quote:Brazil x Netherlands in 1998 was the most nervous match ever! I couldn't watch the TV anymore, my wife even left for a walk... thank God we won! I remember after the match when thousands of people celebrated in the streets, everybody wearing yellow, just beautiful! It looked (and felt) like we were the champions! Loosing the final to France was nothing after this semi-final.
En dat is nou juist het probleem. Na verloop van tijd verzwakt de boel, zakt het in en dan is het juist gevaarlijk. Brazilianen blijven de volle 90 minuten alert, Nederlanders niet (behalve Kuyt misschien maar in zijn eentje kan'ie ook weinig uitrichten). Zelfs vanmiddag werd het even gevaarlijk. Dat kun je tegen een land als Brazilie echt niet maken, ze denderen er gewoon overheen; ze wachten op het moment van de inzakking.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 00:44 schreef j0rdiiii het volgende:
Nederland moet de hele complete wedstrijd gefocused blijven, er mag geen gat vallen want dat word gelijk afgestraft. Ze moeten de 90 minuten controleren.
Ik sluit mij hier bij aanquote:Op maandag 28 juni 2010 23:47 schreef Torrio het volgende:
Het kan, ik hoop het, maar zie het niet gebeuren.
Brazilië is er dus sowieso bij. Kan je van Nederland nog niet zeggen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 04:08 schreef Omoishiroi het volgende:
is het gek gedacht als de FIFA de scheidsrechter heeft gesproken om voor Brazilie te fluiten omdat het WK hierna in Brazilie wordt gehouden?natuurlijk wel een leuk plaatje.
Jawel joh, de andere 7 landen zijn alleen voor jan met de korte achternaam erbijquote:Op dinsdag 29 juni 2010 03:58 schreef Myers het volgende:
Deze jongens hebben nog lang geen zin om naar huis te gaan. Je kan duidelijk zien dat ze met geen enkel ander resultaat genoegen nemen dan wereldkampioen worden.
Belangrijk: speelt Robben. Dat is het verschil tussen winst en verlies.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:11 schreef Scorpie het volgende:
Nederland is zakelijk, organisatorisch goed, kan afbraakvoetbal spelen. Iets dat we wel zullen gaan doen, en dan hopen op de counter.
Daar ben ik ook bang voor. Dat Nederland van die halve kansen krijgt, overmoedig wordt en dan een keer de bal verspeelt. Vervolgens wordt het 1-0, komen we de hele wedstrijd niet tot scoren en wordt het in de extra tijd van de tweede helft ook nog 2-0.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je Boel de Roes inzet om Robinho af te stoppen. Boel de Roes is samen met Ashley Cole één van de laatste verdedigers in de wereld die defenden volgens de zgn. spindelmethode. Van Persie moet linksbuiten worden gezet, spits experiment is mislukt, zet Huntelaar in de spits. Maar als je ziet hoe die gasten defenden, dat doet me denken aan Inter. Ik zeg het je, Nederland wint niet.²
Elia zou dan tegen Maicon komen te staan.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Belangrijk: speelt Robben. Dat is het verschil tussen winst en verlies.
Elia is denk ik wel in staat om het Bastos lastig te maken.
Nou ja, zonder de briljante passes van Sneijder waren er minder doelpunten gemaakt denk ik zo.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Robben is eigenlijk de enige speler in de Nederlandse selectie van buiten categorie.²
In dit elftal zijn er slechts 3 spelers die uit het niets voor zichzelf een kans kunnen creëren:quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:14 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nou ja, zonder de briljante passes van Sneijder waren er minder doelpunten gemaakt denk ik zo.
Sneijder ookquote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In dit elftal zijn er slechts 3 spelers die uit het niets voor zichzelf een kans kunnen creëren:
- Robben
- Elia
- Afellay²
Nouja, de goal van Robben kwam voort uit een dieptepass van Sneijder, hij kwam hem zelf niet halen. Dat Robben het vervolgens briljant afmaakt is dan wel weer zijn klasse natuurlijk. Maar het blijft altijd een teamprestatie.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In dit elftal zijn er slechts 3 spelers die uit het niets voor zichzelf een kans kunnen creëren:
- Robben
- Elia
- Afellay²
Persie nam geen enkele verdediger mee, die drie bleven gewoon gefocused op Robben. Maar goed, goede analyse verder.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:37 schreef manderveen het volgende:
(wat Van Persie gisteren trouwens ook erg goed deed op het moment dat Robben ging scoren. Door voor hem langs te kruizen waardoor hij verdedigers mee nam en zo ruimte voor het schot van Robben creerde)
Hier geloof ik dus niets van. Brazilië zal niet de speelstijl omgooien, die blijven ook bij een lange 0 - 0 gewoon verdedigend spelen. Tenzij Nederland snel op een voorsprong komt, gaan de spitsen van Nederland de hele wedstrijd geen enkele ruimte krijgen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:37 schreef manderveen het volgende:
Ik zie veel kansen voor Oranje. Ze moeten dan wel in goede doen zijn.
Het middenveld van Brazilie is namelijk niet zo sterk. Met de huidige opstelling en dan hopende op een goed spelende Mark van Bommel en Nigel de Jong kun je het middenveld volledig vast te zetten dwing je Brazilie om de lange bal te hanteren, waardoor er veel kansen verloren zullen gaan. Brazilie zal dan de speelstijl aan moeten passen en zo komt er meer ruimte voor de aanvallende spelers van Oranje en daar loopt nu net de kwaliteit van Oranje. Hierdoor kun je met snel tikken en veel loop werk (wat Van Persie gisteren trouwens ook erg goed deed op het moment dat Robben ging scoren. Door voor hem langs te kruizen waardoor hij verdedigers mee nam en zo ruimte voor het schot van Robben creerde) de defensie van Brazilie openbreken en zo de wedstrijd opslot gooien.
Mocht het zijn dat je beide niet tot scoren komt kun je je ook inlaten zakken en Brazilie het spel laten maken, waardoor het middenveld van Brazilie helemaal niet meer weet hoe ze zich moeten opstellen, waardoor je bij bal overname er uit kunt komen met een snelle counter.
Scherp, hij liep wel weg. Maar maakte echt geen ruimte. Hij stichtte hooguit wat verwarring en independacy.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Persie nam geen enkele verdediger mee, die drie bleven gewoon gefocused op Robben. Maar goed, goede analyse verder.
Daarom moet Nederland ook van de flanken komen, want die malle Maicon en Bastos rennen constant naar voren. Dat deden die Chilenen gisteren ook fout, probeerden het steeds combinerend door het midden, waar het vol stond met Brazilianen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:45 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hier geloof ik dus niets van. Brazilië zal niet de speelstijl omgooien, die blijven ook bij een lange 0 - 0 gewoon verdedigend spelen. Tenzij Nederland snel op een voorsprong komt, gaan de spitsen van Nederland de hele wedstrijd geen enkele ruimte krijgen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Scherp, hij liep wel weg. Maar maakte echt geen ruimte. Hij stichtte hooguit wat verwarring en independacy.²
Dat ben ik niet met je eens. Brazilie zal volgens mij wel redelijk open gaan spelen in de verdediging. Ze zullen met enige arrogantie en onderschatting van Oranje gaan spelen, waardoor wij met gezond verstand de wedstrijd naar ons toe kunnen trekken.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:45 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Hier geloof ik dus niets van. Brazilië zal niet de speelstijl omgooien, die blijven ook bij een lange 0 - 0 gewoon verdedigend spelen. Tenzij Nederland snel op een voorsprong komt, gaan de spitsen van Nederland de hele wedstrijd geen enkele ruimte krijgen.
We gaven gisteren drie 100% kansen weg. Dat die er vervolgens niet ingaan is irrelevant.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:21 schreef SonicVolcano het volgende:
We geven achterin nauwelijks wat weg op dit WK.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |