quote:Op zondag 30 mei 2010 13:52 schreef Faithfulness het volgende:
Wat leuk! Gefeliciteerd! Ik kom lekker volgen!
Die zal ik zeker plaatsen, maar dat zal niet binnenkort zijnquote:Op zondag 30 mei 2010 13:54 schreef ThisHierKEIGezellig het volgende:
Prachtig topic. plaats je ook binnekort de foto;'s als het klaar is
haha nee dat zal. ik kom over n jaar terug op dit topicquote:Op zondag 30 mei 2010 13:55 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Die zal ik zeker plaatsen, maar dat zal niet binnenkort zijn
Tnxquote:Op zondag 30 mei 2010 13:57 schreef Soempie het volgende:
TM, wat een leuk huis!![]()
Gefeliciteerd en veel 'klusplezier'.
Dan hoop ik inderdaad wel wat foto's geplaatst te hebbenquote:Op zondag 30 mei 2010 13:56 schreef ThisHierKEIGezellig het volgende:
[..]
haha nee dat zal. ik kom over n jaar terug op dit topic
Wat gaat er allemaal gebeuren aan verbouwing?quote:
Alle installaties en alle binnenwanden en plafonds gaan eruit, waarschijnlijk komt er ook een andere trap in.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:25 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat gaat er allemaal gebeuren aan verbouwing?
Dat scheelt.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:35 schreef TradeMarkie het volgende:
Je kan beter vragen wat er niet moet gebeuren![]()
De vloeren zijn in principe nog goed en laat ik dus lekker liggen
Je houdt dus alleen de buitenmuren overquote:Op zondag 30 mei 2010 14:35 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Alle installaties en alle binnenwanden en plafonds gaan eruit, waarschijnlijk komt er ook een andere trap in.
Er moeten 4 nieuwe buitendeuren in en het kozijn van de dakkapel is aan vervanging toe.
Verder zit er nog overal enkel glas in, dus dat moet eigenlijk ook vervangen worden.
Je kan beter vragen wat er niet moet gebeuren![]()
De vloeren zijn in principe nog goed en laat ik dus lekker liggen
Zoveel mogelijk wel jaquote:
quote:Op zondag 30 mei 2010 15:55 schreef AnneX het volgende:
Lief huis en herkenbaar met alles op de to do lijst.
Hou je de schoorsteen ? ik denk het wel
En heb je rekening gehouden met geluidsisolatie boven én beneden aan de kant van de buren en energie isolatie aan de buitenmuur? ja
Alleen de bakstenen stucen is niet voldoende vrees ik. nee
Vandaar eerst volledig strippen en dan hopen dat het allemaal meevalt, want het ziet er tot nu toe niet slecht uitquote:Op zondag 30 mei 2010 15:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Gefeliciteerd met je huis!
Niet gefeliciteerd met je vochtproblemen all over the place en andere mankementen aan zulks oud huis.
'wij' van de AKQ SC hebben al een paar keer gehad dat we dachten dat TS een huisje gekocht had, maar dan was het het topic van TwenteMeisjequote:Op maandag 31 mei 2010 15:33 schreef Sulley02 het volgende:
Ik dacht dat dit een topic was van TwenteMeisje
Maar niet dus, evengoed leuk om te volgen in lurkmodus
Nee, niet een nieuw huis, ik dacht gewoon dat ik jouw topic opende, totdat ik zag dat het wat anders was...quote:Op maandag 31 mei 2010 15:54 schreef twentemeisje het volgende:ik vroeg me ook al af of er mensen zouden zijn die dachten dat ik alweer een nieuw huis aan het verbouwen was
.
Ja ik vroeg me al af of je toestemming had gegeven voor het gebruik van TM..quote:Op maandag 31 mei 2010 15:54 schreef twentemeisje het volgende:ik vroeg me ook al af of er mensen zouden zijn die dachten dat ik alweer een nieuw huis aan het verbouwen was
.
Veel succes met het opknappen van je leuke huis TM2.
Quark? Mogen we meegenieten?quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:23 schreef QuarK het volgende:
Ik ben ook bezig om een jaren 0 (1906) woning geheel op te knappen.
Heb deze ook volledig tot de buitenmuren gestript (inc. oude betonvloer eruit, afgraven etc, dakje uitbouw vervangen).
Ik leef met je mee! Heel veel werk te gaan, maar geeft je straks erg veel voldoening als het gelukt is en als je weer kunt opbouwen.
Meest gebruikt gereedschap in de sloopperiode: koevoet + hamer.
Succes!
Hahaha, sure. Ik heb nog massa's foto's van het hele proces (voor mezelf, naslag, waar liggen de leidingen ook alweer etc).quote:
Dar hou ik je aanquote:Op woensdag 2 juni 2010 10:32 schreef QuarK het volgende:
[..]
Hahaha, sure. Ik heb nog massa's foto's van het hele proces (voor mezelf, naslag, waar liggen de leidingen ook alweer etc).
Uiteraard alles op foto vastgelegd.
Alleen heb ik nog geen tijd om alles uit te zoeken, de stucadoor komt over 2 weken en dan moet alles afgegipst zijn. Wordt nog ff flink doorwerken, maar gaat wel lukken.
Als de stucadoor erin is zal ik eens een mooie foto rapportage maken, dan kan (wil) ik tijdens de droogtijd toch even niets in huis doen.
Mijn jeugd, wat doe je? Ik was toen 16 of 17quote:Op woensdag 2 juni 2010 22:04 schreef TradeMarkie het volgende:
Deze kwam net van zolder naar beneden vallen
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 juni 2010 08:16 schreef TradeMarkie het volgende:
Volgens mij zat ik toen nog in de min qua leeftijd
Kopen?
Beneden is het ongeveer 7 bij 5.quote:Op donderdag 3 juni 2010 17:05 schreef Gripper het volgende:
Ik kijk ook mee. De voorgevel ziet er in ieder geval al heel goed sfeervol uit. Hoe groot (of klein) is het huis?
De buitenmuren, daken en vloerenquote:
Iddquote:
Daar ben ik nog niet helemaal uit, maar boven wil ik 2 slaapkamers en een badkamer, beneden een open keuken, dus dat wandje komt niet terug.quote:
Ahaquote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:35 schreef TradeMarkie het volgende:
Daar wil ik de eethoek maken, en de woonkamer aan de voorkant houden
Ja, dat is zeker zo, misschien dat de trap toch iets verder naar achter moet dan.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:34 schreef Xiphos het volgende:
Je toilet is wel heel laag zo op de begane grond.
Rechts bedoel je? dat was al geopperd idd, is geen slechte plek voor een wasmachinequote:Op maandag 7 juni 2010 21:10 schreef Ml-etje het volgende:
Kan het wasmachine niet links naast de kast achter de trap? Of zeg ik iets geks
Het handigste vind ik het als ik het bij iemand in kan leveren en dan weer schoon en gevouwen/gestreken terugkrijgquote:Op maandag 7 juni 2010 21:19 schreef Ml-etje het volgende:
[ afbeelding ]
1 van die 2 vakjeswat je zelf handig vind.
quote:Op maandag 7 juni 2010 21:20 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Het handigste vind ik het als ik het bij iemand in kan leveren en dan weer schoon en gevouwen/gestreken terugkrijg
Staat gewoon bij mij in het etiketquote:Op maandag 7 juni 2010 21:20 schreef TradeMarkie het volgende:
Het handigste vind ik het als ik het bij iemand in kan leveren en dan weer schoon en gevouwen/gestreken terugkrijg![]()
Toen dat wandje beneden eruit was had ik idd meteen het idee dat de ruimte veel groter isquote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:26 schreef LadyBlack het volgende:
Ik kom ook nu pas achter het bestaan van dit topic!
Lief huisje TM, en wat hadden de vorige bewoners het klein gemaakt!![]()
Ben benieuwd hoe het wordt als je alles afwerkt
Ja, daar een steen uithalen en je zit bij de buurvrouwquote:Op donderdag 17 juni 2010 21:37 schreef Diaan73 het volgende:
Dat is gewoon de kale binnenmuur of niet?? Het schiet lekker op!!
Pics?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:39 schreef TradeMarkie het volgende:
Ja, daar een steen uithalen en je zit bij de buurvrouw
--> Diaanquote:Op maandag 7 juni 2010 21:20 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Het handigste vind ik het als ik het bij iemand in kan leveren en dan weer schoon en gevouwen/gestreken terugkrijg
Het is hier geen SCquote:
Is that a good thing or a bad thing?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:39 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ja, daar een steen uithalen en je zit bij de buurvrouw
Bad zou ik zeggen, isolerenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:24 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Is that a good thing or a bad thing?
Je kent zijn buuf? Of je BENT zijn buuf?quote:
Daarom ook sorry.... ik wist dat er een reactie zou komen.quote:
Heb geen burenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je kent zijn buuf? Of je BENT zijn buuf?
Hoe?quote:
Ik ga er voorzetwanden plaatsen, maar welke isolatie ik ga gebruiken weet ik nog niet, heb ik me nog niet in verdiept.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:47 schreef heartwork het volgende:
[..]
Hoe?
Ik heb ook muren die best veel geluid doorgeven. Zij horen mij niet (zeggen ze), maar ik hoor wel hun muziek.
90 % van hun muziek kan ik meer dan waarderen, maar de overige 10% bestaat uit Jan Smit en Skihut/dance.
Dat zijn momenten dat ik het niet leuk vind.
Je hebt daar toch tegenwoordig dunne platen voor?
Oeiiii, tja waar gehakt wordt, vallen spaanders...quote:Op zondag 20 juni 2010 11:09 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ik ga er voorzetwanden plaatsen, maar welke isolatie ik ga gebruiken weet ik nog niet, heb ik me nog niet in verdiept.
Suggesties zijn welkom
En oeps, gister iets gesloopt wat niet gesloopt had moeten worden
[ afbeelding ]
Dan heeft de elektricien in opdracht van de netbeheerder gehandeld of is iligaal bezig geweest..quote:Op vrijdag 2 juli 2010 06:40 schreef Nint het volgende:
Wij hebben de meter en toebehoren toentertijd laten verplaatsen door de elektricien, de elektramaatschappij is later komen kijken om te zien of alles in orde was. Je hebt altijd een controle nodig (of een zegelbevoegde electricien ) om de zegels op de "aanvoerdoos" en meter te plaatsen.
Elektricien was tevens "uitvoerder" die ook voor essent opdrachten deed, de installatie is toen gemeld en er is een controleur van essent geweest. Dit is gebeurd in overleg met essent.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 07:36 schreef exlurker het volgende:
[..]
Dan heeft de elektricien in opdracht van de netbeheerder gehandeld of is iligaal bezig geweest..
Een elektricien is niet bevoegd om iets onder de meter teveranderen
Een zegelbevoegde electricien mag alleen een zekering verwijderen of vervangen, het verzwaren van een hoofdzekering mag hij niet, daarvoor moet je ook weer bij de netbeheerder zijn
Zo, nu is het ook voor iedereen duidelijk dat het geen gewone electriciën is geweest die de meter verplaatst heeft, tegen zo'n persoon moet je net maar aanlopenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:08 schreef Nint het volgende:
[..]
Elektricien was tevens "uitvoerder" die ook voor essent opdrachten deed, de installatie is toen gemeld en er is een controleur van essent geweest. Dit is gebeurd in overleg met essent.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:31 schreef exlurker het volgende:
TS schrijft; Heb ik ook nog een vraag voor vonkenboer, die leest hier vast wel mee. Stel dat ik de electrameter wil verplaatsen, want dat wil ik, moet dat allemaal officieel gebeuren? ik ga dichter naar de voordeur toe, dus ik zou niet aan m'n leidingen onder de meter te hoeven morrelen...
Aan de opstelling van de electrameter mag je zelf of een instalateur niets doen, daar voor moet je bij de netbeheerder zijn, alles wat daar boven zit wel.
Dus wil je de meter verplaatsen zal je contact moeten opnemen met de netbeheerder en die zal er dan wel of niet een kostenplaatje aanhangen
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:13 schreef exlurker het volgende:
[..]
Zo, nu is het ook voor iedereen duidelijk dat het geen gewone electriciën is geweest die de meter verplaatst heeft, tegen zo'n persoon moet je net maar aanlopen
ah ,meterkast, altijd een interessant onderwerpquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:49 schreef TradeMarkie het volgende:
Vandaag weer een productieve dag gehad, 1 dakraam geplaatst en de raveling voor het nieuwe trapgat zit er bijna in, morgen het trapgat afmaken, overtollig hout weer afvoeren en beginnen met de meterkast op zn plaats zetten
Hier zaten er 3 van, 1 voor en 2 achter, achter is er inmiddels een vervangen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de trap slopen terwijl je zelf op de trap staat, ging prima, maar ik had er wel een tekenfilmgevoel bij, de tak doorzagen waar je opzit
[ afbeelding ]
Ik kan je vast verklappen dat hij die meter niet gaat halenquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:57 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ah ,meterkast, altijd een interessant onderwerp
Plaats je foto's met maten?
quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:21 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik kan je vast verklappen dat hij die meter niet gaat halen
Daar ben ik het mee eens. Kan best wel een beetje handig wat dingen in huis klussen, maar dit is echt casco-bouwquote:Op donderdag 29 juli 2010 08:29 schreef MadMaster het volgende:
Go TM...![]()
Ik krijg het Spaans benauwd als ik die beelden zie, moet er niet aan denken dat ik dit zelf zou meten doen.
Respect...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Xs2Shanna op 29-07-2010 10:55:17 ]
Je herkent het?quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
trademarkie, staat je huisje toevallig in een stadje aan het ijsselmeer?
Die trap steunde nog op een stuk balk dat nog vastzat aan een muuranker en had ik onder gestut, maar dat zie je niet op de fotoquote:Op donderdag 29 juli 2010 10:44 schreef Ml-etje het volgende:
Die trap
Enne Shanna? Het is "snuggere"
ja, heb zelf 27 jaar in dat stadje gewoont voordat ik naar Nieuw Zeeland ben vertrokken.quote:
quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja, heb zelf 27 jaar in dat stadje gewoont voordat ik naar Nieuw Zeeland ben vertrokken.
Ben je nu full-time aan de slag daar?quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:57 schreef TradeMarkie het volgende:
Zo, het trapgat is op de juiste maat en de vloer boven is weer dicht, dat had voor het weekend al gemoeten, maar de ene balk van het trapgat moest bijna op dezelfde plek komen als waar de oude zat, waardoor dat oude gat nog dichtgezet moest worden. Dat afgelopen vrijdag gedaan en het weekend laten drogen/uitharden
[ afbeelding ]
Verder was het een rommelig dagje, maar eind van de week wil ik wat geraamtes van wanden hebben staan
Ja, ik heb nu een paar weken vakantiequote:Op maandag 2 augustus 2010 22:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ben je nu full-time aan de slag daar?
en ook nog vrienden die bouwvakkers zijn en nu kunnen helpen?quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:26 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ja, ik heb nu een paar weken vakantie
Wel redelijk wat hulp ja, ook van mensen die wel iets kunnen, maar ik heb meer onhandige vrienden dan handigequote:Op maandag 2 augustus 2010 22:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en ook nog vrienden die bouwvakkers zijn en nu kunnen helpen?
komt bekend voor,veel vrienden van mij waren 15 jaar terug volop hun eerste huisje aan het verbouwen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:41 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Wel redelijk wat hulp ja, ook van mensen die wel iets kunnen, maar ik heb meer onhandige vrienden dan handige
Ik heb wat professionals in werkkring en familie zitten, en verder een hoop onhandige vriendenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:15 schreef Spekjessoep het volgende:
Professioneel? Of "gewoon" vrienden/familie? Ik vind het trouwens heel goed wat je tot nu toe met de benedenverdieping hebt gedaan! Ga je nog iets van een afscheiding voor de keuken maken weer?
quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:25 schreef Soempie het volgende:
't Gaat opeens hard zo. Ziet er goed uit.
Zie de vakantiefotos eerder in het topicquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:12 schreef MadMaster het volgende:
Fijne vakantie gehad?
Ben nu al benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn...
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:16 schreef Vonkenboer het volgende:
Ga je de benodigde installaties ook zelf aanleggen ?
Ik ga eerst eens op m'n werk zoeken naar iemand die dat kanquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:47 schreef Ml-etje het volgende:ja Trademarkie dan zal je moet zeggen waar dat is
Indien het huisje ergens in één van de oostelijke provincies van het land ligt --> pmquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:13 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
![]()
Ik zoek alleen nog iemand die m'n groepenkast aan wil sluiten aan de kant van de meter straks
Nee, Noord-Holland, helaas.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:36 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Indien het huisje ergens in één van de oostelijke provincies van het land ligt --> pm
Hihi N-H is wel out of range helaas.quote:Op zondag 15 augustus 2010 11:28 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ik ga eerst eens op m'n werk zoeken naar iemand die dat kan
ik zal aan haar denken danquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 22:04 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hihi N-H is wel out of range helaas.
Maar als je iemand weet kan die dan ook bij Obli langs? Knibbel, Kabbel, Knuistje... VI
Oeh mogen we niet meekijken??quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:59 schreef zyx1981 het volgende:
Supertof
Ben zelf ook bezig met een casco renovatie (terwijl ik er woon), maar dat loopt lang zo`n vaart niet als in dit topic
quote:
Ja, dat kloptquote:Op maandag 13 september 2010 19:53 schreef Diaan73 het volgende:
TM, dat ziet er al goed uit zeg!! Komt de trap in de woonkamer uit?
Ik heb een nieuwe aansluiting op het gemeenteriool aangevraagd, dat ligt onder de straat. Dan moet ik zelf tot aan de erfgrens de buis aanleggen en de gemeente sluit het stuk in hun grond aan. Maar dan moet ik dus wel weten hoe diep dat riool ligt, want als ik te diep aankom heb ik een probleem. Ik heb namelijk nog nooit stront vrijwillig omhoog zien stromenquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:52 schreef B.ertha het volgende:
Wat bedoel je precies met het aanbieden van de riolering?
Wel fijn dat je nu antwoorden hebt!
Ik ken de verhalen, mijn broer heeft een aannemersbedrijf in de zelfde stad en soms duurt het werkelijk enorm lang voordat je een beslissing hebtquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:41 schreef TradeMarkie het volgende:
Gister heb ik een gesprek gehad met de gemeente, heb een uur op het stadskantoor gezeten en inmiddels heb ik eindelijk antwoord op 3 vragen waar ik al maanden mee liep.
2 weken geleden heb ik een aangetekende brief gestuurd aan de burgemeester en dit heeft dus z'n vruchten afgeworpen, alleen jammer dat het zo moet en dat ze niet gewoon antwoord kunnen geven
Ze staan er idd om bekend daar, maar ik ben nu voorlopig niet meer afhankelijk van zequote:Op dinsdag 21 september 2010 21:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Ik ken de verhalen, mijn broer heeft een aannemersbedrijf in de zelfde stad en soms duurt het werkelijk enorm lang voordat je een beslissing hebt
Gniffelquote:Op dinsdag 21 september 2010 20:59 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe aansluiting op het gemeenteriool aangevraagd, dat ligt onder de straat. Dan moet ik zelf tot aan de erfgrens de buis aanleggen en de gemeente sluit het stuk in hun grond aan. Maar dan moet ik dus wel weten hoe diep dat riool ligt, want als ik te diep aankom heb ik een probleem. Ik heb namelijk nog nooit stront vrijwillig omhoog zien stromen
Dank u, het volgende feest is op de locatie waar dit topic over gaatquote:Op zaterdag 25 september 2010 17:09 schreef iamredleader het volgende:
TradeMarkie gefeliciteerd met je verjaardag
Oei, da's onhandig, een tel zonder scherm!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:03 schreef TradeMarkie het volgende:
Vandaag heb ik alle verwarmingsleidingen door de wanden en het plafond aangebracht. Er volgen alleen wat minder foto updates want het scherm van m'n telefoon is overleden, waarschijnlijk hardhandig in aanraking gekomen met een ladder vanochtend...
Ik heb wel een camera, maar die moet ik dan bewust meenemen, met een camera op je telefoon maak je tussendoor makkelijk even een foto.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:37 schreef Ml-etje het volgende:
Oh Bummer geen foto's meerdas voor het nageslacht ook niet leuk..
Heb je geen camera?
quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:58 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Dank u, het volgende feest is op de locatie waar dit topic over gaat
Vanavond zal ik eens kijken of ik met m'n nieuwe telefoon redelijke fotos kan maken, dan volgt er deze week weer eens een foto update.quote:
Dit bedoel ik MMquote:Op donderdag 18 november 2010 16:05 schreef MadMaster het volgende:
Spijkerflensdekens
Verder verdien je wat mij betreft nu al gewoon de Gouden Hamer 2010...
O, dat zou ik isolatiedekens noemen...quote:Op donderdag 18 november 2010 21:27 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Dit bedoel ik MM
[ afbeelding ]
Dat komt op hetzelfde neerquote:Op vrijdag 19 november 2010 12:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
O, dat zou ik isolatiedekens noemen...
Ja, ik heb met kerst 2 weken vrij, dus dan moet het boven gewoon klaarquote:Op zaterdag 11 december 2010 18:01 schreef Nembrionic het volgende:
Ohjee, nu gaat het snel
Binnenkort lijkt het al gelijk een woonbaar huis
Moet lukkenquote:Op zaterdag 11 december 2010 18:02 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ja, ik heb met kerst 2 weken vrij, dus dan moet het boven gewoon klaar
dat wil zeggen, al het gips moet erop
En dan kan ik gewoon eindelijk beneden beginnen met opbouwenquote:
Wij willen ook een trap maken naar een andere verdieping. Is dit ook een doehetzelftrap? Waar heb je die vandaan? Wat zijn de afmetingen van je trapgat. Ik vind de trap erg mooi.quote:Op maandag 13 september 2010 17:40 schreef TradeMarkie het volgende:
Even een foto update
Gipsplaten liggen alvast boven, want nu konden ze nog door het trapgat omhoog
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de isolatie voor de verdieping is ook binnen
[ afbeelding ]
Want de trap staat erin![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie PMquote:Op zondag 12 december 2010 00:22 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Wij willen ook een trap maken naar een andere verdieping. Is dit ook een doehetzelftrap? Waar heb je die vandaan? Wat zijn de afmetingen van je trapgat. Ik vind de trap erg mooi.
bedankt.
Gelukkig is mijn kruipruimte zo droog als een sahara. Alleen bij de keuken is hij vochtig, maar dat komt omdat de vorige eigenaar de hwa gewoon op een gat in de grond uit laat komen, dus dit slaat lekker door. Maar die sluit ik binnenkort op de riolering aan en dan is dat ook opgelost.quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:17 schreef Gurb het volgende:
Ziet er goed uit, pas je trouwens de volgende keer wel uit met een bouwlamp onder de vloer, kruipruimtes zijn erg vochtig en je zal niet de eerste zijn die door een bouwlamp in de kruipruimte geelektrocuteerd wordt.
Kom volgende week maar helpen...quote:
Daarom heb ik de vloer alweer bijna helemaal dicht en hoop ik er nooit meer onder te hoevenquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:01 schreef Xiphos het volgende:
En daarom heb ik ook een (zwaar geisoleerde) bouwlamp op een accu. Geen last van geen stroom en electrocutie
precies Markie, de beste stuurlui....quote:Op dinsdag 14 december 2010 10:44 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Kom volgende week maar helpen...
Klopt, met daaronder de wasmachine en droger, dus 2 groepen elektra en th.draad rechts, gas, water en cv links met een houtje om tijdelijk de boel heel en op de juiste afstand te houdenquote:Op donderdag 23 december 2010 19:22 schreef Vonkenboer het volgende:
Aha daar komt de cv ketel te hangen ? Aan alle aansluitingen te zien
2 groepen elektra voor wasmachine en droger, ik mis nog wel de wcd voor de 230V van de cvquote:Op donderdag 23 december 2010 19:23 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Klopt, met daaronder de wasmachine en droger, dus 2 groepen elektra en th.draad rechts, gas, water en cv links met een houtje om tijdelijk de boel heel en op de juiste afstand te houden
die kan wel mee op een van die groepenquote:Op donderdag 23 december 2010 20:50 schreef exlurker het volgende:
[..]
2 groepen elektra voor wasmachine en droger, ik mis nog wel de wcd voor de 230V van de cv
Is dan niet volgens de voorschriftenquote:Op donderdag 23 december 2010 21:52 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
die kan wel mee op een van die groepen
Oh, wat zeggen die dan? En ik zie er verder niet echt een probleem inquote:Op donderdag 23 december 2010 22:03 schreef exlurker het volgende:
[..]
Is dan niet volgens de voorschriften
Dat is de zolder?quote:Op donderdag 23 december 2010 19:10 schreef TradeMarkie het volgende:
Er worden inmiddels meters gemaakt
[ afbeelding ]
Dat klinkt eigenlijk volstrekt logisch. Maar staat dit letterlijk in de laatste NEN?quote:Op vrijdag 24 december 2010 11:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Hij mag niet onder hetzelfde afdekraam zitten als de groep voor de wasmachine is omdat het gevaar dan is dat je bij werken aan een van de twee groepen je toch onder spanning zou kunnen te komen staan, aangezien in het ene doosje je de spanning afgeschakeld hebt maar op de andere dan gewoon nog spanning staat !
Inbouwkast?quote:Op woensdag 29 december 2010 17:17 schreef TradeMarkie het volgende:
Bijna al het gips zit er boven in, maandag begint m'n timmerman met het plaatsen van een nieuw kozijn in de dakkapel en een nieuw raam in de trapopgang. Daarna kan boven alles afgemaakt worden
En beneden komen er dus volgende week ook meteen een nieuwe voordeur, achterdeur en tuindeuren incl. kozijn in. Dan toont het meteen een stuk mooier denk ik.
En wat is een post zonder nieuwe foto
[ afbeelding ]
De voor fotos heb ik alquote:Op woensdag 29 december 2010 18:03 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Inbouwkast?
Ben benieuwd hoe dat toont, wel voor en na foto's maken hé
eerste ronde is vandaag al geweest, volgende week alles nog maar een keer doen denk ik. En dan hoop ik dat alles mooi vlak en dicht is.quote:Op donderdag 30 december 2010 11:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Een nadeel van gipsplaten is natuurlijk wel dat je straks al die schroefgaatjes op mag gaan vullen
Of moet laten stucenquote:Op donderdag 30 december 2010 11:43 schreef Vonkenboer het volgende:
Een nadeel van gipsplaten is natuurlijk wel dat je straks al die schroefgaatjes op mag gaan vullen
Boven laat ik niks stucen helaasquote:
Join the club denk ikquote:
Omdat m'n timmerman het er zo in heeft gemaakt, niet de fraaiste oplossing, maar waarschijnlijk wel de goedkoopstequote:Op woensdag 5 januari 2011 09:43 schreef Gurb het volgende:
Leuk project!
Waarom heb je van die raamknippen op je nieuwe deur gezet, en niet gewoon een inbouwespagnolet of twee kantschuiven die je aan de kopse kant van de deur maakt?
kantschuiven in de passieve deur zijn ook niet zo duur hoor, vraag het maar eens na, voordat je de hele deur geschilderd hebt.quote:Op woensdag 5 januari 2011 11:06 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Omdat m'n timmerman het er zo in heeft gemaakt, niet de fraaiste oplossing, maar waarschijnlijk wel de goedkoopste
Ligt dat aan de isolatie van je huis of aan het feit dat het qua buitentemperaturen bijna lente is?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:39 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik kan gewoon weer werken zonder de kachel aan te moeten zetten
Beidequote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ligt dat aan de isolatie van je huis of aan het feit dat het qua buitentemperaturen bijna lente is?
Ik heb speciaal even een blik op mijn aanrecht geworpen. Ik heb 240x180 in een hoekopstelling maar netto gebruiken we eigenlijk vooral het 240 stuk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:01 schreef TradeMarkie het volgende:
Oh, en nu ik beneden kan beginnen met de wanden komt de keuze voor een keuken ook steeds dichterbij.
De wand tussen trap en achterdeur geeft ruimte voor een blokje van 2.40 meter, is hier een beetje aan te werken als je daarin een kookplaat en spoelbak in hebt?
Eventueel zou ik de hoek nog wel om kunnen denk ik, zodat ik een L-keuken krijg, maar om dat nuttig te maken zal ik er zeker 1.20 meter aan moeten 'plakken' waardoor ik, vanaf de muur gemeten 1.80 meter de kamer in kom met de keuken, misschien is dat wat veel.
Dus zijn er mensen met ervaringen met een klein werkblad in de keuken?
Wat quo zegtquote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb speciaal even een blik op mijn aanrecht geworpen. Ik heb 240x180 in een hoekopstelling maar netto gebruiken we eigenlijk vooral het 240 stuk.
Dat zou genoeg moeten zijn als je geen uitgebreide culinaire hoogstandjes van plan bent.
Maar je moet dan geen apparatuur zoals koffiezetter, waterkoker e.d. op het aanrecht plaatsen.
Okquote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik heb speciaal even een blik op mijn aanrecht geworpen. Ik heb 240x180 in een hoekopstelling maar netto gebruiken we eigenlijk vooral het 240 stuk.
Dat zou genoeg moeten zijn als je geen uitgebreide culinaire hoogstandjes van plan bent.
Maar je moet dan geen apparatuur zoals koffiezetter, waterkoker e.d. op het aanrecht plaatsen.
Zekers.quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik kreeg de melding dat er al 38 dagen niet gepost is en ik moest me afvragen of dat het zinvol is dat ik hier toch nog reageer. Is het zinvol?
en van wie kreeg je die melding?quote:Op donderdag 17 maart 2011 08:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik kreeg de melding dat er al 38 dagen niet gepost is en ik moest me afvragen of dat het zinvol is dat ik hier toch nog reageer. Is het zinvol?
Die maakt FOK automatisch aanquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:58 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
en van wie kreeg je die melding?
euh ja, maar nu even niet, voorlopig heb ik even andere prioriteitenquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:48 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Nog even over die openslaande deuren, dat ziet er echt niet uit hoor met die raamknippen.
Het kost wel wat meer, maar er zijn echt een stuk sjiekere oplossingen die opbouw zijn en vrij eenvoudig te monteren zijn:
[ afbeelding ]
Hier meer info
Ja, isolatie moest er gewoon komen en zo kan ik idd alle leidingwerk ook netjes wegwerkenquote:Op zondag 20 maart 2011 18:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Je ziet de ruimten tijdens het werk gewoon ontstaan, dus in dat opzicht is het wel dankbaar werk.
Waarom is er trouwens gekozen om overal voorzetwanden te maken ? Heeft dat te maken met het eenvoudig kunnen plaatsen van isolatie en wegwerken van de leidingen ?
is het merendeel enkelsteens dan?quote:Op zondag 20 maart 2011 18:48 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ja, isolatie moest er gewoon komen en zo kan ik idd alle leidingwerk ook netjes wegwerken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |