Ik denk niet dat Robben van rechts veel voorzetten zal proberen te geven.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:43 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Een zéér sterk punt dat je noemt. Maar zou Robben dat dan niet kunnen? Elke keer hetzelfde geniale kunstje gaat tegen de Brazilianen denk ik niet werken. ( zeg me als je daarover anders denkt )
Wellicht niet nee. Maar elke keer naar binnen gaat niet vaak lukken tegen de Brazilianen.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Robben van rechts veel voorzetten zal proberen te geven.
Het hoeft maar 1 of 2 keer te lukken.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:43 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Een zéér sterk punt dat je noemt. Maar zou Robben dat dan niet kunnen? Elke keer hetzelfde geniale kunstje gaat tegen de Brazilianen denk ik niet werken. ( zeg me als je daarover anders denkt )
Dus.... Kuyt naar rechts en Robben naar links als Huntelaar invalt?quote:Op maandag 28 juni 2010 23:48 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Wellicht niet nee. Maar elke keer naar binnen gaat niet vaak lukken tegen de Brazilianen.
quote:Op maandag 28 juni 2010 23:48 schreef peaceman het volgende:
Wat mij betreft gaan we op z'n Duits naar de halve finale.
Hij zal langs Bastos moeten gaan ja, zodra hij naar binnen gaat en Juan of Lucio tegenkomt, wordt het al wat lastiger.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:48 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Wellicht niet nee. Maar elke keer naar binnen gaat niet vaak lukken tegen de Brazilianen.
Dit is dus wat ik bedoel. De reactie van gemiddelde Nederlander.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:38 schreef Caesu het volgende:
oranje-koorts breekt wel aardig uit nu.
vind ik ook wel leuk.
zie alleen een beetje op tegen kater na verlies.
quote:Op maandag 28 juni 2010 23:47 schreef Torrio het volgende:
Het kan, ik hoop het, maar zie het niet gebeuren.
Over de kant bij Bastos en Juan liggen er sowieso kansen voor Robben.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:43 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Nee, want die verdedigers zijn zo enorm goedquote:Op maandag 28 juni 2010 23:48 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ja, maar Bastos is ook wel snel. Wel benieuwd naar het duel Robben - Bastos.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:49 schreef Torrio het volgende:
[..]
Hij zal langs Bastos moeten gaan ja, zodra hij naar binnen gaat en Juan of Lucio tegenkomt, wordt het al wat lastiger.
Juan en Lucio hebben allebei de draaicirkel van een mammoettanker, dat moet echt wel mogelijk zijn voor Robben hoor.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:49 schreef Torrio het volgende:
[..]
Hij zal langs Bastos moeten gaan ja, zodra hij naar binnen gaat en Juan of Lucio tegenkomt, wordt het al wat lastiger.
Beste post tot nu toe in 3 topics.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:47 schreef golfer het volgende:
Ja, dat kan. Net als in 1974 toen we ook kansloos werden geacht.
Qua techniek en individuele klasse hoeft Nederland echt niet onder te doen aan Brazilië.
Fysiek en qua loopvermogen acht ik Brazilië iets sterker dan Nederland, maar dat kan je tactisch oplossen door je erg goed op te stellen en gegroepeerd te spelen.
Als Nederland eindelijk eens gewoon op de top van z'n kunnen gaat spelen acht ik ons echt zeker niet kansloos en moeten we van Brazilië kunnen winnen.
Ach, als geheel is de verdediging van Brazilië toch niet slecht denk ik.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:49 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nee, want die verdedigers zijn zo enorm goedRobben flikte het wekelijks tegen Bundesliga en Champions League tegenstanders, maar nu tegen een team wat kwalitatief minder is zal dat niet vaak lukken natuurlijk
Bastos is van origine geen echte verdediger, met passeren zal Robben geen moeite hebben. Bastos is een beetje als v/d Wiel, aanvallend wat beter dan verdedigend.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:50 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ja, maar Bastos is ook wel snel. Wel benieuwd naar het duel Robben - Bastos.
Jeps. Hopelijk kan Robben gebruik maken van de ruimte die er zou moeten komen te liggen.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:49 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Over de kant bij Bastos en Juan liggen er sowieso kansen voor Robben.
Nee, want Kuyt moet Maicon intomen.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus.... Kuyt naar rechts en Robben naar links als Huntelaar invalt?
Nee, maar ik vind ze niet veel beter, als ze dat al zijn, dan die van Nederland. En tis ook niet alsof je met Dennis Rommedahl en Jonaas Kolkka komt te spelen, Nederland hééft wel wat voorin lopen natuurlijk.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:50 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ach, als geheel is de verdediging van Brazilië toch niet slecht denk ik.
Dank u. Ik heb er dan ook een beetje kijk op na een jaar of 56.quote:
quote:Op maandag 28 juni 2010 23:48 schreef peaceman het volgende:
Wat mij betreft gaan we op z'n Duits naar de halve finale.
Van origine is Bastos toch een middenvelder?quote:Op maandag 28 juni 2010 23:51 schreef Torrio het volgende:
[..]
Bastos is van origine geen echte verdediger, met passeren zal Robben geen moeite hebben. Bastos is een beetje als v/d Wiel, aanvallend wat beter dan verdedigend.
Eerlijk gezegd vind ik alleen Maicon echt een wereldtopper. Ik zie ook vooral op tegen de momenten dat hij opkomt over rechts en tegenover Gio komt.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:50 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ach, als geheel is de verdediging van Brazilië toch niet slecht denk ik.
Laat Nigel de Jong Maicon maar de tribune in schieten...quote:
Dus zorgen dat ie niet kan opkomen en hem met Elia bezig laten blijven als verdediger.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:52 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik alleen Maicon echt een wereldtopper. Ik zie ook vooral op tegen de momenten dat hij opkomt over rechts en tegenover Gio komt.
Dat dus. Hoewel Gio vandaag wel goed speelde moet ik zeggen. Pass bij de 2-0 kwam ook van hemquote:Op maandag 28 juni 2010 23:52 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik alleen Maicon echt een wereldtopper. Ik zie ook vooral op tegen de momenten dat hij opkomt over rechts en tegenover Gio komt.
Ja, vaak nog aanvallend middenvelder ook, dus Bastos zal niet zo probleem zijn gelukkig. Denk alleen dat de meeste mensen Juan en Lucio onderschatten, vooral Lucio vind ik een complete verdediger en terechte aanvoerder. Alleen jammer van z'n gejank af en toe.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:52 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Van origine is Bastos toch een middenvelder?
Elia absoluut niet in de basis. Van Marwijk liet Kuyt niet voor niks al op links opdraven vanmiddag. Die moet Maicon gaan intomen. Elia kan maar één truukje en als dat truukje er niet uitkomt (vandaag was ook niet overtuigend) dan heb je geen klap aan hem. Kuyt is van veel meer waarde voor Nederland.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:51 schreef golfer het volgende:
Van Persie op de bank laten beginnen.
Voorhoede: Elia op links, Huntelaar in het midden, Robben op rechts.
Met Rommedahl zou wellicht handig zijn.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:52 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind ze niet veel beter, als ze dat al zijn, dan die van Nederland. En tis ook niet alsof je met Dennis Rommedahl en Jonaas Kolkka komt te spelen, Nederland hééft wel wat voorin lopen natuurlijk.
Wat denk je van Luis Fabiano? Die man schiet ze er van alle hoeken in en niet alleen bij Brazilie. Bij Sevilla heeft hij elke wedstrijd wel 1 of 2 grote kansen, hoe slecht de rest van de ploeg ook speelt.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:52 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ik krijg steeds de indruk dat ze niet zoveel vertrouwen in Elia hebben.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:51 schreef golfer het volgende:
Van Persie op de bank laten beginnen.
Voorhoede: Elia op links, Huntelaar in het midden, Robben op rechts.
Misschien dat zowel Kuyt als Elia hem bezig kunnen houden aan de linkerkant. Of is dit een rare gedachte?quote:Op maandag 28 juni 2010 23:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus zorgen dat ie niet kan opkomen en hem met Elia bezig laten blijven als verdediger.
De rest vind je prut? Nah, nu moet ik zeggen dat ik je wel gelijk moet geven eigenlijk. Door de grote passen van Lucio naar voren lijkt het vaak nog wat, maar feitelijk is dat eigenlijk gewoon niet zo.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:52 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Als dit de gemiddelde Nederlander was had je wel meer van dit soort reacties gelezen, niet?quote:Op maandag 28 juni 2010 23:49 schreef Stali het volgende:
[..]
Dit is dus wat ik bedoel. De reactie van gemiddelde Nederlander.
Alleen hierom ga je al niet voetballen, het is in Nederland per definitie paarlen voor de zwijnen..
Ja laten we 2 man op een rechtsback zetten.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:55 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Misschien dat zowel Kuyt als Elia hem bezig kunnen houden aan de linkerkant. Of is dit een rare gedachte?
Mwha, zo gek is dat niet.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:55 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Misschien dat zowel Kuyt als Elia hem bezig kunnen houden aan de linkerkant. Of is dit een rare gedachte?
Dat is wel een probleemgevalletje die slim afwisselend opgevangen moet worden door Mathijssen en Heitinga.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:54 schreef Torrio het volgende:
Wat denk je van Luis Fabiano? Die man schiet ze er van alle hoeken in en niet alleen bij Brazilie. Bij Sevilla heeft hij elke wedstrijd wel 1 of 2 grote kansen, hoe slecht de rest van de ploeg ook speelt.
Elia is de enige die Maicon zou kunnen intomen. Want Maicon zal weinig aanvallende neigingen hebben met een snelle speler als Elia tegenover zich.quote:
Op zich niet, maar Brazilië is te goed om twee man op te offeren, daarbij moet Elia gewoon op de bank beginnen!quote:Op maandag 28 juni 2010 23:55 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik kom wel buiten.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:56 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Als dit de gemiddelde Nederlander was had je wel meer van dit soort reacties gelezen, niet?
Eens. Gebeurt dat wel, tsja, dan is het hopen op het Engeltje op de lat.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is wel een probleemgevalletje die slim afwisselend opgevangen moet worden door Mathijssen en Heitinga.
Maar er vooral voor zorgen dat ie geen aanvoer krijgt via de middenvelders en Kaka.
Mathijssen kan heel goed 90 minuten zich focussen op 1 man, en als hij dan ook nog eens rugdekking krijgt van Heitinga moet die toch te controleren zijn. En zeker als je daarvoor ok nog de Jong/van Bommel hebt staan.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is wel een probleemgevalletje die slim afwisselend opgevangen moet worden door Mathijssen en Heitinga.
Maar er vooral voor zorgen dat ie geen aanvoer krijgt via de middenvelders en Kaka.
Je onderschat Kuyt...quote:Op maandag 28 juni 2010 23:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Elia is de enige die Maicon zou kunnen intomen. Want Maicon zal weinig aanvallende neigingen hebben met een snelle speler als Elia tegenover zich.
Klopt. Trouwens, over Elia: daar heb ik altijd de indruk bij dat hij te geforceerd zich wil bewijzen.quote:Op maandag 28 juni 2010 23:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Op zich niet, maar Brazilië is te goed om twee man op te offeren, daarbij moet Elia gewoon op de bank beginnen!
Precies, plus het feit dat Elia geniaal voorin kan zijn, maar verdedigend geen zak voorstelt. Als Maicon maar een klein gaatje ziet neemt hij dat risico zonder nadenken en dan is hij weg. Kuijt kan je 90 minuten lang in Maicon's face laten spelen, en dan kan hij alsnog zelf aanvallen.quote:
Absoluut waar. 1 goede invalbeurt en 'men' denkt dat ie basiswaardig is..quote:Op maandag 28 juni 2010 23:59 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Klopt. Trouwens, over Elia: daar heb ik altijd de indruk bij dat hij te geforceerd zich wil bewijzen.
Ja precies en dat is hij dus nog niet. Wellicht komt dat nog, maar in zo'n belangrijke wedstrijd voor het hele land Nederland zeker niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Absoluut waar. 1 goede invalbeurt en 'men' denkt dat ie basiswaardig is..
Zelfs Van der Vaart is nog beter voor de stabiliteit in de ploeg.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:02 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ja precies en dat is hij dus nog niet. Wellicht komt dat nog, maar in zo'n belangrijke wedstrijd voor het hele land Nederland zeker niet.
En het probleem is dat Elia bij een basis plaats in deze wedstrijd echt een team opdracht meekrijgt en ik denk dat Elia op zijn sterkst is met niets aan zijn hoofd dat hij vrijuit kan voetballen, dus veel beter in te zetten als je moet forceren of als je op de counter gaat spelen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:02 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ja precies en dat is hij dus nog niet. Wellicht komt dat nog, maar in zo'n belangrijke wedstrijd voor het hele land Nederland zeker niet.
Van der Vaart op een verkeerde positie is idd nog beter voor de stabiliteit in de ploeg. Zowiezo vind ik, als Van der Vaart speelt, er een bepaalde rust heerst bij Nederland. Ik kan het eigenlijk niet zo héél goed uitleggen. Wellicht iemand die het begrijpt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zelfs Van der Vaart is nog beter voor de stabiliteit in de ploeg.
Veel te sterk zelfs..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:05 schreef Dawwa het volgende:
Brazilie is veel te sterk
Laten we het wel realistisch houden
Hij is inderdaad niet zo grillig hij is zelf ook wat rustiger en doet meestal geen domme dingen. En kan goed jagen op de backs.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:05 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Van der Vaart op een verkeerde positie is idd nog beter voor de stabiliteit in de ploeg. Zowiezo vind ik, als Van der Vaart speelt, er een bepaalde rust heerst bij Nederland. Ik kan het eigenlijk niet zo héél goed uitleggen. Wellicht iemand die het begrijpt.
Ik begrijp het wel, alleen vind ik dat hij beter in zijn positie moet blijven als ie aan de linkerkant wordt gezet.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:05 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Van der Vaart op een verkeerde positie is idd nog beter voor de stabiliteit in de ploeg. Zowiezo vind ik, als Van der Vaart speelt, er een bepaalde rust heerst bij Nederland. Ik kan het eigenlijk niet zo héél goed uitleggen. Wellicht iemand die het begrijpt.
Nou ja, jammer? In wat jij zegt, heb je wel gelijk, maar er is nog een andere kant van de medaille.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:06 schreef DrDentz het volgende:
Wel jammer dat ze al die volgevreten vedetten thuisgelaten hebben. Ronaldinho, Adriano, Ronaldo.. die gaan echt niet achter een Van der Wiel en Elia aanhollen.
Heerlijk om zulke posts terug te lezen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:01 schreef Confetti het volgende:
Wat een trieste selectie heeft Brazilië ook eigenlijk.![]()
Kaka over-the-hill..Robinho die niet eens het niveau van de EPL aankan.
Melo![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nee, die gaan er vroeg uit.
Inderdaad beter dat Blatter die wedstrijd aflast en Brazilië automatisch doorlaat geen eer te behalen.quote:
In hun goede tijd bedoel je? Ja dan wel. Maar nu niet joh. Die gasten hebben allemaal een dikke pens.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:07 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Nou ja, jammer? In wat jij zegt, heb je wel gelijk, maar er is nog een andere kant van de medaille.
Ronaldinho, Adriano en Ronaldo zouden zo door de Nederlandse defensie wandelen, dus tsja..
Ah ok, op die manier.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel, alleen vind ik dat hij beter in zijn positie moet blijven als ie aan de linkerkant wordt gezet.
Ach hij zal wel een scheidsrechtersfoutje geinitieerd hebben...quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:07 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Inderdaad beter dat Blatter die wedstrijd aflast en Brazilië automatisch doorlaat geen eer te behalen.
Oh really?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:01 schreef Torrio het volgende:
[..]
Precies, plus het feit dat Elia geniaal voorin kan zijn, [b]maar verdedigend geen zak voorstelt[/b].
Ja ok, wellicht leef ik nog wat teveel in het verleden. Alhoewel ik Ronaldinho toch een behoorlijk seizoen heb zien draaien. Die zou in dit Brazilië zeker niet misstaan en heeft nog niet zo'n buikje.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:08 schreef DrDentz het volgende:
[..]
In hun goede tijd bedoel je? Ja dan wel. Maar nu niet joh. Die gasten hebben allemaal een dikke pens.
Dat is wel mijn grootste vrees dat Nederland echt weer iets overkomt domme rode kaart, vroege penalty etc. In elk geval iets met onrecht daar vrees ik voor. En dat Brazilië zich daarna met de reet tegen de 16 gaat plakken.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ach hij zal wel een scheidsrechtersfoutje geinitieerd hebben...
Ik vind ook niet dat ie linksbuiten moet staan, maar meer tussen 2 posities in (linksmidden en linksbuiten).Volgens mij zou hij dat echt wel goed kunnen, nadeel is dat je dan Van Bronkhorst nodig hebt voor de aanvallende impulsen/voorzetten.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:08 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ah ok, op die manier.Maar linksbuiten hoort Van der Vaart eigenlijk nooit meer gezet te worden. Ook niet als noodoplossing. Gewoon op het middenveld, maar dit is mijn bescheiden mening.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:07 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Nou ja, jammer? In wat jij zegt, heb je wel gelijk, maar er is nog een andere kant van de medaille.
Ronaldinho, Adriano en Ronaldo zouden zo door de Nederlandse defensie wandelen, dus tsja..
Nja, dit is niet meer de Robinho die hij was. Zelfde voor Káka. Nog steeds is Kaka enorm goed, maar hij heeft ook zijn beste tijd gehad natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:07 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Heerlijk om zulke posts terug te lezen.
Mwah, ik vind Kaka ook behoorlijk dreigend. Hij beheerst nog steeds de perfecte steekpass.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:09 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ja ok, wellicht leef ik nog wat teveel in het verleden. Alhoewel ik Ronaldinho toch een behoorlijk seizoen heb zien draaien. Die zou in dit Brazilië zeker niet misstaan en heeft nog niet zo'n buikje.![]()
Eigenlijk is het toch een drama als je Kaka zo ziet voetballen, dat Ronaldinho er ook had kunnen staan? Met Ronaldinho had het vrijdag pas écht een levendige wedstrijd kunnen worden.
Jeps.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik vind ook niet dat ie linksbuiten moet staan, maar meer tussen 2 posities in (linksmidden en linksbuiten).Volgens mij zou hij dat echt wel goed kunnen, nadeel is dat je dan Van Bronkhorst nodig hebt voor de aanvallende impulsen/voorzetten.
Ronaldinho heeft een redelijk seizoen achter de rug en in die vorm kan hij het elke defensie lastig maken. Veel meer als Kaka dit WK al heeft getoond. Op die paar momenten van Kaka dan na, heeft hij niets laten zien. Ja, zich aanstellen vandaag.quote:
Verklaar.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:10 schreef Dawwa het volgende:
Nederland gaat net als Chile met 3-0 verliezen
Kaka bijgelovig? Dan heb je dat van een bron vernomen die het niet goed wist. Kaka is voluit Christen en beleid dat ook.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:14 schreef DrDentz het volgende:
Kaka is heel bijgelovig hoorde ik. Die moet je ontregelen. Zwarte katten langs hem laten lopen en ladders neerzetten.
Fullscreen bloedende Jezus dus op de schermen in het stadion.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:18 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Kaka bijgelovig? Dan heb je dat van een bron vernomen die het niet goed wist. Kaka is voluit Christen en beleid dat ook.
Jeps, dat zal hem uit zijn wedstrijd halen. Alhoewel, moet Nederland nu écht bang zijn voor een aanstellende Kaka, die dit WK niets presteert?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:19 schreef Torrio het volgende:
[..]
Fullscreen bloedende Jezus dus op de schermen in het stadion.
Nope, Kaka is met Ronaldo tot nu toe de grootste faler dit WK.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:20 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Jeps, dat zal hem uit zijn wedstrijd halen. Alhoewel, moet Nederland nu écht bang zijn voor een aanstellende Kaka, die dit WK niets presteert?
Dan heb je wellicht gelijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:20 schreef DrDentz het volgende:
Nouja hij is 'superstitious', daar valt het geloof in een god ook onder.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:21 schreef Torrio het volgende:
[..]
Nope, Kaka is met Ronaldo tot nu toe de grootste faler dit WK.
Ik kan mij herinneren dat jij altijd pessimistisch was over de resultaten van NL tegen slowakije etc etc. Als dat zo is, wijzig dan aub even je mening over Brazilie. Het lot lijkt zich namelijk steeds tegen jouw te kerenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:26 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Ik zeg: 4-0 voor Nederland, waarbij Robben alle doelpunten maakt....wel nog voor de rust natuurlijk. Daarna gaat Robben door en maakt hij er nog twee. Historische einduitslag tussen deze twee absolute grootheden. Dat zeg ik iedereen.![]()
![]()
BIJGELOVIG.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:28 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat jij altijd pessimistisch was over de resultaten van NL tegen slowakije etc etc. Als dat zo is, wijzig dan aub even je mening over Brazilie. Het lot lijkt zich namelijk steeds tegen jouw te keren
Ow kut, dan stap ik daar NU van af.quote:
dat 23 duels ongeslagen geeft je niets als je met 2 - 0 het veld afgetikt wordt tegen brazilie. Nederland heeft niet echt enorme tegenstanders gehad tot nu toe. Het is enorm belangrijk dat we wederom goed de wedstrijd controleren en snel scoren.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:29 schreef Paul-89 het volgende:
Daarbij hebben we gewoon een ontzettend stabiele ploeg (23 duels ongeslagen,weinig doelpunten tegen) daarbij een vrachtwagen aan ervaring daarbovenop voorin een hoop onverspelbaarheid. Ik denk dat het voor Brazilië een hele grote kluif gaat worden en heb er alle vertrouwen in.
Dat gaat gebeuren. Ik ben er zeker van. Robben komt tot volledige ontbolstering.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:31 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
dat 23 duels ongeslagen geeft je niets als je met 2 - 0 het veld afgetikt wordt tegen brazilie. Nederland heeft niet echt enorme tegenstanders gehad tot nu toe. Het is enorm belangrijk dat we wederom goed de wedstrijd controleren en snel scoren.
Ik zal niet eens weten wanneer de laatste nederlaag was?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:29 schreef Paul-89 het volgende:
Daarbij hebben we gewoon een ontzettend stabiele ploeg (23 duels ongeslagen,weinig doelpunten tegen) daarbij een vrachtwagen aan ervaring daarbovenop voorin een hoop onverspelbaarheid. Ik denk dat het voor Brazilië een hele grote kluif gaat worden en heb er alle vertrouwen in.
Nee klopt maar zulke dingen toont wel aan dat het gewoon een stabiele/goede ploeg is en ze dus genoeg zelfvertrouwen zullen hebben. En de ervaring in het elftal vind ik enorm belangrijk, jongens als Kuyt, Sneijder, De Jong, van Persie, van Bommel, Robben etc.. hebben nu de leeftijd en genoeg ervaring in de top om te weten hoe het er aan toe gaat in zulke wedstrijden, het is zeg maar 'niets nieuws' natuurlijk je went er nooit aan maar andere jaren was de ploeg vaak wat grilliger/ beetje onervaren en liet zich intimideren/uitlokken. Daarbij lijken me Cocu en F. de Boer ook nuttige krachten deze dagen, ze kunnen denk ik de groep perfect op scherp zetten gezien hun ervaring met de 1/2 finale tegen de Brazilianen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:31 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
dat 23 duels ongeslagen geeft je niets als je met 2 - 0 het veld afgetikt wordt tegen brazilie. Nederland heeft niet echt enorme tegenstanders gehad tot nu toe. Het is enorm belangrijk dat we wederom goed de wedstrijd controleren en snel scoren.
2008 van Australiëquote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:34 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ik zal niet eens weten wanneer de laatste nederlaag was?
Was dat dan die uitwedstrijd toen Van der Wiel naar een concert van die rapper moest?quote:
Ben ik met je eens. Maar eigenlijk, hoe frustrerend ook, gaat het hoogstwaarschijnlijk aan factoren liggen zoals 'geluk' 'fitheid' 'kansen afmaken'. Ik denk echt dat het een 50/50 is.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:36 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Nee klopt maar zulke dingen toont wel aan dat het gewoon een stabiele/goede ploeg is en ze dus genoeg zelfvertrouwen zullen hebben. En de ervaring in het elftal vind ik enorm belangrijk, jongens als Kuyt, Sneijder, De Jong, van Persie, van Bommel, Robben etc.. hebben nu de leeftijd en genoeg ervaring in de top om te weten hoe het er aan toe gaat in zulke wedstrijden, het is zeg maar 'niets nieuws' natuurlijk je went er nooit aan maar andere jaren was de ploeg vaak wat grilliger/ beetje onervaren en liet zich intimideren/uitlokken. Daarbij lijken me Cocu en F. de Boer ook nuttige krachten deze dagen, ze kunnen denk ik de groep perfect op scherp zetten gezien hun ervaring met de 1/2 finale tegen de Brazilianen.
Nee,quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:40 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Was dat dan die uitwedstrijd toen Van der Wiel naar een concert van die rapper moest?Kan me niks meer herinneren van die nederlaag.
Nederland heeft wel Frankrijk en Italie verslagen in 2008 wat misschien duidt op het feit dat we extra goed spelen tegen goede teams?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:39 schreef DrDentz het volgende:
Nederland is wel een echte reuzendoder dan hè. Poe poe. Het onbeduidende "The Netherlands", dat waarschijnlijk ergens tussen Polen en Finland ligt, schakelt het machtige Brazilië uit. Ik zie het al helemaal voor me.
Volgens mij was dat later. Stuk later zelfs.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:40 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Was dat dan die uitwedstrijd toen Van der Wiel naar een concert van die rapper moest?Kan me niks meer herinneren van die nederlaag.
zo goede teams waren het niet achteraf gezien, kijk wat ze daarna gepresteerd hebben. zet onze overwinning wel in perspectiefquote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:42 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Nederland heeft wel Frankrijk en Italie verslagen in 2008 wat misschien duidt op het feit dat we extra goed spelen tegen goede teams?
Het is inderdaad waar, ik zie ook niet snel een afgetekende winnaar in de trant van 3-0 . Ik verwacht eerder een 1-1/ 2-1 en dan inderdaad door iets gelukkigs de winnende. En daarbij een open wedstrijd zie ik het ook niet worden gek genoeg is dit Brazilië daar te behoudend voor puur resultaat voetbal, knap dat Dunga dat erin heeft gekregen dat dan weer wel maar ja wat wil je met 3 VM's.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:41 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar eigenlijk, hoe frustrerend ook, gaat het hoogstwaarschijnlijk aan factoren liggen zoals 'geluk' 'fitheid' 'kansen afmaken'. Ik denk echt dat het een 50/50 is.
Als je die wedstrijden terug ziet zie je ook dat echt alles meezit, dat moeten we gewoon weer eens hebben.. en iedere bal die Robben nu schiet is levensgevaarlijk, ik geloof er in!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:42 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Nederland heeft wel Frankrijk en Italie verslagen in 2008 wat misschien duidt op het feit dat we extra goed spelen tegen goede teams?
De laatste nederlaag was toch gewoon op Euro 2008?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:42 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Volgens mij was dat later. Stuk later zelfs.
Ik dacht dat Oranje's laatste nederlaag dateerde van voor Euro2008
Die om het echie ging idd.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:45 schreef heloef het volgende:
[..]
De laatste nederlaag was toch gewoon op Euro 2008?
Nou ik heb die samenvattingen terug gezien. Italie was inderdaad niet heel veels soeps maar NL was erg sterk tegen Italie hoor. Frankrijk daarentegen voetbalde gewoon zeer sterk en maakte enorm veel kansen niet af. Pas na EK2008 zakten die teams helemaal af.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:44 schreef F.M.D. het volgende:
[..]
zo goede teams waren het niet achteraf gezien, kijk wat ze daarna gepresteerd hebben. zet onze overwinning wel in perspectief
Maar vergeet ook niet dat V persie en Robben toen wisselspelers waren he. En elia hadden we toen ook niet. Dit team vind ik toch echt wel sterker dan in EK2008 en dat vind ik ook vrij hoopvol.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:44 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Als je die wedstrijden terug ziet zie je ook dat echt alles meezit, dat moeten we gewoon weer eens hebben.. en iedere bal die Robben nu schiet is levensgevaarlijk, ik geloof er in!
Nee dat is toch gewoon reglementair een gelijkspel? Na 90 minuten stond het immers 1-1quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:45 schreef heloef het volgende:
[..]
De laatste nederlaag was toch gewoon op Euro 2008?
Eens. Van Persie in bloedvorm met een Robben naast hem, wat willen we als Nederlands elftal zijnde nog meer?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:10 schreef Jojoortje het volgende:
Tuurlijk kan het...Het wordt sowieso een mooie open wedstrijd. Hopen dat van Persie zich eens laat zien, want die mis ik het hele toernooi al
neequote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:58 schreef Afhaalchinees het volgende:
ehm, al die mensen die het over Káká hebben, hij is geschorst toch?
/care, daar loert toch niet het gevaar.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:58 schreef Afhaalchinees het volgende:
ehm, al die mensen die het over Káká hebben, hij is geschorst toch?
eh, 3e gele kaart?quote:
2 gele kaarten = schorsing, en elke daarop volgende is ook een schorsing. Hij kreeg er 2 tegen Ivoorkust. Bij nos.nl/wk2010 staat hij ook op 3quote:Op dinsdag 29 juni 2010 02:05 schreef N-E-R-D het volgende:
hij staat nu op 1 gele kaart en dat is geen schorsing.
1 geel = nietsquote:Op dinsdag 29 juni 2010 02:11 schreef N-E-R-D het volgende:
Hoe kom je erop dat 1 kaart na een al gekregen schorsing gelijk nog een schorsing betekend
Volgens mij is het nog altijd gewoon 2 gele kaarten of 1 rooie voor een schorsing.
quote:Brazil x Netherlands in 1998 was the most nervous match ever! I couldn't watch the TV anymore, my wife even left for a walk... thank God we won! I remember after the match when thousands of people celebrated in the streets, everybody wearing yellow, just beautiful! It looked (and felt) like we were the champions! Loosing the final to France was nothing after this semi-final.
En dat is nou juist het probleem. Na verloop van tijd verzwakt de boel, zakt het in en dan is het juist gevaarlijk. Brazilianen blijven de volle 90 minuten alert, Nederlanders niet (behalve Kuyt misschien maar in zijn eentje kan'ie ook weinig uitrichten). Zelfs vanmiddag werd het even gevaarlijk. Dat kun je tegen een land als Brazilie echt niet maken, ze denderen er gewoon overheen; ze wachten op het moment van de inzakking.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:44 schreef j0rdiiii het volgende:
Nederland moet de hele complete wedstrijd gefocused blijven, er mag geen gat vallen want dat word gelijk afgestraft. Ze moeten de 90 minuten controleren.
Ik sluit mij hier bij aanquote:Op maandag 28 juni 2010 23:47 schreef Torrio het volgende:
Het kan, ik hoop het, maar zie het niet gebeuren.
Brazilië is er dus sowieso bij. Kan je van Nederland nog niet zeggen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 04:08 schreef Omoishiroi het volgende:
is het gek gedacht als de FIFA de scheidsrechter heeft gesproken om voor Brazilie te fluiten omdat het WK hierna in Brazilie wordt gehouden?natuurlijk wel een leuk plaatje.
Jawel joh, de andere 7 landen zijn alleen voor jan met de korte achternaam erbijquote:Op dinsdag 29 juni 2010 03:58 schreef Myers het volgende:
Deze jongens hebben nog lang geen zin om naar huis te gaan. Je kan duidelijk zien dat ze met geen enkel ander resultaat genoegen nemen dan wereldkampioen worden.
Belangrijk: speelt Robben. Dat is het verschil tussen winst en verlies.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:11 schreef Scorpie het volgende:
Nederland is zakelijk, organisatorisch goed, kan afbraakvoetbal spelen. Iets dat we wel zullen gaan doen, en dan hopen op de counter.
Daar ben ik ook bang voor. Dat Nederland van die halve kansen krijgt, overmoedig wordt en dan een keer de bal verspeelt. Vervolgens wordt het 1-0, komen we de hele wedstrijd niet tot scoren en wordt het in de extra tijd van de tweede helft ook nog 2-0.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je Boel de Roes inzet om Robinho af te stoppen. Boel de Roes is samen met Ashley Cole één van de laatste verdedigers in de wereld die defenden volgens de zgn. spindelmethode. Van Persie moet linksbuiten worden gezet, spits experiment is mislukt, zet Huntelaar in de spits. Maar als je ziet hoe die gasten defenden, dat doet me denken aan Inter. Ik zeg het je, Nederland wint niet.²
Elia zou dan tegen Maicon komen te staan.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Belangrijk: speelt Robben. Dat is het verschil tussen winst en verlies.
Elia is denk ik wel in staat om het Bastos lastig te maken.
Nou ja, zonder de briljante passes van Sneijder waren er minder doelpunten gemaakt denk ik zo.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Robben is eigenlijk de enige speler in de Nederlandse selectie van buiten categorie.²
In dit elftal zijn er slechts 3 spelers die uit het niets voor zichzelf een kans kunnen creëren:quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:14 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nou ja, zonder de briljante passes van Sneijder waren er minder doelpunten gemaakt denk ik zo.
Sneijder ookquote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In dit elftal zijn er slechts 3 spelers die uit het niets voor zichzelf een kans kunnen creëren:
- Robben
- Elia
- Afellay²
Nouja, de goal van Robben kwam voort uit een dieptepass van Sneijder, hij kwam hem zelf niet halen. Dat Robben het vervolgens briljant afmaakt is dan wel weer zijn klasse natuurlijk. Maar het blijft altijd een teamprestatie.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In dit elftal zijn er slechts 3 spelers die uit het niets voor zichzelf een kans kunnen creëren:
- Robben
- Elia
- Afellay²
Persie nam geen enkele verdediger mee, die drie bleven gewoon gefocused op Robben. Maar goed, goede analyse verder.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:37 schreef manderveen het volgende:
(wat Van Persie gisteren trouwens ook erg goed deed op het moment dat Robben ging scoren. Door voor hem langs te kruizen waardoor hij verdedigers mee nam en zo ruimte voor het schot van Robben creerde)
Hier geloof ik dus niets van. Brazilië zal niet de speelstijl omgooien, die blijven ook bij een lange 0 - 0 gewoon verdedigend spelen. Tenzij Nederland snel op een voorsprong komt, gaan de spitsen van Nederland de hele wedstrijd geen enkele ruimte krijgen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:37 schreef manderveen het volgende:
Ik zie veel kansen voor Oranje. Ze moeten dan wel in goede doen zijn.
Het middenveld van Brazilie is namelijk niet zo sterk. Met de huidige opstelling en dan hopende op een goed spelende Mark van Bommel en Nigel de Jong kun je het middenveld volledig vast te zetten dwing je Brazilie om de lange bal te hanteren, waardoor er veel kansen verloren zullen gaan. Brazilie zal dan de speelstijl aan moeten passen en zo komt er meer ruimte voor de aanvallende spelers van Oranje en daar loopt nu net de kwaliteit van Oranje. Hierdoor kun je met snel tikken en veel loop werk (wat Van Persie gisteren trouwens ook erg goed deed op het moment dat Robben ging scoren. Door voor hem langs te kruizen waardoor hij verdedigers mee nam en zo ruimte voor het schot van Robben creerde) de defensie van Brazilie openbreken en zo de wedstrijd opslot gooien.
Mocht het zijn dat je beide niet tot scoren komt kun je je ook inlaten zakken en Brazilie het spel laten maken, waardoor het middenveld van Brazilie helemaal niet meer weet hoe ze zich moeten opstellen, waardoor je bij bal overname er uit kunt komen met een snelle counter.
Scherp, hij liep wel weg. Maar maakte echt geen ruimte. Hij stichtte hooguit wat verwarring en independacy.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Persie nam geen enkele verdediger mee, die drie bleven gewoon gefocused op Robben. Maar goed, goede analyse verder.
Daarom moet Nederland ook van de flanken komen, want die malle Maicon en Bastos rennen constant naar voren. Dat deden die Chilenen gisteren ook fout, probeerden het steeds combinerend door het midden, waar het vol stond met Brazilianen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:45 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hier geloof ik dus niets van. Brazilië zal niet de speelstijl omgooien, die blijven ook bij een lange 0 - 0 gewoon verdedigend spelen. Tenzij Nederland snel op een voorsprong komt, gaan de spitsen van Nederland de hele wedstrijd geen enkele ruimte krijgen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Scherp, hij liep wel weg. Maar maakte echt geen ruimte. Hij stichtte hooguit wat verwarring en independacy.²
Dat ben ik niet met je eens. Brazilie zal volgens mij wel redelijk open gaan spelen in de verdediging. Ze zullen met enige arrogantie en onderschatting van Oranje gaan spelen, waardoor wij met gezond verstand de wedstrijd naar ons toe kunnen trekken.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:45 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hier geloof ik dus niets van. Brazilië zal niet de speelstijl omgooien, die blijven ook bij een lange 0 - 0 gewoon verdedigend spelen. Tenzij Nederland snel op een voorsprong komt, gaan de spitsen van Nederland de hele wedstrijd geen enkele ruimte krijgen.
We gaven gisteren drie 100% kansen weg. Dat die er vervolgens niet ingaan is irrelevant.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:21 schreef SonicVolcano het volgende:
We geven achterin nauwelijks wat weg op dit WK.
Volgens mij is hun laatste verlies 11 oktober 2009 tegen Bolivia.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:53 schreef Jivis het volgende:
Hoeveel wedstrijden is Brazilië eigenlijk ongeslagen?
op 3000 meter hoogte?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Volgens mij is hun laatste verlies 11 oktober 2009 tegen Bolivia.
Op Toto:quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:53 schreef Morendo het volgende:
--------------------Home Draw Away
Holland v Brazil 3/1 11/5 EVS
Brazilie duidelijk favoriet volgens de bookmakers.
En we maakten gister ook 5 100% kansen nietquote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
We gaven gisteren drie 100% kansen weg. Dat die er vervolgens niet ingaan is irrelevant.
Bolivia speelde thuis, dus ik neem aan van welquote:
De 2-1 van Noord-Korea, de goal van Drogba... ?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 02:35 schreef childintime het volgende:
[..]
Brazilianen blijven de volle 90 minuten alert, ...
Maar een gelijkspel betekent niet dat je geslagen bent.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
3637 meter...
maar Brazilië - Venezuela werd later nog 0-0, in eigen huis.
quote:DURBAN (ANP) -
"Typisch Nederlands.” Zo reageerde bondscoach Bert van Marwijk maandag licht geïrriteerd op vragen over het spel van Oranje. Dat zou niet mooi genoeg zijn.
"Zitten we bij de laatste acht van het WK en is het weer niet goed”, vervolgde Van Marwijk. "Dat telt allemaal kennelijk niet. Eigenlijk zouden we trots moeten zijn. Maar nee hoor, we halen ons zelf hier wel weer onderuit.”
De bondscoach: "Noem mij nu één land hier waarbij je het water uit de mond loopt. Argentinië? Dat speelt reactievoetbal. Wij spelen in elk geval nog actievoetbal. Geloof me, ik ben heel kritisch op het elftal. Maar soms mogen we ook best even tevreden zijn.”
Ja waarom moeten we zo kritisch zijn, die gasten zorgen voor hartstikke veel vermaak. Het houdt iedereen bezig en het is gewoon leuk dat we al in de kwartfinale zitten. Altijd dat gezeik. Kap eens met dat gezeik, kijk naar Frankrijk en Italie, die mogen zeiken. Wij niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:27 schreef horned_reaper het volgende:
Van Warwijk heeft wel gelijk... het is inderdaad typisch Nederlands....
In Brazilië schreeuwen ze juist van de hoogste daken dat Brazilië hoe dan ook wereld kampioen zal worden..... zij vinden dat wanneer je volledig achter je team staat en in jezelf niet de mogelijkheid tot verlies toelaat het team ook niet ten onder zou gaan.... kritisch zijn over je eigen team is volgens hun een zonde hoorde ik vandaag op de tv ^^
Een duidelijk verschil in cultuur dus!
Brazilië is in de kwalificatiereeks daarnaast alleen door Paraguay verslagen op 15 juni 2008.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Maar een gelijkspel betekent niet dat je geslagen bent.
NL heeft in die reeks van 23 wedstrijden ook 4x ofzo gelijkgespeeld.
Wat een bullshit. Een nationaal elftal, of sowieso een team, is zonder supporters toch niks waard.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:29 schreef DrDentz het volgende:
Hij mag er toch ook trots op zijn? Ze spelen daar in eerste instantie voor zichzelf, niet om het publiek thuis te pleasen. Wat die ervan vinden zou ik niet zo relevant vinden.
Niet te vergelijken man.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:13 schreef Perox het volgende:
[..]
De 2-1 van Noord-Korea, de goal van Drogba... ?
Zelf ook even de volle 90 minuten alert zijn, en dan zie wel degelijk verslappinkjes.
VI Oranje had zelfs mailtjes gekregen van mensen die liever zouden zien dat NL er uit vliegt omdat de voetballers niet het super sprankelende voetbal lieten zijn. Dan ben je echt heel ver heen volgens mij, goed om te zien dat Van Marwijk zich niks aantrekt van dat soort paupers.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:27 schreef horned_reaper het volgende:
Van Warwijk heeft wel gelijk... het is inderdaad typisch Nederlands....
Italië ligt er al uit hèquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:04 schreef tinoz het volgende:
voor wie moet ik nou zijn ?
Dit is de tweede wedstrijd in mijn leven waarin Brazilië en Nederland tegen elkaar spelen. De vorige wedstrijd was een vriendschappelijk wedstrijd waar de stand Nederland 0 en Brazilië 1 werd.
Omdat ik ben geadopteerd uit Brazilië en in Nederland ben opgegroeid is het voor mij telkens moeilijk om een kant te kiezen, ik zou het leuk vinden als Nederland eens won, maar ik wil graag de zesde ster op het logo van Brazilië zien staan zodat ze aan kop blijven en niet ingehaald worden door Italië die ( volgens mij ) tweede staat in in het winnen van het WK
Zijn er nog meer Brazilianen op !Fok! ?
Kom op zeg. Nederland heeft nog nooit gewonnen, dan is dat toch net even iets specialer dan als je de cup voor de 6e keer mee naar huis neemt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:04 schreef tinoz het volgende:
Dit is de tweede wedstrijd in mijn leven waarin Brazilië en Nederland tegen elkaar spelen. De vorige wedstrijd was een vriendschappelijk wedstrijd waar de stand Nederland 0 en Brazilië 1 werd.
Omdat ik ben geadopteerd uit Brazilië en in Nederland ben opgegroeid is het voor mij telkens moeilijk om een kant te kiezen, ik zou het leuk vinden als Nederland eens won, maar ik wil graag de zesde ster op het logo van Brazilië zien staan zodat ze aan kop blijven en niet ingehaald worden door Italië die ( volgens mij ) tweede staat in in het winnen van het WK
Zijn er nog meer Brazilianen op !Fok! ?
Komop zeg, het Nederlands elftal verdient die ster echt veel meer dan Brazilie voor de zesde keer. Nederland is heel vaak zo dichtbij geweest, maar nooit is het gelukt, die rekening moet eens vereffend worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:04 schreef tinoz het volgende:
wat een flauwekul zeg. elke keer worden de prijzen opnieuw verdeeld. elke keer staat los op zichzelf.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Komop zeg, het Nederlands elftal verdient die ster echt veel meer dan Brazilie voor de zesde keer. Nederland is heel vaak zo dichtbij geweest, maar nooit is het gelukt, die rekening moet eens vereffend worden.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VI Oranje had zelfs mailtjes gekregen van mensen die liever zouden zien dat NL er uit vliegt omdat de voetballers niet het super sprankelende voetbal lieten zijn. Dan ben je echt heel ver heen volgens mij, goed om te zien dat Van Marwijk zich niks aantrekt van dat soort paupers.
ik geef ze groot gelijk. van marwijk verkwanselt de nederlandse erfenisquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad."Als het zo moet, dan maar geen wereldkampioen."
En straks het hardste juichen als ze het per ongeluk wel winnen.
Het mooie is dat hij daar geen reet om geeft.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ik geef ze groot gelijk. van marwijk verkwanselt de nederlandse erfenis
doodzonde. nederland moet het unieke koesteren. het is een uiterst succesvolle speelstijl gebleken voor zo'n klein landje. en absoluut niet naief zoals weleens wordt gedacht. want het vroeg druk zetten en de ruimtes klein houden was o.a. gestoeld op het idee dat de grote landen veel sneller, sterker en technischer waren in de grote ruimtes.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het mooie is dat hij daar geen reet om geeft.
Dunga bij Brazilie ook niet. Ze hebben daar beide schijt aan.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het mooie is dat hij daar geen reet om geeft.
Die erfenis dat er nog nooit een WK gewonnen is door NL?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ik geef ze groot gelijk. van marwijk verkwanselt de nederlandse erfenis
Ik vind het prima. Ik denk dat het een enorm boeiende wedstrijd gaat worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dunga bij Brazilie ook niet. Ze hebben daar beide schijt aan.
Eens, maar je begrijpt toch hopelijk ook wel dat je een goede wedstrijd moet gaan spelen om van Brazilië te winnen?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:37 schreef m0ridin het volgende:
Blah blah blah, en als nederland mooi speelt maar net verliest dan is het weer 'zie je, het zijn geen echte winnaars... mooi spelen maar als het er op aankomt staan ze er niet'.
Tuurlijk, ik zie ook liever prachtig aanvallend voetbal met super aanvallen en combinaties maar de blijdschap om de overwinning is echt niet minder als deze minder sprankelend tot stand komt.
Omdat het in 1974 een enorme verrassing was en Oranje zonder enige druk speelde. Niemand verwachtte ons.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
doodzonde. nederland moet het unieke koesteren. het is een uiterst succesvolle speelstijl gebleken voor zo'n klein landje. en absoluut niet naief zoals weleens wordt gedacht. want het vroeg druk zetten en de ruimtes klein houden was o.a. gestoeld op het idee dat de grote landen veel sneller, sterker en technischer waren in de grote ruimtes.
Das gewoon pure pech geweest en een gebrek aan instelling. Had niks te maken met een verkeerde tactiek ofzo. Het totaalvoetbal heeft ook 5 europacups gebrachtquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die erfenis dat er nog nooit een WK gewonnen is door NL?
Yup en na 1974 geen 1 meerquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Das gewoon pure pech geweest en een gebrek aan instelling. Had niks te maken met een verkeerde tactiek ofzo. Het totaalvoetbal heeft ook 5 europacups gebracht
Lelijk en zakelijk voetbal is niet hetzelfde als slecht voetbal.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eens, maar je begrijpt toch hopelijk ook wel dat je een goede wedstrijd moet gaan spelen om van Brazilië te winnen?![]()
Ik word een beetje moe van die mensen die denken dat kutvoetbal spelen betekent dat je gaat winnen. Het lijkt wel een nieuwe hype.
'Waag het niet om goed te spelen want dan gaan we verliezen!!!! '
Daarom was het des te knapper. Met geluk het WK van 1974 bereikt (buitenspelgoal tegen de belgen), er werd niks verwacht. Het totaalvoetbal van ajax werd als zo'n veeleisend systeem gezien dat het niet naar oranje gebracht zou kunnen worden. En het was ook veeleisend. In het boek 'inverting the pyramid' en 'brilliant orange' wordt het totaalvoetbal omschreven als het systeem wat "het meest een arbeiderscollectief benaderde" van alle systemen die er ooit zijn geweest. Dat wil zeggen: het was een geoliede machine met zeer specifieke en op elkaar afgestemde taken waar veel tijd in zat. Tijd die je niet hebt bij oranje.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:51 schreef Klummie het volgende:
[..]
Omdat het in 1974 een enorme verrassing was en Oranje zonder enige druk speelde. Niemand verwachtte ons.
Omdat het toen een keer goed uitpakte moet het altijd maar zo? Ik word zo moe van dat gezeik over 1974.
Inderdaad. Effectief voetbal is een beter strijdplan dan mooi en frivool voetbal zoals op het EK terwijl je uiteindelijk met lege handen komt te staan. Met dit voetbal (door vele verguist) heeft ons inmiddels wel na de kwartfinale geleid.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Lelijk en zakelijk voetbal is niet hetzelfde als slecht voetbal.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Daarom was het des te knapper. Met geluk het WK van 1974 bereikt (buitenspelgoal tegen de belgen), er werd niks verwacht. Het totaalvoetbal van ajax werd als zo'n veeleisend systeem gezien dat het niet naar oranje gebracht zou kunnen worden. En het was ook veeleisend. In het boek 'inverting the pyramid' en 'brilliant orange' wordt het totaalvoetbal omschreven als het systeem wat "het meest een arbeiderscollectief benaderde" van alle systemen die er ooit zijn geweest. Dat wil zeggen: het was een geoliede machine met zeer specifieke en op elkaar afgestemde taken waar veel tijd in zat. Tijd die je niet hebt bij oranje.
Er was geen enkele druk. Geen enkele verwachting. Dat is geen goede situatie voor succes. Te veel druk en verwachting is niet goed maar te weinig ook niet. Zeker als de opinie is dat nederland onder zijn kunnen speelt en niet zo goed zou kunnen spelen als ajax in die tijd. Het werd niet eens verlangd, want onmogelijk zogenaamd.
Nou, dat kon dus wel en daarom was het des te knapper. Onverwacht en tegen de opinie in.
Maakt niet uit.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:06 schreef Perox het volgende:
"Het is simpel, als hij wint heb hij gelijk. anders hebben die andere gelijk."
Ik vind het prima als je dit het zakelijke voetbal noemt, en ik moet toegeven dat Nederland nog niet in de problemen is geweest. Maar als ze er uit liggen tegen Brazilië dan blijft het rendement gewoon nul. De Brazilianen zijn niet geweldig. Een goede ploeg, met de nodige mazzel hier en daar, niet heel veel beter dan Nederland naar mijn mening.
Wij hebben Robben nu weer terug, en die kan mogelijk het verschil gaan brengen.
Ik verwacht veel spanning en drama, in de vorm van pingels, rode kaarten of iets dergelijks. De winnaar gaat hier niet ongeschonden uitkomen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
quote:Brazilië hoeft niet te bang zijn voor de Nederland, ze zijn al "klanten" aan onze zeer lang. Wij exporteren naar hen van marihuana en prostituees.
quote:Pronuncie o nome do goleiro da Holanda: Stekelenburg.
... laten we het erover eens zijn dat het niet aan de attractieve speelwijze lag.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:07 schreef Klummie het volgende:
[..]
Yup maar in de finale ontbrak het he, iets teveel druk toch?![]()
Zweden is ook kleiner. Geen idee hoe die speelden overigens.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
en nederland is maar een klein land he? alleen urugauy en hongarije zijn nog kleinere landen die ooit de finale hebben bereikt. en ook hongarije kon dat alleen maar door een aparte, proactieve speelstijl aan te meten
Precies... gewoon op zijn Duits doorgaan!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:07 schreef Klummie het volgende:
Zowel in 1994 als in 1998 als nu speelt Oranje terecht voor het resultaat. En het kan mij echt niet schelen hoe dat resultaat bereikt wordt.
quote:
winnen ze dit WK.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:33 schreef Jojoortje het volgende:
2 juli 2010 16.00u... Ben nu al zenuwachtig. Als ze winnen dan... [even nadenken]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk het niet.quote:
de laatste 4 wedstrijden waren zakelijk, op zijn duits 1-2 goals scoren en dan geen kansen weggeven, nederland moet wel meer in zijn mars hebben mag ik hopen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik verwacht eigenlijk niet dat we het gaan redden, tenzij ze behoorlijk verbeteren in deze wedstrijd. Maar het zou werkelijk legendarisch zijn als we van Brazilië winnen.Vrijwel geen hond die dit WK op Nederland let, aangezien we best saai spelen. We rollen bijna geruisloos naar de kwartfinales. Het zou toch prachtig zijn als we daarin op geslepenheid van Brazilië winnen, zoals sommige Nederlandse analisten verwachten. Het zal me benieuwen
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:34 schreef Kekster het volgende:
Ik wens Nederland succes
Wacht, was jij gisteren niet voor Portugal, relkloontje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2010 09:10:25 ]
Heb ik ook een tijd gehad, tot ik ze volledig weggespeeld zag worden door Zidane in z'n eentje. Vier jaar geleden.quote:Op woensdag 30 juni 2010 08:56 schreef Jivis het volgende:
Er bekruipt me gewoon steeds het gevoel dat ik me niet kan voorstellen dat Brazilië een wedstrijd verliest. Zelfs al hebben ze nu niet het beste elftal, ze lijken toch altijd het beetje extra en geluk te hebben dat Oranje ontbeert.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-beter-gedaan.dhtmlquote:Van Persie gaat trouwens gewoon spelen hoor, vrijdag. Logisch ook wel. Maar als je Huntelaar de laatste dagen bezig ziet, dan maak ik me over het alternatief geen zorgen. Echt alles vloog erin vandaag bij hem, op de training.
Klaas-Jan is misschien geen natuurtalent zoals Van Persie, maar een geboren spits is hij wel. Vlijmscherp, hongerig. En hij klaagt nooit hè.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:54 schreef JohnDDD het volgende:
Vind dat de achterin met Ooijer/Heitinga/Boularouz/Bronck moeten beginnen.
Zit wat in.quote:'Cruciaal wordt het duel Bastos met Robben'
JOHANNESBURG - Heel Brazilië rekent op een nieuwe wereldtitel voor de Goddelijke Kanaries. Dus over Oranje maakt geen Braziliaan zich echt zorgen. Toch boezemt het Nederlands elftal bij veel Braziliaanse journalisten ontzag in.
,,Het wordt de eerste echte test voor Dunga en de Seleçao,'' zegt Thiago Arantes, internetjournalist van ESPN Brasil.
De Braziliaanse media verwachten dat het de strijd in de kwartfinale van het WK zich zal toespitsen tussen de Brazilaanse linksback Michel Bastos en Oranje-rechtsbuiten Arjen Robben. ,,Algemeen wordt in Brazilië dat als het cruciale duel gezien. Wie die onderlinge strijd wint, wint de wedstrijd voor zijn land.''
En daar zit hem de kneep, zegt Arantes. ,,Na Roberto Carlos, die vijf jaar geleden afzwaaide, hebben we geen linksback van allure meer gehad. Het is toch onze achilleshiel. Nu is Bastos eerste keus, maar bij zijn club Olympique Lyon staat hij vaker rechtshalf dan op de linkerflank. Dat zegt genoeg. En tweede man als linksback is Gilberto Melo, maar die is bij zijn club Cruzeiro aanvallende middenvelder. Dus veel zal vrijdag afhangen van Bastos, want Robben is toch ook in Brazilië iemand die veel respect afdwingt.'' (MC)
Nee man, Matthijssen is de stabielste factor des defends acherin. Boel de Roes mag wat mij betreft edele van der Wiel vervangen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:54 schreef JohnDDD het volgende:
Vind dat de achterin met Ooijer/Heitinga/Boularouz/Bronck moeten beginnen.
Zit inderdaad wat in, maar zeker niet cruciaal. Bastos zal zeker rugdekking krijgen van het centrale verdedigingsduo.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:59 schreef marcodej het volgende:
De Braziliaanse media verwachten dat het de strijd in de kwartfinale van het WK zich zal toespitsen tussen de Brazilaanse linksback Michel Bastos en Oranje-rechtsbuiten Arjen Robben. ,,Algemeen wordt in Brazilië dat als het cruciale duel gezien. Wie die onderlinge strijd wint, wint de wedstrijd voor zijn land.''
Zit wat in.
Juan en Lucio eet hij ook op.quote:Op woensdag 30 juni 2010 11:22 schreef jagunsu het volgende:
[..]
Zit inderdaad wat in, maar zeker niet cruciaal. Bastos zal zeker rugdekking krijgen van het centrale verdedigingsduo.
quote:Als Dunga clever is, zet hij een rechtsbenige back op links om Robben af te dekken, dan zal het voor 'one-trick pony' Robben een stuk moeilijker worden om naar binnen te trekken en af te drukken.
flauwekul, voetbal is een teamsportquote:
Ik geef toe, dat trucje van naar binnen trekken en afdrukken kan hij extreem goedquote:Op woensdag 30 juni 2010 11:27 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Als Dunga clever is, zet hij een rechtsbenige back op links om Robben af te dekken, dan zal het voor 'one-trick pony' Robben een stuk moeilijker worden om naar binnen te trekken en af te drukken.![]()
Robben moet gewoon naar binnen trekken en voor zijn eigen kans gaan. Meer rendement dan van Persie het weer laten verklooien.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:28 schreef j0rdiiii het volgende:
Deze keer mogen ze ook wel wat meer naar de corner vlag toe en voorzetten geven, dan heb je tenminste wat aan van Persie
Nederland wint in de lucht niets tegen de Brazilianen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:28 schreef j0rdiiii het volgende:
Deze keer mogen ze ook wel wat meer naar de corner vlag toe en voorzetten geven, dan heb je tenminste wat aan van Persie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |