Dan heeft de elektricien in opdracht van de netbeheerder gehandeld of is iligaal bezig geweest..quote:Op vrijdag 2 juli 2010 06:40 schreef Nint het volgende:
Wij hebben de meter en toebehoren toentertijd laten verplaatsen door de elektricien, de elektramaatschappij is later komen kijken om te zien of alles in orde was. Je hebt altijd een controle nodig (of een zegelbevoegde electricien ) om de zegels op de "aanvoerdoos" en meter te plaatsen.
Elektricien was tevens "uitvoerder" die ook voor essent opdrachten deed, de installatie is toen gemeld en er is een controleur van essent geweest. Dit is gebeurd in overleg met essent.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 07:36 schreef exlurker het volgende:
[..]
Dan heeft de elektricien in opdracht van de netbeheerder gehandeld of is iligaal bezig geweest..
Een elektricien is niet bevoegd om iets onder de meter teveranderen
Een zegelbevoegde electricien mag alleen een zekering verwijderen of vervangen, het verzwaren van een hoofdzekering mag hij niet, daarvoor moet je ook weer bij de netbeheerder zijn
Zo, nu is het ook voor iedereen duidelijk dat het geen gewone electriciën is geweest die de meter verplaatst heeft, tegen zo'n persoon moet je net maar aanlopenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 08:08 schreef Nint het volgende:
[..]
Elektricien was tevens "uitvoerder" die ook voor essent opdrachten deed, de installatie is toen gemeld en er is een controleur van essent geweest. Dit is gebeurd in overleg met essent.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 23:31 schreef exlurker het volgende:
TS schrijft; Heb ik ook nog een vraag voor vonkenboer, die leest hier vast wel mee. Stel dat ik de electrameter wil verplaatsen, want dat wil ik, moet dat allemaal officieel gebeuren? ik ga dichter naar de voordeur toe, dus ik zou niet aan m'n leidingen onder de meter te hoeven morrelen...
Aan de opstelling van de electrameter mag je zelf of een instalateur niets doen, daar voor moet je bij de netbeheerder zijn, alles wat daar boven zit wel.
Dus wil je de meter verplaatsen zal je contact moeten opnemen met de netbeheerder en die zal er dan wel of niet een kostenplaatje aanhangen
quote:Op vrijdag 2 juli 2010 16:13 schreef exlurker het volgende:
[..]
Zo, nu is het ook voor iedereen duidelijk dat het geen gewone electriciën is geweest die de meter verplaatst heeft, tegen zo'n persoon moet je net maar aanlopen
ah ,meterkast, altijd een interessant onderwerpquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:49 schreef TradeMarkie het volgende:
Vandaag weer een productieve dag gehad, 1 dakraam geplaatst en de raveling voor het nieuwe trapgat zit er bijna in, morgen het trapgat afmaken, overtollig hout weer afvoeren en beginnen met de meterkast op zn plaats zetten
Hier zaten er 3 van, 1 voor en 2 achter, achter is er inmiddels een vervangen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de trap slopen terwijl je zelf op de trap staat, ging prima, maar ik had er wel een tekenfilmgevoel bij, de tak doorzagen waar je opzit
[ afbeelding ]
Ik kan je vast verklappen dat hij die meter niet gaat halenquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:57 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ah ,meterkast, altijd een interessant onderwerp
Plaats je foto's met maten?
quote:Op woensdag 28 juli 2010 19:21 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik kan je vast verklappen dat hij die meter niet gaat halen
Daar ben ik het mee eens. Kan best wel een beetje handig wat dingen in huis klussen, maar dit is echt casco-bouwquote:Op donderdag 29 juli 2010 08:29 schreef MadMaster het volgende:
Go TM...![]()
Ik krijg het Spaans benauwd als ik die beelden zie, moet er niet aan denken dat ik dit zelf zou meten doen.
Respect...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |