abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82877371

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!

Vorige delen:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

Lyssa:

Hoothoot:

Trui:

mijsje:

Rimketje:

SWAP!
We gaan ook een FOK!-SWAP! doen, voor een ander een haakwerk(je) maken en dan zorgen dat dit rond 1 september wordt bezorgd bij diegene. We doen het via het lootjestrekken-systeem, dus iedereen die mee wil doen, stuur mij (Lijnloos) effe een pm met je emailadres, dan zorg ik dat de lootjes in gang gezet worden. Bij het verlanglijstje kun je dan eventuele (andere) hobby's kwijt en je adres zodat het spul ook gestuurd kan worden.
Maximum bedrag te besteden voor het haakwerk (incl. verzending) = ¤10. Er zijn een aantal buitenlanders onder ons, dus mocht je daar niet naartoe willen/kunnen verzenden, vermeldt het dan even in de PM, dan kan ik dat instellen.

Wie doen er mee:
quote:
Username:
lijnloos
inu
stefanieV
YPPY
lyssa
mmascha
spiegelei
mijsje

anitraX
trui
troel
b.ertha
marjo
bubbles
ophelia
ilske
yachiru
-sabine-

saffier
ynske
m@x
dikgedrukt = email gestuurd
Onderstreept is ook verlanglijstje al ingevuld...

Wanneer in de bus: 1 september!
Thema: Zomer... leef je uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 49% gewijzigd door Lijnloos op 18-06-2010 09:12:31 ]
pi_82878116
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82878667
Een werkstem uitgebracht

Oh, Lyssa, is jou ook opgevallen dat Crobots Engels is? Ik heb echt even op moeten zoeken wat dc nu was Gelukkig staat het in het boekje ook uitgelegd
pi_82878751
Ik heb ook nog even gestemd vanop het werk!!
pi_82883057
Ook nog even gestemd vanaf werk

Ik ben nog niet begonnen met Crobots, maar had al wel de uitleg in het begin van het boekje zien staan idd, maar even goed opletten!

Bij Creepy Cute staat het ook uitgetekend, dus als ik dat goed leer lezen, kan ik nog weer wat meer patronen maken die alleen maar uitgetekend staan (of beschreven in een voor mij niet te begrijpen taal )
pi_82884580
Eenstem uitgebracht
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:36:13 #7
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82892540
Wederom gestemd vanaf vakantielocatie waar we blijkbaar zeer regelmatig een nieuw ip-adres krijgen

Laptop moet nu weer terug naar man. "Of geef me je haakwerk maar, dan maak ik dat wel even af."
(we hebben ook wel wat beters te doen dan laptoppen/haken op vakantie maar soms moet je even bijkomen van het zwemmen voor het eten )
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82897679
Deze lurker heeft ook even gestemd .

Wat maken jullie leuke dingetjes zeg, vind het zo knap. Ik heb het geprobeerd, maar het lukte niet .

Die visjesdeken (is/ wordt het een deken) van ikweetnietwie vind ik zo leuk .
pi_82897869
2 keer gestemd door mij, heeft via zn telefoon gestemd en gaat "het woord" verspreiden. Ik ga morgen nog even voor je lobby-en.
En Lijnloos, wat sta je hooooog!! *duimt hard door*
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_82898494
m'n angelwings in de OP...

ik was jullie kwijt... zo Jip er weer bijpakken, kan ik die verder maken. ik hoef alleen nog de armen en poten af te maken, dan kan ik het in elkaar naaien. de banaan heb ik al geborduurd... het blijft echt een schatje, Jip...
pi_82900406
Oja! Ik zal morgen op m'n werk ook even een tweede stem uitbrengen!
Zou echt super zijn als je wint Lijnloos!
pi_82900540
dat moet ik ook even doen ja ik hoop dat je gaat winnen Lijnloos!
pi_82900912
Nou, met zoveel steun kom ik in elk geval wel in de top10 voor naar de volgende ronde... daarna is het aan de "jury", dus ben benieuwd... wel spannend! Lief dat jullie allemaal zoveel stemmen..

Ik heb inmiddels al van 9 mensen een emailadres gekregen voor de swap... wie doen er nog meer mee?
quote:
Username:
lyssa
bubbles
anitraX
trui
lijnloos
mijsje

ilske (misschien?)
troel
inu
stefanieV

ynske
ophelia
b.ertha
YPPY
m@x
yachiru
mmascha
saffier
spiegelei
marjo
-sabine-

[ Bericht 1% gewijzigd door Lijnloos op 16-06-2010 21:22:46 ]
pi_82901061
Kan iemand me helpen om volgende lijntje te vertalen?

4 tr into next 2ch space

Ik kom er niet zo goed uit, de rest lukt me al aardig (met de hulp van een vriendin) maar hieruit kom ik niet.. Ik kom zo ver als 4 stokjes in ???
pi_82901118
Moest je daarvoor misschien een ketting van 2 losse maken? Dan moeten die 4 tr denk ik in hetzelfde gaat je als waar die ketting vandaan komt
pi_82901246
Nee ervoor moet ik 6 stokjes maken. Hier even het lijntje

Edit: oooooh ik moet 4 tr doen in de 2 losse van de vorige rij. Maar bedoelen ze dan dat ik 4 stokjes moet doen in die 2 losse, dus 2 stokjes in 1e losse en 2 stokjes in 2de losse of 4 stokjes in 1e en 4 in 2e. (raar patroon hoor ;-) )
pi_82901380
hmmm... lastig. dan zou ik het niet zo goed weten denk ik...

Oh , mijn Jan eaton is ook geariveerd! Wat een leuke dingen staan er in! wel stom dat er ook wat zijn die verschillende kleurtjes hebben, maar wel tellen als 1 van de 200... (*valsspelerij!)
pi_82901395
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:32 schreef StefanieV het volgende:

Edit: oooooh ik moet 4 tr doen in de 2 losse van de vorige rij. Maar bedoelen ze dan dat ik 4 stokjes moet doen in die 2 losse, dus 2 stokjes in 1e losse en 2 stokjes in 2de losse of 4 stokjes in 1e en 4 in 2e. (raar patroon hoor ;-) )
Ik zou misschien zelfs zeggen 4 stokjes in elke van de 2 volgende losse. Aangezien er wel vaker staat in de volgende 2 losse oid. Zoals 2 steken in de volgende losse (soms maar een beperkt aantal).
pi_82901433
Dus 8 stokjes dan verdeeld over die 2 losse? Nja ik ga het proberen, zie wel wat er uit komt

Dank jullie wel dames! Kan weer even verder haha

Oooh lijnloos, idd valsspelerij!!! hihi veel plezier er mee ;-)
pi_82901592
STaat er niet bij hoeveel steken je aan het eind van de toer/rij over moet houden? misschien kun je daar wat aan aflezen?
pi_82901649
Ja nu wel, dus het klopt idd zo, zo kan ik verder tellen :-)

Maar nog een vraagje hoor, wat betekent Eyelet row en Shell Pattern? Dat staat 2 keer aan het begin van een rij (wel 2 verschillende rijen)
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:43:39 #22
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82901772
Lijnloos, ik heb ook gestemd op je.
Ik heb nog niet gemailed naar je, ik weet niet hoe het gaat lopen met mijn zwangerschap, ik durf even niet. Mag ik me terugtrekken?

Mijn dekentje is af foto volgt ik moet nu 'alleen' nog de draadjes aan de achterkant wegwerken maar daar heb ik een stopnaald voor nodig.. en die kan ik niet vinden
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_82902583
Prima Saffier... doe rustig aan, focus op die kleine en mocht je tijd/zin hebben gewoon lekker voor jezelf/jullie haken!
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:25:53 #24
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82904128
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:32 schreef StefanieV het volgende:

nee, het gaat om de chain space. je moet die vier stokjes dus niet in een steekje maken, maar in de grote ruimte, een soort om de twee lossen heen, net als bij een granny square.
Kwak
pi_82904567
Hmm ik heb nog nooit een granny square gemaakt. Ik heb het dus in die 2 steken gedaan en niet erom heen. Maar het effect is hetzelfde, ik moest 2 gaten hebben om de armpjes door te stoppen en dat heb k nu. Maar ik ga je tip onthouden voor de volgende keer :-)

edit: heb trouwens ontdekt wat een eyelet row is, heeft iemand daar een goeie tutorial van? Ik vind niet onmiddellijk een op google.
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:38:50 #26
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82904863
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:58 schreef Lijnloos het volgende:
Prima Saffier... doe rustig aan, focus op die kleine en mocht je tijd/zin hebben gewoon lekker voor jezelf/jullie haken!
Dankje!
je hebt trouwens een PM
Ylana
pi_82905955
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:38 schreef Saffier het volgende:

[..]

Dankje!
je hebt trouwens een PM
heel bizar... maar wel waar!

Ik heb weer wat mensen/emailadressen erbij, hij gaat lekker!

Wie doen er mee:
quote:
Username:
lyssa
anitraX
trui
lijnloos
mijsje
troel
inu
stefanieV
b.ertha
YPPY
mmascha
spiegelei
marjo
bubbles
-sabine-

saffier
ilske (misschien?)
ynske
ophelia
m@x
yachiru
dikgedrukt = email gestuurd

[ Bericht 16% gewijzigd door Lijnloos op 16-06-2010 22:19:55 ]
pi_82914060
update van mn tussenprojectje. wordt een dubbelzijdig kussenhoesje. ga soortgelijke (ander patroontje voor de squares) maken van paarse en donkerroze phildar (dit is oranjerood) voor andere kussens die ik heb)

Kwak
  donderdag 17 juni 2010 @ 07:28:10 #29
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82916516
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 00:29 schreef kwakz0r het volgende:
update van mn tussenprojectje. wordt een dubbelzijdig kussenhoesje. ga soortgelijke (ander patroontje voor de squares) maken van paarse en donkerroze phildar (dit is oranjerood) voor andere kussens die ik heb)

[ afbeelding ]
Ziet er op mijn monitor meer roze dan oranje uit maar ik geloof je op je woord

Prachtig haakwerk!

pi_82916800
Rouge van phildar is idd donker oranje, heb hem in mijn regenboogdeken. Zijn leuke squares!!

Ik heb gister stylecraft acryl lucypack besteld plus een aantal kleuren extra. Ben heel benieuwd hoe het in het echt is. Iig genoeg garen om de vakantie mee door te komen nu nog phildar bij bestellen voor de regenboogdeken. Die is nu 65 cm hoog, dus over het kwart heen
pi_82916942
GefeLYSSAteerd met je verjaardag!!!!!
I had a signature once. It was awful.
pi_82916996
Hé ja Lyssa is jarig!! Proficiat met je verjaardag! Je bent maar 5 weken jonger dan mij
pi_82917337
Lyssa, van harte gefeliciteerd!

Kwak, zit er heel mooi en netjes gehaakt uit joh!

Ik kwam net een heel stoer (ander) forum tegen met allemaal nintendo-related crafts... veel borduursels (ook heel leuk natuurlijk) maar ook wel wat leuke haaksels.. die gaat bij mijn bookmarks!

Edit: ik kwam net nog een handig/stoer programma (gratis!) tegen waarmee je plaatjes kan omzetten naar patroon. Bedoeld voor borduursels uiteraard, maar werkt vast ook prima voor tunisch haken! -> http://www.iktsoft.net/kgchart-en/kgchart/download/

[ Bericht 25% gewijzigd door Lijnloos op 17-06-2010 09:11:06 ]
  donderdag 17 juni 2010 @ 09:19:10 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82918271
kwakz0r, ik vind 'm heel mooi!
in de haak.
pi_82918741
Danku! Danku! Hier wordt zo meteen gesmult van een abrikozenvlaai met schuimbrokken!

Ik ben thuis gisteren gestart met een vis! Ga ik mijn andere batika meerdere kleur wol voor gebruiken!
pi_82919344
Hoi,

We gaan beginnen!!! ik heb iedereen tot nu toe ingevoerd in het lootjessysteem, zodat men alvast kan beginnen met het verlanglijstje. Mochten er nog mensen mee willen doen, dan kan dat nog tot het moment dat de lootjes daadwerkelijk worden getrokken...

Bij je verlanglijstje graag je hobby's/iets over jezelf/kleurstellingen/iets ter inspiratie vermelden, zodat de hakende partij weet wat ie moet maken!
Ook even je adres erbij vermelden, dan weet die persoon ook waar het haakwerkje heen moet.

Groetjes en veel plezier!
Lijnloos

Iedereen die zich heeft opgegeven tot nu toe krijgt dus een mailtje (as we speak) en daarin staat dan een link naar de pagina waar je je verlanglijstje kunt invullen en je lootje kunt inleveren (virtueel in die hoge hoed mikken). Als iedereen dat heeft gedaan gaan we husselen en krijg je dus weer een mailtje met het lootje van wie je getrokken hebt
pi_82919534
dankjewel allemaal ben ook erg tevreden.

Lyssa, gefeliciteerd!
Kwak
pi_82922082
Lyssa, gefeliciteerd
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_82934195
Is Lyssa jarig? Gefeliciteerd

Mijn dekentje schiet lekker op, ik ben nu op 30 cm dus ongeveer 1/3
pi_82934806
heuj, jullie gaan te snel, ik houd het allemaal niet bij zo vanuit de USA!

Ik wil ook meedoen met de swap (zal je zo ff pm-en Lijnloos), ik hoop dat ik het waar kan maken (ben niet snel genoeg en heb te weinig tijd voor complete blankets), maar mijn vader zei altijd: niet je best doen, maar het doen!

Dusssss.....

We gaan swappen
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_82934857
ow, en Lyssa gefeliciteerd natuurlijk!!!

kan mn post hier niet editten
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:57:58 #42
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82935897
Van harte gefeliciteerd, Lyssa!
pi_82940817
Gefeliciteerd Lyssa

Ik heb straks wol gekocht om te vilten en er nu iets leuks van gemaakt, maar moet er nu wel of geen zeep in de wasmachine Ik kan me herinneren dat ik ergens las dat er groene zeep bij moest oid, maar kan niks vinden...

De gebruiksaanwijzing zegt:
quote:
IT IS VERY EASY TO DO!
You will only need:
Knit the pattern following the instructions.
Wash garment in washing machine at
40C/104F, on a low-water setting and
heavy cycle.
Put in an old bed sheet to increase the
agitation and speed up the felting process.
When you are felting more than two
pieces at once, will not be necessary to
put the bed sheet into washing machine.
Let the washing machine fi nish running it
through the rinse and dry spin cycles.
While your piece is wet, stretch the piece
and pull it, scrunch it and pinch it until it
is in the desired shape.
It is recommended that you stuff the piece
with scrambled newspapers for a dried
faster and to obtain the right shape in bags
or slippers. Can take a few days to dry.
Dus de wasmachine gewoon laten draaien met laag water en normaal programma?
pi_82941211
Dankjewel voor de felicitaties!

Ik kwam net thuis en toen lag er een pakje op me te wachten! (twee eigenlijk) 1 was boekje drie van bookdep (amigurumi two!) en de andere was een pakketje met een haakboekje en 3 bolletjes kleuroverloopwol! Maarrr! Zonder afzender! Dus ik nadenken en als eerste zoeperzazke bevraagd en tadaa met behulp van Lijnloos, dus dankjewel Lijnloos, hele goede keuze, ben er superblij mee
pi_82941273
Leuke verassing!

Ik heb mn haaksel in een handdoek gewikkeld en op 40 graden zonder zeep nu in de wasmachine zitten
pi_82941417
Veel plezier ermee, ben blij dat je het leuk vindt!!!!
pi_82941811
Gefeliciteerd Lyssa!

Inu ik ben benieuwd hoe het word!

Lijnloos ik kan het lijstje niet invullen op de telefoon, dus dat word morgenavond als ik voor het laatst ga skypen met mijn man. hij is bijna thuis en hij heeft stofjes gescoord
pi_82943350
Fijn Inu!!!

AnitraX ooh jij kijkt uit naar morgen denk k! Is hij lang weg geweest?
pi_82945020
Gefeliciteerd Lyssa! leuk boekje trouwens!

Anitra, fijn dat je man morgen weer thuis komt! en waar heb je meer zin in? dat hij thuis komt, of dat hij stofjes heeft gescoord?

het kussenhoesje ziet er leuk uit Kwakzor!
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:52:27 #50
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82946657
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:37 schreef Ilske het volgende:
heuj, jullie gaan te snel, ik houd het allemaal niet bij zo vanuit de USA!

Ik wil ook meedoen met de swap (zal je zo ff pm-en Lijnloos), ik hoop dat ik het waar kan maken (ben niet snel genoeg en heb te weinig tijd voor complete blankets), maar mijn vader zei altijd: niet je best doen, maar het doen!

Dusssss.....

We gaan swappen
Complete blankets? Ik hoop niet dat dat de verwachting is bij iedereen. Dat had ik iig niet in mijn hoofd

GefeliciLyssa!

Mooi patroon Kwakz0r!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82947294
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:52 schreef mmascha het volgende:

[..]

Complete blankets? Ik hoop niet dat dat de verwachting is bij iedereen. Dat had ik iig niet in mijn hoofd
Ik ook niet hoor
pi_82947476
Nee hoor mmascha, ik had dit ook niet in mijn hoofd! Bij mij zal het eerder een amigurumifiguurtje zijn denk k :-)
pi_82947627
en ik ook niet hoor Mmascha! ik dacht ook eerder aan iets amigurumi's of iets coaster's...
  donderdag 17 juni 2010 @ 20:45:56 #54
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82949161
Gefeliciteerd (nog) Lyssa!

Mijn moeder was hier vanmiddag even en trots liet ik mijn dekentje zien. 'Mooi geworden! Weet je hoe je die dingen allemaal weg moet steken aan de achterkant?' ikke nee... Mama doet voor en zegt; 'Zal ik het meenemen? Doe ik het vanavond even voor je.'
Daar heb ik geen 'nee' op kunnen zeggen
Ylana
pi_82949292
lieve mama
Kwak
  donderdag 17 juni 2010 @ 20:50:07 #56
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_82949387
Gefeliciteerd Lyssa!

Het vliegtuig is af!! Wat n drama om in elkaar te zetten (erg dik en stugge wol), maar hij is af!!
pi_82949450
Lyssa, fijn dat het boekje zo in de smaak is gevallen... best lastig voor iemand anders een idee opperen

Ik heb vandaag een beetje tunisch gehaakt en ben nu weer aan het borduren geslagen. Had nog een oud project liggen wat echt een keer af moet (nu al 3/4 klaar) dus leuk voor de afwisseling. Maar ja, dan haak je niet veel... maar gelukkig is het snel vakantie! Dan kun je hele dagen haken/borduren/zwemmen/lezen/spelen met de kleine... Heb er zin in!!!
pi_82950051
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:12 schreef mijsje het volgende:
Gefeliciteerd Lyssa! leuk boekje trouwens!

Anitra, fijn dat je man morgen weer thuis komt! en waar heb je meer zin in? dat hij thuis komt, of dat hij stofjes heeft gescoord?

het kussenhoesje ziet er leuk uit Kwakzor!
hij komt zondag terug, morgenavond voor het laatst skypen, zaterdagochtend heeft hij nog examens daarna naar Dehli vliegen, daar gaat om 1 uur snachts vlucht naar hier en zondagochtend als wij wakker worden, word hij thyusgebracht. Hij is 22 mei vroeg vetrokken. Ben blij dat hij stofjes heeft, maar als het niet gelukt was dan was het ook goed. Het is echt een opluchting dat hij thuis komt vind het niet leuk meer nu

Hier ook geen dekens voor de swap hoor zal eerder placemats worden of onderzetter dan
pi_82950351
Fijn Anitra dat hij bijna terug is!! En hopen voor mooie stofjes hé
pi_82951277
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:02 schreef AnitraX het volgende:

[..]

hij komt zondag terug, morgenavond voor het laatst skypen, zaterdagochtend heeft hij nog examens daarna naar Dehli vliegen, daar gaat om 1 uur snachts vlucht naar hier en zondagochtend als wij wakker worden, word hij thyusgebracht. Hij is 22 mei vroeg vetrokken. Ben blij dat hij stofjes heeft, maar als het niet gelukt was dan was het ook goed. Het is echt een opluchting dat hij thuis komt vind het niet leuk meer nu

Hier ook geen dekens voor de swap hoor zal eerder placemats worden of onderzetter dan
`
ik begreep het een beetje verkeerd qua wanneer hij terugkomt zie ik... maar ik kan het me wel voorstellen hoor, ik vind er al niks aan als ik een paar dagen ga logeren bij mijn vader, en ik zie mijn man die paar dagen niet... ik slaap dan slecht en ik vind het helemaal niet leuk om hem niet te zien... maar ja, het "elkaar-terug-zien" is dan altijd wel weer heel leuk (en inderdaad, zonder stofjes of ander leuks is het ook fijn elkaar weer te zien... )
ben wel benieuwd naar de stofjes, dus fotootje als hij er weer is?
  donderdag 17 juni 2010 @ 21:58:39 #61
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82953320
*haalt weer rustig adem en haakt weer vrolijk door*

Nadeel van de swap is wel dat niemand zegt waar ie me bezig is

Mijn moeder vertelde net dat ze ook haar haaknaald maar weer eens tevoorschijn heeft gehaald. Ik heb haar meteen maar even kennis laten maken met ravelry.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82954266
Oh, ik heb zoveel projecten dat ik toch wel wat laat zien

Ik had dus viltwol gekocht en die man zei dat het de helft zo klein zou worden, dus als ik met 8 haakte, dat het dan 4 zou worden. Dat was de goede maat, dus heb netjes gedaan wat er in het patroon stond en in de wasmachine gedaan, krimpt het maar 40% ofzo... Dus nu heb ik een pannenonderzetter ipv een gewone onderzetten Kan wol tegen hitte?

En een beessie erbij voor de grootte

En ik heb een Crobotje gemaakt

donderdag 17 juni 2010 @ 22:21:05 #63
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82955015
Leuk Inu! Dat schroefje is grappig.
Leuke kleuren viltwol heb je. Ik heb er afgelopen winter wat mutsen mee gemaakt. Ik vond het lastig om de juiste maat te maken.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82955356
Oh leuk crobotje hoor!
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:32:04 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82955822
gefeliciteerd lyssa!

leuk inu! hoe had je 't nou gedaan met die wasmachine? wel zeep erbij toch? en dan eruit halen voor je gaat centrifugeren dacht ik? ik heb gelezen dat het per wol weer een beetje anders is hoeveel het krimpt, soms moet je iets ook meerdere keren wassen om het beste resultaat te bereiken. maar er is helaas niet een precieze formule te geven voor het krimppercentage. mmascha dat herinner ik me nog ja, van die mutsen, dan komt 't natuurlijk nog preciezer. ik wil 't met een tas gaan proberen, dan is 't niet zo heel erg als 't krimpen ietwat afwijkt van wat je gedacht had.

anitra wat fijn dat ie weer bijna thuis is! dat was best lang zeg!
in de haak.
pi_82955960
Toffe Wheelie Ik heb al allerlei mensen gevraagd om de veertjes uit pennen die op zijn eruit te halen en te bewaren

Net van mijn moeder nog een pakket losse wol gekregen en een bol Lisa wol van de action Ik kan weer lekker vooruit, heb nu 5 haak boekjes!
pi_82956096
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:32 schreef trui het volgende:
gefeliciteerd lyssa!

leuk inu! hoe had je 't nou gedaan met die wasmachine? wel zeep erbij toch? en dan eruit halen voor je gaat centrifugeren dacht ik? ik heb gelezen dat het per wol weer een beetje anders is hoeveel het krimpt, soms moet je iets ook meerdere keren wassen om het beste resultaat te bereiken. maar er is helaas niet een precieze formule te geven voor het krimppercentage. mmascha dat herinner ik me nog ja, van die mutsen, dan komt 't natuurlijk nog preciezer. ik wil 't met een tas gaan proberen, dan is 't niet zo heel erg als 't krimpen ietwat afwijkt van wat je gedacht had.

anitra wat fijn dat ie weer bijna thuis is! dat was best lang zeg!
Deze wol is van Katia, die is gewoon op een standaard programma met centrifugeren te gebruiken En ik heb het zonder zeep gedaan op een gewoon programma van een half uur... Misschien dat ik hem nog een keer bij een was meegooi, misschien wordt ie dan kleiner
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:56:51 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82957432
ik heb een paar mooie bollen cascade liggen, heb erg zin om daar een tas van te gaan maken & vilten. maar eerst een aantal andere lopende projecten afmaken!
in de haak.
  donderdag 17 juni 2010 @ 23:34:59 #69
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_82959469
Vorige week de auto afgemaakt, maar stom stom stom geen foto gemaakt en ik heb hem ook al weggegeven....
Ik ben nu bezig met een zomaar een fantasie iets (amigurumi). En ik ben op zoek naar een paar bollen grijze wol voor een ezel die ik wil maken, maar de Zeeman had ineens geen wol meer (niets niet!) en hobby winkel had alles behalve grijs, alleen de wibra nog niet gecheckt!
Hmm nou ja, ik heb nu in de stad van mijn werk gekeken, misschien in het weekend even in mijn eigen woonplaats kijken.

Oh en nog gefeliciteerd Lyssa!
klerkje
pi_82960327
Mijn zusje is geslaagd, dus ik heb het beertje vandaag gegeven. Viel zeer in de smaak
pi_82964940
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:11 schreef Inu het volgende:

Ik had dus viltwol gekocht en die man zei dat het de helft zo klein zou worden, dus als ik met 8 haakte, dat het dan 4 zou worden. Dat was de goede maat, dus heb netjes gedaan wat er in het patroon stond en in de wasmachine gedaan, krimpt het maar 40% ofzo... Dus nu heb ik een pannenonderzetter ipv een gewone onderzetten Kan wol tegen hitte?

[ afbeelding ]

Hoe groot is een beessie?

gevilte wol kan volgens mij prima tegen hitte van een pan
pi_82965288
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 08:12 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Hoe groot is een beessie?

gevilte wol kan volgens mij prima tegen hitte van een pan
een Beesie is ca 12-14 cm gok ik....
pi_82965344
Inu leuk! Het ziet er erg knuffelbaar uit. En je crobot

B.ertha gefeliciteerd met je zus!
pi_82982668
Lieve crobot, Inu!

Ik heb weer bijna een kussen af van 25 kleine katoenen gs-jes!!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:58:49 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_82985433
Ik heb woensdag een Kinder Surprise Ei opgegeten voor de binnenkant, maar ik vind die binnenkant zo groot
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:00:24 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82985515
ja, die zijn inderdaad aan de grote kant. alleen geschikt voor 't grotere rammelwerk.

hoothoot wat snel! ben benieuwd!

b.ertha hoera voor je zus!
in de haak.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:08:33 #77
52016 Lyssa
music <3
pi_82985937
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:58 schreef Troel het volgende:
Ik heb woensdag een Kinder Surprise Ei opgegeten voor de binnenkant, maar ik vind die binnenkant zo groot
Wel mooi excuusom kindersuprise eieren te eten

B.ertha gefeliciteerd met je zus
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:09:10 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_82985982
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:00 schreef trui het volgende:
ja, die zijn inderdaad aan de grote kant. alleen geschikt voor 't grotere rammelwerk.

hoothoot wat snel! ben benieuwd!

b.ertha hoera voor je zus!
Die van de Aldi zijn al wat kleiner, maar heb pas gewoon een belletje verwerkt zonder omhulsel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_82989789
Ik heb de stylecraft acryl besteld bij http://countrycrafts.org.uk . Ik was behoorlijk "bang" omdat ik nooit bij hun besteld had en ook geen andere nl kopers kon vinden. Dus bestookt met mailtjes of alles wel goed ging had order via mail gestuurd omdat ik met paypal wou betalen. Was allemaal geen probleem! Service is perfect! En de order is onderweg dus echt aan te raden als je stylecraft wil bestellen!!
Sorry voor mijn "spam" maar de service is zo goed, zelfs een nederlands zinnetje op het end.
pi_82999083

vrijdag 18 juni 2010 @ 21:21:21 #81
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_82999239
Dat nodigt uit tot het nemen van een kijkje op de website! Bedankt AnitraX.

Mooi, HootHoot! Ziet er weer strak uit! Ook voor de verkoop?

Ik heb foto's gemaakt van het vliegtuig én mama schildpad met eieren en baby's!

It's a bird.. nooooooooo, it's a plane:

Mama schildpad met alles nog verstopt in haar schild:

Vanaf de zijkant: (in het patroon heeft ze geen staart, maar die heb ik er toch maar bijgehaakt)

Tadaaaa, met alle eieren en jonkies:

Close-up van een jonkie:

Ben er zelf best tevreden over, met name over het schildpad-project..
pi_82999542
Schildpad is lief Nijn! Wat een priegelige kleintjes zeg!

Het kussen is idd ook voor de verkoop.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:30:25 #83
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_82999794
Dank je! Die kleintjes waren een bron van frustratie, haha.. idd erg priegelig!

AnitraX, hoeveel was je trouwens kwijt voor verzending ongeveer?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:02:26 #84
52016 Lyssa
music <3
pi_83001937
Goed gelukt die schildpad met beebs Ik heb m ook in een nieuw ontvangen boekje staan! Wil hem ook wel op den duur maken!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:08:42 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83002363
wat een werk, nijntjeUK! erg leuk gelUKt!!

hoothoot, mooi! ik vind de achtergrondkleur alleen wat grauw, zeker na je spierwitte werk.
in de haak.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:09:55 #86
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_83002439
Dank je! Mocht je dat vliegtuig ook ooit gaan maken, zou ik wel de propellors opvullen. Staat in het patroon niet aangegeven, en heb ik dus ook niet gedaan, maar nu kun je ze zo dubbelvouwen. Das niet echt een succes.
pi_83002576
Trui, er zit wel een wit kussen onder, dat breekt behoorlijk.
Verder is de kleur (licht beige) ook niet helemaal mijn ding hoor, beetje miskoop Heb nog maar een half bolletje over, dus ik hoop dat deze gauw verkocht is
pi_83002708
Nijntjesuk dat schilpadje vandaag diego gekeken met mijn zoontje en dat ging dus over schildpadden en eieren
Hoothoot gaaf dat kussen!
De verzendkosten waren £10,40. Vind ik meevallen, voor 5 euro meer dan hier in het binnenland, komt het nog over het water ook
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:16:15 #89
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_83002812
Dat valt idd mee! Bedankt voor de info! Wol is ook absoluut niet duur op die website! (heb even omgerekend naar Euro's en viel bijna van mn stoel van verbazing )
Stiekem vind je Diego volgens mij best leuk
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:41:27 #90
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_83004293
Ooh Nijntjeuk, wat leuk dat schilpadje met die kleintjes!
klerkje
pi_83012056
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:16 schreef NijntjesUk het volgende:
Dat valt idd mee! Bedankt voor de info! Wol is ook absoluut niet duur op die website! (heb even omgerekend naar Euro's en viel bijna van mn stoel van verbazing )
Stiekem vind je Diego volgens mij best leuk
Diego is niet leuk! Ik krijg dat liedje niet uit mijn hoofd. Go diego go, to rescue my friend. :x
De stylecraft acryl is 100 gram voor £1,25 dat zijn leuke prijzen. Ben heel benieuwd ,hoop dat het snel binnen is
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 juni 2010 @ 12:45:01 #92
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83017667
wat gaan jullie snel!! met die topics, als je niet iedere dag online gaat is t bijna niet bij te houden

zit een beetje in de knoei met een mouw

Mouw: De mouwen worden vanaf de armsgaten naar beneden gehaakt. Begin in het midden van de ondermouw als volgt: Haak 1 v in de 5 l van de 9 l die voor de ondermouw op de panden werden gehaakt. Haak 3 l (= 1 stk). Haak door met 1 stk in elke l. NB: Haak 1 stk in de overgang voordat u doorgaat op de bovenkant van de mouw (om een gaatje te voorkomen). Haak nu 1 stk in elk stk boven aan het armsgat. Haak nog 1 stk in de overgang en 1 stk in de resterende l van de ondermouw = 56 stk. Haak in het rond op deze manier tot een hoogte van 10 cm.

Moet ik dan bij de ondermouw steeds die vasten blijven herhalen en de rest stokjes?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_83022442
Hoothoot, leuk kussen weer, maar ik ben het met je eens dat het beige niet zo mooi is... dat knallende wat dat witte had bij je vorige kussen vond ik mooier.

Nijntje, wat een mooi vliegtuig en die schildpadjes Mooi hoor!

Ynske, ik heb je nog effe toegevoegd!
Swap-Stand-van-zaken:
quote:
Lootje ingeleverd:
lijnloos
inu
stefanieV
YPPY
lyssa
mmascha
spiegelei
mijsje
anitraX
trui
yachiru

Lootje nog niet ingeleverd:
ilske
-sabine-
marjo
b.ertha
troel
bubbles
ophelia
ynske

Nog niet gereageerd:
m@x
pi_83024138
Ynske ik heb geen verstand van kleding haken Ik begrijp ook het patroon niet zo goed

Mijn vis is klaar!

pi_83024732
Ik heb dit boekje besteld. Had het al bij iemand ingekeken. Er staan ook wat leuke haakprojectjes in, waaronder een gehaakte schommel.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)tml#product_overview

De afgelopen dagen tijdens de voetbalwedstrijden wat leuke bloemetjes, badges en speenkoorden gehaakt in rood-wit-blauw en oranje katoen.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 17:42:58 #96
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83026141
erg leuke vis, lyssa!

ynske, ik vind 't ook wat onduidelijk, bijvoorbeeld wat ze precies bedoelen met 'ondermouw'.
in de haak.
pi_83028013
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 16:24 schreef Lyssa het volgende:
Ynske ik heb geen verstand van kleding haken Ik begrijp ook het patroon niet zo goed

Mijn vis is klaar!

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
die heb ik ook bijna klaar. moet alleen de vinnetjes nog

ik ben weer eens aan het haken geslagen. ben een hoesje voor mijn Iphone aan het maken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:19:28 #98
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_83028561
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:28 schreef Lijnloos het volgende:
Hoothoot, leuk kussen weer, maar ik ben het met je eens dat het beige niet zo mooi is... dat knallende wat dat witte had bij je vorige kussen vond ik mooier.

Swap-Stand-van-zaken:
[..]

Waar moet ik op reageren
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_83029075
Wss of je wilt meedoen aan de swap of niet :-)

Leuke vis Lyssa!!

Mijn muis is ook klaar, alleen toont hij op foto echt niet mooi, foto is slecht genomen. Kan alleen geen andere nemen, zit al verpakt om morgen af te geven

Volgende project weet k nog niet wat ik ga doen, mss Zpaghetti, heb dit weekend toch geen tijd en maandag ga ik Zpaghetti gaan halen :-)
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:51:32 #100
3142 m@x
pi_83029469
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:38 schreef StefanieV het volgende:
Wss of je wilt meedoen aan de swap of niet :-)
Oh ja, dat wilde ik wel, maar nu twijfel ik weer. MIsschien moet ik toch maar tot de volgende swap wachten
pi_83029742
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:51 schreef m@x het volgende:

[..]

Oh ja, dat wilde ik wel, maar nu twijfel ik weer. MIsschien moet ik toch maar tot de volgende swap wachten
Waarom twijfel je m@x?

Wat willen jullie allemaal op het "lijstje" zien? Moet ik wat dingen over mezelf vertellen (werk/hobby's/leeftijd/kids oid) of gaat het vooral om kleurtjes/soorten haaksels/soorten garen?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:09:20 #102
3142 m@x
pi_83030063
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:59 schreef Ilske het volgende:

[..]

Waarom twijfel je m@x?

Wat willen jullie allemaal op het "lijstje" zien? Moet ik wat dingen over mezelf vertellen (werk/hobby's/leeftijd/kids oid) of gaat het vooral om kleurtjes/soorten haaksels/soorten garen?
Omdat ik al maanden niet gehaakt heb en omdat ik bang ben dat ik meedoe, maar het niet op tijd afkrijg ofzo
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:12:00 #103
52016 Lyssa
music <3
pi_83030154
Ik heb gewoon mn hobbies erop gezet, mijn favoriete kleuren en hetgeen wat ik zelf altijd haak.

Je hebt tot 1 september? Een klein projectje kan natuurlijk ook! Hoeft geen hele deken te worden oid
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:25:48 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83030703
ik heb erop gezet dat ik alles leuk vind. gewoon meedoen hoor m@x! 't is maar een geintje, niet te zwaar opvatten.
in de haak.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:57:09 #105
3142 m@x
pi_83031898
Dat is ook wel weer zo. Ik moet maar gewoon meedoen. Wie moet ik daarvoor mailen-pm-en?
  zaterdag 19 juni 2010 @ 20:59:30 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83031994

lijnloos!
in de haak.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:01:17 #107
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83032081
Die schildpad vind ik echt leuk, zeker met de eieren en kleintjes erbij. Maar veel te veel gefrut voor mij.

Vis is leuk geworden Lyssa.

Goed dat je toch mee doet m@x. Ik ga ook echt niets ingewikkelds maken en als jij een paar bloemetjes op een tak plakt heb je al iets heel leuks.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:02:07 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83032118
even over dat vilten he. hebben jullie enig idee of het beter is om een beetje losjes te haken (met wat dikkere naald bijv) als je 't daarna wil gaan vilten, of zou het juist beter zijn om 't wat strakker te haken?

[edit] ik heb het antwoord al gevonden: losser is beter![/edit]
in de haak.
pi_83032431
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:11 schreef Inu het volgende:

[ afbeelding ]

En ik heb een Crobotje gemaakt

[ afbeelding ]
WATERMELOEN!

Ik heb ontdekt dat de manier van afhechten bij haken toch net even anders is dan bij scoubidou (touwtjes zo strak mogelijk knopen en zo ver mogelijk afknippen). Arme das.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 21:22:44 #110
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83033068
das?
in de haak.
pi_83036707
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:22 schreef trui het volgende:
das?
mijn regenboogproeflapje is uitgegroeid tot een das. Die nu rafelt, maar daar vind ik nog wek wat op.
pi_83042051
arual
Is iedereen met regenboogdingen?

Bedenk me net dat bv lievelingsdieren ook in het verlanglijstje gezet kunnen worden.
Dus ik pas mijn verlanglijstje vd week nog even aan.

M@x leuk als je mee doet, gewoon grappig dingetjes zijn ook leuk, grote projecten hoeft niet.

Ik heb gister zulke leuke patroontjes gekocht, dus hoop dat degene die ik trek van zulke dingen houd, gaat over zomer, dus thema is al goed

-edit- hij is thuis en heel veel leuke stofjes, morgen maak ik een foto, nu genieten dat hij er weer is!!!

[ Bericht 21% gewijzigd door AnitraX op 20-06-2010 09:28:59 ]
pi_83047460
Even een vraagje: voor een gestreepte deken (Granny Stripe of Larksfoot), met hoeveel lossen moet je dan beginnen voor bv 1 meter?
  zondag 20 juni 2010 @ 12:00:13 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83049027
ik had er 164, en kwam daarmee op zo'n 90cm. maar dat was wel met wol voor een haaknaald van 4mm. als je zo'n foundation chain maakt (zie tutorial bij futuregirl.com) is 't ook meteen al goed te zien hoe breed het dekentje wordt, dus kun je met 't meetlint erbij beslissen of je nog even door gaat of niet. bovendien geeft dat een hele mooie rechte onderkant. (haak 'm wel aan de losse kant, anders trekt ie al gauw krom!!)

[ Bericht 2% gewijzigd door trui op 20-06-2010 14:42:35 ]
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juni 2010 @ 12:04:57 #115
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83049135
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 17:42 schreef trui het volgende:
erg leuke vis, lyssa!

ynske, ik vind 't ook wat onduidelijk, bijvoorbeeld wat ze precies bedoelen met 'ondermouw'.
de ondermouw is zegmaar t stukje onder de oksel bestaande uit die 9 lossen.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juni 2010 @ 12:13:13 #116
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83049351
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:28 schreef Lijnloos het volgende:

Swap-Stand-van-zaken:
[..]
ow tip
zet je eigen naam in t lootje!!!! bij het adres

iets met SecretSanta taferelen en dingen die kwijtraken doordat iemand de foknaam niet kent
Today is life -

Dale Carnegie
pi_83053738
Daarom heb ik als namen ook bij iedereen de fok-naam gebruikt, maar wel handig om erbij te zetten idd. Goeie tip!
  zondag 20 juni 2010 @ 14:37:11 #118
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83054536
ach, ik vind 't juist wel leuk om post voor 'trui' te krijgen.
in de haak.
pi_83054586
ik heb mn lootje ingeleverd!
  zondag 20 juni 2010 @ 14:43:00 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83054772
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

de ondermouw is zegmaar t stukje onder de oksel bestaande uit die 9 lossen.
dus 't is een erg kort mouwtje?
in de haak.
pi_83054907
iphonehoesje is af
ik vind m alleen nog een beetje saai. Ik ga er denk ik een bloemetje op maken.

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juni 2010 @ 14:58:28 #122
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83055409
quote:
Op zondag 20 juni 2010 14:43 schreef trui het volgende:

[..]

dus 't is een erg kort mouwtje?
er is zegmaar al een begin van de mouw gecreeerd. waaraan nu de mouw (een lange) gemaakt word
de eerste ronde begin je met 5 vaste op de losse die er al zitten, dan de rest een stokje op een stokje.
wat ik me nu afvraag is, of ik bij de volgende ronde steeds die vaste moet herhalen
omdat er staat ga zo verder tot de mouw +- 10 cm lang is
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 20 juni 2010 @ 15:10:13 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83055805
ik weet echt niet ynske, volgens mij kun je dat toch 't best gewoon maar proberen.
in de haak.
pi_83057175
Ik vind het een heel gefriemel, dat afhechten. Draad is vrij dik en wil niet/nauwelijks door het oogje van de naald... Lastig hoor. Heeft iemand nog een tip?
  zondag 20 juni 2010 @ 15:49:15 #125
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83057235
ik heb een extra dikke (stop)naald daarvoor gekocht.
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juni 2010 @ 15:50:12 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83057268
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:47 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind het een heel gefriemel, dat afhechten. Draad is vrij dik en wil niet/nauwelijks door het oogje van de naald... Lastig hoor. Heeft iemand nog een tip?
idd even een stopnaald met stompe punt scoren bij een handwerkzaak
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 20 juni 2010 @ 15:51:04 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83057306
die zijn er in diverse maten, vraag dus even om een met een extra groot oog! zie bijvoorbeeld hier
in de haak.
pi_83057351
Waar halen jullie die? Want ik kon ze nergens vinden destijds (Pipoos, Kreadoe, Hema), en heb toen deze van mijn schoonmoeder gekregen.
pi_83057379
Ik lees ook maar half he. Thanx Trui!
  zondag 20 juni 2010 @ 15:55:24 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83057478
lijnloos, misschien een volgende stap voor jou: geroosterdbrood-kunst!

in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juni 2010 @ 16:00:41 #131
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83057707
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:52 schreef _Arual_ het volgende:
Waar halen jullie die? Want ik kon ze nergens vinden destijds (Pipoos, Kreadoe, Hema), en heb toen deze van mijn schoonmoeder gekregen.
pipoos hier had ze wel, maar ook bij de wolwinkel, fourniturenzaak zijn ze te vinden
misschien zelfs wel bij de zeeman/wibra
Today is life -

Dale Carnegie
pi_83057958
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:47 schreef _Arual_ het volgende:
Draaddoorhaler kopen!
Daarmee krijg je echt alles door het oog.
Ik heb ook verschillende stopnaalden en borduurnaalden, de meesten gekregen doordat ze nog door het etiketbandje zaten van gekregen/overgenomen bollen garen.
pi_83057964
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:00 schreef Ynske het volgende:

[..]

pipoos hier had ze wel, maar ook bij de wolwinkel, fourniturenzaak zijn ze te vinden
misschien zelfs wel bij de zeeman/wibra
Ik geloof dat de link van Trui nu al een gat in mijn hand heeft veroorzaak, dus ik ga ze daar bestellen
pi_83058029
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:06 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Draaddoorhaler kopen!
Ik heb ook verschillende stopnaalden en borduurnaalden, de meesten gekregen doordat ze nog door het etiketbandje zaten van gekregen/overgenomen bollen garen.
Weer een nieuw woord geleerd
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juni 2010 @ 16:12:21 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83058368
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:06 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Draaddoorhaler kopen!
ff sabbelen op t uiteinde doet ook wonderen
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juni 2010 @ 16:12:56 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83058406
k heb trouwens gister een toffe bij-hello-kitty gevonden om te haken, leuk cadeautje voor Isa denk ik
Today is life -

Dale Carnegie
pi_83058546
Er ploppen nog meer vragen bij me op nu: is de breinaaldmaat die op hobbydoos gebruikt wordt, gelijk aan de haaknaalddikte? Ik dacht eerst dat wol waar alleen een breinaaldmaat staat aangegeven, niet geschikt is om te haken. Maar ik haak met Catania, en daar staat dus niks over haaknaalden bij:

http://www.hobbydoos.nl/w(...)n-licht-geel-100.asp

Zo op het oog komen de maten voor brei- en haaknaalden overeen, in dit geval wel, maar is dat altijd zo?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juni 2010 @ 16:20:09 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83058777
volgens mij zit er geen verschil tussen de dikte van haaknaalden en breinaalden
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 20 juni 2010 @ 16:20:59 #139
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83058827
ik neem ook altijd aan dat je die maat ook op haaknaald kunt toepassen hoor. en tot nu toe geen problemen mee.
in de haak.
pi_83058874
Meestal neem je de kleinste maat van de aangegeven breinaalddikte als haaknaald, en soms ook nog een maatje kleiner.
pi_83058961
Dankjulliewel voor het meedenken! Ik ben echt een haaknoob.

Mijn moeder was van de generatie die het handwerken afdeed als ongeëmancipeerd en ouderwets
pi_83059882
Mijn moeder breide ooit halverwege de jaren 80 wat truien voor me, maar toen ze vorig jaar beweerde dat ze ook haaknaalden had dacht ik echt dat ze (vanwege hersenbeschadiging) breinaalden bedoelde. Toch even gaan kijken in de breinaaldenkoker en daar kwamen zowaar ook haaknaalden uit tevoorschijn, die ik meteen in gebruik heb genomen. De breinaalden heb ik weggegeven, daar kan ik niks mee. Mijn beide oma's breiden sokken op 4 naalden, en de ene haakte ook, maar dat was de categorie enge felgekleurde spaanse jurkjes voor van die plastic popjes, liefst nog met metallicgaren afgewerkt, en hoedjes voor wcrollen.
Mijn handwerkvraagbaak is mijn tante, die kan alles (breien, borduren, haken, kantklossen en naaien) en geeft ook nog wel eens handwerklessen op een basisschool. Verder zoek ik het zelf uit, met behulp van internet. Lang leve de tutorials!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juni 2010 @ 16:40:35 #143
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83059976
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn moeder breide ooit halverwege de jaren 80 wat truien voor me, maar toen ze vorig jaar beweerde dat ze ook haaknaalden had dacht ik echt dat ze (vanwege hersenbeschadiging) breinaalden bedoelde. Toch even gaan kijken in de breinaaldenkoker en daar kwamen zowaar ook haaknaalden uit tevoorschijn, die ik meteen in gebruik heb genomen. De breinaalden heb ik weggegeven, daar kan ik niks mee. Mijn beide oma's breiden sokken op 4 naalden, en de ene haakte ook, maar dat was de categorie enge felgekleurde spaanse jurkjes voor van die plastic popjes, liefst nog met metallicgaren afgewerkt, en hoedjes voor wcrollen.
Mijn handwerkvraagbaak is mijn tante, die kan alles (breien, borduren, haken, kantklossen en naaien) en geeft ook nog wel eens handwerklessen op een basisschool. Verder zoek ik het zelf uit, met behulp van internet. Lang leve de tutorials!
een oom van me (wat verder in de familie) die rijd met zo'n ding in de auto rond
Today is life -

Dale Carnegie
pi_83060214
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn moeder was dus niet van het handwerken, mijn oma wel wat meer, maar die is van het breien. Dat heeft ze me proberen te leren, maar dat was geen succes. Werd als hopeloos geval gezien, en toen heb ik het maar aan de kant geschoven, handwerken. Totdat scoubidou in kwam en ik echt tientallen sleutelhangers had liggen. Ik dacht, ik moet iets anders hebben om te prutsen maar wat minder troep veroorzaakt. Een vriendin van mij borduurde, en toen ben ik dat ook maar gaan doen. En toen kwam zij ook dus met andere handwerkdingen. Mijn schoonmoeder is ook heel erg van het handwerken, maar die legt veel te snel uit, dan snap ik er niks van.
pi_83060237
Ik heb effe de site gecheckt... nog 4 personen moetne hun lootje invullen, dan kunnen we los!
Troel, B.ertha, Ophelia en -sabine- (die laatste heb ik net gepmt met uitleg)...

Zelf ben ik momenteel even niet ana de haak maar bezig met mijn borduurprojectje.

@Trui, geniaal... maar beetje zonde van het brood
pi_83060286
Zucht. Hoe weet je nou hoeveel bollen je van dat spul nodig hebt? Als ik het in de buurt haal gok ik maar wat, dan kan ik altijd terug om een bolletje bij te halen, maar dat gaat met internet zo lastig...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juni 2010 @ 16:50:35 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83060509
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:46 schreef _Arual_ het volgende:
Zucht. Hoe weet je nou hoeveel bollen je van dat spul nodig hebt? Als ik het in de buurt haal gok ik maar wat, dan kan ik altijd terug om een bolletje bij te halen, maar dat gaat met internet zo lastig...
ligt eraan wat je gaat maken
vaak staat bij een patroon al hoeveel gram je moet hebben
1 bolletje catania is 50 gram
Today is life -

Dale Carnegie
pi_83060542
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:55 schreef trui het volgende:
lijnloos, misschien een volgende stap voor jou: geroosterdbrood-kunst!

[ afbeelding ]
geweldig!
pi_83060617
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:50 schreef Ynske het volgende:

[..]

ligt eraan wat je gaat maken
vaak staat bij een patroon al hoeveel gram je moet hebben
1 bolletje catania is 50 gram
Maar ik heb geen patroon
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juni 2010 @ 16:53:21 #150
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83060640
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:52 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Maar ik heb geen patroon
wat ga je maken dan?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_83060801
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat ga je maken dan?
Een dekentje gemaakt van granny stripes. Met haaknaald vier.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 20 juni 2010 @ 17:00:03 #152
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83060968
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:56 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Een dekentje gemaakt van granny stripes. Met haaknaald vier.
in de afgankleed deze,

wat ik gemaakt heb zijn 2 bolletjes catania per kleur verwerkt.
doorsnede is 98 cm. dus in totaal 10 bolletjes
Today is life -

Dale Carnegie
pi_83061115
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:00 schreef Ynske het volgende:

[..]

in de afgankleed deze, [ afbeelding ]

wat ik gemaakt heb zijn 2 bolletjes catania per kleur verwerkt.
doorsnede is 98 cm. dus in totaal 10 bolletjes
Mooie kleuren ook!

Ik denk dat ik gok op een bolletje of acht van het volgende spul:

http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/paris-roze-20.asp

Is uit het standaardassortiment, dus kan ik altijd bijbestellen.

(En dan verschillende kleurtjes)
pi_83061423
Ik heb mijn zusje al gedreigd dat ik zo'n wc-rolhoedje voor haar nieuwe auto ga maken, in truttige pastelkleurtjes. Doe ik er ook een hoes voor een tissuedoos bij, en een gordelbeschermer, een stuurhoes en een hoesje en hanger voor de binnenspiegel. Iemand nog meer ideetjes?

Ben de Peppyscarf aan het haken, heerlijk meeneemprojectje en voor tijdens de voetbal, niet nadenken, gewoon doorhaken.

Volgens de mensen op Ravelry is Drops Paris wel erg splijtgevoelig hoor.
pi_83062127
Doedezemaar: gehaakte wc-rol-hoesjes klinken wel heel erg leuk en fout tegelijk! Ga deze zomer een weekje kamperen, dus misschien dat ik me er ook aan ga wagen

Arual: ik zou inderdaad op de gok wat bestellen, en dan naderhand eventueel iets extra bijbestellen.

Ik heb nu hetzelfde 'probleem' met m'n Giant Granny's-project van Drops Eskimo: drie bollen wit te weinig... er zit weinig anders op dan op de fiets naar de wolwinkel in Nieuwpoort (20km), of online bijbestellen. Ik wacht nog op mooi weer, dan kan ik op de fiets en bespaar ik de verzend-/reiskosten
pi_83064201
quote:
Op zondag 20 juni 2010 16:45 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb effe de site gecheckt... nog 3 personen moeten hun lootje invullen, dan kunnen we los!
Troel, B.ertha, Ophelia en -sabine- (die laatste heb ik net gepmt met uitleg).. .
pi_83064439
Jeuj de swap komt dichterbij
  zondag 20 juni 2010 @ 18:33:47 #158
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83064695
ik hoorde van iemand die er ook mee haakt dat 't splijten redelijk meevalt bij drops paris. 't is wel haaknaald 5, arual! (omdat je 't had over 4, dacht ik, ik meld 't even). drops muskat vind ik wel behoorlijk splijtgevoelig.
in de haak.
pi_83066517
quote:
Op zondag 20 juni 2010 18:33 schreef trui het volgende:
ik hoorde van iemand die er ook mee haakt dat 't splijten redelijk meevalt bij drops paris. 't is wel haaknaald 5, arual! (omdat je 't had over 4, dacht ik, ik meld 't even). drops muskat vind ik wel behoorlijk splijtgevoelig.
Ja, maar het is in ieder geval groter dan 3 of 3,5. Als ik dat doe, dan ben ik een jaar bezig, want ik ben nog steeds traag.
  zondag 20 juni 2010 @ 19:56:50 #160
52016 Lyssa
music <3
pi_83067684
Ik ben zo benieuw voor wie ik iets moet maken

Wow, wat een gave deken Ynske, wat een werk

Mijn vosje voor collega is klaar:
  zondag 20 juni 2010 @ 20:01:09 #161
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83067867
Al weer zoiets schattigs. Je zal het maar bedenken, een vosje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zondag 20 juni 2010 @ 20:09:15 #162
52016 Lyssa
music <3
pi_83068247
quote:
Op zondag 20 juni 2010 20:01 schreef YPPY het volgende:
Al weer zoiets schattigs. Je zal het maar bedenken, een vosje.
Het was een verzoekje van een collega en op Ravelry is alles wel te vinden Het patroontje had echter geen snorharen, maar dat is toch wel nodig voor een vosje
pi_83068377
quote:
Op zondag 20 juni 2010 19:56 schreef Lyssa het volgende:
  zondag 20 juni 2010 @ 20:40:42 #164
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83069728
lyssa wat snel! en hij is echt supergoed gelukt zeg!
in de haak.
pi_83069921
wat een schatje Lyssa!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_83070016
quote:
Op zondag 20 juni 2010 20:12 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Ik ook!!

Ik vind het vosje schattig! Ik ga ook nog even aan de haak haha, nieuw projectje, weet nog niet wat het wordt.
  zondag 20 juni 2010 @ 20:50:22 #167
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83070194
en hup troel, b.ertha & ophelia, insturen dat lootje!
in de haak.
pi_83070255
quote:
Op zondag 20 juni 2010 20:50 schreef trui het volgende:
en hup troel, b.ertha & ophelia, insturen dat lootje!
Ik ben er net mee bezig Done.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Ophelia_ op 20-06-2010 21:04:35 ]
pi_83070270
spannend hoor die swap, ik ga jullie in de gaten houden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_83071089
Lyssa, jij haakt echt supersnel! Visje en vosje zijn schattig en erg mooi!
Stefanie, je muisje! Leuk ook, die ketting die ze om heeft!

Cactus voor m'n tante is af!

De meesten van jullie zullen hem wel herkennen uit het boekje van Ana Paula Rimoli
Ik heb het potje een beetje aangepast, vond het een beetje vreemd om de cactus in het potje te naaien, terwijl zowel de grond als de rand van het potje uit 60 steken bestaat, en je ze dus net zo goed aan elkaar kunt haken. Ben erg tevreden met het resultaat!
Het potje ziet er een beetje bobbelig uit, omdat ik er van die korrels in heb gedaan (in een afgeknipte panty!), want hij bleef niet recht op staan

Mijn oom is aankomend weekend ook jarig en ik wil voor hem de andere cactus uit het boekje haken zodat ze er samen twee hebben
Maar ben nu eerst bloemetjes van attic24 aan het haken In rood-wit-blauw, en dan doe ik ze met een oranje lintje op een haarknipje voor m'n zusje, nichtjes en mij

Bijna lootjes trekken! Ben benieuwd voor wie ik wat mag gaan haken! Spannend!
  zondag 20 juni 2010 @ 21:11:11 #171
52016 Lyssa
music <3
pi_83071322
Ohh! Die cactus is ook erg goed gelukt! Wow! Potje is prima! Wat voor korrels heb je erin gedaan om hem stevigheid te geven? Dat werd ook geadviseerd bij het vosje, maar ik had niets in huis.

Ik ben nu bezig met een varkentje en een katje, Katje moet even snel af, dus die ben ik nu mee bezig.

Swap, swap, swap! Invullen dames

Bedankt voor de complimentjes! In het weekend heb ik alle tijd, dus vlieg ik er doorheen met mn haakwerkjes
pi_83072108
Dank voor het compliment!

Uhm, zulke korrels:

Ik heb ze zelf via koekeridoo besteld, maar ik zag dat ze daar niet meer op de site staan.
Ze zijn erg handig, maar je moet ze wel in een soort binnenzakje doen, anders werkt het niet zo goed
Oude (gewassen! ) panty's zijn ideaal

Heb in het weekend meestal ook wel aardig wat tijd, maar wat moeite met verdelen
PS3-en en haken kan helaas niet tegelijk. Maar nu ik eindelijk een DVD-speler (de PS3) op m'n tv heb aangesloten kan ik ook lekker films en series in bed kijken En dan kan ik wel tegelijkertijd haken!
Mijn zusje heeft Lost seizoen 1 t/m 5 op DVD, die wilde ik altijd al eens zien!

Soms neem ik m'n haakwerkje mee naar het werk, voor in de pauze. Heb een uur pauze, dus is wel fijn om dan iets te doen te hebben. En als ik niet alleen zit kan ik ondertussen gewoon lekker kletsen

[ Bericht 36% gewijzigd door Yachiru op 20-06-2010 21:31:55 ]
pi_83072238
Thx Yachiru, vriendin was er blij mee, vond hem lief. Alleen vond ze hem te groot, want die kon niet naast octo hangen in de auto (octo is een klein octopusje dat ik had gehaakt)

Ik vind je cactus trouwens lief! Ik wou hem ook net gaan haken maar heb mijn oogjes nog niet in huis, ze zijn besteld dus ik wacht even. Ben bezig met een lavender bunny, er is een jongentje geboren in mijn vriendenkring dus geef ik dit nu maar hihi Vind ze wel nog leuk om te haken dus ben k daar net mee begonnen :-) En besluit ik om hem niet te gaan geven, dan verkoop ik hem wel of zet ik hem bij de rest
pi_83072607
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:27 schreef StefanieV het volgende:
Thx Yachiru, vriendin was er blij mee, vond hem lief. Alleen vond ze hem te groot, want die kon niet naast octo hangen in de auto (octo is een klein octopusje dat ik had gehaakt)

Ik vind je cactus trouwens lief! Ik wou hem ook net gaan haken maar heb mijn oogjes nog niet in huis, ze zijn besteld dus ik wacht even. Ben bezig met een lavender bunny, er is een jongentje geboren in mijn vriendenkring dus geef ik dit nu maar hihi Vind ze wel nog leuk om te haken dus ben k daar net mee begonnen :-) En besluit ik om hem niet te gaan geven, dan verkoop ik hem wel of zet ik hem bij de rest
Owja, dat is wel lastig want je moet de oogjes er al vrij snel in zetten hè.
Het is zooo leuk om zelf gehaakte dingetjes weg te geven
pi_83072725
Ja altijd leuk om dan mensen blij te zien Heb de smaak te pakken hihi
pi_83073345
Leuke cactus hoor, goed gelukt exemplaar!

swappen!!!! (nog 2 te gaan...)

Vicky waarom doe jij niet mee eigenlijk? Je kan er nog bij hoor?!
  zondag 20 juni 2010 @ 21:44:31 #177
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83073443
ik heb vadaag kattepoes en streepjesdeken kado gedaan aan een vriendin van me, voor haar dochtertje (kraamfeest). ik was een beetje nerveus, maar ze vonden het echt heeeeel erg leuk. ze bleef ook maar naar mensen roepen dat ik dat helemaal zelf gemaakt had
Kwak
pi_83073659
Lijnloos, ik zit in dubio... Ik vind het wel leuk maar ik uhhhh geen idee waarom niet eigenlijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_83073930
Ik heb vannacht trouwens (heel kort) over haken gedroomd, het was echt heel raar!
Ik was op mijn kamer, en ik haalde overal gehaakte dingetjes vandaan die ik nog niet hier had laten zien, om ze te fotograferen en hier te posten Het waren allemaal dingen die ik helemaal niet gehaakt heb!
Kan me alleen niet goed herinneren hoe ze eruit zagen, misschien waren het wel dingen van mijn to-hook list
pi_83073982
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:47 schreef Vicky het volgende:
Lijnloos, ik zit in dubio... Ik vind het wel leuk maar ik uhhhh geen idee waarom niet eigenlijk
Jaaaa doe mee! Hoe meer haaksters, hoe meer vreugd! En je hebt tot 1 september!
pi_83074102
Hihi Yachiru, die droom

Vicky gewoon meedoen hoor! Heb k ook gedaan, ik twijfelde eerst maar gewoon meegedaan. Als diegene die ik heb niet blij is met mijn haaksel maak k wel iets nieuws
pi_83074230
Ik ga morgen trouwens naar deze winkel

http://www.aters.be/

Kijken voor zpaghetti!! Maar vooral zorgen dat ik mijn bankkaart niet leeg trek
  zondag 20 juni 2010 @ 21:55:13 #183
52016 Lyssa
music <3
pi_83074234
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:53 schreef StefanieV het volgende:
Hihi Yachiru, die droom

Vicky gewoon meedoen hoor! Heb k ook gedaan, ik twijfelde eerst maar gewoon meegedaan. Als diegene die ik heb niet blij is met mijn haaksel maak k wel iets nieuws
Iedereen zal het gewoon leuk vinden wat je krijgt! Het is de verrassing en een haaksel anders dan je eigen spul krijgen is gewoon gaaf! Als iemand zeurt heeft ze pech

Gewoon meedoen Vicky!
pi_83074375
oke oke, ik doe mee

wie moet ik PM'en?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_83074413
Lijnloos Vicky! Fijn dat je meedoet hihi Super

En Lyssa ja ik weet het wel maar ik ben altijd bang dat het niet in de smaak zal vallen (laag zelfbeeld enzo :p )
  zondag 20 juni 2010 @ 22:03:25 #186
52016 Lyssa
music <3
pi_83074859
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:57 schreef StefanieV het volgende:

En Lyssa ja ik weet het wel maar ik ben altijd bang dat het niet in de smaak zal vallen (laag zelfbeeld enzo :p )
Van je werk wat ik van je ken hoef je je geen zorgen te maken
pi_83074933
Dank je wel
pi_83075101
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:55 schreef StefanieV het volgende:
Ik ga morgen trouwens naar deze winkel

http://www.aters.be/

Kijken voor zpaghetti!! Maar vooral zorgen dat ik mijn bankkaart niet leeg trek
Mijn nichtje heeft een heel leuk boekje gekocht bij Pipoos met patroontjes voor tasjes gehaakt en gebreid met Zpaghetti, ze is nu bezig om te leren haken. Ze maakt al een paar jaar super leuke tassen van o.a. zeil en leuke stofjes. Voor mijn zusje heeft ze bijvoorbeeld een rugtasje gemaakt van een zilver stofje, in de vorm van engelenvleugeltjes!
Zelf heb ik o.a. een schoudertas met van die Delfts blauwe plaatjes en rood-wit geruite accenten en schattig handtasje gemaakt van corduroy in de vorm van een ster, versierd met kraaltjes en studs
Maar weer even on-topic: mijn zusje heeft een patroon uit het boekje gehaald en wil dit gaan breien, haken wil ze niet
pi_83075250
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:57 schreef StefanieV het volgende:

Het idee is al geslaagd, dus kan e niets meer misgaan, tenzij je niet kunt haken.

Je kunt er ook je zelfbeeld mee vergroten, van 2,5 naar 4,5 of zo.......of naar misschien wel de Zpagettimaat.
Komop............gewoon doen.
pi_83075253
Ik heb het boekje van hoooked.nl gekocht van Haken met zpaghetti :-) Door een vriendin van me daar ook aan verslaafd (nadat ze me aan de haakverslaving heeft geholpen :p ) Waarom wilt je zusje trouwens niet haken? (mijn oma kan ook niet zo haken hoor, breien en naaien wilt ze 1000 keer uitleggen maar haken kan ze helemaal niet, heb het dan ook op mezelf geleerd en met de hulp van vriendin :-) )
pi_83075566
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:08 schreef -sabine- het volgende:

[..]

Het idee is al geslaagd, dus kan e niets meer misgaan, tenzij je niet kunt haken.

Je kunt er ook je zelfbeeld mee vergroten, van 2,5 naar 4,5 of zo.......of naar misschien wel de Zpagettimaat.
Komop............gewoon doen.
Ooh ik ben al ingeschreven hoor, heb me er al over gezet ;-)
  zondag 20 juni 2010 @ 22:20:47 #192
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83076304
quote:
Op zondag 20 juni 2010 17:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb mijn zusje al gedreigd dat ik zo'n wc-rolhoedje voor haar nieuwe auto ga maken, in truttige pastelkleurtjes. Doe ik er ook een hoes voor een tissuedoos bij, en een gordelbeschermer, een stuurhoes en een hoesje en hanger voor de binnenspiegel. Iemand nog meer ideetjes?
Versierrandje rond het make-up spiegeltje?

Zou bijna zeggen, duveltje uit een doosje voor het handschoenenkastje maar dat zou gevaarlijk zijn.
Misschien nog een ondeugend poppetje dat kiekeboo om het hoekje van de hoofdsteun heen komt?
pi_83076598
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:08 schreef StefanieV het volgende:
Ik heb het boekje van hoooked.nl gekocht van Haken met zpaghetti :-) Door een vriendin van me daar ook aan verslaafd (nadat ze me aan de haakverslaving heeft geholpen :p ) Waarom wilt je zusje trouwens niet haken? (mijn oma kan ook niet zo haken hoor, breien en naaien wilt ze 1000 keer uitleggen maar haken kan ze helemaal niet, heb het dan ook op mezelf geleerd en met de hulp van vriendin :-) )
Geen zin denk ik. Ze kan volgens mij nog niet eens echt breien
Ze is wel een keer op breiles geweest bij mijn oma (van mijn vaders kant), samen met een nichtje (ander nichtje dan die ene, ik heb een hele grote familie dus lekker verwarrend altijd).
Mijn beide oma's haken en breien, mijn oma van moederskant kan het echt heel goed!
Van haar heb ik ook geleerd hoe je granny's squares moet haken, ik snapte eerst niet dat je soms in zo'n gat moet
Mijn moeder kan het allebei een beetje, maar doet er niks mee. Ze heeft er geen geduld voor zegt ze altijd. Ze naaide vroeger wel altijd kleren voor ons, en nu soms nog voor zichzelf.
Tante aan moederskant (die van de cactus) kan ook haken en breien. Ze is nu een heel leuk thee serviesje aan het haken. Nichtje van het zpaghetti boekje is haar dochter, en haar zus (de nicht aan wie ik de vlinder uit één van de vorige topics heb gegeven) kan breien en leert nu ook haken.
Die 2 nichtjes zie ik aardig vaak dus is erg leuk dat we met z'n allen crea zijn

Vorige week waren zusje, nichtje en ik bij oma. Ik had Lucky Paper Stars papier mee (meestal nemen we iets leuks mee om te doen), en leerde het m'n zusje en nichtje. Oma zei ineens verbaasd tegen m'n zusje: oh, kan jij het ook? M'n zusje was toen nogal beledigd.
Ik denk dat ze daarom een tasje wil gaan breien, om te laten zien dat zij ook wel creatief is ofzo
pi_83076684
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:20 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Versierrandje rond het make-up spiegeltje?

Zou bijna zeggen, duveltje uit een doosje voor het handschoenenkastje maar dat zou gevaarlijk zijn.
Misschien nog een ondeugend poppetje dat kiekeboo om het hoekje van de hoofdsteun heen komt?
Hoesjes voor de hoofdsteunen!
pi_83076868
Hihi mooie reden om te gaan haken/breien, om het te tonen!

Toen ik net mijn naaimachine had gekocht lachte mijn broer mij gewoon uit, die vond dat ik ouderwets aan het doen was :p Maar nu vindt hij mijn haaksels wel schattig hoor. En mijn oma vindt het ook leuk mijn haaksels, mijn olifantje dat ik voor haar heb gehaakt staat mooi op haar schouw en al haar vriendinnen maar vragen waar ze dat gehaald heeft
pi_83077020
Best een goed idee eigenlijk, kan mijn auto best een beetje pimpen met eigen gemaakte hoofdsteun-hoezen

Vicky ik heb je toegevoegd en gepmt! Leuk
pi_83077958
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:28 schreef StefanieV het volgende:
Hihi mooie reden om te gaan haken/breien, om het te tonen!

Toen ik net mijn naaimachine had gekocht lachte mijn broer mij gewoon uit, die vond dat ik ouderwets aan het doen was :p Maar nu vindt hij mijn haaksels wel schattig hoor. En mijn oma vindt het ook leuk mijn haaksels, mijn olifantje dat ik voor haar heb gehaakt staat mooi op haar schouw en al haar vriendinnen maar vragen waar ze dat gehaald heeft
Ja, mijn oma was ook heel blij met die van haar! Staat in de kast, bij alle andere olifanten
Sommige mensen vinden het ook raar als ik vertel dat ik haak.. Net nog, ik wilde even trots mijn cactus laten zien aan iemand, linkte een foto en hij had echt zo iets van: wat is dat nou weer en lachte hard..
Mja.. lekker doen, ik vind het leuk
pi_83078088
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:29 schreef Lijnloos het volgende:
Best een goed idee eigenlijk, kan mijn auto best een beetje pimpen met eigen gemaakte hoofdsteun-hoezen

Vicky ik heb je toegevoegd en gepmt! Leuk
Ja, lijkt me best leuk! Dan maak je Nintendo hoezen Met tunisch haken!
pi_83078373
Damn, nou moet ik toch weer aan de slag... maar wel leuk als vakantie project! Moet eigenlijk wel iets oranje/geels hebben, aangezien de buitenkant van de auto dat ook is. Dus iets wat er bij past.... hmmm

Of mijn auto groen schilderen... kan ook
pi_83078434
Oranje up met gele stipjes? Of zo'n fire flower, dan heb je er ook nog groen bij voor de buis maar dat is niet zo erg denk ik

Edit: oww.. dan heet het geen up hè.. maar.. nouja.. je weet wel wat ik bedoel
pi_83078789
Oh trouwens!
Gister was ik naar het concert van Muse in het Goffert park in Nijmegen (was echt geweldig!!! ),
en toen zag ik een meisje met een gehaakte muts op! Volgens mij zelf gemaakt. Echt leuk dat je dat zo gaat herkennen!
  zondag 20 juni 2010 @ 23:02:06 #202
52016 Lyssa
music <3
pi_83079048
Ik word ook altijd uitgelachen, maar als je dan die poppetjes laat zien, vinden ze het eigenlijk allemaal keileuk
  zondag 20 juni 2010 @ 23:05:35 #203
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_83079234
Ooh wat herkenbaar mensen kijken mij ook een beetje vreemd aan als ik zeg dat ik haak. Alsof ik nu een omaatje ben dat alleen maar achter de geraniums zit te haken ofzo. Maar als ze dan zien wat ik maak dan vinden ze het weer heel mooi en sommigen vinden het dan ineens heel knap. En dan een opmerking: dat je daar tijd voor hebt. Mja nou ik haak voornamelijk als ik tv kijk, ik moet wat doen dan en dit is wat nuttiger dat papieren sterretjes vouwen (daar kan je niet echt veel mee zeg maar). Dus zoveel tijd ben ik er nou ook weer niet meebezig, maar goed ieder z'n ding.
Ik vind het leuk om te doen en als ik dan iets leuks voor mezelf kan maken of, nog leuker, iets toepasselijks voor iemand anders kan maken dan vind ik dat leuk en doe ik dat.

Mijn oma breit ook en ze kan ook haken alhoewel ze dat eigenlijk niet echt meer doet. Mijn moeder kan breien maar heeft dat al heel lang niet meer gedaan. Haken doet ze wel nog regelmatig en ze kan het erg goed dus zij heeft mij de beginselen van het haken bijgebracht. Mijn moeder maakte vroeger ook altijd mijn kleding, nu doet ze dat voor mijn vader nog steeds wel regelmatig. Ooit als ik wat meer tijd heb wil ik ook eens naailes van haar krijgen, dat lijkt me ook erg leuk, naar dat gaat wat lastiger op de bank .

Nou ja nu eindelijk weer eens wat showen. Ik heb net een fantasiebeestje afgemaakt:

en vorige week ook even snel oranje oorbellen gemaakt (= een hoesje over een klein kerstballetje):

Ik heb ook een rood, wil en blauw balletje gemaakt en die onder elkaar gehangen en aan een oranje kettinkje gehangen, maar dat kettingkje heb ik nu even niet bij de hand dus geen foto.
klerkje
  zondag 20 juni 2010 @ 23:09:55 #204
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_83079485
@ Yachiru: echt een schattige cactus, netjes gedaan hoor!
@Lyssa: wat een lief vosje, en best klein, daar ben ik nooit zo'n ster in. Ik vind hem erg goed gelukt!

En ik ben ook benieuwd voor wi ik mag haken voor de swap
klerkje
pi_83079634
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:05 schreef Spiegelei het volgende:
Ooh wat herkenbaar mensen kijken mij ook een beetje vreemd aan als ik zeg dat ik haak. Alsof ik nu een omaatje ben dat alleen maar achter de geraniums zit te haken ofzo. Maar als ze dan zien wat ik maak dan vinden ze het weer heel mooi en sommigen vinden het dan ineens heel knap. En dan een opmerking: dat je daar tijd voor hebt. Mja nou ik haak voornamelijk als ik tv kijk, ik moet wat doen dan en dit is wat nuttiger dat papieren sterretjes vouwen (daar kan je niet echt veel mee zeg maar). Dus zoveel tijd ben ik er nou ook weer niet meebezig, maar goed ieder z'n ding.
Ik vind het leuk om te doen en als ik dan iets leuks voor mezelf kan maken of, nog leuker, iets toepasselijks voor iemand anders kan maken dan vind ik dat leuk en doe ik dat.

Mijn oma breit ook en ze kan ook haken alhoewel ze dat eigenlijk niet echt meer doet. Mijn moeder kan breien maar heeft dat al heel lang niet meer gedaan. Haken doet ze wel nog regelmatig en ze kan het erg goed dus zij heeft mij de beginselen van het haken bijgebracht. Mijn moeder maakte vroeger ook altijd mijn kleding, nu doet ze dat voor mijn vader nog steeds wel regelmatig. Ooit als ik wat meer tijd heb wil ik ook eens naailes van haar krijgen, dat lijkt me ook erg leuk, naar dat gaat wat lastiger op de bank .
En bedankt!
Ik heb mijn moeder eerder ook weleens gevraagd of ze me naailes wil geven, maar ze zei dat ik maar bij iemand die echte lessen geeft op les moet gaan..
Maar vond het vroeger wel altijd heel leuk dat ze zelf kleding maakte! Het waren voornamelijk jurken.
Ik was er altijd blij mee, maar ik werd er soms ook wel een beetje mee gepest (ik droeg ze tot groep 7, en in groep 8 had ik een zelfgemaakte tuinbroek met ijsbeertjes ). Maar achteraf vind ik degenen die er stom over deden een beetje sneu, ik bedoel, mijn moeder maakte mooie dingen voor me met liefde
Je beestje is erg schattig trouwens! Heel leuk! En oorbellen! Leuk idee!
pi_83079783
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:09 schreef Spiegelei het volgende:
@ Yachiru: echt een schattige cactus, netjes gedaan hoor!
@Lyssa: wat een lief vosje, en best klein, daar ben ik nooit zo'n ster in. Ik vind hem erg goed gelukt!

En ik ben ook benieuwd voor wi ik mag haken voor de swap
Dank! Ik ook! En dan iets leuks gaan verzinnen
pi_83080039
Oww.. kwart over 11 al weer! Ga maar eens richting bed, weer dromen over haken
Welterusten haakster(retje)s!
  zondag 20 juni 2010 @ 23:20:58 #208
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_83080130
haha Yachiru, begrijp me niet verkeerd hoor ik heb ook als een zotte sterretjes zitten vouwen, erg leuk om te doen, maar ja wat doe je er dan mee?

Uiteindelijk heb ik alles in een grote weckpot gedaan die verzegeld en een wedstrijd op mijn werk uitgeschreven. Iedereen kon raden hoeveel sterretjes er in de pot zaten. Ik had 3 prijsjes, dat waren spulletjes die ik zel weg wilde doen, maar zonde zijn om echt weg te gooien (een CD die ik dubbel had, een boek dat ik dubbel had en een Carcasonne een erg leuk bordspel, maar we spelen het nooooit we hebben veel van Catan en nog een aantal andere spellen die we toch vaker pakken, dus tja). Goeie en leuke manier om van je spulletjes af te komen .
Later heb ik de sterretjes nog bij een collega over z'n hele kamer verspreid in verband met z'n verjaardag....
klerkje
pi_83080318
quote:
Op zondag 20 juni 2010 23:20 schreef Spiegelei het volgende:
haha Yachiru, begrijp me niet verkeerd hoor ik heb ook als een zotte sterretjes zitten vouwen, erg leuk om te doen, maar ja wat doe je er dan mee?

Uiteindelijk heb ik alles in een grote weckpot gedaan die verzegeld en een wedstrijd op mijn werk uitgeschreven. Iedereen kon raden hoeveel sterretjes er in de pot zaten. Ik had 3 prijsjes, dat waren spulletjes die ik zel weg wilde doen, maar zonde zijn om echt weg te gooien (een CD die ik dubbel had, een boek dat ik dubbel had en een Carcasonne een erg leuk bordspel, maar we spelen het nooooit we hebben veel van Catan en nog een aantal andere spellen die we toch vaker pakken, dus tja). Goeie en leuke manier om van je spulletjes af te komen .
Later heb ik de sterretjes nog bij een collega over z'n hele kamer verspreid in verband met z'n verjaardag....
Nee weet ik, ik bedoelde het ook niet boos hoor, vandaar de erachter Ik snap wat je bedoeld! Leuke ideetjes trouwens, wat je ermee gedaan hebt!
En nu ga ik echt m'n PC uit zetten en slapen!
  zondag 20 juni 2010 @ 23:51:34 #210
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83081715
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:43 schreef Yachiru het volgende:
Net nog, ik wilde even trots mijn cactus laten zien aan iemand, linkte een foto en hij had echt zo iets van: wat is dat nou weer en lachte hard..
maar ik zou ook in de lach schieten als iemand tegen me zei dat ie me graag z'n cactus even zou willen laten zien.

maar je hebt gelijk hoor, ik kan 't soms ook niet laten om m'n haaksels te pas en te onpas te willen laten zien en mensen kijken over 't algemeen toch wel wat bevreemd naar me dan.
in de haak.
  zondag 20 juni 2010 @ 23:53:16 #211
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83081779
spiegelei, leuk die oorbellen. ik ben toevallig met een 'kralen-projectje' bezig en heb al heel wat balletjes gehaakt. en vervolgens een paar wassen mee laten draaien in een dichtgeknoopt sloop, zodat ze hopelijk wat krimpen en vervilten. het vervilten lukt nu wel een beetje maar ik vind het krimpen nog flink tegenvallen. dat wordt dus een ketting met ballen.
in de haak.
  maandag 21 juni 2010 @ 01:32:44 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83085101
oja en mensen, ik ontdekte zojuist dat de zomer vandaag officieel ingaat he. mooi moment om de lootjes te verdelen!
in de haak.
pi_83086749
Lijkt me ook een mooi moment Trui! Maar dan moeten Troel en B.ertha effe hun lootje in gaan leveren...

Speigelei, leuk beestje! en oorbellen ook!

Hier in de familie geen hakers verder, mijn oma had het vroeger veel te druk met in hun horeca staan dus die was meer van de potten en pannen (heerlijk!) maar mijn moeder naaide inderdaad ook wel veel kleren voor mij vroeger... ze kan ook wel haken schijnbaar want toen ik eens bezig was en ze zag het riep ze meteen vanalles over stokjes en zo, geweldig...
  maandag 21 juni 2010 @ 08:19:10 #214
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83087075
Hmm mijn auto kan ook wel wat gepimpt worden maar laat ik eerst mijn deken maar eens afmaken voor ik nieuwe grote projecten losgooi.

Mijn oma kon heel goed breien, breide alle sokken voor de zoons met lastige voeten. Maar helaas woonde ze te ver weg om het mij te leren. Mijn moeder kon haken en heeft mij geleerd hoe ik de pannelappen met dubbele stokjes kon maken. Zelf geeft ze er niets om. We hebben ook een seizoen samen op naailes gezeten. Heel ouderwets en de gemiddelde leeftijd was 55 (lees, allemaal bejaarde dames alleen ik als tiener haalde het wat naar beneden) maar ik heb daar wel de basis geleerd. Doorlussen en dan pas de stof knippen. Patroon nameten en zo nodig aanpassen aan je lichaamsmaten. Een aantal kon hun eigen patronen tekenen. Zo ver heb ik het niet geschopt maar ik heb er toch een hoop geleerd. In de zin, zien wat anderen allemaal kunnen maken. Het is allemaal niet zo vreselijk moeilijk als je maar weet hoe het moet (of wie je om hulp moet vragen) en stug doorwerkt. Complete mantelpakjes en cocktailjurken maakte mijn moeder daar.
Was best leuk en ik denk dat ik het wel weer eens een keer ga oppakken.
pi_83088616
Ik weet niet of hier trouwens nog mensen zijn uit de omgeving Dordrecht, maar de wolwinkel op de Voorstraat heeft een grote voorraad Spagetti of hoe je het ook schrijft
  maandag 21 juni 2010 @ 11:05:21 #216
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_83090612
wat een super lief vosje! Voor mijn zoontje hebben we van alles met vosjes... is een beetje zijn beestje geworden
Ik heb het afgelopen tijd super druk gehad dus nog amper haak-tijd gehad. Maar als na volgende week de drukte weer voorbij is dan ga ik weer verder.
Ben ondertussen met een sjaal begonnen. En ik wil eigenlijk ook nog kussenhoesjes maken. Maar dat komt wel weer
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  maandag 21 juni 2010 @ 12:19:16 #217
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83092947
net te laat voor vaderdag maar toch nog wel geinig:werk van nathan vincent
in de haak.
  maandag 21 juni 2010 @ 14:54:44 #218
52016 Lyssa
music <3
pi_83098857
Tof fantasie beest! Dat kan ik dan weer minder goed Mijn Buneary ligt ook te verstoffen

Wel een poezelbeest gemaakt voor Alexxxxx (Fok!er) die vanavond langs komt.

pi_83102840
Was jullie al kwijt, maar jullie waren alweer in een ander topic. Wat sluiten de topics hier snel. Ik zit op een aantal andere fora en daar sluiten we pas bij 500. Maar goed, weet nu weer hoe en wat
pi_83103227
quote:
Op maandag 21 juni 2010 14:54 schreef Lyssa het volgende:
Tof fantasie beest! Dat kan ik dan weer minder goed Mijn Buneary ligt ook te verstoffen

Wel een poezelbeest gemaakt voor Alexxxxx (Fok!er) die vanavond langs komt.

[ afbeelding ]
Oh, die heb ik ook gemaakt als een van mijn eerste projectjes
pi_83110835
Lyssa jij gaat zooooo snel haha

Vandaag Zpaghetti gaan halen, ik popel om te beginnen maar moet eerst mijn konijn afhaken voor die geboorte!
pi_83117360
Ik ben met een tas begonnen als 'tussendoorprojectje'. Ziet er zo snel en simpel uit... maar dat valt eigenlijk nog wel tegen. Geen gedachteloos haken zoals bij gs'jes, maar nadenken en tellen.

Dit moet het worden...

En dit is het nu... (bij gebrek aan stekenmarkeerders even een oorbel )
  maandag 21 juni 2010 @ 21:23:54 #223
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_83118623
Wat is dat voor garen Hoothoot? Is dat gewoon wol of een soort touw? Wel leuke tasjes! Is het niet na een tijdje hetzelfde patroon? Dat je het alsnog gedachteloos kan doen?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_83118896
Na een tijdje is het vast wel hetzelfde, maar in het begin is het nu nog heel erg opletten. Eén foutje en alles loopt verkeerd.
Garen is gewoon katoen, iets zonder label uit de restjesbak.
pi_83119808
quote:
Op zondag 20 juni 2010 19:56 schreef Lyssa het volgende:

Wow, wat een gave deken Ynske, wat een werk

Mijn vosje voor collega is klaar:
[ afbeelding ]
Het is een firefox

Lootje ingeleverd
  maandag 21 juni 2010 @ 21:47:20 #226
3142 m@x
pi_83120034
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:56 schreef Yachiru het volgende:
Oh trouwens!
Gister was ik naar het concert van Muse in het Goffert park in Nijmegen (was echt geweldig!!! ),
en toen zag ik een meisje met een gehaakte muts op! Volgens mij zelf gemaakt. Echt leuk dat je dat zo gaat herkennen!
Muse
pi_83120358
Hihi m@x Ik had dezelfde reactie over Muse!
  maandag 21 juni 2010 @ 21:52:23 #228
3142 m@x
pi_83120466
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:50 schreef StefanieV het volgende:
Hihi m@x Ik had dezelfde reactie over Muse!
Ik vind ze echt zo geweldig. Heb een stuk van het concert meegeluisterd via de telefoon en ik baalde zo dat ik er niet bij was.
pi_83121810
Ik heb ze nog niet live gezien, op zich komen ze naar Werchter maar ik kan niet gaan (moet werken).. Maar ik wil ze ooit nog live zien, ooit moet het me nog gaan lukken! (eerst U2 in september )
pi_83122634
Ik had bijna kaartjes gekocht voor Muse via marktplaats (was niet uitverkocht, kaartjes gingen voor 20e weg), maar ik kon ze alleen ver weg krijgen en ik had geen tijd om ze op te gaan halen. Dus toen ben ik maar in het park gaan zitten
Dat is voor mij 15-20 minuutjes fietsen.
pi_83124351
Mooi zo, nog 1 te gaan... Troel, waar ben je? Doe effe je lootje inleveren, dan kunnen we husselen!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:34:56 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_83132709
Lootje is ingeleverd Heb maar gewoon ingeleverd, heb door de drukte niet echt tijd gehad om over een lijstje te denken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_83132793
Woehoe! Er is gehusseld! De lootjes getrokken... we kunnen van start!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:39:05 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_83132810
quote:
De lootjes zijn getrokken. Je hebt een mailtje gekregen waarin staat wie je hebt. Op de groepspagina staat het laatste nieuws van je lootjes trekken groep.

Ik heb geen mail

Edit: ow, ik was sneller dan de server van het lootjestrekken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_83132842
Ben benieuwd hoeveel bikini's er gaan komen, die vind ik altijd zo lelijk
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:44:47 #236
52016 Lyssa
music <3
pi_83132962
Hihihi! Ik heb een lootje! Vanavond meteen aan de slag!
pi_83133329
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:40 schreef Inu het volgende:
Ben benieuwd hoeveel bikini's er gaan komen, die vind ik altijd zo lelijk
Wil iedereen even haar cupmaat posten!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:06:43 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83133526
haha nee zo'n bikini daar bedank ik ook feestelijk voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 22-06-2010 10:13:14 ]
in de haak.
pi_83133670
lootje binnen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_83133924
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:06 schreef trui het volgende:
haha nee zo'n bikini daar bedank ik ook feestelijk voor. [ afbeelding ]
En zo'n fantastische herenzwembroek voor meneer trui dan?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:32:48 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83134278
hmm, wie weet maak je HEM daar blij mee. en dan wel van lekkere kriebelwol he!
in de haak.
pi_83134404
ik heb mijn eigenste kloontje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:41:06 #243
308058 happy_hoooker
HaHaHa.... ken!
pi_83134556
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:36 schreef Vicky het volgende:
ik heb mijn eigenste kloontje
Wie dan??
Voor Vicky!!! *O*
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:44:31 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83134691
hey da's snel!

wij zitten midden in een keukenverbouwing. puinhoop! althans, die verwacht ik vandaag. tot nu toe is vooral de oude keuken leeggemaakt, en de inhoud zit nu in een stuk of 12 verhuisdozen. de nieuwe keuken staat ook nog in dozen en tesamen vullen al die dozen m'n hele woonkamer zo'n beetje. vanmiddag zal de oude keuken eruit gesloopt worden, en hopelijk wordt er ook vast een beginnetje gemaakt met het plaatsen van de nieuwe keuken. weinig haaktijd...
in de haak.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:59:41 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83135117
Lijnloos, ik lees hier niet veel meer mee, is je 'dinges' ik weet niet eens hoe hij heet al af?

En hoe is het met de deken van Kwak?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:00:01 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_83135130
Upje

Ja, die is af, vergeet niet te stemmen

http://www.happyseamstres(...)ntendo-craft-contest
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:14:33 #247
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83135639
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
Lijnloos, ik lees hier niet veel meer mee, is je 'dinges' ik weet niet eens hoe hij heet al af?

En hoe is het met de deken van Kwak?
nog lang niet af... ben bezig met de laatste 48 kleine vierkantjes. die moeten dan 12 grote vierkanten worden, met elk 4 rijen eromheen, dan alles aan elkaar, en dan nog een stuk of 6 rijen "border" eromheen haken (om de hele deken heen dus... duurt nog wel even!!

heb wel mn tussenprojectje af: kussenhoes!
foto's volgen
Kwak
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:19:33 #248
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83135815

Kwak
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:22:25 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83135913
Wat lief zo met die strikjes!
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:00 schreef Troel het volgende:
Upje

Done!

En hij is echt supergaaf!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:23:07 #250
52016 Lyssa
music <3
pi_83135933
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 11:00 schreef Troel het volgende:
Upje

ook nog even vanaf de mobiel gestemd
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:32:55 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83136292
mooi kwakzor! heel fijntjes!
in de haak.
pi_83138374
Mooi en strak hoor Kwakzor....!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:16:26 #253
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83139907
Ik wil ook strikjes

Heel mooi geworden, kwakz0r
pi_83139965
Wat mooi Kwakz0r! Leuke kleur ook!

Even een tip voor de dames die het leuk vinden om wat spul te verkopen: www.tuttespul.nl - in de Flow Magazine werd deze site geroemd als 'de nieuwe Etsy'. Ik ben vandaag eens gaan kijken en heb een advertentie van mn laatste kussen erop gezet: binnen een half uur had ik een mailtje van iemand die een soortgelijk kussen wilde bestellen!
Je bepaalt zelf je prijs, regelt zelf de verkoop en je hoeft geen commissie af te dragen aan de site. Het is niet alleen voor woonaccessoires, maar ook kinderspeelgoed, kleding, etc. Alleen eigengemaakte dingen. Ik ben enthousiast en dat wilde ik even delen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:19:38 #255
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83140036
ik ga m onthouden hoothoot. probleem voor mij is dat ik nu nog voornamelijk voor mezelf maak, en als ik de tijd en wolkosten omreken dan kan ik me niet voorstellen dat iemand het wil kopen...

@caroline: mijn strikjes zijn gewoon lange chains die ik door het haakwerk heen heb gehaald en gestrikt, omdat mn hoesje net een beetje klein was en open ging staan ongelukje dus...
Kwak
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:24:35 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83140204
leuk hoothoot, dat dat zo goed werkt! ik ga 't zeker onthouden!
in de haak.
pi_83140491
Kwakz0r, ik reken ook niet alle tijd in de prijs door hoor. Dan worden de kussens onbetaalbaar.
Ik neem voor kussens en vlaggenlijnen de materiaalkosten als uitgangspunt en die verdubbel ik, dat wordt m'n prijs. Gewoon een leuk extraatje eigenlijk.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:52:04 #258
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83141202
ha ha ha kwakz0r, ik zat gewoon gezellig te geiten. Maar creatieve oplossing voor voorstelbaar probleem en een stuk handiger dan stad en land gaan afsjouwen naar juiste kleur en maat ritssluiting!

Hoothoot, dank voor de tip en je voorbeeld rekensom. Ik heb er nu nog niet genoeg tijd voor maar ik houd het in gedachten.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:17:02 #259
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83142297
@hoothoot: ik zou ook nooit de uren rekenen hoor, maar wel iets voor de moeite zeg maar. 2 keer de materiaalkosten is wel een goeie eigenlijk...

maar goed ik haak nu nog voor mezelf mn sprei, en straks een poef-hoes, en wil nog een andere deken, en al mn kussens van een hoes voorzien....
Kwak
pi_83142777
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:17 schreef Hoothoot het volgende:
Wat mooi Kwakz0r! Leuke kleur ook!

Even een tip voor de dames die het leuk vinden om wat spul te verkopen: www.tuttespul.nl - in de Flow Magazine werd deze site geroemd als 'de nieuwe Etsy'. Ik ben vandaag eens gaan kijken en heb een advertentie van mn laatste kussen erop gezet: binnen een half uur had ik een mailtje van iemand die een soortgelijk kussen wilde bestellen!
Je bepaalt zelf je prijs, regelt zelf de verkoop en je hoeft geen commissie af te dragen aan de site. Het is niet alleen voor woonaccessoires, maar ook kinderspeelgoed, kleding, etc. Alleen eigengemaakte dingen. Ik ben enthousiast en dat wilde ik even delen
Leuke site Ik ga mijn volgende crobotje eens kinderproof maken denk ik Heb nu hele kleine kraaltjes als oogjes vastgezet met niet heel sterk garen...

En als ik zo kijk staan er ook wel wat dingetjes op die ik zelf nooit te koop aan zou durven bieden
pi_83143199
Wat ik ook wel apart vind is dat er spul op staat waar in de patronen gewoon staat dat je ze niet voor commerciele doeleinde mag maken... lijkt me niet heel eerlijk, maar goed engels patroon/nederlandse verkoopsite, kans is natuurlijk klein dat je er ooit wat van hoort, maar toch... netjes is het niet.
pi_83143237
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:37 schreef Lijnloos het volgende:
Wat ik ook wel apart vind is dat er spul op staat waar in de patronen gewoon staat dat je ze niet voor commerciele doeleinde mag maken... lijkt me niet heel eerlijk, maar goed engels patroon/nederlandse verkoopsite, kans is natuurlijk klein dat je er ooit wat van hoort, maar toch... netjes is het niet.
Ik vind de Drops patronen ook een beetje suf erop
pi_83143255
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:27 schreef Inu het volgende:

[..]

Leuke site Ik ga mijn volgende crobotje eens kinderproof maken denk ik Heb nu hele kleine kraaltjes als oogjes vastgezet met niet heel sterk garen...

En als ik zo kijk staan er ook wel wat dingetjes op die ik zelf nooit te koop aan zou durven bieden
Ja inderdaad, dat viel mij ook op Maar wat ik me sowieso afvraag.. als je bijvoorbeeld patronen uit boekjes hebt, of via etsy.. dan mag je volgens mij de haaksels niet altijd verkopen.. Ik heb het weleens in een patroon zien staan geloof ik. Sowieso het patroon niet, maar ook wat je ervan maakt niet. Iets van Creative Commons License ofzo, weenie precies hoe dat zit.
pi_83143307
Ja, dat bedoel ik Lijnloos! Ik had de pagina al even niet meer gerefreshed
pi_83144271
Iemand hier trouwens weleens iets gehaakts, een bloemetje ofzo, op een haarknipje gemaakt?
Ik wil dus iets voor het WK maken, met een lintje en dan een gehaakt bloemetje maar heb geen idee hoe ik het vast moet maken..
Zie zulke dingetjes nu ook op die site staan, maar kan niet echt zien hoe ze het vast maken
pi_83144299
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:59 schreef Yachiru het volgende:
Iemand hier trouwens weleens iets gehaakts, een bloemetje ofzo, op een haarknipje gemaakt?
Ik wil dus iets voor het WK maken, met een lintje en dan een gehaakt bloemetje maar heb geen idee hoe ik het vast moet maken..
Secondelijm
pi_83144410
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:00 schreef Inu het volgende:

[..]

Secondelijm
Oh, weet je dat ik daar nog niet eens aan had gedacht? Ik zat te denken om het eromheen vast te maken, maar dit is wel een hele goede eigenlijk En m'n vader heeft het vast wel ergens liggen!
pi_83149221
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:39 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Ja inderdaad, dat viel mij ook op Maar wat ik me sowieso afvraag.. als je bijvoorbeeld patronen uit boekjes hebt, of via etsy.. dan mag je volgens mij de haaksels niet altijd verkopen.. Ik heb het weleens in een patroon zien staan geloof ik. Sowieso het patroon niet, maar ook wat je ervan maakt niet. Iets van Creative Commons License ofzo, weenie precies hoe dat zit.
Maar dat is toch never nooit na te gaan? Kijk, dat je de patronen niet mag doorverkopen, ok logisch. Maar afgeleide haaksels toch wel? Het is toch niet aan te tonen dat je een bepaald patroon hebt gebruikt, uit een boekje bv?
Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee om haaksels van patronen die gratis online staan te verkopen. Bij een betaald patroon zou ik daar wel over na denken.

Inu: er staan idd best afzichtelijk dingen tussen... maar ook wel hele mooie dingen! Zorgt voor leuke inspiratie!

Ik moet morgenochtend 'even' naar Nieuwpoort, heb paarse en oranje Muskat nodig. Beetje onzinnig om die twee bolletjes online te bestellen en 6,50 euro verzendkosten te betalen. Dan maar twee uur fietsen, het is toch mooi weer en ik hoef pas 's middags te werken
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:11:34 #269
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83151845
@hoothoot: sommige mensen geven aan bij hun patronen dat je producten van dat patroon niet mag verkopen. lavender bunny is er zoeen (waarbij dat veelvuldig wordt geschaad trouwens).

ik snap het wel. je geeft een patroon gratis weg zodat mensen er plezier van kunnen hebben, voor zichzelf of als kadootje, maar niet zodat ze geld kunnen verdienen met jouw werk.... heeft idd. te maken met creative ownership en copyright...
Kwak
pi_83153169
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:31 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Maar dat is toch never nooit na te gaan? Kijk, dat je de patronen niet mag doorverkopen, ok logisch. Maar afgeleide haaksels toch wel? Het is toch niet aan te tonen dat je een bepaald patroon hebt gebruikt, uit een boekje bv?
Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee om haaksels van patronen die gratis online staan te verkopen. Bij een betaald patroon zou ik daar wel over na denken.

Inu: er staan idd best afzichtelijk dingen tussen... maar ook wel hele mooie dingen! Zorgt voor leuke inspiratie!

Ik moet morgenochtend 'even' naar Nieuwpoort, heb paarse en oranje Muskat nodig. Beetje onzinnig om die twee bolletjes online te bestellen en 6,50 euro verzendkosten te betalen. Dan maar twee uur fietsen, het is toch mooi weer en ik hoef pas 's middags te werken
Klopt, het is inderdaad nooit na te gaan.
Maar zoals Kwakzor al zei, sommige designers zetten het wel degelijk in hun (gratis) patroon.
Ik snap aan de ene kant wel waarom ze dat doen, een patroon ontwerpen doe je niet zomaar even. Dat ze het gratis met andere haaksters willen delen is op zich al best wat vind ik.
Anderzijds vind ik dat je best geld mag vragen voor iets dat jij haakt, ook al heb je het patroon niet zelf bedacht. Het zijn toch jouw eigen materialen en tijd die je erin steekt.
Ik ben nu trouwens die leuke kat aan het haken die ik hier al eens voorbij heb zien komen.
Gaat lekker snel, heb het hoofdje al bijna af! En weer iets verder met Lost
Was ook al aan de cactus voor m'n oom begonnen, maar de vriendin voor wie de kat is viert haar verjaardag vrijdag en de cactus hoeft pas zaterdag af te zijn dus heb ik die maar heel even opzij gelegd
pi_83156458
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:37 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Maar zoals Kwakzor al zei, sommige designers zetten het wel degelijk in hun (gratis) patroon.
Ik snap aan de ene kant wel waarom ze dat doen, een patroon ontwerpen doe je niet zomaar even. Dat ze het gratis met andere haaksters willen delen is op zich al best wat vind ik.
Anderzijds vind ik dat je best geld mag vragen voor iets dat jij haakt, ook al heb je het patroon niet zelf bedacht. Het zijn toch jouw eigen materialen en tijd die je erin steekt.
Dat mensen jouw patroon gebruiken om dingen voor verkoop te maken, vind ik het risico van het gratis aanbieden. Dan weet je dat mensen dat doen, ongeacht of je dat wel of niet in je voorwaarden hebt staan. Omdat iedereen weet dat het niet te controleren valt.
En als je het patroon ook maar heel iets aanpast is het hun patroon niet meer, dan zou je het wel mogen verkopen, heel strikt gezien. Nouja, het is voor mij verder niet van toepassing denk ik. De granny squares zijn ergens in de jaren zestig/zeventig ontstaan en er zal vast niemand als dé bedenker geregistreerd staan
Maar ik vind het wel een interessant iets, zal eens wat gaan lezen over die 'creative commons'
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:07:40 #272
52016 Lyssa
music <3
pi_83156900
Ik weet wat ik ga maken voor mijn lootje
pi_83159260
Ik niet Moet nog even goed gaan nadenken, al heb k nog tijd genoeg en met het profiel ook wel voldoende te vinden denk k
pi_83160891
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:52 schreef _Arual_ het volgende:
Mocht je nog eens dat soort naaigerei nodig hebben: Teunissen (naaimachinewinkel) op de Hertogstraat, vlakbij Van der Stad heeft ook wolnaalden etc.
pi_83160893
Lootje

Nu nog wat bedenken....
pi_83161098
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:24 schreef wyccie het volgende:

[..]

Mocht je nog eens dat soort naaigerei nodig hebben: Teunissen (naaimachinewinkel) op de Hertogstraat, vlakbij Van der Stad heeft ook wolnaalden etc.
Thanx!

Wat is het toch jammer dat er geen winkeltjes lijken te zijn die gewoon "alles" hebben
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:29:46 #277
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_83161164
hier ook mijn lootje binnen . Spannend nu hebben we allemaal geheime projectjes ...
klerkje
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:38:14 #278
52016 Lyssa
music <3
pi_83161631
Ik ben onderweg met maken, een van de vele onderdelen is klaar
pi_83162589
Haha diegene die jij hebt gekregen, zal haar swap volgende week al ontvangen denk k

Ik ben even bezig om een tas te haken met Zpaghetti, ter afwisseling :-) (en ik wacht eigenlijk op de haaknaalden die B.ertha heeft besteld, zal iets handiger zijn denk k!)
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:05:03 #280
52016 Lyssa
music <3
pi_83163135
Ik neem aan dat we gewoon allemaal in de laatste week van augustus het werk opsturen? En niet eerder als het klaar is toch?
pi_83163191
Oja dat ook ja :-) Maar als het klaar is, is het klaar, zo redeneer ik atlijd ;-)
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:37:03 #282
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_83164863
Ow, ik ga gewoon lekker door tot eind augustus hoor! En dan zie ik wel wat ik allemaal af heb. Ik kom steeds weer leuke dingen tegen. Ik heb ook al wat onderdelen af. Zo leuk, haken met een doel!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_83168611
Hier ook lootje binnen en zulk leuke patroontjes gekocht, denk dat ik voor mijn lootje daar ook wat van maak dus laat ze niet zien ik vind het stiekem erg leuk en heb zoveel ideetjes
  dinsdag 22 juni 2010 @ 22:35:26 #284
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83168829
ik ben nu bezig met kussensloopjes. de eerste gedaan met phildar coton 3, en nu eentje met katia capri. zelfde stekenverhouding, allebei katoen, maar ik vind katia véél lekkerder haken...
Kwak
pi_83169153
Regenboogdas is klaar! Moet "alleen" nog draadjes wegwerken, maar ben in afwachting van de naald... Volgens mij is de das langer dan ik. Ik post binnenkort foto's.
pi_83170591
Lootje is ook bij mij binnen, maar ik heb echt nog geen idee
pi_83171416
ik denk hier ook nog even verder nog even kijken wat ik precies ga maken...
ik vind het wel heel spannend!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 23:29:28 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83172044
ik ben snel tevree hoor mijsje!
in de haak.
  woensdag 23 juni 2010 @ 09:29:58 #289
1762 YPPY
Yppiaans
pi_83180953
Dan is het maar goed dat ik jouw heb trui. Zal ik het opsturen of komen brengen?
*OUD heilige*
pi_83181411
volgens mij is er met de lootjes iets niet goed gegaan, hoe kunnen we nou allemaal Trui hebben?
pi_83181844
Ooh, ik weet ook wat ik ga maken Moet alleen nog even uit twee patronen kiezen
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:07:59 #292
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83182254
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:44 schreef Ilske het volgende:
volgens mij is er met de lootjes iets niet goed gegaan, hoe kunnen we nou allemaal Trui hebben?
Trui heeft een nieuwe hobby erbij: Ha(c)ken
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:10:20 #293
52016 Lyssa
music <3
pi_83182324
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:07 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Trui heeft een nieuwe hobby erbij: Ha(c)ken
Hahaha! Geniaal
pi_83183493
vandaar, ik dacht al: hoe kan Trui nu al weten dat ik haar heb... maar als iedereen Trui heeft, is dat verklaard...
pi_83184175
Hahaha, briljant! Maarre, zullen we onderling even afstemmen wat we voor Trui maken dan? Amigurumi-dierentuin? Of iets met computers, passwords en ha(c)ken? :p
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 juni 2010 @ 11:11:20 #296
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83184771
mouwen van t vest zijn bijna klaar, alleen de afwerkrand nog en dan nog een afwerkrand om t vest zelf.
benedenoma vroeg gister wat ik aan t doen was, en was meteen heel enthousiast, kwam nog met wat tijdschriften met patroontjes
Today is life -

Dale Carnegie
pi_83184822
Hmm, iedereen heeft trui... ik heb mezelf
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 juni 2010 @ 11:38:46 #298
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83186048
Kijk nou wat ik op de zoektocht voor de swap tegenkom

Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:40:19 #299
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83186121
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 10:10 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Hahaha! Geniaal
Dank. Af en toe komt dat onderbewustzijn opeens met iets leuks op de proppen
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:11:09 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83189814
joehoe allemaal voor MIJ!! ik zal die keukenbouwlui even vragen of ze de brievenbus ook meteen even wat verder uitfrezen naar pakketformaat.
in de haak.
pi_83189897

Is ie nu vol?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')