actie Niels had een wasbare luier om en schijnbaar zat die niet helemaal goed. Hij, zijn speelgoed en het speelkleed, alles zat onder de poep! Op het aankleedkussen ging hij ook nog even lekker met zijn handjes erin graaien en kwam hij er met zijn hakken in. Gelukkig hebben we een bad Het kleed is ook weer schoon geworden met Biotex, was ik een beetje bang voor want het is een soort tapijt.
pi_83826683
Trix, joh wat een dag (-en) heb je achter de rug joh! Hopelijk heeft Stef het snel weer door en komt zijn tandje ook snel door zodat dat ook niet meer zo'n pijn doet.

Oh en een dikke voor alle ongelukjes hoor... Sorbootje, zo herkenbaar dat badverhaal... niet door mijzelf maar met mijzelf. Mijn moeder had mij ooit ook lekker zelf in bad gezet en was in de kamer ernaast gaan strijken. Toen werd het ineens stil en bleek ik ook onder water te liggen. Gelukkig niks aan overgehouden (vind ik zelf , maar wat een schrik denk ik... Overigens een paar jaar later een verhaal á la MeNicole, liep ik achter mijn moeder aan de zee in, maar die vergat even dat ik iets kleiner was dus toen zijn het water bij haar knieen had, lag ik al onder water... die kan ik me trouwens nog wel herinneren, maar niet als angst, meer als beleving. Het eerste ongelukje met Minke moet nog komen, maar ik betrap me er ook wel eens op net iets verder dan kan weg te lopen (kast/luier/whatever) terwijl ze op het aankleedkussen ligt. Niet meer doen dus

Verders weinig te melden... de diarree lijkt minder te worden en de flesjes blijven keurig binnen... wij verdenken Minke ervan gewoon heimwee te hebben gehad en de boel te hebben gefaket

Dan nog maar even een algemene voor iedereen die het kan gebruiken!
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:00:43 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83826942
Zomaar niks doen kon ik ook niet hoor Twinkly, dan werd ik heel onrustig en ga je echt op de klok kijken bij wijze van spreken.
Boeken lezen of haken werkte voor mij prima. Idd niet reageren, af en toe kijken of ik hem neer kon leggen of omlaag kon 'lokken' met mijn hand.

Voor mij, maar dat kunnen anderen ook anders zien, was dat trouwens wel de bevestiging dat het vnml schreeuwen was omdat hij niet in zijn bedje wilde zijn want hij kon mij ten slotte gewoon zien.
Dat sterkte me dan weer een beetje in het volhouden, maar het heeft toch wel heel wat avonden en geduld gekost.

Ik probeerde het trouwens wel relatief snel wat af/uit te bouwen naar in de deuropening of om het hoekje zelfs zitten omdat ik bang was dat ik tot zijn 15e naast zijn bedje moest blijven zitten.
Maar als het niet ging dan kwam ik weer wat dichterbij en probeerde ik het de avond erop weer zeg maar.

Nou ja goed, tot zover. Ik blijf doorgaan.
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:22:17 #146
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83828268
Logisch toch, je kind goed laten slapen is iets heel basaals, net als eten/drinken. Met als bijkomend nadeel dat een opeenvolging van slechte nachten er bij jezelf ook behoorlijk in kan hakken.

Thomas heeft net ook weer even gebruld. Hij heeft last van dichtzittende oortjes. We hebben van de huisarts neusspray voorgeschreven gekregen en dat helpt wel. Voor de zekerheid ook nog maar een klein zetpilletje paracetamol gegeven net. Nu maar hopen dat het de verdere nacht goed blijft gaan.

Ik heb al honderden keren aan de buren gevraagd of se ècht geen last hebben van het gebrul van Thomas. Zeker met deze warmte als de ramen overal open staan...
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:31:10 #147
100412 mefke79
komt goed!
pi_83829002
Wij zijn er weer!

Allereerst een hele dikke voor alle mama's die er doorheen zitten en voor alle mama's met slecht slapende ukkies. Ik kan jullie helaas niet helpen, slapen gaat hier gewoon goed. En soms kost in slaap vallen wel wat huilen, maar het onderscheid tussen 'ik wil aandacht' en 'ik wil iets' is goed te maken. Negen van de tien keer is dat iets trouwens eten.

Zoals ik tussendoor vanaf de camping al meldde, mijn baby is kwijt. Driekus kruipt, trekt op, zegt papa en kan zwemmen. Dat laatste is nog wel het meest verbazingwekkende, we waren een bezienswaardigheid in het campingbad. Driekus krijgt nu al vijf maanden bij het babyzwemmen bandjes om en een kurkje, maar bovenblijven deed ie niet. Ineens had ie het door op vakantie, handjes omlaag, hoofdje omhoog en drijven maar. Een dag later was drijven alleen niet meer genoeg en ging ie op z'n hondjes door het water en kwam daarmee echt vooruit.
En zijn eerste woordje is dus papa. Ergens steekt het nog wel, maar ergens ook niet vreemd. De band tussen Driekus en zijn papa is gewoon heel goed. Mijn band met hem is ook prima, maar toch echt een tikkie minder. En ik weet niet meer wie het zei, maar ik herken het zo goed. Met de kinderen van anderen kan ik goed spelen, maar bij Driekus val ik soms ook stil.

En ik heb ook nog wel een duit ik het zakje over 'domme actie'. Ik wilde vanmiddag zo graag thuis zijn dat ik eigenlijk te lang achter het stuur ben blijven zitten. Bijna thuis wilde ik de airco warmer zetten en raakte toen bijna van de weg. Tis dat mijn man riep en ik meteen tegenstuurde maar pff. Echt het idee alleen al. En zo dom en zo stom.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 9 juli 2010 @ 08:06:48 #148
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83836015
Klinkt als een heerlijk vakantie Mef!!! Wat knap van Driekus dat hij het opeens doorhad, dat zwemmen. Ach, en mama komt vanzelf wel toch

Wellicht nog een tip voor slechte inslapers. Alexa had het nodig dat zij geen stimuli meer had om haar heen. Die is te nieuwsgierig en weigert haar ogen dicht te doen als er nog iets te zien is. We hebben op een gegeven moment dus haar bedspeilen bedekt met doeken. Misschien niks voor jullie beebs, maar wellicht werkt het ook voor jullie
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 08:29:54 #149
5428 crew  miss_sly
pi_83836470
Zo, even tijd, ook al is het illegaal vanaf mijn werk

Min of meer bijgelezen, maar neit helemaal. De strekking: ongelukjes zitten in een klein hoekje, maar het rare is: dat vergeet je soms gewoon. Ik ben nog niet weggelopen bij het bad, maar hoe vaak ik al niet gedacht heb: ze zit altijd zo rustig en lief, er kan niets gebeuren, ik kan best even (whatever). Want dat is het punt natuurlijk, als je erbij zit, gebeurt er niets. En uitgelezen vanmorgen viel Senna echt bijna van het bed, terwijl schaap en ik erbij zaten, maar allebei dachten: ow dat ziet de ander wel

Slapen gaat hier een stuk beter, maar als ze huilt, reageren wij vrijwel altijd. Soms heeft ze een paar minuutjes nodig om te mopperen, en dan laten we haar even huilen, maar het is zo duidelijk te horen of het slapen gaat lukken.

Dat ontevreden zijn bij mama klinkt wel heel erg herkenbaar. Het is nu wat minder, maar tot 2 weken geleden vroeg ik me ook altijd af hoe anderen dat toch doen en wat ik toch fout doe. Ik hoorde van iedereen dat ze zo gezellig was, lekker kon spelen, etc., maar als ze met mij was, was dat nogal eens een dramatische dag met veel gezeur en gejengel en nog niet eens de kans om zonder gemopper op de achtergrond de tafel te dekken. Nu ben ik bewust wat meer bezig met andere dingen als Senna wakker is (opruimen, strijken, was opvouwen, nou ja, van alles) en nu lijkt ze dan ook te accepteren dat ik ook geen fulltime amusementprogramma ben

mefke, klinkt als een fijne vakantie!
pi_83837214
Miss, ik heb ook wel eens het idee dat Isabeau soms wat meer bij mij moppert, omdat ik haar vertrouwde waarde ben, haar rustpunt. Bij mij hoeft ze niet lief en adorable te zijn.
pi_83837268
Ssserpente, balen dat je productie terugloopt! Mijn productie is ook niet meer wat het geweest is, maar ik voed 's ochtends en 's avonds nog, maar dan gewoon voor de intimiteit. Ze krijgt eigenlijk gewoon flesvoeding en mag 's ochtends en 's avonds (en als ze 's nachts wakker wordt) bij mij sabbelen en dan maakt het niet zoveel uit hoeveel eruit komt. Misschien is dat ook iets voor jullie? Dan hoef je niet echt afscheid te nemen. Ik hoef niet meer te kolven, dat maakt het voor mij ook een stuk gemakkelijker. Meer vrijheid!
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 09:00:59 #152
5428 crew  miss_sly
pi_83837288
Ja Sorbootje, dat denk ik ook wel eens. En dat is natuurlijk wel een heel lief idee!
pi_83837312
Ja daar houd ik wel van, lekker romantiseren
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 09:07:07 #154
5428 crew  miss_sly
pi_83837454
"Alles is zoals ik wil, als ik kijk door mijn roze bril"

Ik vraag me ook maar niet af hoeveel Senna daadwerkelijk binnenkrijgt met de bv. We vinden het allebei fijn, en dus houden we het nog even vol zo. Ik denk als er echt niets meer uitkomt, ze vanzelf stopt, maar kennelijk voorziet het nog in een behoefte
Sserpente, als Lente die papfles voor een groot deel leegdrinkt en ze drinkt wat bij jou, zit ze bijna al aan de 300-400 cc die ze per dag moet drinken, toch?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:20:47 #155
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83837850
Die havermout, bij waterpokken, haal je die gewoon in de Albert hein?

Iemand hier ervaring daarmee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')