abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81829578
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:10 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Iedereen die werkt voor z'n geld. Het verschil is dat bij de hogere inkomens mensen een veel grotere marge hebben. Ik zeg echt niet dat je de topinkomens kaal moet plukken, zoals al eerder gezegd verdienen ze hun wat luxere leefstijl vaak, omdat ze verantwoordelijkere banen hebben en ze meer 'onmisbaar' zijn als persoon op hun plek. Maar als je de lagere inkomens kort, moeten mensen er vaak dingen voor laten (ze kunnen bijvoorbeeld helemaal niet op vakantie of moeten andere pleziertjes laten zitten) waar het bij de hogere inkomens vaak gewoon wat minder geld op de bankrekening betekent, maar verder kunnen ze gewoon alles blijven doen wat ze eerder ook deden.
Zeker in deze tijd heeft iedereen de keus zijn best te doen op school en in het werkend leven. Ik denk dat 80% van de tijd mensen op een bepaald niveau zitten door hun eigen luiheid en niet omdat ze dom zijn.
Als je niet op vakantie kan omdat je niet een goede baan hebt had je maar beter je best moeten doen en niet je hand ophouden bij de mensen die wel hebben doorgezet.

Uitzonderingen daargelaten
pi_81829584
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:13 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Belachelijk een tweede auto kan niet maar de familie tokkie kan wel elk jaar naar Spanje op vakantie. Het is maar net hoe mensen hun geld uit willen geven.

Daarnaast ben ik het met je eens dat onderwijs en zorg belangrijke punten zijn waar juist geld ingepompt moet worden. Maar trek dan eerst maar de stekker uit alle allochtonen en kamper projecten voor je 60% gaat vragen van mensen die hun best doen in de maatschappij.
Want een goedkope zonvakantie staat gelijk aan een tweede auto ja.
pi_81829601
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:09 schreef Leevancleef het volgende:
Ik zeg altijd; als mensen geld hebben om een dakkapel te laten bouwen of een tweede auto te kopen wordt er blijkbaar te weinig belasting geheven. Welgemeend dit, overigens
Ja, dat is weer zo'n linkse bomenknuffel theorie.

En er vooral niet bij nadenken dat niemand dadelijk meer zin heeft om een verantwoordelijke functie zoals Chirurg aan te gaan, omdat ze niet eens een dakkapel kunnen kopen, maar wel 8 jaar langer naar school moeten, geen alcohol drinken, altijd vroeg naar bed moeten en een zware verantwoordelijkheden dragen.

Terwijl de buurman ondertussen zijn eigen dakkapel bouwt omdat hij teveel vrij tijd heeft
pi_81829648
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:17 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dit meen je niet he?
Nou ja, de generatie die nu zo'n 40 à 50 jaar oud is heeft natuurlijk wel onbeperkt kunnen studeren, hetgeen klauwen met geld heeft gekost. Pechtold zou bijvoorbeeld in het huidige stelsel een studieschuld van pakweg 100.000 euro hebben gehad.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_81829670
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:16 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Want een goedkope zonvakantie staat gelijk aan een tweede auto ja.
Het gaat om het idee. Sommige mensen geven geld uit aan andere zaken. Misschien heb je in een gezin wel twee auto's nodig om bij je werk te komen. Vervolgens ga jij zeuren dat ze teveel geld hebben omdat ze twee auto's hebben? Misschien kunnen die mensen wel helemaal niet op vakantie. En ja dan staat een vakantie zelfs boven het hebben van die tweede auto.
pi_81829739
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:16 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Zeker in deze tijd heeft iedereen de keus zijn best te doen op school en in het werkend leven. Ik denk dat 80% van de tijd mensen op een bepaald niveau zitten door hun eigen luiheid en niet omdat ze dom zijn.
Als je niet op vakantie kan omdat je niet een goede baan hebt had je maar beter je best moeten doen en niet je hand ophouden bij de mensen die wel hebben doorgezet.

Uitzonderingen daargelaten
Ik dacht eerlijk gezegd ook altijd wel dat vrijwel iedereen op een hoog niveau zou kunnen leren, totdat ik door mijn eigen luiheid teruggezet werd van het vwo naar de havo. No offence, maar de mensen daar zijn echt significant dommer dan mensen op het vwo. Ik weet zeker dat op een paar uitzonderingen na vrijwel niemand van de havo ook vwo goed zou kunnen afsluiten. Ook heb ik genoeg mensen gezien die zich heel hard inzette voor het vwo, maar het simpelweg niet konden. Dit verschil zal er zeker ook zijn tussen het vmbo en de havo.

Natuurlijk zitten er gewoon luie mensen tussen, maar dit is écht maar een heel klein deel van de mensen.
  maandag 24 mei 2010 @ 14:21:46 #158
258010 mtx1680
Mijn ongezouten mening en ik.
pi_81829785
In Nederland kun je beter arm of crimineel zijn, dan ben je het beste af. 't Is triest maar het is wel zo.
Hard werken en veel geld verdienen wordt afgestraft.
Een apotheker is tenslotte ook niets meer dan een legale drugsdealer.
pi_81829795
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:21 schreef mtx1680 het volgende:
In Nederland kun je beter arm of crimineel zijn, dan ben je het beste af. 't Is triest maar het is wel zo.
Hard werken en geld verdienen wordt afgestraft.
Hou toch op.
pi_81829831
Die auto's en zonvakanties zijn metaforen. Punt is dat mensen met een topinkomen meer dan genoeg hebben, die straf je niet door het tarief van de bovenste belastingschijf wat te verhogen. Als dat gebeurt kunnen ze alsnog een meer dan riant bestaan leiden.

Met het na een belastingverhoging extra vrijgekomen geld kunnen broodnodige investeringen in bijv. het onderwijs worden gedaan, waar de hele maatschappij nog decennialang van kan profiteren. Als het desbetreffende geld in de zak blijft van particulieren wordt het hoogstwaarschijnlijk besteed aan zaken waar de maatschappij als geheel veel minder baat bij heeft.
pi_81829920
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:22 schreef Leevancleef het volgende:
Die auto's en zonvakanties zijn metaforen. Punt is dat mensen met een topinkomen meer dan genoeg hebben, die straf je niet door het tarief van de bovenste belastingschijf wat te verhogen. Als dat gebeurt kunnen ze alsnog een meer dan riant bestaan leiden.

Met het na een belastingverhoging extra vrijgekomen geld kunnen broodnodige investeringen in bijv. het onderwijs worden gedaan, waar de hele maatschappij nog decennialang van kan profiteren. Als het desbetreffende geld in de zak blijft van particulieren wordt het hoogstwaarschijnlijk besteed aan zaken waar de maatschappij als geheel veel minder baat bij heeft.
Precies dat.
  maandag 24 mei 2010 @ 14:25:23 #162
258010 mtx1680
Mijn ongezouten mening en ik.
pi_81829926
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:22 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Hou toch op.
Oké.
Een apotheker is tenslotte ook niets meer dan een legale drugsdealer.
pi_81829960
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:20 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ik dacht eerlijk gezegd ook altijd wel dat vrijwel iedereen op een hoog niveau zou kunnen leren, totdat ik door mijn eigen luiheid teruggezet werd van het vwo naar de havo. No offence, maar de mensen daar zijn echt significant dommer dan mensen op het vwo. Ik weet zeker dat op een paar uitzonderingen na vrijwel niemand van de havo ook vwo goed zou kunnen afsluiten. Ook heb ik genoeg mensen gezien die zich heel hard inzette voor het vwo, maar het simpelweg niet konden. Dit verschil zal er zeker ook zijn tussen het vmbo en de havo.

Natuurlijk zitten er gewoon luie mensen tussen, maar dit is écht maar een heel klein deel van de mensen.
Het klopt wat je zegt dat sommige mensen een bepaald niveau niet aankunnen in het schoolsysteem dat wij hebben. Ik ben zelf ook lui geweest maar ben door het vwo heen gevlogen, anderen hebben meer moeite moeten doen maar hebben het ook gehaald.
De mensen die het niet hebben weten te halen waren misschien niet de meest intelligente mensen maar het waren ook de mensen die vonden dat ze met een uurtje leren voor een toets al heel veel gedaan hadden. Als ze echter thuis gewoon elke zouden blokken hadden ze het vast wel gehaald.

Gebrek aan inzet hoeft later niet beloont te worden.
pi_81829969
quote:

En waar ligt de grens dan? Als je het tarief blijft verhogen wordt het steeds minder aantrekkelijk om die goede baan te nemen of hard te studeren, aangezien je toch veel moet inleveren bij de Staat. Mensen zullen ook wegtrekken naar het buitenland en dan kunnen ze ook niet meer investeren in onze economie.

Je werkt ook niet in eerste instantie voor de maatschappij, maar voor jezelf.
pi_81829987
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:22 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Hou toch op.
Ga jij ff je salaris naar Afrika brengen dan, die kunnen ook nog wel wat gebruiken. Ga je zelf in een of ander krot wonen voor 200 euro per maand., vreet je iedere dag hondenbrokken en teveel kleding en een auto is ook overbodige luxe. Dan heb je het nog steeds beter dan zij en hou je toch lekker wat over om zielige mensen te helpen dacht ik zo. Die kunnen er tenslotte ook niets aan doen!
pi_81829999
quote:

Fijn dat jij dat even voor die mensen bepaald.
pi_81830036
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:26 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Het klopt wat je zegt dat sommige mensen een bepaald niveau niet aankunnen in het schoolsysteem dat wij hebben. Ik ben zelf ook lui geweest maar ben door het vwo heen gevlogen, anderen hebben meer moeite moeten doen maar hebben het ook gehaald.
De mensen die het niet hebben weten te halen waren misschien niet de meest intelligente mensen maar het waren ook de mensen die vonden dat ze met een uurtje leren voor een toets al heel veel gedaan hadden. Als ze echter thuis gewoon elke zouden blokken hadden ze het vast wel gehaald.

Gebrek aan inzet hoeft later niet beloont te worden.
De mensen waar ik het over had zette zich echt wel in, inclusief bijles en uren leren voor toetsen vooraf. Wat ik met die post dus wilde zeggen is dat niet iedereen zomaar hetzelfde hoge niveau kan halen en het dus niet eerlijk is te zeggen dat ze maar beter hun best hadden moeten doen.
pi_81830123
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:28 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

en het dus niet eerlijk is te zeggen dat ze maar beter hun best hadden moeten doen.
Wakeup, de wereld is nou eenmaal niet eerlijk verdeeld en je doet er zelf net zo hard aan mee
pi_81830125
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:26 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Ga jij ff je salaris naar Afrika brengen dan, die kunnen ook nog wel wat gebruiken. Ga je zelf in een of ander krot wonen voor 200 euro per maand., vreet je iedere dag hondenbrokken en teveel kleding en een auto is ook overbodige luxe. Dan heb je het nog steeds beter dan zij en hou je toch lekker wat over om zielige mensen te helpen dacht ik zo. Die kunnen er tenslotte ook niets aan doen!
Lekker zwart/wit weer. We hebben het hier ook over de verdeling van de belastingschaal, niet over ontwikkelingshulp. Doe toch eens normaal man, alsof hoogopgeleide goedverdienende mensen het zwaar hebben in Nederland .
pi_81830145
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:30 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Wakeup, de wereld is nou eenmaal niet eerlijk verdeeld en je doet er zelf net zo hard aan mee
Dus is het allemaal maar te rechtvaardigen? Met je zwaaihandje.

Wat nou als je zelf niet goed had kunnen leren en een lager salaris had gehad? Ja, dan had je dat soort dingen ook niet leuk gevonden nee. Egoïst.
pi_81830257
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:31 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Wat nou als je zelf niet goed had kunnen leren en een lager salaris had gehad? Ja, dan had je dat soort dingen ook niet leuk gevonden nee. Egoïst.
En als jij een hoger salaris had gehad, wel goed kon leren en jaren 60+ uur per week hebt gedraaid had je dit ook niet leuk gevonden
pi_81830272
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:26 schreef Rookert het volgende:

[..]

En waar ligt de grens dan? Als je het tarief blijft verhogen wordt het steeds minder aantrekkelijk om die goede baan te nemen of hard te studeren, aangezien je toch veel moet inleveren bij de Staat. Mensen zullen ook wegtrekken naar het buitenland en dan kunnen ze ook niet meer investeren in onze economie.

Ik heb er geen probleem mee een forse bijdrage aan de maatschappij te leveren zolang dit geld word besteed aan mensen die later ook eenzelfde bijdrage willen leveren.
Het is alleen idioot dat sommige politieke partijen en mensen het maar normaal vinden dat mensen met een hoog inkomen heel veel kunnen en moeten betalen omdat ze het toch niet zullen missen. En dus wel even voor die mensen denken te kunnen beslissen wat goed en fout is.

Wijs rijke mensen maar een universiteit toe en laat ze daar maar hun geld naar overmaken zodat ze weten dat hun geld goed besteed wordt. Nu zullen jullie misschien zeggen dat dit helemaal niet uitmaakt omdat er ook geld vanaf de overheid in het onderwijs gestoken wordt maar ik denk dat dit veel mensen toch een beter gevoel geeft.
pi_81830283
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:30 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Lekker zwart/wit weer. We hebben het hier ook over de verdeling van de belastingschaal, niet over ontwikkelingshulp. Doe toch eens normaal man, alsof hoogopgeleide goedverdienende mensen het zwaar hebben in Nederland .
Alsof iemand het hier zwaar heeft in Nederland. Ga toch weg man. Waar mensen het hier zogenaamd zwaar door krijgen is afgunst. De buurman heeft een Ferrari en ik een Fiat Panda

Ik wil ook een Ferrari, ik wil ook een LCD tv, ik wil ook een groot huis, ik wil ook 6 keer op vakantie, ik wil ook 3 keer per maand uit eten.

Zij zijn groot en ik is klein
pi_81830417
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:28 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

De mensen waar ik het over had zette zich echt wel in, inclusief bijles en uren leren voor toetsen vooraf. Wat ik met die post dus wilde zeggen is dat niet iedereen zomaar hetzelfde hoge niveau kan halen en het dus niet eerlijk is te zeggen dat ze maar beter hun best hadden moeten doen.
Dan eis ik plastische chirurgie want ik ben niet zo knap als sommige andere mensen die daardoor instaat zijn een leuker sociaal leven te hebben dan ik en er op allerlei andere fronten ook mee in het voordeel zijn.

Er is wel meer niet 'eerlijk'
pi_81830439
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:27 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Fijn dat jij dat even voor die mensen bepaald.
Geen dank. Maar serieus, jij vindt dat iedereen dat maar voor zich moet bepalen? Als je alles zou laten afhangen van individuele uitingen van liefdadigheid zou Nederland eruit zien als Engeland ten tijde van de industriele revolutie.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:26 schreef Rookert het volgende:

[..]

Die grens kun je met je gezond verstand bepalen, lijkt me.

Bovendien heb ik het niet zo op de broodstudenten die tijdens hun studie louter gemotiveerd zijn door het vooruitzicht op een goeie baan. Dat worden ook niet de beste krachten.

En dat je voor jezelf werkt; ja, dat lijkt me ook. Voor jezelf en voor een eventueel gezin. De vruchten van je arbeid kun je als grootverdiener na een belastingverhoging in de hoogste schijf nog steeds ruimschoots plukken. Nogmaals, het is niet alsof je dan ineens gevangen zit in een soort collectivistisch systeem waarin je tot een karig bestaan gedwongen bent doordat je een onevenredig groot deel van je inkomen af moet staan aan de staat.
pi_81830479
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:39 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Geen dank. Maar serieus, jij vindt dat iedereen dat maar voor zich moet bepalen? Als je alles zou laten afhangen van individuele uitingen van liefdadigheid zou Nederland eruit zien als Engeland ten tijde van de industriele revolutie.
[..]

Die grens kun je met je gezond verstand bepalen, lijkt me.

Bovendien heb ik het niet zo op de broodstudenten die tijdens hun studie louter gemotiveerd zijn door het vooruitzicht op een goeie baan. Dat worden ook niet de beste krachten.

En dat je voor jezelf werkt; ja, dat lijkt me ook. Voor jezelf en voor een eventueel gezin. De vruchten van je arbeid kun je als grootverdiener na een belastingverhoging in de hoogste schijf nog steeds ruimschoots plukken. Nogmaals, het is niet alsof je dan ineens gevangen zit in een soort collectivistisch systeem waarin je tot een karig bestaan gedwongen bent doordat je een onevenredig groot deel van je inkomen af moet staan aan de staat.
En dat gezonde verstand zit kennelijk bij rechts op een andere plek dan bij links.
pi_81830504
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:31 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Mensen moeten eens ophouden naar anderen te kijken. Ik denk dat menig gezin in een rijtjeshuis, die met een gare krakbak op vakantie gaan naar Frankrijk met zijn allen, gelukkiger zijn dan Piet de directeur die nooit thuis is en aan het zwembad in Hawai de hele dag ligt te bellen voor zijn werk.
pi_81830625
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:41 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Mensen moeten eens ophouden naar anderen te kijken. Ik denk dat menig gezin in een rijtjeshuis, die met een gare krakbak op vakantie gaan naar Frankrijk met zijn allen, gelukkiger zijn dan Piet de directeur die nooit thuis is en aan het zwembad in Hawai de hele dag ligt te bellen voor zijn werk.
Dit veel mensen met een goede baan offeren al een groot deel van hun sociale leven op.
Het zijn keuzes die mensen hebben gemaakt in het leven. Jammer alleen dat veel mensen in een rijtjes huis graag meer zouden willen hebben. Want meer willen ze wel maar de zwerver op hoek van de straat een euro geven, echt niet.
pi_81830678
Vergeten wordt blijkbaar dat veel mensen die op links stemmen het ook maar voor hun eigen gewin doen.
pi_81830690
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:40 schreef n_uniet het volgende:

[..]

En dat gezonde verstand zit kennelijk bij rechts op een andere plek dan bij links.
Ja, dat was me nogal een dooddoener
pi_81830736
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:45 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ja, dat was me nogal een dooddoener
  maandag 24 mei 2010 @ 14:47:14 #182
271960 Niels1568
Grieks-mythologisch heiden.
pi_81830757
Terechte klacht.

Topinkomens betalen voor zichzelf en een werkloze nietsnut

Komt bij dat iedereen die de hoogopgeleiden in de bankensector de schuld geeft van de crisis, dan maar even goed moet kijken wat de top van de samenleving mogelijk maakt. Zonder bankiers geen banken en voor de meesten dus geen huis
Tot onze grote spijt was anders reageren niet mogelijk.
pi_81830875
De uitkeringen zijn al tot ca. het bestaansminimum teruggebracht, om over de karigheid die bijstand heet maar te zwijgen. Het gaat nu om met name investeringen in zorg en onderwijs, daarvoor heeft de overheid meer financièle armslag nodig.
pi_81830894
Wat is een democratie toch mooi hè, heerlijk die discussies
  maandag 24 mei 2010 @ 14:55:39 #185
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81831039
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:44 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Dit veel mensen met een goede baan offeren al een groot deel van hun sociale leven op.
Het zijn keuzes die mensen hebben gemaakt in het leven. Jammer alleen dat veel mensen in een rijtjes huis graag meer zouden willen hebben. Want meer willen ze wel maar de zwerver op hoek van de straat een euro geven, echt niet.
Ook niet zo gek he, als ik elke euro nodig heb, ga ik die toch niet weggeven
pi_81831123
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:50 schreef Leevancleef het volgende:
De uitkeringen zijn al tot ca. het bestaansminimum teruggebracht, om over de karigheid die bijstand heet maar te zwijgen. Het gaat nu om met name investeringen in zorg en onderwijs, daarvoor heeft de overheid meer financièle armslag nodig.
Nederland lijkt luilekkerland wel als een goedwillend figuur met een pallet broden bij de voedselbank aankomt sturen ze de sooi terug omdat het niet gesneden is. Die lui krijgen een mand met meer a merk producten mee dan ik thuis ooit kreeg.
Verder ben ik het met je investeringen eens.

Verder is iedereen een aso.
Als je rechts bent omdat je je geld wil houden.
Als je links bent omdat je geld wil ontvangen tenzij je links bent en je echt moet inleveren maar dan stem je voor je eigen goede gevoel over de rug van rechts.
  maandag 24 mei 2010 @ 14:58:21 #187
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_81831132
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:47 schreef Niels1568 het volgende:
Komt bij dat iedereen die de hoogopgeleiden in de bankensector de schuld geeft van de crisis, dan maar even goed moet kijken wat de top van de samenleving mogelijk maakt. Zonder bankiers geen banken en voor de meesten dus geen huis
Als er geen bouwvakkers zijn om een huis te bouwen heb je niks te kopen. Als niemand de plee van die bankier schoonmaakt krijgt hij ook enge ziektes en gaat langzaam en pijnlijk dood, ergo : een kut-redenatie.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 24 mei 2010 @ 14:59:25 #188
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_81831159
Wat een onzin in dit topic

"Mensen die veel verdienen mogen meer belasting betalen, want die extra centen kunnen ze heus wel missen "

En zo worden langzaam in Nederland de rijken armer, en Petra de uitkeringstrekker steeds rijker
Op elke fokker past een bril.
pi_81831211
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:55 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik heb het echt niet over de aller armsten daarnaast is het maar een euro voor een zwerver die 100X minder heeft dan dat zogenaamde sociale linkse mens.
pi_81831242
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:58 schreef elcastel het volgende:

[..]

Als er geen bouwvakkers zijn om een huis te bouwen heb je niks te kopen. Als niemand de plee van die bankier schoonmaakt krijgt hij ook enge ziektes en gaat langzaam en pijnlijk dood, ergo : een kut-redenatie.
Dan maakt die bankier zn eigen wc wel schoon. Bouwvakkers zijn verder wel handig neemt echter zijn argument niet weg want.
pi_81831301
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:41 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom gaat Piet dan niet zo'n leven leiden ? Juist, omdat hij het een stuk beter heeft dan die mensen. Die invulling van zijn leven kan hij toch echt zelf bepalen.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:55 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat ja . Dat is hetzelfde als zeggen "Ja, in Afrika hebben ze honger, maar een keer een boterham weggeven doen ze niet "
pi_81831349
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:00 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Ik heb het echt niet over de aller armsten daarnaast is het maar een euro voor een zwerver die 100X minder heeft dan dat zogenaamde sociale linkse mens.
In Nederland hoef je helemaal geen zwerver te zijn. Ik geef die schooiers ook nooit wat.
  maandag 24 mei 2010 @ 15:07:39 #193
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_81831481
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:04 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

In Nederland hoef je helemaal geen zwerver te zijn. Ik geef die schooiers ook nooit wat.
Maar je vind het niet erg dat mensen de portemonnee van kansarme jongeren/mensen die niks aan onze maatschappij toevoegen en bodemloze ontwikkelingshulp fondsen spekken met hun hard verdiende centen?
Op elke fokker past een bril.
pi_81831483
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:04 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Linkse mensen zijn ook schooiers maar die moet je verplicht wat geven.
Niemand hoeft hier arm te zijn als ze gewoon werken en niet de luie hond uithangen en vinden dat ze zo'n zwaar leven hebben.
  maandag 24 mei 2010 @ 15:08:43 #195
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_81831521
terechte klacht, gelukkig kan ik over +/- een jaartje emigreren
pi_81831525
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:03 schreef CaptainCookie het volgende:

Als dat zo is, waarom gaat Piet dan niet zo'n leven leiden ? Juist, omdat hij het een stuk beter heeft dan die mensen. Die invulling van zijn leven kan hij toch echt zelf bepalen.
Uiteindelijk is er in 99,99999999% van de gevallen altijd wel iemand die het beter heeft dan jij he? Hoe goed je het ook hebt.
  maandag 24 mei 2010 @ 15:09:53 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81831565
terechte klacht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81831620
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:08 schreef MarkyMarkx het volgende:

[..]

Uiteindelijk is er in 99,99999999% van de gevallen altijd wel iemand die het beter heeft dan jij he? Hoe goed je het ook hebt.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen ?
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:07 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Linkse mensen zijn ook schooiers maar die moet je verplicht wat geven.
Niemand hoeft hier arm te zijn als ze gewoon werken en niet de luie hond uithangen en vinden dat ze zo'n zwaar leven hebben.
Sinds wanneer staat links gelijk aan werkloos? Hier wordt gewoon gezegd dat wanneer je veel verdient best wat meer kan inleveren dan mensen die minder verdienen. Dus je argument slaat nergens op.
pi_81831657
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:59 schreef Catch_me het volgende:
Wat een onzin in dit topic

"Mensen die veel verdienen mogen meer belasting betalen, want die extra centen kunnen ze heus wel missen "

En zo worden langzaam in Nederland de rijken armer, en Petra de uitkeringstrekker steeds rijker
Inderdaad, de rijken staan aan de grond en de armen verdienen bakken met geld.
  maandag 24 mei 2010 @ 15:13:06 #200
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81831685
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:18 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Nou ja, de generatie die nu zo'n 40 à 50 jaar oud is heeft natuurlijk wel onbeperkt kunnen studeren, hetgeen klauwen met geld heeft gekost. Pechtold zou bijvoorbeeld in het huidige stelsel een studieschuld van pakweg 100.000 euro hebben gehad.
Ja en dus? Jij denkt dat het alleen draait om die eenzijdige kosten?
  maandag 24 mei 2010 @ 15:13:18 #201
45206 Pietverdriet
pi_81831697
Op het moment dat die schijf naar 60% gaat, ga ik deeltijd werken. Geen zin om meer dan de helft van de verdiensten af te dragen. Of ik vertrek weer naar het buitenland.
pi_81831799
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:11 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Wat wil je nou eigenlijk zeggen ?
[..]

Sinds wanneer staat links gelijk aan werkloos? Hier wordt gewoon gezegd dat wanneer je veel verdient best wat meer kan inleveren dan mensen die minder verdienen. Dus je argument slaat nergens op.
Ik zeg nergens dat dat gelijk staat aan werkloos (hoewel er vast meer linkse mensen werkloos zijn )
Verder vind ik dat als je links bent en je hebt een redelijk inkomen dan geef je toch nog eens een rug extra op jaarbasis als je daar vrolijk van wordt. Als een miljoen mensen dat zouden doen levert dat heel wat op.
pi_81831832
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Op het moment dat die schijf naar 60% gaat, ga ik deeltijd werken. Geen zin om meer dan de helft van de verdiensten af te dragen. Of ik vertrek weer naar het buitenland.
Je moet wel héél veel verdienen wil je meer dan de helft van je verdiensten afdragen. Je moet dan zelfs meer dan de Balkenende-norm verdienen.

Kortom, meer dan de helft van je inkomen aan belasting afdragen is een non-argument.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_81831841
Het kromme is verder ook dat veel mensen die nu links stemmen vast rechts zouden stemmen als ze een goede baan zouden hebben.
Het is allemaal eigen gewin mensen zijn aso's van nature.
pi_81831860
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:17 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je moet wel héél veel verdienen wil je meer dan de helft van je verdiensten afdragen. Je moet dan zelfs meer dan de Balkenende-norm verdienen.

Kortom, meer dan de helft van je inkomen aan belasting afdragen is een non-argument.
Misschien verdient hij wel zoveel
  maandag 24 mei 2010 @ 15:19:11 #206
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81831892
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:11 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Je houdt echt nog wel genoeg over, man. Net alsof je als succesvol ingenieur gedwongen bent in hetzelfde rijtjeshuis te wonen als een stratenmaker. Of de bakker op de hoek. Of Henk en Ingrid.
Dus? Wat is er zo erg om een verschil in inkomens te hebben? Is dat eng/gevaarlijk?
Als ik harder ga werken, wil ik niet relatief slechter op worden natuurlijk
pi_81831900
quote:
Inderdaad, dan kan je zo goed meteen iedereen 3000 euro per maand geven. Ongeacht watvoor werk je doet. Want daar gaat het op deze manier wel naartoe.

Gevolg is dan dat veel jongeren niet meer de moeite nemen om door te studeren als ze met vakkenvullen toch hetzelfde krijgen als een hartchirurg.
  maandag 24 mei 2010 @ 15:21:41 #208
45206 Pietverdriet
pi_81831963
quote:

[..]

Je begrijpt het niet.
Als ik met 20 uur in de week werken aan de 52% grens kom, en straks aan de 60% dan heb ik geen zin meer 40 uur te werken, omdat ik die 20 uur meer dan de helft afdraag. Ik verdom de uren te werken waar ik 60% moet betalen.
En als ik iets niet ben is het links.

[ Bericht 27% gewijzigd door Pietverdriet op 24-05-2010 15:27:29 ]
pi_81832022
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:19 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dus? Wat is er zo erg om een verschil in inkomens te hebben? Is dat eng/gevaarlijk?
Als ik harder ga werken, wil ik niet relatief slechter op worden natuurlijk
Je bedoelt als je meer gaat verdienen. Meer verdienen houdt niet een direct verband met harder werken. Want fabrieksarbeiders en bouwvakkers werken ook erg hard. Even gechargeerd gezegd.

Maar relatief slechter wordt je nooit van een hoger inkomen, want ook al draag je 52% of 60% aan belasting af over een bepaald gedeelte van je inkomen, dan nóg ga je er op vooruit aangezien je 48 of 40% van je inkomen dat je meer verdient gewoon mag houden (wat logisch is natuurlijk, nog meer belasting is wat mij betreft dan ook niet wenselijk).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_81832099
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet.
Als ik met 20 uur in de week werken aan de 52% grens kom, en straks aan de 60% dan heb ik geen zin meer 40 uur te werken, omdat ik die 20 uur meer dan de helft afdraag. Ik verdom de uren te werken waar ik 60% moet betalen.
En als ik iets niet ben is het links.
Doe eens de goede post quoten
  maandag 24 mei 2010 @ 15:27:14 #211
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_81832135
De HARDWERKENDEN mogen godverdomme de lasten dragen voor die kanker immigranten en nietsdoende aso's.
pi_81832147
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:27 schreef RickoKun het volgende:
De HARDWERKENDEN mogen godverdomme de lasten dragen voor die kanker immigranten en nietsdoende aso's.
Goed punt.
  maandag 24 mei 2010 @ 15:28:02 #213
45206 Pietverdriet
pi_81832157
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:26 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Doe eens de goede post quoten
zzzzzzorry, edit
  maandag 24 mei 2010 @ 15:31:41 #214
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81832271
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je bedoelt als je meer gaat verdienen. Meer verdienen houdt niet een direct verband met harder werken. Want fabrieksarbeiders en bouwvakkers werken ook erg hard. Even gechargeerd gezegd.

Maar relatief slechter wordt je nooit van een hoger inkomen, want ook al draag je 52% of 60% aan belasting af over een bepaald gedeelte van je inkomen, dan nóg ga je er op vooruit aangezien je 48 of 40% van je inkomen dat je meer verdient gewoon mag houden (wat logisch is natuurlijk, nog meer belasting is wat mij betreft dan ook niet wenselijk).
Ja natuurlijk bedoel ik dat
JE wordt er wel relatief slechter van, je maat inspanningen (uren werk) tegenover je loon (wat relatief gezien lager komt te liggen). Dus je gaat er op achteruit. Bijstandje trekken en 0 uur werken vs iets boven bijstand zitten en 40 uur werken = economische faal.
  maandag 24 mei 2010 @ 15:38:51 #215
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_81832464
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:27 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Goed punt.
Ja, deze jongeman weet wel zijn punten op een directe wijze te assembleren waardoor getracht wordt reacties te bereiken alsdoende emoties opwekkend gedrag te fluxeren.
pi_81832480
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja... En dan ook nog eens autorijden ZO GODVERGETEN duur maken, dat alleen als je écht wilt en je je auto écht nodig hebt, je het nog kunt betalen...

PvdA = x 1.000.000.000.000.000.000.000.000
Prima maatregel tegen files.
-browserverneukende rickrolllink verwijderd-
pi_81832673
Alsof mensen die hard werken automatisch meer geld verdienen
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  maandag 24 mei 2010 @ 15:48:36 #218
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_81832719
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:39 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Maar het OV is ook al zo kankerduur. Om maar niet te spreken van taxi's.

Ze maken het autorijden duurder, maar IEDEREEN ZAL en MOET met de auto naar het werk toe gaan.
Er zijn niet veel mensen die 5 meter van hun werk wonen.
  maandag 24 mei 2010 @ 15:54:44 #219
233702 Uro
Veni, vidi, uro!
pi_81832916
Wat een gigantische faalhazen in dit topic zeg. Hard schreeuwen en ondertussen niet eens weten hoe de vork in de steel zit.
pi_81833000
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:54 schreef Uro het volgende:
Wat een gigantische faalhazen in dit topic zeg. Hard schreeuwen en ondertussen niet eens weten hoe de vork in de steel zit.
En dat ga jij nu iedereen even vertellen.
pi_81833329
Zeg jongens wat is zwaarder ? 20 km straat aanleggen in een woonwijk met de hand en zon hamertje.

Of een makelaartje die huisjes taxeert en probeert te verkopen .

Waarom krijgt die makelaar meer betaald terwijl ze 80 % van hun tijd op kantoor zitten te msen fokken enzo..

en je betaald nu ook geen 52% van je inkomen hoor als je bijv 5000 euro verdient hou je dik 3200 euro over hoor nooit gehoort van dat belasting in stapjes gaat dus van elke schijf dok je een stukje.

je mag pas klagen als je inkomen 5000 euro is en letterlijk 60% naar de overheid gaat dus van die 5000 euro gaat er 3000 euro naar het rijk dan heb je recht om te zeuren.

maarja fokkers verdienen niet meer dan 1 % boven het min loon dat zie je aan het aantal berichten per dag en hoevaak ze online zijn is een teken van geen zin in werken het UWV betaald mijn rekeningen
Interessant he ?
  maandag 24 mei 2010 @ 16:09:50 #222
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81833389
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:07 schreef Zwolsboy het volgende:
Zeg jongens wat is zwaarder ? 20 km straat aanleggen in een woonwijk met de hand en zon hamertje.

Waarom krijgt die makelaar meer betaald terwijl ze 80 % van hun tijd op kantoor zitten te msen fokken enzo..
Omdat die makelaar wel dat straatje aan kan/mag leggen (moet vast wel even uitleggen hoe precies maar dat is zo gedaan) Maar die stratenmaker alleen mag dromen
pi_81833433
quote:

Omdat je als makelaar meer verantwoordelijkheid en kennis met je meedraagt waarschijnlijk en je hierin hebt moeten investeren?

Een makelaar heeft ontzettend veel verstand van gebruikte materialen in woningen nodig en dat vereist ook redelijk wat kennis, die je up to date moet houden.

Als je een woning foutief beoordeelt als makelaar kan dat best behoorlijke consequenties hebben.

Maar ik ben het met je eens dat het misverstand eens uit de wereld moet dat hoog inkomen gelijk gesteld wordt aan hard werken door veel mensen.
pi_81833555
Sorry maar een straatje aanleggen komt heel wat meer kijken dan het eruit ziet.
Een maat van mij doet dat werk je hebt idd weinig school nodig maar een kerel zonder spieren of zonder inschattings kennis of 3d inzicht legt een straat zo scheef als wat.

En dan bedoel ik niet straten met asfalt of beton maar echt van die tegeltjes in woonwijken.
Die lui werken echt voor een hongerloontje zon 1400 euro bruto PM en maken veel overuren en werken in de extreme kou of hitte.

een makelaar heeft idd kennis nodig maar zware baan pfff tegenwoordig verkopen mensen zonder makelaar hun huis en dat gaat net zo goed terwijl een makelaar dik 3000 euro kost om zon huisje te taxeren wat een uurtje later uit de printer en op funda komt wauw wat een vermoeiende baan
Interessant he ?
pi_81833639
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Omdat je als makelaar meer verantwoordelijkheid en kennis met je meedraagt waarschijnlijk en je hierin hebt moeten investeren?

Een makelaar heeft ontzettend veel verstand van gebruikte materialen in woningen nodig en dat vereist ook redelijk wat kennis, die je up to date moet houden.

Als je een woning foutief beoordeelt als makelaar kan dat best behoorlijke consequenties hebben.

Maar ik ben het met je eens dat het misverstand eens uit de wereld moet dat hoog inkomen gelijk gesteld wordt aan hard werken door veel mensen.
Oftewel, het is lastiger en er is meer kennis voor nodig. Het is niet zwaarder of harder werken, integendeel.
  maandag 24 mei 2010 @ 16:18:36 #226
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_81833658
quote:

en je betaald nu ook geen 52% van je inkomen hoor als je bijv 5000 euro verdient hou je dik 3200 euro over hoor nooit gehoort van dat belasting in stapjes gaat dus van elke schijf dok je een stukje.

je mag pas klagen als je inkomen 5000 euro is en letterlijk 60% naar de overheid gaat dus van die 5000 euro gaat er 3000 euro naar het rijk dan heb je recht om te zeuren.

maarja fokkers verdienen niet meer dan 1 % boven het min loon dat zie je aan het aantal berichten per dag en hoevaak ze online zijn is een teken van geen zin in werken het UWV betaald mijn rekeningen
Hey, een FOK!-ker
  maandag 24 mei 2010 @ 16:20:57 #227
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_81833728
quote:
Dat doe je nu ook al in de laatste schijf. 52% is 2% meer dan de heflt
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_81834056
quote:
Op maandag 24 mei 2010 12:01 schreef n_uniet het volgende:

[..]

En moest hij de stroom er af zetten om dat te voorkomen? Of was het een soort tijdbom?
Helaas was t meer een tijdbom. Een sub-circuit, dat alleen in heel bijzondere noodgevallen word bekrachtigt, bevatte een volle sluiting. Dat was tijdens het testen niet ontdekt. Waarschijnlijk door de enorme complexiteit van het systeem, maar ook doordat de sluiting pas optreed als t al bijna mis gaat.
Alleen al het tekeningenpakket van die kast bestond uit ong. 250 pagina's op A3 formaat.

Uit een onderzoek naderhand is gebleken dat, als iedereen volledig uitgerust en 100% geconcentreerd was bij het ontwerpen, bouwen, aansluiten en testen, de kans dat de fout vooraf was ontdekt ongeveer 2% was.

En de bewuste man was niet eens in die kast aan t werk. Hij liep er voorlangs toen het gebeurde.
pi_81834355
quote:
Op maandag 24 mei 2010 11:55 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Ik ken wel iemand die ooit op het vmbo heeft gezeten en nu geneeskunde studeert Maar die jongen was gewoon op het verkeerde niveau gezet en dat is voor de meeste mensen op het vmbo niet het geval.
Volgens hem waren mensen op het vmbo vooral lui maar ook een beetje dom.

Natuurlijk is het niet handig als lageropgeleiden stoppen met werken en zijn ze noodzakelijk voor een goed functionerende maatschappij en natuurlijk mogen die mensen van mij elk jaar op vakantie kunnen naar Frankrijk. Maar om nu een specialist op wat voor manier dan ook te vergelijken met een vuilnisman of leerkracht op een basisschool nee dat kan gewoon niet.
60% is gewoon teveel ik zelf zou een max willen leggen op 40% omdat het gewoon te zuur is als de helft van je loon weggenomen wordt.
da's mooi.
Ik ken een chirurg die begonnen is op de mulo (later mavo, toen vmbo) en door heeft geleerd. Heeft m heel veel tijd gekost maar hij is er nu wel.
En nee, ik vind t niet erg dat hij meer verdient als mij. Ook niet dat t veel meer is. Wat mij stoort is dat de hoger-opgeleiden (vaak) vinden dat zij meer zijn. Nee! Je bent hoger opgeleid en je krijgt veel geld voor wat je (meestal goed) doet, maar jouw schijt stinkt ook!

Ontopic:
een vlaktaks zou, m.i. veel eerlijker zijn. Maak t van mij zelfs 50%! Dan is de zwaarte voor iedereen gelijk
  maandag 24 mei 2010 @ 16:47:51 #230
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_81834745
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:17 schreef mercurial3 het volgende:
Bovendien staat Nederland al in de top DRIE van heel de wereld omtrent hoogte vd loonbelasting.

Hangt er allemaal vanaf wat er voor dat belastinggeld wordt gedaan.

Voor een wat betere beschouwing, lees onderstaand artikel eens:
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 24 mei 2010 @ 16:50:27 #231
22002 MREn
pi_81834836
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:37 schreef mien-moeke het volgende:

Ontopic:
een vlaktaks zou, m.i. veel eerlijker zijn. Maak t van mij zelfs 50%! Dan is de zwaarte voor iedereen gelijk
Het is net wat je eerlijk vindt, op zich is 'hoger inkomen = meer betalen' ook eerlijk. Het voordeel van een vlaktax zit 'em vooral in het vereenvoudigen van de taak van de belastingdient doordat je bij een vlaktax natuurlijk wel allerhande aftrekposten moet schrappen om alsnog je progressief belastingstelsel te behouden.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_81836381
Terechte klacht. Ik vind het altijd zo jammer dat ze met van die loze kreten komen als 'de sterkste schouders dit en dat'. De sterkste schouders dragen al het meeste in Nederland. De komende tijd wordt gewoon kut, dat moeten we evenredig verdelen. Het kan hier in Nederland voor sommige groepen makkelijk wat minder, ik denk aan ouderen of mensen in de bijstand. Mensen die werken dienen gewoon met rust gelaten te worden.
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_81836465
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:39 schreef Treinkopper het volgende:

[..]

Inderdaad, maak van je land een 3e wereld land en je hebt vanzelf geen files meer. Fucking briljant. Geef deze man een Nobelprijs ofzo! Hulde!
  maandag 24 mei 2010 @ 17:37:33 #234
45206 Pietverdriet
pi_81836487
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:20 schreef Drinky het volgende:

[..]

scherp.
pi_81836570
quote:
Op maandag 24 mei 2010 00:21 schreef mercurial3 het volgende:

[..]

De mensen met een hoger inkomen hebben meestal een zware baan, en bovendien bouwen ze hun inkomen op in de loop der jaren nadat ze jaren hebben gestudeerd. Dat bedoel ik ;p
En dat studeren hebben ze met studiefinanciering gedaan wat nu terugbetaalt moet worden zodat het uiteindelijk toch allemaal een lening is.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  maandag 24 mei 2010 @ 17:50:04 #236
22002 MREn
pi_81836901
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:34 schreef __droogkloot__ het volgende:
Het kan hier in Nederland voor sommige groepen makkelijk wat minder, ik denk aan ouderen of mensen in de bijstand. Mensen die werken dienen gewoon met rust gelaten te worden.
Als die bijstand zo'n vetpot is, stop ik ook maar met werken dan...
  maandag 24 mei 2010 @ 17:52:12 #237
22002 MREn
pi_81836961
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:20 schreef Drinky het volgende:

[..]

Twee fouten:
Voor elke euro die je extra verdient wel, maar gemiddeld zal je eerder op 40% zitten dan op 52%.
En 2% meer dan de helft is 51% en geen 52%
  maandag 24 mei 2010 @ 17:59:46 #238
97934 ASroma
Flamboyant
pi_81837179
ik zeg belastingschijf naar 100 procent, en iedereen 2500 euro in de maand. Geen gezeur meer.
pi_81837277
Belachelijk inderdaad. Ze zouden die uitkeringen eens op de schop moeten nemen (voornamelijk wajong). Kun je genoeg op bezuinigen lijkt mij zo.
pi_81837356
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:59 schreef ASroma het volgende:
ik zeg belastingschijf naar 100 procent, en iedereen 2500 euro in de maand. Geen gezeur meer.
pi_81837489
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:02 schreef Smart_ass het volgende:
Belachelijk inderdaad. Ze zouden die uitkeringen eens op de schop moeten nemen (voornamelijk wajong). Kun je genoeg op bezuinigen lijkt mij zo.
Waarom denk je dat daar nog genoeg op te bezuinigen valt?
pi_81837827
De sterke schouders dragen al de zwaarste lasten, zowel absoluut als procentueel. De linkse partijen moeten stoppen met het zoeken naar Atlas.
Derevaun Seraun.
pi_81838051
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarom denk je dat daar nog genoeg op te bezuinigen valt?
Omdat blijkbar 1 op de 10 jongeren een wajong uitkering heeft. Dus 1 op de 10 jongeren die niet in staat is te werken? Lijkt me absurd veel. Bovendien zijn er genoeg uitkeringstrekkers die echt wel kunnen werken hoor. Kijk alleen maar voor de gein eens naar die serie probleemwijken.
  maandag 24 mei 2010 @ 18:56:10 #244
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81839260
Misschien toch geen slecht idee om iedere burger een basisinkomen te geven.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  maandag 24 mei 2010 @ 18:58:06 #245
22002 MREn
pi_81839344
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:56 schreef ThunderBitch het volgende:
Misschien toch geen slecht idee om iedere burger een basisinkomen te geven.
Dat is in wezen al zo bij de bijstand als vangnet.

Verder zullen er dan genoeg mensen thuis gaan blijven of niet doorleren omdat het basisinkomen toch wel gelijk blijft.
pi_81839409
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:24 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Omdat blijkbar 1 op de 10 jongeren een wajong uitkering heeft. Dus 1 op de 10 jongeren die niet in staat is te werken? Lijkt me absurd veel. Bovendien zijn er genoeg uitkeringstrekkers die echt wel kunnen werken hoor. Kijk alleen maar voor de gein eens naar die serie probleemwijken.
Lijkt me sterk, er zijn nog geen 200.000 Wajongers en zijn bijna 5 miljoen mensen onder de 25 jaar (bron Cbs). Waarbij ik wil aanmerken dat ook mensen ouder dan 30 Wajong kunnen ontvangen als zij op hun 17de voor tenminste 25% zijn afgekeurd.

Daarnaast werken veel Wajongers en mensen met een gewone arbeidsongeschiktheidsverzekering gewoon omdat ze slechts gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn. Dus niet alle uitkeringstrekkers zitten werkloos thuis.
pi_81839438
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:58 schreef MREn het volgende:

[..]

Verder zullen er dan genoeg mensen thuis gaan blijven of niet doorleren omdat het basisinkomen toch wel gelijk blijft.
En dan kan ik zeker hetzelfde verdienen als een koerier ofzo? Ik dacht het niet
pi_81839832
quote:
Op maandag 24 mei 2010 17:50 schreef MREn het volgende:

[..]

Als die bijstand zo'n vetpot is, stop ik ook maar met werken dan...
In vergelijking voor de moeite die mensen er voor hoeven te doen vind ik van wel.
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
  maandag 24 mei 2010 @ 19:14:27 #249
45206 Pietverdriet
pi_81839988
quote:

[..]

Niet als het flink laag is, itt tot bijstand
Blij in de bijstand
pi_81840023
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:10 schreef __droogkloot__ het volgende:

[..]

In vergelijking voor de moeite die mensen er voor hoeven te doen vind ik van wel.
Hoezo? Vrijwel alle gemeenten hebben tegenwoordig zgn "work first" projecten waarbij de uitkeringsgerechtigden moeten werken voor hun uitkering, daarnaast zijn ze verplicht te solliciteren en elk geschikte geacht werk te accepteren en wordt er ook verantwoording geeist als ze binnen afzienbare tijd opnieuw een uitkering komen aanvragen, en dan heb ik het nog niet over de zeer strenge voorwaarden waar je aan moet voldoen zoals dat je eerst bijna al je spaargeld moet opmaken of je huis aan de bank moet terugverkopen om in aanmerking te komen voor die vetpot van ¤ 649,52 per maand voor een alleenstaande.

Daarnaast heb je niks meer te zeggen over je eigen leven, je moet regelmatig bankafschriften overleggen, de kentekenbewijzen van je auto, of je samenwoont of niet, je moet incidentele "huisbezoeken" accepteren en je moet dus werken voor je uitkering of verplicht aan "reintegratie" cursussen meedoen (veelal bezigheidstherapie die cursussen).

Neem aan dat je niet voor de lol de controle over je eigen leven voor zo'n schijntje uit handen geeft.
  maandag 24 mei 2010 @ 19:16:13 #251
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81840051
quote:

[..]

Nee hoor, dat hoeft niet. Als het betekent dat je meer kunt verdienen als je gaat werken, zullen er genoeg meer erbij willen verdienen.
  maandag 24 mei 2010 @ 19:18:14 #252
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81840145
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet als het flink laag is, itt tot bijstand
Blij in de bijstand
Er wordt net gedaan alsof al die mensen die in de bijstand zitten, dat wel zo fijn vinden.
Wie zegt dat ze niet dolgraag een baan zouden willen?
  maandag 24 mei 2010 @ 19:19:01 #253
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_81840173
quote:
Op maandag 24 mei 2010 16:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Een maat van mij doet dat werk je hebt idd weinig school nodig maar een kerel zonder spieren of zonder inschattings kennis of 3d inzicht legt een straat zo scheef als wat.

En dan bedoel ik niet straten met asfalt of beton maar echt van die tegeltjes in woonwijken.
Die lui werken echt voor een hongerloontje zon 1400 euro bruto PM en maken veel overuren en werken in de extreme kou of hitte.

een makelaar heeft idd kennis nodig maar zware baan pfff tegenwoordig verkopen mensen zonder makelaar hun huis en dat gaat net zo goed terwijl een makelaar dik 3000 euro kost om zon huisje te taxeren wat een uurtje later uit de printer en op funda komt wauw wat een vermoeiende baan
Een makelaar als een goede baan zien
Overal verstand van.
  maandag 24 mei 2010 @ 19:27:01 #254
45206 Pietverdriet
pi_81840499
quote:

Als ik zie hoe in NL de straten worden gelegd is dat echt geen vakwerk.
pi_81840957
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is er nou weer mis mee .
pi_81841031
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hier ligt de straat anders mooi strak
  maandag 24 mei 2010 @ 19:39:13 #257
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81841036
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:37 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Je weet toch, Nederlanders hebben altijd iets te zeiken.
  maandag 24 mei 2010 @ 19:41:52 #258
45206 Pietverdriet
pi_81841158
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:37 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ligt ongelijk, niet vlak.
Viel me nooit op tot ik zag hoe het ook kon.
  maandag 24 mei 2010 @ 19:44:19 #259
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81841266
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hoezo? Vrijwel alle gemeenten hebben tegenwoordig zgn "work first" projecten waarbij de uitkeringsgerechtigden moeten werken voor hun uitkering, daarnaast zijn ze verplicht te solliciteren en elk geschikte geacht werk te accepteren en wordt er ook verantwoording geeist als ze binnen afzienbare tijd opnieuw een uitkering komen aanvragen, en dan heb ik het nog niet over de zeer strenge voorwaarden waar je aan moet voldoen zoals dat je eerst bijna al je spaargeld moet opmaken of je huis aan de bank moet terugverkopen om in aanmerking te komen voor die vetpot van ¤ 649,52 per maand voor een alleenstaande.

Daarnaast heb je niks meer te zeggen over je eigen leven, je moet regelmatig bankafschriften overleggen, de kentekenbewijzen van je auto, of je samenwoont of niet, je moet incidentele "huisbezoeken" accepteren en je moet dus werken voor je uitkering of verplicht aan "reintegratie" cursussen meedoen (veelal bezigheidstherapie die cursussen).

Neem aan dat je niet voor de lol de controle over je eigen leven voor zo'n schijntje uit handen geeft.
Je mag 5k per persoon op de bank hebben staan, lijkt mij wel voldoende toch?
  maandag 24 mei 2010 @ 19:46:01 #260
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81841350
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:44 schreef fs180 het volgende:

[..]

Wil dat zeggen dat ze dat dan ook (nog) hebben?
  maandag 24 mei 2010 @ 19:46:22 #261
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81841371
quote:

Heb je al kramp in je nek van het kijken naar die mannen in pak, met dure autos en vrije tijd, terwijl je de volgende steen leerlegt?
pi_81841392
quote:
Oke, WTF denken al die linkse hippies?
Waarom zou het belastingtarief NOG meer omhoog moeten gaan als de mensen met een hoger inkomen al 52% (ongeveer, jullie weten hoe de belastingschijven werken) moeten inleveren. Bovendien staat Nederland al in de top DRIE van heel de wereld omtrent hoogte vd loonbelasting.
Hard werken wordt gewoon niet beloond ofzo, en bovendien is het meer een symbolische maatregel dan dat het daadwerkelijk zoden aan de dijk zet.

klacht: linkse klapmongolen als Femke Halsema en Job Cohen die het niet begrijpen.

Onzin, in die schijf zitten heeft niets meer met hard werken te maken. Ik zou graag 60% betalen over de bovenste hoeveelheid, als het dan godverdomme eens niet aan een stelletje randgroepmongolen wordt uitgegeven.

Verder heb je met een hoog inkomen meer mogelijkheden qua hypotheekrenteaftrek en andere zaken. Je kunt bijvoorbeeld een bv-tje beginnen en hier je spaargeld in onder brengen etcetc.
Whatever...
  maandag 24 mei 2010 @ 19:48:02 #263
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81841466
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:46 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Wil dat zeggen dat ze dat dan ook (nog) hebben?
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar dus wel dat er het een en ander mis is. Langduring in de bijstand en je hebt inderdaad weinig eigen keuzes (sosm ook niet gek als je kijkt wat voor mensen daar zitten ) maar 5000 op de bank houden is gewoon prima.. Klopt imo niet, thats all
  maandag 24 mei 2010 @ 19:50:10 #264
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81841582
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Onzin, in die schijf zitten heeft niets meer met hard werken te maken. Ik zou graag 60% betalen over de bovenste hoeveelheid, als het dan godverdomme eens niet aan een stelletje randgroepmongolen wordt uitgegeven.

Verder heb je met een hoog inkomen meer mogelijkheden qua hypotheekrenteaftrek en andere zaken. Je kunt bijvoorbeeld een bv-tje beginnen en hier je spaargeld in onder brengen etcetc.
En je krijgt veel dealtjes en gratis spulletjes en er gaan meer deuren voor je opgen, toch?
pi_81841846
Een POLITIEKE DISCUSSIE in KLAAGBAAK?

▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
  maandag 24 mei 2010 @ 19:54:57 #266
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81841850
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:48 schreef fs180 het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik ook niet. Maar dus wel dat er het een en ander mis is. Langduring in de bijstand en je hebt inderdaad weinig eigen keuzes (sosm ook niet gek als je kijkt wat voor mensen daar zitten ) maar 5000 op de bank houden is gewoon prima.. Klopt imo niet, thats all
Ben ik met je eens, maar dat zullen eerder de mensen zijn die het net niet meer redden, dus eigenlijk de groep waar men het hier over heeft, de groep die werk heeft, maar misschien door ziekte of verlies van werk in de problemen komen. Dan snap ik toch wel als je van wat je opgebouwd heb, een bedrag mag houden als reserve, want als ik het hier zo lees, is het geen vetpot, dus die 5000 zal toch snel minder worden.
Als we het over langdurig beijstandtrekkers hebben, die zullen echt geen 5000 meer hebben.

Ik vind niet dat bijstandtrekkers het zo slecht hebben, maar het is zeker flink de eindjes aan elkaar knopen en voor de rest met gesloten ogen verder leven v.w.b. geld uitgeven (kleding, beetje lekker eten, huis, vakantie, vertier e.d.)
pi_81841943
quote:
Bovendien staat Nederland al in de top DRIE van heel de wereld omtrent hoogte vd loonbelasting.
Tuurlijk, Nederland wil overal duur-wereldkampioen zijn....
pi_81842220
quote:

[..]

Als spaargeld om achter de hand te houden is dat zeker voldoende.

Maar ik zie het zo; als je jarenlang hebt gewerkt en netjes hebt gespaard, dan mag je al je gespaarde en eigen verdiende geld gaan opmaken tot dat bedrag om voor bijstand in aanmerking te komen.

Natuurlijk snap ik wel dat je geen tonnen op de bank mag hebben als je bijstand ontvangt, maar ik vind het ook overdreven om mensen al hun spaargeld te laten opmaken of hun huis te laten verkopen om bijstand te kunnen ontvangen. Maak dan een tijdelijke overgangsregeling ofzo.
  maandag 24 mei 2010 @ 20:04:55 #269
45206 Pietverdriet
pi_81842306
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als spaargeld om achter de hand te houden is dat zeker voldoende.

Maar ik zie het zo; als je jarenlang hebt gewerkt en netjes hebt gespaard, dan mag je al je gespaarde en eigen verdiende geld gaan opmaken tot dat bedrag om voor bijstand in aanmerking te komen.

Natuurlijk snap ik wel dat je geen tonnen op de bank mag hebben als je bijstand ontvangt, maar ik vind het ook overdreven om mensen al hun spaargeld te laten opmaken of hun huis te laten verkopen om bijstand te kunnen ontvangen. Maak dan een tijdelijke overgangsregeling ofzo.
Waarom?
Bijstand betalen aan mensen met een ton op de bank?
Lazer op
pi_81842355
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom?
Bijstand betalen aan mensen met een ton op de bank?
Lazer op
Nee dat zeg ik toch dat ik daar geen voorstander van ben.

Maar ¤ 5.500,- vind ik wel een beetje het andere uiterste.
pi_81843559
quote:

[..]

uh dat haal je snel hoor, elke ziekenhuis directeur of weet ik veel wat meot dat doen.
errrrrrrrrr.....?
pi_81843748
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ligt ongelijk, niet vlak.
Viel me nooit op tot ik zag hoe het ook kon.
In Duitsland zeker? Daar zijn ze inderdaad nog neurotischer dan wij met dat soort dingen. Noord-Europa ... Waren de Spanjaarden hier maar gebleven.
  Redactie Frontpage maandag 24 mei 2010 @ 20:39:11 #273
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_81844004
Vroeger betaalde de hoogste schijf zelfs 70% en de gewone man slechts 30%. Nu heb je alleen nog 42 en 52%, en wil VVD zelfs die 52 nog lager hebben
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_81844107
Eens met TS. Straf de gasten die de kantjes eraf lopen of niet willen werken.. Foei rekels. Werken zullen jullie anders ga ik stemmen proberen te behalen voor vlaktax.. Alles naar de 41%
pi_81844742
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:40 schreef draaijer het volgende:
Eens met TS. Straf de gasten die de kantjes eraf lopen of niet willen werken.. Foei rekels. Werken zullen jullie anders ga ik stemmen proberen te behalen voor vlaktax.. Alles naar de 41%
eensch met jou, al die sociale voorzieningen en hoge belastingen stimuleert toch ook echt niet om weet ik veel wat een arts te worden?
errrrrrrrrr.....?
  maandag 24 mei 2010 @ 20:54:41 #276
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81844822
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:53 schreef mercurial3 het volgende:

[..]

eensch met jou, al die sociale voorzieningen en hoge belastingen stimuleert toch ook echt niet om weet ik veel wat een arts te worden?
Jij denkt dat iemand die arts wil worden genoegen neemt met een bijstandsuitkeringsbedrag?
pi_81844997
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:54 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Jij denkt dat iemand die arts wil worden genoegen neemt met een bijstandsuitkeringsbedrag?
nee ik bedoelde het in zijn algemeenheid. Artsen zitten na verloop van tijd sowieso in die 52% schijf dus werkt het niet stimulerend om zo'n zware academische opleiding te doen.
errrrrrrrrr.....?
pi_81845074
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:57 schreef mercurial3 het volgende:

[..]

nee ik bedoelde het in zijn algemeenheid. Artsen zitten na verloop van tijd sowieso in die 52% schijf dus werkt het niet stimulerend om zo'n zware academische opleiding te doen.
Jawel, want je verdient alsnog heel veel geld. Doe niet net of een arts heel weinig verdient in Nederland .
  maandag 24 mei 2010 @ 21:01:29 #279
45206 Pietverdriet
pi_81845174
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:40 schreef draaijer het volgende:
20%
  maandag 24 mei 2010 @ 21:01:58 #280
45206 Pietverdriet
pi_81845192
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:39 schreef Djeez het volgende:
Vroeger betaalde de hoogste schijf zelfs 70% en de gewone man slechts 30%. Nu heb je alleen nog 42 en 52%, en wil VVD zelfs die 52 nog lager hebben
En terecht
pi_81845314
quote:
Op maandag 24 mei 2010 21:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En terecht
Moeilijk hè argumenteren.
pi_81845416
quote:

[..]

als wajonger mag je onbeperkt sparen .
een autist die thuis woont of in een goedkoop awbz instelling van 200 euro heeft rond de 15 duizend euro groen in t roze spaarvarkentje.
Een autist kan prima werken bijv in de supermarkt of in de dierenwinkel of tuincentra maar de meeste liggen tot 11 uur in bed te slapen en gaan lekker rustig zijn gangetje.
Ken mensen die dat doen en zijn autistisch maar als ik ze zie kunnen ze met gemak 30 uur PW werken maar vertikken ze omdat het verschil zo klein is

Echt scheef regelingen en belastingen in NL
Zodra je iets meer dan het min loon gaat verdienen krijg je 0,00 toeslagen en subs...
Net als die hyp rente aftrek de grooste inkomsten krijgen hun grooste belastingcenten gewoonlijk weer terug.
Als ze dat nou andersom maken dus mensen met 30K PJ 450 euro en mensen met 80K PJ 100 euro pm lijkt mij beter dan belastingen eindeloos verhogen
Interessant he ?
pi_81846573
Terechte klacht.

Maar dat was al vrij snel duidelijk.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
  maandag 24 mei 2010 @ 21:33:54 #284
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81846969
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:57 schreef mercurial3 het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, je moet ingeloot worden omdat er zoveel mensen zijn die die opleiding willen volgen.
Het is meer dan geld alleen.
pi_81850559
quote:
Op maandag 24 mei 2010 21:33 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, je moet ingeloot worden omdat er zoveel mensen zijn die die opleiding willen volgen.
Het is meer dan geld alleen.
Sowieso als geld je enige drijfveer is om een bepaald beroep uit te oefenen. Wat een treurig leven heb je dan.

Natuurlijk werk je vanuit de basis altijd ten eerste voor het geld, maar werk is inderdaad meer dan dat. Zie het als de piramide van Maslow, eerst werk je voor een inkomen maar uiteindelijk wil je meer en wil je je ontwikkelen, en wil je werk doen waar je talenten ten volle kunt benutten en natuurlijk hoort er ook een stukje status bij. Niets menselijks is ons vreemd niet waar.
  maandag 24 mei 2010 @ 22:42:14 #286
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81851380
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Sowieso als geld je enige drijfveer is om een bepaald beroep uit te oefenen. Wat een treurig leven heb je dan.

Natuurlijk werk je vanuit de basis altijd ten eerste voor het geld, maar werk is inderdaad meer dan dat. Zie het als de piramide van Maslow, eerst werk je voor een inkomen maar uiteindelijk wil je meer en wil je je ontwikkelen, en wil je werk doen waar je talenten ten volle kunt benutten en natuurlijk hoort er ook een stukje status bij. Niets menselijks is ons vreemd niet waar.
Ik denk dat leren vanzelfsprekend is en macht en geld (status) de grootste drijfveer is om een bepaald vak te kiezen/studeren. Er zijn natuurlijk meer factoren, omgeving, wat doen je ouders, heb je genoeg geld om te studeren etc?
pi_81851430
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_81851754
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:42 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ik denk dat leren vanzelfsprekend is en macht en geld (status) de grootste drijfveer is om een bepaald vak te kiezen/studeren. Er zijn natuurlijk meer factoren, omgeving, wat doen je ouders, heb je genoeg geld om te studeren etc?
Ik denk eerlijk gezegd niet dat degenen die stellen dat een studie louter gekozen wordt vanwege het toekomstperspectief zelf hebben gestudeerd. Of het zijn van die omhooggevallen arbeidertjes die hun studie hebben afgeraffeld om het papiertje maar te hebben. Laatstgenoemde categorie zou ik zelf geen studenten willen noemen.
pi_81851776
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:43 schreef klaagbaas het volgende:
[ afbeelding ]
jeempie de peempie wat is mijn topic toch lang geworden.
errrrrrrrrr.....?
  maandag 24 mei 2010 @ 22:55:04 #290
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81852057
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:49 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat degenen die stellen dat een studie louter gekozen wordt vanwege het toekomstperspectief zelf hebben gestudeerd. Of het zijn van die omhooggevallen arbeidertjes die hun studie hebben afgeraffeld om het papiertje maar te hebben. Laatstgenoemde categorie zou ik zelf geen studenten willen noemen.
Ik zou het niet weten, of dat een legitieme verdeling is van studenten.
Wel blijf ik bij wat ik erover geschreven heb.
pi_81852247
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:49 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat je verstaat onder "toekomstperspectief".

Dat je een studie of vakgebied interessant vindt vanwege de status en/of opbrengsten? Of dat je een studie interessant vindt omdat je in de toekomst graag carriere maakt met iets dat je graag doet? Dat laatste is net zo goed toekomstperspectief.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:02:44 #292
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_81854883
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:18 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Weetje hoeveel belasting Pechtold inmiddels heeft betaald? Een veelvoud daarvan!
De 'rijken' betalen zich al scheel. Stel dat iemand ¤1.000.000 verdient. Iets meer dan 50% daarvan gaat eraf aan belasting, oftewel meer dan ¤500.000!! En dan nóg durf je te zeggen dat ze meer moeten betalen?
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:04:34 #293
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81854947
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:02 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Weetje hoeveel belasting Pechtold inmiddels heeft betaald? Een veelvoud daarvan!
De 'rijken' betalen zich al scheel. Stel dat iemand ¤1.000.000 verdient. Iets meer dan 50% daarvan gaat eraf aan belasting, oftewel meer dan ¤500.000!! En dan nóg durf je te zeggen dat ze meer moeten betalen?
Ze harken weer genoeg terug hoor.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:05:39 #294
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_81854982
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:39 schreef Djeez het volgende:
Nee hoor, je hebt ook nog 33.5%.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:07:34 #295
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_81855035
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:04 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Ze harken weer genoeg terug hoor.
Maar lang niet zoveel als ze betalen. 'Armen' harken ook genoeg terug.
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:11:39 #296
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81855163
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:07 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Maar lang niet zoveel als ze betalen. 'Armen' harken ook genoeg terug.
Armen hebben weinig om terug te harken.
Net zoals je eerst zoveel moet verdienen om zoveel belasting te betalen, kunnen armen zich ook weinig veroorloven om daar profijt van te hebben. Speculeren zit er dan helemaal niet echt in.
Geen gratis kisten wijn en andere privileges.
pi_81855269
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:02 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Inderdaad, iemand die een miljoen verdient betaalt in ons huidige belastingstelsel ¤ 509.000,- aan belasting. Maar je kunt niet bepaald zeggen dat ze tekort komen als ze van dat miljoen nog ¤ 491.000 netto overhouden.

Maar dan hebben ze daarnaast nog meer profijt van de hypotheekrente-aftrek en mensen met dergelijke inkomens hebben vaak allerlei handige belastingadviseurtjes in dienst die de belasting via allerlei omwegen wel weten te omzeilen.

Dus ik denk dat de echte grootverdieners in de meeste gevallen niet eens de helft van hun inkomen hoeven af te dragen.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:20:34 #298
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_81855417
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Inderdaad, iemand die een miljoen verdient betaalt in ons huidige belastingstelsel ¤ 509.000,- aan belasting. Maar je kunt niet bepaald zeggen dat ze tekort komen als ze van dat miljoen nog ¤ 491.000 netto overhouden.

Maar dan hebben ze daarnaast nog meer profijt van de hypotheekrente-aftrek en mensen met dergelijke inkomens hebben vaak allerlei handige belastingadviseurtjes in dienst die de belasting via allerlei omwegen wel weten te omzeilen.

Dus ik denk dat de echte grootverdieners in de meeste gevallen niet eens de helft van hun inkomen hoeven af te dragen.
Bedoel ik. Meer mogelijkheden om met geld te werken en de armen een poot uit te draaien.
pi_81856288
Niet gedacht dat dit topic ooit de 300 zou halen
pi_81856301
Ik laat de eer aan iemand anders over
  dinsdag 25 mei 2010 @ 01:08:42 #301
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_81856371
Baggertopic slotje
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas