abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83839619
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:16 schreef oeke het volgende:

[..]

Zodra je dan weer terug gaat zakt je productie weer terug. Tenminste als je verder niets verandert. Dat denk ik hoor.

Ik stond laatst ook te dubben bij het pyjamapapje in de AH. Gewoon omdat dat doorslapen me wel aantrekkelijk in de oren klinkt. Maar ik vond dat er toch wel erg veel toevoegingen aan dat papje waren toegevoegd. Suiker, kokos? En daardoor legde ik het weer terug.
Welk papje geven jullie? Zit er nog verschil in?
Je hebt ook nog dit oeke. Alhoewel daar ook wel heel veel aan toegevoegd is, ook glucose. Huup's CB adviseert volle yoghurt met brinta, daar zitten nog de minste toevoegingen in.
Hier maakt het geen verschil of Niels borstvoeding, yoghurt met brinta of pyamapapje krijgt. Dus geef ik hem na het eten, als hij nog wakker genoeg is en naar mijn idee weinig gegeten heeft, een beetje yoghurt met brinta en daarna borstvoeding en anders alleen borstvoeding.

Niels krijgt nu steeds voor en na ieder slaapje borstvoeding en ook roomboter op zijn brood of cracker. Olijfolie door het eten gaat niet zo makkelijk met Rapley Ik heb het idee dat hij al wat meer spekkies terugkrijgt op zijn billetjes

Grijs wat super dat ze al wat resultaat heeft van het relacteren zeg! Grappig dat het dan weer colostrum is he?

Serpente als je je productie weer op wilt krikken ik zou het pyamapapje inderdaad ook laten vallen of misschien haar wakker maken om 22.00 uur voor borstvoeding en hopen dat ze daarna wel weer doorslaapt.

Hier is het CB ook helemaal verkeerd ingelicht over borstvoeding. Tjongejonge wat een onzin verkondigen ze daar al vanaf het begin. Echt zo irritant omdat als je zelf niet zo ingelezen bent je daarmee echt de borstvoeding om zeep helpt.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 10:36:49 #127
5428 crew  miss_sly
pi_83840105
Het nadeel van yoghurt met brinta vind ik dat het weer een eetmoment aan tafel met bord en lepel wordt. Het pyjamapapje geef ik in de fles en dat is dan ook een heerlijk rustmoment bij mama.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_83840222
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:23 schreef Twinkly het volgende:
Je hebt ook nog dit oeke. Alhoewel daar ook wel heel veel aan toegevoegd is, ook glucose. Huup's CB adviseert volle yoghurt met brinta, daar zitten nog de minste toevoegingen in.
Hier maakt het geen verschil of Niels borstvoeding, yoghurt met brinta of pyamapapje krijgt. Dus geef ik hem na het eten, als hij nog wakker genoeg is en naar mijn idee weinig gegeten heeft, een beetje yoghurt met brinta en daarna borstvoeding en anders alleen borstvoeding.
Gister was ik een avondje uit en heeft Ko een grote fles kv gekregen, maar vannacht was hij toch wel weer fanatiek aan het drinken. Dus hier haalt het ook niet echt uit. De enige keer dat ik dacht dat het werkte was na het diner nog een bakje yoghurt en een stuk brood.
Dus brinta en yoghurt maakt hier nog het meeste kans. We gaan er eens achteraan.

Wat bijzonder Grijs!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_83840385
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:36 schreef miss_sly het volgende:
Het nadeel van yoghurt met brinta vind ik dat het weer een eetmoment aan tafel met bord en lepel wordt. Het pyjamapapje geef ik in de fles en dat is dan ook een heerlijk rustmoment bij mama.
Daar heb je wel gelijk in. Maar Ko krijgt vaak geen toetje na het eten, wij eten zelf nooit een toetje. Dit zou dan een iets verlaat toetje worden.
Daarna zou hij nog even aan de borst kunnen voor het rustmoment.
Het hele idee van een papfles staat me eigenlijk tegen. Ik snap ook echt niet waarom er zoveel aan toegevoegd moet worden.
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 10:51:41 #130
5428 crew  miss_sly
pi_83840678
Het stond mij ook tegen, maar ik moest gewoon echt weer slapen. Het brak me ontzettend op, zeker op de dagen dat ik moest werken. Ik voelde me een halve zombie en deed alle vrije momenten op mijn thuisdagen ook niets dan slapen. Ik zat soms echt Senna naar bed te kijken overdag, zodat ik zelf ook even kon gaan liggen. En dat stond me nog meer tegen dan die papfles, eigenlijk.

Wij eten/aten zelf ook nooit een toetje, maar wij doen nu iedere avond na het avondeten een bakje yoghurt, met 1-2 keer per week nog wat fruit erdoor. Zelf eten we nu ook wel eens een bakje yoghurt, maar niet altijd.

Senna eet trouwens te weinig yoghurt om dat ook echt als vulling te zien
pi_83841081
Dan is het wel heel erg fijn als ze doorslaapt op pap inderdaad Miss_Sly, en jouw productie heeft er ook niet onder te leiden toch? Het kan ook best wel zijn dat pap of yoghurt hier niet werkt omdat Niels er veel te weinig van eet hoor, het meeste is denk ik 50 ml

De vriezer heeft niet goed dichtgezeten ontdekte ik net Hij was al een beetje aan het ontdooien. Mijn melk was nog wel bevroren met aan de bovenkant een beetje aan het glanzen zeg maar. Wat nu? Kan het nog gewoon bewaard blijven?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_83842171
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:51 schreef miss_sly het volgende:
Het stond mij ook tegen, maar ik moest gewoon echt weer slapen. Het brak me ontzettend op, zeker op de dagen dat ik moest werken. Ik voelde me een halve zombie en deed alle vrije momenten op mijn thuisdagen ook niets dan slapen. Ik zat soms echt Senna naar bed te kijken overdag, zodat ik zelf ook even kon gaan liggen. En dat stond me nog meer tegen dan die papfles, eigenlijk.
Ja, dat snap ik. En dan is het inderdaad fijn dat het werkt. In die fase van vermoeidheid ben ik (nog) niet gelukkig.
En Ko heeft steeds meer nachten dat hij niet komt of met een speen tevreden is. Dus misschien dat het langzaam aan zover is. Dat hij vanzelf door slaapt.

Eigenlijk vond ik de yoghurt met brinta in die zin een goede tip omdat we bv om 6 uur eten en Ko om 9 uur naar bed gaat en dan dus pas voor het naar bed gaan weer een bv krijgt.
De tip van Huups cb was oa om elke 2 uur iets te eten aan te bieden. Dus om 6 uur avondeten. Zodra er ruimte is voor nog wat, om 8 uur yoghurt en dan om kwart voor 9 bv.

Shit Twinkly.
Hm, P zegt altijd dat we onze neus niet voor niets hebben gehad. Dus eraan ruiken als het ontdooit is.
Nu ruikt ontdooide bv altijd een beetje ranzig, dus ik zou niet weten hoe je kan weten of het nog goed is. Maar alleen glanzen lijkt me niet zo'n groot probleem.
  Moderator vrijdag 9 juli 2010 @ 11:30:57 #133
5428 crew  miss_sly
pi_83842765
Twinkly, shit. Bij glanzen is het begin van ontdooien misschien wel gemaakt, maar nog niet echt op gang gekomen? Wat oeke zegt, even ruiken misschien?

Wij geven Senna sowieso om de 2-3 uur wat te eten (afhankelijk ook van slaapjes, natuurlijk). Wij eten rond 18 uur en daarna is het nog even spelen, in bad en naar bed, dus rond half 8, 8 uur heeft ze haar laatste fles, met als toetje nog wat bv als ze wil.

Twinkly, dat mijn produktie goed blijft, is natuurlijk wel een groot voordeel, inderdaad. Ik realiseer me niet vaak genoeg hoe gemakkelijk ik het daarmee heb, eigenlijk.
pi_83843213
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:30 schreef miss_sly het volgende:
Wij geven Senna sowieso om de 2-3 uur wat te eten (afhankelijk ook van slaapjes, natuurlijk). Wij eten rond 18 uur en daarna is het nog even spelen, in bad en naar bed, dus rond half 8, 8 uur heeft ze haar laatste fles, met als toetje nog wat bv als ze wil.
Overdag geven we Ko ook om de 2 uur wat, dat gaat automatisch. Het is dat zwevende tussenstukje tussen 6 en 9 waarin ik niet echt iets gaf behalve de bv voor het slapen gaan. Dat tussenstukje varieert trouwens tussen 8 en 10 uur.
pi_83843490
Ssserpente, wat naar dat je productie niet meewerkt zeg
Ik denk, net als een aantal anderen, dat de enige manier om de productie blijvend goed te houden vaker voeden is. Misschien kun je op vrije dagen een paar regeldagen invoeren? Met dit weer is vaker drinken sowieso goed, en wie weet red je daarmee je productie enigszins.
pi_83843585
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:23 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Je hebt ook nog dit
He grappig, bio pap! Binnenkort weer eens neuzen bij de bio supermarkt, die heeft dat vast wel
Ik had er laatst overheerlijke notenbolletjes vandaan (nog niet voor Wolf hoor)
Bedankt v deze tip!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_83843891
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:45 schreef Poppejans het volgende:

[..]

He grappig, bio pap! Binnenkort weer eens neuzen bij de bio supermarkt, die heeft dat vast wel
Ik had er laatst overheerlijke notenbolletjes vandaan (nog niet voor Wolf hoor)
Bedankt v deze tip!
edit: toch maar via de pc ipv via de telefoon ging niet helemaal goed
Laatst heb ik ernaar gezocht bij de Biologische Winkel, maar ze hadden geen avondpap, alleen gewone pap. We hebben wel de rijstebloem van BioBim. Ze kunnen het vast wel bestellen. Bij het Zonnetje hebben ze het ook niet.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:18:00 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_83845230
Twinkly, ik zou gewoon het in de vriezer laten. Als je het nodig hebt, ontdooien en ruiken of het nog goed is (het ruikt echt wel zuur als het bedorven is). Weggooien kun je altijd nog...

Die biobim was toch ook goed te mengen met bv toch?
linkje aan favorieten toevoegt voor de toekomst...
pi_83845308
Lastig, bv uit de vriezer vind ik nu al ongelooflijk smerig ruiken (en smaken) .
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 12:18 schreef Asyniur het volgende:
Die biobim was toch ook goed te mengen met bv toch?
linkje aan favorieten toevoegt voor de toekomst...
Ja, wij gebruiken het om de bv wat in te dikken zodat Niels het uit de tuitbeker kan drinken wanneer ik weg ben.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:44:29 #140
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_83853229
Ik heb eigenlijk nooit meer wat vermeld bij het CB nadat we toen Annicka net twee maanden (!) was te horen kregen dat we haar een half uur mochten laten huilen (en als ze een minuut stil was, begon de telling weer opnieuw. ) Ze hebben niet eens verder gekeken of er medische problemen waren oid.

Ik begin nu weer een beetje optimistisch te zijn, omdat we van CB veranderd zijn. Maar ja, geen idee hoe het zal zijn bij een nieuwe kleine. Ik blijft argwanend.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_83859071
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:48 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik zou het pyjamapapje laten vervallen en gewoon bv geven en dan evt nog een extra nachtvoeding. Dat krikt je productie sneller op dat kolven volgens mij...
Succes
Dat ben ik voor de komende dagen idd van plan. Thanks!
pi_83859248
Sorry, wil even snel reageren en had niet gezien dat er nog meer posts waren.

Het was idd ook mijn plan om de komende dagen, ben nu vier dagen vrij, het papje te laten vallen en evt. weer een nachtvoeding te geven. Om te voorkomen dat m'n productie daarna weer afneemt, wil ik proberen om het pyjamapapje blijvend te laten vallen en evt. weer een late bv te geven rond 2200 uur. En dan maar te hopen dat ze daarop doorslaapt.

Gebroken nachten kan ik nu even niet combineren met m'n werk. Daar is het zo overspannen druk op het moment.. Daarnaast gaat Nils z'n wekker elke ochtend om vijf uur en daarna slaap ik ook niet meer.
pi_83859465
Ik heb ook al pyjamapapjes in de kast staan (kant en klare) maar ik heb het nog nooit gegeven.
Ik weet gewoon nooit wanneer want ze drinkt nog 4 voedingen bij mij. Ik denk dat ik ze pas ga geven als ik met de bv gestopt ben ofzo?
Mijn schema is nog heel simpel met 4 voedingen en ertussendoor fruit en 's avonds groente. Ze slaapt van 20.00 tot 5.30.

succes in ieder geval
zal wel goed komen
quote:
[b]Op vrijdag 9 juli 2010 18:35 schreef
Gebroken nachten kan ik nu even niet combineren met m'n werk. Daar is het zo overspannen druk op het moment..
ja, reisbureau heh, oh nee, wacht ff...uitzendbureau was het !
  vrijdag 9 juli 2010 @ 20:24:45 #144
12913 GreatWhiteSilence
pi_83862311
Druk bij de uitzendbureau's? Dat vind ik altijd wel goed nieuws, al zal ik zelf nooit meer voor een werkgever werken. Het betekent indirect dat ik meer werk zal krijgen...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_83863415
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:45 schreef lily het volgende:
Ik heb ook al pyjamapapjes in de kast staan (kant en klare) maar ik heb het nog nooit gegeven.
Ik weet gewoon nooit wanneer want ze drinkt nog 4 voedingen bij mij. Ik denk dat ik ze pas ga geven als ik met de bv gestopt ben ofzo?
Mijn schema is nog heel simpel met 4 voedingen en ertussendoor fruit en 's avonds groente. Ze slaapt van 20.00 tot 5.30.

succes in ieder geval
zal wel goed komen
[..]

ja, reisbureau heh, oh nee, wacht ff...uitzendbureau was het !
Lekker in de kast laten staan dan. Ik ben er alleen maar aan begonnen omdat ze niet doorsliep. Ws heeft Leah tegen de tijd dat je gestopt bent al geen avondvoeding meer nodig.

Alleen ochtendvoeding geven lijkt me hier trouwens geen optie. Voor de gezelligheid mag ze er best aan hangen, hoor, maar er lijkt weinig meer in te zitten. Zelfs 's ochtends.

Uitzendbureau idd. Dat blauwe. Het is vooral druk met vakantiekrachtaanvragen en zwaaaare onderbezetting. Ik zit alleen het werk te doen dat we voorheen met z'n vieren deden. Misschien heeft dat ook wel invloed op m'n productie. Het is zo onmogelijk druk dat collega's al in huilen zijn uitgebarsten.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 21:04:52 #146
12913 GreatWhiteSilence
pi_83863911
Hulp nodig? Ik kan de administratie wel doen. Ik kan niet tegen huilende mensen, dan wil ik gaan helpen.
pi_83863979
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 20:51 schreef Ssserpente het volgende:
Misschien heeft dat ook wel invloed op m'n productie. Het is zo onmogelijk druk dat collega's al in huilen zijn uitgebarsten.
oh my

dat stress funest kan zijn weet je natuurlijk best.... bah stom...en je doet er niks aan ook nog...

weer succes dan maar met het laten van het pyjamapapje, het zelf voeden om die tijd en'last but not least' het doorslapen van "madam"
pi_83868841
Ssserpente,

Hier is mijn theorie wel bevestigd: madam blieft geen melk die ingevroren is geweest. Ze heeft vandaag op het KDV koelkastverse melk gehad en dat tankte ze zo weg+een beetje KV Ik ga dinsdag beginnen met 4 dagen p/w buitenshuis werken dus dan hoef ik de melk niet meer in te vriezen. Nu alleen nog even afwachten of het kolven op werk ook goed gaat.
pi_83895796
Thanks, Lily. Heb 'r vanavond geen papje gegeven. Wel vanmorgen een beetje, maar na de eerste bv. Ben benieuwd of ze doorslaapt.

Fijn dat je nu iig zeker weet wat de oorzaak is, Octo, dan kun je er wat aan doen. Lente lust gelukkig wel ontdooide melk, maar mij lijkt het ook niks, hoor. Succes met kolven op je werk! Heb je een fijne ruimte?
  zaterdag 10 juli 2010 @ 22:27:59 #150
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83897470
Ssserpente Ik hoop dat het helpt om het pyamapapje even te laten..

Octo, da's goed om te weten! Spannend hoor, weer aan de slag gaan! Succes met kolven

En thnx voor het meedenken allemaal, dikke dikke voor jullie! Ik heb uiteindelijk inderdaad besloten mijn avondvoeding niet op te geven omdat het CB vind dat ik dat moet doen. Ik heb sowieso nog lang niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd en dan is stoppen sowieso al voorbarig. Bovendien denk ik niet dat ik mijn kind kwaad doe door 2 voedingen te blijven geven. Het is nu ook maar 1 iemand die dit heeft gezegd, voor hetzelfde geld krijg ik volgende keer weer heel iemand anders die er anders over denkt ofzo.

Wel hebben we gekeken naar het moment van de voeding nu Tico ons op dit idee bracht en we hebben vanavond de bv gegeven vóór de warme hap en na het rapleyen naar bed gebracht. Ging prima! Omdat we ook op andere punten aan het slapen-gaan-ritueel aan het sleutelen zijn is het best mogelijk dat dit niet van doorlaggevend belang is bij het in slaap vallen, maar het komt sowieso al best practisch uit voor ons, dus dit is best fijn zo. Als Stef 's-nachts wakker wordt blijf ik hem wel gewoon in slaap voeden voor nu, ik zie erg op tegen het 'laat hem maar huilen'-gedoe. Misschien gaan we dat nog wel proberen hoor, maar zoals ik ook al in het baby's-topic zei: het druist zo vreselijk tegen mijn gevoel in. Bovendien heeft hij vannacht geslapen tot kwart over 6 ofzo, dus misschien is nu ook dit wel veranderd. We zien wel even!

Nogmaals dank jullie
3!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')