Leah slaapt ook altijd van 20.00/20.30 tot 5.30quote:Op zondag 11 juli 2010 09:58 schreef Ssserpente het volgende:
Lente heeft gisteravond rond half negen dr laatst bv gehad, en kwam vanmorgen om half zes pas.
Wat een mooie foto'squote:
Ik mag eerstquote:Op maandag 12 juli 2010 10:12 schreef huuphuup het volgende:
oh die foto'sLily die voetjes
![]()
![]()
![]()
ik heb er nu alweer zin inen ik vind het nog steeds jammer dat het niet meer gaat, maar goed wat niet gaat gaat niet.
Hoe gaat het nu met Amelie? Stort ze zich nog op de borst als ze honger heeft of heeft ze al door dat er geen melk meer uitkomt en wil ze alleen de fles?quote:Op maandag 12 juli 2010 10:12 schreef huuphuup het volgende:
oh die foto'sLily die voetjes
![]()
![]()
![]()
ik heb er nu alweer zin inen ik vind het nog steeds jammer dat het niet meer gaat, maar goed wat niet gaat gaat niet.
Ze stort zich er niet meer op nee, ze begraaft haar hoofdje soms wel een beetje zo tegen mn borst aan maar of dat nou is omdat ze moe is of wil kroelen of iets anders weet ik niet, ik denk eerder de eerste twee dan echt honger.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:13 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met Amelie? Stort ze zich nog op de borst als ze honger heeft of heeft ze al door dat er geen melk meer uitkomt en wil ze alleen de fles?
Pff dat is niet leuk, met dit warme weer ga je je dan wel druk maken. Hoe reageert ze op vocht uit een (tuit)bekertje of een glas? Niels vindt het heel interessant om steeds uit iets anders te drinken en zo krijgt hij toch telkens weer wat slokjes binnen als ik er niet ben of nu hij koorts heeft wat lekker koud water.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:19 schreef huuphuup het volgende:
Ja Tico jij mag zeker eerstkijk je er al naar uit weer zo'n frummeltje aan de borst?
[..]
Ze stort zich er niet meer op nee, ze begraaft haar hoofdje soms wel een beetje zo tegen mn borst aan maar of dat nou is omdat ze moe is of wil kroelen of iets anders weet ik niet, ik denk eerder de eerste twee dan echt honger.
De fles was een pietsje rampzalig in t begin, de eerste twee dagen ging het goed op vakantie. Eerst aanleggen aan de borst dan een flesje er achteraan, dat idee. Ze dronk al wel droog toen eigenlijk achteraf. Toen kwamen er twee dagen dat ze he-le-maal niets wilde, geen borst geen flesje geen slokjes water geen lepeltjes vochtUiteindelijk heeft ze na een tijdje een fruithapje gegeten van mn vinger
(steeds mn vinger in t potje gedoopt en die in haar mond gestopt) daarna ging het wel weer maar ze drinkt een stuk minder dan toen ze nog bij mij drink. Qua hoeveelheid flesjes da zeg maar. Ze is van tijd tot tijd ook wat mopperig en dan denk ik wel dat ze gewoon honger/dorst heeft maar dan weigert ze heel eigenwijs het flesje.
Ze krijgt iedere keer 150 cc aangeboden, soms gaat hij leeg, soms drinkt ze maar 30 en soms maar 60 cc. Het zal wel verder, als ze maar drinkt en aan een beetje een beschaafde hoeveelheid vocht in totaal komt.
Vandaag mn laatste twee flesjes gekolfde melk opmaken, dan is het echt afgesloten.
Ja stiekem wel.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:19 schreef huuphuup het volgende:
Ja Tico jij mag zeker eerstkijk je er al naar uit weer zo'n frummeltje aan de borst?
Nee ze wilde echt helemaal niets drinken. Niet uit een glas, niet uit een rietje of tuitbeker, zelfs niet een beetje uit het kommetje van mn hand ofzo. Ik was blij dat dat fruithapje erin ging op een bepaald moment want er moet toch iets aan vocht en suiker/zouten in enzo. Ik had wel ORS bij me maar als ze álles weigert dan maakt ORS ook niet zoveel uit, dat zal er toch ook in moeten op een bepaalde manier.quote:Op maandag 12 juli 2010 10:26 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Pff dat is niet leuk, met dit warme weer ga je je dan wel druk maken. Hoe reageert ze op vocht uit een (tuit)bekertje of een glas? Niels vindt het heel interessant om steeds uit iets anders te drinken en zo krijgt hij toch telkens weer wat slokjes binnen als ik er niet ben of nu hij koorts heeft wat lekker koud water.
Gek en best verdrietig gevoel lijkt me dat om je gekolfde melk op te maken.
Haha, mijn glazen en flesjes water zijn hier ook niet meer veiligquote:Op maandag 12 juli 2010 10:26 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Pff dat is niet leuk, met dit warme weer ga je je dan wel druk maken. Hoe reageert ze op vocht uit een (tuit)bekertje of een glas? Niels vindt het heel interessant om steeds uit iets anders te drinken en zo krijgt hij toch telkens weer wat slokjes binnen als ik er niet ben of nu hij koorts heeft wat lekker koud water.
Gek en best verdrietig gevoel lijkt me dat om je gekolfde melk op te maken.
nee geen enkele eigenlijk. Tenzij ik een tweeling mocht krijgen (maar dat krijg ik -helaas- niet deze keer), maar tandemmen is nooit mijn ambitie geweest. In dat opzicht is het wel mooi dat de natuur er nu een halt op gooit. Hoef ik straks ook niet enorm veel moeite te gaan doen om af te bouwen en te zorgen dat Amélie zich niet achtergesteld voelt op de nieuwe baby enzo.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:02 schreef WupWup het volgende:
[..]
Haha, mijn glazen en flesjes water zijn hier ook niet meer veilig![]()
Huup, het lijkt me wel vreemd om je ineens bezig te moeten houden met vochtintake. Voorheen regelde ze het allemaal zelf natuurlijk. Ik vroeg me trouwens nog af of je nog enige tandemambities zou hebben?
Het zou voor mij persoonlijk ook niet wat wezen, althans dat denk ik nu. Ik vind het overigens wel prachtig om bij anderen te zien, twee of meer kindjes tegelijk aan de borst.quote:Op maandag 12 juli 2010 11:12 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nee geen enkele eigenlijk. Tenzij ik een tweeling mocht krijgen (maar dat krijg ik -helaas- niet deze keer), maar tandemmen is nooit mijn ambitie geweest. In dat opzicht is het wel mooi dat de natuur er nu een halt op gooit. Hoef ik straks ook niet enorm veel moeite te gaan doen om af te bouwen en te zorgen dat Amélie zich niet achtergesteld voelt op de nieuwe baby enzo.
quote:Op maandag 12 juli 2010 16:13 schreef WupWup het volgende:
[..]
Het zou voor mij persoonlijk ook niet wat wezen, althans dat denk ik nu. Ik vind het overigens wel prachtig om bij anderen te zien, twee of meer kindjes tegelijk aan de borst.
Lily wat balen zeg! Hoezo kwam je naar huis om te kolven?
300ml is ook incl yoghurt, de boter die je smeert.. enz enz.. Dus met 3 voedingen zou je dat nog makkelijk halen.quote:Op maandag 12 juli 2010 16:23 schreef Chan het volgende:
[..]
lijkt me lastig
![]()
Lily wat beroerd dat het nu weer slecht gaat. Heb je die neusspray al geprobeerd?
Ik zit een beetje in dubio.. Timo drinkt nu nog 4 keer bij mij, maar af en toe neigt hij naar 3 keer en die niet gedronken voeding vult hij dan aan met water uit een rietjesbeker. Dat vind ik wel erg fijn, want 4 keer vond ik toch wel wat veel worden. Maar nu twijfel ik of ik echt die 4e voeding definitief helemaal weg wil gaan laten. Zal hij dan wel genoeg hebben? 300ml melk(producten) is toch voldoende rond 11 a 12 maanden?
Volgens mij is dat wel voldoende jaquote:Op maandag 12 juli 2010 16:23 schreef Chan het volgende:
[..]
lijkt me lastig
![]()
Lily wat beroerd dat het nu weer slecht gaat. Heb je die neusspray al geprobeerd?
Ik zit een beetje in dubio.. Timo drinkt nu nog 4 keer bij mij, maar af en toe neigt hij naar 3 keer en die niet gedronken voeding vult hij dan aan met water uit een rietjesbeker. Dat vind ik wel erg fijn, want 4 keer vond ik toch wel wat veel worden. Maar nu twijfel ik of ik echt die 4e voeding definitief helemaal weg wil gaan laten. Zal hij dan wel genoeg hebben? 300ml melk(producten) is toch voldoende rond 11 a 12 maanden?
oh sorry ik lees dit nu pas.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben reuzebenieuwd hoe het aanstaand weekend hier zal gaan. Ik zal Senna vrijdagochtend voeden, daarna gaan werken. Schaap brengt haar in de loop van de dag naar mijn ouders, waar ze zal logeren, en op zaterdag gaan we haar weer halen. Ik zit me af te vragen of ik schaap zal vragen even met haar langs te komen zodat ik haar op mijn werk nog een keer kan voeden, om stuwing tegen te gaan. Best lang, van vrijdagochtend tot zaterdag-weet-ik-nog-niet-hoe-laat. Ik heb geen kolf meer, en met de hand kolven lukt bij mij niet, dus even kijken hoe het gaat
Trowuens nog een vraag:h oe weet je of je kind droog drinkt? Ik zag jou zoiets posten, huup, en vroeg me dat af.
Regeldagen zou kunnen, beetje standaard zitten ze rond de 10 dagen, 3 weken en 3 maanden.. Dan lijkt het heel erg alsof het op is, maar dat is het niet. Door lekker veel aan te leggen zal je productie zich aanpassen en is het ook sneller weer voorbij.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:05 schreef draculettetje het volgende:
ik heb even helemaal niks bijgelezen![]()
ik geloof dat mw in haar regeldagen zit, maar ik merk ook dat ik haast geen melk produktie meer heb
waar ik eerder met gemak 100 ml kolfde heb ik nu met moeite 60
en net na 4 uur van de laatste voeding af amper 10
ben wel al een week bezig met het gevoel ongesteld te moeten worden maar ook dat zet niet door
kan het allemaal met elkaar te maken hebben? Of is het na 2 maanden al op bij mij?
draculettetje, vervelend hè die regeldagen. Ik kreeg er soms een punthoofd van, zat soms de hele dag lang te voedenquote:Op donderdag 15 juli 2010 15:05 schreef draculettetje het volgende:
ik heb even helemaal niks bijgelezen![]()
ik geloof dat mw in haar regeldagen zit, maar ik merk ook dat ik haast geen melk produktie meer heb
waar ik eerder met gemak 100 ml kolfde heb ik nu met moeite 60
en net na 4 uur van de laatste voeding af amper 10
ben wel al een week bezig met het gevoel ongesteld te moeten worden maar ook dat zet niet door
kan het allemaal met elkaar te maken hebben? Of is het na 2 maanden al op bij mij?
Andere speen kun je altijd proberen... Of een grotere speen.. Dat is gewoon even zoeken wat voor haar het beste past.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:30 schreef draculettetje het volgende:
dank jullie wel voor de reacties
de kleine is nu vandaag precies 2 maanden en ik dacht dat ze bij het begin van de warmte al haar regeldagen had gehad, al komt ze nu toch om de 3 uur ipv van de 4
ik kolf eigenlijk alleen de ene keer als zij haar flesje krijgt, alleen ze had steeds niet genoeg dus ik probeer de dag door bij te kolven om toch haar genoeg te kunnen aanbieden
ik ben geen andere medicatie gaan gebruiken
wel heb ik ook het idee dat ze de fles toch niet zo aantrekkelijk vind als dat ik eerst dacht
ze drinkt namelijk 2x tussen de 50 en 60 ml (tussendoor luier verschonen) en ze valt steeds wel in slaap
dan bij het verleggen wordt ze weer wakker, blijft ook wakker en wordt pas weer rustig als ze ook 5 min uit de borst heeft mogen drinken/sabbelen
misschien een andere speen die meer op tepel lijkt?
Ja eigenlijk wel... Maar het kan je echt heel onzeker maken hoor! Dus dat is helemaal niet raar.quote:Op donderdag 15 juli 2010 15:40 schreef draculettetje het volgende:
kortom weer nemen zoals het is en zoals eerder gezegd niet druk over maken
ik ben zoooo blij met jullie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |