SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me niet. Het is niet de sport om andere spotters te belemmeren. We voeren de treinenspots in in een grote database en het is juist leuk als jouw trein ook gespot is door iemand anders.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:14 schreef DroefSnor het volgende:
Concurrentie?
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:17 schreef tarantism het volgende:
socios, vrind. Dit gun je niemand. Ik wil je enorm veel sterkte toewansen de komende tijd. En ik hoop dat je snel een nieuw blocknootje volschrijft.
de landelijke registratie database gaat nooit verloren!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
Wat inmiddels online ingevoerd is, is inderdaad natuurlijk niet verloren. Maar heel veel nummers moest ik nog invoeren (en die zijn nu dus wel kwijt).quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:17 schreef tarantism het volgende:
de landelijke registratie database gaat nooit verloren!
Waarom doe je geen aangifte bij de politie die zijn erg scherp op dit soort zaken?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat inmiddels online ingevoerd is, is inderdaad natuurlijk niet verloren. Maar heel veel nummers moest ik nog invoeren (en die zijn nu dus wel kwijt).
Iedere goede treinspotter weet toch dat je het altijd zsm invoeren!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat inmiddels online ingevoerd is, is inderdaad natuurlijk niet verloren. Maar heel veel nummers moest ik nog invoeren (en die zijn nu dus wel kwijt).
Mensen die doen alsof ze met mij neuken.quote:
Dat forum.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:24 schreef Socios het volgende:
[..]
http://www.somda.nl/
Spots en omlopen database
Wat is daar mis mee? Ik weet niet of je alle ingevoerde spots ook kan bekijken als je niet ingelogd bent als user.quote:
Iemand moet het doen!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:31 schreef Soohr het volgende:
Buiten dat het bijzonder kinderachtig is om iemands blocnote af te pakken,
kan ik het niet helpen dit topic met een glimlach te lezen.
Treinnummertjes opschrijven
http://edestad.nl/page/Ni(...)-station.557770.newsquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Ik weet niet of je alle ingevoerde spots ook kan bekijken als je niet ingelogd bent als user.
Socios staat voorquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:24 schreef Socios het volgende:
[..]
http://www.somda.nl/
Spots en omlopen database
Nee dat is stoer.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:24 schreef nieuwebloemenvazin het volgende:
Pf, ga chicks spotten in de kroeg.
http://www.somda.nl/forum(...)tion+Ede-Wageningen/quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:33 schreef tralalala het volgende:
[..]
http://edestad.nl/page/Ni(...)-station.557770.news
Waarom staat dit niet vermeld op het forum?
Is dat Socios?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:36 schreef nieuwebloemenvazin het volgende:
wtf hoe oud zijn deze 2 trouwens
[ afbeelding ]
wel een aardige topicwending,quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:38 schreef nieuwebloemenvazin het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat hij in het uitgaansleven aan dit soort praktijken doet.
Doordeweeks zit hij de hele dag treinnummertjes op te schrijven in kleermakerszit
Wat 'n baas.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:38 schreef nieuwebloemenvazin het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat hij in het uitgaansleven aan dit soort praktijken doet.
Doordeweeks zit hij de hele dag treinnummertjes op te schrijven in kleermakerszit
neenee,quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:43 schreef nieuwebloemenvazin het volgende:
[..]
Dit is leuker dan over treinnummertjes praten
Of wil jij graag horen dat om 14:30 de trein; 0000222SD is vertrokken van amsterdam richting amersfoort, en treinstel 0000034drf hem overneemt op schiphol?
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:43 schreef nieuwebloemenvazin het volgende:
Of wil jij graag horen dat om 14:30 de trein; 0000222SD is vertrokken van amsterdam richting amersfoort, en treinstel 0000034drf hem overneemt op schiphol?
Waar komt eigenlijk heel die obessie met treinen vandaan?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:45 schreef Socios het volgende:
[..]
![]()
Een treinnummer bestaat uit 3 tot 5 cijfers. (soms 6 bij werkzaamheden). Niet met letters erdoor enzo.
Ga dan lekker ergens anders trollen. Socios is bazer dan dit topic doet vermoeden!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:45 schreef nieuwebloemenvazin het volgende:
[..]
Het interesseert me echt geen kanker
Wat een bazen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:54 schreef NietTeVolgen het volgende:
http://www.somda.nl/forum/8750/Opvallende+dingen+29+juni/
godverdomme he
snel een trein koppen, heb je tijd zat om het nummer op te schrijvernquote:
Maar, maar, maar..... Ik zie altijd alleen maar treinen met een 4-cijferig nummer!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:45 schreef Socios het volgende:
[..]
![]()
Een treinnummer bestaat uit 3 tot 5 cijfers. (soms 6 bij werkzaamheden). Niet met letters erdoor enzo.
Ah hier, het eerste slachtoffer van de nazipropaganda is binnen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:27 schreef NotYou het volgende:
TS is een jihadist die het Nederlandse spoornet en het bewegen van treinstellen hierover in kaart brengt ter voorbereiding van een grote aanslag.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:13 schreef Socios het volgende:
Zojuist ging ik, zoals wel vaker, de treinstelnummers noteren van de treinen die bijna zouden vertrekken. Ik loop op het station alle sporen af en noteer alle treinen (om later in te voeren in de landelijke database), wordt mijn bloknootje met alle zojuist genoemde treinnummers erop afgepakt door een of andere malloot.![]()
[...]
En een fototoestel voor het geval er onverwacht een heel bijzondere trein langskomt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:20 schreef stevenmac26 het volgende:
Klap degene de volgende keer met je linnentas want er zit vast wel een pakje wicky appelsap en een bammetje in
Ja, het is leuk als je treinen inderdaad al eerder gezien hebt. En de verzameling is vooral om een landelijke database te creëren waaruit ook weer materieelvoorspellingen gedaan kunnen worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:08 schreef Zeurnietzo het volgende:
Ben je blij als je een trein ergens ziet de je een jaar terug al hebt gezien, of gaat het enkel om alle treinen te verzamelen?
Mensen zoals jij compenseren mijn treinhaat. (traject Amsterdam-Delft)quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, het is leuk als je treinen inderdaad al eerder gezien hebt. En de verzameling is vooral om een landelijke database te creëren waaruit ook weer materieelvoorspellingen gedaan kunnen worden.
Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:52 schreef TSI het volgende:
Mensen zoals jij compenseren mijn treinhaat.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:45 schreef nieuwebloemenvazin het volgende:
[..]
Het interesseert me echt geen kanker
Jazeker, over welk traject gaat het?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:54 schreef TSI het volgende:
Hey wacht eens, kan jij ook verspellen wanneer er op mijn traject virm's rijden?
Nope.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:54 schreef donroyco het volgende:
Stond je gisteren toevallig op Arnhem CS?
Oh, want daar zag ik een treinenfreak foto's maken van een vertrekkende ICE richting Duitsland.quote:
Cool, Amsterdam - delft (trein gaat door naar dordrecht) Afgelopen maandag heen en terug die oude barreltreinenquote:
Ik wil het niet geloven.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:54 schreef NietTeVolgen het volgende:
http://www.somda.nl/forum/8750/Opvallende+dingen+29+juni/
godverdomme he
Pics?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:16 schreef Pinterman het volgende:
Gasten, ik heb zojuist de 3498 van Pvg naar Sdt gespot, wat een leip ding zeg, tjongejongejonge.
Of spring voor een trein zodat we dit soort pauper topics niet meer hebben op FOK!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:27 schreef clowntje69 het volgende:
TS noteert vertragingen![]()
Ga bij NS werken en zorg dat ze op tijd rijden, dan doe je nog wat nuttigs.
Achja.. de één staat een uurtje treinnummers te noteren, de ander zit 4 uur te wachten op een pakje dat niet komt. Ieder z'n hobbyquote:
Neuh. Dat bloknootje is allang de fik in.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:05 schreef Twizu het volgende:
Heb je trouwens al aangifte gedaan TS?
En F1 als je bestolen wordt?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:49 schreef CaptainCookie het volgende:
Druk dan ook af en toe op ctrl+s tijdens het schrijven.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:16 schreef Pinterman het volgende:
Gasten, ik heb zojuist de 3498 van Pvg naar Sdt gespot, wat een leip ding zeg, tjongejongejonge.
HOAX.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:19 schreef Pinterman het volgende:
[ afbeelding ]
Echt, niet normaal coole trein toch?!
Nee, niet alleen de vertragingen, hoor. Alle treinen die te zien zijn. Met of zonder vertraging.quote:
*sput*quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:36 schreef nieuwebloemenvazin het volgende:
wtf hoe oud zijn deze 2 trouwens
[ afbeelding ]
Ja nerd, zo krijg je natuurlijk nooit medelijden. Maar wel kut dat mensen blijkbaar niet van andermans spullen af kunnen blijven.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:51 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
HOAX.
A. Treinstel 3498 bestáát niet eens.
B. De trein afgebeeld op de foto is de Koploper, genummerd met 40xx of 42xx.
C. Genoemde stationsafkortingen bestaan ook niet.
De Sneltrein van 07.46u is treinnummer 2231. Die trein wordt vrijwel altijd met V-IRM. (Nieuwe dubbeldekker met airco)quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:57 schreef TSI het volgende:
Moet de trein van 746 op sloterdijk hebben en terug die van ongeveer 1124. Als een half uur eerder of later een virm is, dan neem ik die zeker. Waar kan ik zo een schema vinden?![]()
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:07 schreef tarantism het volgende:
Socios, aangezien ik in je fobo heb gepost ga ik er van uit dat we vrienden zijn.
Huh wat?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:07 schreef tarantism het volgende:
Socios, aangezien ik in je fobo heb gepost ga ik er van uit dat we vrienden zijn.
Treinen hebben mij altijd al geïnteresseerd.quote:daarom deze vraag: Hoe en wanneer ben je op het idee gekomen om treinen de spotten en alles te noteren.
Foto´s van mooie treinen vind ik belangrijker dan een nummertje. Maar het is gewoon zonde om alles genoteerd te hebben en dan weer kwijt te zijn.quote:Als het je alleen om de schoonheid van de treinen zou gaan, dan zou het noteren onbelangrijk zijn. Uit dit topic blijkt echter dat je erg gehecht bent aan je notities.
Lol.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:15 schreef James1988 het volgende:
Oeh, VIRM in dit topic. Bazentopic.
Dat dus. Waar is het fout gegaan.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:07 schreef tarantism het volgende:
daarom deze vraag: Hoe en wanneer ben je op het idee gekomen om treinen de spotten en alles te noteren. Als het je alleen om de schoonheid van de treinen zou gaan, dan zou het noteren onbelangrijk zijn. Uit dit topic blijkt echter dat je erg gehecht bent aan je notities. verlicht me over het hoe en wat van uwe hobby.
OF open er ene nieuw topic over: Socios' supersprinter topic, waarin je je hobby uit de doeken doet. Dat wordt vast een knaller
Zoals Fok!ken!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:19 schreef BaasD het volgende:
TS spot treinen![]()
Ga iets zinnigs doen met je leven man
Ik ben speciaal heel dichtbij een station gaan wonen zodat ik het treinspotten en FOK!ken goed kan combineren.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:19 schreef Twizu het volgende:
Zoals Fok!ken!
Hey bedankt! Kort omdat; tentamenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:01 schreef Socios het volgende:
[..]
De Sneltrein van 07.46u is treinnummer 2231. Die trein wordt vrijwel altijd met V-IRM. (Nieuwe dubbeldekker met airco)
De Sneltrein van 11.24u (wat blijf je trouwens kort in Delft?!) is vrijwel altijd een DD-AR of mDDM. Oftewel zo´n oude dubbeldekker. Hetzelfde geldt voor een trein die een half uur eerder of later gaat.
Pics van de geparkeerde intercityquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Huh wat?Was dat een serieuse reactie in m´n fobo? Ben jij daadwerkelijk (een leuke) vrouw?
Hoe ervaart een treinspotter een treinstaking?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik ben speciaal heel dichtbij een station gaan wonen zodat ik het treinspotten en FOK!ken goed kan combineren.
Dat valt allemaal wel mee. Ik loop in een minuut naar het station, noteer alle treinen die ik zie en ga weer naar huis. Eén zo´n sessie duurt hooguit een kwartiertje. Iets langer misschien inclusief alle spots online invoeren.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:20 schreef killerbee911 het volgende:
Hoeveel tijd besteed je eigenlijk aan het noteren van trein nummers?
Ok dus misschien een beter idee om het meteen te digitaliseren?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel mee. Ik loop in een minuut naar het station, noteer alle treinen die ik zie en ga weer naar huis. Eén zo´n sessie duurt hooguit een kwartiertje. Iets langer misschien inclusief alle spots online invoeren.
Ja, maar ik ben voor het nostalgische Mat ´64 dat behouden dient te worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:23 schreef TSI het volgende:
Hoes de nieuwe sprinter(SLT toch?) eigenlijk? ten opzichte van de oude? heeft die ook airco?
Dan zou ik ook het spoorboekje mee moeten nemen naar het station om alle treinnummers in op te zoeken. Bovendien zou ik een online verbinding moeten hebben daar.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:38 schreef killerbee911 het volgende:
Ok dus misschien een beter idee om het meteen te digitaliseren?
Dit gaat je doodverwensingen opleverenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben voor het nostalgische Mat ´64 dat behouden dient te worden.
En dat mag, als spotter?quote:Heb zelf nog niet met SLT gereisd.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:51 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
HOAX.
A. Treinstel 3498 bestáát niet eens.
B. De trein afgebeeld op de foto is de Koploper, genummerd met 40xx of 42xx.
C. Genoemde stationsafkortingen bestaan ook niet.
Pwnedquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:55 schreef Bas242 het volgende:
Sdt is Sliedrecht. Voor een treinspotter moet je nog veel leren
[..]
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Neuh. Dat bloknootje is allang de fik in.
Ehm, ja, volgens de lemming, hè.quote:
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:22 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik heb voor het station zijn bloknootje lekker in de fik gestoken! Dat zal hem leren!
Meligheid op het werk kan soms wel eens verkeerd aflopen idd.quote:
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in treinen die vanaf de jaren ´50 op het spoor gekomen zijn. Stoomtreinen boeien mij niet zo.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:07 schreef Kper_Norci het volgende:
Ben je wel eens naar een land geweest waar ze echt ultrasnelle treinen hebben, die 500 km/u gaan, zo'n rlxde monorail ofzo, je weet vast. Niet zo'n kut thalys met zijn gay kleurtje. Of ben je alleen geïnteresseerd in ouwe, langzame treinen?
En dan de bestuurders in die auto's zich helemaal kut voelen omdat ze een ICE trein niet bijhoudenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in treinen die vanaf de jaren ´50 op het spoor gekomen zijn. Stoomtreinen boeien mij niet zo.
Ik kom ook weleens in het buitenland met de trein, ja. Wel binnen Europa vooralsnog. Ik reis het liefst met de InterCityExpress (ICE) dan, zoals te zien in mijn UserIcon. Lekker met 300 km/u door Duitsland knallen en autootjes uitlachen die met max. 200 km/u ons niet bijhouden.
Precies.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:30 schreef Pinterman het volgende:
En dan de bestuurders in die auto's zich helemaal kut voelen omdat ze een ICE trein niet bijhoudenHeb jij ze toch even mooi te pakken!
Goeie, moest echt kankerhard lachenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:16 schreef Pinterman het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik betwijfel de echtheid hiervan, want als het een BOA of agent was mag het alsnog niet zomaar![]()
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:50 schreef .aeon het volgende:
Wat vind je van die veolia treinen, vind ze maar lelijk![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad, ja.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:05 schreef serokwaldeluxe het volgende:
erg he.
Zit liever in een oude brakke trein richting Luik ofzo
Lol, waarom dan wel?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:17 schreef pumpkineater het volgende:
Dit topic mag niet vergeten worden, heb echt smakelijk kunnen lachen.
'k Zit dan liever in een nieuwe hogesnelheidstrein richting Luikquote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:05 schreef serokwaldeluxe het volgende:
[..]
erg he.
Zit liever in een oude brakke trein richting Luik ofzo
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:53 schreef greavy het volgende:Ik sta nooit op illegale plekken te spotten. Gewoon op de perrons.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik betwijfel de echtheid hiervan, want als het een BOA of agent was mag het alsnog niet zomaar![]()
En nee, het werd dus niet door een medewerker afgepakt ofzo.![]()
Die heb ik hier nog niet gezienquote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:29 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Zit dan liever in een nieuwe hogesnelheidstrein richting Luik
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:30 schreef serokwaldeluxe het volgende:
[..]
Die heb ik hier nog niet gezien![]()
En als ik ga dan hoef ik maar een minuutje of 20 te reizen
Aah die!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Eigenlijk geen hogesnelheidstrein maar hij gaat wel 200km/h dus volgens Nederlandse begrippen is het er wel één.
Die lijkt wel verdacht veel op de Arriva-treinenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:50 schreef .aeon het volgende:
Wat vind je van die veolia treinen, vind ze maar lelijk![]()
[ afbeelding ]
Klopt, ze komen ook van dezelfde fabrikant.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:06 schreef NoBody122 het volgende:
Die lijkt wel verdacht veel op de Arriva-treinen
Hoe wonderlijk is die treinenwereld toch, hé!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:07 schreef Socios het volgende:
[..]
Klopt, ze komen ook van dezelfde fabrikant.
Valt mee, er is een aantal fabrikanten waar vervoerders hun treinen bestellen. De Duitse ICE rijdt bijvoorbeeld ook in nagenoeg dezelfde vorm onder een andere naam in Spanje en Rusland.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:09 schreef NoBody122 het volgende:
Hoe wonderlijk is die treinenwereld toch, hé!
Socios,quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb zelf nog niet met SLT gereisd.
Je hebt geen rijbewijs en auto zeker?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:35 schreef Socios het volgende:
[..]
Precies.Kan ik mooi stoer al kauwgompje kauwend uit het raam kijken.
Ik ga er niet achteraan rennen, hoor. Ging zo snel allemaal.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:16 schreef Watertornado het volgende:
Waarom vroeg je trouwens niet je blocnote terug?
Ik had mijn theorie-examen al 3 dagen na mijn 18de gehaald en 19 lessen later had ik mijn rijbewijs. Inmiddels ook auto erbij.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:18 schreef TSI het volgende:
Je hebt geen rijbewijs en auto zeker?
Treinenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:16 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Socios,
Speciaal voor jou een vers gewassen SLT.
[ afbeelding ]
//--
Waarom vroeg je trouwens niet je blocnote terug?
Is een beetje laat, maar toch nog even: Mat '64quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:38 schreef Socios het volgende:
[..]
Heb zelf nog niet met SLT gereisd.
Uhm, nee.quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:30 schreef XtremeNL het volgende:
Socios, Doe jij ook aan DDM donderdag en Virm vrijdag?
Het is nooit te laat om een MAT '64 af te kraken!quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:19 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Is een beetje laat, maar toch nog even: Mat '64![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en toch liever in de trein zitten.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik had mijn theorie-examen al 3 dagen na mijn 18de gehaald en 19 lessen later had ik mijn rijbewijs. Inmiddels ook auto erbij.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:21 schreef sanderman112 het volgende:
Wat is er nou interessant aan om te weten dat trein 1234 naar Baarn rijd om kwart over 10 ?:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S:S
quote:In zijn show "Met een Goudvis naar zee" zei Harrie Jekkers (over treinspotten):
Dan sta je daar bij een of ander klotestationnetje, Woerden of zo, om kwart over zes met je lieslaarzen aan, en dan zeg jij:
"HEEEEE! DE M20001!!! PRECIES OP TIJJJJJD!"
Je kan net zo goed de NS bellen, wat is dat voor gelul?
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:49 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Treinen
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Nee.quote:
Ben je al eens speciaal naar een station afgereisd voor een bepaalde / nieuwe trein? en dat je allemaal collega's tegen kwam?quote:
Dat wel ja.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:31 schreef Haque het volgende:
Ben je al eens speciaal naar een station afgereisd voor een bepaalde / nieuwe trein?
Nope, soms zie je weleens iemand anders fotograferen ofzo, maar verder...quote:en dat je allemaal collega's tegen kwam?
Voor een troll weet ie mij veels teveel van treinspotten, maar noemt ie dingen als 'linnen tasje' wel expres.quote:
Hier:quote:
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:13 schreef Socios het volgende:
Foto´s van mooie treinen vind ik belangrijker dan een nummertje.
Ik neuk jou nietquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:24 schreef Chowi het volgende:
[..]
Mensen die doen alsof ze met mij neuken..
Oh een treinspotter is ie wel, dat weet ik ook wel omdat ik nog steeds in het treintopic komquote:Op woensdag 30 juni 2010 12:48 schreef Westsidee het volgende:
[..]
Voor een troll weet ie mij veels teveel van treinspotten, maar noemt ie dingen als 'linnen tasje' wel expres.
Maar goed, ik snap altijd de ballen trein/vliegtuig-spotters, dus vind ik het eigenlijk wel grappig om eens te lezen wat ze in godsnaam zoal doen tijdens het spotten.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:30 schreef TSI het volgende:
Had vandaag héén en terug de VIRM846 en 1224 (was later weg dan gehoopt
)
Nu nog de nummers van de V-IRM´s erbij en je hebt twee volledige spots voor de database.quote:Op woensdag 30 juni 2010 20:42 schreef pumpkineater het volgende:
Goed zo, houd het schema levend.
o man, ik word helemaal enthousiast.quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:33 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Nu nog de nummers van de V-IRM´s erbij en je hebt twee volledige spots voor de database.
waar vind je in vredesnaam de nummers? die 4cijferige rommel zal wel niet voldoen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:33 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Nu nog de nummers van de V-IRM´s erbij en je hebt twee volledige spots voor de database.
ik kan het niet, maar het zal wel niet zo moeilijk zijn toch ?quote:Op woensdag 30 juni 2010 22:55 schreef Yreal het volgende:
Als je aps kan maken voor de iPhone ben je ook wel een beetje nerd hoor
Zo gaat de charme er toch een beetje vanafquote:Op maandag 5 juli 2010 16:56 schreef Socios het volgende:
Nou goed, ik heb denk ik wel een oplossing gevonden.
Ik kom net ook weer van het station en ik tik de treinnummers in op mijn mobiele telefoon. Ik heb een syntaxis opgebouwd. <Spoornummer> <Treinstelnummer vóór> <Treinstelnummer achter> en dan even de beltoets indrukken. Later thuis bij ´Laats gekozen oproepen´ de nummers achterhalen (keurig de tijd erbij van het ´bellen´) en dan online invoeren.
Opzich valt het nu minder op voor de medetreinreizigers en loop ik gewoon nonchalant langs de treinen met een GSM in mijn hand.
quote:Op maandag 5 juli 2010 16:56 schreef Socios het volgende:
Nou goed, ik heb denk ik wel een oplossing gevonden.
Ik kom net ook weer van het station en ik tik de treinnummers in op mijn mobiele telefoon. Ik heb een syntaxis opgebouwd. <Spoornummer> <Treinstelnummer vóór> <Treinstelnummer achter> en dan even de beltoets indrukken. Later thuis bij ´Laats gekozen oproepen´ de nummers achterhalen (keurig de tijd erbij van het ´bellen´) en dan online invoeren.
Opzich valt het nu minder op voor de medetreinreizigers en loop ik gewoon nonchalant langs de treinen met een GSM in mijn hand.
quote:Op maandag 5 juli 2010 17:16 schreef Socios het volgende:
Tsja, liever met een bloknootje...
Maar goed, ik kan de spots van vanmiddag alsnog met jullie delen:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 5 juli 2010 17:16 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
heftige tabelquote:Op maandag 5 juli 2010 17:16 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
Database aanleggen.quote:Op maandag 5 juli 2010 17:17 schreef Broder het volgende:
Maar wat is daar nou het nut en de lol van als ik vragen mag?
Valt mee, ik kan het wel even uitleggen:quote:Op maandag 5 juli 2010 17:20 schreef Golden_Pauper het volgende:
heftige tabel
En wat heb je er allemaal aan?quote:Op maandag 5 juli 2010 17:27 schreef Socios het volgende:
[..]
Valt mee, ik kan het wel even uitleggen:
Datum en tijd spreekt voorzich: het tijdstip van de gespotte trein
Materieel: het treintype + treinstelnummer
Treinnummer: de nummer van de trein in de diensregeling
Evt. VMA: indien een trein uit meerdere treinstellen bestaat, geeft men aan welk treinstel vooraan reed en welke achteraan. (Evt. nog welke in het midden indien een trein uit 3 treinstellen bestaat). Zijn er nog meer treinstellen, dan geldt een andere invoermethode (laat ik hier even buiten beschouwing)
Spot-locatie: de locatie van de spot. Betreft meestal een station. ´Lw´ is de afkorting van Leeuwarden.
Extra: extra informatie, zoals in dit geval het tijdstip van een trein die momenteel geen dienst heeft (GDST) Ook eventuele vertragingen worden hier vermeld.
Dat je dat niet inziet! OPEN JE OGENquote:
Ensafquote:
Kom je daar ook vaak, ja?quote:Op maandag 5 juli 2010 17:51 schreef Ensaf het volgende:
Station Leeuwarden!
quote:
Ensaf en chewbacca_maatschappij in 1 topic. Nu alleen kwiwi nog en dit is een ultiem kwaliteitstopic.quote:
Ik zat in zo'n stom Arrivatreintje, ik geloof de Belcampo als ik me niet vergis.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Misschien heb ik je trein wel genoteerd.
Hoe laat ongeveer?quote:Op maandag 5 juli 2010 20:51 schreef Ensaf het volgende:
Ik zat in zo'n stom Arriva Deutsche Bahn treintje, ik geloof de Belcampo als ik me niet vergis.
Sneltrein naar Groningen, ik geloof van 14.05.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:55 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoe laat ongeveer?
Alle treinen van Deutsche Bahn tussen 14.45u en 15.05u heb ik genoteerd.
quote:
quote:
Er rijden geen sneltreinen om 14.05, dat is namelijk de stoptreinquote:Op maandag 5 juli 2010 21:11 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Sneltrein naar Groningen, ik geloof van 14.05.
Ik vraag mij wel af of er nog meer treinspotters zijn op FOK! Ik ben echt niet de enige.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:29 schreef HostiMeister het volgende:
Is dit nou echt een verzameltopic geworden voor trieste trein toeters?
Hij heeft 'm al 8x beantwoord manquote:Op woensdag 7 juli 2010 18:59 schreef Maatie het volgende:
Na een boom van vijf pagina's zijn we er nog steeds niet achter wat het nut is van het noteren van die info. TS ontwijkt te vraag of beantwoord 'em niet. Slotje op z'n plaats imo, of verplaatsen naar ONZ.
Beter van niet, dit soort dingen houd die mensen tenminste nog bezig..quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:38 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Ik hoop dat de NS hun treindatabase ooit nog eens online gooit om de treinspotters met hun schema's eens flink te trollen en al hun 'noeste werk' overbodig maakt.
Nee, maar er is wel een lemming gemaakt hiervan.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:02 schreef El_Liberaliste het volgende:
Alleen al op basis van de OP móet dit wel een lemming zijn.
Ja ik las het topic net door en kwam tot de conclusie dat het serieus was. Moet zeggen dat het aanvankelijk wat kansloos leek maar jullie zijn wel echt dedicated en dat is dan wel weer tof, kunnen ze je bij de NS geen baan aanbieden? Want je weet veel meer van hun materieel dan zijzelf volgens mijquote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:05 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, maar er is wel een lemming gemaakt hiervan.
Ik zou dolgraag bij NS willen werken. Althans bij het niet-rijdend personeel. Duizend euro voor diegene die een toffe baan regelt voor mij.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:14 schreef El_Liberaliste het volgende:
Moet zeggen dat het aanvankelijk wat kansloos leek maar jullie zijn wel echt dedicated en dat is dan wel weer tof, kunnen ze je bij de NS geen baan aanbieden? Want je weet veel meer van hun materieel dan zijzelf volgens mij
De 528 was de Vrijheidstrein die door heel Nederland reed eind april/ begin mei.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:15 schreef Frannhere het volgende:
Jammer van de 528... Die had toch die bak van een V?
Ja, serieus, hoor.quote:
Deal. Hoever van huis ben je bereid te reizen?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:15 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik zou dolgraag bij NS willen werken. Althans bij het niet-rijdend personeel. Duizend euro voor diegene die een toffe baan regelt voor mij.
Prutser. Dat was Plan T 520.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:17 schreef Socios het volgende:
[..]
De 528 was de Vrijheidstrein die door heel Nederland reed eind april/ begin mei.
Boeiend, TS doet gewoon iets wat hij leuk vindt. Wat kan het jou nou schelen? Jij hebt vast ook je hobbies.quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:59 schreef Maatie het volgende:
Na een boom van vijf pagina's zijn we er nog steeds niet achter wat het nut is van het noteren van die info. TS ontwijkt te vraag of beantwoord 'em niet. Slotje op z'n plaats imo, of verplaatsen naar ONZ.
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:49 schreef rijsttafel het volgende:
Ik snap dit wel, ookal zijn vliegtuigen zo'n 100 keer toffer. Een mannelijke hobby, maar niet erg mannelijk dat je diegene die je blocnote jatte niet hebt achtervolgd.
Liefst in Leeuwarden. Eventueel Groningen of Zwolle. Utrecht gaat ´m bijvoorbeeld niet worden.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 00:42 schreef Yreal het volgende:
Deal. Hoever van huis ben je bereid te reizen?
Haha, nee, dat was ik niet.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 02:34 schreef Omniej het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst een treinenspotter gespot. Zat ook met een kladblokje op een bankje pal onder mijn raam. Moest meteen aan dit topic denken.
Zeg me alsjeblieft dat jij niet in Amsterdam was vandaag, Socios.
quote:
quote:
Ze spotten jou ook wel, maar ze zetten dan in hun lokale database dat jij een treinspotter bent.quote:
Nou, wie weet ken je 'm.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Haha, nee, dat was ik niet.![]()
Misschien iemand van hier: http://www.somda.nl/forum(...)eb+jij+al+gespot%3F/
We kunnen wel een topic openen "Spot de spotter"quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:22 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nou, wie weet ken je 'm.
[ afbeelding ]
Hij moet gisteren rond 13:45 op station Bijlmer/Arena een trein hebben gespot.
Ok.. Laat ik me even verbeteren momentje....quote:
Oh oke! Ik dacht al dat je treinspotters wilde doodmake.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 12:42 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Ok.. Laat ik me even verbeteren momentje....
*Haalt diep adem.. en concentreert zich..*
Dood maken die mensen die het hebben gejat!
Zo.
Je fascinatie voor treinen vind ik de ware klacht.quote:Zojuist ging ik, zoals wel vaker, de treinstelnummers noteren van de treinen die bijna zouden vertrekken. Ik loop op het station alle sporen af en noteer alle treinen (om later in te voeren in de landelijke database)
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:13 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Is dit topic nog steeds bezig?
ja.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:13 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Is dit topic nog steeds bezig?
quote:
quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:45 schreef 9611Niels het volgende:
Dit topicnummers van treinen opschrijven
deze kick
weggaan vanwege een nieuwe layout
terugkomen
Socios gevenquote:
SwJ?quote:Op zondag 2 januari 2011 19:58 schreef Maroon het volgende:
Had TS nou met die ene mod uit ONZ geneukt?
Ff fappen brb.quote:Op zaterdag 1 januari 2011 12:55 schreef Bundesrepublik het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig nieuwjaar.
Nee Socios komt uit Friesland.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:14 schreef Belle_Elle het volgende:
Is Socios die ouwe baas (bril, baard, geen snor) die altijd met zijn fototoestel treinen zit te spotten bij Dordrecht-Zuid?
quote:Op vrijdag 31 december 2010 19:45 schreef 9611Niels het volgende:
Dit topicnummers van treinen opschrijven
deze kick
weggaan vanwege een nieuwe layout
terugkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |