dikgedrukt = email gestuurdquote:Username:
lijnloos
inu
stefanieV
YPPY
lyssa
mmascha
spiegelei
mijsje
anitraX
trui
troel
b.ertha
marjo
bubbles
ophelia
ilske
yachiru
-sabine-
saffier
ynske
m@x
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 49% gewijzigd door Lijnloos op 18-06-2010 09:12:31 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Username:
lyssa
bubbles
anitraX
trui
lijnloos
mijsje
ilske (misschien?)
troel
inu
stefanieV
ynske
ophelia
b.ertha
YPPY
m@x
yachiru
mmascha
saffier
spiegelei
marjo
-sabine-
Ik zou misschien zelfs zeggen 4 stokjes in elke van de 2 volgende losse. Aangezien er wel vaker staat in de volgende 2 losse oid. Zoals 2 steken in de volgende losse (soms maar een beperkt aantal).quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:32 schreef StefanieV het volgende:
Nee ervoor moet ik 6 stokjes maken. Hier even het lijntje
Edit: oooooh ik moet 4 tr doen in de 2 losse van de vorige rij. Maar bedoelen ze dan dat ik 4 stokjes moet doen in die 2 losse, dus 2 stokjes in 1e losse en 2 stokjes in 2de losse of 4 stokjes in 1e en 4 in 2e. (raar patroon hoor ;-) )
nee, het gaat om de chain space. je moet die vier stokjes dus niet in een steekje maken, maar in de grote ruimte, een soort om de twee lossen heen, net als bij een granny square.quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:32 schreef StefanieV het volgende:
Nee ervoor moet ik 6 stokjes maken. Hier even het lijntje
Edit: oooooh ik moet 4 tr doen in de 2 losse van de vorige rij. Maar bedoelen ze dan dat ik 4 stokjes moet doen in die 2 losse, dus 2 stokjes in 1e losse en 2 stokjes in 2de losse of 4 stokjes in 1e en 4 in 2e. (raar patroon hoor ;-) )
Dankje!quote:Op woensdag 16 juni 2010 20:58 schreef Lijnloos het volgende:
Prima Saffier... doe rustig aan, focus op die kleineen mocht je tijd/zin hebben gewoon lekker voor jezelf/jullie haken!
heel bizar... maar wel waar!quote:
dikgedrukt = email gestuurdquote:Username:
lyssa
anitraX
trui
lijnloos
mijsje
troel
inu
stefanieV
b.ertha
YPPY
mmascha
spiegelei
marjo
bubbles
-sabine-
saffier
ilske (misschien?)
ynske
ophelia
m@x
yachiru
Ziet er op mijn monitor meer roze dan oranje uit maar ik geloof je op je woordquote:Op donderdag 17 juni 2010 00:29 schreef kwakz0r het volgende:
update van mn tussenprojectje. wordt een dubbelzijdig kussenhoesje. ga soortgelijke (ander patroontje voor de squares) maken van paarse en donkerroze phildar (dit is oranjerood) voor andere kussens die ik heb)
[ afbeelding ]
Dus de wasmachine gewoon laten draaien met laag water en normaal programma?quote:IT IS VERY EASY TO DO!
You will only need:
Knit the pattern following the instructions.
Wash garment in washing machine at
40C/104F, on a low-water setting and
heavy cycle.
Put in an old bed sheet to increase the
agitation and speed up the felting process.
When you are felting more than two
pieces at once, will not be necessary to
put the bed sheet into washing machine.
Let the washing machine fi nish running it
through the rinse and dry spin cycles.
While your piece is wet, stretch the piece
and pull it, scrunch it and pinch it until it
is in the desired shape.
It is recommended that you stuff the piece
with scrambled newspapers for a dried
faster and to obtain the right shape in bags
or slippers. Can take a few days to dry.
Complete blankets? Ik hoop niet dat dat de verwachting is bij iedereen. Dat had ik iig niet in mijn hoofdquote:Op donderdag 17 juni 2010 15:37 schreef Ilske het volgende:
heuj, jullie gaan te snel, ik houd het allemaal niet bij zo vanuit de USA!
Ik wil ook meedoen met de swap (zal je zo ff pm-en Lijnloos), ik hoop dat ik het waar kan maken (ben niet snel genoeg en heb te weinig tijd voor complete blankets), maar mijn vader zei altijd: niet je best doen, maar het doen!
Dusssss.....
We gaan swappen![]()
Ik ook niet hoorquote:Op donderdag 17 juni 2010 19:52 schreef mmascha het volgende:
[..]
Complete blankets? Ik hoop niet dat dat de verwachting is bij iedereen. Dat had ik iig niet in mijn hoofd![]()
![]()
hij komt zondag terug, morgenavond voor het laatst skypen, zaterdagochtend heeft hij nog examensquote:Op donderdag 17 juni 2010 19:12 schreef mijsje het volgende:Gefeliciteerd Lyssa! leuk boekje trouwens!
Anitra, fijn dat je man morgen weer thuis komt! en waar heb je meer zin in? dat hij thuis komt, of dat hij stofjes heeft gescoord?
het kussenhoesje ziet er leuk uit Kwakzor!
`quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:02 schreef AnitraX het volgende:
[..]
hij komt zondag terug, morgenavond voor het laatst skypen, zaterdagochtend heeft hij nog examensdaarna naar Dehli vliegen, daar gaat om 1 uur snachts vlucht naar hier en zondagochtend als wij wakker worden, word hij thyusgebracht. Hij is 22 mei vroeg vetrokken. Ben blij dat hij stofjes heeft, maar als het niet gelukt was dan was het ook goed. Het is echt een opluchting dat hij thuis komt
vind het niet leuk meer nu
Hier ook geen dekens voor de swap hoorzal eerder placemats worden of onderzetter dan
Deze wol is van Katia, die is gewoon op een standaard programma met centrifugeren te gebruikenquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:32 schreef trui het volgende:
gefeliciteerd lyssa!
leuk inu! hoe had je 't nou gedaan met die wasmachine? wel zeep erbij toch? en dan eruit halen voor je gaat centrifugeren dacht ik? ik heb gelezen dat het per wol weer een beetje anders is hoeveel het krimpt, soms moet je iets ook meerdere keren wassen om het beste resultaat te bereiken. maar er is helaas niet een precieze formule te geven voor het krimppercentage. mmascha dat herinner ik me nog ja, van die mutsen, dan komt 't natuurlijk nog preciezer. ik wil 't met een tas gaan proberen, dan is 't niet zo heel erg als 't krimpen ietwat afwijkt van wat je gedacht had.
anitra wat fijn dat ie weer bijna thuis is! dat was best lang zeg!
Hoe groot is een beessie?quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:11 schreef Inu het volgende:
Oh, ik heb zoveel projecten dat ik toch wel wat laat zien
Ik had dus viltwol gekocht en die man zei dat het de helft zo klein zou worden, dus als ik met 8 haakte, dat het dan 4 zou worden. Dat was de goede maat, dus heb netjes gedaan wat er in het patroon stond en in de wasmachine gedaan, krimpt het maar 40% ofzo... Dus nu heb ik een pannenonderzetter ipv een gewone onderzettenKan wol tegen hitte?
![]()
[ afbeelding ]
En een beessie erbij voor de grootte
een Beesie is ca 12-14 cm gok ik....quote:Op vrijdag 18 juni 2010 08:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Hoe groot is een beessie?
gevilte wol kan volgens mij prima tegen hitte van een pan
Wel mooi excuusom kindersuprise eieren te etenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:58 schreef Troel het volgende:
Ik heb woensdag een Kinder Surprise Ei opgegeten voor de binnenkant, maar ik vind die binnenkant zo groot
Die van de Aldi zijn al wat kleiner, maar heb pas gewoon een belletje verwerkt zonder omhulselquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:00 schreef trui het volgende:
ja, die zijn inderdaad aan de grote kant. alleen geschikt voor 't grotere rammelwerk.
hoothoot wat snel! ben benieuwd!
b.ertha hoera voor je zus!
Diego is niet leuk! Ik krijg dat liedje niet uit mijn hoofd. Go diego go, to rescue my friend. :xquote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:16 schreef NijntjesUk het volgende:
Dat valt idd mee! Bedankt voor de info! Wol is ook absoluut niet duur op die website! (heb even omgerekend naar Euro's en viel bijna van mn stoel van verbazing)
Stiekem vind je Diego volgens mij best leuk
quote:Lootje ingeleverd:
lijnloos
inu
stefanieV
YPPY
lyssa
mmascha
spiegelei
mijsje
anitraX
trui
yachiru
Lootje nog niet ingeleverd:
ilske
-sabine-
marjo
b.ertha
troel
bubbles
ophelia
ynske
Nog niet gereageerd:
m@x
die heb ik ook bijna klaar. moet alleen de vinnetjes nogquote:Op zaterdag 19 juni 2010 16:24 schreef Lyssa het volgende:
Ynske ik heb geen verstand van kleding hakenIk begrijp ook het patroon niet zo goed
Mijn vis is klaar!
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Waar moet ik op reagerenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 15:28 schreef Lijnloos het volgende:
Hoothoot, leuk kussen weer, maar ik ben het met je eens dat het beige niet zo mooi is... dat knallende wat dat witte had bij je vorige kussen vond ik mooier.
Nijntje, wat een mooi vliegtuig en die schildpadjesMooi hoor!
Ynske, ik heb je nog effe toegevoegd!
Swap-Stand-van-zaken:
[..]
Oh ja, dat wilde ik wel, maar nu twijfel ik weer. MIsschien moet ik toch maar tot de volgende swap wachtenquote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:38 schreef StefanieV het volgende:
Wss of je wilt meedoen aan de swap of niet :-)
Waarom twijfel je m@x?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:51 schreef m@x het volgende:
[..]
Oh ja, dat wilde ik wel, maar nu twijfel ik weer. MIsschien moet ik toch maar tot de volgende swap wachten
Omdat ik al maanden niet gehaakt heb en omdat ik bang ben dat ik meedoe, maar het niet op tijd afkrijg ofzoquote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:59 schreef Ilske het volgende:
[..]
Waarom twijfel je m@x?
Wat willen jullie allemaal op het "lijstje" zien? Moet ik wat dingen over mezelf vertellen (werk/hobby's/leeftijd/kids oid) of gaat het vooral om kleurtjes/soorten haaksels/soorten garen?
WATERMELOEN!quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:11 schreef Inu het volgende:
Oh, ik heb zoveel projecten dat ik toch wel wat laat zien
Ik had dus viltwol gekocht en die man zei dat het de helft zo klein zou worden, dus als ik met 8 haakte, dat het dan 4 zou worden. Dat was de goede maat, dus heb netjes gedaan wat er in het patroon stond en in de wasmachine gedaan, krimpt het maar 40% ofzo... Dus nu heb ik een pannenonderzetter ipv een gewone onderzettenKan wol tegen hitte?
![]()
[ afbeelding ]
En een beessie erbij voor de grootte
En ik heb een Crobotje gemaakt
[ afbeelding ]
mijn regenboogproeflapje is uitgegroeid tot een das. Die nu rafelt, maar daar vind ik nog wek wat op.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:22 schreef trui het volgende:
das?
de ondermouw is zegmaar t stukje onder de oksel bestaande uit die 9 lossen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 17:42 schreef trui het volgende:
erg leuke vis, lyssa!
ynske, ik vind 't ook wat onduidelijk, bijvoorbeeld wat ze precies bedoelen met 'ondermouw'.
ow tipquote:Op zaterdag 19 juni 2010 15:28 schreef Lijnloos het volgende:
Hoothoot, leuk kussen weer, maar ik ben het met je eens dat het beige niet zo mooi is... dat knallende wat dat witte had bij je vorige kussen vond ik mooier.
Nijntje, wat een mooi vliegtuig en die schildpadjesMooi hoor!
Ynske, ik heb je nog effe toegevoegd!
Swap-Stand-van-zaken:
[..]
dus 't is een erg kort mouwtje?quote:Op zondag 20 juni 2010 12:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
de ondermouw is zegmaar t stukje onder de oksel bestaande uit die 9 lossen.
er is zegmaar al een begin van de mouw gecreeerd. waaraan nu de mouw (een lange) gemaakt wordquote:
idd even een stopnaald met stompe punt scoren bij een handwerkzaakquote:Op zondag 20 juni 2010 15:47 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind het een heel gefriemel, dat afhechten. Draad is vrij dik en wil niet/nauwelijks door het oogje van de naald... Lastig hoor. Heeft iemand nog een tip?
pipoos hier had ze wel, maar ook bij de wolwinkel, fourniturenzaak zijn ze te vindenquote:Op zondag 20 juni 2010 15:52 schreef _Arual_ het volgende:
Waar halen jullie die? Want ik kon ze nergens vinden destijds (Pipoos, Kreadoe, Hema), en heb toen deze van mijn schoonmoeder gekregen.
Draaddoorhaler kopen!quote:Op zondag 20 juni 2010 15:47 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind het een heel gefriemel, dat afhechten. Draad is vrij dik en wil niet/nauwelijks door het oogje van de naald... Lastig hoor. Heeft iemand nog een tip?
Ik geloof dat de link van Trui nu al een gat in mijn hand heeft veroorzaak, dus ik ga ze daar bestellenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
pipoos hier had ze wel, maar ook bij de wolwinkel, fourniturenzaak zijn ze te vinden
misschien zelfs wel bij de zeeman/wibra
Weer een nieuw woord geleerdquote:Op zondag 20 juni 2010 16:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Draaddoorhaler kopen!
Daarmee krijg je echt alles door het oog.
Ik heb ook verschillende stopnaalden en borduurnaalden, de meesten gekregen doordat ze nog door het etiketbandje zaten van gekregen/overgenomen bollen garen.
ff sabbelen op t uiteinde doet ook wonderenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Draaddoorhaler kopen!
Daarmee krijg je echt alles door het oog.
Ik heb ook verschillende stopnaalden en borduurnaalden, de meesten gekregen doordat ze nog door het etiketbandje zaten van gekregen/overgenomen bollen garen.
een oom van me (wat verder in de familie) die rijd met zo'n ding in de auto rondquote:Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn moeder breide ooit halverwege de jaren 80 wat truien voor me, maar toen ze vorig jaar beweerde dat ze ook haaknaalden had dacht ik echt dat ze (vanwege hersenbeschadiging) breinaalden bedoelde. Toch even gaan kijken in de breinaaldenkoker en daar kwamen zowaar ook haaknaalden uit tevoorschijn, die ik meteen in gebruik heb genomen. De breinaalden heb ik weggegeven, daar kan ik niks mee. Mijn beide oma's breiden sokken op 4 naalden, en de ene haakte ook, maar dat was de categorie enge felgekleurde spaanse jurkjes voor van die plastic popjes, liefst nog met metallicgaren afgewerkt, en hoedjes voor wcrollen.
Mijn handwerkvraagbaak is mijn tante, die kan alles (breien, borduren, haken, kantklossen en naaien) en geeft ook nog wel eens handwerklessen op een basisschool. Verder zoek ik het zelf uit, met behulp van internet. Lang leve de tutorials!
Mijn moeder was dus niet van het handwerken, mijn oma wel wat meer, maar die is van het breien. Dat heeft ze me proberen te leren, maar dat was geen succes. Werd als hopeloos geval gezien, en toen heb ik het maar aan de kant geschoven, handwerken. Totdat scoubidou in kwam en ik echt tientallen sleutelhangers had liggen. Ik dacht, ik moet iets anders hebben om te prutsen maar wat minder troep veroorzaakt. Een vriendin van mij borduurde, en toen ben ik dat ook maar gaan doen. En toen kwam zij ook dus met andere handwerkdingen. Mijn schoonmoeder is ook heel erg van het handwerken, maar die legt veel te snel uit, dan snap ik er niks van.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn moeder breide ooit halverwege de jaren 80 wat truien voor me, maar toen ze vorig jaar beweerde dat ze ook haaknaalden had dacht ik echt dat ze (vanwege hersenbeschadiging) breinaalden bedoelde. Toch even gaan kijken in de breinaaldenkoker en daar kwamen zowaar ook haaknaalden uit tevoorschijn, die ik meteen in gebruik heb genomen. De breinaalden heb ik weggegeven, daar kan ik niks mee. Mijn beide oma's breiden sokken op 4 naalden, en de ene haakte ook, maar dat was de categorie enge felgekleurde spaanse jurkjes voor van die plastic popjes, liefst nog met metallicgaren afgewerkt, en hoedjes voor wcrollen.
Mijn handwerkvraagbaak is mijn tante, die kan alles (breien, borduren, haken, kantklossen en naaien) en geeft ook nog wel eens handwerklessen op een basisschool. Verder zoek ik het zelf uit, met behulp van internet. Lang leve de tutorials!
ligt eraan wat je gaat makenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:46 schreef _Arual_ het volgende:
Zucht. Hoe weet je nou hoeveel bollen je van dat spul nodig hebt? Als ik het in de buurt haal gok ik maar wat, dan kan ik altijd terug om een bolletje bij te halen, maar dat gaat met internet zo lastig...
quote:Op zondag 20 juni 2010 15:55 schreef trui het volgende:
lijnloos, misschien een volgende stap voor jou: geroosterdbrood-kunst!
[ afbeelding ]
Maar ik heb geen patroonquote:Op zondag 20 juni 2010 16:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
ligt eraan wat je gaat maken
vaak staat bij een patroon al hoeveel gram je moet hebben
1 bolletje catania is 50 gram
wat ga je maken dan?quote:
in de afgankleed deze,quote:Op zondag 20 juni 2010 16:56 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Een dekentje gemaakt van granny stripes. Met haaknaald vier.
quote:Op zondag 20 juni 2010 17:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
in de afgankleed deze, [ afbeelding ]
wat ik gemaakt heb zijn 2 bolletjes catania per kleur verwerkt.
doorsnede is 98 cm. dus in totaal 10 bolletjes
quote:Op zondag 20 juni 2010 16:45 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb effe de site gecheckt... nog 3 personen moeten hun lootje invullen, dan kunnen we los!
Troel, B.ertha, Ophelia en -sabine- (die laatste heb ik net gepmt met uitleg)...
Ja, maar het is in ieder geval groter dan 3 of 3,5. Als ik dat doe, dan ben ik een jaar bezig, want ik ben nog steeds traag.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:33 schreef trui het volgende:
ik hoorde van iemand die er ook mee haakt dat 't splijten redelijk meevalt bij drops paris. 't is wel haaknaald 5, arual! (omdat je 't had over 4, dacht ik, ik meld 't even). drops muskat vind ik wel behoorlijk splijtgevoelig.
Het was een verzoekje van een collega en op Ravelry is alles wel te vindenquote:Op zondag 20 juni 2010 20:01 schreef YPPY het volgende:
Al weer zoiets schattigs.Je zal het maar bedenken, een vosje.
quote:Op zondag 20 juni 2010 19:56 schreef Lyssa het volgende:
Ik ben zo benieuw voor wie ik iets moet maken
Ik ook!!quote:
Ik ben er net mee bezigquote:Op zondag 20 juni 2010 20:50 schreef trui het volgende:
en hup troel, b.ertha & ophelia, insturen dat lootje!
Owja, dat is wel lastig want je moet de oogjes er al vrij snel in zetten hè.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:27 schreef StefanieV het volgende:
Thx Yachiru, vriendin was er blij mee, vond hem lief. Alleen vond ze hem te groot, want die kon niet naast octo hangen in de auto(octo is een klein octopusje dat ik had gehaakt)
Ik vind je cactus trouwens lief! Ik wou hem ook net gaan haken maar heb mijn oogjes nog niet in huis, ze zijn besteld dus ik wacht even. Ben bezig met een lavender bunny, er is een jongentje geboren in mijn vriendenkring dus geef ik dit nu maar hihi Vind ze wel nog leuk om te haken dus ben k daar net mee begonnen :-) En besluit ik om hem niet te gaan geven, dan verkoop ik hem wel of zet ik hem bij de rest
Jaaaa doe mee! Hoe meer haaksters, hoe meer vreugd!quote:Op zondag 20 juni 2010 21:47 schreef Vicky het volgende:
Lijnloos, ik zit in dubio... Ik vind het wel leuk maar ik uhhhh geen idee waarom niet eigenlijk
Iedereen zal het gewoon leuk vinden wat je krijgt! Het is de verrassing en een haaksel anders dan je eigen spul krijgen is gewoon gaaf! Als iemand zeurt heeft ze pechquote:Op zondag 20 juni 2010 21:53 schreef StefanieV het volgende:
Hihi Yachiru, die droom![]()
Vicky gewoon meedoen hoor! Heb k ook gedaan, ik twijfelde eerst maar gewoon meegedaan. Als diegene die ik heb niet blij is met mijn haaksel maak k wel iets nieuws
Van je werk wat ik van je ken hoef je je geen zorgen te makenquote:Op zondag 20 juni 2010 21:57 schreef StefanieV het volgende:
Lijnloos Vicky! Fijn dat je meedoet hihi Super
En Lyssa ja ik weet het wel maar ik ben altijd bang dat het niet in de smaak zal vallen (laag zelfbeeld enzo :p )
Mijn nichtje heeft een heel leuk boekje gekocht bij Pipoos met patroontjes voor tasjes gehaakt en gebreid met Zpaghetti, ze is nu bezig om te leren haken. Ze maakt al een paar jaar super leuke tassen van o.a. zeil en leuke stofjes. Voor mijn zusje heeft ze bijvoorbeeld een rugtasje gemaakt van een zilver stofje, in de vorm van engelenvleugeltjes!quote:Op zondag 20 juni 2010 21:55 schreef StefanieV het volgende:
Ik ga morgen trouwens naar deze winkel
http://www.aters.be/
Kijken voor zpaghetti!! Maar vooral zorgen dat ik mijn bankkaart niet leeg trek
Het idee is al geslaagd, dus kan e niets meer misgaan, tenzij je niet kunt haken.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:57 schreef StefanieV het volgende:
Lijnloos Vicky! Fijn dat je meedoet hihi Super
En Lyssa ja ik weet het wel maar ik ben altijd bang dat het niet in de smaak zal vallen (laag zelfbeeld enzo :p )
Ooh ik ben al ingeschreven hoor, heb me er al over gezet ;-)quote:Op zondag 20 juni 2010 22:08 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Het idee is al geslaagd, dus kan e niets meer misgaan, tenzij je niet kunt haken.
Je kunt er ook je zelfbeeld mee vergroten, van 2,5 naar 4,5 of zo.......of naar misschien wel de Zpagettimaat.
Komop............gewoon doen.![]()
Versierrandje rond het make-up spiegeltje?quote:Op zondag 20 juni 2010 17:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb mijn zusje al gedreigd dat ik zo'n wc-rolhoedje voor haar nieuwe auto ga maken, in truttige pastelkleurtjes. Doe ik er ook een hoes voor een tissuedoos bij, en een gordelbeschermer, een stuurhoes en een hoesje en hanger voor de binnenspiegel.Iemand nog meer ideetjes?
Geen zin denk ik. Ze kan volgens mij nog niet eens echt breienquote:Op zondag 20 juni 2010 22:08 schreef StefanieV het volgende:
Ik heb het boekje van hoooked.nl gekocht van Haken met zpaghetti :-) Door een vriendin van me daar ook aan verslaafd (nadat ze me aan de haakverslaving heeft geholpen :p ) Waarom wilt je zusje trouwens niet haken? (mijn oma kan ook niet zo haken hoor, breien en naaien wilt ze 1000 keer uitleggen maar haken kan ze helemaal niet, heb het dan ook op mezelf geleerd en met de hulp van vriendin :-) )
Hoesjes voor de hoofdsteunen!quote:Op zondag 20 juni 2010 22:20 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Versierrandje rond het make-up spiegeltje?
Zou bijna zeggen, duveltje uit een doosje voor het handschoenenkastje maar dat zou gevaarlijk zijn.
Misschien nog een ondeugend poppetje dat kiekeboo om het hoekje van de hoofdsteun heen komt?
Ja, mijn oma was ook heel blij met die van haar! Staat in de kast, bij alle andere olifantenquote:Op zondag 20 juni 2010 22:28 schreef StefanieV het volgende:
Hihi mooie reden om te gaan haken/breien, om het te tonen!
Toen ik net mijn naaimachine had gekocht lachte mijn broer mij gewoon uit, die vond dat ik ouderwets aan het doen was :p Maar nu vindt hij mijn haaksels wel schattig hoor. En mijn oma vindt het ook leuk mijn haaksels, mijn olifantje dat ik voor haar heb gehaakt staat mooi op haar schouw en al haar vriendinnen maar vragen waar ze dat gehaald heeft
Ja, lijkt me best leuk! Dan maak je Nintendo hoezenquote:Op zondag 20 juni 2010 22:29 schreef Lijnloos het volgende:
Best een goed idee eigenlijk, kan mijn auto best een beetje pimpen met eigen gemaakte hoofdsteun-hoezen
Vicky ik heb je toegevoegd en gepmt! Leuk
En bedankt!quote:Op zondag 20 juni 2010 23:05 schreef Spiegelei het volgende:
Ooh wat herkenbaar mensen kijken mij ook een beetje vreemd aan als ik zeg dat ik haak. Alsof ik nu een omaatje ben dat alleen maar achter de geraniums zit te haken ofzo. Maar als ze dan zien wat ik maak dan vinden ze het weer heel mooi en sommigen vinden het dan ineens heel knap. En dan een opmerking: dat je daar tijd voor hebt. Mja nou ik haak voornamelijk als ik tv kijk, ik moet wat doen dan en dit is wat nuttiger dat papieren sterretjes vouwen (daar kan je niet echt veel mee zeg maar). Dus zoveel tijd ben ik er nou ook weer niet meebezig, maar goed ieder z'n ding.
Ik vind het leuk om te doen en als ik dan iets leuks voor mezelf kan maken of, nog leuker, iets toepasselijks voor iemand anders kan maken dan vind ik dat leuk en doe ik dat.
Mijn oma breit ook en ze kan ook haken alhoewel ze dat eigenlijk niet echt meer doet. Mijn moeder kan breien maar heeft dat al heel lang niet meer gedaan. Haken doet ze wel nog regelmatig en ze kan het erg goed dus zij heeft mij de beginselen van het haken bijgebracht. Mijn moeder maakte vroeger ook altijd mijn kleding, nu doet ze dat voor mijn vader nog steeds wel regelmatig. Ooit als ik wat meer tijd heb wil ik ook eens naailes van haar krijgen, dat lijkt me ook erg leuk, naar dat gaat wat lastiger op de bank.
Dank! Ik ook! En dan iets leuks gaan verzinnenquote:Op zondag 20 juni 2010 23:09 schreef Spiegelei het volgende:
@ Yachiru: echt een schattige cactus, netjes gedaan hoor!
@Lyssa: wat een lief vosje, en best klein, daar ben ik nooit zo'n ster in. Ik vind hem erg goed gelukt!
En ik ben ook benieuwd voor wi ik mag haken voor de swap
Nee weet ik, ik bedoelde het ook niet boos hoor, vandaar dequote:Op zondag 20 juni 2010 23:20 schreef Spiegelei het volgende:
haha Yachiru, begrijp me niet verkeerd hoor ik heb ook als een zotte sterretjes zitten vouwen, erg leuk om te doen, maar ja wat doe je er dan mee?
Uiteindelijk heb ik alles in een grote weckpot gedaan die verzegeld en een wedstrijd op mijn werk uitgeschreven. Iedereen kon raden hoeveel sterretjes er in de pot zaten. Ik had 3 prijsjes, dat waren spulletjes die ik zel weg wilde doen, maar zonde zijn om echt weg te gooien (een CD die ik dubbel had, een boek dat ik dubbel had en een Carcasonne een erg leuk bordspel, maar we spelen het nooooit we hebben veel van Catan en nog een aantal andere spellen die we toch vaker pakken, dus tja). Goeie en leuke manier om van je spulletjes af te komen.
Later heb ik de sterretjes nog bij een collega over z'n hele kamer verspreid in verband met z'n verjaardag....
quote:Op zondag 20 juni 2010 22:43 schreef Yachiru het volgende:
Net nog, ik wilde even trots mijn cactus laten zien aan iemand, linkte een foto en hij had echt zo iets van: wat is dat nou weer en lachte hard..
Oh, die heb ik ook gemaakt als een van mijn eerste projectjesquote:Op maandag 21 juni 2010 14:54 schreef Lyssa het volgende:
Tof fantasie beest! Dat kan ik dan weer minder goedMijn Buneary ligt ook te verstoffen
Wel een poezelbeest gemaakt voor Alexxxxx (Fok!er) die vanavond langs komt.
[ afbeelding ]
Het is een firefoxquote:Op zondag 20 juni 2010 19:56 schreef Lyssa het volgende:
Ik ben zo benieuw voor wie ik iets moet maken
Wow, wat een gave deken Ynske, wat een werk
Mijn vosje voor collega is klaar:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 juni 2010 22:56 schreef Yachiru het volgende:
Oh trouwens!
Gister was ik naar het concert van Muse in het Goffert park in Nijmegen (was echt geweldig!!!),
en toen zag ik een meisje met een gehaakte muts op! Volgens mij zelf gemaakt. Echt leuk dat je dat zo gaat herkennen!
Ik vind ze echt zo geweldig. Heb een stuk van het concert meegeluisterd via de telefoon en ik baalde zo dat ik er niet bij was.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:50 schreef StefanieV het volgende:
Hihi m@x Ik had dezelfde reactie over Muse!
quote:De lootjes zijn getrokken. Je hebt een mailtje gekregen waarin staat wie je hebt. Op de groepspagina staat het laatste nieuws van je lootjes trekken groep.
Wil iedereen even haar cupmaat posten!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:40 schreef Inu het volgende:
Ben benieuwd hoeveel bikini's er gaan komen, die vind ik altijd zo lelijk![]()
En zo'n fantastische herenzwembroek voor meneer trui dan?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:06 schreef trui het volgende:
haha nee zo'n bikini daar bedank ik ook feestelijk voor. [ afbeelding ]
nog lang niet af... ben bezig met de laatste 48 kleine vierkantjes. die moeten dan 12 grote vierkanten worden, met elk 4 rijen eromheen, dan alles aan elkaar, en dan nog een stuk of 6 rijen "border" eromheen haken (om de hele deken heen dus... duurt nog wel even!!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:59 schreef Brighteyes het volgende:
Lijnloos, ik lees hier niet veel meer mee, is je 'dinges' ik weet niet eens hoe hij heetal af?
En hoe is het met de deken van Kwak?
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:00 schreef Troel het volgende:
Upje
Ja, die is af, vergeet niet te stemmen
http://www.happyseamstres(...)ntendo-craft-contest
ook nog even vanaf de mobiel gestemdquote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:00 schreef Troel het volgende:
Upje
Ja, die is af, vergeet niet te stemmen
http://www.happyseamstres(...)ntendo-craft-contest
Leuke sitequote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:17 schreef Hoothoot het volgende:
Wat mooi Kwakz0r! Leuke kleur ook!
Even een tip voor de dames die het leuk vinden om wat spul te verkopen: www.tuttespul.nl - in de Flow Magazine werd deze site geroemd als 'de nieuwe Etsy'. Ik ben vandaag eens gaan kijken en heb een advertentie van mn laatste kussen erop gezet: binnen een half uur had ik een mailtje van iemand die een soortgelijk kussen wilde bestellen!
Je bepaalt zelf je prijs, regelt zelf de verkoop en je hoeft geen commissie af te dragen aan de site. Het is niet alleen voor woonaccessoires, maar ook kinderspeelgoed, kleding, etc. Alleen eigengemaakte dingen. Ik ben enthousiast en dat wilde ik even delen
Ik vind de Drops patronen ook een beetje suf eropquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:37 schreef Lijnloos het volgende:
Wat ik ook wel apart vind is dat er spul op staat waar in de patronen gewoon staat dat je ze niet voor commerciele doeleinde mag maken... lijkt me niet heel eerlijk, maar goed engels patroon/nederlandse verkoopsite, kans is natuurlijk klein dat je er ooit wat van hoort, maar toch... netjes is het niet.
Ja inderdaad, dat viel mij ook opquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:27 schreef Inu het volgende:
[..]
Leuke siteIk ga mijn volgende crobotje eens kinderproof maken denk ik
Heb nu hele kleine kraaltjes als oogjes vastgezet met niet heel sterk garen...
En als ik zo kijk staan er ook wel wat dingetjes op die ik zelf nooit te koop aan zou durven bieden
Secondelijmquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:59 schreef Yachiru het volgende:
Iemand hier trouwens weleens iets gehaakts, een bloemetje ofzo, op een haarknipje gemaakt?
Ik wil dus iets voor het WK maken, met een lintje en dan een gehaakt bloemetje maar heb geen idee hoe ik het vast moet maken..
Oh, weet je dat ik daar nog niet eens aan had gedacht? Ik zat te denken om het eromheen vast te maken, maar dit is wel een hele goede eigenlijkquote:
Maar dat is toch never nooit na te gaan? Kijk, dat je de patronen niet mag doorverkopen, ok logisch. Maar afgeleide haaksels toch wel? Het is toch niet aan te tonen dat je een bepaald patroon hebt gebruikt, uit een boekje bv?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:39 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Ja inderdaad, dat viel mij ook opMaar wat ik me sowieso afvraag.. als je bijvoorbeeld patronen uit boekjes hebt, of via etsy.. dan mag je volgens mij de haaksels niet altijd verkopen.. Ik heb het weleens in een patroon zien staan geloof ik. Sowieso het patroon niet, maar ook wat je ervan maakt niet. Iets van Creative Commons License ofzo, weenie precies hoe dat zit.
Klopt, het is inderdaad nooit na te gaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:31 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Maar dat is toch never nooit na te gaan? Kijk, dat je de patronen niet mag doorverkopen, ok logisch. Maar afgeleide haaksels toch wel? Het is toch niet aan te tonen dat je een bepaald patroon hebt gebruikt, uit een boekje bv?
Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee om haaksels van patronen die gratis online staan te verkopen. Bij een betaald patroon zou ik daar wel over na denken.
Inu: er staan idd best afzichtelijk dingen tussen... maar ook wel hele mooie dingen! Zorgt voor leuke inspiratie!
Ik moet morgenochtend 'even' naar Nieuwpoort, heb paarse en oranje Muskat nodig. Beetje onzinnig om die twee bolletjes online te bestellen en 6,50 euro verzendkosten te betalen. Dan maar twee uur fietsen, het is toch mooi weer en ik hoef pas 's middags te werken
Dat mensen jouw patroon gebruiken om dingen voor verkoop te maken, vind ik het risico van het gratis aanbieden. Dan weet je dat mensen dat doen, ongeacht of je dat wel of niet in je voorwaarden hebt staan. Omdat iedereen weet dat het niet te controleren valt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:37 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Maar zoals Kwakzor al zei, sommige designers zetten het wel degelijk in hun (gratis) patroon.
Ik snap aan de ene kant wel waarom ze dat doen, een patroon ontwerpen doe je niet zomaar even. Dat ze het gratis met andere haaksters willen delen is op zich al best wat vind ik.
Anderzijds vind ik dat je best geld mag vragen voor iets dat jij haakt, ook al heb je het patroon niet zelf bedacht. Het zijn toch jouw eigen materialen en tijd die je erin steekt.
Mocht je nog eens dat soort naaigerei nodig hebben: Teunissen (naaimachinewinkel) op de Hertogstraat, vlakbij Van der Stad heeft ook wolnaalden etc.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:52 schreef _Arual_ het volgende:
Waar halen jullie die? Want ik kon ze nergens vinden destijds (Pipoos, Kreadoe, Hema), en heb toen deze van mijn schoonmoeder gekregen.
Thanx!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Mocht je nog eens dat soort naaigerei nodig hebben: Teunissen (naaimachinewinkel) op de Hertogstraat, vlakbij Van der Stad heeft ook wolnaalden etc.
Trui heeft een nieuwe hobby erbij: Ha(c)kenquote:Op woensdag 23 juni 2010 09:44 schreef Ilske het volgende:
volgens mij is er met de lootjes iets niet goed gegaan, hoe kunnen we nou allemaal Trui hebben?![]()
Hahaha! Geniaalquote:Op woensdag 23 juni 2010 10:07 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Trui heeft een nieuwe hobby erbij: Ha(c)ken
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |