Leuke sitequote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:17 schreef Hoothoot het volgende:
Wat mooi Kwakz0r! Leuke kleur ook!
Even een tip voor de dames die het leuk vinden om wat spul te verkopen: www.tuttespul.nl - in de Flow Magazine werd deze site geroemd als 'de nieuwe Etsy'. Ik ben vandaag eens gaan kijken en heb een advertentie van mn laatste kussen erop gezet: binnen een half uur had ik een mailtje van iemand die een soortgelijk kussen wilde bestellen!
Je bepaalt zelf je prijs, regelt zelf de verkoop en je hoeft geen commissie af te dragen aan de site. Het is niet alleen voor woonaccessoires, maar ook kinderspeelgoed, kleding, etc. Alleen eigengemaakte dingen. Ik ben enthousiast en dat wilde ik even delen
Ik vind de Drops patronen ook een beetje suf eropquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:37 schreef Lijnloos het volgende:
Wat ik ook wel apart vind is dat er spul op staat waar in de patronen gewoon staat dat je ze niet voor commerciele doeleinde mag maken... lijkt me niet heel eerlijk, maar goed engels patroon/nederlandse verkoopsite, kans is natuurlijk klein dat je er ooit wat van hoort, maar toch... netjes is het niet.
Ja inderdaad, dat viel mij ook opquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:27 schreef Inu het volgende:
[..]
Leuke siteIk ga mijn volgende crobotje eens kinderproof maken denk ik
Heb nu hele kleine kraaltjes als oogjes vastgezet met niet heel sterk garen...
En als ik zo kijk staan er ook wel wat dingetjes op die ik zelf nooit te koop aan zou durven bieden
Secondelijmquote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:59 schreef Yachiru het volgende:
Iemand hier trouwens weleens iets gehaakts, een bloemetje ofzo, op een haarknipje gemaakt?
Ik wil dus iets voor het WK maken, met een lintje en dan een gehaakt bloemetje maar heb geen idee hoe ik het vast moet maken..
Oh, weet je dat ik daar nog niet eens aan had gedacht? Ik zat te denken om het eromheen vast te maken, maar dit is wel een hele goede eigenlijkquote:
Maar dat is toch never nooit na te gaan? Kijk, dat je de patronen niet mag doorverkopen, ok logisch. Maar afgeleide haaksels toch wel? Het is toch niet aan te tonen dat je een bepaald patroon hebt gebruikt, uit een boekje bv?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:39 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Ja inderdaad, dat viel mij ook opMaar wat ik me sowieso afvraag.. als je bijvoorbeeld patronen uit boekjes hebt, of via etsy.. dan mag je volgens mij de haaksels niet altijd verkopen.. Ik heb het weleens in een patroon zien staan geloof ik. Sowieso het patroon niet, maar ook wat je ervan maakt niet. Iets van Creative Commons License ofzo, weenie precies hoe dat zit.
Klopt, het is inderdaad nooit na te gaan.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:31 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Maar dat is toch never nooit na te gaan? Kijk, dat je de patronen niet mag doorverkopen, ok logisch. Maar afgeleide haaksels toch wel? Het is toch niet aan te tonen dat je een bepaald patroon hebt gebruikt, uit een boekje bv?
Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee om haaksels van patronen die gratis online staan te verkopen. Bij een betaald patroon zou ik daar wel over na denken.
Inu: er staan idd best afzichtelijk dingen tussen... maar ook wel hele mooie dingen! Zorgt voor leuke inspiratie!
Ik moet morgenochtend 'even' naar Nieuwpoort, heb paarse en oranje Muskat nodig. Beetje onzinnig om die twee bolletjes online te bestellen en 6,50 euro verzendkosten te betalen. Dan maar twee uur fietsen, het is toch mooi weer en ik hoef pas 's middags te werken
Dat mensen jouw patroon gebruiken om dingen voor verkoop te maken, vind ik het risico van het gratis aanbieden. Dan weet je dat mensen dat doen, ongeacht of je dat wel of niet in je voorwaarden hebt staan. Omdat iedereen weet dat het niet te controleren valt.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:37 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Maar zoals Kwakzor al zei, sommige designers zetten het wel degelijk in hun (gratis) patroon.
Ik snap aan de ene kant wel waarom ze dat doen, een patroon ontwerpen doe je niet zomaar even. Dat ze het gratis met andere haaksters willen delen is op zich al best wat vind ik.
Anderzijds vind ik dat je best geld mag vragen voor iets dat jij haakt, ook al heb je het patroon niet zelf bedacht. Het zijn toch jouw eigen materialen en tijd die je erin steekt.
Mocht je nog eens dat soort naaigerei nodig hebben: Teunissen (naaimachinewinkel) op de Hertogstraat, vlakbij Van der Stad heeft ook wolnaalden etc.quote:Op zondag 20 juni 2010 15:52 schreef _Arual_ het volgende:
Waar halen jullie die? Want ik kon ze nergens vinden destijds (Pipoos, Kreadoe, Hema), en heb toen deze van mijn schoonmoeder gekregen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |