En dat gezonde verstand zit kennelijk bij rechts op een andere plek dan bij links.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:39 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Geen dank. Maar serieus, jij vindt dat iedereen dat maar voor zich moet bepalen? Als je alles zou laten afhangen van individuele uitingen van liefdadigheid zou Nederland eruit zien als Engeland ten tijde van de industriele revolutie.
[..]
Die grens kun je met je gezond verstand bepalen, lijkt me.
Bovendien heb ik het niet zo op de broodstudenten die tijdens hun studie louter gemotiveerd zijn door het vooruitzicht op een goeie baan. Dat worden ook niet de beste krachten.
En dat je voor jezelf werkt; ja, dat lijkt me ook. Voor jezelf en voor een eventueel gezin. De vruchten van je arbeid kun je als grootverdiener na een belastingverhoging in de hoogste schijf nog steeds ruimschoots plukken. Nogmaals, het is niet alsof je dan ineens gevangen zit in een soort collectivistisch systeem waarin je tot een karig bestaan gedwongen bent doordat je een onevenredig groot deel van je inkomen af moet staan aan de staat.
Mensen moeten eens ophouden naar anderen te kijken. Ik denk dat menig gezin in een rijtjeshuis, die met een gare krakbak op vakantie gaan naar Frankrijk met zijn allen, gelukkiger zijn dan Piet de directeur die nooit thuis is en aan het zwembad in Hawai de hele dag ligt te bellen voor zijn werk.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:31 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dus is het allemaal maar te rechtvaardigen? Met je zwaaihandje.
Wat nou als je zelf niet goed had kunnen leren en een lager salaris had gehad? Ja, dan had je dat soort dingen ook niet leuk gevonden nee. Egoïst.
Dit veel mensen met een goede baan offeren al een groot deel van hun sociale leven op.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:41 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Mensen moeten eens ophouden naar anderen te kijken. Ik denk dat menig gezin in een rijtjeshuis, die met een gare krakbak op vakantie gaan naar Frankrijk met zijn allen, gelukkiger zijn dan Piet de directeur die nooit thuis is en aan het zwembad in Hawai de hele dag ligt te bellen voor zijn werk.
Ja, dat was me nogal een dooddoenerquote:Op maandag 24 mei 2010 14:40 schreef n_uniet het volgende:
[..]
En dat gezonde verstand zit kennelijk bij rechts op een andere plek dan bij links.
quote:Op maandag 24 mei 2010 14:45 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ja, dat was me nogal een dooddoener
Ook niet zo gek he, als ik elke euro nodig heb, ga ik die toch niet weggevenquote:Op maandag 24 mei 2010 14:44 schreef n_uniet het volgende:
[..]
Dit veel mensen met een goede baan offeren al een groot deel van hun sociale leven op.
Het zijn keuzes die mensen hebben gemaakt in het leven. Jammer alleen dat veel mensen in een rijtjes huis graag meer zouden willen hebben. Want meer willen ze wel maar de zwerver op hoek van de straat een euro geven, echt niet.
Nederland lijkt luilekkerland wel als een goedwillend figuur met een pallet broden bij de voedselbank aankomt sturen ze de sooi terug omdat het niet gesneden is. Die lui krijgen een mand met meer a merk producten mee dan ik thuis ooit kreeg.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:50 schreef Leevancleef het volgende:
De uitkeringen zijn al tot ca. het bestaansminimum teruggebracht, om over de karigheid die bijstand heet maar te zwijgen. Het gaat nu om met name investeringen in zorg en onderwijs, daarvoor heeft de overheid meer financièle armslag nodig.
Als er geen bouwvakkers zijn om een huis te bouwen heb je niks te kopen. Als niemand de plee van die bankier schoonmaakt krijgt hij ook enge ziektes en gaat langzaam en pijnlijk dood, ergo : een kut-redenatie.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:47 schreef Niels1568 het volgende:
Komt bij dat iedereen die de hoogopgeleiden in de bankensector de schuld geeft van de crisis, dan maar even goed moet kijken wat de top van de samenleving mogelijk maakt. Zonder bankiers geen banken en voor de meesten dus geen huis
Ik heb het echt niet over de aller armsten daarnaast is het maar een euro voor een zwerver die 100X minder heeft dan dat zogenaamde sociale linkse mens.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ook niet zo gek he, als ik elke euro nodig heb, ga ik die toch niet weggeven
Dan maakt die bankier zn eigen wc wel schoon. Bouwvakkers zijn verder wel handig neemt echter zijn argument niet weg want.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:58 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als er geen bouwvakkers zijn om een huis te bouwen heb je niks te kopen. Als niemand de plee van die bankier schoonmaakt krijgt hij ook enge ziektes en gaat langzaam en pijnlijk dood, ergo : een kut-redenatie.
Als dat zo is, waarom gaat Piet dan niet zo'n leven leidenquote:Op maandag 24 mei 2010 14:41 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Mensen moeten eens ophouden naar anderen te kijken. Ik denk dat menig gezin in een rijtjeshuis, die met een gare krakbak op vakantie gaan naar Frankrijk met zijn allen, gelukkiger zijn dan Piet de directeur die nooit thuis is en aan het zwembad in Hawai de hele dag ligt te bellen voor zijn werk.
Dat jaquote:Op maandag 24 mei 2010 14:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
Ook niet zo gek he, als ik elke euro nodig heb, ga ik die toch niet weggeven
In Nederland hoef je helemaal geen zwerver te zijn. Ik geef die schooiers ook nooit wat.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:00 schreef n_uniet het volgende:
[..]
Ik heb het echt niet over de aller armsten daarnaast is het maar een euro voor een zwerver die 100X minder heeft dan dat zogenaamde sociale linkse mens.
Maar je vind het niet erg dat mensen de portemonnee van kansarme jongeren/mensen die niks aan onze maatschappij toevoegen en bodemloze ontwikkelingshulp fondsen spekken met hun hard verdiende centen?quote:Op maandag 24 mei 2010 15:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
In Nederland hoef je helemaal geen zwerver te zijn. Ik geef die schooiers ook nooit wat.
Linkse mensen zijn ook schooiers maar die moet je verplicht wat geven.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
In Nederland hoef je helemaal geen zwerver te zijn. Ik geef die schooiers ook nooit wat.
Uiteindelijk is er in 99,99999999% van de gevallen altijd wel iemand die het beter heeft dan jij he? Hoe goed je het ook hebt.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:03 schreef CaptainCookie het volgende:
Als dat zo is, waarom gaat Piet dan niet zo'n leven leiden? Juist, omdat hij het een stuk beter heeft dan die mensen. Die invulling van zijn leven kan hij toch echt zelf bepalen.
Wat wil je nou eigenlijk zeggenquote:Op maandag 24 mei 2010 15:08 schreef MarkyMarkx het volgende:
[..]
Uiteindelijk is er in 99,99999999% van de gevallen altijd wel iemand die het beter heeft dan jij he? Hoe goed je het ook hebt.
Sinds wanneer staat links gelijk aan werkloos? Hier wordt gewoon gezegd dat wanneer je veel verdient best wat meer kan inleveren dan mensen die minder verdienen. Dus je argument slaat nergens op.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:07 schreef n_uniet het volgende:
[..]
Linkse mensen zijn ook schooiers maar die moet je verplicht wat geven.
Niemand hoeft hier arm te zijn als ze gewoon werken en niet de luie hond uithangen en vinden dat ze zo'n zwaar leven hebben.
Inderdaad, de rijken staan aan de grond en de armen verdienen bakken met geld.quote:Op maandag 24 mei 2010 14:59 schreef Catch_me het volgende:
Wat een onzin in dit topic![]()
"Mensen die veel verdienen mogen meer belasting betalen, want die extra centen kunnen ze heus wel missen"
![]()
En zo worden langzaam in Nederland de rijken armer, en Petra de uitkeringstrekker steeds rijker
Ja en dus? Jij denkt dat het alleen draait om die eenzijdige kosten?quote:Op maandag 24 mei 2010 14:18 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Nou ja, de generatie die nu zo'n 40 à 50 jaar oud is heeft natuurlijk wel onbeperkt kunnen studeren, hetgeen klauwen met geld heeft gekost. Pechtold zou bijvoorbeeld in het huidige stelsel een studieschuld van pakweg 100.000 euro hebben gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |