De 2-1 van Noord-Korea, de goal van Drogba... ?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 02:35 schreef childintime het volgende:
[..]
Brazilianen blijven de volle 90 minuten alert, ...
Maar een gelijkspel betekent niet dat je geslagen bent.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
3637 meter...
maar Brazilië - Venezuela werd later nog 0-0, in eigen huis.
quote:DURBAN (ANP) -
"Typisch Nederlands.” Zo reageerde bondscoach Bert van Marwijk maandag licht geïrriteerd op vragen over het spel van Oranje. Dat zou niet mooi genoeg zijn.
"Zitten we bij de laatste acht van het WK en is het weer niet goed”, vervolgde Van Marwijk. "Dat telt allemaal kennelijk niet. Eigenlijk zouden we trots moeten zijn. Maar nee hoor, we halen ons zelf hier wel weer onderuit.”
De bondscoach: "Noem mij nu één land hier waarbij je het water uit de mond loopt. Argentinië? Dat speelt reactievoetbal. Wij spelen in elk geval nog actievoetbal. Geloof me, ik ben heel kritisch op het elftal. Maar soms mogen we ook best even tevreden zijn.”
Ja waarom moeten we zo kritisch zijn, die gasten zorgen voor hartstikke veel vermaak. Het houdt iedereen bezig en het is gewoon leuk dat we al in de kwartfinale zitten. Altijd dat gezeik. Kap eens met dat gezeik, kijk naar Frankrijk en Italie, die mogen zeiken. Wij niet.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:27 schreef horned_reaper het volgende:
Van Warwijk heeft wel gelijk... het is inderdaad typisch Nederlands....
In Brazilië schreeuwen ze juist van de hoogste daken dat Brazilië hoe dan ook wereld kampioen zal worden..... zij vinden dat wanneer je volledig achter je team staat en in jezelf niet de mogelijkheid tot verlies toelaat het team ook niet ten onder zou gaan.... kritisch zijn over je eigen team is volgens hun een zonde hoorde ik vandaag op de tv ^^
Een duidelijk verschil in cultuur dus!
Brazilië is in de kwalificatiereeks daarnaast alleen door Paraguay verslagen op 15 juni 2008.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Maar een gelijkspel betekent niet dat je geslagen bent.
NL heeft in die reeks van 23 wedstrijden ook 4x ofzo gelijkgespeeld.
Wat een bullshit. Een nationaal elftal, of sowieso een team, is zonder supporters toch niks waard.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:29 schreef DrDentz het volgende:
Hij mag er toch ook trots op zijn? Ze spelen daar in eerste instantie voor zichzelf, niet om het publiek thuis te pleasen. Wat die ervan vinden zou ik niet zo relevant vinden.
Niet te vergelijken man.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:13 schreef Perox het volgende:
[..]
De 2-1 van Noord-Korea, de goal van Drogba... ?
Zelf ook even de volle 90 minuten alert zijn, en dan zie wel degelijk verslappinkjes.
VI Oranje had zelfs mailtjes gekregen van mensen die liever zouden zien dat NL er uit vliegt omdat de voetballers niet het super sprankelende voetbal lieten zijn. Dan ben je echt heel ver heen volgens mij, goed om te zien dat Van Marwijk zich niks aantrekt van dat soort paupers.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:27 schreef horned_reaper het volgende:
Van Warwijk heeft wel gelijk... het is inderdaad typisch Nederlands....
Italië ligt er al uit hèquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:04 schreef tinoz het volgende:
voor wie moet ik nou zijn ?
Dit is de tweede wedstrijd in mijn leven waarin Brazilië en Nederland tegen elkaar spelen. De vorige wedstrijd was een vriendschappelijk wedstrijd waar de stand Nederland 0 en Brazilië 1 werd.
Omdat ik ben geadopteerd uit Brazilië en in Nederland ben opgegroeid is het voor mij telkens moeilijk om een kant te kiezen, ik zou het leuk vinden als Nederland eens won, maar ik wil graag de zesde ster op het logo van Brazilië zien staan zodat ze aan kop blijven en niet ingehaald worden door Italië die ( volgens mij ) tweede staat in in het winnen van het WK
Zijn er nog meer Brazilianen op !Fok! ?
Kom op zeg. Nederland heeft nog nooit gewonnen, dan is dat toch net even iets specialer dan als je de cup voor de 6e keer mee naar huis neemt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:04 schreef tinoz het volgende:
Dit is de tweede wedstrijd in mijn leven waarin Brazilië en Nederland tegen elkaar spelen. De vorige wedstrijd was een vriendschappelijk wedstrijd waar de stand Nederland 0 en Brazilië 1 werd.
Omdat ik ben geadopteerd uit Brazilië en in Nederland ben opgegroeid is het voor mij telkens moeilijk om een kant te kiezen, ik zou het leuk vinden als Nederland eens won, maar ik wil graag de zesde ster op het logo van Brazilië zien staan zodat ze aan kop blijven en niet ingehaald worden door Italië die ( volgens mij ) tweede staat in in het winnen van het WK
Zijn er nog meer Brazilianen op !Fok! ?
Komop zeg, het Nederlands elftal verdient die ster echt veel meer dan Brazilie voor de zesde keer. Nederland is heel vaak zo dichtbij geweest, maar nooit is het gelukt, die rekening moet eens vereffend worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:04 schreef tinoz het volgende:
wat een flauwekul zeg. elke keer worden de prijzen opnieuw verdeeld. elke keer staat los op zichzelf.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Komop zeg, het Nederlands elftal verdient die ster echt veel meer dan Brazilie voor de zesde keer. Nederland is heel vaak zo dichtbij geweest, maar nooit is het gelukt, die rekening moet eens vereffend worden.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
VI Oranje had zelfs mailtjes gekregen van mensen die liever zouden zien dat NL er uit vliegt omdat de voetballers niet het super sprankelende voetbal lieten zijn. Dan ben je echt heel ver heen volgens mij, goed om te zien dat Van Marwijk zich niks aantrekt van dat soort paupers.
ik geef ze groot gelijk. van marwijk verkwanselt de nederlandse erfenisquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad."Als het zo moet, dan maar geen wereldkampioen."
En straks het hardste juichen als ze het per ongeluk wel winnen.
Het mooie is dat hij daar geen reet om geeft.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ik geef ze groot gelijk. van marwijk verkwanselt de nederlandse erfenis
doodzonde. nederland moet het unieke koesteren. het is een uiterst succesvolle speelstijl gebleken voor zo'n klein landje. en absoluut niet naief zoals weleens wordt gedacht. want het vroeg druk zetten en de ruimtes klein houden was o.a. gestoeld op het idee dat de grote landen veel sneller, sterker en technischer waren in de grote ruimtes.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het mooie is dat hij daar geen reet om geeft.
Dunga bij Brazilie ook niet. Ze hebben daar beide schijt aan.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het mooie is dat hij daar geen reet om geeft.
Die erfenis dat er nog nooit een WK gewonnen is door NL?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:31 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ik geef ze groot gelijk. van marwijk verkwanselt de nederlandse erfenis
Ik vind het prima. Ik denk dat het een enorm boeiende wedstrijd gaat worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dunga bij Brazilie ook niet. Ze hebben daar beide schijt aan.
Eens, maar je begrijpt toch hopelijk ook wel dat je een goede wedstrijd moet gaan spelen om van Brazilië te winnen?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:37 schreef m0ridin het volgende:
Blah blah blah, en als nederland mooi speelt maar net verliest dan is het weer 'zie je, het zijn geen echte winnaars... mooi spelen maar als het er op aankomt staan ze er niet'.
Tuurlijk, ik zie ook liever prachtig aanvallend voetbal met super aanvallen en combinaties maar de blijdschap om de overwinning is echt niet minder als deze minder sprankelend tot stand komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |