Jij denkt dat iemand die arts wil worden genoegen neemt met een bijstandsuitkeringsbedrag?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:53 schreef mercurial3 het volgende:
[..]
eensch met jou, al die sociale voorzieningen en hoge belastingen stimuleert toch ook echt niet om weet ik veel wat een arts te worden?
nee ik bedoelde het in zijn algemeenheid. Artsen zitten na verloop van tijd sowieso in die 52% schijf dus werkt het niet stimulerend om zo'n zware academische opleiding te doen.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:54 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Jij denkt dat iemand die arts wil worden genoegen neemt met een bijstandsuitkeringsbedrag?
Jawel, want je verdient alsnog heel veel geld. Doe niet net of een arts heel weinig verdient in Nederlandquote:Op maandag 24 mei 2010 20:57 schreef mercurial3 het volgende:
[..]
nee ik bedoelde het in zijn algemeenheid. Artsen zitten na verloop van tijd sowieso in die 52% schijf dus werkt het niet stimulerend om zo'n zware academische opleiding te doen.
20%quote:Op maandag 24 mei 2010 20:40 schreef draaijer het volgende:
Eens met TS. Straf de gasten die de kantjes eraf lopen of niet willen werken.. Foei rekels. Werken zullen jullie anders ga ik stemmen proberen te behalen voor vlaktax.. Alles naar de 41%
En terechtquote:Op maandag 24 mei 2010 20:39 schreef Djeez het volgende:
Vroeger betaalde de hoogste schijf zelfs 70% en de gewone man slechts 30%. Nu heb je alleen nog 42 en 52%, en wil VVD zelfs die 52 nog lager hebben
als wajonger mag je onbeperkt sparenquote:Op maandag 24 mei 2010 19:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
Je mag 5k per persoon op de bank hebben staan, lijkt mij wel voldoende toch?
Oh jawel hoor, je moet ingeloot worden omdat er zoveel mensen zijn die die opleiding willen volgen.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:57 schreef mercurial3 het volgende:
[..]
nee ik bedoelde het in zijn algemeenheid. Artsen zitten na verloop van tijd sowieso in die 52% schijf dus werkt het niet stimulerend om zo'n zware academische opleiding te doen.
Sowieso als geld je enige drijfveer is om een bepaald beroep uit te oefenen. Wat een treurig leven heb je dan.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:33 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, je moet ingeloot worden omdat er zoveel mensen zijn die die opleiding willen volgen.
Het is meer dan geld alleen.
Ik denk dat leren vanzelfsprekend is en macht en geld (status) de grootste drijfveer is om een bepaald vak te kiezen/studeren. Er zijn natuurlijk meer factoren, omgeving, wat doen je ouders, heb je genoeg geld om te studeren etc?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sowieso als geld je enige drijfveer is om een bepaald beroep uit te oefenen. Wat een treurig leven heb je dan.![]()
Natuurlijk werk je vanuit de basis altijd ten eerste voor het geld, maar werk is inderdaad meer dan dat. Zie het als de piramide van Maslow, eerst werk je voor een inkomen maar uiteindelijk wil je meer en wil je je ontwikkelen, en wil je werk doen waar je talenten ten volle kunt benutten en natuurlijk hoort er ook een stukje status bij. Niets menselijks is ons vreemd niet waar.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat degenen die stellen dat een studie louter gekozen wordt vanwege het toekomstperspectief zelf hebben gestudeerd. Of het zijn van die omhooggevallen arbeidertjes die hun studie hebben afgeraffeld om het papiertje maar te hebben. Laatstgenoemde categorie zou ik zelf geen studenten willen noemen.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:42 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik denk dat leren vanzelfsprekend is en macht en geld (status) de grootste drijfveer is om een bepaald vak te kiezen/studeren. Er zijn natuurlijk meer factoren, omgeving, wat doen je ouders, heb je genoeg geld om te studeren etc?
Ik zou het niet weten, of dat een legitieme verdeling is van studenten.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:49 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat degenen die stellen dat een studie louter gekozen wordt vanwege het toekomstperspectief zelf hebben gestudeerd. Of het zijn van die omhooggevallen arbeidertjes die hun studie hebben afgeraffeld om het papiertje maar te hebben. Laatstgenoemde categorie zou ik zelf geen studenten willen noemen.
Ligt er maar net aan wat je verstaat onder "toekomstperspectief".quote:Op maandag 24 mei 2010 22:49 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat degenen die stellen dat een studie louter gekozen wordt vanwege het toekomstperspectief zelf hebben gestudeerd. Of het zijn van die omhooggevallen arbeidertjes die hun studie hebben afgeraffeld om het papiertje maar te hebben. Laatstgenoemde categorie zou ik zelf geen studenten willen noemen.
Weetje hoeveel belasting Pechtold inmiddels heeft betaald? Een veelvoud daarvan!quote:Op maandag 24 mei 2010 14:18 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Nou ja, de generatie die nu zo'n 40 à 50 jaar oud is heeft natuurlijk wel onbeperkt kunnen studeren, hetgeen klauwen met geld heeft gekost. Pechtold zou bijvoorbeeld in het huidige stelsel een studieschuld van pakweg 100.000 euro hebben gehad.
Ze harken weer genoeg terug hoor.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:02 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Weetje hoeveel belasting Pechtold inmiddels heeft betaald? Een veelvoud daarvan!
De 'rijken' betalen zich al scheel. Stel dat iemand ¤1.000.000 verdient. Iets meer dan 50% daarvan gaat eraf aan belasting, oftewel meer dan ¤500.000!! En dan nóg durf je te zeggen dat ze meer moeten betalen?
Nee hoor, je hebt ook nog 33.5%.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:39 schreef Djeez het volgende:
Vroeger betaalde de hoogste schijf zelfs 70% en de gewone man slechts 30%. Nu heb je alleen nog 42 en 52%, en wil VVD zelfs die 52 nog lager hebben
Maar lang niet zoveel als ze betalen. 'Armen' harken ook genoeg terug.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:04 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ze harken weer genoeg terug hoor.
Armen hebben weinig om terug te harken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:07 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Maar lang niet zoveel als ze betalen. 'Armen' harken ook genoeg terug.
Inderdaad, iemand die een miljoen verdient betaalt in ons huidige belastingstelsel ¤ 509.000,- aan belasting. Maar je kunt niet bepaald zeggen dat ze tekort komen als ze van dat miljoen nog ¤ 491.000 netto overhouden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:02 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Weetje hoeveel belasting Pechtold inmiddels heeft betaald? Een veelvoud daarvan!
De 'rijken' betalen zich al scheel. Stel dat iemand ¤1.000.000 verdient. Iets meer dan 50% daarvan gaat eraf aan belasting, oftewel meer dan ¤500.000!! En dan nóg durf je te zeggen dat ze meer moeten betalen?
Bedoel ik. Meer mogelijkheden om met geld te werken en de armen een poot uit te draaien.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:15 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, iemand die een miljoen verdient betaalt in ons huidige belastingstelsel ¤ 509.000,- aan belasting. Maar je kunt niet bepaald zeggen dat ze tekort komen als ze van dat miljoen nog ¤ 491.000 netto overhouden.
Maar dan hebben ze daarnaast nog meer profijt van de hypotheekrente-aftrek en mensen met dergelijke inkomens hebben vaak allerlei handige belastingadviseurtjes in dienst die de belasting via allerlei omwegen wel weten te omzeilen.
Dus ik denk dat de echte grootverdieners in de meeste gevallen niet eens de helft van hun inkomen hoeven af te dragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |