abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 juli 2010 @ 08:38:21 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84428072
Borstvoeding deel 74

101 redenen om borstvoeding te geven :)

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
  zaterdag 24 juli 2010 @ 08:39:32 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84428081
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Asyn, hij kan het wel aardig maar vindt 'pffffrrrt' heel leuk om te doen als ie zijn mond vol heeft (ja ook aan de borst :') )
Oja, dat doet Harry ook :D
(en lachen met je mond vol is ook iets nieuws 8)7 )
pi_84428481
Dat lachen deed ze hier ook heel veel. :D
Heeft er hier iemand die mini voedingskussen van doomoo? (softy heet die dacht ik)
Ik heb die van de hema nog en die vind ik heel fijn maar dat kleintje lijkt me in het begin heerlijk.
pi_84428540
Hoe ging het vannacht Ssserpente?? Kon je nog wakker worden om te kolven?

Niels kijkt meestal heel serieus als hij aan het drinken is, en ondertussen krabt hij IN mijn neus of mond of trekt aan mijn haar. En oh wee als hij dat niet mag van mij :') Vannacht heeft hij mij gebeten, aan beide kanten. Echt wel au! :'(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84428551
Pvoesss ik heb een groot en een klein voedingskussen en het grote kusseen wordt hier al maanden voor vanalles gebruikt behalve voor bv :D Ik vind het kleine kussen veel makkelijker omdat de korreltjes zich minder kunnen verspreiden en Thomas dus meer blijft liggen :Y
pi_84429063
Lente wil ook altijd friemelen tijdens het drinken. Liefst aan m'n haar ook.

Ik heb mezelf overtroffen, ik heb gekolfd vannacht! :P 60 cc maar. Maar goed, het gaat niet om de opbrangst natuurlijk, maar om de stimulatie. Lente heeft vanmorgen gewoon bij me gedronken en daarna m'n nachtopbrengst in de tuitbeker gehad. Koud uit de koelkast, weet ik ook meteen dat ze dat lust. :9

Heb 'r net nog even geprobeerd aan te leggen, maar dat wilde ze niet. Nu slaapt ze en ga ik nog maar even kolven. :)

M'n omgeving (vriendinnen, moeder, schoonmoeder) vindt dat ik het mezelf maar moeilijk maak. Een vriendinnetje snapt me helemaal. Maar die kolft zelf al zes maanden fulltime.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 12:43:31 #7
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84432514
Nou is toch best aardig ssserpente... Knap hoor, dat je gekolfd hebt. En ik snap je ook wel hoor :Y
toen Harry een tijdje geleden even zo slecht dronk zei iemand tegen me: ach, gelukkig hebben ze tegenwoordig ook goede kunstvoeding. Mijn hart ging :o En dat terwijl ik toen ik begon zoiets had van: als het niet lukt, kunnen we ook overstappen op kunstvoeding. Maar nu wil ik écht niet op kunstvoeding over :N

Krabben, neus trekken, slaan, andere borst/tepel knijpen/trekken: check :X
Ow en ook hier is het grote loslaat-en-weer-aanhappen-festijn begonnen, want stel je voor dat je toch iets mist van de wereld om je heen ;)
pi_84434913
Waarom ging je hart zo :o ? Ik snap dat eigenlijk helemaal niet :N de KV IS ook echt goed.
Ik krijg eigenlijk altijd een beetje een slecht gevoel bij zo'n post. Vooral voor mensen die geen bv kunnen geven. Alsof zij niet het beste voor hebben voor hun kinderen.
pi_84438074
Ik denk dat het voor Asy vooral een emotionele kwestie is, Leo, als ik even voor haar mag spreken. Natuurlijk is kv ook prima, maar bv geven is zo fijn, intiem en persoonlijk, dat de gedachte aan stoppen sommige mensen een vervelend gevoel geeft.

Anderen hebben dat helemaal niet en zijn misschien niet eens begonnen aan bv. Ook prima. Maar ik moet voorlopig ook nog even niet aan stoppen denken.
pi_84438262
Ik moet wel zeggen dat ik het persoonlijk ook wel eens voel als niet meer terug kunnen. Ik wil eigenlijk graag stoppen na de vakantie, dan heeft ze 7 maanden gehad en ik vind het nu soms best lastig dat ik niet even een paar uur er tussen uit kan zonder te kolven of Laura weer aan te leggen. En eerlijk gezegd mis ik ook de vrijdagmiddagborrels met mijn collega's. (niet dat we dat elke week doen ofzo trouwens) en gewoon eens even lekker een paar biertjes bij de bbq.
+ de moeite die ik er toch wel voor moet doen om de productie op peil te houden, ik kolf nooit genoeg voor volledige borstvoeding. Dus ze krijg gemiddeld elke dag zo'n 90 cc kv bij.

Aan de andere kant vind ik het ook weer zonde om te stoppen omdat het op zich goed gaat, vooral 's ochtends vind ik het nog erg makkelijk etc. En dan moet ik een nieuw schema bedenken met opvolgmelk e.d. En toch ook het idee dat ik het dan misschien te makkelijk gestopt heb, terwijl hier ook dames zijn die al tijden voeden, dan zou ik dat toch ook maar er voor over moeten hebben.
Moeilijk moeilijk... vind ik ook al is het mijn eigen keuze....
pi_84438849

We hebben het toch eens op foto gezet. ;)
pi_84440058
Zie ze naar elkaar kijken O+ (althans, die indruk heb ik toch ;) ). Al denk ik niet dat het iets voor mij zou zijn om zo'n grote kinderen nog bv te geven.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:03:47 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84440065
bm, wat een mooie foto! O+

sserpente,dikke pluim voorr jou! hopelijk levert alle moeitenu snel resultaat.

leo, kv is ook goed. maarniet goed genoeg voor mij en mijn dochter. eli is er vanaf 4 mnd prima mee groot geworden. aviva niet. ze krijgt as maandag wel eenbeetje kv bij, omdat ik 125cc bv 'over' heb en de rest in de vriezer. geen enkel probleem mee. maaar volledige kv is voor mij geen optie. wat jij doet moet jij weten. doe ik ook. werkt prima ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84440373
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:03 schreef DaviniaHR het volgende:
bm, wat een mooie foto! O+

sserpente,dikke pluim voorr jou! hopelijk levert alle moeitenu snel resultaat.

leo, kv is ook goed. maarniet goed genoeg voor mij en mijn dochter. eli is er vanaf 4 mnd prima mee groot geworden. aviva niet. ze krijgt as maandag wel eenbeetje kv bij, omdat ik 125cc bv 'over' heb en de rest in de vriezer. geen enkel probleem mee. maaar volledige kv is voor mij geen optie. wat jij doet moet jij weten. doe ik ook. werkt prima ;)

Je lijkt wel gepikeerd te zijn. Is nergens voor nodig. Ik mag toch gewoon zeggen dat ik het er moeilijk mee heb dat mensen zo reageren als iemand het woord kunstvoeding vermeldt? Ik geef zelf ook liever borstvoeding, maar zou nooit zo gereageerd hebben als in dat mijn hart een tel overslaat omdat iemand oppert om kv te geven.
pi_84440742
Davinia, je lijkt wel iemand van de BV-maffia _O- chilllll

Ik voel me precies zoals Sindell. Het is aan de ene kant heerlijk en makkelijk en aan de andere kant best wel heel beperkend. Ook Hannah heeft niet genoeg aan mijn gekolfde melk en krijg ook kv bij. Ik wil dat mijn kind goed groeit en geen honger lijdt, maar ik ga niet meer dan 2 keer kolven op werk.
pi_84441255
Wat het kolven betreft, ik heb in juni nog kunnen kolven op het werk omdat het dan vrij rustig is. Vanaf half augustus is het niet meer te doen om dagelijks te kolven (ik kon in juni al niet elke dag kolven, dus dan zal het zeker niet meer lukken, maar deed een extra effort om de 5 weken werken te kunnen overbruggen) en denk ik ook dat ik ga stoppen met kolven (en het afkolftoestel gewoon terug binnenbrengen zodat ik niet meer terug kan ;) ).

Als ik in mijn agenda kijk dan zie ik dat ik eigenlijk van plan was om op 3 mei de bv af te bouwen zodat Thomas tegen 1 juni volledig op kv stond. We zijn nu 24 juli en Thomas krijgt nog dagelijks 2 keer borstvoeding en de rest is kv en dat is goed voor mij. Nu nog eventjes productie verhogen door hem constant aan te leggen omdat ik verlof heb, heeft geen zin want na 15 augustus zal het toch niet meer gaan om mijn productie goed te onderhouden. En zou ook niet meer fijn zijn voor ons als gezin :N

Het zou leuk zijn als ik 's avonds nog bv kan geven al is het maar voor de troost of als hij 's nachts nog eens wakker wordt voor het gemak. Maar als het niet zo is, dan vinden we wel een andere oplossing :Y Hij zal dan meer dan 5 maand borstvoeding gekregen hebben.

Ik merk trouwens ook dat het niet zo goed is voor Thomas' schema om hem terug meer bv live te laten drinken. Tot voor ik in verlof was, had hij iets wat op een mooi schema begon te lijken, nu is dat weer helemaal weg en heb ik de indruk dat hij te vaak honger heeft. Dat heb ik er niet voor over :N
pi_84443599
En weet je wat ík vervelend vind? Dat je niet mag zeggen dat borstvoeding hartstikke goed is zonder erachteraan te moeten noemen dat kunstvoeding óók prima is. Ik snap precies wat Davinia zegt en zo voel ik het ook: kunstvoeding is best, maar níet voor mij en mijn kind.
Noem 'ons' maar één of andere maffia, maar dan vraag ik: hoe vaak heb je een foldertje / boekje / cadeautje / proefverpakking / mailtje / tijdschrift / babydoos ontvangen van de VBN of LLL of een reclame op tv of in een tijdschrift gezien over borstvoeding?

En toch, al begon ik deze post met die irritatie, meen ik een nuancering te moeten aanbrengen. Namelijk: het maakt me echt, echt, echt niks uit of een ander kunst- of borstvoeding wil geven, privé of zakelijk en in het laatste geval begeleid ik de kunstvoedingsbaby's met net zoveel zorg als de borstvoedingsbaby's. Maar hou eens massaal op met te gaan stuiteren als iemand verkondigt dat borstvoeding het beste is voor een baby punt. Want in 9 vd 10 gevallen is dat ook gewoon zo.
pi_84444490
Ik lijk soms ook wel van de borstvoedingsmaffia.
Jammer dan maar voor mij is er geen andere optie.
Ik zou zelf alleen maar kiezen voor kunstvoeding als er medische redenen zijn.
Verder vind ik het gewoon heel heel erg jammer als mensen een andere keuze maken.

Ik snap het niet, maar ik respecteer het wel.
En nee het is geen vergif en ja ze worden er ook groot op maar voor mij is er gewoon geen andere manier.
pi_84444741
Ieder zijn keuze hoor. Waarom toch steeds dat oordeel? Niet alleen kv, maar tegenwoordig moet je alles maar verantwoorden. Iedereen heeft toch vrije keuze over hoe en wat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 20:24:11 #20
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84446814
waarom ben ik vande bvmaffia als ik het verschil tussen 2 standpunten uit wil leggen?

ikben alleen vd bvmaffia voor mezelf. de rest vd wereld moet zelf beslissen wat het beste is in hun situatie
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 21:10:01 #21
5428 crew  miss_sly
pi_84448314
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:43 schreef WupWup het volgende:
En weet je wat ík vervelend vind? Dat je niet mag zeggen dat borstvoeding hartstikke goed is zonder erachteraan te moeten noemen dat kunstvoeding óók prima is. Ik snap precies wat Davinia zegt en zo voel ik het ook: kunstvoeding is best, maar níet voor mij en mijn kind.
Noem 'ons' maar één of andere maffia, maar dan vraag ik: hoe vaak heb je een foldertje / boekje / cadeautje / proefverpakking / mailtje / tijdschrift / babydoos ontvangen van de VBN of LLL of een reclame op tv of in een tijdschrift gezien over borstvoeding?

En toch, al begon ik deze post met die irritatie, meen ik een nuancering te moeten aanbrengen. Namelijk: het maakt me echt, echt, echt niks uit of een ander kunst- of borstvoeding wil geven, privé of zakelijk en in het laatste geval begeleid ik de kunstvoedingsbaby's met net zoveel zorg als de borstvoedingsbaby's. Maar hou eens massaal op met te gaan stuiteren als iemand verkondigt dat borstvoeding het beste is voor een baby punt. Want in 9 vd 10 gevallen is dat ook gewoon zo.
Dit, van begin tot het einde ^O^

Ik wilde ook graag bv geven, maar begon er wel aan emt het idee dat als het niet lukte, kv ook prima zou zijn. Maar eenmaal begonnen vond ik het idee om over te stappen op kv ook vreselijk. Voor mij en mijn dochter. Dat een ander daar anders over denkt, is prima, maar ik mag er toch zo over denken?

En inmiddels gaat het al ruim een jaar goed en wil ik, hoewel ik het ooit anders dacht te gaan ervaren, eigenlijk nog wel een tijdje doorgaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 24 juli 2010 @ 21:19:36 #22
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_84448611
en ik ben het ook met veel van bovengenoemde eens...voor mij was het ook zo ontzettend veel makkelijker geweest als ik Evie KV had gegeven, want uit de fles drinken deed ze toch al...
maar ik wilde voor MIJN meisje (en idd het maakt mij echt helemaal niets uit wat een ander doet..) het allerallerbeste, en mijn inziens is dat MIJN melk.
en dat heeft mij letterlijk bloed, zweet en tranen gekost... (vooral de laatste).. maar ik kan heel trots melden, dat mijn meisje, na maandenlang fulltime kolven en flesjes geven, MIJN melk nu *live* bij mama drinkt en ik daar zo ontzettend blij mee ben...
en dat BV echt veel minder moeite kost nu, ik geniet er gewoon van, lekker intiem momentje met mijn lieverdje.
O+

en ik heb al zovaak de handdoek in de ring willen gooien.. maar het wordt echt alleen maar makkelijker, Evie drinkt nu nog maar 3 tot 4 keer per dag... en ik kolf op werkdagen ook maar 1 keer op mijn werk.
(en sochtends en savonds thuis).
O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_84449046
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:24 schreef DaviniaHR het volgende:
waarom ben ik vande bvmaffia als ik het verschil tussen 2 standpunten uit wil leggen?

ikben alleen vd bvmaffia voor mezelf. de rest vd wereld moet zelf beslissen wat het beste is in hun situatie
Ik zei alleen dat je er op LIJKT he? ;)

Ik lees dus wel degelijk een veroordeling naar mensen die hun kind kunstvoeding geven. Dat is niet tof, want het is lang niet altijd een keuze.
pi_84449147
Ik zie dus niets wat je zo op kan vatten :?
  Moderator zaterdag 24 juli 2010 @ 21:44:19 #25
5428 crew  miss_sly
pi_84449461
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 21:32 schreef octopussy het volgende:

[..]

Ik zei alleen dat je er op LIJKT he? ;)

Ik lees dus wel degelijk een veroordeling naar mensen die hun kind kunstvoeding geven. Dat is niet tof, want het is lang niet altijd een keuze.
En iedereen post nou juist heel expliciet dat het VOOR HENZELF geldt en dat anderen moeten doen wat voor hun het beste is. Dus die veroordeling zie ik niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')