Ik voed Harry (vaak) 's avonds in slaap. En hij slaapt overdag wel probleemloos. Ook als ik hem 's avonds erin kletter en hij heeft niet net een voeding gehad, dan slaapt hij ook.quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:23 schreef Incantrix het volgende:
Hullo!
Draculettetje en Huup, dikke! Om verschillende redenen, maar toch
Heb even een vraagje: Stef komt slecht in slaap overdag (nouja, zeg maar gerust 'niet') en volgens de CB-dame kwam dat doordat ik hem 's-avonds 'in slaap voed' zeg maar. Hij is regelmatig nog wel wakker als we hem in zijn bedje leggen, maar meestal is hij inderdaad al wel heel rozig en het gebeurt ook met regelmaat dat hij wel al slaapt als hij zijn bed in gaat. Nu zijn we het over een hele andere boeg aan het gooien qua slapen enzo en nu vroeg ik me af: hoe doen anderen dat dan met de laatste voeding? Ik heb mijn dagvoedingen afgebouwd omdat ik het kolven niet meer trok, maar hoopte toch eigenlijk wel voorlopig de eerste en de laatste voeding van de dag te kunnen blijven geven. Volgens die CB-mevrouw is die laatste voeding dus helemaal niet handig en heeft hij 'm ook niet meer nodig.. Moet ik 'm dan maar afbouwen? Zou me zeer aan mijn hart doen, al vind ik mijn gevoel hierin wel van ondergeschikt belang: ik wil doen wat het beste is voor Stef.
Dus: avondvoeding blijven geven? Of alleen de ochtendvoeding behouden?
Ik zou het pyjamapapje laten vervallen en gewoon bv geven en dan evt nog een extra nachtvoeding. Dat krikt je productie sneller op dat kolven volgens mij...quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:51 schreef Ssserpente het volgende:
Trix, ik kan me ook niet voorstellen dat dat nou de oorzaak is van het slaapprobleem, hoor. Tjonge, dat zo wel erg makkelijk zijn. Flauw ook van haar om dat zo stellig te zeggen. Straks heb jij geen productie meer en slaapt Stef nog steeds niet.![]()
Lente heeft ook met Stef z'n leeftijd een erg moeilijke en vergelijkbare perdiode gehad. Ik werd er ook heel onzeker van. Juist de bv zou iets zijn waaraan ik niet zou gaan rommelen dan.
Thanks voor de tips. Hier lijkt bv aflopende zaak. Vandaag heb ik in totaal maar 100 cc gekolfd. En m'n opbrengst van gister, had ik gisteravond bij het ophalen van Lente alvast bij het kdv in de koelkast gezet. En toen ik Lente vanmorgen afzette, wilde ik dat even aan de nieuwe leidster laten zien. Ik rook het al zodra ik de koelkast opendeed... Die was stuk. Alles bedorven dus, inclusief m'n melk. Dat heb ik dus meteen door de gootsteen gespoeld...![]()
Ik probeer nu maar om 's avonds (dan krijgt Lente toch een pyjamapapje) weer te kolven om zo m'n productie weer wat op te krikken. Ik heb nog twee extra potjes in de vriezer staan, dan is het op.![]()
Ik ben er zo nog niet aan toe om te stoppen...
Op zich wel, maar ik kan me ook voorstellen dat je voor een goede nachtrust kiest. Het is wel vermoeiend, zeker als het lang duurt, die gebroken nachten. Dat is de reden dat ik ook met 9 maanden ofzo het pyjamapapje ben gaan geven: de hoop dat ze dan wat beter doorslaapt!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:48 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik zou het pyjamapapje laten vervallen en gewoon bv geven en dan evt nog een extra nachtvoeding. Dat krikt je productie sneller op dat kolven volgens mij...
Succes
Leuk dat je daar naar vraagt. Ik heb haar de laatste dagen niet gesproken, maar volgens de laatste berichten (dinsdag, denk ik) begon er wel wat op gang te komen. Haar zoontje pakt de borst ook aardig (een kant niet zo), maar wilde (nog) niet blijven drinken. Ze kolfde daarnaast druppeltjes en dat lijkt colostrum te zijn.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:58 schreef Asyniur het volgende:
Grijs, hoe is het met je relacterende (schoon)zus?
Lukt dat een beetje?
Dat snap ik wel, maar het is wat je voor jezelf belangrijker vind. Je productie weer op peil of je nachtrust. Die keuze moet ssserpente zelf maken.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich wel, maar ik kan me ook voorstellen dat je voor een goede nachtrust kiest. Het is wel vermoeiend, zeker als het lang duurt, die gebroken nachten. Dat is de reden dat ik ook met 9 maanden ofzo het pyjamapapje ben gaan geven: de hoop dat ze dan wat beter doorslaapt!
Wij gingen gisteravond om half 9 in bed Flash Forward kijken, maar ik heb het eerste reclameblok niet eens gehaald
Hoe tof!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:04 schreef Grijs het volgende:
[..]
Leuk dat je daar naar vraagt. Ik heb haar de laatste dagen niet gesproken, maar volgens de laatste berichten (dinsdag, denk ik) begon er wel wat op gang te komen. Haar zoontje pakt de borst ook aardig (een kant niet zo), maar wilde (nog) niet blijven drinken. Ze kolfde daarnaast druppeltjes en dat lijkt colostrum te zijn.
Zodra je dan weer terug gaat zakt je productie weer terug. Tenminste als je verder niets verandert. Dat denk ik hoor.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:05 schreef Asyniur het volgende:
Dat snap ik wel, maar het is wat je voor jezelf belangrijker vind. Je productie weer op peil of je nachtrust. Die keuze moet ssserpente zelf maken.
En ze weet al dat het pyjamapapje helpt om door te slapen, dus je weet ook dat als je nu een paar dagen 's vaonds bv geeft en evt een nachtvoeding dat het maar voor een paar dagen is, want als je productie weer wat opgekrikt is, dan stap je weer over op het pyjamapapje en heb je je nacht weer terug en je productie weer op peil...
(of denk ik nu te simpel?)
Ik geef van Nestle een van deze twee: http://www.nestlebaby.com/nl/baby_nutrition/products/product_search.htm?stage=-1&num=10&r=561quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:16 schreef oeke het volgende:
[..]
Zodra je dan weer terug gaat zakt je productie weer terug. Tenminste als je verder niets verandert. Dat denk ik hoor.
Ik stond laatst ook te dubben bij het pyjamapapje in de AH. Gewoon omdat dat doorslapen me wel aantrekkelijk in de oren klinkt. Maar ik vond dat er toch wel erg veel toevoegingen aan dat papje waren toegevoegd. Suiker, kokos? En daardoor legde ik het weer terug.![]()
Welk papje geven jullie? Zit er nog verschil in?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |