abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juni 2010 @ 11:32:55 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83136292
mooi kwakzor! heel fijntjes!
in de haak.
pi_83138374
Mooi en strak hoor Kwakzor....!
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:16:26 #253
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83139907
Ik wil ook strikjes

Heel mooi geworden, kwakz0r
pi_83139965
Wat mooi Kwakz0r! Leuke kleur ook!

Even een tip voor de dames die het leuk vinden om wat spul te verkopen: www.tuttespul.nl - in de Flow Magazine werd deze site geroemd als 'de nieuwe Etsy'. Ik ben vandaag eens gaan kijken en heb een advertentie van mn laatste kussen erop gezet: binnen een half uur had ik een mailtje van iemand die een soortgelijk kussen wilde bestellen!
Je bepaalt zelf je prijs, regelt zelf de verkoop en je hoeft geen commissie af te dragen aan de site. Het is niet alleen voor woonaccessoires, maar ook kinderspeelgoed, kleding, etc. Alleen eigengemaakte dingen. Ik ben enthousiast en dat wilde ik even delen
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:19:38 #255
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83140036
ik ga m onthouden hoothoot. probleem voor mij is dat ik nu nog voornamelijk voor mezelf maak, en als ik de tijd en wolkosten omreken dan kan ik me niet voorstellen dat iemand het wil kopen...

@caroline: mijn strikjes zijn gewoon lange chains die ik door het haakwerk heen heb gehaald en gestrikt, omdat mn hoesje net een beetje klein was en open ging staan ongelukje dus...
Kwak
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:24:35 #256
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_83140204
leuk hoothoot, dat dat zo goed werkt! ik ga 't zeker onthouden!
in de haak.
pi_83140491
Kwakz0r, ik reken ook niet alle tijd in de prijs door hoor. Dan worden de kussens onbetaalbaar.
Ik neem voor kussens en vlaggenlijnen de materiaalkosten als uitgangspunt en die verdubbel ik, dat wordt m'n prijs. Gewoon een leuk extraatje eigenlijk.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 13:52:04 #258
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83141202
ha ha ha kwakz0r, ik zat gewoon gezellig te geiten. Maar creatieve oplossing voor voorstelbaar probleem en een stuk handiger dan stad en land gaan afsjouwen naar juiste kleur en maat ritssluiting!

Hoothoot, dank voor de tip en je voorbeeld rekensom. Ik heb er nu nog niet genoeg tijd voor maar ik houd het in gedachten.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:17:02 #259
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83142297
@hoothoot: ik zou ook nooit de uren rekenen hoor, maar wel iets voor de moeite zeg maar. 2 keer de materiaalkosten is wel een goeie eigenlijk...

maar goed ik haak nu nog voor mezelf mn sprei, en straks een poef-hoes, en wil nog een andere deken, en al mn kussens van een hoes voorzien....
Kwak
pi_83142777
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:17 schreef Hoothoot het volgende:
Wat mooi Kwakz0r! Leuke kleur ook!

Even een tip voor de dames die het leuk vinden om wat spul te verkopen: www.tuttespul.nl - in de Flow Magazine werd deze site geroemd als 'de nieuwe Etsy'. Ik ben vandaag eens gaan kijken en heb een advertentie van mn laatste kussen erop gezet: binnen een half uur had ik een mailtje van iemand die een soortgelijk kussen wilde bestellen!
Je bepaalt zelf je prijs, regelt zelf de verkoop en je hoeft geen commissie af te dragen aan de site. Het is niet alleen voor woonaccessoires, maar ook kinderspeelgoed, kleding, etc. Alleen eigengemaakte dingen. Ik ben enthousiast en dat wilde ik even delen
Leuke site Ik ga mijn volgende crobotje eens kinderproof maken denk ik Heb nu hele kleine kraaltjes als oogjes vastgezet met niet heel sterk garen...

En als ik zo kijk staan er ook wel wat dingetjes op die ik zelf nooit te koop aan zou durven bieden
pi_83143199
Wat ik ook wel apart vind is dat er spul op staat waar in de patronen gewoon staat dat je ze niet voor commerciele doeleinde mag maken... lijkt me niet heel eerlijk, maar goed engels patroon/nederlandse verkoopsite, kans is natuurlijk klein dat je er ooit wat van hoort, maar toch... netjes is het niet.
pi_83143237
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:37 schreef Lijnloos het volgende:
Wat ik ook wel apart vind is dat er spul op staat waar in de patronen gewoon staat dat je ze niet voor commerciele doeleinde mag maken... lijkt me niet heel eerlijk, maar goed engels patroon/nederlandse verkoopsite, kans is natuurlijk klein dat je er ooit wat van hoort, maar toch... netjes is het niet.
Ik vind de Drops patronen ook een beetje suf erop
pi_83143255
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:27 schreef Inu het volgende:

[..]

Leuke site Ik ga mijn volgende crobotje eens kinderproof maken denk ik Heb nu hele kleine kraaltjes als oogjes vastgezet met niet heel sterk garen...

En als ik zo kijk staan er ook wel wat dingetjes op die ik zelf nooit te koop aan zou durven bieden
Ja inderdaad, dat viel mij ook op Maar wat ik me sowieso afvraag.. als je bijvoorbeeld patronen uit boekjes hebt, of via etsy.. dan mag je volgens mij de haaksels niet altijd verkopen.. Ik heb het weleens in een patroon zien staan geloof ik. Sowieso het patroon niet, maar ook wat je ervan maakt niet. Iets van Creative Commons License ofzo, weenie precies hoe dat zit.
pi_83143307
Ja, dat bedoel ik Lijnloos! Ik had de pagina al even niet meer gerefreshed
pi_83144271
Iemand hier trouwens weleens iets gehaakts, een bloemetje ofzo, op een haarknipje gemaakt?
Ik wil dus iets voor het WK maken, met een lintje en dan een gehaakt bloemetje maar heb geen idee hoe ik het vast moet maken..
Zie zulke dingetjes nu ook op die site staan, maar kan niet echt zien hoe ze het vast maken
pi_83144299
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:59 schreef Yachiru het volgende:
Iemand hier trouwens weleens iets gehaakts, een bloemetje ofzo, op een haarknipje gemaakt?
Ik wil dus iets voor het WK maken, met een lintje en dan een gehaakt bloemetje maar heb geen idee hoe ik het vast moet maken..
Secondelijm
pi_83144410
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 15:00 schreef Inu het volgende:

[..]

Secondelijm
Oh, weet je dat ik daar nog niet eens aan had gedacht? Ik zat te denken om het eromheen vast te maken, maar dit is wel een hele goede eigenlijk En m'n vader heeft het vast wel ergens liggen!
pi_83149221
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:39 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Ja inderdaad, dat viel mij ook op Maar wat ik me sowieso afvraag.. als je bijvoorbeeld patronen uit boekjes hebt, of via etsy.. dan mag je volgens mij de haaksels niet altijd verkopen.. Ik heb het weleens in een patroon zien staan geloof ik. Sowieso het patroon niet, maar ook wat je ervan maakt niet. Iets van Creative Commons License ofzo, weenie precies hoe dat zit.
Maar dat is toch never nooit na te gaan? Kijk, dat je de patronen niet mag doorverkopen, ok logisch. Maar afgeleide haaksels toch wel? Het is toch niet aan te tonen dat je een bepaald patroon hebt gebruikt, uit een boekje bv?
Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee om haaksels van patronen die gratis online staan te verkopen. Bij een betaald patroon zou ik daar wel over na denken.

Inu: er staan idd best afzichtelijk dingen tussen... maar ook wel hele mooie dingen! Zorgt voor leuke inspiratie!

Ik moet morgenochtend 'even' naar Nieuwpoort, heb paarse en oranje Muskat nodig. Beetje onzinnig om die twee bolletjes online te bestellen en 6,50 euro verzendkosten te betalen. Dan maar twee uur fietsen, het is toch mooi weer en ik hoef pas 's middags te werken
  dinsdag 22 juni 2010 @ 17:11:34 #269
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_83151845
@hoothoot: sommige mensen geven aan bij hun patronen dat je producten van dat patroon niet mag verkopen. lavender bunny is er zoeen (waarbij dat veelvuldig wordt geschaad trouwens).

ik snap het wel. je geeft een patroon gratis weg zodat mensen er plezier van kunnen hebben, voor zichzelf of als kadootje, maar niet zodat ze geld kunnen verdienen met jouw werk.... heeft idd. te maken met creative ownership en copyright...
Kwak
pi_83153169
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 16:31 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Maar dat is toch never nooit na te gaan? Kijk, dat je de patronen niet mag doorverkopen, ok logisch. Maar afgeleide haaksels toch wel? Het is toch niet aan te tonen dat je een bepaald patroon hebt gebruikt, uit een boekje bv?
Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee om haaksels van patronen die gratis online staan te verkopen. Bij een betaald patroon zou ik daar wel over na denken.

Inu: er staan idd best afzichtelijk dingen tussen... maar ook wel hele mooie dingen! Zorgt voor leuke inspiratie!

Ik moet morgenochtend 'even' naar Nieuwpoort, heb paarse en oranje Muskat nodig. Beetje onzinnig om die twee bolletjes online te bestellen en 6,50 euro verzendkosten te betalen. Dan maar twee uur fietsen, het is toch mooi weer en ik hoef pas 's middags te werken
Klopt, het is inderdaad nooit na te gaan.
Maar zoals Kwakzor al zei, sommige designers zetten het wel degelijk in hun (gratis) patroon.
Ik snap aan de ene kant wel waarom ze dat doen, een patroon ontwerpen doe je niet zomaar even. Dat ze het gratis met andere haaksters willen delen is op zich al best wat vind ik.
Anderzijds vind ik dat je best geld mag vragen voor iets dat jij haakt, ook al heb je het patroon niet zelf bedacht. Het zijn toch jouw eigen materialen en tijd die je erin steekt.
Ik ben nu trouwens die leuke kat aan het haken die ik hier al eens voorbij heb zien komen.
Gaat lekker snel, heb het hoofdje al bijna af! En weer iets verder met Lost
Was ook al aan de cactus voor m'n oom begonnen, maar de vriendin voor wie de kat is viert haar verjaardag vrijdag en de cactus hoeft pas zaterdag af te zijn dus heb ik die maar heel even opzij gelegd
pi_83156458
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 17:37 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Maar zoals Kwakzor al zei, sommige designers zetten het wel degelijk in hun (gratis) patroon.
Ik snap aan de ene kant wel waarom ze dat doen, een patroon ontwerpen doe je niet zomaar even. Dat ze het gratis met andere haaksters willen delen is op zich al best wat vind ik.
Anderzijds vind ik dat je best geld mag vragen voor iets dat jij haakt, ook al heb je het patroon niet zelf bedacht. Het zijn toch jouw eigen materialen en tijd die je erin steekt.
Dat mensen jouw patroon gebruiken om dingen voor verkoop te maken, vind ik het risico van het gratis aanbieden. Dan weet je dat mensen dat doen, ongeacht of je dat wel of niet in je voorwaarden hebt staan. Omdat iedereen weet dat het niet te controleren valt.
En als je het patroon ook maar heel iets aanpast is het hun patroon niet meer, dan zou je het wel mogen verkopen, heel strikt gezien. Nouja, het is voor mij verder niet van toepassing denk ik. De granny squares zijn ergens in de jaren zestig/zeventig ontstaan en er zal vast niemand als dé bedenker geregistreerd staan
Maar ik vind het wel een interessant iets, zal eens wat gaan lezen over die 'creative commons'
  dinsdag 22 juni 2010 @ 19:07:40 #272
52016 Lyssa
music <3
pi_83156900
Ik weet wat ik ga maken voor mijn lootje
pi_83159260
Ik niet Moet nog even goed gaan nadenken, al heb k nog tijd genoeg en met het profiel ook wel voldoende te vinden denk k
pi_83160891
quote:
Op zondag 20 juni 2010 15:52 schreef _Arual_ het volgende:
Waar halen jullie die? Want ik kon ze nergens vinden destijds (Pipoos, Kreadoe, Hema), en heb toen deze van mijn schoonmoeder gekregen.
Mocht je nog eens dat soort naaigerei nodig hebben: Teunissen (naaimachinewinkel) op de Hertogstraat, vlakbij Van der Stad heeft ook wolnaalden etc.
pi_83160893
Lootje

Nu nog wat bedenken....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')