idd even een stopnaald met stompe punt scoren bij een handwerkzaakquote:Op zondag 20 juni 2010 15:47 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind het een heel gefriemel, dat afhechten. Draad is vrij dik en wil niet/nauwelijks door het oogje van de naald... Lastig hoor. Heeft iemand nog een tip?
pipoos hier had ze wel, maar ook bij de wolwinkel, fourniturenzaak zijn ze te vindenquote:Op zondag 20 juni 2010 15:52 schreef _Arual_ het volgende:
Waar halen jullie die? Want ik kon ze nergens vinden destijds (Pipoos, Kreadoe, Hema), en heb toen deze van mijn schoonmoeder gekregen.
Draaddoorhaler kopen!quote:Op zondag 20 juni 2010 15:47 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind het een heel gefriemel, dat afhechten. Draad is vrij dik en wil niet/nauwelijks door het oogje van de naald... Lastig hoor. Heeft iemand nog een tip?
Ik geloof dat de link van Trui nu al een gat in mijn hand heeft veroorzaak, dus ik ga ze daar bestellenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
pipoos hier had ze wel, maar ook bij de wolwinkel, fourniturenzaak zijn ze te vinden
misschien zelfs wel bij de zeeman/wibra
Weer een nieuw woord geleerdquote:Op zondag 20 juni 2010 16:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Draaddoorhaler kopen!
Daarmee krijg je echt alles door het oog.
Ik heb ook verschillende stopnaalden en borduurnaalden, de meesten gekregen doordat ze nog door het etiketbandje zaten van gekregen/overgenomen bollen garen.
ff sabbelen op t uiteinde doet ook wonderenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Draaddoorhaler kopen!
Daarmee krijg je echt alles door het oog.
Ik heb ook verschillende stopnaalden en borduurnaalden, de meesten gekregen doordat ze nog door het etiketbandje zaten van gekregen/overgenomen bollen garen.
een oom van me (wat verder in de familie) die rijd met zo'n ding in de auto rondquote:Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn moeder breide ooit halverwege de jaren 80 wat truien voor me, maar toen ze vorig jaar beweerde dat ze ook haaknaalden had dacht ik echt dat ze (vanwege hersenbeschadiging) breinaalden bedoelde. Toch even gaan kijken in de breinaaldenkoker en daar kwamen zowaar ook haaknaalden uit tevoorschijn, die ik meteen in gebruik heb genomen. De breinaalden heb ik weggegeven, daar kan ik niks mee. Mijn beide oma's breiden sokken op 4 naalden, en de ene haakte ook, maar dat was de categorie enge felgekleurde spaanse jurkjes voor van die plastic popjes, liefst nog met metallicgaren afgewerkt, en hoedjes voor wcrollen.
Mijn handwerkvraagbaak is mijn tante, die kan alles (breien, borduren, haken, kantklossen en naaien) en geeft ook nog wel eens handwerklessen op een basisschool. Verder zoek ik het zelf uit, met behulp van internet. Lang leve de tutorials!
Mijn moeder was dus niet van het handwerken, mijn oma wel wat meer, maar die is van het breien. Dat heeft ze me proberen te leren, maar dat was geen succes. Werd als hopeloos geval gezien, en toen heb ik het maar aan de kant geschoven, handwerken. Totdat scoubidou in kwam en ik echt tientallen sleutelhangers had liggen. Ik dacht, ik moet iets anders hebben om te prutsen maar wat minder troep veroorzaakt. Een vriendin van mij borduurde, en toen ben ik dat ook maar gaan doen. En toen kwam zij ook dus met andere handwerkdingen. Mijn schoonmoeder is ook heel erg van het handwerken, maar die legt veel te snel uit, dan snap ik er niks van.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn moeder breide ooit halverwege de jaren 80 wat truien voor me, maar toen ze vorig jaar beweerde dat ze ook haaknaalden had dacht ik echt dat ze (vanwege hersenbeschadiging) breinaalden bedoelde. Toch even gaan kijken in de breinaaldenkoker en daar kwamen zowaar ook haaknaalden uit tevoorschijn, die ik meteen in gebruik heb genomen. De breinaalden heb ik weggegeven, daar kan ik niks mee. Mijn beide oma's breiden sokken op 4 naalden, en de ene haakte ook, maar dat was de categorie enge felgekleurde spaanse jurkjes voor van die plastic popjes, liefst nog met metallicgaren afgewerkt, en hoedjes voor wcrollen.
Mijn handwerkvraagbaak is mijn tante, die kan alles (breien, borduren, haken, kantklossen en naaien) en geeft ook nog wel eens handwerklessen op een basisschool. Verder zoek ik het zelf uit, met behulp van internet. Lang leve de tutorials!
ligt eraan wat je gaat makenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:46 schreef _Arual_ het volgende:
Zucht. Hoe weet je nou hoeveel bollen je van dat spul nodig hebt? Als ik het in de buurt haal gok ik maar wat, dan kan ik altijd terug om een bolletje bij te halen, maar dat gaat met internet zo lastig...
quote:Op zondag 20 juni 2010 15:55 schreef trui het volgende:
lijnloos, misschien een volgende stap voor jou: geroosterdbrood-kunst!
[ afbeelding ]
Maar ik heb geen patroonquote:Op zondag 20 juni 2010 16:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
ligt eraan wat je gaat maken
vaak staat bij een patroon al hoeveel gram je moet hebben
1 bolletje catania is 50 gram
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |