Ik zeg nergens dat dat gelijk staat aan werkloos (hoewel er vast meer linkse mensen werkloos zijnquote:Op maandag 24 mei 2010 15:11 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
[..]
Sinds wanneer staat links gelijk aan werkloos? Hier wordt gewoon gezegd dat wanneer je veel verdient best wat meer kan inleveren dan mensen die minder verdienen. Dus je argument slaat nergens op.
Je moet wel héél veel verdienen wil je meer dan de helft van je verdiensten afdragen. Je moet dan zelfs meer dan de Balkenende-norm verdienen.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Op het moment dat die schijf naar 60% gaat, ga ik deeltijd werken. Geen zin om meer dan de helft van de verdiensten af te dragen. Of ik vertrek weer naar het buitenland.
Misschien verdient hij wel zoveelquote:Op maandag 24 mei 2010 15:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je moet wel héél veel verdienen wil je meer dan de helft van je verdiensten afdragen. Je moet dan zelfs meer dan de Balkenende-norm verdienen.
Kortom, meer dan de helft van je inkomen aan belasting afdragen is een non-argument.
Dus? Wat is er zo erg om een verschil in inkomens te hebben? Is dat eng/gevaarlijk?quote:Op maandag 24 mei 2010 14:11 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Je houdt echt nog wel genoeg over, man. Net alsof je als succesvol ingenieur gedwongen bent in hetzelfde rijtjeshuis te wonen als een stratenmaker. Of de bakker op de hoek. Of Henk en Ingrid.
Inderdaad, dan kan je zo goed meteen iedereen 3000 euro per maand geven. Ongeacht watvoor werk je doet. Want daar gaat het op deze manier wel naartoe.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Op het moment dat die schijf naar 60% gaat, ga ik deeltijd werken. Geen zin om meer dan de helft van de verdiensten af te dragen. Of ik vertrek weer naar het buitenland.
Je begrijpt het niet.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je moet wel héél veel verdienen wil je meer dan de helft van je verdiensten afdragen. Je moet dan zelfs meer dan de Balkenende-norm verdienen.
Kortom, meer dan de helft van je inkomen aan belasting afdragen is een non-argument.
Je bedoelt als je meer gaat verdienen. Meer verdienen houdt niet een direct verband met harder werken. Want fabrieksarbeiders en bouwvakkers werken ook erg hard. Even gechargeerd gezegd.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:19 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dus? Wat is er zo erg om een verschil in inkomens te hebben? Is dat eng/gevaarlijk?![]()
Als ik harder ga werken, wil ik niet relatief slechter op worden natuurlijk
Doe eens de goede post quotenquote:Op maandag 24 mei 2010 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet.
Als ik met 20 uur in de week werken aan de 52% grens kom, en straks aan de 60% dan heb ik geen zin meer 40 uur te werken, omdat ik die 20 uur meer dan de helft afdraag. Ik verdom de uren te werken waar ik 60% moet betalen.
En als ik iets niet ben is het links.
Goed punt.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:27 schreef RickoKun het volgende:
De HARDWERKENDEN mogen godverdomme de lasten dragen voor die kanker immigranten en nietsdoende aso's.
Ja natuurlijk bedoel ik datquote:Op maandag 24 mei 2010 15:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je bedoelt als je meer gaat verdienen. Meer verdienen houdt niet een direct verband met harder werken. Want fabrieksarbeiders en bouwvakkers werken ook erg hard. Even gechargeerd gezegd.
Maar relatief slechter wordt je nooit van een hoger inkomen, want ook al draag je 52% of 60% aan belasting af over een bepaald gedeelte van je inkomen, dan nóg ga je er op vooruit aangezien je 48 of 40% van je inkomen dat je meer verdient gewoon mag houden (wat logisch is natuurlijk, nog meer belasting is wat mij betreft dan ook niet wenselijk).
Ja, deze jongeman weet wel zijn punten op een directe wijze te assembleren waardoor getracht wordt reacties te bereiken alsdoende emoties opwekkend gedrag te fluxeren.quote:
Prima maatregel tegen files.quote:Op maandag 24 mei 2010 00:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Ja... En dan ook nog eens autorijden ZO GODVERGETEN duur maken, dat alleen als je écht wilt en je je auto écht nodig hebt, je het nog kunt betalen...
PvdA =x 1.000.000.000.000.000.000.000.000
Maar het OV is ook al zo kankerduur. Om maar niet te spreken van taxi's.quote:
En dat ga jij nu iedereen even vertellen.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:54 schreef Uro het volgende:
Wat een gigantische faalhazen in dit topic zeg. Hard schreeuwen en ondertussen niet eens weten hoe de vork in de steel zit.
Omdat die makelaar wel dat straatje aan kan/mag leggen (moet vast wel even uitleggen hoe precies maar dat is zo gedaan) Maar die stratenmaker alleen mag dromenquote:Op maandag 24 mei 2010 16:07 schreef Zwolsboy het volgende:Zeg jongens wat is zwaarder ? 20 km straat aanleggen in een woonwijk met de hand en zon hamertje.
Of een makelaartje die huisjes taxeert en probeert te verkopen.
Waarom krijgt die makelaar meer betaald terwijl ze 80 % van hun tijd op kantoor zitten te msen fokken enzo..
Omdat je als makelaar meer verantwoordelijkheid en kennis met je meedraagt waarschijnlijk en je hierin hebt moeten investeren?quote:Op maandag 24 mei 2010 16:07 schreef Zwolsboy het volgende:Zeg jongens wat is zwaarder ? 20 km straat aanleggen in een woonwijk met de hand en zon hamertje.
Of een makelaartje die huisjes taxeert en probeert te verkopen.
Waarom krijgt die makelaar meer betaald terwijl ze 80 % van hun tijd op kantoor zitten te msen fokken enzo..
Oftewel, het is lastiger en er is meer kennis voor nodig. Het is niet zwaarder of harder werken, integendeel.quote:Op maandag 24 mei 2010 16:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat je als makelaar meer verantwoordelijkheid en kennis met je meedraagt waarschijnlijk en je hierin hebt moeten investeren?
Een makelaar heeft ontzettend veel verstand van gebruikte materialen in woningen nodig en dat vereist ook redelijk wat kennis, die je up to date moet houden.
Als je een woning foutief beoordeelt als makelaar kan dat best behoorlijke consequenties hebben.
Maar ik ben het met je eens dat het misverstand eens uit de wereld moet dat hoog inkomen gelijk gesteld wordt aan hard werken door veel mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |