in dit geval welquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:01 schreef fokvragen het volgende:
Beginnen de modjes nu ook al met TVP's?
Erger is gewoon nog dat mensen met een uitkering, 1 keer per jaar vakantiegeld krijgen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:59 schreef zegmaarsaap het volgende:
Ik ken genoeg mensen die in staat zijn om te werken en gewoon een uitkering krijgen mijn ouders hebben er geen last van ik zou het gewoon negeren en doorgaan met je leven
Ik 18 jaar werkloos?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:01 schreef zegmaarsaap het volgende:
k heb je even gegoogeld en zie dat jij ook al 18jaar werkloos bent?En dan plaats je dit dit heb ik nog nooit gezien
Dat is ook echt veel. Daar kun je makkelijk van naar Spanje twee weken. Het is een schande.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:03 schreef Chinless het volgende:
[..]
Erger is gewoon nog dat mensen met een uitkering, 1 keer per jaar vakantiegeld krijgen.
Maar die andere 12 keer is toch ook vakantiegeld?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:03 schreef Chinless het volgende:
[..]
Erger is gewoon nog dat mensen met een uitkering, 1 keer per jaar vakantiegeld krijgen.
Daarom is het ook zo oneerlijk natuurlijk. Ik krijg geen vakantiegeld over mijn vakantiegeld. Ik wil ook wel vakantiegeld over mijn vakantiegeld over mijn vakantiegeld. Dan kan ik misschien dit jaar toch nog naar Barbados.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:07 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Maar die andere 12 keer is toch ook vakantiegeld?
Ja, als iedereen elkaar verraadt, dan uiteindelijk welquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:08 schreef zegmaarsaap het volgende:
Wat bereik je ermee als je je buren veraard ga je dan meer verdienen gaat de belasting dan omlaag
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, als iedereen elkaar verraadt, dan uiteindelijk wel
En dan kunnen we met zijn allen naar Barbados!![]()
Kan ik dat ticket naar Barbados nog omzetten naar een wintersportreisje?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, als iedereen elkaar verraadt, dan uiteindelijk wel
En dan kunnen we met zijn allen naar Barbados!![]()
Jij wel!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:14 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Kan ik dat ticket naar Barbados nog omzetten naar een wintersportreisje?
quote:
Het is niet zo dat die mensen werken voor hun vakantie he. Dat hebben ze tenslotte al 52 weken per jaar.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:06 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat is ook echt veel. Daar kun je makkelijk van naar Spanje twee weken. Het is een schande.
Ik zou best met ze de dialoog aan willen gaan, maar waarom zou ik dat doen als ik nu al weet dat ze niet tot rede vatbaar zijn (eigen ervaring).quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:39 schreef Geerd het volgende:
Lekker laf online en anoniem verraden, wees dan ook zoon held om er gewoon aan te bellen en te vragen waarom ze niet gewoon werken.
Dat weet ik omdat ik contacten heb met iemand van de woningbouw corporatie. Ik weet ook dat ze liever ruimer wonen met meer ruimte voor hun dieren maar hier het geld niet voor hebben, neee duhhh ga werken luilak!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:00 schreef Lente_ninja het volgende:
Hoe weet je dat het niet gewoon rijke stinkerds zijn die leven van de rente?
Volgens mij heb je last van het Calimero complex.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:12 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Dat weet ik omdat ik contacten heb met iemand van de woningbouw corporatie. Ik weet ook dat ze liever ruimer wonen met meer ruimte voor hun dieren maar hier het geld niet voor hebben, neee duhhh ga werken luilak!
Oja, kreeg ik afgelopen week ook nog een brief dat ik geen recht heb op kwijtschelding voor de gemeentelijkeheffingen en waterschapslasten omdat ik teveel verdien. Prima, dat betaal ik gewoon maar die mensen krijgen wel kwijtschelding...terwijl ze lekker op hun luie reet tot 3uur nachts voor de tv zitten, want ja: morgen weer lekker uitslapen!
Of de uitkeringsinstantie de bedragen nu reserveert voor vakantiegeld, of gewoon maandelijks uitbetaalt met de maandelijkse uitkering, maakt natuurlijk geen enkele ruk uit. Zeg dan gewoon dat je de hoogte van uitkeringen absurd vindt o.i.d. Dan heb je nog een punt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:50 schreef Chinless het volgende:
[..]
Het is niet zo dat die mensen werken voor hun vakantie he. Dat hebben ze tenslotte al 52 weken per jaar.
Met dit formulier kan je gewoon iedereen aangeven die je niet aardig vindt. Anoniem.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:39 schreef Geerd het volgende:
Lekker laf online en anoniem verraden, wees dan ook zoon held om er gewoon aan te bellen en te vragen waarom ze niet gewoon werken.
Beter dan je voor je eigen volk schamen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:46 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ts wil eigen volk verraden
Wanneer je verder had gelezen dan alleen de topictitel was je hopelijk tot de conclusie gekomen dat het mij niet gaat om het feit dat zij meer vrije tijd hebben dan ik, maar om het feit dat zij onterecht gebruik maken van gemeenschapsgeld wat een andere bestemming dient te hebben. Geld wat dus van jou en mij is en veel beter gebruikt kan worden om gaten te dichten.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:42 schreef barthol het volgende:
[..]
Volgens mij heb je last van het Calimero complex.
"Zij wel ... en ik niet, Ik moet.... en zij mogen "lekker"..... En dat is niet eeeeerliuk"
!
Dat zou vreemd zijn wat dat "feit" onderbouw je helemaal niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:48 schreef fokvragen het volgende:
Wanneer je verder had gelezen dan alleen de topictitel was je hopelijk tot de conclusie gekomen dat het mij niet gaat om het feit dat zij meer vrije tijd hebben dan ik, maar om het feit dat zij onterecht gebruik maken van gemeenschapsgeld wat een andere bestemming dient te hebben.
Gewoon aanbellen en om een ausweis vragen, daar staan hun namen ook wel op.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:09 schreef fokvragen het volgende:
Ik heb de laarzen al aan...
Argh ik moet hun naam enzo weten....dat weet ik echt niet.
Of het "staat er hier smorgensvroeg ineens die gare UWV op de stoep" topicquote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:16 schreef sig000 het volgende:
Ik zie het " Problemen met de buren" topic binnenkort wel verschijnen.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:54 schreef joepvd het volgende:
[..]
Dat zou vreemd zijn wat dat "feit" onderbouw je helemaal niet.
Wat is hier niet duidelijk genoeg aan?quote:Ik vind dit zeer egoïstisch omdat dit geld is van de samenleving wat we veel beter kunnen besteden aan mensen die het wel echt nodig hebben.
Zie waar ik op reageerdequote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:48 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Wanneer je verder had gelezen dan alleen de topictitel was je hopelijk tot de conclusie gekomen dat het mij niet gaat om het feit dat zij meer vrije tijd hebben dan ik, maar om het feit dat zij onterecht gebruik maken van gemeenschapsgeld wat een andere bestemming dient te hebben. Geld wat dus van jou en mij is en veel beter gebruikt kan worden om gaten te dichten.
Dit is dus super Calimero geklaag. Echt een klassiek voorbeeld ervan.quote:Oja, kreeg ik afgelopen week ook nog een brief dat ik geen recht heb op kwijtschelding voor de gemeentelijkeheffingen en waterschapslasten omdat ik teveel verdien. Prima, dat betaal ik gewoon maar die mensen krijgen wel kwijtschelding...terwijl ze lekker op hun luie reet tot 3uur nachts voor de tv zitten, want ja: morgen weer lekker uitslapen!
Zorg dat je dat blijft beseffen, want geloof me, uitkeringsafhankelijkheid zuigt behoorlijk.quote:Daarnaast ben ik heel blij dat ik wel werk heb en bezig ben diploma's te halen zodat ik later niet afhankelijk ben van deze instanties.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:32 schreef fokvragen het volgende:
[..]
[..]
Wat is hier niet duidelijk genoeg aan?
En wat voor uitkering genieten de heren? Een uitkering wegens arbeidsongeschiktheid? Dan zou je een punt kunnen hebben met je melding. Een bijstandsuitkering? Een voorwaarde voor bijstandsuitkering is dat je geschikt bent voor arbeid.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:56 schreef fokvragen het volgende:
De hele dag zijn ze druk rond het huis met alle beesten die ze hebben en hierbij verrichten ze ook lichamelijk arbeid (grasmaaien, timmeren, verven etc) Dus lichamelijk zijn ze prima instaat om te werken. Toch hebben ze alle 3 of in iedergeval de 2 mannen een uitkering.
Klopt dat die opmerking over de gemeentelijkheffingen kan overkomen als Calimero geklaag. Maar het gaat mij er om dat zij kwijtschelding krijgen van gemeenschappelijk geld dus ook jou en mijn geld, terwijl we dat hadden bespaard als ze gewoon hadden gewerkt ipv de hele dag een beetje luieren.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:38 schreef barthol het volgende:
[..]
Zie waar ik op reageerde
(ik quote het nog maar even)
[..]
Dit is dus super Calimero geklaag. Echt een klassiek voorbeeld ervan.
[..]
Zorg dat je dat blijft beseffen, want geloof me, uitkeringsafhankelijkheid zuigt behoorlijk.
Waaruit bestaat die 'onterechtheid' dan? Ze zijn toch werkloos? Als ze een bijstandsuitkering hadden terwijl je ziet dat ze wél betaalde arbeid verrichten, dan zouden ze onterecht een uitkering hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:44 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Klopt dat die opmerking over de gemeentelijkheffingen kan overkomen als Calimero geklaag. Maar het gaat mij er om dat zij kwijtschelding krijgen van gemeenschappelijk geld dus ook jou en mijn geld, terwijl we dat hadden bespaard als ze gewoon hadden gewerkt ipv de hele dag een beetje luieren.
Dus het gaat mij niet om het feit dat ze meer vrij zijn dan ik maar dat ze onterecht gebruik maken van geld van de samenleving.
En onwetend wat voor uitkering ze hebben weet je kennelijk wel dat ze onterecht gebruik maken van een uitkering??quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:44 schreef fokvragen het volgende:
Dus het gaat mij niet om het feit dat ze meer vrij zijn dan ik maar dat ze onterecht gebruik maken van geld van de samenleving.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:32 schreef fokvragen het volgende:
Wat is hier niet duidelijk genoeg aan?
Dat is een mening.quote:Ik vind dit zeer egoïstisch omdat dit geld is van de samenleving wat we veel beter kunnen besteden aan mensen die het wel echt nodig hebben.
Jouw "feit" is een slechts een bewering, en die onderbouw je nergens. Het verwijt "Wanneer je verder had gelezen dan alleen de topictitel" is dus volledig misplaatst.quote:maar om het feit dat zij onterecht gebruik maken van gemeenschapsgeld wat een andere bestemming dient te hebben.
Ik beweer nergens dat ik ze voor Fraude wil beschuldigen. Ik wil alleen melden dat die mensen best kunnen werken.. Maar jullie hebben gelijk dat ik niet weet wat voor uitkering ze hebben en als ze een werkloosheidsuitkering hebben dan doen ze niets fout, al blijf ik het belachelijk vinden dat mensen zo makkelijk op het geld van anderen kunnen leven.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
En onwetend wat voor uitkering ze hebben weet je kennelijk wel dat ze onterecht gebruik maken van een uitkering??
Man, ga medicijnen studeren en meld je na de basisstudie gelijk bij het UWV om als keuringsarts aan het werk te gaan, daar zitten ook van die types die te beroerd zijn om verder te studeren, maar als basisarts wel graag doen alsof ze het beter weten dan degenen die wel doorgeleerd hebben.
Natuurlijk kan het zijn dat ze de boel bedonderen, maar met de huidige regelgeving omtrent uitkeringen is de kans groter dat jij denkt dat ze ten onrechte een uitkering hebben dan dat ze dat werkelijk hebben.
En dan wegens "fraude" aanmelden nota bene
Volgens mij zie je geen van je buurmannen 's morgens in een VW-bus stappen om ergens te gaan klussen? Sterker nog: als je dat wel zou doen dan zou je er vanuitgaan dat je buurman hard werkte, en dus geen uitkering zou hebben.
Voordat ik de rest van de reply's lees wil ik gelijk dit zeggen:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:56 schreef fokvragen het volgende:
Ik ben een hardwerkende student en woon in een tokkiewijk. Nu heb ik 2 buren die familie of bevriend zijn van elkaar. In 1 huis woont een man en een vrouw en in het andere huis een man alleen. De achtertuin hebben ze bij elkaar betrokken. De hele dag zijn ze druk rond het huis met alle beesten die ze hebben en hierbij verrichten ze ook lichamelijk arbeid (grasmaaien, timmeren, verven etc) Dus lichamelijk zijn ze prima instaat om te werken. Toch hebben ze alle 3 of in iedergeval de 2 mannen een uitkering. Ik vind dit zeer egoïstisch omdat dit geld is van de samenleving wat we veel beter kunnen besteden aan mensen die het wel echt nodig hebben. Ze lijken het wel best te vinden, lekker leventje, beetje knuffelen met de honden, niet veel uitgeven en rond komen van een uitkering. Maar imo moeten ze gewoon aan het werk en hun eigen geld verdienen.
Ik wil dit gaan aangeven bij een dienst die hier over gaat maar weet niet waar ik moet zijn. Nu kun je denken: "wat een nsb'er", maar dit is geld van ons allemaal en niet bedoelt voor mensen die gewoon kunnen werken.
Als je het topic had doorgelezen, had je gelezen dat ik weet dat geen loterij hebben gewonnen of grote erfenis hebben gekregen en niet veel geld hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:16 schreef Maanvis het volgende:
fokvragen, je weet dus niet eens OF ze een uitkering hebben? Misschien hebben ze de loterij wel gewonnen en rentenieren ze nu?
SUKKEL
Geef ze gewoon aan dan heb je weer een gerust geweten.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:22 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Als je het topic had doorgelezen, had je gelezen dat ik weet dat geen loterij hebben gewonnen of grote erfenis hebben gekregen en niet veel geld hebben.
Pino
Dat laatste lijkt me zinnig. Daarnaast zou je een keer een praatje met je benedenburen kunnen aanknopen. Misschien hebben ze wel een interessant verhaal over hun omstandigheden.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:13 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Ik beweer nergens dat ik ze voor Fraude wil beschuldigen. Ik wil alleen melden dat die mensen best kunnen werken.. Maar jullie hebben gelijk dat ik niet weet wat voor uitkering ze hebben en als ze een werkloosheidsuitkering hebben dan doen ze niets fout, al blijf ik het belachelijk vinden dat mensen zo makkelijk op het geld van anderen kunnen leven.
Ik zal niemand gaan aangeven maar bij de komende verkiezingen ga ik wel goed kijken welke partijen hier nog meer zo over denken en daar voor een deel mijn stemkeuze op baseren.
Dus je hebt hun bankrekeningen gezien en je hebt de gegevens van de loterijwinnaars bij jou in de buurt?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:22 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Als je het topic had doorgelezen, had je gelezen dat ik weet dat geen loterij hebben gewonnen of grote erfenis hebben gekregen en niet veel geld hebben.
Pino
Moet ik je gvd nu ook nog verwijzen naar waar het staat wat ik zei?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus je hebt hun bankrekeningen gezien en je hebt de gegevens van de loterijwinnaars bij jou in de buurt?
quote:Dat weet ik omdat ik contacten heb met iemand van de woningbouw corporatie. Ik weet ook dat ze liever ruimer wonen met meer ruimte voor hun dieren maar hier het geld niet voor hebben, neee duhhh ga werken luilak!
En van wie krijgen die uitkerende instanties hun geld? Van den werkende mensch. Als den werkende mensch vervolgens ziet dat er misbruik wordt gemaakt van dat geld, is het niet meer dan normaal om dat te rapporteren zodat er nogmaals degelijk wordt nagekeken of er inderdaad recht is op dat geld.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:54 schreef Fusionfreak het volgende:
TS wilt gewoon hebben dat zijn vermeende werkloze buren te veel thuis zitten meer afwezig moeten zijn. Ik ben ook vrijwel de heledag thuis (op Fok) en niemand die last van mij heeft of plannen maakt om mij aan te geven bij het UWV (voor alle duidelijkheid ik heb een volledige WAO uitkering)
All dat off topic geblaat hier dat iemand geen recht op een uitkering zou hebben is niet aan een fokker om te beoordelen, maar aan de uitkerende instantie's. !
Ja en dat liefst elke maand zodat er een paar ambtenaren ook weer wat te doen hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:06 schreef Thaan het volgende:
[..]
En van wie krijgen die uitkerende instanties hun geld? Van den werkende mensch. Als den werkende mensch vervolgens ziet dat er misbruik wordt gemaakt van dat geld, is het niet meer dan normaal om dat te rapporteren zodat er nogmaals degelijk wordt nagekeken of er inderdaad recht is op dat geld.
Als je elke dag een krat bier naar binnen werkt hoeft dat niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:15 schreef sempron2400 het volgende:
In Nederland moet je gewoon 20 tot 32 uur werken voor een bijstandsuitkering. Aardige kans dat ze een andere uitkering hebben, of een vermogen hebben geërfd. In het buitenland zal er meer uitkeringsfraude zijn, valt hier wel mee door de Work First plichten.
Tenminste 1 die het snapt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:06 schreef Thaan het volgende:
[..]
En van wie krijgen die uitkerende instanties hun geld? Van den werkende mensch. Als den werkende mensch vervolgens ziet dat er misbruik wordt gemaakt van dat geld, is het niet meer dan normaal om dat te rapporteren zodat er nogmaals degelijk wordt nagekeken of er inderdaad recht is op dat geld.
meteen aangeven. je opa zou trots zijn!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:56 schreef fokvragen het volgende:
Ik ben een hardwerkende student en woon in een tokkiewijk. Nu heb ik 2 buren die familie of bevriend zijn van elkaar. In 1 huis woont een man en een vrouw en in het andere huis een man alleen. De achtertuin hebben ze bij elkaar betrokken. De hele dag zijn ze druk rond het huis met alle beesten die ze hebben en hierbij verrichten ze ook lichamelijk arbeid (grasmaaien, timmeren, verven etc) Dus lichamelijk zijn ze prima instaat om te werken. Toch hebben ze alle 3 of in iedergeval de 2 mannen een uitkering. Ik vind dit zeer egoïstisch omdat dit geld is van de samenleving wat we veel beter kunnen besteden aan mensen die het wel echt nodig hebben. Ze lijken het wel best te vinden, lekker leventje, beetje knuffelen met de honden, niet veel uitgeven en rond komen van een uitkering. Maar imo moeten ze gewoon aan het werk en hun eigen geld verdienen.
Ik wil dit gaan aangeven bij een dienst die hier over gaat maar weet niet waar ik moet zijn. Nu kun je denken: "wat een nsb'er", maar dit is geld van ons allemaal en niet bedoelt voor mensen die gewoon kunnen werken.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:53 schreef Leonidas82 het volgende:
TS,
ik zou ze gewoon aangeven..
Heb ik ook gedaan bij een tante van me (waar ik geen band mee had oid, dus boeide me niks) die genoot ook al haar hele leven een bijstandsuitkering terwijl ze best kon werken. Toen anoniem UWV gecontacteerd i.v.m. mogelijke fraude en het schijnt dat ze nu part-time in een kringloopwinkel werkt.
dan maar een NSB'er, fraudeurs brengen de maatschappij alleen maar schade toe, een goed burger steekt daar een stokje voor in mijn optiek.
wie is nou de grootste nsber, degeen die andermans geld ten onrechte opstrijkt, of degeen die er wat van zegtquote:
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wie is nou de grootste nsber, degeen die andermans geld ten onrechte opstrijkt, of degeen die er wat van zegt
Laat ik ook meedoenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:01 schreef fokvragen het volgende:
Beginnen de modjes nu ook al met TVP's?
ik denk dat bos de meest luie uitkeringstrekker atm is...quote:Op zondag 23 mei 2010 00:08 schreef Cerbie het volgende:
TS denkt mee met het komende kabinet
als student geen stufi meer, als luie uitkeringsstrekker geen uitkering meer
Welneentquote:Op zondag 23 mei 2010 00:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het woord tvp moet in je zin terugkomen
..dus is de regering een nsb'er?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wie is nou de grootste nsber, degeen die andermans geld ten onrechte opstrijkt, of degeen die er wat van zegt
het eu grondwet referendum en hoe de overheid daarmee omging zou je als volksverraad kunnen omschrijven denk ik. om maar een item te noemen.quote:
Dat zou bij mij niet werken Evertjan,quote:Op zondag 23 mei 2010 00:24 schreef Evertjan het volgende:
zou ze denk ik ook aangeven om eerlijk te zijn maar pas nadat ik echt alle info weet. Dus gewoon is op ze af stappen en vragen wat ze hebben
Dan kun je werken.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:31 schreef barthol het volgende:
En wat de werkeloze boeren betreft.
De koeien moet'n gemolk'n word'n, maakt niet uut wat er is, maar de koeien moet'n gemolk'n word'n.
En de kipp'n moet'n ook te vret'n krijg'n.
Daardoor zijn ze van de straat.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
TS vergeet dat deze mensen last hebben van chronische burnout, timmeren, werken in de tuin en spelen met huisdieren is een therapeutische bezigheid voor hen.
quote:
Burnout... Tsss. Zo'n ingebeelde ziekte die niet te bewijzen valt.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
TS vergeet dat deze mensen last hebben van chronische burnout, timmeren, werken in de tuin en spelen met huisdieren is een therapeutische bezigheid voor hen.
Dan kan ik werken, maar vertel dat maar aan mijn arbeidsdeskundige, want die kijkt slechts of ik kan verdienen.quote:
Zo een deskundige gaat echt wel een mooi plekje voor je vinden om enveloppen te vouwen.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:50 schreef barthol het volgende:
[..]
Dan kan ik werken, maar vertel dat maar aan mijn arbeidsdeskundige, want die kijkt slechts of ik kan verdienen.
Echt niet in mijn geval. Ik heb het toch behoorlijk uitgedaagd in die tijd dat ik ben afgekeurd.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:53 schreef sig000 het volgende:
[..]
Zo een deskundige gaat echt wel een mooi plekje voor je vinden om enveloppen te vouwen.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:15 schreef barthol het volgende:
[..]
Echt niet in mijn geval. Ik heb het toch behoorlijk uitgedaagd in die tijd dat ik ben afgekeurd.
En het is alweer een tijdje geleden dat er tegen me gezegd werd dat ik moest stoppen met mezelf steeds te bewijzen en dat ik mijn afkeuring eens moest leren te accepteren. Dat was overigens niet mijn AD die dat zij maar iemand van een reintegratie bureau. En ook daarna ben ik nog eens teruggefloten van mijn weer aan het werk initiatieven en is me goed ingewreven dat reintegratie niet meer de bedoeling was.
AD was trouwens heel aardig, zei dat ik echt wel wat mocht doen, en dat ik echt niet álles hoefde op te geven, maar dat ik met sommige dingen wel wat moest oppassen.
Als ze een werkeloosheidsuitkering hebben dan hebben ze daar premies voor afgedragen. Maar dat zul jij het beste weten, schat ik zo in.quote:als ze een werkloosheidsuitkering hebben dan doen ze niets fout, al blijf ik het belachelijk vinden dat mensen zo makkelijk op het geld van anderen kunnen leven.
Ja, maar het voelt wel raar om anders behandeld te worden, maar misschien reageer ik ook wat anders dan het gros.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
Als ik TS was zou ik toch eerst even wat meer dingen te weten komen. Hij weet hun namen niet eens.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:53 schreef Leonidas82 het volgende:
TS,
ik zou ze gewoon aangeven..
Heb ik ook gedaan bij een tante van me (waar ik geen band mee had oid, dus boeide me niks) die genoot ook al haar hele leven een bijstandsuitkering terwijl ze best kon werken. Toen anoniem UWV gecontacteerd i.v.m. mogelijke fraude en het schijnt dat ze nu part-time in een kringloopwinkel werkt.
dan maar een NSB'er, fraudeurs brengen de maatschappij alleen maar schade toe, een goed burger steekt daar een stokje voor in mijn optiek.
waarom gaan ze die groep niet nog ff scannen op mensen die goed zouden kunnen werken?quote:Op zondag 23 mei 2010 08:24 schreef lezzer het volgende:
Natuurlijk is het eigenlijk wel van belang om te weten wat voor uitkering je buren hebben.
Maar, stel je denkt dat het een bijstandsuitkering is, dan kun je dat melden bij je gemeente. Even op hun website kijken voor de mogelijkheden.
Overigens, er zijn ook heel veel mensen die vóór de work first trajecten al een uitkering hadden. Mensen die al 20 jaar een uitkering hebben. Daar zitten er toch ook best wel tussen die frauderen hoor (bewust of onbewust). Dus, die opmerking dat je tegenwoordig moet werken voor een uitkering is niet helemaal waar.
Jongeren ja, daar wordt heel erg op gelet dat voorkomen wordt dat zij van die mensen met een uitkering voor het leven worden.
Dat gebeurt wel hoorquote:Op zondag 23 mei 2010 08:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
waarom gaan ze die groep niet nog ff scannen op mensen die goed zouden kunnen werken?
Degene die er wat van zegt. Dan ben je gewoon een verrader. Het is niet illegaal om een uitkering te hebben. Er gelden tegenwoordig strenge eisen voor een uitkering. Bovendien loop je het risico als verrader dat je eens met gelijke munt wordt terugbetaald.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Bij mij weinig kans omdat ik geen uitvreter ben. En de verraders, NSB'ers zijn degenen die misbruik maken van het uitkeringssysteem en degenen die er achter staan.quote:Op zondag 23 mei 2010 09:16 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Degene die er wat van zegt. Dan ben je gewoon een verrader. Het is niet illegaal om een uitkering te hebben. Er gelden tegenwoordig strenge eisen voor een uitkering. Bovendien loop je het risico als verrader dat je eens met gelijke munt wordt terugbetaald.
Zwartwerken is anders, dat is wel tegen de wet.
Dat zou ik niet te hard roepen. Ik ken mensen bij wie dit zo uit de hand liep dat ze psychoses en al kregen.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Burnout... Tsss. Zo'n ingebeelde ziekte die niet te bewijzen valt.
Burnout is idd kut, ben er zelf op dit moment herstellende van. Ik kan nu weer wat meer dingen doen (fokken!quote:Op zondag 23 mei 2010 10:20 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te hard roepen. Ik ken mensen bij wie dit zo uit de hand liep dat ze psychoses en al kregen.
Dat de term tegenwoordig minder populair is en men het eerder extreme overspannenheid of extreme oververmoeidheid/overbelasting wil noemen doet daar niets aan af.
quote:Op zondag 23 mei 2010 11:06 schreef De_Rikster het volgende:
Lekker gechargeerd natuurlijk maar TS weet helemaal niks van de reden waarom deze mensen niet (kunnen?) werken en zit lekker in de Rita Verdonk brainwave. Zonder de benodigde informatie is TS gewoon een Calimero die loopt te janken.
quote:De hele dag zijn ze druk rond het huis met alle beesten die ze hebben en hierbij verrichten ze ook lichamelijk arbeid (grasmaaien, timmeren, verven etc)
Ja en? Je kunt toch werken? Wat is dan het verschil met je buren?quote:
Waar leef jij zelf zoal van? Alleen van wat je met werken verdient of heb je toch ook één of andere uitkering erbij?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:56 schreef fokvragen het volgende:
Ik ben een hardwerkende student en woon in een tokkiewijk. Nu heb ik 2 buren lichamelijk prima instaat zijn om te werken. Toch hebben ze alle 3 of in iedergeval de 2 mannen een uitkering.
Helaas is niets minder waar. Dat het niet zo goed aantoonbaar is klopt inderdaad, maar het is allerminst ingebeeld.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Burnout... Tsss. Zo'n ingebeelde ziekte die niet te bewijzen valt.
Ik werk naast mijn voltijd HBO studie 16 tot 20uren per week.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja en? Je kunt toch werken? Wat is dan het verschil met je buren?
Maar je zult daarnaast ook wel een stufi uitwonend hebben. Dat is OOK een uitkering!!quote:Op zondag 23 mei 2010 13:04 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Ik werk naast mijn voltijd HBO studie 16 tot 20uren per week.
Met 16-20 uur per week werken zal ie meer verdienen dan ie krijgt aan "uitkering"quote:Op zondag 23 mei 2010 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar je zult daarnaast ook wel een stufi uitwonend hebben. Dat is OOK een uitkering!!
En kan jij niet fulltime werken? Altijd maar dat studentikoze uitvreten en teren op de maatschappijquote:Op zondag 23 mei 2010 13:04 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Ik werk naast mijn voltijd HBO studie 16 tot 20uren per week.
Waarschijnlijk of je inderdaad net zo gevaarlijk bent als je je voordoetquote:
Nog veel gevaarlijkerquote:Op zondag 23 mei 2010 13:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarschijnlijk of je inderdaad net zo gevaarlijk bent als je je voordoet
1. Bij het UWV, 2. omdat hij zelf graag in de tuin zou willen werken maar geen tijd heeft.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nog veel gevaarlijker
Nee, serieus... TS heeft buren, die buren hebben blijkbaar een uitkering alleen weet TS niet welke. En nu wil TS die mensen gaan aangeven omdat ze in de tuin werken. Dat lees ik erin, ik begrijp dus niet helemaal waar TS ze wil gaan aangeven en waarom.
Dan laat hij de buren tegen vergoeding in zijn tuin werken. Iedereen blij, tuin van TS is op orde en buren werken voor hun geld.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:31 schreef djenneke het volgende:
[..]
1. Bij het UWV, 2. omdat hij zelf graag in de tuin zou willen werken maar geen tijd heeft.
Terwijl TS zelf ook een parttime bijbaan heeft! Dan kan hij de rest van de tijd toch ook rustig in de tuin gaan werken?quote:Op zondag 23 mei 2010 13:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dan laat hij de buren tegen vergoeding in zijn tuin werken. Iedereen blij, tuin van TS is op orde en buren werken voor hun geld.
Dat dacht Femke Halsema ook.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:42 schreef Socios het volgende:
Sowieso werken in de tuin._! Laat het gewoon lekker woekeren en laat de natuur haar gang gaan.
Of jij bent woonachtig in een flat of in een huurhuis. Anders zou je zo'n opmerking niet makenquote:Op zondag 23 mei 2010 13:42 schreef Socios het volgende:
Sowieso werken in de tuin._! Laat het gewoon lekker woekeren en laat de natuur haar gang gaan.
En ze dan aangeven voor het verrichten van zwart werk???quote:Op zondag 23 mei 2010 13:34 schreef Sjeen het volgende:
Dan laat hij de buren tegen vergoeding in zijn tuin werken.
Ey! Alsof je van het werken in een tuin niet zwart wordt!quote:Op zondag 23 mei 2010 14:00 schreef barthol het volgende:
[..]
En ze dan aangeven voor het verrichten van zwart werk???
Als je een boompje kan snoeien kan je ook schoffelen in het park a 3 euro per uur.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:27 schreef Gia het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe TS weet dat die mensen een uitkering hebben. Dat ze niet werken, wil nog niet zeggen dat ze dan een uitkering hebben.
Daarbij, stel dat ze bijstand hebben, dan zijn ze nog niet invalide of arbeidsongeschikt dat ze niet in de tuin zouden kunnen werken.
TS kan niet beoordelen of mensen al dan niet terecht een uitkering hebben.
Zelfs al zijn ze afgekeurd, dan wil dat nog niet zeggen dat ze niet in de tuin kunnen werken.
Ben ook afgekeurd en ga zometeen voor in de tuin een boompje snoeien. En dat mogen de buren gerust zien.
Echt zo'n zielig topic weer, dit.
"Waar kan ik ze aangeven?"
Ik heb op basis van pics iets heel anders in gedachtenquote:Op zondag 23 mei 2010 14:35 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Als je een boompje kan snoeien kan je ook schoffelen in het park a 3 euro per uur.
En dat is dus onzin, Mag een bedrijf zijn werknemers 3 euro per uur betalen?quote:Op zondag 23 mei 2010 14:35 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Als je een boompje kan snoeien kan je ook schoffelen in het park a 3 euro per uur.
Niets aan de hand is wat erg makkelijk... Die mensen zullen zich tenminste afvragen wie van hun vriendelijke buren zo achterbaks was om het UWV op ze af te sturen.quote:Op zondag 23 mei 2010 09:26 schreef draaijer het volgende:
Ik vind het geen NSB actie. We moeten met z'n allen bezuinigen. Laat er maar een controle op los. Als je ernaast zit, dan is er niks aan de hand, maar als je gelijk hebt, dan heb je het goed gedaan voor de maatschappij
Als het aan wordt gevuld met subsidie wel.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:03 schreef barthol het volgende:
[..]
En dat is dus onzin, Mag een bedrijf zijn werknemers 3 euro per uur betalen?
Die hij natuurlijk met zwart werk heeft laten plaatsenquote:Op zondag 23 mei 2010 15:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Maar wellicht hebben we niet allemaal zo'n luxe hoge schutting als jij
Juist, want een halfuurtje een boom snoeien is hetzelfde als er echt je (parttime/fulltime) baan van maken. Als je een halfuurtje kan werken, kun je het gerust ook 12 uur in de week. En als je dat kan, kun je ook gewoon 40 uur in de week werken. Eigenlijk hoeft er dus niemand (gedeeltelijk) afgekeurd te worden. Als je kan ademen, kun je vast ook 40 uur in de week werken.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:35 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Nou drijf je wel heel erg door.. Hoop trouwens wel dat je tot de laatste snik blijft doorwerken met je zwangerschap. Je hebt er ook figuren bij die spontaan ziek worden en gewoon 10 maanden thuis blijven zitten.. terwijl de collega's het werk mogen opknappen... Of laat me raden... je werkt niet eens...quote:Op zondag 23 mei 2010 15:30 schreef djenneke het volgende:
[..]
Juist, want een halfuurtje een boom snoeien is hetzelfde als er echt je (parttime/fulltime) baan van maken. Als je een halfuurtje kan werken, kun je het gerust ook 12 uur in de week. En als je dat kan, kun je ook gewoon 40 uur in de week werken. Eigenlijk hoeft er dus niemand (gedeeltelijk) afgekeurd te worden. Als je kan ademen, kun je vast ook 40 uur in de week werken.
En dat zegt een man!!quote:Op zondag 23 mei 2010 15:33 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Nou drijf je wel heel erg door.. Hoop trouwens wel dat je tot de laatste snik blijft doorwerken met je zwangerschap. Je hebt er ook figuren bij die spontaan ziek worden en gewoon 10 maanden thuis blijven zitten.. terwijl de collega's het werk mogen opknappen... Of laat me raden... je werkt niet eens...
Wat?! Blijven die zwangeren maar 10 maanden thuiszitten? En daarna al aan het werk?quote:Op zondag 23 mei 2010 15:33 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Nou drijf je wel heel erg door.. Hoop trouwens wel dat je tot de laatste snik blijft doorwerken met je zwangerschap. Je hebt er ook figuren bij die spontaan ziek worden en gewoon 10 maanden thuis blijven zitten.. terwijl de collega's het werk mogen opknappen... Of laat me raden... je werkt niet eens...
Ben je ook een uitkeringstrekker die rustig had kunnen werken?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:24 schreef zegmaarsaap het volgende:
Je bent gewoon een kut mens als je ze veraard onthoud dat goed
Ik ben gewoon 100 % afgekeurd door een UWV-arts, ook al lig ik niet de hele dag op mijn rug naar het plafond te staren. Oh, en voor het geval je gaat raden: het is niet psychisch. Wat de reden wel is, gaat je niks aan.quote:Op zondag 23 mei 2010 14:35 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
ga toch werken luie uitvreterquote:Op zondag 23 mei 2010 15:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben gewoon 100 % afgekeurd door een UWV-arts, ook al lig ik niet de hele dag op mijn rug naar het plafond te staren. Oh, en voor het geval je gaat raden: het is niet psychisch. Wat de reden wel is, gaat je niks aan.
Daarom slaat het ook nergens op als iemand zegt dat je makkelijk in het plantsoen kunt gaan werken.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben gewoon 100 % afgekeurd door een UWV-arts, ook al lig ik niet de hele dag op mijn rug naar het plafond te staren. Oh, en voor het geval je gaat raden: het is niet psychisch. Wat de reden wel is, gaat je niks aan.
Werken? Wat is dat? Ik baar alleen maar kinderen. En die laat ik dan de hele dag in de tuin spelen om mijn buren de ogen uit te steken. Omdat die wel hard werken. Haha, nou ik lekker niet hoor.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:33 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ik heb dus geen bijstandsuitkering. Kan ook niet, want mijn man werkt fulltime.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:53 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
ga toch werken luie uitvreter
Ik ken ook zo'n moeder, ook zogenaamde vage klachten. Maar ondertussen wel elke dag kletsen bij de buren, hond uitlaten en lekker in de stad haar bijstandsuitkering uitgevenHaat zulke mensen. Smerige parasieten. Hoop zo dat VVD aan de macht komt, dan kunnen gajes als Gia per direct aan de slag in de sociale werkplaats of kringloopwinkel. Zeg dan maar
tegen je uitkering!
Ze heeft ook geen bijstandsuitkering, sukkel.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:53 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Ik ken ook zo'n moeder, ook zogenaamde vage klachten. Maar ondertussen wel elke dag kletsen bij de buren, hond uitlaten en lekker in de stad haar bijstandsuitkering uitgevenHaat zulke mensen. Smerige parasieten. Hoop zo dat VVD aan de macht komt, dan kunnen gajes als Gia per direct aan de slag in de sociale werkplaats of kringloopwinkel. Zeg dan maar
tegen je uitkering!
Precies. Ik ben ook voor tewerkstelling van bijstandstrekkers. Plantsoenendienst, met bejaarden of gehandicapten gaan wandelen of winkelen, voorlezen voor zieke kinderen in het ziekenhuis en meer van dat soort baantjes waar het 'echte' personeel niet aan toe komt.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:53 schreef lezzer het volgende:
[..]
Daarom slaat het ook nergens op als iemand zegt dat je makkelijk in het plantsoen kunt gaan werken.
Neemt niet weg dat er een heleboel mensen zijn die een uitkering als een soort van salaris zien.
Die het wel goed vinden zo.
En dan heb ik het dus niet over een arbeidsongeschiktheidsverzekering, want zo'n uitkering is iets heel anders. Als je die tegenwoordig nog hebt, dan heb je hem echt heel hard nodig, punt.
Lekker laten gaan joh, dit soort figuren die jouw situatie helemaal niet kennen. Ik zou er geen moeite in steken als ik jou was.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb dus geen bijstandsuitkering. Kan ook niet, want mijn man werkt fulltime.
En ik ben 2 jaar geleden nog 100 % afgekeurd (was mijn 3de herkeuring), verwacht niet dat dat nu ineens zal veranderen. Zelfs niet als de VVD aan de macht komt.
quote:Op zondag 23 mei 2010 15:53 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
tegen je uitkering!
Je drinkt toch wel voldoende thee, met vriendinnen, hè?quote:Op zondag 23 mei 2010 15:56 schreef djenneke het volgende:
[..]
Werken? Wat is dat? Ik baar alleen maar kinderen. En die laat ik dan de hele dag in de tuin spelen om mijn buren de ogen uit te steken. Omdat die wel hard werken. Haha, nou ik lekker niet hoor.
Tuurlijk. Ik laat een nanny komen van al dat gemeenschapsgeld, zodat ik vrij ben om met de buurtjes te kletsen en nog even te shoppen van hetzelfde gemeenschapsgeld. Of ik koop een nieuwe cabrio van de bijzondere bijstand. En daarna nog even op wintersport van het vakantiegeld dat ik krijg. Omdat ik niet kan werken, kan ik natuurlijk nog wel skiën. Het leven is zo mooiquote:Op zondag 23 mei 2010 16:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Je drinkt toch wel voldoende thee, met vriendinnen, hè?
En af en toe op je gemakje de rozen snoeien.
Een goed boek lezen.
Enz.....
Je hebt het als moeder druk genoeg!
Ja dat zien we...quote:Op zondag 23 mei 2010 15:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
Lekker laten gaan joh, dit soort figuren die jouw situatie helemaal niet kennen. Ik zou er geen moeite in steken als ik jou was.
quote:
Ik ga ook wat nuttigs doen, dus ben weer effe weg van Fok.quote:Op zondag 23 mei 2010 16:08 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ga eens iets nuttigs doen ofzo, je werkt op mijn hormonen
Moet je je niet ziekmelden?quote:Op zondag 23 mei 2010 16:08 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ga eens iets nuttigs doen ofzo, je werkt op mijn hormonen
Anders vraag je toch een Wajong aan? Kun je gelijk met pensioenquote:Op zondag 23 mei 2010 15:53 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
tegen je uitkering!
Gelijk heb je. Klinkt goedquote:Op zondag 23 mei 2010 16:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ga ook wat nuttigs doen, dus ben weer effe weg van Fok.
Moet de BBQ schoon gaan maken voor vanavond. Heb de salade al gemaakt. Zo ook nog effe wat was ophangen en stofzuigen, en dan kan ik weer lekker van de zomeravond gaan genieten.
Nog een fijne zwangerschap.
Sowieso die gore geldzuigers, die wel kunnen werken maarquote:Op zondag 23 mei 2010 15:53 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
tegen je uitkering!
Dan hoef je je ook niet aangesproken te voelenquote:Op zondag 23 mei 2010 18:50 schreef Gia het volgende:
[..]
En morgen ook!!
Overigens, @ Gibsondinges, ik ben gewoon overal goed voor vezekerd, hoor.
Houd toch op met je calimero effect. Er zijn gewoon teveel parasieten. En als de rest van ons ook zo gaat denken is er niemand meer om de uitkeringen te betalen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:42 schreef barthol het volgende:
[..]
Volgens mij heb je last van het Calimero complex.
"Zij wel ... en ik niet, Ik moet.... en zij mogen "lekker"..... En dat is niet eeeeerliuk"
!
Ja dat is ook wel weer zo..quote:Op zondag 23 mei 2010 09:26 schreef draaijer het volgende:
Ik vind het geen NSB actie. We moeten met z'n allen bezuinigen. Laat er maar een controle op los. Als je ernaast zit, dan is er niks aan de hand, maar als je gelijk hebt, dan heb je het goed gedaan voor de maatschappij
Ik heb bijna net zoveel inkomen als mijn man. Daarbij zijn we al bijna 21 jaar samenwonend, waarvan 19 getrouwd.quote:Op zondag 23 mei 2010 19:06 schreef Leonidas82 het volgende:
Gia laat zich dus lekker onderhouden door haar man
Wedden, die trapt haar eruit over een paar jaar. Veel mannen hebben een hekel aan luie vrouwen die zich laten onderhouden. Gia gaat dan natuurlijk partneralimentatie eisen, ze moet haar makkelijke leventje wel kunnen voortzetten uiteraard
hier zijn instanties voor die zich hier full-time mee bezig houden, daar hoef je je als gewone burger naar mijn mening niet mee bezif te houden.quote:
Doe je oogkleppen eens af!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:08 schreef Jeroen_S. het volgende:
ik vind mensen zoals jij irritanter, mensen die dus constant met andere dingen bezig zijn dan zichzelf. het zou me niet eens opvallen als mensen in de straat niks deden... pff ga door met je leven man, terug naar de orde van de dag!
En dan? Wat kan mij het boeien wat mijn buren doen en wat ze verdienen/krijgen.quote:
Als de VVD aan de macht komtquote:Op zondag 23 mei 2010 15:53 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
tegen je uitkering!
Als ze een ziektewetuitkering hebben kun je ze aangeven. Zitten ze in de bijstand dan kun je er helemaal niks tegen doen, want dan moet de gemeente zorgen dat deze mensen in een reïntegratieproject geplaatst worden. Wat soms wel een hele tijd kan duren weet ik uit ervaring. Maar zolang ze geen overlast veroorzaken, gewoon NIET mee bemoeien.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:56 schreef fokvragen het volgende:
Heb helaas 3 jaar in de bijstand gezetenquote:Op woensdag 26 mei 2010 20:01 schreef lezzer het volgende:
Nou, euh, Suus, waar haal je deze wijsheid vandaan?
Omdat ze het gras maaien en het tuinhuisje schilderen??quote:Op woensdag 26 mei 2010 16:25 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Als ze een ziektewetuitkering hebben kun je ze aangeven. Zitten ze in de bijstand dan kun je er helemaal niks tegen doen, want dan moet de gemeente zorgen dat deze mensen in een reïntegratieproject geplaatst worden. Wat soms wel een hele tijd kan duren weet ik uit ervaring. Maar zolang ze geen overlast veroorzaken, gewoon NIET mee bemoeien.
Is bij een kennis van me gebeurd. Zat in de ziektewet vanwege "rugklachten" kwam opeens controleur van UWV langs terwijl hij net de voortuin aan het omspitten was.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat ze het gras maaien en het tuinhuisje schilderen??
Volgens mij zeiken ze bij het UWV in hun broek van het lachen als je ze daarom wilt aangeven.
Wat is het volgende? Dat je iemand aangeeft omdat hij zelf zijn huis stofzuigt?
Veel naaizakken in de buurtquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:41 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Is bij een kennis van me gebeurd. Zat in de ziektewet vanwege "rugklachten" kwam opeens controleur van UWV langs terwijl hij net de voortuin aan het omspitten was.
Je vind dat iemand wiens uitkering wij met z'n allen ophoesten omdat hij rugklachten heeft zijn tuin kan omspitten ?quote:
Dan heb je iets toch niet goed begrepen. De gemeente mag altijd controleren, en als ze een aanleiding hebben tot vermoeden van fraude een huisbezoek doen. Als je daar niet aan meewerkt mogen ze uitkering beëindigen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 08:52 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Heb helaas 3 jaar in de bijstand gezeten![]()
Wat mag iemand nog wel doen? Of helemaal niets??quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:08 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je vind dat iemand wiens uitkering wij met z'n allen ophoesten omdat hij rugklachten heeft zijn tuin kan omspitten ?
Nou, niet iets waarbij hij heel erg zijn rug belast lijkt me.. Wel dan?quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat mag iemand nog wel doen? Of helemaal niets??
Dat is aan het UWV om te bepalen lijkt mequote:Op donderdag 27 mei 2010 10:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat mag iemand nog wel doen? Of helemaal niets??
En tijdens zijn herstel mag hij ook niets doen?
Mag hij wel zelf stofzuigen of moet er gelijk thuishulp komen?
Ik begrijp het allemaal heel goed. Maar WWB heeft niet te maken met of iemand wel in en om het huis bezig kan zijn of niet. Ze kunnen de WWB stoppen of korten als mensen zoals je al zegt frauderen (samenwonen met iemand die inkomen heeft, zwart werk, niet meewerken aan reïntegratie etc).quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:08 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je vind dat iemand wiens uitkering wij met z'n allen ophoesten omdat hij rugklachten heeft zijn tuin kan omspitten ?
[..]
Dan heb je iets toch niet goed begrepen. De gemeente mag altijd controleren, en als ze een aanleiding hebben tot vermoeden van fraude een huisbezoek doen. Als je daar niet aan meewerkt mogen ze uitkering beëindigen.
Als TS vermoed dat de buren met WWB frauderen, en dat aangeeft bij de gemeente, dan kan het best zijn dat ze dat een aanleiding vinden tot onderzoek.
Dat mogen ze controleren.
Ik vind dat er veel mensen zijn die elkaar aangeven in de buurt jaquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:08 schreef lezzer het volgende:
[..]
Daar heeft de wwb niks mee te maken. Daarom reageerde ik ook op iemand anders, die het over een arbeidsongeschiktheidsverzekering had.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:16 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ik begrijp het allemaal heel goed. Maar WWB heeft niet te maken met of iemand wel in en om het huis bezig kan zijn of niet. Ze kunnen de WWB stoppen of korten als mensen zoals je al zegt frauderen (samenwonen met iemand die inkomen heeft, zwart werk, niet meewerken aan reïntegratie etc).
Ik ben daar per definitie niet meer toe in staat.... ook zonder rugklachten nietquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:11 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, niet iets waarbij hij heel erg zijn rug belast lijkt me.. Wel dan?
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst je tuin omgespit hebt, maar hoe voelde je je daarna?
Heb je ooit flinke rugklachten, echt dat je er niet door kon werken, gehad? Dacht je toen "laat ik eens lekker de tuin om gaan spitten?".
Als ik in de WAO zat en met pijn en moeite een grasmaaier kon bedienen dan zou ik geen grasmat hebben, eigenlijkquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben daar per definitie niet meer toe in staat.... ook zonder rugklachten niet
Maar bepaalde zaken moet je wel kunnen blijven doen zonder dat het gelijk als fraude aangemerkt wordt, en ja, de tuin omspitten is idd een beetje pittig voor iemand met "rugklachten" maar TS wil zijn buren al aangeven omdat ze het gras maaien.... Het gras moet toch gemaaid worden en iemand moet dat doen.
Nee, maar als je die grasmat al hebt, en amper gras kunt maaien (elektrisch scheelt een stukquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als ik in de WAO zat en met pijn en moeite een grasmaaier kon bedienen dan zou ik geen grasmat hebben, eigenlijk
Hij denkt dat ze met WWB frauderen, omdat ze in de tuin kunnen werken. Dat is dus onzin. In de tuin werken met een bijstandsuitkering is geen fraude.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:08 schreef lezzer het volgende:
Als TS vermoed dat de buren met WWB frauderen, en dat aangeeft bij de gemeente, dan kan het best zijn dat ze dat een aanleiding vinden tot onderzoek.
Dat mogen ze controleren.
Bestraten moet je ook niet zelf doen als je in de WAO zit nee, daar moet je gewoon vrienden/familie voor laten komen of een gespecialiseerd bedrijf voor inschakelen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar als je die grasmat al hebt, en amper gras kunt maaien (elektrisch scheelt een stuk) dan is het al helemaal geen optie om de boel "even" te bestraten lijkt me...
Ik zit dan om andere (fysieke) redenen in de WAO, maar ik heb ook weleens fikse rugklachten gehad. Hulp krijg je niet, en het huishouden moet toch door.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:11 schreef lezzer het volgende:
[..]
Nou, niet iets waarbij hij heel erg zijn rug belast lijkt me.. Wel dan?
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst je tuin omgespit hebt, maar hoe voelde je je daarna?
Heb je ooit flinke rugklachten, echt dat je er niet door kon werken, gehad? Dacht je toen "laat ik eens lekker de tuin om gaan spitten?".
Ik weet niet hoe hoog jouw WAO uitkering is, maar ik kan me voorstellen dat er na het betalen van de vaste lasten en het voeren en kleden van de kinderen niet echt meer een bedrag overblijft om de tuin even te laten bestraten....quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bestraten moet je ook niet zelf doen als je in de WAO zit nee, daar moet je gewoon vrienden/familie voor laten komen of een gespecialiseerd bedrijf voor inschakelen.
quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe hoog jouw WAO uitkering is, maar ik kan me voorstellen dat er na het betalen van de vaste lasten en het voeren en kleden van de kinderen niet echt meer een bedrag overblijft om de tuin even te laten bestraten....
Maar dan loop je dus wel het risico dat je bovenstaand verhaal aan de UWV uit te moeten leggenquote:Een elektrische grasmaaier is een stuk prettiger geprijsd
Thuis leven met een handicap is een stuk eenvoudiger dan op een werkplek.quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:49 schreef Maanvis het volgende:
Maar dan loop je dus wel het risico dat je bovenstaand verhaal aan de UWV uit te moeten leggen.
Nee natuurlijk niet, het zou van de zotte zijn als het UWV denkt dat als je 1x het gras langzaam kunt maaien dat je dan een zware baan als grasmaaier kunt hebbenquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Thuis leven met een handicap is een stuk eenvoudiger dan op een werkplek.
Thuis kun je alles op je eigen tempo doen. Het komt op een bepaald moment wel af en heeft geen haast.
Een werkgever verwacht een zekere productie van je. Als je fysiek zwaar werk doet, waardoor je die rugklachten gekregen hebt, is het best mogelijk dat je thuis, op je gemak het gras maait. Dat wil niet zeggen dat je rug weer zover in orde is, dat je dat zware werk bij je werkgever weer kunt doen.
Dat hoor je mij ook niet zeggen hoorquote:Op donderdag 27 mei 2010 10:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij denkt dat ze met WWB frauderen, omdat ze in de tuin kunnen werken. Dat is dus onzin. In de tuin werken met een bijstandsuitkering is geen fraude.
Thuis het gras maaien, in je voortuintje bijvoorbeeld, duurt ongeveer een half uurtje. Hooguit!!quote:Op donderdag 27 mei 2010 10:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, het zou van de zotte zijn als het UWV denkt dat als je 1x het gras langzaam kunt maaien dat je dan een zware baan als grasmaaier kunt hebben.
Maar het zou voor het UWV bijvoorbeeld wel een hint kunnen zijn dat je, als je voorheen niet in staat was om 'ff 1x per uur ergens heen te lopen', dat dit bewijst dat je dat wel kunt. Ligt allemaal aan de reden van afkeur he.
Hij weet nog niet eens of hij in de WAO zit, of dat de buur überhaupt een uitkering heeft...quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:02 schreef Gia het volgende:
Ik vind het wel kortzichtig van mensen om meteen 'moord en brand' te roepen als ze hun buur iets zien doen, terwijl die buur in de WAO zit.
Ik denk dat het heel veel (werkende)mensen steekt om uitkeringsgerechtigden te zien die gewoon lijken te leven, niet omdat ze dan 8 uur per dag zouden kunnen werken, maar misschien wel een paar uur in de week (vrijwilligers)werk zouden kunnen doen. Ze denken vaak in 'als je dat kan, kun je dit ook' en helaas wordt er inderdaad ook misbruik gemaakt van uitkeringen, terwijl anderen gewoon werken en indirect betalen voor dat misbruik.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Thuis het gras maaien, in je voortuintje bijvoorbeeld, duurt ongeveer een half uurtje. Hooguit!!
Dat is nogal wat anders dan 8 uur per dag dat werk doen.
Wie weet kan zo'n man, met die rugklachten, na dat halve uurtje het grasmaaien, wel de hele dag plat.
Maar goed, het gras is gemaaid.
Enneh, als je op een bepaald moment van de dag ergens naartoe kunt lopen, wil dat nog niet zeggen dat iemand dat dan ook op commando op ieder moment van de dag kan.
Maar ligt inderdaad aan de reden van afkeuring.
Ik vind het wel kortzichtig van mensen om meteen 'moord en brand' te roepen als ze hun buur iets zien doen, terwijl die buur in de WAO zit.
Ik denk dat veel WAO-ers hun ziekte zoveel mogelijk proberen te verbergen, zoals bij de meeste mensen die ziek zijn. Ik heb ook een WAO en ik doe me altijd voor als gezond, alsof ik niets mankeer, omdat het gewoon niet leuk is, om het over mijn ziekte te hebben. Daardoor lijkt het alsof ik niets heb vaak. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:08 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel veel (werkende)mensen steekt om uitkeringsgerechtigden te zien die gewoon lijken te leven, niet omdat ze dan 8 uur per dag zouden kunnen werken, maar misschien wel een paar uur in de week (vrijwilligers)werk zouden kunnen doen. Ze denken vaak in 'als je dat kan, kun je dit ook' en helaas wordt er inderdaad ook misbruik gemaakt van uitkeringen, terwijl anderen gewoon werken en indirect betalen voor dat misbruik.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen of allemaal voorbeelden aan te halen waaruit zou kunnen blijken dat de WAO toch terecht is. Ik zei ook 'het gras langzaam maaien' omdat in het voorbeeld het gras extra langzaam gemaaid werd wegens last van pijn etc.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Thuis het gras maaien, in je voortuintje bijvoorbeeld, duurt ongeveer een half uurtje. Hooguit!!
Dat is nogal wat anders dan 8 uur per dag dat werk doen.
Wie weet kan zo'n man, met die rugklachten, na dat halve uurtje het grasmaaien, wel de hele dag plat.
Maar goed, het gras is gemaaid.
Enneh, als je op een bepaald moment van de dag ergens naartoe kunt lopen, wil dat nog niet zeggen dat iemand dat dan ook op commando op ieder moment van de dag kan.
Maar ligt inderdaad aan de reden van afkeuring.
Ze willen volgens de woningbouw in een groter huis wonen, maar zitten krap bij kas.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:34 schreef Alicey het volgende:
Hoe weet TS dat zij een uitkering hebben? Misschien leven ze wel van hun vermogen ofzo..
Aan wie en hoezo?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:13 schreef fokvragen het volgende:
Ik beweer nergens dat ik ze voor Fraude wil beschuldigen. Ik wil alleen melden dat die mensen best kunnen werken..
Tja, normen en waarden zijn nu eenmaal niet bij iedereen hetzelfde. Aangezien je hier zelf hooguit last van hebt door je eigen afgunst, lijkt het mij beter om iets aan die afgunst te doen.quote:al blijf ik het belachelijk vinden dat mensen zo makkelijk op het geld van anderen kunnen leven.
Dat ze daar geen geld voor hebben zegt nog steeds niet dat ze leven van een uitkering.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:53 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Moet ik je gvd nu ook nog verwijzen naar waar het staat wat ik zei?
[..]
Tja, misschien te weinig vermogen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze willen volgens de woningbouw in een groter huis wonen, maar zitten krap bij kas.
Dat weet ie dan wel weer maar niet hoe ze heten en welke uitkering ze ontvangen om welke reden...quote:
Maar misschien weet die kennis bij de woningbouwvereniging dat ook nog wel.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:45 schreef SolidasRock het volgende:
Dat weet ie dan wel weer maar niet hoe ze heten en welke uitkering ze ontvangen om welke reden...
Ja, welbeschouwd zou je die medewerker van de woningstichting, die kennelijk niet weet wat privacy van de cliënten is, ook gelijk in een ruk door moeten verlinken bij zijn/haar baas.... die is ook volstrekt ongeschikt voor zijn werk als hij dat soort dingen gewoon even tegen TS zegt.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:45 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat weet ie dan wel weer maar niet hoe ze heten en welke uitkering ze ontvangen om welke reden...
Dat vind ik iets wat nog veel kwalijker is dan ten onrechte een uitkering opstrijken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, welbeschouwd zou je die medewerker van de woningstichting, die kennelijk niet weet wat privacy van de cliënten is, ook gelijk in een ruk door moeten verlinken bij zijn/haar baas.... die is ook volstrekt ongeschikt voor zijn werk als hij dat soort dingen gewoon even tegen TS zegt.
Het komt vaker voorquote:Op donderdag 27 mei 2010 12:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, welbeschouwd zou je die medewerker van de woningstichting, die kennelijk niet weet wat privacy van de cliënten is, ook gelijk in een ruk door moeten verlinken bij zijn/haar baas.... die is ook volstrekt ongeschikt voor zijn werk als hij dat soort dingen gewoon even tegen TS zegt.
Niet iedereen is ernstig ziek. Mijn moeder heeft fibromyalgie en werkt 2 tot 3 dagen in de week. Meer kan ze niet, en de rest wordt dan ook aangevuld door WAO. Ze heeft altijd gewerkt, met trots. Maar ze kent ook mensen die extra boehoe deden bij de keuringen zodat ze niet 80 maar 100% arbeidsongeschikt verklaard worden. Natuurlijk is het niet aan mensen buiten UWV te oordelen of iemand aan het werk kan of niet, maar ik begrijp wel waar de achterdocht en VVD stemmen vandaan komen: men wil niet opdraaien voor mensen die er gruwelijk misbruik van maken. Als je de hogere inkomens aanpakt, moet je ook de fraude in de uitkeringen aanpakken. Het maakt me nog steeds kwaad als ik iets lees, zie of hoor dat lijkt op zulke fraude. Ik ken zelfs iemand in mijn kring die misbruikt maakt van wajong for crying out loud!quote:Op donderdag 27 mei 2010 12:13 schreef HugoChavez het volgende:
[..]
Ik denk dat veel WAO-ers hun ziekte zoveel mogelijk proberen te verbergen, zoals bij de meeste mensen die ziek zijn. Ik heb ook een WAO en ik doe me altijd voor als gezond, alsof ik niets mankeer, omdat het gewoon niet leuk is, om het over mijn ziekte te hebben. Daardoor lijkt het alsof ik niets heb vaak. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt.
Ik kan een gast die is terminaal, hij heeft kanker, maar bijna niemand weet het. Hij wil geen medelijden. Ik wist het pas toen hij het mij vorige week vertelde, terwijl hij het al meer dan 4 maanden weet.
Ik denk dat de meeste mensen hun ziektebeeld zoveel mogelijk proberen te verbergen, waardoor het idee ontstaat, hij of zij zit in de WAO en heeft eigenlijk niets.
Hij heeft in post # 29 verontwaardigd zitten zijn over het feit dat hij een afwijzing van de vrijstelling gemeentelijke belastingen kreeg, dus dat hij kennelijk teveel verdient om daarvoor in aanmerking te komen is niet alleen een aanname van mij, ook van de gemeente.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:04 schreef lezzer het volgende:
Niet om het één of ander, maar zoals TS aannames doet over zijn buren, doen mensen dat hier net zo ver TS...
Met het rechtmatig benutten van de beschikbare regelingen is niks mis natuurlijk, niet geschoten is altijd mis en óók die regeling betalen we met z'n allen voor.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft in post # 29 verontwaardigd zitten zijn over het feit dat hij een afwijzing van de vrijstelling gemeentelijke belastingen kreeg, dus dat hij kennelijk teveel verdient om daarvoor in aanmerking te komen is niet alleen een aanname van mij, ook van de gemeente.
Overigens snap ik al niet dat je überhaupt vrijstelling probeert te krijgen als je voldoende inkomen hebt.
Klopt, en TS had er kennelijk geen recht op en dat vond hij beklagenwaardig, sterker nog; hij trekt in twijfel of anderen wel recht hebben op wat ze krijgen... beetje triest.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:31 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Met het rechtmatig benutten van de beschikbare regelingen is niks mis natuurlijk, niet geschoten is altijd mis en óók die regeling betalen we met z'n allen voor.
Daarom is dat oordeel ook aan de UWV. Buren kunnen wel moord en brand schreeuwen, en dat is hun goed recht, maar dat doen ze dan tegen het UWV die als het erg genoeg is een controleur op je afstuurtquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:01 schreef barthol het volgende:
Soms zijn er dagen dat ik (als WAO-er) heel hard werk, En soms ook weken dat de omstandigheden maken dat ik heel wat meer uren bezig ben dan een schamele 40 uur. Ben en blijf toch een type die gemakkelijk de handen uit de mouwen steekt als het echt nodig is dat iets gedaan wordt, en er niemand anders is die de mogelijkheid, of de tijd, of zin heeft om het te doen. Iemand moet het dan doen, en als er niemand anders is
die het doet, en ik het wel kan doen, dan ligt het voor de hand dat ik het even doe.
Maar soms dank ik achteraf wel aan wat mensen ervan zouden kunnen denken als ik me weer eens zo hard heb uitgesloofd. Gelukkig heb geen buren die meteen moord en brand roepen als ze me bezig zien. En mensen in mijn omgeving hebben steeds alleen maar respect gehad voor wat ik allemaal doe. Wat dat betreft is er niets aan de hand. Maar het is vervelend dat ik er soms achteraf wakker van lig welke invloed ik kan hebben op de beeldvorming. Ik zou eigenlijk moe maar vooral voldaan moeten zijn. Tevreden omdat is gedaan wat gedaan moest worden.
Het is een vreemde mengelijng van toch rekening houden met de beeldvorming, maar ook verzet om me aan te passen aan een verwachtingspatroon dat mensen evt kunnen hebben naar aanleiding van dat ik ben afgekeurd. Het zou toch de omgekeerde wereld zijn dat ik niets zou mogen kunnen doen omdat ik met het stempeltje WAO ben opgezadeld. Ik doe gewoon wat ik kan doen.
Het ligt er heel erg aan. Iemand die een uitgebeid sociaal leven had, zal met een bijstandsuitkering flink moeten inleveren. Een autist die heel erg op zichzelf is (de goeden niet te na gesproken) heeft een grotere kans om goed rond te kunnen komen van de WWB.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:17 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
Ergste is dat dit niet eens fraude is, ze krijgen gewoon genoeg om lekker lui van te leven en te doen wat ze willen doen. En dan hoor ik de linkse partijen weer huilen dat er zoveel mensen onder de armoedegrens leven
O, een controleur van het UWV is bij mij altijd welkom, zet ik wel een kop koffie voorquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarom is dat oordeel ook aan de UWV. Buren kunnen wel moord en brand schreeuwen, en dat is hun goed recht, maar dat doen ze dan tegen het UWV die als het erg genoeg is een controleur op je afstuurt. En da's ook alleen maar goed dat dat netjes gecontroleerd wordt, nietwaar?
Dankje!quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:40 schreef Kreator het volgende:
Na 50 reacties ben ik gestopt met lezen. Maar toch wilde ik nog even zegegn dat ik het enorm eens ben met Topicstarter en dat ik hoop dat hij ze heeft aangegeven en dat het geen NSB actie is en dat ik wou dat er meer mensen zo waren..
Ja, in jouw geval hoop ik ook echt dat je uiteindelijk gewoon een goeie bevredigende baan vindt ipv dat je in de WAO moet blijven zittenquote:Op donderdag 27 mei 2010 16:01 schreef barthol het volgende:
[..]
O, een controleur van het UWV is bij mij altijd welkom, zet ik wel een kop koffie voor
Ik heb niets te verbergen voor het UWV. En zo'n controleur mag ook gerust zien wat ik allemaal kan en doe.
Voel nog steeds iets van "watch me! " als er evt een suggestie zou komen dat ik iets niet zou kunnen doen.
Dank je, zit er helaas waarschijnlijk niet meer in. Maar er komt wel steeds genoeg werk op me af, Genoeg taken, en af en toe misschien teveel verantwoordelijkheden. Werk nu soms nog harder dan toen ik nog niet was afgekeurd. Maar dat is allemaal werk op vrijwillige basis. Ik moet het niet doen met een gedachte dat het me financieel iets zou opleveren, slechts erop letten dat het me niet juist geld gaat kosten om het te doen, dat ik er niet bij inschiet. Voor mij is de belangrijkste voorwaarde dat het nodig en zinvol is wat ik doe.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja, in jouw geval hoop ik ook echt dat je uiteindelijk gewoon een goeie bevredigende baan vindt ipv dat je in de WAO moet blijven zitten.
Vooral geen geld terug investeren in de maatschappij waar je al zoveel van KRIJGT!quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:52 schreef barthol het volgende:
[..]
Dank je, zit er helaas waarschijnlijk niet meer in. Maar er komt wel steeds genoeg werk op me af, Genoeg taken, en af en toe misschien teveel verantwoordelijkheden. Werk nu soms nog harder dan toen ik nog niet was afgekeurd. Maar dat is allemaal werk op vrijwillige basis. Ik moet het niet doen met een gedachte dat het me financieel iets zou opleveren, slechts erop letten dat het me niet juist geld gaat kosten om het te doen, dat ik er niet bij inschiet. Voor mij is de belangrijkste voorwaarde dat het nodig en zinvol is wat ik doe.
Eentje die denkt dat je een enorme berg geld krijgt als je vanuit het gesubsidieerde werk bent afgekeurdquote:Op donderdag 27 mei 2010 18:14 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Vooral geen geld terug investeren in de maatschappij waar je al zoveel van KRIJGT!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |