abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83907804
Goeie keuze, Trix. Vind ik dan he. Wat je zegt, stoppen kan altijd nog. En als je nu stopt, bestaat de kans dat je niet meer terug kunt. Succes met rommelen; jullie komen er wel uit! Ik las in het baby'tjestopic dat Stef gisteravnd goed ging slapen. Fijn! Hoop dat het zich zo doorzet!

Lente heeft gisteravond rond half negen dr laatst bv gehad, en kwam vanmorgen om half zes pas. Dat had ik niet verwacht. Aan de ene kant wel fijn, aan de andere kant is juist een nachtvoeding goed voor je productie natuurlijk. Maar goed, we hebben nu iig twee voedingen per etmaal extra, kijken wat het doet.
pi_83918833
quote:
Op zondag 11 juli 2010 09:58 schreef Ssserpente het volgende:
Lente heeft gisteravond rond half negen dr laatst bv gehad, en kwam vanmorgen om half zes pas.
Leah slaapt ook altijd van 20.00/20.30 tot 5.30

Ik heb altijd problemen gehad mijn mijn linkerborst. Die deed het gewoon altijd slechter. Leah dronk links slecht, met kolven kreeg ik er ook altijd maar weinig uit. Maar de rechter deed het altijd prima.
Ik had de laatste tijd zelfs het idee dat links zo'n beetje droog stond maar ik bleef stug kolven en aanbieden, ook al dronk ze maar 2 minuten.
Nu gaat het ineens wat beter lijkt het. Ik had gisteren zelfs lekkage links toen ze rechts dronk.

Ik ben haar de laatste week ook weer wat vaker aan het aanleggen ivm de warmte (dat ze wat meer vocht krijgt dus) hoewel zo'n plakkerig lijfje tegen je aan ook wel warm is natuurlijk.

Je kunt echt veel zelf regelen aan je borstvoeding...maf eigenlijk...hoe het allemaal werkt

foto
nog een

[ Bericht 8% gewijzigd door lily op 11-07-2010 16:18:56 ]
  zondag 11 juli 2010 @ 16:33:08 #153
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83920934
quote:
Op zondag 11 juli 2010 15:36 schreef lily het volgende:

foto
nog een
Wat een mooie foto's
en wat een mooie bh
Ik leg er meestal een hydrofiel tussen zodat je niet zo aan elkaar plakt en je makkelijk kunt schuiven.

Ssserpente, fijn dat Lente toch doorsliep! Hopelijk krijg je zo met die extra voedingen je produktie weer op peil...

INcantrix, fijn dat het bij jullie ook goed ging! Nu hopen dat het zich doorzet
pi_83924769
Haha lily, die voetjes! Mooie foto's en inderdaad, mooie BH!
pi_83925398
dankjulliewel lief heh, die voetjes...ze krult zich helemaal tegen me op.

en het is een normale bh, geen voedingsbh (met dit zweterig weer komt ik tekort dus draag nu ook mijn gewone bh's weer).
pi_83925667
Ik heb er toevallig ook eentje van vanmiddag:

In de auto na een wandeling door de Biesbosch
pi_83925989
oh, dies mooi
pi_83937772
Wij liepen gisteren op het wad en Morris vond dat zeelucht hongerig maakt.

Hardloper.
IG @webkim
pi_83946512
wat een mooie foto's allemaal!
pi_83946580
Lily wat enorm schattig die voetjes zo Echt lief!
Wup wat een mooie foto En je hebt ook een heel leuk hemdje!
Webkim knap zeg, voeden in de doek Wat heerlijk zo op het strand. Het lijkt me heel maf voelen om staan en lopend te voeden
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 12 juli 2010 @ 10:12:31 #161
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83946589
oh die foto's Lily die voetjes

ik heb er nu alweer zin in en ik vind het nog steeds jammer dat het niet meer gaat, maar goed wat niet gaat gaat niet.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 12 juli 2010 @ 10:13:18 #162
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83946617
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:12 schreef huuphuup het volgende:

ik heb er nu alweer zin in en ik vind het nog steeds jammer dat het niet meer gaat, maar goed wat niet gaat gaat niet.
Ik mag eerst
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_83946633
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:12 schreef huuphuup het volgende:

Hoe gaat het nu met Amelie? Stort ze zich nog op de borst als ze honger heeft of heeft ze al door dat er geen melk meer uitkomt en wil ze alleen de fles?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 12 juli 2010 @ 10:19:36 #164
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83946805
Ja Tico jij mag zeker eerst kijk je er al naar uit weer zo'n frummeltje aan de borst?
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:13 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met Amelie? Stort ze zich nog op de borst als ze honger heeft of heeft ze al door dat er geen melk meer uitkomt en wil ze alleen de fles?
Ze stort zich er niet meer op nee, ze begraaft haar hoofdje soms wel een beetje zo tegen mn borst aan maar of dat nou is omdat ze moe is of wil kroelen of iets anders weet ik niet, ik denk eerder de eerste twee dan echt honger.

De fles was een pietsje rampzalig in t begin, de eerste twee dagen ging het goed op vakantie. Eerst aanleggen aan de borst dan een flesje er achteraan, dat idee. Ze dronk al wel droog toen eigenlijk achteraf. Toen kwamen er twee dagen dat ze he-le-maal niets wilde, geen borst geen flesje geen slokjes water geen lepeltjes vocht Uiteindelijk heeft ze na een tijdje een fruithapje gegeten van mn vinger (steeds mn vinger in t potje gedoopt en die in haar mond gestopt) daarna ging het wel weer maar ze drinkt een stuk minder dan toen ze nog bij mij drink. Qua hoeveelheid flesjes da zeg maar. Ze is van tijd tot tijd ook wat mopperig en dan denk ik wel dat ze gewoon honger/dorst heeft maar dan weigert ze heel eigenwijs het flesje.

Ze krijgt iedere keer 150 cc aangeboden, soms gaat hij leeg, soms drinkt ze maar 30 en soms maar 60 cc. Het zal wel verder, als ze maar drinkt en aan een beetje een beschaafde hoeveelheid vocht in totaal komt.

Vandaag mn laatste twee flesjes gekolfde melk opmaken, dan is het echt afgesloten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83946990
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:19 schreef huuphuup het volgende:
Ja Tico jij mag zeker eerst kijk je er al naar uit weer zo'n frummeltje aan de borst?
[..]

Ze stort zich er niet meer op nee, ze begraaft haar hoofdje soms wel een beetje zo tegen mn borst aan maar of dat nou is omdat ze moe is of wil kroelen of iets anders weet ik niet, ik denk eerder de eerste twee dan echt honger.

De fles was een pietsje rampzalig in t begin, de eerste twee dagen ging het goed op vakantie. Eerst aanleggen aan de borst dan een flesje er achteraan, dat idee. Ze dronk al wel droog toen eigenlijk achteraf. Toen kwamen er twee dagen dat ze he-le-maal niets wilde, geen borst geen flesje geen slokjes water geen lepeltjes vocht Uiteindelijk heeft ze na een tijdje een fruithapje gegeten van mn vinger (steeds mn vinger in t potje gedoopt en die in haar mond gestopt) daarna ging het wel weer maar ze drinkt een stuk minder dan toen ze nog bij mij drink. Qua hoeveelheid flesjes da zeg maar. Ze is van tijd tot tijd ook wat mopperig en dan denk ik wel dat ze gewoon honger/dorst heeft maar dan weigert ze heel eigenwijs het flesje.

Ze krijgt iedere keer 150 cc aangeboden, soms gaat hij leeg, soms drinkt ze maar 30 en soms maar 60 cc. Het zal wel verder, als ze maar drinkt en aan een beetje een beschaafde hoeveelheid vocht in totaal komt.

Vandaag mn laatste twee flesjes gekolfde melk opmaken, dan is het echt afgesloten.
Pff dat is niet leuk, met dit warme weer ga je je dan wel druk maken. Hoe reageert ze op vocht uit een (tuit)bekertje of een glas? Niels vindt het heel interessant om steeds uit iets anders te drinken en zo krijgt hij toch telkens weer wat slokjes binnen als ik er niet ben of nu hij koorts heeft wat lekker koud water.
Gek en best verdrietig gevoel lijkt me dat om je gekolfde melk op te maken.
  maandag 12 juli 2010 @ 10:36:12 #166
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83947317
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:19 schreef huuphuup het volgende:

Ja stiekem wel.
  maandag 12 juli 2010 @ 10:43:33 #167
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83947606
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:26 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Pff dat is niet leuk, met dit warme weer ga je je dan wel druk maken. Hoe reageert ze op vocht uit een (tuit)bekertje of een glas? Niels vindt het heel interessant om steeds uit iets anders te drinken en zo krijgt hij toch telkens weer wat slokjes binnen als ik er niet ben of nu hij koorts heeft wat lekker koud water.
Nee ze wilde echt helemaal niets drinken. Niet uit een glas, niet uit een rietje of tuitbeker, zelfs niet een beetje uit het kommetje van mn hand ofzo. Ik was blij dat dat fruithapje erin ging op een bepaald moment want er moet toch iets aan vocht en suiker/zouten in enzo. Ik had wel ORS bij me maar als ze álles weigert dan maakt ORS ook niet zoveel uit, dat zal er toch ook in moeten op een bepaalde manier.

Normaalgesproken drinkt ze water goed uit een antilek-tuitbeker dus de dagen erna dat ze het flesje weigerden hebben we wel gewoon de hele dag water aangeboden, dat ging goed. Ik denk dat ze in de vakantie in totaal aan 250 tot 350 cc melk kwam. Das dus exclusief het water dus qua vochtintake zat het op zich wel okay. Nu we thuis zijn drinkt ze de flesjes weer wat beter gelukkig.

@Tico ik kan het me helemaal voorstellen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83947669
ow huup ik krijg gewoon kippenvel van je post!
pi_83948360
quote:
Op maandag 12 juli 2010 10:26 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Haha, mijn glazen en flesjes water zijn hier ook niet meer veilig

Huup, het lijkt me wel vreemd om je ineens bezig te moeten houden met vochtintake. Voorheen regelde ze het allemaal zelf natuurlijk. Ik vroeg me trouwens nog af of je nog enige tandemambities zou hebben?
  maandag 12 juli 2010 @ 11:12:21 #170
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83948693
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:02 schreef WupWup het volgende:

[..]

Haha, mijn glazen en flesjes water zijn hier ook niet meer veilig

Huup, het lijkt me wel vreemd om je ineens bezig te moeten houden met vochtintake. Voorheen regelde ze het allemaal zelf natuurlijk. Ik vroeg me trouwens nog af of je nog enige tandemambities zou hebben?
nee geen enkele eigenlijk. Tenzij ik een tweeling mocht krijgen (maar dat krijg ik -helaas- niet deze keer), maar tandemmen is nooit mijn ambitie geweest. In dat opzicht is het wel mooi dat de natuur er nu een halt op gooit. Hoef ik straks ook niet enorm veel moeite te gaan doen om af te bouwen en te zorgen dat Amélie zich niet achtergesteld voelt op de nieuwe baby enzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 12-07-2010 12:51:18 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83952320
echt waar hee

ik ben naar huis gegaan om te kolven maar het gaat weer heel erg slecht (goede borst 40 ml/slechte borst 0ml) terwijl het live drinken uitstekend gaat. Ik gooi het ding de deur uit
pi_83962060
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:12 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nee geen enkele eigenlijk. Tenzij ik een tweeling mocht krijgen (maar dat krijg ik -helaas- niet deze keer), maar tandemmen is nooit mijn ambitie geweest. In dat opzicht is het wel mooi dat de natuur er nu een halt op gooit. Hoef ik straks ook niet enorm veel moeite te gaan doen om af te bouwen en te zorgen dat Amélie zich niet achtergesteld voelt op de nieuwe baby enzo.
Het zou voor mij persoonlijk ook niet wat wezen, althans dat denk ik nu. Ik vind het overigens wel prachtig om bij anderen te zien, twee of meer kindjes tegelijk aan de borst.

Lily wat balen zeg! Hoezo kwam je naar huis om te kolven?
  maandag 12 juli 2010 @ 16:16:04 #173
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83962158
Ik ben dan wel weer zo makkelijk dat als Jen zou vragen "Ook?" dat ze het best mag proberen... Maar ze zal het wel voor de baby vinden, net als de fruitpotjes die ik had gekocht.
  maandag 12 juli 2010 @ 16:20:11 #174
18860 sindell
Seriously
pi_83962377
Muh Lily balen.......
Die neiging zou ik ook hebben geloof ik, dat ding eruit gooien...

Voortaan Leah maar overal mee naar toe
  maandag 12 juli 2010 @ 16:21:58 #175
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83962464
Ja ik weet niet wat het is, het is niet zo dat het me tegenstaat ofzo hoor, maar gewoon, tandemmen is nooit mijn eerste opzet geweest eigenlijk. Ik kan me ook best goed voorstellen dat de vrouwen die wel tandemvoeden dat die het heel vaak ook doen omdat het zo gelopen is en niet per se omdat ze dat echt per se wilden ofzo. (hoewel die er natuurlijk ook genoeg zijn).

En ach, Amélie krijgt straks nog wel gewoon te eten dus dan doe ik ook gewoon duovoeden
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_83962533
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:13 schreef WupWup het volgende:

[..]

Het zou voor mij persoonlijk ook niet wat wezen, althans dat denk ik nu. Ik vind het overigens wel prachtig om bij anderen te zien, twee of meer kindjes tegelijk aan de borst.

Lily wat balen zeg! Hoezo kwam je naar huis om te kolven?
lijkt me lastig

Lily wat beroerd dat het nu weer slecht gaat. Heb je die neusspray al geprobeerd?

Ik zit een beetje in dubio.. Timo drinkt nu nog 4 keer bij mij, maar af en toe neigt hij naar 3 keer en die niet gedronken voeding vult hij dan aan met water uit een rietjesbeker. Dat vind ik wel erg fijn, want 4 keer vond ik toch wel wat veel worden. Maar nu twijfel ik of ik echt die 4e voeding definitief helemaal weg wil gaan laten. Zal hij dan wel genoeg hebben? 300ml melk(producten) is toch voldoende rond 11 a 12 maanden?
  maandag 12 juli 2010 @ 16:24:59 #177
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83962622
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:23 schreef Chan het volgende:

[..]

lijkt me lastig

Lily wat beroerd dat het nu weer slecht gaat. Heb je die neusspray al geprobeerd?

Ik zit een beetje in dubio.. Timo drinkt nu nog 4 keer bij mij, maar af en toe neigt hij naar 3 keer en die niet gedronken voeding vult hij dan aan met water uit een rietjesbeker. Dat vind ik wel erg fijn, want 4 keer vond ik toch wel wat veel worden. Maar nu twijfel ik of ik echt die 4e voeding definitief helemaal weg wil gaan laten. Zal hij dan wel genoeg hebben? 300ml melk(producten) is toch voldoende rond 11 a 12 maanden?
300ml is ook incl yoghurt, de boter die je smeert.. enz enz.. Dus met 3 voedingen zou je dat nog makkelijk halen.
  maandag 12 juli 2010 @ 16:26:24 #178
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_83962693
Lily, balen zeg. Bij mij lukt kolven tegenwoordig ook niet meer, daarom doe ik het ook niet meer.

Het is altijd mijn grote ambitie geweest te tandemen.
Nu eerst nog zwanger worden...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 12 juli 2010 @ 16:30:09 #179
143848 huuphuup
Dorksided
pi_83962868
quote:
Op maandag 12 juli 2010 16:23 schreef Chan het volgende:

[..]

lijkt me lastig

Volgens mij is dat wel voldoende ja
Wat Tico zegt, 300 ml geldt voor álle zuivel. Dus als je echt bang bent dat hij misschien een pietsje tekort komt dan wat extra yoghurt na het eten geven of een plakje kaas ofzo?
Ik zou denk ik gewoon aankijken wat er gebeurd als je die voeding een beetje weglaat.

Lastig is dat hè? Zo'n tussenperiode, zo'n overgang van x naar xx voedingen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 12 juli 2010 @ 16:32:51 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83963014
Vanaf een jaar kreeg Jen gewoon een bekertje melk bij het ontbijt en bij de lunch en avondeten. Ze is nooit van de volle bekers geweest (nog niet.), dus dan gaat er aan alleen melk ongeveer 200 tot 300 cc in.. dan nog de zuivelproducten erbij, komt ze mooi aan het minimum..
pi_83963169
Ok, alle zuivel dus. Hij krijgt sowieso elke dag al yoghurt ook en vrijwel elke dag een half plakje kaas dus dat moet dan haast wel goed gaat Ik vind het zo lastig met kolven vooral, hij is nu op het kdv en dan moet ik gaan gokken of hij dat flesje wel of niet gekregen heeft.. Nou ja ik heb ze maar even gebeld en dat flesje heeft hij nog niet gedronken, dus ik ga ook maar niet kolven dan
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 09:45:01 #182
5428 crew  miss_sly
pi_83988512
Ik ben reuzebenieuwd hoe het aanstaand weekend hier zal gaan. Ik zal Senna vrijdagochtend voeden, daarna gaan werken. Schaap brengt haar in de loop van de dag naar mijn ouders, waar ze zal logeren, en op zaterdag gaan we haar weer halen. Ik zit me af te vragen of ik schaap zal vragen even met haar langs te komen zodat ik haar op mijn werk nog een keer kan voeden, om stuwing tegen te gaan. Best lang, van vrijdagochtend tot zaterdag-weet-ik-nog-niet-hoe-laat. Ik heb geen kolf meer, en met de hand kolven lukt bij mij niet, dus even kijken hoe het gaat

Trowuens nog een vraag:h oe weet je of je kind droog drinkt? Ik zag jou zoiets posten, huup, en vroeg me dat af.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:07:10 #183
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_84078617
Ik denk dat je het merkt aan de luiers, en/of omdat het kindje (ineens) veel meer andere dingen wil drinken/eten?

Hier een beetje een irritant probleem de laatste tijd: ik word een beetje misselijk als ik liggend voed en dan beweeg (bijvoorbeeld een been verplaats)? Geen idee hoe het komt, misschien nog door mijn laatste MS-problemen?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_84078783
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben reuzebenieuwd hoe het aanstaand weekend hier zal gaan. Ik zal Senna vrijdagochtend voeden, daarna gaan werken. Schaap brengt haar in de loop van de dag naar mijn ouders, waar ze zal logeren, en op zaterdag gaan we haar weer halen. Ik zit me af te vragen of ik schaap zal vragen even met haar langs te komen zodat ik haar op mijn werk nog een keer kan voeden, om stuwing tegen te gaan. Best lang, van vrijdagochtend tot zaterdag-weet-ik-nog-niet-hoe-laat. Ik heb geen kolf meer, en met de hand kolven lukt bij mij niet, dus even kijken hoe het gaat

Trowuens nog een vraag:h oe weet je of je kind droog drinkt? Ik zag jou zoiets posten, huup, en vroeg me dat af.
oh sorry ik lees dit nu pas.

Ehm nou idd aan de luiers onder andere. Ik merkte dat Amélie een beetje uitgedroogd overkwam, diepe fontanel, beetje apatisch voor zich uit staren, lusteloos, van die zielige oogjes en ze had al twee dagen nauwelijks plasluiers gehad. En als er dan wel een beetje vocht in zat dan stonk het enorm

maar...
ik legde haar wel regelmatig aan, meer nog dan normaal omdat ik dus die plasluiers bemerkt had en ze dronk goed, dacht ik. Achteraf voelde ik ook geen toeschietreflex enzo dus daaruit heb ik mn conclusie getrokken dat ze droog drinkt. Er kwam vast wel een beetje uit hoor nog, een slok of twee, maar niet noemenswaardig dus.

En ze doet het nog steeds. Ze is tegenwoordig wat lastiger op bed te leggen 's avonds, veel te leuk allemaal wat er beneden gebeurd, dan wil het wel eens helpen als ik haar aanleg. Ze drinkt niets, maar wordt er wel rustig van.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:26:19 #185
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_84080670
Dat merk ik ook aan Marlien. Ze drinkt niet meer bij mij, maar wil wel af en toe lekker tegen mij aanliggen, zoals ze dronk (maar ze gaat niet naar de borst happen, dus het borstvoeden is echt over).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_84089835
Zo zie je maar weer dat borstvoeding niet alleen maar eten is. Mooi hoor

Mijn kolf doet het niet meer goed Hij slaat zo nu en dan een vacuum over en vannacht heb ik zelfs enkelzijdig moeten kolven. Echt niet cool, het was hartstikke druk, dus ik moest al steeds tussendoor kolven en dan ook nog eens er 2 keer zo lang over doen. Niet handig! Ik heb net gemaild met de winkel waar ik 'm heb gekocht, neem aan dat dit garantiewerk is. Misschien dat ik komende nacht maar een kolf van de afdeling pak ofzo, want dit is bijna geen doen.
  donderdag 15 juli 2010 @ 14:46:38 #187
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84091463
wat voor kolf heb je dan wupwup? wel handig dat je ook een kolf van je werk kunt lenen. dat kunnen de meeste mensen niet zeggen!
in de haak.
pi_84091647
ik heb de ameda lactaline en alweer antwoord van de winkel! Lekker snel! Ze denken dat het aan een kapot ventieltje of balgje ligt. Ik had nog extra ventieltjes, dus die heb ik vervangen en als dat niet de oplossing is, dan zal ik die balgjes bestellen (dikke verzendkosten )
Enneh, voordeel van een kraamafdeling hè
pi_84092256
ik heb even helemaal niks bijgelezen

ik geloof dat mw in haar regeldagen zit, maar ik merk ook dat ik haast geen melk produktie meer heb
waar ik eerder met gemak 100 ml kolfde heb ik nu met moeite 60
en net na 4 uur van de laatste voeding af amper 10

ben wel al een week bezig met het gevoel ongesteld te moeten worden maar ook dat zet niet door
kan het allemaal met elkaar te maken hebben? Of is het na 2 maanden al op bij mij?
pi_84092469
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:05 schreef draculettetje het volgende:

ik geloof dat mw in haar regeldagen zit, maar ik merk ook dat ik haast geen melk produktie meer heb

ben wel al een week bezig met het gevoel ongesteld te moeten worden maar ook dat zet niet door
kan het allemaal met elkaar te maken hebben? Of is het na 2 maanden al op bij mij?
Regeldagen zou kunnen, beetje standaard zitten ze rond de 10 dagen, 3 weken en 3 maanden.. Dan lijkt het heel erg alsof het op is, maar dat is het niet. Door lekker veel aan te leggen zal je productie zich aanpassen en is het ook sneller weer voorbij.

Dat je melk opeens op is.... dat lijkt mij heel sterk tenzij je iets van medicijnen bent gaan gebruiken die de melkproductie remmen... Of inderdaad dat je cyclus op gang komt (dan heb je meer een dip en is het niet op) of zwanger bent.

Het is bijna weekend, probeer de kleine lekker dicht bij je te houden. Huid op huid contact (het wordt ook warm enzo) bevorderd je hormonen en gewoon steeds laten drinken.
pi_84092764
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:05 schreef draculettetje het volgende:

draculettetje, vervelend hè die regeldagen. Ik kreeg er soms een punthoofd van, zat soms de hele dag lang te voeden
Kolf je fulltime of voed je live? En kolf je dan tussen de voedingen door of in plaats van? Als je normaal live voedt, is kolven níet representatief voor je productie. Een kolf haalt er áltijd minder uit dan een baby. En zeker als je met regeldagen zit en je kolft tussendoor, is het logisch dat er weinig melk meer over is. Meestal raakt het vraag-aanbodprincipe ook zo rond 6 weken redelijk op elkaar afgestemd, waardoor je vanzelf ook minder zult kolven tussendoor.

Menstruatie heeft bij de meeste vrouwen in meer of mindere mate negatieve invloed op de productie. Als er minder melk is, komt de baby vaker om zo weer je productie op te schroeven. De normale regeldagen zijn rond 10 dagen, 6 weken, 3 maanden en 6 maanden. Daarbuiten zie je ze ook met bijvoorbeeld menstruatie of als je zelf een griepje of darmvirus ofzo hebt waardoor je minder produceert. Kán, hoeft niet!

Over het algemeen genomen en in de normale situatie, is borstvoeding zeker niet zomaar op. Zolang er vraag is, is er aanbod. Geef gelegenheid aan die vraag, want anders 'weten' jouw borsten niet dat er meer geproduceerd moet worden.
Let op plasluiers, alertheid en op de langere termijn ook groei. Op deze leeftijd kan het makkelijk zijn dat je baby minder vaak poept, soms zelfs tot 3 weken niet. Andere baby's poepen juist weer meerdere keren per dag, dus dit is in feite geen graadmeter (meer).
pi_84092788
Sneller typen
pi_84092983
Goede aanvulling Wup
  donderdag 15 juli 2010 @ 15:23:17 #194
108648 cattie
lieve moeder
pi_84093024
WupWup, ik heb ook een ameda en bij mij was zo'n ventieltje een keer stuk. Bij Prettymum heb ik toen nieuwe besteld, die kon door de brievenbus, weinig verzendkosten dus. (Alleen kon ik ze toen per stuk kopen en nu zie ik ze alleen nog maar per setje te koop.) Volgens mij heb ik ook nog ongebruikte liggen (zo'n balgje voor boven in sowieso), als je interesse hebt, hoor ik het wel.

Draculette, wat de deskundige dames boven mij zeggen. sterkte!
pi_84093328
dank jullie wel voor de reacties

de kleine is nu vandaag precies 2 maanden en ik dacht dat ze bij het begin van de warmte al haar regeldagen had gehad, al komt ze nu toch om de 3 uur ipv van de 4
ik kolf eigenlijk alleen de ene keer als zij haar flesje krijgt, alleen ze had steeds niet genoeg dus ik probeer de dag door bij te kolven om toch haar genoeg te kunnen aanbieden
ik ben geen andere medicatie gaan gebruiken

wel heb ik ook het idee dat ze de fles toch niet zo aantrekkelijk vind als dat ik eerst dacht
ze drinkt namelijk 2x tussen de 50 en 60 ml (tussendoor luier verschonen) en ze valt steeds wel in slaap
dan bij het verleggen wordt ze weer wakker, blijft ook wakker en wordt pas weer rustig als ze ook 5 min uit de borst heeft mogen drinken/sabbelen
misschien een andere speen die meer op tepel lijkt?
pi_84093469
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:30 schreef draculettetje het volgende:
dank jullie wel voor de reacties

de kleine is nu vandaag precies 2 maanden en ik dacht dat ze bij het begin van de warmte al haar regeldagen had gehad, al komt ze nu toch om de 3 uur ipv van de 4
ik kolf eigenlijk alleen de ene keer als zij haar flesje krijgt, alleen ze had steeds niet genoeg dus ik probeer de dag door bij te kolven om toch haar genoeg te kunnen aanbieden
ik ben geen andere medicatie gaan gebruiken

wel heb ik ook het idee dat ze de fles toch niet zo aantrekkelijk vind als dat ik eerst dacht
ze drinkt namelijk 2x tussen de 50 en 60 ml (tussendoor luier verschonen) en ze valt steeds wel in slaap
dan bij het verleggen wordt ze weer wakker, blijft ook wakker en wordt pas weer rustig als ze ook 5 min uit de borst heeft mogen drinken/sabbelen
misschien een andere speen die meer op tepel lijkt?
Andere speen kun je altijd proberen... Of een grotere speen.. Dat is gewoon even zoeken wat voor haar het beste past.

Om de 3 uur vind ik nog steeds heel netjes hoor. En het is natuurlijk ook nog warm enzo, misschien heeft ze gewoon meer dorst. Daar past je voeding zich ook op aan...

En wat ze niet uit het flesje drinkt maar wel "tekort" komt haalt ze gewoon live in. Jennifer heeft ook nooit veel uit een flesje gedronken... Maar lag dan een aan de bar het grootste deel van de nacht om lekker in de halen.
pi_84093735
kortom weer nemen zoals het is en zoals eerder gezegd niet druk over maken

ik ben zoooo blij met jullie!
pi_84093776
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 15:40 schreef draculettetje het volgende:
kortom weer nemen zoals het is en zoals eerder gezegd niet druk over maken

ik ben zoooo blij met jullie!
Ja eigenlijk wel... Maar het kan je echt heel onzeker maken hoor! Dus dat is helemaal niet raar.
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:56:32 #199
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84101312
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_84112144
Hey, ik woon wel tegen Aalst hé (en moest ik niet via fertiliteit zwanger geworden zijn was ik in dat ziekenhuis nog bevallen ook )
Mijn god, wat ben ik blij dat ik daar niet meer heen moet, echt een schande is het. Maar de politie is alleen maar langs gekomen, de vrouw heeft (gelukkig maar!) geen boete ofzo gekregen. En in alle nieuwsuitzendingen mag de directeur van het ziekenhuis optreden om duidelijk te maken dat het een actie van de arts van de spoeddienst was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')