ik ook, maar das ook omdat ik de vitamine k van mijn zus heb gekregenquote:
Dat zou voor mij ook een reden zijn om het wel te geven...quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:16 schreef Grijs het volgende:
Ik heb gewoon de vitamines gegeven. Vitamine K is sowieso wel belangrijk bij kleine kindjes, vitamine D is (naar mijn idee) minder belangrijk (en vergeet ik dan ook regelmatig). Maar in mijn schoonfamilie komt veel botontkalking voor, dus het lijkt me wel goed voor mijn kinderen dat ik het toch wel geef.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:06 schreef Orea het volgende:
Even een vraagje, geven jullie je kids allemaal vitamine D & K extra? En zo niet, wat waren/zijn je beweegredenen?
Ik ben een beetje in dubio... vooral over de vitamine D. Het zit in mindere mate in de borstvoeding, maar zou daar misschien een reden voor zijn? Mijn dochter wordt midden zomer geboren, dus daglicht genoeg. Ook heeft ze (als het goed is, ivf blijft mensenwerk) geen donker huidje, dus zal ze vitamine D gewoon goed uit daglicht kunnen halen.
En het nut van vitamine K extra toedienen? Heeft iemand daar wat meer info over?
ik gebruik medicatie waarvan tijdens de zwangerschap steeds gezegd werd dat deze niet kon met bv en dat er geen vervanging voor was, bleek na overleg met vk, reva arts en apotheek wel te zijn!quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:19 schreef miss_sly het volgende:
lily, fijn dat het weer beter ging!
draculettetje, hai! hoe komt het dat het onverwachts is? En loopt het een beetje, of heb je problemen? Vraag maar raak en veel succes en plezier met de bv!
quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:55 schreef draculettetje het volgende:
he tico dank je, je leest er zoveel verschillende dingen over, dat je maar 2 voedingen bij elkaar kon doen
en als het is ingevroren (ik wil ook een voorraadje gaan aanleggen) kan je dan per keer ook van 1 dag per keer geven? of kan je dan wel van 2 dagen bijv ontdooien en in 1 fles doen?
Ik gooi van 2 of 3 dagen zelfs ook nog wel bij elkaar om in te vriezenquote:Op woensdag 7 juli 2010 12:46 schreef Ticootje het volgende:
Fijn dracu dat je medicatie nu nog geen probleem is.
Moedermelk bewaren:
Je kunt moedermelk op kamertemperatuur een uur of 6 tot 10 laten staan.
In de koelkast 5 dagen
In de vriezer 3 maanden
in de diepvries 6 maanden
Melk opbrengst van een dag kun je bij elkaar gooien, mits zelfde temperatuur. Dus als je een bakje van de ochtend in de koelkast hebt staan, kun je daar melk van de middag bijgooien, als die deze ook eerst in de koelkast zet.
Opwarmen het liefst Au bain marie, of flessenwarmer. Hoeft echt niet warmer dan 35 graden. Magnetron kan ook, op de laagste stand en steeds even roeren... Veel kindjes drinken de melk ook wel koud of op kamertemperatuur.
Na opwarmen van de melk deze in principe binnen een uur geven (hoeft niet op de minuut nauwkeurig), niet de melk 2x opwarmen.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:46 schreef Ticootje het volgende:
Fijn dracu dat je medicatie nu nog geen probleem is.
Moedermelk bewaren:
Je kunt moedermelk op kamertemperatuur een uur of 6 tot 10 laten staan.
In de koelkast 5 dagen
In de vriezer 3 maanden
in de diepvries 6 maanden
Melk opbrengst van een dag kun je bij elkaar gooien, mits zelfde temperatuur. Dus als je een bakje van de ochtend in de koelkast hebt staan, kun je daar melk van de middag bijgooien, als die deze ook eerst in de koelkast zet.
Opwarmen het liefst Au bain marie, of flessenwarmer. Hoeft echt niet warmer dan 35 graden. Magnetron kan ook, op de laagste stand en steeds even roeren... Veel kindjes drinken de melk ook wel koud of op kamertemperatuur.
Na opwarmen van de melk deze in principe binnen een uur geven (hoeft niet op de minuut nauwkeurig), niet de melk 2x opwarmen.
Ja, als je wilt invriezen inderdaad gewoon binnen 24 uur de vriezer in... Maar dan natuurlijk niet dat je het eerst 24 uur op kamertemp laat staan.. Gewoon een beetje logisch denken dus.quote:Op woensdag 7 juli 2010 13:09 schreef draculettetje het volgende:
en binnen 24 uur invriezen toch?
oke niet zo druk maken dus en ook op gevoel afgaan weer, zoals met praktisch alles!
houdbaarheid moedermelkquote:Op woensdag 7 juli 2010 13:02 schreef Chan het volgende:
Draculette wat fijn dat het nu in elk geval nog lukt
[..]
echt? Ik dacht altijd 3 dagen en heb om die reden best wel eens wat bv weg moeten gooien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja heel gek was dat, echt een soort afscheid ofzo. Daarom heb ik B. ook maar gevraagd om de camera te pakken omdat het wel heel duidelijk de laatste zou zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:01 schreef Ticootje het volgende:
Ja huup... Maar wel gezellig een echte laatste keer...
Ik blijf wel gewoon twee keer kolven op het werk, dus dat zijn dan drie voedingen per dag. Ik heb 'r een paar keer angelegd voordat ze het pyjamapapje kreeg, maar die dronk ze dan vervolgens niet meer op en kwam dan weer voor een nachtvoeding.quote:Op woensdag 7 juli 2010 20:45 schreef p_iglet het volgende:
vanaf een jaar is nog 300cc melk nodig... Dus nu 450cc lijkt me prima.
misschien dat 2 bv per dag wat weinig is om je productie op gang te houden. Is het een optie om haar aan te leggen voordat ze het pyjama papje krijgt? Dan heb je kans dat je je productie wat beter in stand houd.
Lotte krijgt ook maar 3 voedingenquote:Op woensdag 7 juli 2010 20:42 schreef Ssserpente het volgende:
Huup!Ik word er helemaal emo van!
Prachtige foto's!
Mij lukt het niet meer om op m'n werk meer dan 140 cc per dag te kolven. Dat is dus voor op het kdv twee flesjes van 70 cc, maar da's een beetje knullig, twee van die kleine flesjes. Ik wil dus morgen aan het kdv maar een fles van 140 cc meegeven. Dat betekent dat ze dus een voeding minder krijgt. Dwz: een 's ochtends om 7.00 uur, een 's middags op het het kdv en 's avonds een pyjamapapje. Dat zijn in totaal dus drie melkvoedingen van bij elkaar zo'n 450 cc, schat ik.
Zou dit genoeg zijn? Hoeveel (fles of) borstvoedingen krijgen kindjes van 10 maanden gemiddeld?
Mijn kraamverzorgster die na mijn kraamtijd nog extra op cursus is geweest ivm borstvoedingcertificaat zei dit ook. Je moest (ook als volwassene) heel wat uren in de zon staan in je nakie wilde je voldoende vit D binnenkrijgen.quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:20 schreef oeke het volgende:
Mijn pessimistische CB arts zei dat je alleen geen vit D hoeft te geven als je je kind elke dag helemaal bloot de hele dag in de zon legt.![]()
die is leuk, ja! beetje vergezocht, maar wel grappigquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |