Neen, wel gelezen, mijn moeder had ze meegebracht uit het ziekenhuis, ze werkt als vroedvrouw.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:33 schreef oeke het volgende:
BM, 50 euro is nog steeds niet gratis.![]()
Maar jij bent inderdaad wel een uiterste. Geen boeken, bh's of shirts gekocht?
Heb je op zn billen geduwd?quote:Op maandag 5 juli 2010 13:56 schreef sindell het volgende:![]()
Maar dat lijkt me niet het geval... bij Lily...
Ik heb het altijd drukquote:Op maandag 5 juli 2010 13:56 schreef trui het volgende:
ha, dat zou wat zijn, lily!maar ik heb 't ook wel eens gehad hoor, dat 't gewoon niet wou lukken. heb je 't extra druk misschien?
Dat zou kunnen.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:04 schreef trui het volgende:
lily, misschien is je cyclus weer op gang aan 't komen. als ik ongesteld was had ik ook altijd een productie van niks.
Oh dat was eens een uitdrukking die ik hoorde, volgens mij van mn vader ofzo.quote:Op maandag 5 juli 2010 14:05 schreef trui het volgende:
ja tico, vertel. is dat de mannelijke variant van het 'deurbel-principe'?
oh ja, Leah heeft prima gedronken de afgelopen dagen ja..en vanochtend ook nogquote:Op maandag 5 juli 2010 13:52 schreef sindell het volgende:
Dat is vaag....
Je droogt toch niet zomaar spontaan op? En Leah drinkt wel gewoon goed?
Zo meteen gewoon nog eens proberen.. Eerst even de boel een beetje zachtjes masseren?quote:Op maandag 5 juli 2010 14:10 schreef lily het volgende:
[..]
oh ja, Leah heeft prima gedronken de afgelopen dagen ja..en vanochtend ook nog
ik voel ook stuwing nu
quote:Op maandag 5 juli 2010 14:18 schreef lily het volgende:
Nee, gaat niet. Heb om 15.00 weer een bespreking op een andere lokatie.
Leah kan pas weer bij me drinken tegen 20.00 (en dan heeft ze dus voor het laatst om 6.00 vanochtend bij me gedronken)
sh*tzooi
Ja, dat denk ik ook wel. Kan toch niet zomaar uit het niets ophouden.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:32 schreef miss_sly het volgende:
he lily, wat vervelend en vreemd. Maar als Leah goed blijft drinken, komt het toch vast weer goed? Ik heb ook wel eens gehad dat het vrijwel niks was (15 cc ofzo), maar de volgende dag was alles weer prima.
http://www.vitamine-info.(...)-een-rij/vitamine-k/quote:Vitamine K, een vetoplosbare vitamine, is belangrijk voor de bloedstolling, maar ook voor de botstofwisseling. Pasgeboren baby’s (tot drie maanden) krijgen extra vitamine K om (hersen)bloedingen te voorkomen. Zij hebben van de moeder geen vitamine K-voorraad meegekregen en kunnen het zelf nog niet voldoende aanmaken.
K wordt in het ziekenhuis gegeven..quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:12 schreef Orea het volgende:
Thnx! Vitamine D neig ik ook naar om niet te geven. Wat is het nou dat er in het ziekenhuis vaak meteen na geboorte wordt gegeven? Is dat D of K? Ik dacht ook D en las ergens dat vitamine D pas vanaf 2 weken nodig is, dus dat vond ik ook wel onzin.
Vitamine K klinkt wel logisch. Alhoewel de adviezen ook pas weer zijn veranderd, naar een hogere dosis. Toch nog maar eens wat meer in verdiepen... wil niet zomaar van alles in mijn kind stoppen
ik ook, maar das ook omdat ik de vitamine k van mijn zus heb gekregenquote:
Dat zou voor mij ook een reden zijn om het wel te geven...quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:16 schreef Grijs het volgende:
Ik heb gewoon de vitamines gegeven. Vitamine K is sowieso wel belangrijk bij kleine kindjes, vitamine D is (naar mijn idee) minder belangrijk (en vergeet ik dan ook regelmatig). Maar in mijn schoonfamilie komt veel botontkalking voor, dus het lijkt me wel goed voor mijn kinderen dat ik het toch wel geef.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:06 schreef Orea het volgende:
Even een vraagje, geven jullie je kids allemaal vitamine D & K extra? En zo niet, wat waren/zijn je beweegredenen?
Ik ben een beetje in dubio... vooral over de vitamine D. Het zit in mindere mate in de borstvoeding, maar zou daar misschien een reden voor zijn? Mijn dochter wordt midden zomer geboren, dus daglicht genoeg. Ook heeft ze (als het goed is, ivf blijft mensenwerk) geen donker huidje, dus zal ze vitamine D gewoon goed uit daglicht kunnen halen.
En het nut van vitamine K extra toedienen? Heeft iemand daar wat meer info over?
ik gebruik medicatie waarvan tijdens de zwangerschap steeds gezegd werd dat deze niet kon met bv en dat er geen vervanging voor was, bleek na overleg met vk, reva arts en apotheek wel te zijn!quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:19 schreef miss_sly het volgende:
lily, fijn dat het weer beter ging!
draculettetje, hai! hoe komt het dat het onverwachts is? En loopt het een beetje, of heb je problemen? Vraag maar raak en veel succes en plezier met de bv!
quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:55 schreef draculettetje het volgende:
he tico dank je, je leest er zoveel verschillende dingen over, dat je maar 2 voedingen bij elkaar kon doen
en als het is ingevroren (ik wil ook een voorraadje gaan aanleggen) kan je dan per keer ook van 1 dag per keer geven? of kan je dan wel van 2 dagen bijv ontdooien en in 1 fles doen?
Ik gooi van 2 of 3 dagen zelfs ook nog wel bij elkaar om in te vriezenquote:Op woensdag 7 juli 2010 12:46 schreef Ticootje het volgende:
Fijn dracu dat je medicatie nu nog geen probleem is.
Moedermelk bewaren:
Je kunt moedermelk op kamertemperatuur een uur of 6 tot 10 laten staan.
In de koelkast 5 dagen
In de vriezer 3 maanden
in de diepvries 6 maanden
Melk opbrengst van een dag kun je bij elkaar gooien, mits zelfde temperatuur. Dus als je een bakje van de ochtend in de koelkast hebt staan, kun je daar melk van de middag bijgooien, als die deze ook eerst in de koelkast zet.
Opwarmen het liefst Au bain marie, of flessenwarmer. Hoeft echt niet warmer dan 35 graden. Magnetron kan ook, op de laagste stand en steeds even roeren... Veel kindjes drinken de melk ook wel koud of op kamertemperatuur.
Na opwarmen van de melk deze in principe binnen een uur geven (hoeft niet op de minuut nauwkeurig), niet de melk 2x opwarmen.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:46 schreef Ticootje het volgende:
Fijn dracu dat je medicatie nu nog geen probleem is.
Moedermelk bewaren:
Je kunt moedermelk op kamertemperatuur een uur of 6 tot 10 laten staan.
In de koelkast 5 dagen
In de vriezer 3 maanden
in de diepvries 6 maanden
Melk opbrengst van een dag kun je bij elkaar gooien, mits zelfde temperatuur. Dus als je een bakje van de ochtend in de koelkast hebt staan, kun je daar melk van de middag bijgooien, als die deze ook eerst in de koelkast zet.
Opwarmen het liefst Au bain marie, of flessenwarmer. Hoeft echt niet warmer dan 35 graden. Magnetron kan ook, op de laagste stand en steeds even roeren... Veel kindjes drinken de melk ook wel koud of op kamertemperatuur.
Na opwarmen van de melk deze in principe binnen een uur geven (hoeft niet op de minuut nauwkeurig), niet de melk 2x opwarmen.
Ja, als je wilt invriezen inderdaad gewoon binnen 24 uur de vriezer in... Maar dan natuurlijk niet dat je het eerst 24 uur op kamertemp laat staan.. Gewoon een beetje logisch denken dus.quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:09 schreef draculettetje het volgende:
en binnen 24 uur invriezen toch?
oke niet zo druk maken dus en ook op gevoel afgaan weer, zoals met praktisch alles!
houdbaarheid moedermelkquote:Op woensdag 7 juli 2010 13:02 schreef Chan het volgende:
Draculette wat fijn dat het nu in elk geval nog lukt
[..]
echt? Ik dacht altijd 3 dagen en heb om die reden best wel eens wat bv weg moeten gooien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja heel gek was dat, echt een soort afscheid ofzo. Daarom heb ik B. ook maar gevraagd om de camera te pakken omdat het wel heel duidelijk de laatste zou zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:01 schreef Ticootje het volgende:
Ja huup... Maar wel gezellig een echte laatste keer...
Ik blijf wel gewoon twee keer kolven op het werk, dus dat zijn dan drie voedingen per dag. Ik heb 'r een paar keer angelegd voordat ze het pyjamapapje kreeg, maar die dronk ze dan vervolgens niet meer op en kwam dan weer voor een nachtvoeding.quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:45 schreef p_iglet het volgende:
vanaf een jaar is nog 300cc melk nodig... Dus nu 450cc lijkt me prima.
misschien dat 2 bv per dag wat weinig is om je productie op gang te houden. Is het een optie om haar aan te leggen voordat ze het pyjama papje krijgt? Dan heb je kans dat je je productie wat beter in stand houd.
Lotte krijgt ook maar 3 voedingenquote:Op woensdag 7 juli 2010 20:42 schreef Ssserpente het volgende:
Huup!Ik word er helemaal emo van!
Prachtige foto's!
Mij lukt het niet meer om op m'n werk meer dan 140 cc per dag te kolven. Dat is dus voor op het kdv twee flesjes van 70 cc, maar da's een beetje knullig, twee van die kleine flesjes. Ik wil dus morgen aan het kdv maar een fles van 140 cc meegeven. Dat betekent dat ze dus een voeding minder krijgt. Dwz: een 's ochtends om 7.00 uur, een 's middags op het het kdv en 's avonds een pyjamapapje. Dat zijn in totaal dus drie melkvoedingen van bij elkaar zo'n 450 cc, schat ik.
Zou dit genoeg zijn? Hoeveel (fles of) borstvoedingen krijgen kindjes van 10 maanden gemiddeld?
Mijn kraamverzorgster die na mijn kraamtijd nog extra op cursus is geweest ivm borstvoedingcertificaat zei dit ook. Je moest (ook als volwassene) heel wat uren in de zon staan in je nakie wilde je voldoende vit D binnenkrijgen.quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:20 schreef oeke het volgende:
Mijn pessimistische CB arts zei dat je alleen geen vit D hoeft te geven als je je kind elke dag helemaal bloot de hele dag in de zon legt.![]()
die is leuk, ja! beetje vergezocht, maar wel grappigquote:
Ik voed Harry (vaak) 's avonds in slaap. En hij slaapt overdag wel probleemloos. Ook als ik hem 's avonds erin kletter en hij heeft niet net een voeding gehad, dan slaapt hij ook.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:23 schreef Incantrix het volgende:
Hullo!
Draculettetje en Huup, dikke! Om verschillende redenen, maar toch
Heb even een vraagje: Stef komt slecht in slaap overdag (nouja, zeg maar gerust 'niet') en volgens de CB-dame kwam dat doordat ik hem 's-avonds 'in slaap voed' zeg maar. Hij is regelmatig nog wel wakker als we hem in zijn bedje leggen, maar meestal is hij inderdaad al wel heel rozig en het gebeurt ook met regelmaat dat hij wel al slaapt als hij zijn bed in gaat. Nu zijn we het over een hele andere boeg aan het gooien qua slapen enzo en nu vroeg ik me af: hoe doen anderen dat dan met de laatste voeding? Ik heb mijn dagvoedingen afgebouwd omdat ik het kolven niet meer trok, maar hoopte toch eigenlijk wel voorlopig de eerste en de laatste voeding van de dag te kunnen blijven geven. Volgens die CB-mevrouw is die laatste voeding dus helemaal niet handig en heeft hij 'm ook niet meer nodig.. Moet ik 'm dan maar afbouwen? Zou me zeer aan mijn hart doen, al vind ik mijn gevoel hierin wel van ondergeschikt belang: ik wil doen wat het beste is voor Stef.
Dus: avondvoeding blijven geven? Of alleen de ochtendvoeding behouden?
Ik zou het pyjamapapje laten vervallen en gewoon bv geven en dan evt nog een extra nachtvoeding. Dat krikt je productie sneller op dat kolven volgens mij...quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:51 schreef Ssserpente het volgende:
Trix, ik kan me ook niet voorstellen dat dat nou de oorzaak is van het slaapprobleem, hoor. Tjonge, dat zo wel erg makkelijk zijn. Flauw ook van haar om dat zo stellig te zeggen. Straks heb jij geen productie meer en slaapt Stef nog steeds niet.![]()
Lente heeft ook met Stef z'n leeftijd een erg moeilijke en vergelijkbare perdiode gehad. Ik werd er ook heel onzeker van. Juist de bv zou iets zijn waaraan ik niet zou gaan rommelen dan.
Thanks voor de tips. Hier lijkt bv aflopende zaak. Vandaag heb ik in totaal maar 100 cc gekolfd. En m'n opbrengst van gister, had ik gisteravond bij het ophalen van Lente alvast bij het kdv in de koelkast gezet. En toen ik Lente vanmorgen afzette, wilde ik dat even aan de nieuwe leidster laten zien. Ik rook het al zodra ik de koelkast opendeed... Die was stuk. Alles bedorven dus, inclusief m'n melk. Dat heb ik dus meteen door de gootsteen gespoeld...![]()
Ik probeer nu maar om 's avonds (dan krijgt Lente toch een pyjamapapje) weer te kolven om zo m'n productie weer wat op te krikken. Ik heb nog twee extra potjes in de vriezer staan, dan is het op.![]()
Ik ben er zo nog niet aan toe om te stoppen...
Op zich wel, maar ik kan me ook voorstellen dat je voor een goede nachtrust kiest. Het is wel vermoeiend, zeker als het lang duurt, die gebroken nachten. Dat is de reden dat ik ook met 9 maanden ofzo het pyjamapapje ben gaan geven: de hoop dat ze dan wat beter doorslaapt!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:48 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik zou het pyjamapapje laten vervallen en gewoon bv geven en dan evt nog een extra nachtvoeding. Dat krikt je productie sneller op dat kolven volgens mij...
Succes
Leuk dat je daar naar vraagt. Ik heb haar de laatste dagen niet gesproken, maar volgens de laatste berichten (dinsdag, denk ik) begon er wel wat op gang te komen. Haar zoontje pakt de borst ook aardig (een kant niet zo), maar wilde (nog) niet blijven drinken. Ze kolfde daarnaast druppeltjes en dat lijkt colostrum te zijn.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:58 schreef Asyniur het volgende:
Grijs, hoe is het met je relacterende (schoon)zus?
Lukt dat een beetje?
Dat snap ik wel, maar het is wat je voor jezelf belangrijker vind. Je productie weer op peil of je nachtrust. Die keuze moet ssserpente zelf maken.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich wel, maar ik kan me ook voorstellen dat je voor een goede nachtrust kiest. Het is wel vermoeiend, zeker als het lang duurt, die gebroken nachten. Dat is de reden dat ik ook met 9 maanden ofzo het pyjamapapje ben gaan geven: de hoop dat ze dan wat beter doorslaapt!
Wij gingen gisteravond om half 9 in bed Flash Forward kijken, maar ik heb het eerste reclameblok niet eens gehaald
Hoe tof!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:04 schreef Grijs het volgende:
[..]
Leuk dat je daar naar vraagt. Ik heb haar de laatste dagen niet gesproken, maar volgens de laatste berichten (dinsdag, denk ik) begon er wel wat op gang te komen. Haar zoontje pakt de borst ook aardig (een kant niet zo), maar wilde (nog) niet blijven drinken. Ze kolfde daarnaast druppeltjes en dat lijkt colostrum te zijn.
Zodra je dan weer terug gaat zakt je productie weer terug. Tenminste als je verder niets verandert. Dat denk ik hoor.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:05 schreef Asyniur het volgende:
Dat snap ik wel, maar het is wat je voor jezelf belangrijker vind. Je productie weer op peil of je nachtrust. Die keuze moet ssserpente zelf maken.
En ze weet al dat het pyjamapapje helpt om door te slapen, dus je weet ook dat als je nu een paar dagen 's vaonds bv geeft en evt een nachtvoeding dat het maar voor een paar dagen is, want als je productie weer wat opgekrikt is, dan stap je weer over op het pyjamapapje en heb je je nacht weer terug en je productie weer op peil...
(of denk ik nu te simpel?)
Ik geef van Nestle een van deze twee: http://www.nestlebaby.com/nl/baby_nutrition/products/product_search.htm?stage=-1&num=10&r=561quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:16 schreef oeke het volgende:
[..]
Zodra je dan weer terug gaat zakt je productie weer terug. Tenminste als je verder niets verandert. Dat denk ik hoor.
Ik stond laatst ook te dubben bij het pyjamapapje in de AH. Gewoon omdat dat doorslapen me wel aantrekkelijk in de oren klinkt. Maar ik vond dat er toch wel erg veel toevoegingen aan dat papje waren toegevoegd. Suiker, kokos? En daardoor legde ik het weer terug.![]()
Welk papje geven jullie? Zit er nog verschil in?
Je hebt ook nog dit oeke. Alhoewel daar ook wel heel veel aan toegevoegd is, ook glucose. Huup's CB adviseert volle yoghurt met brinta, daar zitten nog de minste toevoegingen in.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:16 schreef oeke het volgende:
[..]
Zodra je dan weer terug gaat zakt je productie weer terug. Tenminste als je verder niets verandert. Dat denk ik hoor.
Ik stond laatst ook te dubben bij het pyjamapapje in de AH. Gewoon omdat dat doorslapen me wel aantrekkelijk in de oren klinkt. Maar ik vond dat er toch wel erg veel toevoegingen aan dat papje waren toegevoegd. Suiker, kokos? En daardoor legde ik het weer terug.![]()
Welk papje geven jullie? Zit er nog verschil in?
Gister was ik een avondje uit en heeft Ko een grote fles kv gekregen, maar vannacht was hij toch wel weer fanatiek aan het drinken. Dus hier haalt het ook niet echt uit. De enige keer dat ik dacht dat het werkte was na het diner nog een bakje yoghurt en een stuk brood.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:23 schreef Twinkly het volgende:
Je hebt ook nog dit oeke. Alhoewel daar ook wel heel veel aan toegevoegd is, ook glucose. Huup's CB adviseert volle yoghurt met brinta, daar zitten nog de minste toevoegingen in.
Hier maakt het geen verschil of Niels borstvoeding, yoghurt met brinta of pyamapapje krijgt. Dus geef ik hem na het eten, als hij nog wakker genoeg is en naar mijn idee weinig gegeten heeft, een beetje yoghurt met brinta en daarna borstvoeding en anders alleen borstvoeding.
Daar heb je wel gelijk in. Maar Ko krijgt vaak geen toetje na het eten, wij eten zelf nooit een toetje. Dit zou dan een iets verlaat toetje worden.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:36 schreef miss_sly het volgende:
Het nadeel van yoghurt met brinta vind ik dat het weer een eetmoment aan tafel met bord en lepel wordt. Het pyjamapapje geef ik in de fles en dat is dan ook een heerlijk rustmoment bij mama.
Ja, dat snap ik. En dan is het inderdaad fijn dat het werkt. In die fase van vermoeidheid ben ik (nog) niet gelukkig.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:51 schreef miss_sly het volgende:
Het stond mij ook tegen, maar ik moest gewoon echt weer slapen. Het brak me ontzettend op, zeker op de dagen dat ik moest werken. Ik voelde me een halve zombie en deed alle vrije momenten op mijn thuisdagen ook niets dan slapen. Ik zat soms echt Senna naar bed te kijken overdag, zodat ik zelf ook even kon gaan liggen. En dat stond me nog meer tegen dan die papfles, eigenlijk.
Overdag geven we Ko ook om de 2 uur wat, dat gaat automatisch. Het is dat zwevende tussenstukje tussen 6 en 9 waarin ik niet echt iets gaf behalve de bv voor het slapen gaan. Dat tussenstukje varieert trouwens tussen 8 en 10 uur.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:30 schreef miss_sly het volgende:
Wij geven Senna sowieso om de 2-3 uur wat te eten (afhankelijk ook van slaapjes, natuurlijk). Wij eten rond 18 uur en daarna is het nog even spelen, in bad en naar bed, dus rond half 8, 8 uur heeft ze haar laatste fles, met als toetje nog wat bv als ze wil.
He grappig, bio pap! Binnenkort weer eens neuzen bij de bio supermarkt, die heeft dat vast welquote:
edit: toch maar via de pc ipv via de telefoonquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:45 schreef Poppejans het volgende:
[..]
He grappig, bio pap! Binnenkort weer eens neuzen bij de bio supermarkt, die heeft dat vast wel
Ik had er laatst overheerlijke notenbolletjes vandaan(nog niet voor Wolf hoor)
Bedankt v deze tip!
Ja, wij gebruiken het om de bv wat in te dikken zodat Niels het uit de tuitbeker kan drinken wanneer ik weg ben.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:18 schreef Asyniur het volgende:
Die biobim was toch ook goed te mengen met bv toch?
linkje aan favorieten toevoegt voor de toekomst...
Dat ben ik voor de komende dagen idd van plan. Thanks!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:48 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik zou het pyjamapapje laten vervallen en gewoon bv geven en dan evt nog een extra nachtvoeding. Dat krikt je productie sneller op dat kolven volgens mij...
Succes
ja, reisbureau heh, oh nee, wacht ff...uitzendbureau was het !quote:[b]Op vrijdag 9 juli 2010 18:35 schreef
Gebroken nachten kan ik nu even niet combineren met m'n werk. Daar is het zo overspannen druk op het moment..
Lekker in de kast laten staan dan.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:45 schreef lily het volgende:
Ik heb ook al pyjamapapjes in de kast staan (kant en klare) maar ik heb het nog nooit gegeven.
Ik weet gewoon nooit wanneer want ze drinkt nog 4 voedingen bij mij. Ik denk dat ik ze pas ga geven als ik met de bv gestopt ben ofzo?
Mijn schema is nog heel simpel met 4 voedingen en ertussendoor fruit en 's avonds groente. Ze slaapt van 20.00 tot 5.30.
succes in ieder geval
zal wel goed komen
[..]
ja, reisbureau heh, oh nee, wacht ff...uitzendbureau was het !
oh myquote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:51 schreef Ssserpente het volgende:
Misschien heeft dat ook wel invloed op m'n productie. Het is zo onmogelijk druk dat collega's al in huilen zijn uitgebarsten.
Leah slaapt ook altijd van 20.00/20.30 tot 5.30quote:Op zondag 11 juli 2010 09:58 schreef Ssserpente het volgende:
Lente heeft gisteravond rond half negen dr laatst bv gehad, en kwam vanmorgen om half zes pas.
Wat een mooie foto'squote:
Ik mag eerstquote:Op maandag 12 juli 2010 10:12 schreef huuphuup het volgende:
oh die foto'sLily die voetjes
![]()
![]()
![]()
ik heb er nu alweer zin inen ik vind het nog steeds jammer dat het niet meer gaat, maar goed wat niet gaat gaat niet.
Hoe gaat het nu met Amelie? Stort ze zich nog op de borst als ze honger heeft of heeft ze al door dat er geen melk meer uitkomt en wil ze alleen de fles?quote:Op maandag 12 juli 2010 10:12 schreef huuphuup het volgende:
oh die foto'sLily die voetjes
![]()
![]()
![]()
ik heb er nu alweer zin inen ik vind het nog steeds jammer dat het niet meer gaat, maar goed wat niet gaat gaat niet.
Ze stort zich er niet meer op nee, ze begraaft haar hoofdje soms wel een beetje zo tegen mn borst aan maar of dat nou is omdat ze moe is of wil kroelen of iets anders weet ik niet, ik denk eerder de eerste twee dan echt honger.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:13 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met Amelie? Stort ze zich nog op de borst als ze honger heeft of heeft ze al door dat er geen melk meer uitkomt en wil ze alleen de fles?
Pff dat is niet leuk, met dit warme weer ga je je dan wel druk maken. Hoe reageert ze op vocht uit een (tuit)bekertje of een glas? Niels vindt het heel interessant om steeds uit iets anders te drinken en zo krijgt hij toch telkens weer wat slokjes binnen als ik er niet ben of nu hij koorts heeft wat lekker koud water.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:19 schreef huuphuup het volgende:
Ja Tico jij mag zeker eerstkijk je er al naar uit weer zo'n frummeltje aan de borst?
[..]
Ze stort zich er niet meer op nee, ze begraaft haar hoofdje soms wel een beetje zo tegen mn borst aan maar of dat nou is omdat ze moe is of wil kroelen of iets anders weet ik niet, ik denk eerder de eerste twee dan echt honger.
De fles was een pietsje rampzalig in t begin, de eerste twee dagen ging het goed op vakantie. Eerst aanleggen aan de borst dan een flesje er achteraan, dat idee. Ze dronk al wel droog toen eigenlijk achteraf. Toen kwamen er twee dagen dat ze he-le-maal niets wilde, geen borst geen flesje geen slokjes water geen lepeltjes vochtUiteindelijk heeft ze na een tijdje een fruithapje gegeten van mn vinger
(steeds mn vinger in t potje gedoopt en die in haar mond gestopt) daarna ging het wel weer maar ze drinkt een stuk minder dan toen ze nog bij mij drink. Qua hoeveelheid flesjes da zeg maar. Ze is van tijd tot tijd ook wat mopperig en dan denk ik wel dat ze gewoon honger/dorst heeft maar dan weigert ze heel eigenwijs het flesje.
Ze krijgt iedere keer 150 cc aangeboden, soms gaat hij leeg, soms drinkt ze maar 30 en soms maar 60 cc. Het zal wel verder, als ze maar drinkt en aan een beetje een beschaafde hoeveelheid vocht in totaal komt.
Vandaag mn laatste twee flesjes gekolfde melk opmaken, dan is het echt afgesloten.
Ja stiekem wel.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:19 schreef huuphuup het volgende:
Ja Tico jij mag zeker eerstkijk je er al naar uit weer zo'n frummeltje aan de borst?
Nee ze wilde echt helemaal niets drinken. Niet uit een glas, niet uit een rietje of tuitbeker, zelfs niet een beetje uit het kommetje van mn hand ofzo. Ik was blij dat dat fruithapje erin ging op een bepaald moment want er moet toch iets aan vocht en suiker/zouten in enzo. Ik had wel ORS bij me maar als ze álles weigert dan maakt ORS ook niet zoveel uit, dat zal er toch ook in moeten op een bepaalde manier.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:26 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Pff dat is niet leuk, met dit warme weer ga je je dan wel druk maken. Hoe reageert ze op vocht uit een (tuit)bekertje of een glas? Niels vindt het heel interessant om steeds uit iets anders te drinken en zo krijgt hij toch telkens weer wat slokjes binnen als ik er niet ben of nu hij koorts heeft wat lekker koud water.
Gek en best verdrietig gevoel lijkt me dat om je gekolfde melk op te maken.
Haha, mijn glazen en flesjes water zijn hier ook niet meer veiligquote:Op maandag 12 juli 2010 10:26 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Pff dat is niet leuk, met dit warme weer ga je je dan wel druk maken. Hoe reageert ze op vocht uit een (tuit)bekertje of een glas? Niels vindt het heel interessant om steeds uit iets anders te drinken en zo krijgt hij toch telkens weer wat slokjes binnen als ik er niet ben of nu hij koorts heeft wat lekker koud water.
Gek en best verdrietig gevoel lijkt me dat om je gekolfde melk op te maken.
nee geen enkele eigenlijk. Tenzij ik een tweeling mocht krijgen (maar dat krijg ik -helaas- niet deze keer), maar tandemmen is nooit mijn ambitie geweest. In dat opzicht is het wel mooi dat de natuur er nu een halt op gooit. Hoef ik straks ook niet enorm veel moeite te gaan doen om af te bouwen en te zorgen dat Amélie zich niet achtergesteld voelt op de nieuwe baby enzo.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:02 schreef WupWup het volgende:
[..]
Haha, mijn glazen en flesjes water zijn hier ook niet meer veilig![]()
Huup, het lijkt me wel vreemd om je ineens bezig te moeten houden met vochtintake. Voorheen regelde ze het allemaal zelf natuurlijk. Ik vroeg me trouwens nog af of je nog enige tandemambities zou hebben?
Het zou voor mij persoonlijk ook niet wat wezen, althans dat denk ik nu. Ik vind het overigens wel prachtig om bij anderen te zien, twee of meer kindjes tegelijk aan de borst.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nee geen enkele eigenlijk. Tenzij ik een tweeling mocht krijgen (maar dat krijg ik -helaas- niet deze keer), maar tandemmen is nooit mijn ambitie geweest. In dat opzicht is het wel mooi dat de natuur er nu een halt op gooit. Hoef ik straks ook niet enorm veel moeite te gaan doen om af te bouwen en te zorgen dat Amélie zich niet achtergesteld voelt op de nieuwe baby enzo.
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:13 schreef WupWup het volgende:
[..]
Het zou voor mij persoonlijk ook niet wat wezen, althans dat denk ik nu. Ik vind het overigens wel prachtig om bij anderen te zien, twee of meer kindjes tegelijk aan de borst.
Lily wat balen zeg! Hoezo kwam je naar huis om te kolven?
300ml is ook incl yoghurt, de boter die je smeert.. enz enz.. Dus met 3 voedingen zou je dat nog makkelijk halen.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:23 schreef Chan het volgende:
[..]
lijkt me lastig
![]()
Lily wat beroerd dat het nu weer slecht gaat. Heb je die neusspray al geprobeerd?
Ik zit een beetje in dubio.. Timo drinkt nu nog 4 keer bij mij, maar af en toe neigt hij naar 3 keer en die niet gedronken voeding vult hij dan aan met water uit een rietjesbeker. Dat vind ik wel erg fijn, want 4 keer vond ik toch wel wat veel worden. Maar nu twijfel ik of ik echt die 4e voeding definitief helemaal weg wil gaan laten. Zal hij dan wel genoeg hebben? 300ml melk(producten) is toch voldoende rond 11 a 12 maanden?
Volgens mij is dat wel voldoende jaquote:Op maandag 12 juli 2010 16:23 schreef Chan het volgende:
[..]
lijkt me lastig
![]()
Lily wat beroerd dat het nu weer slecht gaat. Heb je die neusspray al geprobeerd?
Ik zit een beetje in dubio.. Timo drinkt nu nog 4 keer bij mij, maar af en toe neigt hij naar 3 keer en die niet gedronken voeding vult hij dan aan met water uit een rietjesbeker. Dat vind ik wel erg fijn, want 4 keer vond ik toch wel wat veel worden. Maar nu twijfel ik of ik echt die 4e voeding definitief helemaal weg wil gaan laten. Zal hij dan wel genoeg hebben? 300ml melk(producten) is toch voldoende rond 11 a 12 maanden?
oh sorry ik lees dit nu pas.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben reuzebenieuwd hoe het aanstaand weekend hier zal gaan. Ik zal Senna vrijdagochtend voeden, daarna gaan werken. Schaap brengt haar in de loop van de dag naar mijn ouders, waar ze zal logeren, en op zaterdag gaan we haar weer halen. Ik zit me af te vragen of ik schaap zal vragen even met haar langs te komen zodat ik haar op mijn werk nog een keer kan voeden, om stuwing tegen te gaan. Best lang, van vrijdagochtend tot zaterdag-weet-ik-nog-niet-hoe-laat. Ik heb geen kolf meer, en met de hand kolven lukt bij mij niet, dus even kijken hoe het gaat
Trowuens nog een vraag:h oe weet je of je kind droog drinkt? Ik zag jou zoiets posten, huup, en vroeg me dat af.
Regeldagen zou kunnen, beetje standaard zitten ze rond de 10 dagen, 3 weken en 3 maanden.. Dan lijkt het heel erg alsof het op is, maar dat is het niet. Door lekker veel aan te leggen zal je productie zich aanpassen en is het ook sneller weer voorbij.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:05 schreef draculettetje het volgende:
ik heb even helemaal niks bijgelezen![]()
ik geloof dat mw in haar regeldagen zit, maar ik merk ook dat ik haast geen melk produktie meer heb
waar ik eerder met gemak 100 ml kolfde heb ik nu met moeite 60
en net na 4 uur van de laatste voeding af amper 10
ben wel al een week bezig met het gevoel ongesteld te moeten worden maar ook dat zet niet door
kan het allemaal met elkaar te maken hebben? Of is het na 2 maanden al op bij mij?
draculettetje, vervelend hè die regeldagen. Ik kreeg er soms een punthoofd van, zat soms de hele dag lang te voedenquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:05 schreef draculettetje het volgende:
ik heb even helemaal niks bijgelezen![]()
ik geloof dat mw in haar regeldagen zit, maar ik merk ook dat ik haast geen melk produktie meer heb
waar ik eerder met gemak 100 ml kolfde heb ik nu met moeite 60
en net na 4 uur van de laatste voeding af amper 10
ben wel al een week bezig met het gevoel ongesteld te moeten worden maar ook dat zet niet door
kan het allemaal met elkaar te maken hebben? Of is het na 2 maanden al op bij mij?
Andere speen kun je altijd proberen... Of een grotere speen.. Dat is gewoon even zoeken wat voor haar het beste past.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:30 schreef draculettetje het volgende:
dank jullie wel voor de reacties
de kleine is nu vandaag precies 2 maanden en ik dacht dat ze bij het begin van de warmte al haar regeldagen had gehad, al komt ze nu toch om de 3 uur ipv van de 4
ik kolf eigenlijk alleen de ene keer als zij haar flesje krijgt, alleen ze had steeds niet genoeg dus ik probeer de dag door bij te kolven om toch haar genoeg te kunnen aanbieden
ik ben geen andere medicatie gaan gebruiken
wel heb ik ook het idee dat ze de fles toch niet zo aantrekkelijk vind als dat ik eerst dacht
ze drinkt namelijk 2x tussen de 50 en 60 ml (tussendoor luier verschonen) en ze valt steeds wel in slaap
dan bij het verleggen wordt ze weer wakker, blijft ook wakker en wordt pas weer rustig als ze ook 5 min uit de borst heeft mogen drinken/sabbelen
misschien een andere speen die meer op tepel lijkt?
Ja eigenlijk wel... Maar het kan je echt heel onzeker maken hoor! Dus dat is helemaal niet raar.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:40 schreef draculettetje het volgende:
kortom weer nemen zoals het is en zoals eerder gezegd niet druk over maken
ik ben zoooo blij met jullie!
Iemand hier ervaring/tips?quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:53 schreef Shandaly het volgende:
Mooie curve Happy.
Hier gaat dat ietsjes minder goed...
Vorige week was ik met Lars bij het weeguurtje op het consultatiebureau geweest, en daar bleek dat ie in anderhalve week slechts 30 gram was aangekomen. Da's niet veel, maar goed, vorige keer misschien net voor een dikke plasluier, nu misschien net erna... zou kunnen... Vandaag hebben we hem weer laten wegen, en hij is nu sinds vorige week zelfs 50 gram afgevallen! Het zou een 'krimpcurve' worden...![]()
Hij lijkt verder nergens last van te hebben trouwens. Is een hartstikke blije baby (tenzij je hem op z'n buik legt, want ook daarin doet ie Thomas na), huilt niet veel, plast genoeg etc...
Ik heb geen idee wat ik nu moet doen. "Meer aanleggen" was het CB-advies, maar dat gaat wel wat lastig nu ik weer aan het werk ben. Ik had zelfs vandaag al het gevoel dat ik steeds minder gekolfd krijg... Ik zal hem in ieder geval zometeen voor ik naar bed ga nog maar even wakker maken voor een hapje...
Het blijkt helemaal niet verboden te zijn in het openbaar hoor!quote:Op vrijdag 16 juli 2010 07:58 schreef lily het volgende:
Is borstvoeding in het openbaar in Belgie verboden?
Nou, goed dat ik dat weet dan. Wij gaan in augustus in Belgie op vakantie.
Lastig.... met een dagje Antwerpen erbij![]()
Maar volgens de regel van de wet is het openbare zedenschennis en dat is dan weer wel verboden.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het blijkt helemaal niet verboden te zijn in het openbaar hoor!
het staat in dat artikel, verder weet ik er niks vanquote:Op vrijdag 16 juli 2010 11:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het blijkt helemaal niet verboden te zijn in het openbaar hoor!
Overal op het nieuws (en het is in alle nieuwsuitzendingen geweest hier in België) heeft de directeur van het ziekenhuis gezegd dat het om een actie van de arts ging en dat er nergens een brief is rondgegaan in het ziekenhuis waarin gezegd wordt dat ze vrouwen moeten verbieden van op de gang bv te geven. Hij betreurde ook de actie van die arts. Dus ik zou me er daarom niet te veel van aantrekken, lily.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:04 schreef lily het volgende:
ik zal wel moeten eigenlijk dus we zullen zien
maar als het in het ziekenhuis al niet mag
[..]
het staat in dat artikel, verder weet ik er niks van
Gewoon doen hoor, Lily.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 12:04 schreef lily het volgende:
ik zal wel moeten eigenlijk dus we zullen zien
maar als het in het ziekenhuis al niet mag
[..]
het staat in dat artikel, verder weet ik er niks van
Ik zou je ook willen adviseren om contact op te nemen met een lactatiekundige en die mee te laten kijken. Het kan zijn dat vaker aanleggen niets of niet veel uithaalt omdat er iets misgaat met de techniek van het aanleggen. En bij de zoon van freecell bleek er iets met het mondje zelf te zijn waardoor effectief drinken er niet in zat.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 13:01 schreef Shandaly het volgende:
Heh.. enigszins ongerust was ik toch al..
En nee, hij is niet ziek geweest. 'k ga in ieder geval nog even dit weekend afwachten, kijken of we hem kunnen laten groeien door heul veul aan te leggen en dan gaan we maandag nog een keertje bij het consultatiebureau langs om te kijken of er drastischer maatregelen nodig zijn.
Vergis je niet hoeveel vocht er in fruithap en pap zit.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:36 schreef RockabeIIa het volgende:
Oeke, we eten altijd met zijn drietjes aan tafel. Hij zit wel lekker met een bekertje water te knoeien maar veel drinkt hij niet op.
Ik maak dagen van 8 uur werk. Heb wel een pak pap voor de zekerheid op het kdv staan maar het lijkt me zo weinig, alleen maar een bordje pap als vocht over de hele dag (en een paar slok water, een fruithap en brood natuurlijk). Ik zou het liefst zien dat hij gewoon uit een fles zou drinken. Dan kan ik gaan kolven of er voor kiezen dat niet te doen.
Ik moest ook lachenquote:Op zondag 18 juli 2010 15:16 schreef Ssserpente het volgende:
Lente bijt.En hoe harder ik 'AU!' roep, hoe grappiger ze het vindt. En geloof me, ik heb heul hard 'au' geroepen... Ze maakt er echt een spelletje van: ze zet d'r tandjes in m'n tepel, kijkt ondeugend omhoog, wacht tot ik 'au' roep en begint te schaterlachen.
Ik moest er zelf ook om lachen, da's het probleem...quote:Op zondag 18 juli 2010 15:24 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik moest ook lachenSorry, klinkt heel pijnlijk, maar zo grappig om te zien
![]()
Wel jammer dat je productie zo slecht isHelpt het om jouw productie te verhogen?
Ik heb hier wel de indruk dat mijn productie terug toeneemtVorige nacht zelfs nog eens doorgelekt. Niet dat het mijn bedoeling is om het nog veel te verhogen, hoor. Het is te vervelend om steeds te moeten afkolven. Ik hou het dus nog steeds bij 1 keer 's ochtends en 1 keer 's avonds en de rest kv. En dan volgende week eens zien of fruit hem beter ligt dan groenten
Aah, op die fiets! Grappig om te lezen dat je eerst wilde stoppen met bv en nu per se die twee keer per dag wil voeden.quote:Op zondag 18 juli 2010 20:21 schreef leonieke het volgende:
Nee, ik ben 5 weken gaan werken (nu weer 5 weken verlof) en wou mijn productie wat op peil houden zodat ik toch 's ochtends en 's avonds zou kunnen blijven voeden. Het was dus de bedoeling dat ik 1 keer per dag ging kolven. Maar nu moet ik dus blijven afkolven omdat meneertje niet meer graag drinkt bij mama
en ik het in mijn hoofd heb gehaald dat ik hem toch nog écht twee keer per dag bv wil geven
's Ochtends zou hij nog bij mij drinken maar dat is dan omdat hij maar half wakker is
![]()
Wat raar dat de Cerazette toch invloed zou kunnen hebben op jouw productie. Maar ja, elk lichaam is natuurlijk anders. Hopelijk is het een probleem van korte aard
Ik hoop van niet want ik hang mijn cup H ook daar gewoon uit mijn shirt hoorquote:Op zondag 18 juli 2010 20:40 schreef Ssserpente het volgende:
Ik weet het allemaal ook niet hoor, word er een beetje moedeloos van. Ik wil zo graag nog doorgaan. We gaan eins augustus op vakantie en ik had me zo verheugd op bv geven. (Of is Italie net zo bekrompen als Belgie?)
Haha, laat maar even weten hoe ze reageerden! Hoewel er bij mij weinig te hangen valt.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:26 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik hoop van niet want ik hang mijn cup H ook daar gewoon uit mijn shirt hoor![]()
Hopelijk krijg je snel je productie weer op peil
Je zult helaas niet de eerste en ook niet de laatste zijn bij wie de productie dramatisch keldert door de Cerazette...quote:Op zondag 18 juli 2010 19:29 schreef Ssserpente het volgende:
Ondanks dat ze zeggen dat Cerazette geen invloed heeft op je productie, ben ik er toch maar gestopt.
Toch wel joh? Hm, dan is stoppen om te kijken of het invloed heeft misschien toch niet zo gek gedacht. Wel raar dan dat het de eerste maanden geen invloed had.quote:Op zondag 18 juli 2010 21:38 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je zult helaas niet de eerste en ook niet de laatste zijn bij wie de productie dramatisch keldert door de Cerazette...
Is de Mirena misschien een optie voor je? Ook hormonaal, maar dan lokaal. En vaak wordt de menstruatie er lichter van, soms blijft 'ie zelfs totaal weg. Kan samen met borstvoeding, maar ook hier geen 100% garanties voor je productie.
Ik ga later dan jij. Wij gaan begin septemberquote:Op zondag 18 juli 2010 21:30 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Haha, laat maar even weten hoe ze reageerden! Hoewel er bij mij weinig te hangen valt.
Ik ben begonnen met Cerazette om de de productiedip rondom m'n menstruatie te omzeilen. En dat werkte prima, tot een paar weken geleden dus. Maar misschien heb ik het wel mis hoor, en gaat m'n productie helemaal niet terug omhoog, dit is pas de eerste dag dat ik er iets van denk te merken.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:32 schreef Chan het volgende:
Sserpente wat super dat je lekkage haden een tsr!
Ik heb hier de creazette klaarliggen, wilde er eerstvolgende cyclus mee beginnen maar jouw verhaal brengt me toch wel erg aan het twijfelen..
En wat vervelend trouwens dat ze bijt! Timo heeft dat ook met perioden gedaan maar het is altijd weer over gegaan gelukkig..
ik zal je m'n bankrekeningnummer pm-enquote:Op maandag 19 juli 2010 09:43 schreef Ssserpente het volgende:
Krijg nou wat!Ik had vannacht lekkage en zojuist een TSR!
Zou het dan toch aan de Cerazette liggen? Ik heb de afgelopen drie dagen 1 pil geslikt (was gestopt, bedacht me toen dat ik vast de verkeerde verbanden legde, maar ben na de post van Wup toch weer gestopt) en ben nog ongesteld ook.
Als m'n productie weer toeneemt ben ik je eeuwig dankbaar, Wup.
Asy, je hoort het wel als ik word opgepakt wegens openbare zedenschennis.![]()
Je kunt het altijd proberen.quote:Op maandag 19 juli 2010 10:32 schreef Chan het volgende:
Ik heb hier de creazette klaarliggen, wilde er eerstvolgende cyclus mee beginnen maar jouw verhaal brengt me toch wel erg aan het twijfelen..
Ik heb Lotte 6 maanden gevoed met Medela tepelhoedjes. Die heb ik bij de apotheek vandaan, maar moesten wel besteld worden. Na die 6 maanden kon ze opeens wel goed uit de borst drinken.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:05 schreef Mereltje het volgende:
Iemand ervaring met tepelhoedjes(Medela/Avent). Gisteren heb ik Femke 2 keer goed aan de borst gelegd (5-10 min.). Dit lukt alleen als ze goed wakker is. Er komt dan nog niet zoveel uit maar het kost wel erg veel moeite om aan te leggen vanwege mijn vlakke tepels. Kan ik die het best bij de apotheek halen of ook bij de drogist
Ik wil zo graag borstvoeding geven aangevuld met kunstvoeding....
De LK is hier al geweest en heeft het wel over borstschelpen gehad.. ik zal kijken of ik haar nog kan bereiken want ze ging op vakantie.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:08 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik heb Lotte 6 maanden gevoed met Medela tepelhoedjes. Die heb ik bij de apotheek vandaan, maar moesten wel besteld worden. Na die 6 maanden kon ze opeens wel goed uit de borst drinken.
Maar ik zou eerst een LK oid raadplegen, voor je met tepelhoedjes aan de gang gaat...
Aanleggen heeft nu nog niet zoveel zin omdat er echt maar 3 druppels uitkomen. Heb vroeger op mijn 12de een operatie gehad vanwege ingetrokken tepels. Dit kan een reden zijn waarom de productie maar moeizaam op gang komt.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:31 schreef Ticootje het volgende:
Blijf je links wel aanleggen?
(Ik ken echt je achtergrond niet...)
Linkerborst ben ik nu toch maar weer aan het kolven met de hoop dat de paar druppels langzaam meer worden.. Bij het aanleggen gebruik ik mijn handen ook om wat voor te vormen. Het aanleggen gaat op zich ook wel goed hoor, alleen duurt het even voordat ze een goede hap neemt.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zou dan juist extra gaan kolven aan de linkerborst, zodat die extra gestimuleerd wordt.
Wat hier ook erg goed hielp: de borst een beetje voorvormen met de hand, zodat er makkelijker aangehapt kon worden.
Ok... Vervelend! Is bij die operatie je tepel van je borst afgeweest?quote:Op maandag 19 juli 2010 13:54 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Aanleggen heeft nu nog niet zoveel zin omdat er echt maar 3 druppels uitkomen. Heb vroeger op mijn 12de een operatie gehad vanwege ingetrokken tepels. Dit kan een reden zijn waarom de productie maar moeizaam op gang komt.
[..]
Linkerborst ben ik nu toch maar weer aan het kolven met de hoop dat de paar druppels langzaam meer worden.. Bij het aanleggen gebruik ik mijn handen ook om wat voor te vormen. Het aanleggen gaat op zich ook wel goed hoor, alleen duurt het even voordat ze een goede hap neemt.
Nee ze hebben me gezegd ook geen melkklieren te hebben beschadigd, maar ja je weet nooit.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok... Vervelend! Is bij die operatie je tepel van je borst afgeweest?
Oh maar dat is positief! Dan inderdaad blijven aanleggen en kolven.. En die kleine wordt ook steeds sterker en handiger, borstvoeding is voor beiden een leerproces. Opeens hebben ze de techniek door en dan kan het zomaar als een tiet gaan.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:58 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Nee ze hebben me gezegd ook geen melkklieren te hebben beschadigd, maar ja je weet nooit.
Aanleggen heeft juist wel zin, omdat de borst dan juist het signaal krijgt dat er melk gemaakt moet worden. Als de borst dat signaal niet krijgt, zal er weinig of niets gemaakt worden ook. vLekker veel aanleggen, en misschien nog wat nakolven. Negen van de tien keer weet een baby er makkelijker melk uit te krijgen dan een kolf.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:54 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Aanleggen heeft nu nog niet zoveel zin omdat er echt maar 3 druppels uitkomen. Heb vroeger op mijn 12de een operatie gehad vanwege ingetrokken tepels. Dit kan een reden zijn waarom de productie maar moeizaam op gang komt.
[..]
Linkerborst ben ik nu toch maar weer aan het kolven met de hoop dat de paar druppels langzaam meer worden.. Bij het aanleggen gebruik ik mijn handen ook om wat voor te vormen. Het aanleggen gaat op zich ook wel goed hoor, alleen duurt het even voordat ze een goede hap neemt.
Das heel netjes hoorquote:Op maandag 19 juli 2010 16:12 schreef Shandaly het volgende:
Ik ben net bij het consultatiebureau geweest voor een extra weegsessie... en hoera, ons kereltje is niet meer afgevallen! Hij is nu sinds donderdag 80 gram aangekomen. Da's toch weer best netjes voor 4 dagen tijd, toch? En het is nog steeds een hartstikke vrolijke baby.. hij lag al brabbelend, lachend en kwijlend in de weegschaal rond te kijken![]()
De CB-mevrouw dacht dat het een samenloop van omstandigheden was: én voor het eerste hele nachten doorslapen en daardoor een (of soms zelfs twee) voedingen minder krijgen; én mama weer aan het werk, dus overdag alleen gekolfte flesjes (wat waarschijnlijk toch wel minder is dan zelf melken); én het warme weer...
Ik ga voorlopig maar proberen minstens 3 keer te kolven op m'n werk; en 's avonds voor ik naar bed ga, Lars toch maar een keertje wakker maken voor nog een voeding... en dan hopen we dat zijn groeicurve echt een groeicurve blijft, en geen krimpcurve meer. Donderdag weer wegen.
Omdat ik per keer kolven maar 30-40 cc kolf en dat is een beetje weinig, want ze drinkt zo'n 80-100 cc.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:58 schreef Jelief het volgende:
Mereltje, waarom geef je al kunstvoeding na?
Maar drinkt ze dan niet live? Wel toch?quote:Op maandag 19 juli 2010 16:22 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Omdat ik per keer kolven maar 30-40 cc kolf en dat is een beetje weinig, want ze drinkt zo'n 80-100 cc.
We zullen aanleggen links ook maar weer eens proberen, zit wel wat in.
Toch misschien de rietjebeker proberen. Thijs drinkt daar veel beter uit dan uit een fles (en heeft dus al vanaf een maand of 8 de rietjebeker).quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Hij drinkt wel slokjes uit de beker schreef ik al. Maar het probleem is er niet mee weg
Wat een goed nieuws zeg!quote:Op maandag 19 juli 2010 09:43 schreef Ssserpente het volgende:
Krijg nou wat!Ik had vannacht lekkage en zojuist een TSR!
Zou het dan toch aan de Cerazette liggen? Ik heb de afgelopen drie dagen 1 pil geslikt (was gestopt, bedacht me toen dat ik vast de verkeerde verbanden legde, maar ben na de post van Wup toch weer gestopt) en ben nog ongesteld ook.
Als m'n productie weer toeneemt ben ik je eeuwig dankbaar, Wup.
Asy, je hoort het wel als ik word opgepakt wegens openbare zedenschennis.![]()
quote:Op maandag 19 juli 2010 18:54 schreef McLaura het volgende:
[..]
Toch misschien de rietjebeker proberen. Thijs drinkt daar veel beter uit dan uit een fles (en heeft dus al vanaf een maand of 8 de rietjebeker).
Je gaat goed hoor!quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:42 schreef Mereltje het volgende:
Asyniur bedankt voor de tips!
Het gaat heel goed nuheb zelf niet meer gekolfd 1,5 dag.
Zondag heeft ze 1 keer aan de borst gedronken en zo'n 460 cc kunstvoeding gehad, aangevuld met gekolfde melk. Maandag 325 cc kunstvoeding en rest live aan de borst. Dinsdag 190 cc kunstvoeding en rest aan borst. Ik leg haar nu aan beide borsten aan. Het duurt allemaal wel wat lang aan de borst zo'n 45 minuten maar dat heb ik er wel voor over. Na afloop smeer ik wat Lanoline in om mijn tepels een beetje soepel te houden.
Wijkverpleegkundige is ook langs geweest en gezegd dat ik zoveel mogelijk moest aanleggen, als er dan niets meer uit de borst komt aanvullen met kunstvoeding. Maandag ga ik haar bij het CB wegen.
Gisteren een bruin biertje gedronken, goed voor de borstvoeding volgens de familie
Oja, dat doet Harry ookquote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Asyn, hij kan het wel aardig maar vindt 'pffffrrrt' heel leuk om te doen als ie zijn mond vol heeft (ja ook aan de borst)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |