abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:45:43 #201
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_84112645
Ja, het ziekenhuis staat flink voor schut, denk ik. Al zullen er ongetwijfeld mensen zijn die het volledig eens zijn met de actie.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_84120952
Is borstvoeding in het openbaar in Belgie verboden?

Nou, goed dat ik dat weet dan. Wij gaan in augustus in Belgie op vakantie.
Lastig.... met een dagje Antwerpen erbij
pi_84120976
Wat absurd Rare mensen die borstvoeding geven met iets seksueels verbinden...
Bij "de buren" was er iemand die in België in het park zat te voeden, een agent keek haar er wel streng op aan maar zei niets.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84121280
even op advies een crosspost uit het kleine babietjestopic:
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:53 schreef Shandaly het volgende:
Mooie curve Happy.
Hier gaat dat ietsjes minder goed...
Vorige week was ik met Lars bij het weeguurtje op het consultatiebureau geweest, en daar bleek dat ie in anderhalve week slechts 30 gram was aangekomen. Da's niet veel, maar goed, vorige keer misschien net voor een dikke plasluier, nu misschien net erna... zou kunnen... Vandaag hebben we hem weer laten wegen, en hij is nu sinds vorige week zelfs 50 gram afgevallen! Het zou een 'krimpcurve' worden...

Hij lijkt verder nergens last van te hebben trouwens. Is een hartstikke blije baby (tenzij je hem op z'n buik legt, want ook daarin doet ie Thomas na), huilt niet veel, plast genoeg etc...
Ik heb geen idee wat ik nu moet doen. "Meer aanleggen" was het CB-advies, maar dat gaat wel wat lastig nu ik weer aan het werk ben. Ik had zelfs vandaag al het gevoel dat ik steeds minder gekolfd krijg... Ik zal hem in ieder geval zometeen voor ik naar bed ga nog maar even wakker maken voor een hapje...
Iemand hier ervaring/tips?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 08:45:21 #205
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84121480
Ik heb hier ook al in het openbaar (paar keer op restaurant, op een parking in de wagen, ...) borstvoeding gegeven en de politie nog niet achter mij gehad. Nu ben ik wel nooit de politie tegengekomen, dus ik weet niet hoe ze er zouden op reageren. Wel ooit eens rare blikken gehad van iemand die in een restaurant werkt.
Maar ik zou me nu alleszins geen zorgen maken. Na heel het gedoe in het nieuws zullen ze hier de eerste maanden niets zeggen op iemand die bv geeft in het openbaar denk ik
  vrijdag 16 juli 2010 @ 08:57:59 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84121675
shandaly, hoe oud is lars? mss is hij wel zijn curve nog aan het zoeken?

aviva begon ook op de +2 lijn, en is met een paar maanden naar de 0-lijn gegaan, en heeft het daar erg naar dr zin
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84124584
Lars is nu 11 weken... Het was al een flinke knul toen hij geboren werd (4200g), dus hij kan wel wat hebben; maar hij zakt nu zo ongeveer elke keer een lijntje lager...

Komend weekend zullen we maar in het teken stellen van borstvoeding; zoveel mogelijk aanleggen enzo, en dan maandag nog maar eens wegen, kijken of het geholpen heeft.
pi_84126377
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 07:58 schreef lily het volgende:
Is borstvoeding in het openbaar in Belgie verboden?

Nou, goed dat ik dat weet dan. Wij gaan in augustus in Belgie op vakantie.
Lastig.... met een dagje Antwerpen erbij
Het blijkt helemaal niet verboden te zijn in het openbaar hoor!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 16 juli 2010 @ 12:02:43 #209
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84126911
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Maar volgens de regel van de wet is het openbare zedenschennis en dat is dan weer wel verboden.
Maar welke agent durft nu zo de wet te volgen? Geen enkele, lijkt me. Ik zou het alleszins niet laten om in België in het openbaar borstvoeding te geven.
pi_84126973
ik zal wel moeten eigenlijk dus we zullen zien
maar als het in het ziekenhuis al niet mag
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

het staat in dat artikel, verder weet ik er niks van
  vrijdag 16 juli 2010 @ 12:04:41 #211
12913 GreatWhiteSilence
pi_84126990
Staat dat dan letterlijk in de wet omschreven wat openbare zedenschennis is? Want volgens mij is het nog altijd een mening, wat openbare zedenschennis nu daadwerkelijk is?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 16 juli 2010 @ 12:19:01 #212
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84127557
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:04 schreef lily het volgende:
[..]

Overal op het nieuws (en het is in alle nieuwsuitzendingen geweest hier in België) heeft de directeur van het ziekenhuis gezegd dat het om een actie van de arts ging en dat er nergens een brief is rondgegaan in het ziekenhuis waarin gezegd wordt dat ze vrouwen moeten verbieden van op de gang bv te geven. Hij betreurde ook de actie van die arts. Dus ik zou me er daarom niet te veel van aantrekken, lily.
De politie heeft ook geen pv opgemaakt
  vrijdag 16 juli 2010 @ 12:37:05 #213
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84128275
Shandaly, afvallen is echt niet goed. Is hij ziek geweest?

Anders zou je toch wat moeten gaa bijvoeden, want ook de 30 gram in de week is echt te weinig. Wel goed dat je de plasluiers in de gaten houdt!

Je zou kunnen kijken of het iets uithaald als je na je voeding nog wat kan afkolven en dat ook nog geven. En anders zou je even kunnen bellen met een borstvoedingsorganisatie (zie op) of een laktatiekundige.

Ik wil je niet ongerust maken ofzo, maar ik denk wel dat je even wat hulp moet inschakelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84129312
Heh.. enigszins ongerust was ik toch al..
En nee, hij is niet ziek geweest. 'k ga in ieder geval nog even dit weekend afwachten, kijken of we hem kunnen laten groeien door heul veul aan te leggen en dan gaan we maandag nog een keertje bij het consultatiebureau langs om te kijken of er drastischer maatregelen nodig zijn.

Ik probeer vandaag ook al wat vaker te kolven hier op m'n werk. Vanochtend om 9:00 opbrengst van ~100ml, en net vlak voor de lunch ~80ml... Zijn dat redelijke opbrengsten? Of zou dat ook al te weinig zijn?
pi_84131990
Wat Tico al zegt, afvallen is echt een heel ander verhaal dan 'eigen lijntje zoeken' of 'minder aankomen'. Je verhaal klinkt mij als stille ondervoeding en daar is echt actie op nodig.
Kolven is niet representatief voor je productie en met kolven je productie opvoeren kan een lastige taak zijn. Aanleggen, zo vaak mogelijk, is het devies. Mijn advies is om vandaag nog (!) een lactatiekundige IBCLC in te schakelen, want je hebt echt goede hulp nodig! Het antwoord van het cb maandag kan ik je al verklappen namelijk, dat gaat niet bv-vriendelijk zijn en brengt jullie mogelijk zelfs verder in de shit. (bijvoeden met kv = minder vraag naar bv = minder aanbod = negatieve spiraal)

Vind een lk IBCLC
pi_84134994
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:04 schreef lily het volgende:
[..]

Gewoon doen hoor, Lily.
Hier is nog nooit iets tegen me gezegd. En intussen doe ik dat toch al drie jaar en acht maanden.
pi_84136114
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:01 schreef Shandaly het volgende:
Heh.. enigszins ongerust was ik toch al..
En nee, hij is niet ziek geweest. 'k ga in ieder geval nog even dit weekend afwachten, kijken of we hem kunnen laten groeien door heul veul aan te leggen en dan gaan we maandag nog een keertje bij het consultatiebureau langs om te kijken of er drastischer maatregelen nodig zijn.
Ik zou je ook willen adviseren om contact op te nemen met een lactatiekundige en die mee te laten kijken. Het kan zijn dat vaker aanleggen niets of niet veel uithaalt omdat er iets misgaat met de techniek van het aanleggen. En bij de zoon van freecell bleek er iets met het mondje zelf te zijn waardoor effectief drinken er niet in zat.

Ik heb dit zo ongeveer meegemaakt met Ivan en het enige wat ik mezelf verwijt is dat ik te lang aan heb gemodderd en mezelf telkens heb voorgehouden: "Als bij de volgende weging..."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 16:53:26 #218
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84138092
Shandaly, liever vandaag bellen... Echt!
  vrijdag 16 juli 2010 @ 17:18:05 #219
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_84138925
Ik zou ook wel graag advies want ik wil graag minderen. Tot nu voed ik gemiddeld genomen nog steeds 6-8 x per etmaal. Op zich geen probleem behalve dat ik in mijn werkpauze op en neer moet crossen naar huis/kdv, maar net waar de baby zich bevindt. Ivm lichamelijke problemen is dat vaak erg zwaar en ook belastend achteraf. Daarbij krijg ik zo ook geen rust. Flipje is nu 9,5 maand en weigert nog steeds de fles. Hij neemt wel slokjes uit bekertjes. Vast voedsel gaat verder wel aardig. Zijn voorkeur gaat wel uit naar yoghurt en fruithap (glad voedsel).

Ik vind het voeden nog steeds leuk, hoor. Goed te doen ook ondanks dat hij mijn nachtrust elke nacht 2-3 x verstoord. Maar toch kan ik echt wel wat rust gebruiken en mijn borsten doen soms gewoon pijn van al dat gezuig (en gebijt )

Uiteraard heb ik al het e.e.a. geprobeerd maar dusver geen successen behaald. Ik ben met een leeftijd van 2-3 wk al begonnen met verschillende flessen te proberen. Hij gaat daar nog steeds van kokken en raakt helemaal overstuur.

Wie heeft de verlossende tip?
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator vrijdag 16 juli 2010 @ 17:24:13 #220
5428 crew  miss_sly
pi_84139139
Misschien uit iets anders dan een fles, Rocka? een rietjesbeker of tuitbeker of zelfs een gewone beker?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84139618
Ja, Rocka...wat miss zegt. Gewoon een beker aanbieden.

Mijn moeder vertelde toevallig dat wij (ik en mijn broer) nooit een fles hebben gehad. Gewoon van de borst naar een beker gegaan zijn (met een maand of 7 al)
  vrijdag 16 juli 2010 @ 18:23:10 #222
190853 RockabeIIa
pi_84140815
Hij drinkt wel slokjes uit de beker schreef ik al. Maar het probleem is er niet mee weg
pi_84142045
Rocka, wat voor oplossing zoek je precies?
Hier weigerde Ko de fles, maar op het moment dat hij hem in de kinderstoel kreeg aan tafel, vond hij het ineens oke. Misschien omdat het helemaal los stond van bv en eten werd.
Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt?
Krijgt hij 1 of 2 voedingen als je aan het werk bent? Als die al vervangen zouden worden dan heb je al wat meer rust, toch? Kun je niet 1 voeding vervangen door yoghurt? Zodat je die belasting kwijt bent?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:36:52 #224
190853 RockabeIIa
pi_84146063
Oeke, we eten altijd met zijn drietjes aan tafel. Hij zit wel lekker met een bekertje water te knoeien maar veel drinkt hij niet op.
Ik maak dagen van 8 uur werk. Heb wel een pak pap voor de zekerheid op het kdv staan maar het lijkt me zo weinig, alleen maar een bordje pap als vocht over de hele dag (en een paar slok water, een fruithap en brood natuurlijk). Ik zou het liefst zien dat hij gewoon uit een fles zou drinken. Dan kan ik gaan kolven of er voor kiezen dat niet te doen.
pi_84150146
Volgens mij was het Sorbootje die ook een flinke strijd heeft moeten leveren om Isabeau uit de fles te laten drinken (of was het nou Ssserpente met Lente?), waarbij ze enorm veel heeft geprobeerd. Ik weet vrijwel zeker dat zij je meer tips kan geven.
Ik kan nog bedenken dat misschien een andere fles of speen wel werkt? Bijvoorbeeld de breast flow.
Soms pikt een baby de fles ineens wel als mama niet in de buurt is, want geen alternatief, maar ik denk dat jullie dat al eindeloos hebben geprobeerd gezien het kdv.
Drinkt hij wel andere dingen uit de fles? Dan zou je misschien nog kunnen denken aan het niet lusten van ontdooide melk of het niet accepteren van gekolfde melk uit de fles. Je kunt zo nu en dan verdunde yoghurt laten geven ter vervanging van een voeding, maar structureel is dit geen oplossing.

Waar wil je precies naar toe werken? Minder borstvoeding en dan dus kunstvoeding bijgeven of dat hij de fles goed pakt en op volledige borstvoeding blijft?
pi_84150449
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:36 schreef RockabeIIa het volgende:
Oeke, we eten altijd met zijn drietjes aan tafel. Hij zit wel lekker met een bekertje water te knoeien maar veel drinkt hij niet op.
Ik maak dagen van 8 uur werk. Heb wel een pak pap voor de zekerheid op het kdv staan maar het lijkt me zo weinig, alleen maar een bordje pap als vocht over de hele dag (en een paar slok water, een fruithap en brood natuurlijk). Ik zou het liefst zien dat hij gewoon uit een fles zou drinken. Dan kan ik gaan kolven of er voor kiezen dat niet te doen.
Vergis je niet hoeveel vocht er in fruithap en pap zit.

Pepijn heeft van4-6 maanden geleeft op 40-150cc MM per dag en van 6-8 maanden op het kdv geleeft op een halve banaan + 120cc MM vermengd met 1 snee brood en wat pap poeder tot broodpap.

Ik zou de pap optie proberen, en het verder gewoon aankijken, gezonde kindjes laten zich echt niet uitdrogen/verhongeren. Die live voeding waar je voor moet rennen en vliegen dus afbouwen, en evt kolven voor de pap.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 23:31:43 #227
190853 RockabeIIa
pi_84155194
Wupwup, ik weet nog niet wat ik wil. Eigenlijk het liefst 's ochtends nog een voeding en 's avonds. Wellicht een keer tussendoor als troost.
Ik heb die 'borstfles' ook geprobeerd, hij sabbelt er alleen aan. Hij wil echt niks in zijn mond van dat alles. Welke speen ik ook probeer. Hij wil dus echt niks noppes nada uit een fles. Bekertjes wel maar je kunt je vast wel indenken wat een sopzooi dat kan geven 's ochtends en aangezien ik nu al vaak om 6.00u aan het voeden ben om maar op tijd overal te zijn lijkt me dat echt helemaal niks.

p_iglet er zal allicht vocht in zitten maar niet genoeg. Hij heeft me soms keiharde poepsels als ie op het kdv is geweest.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 00:15:45 #228
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_84157037
In mijn omgeving was ook iemand waarvan de dochter uit niets anders dronk dan de borst. Ze hebben het (vind ik) nogal rigoureus aangepakt: toen hun dochter ongeveer een jaar oud was, zijn ze (de ouders) samen een week-end weggeweest. Daarna dronk hun dochter (een beetje) uit een beker. Ze drinkt trouwens nog steeds niet erg veel (ze is nu 2,5 jaar).
Mijn middelste wilde ook niet uit een flesje drinken en is ook gelijk overgestapt op een beker (maar ik werk(te) niet). De jongste heeft bijna nooit een flesje aangeboden gekregen (dat was niet nodig).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_84171369
Rocka misschien loont het om Sorbo even te pm-en. Lastig joh en die harde keutels zijn ook zo zielig!

Shandaly, hoe is het?

Mijn kolf lijkt het weer goed te doen! Jeuj!
Cattie ik pm je!
  Moderator zaterdag 17 juli 2010 @ 20:33:20 #230
5428 crew  miss_sly
pi_84178575
Nog bedankt voor de antwoorden. Droog drinken is hier duidelijk nog neit aan de orde, gezien de melkmondjes die ze nog steeds heeft

Rocka, ik wis tniet of je met uit de beker drinken ook melk bedoelde, of alleen water. Is een rietjesbeker geen optie, of heb je dat ook al geprobeerd? De rietjesbeker van Hema is vrij lekdicht, dus daar kan hij best wat mee rommelen zonder teveel te knoeien.

Ik ben echt zo blij met mijn gemakkelijke borsten Gistermorgen om 11 ur was schaap nog langsgeweest op mijn werk zodat ik Senna nog een keer kon voeden voor ze uit logeren ging. Vandaag om half 2 toen we bij mijn ouders aankwamen pas weer gevoed en echt nergens last van gehad, geeen stuwing, geen lekkages, en gewoon weer meteen een tevreden, goed drinkende Senna.
pi_84178634
Wat vervelend Rocka dat het nog steeds niet lukt met de fles Zielig dat hij zulke harde keuteltjes krijgt. Hier wordt de fles ook nog steeds resoluut geweigerd, maar hij drinkt wel heel graag en enthousiast uit normale bekers, glazen, van die spa-flesjes en tuitbekertjes, een rietjesbeker snapt hij niet. Als ik er niet ben krijgt hij zo zijn vocht binnen en hij krijgt moedermelk met Biobim rijstebloem met de tuitbeker, we houden de beker vast, maar hij kan al zelf de beker naar zijn mond brengen en zuigt nu ook echt. Hij wil overigens niet in de "flessenhouding" drinken, hij drinkt terwijl hij op schoot zit met de rug naar je toe of in de kinderstoel.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84199640
Vervelend, Rocka, ik heb alle tips geprobeerd die te vinden zijn als je googlet op 'flesweigeren' (andere fles, andere speen, noem maar op), maar hier bleek het uiteindelijk gewoon een kwestie van blijven aanbieden en volhouden. In Lente d'r geval had het ook geen snars met het soort speen te maken.
Ik denk dat het gewoon in dat kleine, eigenwijze bolletje zat.

Lente bijt. En hoe harder ik 'AU!' roep, hoe grappiger ze het vindt. En geloof me, ik heb heul hard 'au' geroepen... Ze maakt er echt een spelletje van: ze zet d'r tandjes in m'n tepel, kijkt ondeugend omhoog, wacht tot ik 'au' roep en begint te schaterlachen.

Als ze echt dorst heeft, zal ze het wel niet doen, maar ik probeer 'r juist zo vaak mogelijk aan te leggen om m'n productie te verhogen, die is namelijk nog steeds k*t met peren.
  zondag 18 juli 2010 @ 15:24:50 #233
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84199889
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:16 schreef Ssserpente het volgende:
Lente bijt. En hoe harder ik 'AU!' roep, hoe grappiger ze het vindt. En geloof me, ik heb heul hard 'au' geroepen... Ze maakt er echt een spelletje van: ze zet d'r tandjes in m'n tepel, kijkt ondeugend omhoog, wacht tot ik 'au' roep en begint te schaterlachen.
Ik moest ook lachen Sorry, klinkt heel pijnlijk, maar zo grappig om te zien

Wel jammer dat je productie zo slecht is Helpt het om jouw productie te verhogen?

Ik heb hier wel de indruk dat mijn productie terug toeneemt Vorige nacht zelfs nog eens doorgelekt. Niet dat het mijn bedoeling is om het nog veel te verhogen, hoor. Het is te vervelend om steeds te moeten afkolven. Ik hou het dus nog steeds bij 1 keer 's ochtends en 1 keer 's avonds en de rest kv. En dan volgende week eens zien of fruit hem beter ligt dan groenten
pi_84206873
quote:
Op zondag 18 juli 2010 15:24 schreef leonieke het volgende:

[..]

Ik moest ook lachen Sorry, klinkt heel pijnlijk, maar zo grappig om te zien

Wel jammer dat je productie zo slecht is Helpt het om jouw productie te verhogen?

Ik heb hier wel de indruk dat mijn productie terug toeneemt Vorige nacht zelfs nog eens doorgelekt. Niet dat het mijn bedoeling is om het nog veel te verhogen, hoor. Het is te vervelend om steeds te moeten afkolven. Ik hou het dus nog steeds bij 1 keer 's ochtends en 1 keer 's avonds en de rest kv. En dan volgende week eens zien of fruit hem beter ligt dan groenten
Ik moest er zelf ook om lachen, da's het probleem...

Fijn dat je productie toe lijkt te nemen! Waarom kolfde je af dan, omdat je teveel had? Dan ga je toch juist weer meer produceren?

Mijn productie lijkt niet toe te nemen. Ik kolf 100 cc verdeeld over drie kolfbeurten. Heb een dag of vier de pyjamapap overgeslagen in de hoop dat ze dan weer voor een nachtvoeding kwam, maar dat deed ze niet. Ze kwam dan alleen 's ochtends wat eerder, rond een uur of half zes. Voor mij op zich geen probleem, maar dan nog kreeg ze wel erg weinig bv binnen, want overdag kwam ze ook niet vaker. Nu weet ik wel dat Lente er meer uit krijgt dan ik zelf met de kolf, maar dan nog kreeg ze veel te weinig binnen. Ze had ook stukken midner plasluiers.

De afgelopen twee dagen heeft ze dus weer pyjamapap gehad en heb ik 's avonds twee keer extra gekolfd.

Ik heb zelf het idee dat het afnemen van m'n productie iets hormonaals is. Ik slik al een tijdje de Cerazette. De eerste tijd had ik regelmatig doorbraakbloedingen (en een stabiele productie), maar de laatste twee maanden ineens totaal niet meer. Ook had ik wat krampjes en een harde buik. Omdat ook m'n productie nog eens afnam, dacht ik natuurlijk dat ik zwanger was, maar ik heb twee keer negatief getest. Ondanks dat ze zeggen dat Cerazette geen invloed heeft op je productie, ben ik er toch maar gestopt. En na twee dagen was ik weer ongesteld. Ben benieuwd hoe het gaat als het weer over is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 18-07-2010 19:43:26 ]
  zondag 18 juli 2010 @ 20:21:25 #235
61183 leonieke
Dan toch?
pi_84208711
Nee, ik ben 5 weken gaan werken (nu weer 5 weken verlof ) en wou mijn productie wat op peil houden zodat ik toch 's ochtends en 's avonds zou kunnen blijven voeden. Het was dus de bedoeling dat ik 1 keer per dag ging kolven. Maar nu moet ik dus blijven afkolven omdat meneertje niet meer graag drinkt bij mama en ik het in mijn hoofd heb gehaald dat ik hem toch nog écht twee keer per dag bv wil geven 's Ochtends zou hij nog bij mij drinken maar dat is dan omdat hij maar half wakker is

Wat raar dat de Cerazette toch invloed zou kunnen hebben op jouw productie . Maar ja, elk lichaam is natuurlijk anders. Hopelijk is het een probleem van korte aard
pi_84209502
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:21 schreef leonieke het volgende:
Nee, ik ben 5 weken gaan werken (nu weer 5 weken verlof ) en wou mijn productie wat op peil houden zodat ik toch 's ochtends en 's avonds zou kunnen blijven voeden. Het was dus de bedoeling dat ik 1 keer per dag ging kolven. Maar nu moet ik dus blijven afkolven omdat meneertje niet meer graag drinkt bij mama en ik het in mijn hoofd heb gehaald dat ik hem toch nog écht twee keer per dag bv wil geven 's Ochtends zou hij nog bij mij drinken maar dat is dan omdat hij maar half wakker is

Wat raar dat de Cerazette toch invloed zou kunnen hebben op jouw productie . Maar ja, elk lichaam is natuurlijk anders. Hopelijk is het een probleem van korte aard
Aah, op die fiets! Grappig om te lezen dat je eerst wilde stoppen met bv en nu per se die twee keer per dag wil voeden.

Ik weet niet of Cerazette invloed heeft, hoor, maar wilde het iig geval uitgesloten hebben. Maar ik ben alweer begonnen. De eerste maanden ha dhet nl totaal geen invloed, dus het lijkt me sterk dat dat ineens gebeurd is. Bovendien is m'n productie zonder pil tijdens m'n menstruatie helemaal zo goed als nihil, daarom ben ik in eerste instantie ook met de Cerazette begonnen.

Ik ben ook gestopt om 's avonds Dormeasan van A. Vogel te slikken. Da's een homeopatisch slaapmiddel dat je tijdens de bv kunt slikken. Maar ondanks dat het geen kwaad kan voor je kindje, heeft een bepaald bestanddeel misschien wel invloed op aanmaak van melk.

Ik weet het allemaal ook niet hoor, word er een beetje moedeloos van. Ik wil zo graag nog doorgaan. We gaan eins augustus op vakantie en ik had me zo verheugd op bv geven. (Of is Italie net zo bekrompen als Belgie? )
  zondag 18 juli 2010 @ 21:26:16 #237
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84211510
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:40 schreef Ssserpente het volgende:

Ik weet het allemaal ook niet hoor, word er een beetje moedeloos van. Ik wil zo graag nog doorgaan. We gaan eins augustus op vakantie en ik had me zo verheugd op bv geven. (Of is Italie net zo bekrompen als Belgie? )
Ik hoop van niet want ik hang mijn cup H ook daar gewoon uit mijn shirt hoor

Hopelijk krijg je snel je productie weer op peil
pi_84211708
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:26 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik hoop van niet want ik hang mijn cup H ook daar gewoon uit mijn shirt hoor

Hopelijk krijg je snel je productie weer op peil
Haha, laat maar even weten hoe ze reageerden! Hoewel er bij mij weinig te hangen valt.
pi_84211971
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:29 schreef Ssserpente het volgende:
Ondanks dat ze zeggen dat Cerazette geen invloed heeft op je productie, ben ik er toch maar gestopt.
Je zult helaas niet de eerste en ook niet de laatste zijn bij wie de productie dramatisch keldert door de Cerazette...

Is de Mirena misschien een optie voor je? Ook hormonaal, maar dan lokaal. En vaak wordt de menstruatie er lichter van, soms blijft 'ie zelfs totaal weg. Kan samen met borstvoeding, maar ook hier geen 100% garanties voor je productie.
pi_84212122
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:38 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je zult helaas niet de eerste en ook niet de laatste zijn bij wie de productie dramatisch keldert door de Cerazette...

Is de Mirena misschien een optie voor je? Ook hormonaal, maar dan lokaal. En vaak wordt de menstruatie er lichter van, soms blijft 'ie zelfs totaal weg. Kan samen met borstvoeding, maar ook hier geen 100% garanties voor je productie.
Toch wel joh? Hm, dan is stoppen om te kijken of het invloed heeft misschien toch niet zo gek gedacht. Wel raar dan dat het de eerste maanden geen invloed had.

Mirena is idd wel een optie. Heb 'm wel eens gehad, maar die heb ik er uit laten halen. Het draadje was namelijk te kort afgeknipt waardoor het zich niet om de baarmoedermond heen kon krullen, maar naar beneden stak. En daar had Nils nogal last van.

Maar ga het nu weer overwegen.
  zondag 18 juli 2010 @ 21:46:38 #241
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84212325
quote:
Op zondag 18 juli 2010 21:30 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Haha, laat maar even weten hoe ze reageerden! Hoewel er bij mij weinig te hangen valt.
Ik ga later dan jij. Wij gaan begin september
pi_84224533
Krijg nou wat! Ik had vannacht lekkage en zojuist een TSR! Zou het dan toch aan de Cerazette liggen? Ik heb de afgelopen drie dagen 1 pil geslikt (was gestopt, bedacht me toen dat ik vast de verkeerde verbanden legde, maar ben na de post van Wup toch weer gestopt) en ben nog ongesteld ook.

Als m'n productie weer toeneemt ben ik je eeuwig dankbaar, Wup.

Asy, je hoort het wel als ik word opgepakt wegens openbare zedenschennis.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ssserpente op 19-07-2010 10:50:23 ]
pi_84225646
Sserpente wat super dat je lekkage had en een tsr!

Ik heb hier de creazette klaarliggen, wilde er eerstvolgende cyclus mee beginnen maar jouw verhaal brengt me toch wel erg aan het twijfelen..

En wat vervelend trouwens dat ze bijt! Timo heeft dat ook met perioden gedaan maar het is altijd weer over gegaan gelukkig..
pi_84226353
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:32 schreef Chan het volgende:
Sserpente wat super dat je lekkage had en een tsr!

Ik heb hier de creazette klaarliggen, wilde er eerstvolgende cyclus mee beginnen maar jouw verhaal brengt me toch wel erg aan het twijfelen..

En wat vervelend trouwens dat ze bijt! Timo heeft dat ook met perioden gedaan maar het is altijd weer over gegaan gelukkig..
Ik ben begonnen met Cerazette om de de productiedip rondom m'n menstruatie te omzeilen. En dat werkte prima, tot een paar weken geleden dus. Maar misschien heb ik het wel mis hoor, en gaat m'n productie helemaal niet terug omhoog, dit is pas de eerste dag dat ik er iets van denk te merken.

Lente heeft ook niet meer gebeten trouwens.
pi_84227321
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:43 schreef Ssserpente het volgende:
Krijg nou wat! Ik had vannacht lekkage en zojuist een TSR! Zou het dan toch aan de Cerazette liggen? Ik heb de afgelopen drie dagen 1 pil geslikt (was gestopt, bedacht me toen dat ik vast de verkeerde verbanden legde, maar ben na de post van Wup toch weer gestopt) en ben nog ongesteld ook.

ik zal je m'n bankrekeningnummer pm-en
pi_84227465
fijn Ssserpente
quote:
Op maandag 19 juli 2010 10:32 schreef Chan het volgende:
Je kunt het altijd proberen.

Ik gebruik Cerazette al sinds 3 weken na mijn bevalling en voed nu al bijna 7 maanden (live) zonder problemen (kolven is wel een ander verhaal maar volgens mij heeft dat puur met mijn eigen instelling te maken)
Ik ben er heel tevreden mee en word nooit ongesteld (tot nu toe in ieder geval niet).
pi_84228688
Iemand ervaring met tepelhoedjes (Medela/Avent). Gisteren heb ik Femke 2 keer goed aan de borst gelegd (5-10 min.). Dit lukt alleen als ze goed wakker is. Er komt dan nog niet zoveel uit maar het kost wel erg veel moeite om aan te leggen vanwege mijn vlakke tepels. Kan ik die het best bij de apotheek halen of ook bij de drogist Ik wil zo graag borstvoeding geven aangevuld met kunstvoeding....
pi_84228804
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:05 schreef Mereltje het volgende:
Iemand ervaring met tepelhoedjes (Medela/Avent). Gisteren heb ik Femke 2 keer goed aan de borst gelegd (5-10 min.). Dit lukt alleen als ze goed wakker is. Er komt dan nog niet zoveel uit maar het kost wel erg veel moeite om aan te leggen vanwege mijn vlakke tepels. Kan ik die het best bij de apotheek halen of ook bij de drogist Ik wil zo graag borstvoeding geven aangevuld met kunstvoeding....
Ik heb Lotte 6 maanden gevoed met Medela tepelhoedjes. Die heb ik bij de apotheek vandaan, maar moesten wel besteld worden. Na die 6 maanden kon ze opeens wel goed uit de borst drinken.

Maar ik zou eerst een LK oid raadplegen, voor je met tepelhoedjes aan de gang gaat...
Lotte!
Noah!
pi_84229113
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:08 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ik heb Lotte 6 maanden gevoed met Medela tepelhoedjes. Die heb ik bij de apotheek vandaan, maar moesten wel besteld worden. Na die 6 maanden kon ze opeens wel goed uit de borst drinken.

Maar ik zou eerst een LK oid raadplegen, voor je met tepelhoedjes aan de gang gaat...
De LK is hier al geweest en heeft het wel over borstschelpen gehad.. ik zal kijken of ik haar nog kan bereiken want ze ging op vakantie.

Je verhaal klinkt in elk geval hoopvol.
  maandag 19 juli 2010 @ 12:18:31 #250
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_84229174
Vlakke tepels hoeft niet zo'n probleem te zijn, omdat ook de tepelhof in de mond gaat. Ik heb ook vlakke tepels en heb er nooit problemen mee gehad. Alleen mijn allereerste kraamverzorgster maakte er een probleem van, moest ik gaan kolven of tepelhoedjes proberen (mijn oudste heeft bijna geen borstvoeding gehad).
Dus inderdaad wat Linda zegt, voordat je aan tepelhoedjes begint, kun je beter eerst een laktatiekundige raadplegen, die kan ook helpen met goed aanleggen (en als tepelhoedjes wel nodig zijn, zal ze dat ook wel aangeven).
pi_84229183
Lotte dronk helemaal niet aan de borst, die ging alleen maar huilen en overstrekken. Dus wat dat betreft kan Femke het al heel goed!
Lotte!
Noah!
  maandag 19 juli 2010 @ 12:23:04 #252
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84229319
Volgens mij voedde Oeke ook al zo lang met tepelhoedje.. Het kan goed gaan...

Maar niet zelf gaan lopen klungelen met die dingen, er zitten ook echt nadelen aan... En er zijn heel veel laktatiekundigen, dus dat er 1 op vakantie gaat is geen reden om niet toch ff een andere te bellen.
  maandag 19 juli 2010 @ 12:27:22 #253
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84231546
Ticootje dat stuk over tepelhoedjes had ik inderdaad gelezen. De LK is op vakantie. Ik kijk het nog even aan, anders bel ik een andere lactatiedeskundige. De wijkverpleegkundige moet hier ook nog voor het eerst komen. Ze heeft net van 12.30 uur tot bijna 13.00 uur aan mijn rechterborst gedronken en dat ging goed verder nog 40 cc afgekolfde melk en 25 cc kunstvoeding en ze ligt alweer tevreden te slapen (uit mijn linkerborst komt nauwelijks wat melk dus ik kolf daar ook niet meer)
  maandag 19 juli 2010 @ 13:31:40 #255
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84232017
Blijf je links wel aanleggen?

(Ik ken echt je achtergrond niet...)
  maandag 19 juli 2010 @ 13:31:43 #256
12913 GreatWhiteSilence
pi_84232022
Ik zou dan juist extra gaan kolven aan de linkerborst, zodat die extra gestimuleerd wordt.
Wat hier ook erg goed hielp: de borst een beetje voorvormen met de hand, zodat er makkelijker aangehapt kon worden.
pi_84233004
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:31 schreef Ticootje het volgende:
Blijf je links wel aanleggen?

(Ik ken echt je achtergrond niet...)
Aanleggen heeft nu nog niet zoveel zin omdat er echt maar 3 druppels uitkomen. Heb vroeger op mijn 12de een operatie gehad vanwege ingetrokken tepels. Dit kan een reden zijn waarom de productie maar moeizaam op gang komt.
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zou dan juist extra gaan kolven aan de linkerborst, zodat die extra gestimuleerd wordt.
Wat hier ook erg goed hielp: de borst een beetje voorvormen met de hand, zodat er makkelijker aangehapt kon worden.
Linkerborst ben ik nu toch maar weer aan het kolven met de hoop dat de paar druppels langzaam meer worden.. Bij het aanleggen gebruik ik mijn handen ook om wat voor te vormen. Het aanleggen gaat op zich ook wel goed hoor, alleen duurt het even voordat ze een goede hap neemt.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:56:01 #258
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84233056
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:54 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Aanleggen heeft nu nog niet zoveel zin omdat er echt maar 3 druppels uitkomen. Heb vroeger op mijn 12de een operatie gehad vanwege ingetrokken tepels. Dit kan een reden zijn waarom de productie maar moeizaam op gang komt.
[..]

Linkerborst ben ik nu toch maar weer aan het kolven met de hoop dat de paar druppels langzaam meer worden.. Bij het aanleggen gebruik ik mijn handen ook om wat voor te vormen. Het aanleggen gaat op zich ook wel goed hoor, alleen duurt het even voordat ze een goede hap neemt.
Ok... Vervelend! Is bij die operatie je tepel van je borst afgeweest?
pi_84233157
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ok... Vervelend! Is bij die operatie je tepel van je borst afgeweest?
Nee ze hebben me gezegd ook geen melkklieren te hebben beschadigd, maar ja je weet nooit.
  maandag 19 juli 2010 @ 14:01:02 #260
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84233255
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:58 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Nee ze hebben me gezegd ook geen melkklieren te hebben beschadigd, maar ja je weet nooit.
Oh maar dat is positief! Dan inderdaad blijven aanleggen en kolven.. En die kleine wordt ook steeds sterker en handiger, borstvoeding is voor beiden een leerproces. Opeens hebben ze de techniek door en dan kan het zomaar als een tiet gaan.
  maandag 19 juli 2010 @ 15:01:49 #261
12913 GreatWhiteSilence
pi_84235764
quote:
Op maandag 19 juli 2010 13:54 schreef Mereltje het volgende:

[..]

[..]

Aanleggen heeft juist wel zin, omdat de borst dan juist het signaal krijgt dat er melk gemaakt moet worden. Als de borst dat signaal niet krijgt, zal er weinig of niets gemaakt worden ook. vLekker veel aanleggen, en misschien nog wat nakolven. Negen van de tien keer weet een baby er makkelijker melk uit te krijgen dan een kolf.
  maandag 19 juli 2010 @ 15:58:09 #262
62233 Jelief
ikke lief!
pi_84237514
Mereltje, waarom geef je al kunstvoeding na?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_84237987
Ik ben net bij het consultatiebureau geweest voor een extra weegsessie... en hoera, ons kereltje is niet meer afgevallen! Hij is nu sinds donderdag 80 gram aangekomen. Da's toch weer best netjes voor 4 dagen tijd, toch? En het is nog steeds een hartstikke vrolijke baby.. hij lag al brabbelend, lachend en kwijlend in de weegschaal rond te kijken

De CB-mevrouw dacht dat het een samenloop van omstandigheden was: én voor het eerste hele nachten doorslapen en daardoor een (of soms zelfs twee) voedingen minder krijgen; én mama weer aan het werk, dus overdag alleen gekolfte flesjes (wat waarschijnlijk toch wel minder is dan zelf melken); én het warme weer...

Ik ga voorlopig maar proberen minstens 3 keer te kolven op m'n werk; en 's avonds voor ik naar bed ga, Lars toch maar een keertje wakker maken voor nog een voeding... en dan hopen we dat zijn groeicurve echt een groeicurve blijft, en geen krimpcurve meer. Donderdag weer wegen.
  maandag 19 juli 2010 @ 16:20:05 #264
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84238225
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:12 schreef Shandaly het volgende:
Ik ben net bij het consultatiebureau geweest voor een extra weegsessie... en hoera, ons kereltje is niet meer afgevallen! Hij is nu sinds donderdag 80 gram aangekomen. Da's toch weer best netjes voor 4 dagen tijd, toch? En het is nog steeds een hartstikke vrolijke baby.. hij lag al brabbelend, lachend en kwijlend in de weegschaal rond te kijken

De CB-mevrouw dacht dat het een samenloop van omstandigheden was: én voor het eerste hele nachten doorslapen en daardoor een (of soms zelfs twee) voedingen minder krijgen; én mama weer aan het werk, dus overdag alleen gekolfte flesjes (wat waarschijnlijk toch wel minder is dan zelf melken); én het warme weer...

Ik ga voorlopig maar proberen minstens 3 keer te kolven op m'n werk; en 's avonds voor ik naar bed ga, Lars toch maar een keertje wakker maken voor nog een voeding... en dan hopen we dat zijn groeicurve echt een groeicurve blijft, en geen krimpcurve meer. Donderdag weer wegen.
Das heel netjes hoor
  maandag 19 juli 2010 @ 16:21:02 #265
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84238251
Fijn, Shandaly!
pi_84238311
quote:
Op maandag 19 juli 2010 15:58 schreef Jelief het volgende:
Mereltje, waarom geef je al kunstvoeding na?
Omdat ik per keer kolven maar 30-40 cc kolf en dat is een beetje weinig, want ze drinkt zo'n 80-100 cc.
We zullen aanleggen links ook maar weer eens proberen, zit wel wat in.
  maandag 19 juli 2010 @ 16:26:51 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84238489
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:22 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Omdat ik per keer kolven maar 30-40 cc kolf en dat is een beetje weinig, want ze drinkt zo'n 80-100 cc.
We zullen aanleggen links ook maar weer eens proberen, zit wel wat in.
Maar drinkt ze dan niet live? Wel toch?

Het punt met kunstvoeding bijgeven is dat alles wat de kleine niet bij jou drinkt, dat je dat ook niet zal gaan aanmaken. Ik weet niet of er een reden is om aan te nemen dat je gewoon niet genoeg melk hebt, en dat nooit genoeg zou kunnen aanmaken (ja die vrouwen zijn er). Maar als je blijft bijvoeden, zal je nooit je kindje volledig aan de borst krijgen, puur omdat je je vraag en aanbod verstoort.

De bijvoeding die je nu geeft kun je ook niet in 1x afbouwen hoor! Dat moet je echt rustig aan doen, zodat je productie zich kan aanpassen.

Kolven zegt trouwens niets over het aantal cc dat je kindje bij je kan drinken.
  maandag 19 juli 2010 @ 16:29:58 #268
62233 Jelief
ikke lief!
pi_84238613
Dat wat Ticootje zegt
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_84238834
Ticootje ik heb haar sinds vrijdag in totaal 6 keer aan de borst gehad en de rest van de voedingen via kolven en kunstvoeding. Ga proberen haar nu vaker aan de borst te krijgen. Ik snap dat je het een beetje verstandig moet afbouwen om de borstvoeding te verhogen maar ben al blij dat ze het steeds beter aan de borst doet.
pi_84244267
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 18:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Hij drinkt wel slokjes uit de beker schreef ik al. Maar het probleem is er niet mee weg
Toch misschien de rietjebeker proberen. Thijs drinkt daar veel beter uit dan uit een fles (en heeft dus al vanaf een maand of 8 de rietjebeker).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_84292350
Pff, ik zie er weinig heil meer in hoor. (Sorry Wup, geen donatie dus )

Ik heb Lente vandaag elk uur aangelegd en alleen vanmorgen had ik een tsr. En 's middags waren m'n borsten al na een minuut 'leeg'. Rond een uur of drie begon ze zo te mieren: ze bleef maar naar me toe kruipen en was alleen stil als ik 'r vasthield of aanlegde, maar dat laatste had weinig zin. Uiteindelijk heb ik 'r toch maar een fles kv gegeven en daar dronk ze achter elkaar 200 cc van op.

Ik wacht nog even deze menstruatie af en blijf intussen aanleggen en kolven. Wie weet trekt het hierna nog bij. Zo niet, dan is het klote, maar dan heb ik er iig alles aan gedaan.
pi_84292909
Bluh wat balen zeg Ssserpente. Je hebt inderdaad ontzettend je best gedaan, dat kan niemand anders beweren. Het enige wat ik nog kan bedenken is: ben je niet zwanger?
pi_84293019
Nope, ben hartstikke ongesteld en heb vorige en deze week een test gedaan.
  Moderator dinsdag 20 juli 2010 @ 22:10:22 #274
5428 crew  miss_sly
pi_84293647
He wat naar Sserpente dat het niet meer lekker wil gaan Je hebt er dadelijk wel alles aan gedaan, maar het is wel jammer als je meot stoppen terwijl je dat nog niet wilde. Ik hoop dat het na de menstruatie beter wordt en je nog zo lang als je wilde kan blijven voeden!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:01:58 #275
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84296124
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:43 schreef Ssserpente het volgende:

Wat een goed nieuws zeg!
En ik ben benieuwd of je in een Italiaanse gevangenis kan Fokken

Mereltje, ik heb (had?) zelfs een ingetrokken tepel en ik voed zonder hoedje. Met een hoedje moet ze veel harder werken om er iets uit te krijgen. Pak anders een ijskoud washandje en leg dat (even) op je tepel. Dan wordt ie eigenlijk altijd wel hard en dan kan ze wat makkelijker aanhappen...
Rollen tussen duim en wijsvinger wil ook wel eens helpen
En wat Tico zegt over aanleggen...
Als ik denk dat ik niet meer genoeg productie heb (lege borsten, minder kolven dan normaal) dan leg ik Harry gewoon 1 dag elke 2 uur aan en de dag erna gewoon weer elke 3-4 uur en dan is mijn productie weer opgekrikt...

Shandaly, goed zeg!

En dan lees ik even verder en dan zie ik toch weer teleurstellend nieuws van Ssserpente
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:03:57 #276
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84296219
Ow Mereltje, wat me ook nog even te binnen schiet: ik heb in het begin ook even gekolfd voordsat ik ging aanleggen. Gewoon om een hapbare tepel te krijgen. Ik kolfde dan totdat ik een tsr had en dan legde ik Harry aan. Die had dan een mooie tepel om in te happen en tevens hoefde hij niet zo hard aan het werk voordat er melk kwam...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:18:55 #277
190853 RockabeIIa
pi_84296878
quote:
Op maandag 19 juli 2010 18:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

Toch misschien de rietjebeker proberen. Thijs drinkt daar veel beter uit dan uit een fles (en heeft dus al vanaf een maand of 8 de rietjebeker).

Ik heb het al eens geprobeerd maar zal dat zeker morgen eens doen (als ik er aan denk er 1 te halen )
pi_84308328
Asyniur bedankt voor de tips!

Het gaat heel goed nu heb zelf niet meer gekolfd 1,5 dag.

Zondag heeft ze 1 keer aan de borst gedronken en zo'n 460 cc kunstvoeding gehad, aangevuld met gekolfde melk. Maandag 325 cc kunstvoeding en rest live aan de borst. Dinsdag 190 cc kunstvoeding en rest aan borst. Ik leg haar nu aan beide borsten aan. Het duurt allemaal wel wat lang aan de borst zo'n 45 minuten maar dat heb ik er wel voor over. Na afloop smeer ik wat Lanoline in om mijn tepels een beetje soepel te houden.

Wijkverpleegkundige is ook langs geweest en gezegd dat ik zoveel mogelijk moest aanleggen, als er dan niets meer uit de borst komt aanvullen met kunstvoeding. Maandag ga ik haar bij het CB wegen.

Gisteren een bruin biertje gedronken, goed voor de borstvoeding volgens de familie
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:46:08 #279
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84308456
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:42 schreef Mereltje het volgende:
Asyniur bedankt voor de tips!

Het gaat heel goed nu heb zelf niet meer gekolfd 1,5 dag.

Zondag heeft ze 1 keer aan de borst gedronken en zo'n 460 cc kunstvoeding gehad, aangevuld met gekolfde melk. Maandag 325 cc kunstvoeding en rest live aan de borst. Dinsdag 190 cc kunstvoeding en rest aan borst. Ik leg haar nu aan beide borsten aan. Het duurt allemaal wel wat lang aan de borst zo'n 45 minuten maar dat heb ik er wel voor over. Na afloop smeer ik wat Lanoline in om mijn tepels een beetje soepel te houden.

Wijkverpleegkundige is ook langs geweest en gezegd dat ik zoveel mogelijk moest aanleggen, als er dan niets meer uit de borst komt aanvullen met kunstvoeding. Maandag ga ik haar bij het CB wegen.

Gisteren een bruin biertje gedronken, goed voor de borstvoeding volgens de familie
Je gaat goed hoor!
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 11:50:30 #280
5428 crew  miss_sly
pi_84308658
Goed bezig Mereltje

Ik voed inmiddels een jaar Ik ging voor 6 maanden, maar het is zo ontzettend gemakkelijk, dat ik denk dat afbouwen moeilijker is dan doorgaan Dus in ieder geval tijdens de warme dagen ga ik maar gewoon door. Als het straks weer wat koeler wordt, ga ik afbouwn naar echt alleen ochtend- en avondvoeding. of als Senna eerder aangeeft dat het gnoeg is, maar ik verwacht zomaar dat dat bij mijn melkmeisje nog wel even gaat duren
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:40:38 #281
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84315460
wat fijn mereltje!

Ssserpente, hoe kan het nou ineens dat je productie zo weggaat? Echt door je cyclus? Bizar! Wel heel naar iig

miss, ik moest vanochtend nog aan je denken idd, dat je nu meer dan een jaar voedt, en dat je eigenlijk wilde afbouwen. naja, wat je zelf ook schrijft, dus

ik ben erg blij dat ik nog steeds voed! en dat het zo vanzelfsprekend is. geen angst meer voor bo's, geen kv in huis (naja, 1 kant-en-klare nutrilon 2 200ml), lekker relaxed alles. zo fijn!
pi_84326632
Fijn, Mereltje! Heb je een leuke wvk?

Miss, ik wist niet dat je 'maar' een half jaar wbv wilde geven. Grappig he, hoe anders het kan lopen en dat jullie er allebei hartstikke tevreden mee zijn?

Goed bezig, Davinia! Leuk dat je daar zo gelukkig van kunt worden he?

Ik heb vandaag 120 cc gekolfd totaal. En heb besloten om het voorlopig nog niet op te geven. Stoppen kan altijd nog en dan wil ik wel het gevoel hebben dat ik echt alles geprobeerd heb, anders heb ik er geen vrede mee, ik ken mezelf.

Heb net m'n huisarts gemaild om te vragen of Domperidon geen optie is. Het is vrij verkrijgbaar, maar ik vind het wel verstandig om even te overleggen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Ssserpente op 21-07-2010 20:06:55 ]
pi_84327003
Fijn Mereltje!!

Goed zo miss_sly!
Ik had op een gegeven moment ook het idee dat afbouwen moeilijker zou zijn dan doorgaan

Fijn dat alles zo goed gaat Davinia

Ssserpente, lastig hoor! Je hebt gelijk hoor, stoppen kan altijd nog
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:58:08 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84350051
Jeuj! Wat een goed en leuk nieuws lees ik hier!

Ik ben vandaag nog maar eens extra gaan wegen omdat Harry zo'n vreemd eet/drinkpatroon heeft en eigenlijk nooit klaagt over honger. Omdat ik 19 augustus erg ver weg vond (als hij niet goed zou bijkomen) wilde ik toch nog even tussendoor wegen.
Hij is nu 5 maanden en 1 week. Hij weegt 5815g en is 64cm.
Curves:

pi_84357831
heej hij lijkt weer wat te gaan stijgen met z'n lijntje! heb je 'm steeds extra aangelegd?
pi_84357914
Hij volgt wel zn lijntje...
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:21:08 #287
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84360434
Ik leg hem aan als hij erom vraagt of als ik denk dat hij honger zou moeten hebben maar zich niet (duidelijk) meldt...

Ik ben ook blij met het lijntje
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:22:11 #288
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84367502
volgens mij is dat een mooi lijntje hoor Asy

Ssserpente; ik hoop dat je productie snel weer een beetje op peil is... vervelend joh!

@Miss Sly; jeujjjj een jaar BV! wat goed!

Davinia, ook nog steeds BV zonder problemen, ben blij voor je en trots op je!

en Evie krijgt ook nog steeds BV! en dat gaat heeeeeeel goed!
alweer 7,5 maand inmiddels! en alweer een maand of 3 ook goed *Live*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_84373266
oja, nog even jompelen voor miss! Een heel jaar al, en een heel jaar moeder ook! Nog gefeliciteerd met kleine grote Senna!

Ssserpente hoe is het?
pi_84374410
Netjes, Asy.

Ik heb Domperidon! Had gisteravond de huisarts gemaild met een heel verhaal waarin ik duidelijk aangaf wat ik allemaal al had geprobeerd en dat kunstvoeding natuurlijk ook prima is, maar dat ik toch wel erg genoot van de bv, bladiebla en of het een idee was om als laatste optie Domperidon te gebruiken en of ie nog andere tips had. Kortom, ik had me helemaal verantwoord.

Krijg ik 1 zin terug: "Laura, er ligt een recept voor je klaar bij de apotheek." Punt.

Dus ik naar de apotheek, vraagt de assistente: "Geef je nog borstvoeding? Ja? Oh, maar dan mag je dit niet gebruiken, hoor!"

Ze keek me ook aan of ze water zag branden toen ik zei dat het juist voor de borstvoeding was.

Gelukkig had d'r collega meer verstand van zaken en kreeg ik het alsnog mee.

Ben benieuwd of het werkt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 22-07-2010 22:23:37 ]
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 22:05:57 #291
5428 crew  miss_sly
pi_84374882
Mooi lijntje, Asy

BJ ook alweer zo lang. En dat live ook nog goed gekomen is, fijn!

Sserpente, fijne huisarts Ik hoop dat het goed werkt. Goed dat er nog mensen met kennis van zaken bij zo'n apotheek werken
pi_84375757
Hoop het ook, Miss! Heb net wat gekolfd en dat was 60 cc. Da's voor mijn doel veel 's avonds.

Oeh, BJ, vergeet ik helemaal te jompelen voor jou! Ik vind het zo knap van jullie, echt!
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:30:48 #293
190853 RockabeIIa
pi_84376020
Asy, stijgende lijntjes, altijd goed toch? Geen grote beer, maar da's ook wel heel lief zo klein en fijn <3

Miss_sly, goed man, een jaar Van harte nog! Met alles!

Hier gaat het goed nog steeds, ook al weer bijna 10 maanden.
Gisteren voor het eerst een half bekertje kv laten drinken (de rest sopte er langsheen). Hij vindt het mega-interessant. Vandaag ben ik het gewoon vergeten. Nou ja, niets aan te doen. Ik ben voor het eerst weer menstruerende. Zo plotsklaps opeens alsof de kraan werd opengedraaid maar ik merk er verder qua bv niets van. Net als anders, volle luiers.
Eerlijk gezegd geniet ik steeds meer van het voeden. Was het eerst noodzaak vooral omdat ik slecht ter been was en niet kon traplopen, nu is het een soort van onderonsje geworden. Overdags graait ie naar mijn gezicht en drukt 'Toet!' op mijn neus, en 's nachts kruipt ie lekker tegen me aan en houdt me stevig vast. Zo'n lekker ding
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:51:21 #294
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_84376965
Wat fijn, allemaal goede berichten!

Heb ik een klein vraagje over de menstruatie. Ik zie een hoop informatie over menstruatie tijdens de borstvoeding, maar niet over daarna. Ik ben nu een paar weken gestopt met borstvoeding geven. De laatste maanden had ik een heel regelmatige cyclus (van 28/29 dagen). Weet iemand of het stoppen met borstvoeding invloed heeft op die cyclus? (Zou ik niet heel vreemd vinden, maar ik kan er niets over vinden).
pi_84414054
Ik zou het ook niet gek vinden, Grijs, maar ook geen idee hoe en wat precies...

Zeau, ik ben met de pil gestopt, m'n menstruatie is bijna voorbij, ik gebruik Syntocinon en Domperidon, heb de afgelopen drie dagen op m'n werk elke drie uur gekolfd, masseer m'n borsten tijdens het kolven en heb m'n wekker op vannacht half drie gezet; de kolf ligt al naast m'n bed. Iemand nog tips? :')

Alleen de stress op m'n werk kan ik niet de baas, helaasch.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 23-07-2010 21:29:39 ]
  Moderator vrijdag 23 juli 2010 @ 21:27:05 #296
5428 crew  miss_sly
pi_84414271
Geen idee Grijs. Klinkt idd niet onlogisch.

Sserpente, volgens mij ben je goed bezig *O* ik hoop zo dat het het gewenste resultaat geeft!

Rocka, klinkt zo fijn O+
pi_84414814
Ssserpente, ik vind het heel stoer van je dat je er zo voor gaat! Ik duim dat het je ook gaat lukken om je productie op te krikken. Hoe het ook uitpakt: jij hebt er alles aan gedaan en zult jezelf niets kunnen verwijten!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84415340
Haha, dank je. Of ik vannacht ook zo'n held ben, weet ik niet, hoor, waarschijnlijk vind ik het dan ineens een veel minder goed idee en draai ik me nog eens om.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 22:54:56 #299
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84418485
:D

Even nog een *O* voor miss_sly en BJ, omdat zij hét al zo lang doen! ;)

Rocks, Harry drinkt trouwens best goed uit een gewoon glas (wel met dikke rand). Gewoon een kwestie van oefenen. Misschien nog het proberen waard met jouw rockertje? :*
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:37:55 #300
190853 RockabeIIa
pi_84420322
Asyn, hij kan het wel aardig maar vindt 'pffffrrrt' heel leuk om te doen als ie zijn mond vol heeft (ja ook aan de borst :') )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')