abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82877371

Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!

Vorige delen:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

Lyssa:

Hoothoot:

Trui:

mijsje:

Rimketje:

SWAP!
We gaan ook een FOK!-SWAP! doen, voor een ander een haakwerk(je) maken en dan zorgen dat dit rond 1 september wordt bezorgd bij diegene. We doen het via het lootjestrekken-systeem, dus iedereen die mee wil doen, stuur mij (Lijnloos) effe een pm met je emailadres, dan zorg ik dat de lootjes in gang gezet worden. Bij het verlanglijstje kun je dan eventuele (andere) hobby's kwijt en je adres zodat het spul ook gestuurd kan worden.
Maximum bedrag te besteden voor het haakwerk (incl. verzending) = ¤10. Er zijn een aantal buitenlanders onder ons, dus mocht je daar niet naartoe willen/kunnen verzenden, vermeldt het dan even in de PM, dan kan ik dat instellen.

Wie doen er mee:
quote:
Username:
lijnloos
inu
stefanieV
YPPY
lyssa
mmascha
spiegelei
mijsje

anitraX
trui
troel
b.ertha
marjo
bubbles
ophelia
ilske
yachiru
-sabine-

saffier
ynske
m@x
dikgedrukt = email gestuurd
Onderstreept is ook verlanglijstje al ingevuld...

Wanneer in de bus: 1 september!
Thema: Zomer... leef je uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 49% gewijzigd door Lijnloos op 18-06-2010 09:12:31 ]
pi_82878116
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_82878667
Een werkstem uitgebracht

Oh, Lyssa, is jou ook opgevallen dat Crobots Engels is? Ik heb echt even op moeten zoeken wat dc nu was Gelukkig staat het in het boekje ook uitgelegd
pi_82878751
Ik heb ook nog even gestemd vanop het werk!!
pi_82883057
Ook nog even gestemd vanaf werk

Ik ben nog niet begonnen met Crobots, maar had al wel de uitleg in het begin van het boekje zien staan idd, maar even goed opletten!

Bij Creepy Cute staat het ook uitgetekend, dus als ik dat goed leer lezen, kan ik nog weer wat meer patronen maken die alleen maar uitgetekend staan (of beschreven in een voor mij niet te begrijpen taal )
pi_82884580
Eenstem uitgebracht
  woensdag 16 juni 2010 @ 17:36:13 #7
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82892540
Wederom gestemd vanaf vakantielocatie waar we blijkbaar zeer regelmatig een nieuw ip-adres krijgen

Laptop moet nu weer terug naar man. "Of geef me je haakwerk maar, dan maak ik dat wel even af."
(we hebben ook wel wat beters te doen dan laptoppen/haken op vakantie maar soms moet je even bijkomen van het zwemmen voor het eten )
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82897679
Deze lurker heeft ook even gestemd .

Wat maken jullie leuke dingetjes zeg, vind het zo knap. Ik heb het geprobeerd, maar het lukte niet .

Die visjesdeken (is/ wordt het een deken) van ikweetnietwie vind ik zo leuk .
pi_82897869
2 keer gestemd door mij, heeft via zn telefoon gestemd en gaat "het woord" verspreiden. Ik ga morgen nog even voor je lobby-en.
En Lijnloos, wat sta je hooooog!! *duimt hard door*
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_82898494
m'n angelwings in de OP...

ik was jullie kwijt... zo Jip er weer bijpakken, kan ik die verder maken. ik hoef alleen nog de armen en poten af te maken, dan kan ik het in elkaar naaien. de banaan heb ik al geborduurd... het blijft echt een schatje, Jip...
pi_82900406
Oja! Ik zal morgen op m'n werk ook even een tweede stem uitbrengen!
Zou echt super zijn als je wint Lijnloos!
pi_82900540
dat moet ik ook even doen ja ik hoop dat je gaat winnen Lijnloos!
pi_82900912
Nou, met zoveel steun kom ik in elk geval wel in de top10 voor naar de volgende ronde... daarna is het aan de "jury", dus ben benieuwd... wel spannend! Lief dat jullie allemaal zoveel stemmen..

Ik heb inmiddels al van 9 mensen een emailadres gekregen voor de swap... wie doen er nog meer mee?
quote:
Username:
lyssa
bubbles
anitraX
trui
lijnloos
mijsje

ilske (misschien?)
troel
inu
stefanieV

ynske
ophelia
b.ertha
YPPY
m@x
yachiru
mmascha
saffier
spiegelei
marjo
-sabine-

[ Bericht 1% gewijzigd door Lijnloos op 16-06-2010 21:22:46 ]
pi_82901061
Kan iemand me helpen om volgende lijntje te vertalen?

4 tr into next 2ch space

Ik kom er niet zo goed uit, de rest lukt me al aardig (met de hulp van een vriendin) maar hieruit kom ik niet.. Ik kom zo ver als 4 stokjes in ???
pi_82901118
Moest je daarvoor misschien een ketting van 2 losse maken? Dan moeten die 4 tr denk ik in hetzelfde gaat je als waar die ketting vandaan komt
pi_82901246
Nee ervoor moet ik 6 stokjes maken. Hier even het lijntje

Edit: oooooh ik moet 4 tr doen in de 2 losse van de vorige rij. Maar bedoelen ze dan dat ik 4 stokjes moet doen in die 2 losse, dus 2 stokjes in 1e losse en 2 stokjes in 2de losse of 4 stokjes in 1e en 4 in 2e. (raar patroon hoor ;-) )
pi_82901380
hmmm... lastig. dan zou ik het niet zo goed weten denk ik...

Oh , mijn Jan eaton is ook geariveerd! Wat een leuke dingen staan er in! wel stom dat er ook wat zijn die verschillende kleurtjes hebben, maar wel tellen als 1 van de 200... (*valsspelerij!)
pi_82901395
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:32 schreef StefanieV het volgende:

Edit: oooooh ik moet 4 tr doen in de 2 losse van de vorige rij. Maar bedoelen ze dan dat ik 4 stokjes moet doen in die 2 losse, dus 2 stokjes in 1e losse en 2 stokjes in 2de losse of 4 stokjes in 1e en 4 in 2e. (raar patroon hoor ;-) )
Ik zou misschien zelfs zeggen 4 stokjes in elke van de 2 volgende losse. Aangezien er wel vaker staat in de volgende 2 losse oid. Zoals 2 steken in de volgende losse (soms maar een beperkt aantal).
pi_82901433
Dus 8 stokjes dan verdeeld over die 2 losse? Nja ik ga het proberen, zie wel wat er uit komt

Dank jullie wel dames! Kan weer even verder haha

Oooh lijnloos, idd valsspelerij!!! hihi veel plezier er mee ;-)
pi_82901592
STaat er niet bij hoeveel steken je aan het eind van de toer/rij over moet houden? misschien kun je daar wat aan aflezen?
pi_82901649
Ja nu wel, dus het klopt idd zo, zo kan ik verder tellen :-)

Maar nog een vraagje hoor, wat betekent Eyelet row en Shell Pattern? Dat staat 2 keer aan het begin van een rij (wel 2 verschillende rijen)
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:43:39 #22
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82901772
Lijnloos, ik heb ook gestemd op je.
Ik heb nog niet gemailed naar je, ik weet niet hoe het gaat lopen met mijn zwangerschap, ik durf even niet. Mag ik me terugtrekken?

Mijn dekentje is af foto volgt ik moet nu 'alleen' nog de draadjes aan de achterkant wegwerken maar daar heb ik een stopnaald voor nodig.. en die kan ik niet vinden
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_82902583
Prima Saffier... doe rustig aan, focus op die kleine en mocht je tijd/zin hebben gewoon lekker voor jezelf/jullie haken!
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:25:53 #24
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_82904128
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:32 schreef StefanieV het volgende:

nee, het gaat om de chain space. je moet die vier stokjes dus niet in een steekje maken, maar in de grote ruimte, een soort om de twee lossen heen, net als bij een granny square.
Kwak
pi_82904567
Hmm ik heb nog nooit een granny square gemaakt. Ik heb het dus in die 2 steken gedaan en niet erom heen. Maar het effect is hetzelfde, ik moest 2 gaten hebben om de armpjes door te stoppen en dat heb k nu. Maar ik ga je tip onthouden voor de volgende keer :-)

edit: heb trouwens ontdekt wat een eyelet row is, heeft iemand daar een goeie tutorial van? Ik vind niet onmiddellijk een op google.
  woensdag 16 juni 2010 @ 21:38:50 #26
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82904863
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 20:58 schreef Lijnloos het volgende:
Prima Saffier... doe rustig aan, focus op die kleine en mocht je tijd/zin hebben gewoon lekker voor jezelf/jullie haken!
Dankje!
je hebt trouwens een PM
Ylana
pi_82905955
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 21:38 schreef Saffier het volgende:

[..]

Dankje!
je hebt trouwens een PM
heel bizar... maar wel waar!

Ik heb weer wat mensen/emailadressen erbij, hij gaat lekker!

Wie doen er mee:
quote:
Username:
lyssa
anitraX
trui
lijnloos
mijsje
troel
inu
stefanieV
b.ertha
YPPY
mmascha
spiegelei
marjo
bubbles
-sabine-

saffier
ilske (misschien?)
ynske
ophelia
m@x
yachiru
dikgedrukt = email gestuurd

[ Bericht 16% gewijzigd door Lijnloos op 16-06-2010 22:19:55 ]
pi_82914060
update van mn tussenprojectje. wordt een dubbelzijdig kussenhoesje. ga soortgelijke (ander patroontje voor de squares) maken van paarse en donkerroze phildar (dit is oranjerood) voor andere kussens die ik heb)

Kwak
  donderdag 17 juni 2010 @ 07:28:10 #29
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82916516
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 00:29 schreef kwakz0r het volgende:
update van mn tussenprojectje. wordt een dubbelzijdig kussenhoesje. ga soortgelijke (ander patroontje voor de squares) maken van paarse en donkerroze phildar (dit is oranjerood) voor andere kussens die ik heb)

[ afbeelding ]
Ziet er op mijn monitor meer roze dan oranje uit maar ik geloof je op je woord

Prachtig haakwerk!

pi_82916800
Rouge van phildar is idd donker oranje, heb hem in mijn regenboogdeken. Zijn leuke squares!!

Ik heb gister stylecraft acryl lucypack besteld plus een aantal kleuren extra. Ben heel benieuwd hoe het in het echt is. Iig genoeg garen om de vakantie mee door te komen nu nog phildar bij bestellen voor de regenboogdeken. Die is nu 65 cm hoog, dus over het kwart heen
pi_82916942
GefeLYSSAteerd met je verjaardag!!!!!
I had a signature once. It was awful.
pi_82916996
Hé ja Lyssa is jarig!! Proficiat met je verjaardag! Je bent maar 5 weken jonger dan mij
pi_82917337
Lyssa, van harte gefeliciteerd!

Kwak, zit er heel mooi en netjes gehaakt uit joh!

Ik kwam net een heel stoer (ander) forum tegen met allemaal nintendo-related crafts... veel borduursels (ook heel leuk natuurlijk) maar ook wel wat leuke haaksels.. die gaat bij mijn bookmarks!

Edit: ik kwam net nog een handig/stoer programma (gratis!) tegen waarmee je plaatjes kan omzetten naar patroon. Bedoeld voor borduursels uiteraard, maar werkt vast ook prima voor tunisch haken! -> http://www.iktsoft.net/kgchart-en/kgchart/download/

[ Bericht 25% gewijzigd door Lijnloos op 17-06-2010 09:11:06 ]
  donderdag 17 juni 2010 @ 09:19:10 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82918271
kwakz0r, ik vind 'm heel mooi!
in de haak.
pi_82918741
Danku! Danku! Hier wordt zo meteen gesmult van een abrikozenvlaai met schuimbrokken!

Ik ben thuis gisteren gestart met een vis! Ga ik mijn andere batika meerdere kleur wol voor gebruiken!
pi_82919344
Hoi,

We gaan beginnen!!! ik heb iedereen tot nu toe ingevoerd in het lootjessysteem, zodat men alvast kan beginnen met het verlanglijstje. Mochten er nog mensen mee willen doen, dan kan dat nog tot het moment dat de lootjes daadwerkelijk worden getrokken...

Bij je verlanglijstje graag je hobby's/iets over jezelf/kleurstellingen/iets ter inspiratie vermelden, zodat de hakende partij weet wat ie moet maken!
Ook even je adres erbij vermelden, dan weet die persoon ook waar het haakwerkje heen moet.

Groetjes en veel plezier!
Lijnloos

Iedereen die zich heeft opgegeven tot nu toe krijgt dus een mailtje (as we speak) en daarin staat dan een link naar de pagina waar je je verlanglijstje kunt invullen en je lootje kunt inleveren (virtueel in die hoge hoed mikken). Als iedereen dat heeft gedaan gaan we husselen en krijg je dus weer een mailtje met het lootje van wie je getrokken hebt
pi_82919534
dankjewel allemaal ben ook erg tevreden.

Lyssa, gefeliciteerd!
Kwak
pi_82922082
Lyssa, gefeliciteerd
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_82934195
Is Lyssa jarig? Gefeliciteerd

Mijn dekentje schiet lekker op, ik ben nu op 30 cm dus ongeveer 1/3
pi_82934806
heuj, jullie gaan te snel, ik houd het allemaal niet bij zo vanuit de USA!

Ik wil ook meedoen met de swap (zal je zo ff pm-en Lijnloos), ik hoop dat ik het waar kan maken (ben niet snel genoeg en heb te weinig tijd voor complete blankets), maar mijn vader zei altijd: niet je best doen, maar het doen!

Dusssss.....

We gaan swappen
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_82934857
ow, en Lyssa gefeliciteerd natuurlijk!!!

kan mn post hier niet editten
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  donderdag 17 juni 2010 @ 15:57:58 #42
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_82935897
Van harte gefeliciteerd, Lyssa!
pi_82940817
Gefeliciteerd Lyssa

Ik heb straks wol gekocht om te vilten en er nu iets leuks van gemaakt, maar moet er nu wel of geen zeep in de wasmachine Ik kan me herinneren dat ik ergens las dat er groene zeep bij moest oid, maar kan niks vinden...

De gebruiksaanwijzing zegt:
quote:
IT IS VERY EASY TO DO!
You will only need:
Knit the pattern following the instructions.
Wash garment in washing machine at
40C/104F, on a low-water setting and
heavy cycle.
Put in an old bed sheet to increase the
agitation and speed up the felting process.
When you are felting more than two
pieces at once, will not be necessary to
put the bed sheet into washing machine.
Let the washing machine fi nish running it
through the rinse and dry spin cycles.
While your piece is wet, stretch the piece
and pull it, scrunch it and pinch it until it
is in the desired shape.
It is recommended that you stuff the piece
with scrambled newspapers for a dried
faster and to obtain the right shape in bags
or slippers. Can take a few days to dry.
Dus de wasmachine gewoon laten draaien met laag water en normaal programma?
pi_82941211
Dankjewel voor de felicitaties!

Ik kwam net thuis en toen lag er een pakje op me te wachten! (twee eigenlijk) 1 was boekje drie van bookdep (amigurumi two!) en de andere was een pakketje met een haakboekje en 3 bolletjes kleuroverloopwol! Maarrr! Zonder afzender! Dus ik nadenken en als eerste zoeperzazke bevraagd en tadaa met behulp van Lijnloos, dus dankjewel Lijnloos, hele goede keuze, ben er superblij mee
pi_82941273
Leuke verassing!

Ik heb mn haaksel in een handdoek gewikkeld en op 40 graden zonder zeep nu in de wasmachine zitten
pi_82941417
Veel plezier ermee, ben blij dat je het leuk vindt!!!!
pi_82941811
Gefeliciteerd Lyssa!

Inu ik ben benieuwd hoe het word!

Lijnloos ik kan het lijstje niet invullen op de telefoon, dus dat word morgenavond als ik voor het laatst ga skypen met mijn man. hij is bijna thuis en hij heeft stofjes gescoord
pi_82943350
Fijn Inu!!!

AnitraX ooh jij kijkt uit naar morgen denk k! Is hij lang weg geweest?
pi_82945020
Gefeliciteerd Lyssa! leuk boekje trouwens!

Anitra, fijn dat je man morgen weer thuis komt! en waar heb je meer zin in? dat hij thuis komt, of dat hij stofjes heeft gescoord?

het kussenhoesje ziet er leuk uit Kwakzor!
  donderdag 17 juni 2010 @ 19:52:27 #50
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82946657
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:37 schreef Ilske het volgende:
heuj, jullie gaan te snel, ik houd het allemaal niet bij zo vanuit de USA!

Ik wil ook meedoen met de swap (zal je zo ff pm-en Lijnloos), ik hoop dat ik het waar kan maken (ben niet snel genoeg en heb te weinig tijd voor complete blankets), maar mijn vader zei altijd: niet je best doen, maar het doen!

Dusssss.....

We gaan swappen
Complete blankets? Ik hoop niet dat dat de verwachting is bij iedereen. Dat had ik iig niet in mijn hoofd

GefeliciLyssa!

Mooi patroon Kwakz0r!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82947294
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:52 schreef mmascha het volgende:

[..]

Complete blankets? Ik hoop niet dat dat de verwachting is bij iedereen. Dat had ik iig niet in mijn hoofd
Ik ook niet hoor
pi_82947476
Nee hoor mmascha, ik had dit ook niet in mijn hoofd! Bij mij zal het eerder een amigurumifiguurtje zijn denk k :-)
pi_82947627
en ik ook niet hoor Mmascha! ik dacht ook eerder aan iets amigurumi's of iets coaster's...
  donderdag 17 juni 2010 @ 20:45:56 #54
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_82949161
Gefeliciteerd (nog) Lyssa!

Mijn moeder was hier vanmiddag even en trots liet ik mijn dekentje zien. 'Mooi geworden! Weet je hoe je die dingen allemaal weg moet steken aan de achterkant?' ikke nee... Mama doet voor en zegt; 'Zal ik het meenemen? Doe ik het vanavond even voor je.'
Daar heb ik geen 'nee' op kunnen zeggen
Ylana
pi_82949292
lieve mama
Kwak
  donderdag 17 juni 2010 @ 20:50:07 #56
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_82949387
Gefeliciteerd Lyssa!

Het vliegtuig is af!! Wat n drama om in elkaar te zetten (erg dik en stugge wol), maar hij is af!!
pi_82949450
Lyssa, fijn dat het boekje zo in de smaak is gevallen... best lastig voor iemand anders een idee opperen

Ik heb vandaag een beetje tunisch gehaakt en ben nu weer aan het borduren geslagen. Had nog een oud project liggen wat echt een keer af moet (nu al 3/4 klaar) dus leuk voor de afwisseling. Maar ja, dan haak je niet veel... maar gelukkig is het snel vakantie! Dan kun je hele dagen haken/borduren/zwemmen/lezen/spelen met de kleine... Heb er zin in!!!
pi_82950051
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 19:12 schreef mijsje het volgende:
Gefeliciteerd Lyssa! leuk boekje trouwens!

Anitra, fijn dat je man morgen weer thuis komt! en waar heb je meer zin in? dat hij thuis komt, of dat hij stofjes heeft gescoord?

het kussenhoesje ziet er leuk uit Kwakzor!
hij komt zondag terug, morgenavond voor het laatst skypen, zaterdagochtend heeft hij nog examens daarna naar Dehli vliegen, daar gaat om 1 uur snachts vlucht naar hier en zondagochtend als wij wakker worden, word hij thyusgebracht. Hij is 22 mei vroeg vetrokken. Ben blij dat hij stofjes heeft, maar als het niet gelukt was dan was het ook goed. Het is echt een opluchting dat hij thuis komt vind het niet leuk meer nu

Hier ook geen dekens voor de swap hoor zal eerder placemats worden of onderzetter dan
pi_82950351
Fijn Anitra dat hij bijna terug is!! En hopen voor mooie stofjes hé
pi_82951277
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 21:02 schreef AnitraX het volgende:

[..]

hij komt zondag terug, morgenavond voor het laatst skypen, zaterdagochtend heeft hij nog examens daarna naar Dehli vliegen, daar gaat om 1 uur snachts vlucht naar hier en zondagochtend als wij wakker worden, word hij thyusgebracht. Hij is 22 mei vroeg vetrokken. Ben blij dat hij stofjes heeft, maar als het niet gelukt was dan was het ook goed. Het is echt een opluchting dat hij thuis komt vind het niet leuk meer nu

Hier ook geen dekens voor de swap hoor zal eerder placemats worden of onderzetter dan
`
ik begreep het een beetje verkeerd qua wanneer hij terugkomt zie ik... maar ik kan het me wel voorstellen hoor, ik vind er al niks aan als ik een paar dagen ga logeren bij mijn vader, en ik zie mijn man die paar dagen niet... ik slaap dan slecht en ik vind het helemaal niet leuk om hem niet te zien... maar ja, het "elkaar-terug-zien" is dan altijd wel weer heel leuk (en inderdaad, zonder stofjes of ander leuks is het ook fijn elkaar weer te zien... )
ben wel benieuwd naar de stofjes, dus fotootje als hij er weer is?
  donderdag 17 juni 2010 @ 21:58:39 #61
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82953320
*haalt weer rustig adem en haakt weer vrolijk door*

Nadeel van de swap is wel dat niemand zegt waar ie me bezig is

Mijn moeder vertelde net dat ze ook haar haaknaald maar weer eens tevoorschijn heeft gehaald. Ik heb haar meteen maar even kennis laten maken met ravelry.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82954266
Oh, ik heb zoveel projecten dat ik toch wel wat laat zien

Ik had dus viltwol gekocht en die man zei dat het de helft zo klein zou worden, dus als ik met 8 haakte, dat het dan 4 zou worden. Dat was de goede maat, dus heb netjes gedaan wat er in het patroon stond en in de wasmachine gedaan, krimpt het maar 40% ofzo... Dus nu heb ik een pannenonderzetter ipv een gewone onderzetten Kan wol tegen hitte?

En een beessie erbij voor de grootte

En ik heb een Crobotje gemaakt

donderdag 17 juni 2010 @ 22:21:05 #63
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_82955015
Leuk Inu! Dat schroefje is grappig.
Leuke kleuren viltwol heb je. Ik heb er afgelopen winter wat mutsen mee gemaakt. Ik vond het lastig om de juiste maat te maken.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_82955356
Oh leuk crobotje hoor!
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:32:04 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82955822
gefeliciteerd lyssa!

leuk inu! hoe had je 't nou gedaan met die wasmachine? wel zeep erbij toch? en dan eruit halen voor je gaat centrifugeren dacht ik? ik heb gelezen dat het per wol weer een beetje anders is hoeveel het krimpt, soms moet je iets ook meerdere keren wassen om het beste resultaat te bereiken. maar er is helaas niet een precieze formule te geven voor het krimppercentage. mmascha dat herinner ik me nog ja, van die mutsen, dan komt 't natuurlijk nog preciezer. ik wil 't met een tas gaan proberen, dan is 't niet zo heel erg als 't krimpen ietwat afwijkt van wat je gedacht had.

anitra wat fijn dat ie weer bijna thuis is! dat was best lang zeg!
in de haak.
pi_82955960
Toffe Wheelie Ik heb al allerlei mensen gevraagd om de veertjes uit pennen die op zijn eruit te halen en te bewaren

Net van mijn moeder nog een pakket losse wol gekregen en een bol Lisa wol van de action Ik kan weer lekker vooruit, heb nu 5 haak boekjes!
pi_82956096
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:32 schreef trui het volgende:
gefeliciteerd lyssa!

leuk inu! hoe had je 't nou gedaan met die wasmachine? wel zeep erbij toch? en dan eruit halen voor je gaat centrifugeren dacht ik? ik heb gelezen dat het per wol weer een beetje anders is hoeveel het krimpt, soms moet je iets ook meerdere keren wassen om het beste resultaat te bereiken. maar er is helaas niet een precieze formule te geven voor het krimppercentage. mmascha dat herinner ik me nog ja, van die mutsen, dan komt 't natuurlijk nog preciezer. ik wil 't met een tas gaan proberen, dan is 't niet zo heel erg als 't krimpen ietwat afwijkt van wat je gedacht had.

anitra wat fijn dat ie weer bijna thuis is! dat was best lang zeg!
Deze wol is van Katia, die is gewoon op een standaard programma met centrifugeren te gebruiken En ik heb het zonder zeep gedaan op een gewoon programma van een half uur... Misschien dat ik hem nog een keer bij een was meegooi, misschien wordt ie dan kleiner
  donderdag 17 juni 2010 @ 22:56:51 #68
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82957432
ik heb een paar mooie bollen cascade liggen, heb erg zin om daar een tas van te gaan maken & vilten. maar eerst een aantal andere lopende projecten afmaken!
in de haak.
  donderdag 17 juni 2010 @ 23:34:59 #69
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_82959469
Vorige week de auto afgemaakt, maar stom stom stom geen foto gemaakt en ik heb hem ook al weggegeven....
Ik ben nu bezig met een zomaar een fantasie iets (amigurumi). En ik ben op zoek naar een paar bollen grijze wol voor een ezel die ik wil maken, maar de Zeeman had ineens geen wol meer (niets niet!) en hobby winkel had alles behalve grijs, alleen de wibra nog niet gecheckt!
Hmm nou ja, ik heb nu in de stad van mijn werk gekeken, misschien in het weekend even in mijn eigen woonplaats kijken.

Oh en nog gefeliciteerd Lyssa!
klerkje
pi_82960327
Mijn zusje is geslaagd, dus ik heb het beertje vandaag gegeven. Viel zeer in de smaak
pi_82964940
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 22:11 schreef Inu het volgende:
Oh, ik heb zoveel projecten dat ik toch wel wat laat zien

Ik had dus viltwol gekocht en die man zei dat het de helft zo klein zou worden, dus als ik met 8 haakte, dat het dan 4 zou worden. Dat was de goede maat, dus heb netjes gedaan wat er in het patroon stond en in de wasmachine gedaan, krimpt het maar 40% ofzo... Dus nu heb ik een pannenonderzetter ipv een gewone onderzetten Kan wol tegen hitte?

[ afbeelding ]

En een beessie erbij voor de grootte
Hoe groot is een beessie?

gevilte wol kan volgens mij prima tegen hitte van een pan
pi_82965288
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 08:12 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Hoe groot is een beessie?

gevilte wol kan volgens mij prima tegen hitte van een pan
een Beesie is ca 12-14 cm gok ik....
pi_82965344
Inu leuk! Het ziet er erg knuffelbaar uit. En je crobot

B.ertha gefeliciteerd met je zus!
pi_82982668
Lieve crobot, Inu!

Ik heb weer bijna een kussen af van 25 kleine katoenen gs-jes!!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 15:58:49 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_82985433
Ik heb woensdag een Kinder Surprise Ei opgegeten voor de binnenkant, maar ik vind die binnenkant zo groot
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:00:24 #76
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_82985515
ja, die zijn inderdaad aan de grote kant. alleen geschikt voor 't grotere rammelwerk.

hoothoot wat snel! ben benieuwd!

b.ertha hoera voor je zus!
in de haak.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:08:33 #77
52016 Lyssa
music <3
pi_82985937
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 15:58 schreef Troel het volgende:
Ik heb woensdag een Kinder Surprise Ei opgegeten voor de binnenkant, maar ik vind die binnenkant zo groot
Wel mooi excuusom kindersuprise eieren te eten

B.ertha gefeliciteerd met je zus
  vrijdag 18 juni 2010 @ 16:09:10 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_82985982
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 16:00 schreef trui het volgende:
ja, die zijn inderdaad aan de grote kant. alleen geschikt voor 't grotere rammelwerk.

hoothoot wat snel! ben benieuwd!

b.ertha hoera voor je zus!
Die van de Aldi zijn al wat kleiner, maar heb pas gewoon een belletje verwerkt zonder omhulsel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_82989789
Ik heb de stylecraft acryl besteld bij http://countrycrafts.org.uk . Ik was behoorlijk "bang" omdat ik nooit bij hun besteld had en ook geen andere nl kopers kon vinden. Dus bestookt met mailtjes of alles wel goed ging had order via mail gestuurd omdat ik met paypal wou betalen. Was allemaal geen probleem! Service is perfect! En de order is onderweg dus echt aan te raden als je stylecraft wil bestellen!!
Sorry voor mijn "spam" maar de service is zo goed, zelfs een nederlands zinnetje op het end.
pi_82999083

vrijdag 18 juni 2010 @ 21:21:21 #81
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_82999239
Dat nodigt uit tot het nemen van een kijkje op de website! Bedankt AnitraX.

Mooi, HootHoot! Ziet er weer strak uit! Ook voor de verkoop?

Ik heb foto's gemaakt van het vliegtuig én mama schildpad met eieren en baby's!

It's a bird.. nooooooooo, it's a plane:

Mama schildpad met alles nog verstopt in haar schild:

Vanaf de zijkant: (in het patroon heeft ze geen staart, maar die heb ik er toch maar bijgehaakt)

Tadaaaa, met alle eieren en jonkies:

Close-up van een jonkie:

Ben er zelf best tevreden over, met name over het schildpad-project..
pi_82999542
Schildpad is lief Nijn! Wat een priegelige kleintjes zeg!

Het kussen is idd ook voor de verkoop.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 21:30:25 #83
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_82999794
Dank je! Die kleintjes waren een bron van frustratie, haha.. idd erg priegelig!

AnitraX, hoeveel was je trouwens kwijt voor verzending ongeveer?
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:02:26 #84
52016 Lyssa
music <3
pi_83001937
Goed gelukt die schildpad met beebs Ik heb m ook in een nieuw ontvangen boekje staan! Wil hem ook wel op den duur maken!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:08:42 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83002363
wat een werk, nijntjeUK! erg leuk gelUKt!!

hoothoot, mooi! ik vind de achtergrondkleur alleen wat grauw, zeker na je spierwitte werk.
in de haak.
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:09:55 #86
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_83002439
Dank je! Mocht je dat vliegtuig ook ooit gaan maken, zou ik wel de propellors opvullen. Staat in het patroon niet aangegeven, en heb ik dus ook niet gedaan, maar nu kun je ze zo dubbelvouwen. Das niet echt een succes.
pi_83002576
Trui, er zit wel een wit kussen onder, dat breekt behoorlijk.
Verder is de kleur (licht beige) ook niet helemaal mijn ding hoor, beetje miskoop Heb nog maar een half bolletje over, dus ik hoop dat deze gauw verkocht is
pi_83002708
Nijntjesuk dat schilpadje vandaag diego gekeken met mijn zoontje en dat ging dus over schildpadden en eieren
Hoothoot gaaf dat kussen!
De verzendkosten waren £10,40. Vind ik meevallen, voor 5 euro meer dan hier in het binnenland, komt het nog over het water ook
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:16:15 #89
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_83002812
Dat valt idd mee! Bedankt voor de info! Wol is ook absoluut niet duur op die website! (heb even omgerekend naar Euro's en viel bijna van mn stoel van verbazing )
Stiekem vind je Diego volgens mij best leuk
  vrijdag 18 juni 2010 @ 22:41:27 #90
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_83004293
Ooh Nijntjeuk, wat leuk dat schilpadje met die kleintjes!
klerkje
pi_83012056
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 22:16 schreef NijntjesUk het volgende:
Dat valt idd mee! Bedankt voor de info! Wol is ook absoluut niet duur op die website! (heb even omgerekend naar Euro's en viel bijna van mn stoel van verbazing )
Stiekem vind je Diego volgens mij best leuk
Diego is niet leuk! Ik krijg dat liedje niet uit mijn hoofd. Go diego go, to rescue my friend. :x
De stylecraft acryl is 100 gram voor £1,25 dat zijn leuke prijzen. Ben heel benieuwd ,hoop dat het snel binnen is
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 juni 2010 @ 12:45:01 #92
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_83017667
wat gaan jullie snel!! met die topics, als je niet iedere dag online gaat is t bijna niet bij te houden

zit een beetje in de knoei met een mouw

Mouw: De mouwen worden vanaf de armsgaten naar beneden gehaakt. Begin in het midden van de ondermouw als volgt: Haak 1 v in de 5 l van de 9 l die voor de ondermouw op de panden werden gehaakt. Haak 3 l (= 1 stk). Haak door met 1 stk in elke l. NB: Haak 1 stk in de overgang voordat u doorgaat op de bovenkant van de mouw (om een gaatje te voorkomen). Haak nu 1 stk in elk stk boven aan het armsgat. Haak nog 1 stk in de overgang en 1 stk in de resterende l van de ondermouw = 56 stk. Haak in het rond op deze manier tot een hoogte van 10 cm.

Moet ik dan bij de ondermouw steeds die vasten blijven herhalen en de rest stokjes?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_83022442
Hoothoot, leuk kussen weer, maar ik ben het met je eens dat het beige niet zo mooi is... dat knallende wat dat witte had bij je vorige kussen vond ik mooier.

Nijntje, wat een mooi vliegtuig en die schildpadjes Mooi hoor!

Ynske, ik heb je nog effe toegevoegd!
Swap-Stand-van-zaken:
quote:
Lootje ingeleverd:
lijnloos
inu
stefanieV
YPPY
lyssa
mmascha
spiegelei
mijsje
anitraX
trui
yachiru

Lootje nog niet ingeleverd:
ilske
-sabine-
marjo
b.ertha
troel
bubbles
ophelia
ynske

Nog niet gereageerd:
m@x
pi_83024138
Ynske ik heb geen verstand van kleding haken Ik begrijp ook het patroon niet zo goed

Mijn vis is klaar!

pi_83024732
Ik heb dit boekje besteld. Had het al bij iemand ingekeken. Er staan ook wat leuke haakprojectjes in, waaronder een gehaakte schommel.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)tml#product_overview

De afgelopen dagen tijdens de voetbalwedstrijden wat leuke bloemetjes, badges en speenkoorden gehaakt in rood-wit-blauw en oranje katoen.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 17:42:58 #96
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83026141
erg leuke vis, lyssa!

ynske, ik vind 't ook wat onduidelijk, bijvoorbeeld wat ze precies bedoelen met 'ondermouw'.
in de haak.
pi_83028013
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 16:24 schreef Lyssa het volgende:
Ynske ik heb geen verstand van kleding haken Ik begrijp ook het patroon niet zo goed

Mijn vis is klaar!

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
die heb ik ook bijna klaar. moet alleen de vinnetjes nog

ik ben weer eens aan het haken geslagen. ben een hoesje voor mijn Iphone aan het maken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:19:28 #98
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_83028561
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 15:28 schreef Lijnloos het volgende:
Hoothoot, leuk kussen weer, maar ik ben het met je eens dat het beige niet zo mooi is... dat knallende wat dat witte had bij je vorige kussen vond ik mooier.

Nijntje, wat een mooi vliegtuig en die schildpadjes Mooi hoor!

Ynske, ik heb je nog effe toegevoegd!
Swap-Stand-van-zaken:
[..]

Waar moet ik op reageren
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_83029075
Wss of je wilt meedoen aan de swap of niet :-)

Leuke vis Lyssa!!

Mijn muis is ook klaar, alleen toont hij op foto echt niet mooi, foto is slecht genomen. Kan alleen geen andere nemen, zit al verpakt om morgen af te geven

Volgende project weet k nog niet wat ik ga doen, mss Zpaghetti, heb dit weekend toch geen tijd en maandag ga ik Zpaghetti gaan halen :-)
  zaterdag 19 juni 2010 @ 19:51:32 #100
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_83029469
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 19:38 schreef StefanieV het volgende:
Wss of je wilt meedoen aan de swap of niet :-)
Oh ja, dat wilde ik wel, maar nu twijfel ik weer. MIsschien moet ik toch maar tot de volgende swap wachten
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')