Aanleggen heeft nu nog niet zoveel zin omdat er echt maar 3 druppels uitkomen. Heb vroeger op mijn 12de een operatie gehad vanwege ingetrokken tepels. Dit kan een reden zijn waarom de productie maar moeizaam op gang komt.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:31 schreef Ticootje het volgende:
Blijf je links wel aanleggen?
(Ik ken echt je achtergrond niet...)
Linkerborst ben ik nu toch maar weer aan het kolven met de hoop dat de paar druppels langzaam meer worden.. Bij het aanleggen gebruik ik mijn handen ook om wat voor te vormen. Het aanleggen gaat op zich ook wel goed hoor, alleen duurt het even voordat ze een goede hap neemt.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zou dan juist extra gaan kolven aan de linkerborst, zodat die extra gestimuleerd wordt.
Wat hier ook erg goed hielp: de borst een beetje voorvormen met de hand, zodat er makkelijker aangehapt kon worden.
Ok... Vervelend! Is bij die operatie je tepel van je borst afgeweest?quote:Op maandag 19 juli 2010 13:54 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Aanleggen heeft nu nog niet zoveel zin omdat er echt maar 3 druppels uitkomen. Heb vroeger op mijn 12de een operatie gehad vanwege ingetrokken tepels. Dit kan een reden zijn waarom de productie maar moeizaam op gang komt.
[..]
Linkerborst ben ik nu toch maar weer aan het kolven met de hoop dat de paar druppels langzaam meer worden.. Bij het aanleggen gebruik ik mijn handen ook om wat voor te vormen. Het aanleggen gaat op zich ook wel goed hoor, alleen duurt het even voordat ze een goede hap neemt.
Nee ze hebben me gezegd ook geen melkklieren te hebben beschadigd, maar ja je weet nooit.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok... Vervelend! Is bij die operatie je tepel van je borst afgeweest?
Oh maar dat is positief! Dan inderdaad blijven aanleggen en kolven.. En die kleine wordt ook steeds sterker en handiger, borstvoeding is voor beiden een leerproces. Opeens hebben ze de techniek door en dan kan het zomaar als een tiet gaan.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:58 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Nee ze hebben me gezegd ook geen melkklieren te hebben beschadigd, maar ja je weet nooit.
Aanleggen heeft juist wel zin, omdat de borst dan juist het signaal krijgt dat er melk gemaakt moet worden. Als de borst dat signaal niet krijgt, zal er weinig of niets gemaakt worden ook. vLekker veel aanleggen, en misschien nog wat nakolven. Negen van de tien keer weet een baby er makkelijker melk uit te krijgen dan een kolf.quote:Op maandag 19 juli 2010 13:54 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Aanleggen heeft nu nog niet zoveel zin omdat er echt maar 3 druppels uitkomen. Heb vroeger op mijn 12de een operatie gehad vanwege ingetrokken tepels. Dit kan een reden zijn waarom de productie maar moeizaam op gang komt.
[..]
Linkerborst ben ik nu toch maar weer aan het kolven met de hoop dat de paar druppels langzaam meer worden.. Bij het aanleggen gebruik ik mijn handen ook om wat voor te vormen. Het aanleggen gaat op zich ook wel goed hoor, alleen duurt het even voordat ze een goede hap neemt.
Das heel netjes hoorquote:Op maandag 19 juli 2010 16:12 schreef Shandaly het volgende:
Ik ben net bij het consultatiebureau geweest voor een extra weegsessie... en hoera, ons kereltje is niet meer afgevallen! Hij is nu sinds donderdag 80 gram aangekomen. Da's toch weer best netjes voor 4 dagen tijd, toch? En het is nog steeds een hartstikke vrolijke baby.. hij lag al brabbelend, lachend en kwijlend in de weegschaal rond te kijken![]()
De CB-mevrouw dacht dat het een samenloop van omstandigheden was: én voor het eerste hele nachten doorslapen en daardoor een (of soms zelfs twee) voedingen minder krijgen; én mama weer aan het werk, dus overdag alleen gekolfte flesjes (wat waarschijnlijk toch wel minder is dan zelf melken); én het warme weer...
Ik ga voorlopig maar proberen minstens 3 keer te kolven op m'n werk; en 's avonds voor ik naar bed ga, Lars toch maar een keertje wakker maken voor nog een voeding... en dan hopen we dat zijn groeicurve echt een groeicurve blijft, en geen krimpcurve meer. Donderdag weer wegen.
Omdat ik per keer kolven maar 30-40 cc kolf en dat is een beetje weinig, want ze drinkt zo'n 80-100 cc.quote:Op maandag 19 juli 2010 15:58 schreef Jelief het volgende:
Mereltje, waarom geef je al kunstvoeding na?
Maar drinkt ze dan niet live? Wel toch?quote:Op maandag 19 juli 2010 16:22 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Omdat ik per keer kolven maar 30-40 cc kolf en dat is een beetje weinig, want ze drinkt zo'n 80-100 cc.
We zullen aanleggen links ook maar weer eens proberen, zit wel wat in.
Toch misschien de rietjebeker proberen. Thijs drinkt daar veel beter uit dan uit een fles (en heeft dus al vanaf een maand of 8 de rietjebeker).quote:Op vrijdag 16 juli 2010 18:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Hij drinkt wel slokjes uit de beker schreef ik al. Maar het probleem is er niet mee weg
Wat een goed nieuws zeg!quote:Op maandag 19 juli 2010 09:43 schreef Ssserpente het volgende:
Krijg nou wat!Ik had vannacht lekkage en zojuist een TSR!
Zou het dan toch aan de Cerazette liggen? Ik heb de afgelopen drie dagen 1 pil geslikt (was gestopt, bedacht me toen dat ik vast de verkeerde verbanden legde, maar ben na de post van Wup toch weer gestopt) en ben nog ongesteld ook.
Als m'n productie weer toeneemt ben ik je eeuwig dankbaar, Wup.
Asy, je hoort het wel als ik word opgepakt wegens openbare zedenschennis.![]()
quote:Op maandag 19 juli 2010 18:54 schreef McLaura het volgende:
[..]
Toch misschien de rietjebeker proberen. Thijs drinkt daar veel beter uit dan uit een fles (en heeft dus al vanaf een maand of 8 de rietjebeker).
Je gaat goed hoor!quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:42 schreef Mereltje het volgende:
Asyniur bedankt voor de tips!
Het gaat heel goed nuheb zelf niet meer gekolfd 1,5 dag.
Zondag heeft ze 1 keer aan de borst gedronken en zo'n 460 cc kunstvoeding gehad, aangevuld met gekolfde melk. Maandag 325 cc kunstvoeding en rest live aan de borst. Dinsdag 190 cc kunstvoeding en rest aan borst. Ik leg haar nu aan beide borsten aan. Het duurt allemaal wel wat lang aan de borst zo'n 45 minuten maar dat heb ik er wel voor over. Na afloop smeer ik wat Lanoline in om mijn tepels een beetje soepel te houden.
Wijkverpleegkundige is ook langs geweest en gezegd dat ik zoveel mogelijk moest aanleggen, als er dan niets meer uit de borst komt aanvullen met kunstvoeding. Maandag ga ik haar bij het CB wegen.
Gisteren een bruin biertje gedronken, goed voor de borstvoeding volgens de familie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |