abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:23:57 #101
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83825024
Hullo!

Draculettetje en Huup, dikke ! Om verschillende redenen, maar toch

Heb even een vraagje: Stef komt slecht in slaap overdag (nouja, zeg maar gerust 'niet' ) en volgens de CB-dame kwam dat doordat ik hem 's-avonds 'in slaap voed' zeg maar. Hij is regelmatig nog wel wakker als we hem in zijn bedje leggen, maar meestal is hij inderdaad al wel heel rozig en het gebeurt ook met regelmaat dat hij wel al slaapt als hij zijn bed in gaat. Nu zijn we het over een hele andere boeg aan het gooien qua slapen enzo en nu vroeg ik me af: hoe doen anderen dat dan met de laatste voeding? Ik heb mijn dagvoedingen afgebouwd omdat ik het kolven niet meer trok, maar hoopte toch eigenlijk wel voorlopig de eerste en de laatste voeding van de dag te kunnen blijven geven. Volgens die CB-mevrouw is die laatste voeding dus helemaal niet handig en heeft hij 'm ook niet meer nodig.. Moet ik 'm dan maar afbouwen? Zou me zeer aan mijn hart doen, al vind ik mijn gevoel hierin wel van ondergeschikt belang: ik wil doen wat het beste is voor Stef.

Dus: avondvoeding blijven geven? Of alleen de ochtendvoeding behouden?
3!
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:27:53 #102
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83825243
Wat wil jij? En moedermelk wordt tot 2 jaar aangeraden door de WHO, hoezo niet nodig? Nee hij gaat er niet dood aan als ie het niet krijgt, maar het is juist best goed als ie het wel krijgt. Zolang jij je er prettig bij voelt en Stef er blijkbaar toch gewoon behoefte aan heeft moet je gewoon doen wat je gevoel zegt.
Ik vind het een rare opmerking van de cb mevrouw.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:34:15 #103
95408 Incantrix
pi_83825585
Nouja, dat is eigenlijk waarom ik het hier post, denk ik.. Omdat ik eigenlijk geen zin heb om te stoppen met die voeding, geloof ik. Ik vind dat ik al wel genoeg voedingen heb afgebouwd, maarja.. Ze maakt me danig aan het twijfelen, de afgelopen dagen waren niet echt makkelijk en dan ga ik heel erg aan mezelf twijfelen. Thnx, Tico
3!
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:38:13 #104
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83825788
Daarom vind ik het zo'n nare opmerking. Ze maakt je aan het twijfelen, terwijl je in feite helemaal niets verkeerds doet.
Als je er erg mee zit dat Stef zonder borst niet in slaap valt kun je proberen je avondritueel iets te veranderen. Maar dan nog, misschien is het wel gewoon een fase/ de warmte en slaapt ie straks wel gewoon overdag.
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:42:20 #105
95408 Incantrix
pi_83825968
Hmmm, ja.. We zijn toch al aan het sleutelen aan het avondritueel, dus dat kan dan best ook meteen mee. Eerst bv en dan warm eten wellicht?

Nouja, ik ga er even met lief over praten nog, maar nogmaals dank je wel
3!
pi_83826514
Trix, ik kan me ook niet voorstellen dat dat nou de oorzaak is van het slaapprobleem, hoor. Tjonge, dat zo wel erg makkelijk zijn. Flauw ook van haar om dat zo stellig te zeggen. Straks heb jij geen productie meer en slaapt Stef nog steeds niet.

Lente heeft ook met Stef z'n leeftijd een erg moeilijke en vergelijkbare perdiode gehad. Ik werd er ook heel onzeker van. Juist de bv zou iets zijn waaraan ik niet zou gaan rommelen dan.

Thanks voor de tips. Hier lijkt bv aflopende zaak. Vandaag heb ik in totaal maar 100 cc gekolfd. En m'n opbrengst van gister, had ik gisteravond bij het ophalen van Lente alvast bij het kdv in de koelkast gezet. En toen ik Lente vanmorgen afzette, wilde ik dat even aan de nieuwe leidster laten zien. Ik rook het al zodra ik de koelkast opendeed... Die was stuk. Alles bedorven dus, inclusief m'n melk. Dat heb ik dus meteen door de gootsteen gespoeld...

Ik probeer nu maar om 's avonds (dan krijgt Lente toch een pyjamapapje) weer te kolven om zo m'n productie weer wat op te krikken. Ik heb nog twee extra potjes in de vriezer staan, dan is het op.

Ik ben er zo nog niet aan toe om te stoppen...
  donderdag 8 juli 2010 @ 22:51:49 #107
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_83826523
@ ican. Dat kan. Vogel er een beetje mee, dan weet je wat voor jullie werkt.
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:05:24 #108
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_83827145
Heeft hij die slaap overdag nodig? Annicka heeft het ook een korte periode gehad dat ze overdag niet sliep, dan ging ze gewoon vroeger naar bed, later is dat weer veranderd. Nu slaapt ze overdag één keer, een uurtje of anderhalf.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 06:22:30 #109
5428 crew  miss_sly
pi_83835491
Hoe ziet jullie ritueeltje er uit dan, trix?
Op mijn werkdagen drinkt Senna bij me zodra ik thuiskomt (rond kwart over 6 en dus voor het eten) en op de niet werkdagen meestal na het eten. Ik merk bij haar met slaap niet echt verschil, moet ik zeggen. Ik merk wel als ik haar overdag in bed leg en het is te lang geleden dat ze wat heeft gegeten of bv heeft gehad, dat ze gewoon niet slaapt. Even eruit en wat fruit en ze slaapt zo.

Sserpente, wat rot maar de ochtendvoeding blijft iig nog, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83835525
Ssserpente, bij mij gaat het kolven ook helemaal niet zo lekker maar Leah drinkt nog prima. Ik heb me er bij neergelegd en nu krijgt ze kv op de dagen dat ik werk zodat ik niet met kolfstress zit (ik kolf wel nog 1 keer per werkdag maar als het te weinig is, wat meestal zo is, so be it).

Op vrije dagen drinkt ze nog steeds rond 5.30 - 10.30 - 15.30 en 20.00

Incantrix; echt op je eigen gevoel afgaan hoor. Eenmaal gestopt is gestopt.
pi_83836317
Incantrix , ik heb er dus allemaal nog geen verstand van, maar het lijkt me dat je je gevoel zou moeten volgen, zoals meerdere zeggen. Bovendien past dit ook wel in het plaatje dat een cb wel eens vreemde dingen zegt!

Ssserpente, wat vervelend! Hoop dat het je produktie nog wat op gang komt!

Mijn meisje blijft tot nu toe de fles goed pakken! dinsdag had ze 60 cc gedronken en kreeg ik zelf met (hand) kolf ook maar 60 cc eruit, woensdag dus die 60 + nog 20 erbij gegeven en kreeg ik er ineens binnen 10 min 100cc uit!
Die heb ik gister in 2x opgewarmt en op 10 cc na heeft ze die lekker opgedronken, om vervolgens na 5,5 uur pas weer te komen! (ik heb dus heerlijk geslapen vannacht)
Met de osteopaat afgesproken dat ik bij haar fles wel jbpm doe en bij het live drinken niet! zo krijgt haar maagje toch een rustpunt per dag en kan ik voor de rest in de gaten houden of de behandelingen wat doen
  vrijdag 9 juli 2010 @ 08:56:32 #112
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_83837179
Ik heb de post in het grote baby'tjes topic gelezen. Bijna alle fabels kwamen wel aan bod, geloof ik.
'Niet 's nachts voeden, want anders went het maagje eraan', hoe komen ze er in godsnaam op Na de 3 tot 6 maanden kennen ze toch niets anders dan de kunstvoedingsroutine, zo blijkt maar weer.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 09:04:23 #113
5428 crew  miss_sly
pi_83837381
Nou, nu ben je wel erg negatief, vind ik. Bij ons op het CB zijn ze heel positief over bv en zei de wvk zelf: vul de curves op borstvoeding.com maar in, want vreemd genoeg zijn onze curves gebaseerd op kv, terwijl bv toch de standaard zou moeten zijn.

Wat betreft het eraan wenne, kan ik me wel iets bij voorstellen. Als ik zelf een tijdje wat meer eet, ben ik daar ook aan gewend en heb ook meer behoefte aan eten.Als ik een tijdje minder eet, wen ik daar ook weer aan.

Ik voed Senna tegenwoordig 's nachts ook alleen maar als ze even huilt en niet meer lijkt in te slapen. Anders laten we haar even mopperen tot ze weer in slaap valt. Ooit moet die nachtvoeding er toch weer af, en eerlijk gezegd vind ik een hele nacht slaap zonder nachtvoeding ook wel fijn.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:45:52 #114
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83838453
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:23 schreef Incantrix het volgende:
Hullo!

Draculettetje en Huup, dikke ! Om verschillende redenen, maar toch

Heb even een vraagje: Stef komt slecht in slaap overdag (nouja, zeg maar gerust 'niet' ) en volgens de CB-dame kwam dat doordat ik hem 's-avonds 'in slaap voed' zeg maar. Hij is regelmatig nog wel wakker als we hem in zijn bedje leggen, maar meestal is hij inderdaad al wel heel rozig en het gebeurt ook met regelmaat dat hij wel al slaapt als hij zijn bed in gaat. Nu zijn we het over een hele andere boeg aan het gooien qua slapen enzo en nu vroeg ik me af: hoe doen anderen dat dan met de laatste voeding? Ik heb mijn dagvoedingen afgebouwd omdat ik het kolven niet meer trok, maar hoopte toch eigenlijk wel voorlopig de eerste en de laatste voeding van de dag te kunnen blijven geven. Volgens die CB-mevrouw is die laatste voeding dus helemaal niet handig en heeft hij 'm ook niet meer nodig.. Moet ik 'm dan maar afbouwen? Zou me zeer aan mijn hart doen, al vind ik mijn gevoel hierin wel van ondergeschikt belang: ik wil doen wat het beste is voor Stef.

Dus: avondvoeding blijven geven? Of alleen de ochtendvoeding behouden?
Ik voed Harry (vaak) 's avonds in slaap. En hij slaapt overdag wel probleemloos. Ook als ik hem 's avonds erin kletter en hij heeft niet net een voeding gehad, dan slaapt hij ook.
Ik zou gewoon je avond ritueel met voeding zo houden want dan slaapt hij in elk geval 'savonds/'s nachts goed.

Ik zou kijken hoe je het overdag kan oplossen/veranderen. Ik vond het eerst ook lastig met Harry. Ik kwam er echter achter dat Harry het vaak even nodig heeft om zich in slaap te huilen/jengelen. NIet lang, hooguit 5 min maar vaak stond ik dan alweer ernaast. Toen heb ik mezelf aangeleerd om hem niet meteen uit bed te pakken maar gewoon ernaast te gaan zitten. Ik zet dan zijn slaapliedje aan (babyfoon; dat zet ik ook altijd aan als ik hem 's avonds in slaap voed) en ga ernaast zitten, aai hem en zing steeds hetzelfde liedje voor hem, maar ik pak hem er niet uit en ik maak geen ander contact met hem. En op zich werkt dat prima want nu ik weet dat hij dat jengelen even nodig heeft, laat ik hem dus liggen en hoef er ook niet meer bij te blijven. Alleen als hij té vermoeid is, is het nog wel eens nodig. Als hij gaat krijsen, dan haal ik hem wel uit bed overigens. Dan troost ik hem en leg hem dan terug.
En wat ik ook wel eens gedaan heb, is hem overdag in slaap voeden
Misschien heb je wat aan deze tips?
pi_83838485
Wat een tegenstrijdige adviezen he Inca? Ik zou je eigen gevoel volgen. Ik voed Ko 's avonds in slaap. Overdag soms en soms niet. Afhankelijk van of ik er ben en wat de situatie is. Meestal valt hij op beide manieren goed in slaap.
Het kan ook zijn dat Stef op zoek is naar een ander ritme. Kortere slaapjes, minder slaap. Ko heeft een tijd gehad dat hij minder sliep, terwijl hij nu weer veel meer slaapt.
En een stukje eten voor het slapen gaan wil hier ook nog wel een wereld van verschil uitmaken. Met honger is het niet goed slapen.
En hij krijgt bij mij nog wel een nachtvoeding. Maar inderdaad ik laat hem nu steeds vaker even mopperen en dan slaapt hij gewoon door. Maar voor 1 voeding komt hij nog zeker wel.
Sterkte meis.

Wb negatief over het cb zijn, ik denk dat het moeilijk is positief te zijn over het cb als je steeds dit soort dingen bij je cb meemaakt. Het is fijn om steeds even eraan herinnerd te worden dat het niet overal zo is. Huups cb en Miss Sly's cb zijn voorbeelden waar het anders gaat.
Bij mij weten ze ook niet echt wat ze ermee aan moeten, zo lang bv geven.

Sserpente, wat jammer dat het dan zo gaat terwijl je er nog niet klaar mee bent. Ik hoop dat je de ochtendvoeding nog een lange tijd kunt geven.

Fijn Draculetetje, dat ze het zo goed doet!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:48:45 #116
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83838534
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 22:51 schreef Ssserpente het volgende:
Trix, ik kan me ook niet voorstellen dat dat nou de oorzaak is van het slaapprobleem, hoor. Tjonge, dat zo wel erg makkelijk zijn. Flauw ook van haar om dat zo stellig te zeggen. Straks heb jij geen productie meer en slaapt Stef nog steeds niet.

Lente heeft ook met Stef z'n leeftijd een erg moeilijke en vergelijkbare perdiode gehad. Ik werd er ook heel onzeker van. Juist de bv zou iets zijn waaraan ik niet zou gaan rommelen dan.

Thanks voor de tips. Hier lijkt bv aflopende zaak. Vandaag heb ik in totaal maar 100 cc gekolfd. En m'n opbrengst van gister, had ik gisteravond bij het ophalen van Lente alvast bij het kdv in de koelkast gezet. En toen ik Lente vanmorgen afzette, wilde ik dat even aan de nieuwe leidster laten zien. Ik rook het al zodra ik de koelkast opendeed... Die was stuk. Alles bedorven dus, inclusief m'n melk. Dat heb ik dus meteen door de gootsteen gespoeld...

Ik probeer nu maar om 's avonds (dan krijgt Lente toch een pyjamapapje) weer te kolven om zo m'n productie weer wat op te krikken. Ik heb nog twee extra potjes in de vriezer staan, dan is het op.

Ik ben er zo nog niet aan toe om te stoppen...
Ik zou het pyjamapapje laten vervallen en gewoon bv geven en dan evt nog een extra nachtvoeding. Dat krikt je productie sneller op dat kolven volgens mij...
Succes
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:51:13 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83838607
Draakje, wat fijn dat het goed gaat!
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:54:46 #118
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83838716
En zo'n cb kan ook veranderen. Bij mijn oudste dame werd er telkens vreemd opgekeken dat ik nog borstvoeding gaf (ze heeft 14 maanden bv gekregen) en bij mijn jongste werd er of positief verrast gereageerd of het werd als vanzelfsprekend aangenomen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:58:35 #119
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83838834
Grijs, hoe is het met je relacterende (schoon)zus?
Lukt dat een beetje?

Ow en de laatste keer bij ons op het CB werd gevraagd: geef je nog de borst? ik: ja.
CB: Mooi, gaat het goed? Hoe vaak komt hij?
Ik: ik heb geen idee. ongeveer elke 3-4 uur met 1 nachtvoeding
CB: En jullie vinden dat geen probleem?
ik: nee hoor, en mijn man ook niet want die slaapt gewoon overal doorheen
CB: nou mooi dan toch (en over de de prikken...)

Kortom hier zijn ze erg bv-minded en zolang jij als ouder er geen problemen mee hebt, hebben ze ook geen commentaar. Bij mij hebben ze nog nooit gezegd: ga maar eens wat afbouwen want hij krijgt nog zo vaak...
en daarbij zou ik het toch niet doen
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 09:58:48 #120
5428 crew  miss_sly
pi_83838840
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:48 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik zou het pyjamapapje laten vervallen en gewoon bv geven en dan evt nog een extra nachtvoeding. Dat krikt je productie sneller op dat kolven volgens mij...
Succes
Op zich wel, maar ik kan me ook voorstellen dat je voor een goede nachtrust kiest. Het is wel vermoeiend, zeker als het lang duurt, die gebroken nachten. Dat is de reden dat ik ook met 9 maanden ofzo het pyjamapapje ben gaan geven: de hoop dat ze dan wat beter doorslaapt!

Wij gingen gisteravond om half 9 in bed Flash Forward kijken, maar ik heb het eerste reclameblok niet eens gehaald
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:04:38 #121
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_83839015
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:58 schreef Asyniur het volgende:
Grijs, hoe is het met je relacterende (schoon)zus?
Lukt dat een beetje?
Leuk dat je daar naar vraagt. Ik heb haar de laatste dagen niet gesproken, maar volgens de laatste berichten (dinsdag, denk ik) begon er wel wat op gang te komen. Haar zoontje pakt de borst ook aardig (een kant niet zo), maar wilde (nog) niet blijven drinken. Ze kolfde daarnaast druppeltjes en dat lijkt colostrum te zijn.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:05:16 #122
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83839032
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Op zich wel, maar ik kan me ook voorstellen dat je voor een goede nachtrust kiest. Het is wel vermoeiend, zeker als het lang duurt, die gebroken nachten. Dat is de reden dat ik ook met 9 maanden ofzo het pyjamapapje ben gaan geven: de hoop dat ze dan wat beter doorslaapt!

Wij gingen gisteravond om half 9 in bed Flash Forward kijken, maar ik heb het eerste reclameblok niet eens gehaald
Dat snap ik wel, maar het is wat je voor jezelf belangrijker vind. Je productie weer op peil of je nachtrust. Die keuze moet ssserpente zelf maken.
En ze weet al dat het pyjamapapje helpt om door te slapen, dus je weet ook dat als je nu een paar dagen 's vaonds bv geeft en evt een nachtvoeding dat het maar voor een paar dagen is, want als je productie weer wat opgekrikt is, dan stap je weer over op het pyjamapapje en heb je je nacht weer terug en je productie weer op peil...
(of denk ik nu te simpel?)
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:05:58 #123
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83839052
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:04 schreef Grijs het volgende:

[..]

Leuk dat je daar naar vraagt. Ik heb haar de laatste dagen niet gesproken, maar volgens de laatste berichten (dinsdag, denk ik) begon er wel wat op gang te komen. Haar zoontje pakt de borst ook aardig (een kant niet zo), maar wilde (nog) niet blijven drinken. Ze kolfde daarnaast druppeltjes en dat lijkt colostrum te zijn.
Hoe tof!
pi_83839376
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:05 schreef Asyniur het volgende:
Dat snap ik wel, maar het is wat je voor jezelf belangrijker vind. Je productie weer op peil of je nachtrust. Die keuze moet ssserpente zelf maken.
En ze weet al dat het pyjamapapje helpt om door te slapen, dus je weet ook dat als je nu een paar dagen 's vaonds bv geeft en evt een nachtvoeding dat het maar voor een paar dagen is, want als je productie weer wat opgekrikt is, dan stap je weer over op het pyjamapapje en heb je je nacht weer terug en je productie weer op peil...
(of denk ik nu te simpel?)
Zodra je dan weer terug gaat zakt je productie weer terug. Tenminste als je verder niets verandert. Dat denk ik hoor.

Ik stond laatst ook te dubben bij het pyjamapapje in de AH. Gewoon omdat dat doorslapen me wel aantrekkelijk in de oren klinkt. Maar ik vond dat er toch wel erg veel toevoegingen aan dat papje waren toegevoegd. Suiker, kokos? En daardoor legde ik het weer terug.
Welk papje geven jullie? Zit er nog verschil in?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 10:23:23 #125
5428 crew  miss_sly
pi_83839609
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:16 schreef oeke het volgende:

[..]

Zodra je dan weer terug gaat zakt je productie weer terug. Tenminste als je verder niets verandert. Dat denk ik hoor.

Ik stond laatst ook te dubben bij het pyjamapapje in de AH. Gewoon omdat dat doorslapen me wel aantrekkelijk in de oren klinkt. Maar ik vond dat er toch wel erg veel toevoegingen aan dat papje waren toegevoegd. Suiker, kokos? En daardoor legde ik het weer terug.
Welk papje geven jullie? Zit er nog verschil in?
Ik geef van Nestle een van deze twee: http://www.nestlebaby.com/nl/baby_nutrition/products/product_search.htm?stage=-1&num=10&r=561
Aan te maken met nutrilon of bv. Ik gebruik nutrilon2 kant en klaar hiervoor. Voorheen 160 cc met 3 schepjes (kleine schepjes doe ik erin, nog minder dan afgestreken eetlepel), tengwoordig een heel pakje nutrilon2 (200 cc) met 4 van diezelfde schepjes. Volgens mij zijn de toevoegingen hierbij redelijk beperkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')