abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84150449
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:36 schreef RockabeIIa het volgende:
Oeke, we eten altijd met zijn drietjes aan tafel. Hij zit wel lekker met een bekertje water te knoeien maar veel drinkt hij niet op.
Ik maak dagen van 8 uur werk. Heb wel een pak pap voor de zekerheid op het kdv staan maar het lijkt me zo weinig, alleen maar een bordje pap als vocht over de hele dag (en een paar slok water, een fruithap en brood natuurlijk). Ik zou het liefst zien dat hij gewoon uit een fles zou drinken. Dan kan ik gaan kolven of er voor kiezen dat niet te doen.
Vergis je niet hoeveel vocht er in fruithap en pap zit.

Pepijn heeft van4-6 maanden geleeft op 40-150cc MM per dag en van 6-8 maanden op het kdv geleeft op een halve banaan + 120cc MM vermengd met 1 snee brood en wat pap poeder tot broodpap.

Ik zou de pap optie proberen, en het verder gewoon aankijken, gezonde kindjes laten zich echt niet uitdrogen/verhongeren. Die live voeding waar je voor moet rennen en vliegen dus afbouwen, en evt kolven voor de pap.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:31:43 #227
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_84155194
Wupwup, ik weet nog niet wat ik wil. Eigenlijk het liefst 's ochtends nog een voeding en 's avonds. Wellicht een keer tussendoor als troost.
Ik heb die 'borstfles' ook geprobeerd, hij sabbelt er alleen aan. Hij wil echt niks in zijn mond van dat alles. Welke speen ik ook probeer. Hij wil dus echt niks noppes nada uit een fles. Bekertjes wel maar je kunt je vast wel indenken wat een sopzooi dat kan geven 's ochtends en aangezien ik nu al vaak om 6.00u aan het voeden ben om maar op tijd overal te zijn lijkt me dat echt helemaal niks.

p_iglet er zal allicht vocht in zitten maar niet genoeg. Hij heeft me soms keiharde poepsels als ie op het kdv is geweest.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 00:15:45 #228
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_84157037
In mijn omgeving was ook iemand waarvan de dochter uit niets anders dronk dan de borst. Ze hebben het (vind ik) nogal rigoureus aangepakt: toen hun dochter ongeveer een jaar oud was, zijn ze (de ouders) samen een week-end weggeweest. Daarna dronk hun dochter (een beetje) uit een beker. Ze drinkt trouwens nog steeds niet erg veel (ze is nu 2,5 jaar).
Mijn middelste wilde ook niet uit een flesje drinken en is ook gelijk overgestapt op een beker (maar ik werk(te) niet). De jongste heeft bijna nooit een flesje aangeboden gekregen (dat was niet nodig).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_84171369
Rocka misschien loont het om Sorbo even te pm-en. Lastig joh en die harde keutels zijn ook zo zielig!

Shandaly, hoe is het?

Mijn kolf lijkt het weer goed te doen! Jeuj!
Cattie ik pm je!
  Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 20:33:20 #230
5428 crew  miss_sly
pi_84178575
Nog bedankt voor de antwoorden. Droog drinken is hier duidelijk nog neit aan de orde, gezien de melkmondjes die ze nog steeds heeft

Rocka, ik wis tniet of je met uit de beker drinken ook melk bedoelde, of alleen water. Is een rietjesbeker geen optie, of heb je dat ook al geprobeerd? De rietjesbeker van Hema is vrij lekdicht, dus daar kan hij best wat mee rommelen zonder teveel te knoeien.

Ik ben echt zo blij met mijn gemakkelijke borsten Gistermorgen om 11 ur was schaap nog langsgeweest op mijn werk zodat ik Senna nog een keer kon voeden voor ze uit logeren ging. Vandaag om half 2 toen we bij mijn ouders aankwamen pas weer gevoed en echt nergens last van gehad, geeen stuwing, geen lekkages, en gewoon weer meteen een tevreden, goed drinkende Senna.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84178634
Wat vervelend Rocka dat het nog steeds niet lukt met de fles Zielig dat hij zulke harde keuteltjes krijgt. Hier wordt de fles ook nog steeds resoluut geweigerd, maar hij drinkt wel heel graag en enthousiast uit normale bekers, glazen, van die spa-flesjes en tuitbekertjes, een rietjesbeker snapt hij niet. Als ik er niet ben krijgt hij zo zijn vocht binnen en hij krijgt moedermelk met Biobim rijstebloem met de tuitbeker, we houden de beker vast, maar hij kan al zelf de beker naar zijn mond brengen en zuigt nu ook echt. Hij wil overigens niet in de "flessenhouding" drinken, hij drinkt terwijl hij op schoot zit met de rug naar je toe of in de kinderstoel.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84199640
Vervelend, Rocka, ik heb alle tips geprobeerd die te vinden zijn als je googlet op 'flesweigeren' (andere fles, andere speen, noem maar op), maar hier bleek het uiteindelijk gewoon een kwestie van blijven aanbieden en volhouden. In Lente d'r geval had het ook geen snars met het soort speen te maken.
Ik denk dat het gewoon in dat kleine, eigenwijze bolletje zat.

Lente bijt. En hoe harder ik 'AU!' roep, hoe grappiger ze het vindt. En geloof me, ik heb heul hard 'au' geroepen... Ze maakt er echt een spelletje van: ze zet d'r tandjes in m'n tepel, kijkt ondeugend omhoog, wacht tot ik 'au' roep en begint te schaterlachen.

Als ze echt dorst heeft, zal ze het wel niet doen, maar ik probeer 'r juist zo vaak mogelijk aan te leggen om m'n productie te verhogen, die is namelijk nog steeds k*t met peren.
  zondag 18 juli 2010 @ 15:24:50 #233
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84199889
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:16 schreef Ssserpente het volgende:
Lente bijt. En hoe harder ik 'AU!' roep, hoe grappiger ze het vindt. En geloof me, ik heb heul hard 'au' geroepen... Ze maakt er echt een spelletje van: ze zet d'r tandjes in m'n tepel, kijkt ondeugend omhoog, wacht tot ik 'au' roep en begint te schaterlachen.
Ik moest ook lachen Sorry, klinkt heel pijnlijk, maar zo grappig om te zien

Wel jammer dat je productie zo slecht is Helpt het om jouw productie te verhogen?

Ik heb hier wel de indruk dat mijn productie terug toeneemt Vorige nacht zelfs nog eens doorgelekt. Niet dat het mijn bedoeling is om het nog veel te verhogen, hoor. Het is te vervelend om steeds te moeten afkolven. Ik hou het dus nog steeds bij 1 keer 's ochtends en 1 keer 's avonds en de rest kv. En dan volgende week eens zien of fruit hem beter ligt dan groenten
pi_84206873
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:24 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik moest ook lachen Sorry, klinkt heel pijnlijk, maar zo grappig om te zien

Wel jammer dat je productie zo slecht is Helpt het om jouw productie te verhogen?

Ik heb hier wel de indruk dat mijn productie terug toeneemt Vorige nacht zelfs nog eens doorgelekt. Niet dat het mijn bedoeling is om het nog veel te verhogen, hoor. Het is te vervelend om steeds te moeten afkolven. Ik hou het dus nog steeds bij 1 keer 's ochtends en 1 keer 's avonds en de rest kv. En dan volgende week eens zien of fruit hem beter ligt dan groenten
Ik moest er zelf ook om lachen, da's het probleem...

Fijn dat je productie toe lijkt te nemen! Waarom kolfde je af dan, omdat je teveel had? Dan ga je toch juist weer meer produceren?

Mijn productie lijkt niet toe te nemen. Ik kolf 100 cc verdeeld over drie kolfbeurten. Heb een dag of vier de pyjamapap overgeslagen in de hoop dat ze dan weer voor een nachtvoeding kwam, maar dat deed ze niet. Ze kwam dan alleen 's ochtends wat eerder, rond een uur of half zes. Voor mij op zich geen probleem, maar dan nog kreeg ze wel erg weinig bv binnen, want overdag kwam ze ook niet vaker. Nu weet ik wel dat Lente er meer uit krijgt dan ik zelf met de kolf, maar dan nog kreeg ze veel te weinig binnen. Ze had ook stukken midner plasluiers.

De afgelopen twee dagen heeft ze dus weer pyjamapap gehad en heb ik 's avonds twee keer extra gekolfd.

Ik heb zelf het idee dat het afnemen van m'n productie iets hormonaals is. Ik slik al een tijdje de Cerazette. De eerste tijd had ik regelmatig doorbraakbloedingen (en een stabiele productie), maar de laatste twee maanden ineens totaal niet meer. Ook had ik wat krampjes en een harde buik. Omdat ook m'n productie nog eens afnam, dacht ik natuurlijk dat ik zwanger was, maar ik heb twee keer negatief getest. Ondanks dat ze zeggen dat Cerazette geen invloed heeft op je productie, ben ik er toch maar gestopt. En na twee dagen was ik weer ongesteld. Ben benieuwd hoe het gaat als het weer over is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 18-07-2010 19:43:26 ]
  zondag 18 juli 2010 @ 20:21:25 #235
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84208711
Nee, ik ben 5 weken gaan werken (nu weer 5 weken verlof ) en wou mijn productie wat op peil houden zodat ik toch 's ochtends en 's avonds zou kunnen blijven voeden. Het was dus de bedoeling dat ik 1 keer per dag ging kolven. Maar nu moet ik dus blijven afkolven omdat meneertje niet meer graag drinkt bij mama en ik het in mijn hoofd heb gehaald dat ik hem toch nog écht twee keer per dag bv wil geven 's Ochtends zou hij nog bij mij drinken maar dat is dan omdat hij maar half wakker is

Wat raar dat de Cerazette toch invloed zou kunnen hebben op jouw productie . Maar ja, elk lichaam is natuurlijk anders. Hopelijk is het een probleem van korte aard
pi_84209502
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:21 schreef leonieke het volgende:
Nee, ik ben 5 weken gaan werken (nu weer 5 weken verlof ) en wou mijn productie wat op peil houden zodat ik toch 's ochtends en 's avonds zou kunnen blijven voeden. Het was dus de bedoeling dat ik 1 keer per dag ging kolven. Maar nu moet ik dus blijven afkolven omdat meneertje niet meer graag drinkt bij mama en ik het in mijn hoofd heb gehaald dat ik hem toch nog écht twee keer per dag bv wil geven 's Ochtends zou hij nog bij mij drinken maar dat is dan omdat hij maar half wakker is

Wat raar dat de Cerazette toch invloed zou kunnen hebben op jouw productie . Maar ja, elk lichaam is natuurlijk anders. Hopelijk is het een probleem van korte aard
Aah, op die fiets! Grappig om te lezen dat je eerst wilde stoppen met bv en nu per se die twee keer per dag wil voeden.

Ik weet niet of Cerazette invloed heeft, hoor, maar wilde het iig geval uitgesloten hebben. Maar ik ben alweer begonnen. De eerste maanden ha dhet nl totaal geen invloed, dus het lijkt me sterk dat dat ineens gebeurd is. Bovendien is m'n productie zonder pil tijdens m'n menstruatie helemaal zo goed als nihil, daarom ben ik in eerste instantie ook met de Cerazette begonnen.

Ik ben ook gestopt om 's avonds Dormeasan van A. Vogel te slikken. Da's een homeopatisch slaapmiddel dat je tijdens de bv kunt slikken. Maar ondanks dat het geen kwaad kan voor je kindje, heeft een bepaald bestanddeel misschien wel invloed op aanmaak van melk.

Ik weet het allemaal ook niet hoor, word er een beetje moedeloos van. Ik wil zo graag nog doorgaan. We gaan eins augustus op vakantie en ik had me zo verheugd op bv geven. (Of is Italie net zo bekrompen als Belgie? )
  zondag 18 juli 2010 @ 21:26:16 #237
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84211510
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:40 schreef Ssserpente het volgende:

Ik weet het allemaal ook niet hoor, word er een beetje moedeloos van. Ik wil zo graag nog doorgaan. We gaan eins augustus op vakantie en ik had me zo verheugd op bv geven. (Of is Italie net zo bekrompen als Belgie? )
Ik hoop van niet want ik hang mijn cup H ook daar gewoon uit mijn shirt hoor

Hopelijk krijg je snel je productie weer op peil
pi_84211708
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:26 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik hoop van niet want ik hang mijn cup H ook daar gewoon uit mijn shirt hoor

Hopelijk krijg je snel je productie weer op peil
Haha, laat maar even weten hoe ze reageerden! Hoewel er bij mij weinig te hangen valt.
pi_84211971
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:29 schreef Ssserpente het volgende:
Ondanks dat ze zeggen dat Cerazette geen invloed heeft op je productie, ben ik er toch maar gestopt.
Je zult helaas niet de eerste en ook niet de laatste zijn bij wie de productie dramatisch keldert door de Cerazette...

Is de Mirena misschien een optie voor je? Ook hormonaal, maar dan lokaal. En vaak wordt de menstruatie er lichter van, soms blijft 'ie zelfs totaal weg. Kan samen met borstvoeding, maar ook hier geen 100% garanties voor je productie.
pi_84212122
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:38 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je zult helaas niet de eerste en ook niet de laatste zijn bij wie de productie dramatisch keldert door de Cerazette...

Is de Mirena misschien een optie voor je? Ook hormonaal, maar dan lokaal. En vaak wordt de menstruatie er lichter van, soms blijft 'ie zelfs totaal weg. Kan samen met borstvoeding, maar ook hier geen 100% garanties voor je productie.
Toch wel joh? Hm, dan is stoppen om te kijken of het invloed heeft misschien toch niet zo gek gedacht. Wel raar dan dat het de eerste maanden geen invloed had.

Mirena is idd wel een optie. Heb 'm wel eens gehad, maar die heb ik er uit laten halen. Het draadje was namelijk te kort afgeknipt waardoor het zich niet om de baarmoedermond heen kon krullen, maar naar beneden stak. En daar had Nils nogal last van.

Maar ga het nu weer overwegen.
  zondag 18 juli 2010 @ 21:46:38 #241
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84212325
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:30 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Haha, laat maar even weten hoe ze reageerden! Hoewel er bij mij weinig te hangen valt.
Ik ga later dan jij. Wij gaan begin september
pi_84224533
Krijg nou wat! Ik had vannacht lekkage en zojuist een TSR! Zou het dan toch aan de Cerazette liggen? Ik heb de afgelopen drie dagen 1 pil geslikt (was gestopt, bedacht me toen dat ik vast de verkeerde verbanden legde, maar ben na de post van Wup toch weer gestopt) en ben nog ongesteld ook.

Als m'n productie weer toeneemt ben ik je eeuwig dankbaar, Wup.

Asy, je hoort het wel als ik word opgepakt wegens openbare zedenschennis.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ssserpente op 19-07-2010 10:50:23 ]
pi_84225646
Sserpente wat super dat je lekkage had en een tsr!

Ik heb hier de creazette klaarliggen, wilde er eerstvolgende cyclus mee beginnen maar jouw verhaal brengt me toch wel erg aan het twijfelen..

En wat vervelend trouwens dat ze bijt! Timo heeft dat ook met perioden gedaan maar het is altijd weer over gegaan gelukkig..
pi_84226353
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:32 schreef Chan het volgende:
Sserpente wat super dat je lekkage had en een tsr!

Ik heb hier de creazette klaarliggen, wilde er eerstvolgende cyclus mee beginnen maar jouw verhaal brengt me toch wel erg aan het twijfelen..

En wat vervelend trouwens dat ze bijt! Timo heeft dat ook met perioden gedaan maar het is altijd weer over gegaan gelukkig..
Ik ben begonnen met Cerazette om de de productiedip rondom m'n menstruatie te omzeilen. En dat werkte prima, tot een paar weken geleden dus. Maar misschien heb ik het wel mis hoor, en gaat m'n productie helemaal niet terug omhoog, dit is pas de eerste dag dat ik er iets van denk te merken.

Lente heeft ook niet meer gebeten trouwens.
pi_84227321
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:43 schreef Ssserpente het volgende:
Krijg nou wat! Ik had vannacht lekkage en zojuist een TSR! Zou het dan toch aan de Cerazette liggen? Ik heb de afgelopen drie dagen 1 pil geslikt (was gestopt, bedacht me toen dat ik vast de verkeerde verbanden legde, maar ben na de post van Wup toch weer gestopt) en ben nog ongesteld ook.

Als m'n productie weer toeneemt ben ik je eeuwig dankbaar, Wup.

Asy, je hoort het wel als ik word opgepakt wegens openbare zedenschennis.
ik zal je m'n bankrekeningnummer pm-en
pi_84227465
fijn Ssserpente
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:32 schreef Chan het volgende:
Je kunt het altijd proberen.

Ik gebruik Cerazette al sinds 3 weken na mijn bevalling en voed nu al bijna 7 maanden (live) zonder problemen (kolven is wel een ander verhaal maar volgens mij heeft dat puur met mijn eigen instelling te maken)
Ik ben er heel tevreden mee en word nooit ongesteld (tot nu toe in ieder geval niet).
pi_84228688
Iemand ervaring met tepelhoedjes (Medela/Avent). Gisteren heb ik Femke 2 keer goed aan de borst gelegd (5-10 min.). Dit lukt alleen als ze goed wakker is. Er komt dan nog niet zoveel uit maar het kost wel erg veel moeite om aan te leggen vanwege mijn vlakke tepels. Kan ik die het best bij de apotheek halen of ook bij de drogist Ik wil zo graag borstvoeding geven aangevuld met kunstvoeding....
pi_84228804
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:05 schreef Mereltje het volgende:
Iemand ervaring met tepelhoedjes (Medela/Avent). Gisteren heb ik Femke 2 keer goed aan de borst gelegd (5-10 min.). Dit lukt alleen als ze goed wakker is. Er komt dan nog niet zoveel uit maar het kost wel erg veel moeite om aan te leggen vanwege mijn vlakke tepels. Kan ik die het best bij de apotheek halen of ook bij de drogist Ik wil zo graag borstvoeding geven aangevuld met kunstvoeding....
Ik heb Lotte 6 maanden gevoed met Medela tepelhoedjes. Die heb ik bij de apotheek vandaan, maar moesten wel besteld worden. Na die 6 maanden kon ze opeens wel goed uit de borst drinken.

Maar ik zou eerst een LK oid raadplegen, voor je met tepelhoedjes aan de gang gaat...
Lotte!
Noah!
pi_84229113
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:08 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik heb Lotte 6 maanden gevoed met Medela tepelhoedjes. Die heb ik bij de apotheek vandaan, maar moesten wel besteld worden. Na die 6 maanden kon ze opeens wel goed uit de borst drinken.

Maar ik zou eerst een LK oid raadplegen, voor je met tepelhoedjes aan de gang gaat...
De LK is hier al geweest en heeft het wel over borstschelpen gehad.. ik zal kijken of ik haar nog kan bereiken want ze ging op vakantie.

Je verhaal klinkt in elk geval hoopvol.
  maandag 19 juli 2010 @ 12:18:31 #250
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_84229174
Vlakke tepels hoeft niet zo'n probleem te zijn, omdat ook de tepelhof in de mond gaat. Ik heb ook vlakke tepels en heb er nooit problemen mee gehad. Alleen mijn allereerste kraamverzorgster maakte er een probleem van, moest ik gaan kolven of tepelhoedjes proberen (mijn oudste heeft bijna geen borstvoeding gehad).
Dus inderdaad wat Linda zegt, voordat je aan tepelhoedjes begint, kun je beter eerst een laktatiekundige raadplegen, die kan ook helpen met goed aanleggen (en als tepelhoedjes wel nodig zijn, zal ze dat ook wel aangeven).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')