Waarom twijfel je m@x?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:51 schreef m@x het volgende:
[..]
Oh ja, dat wilde ik wel, maar nu twijfel ik weer. MIsschien moet ik toch maar tot de volgende swap wachten
Omdat ik al maanden niet gehaakt heb en omdat ik bang ben dat ik meedoe, maar het niet op tijd afkrijg ofzoquote:Op zaterdag 19 juni 2010 19:59 schreef Ilske het volgende:
[..]
Waarom twijfel je m@x?
Wat willen jullie allemaal op het "lijstje" zien? Moet ik wat dingen over mezelf vertellen (werk/hobby's/leeftijd/kids oid) of gaat het vooral om kleurtjes/soorten haaksels/soorten garen?
WATERMELOEN!quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:11 schreef Inu het volgende:
Oh, ik heb zoveel projecten dat ik toch wel wat laat zien
Ik had dus viltwol gekocht en die man zei dat het de helft zo klein zou worden, dus als ik met 8 haakte, dat het dan 4 zou worden. Dat was de goede maat, dus heb netjes gedaan wat er in het patroon stond en in de wasmachine gedaan, krimpt het maar 40% ofzo... Dus nu heb ik een pannenonderzetter ipv een gewone onderzettenKan wol tegen hitte?
![]()
[ afbeelding ]
En een beessie erbij voor de grootte
En ik heb een Crobotje gemaakt
[ afbeelding ]
mijn regenboogproeflapje is uitgegroeid tot een das. Die nu rafelt, maar daar vind ik nog wek wat op.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 21:22 schreef trui het volgende:
das?
de ondermouw is zegmaar t stukje onder de oksel bestaande uit die 9 lossen.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 17:42 schreef trui het volgende:
erg leuke vis, lyssa!
ynske, ik vind 't ook wat onduidelijk, bijvoorbeeld wat ze precies bedoelen met 'ondermouw'.
ow tipquote:Op zaterdag 19 juni 2010 15:28 schreef Lijnloos het volgende:
Hoothoot, leuk kussen weer, maar ik ben het met je eens dat het beige niet zo mooi is... dat knallende wat dat witte had bij je vorige kussen vond ik mooier.
Nijntje, wat een mooi vliegtuig en die schildpadjesMooi hoor!
Ynske, ik heb je nog effe toegevoegd!
Swap-Stand-van-zaken:
[..]
dus 't is een erg kort mouwtje?quote:Op zondag 20 juni 2010 12:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
de ondermouw is zegmaar t stukje onder de oksel bestaande uit die 9 lossen.
er is zegmaar al een begin van de mouw gecreeerd. waaraan nu de mouw (een lange) gemaakt wordquote:
idd even een stopnaald met stompe punt scoren bij een handwerkzaakquote:Op zondag 20 juni 2010 15:47 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind het een heel gefriemel, dat afhechten. Draad is vrij dik en wil niet/nauwelijks door het oogje van de naald... Lastig hoor. Heeft iemand nog een tip?
pipoos hier had ze wel, maar ook bij de wolwinkel, fourniturenzaak zijn ze te vindenquote:Op zondag 20 juni 2010 15:52 schreef _Arual_ het volgende:
Waar halen jullie die? Want ik kon ze nergens vinden destijds (Pipoos, Kreadoe, Hema), en heb toen deze van mijn schoonmoeder gekregen.
Draaddoorhaler kopen!quote:Op zondag 20 juni 2010 15:47 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind het een heel gefriemel, dat afhechten. Draad is vrij dik en wil niet/nauwelijks door het oogje van de naald... Lastig hoor. Heeft iemand nog een tip?
Ik geloof dat de link van Trui nu al een gat in mijn hand heeft veroorzaak, dus ik ga ze daar bestellenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
pipoos hier had ze wel, maar ook bij de wolwinkel, fourniturenzaak zijn ze te vinden
misschien zelfs wel bij de zeeman/wibra
Weer een nieuw woord geleerdquote:Op zondag 20 juni 2010 16:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Draaddoorhaler kopen!
Daarmee krijg je echt alles door het oog.
Ik heb ook verschillende stopnaalden en borduurnaalden, de meesten gekregen doordat ze nog door het etiketbandje zaten van gekregen/overgenomen bollen garen.
ff sabbelen op t uiteinde doet ook wonderenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Draaddoorhaler kopen!
Daarmee krijg je echt alles door het oog.
Ik heb ook verschillende stopnaalden en borduurnaalden, de meesten gekregen doordat ze nog door het etiketbandje zaten van gekregen/overgenomen bollen garen.
een oom van me (wat verder in de familie) die rijd met zo'n ding in de auto rondquote:Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn moeder breide ooit halverwege de jaren 80 wat truien voor me, maar toen ze vorig jaar beweerde dat ze ook haaknaalden had dacht ik echt dat ze (vanwege hersenbeschadiging) breinaalden bedoelde. Toch even gaan kijken in de breinaaldenkoker en daar kwamen zowaar ook haaknaalden uit tevoorschijn, die ik meteen in gebruik heb genomen. De breinaalden heb ik weggegeven, daar kan ik niks mee. Mijn beide oma's breiden sokken op 4 naalden, en de ene haakte ook, maar dat was de categorie enge felgekleurde spaanse jurkjes voor van die plastic popjes, liefst nog met metallicgaren afgewerkt, en hoedjes voor wcrollen.
Mijn handwerkvraagbaak is mijn tante, die kan alles (breien, borduren, haken, kantklossen en naaien) en geeft ook nog wel eens handwerklessen op een basisschool. Verder zoek ik het zelf uit, met behulp van internet. Lang leve de tutorials!
Mijn moeder was dus niet van het handwerken, mijn oma wel wat meer, maar die is van het breien. Dat heeft ze me proberen te leren, maar dat was geen succes. Werd als hopeloos geval gezien, en toen heb ik het maar aan de kant geschoven, handwerken. Totdat scoubidou in kwam en ik echt tientallen sleutelhangers had liggen. Ik dacht, ik moet iets anders hebben om te prutsen maar wat minder troep veroorzaakt. Een vriendin van mij borduurde, en toen ben ik dat ook maar gaan doen. En toen kwam zij ook dus met andere handwerkdingen. Mijn schoonmoeder is ook heel erg van het handwerken, maar die legt veel te snel uit, dan snap ik er niks van.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn moeder breide ooit halverwege de jaren 80 wat truien voor me, maar toen ze vorig jaar beweerde dat ze ook haaknaalden had dacht ik echt dat ze (vanwege hersenbeschadiging) breinaalden bedoelde. Toch even gaan kijken in de breinaaldenkoker en daar kwamen zowaar ook haaknaalden uit tevoorschijn, die ik meteen in gebruik heb genomen. De breinaalden heb ik weggegeven, daar kan ik niks mee. Mijn beide oma's breiden sokken op 4 naalden, en de ene haakte ook, maar dat was de categorie enge felgekleurde spaanse jurkjes voor van die plastic popjes, liefst nog met metallicgaren afgewerkt, en hoedjes voor wcrollen.
Mijn handwerkvraagbaak is mijn tante, die kan alles (breien, borduren, haken, kantklossen en naaien) en geeft ook nog wel eens handwerklessen op een basisschool. Verder zoek ik het zelf uit, met behulp van internet. Lang leve de tutorials!
ligt eraan wat je gaat makenquote:Op zondag 20 juni 2010 16:46 schreef _Arual_ het volgende:
Zucht. Hoe weet je nou hoeveel bollen je van dat spul nodig hebt? Als ik het in de buurt haal gok ik maar wat, dan kan ik altijd terug om een bolletje bij te halen, maar dat gaat met internet zo lastig...
quote:Op zondag 20 juni 2010 15:55 schreef trui het volgende:
lijnloos, misschien een volgende stap voor jou: geroosterdbrood-kunst!
[ afbeelding ]
Maar ik heb geen patroonquote:Op zondag 20 juni 2010 16:50 schreef Ynske het volgende:
[..]
ligt eraan wat je gaat maken
vaak staat bij een patroon al hoeveel gram je moet hebben
1 bolletje catania is 50 gram
wat ga je maken dan?quote:
in de afgankleed deze,quote:Op zondag 20 juni 2010 16:56 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Een dekentje gemaakt van granny stripes. Met haaknaald vier.
quote:Op zondag 20 juni 2010 17:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
in de afgankleed deze, [ afbeelding ]
wat ik gemaakt heb zijn 2 bolletjes catania per kleur verwerkt.
doorsnede is 98 cm. dus in totaal 10 bolletjes
quote:Op zondag 20 juni 2010 16:45 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb effe de site gecheckt... nog 3 personen moeten hun lootje invullen, dan kunnen we los!
Troel, B.ertha, Ophelia en -sabine- (die laatste heb ik net gepmt met uitleg)...
Ja, maar het is in ieder geval groter dan 3 of 3,5. Als ik dat doe, dan ben ik een jaar bezig, want ik ben nog steeds traag.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:33 schreef trui het volgende:
ik hoorde van iemand die er ook mee haakt dat 't splijten redelijk meevalt bij drops paris. 't is wel haaknaald 5, arual! (omdat je 't had over 4, dacht ik, ik meld 't even). drops muskat vind ik wel behoorlijk splijtgevoelig.
Het was een verzoekje van een collega en op Ravelry is alles wel te vindenquote:Op zondag 20 juni 2010 20:01 schreef YPPY het volgende:
Al weer zoiets schattigs.Je zal het maar bedenken, een vosje.
quote:Op zondag 20 juni 2010 19:56 schreef Lyssa het volgende:
Ik ben zo benieuw voor wie ik iets moet maken
Ik ook!!quote:
Ik ben er net mee bezigquote:Op zondag 20 juni 2010 20:50 schreef trui het volgende:
en hup troel, b.ertha & ophelia, insturen dat lootje!
Owja, dat is wel lastig want je moet de oogjes er al vrij snel in zetten hè.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:27 schreef StefanieV het volgende:
Thx Yachiru, vriendin was er blij mee, vond hem lief. Alleen vond ze hem te groot, want die kon niet naast octo hangen in de auto(octo is een klein octopusje dat ik had gehaakt)
Ik vind je cactus trouwens lief! Ik wou hem ook net gaan haken maar heb mijn oogjes nog niet in huis, ze zijn besteld dus ik wacht even. Ben bezig met een lavender bunny, er is een jongentje geboren in mijn vriendenkring dus geef ik dit nu maar hihi Vind ze wel nog leuk om te haken dus ben k daar net mee begonnen :-) En besluit ik om hem niet te gaan geven, dan verkoop ik hem wel of zet ik hem bij de rest
Jaaaa doe mee! Hoe meer haaksters, hoe meer vreugd!quote:Op zondag 20 juni 2010 21:47 schreef Vicky het volgende:
Lijnloos, ik zit in dubio... Ik vind het wel leuk maar ik uhhhh geen idee waarom niet eigenlijk
Iedereen zal het gewoon leuk vinden wat je krijgt! Het is de verrassing en een haaksel anders dan je eigen spul krijgen is gewoon gaaf! Als iemand zeurt heeft ze pechquote:Op zondag 20 juni 2010 21:53 schreef StefanieV het volgende:
Hihi Yachiru, die droom![]()
Vicky gewoon meedoen hoor! Heb k ook gedaan, ik twijfelde eerst maar gewoon meegedaan. Als diegene die ik heb niet blij is met mijn haaksel maak k wel iets nieuws
Van je werk wat ik van je ken hoef je je geen zorgen te makenquote:Op zondag 20 juni 2010 21:57 schreef StefanieV het volgende:
Lijnloos Vicky! Fijn dat je meedoet hihi Super
En Lyssa ja ik weet het wel maar ik ben altijd bang dat het niet in de smaak zal vallen (laag zelfbeeld enzo :p )
Mijn nichtje heeft een heel leuk boekje gekocht bij Pipoos met patroontjes voor tasjes gehaakt en gebreid met Zpaghetti, ze is nu bezig om te leren haken. Ze maakt al een paar jaar super leuke tassen van o.a. zeil en leuke stofjes. Voor mijn zusje heeft ze bijvoorbeeld een rugtasje gemaakt van een zilver stofje, in de vorm van engelenvleugeltjes!quote:Op zondag 20 juni 2010 21:55 schreef StefanieV het volgende:
Ik ga morgen trouwens naar deze winkel
http://www.aters.be/
Kijken voor zpaghetti!! Maar vooral zorgen dat ik mijn bankkaart niet leeg trek
Het idee is al geslaagd, dus kan e niets meer misgaan, tenzij je niet kunt haken.quote:Op zondag 20 juni 2010 21:57 schreef StefanieV het volgende:
Lijnloos Vicky! Fijn dat je meedoet hihi Super
En Lyssa ja ik weet het wel maar ik ben altijd bang dat het niet in de smaak zal vallen (laag zelfbeeld enzo :p )
Ooh ik ben al ingeschreven hoor, heb me er al over gezet ;-)quote:Op zondag 20 juni 2010 22:08 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Het idee is al geslaagd, dus kan e niets meer misgaan, tenzij je niet kunt haken.
Je kunt er ook je zelfbeeld mee vergroten, van 2,5 naar 4,5 of zo.......of naar misschien wel de Zpagettimaat.
Komop............gewoon doen.![]()
Versierrandje rond het make-up spiegeltje?quote:Op zondag 20 juni 2010 17:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb mijn zusje al gedreigd dat ik zo'n wc-rolhoedje voor haar nieuwe auto ga maken, in truttige pastelkleurtjes. Doe ik er ook een hoes voor een tissuedoos bij, en een gordelbeschermer, een stuurhoes en een hoesje en hanger voor de binnenspiegel.Iemand nog meer ideetjes?
Geen zin denk ik. Ze kan volgens mij nog niet eens echt breienquote:Op zondag 20 juni 2010 22:08 schreef StefanieV het volgende:
Ik heb het boekje van hoooked.nl gekocht van Haken met zpaghetti :-) Door een vriendin van me daar ook aan verslaafd (nadat ze me aan de haakverslaving heeft geholpen :p ) Waarom wilt je zusje trouwens niet haken? (mijn oma kan ook niet zo haken hoor, breien en naaien wilt ze 1000 keer uitleggen maar haken kan ze helemaal niet, heb het dan ook op mezelf geleerd en met de hulp van vriendin :-) )
Hoesjes voor de hoofdsteunen!quote:Op zondag 20 juni 2010 22:20 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Versierrandje rond het make-up spiegeltje?
Zou bijna zeggen, duveltje uit een doosje voor het handschoenenkastje maar dat zou gevaarlijk zijn.
Misschien nog een ondeugend poppetje dat kiekeboo om het hoekje van de hoofdsteun heen komt?
Ja, mijn oma was ook heel blij met die van haar! Staat in de kast, bij alle andere olifantenquote:Op zondag 20 juni 2010 22:28 schreef StefanieV het volgende:
Hihi mooie reden om te gaan haken/breien, om het te tonen!
Toen ik net mijn naaimachine had gekocht lachte mijn broer mij gewoon uit, die vond dat ik ouderwets aan het doen was :p Maar nu vindt hij mijn haaksels wel schattig hoor. En mijn oma vindt het ook leuk mijn haaksels, mijn olifantje dat ik voor haar heb gehaakt staat mooi op haar schouw en al haar vriendinnen maar vragen waar ze dat gehaald heeft
Ja, lijkt me best leuk! Dan maak je Nintendo hoezenquote:Op zondag 20 juni 2010 22:29 schreef Lijnloos het volgende:
Best een goed idee eigenlijk, kan mijn auto best een beetje pimpen met eigen gemaakte hoofdsteun-hoezen
Vicky ik heb je toegevoegd en gepmt! Leuk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |