abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81762539
Ik ben een hardwerkende student en woon in een tokkiewijk. Nu heb ik 2 buren die familie of bevriend zijn van elkaar. In 1 huis woont een man en een vrouw en in het andere huis een man alleen. De achtertuin hebben ze bij elkaar betrokken. De hele dag zijn ze druk rond het huis met alle beesten die ze hebben en hierbij verrichten ze ook lichamelijk arbeid (grasmaaien, timmeren, verven etc) Dus lichamelijk zijn ze prima instaat om te werken. Toch hebben ze alle 3 of in iedergeval de 2 mannen een uitkering. Ik vind dit zeer egoïstisch omdat dit geld is van de samenleving wat we veel beter kunnen besteden aan mensen die het wel echt nodig hebben. Ze lijken het wel best te vinden, lekker leventje, beetje knuffelen met de honden, niet veel uitgeven en rond komen van een uitkering. Maar imo moeten ze gewoon aan het werk en hun eigen geld verdienen.

Ik wil dit gaan aangeven bij een dienst die hier over gaat maar weet niet waar ik moet zijn. Nu kun je denken: "wat een nsb'er", maar dit is geld van ons allemaal en niet bedoelt voor mensen die gewoon kunnen werken.
pi_81762595
tvp
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:59:25 #3
303898 zegmaarsaap
ja daar ben ik weer!
pi_81762612
Ik ken genoeg mensen die in staat zijn om te werken en gewoon een uitkering krijgen mijn ouders hebben er geen last van ik zou het gewoon negeren en doorgaan met je leven
ja daar ben ik weer!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:00:58 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_81762648
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:58 schreef Cahir het volgende:
tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_81762665
Beginnen de modjes nu ook al met TVP's?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:01:58 #6
303898 zegmaarsaap
ja daar ben ik weer!
pi_81762678
k heb je even gegoogeld en zie dat jij ook al 18jaar werkloos bent?En dan plaats je dit dit heb ik nog nooit gezien
ja daar ben ik weer!
pi_81762683
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:01 schreef fokvragen het volgende:
in dit geval wel
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_81762727
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:59 schreef zegmaarsaap het volgende:
Ik ken genoeg mensen die in staat zijn om te werken en gewoon een uitkering krijgen mijn ouders hebben er geen last van ik zou het gewoon negeren en doorgaan met je leven
Erger is gewoon nog dat mensen met een uitkering, 1 keer per jaar vakantiegeld krijgen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_81762762
Trolltopic.
pi_81762789
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:01 schreef zegmaarsaap het volgende:
k heb je even gegoogeld en zie dat jij ook al 18jaar werkloos bent?En dan plaats je dit dit heb ik nog nooit gezien
Ik 18 jaar werkloos? Hoe bedoel je? Ik heb sinds mijn 15e nog nooit langer dan 3 maanden zonder werk gezeten.
pi_81762806
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:03 schreef Chinless het volgende:

[..]

Erger is gewoon nog dat mensen met een uitkering, 1 keer per jaar vakantiegeld krijgen.
Dat is ook echt veel. Daar kun je makkelijk van naar Spanje twee weken. Het is een schande.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:07:09 #12
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_81762811
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:03 schreef Chinless het volgende:

[..]

Maar die andere 12 keer is toch ook vakantiegeld?
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_81762816
Mocht je echt serieus iets door willen geven kan dat hier
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_81762838
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:07 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Maar die andere 12 keer is toch ook vakantiegeld?
Daarom is het ook zo oneerlijk natuurlijk. Ik krijg geen vakantiegeld over mijn vakantiegeld. Ik wil ook wel vakantiegeld over mijn vakantiegeld over mijn vakantiegeld. Dan kan ik misschien dit jaar toch nog naar Barbados.
pi_81762852
Dit ga ik even volgen
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:08:58 #16
303898 zegmaarsaap
ja daar ben ik weer!
pi_81762854
Wat bereik je ermee als je je buren veraard ga je dan meer verdienen gaat de belasting dan omlaag
ja daar ben ik weer!
pi_81762873
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:08 schreef zegmaarsaap het volgende:
Wat bereik je ermee als je je buren veraard ga je dan meer verdienen gaat de belasting dan omlaag
Ja, als iedereen elkaar verraadt, dan uiteindelijk wel

En dan kunnen we met zijn allen naar Barbados!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:12:50 #18
303898 zegmaarsaap
ja daar ben ik weer!
pi_81762960
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:09 schreef djenneke het volgende:

[..]

ja daar ben ik weer!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:14:14 #19
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_81762995
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:09 schreef djenneke het volgende:

[..]

Kan ik dat ticket naar Barbados nog omzetten naar een wintersportreisje?
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_81763291
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:14 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Kan ik dat ticket naar Barbados nog omzetten naar een wintersportreisje?
Jij wel!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:32:21 #21
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_81763517
quote:
tvp
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_81763720
Lekker laf online en anoniem verraden, wees dan ook zoon held om er gewoon aan te bellen en te vragen waarom ze niet gewoon werken.
Ik zwaai naar dieren.
pi_81764014
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:06 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat is ook echt veel. Daar kun je makkelijk van naar Spanje twee weken. Het is een schande.
Het is niet zo dat die mensen werken voor hun vakantie he. Dat hebben ze tenslotte al 52 weken per jaar.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_81764050
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:39 schreef Geerd het volgende:
Lekker laf online en anoniem verraden, wees dan ook zoon held om er gewoon aan te bellen en te vragen waarom ze niet gewoon werken.
Ik zou best met ze de dialoog aan willen gaan, maar waarom zou ik dat doen als ik nu al weet dat ze niet tot rede vatbaar zijn (eigen ervaring).
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:53:26 #25
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_81764121
Tvp.Ben benieuwd.
Even met de hakken klakken voordat je belt
Haters everywhere but I don't really care.
pi_81764146
Ik heb ook zo'n buurman. Een gezonde en gespierde Antilliaan die volgens mij nog nooit gewerkt heeft en alleen maar thuis naar zijn gangsta rap en arrenbie zit te luisteren. En gamen, dat doet ie de rest van de dag. Het is jammer dat er geen katoenplantages zijn hier en galeislaven zijn er helaas ook niet meer nodig. Voor dat soort mensen zou dat in ere hersteld mogen worden. Of laat ze verplicht werken op de strontkar van de plantsoenendienst ofzo. Een baan op zijn niveau.

Ik vind het laag om nsb'er te spelen en hem aan te geven bij het UWV maar het is wel een vieze nutteloze parasiet die alleen maar overlast genereert, niks bijdraagt, en nog zijn hand durft op te houden ook. In landen waar ze niet zo soft zijn als hier zou zo iemand gewoon doodgaan. En daar kan de samenleving alleen maar beter van worden. Door het softe uitkeringsbeleid hier lopen we gewoon miljoenen jaren evolutie door de plee te spoelen.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:00:26 #27
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_81764320
Hoe weet je dat het niet gewoon rijke stinkerds zijn die leven van de rente?
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:03:24 #28
123170 alors
zlata1234
pi_81764388
Het is misschien nsb om het aan te geven, maar de frustratie is wel begrijpelijk.
know'm sayin?
word? word.
pi_81764562
Ik heb de laarzen al aan...

Argh ik moet hun naam enzo weten....dat weet ik echt niet.
pi_81764630
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:00 schreef Lente_ninja het volgende:
Hoe weet je dat het niet gewoon rijke stinkerds zijn die leven van de rente?
Dat weet ik omdat ik contacten heb met iemand van de woningbouw corporatie. Ik weet ook dat ze liever ruimer wonen met meer ruimte voor hun dieren maar hier het geld niet voor hebben, neee duhhh ga werken luilak!

Oja, kreeg ik afgelopen week ook nog een brief dat ik geen recht heb op kwijtschelding voor de gemeentelijkeheffingen en waterschapslasten omdat ik teveel verdien. Prima, dat betaal ik gewoon maar die mensen krijgen wel kwijtschelding...terwijl ze lekker op hun luie reet tot 3uur nachts voor de tv zitten, want ja: morgen weer lekker uitslapen!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:24:37 #31
303898 zegmaarsaap
ja daar ben ik weer!
pi_81764946
Je bent gewoon een kut mens als je ze veraard onthoud dat goed
ja daar ben ik weer!
pi_81764980
Ik zwaai naar dieren.
pi_81765355
Tvp, heb jaren in zo'n wijk gewoond en ben vertrokken. Ik kon het niet meer aan zien.
Maar ga er vanuit dat wel enorm veel "Nederlanders" zo bezig zijn.
pi_81765411
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:12 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Dat weet ik omdat ik contacten heb met iemand van de woningbouw corporatie. Ik weet ook dat ze liever ruimer wonen met meer ruimte voor hun dieren maar hier het geld niet voor hebben, neee duhhh ga werken luilak!

Oja, kreeg ik afgelopen week ook nog een brief dat ik geen recht heb op kwijtschelding voor de gemeentelijkeheffingen en waterschapslasten omdat ik teveel verdien. Prima, dat betaal ik gewoon maar die mensen krijgen wel kwijtschelding...terwijl ze lekker op hun luie reet tot 3uur nachts voor de tv zitten, want ja: morgen weer lekker uitslapen!
Volgens mij heb je last van het Calimero complex.
"Zij wel ... en ik niet, Ik moet.... en zij mogen "lekker"..... En dat is niet eeeeerliuk"

!
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_81765442
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:50 schreef Chinless het volgende:

[..]

Het is niet zo dat die mensen werken voor hun vakantie he. Dat hebben ze tenslotte al 52 weken per jaar.
Of de uitkeringsinstantie de bedragen nu reserveert voor vakantiegeld, of gewoon maandelijks uitbetaalt met de maandelijkse uitkering, maakt natuurlijk geen enkele ruk uit. Zeg dan gewoon dat je de hoogte van uitkeringen absurd vindt o.i.d. Dan heb je nog een punt.
pi_81765495
Ts wil eigen volk verraden
Ook in moeilijke tijden.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:49:32 #37
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_81765596
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:39 schreef Geerd het volgende:
Met dit formulier kan je gewoon iedereen aangeven die je niet aardig vindt. Anoniem.
Ook al hebben ze niets gedaan, je schrikt je toch rot als 's ochtends om 5 uur een team van het UWV-controle op je stoep staat voor een onderzoek.

Dit gaat geheid misbruik opleveren.
Ik ken ook een gast die ik verschrikkelijk haat, ik moest echt even moeite doen, het gevoel te onderdrukken om lekker anoniem vanaf mijn pc aangifte te doen voor iets dat niet waar is (anoniem, dus valse aangifte kan niet strafbaar gesteld worden, niemand weet wie je bent).

Maar toen dacht ik toch weer: kijk die gast is een lul, maar ik ben geen NSB-er. Dus toch maar geen anonieme aangifte.

Hopelijk kunnen anderen de verleiding ook weerstaan anoniem valse aangifte te doen.

Anders moet het UWV-team toch veel keer 's ochtends vroeg voor niets uitrukken.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
  zaterdag 22 mei 2010 @ 18:21:43 #38
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_81766449
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:46 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ts wil eigen volk verraden
Beter dan je voor je eigen volk schamen.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_81767225
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:42 schreef barthol het volgende:

[..]

"Zij wel ... en ik niet, Ik moet.... en zij mogen "lekker"..... En dat is niet eeeeerliuk"

!
Wanneer je verder had gelezen dan alleen de topictitel was je hopelijk tot de conclusie gekomen dat het mij niet gaat om het feit dat zij meer vrije tijd hebben dan ik, maar om het feit dat zij onterecht gebruik maken van gemeenschapsgeld wat een andere bestemming dient te hebben. Geld wat dus van jou en mij is en veel beter gebruikt kan worden om gaten te dichten.

Daarnaast ben ik heel blij dat ik wel werk heb en bezig ben diploma's te halen zodat ik later niet afhankelijk ben van deze instanties.
pi_81767390
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:48 schreef fokvragen het volgende:
Wanneer je verder had gelezen dan alleen de topictitel was je hopelijk tot de conclusie gekomen dat het mij niet gaat om het feit dat zij meer vrije tijd hebben dan ik, maar om het feit dat zij onterecht gebruik maken van gemeenschapsgeld wat een andere bestemming dient te hebben.
Dat zou vreemd zijn wat dat "feit" onderbouw je helemaal niet.
pi_81767562
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:09 schreef fokvragen het volgende:
Ik heb de laarzen al aan...

Argh ik moet hun naam enzo weten....dat weet ik echt niet.
Gewoon aanbellen en om een ausweis vragen, daar staan hun namen ook wel op.
pi_81767796
Hoe is het nou mogelijk dat zulke personen gewoon hun uitkering krijgen?
pi_81767847
Omdat dat kan in neerland
Ik zwaai naar dieren.
pi_81767976
Misschien zijn ze heel dom? En is er geen werk te vinden voor zulke domme mensen?

Of misschien heeft ie een nekhernia gehad en is daarvan hersteld maar wel afgekeurd en kan hij alleen nog maar kleine klusjes om en rond het huis doen?

Misschien heeft ie Tourettes en wil niemand hem aannemen omdat ie steeds zijn baas verrot scheld?

Mogelijkheden genoeg!
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:13:58 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81767984
TS weet niet eens wat voor uitkering zijn buren hebben, en of ze frauderen om die uitkering te krijgen, maar wil ongehinderd door enige kennis van zaken zijn buren wel aangeven wegens fraude??

Als je dan half het lef hebt wat je hier doet voorkomen dan doe je dat tenminste niet anoniem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_81768060
Ik zie het " Problemen met de buren" topic binnenkort wel verschijnen.
pi_81768500
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:16 schreef sig000 het volgende:
Ik zie het " Problemen met de buren" topic binnenkort wel verschijnen.
Of het "staat er hier smorgensvroeg ineens die gare UWV op de stoep" topic
pi_81768521
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:54 schreef joepvd het volgende:

[..]

Dat zou vreemd zijn wat dat "feit" onderbouw je helemaal niet.
quote:
Ik vind dit zeer egoïstisch omdat dit geld is van de samenleving wat we veel beter kunnen besteden aan mensen die het wel echt nodig hebben.
Wat is hier niet duidelijk genoeg aan?
pi_81768762
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 18:48 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Wanneer je verder had gelezen dan alleen de topictitel was je hopelijk tot de conclusie gekomen dat het mij niet gaat om het feit dat zij meer vrije tijd hebben dan ik, maar om het feit dat zij onterecht gebruik maken van gemeenschapsgeld wat een andere bestemming dient te hebben. Geld wat dus van jou en mij is en veel beter gebruikt kan worden om gaten te dichten.
Zie waar ik op reageerde
(ik quote het nog maar even)
quote:
Dit is dus super Calimero geklaag. Echt een klassiek voorbeeld ervan.
quote:
Daarnaast ben ik heel blij dat ik wel werk heb en bezig ben diploma's te halen zodat ik later niet afhankelijk ben van deze instanties.
Zorg dat je dat blijft beseffen, want geloof me, uitkeringsafhankelijkheid zuigt behoorlijk.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_81768779
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:32 schreef fokvragen het volgende:

[..]

[..]

quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:56 schreef fokvragen het volgende:

De hele dag zijn ze druk rond het huis met alle beesten die ze hebben en hierbij verrichten ze ook lichamelijk arbeid (grasmaaien, timmeren, verven etc) Dus lichamelijk zijn ze prima instaat om te werken. Toch hebben ze alle 3 of in iedergeval de 2 mannen een uitkering.
En wat voor uitkering genieten de heren? Een uitkering wegens arbeidsongeschiktheid? Dan zou je een punt kunnen hebben met je melding. Een bijstandsuitkering? Een voorwaarde voor bijstandsuitkering is dat je geschikt bent voor arbeid.

Wát wou je nou eigenlijk melden? Aan de uitkeringsinstantie dat je twee van hun clienten kent? Zij kennen ze ook. Sterker nog, zij kennen wél hun namen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_81768981
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:38 schreef barthol het volgende:

[..]

Zie waar ik op reageerde
(ik quote het nog maar even)
[..]

Dit is dus super Calimero geklaag. Echt een klassiek voorbeeld ervan.
[..]

Zorg dat je dat blijft beseffen, want geloof me, uitkeringsafhankelijkheid zuigt behoorlijk.
Klopt dat die opmerking over de gemeentelijkheffingen kan overkomen als Calimero geklaag. Maar het gaat mij er om dat zij kwijtschelding krijgen van gemeenschappelijk geld dus ook jou en mijn geld, terwijl we dat hadden bespaard als ze gewoon hadden gewerkt ipv de hele dag een beetje luieren.

Dus het gaat mij niet om het feit dat ze meer vrij zijn dan ik maar dat ze onterecht gebruik maken van geld van de samenleving.
pi_81769079
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:44 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Klopt dat die opmerking over de gemeentelijkheffingen kan overkomen als Calimero geklaag. Maar het gaat mij er om dat zij kwijtschelding krijgen van gemeenschappelijk geld dus ook jou en mijn geld, terwijl we dat hadden bespaard als ze gewoon hadden gewerkt ipv de hele dag een beetje luieren.

Dus het gaat mij niet om het feit dat ze meer vrij zijn dan ik maar dat ze onterecht gebruik maken van geld van de samenleving.
Waaruit bestaat die 'onterechtheid' dan? Ze zijn toch werkloos? Als ze een bijstandsuitkering hadden terwijl je ziet dat ze wél betaalde arbeid verrichten, dan zouden ze onterecht een uitkering hebben.

Als ze een werkloosheidsuitkering hebben en ze zijn werkloos - wat is er dan onterecht? Dat ze wel kunnen werken is een onzinargument: dat is een voorwaarde om die uitkering te kunnen krijgen.

Als je argument is dat ze wel zouden kunnen werken en daarom geen uitkering zouden moeten krijgen doen zij niks fout maar deugen de regels niet. En dan moet jij geen energie steken in hun, maar in die regels.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:52:28 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81769231
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:44 schreef fokvragen het volgende:
En onwetend wat voor uitkering ze hebben weet je kennelijk wel dat ze onterecht gebruik maken van een uitkering??

Man, ga medicijnen studeren en meld je na de basisstudie gelijk bij het UWV om als keuringsarts aan het werk te gaan, daar zitten ook van die types die te beroerd zijn om verder te studeren, maar als basisarts wel graag doen alsof ze het beter weten dan degenen die wel doorgeleerd hebben.

Natuurlijk kan het zijn dat ze de boel bedonderen, maar met de huidige regelgeving omtrent uitkeringen is de kans groter dat jij denkt dat ze ten onrechte een uitkering hebben dan dat ze dat werkelijk hebben.

En dan wegens "fraude" aanmelden nota bene
Volgens mij zie je geen van je buurmannen 's morgens in een VW-bus stappen om ergens te gaan klussen? Sterker nog: als je dat wel zou doen dan zou je er vanuitgaan dat je buurman hard werkte, en dus geen uitkering zou hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:02:34 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81769613
fokvragen, wat voor uitkering hebben ze? Een WAO, WW, Bijstand of WIA uitkering?
Dat werd me namelijk uit je verhaal niet duidelijk
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81769795
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:32 schreef fokvragen het volgende:
quote:
Ik vind dit zeer egoïstisch omdat dit geld is van de samenleving wat we veel beter kunnen besteden aan mensen die het wel echt nodig hebben.
Dat is een mening.
quote:
maar om het feit dat zij onterecht gebruik maken van gemeenschapsgeld wat een andere bestemming dient te hebben.
Jouw "feit" is een slechts een bewering, en die onderbouw je nergens. Het verwijt "Wanneer je verder had gelezen dan alleen de topictitel" is dus volledig misplaatst.
pi_81769983
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

En onwetend wat voor uitkering ze hebben weet je kennelijk wel dat ze onterecht gebruik maken van een uitkering??

Man, ga medicijnen studeren en meld je na de basisstudie gelijk bij het UWV om als keuringsarts aan het werk te gaan, daar zitten ook van die types die te beroerd zijn om verder te studeren, maar als basisarts wel graag doen alsof ze het beter weten dan degenen die wel doorgeleerd hebben.

Natuurlijk kan het zijn dat ze de boel bedonderen, maar met de huidige regelgeving omtrent uitkeringen is de kans groter dat jij denkt dat ze ten onrechte een uitkering hebben dan dat ze dat werkelijk hebben.

En dan wegens "fraude" aanmelden nota bene
Volgens mij zie je geen van je buurmannen 's morgens in een VW-bus stappen om ergens te gaan klussen? Sterker nog: als je dat wel zou doen dan zou je er vanuitgaan dat je buurman hard werkte, en dus geen uitkering zou hebben.
Ik beweer nergens dat ik ze voor Fraude wil beschuldigen. Ik wil alleen melden dat die mensen best kunnen werken.. Maar jullie hebben gelijk dat ik niet weet wat voor uitkering ze hebben en als ze een werkloosheidsuitkering hebben dan doen ze niets fout, al blijf ik het belachelijk vinden dat mensen zo makkelijk op het geld van anderen kunnen leven.

Ik zal niemand gaan aangeven maar bij de komende verkiezingen ga ik wel goed kijken welke partijen hier nog meer zo over denken en daar voor een deel mijn stemkeuze op baseren.
pi_81770051
quote:
Ik ben een hardwerkende student en woon in een tokkiewijk. Nu heb ik 2 buren die familie of bevriend zijn van elkaar. In 1 huis woont een man en een vrouw en in het andere huis een man alleen. De achtertuin hebben ze bij elkaar betrokken. De hele dag zijn ze druk rond het huis met alle beesten die ze hebben en hierbij verrichten ze ook lichamelijk arbeid (grasmaaien, timmeren, verven etc) Dus lichamelijk zijn ze prima instaat om te werken. Toch hebben ze alle 3 of in iedergeval de 2 mannen een uitkering. Ik vind dit zeer egoïstisch omdat dit geld is van de samenleving wat we veel beter kunnen besteden aan mensen die het wel echt nodig hebben. Ze lijken het wel best te vinden, lekker leventje, beetje knuffelen met de honden, niet veel uitgeven en rond komen van een uitkering. Maar imo moeten ze gewoon aan het werk en hun eigen geld verdienen.

Ik wil dit gaan aangeven bij een dienst die hier over gaat maar weet niet waar ik moet zijn. Nu kun je denken: "wat een nsb'er", maar dit is geld van ons allemaal en niet bedoelt voor mensen die gewoon kunnen werken.
Voordat ik de rest van de reply's lees wil ik gelijk dit zeggen:

Mede huisgenoot in een appartement (vrouw rond de 35+ Marokkaanse afkomst gemeente Utrecht) werkte niet, kreeg wel een uitkering en lekker vaak feesten.
Ze zei zelf tegen mij dat het erg makkelijk is om een uitkering te krijgen.
Lekker paar maanden werken, dan vaak ziek melden en je werk niet goed doen zodat ze je ontslaan.
Dan als excuus vertellen bij de UVW dat het vinden van een baan erg moeilijk is ivm crisis en de UVW knikken gewoon ja van we begrijpen het wel
-webicon is verwijderd omdat het problemen veroorzaakt in oudere layouts -
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:16:05 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81770068
fokvragen, je weet dus niet eens OF ze een uitkering hebben? Misschien hebben ze de loterij wel gewonnen en rentenieren ze nu?
SUKKEL
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_81770321
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:16 schreef Maanvis het volgende:
fokvragen, je weet dus niet eens OF ze een uitkering hebben? Misschien hebben ze de loterij wel gewonnen en rentenieren ze nu?
SUKKEL
Als je het topic had doorgelezen, had je gelezen dat ik weet dat geen loterij hebben gewonnen of grote erfenis hebben gekregen en niet veel geld hebben.

Pino
pi_81770391
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:22 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Als je het topic had doorgelezen, had je gelezen dat ik weet dat geen loterij hebben gewonnen of grote erfenis hebben gekregen en niet veel geld hebben.

Pino
Geef ze gewoon aan dan heb je weer een gerust geweten.
pi_81770484
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:13 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Ik beweer nergens dat ik ze voor Fraude wil beschuldigen. Ik wil alleen melden dat die mensen best kunnen werken.. Maar jullie hebben gelijk dat ik niet weet wat voor uitkering ze hebben en als ze een werkloosheidsuitkering hebben dan doen ze niets fout, al blijf ik het belachelijk vinden dat mensen zo makkelijk op het geld van anderen kunnen leven.

Ik zal niemand gaan aangeven maar bij de komende verkiezingen ga ik wel goed kijken welke partijen hier nog meer zo over denken en daar voor een deel mijn stemkeuze op baseren.
Dat laatste lijkt me zinnig. Daarnaast zou je een keer een praatje met je benedenburen kunnen aanknopen. Misschien hebben ze wel een interessant verhaal over hun omstandigheden.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:32:47 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81770611
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:22 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Pino
Dus je hebt hun bankrekeningen gezien en je hebt de gegevens van de loterijwinnaars bij jou in de buurt?
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:39:09 #63
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_81770849
Dit topic vraagt om een lemming.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zaterdag 22 mei 2010 @ 20:40:00 #64
299907 Lespaulspelert
Speelt Les Paul
pi_81770883
EIN TVP
pi_81771368
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus je hebt hun bankrekeningen gezien en je hebt de gegevens van de loterijwinnaars bij jou in de buurt?
Moet ik je gvd nu ook nog verwijzen naar waar het staat wat ik zei?
quote:
pi_81775137
TS wilt gewoon hebben dat zijn vermeende werkloze buren te veel thuis zitten meer afwezig moeten zijn. Ik ben ook vrijwel de heledag thuis (op Fok) en niemand die last van mij heeft of plannen maakt om mij aan te geven bij het UWV (voor alle duidelijkheid ik heb een volledige WAO uitkering)

All dat off topic geblaat hier dat iemand geen recht op een uitkering zou hebben is niet aan een fokker om te beoordelen, maar aan de uitkerende instantie's. !
  zaterdag 22 mei 2010 @ 23:06:42 #67
129071 Thaan
Nee mijn kind, ik ben je opa
pi_81775584
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 22:54 schreef Fusionfreak het volgende:
TS wilt gewoon hebben dat zijn vermeende werkloze buren te veel thuis zitten meer afwezig moeten zijn. Ik ben ook vrijwel de heledag thuis (op Fok) en niemand die last van mij heeft of plannen maakt om mij aan te geven bij het UWV (voor alle duidelijkheid ik heb een volledige WAO uitkering)

All dat off topic geblaat hier dat iemand geen recht op een uitkering zou hebben is niet aan een fokker om te beoordelen, maar aan de uitkerende instantie's. !
En van wie krijgen die uitkerende instanties hun geld? Van den werkende mensch. Als den werkende mensch vervolgens ziet dat er misbruik wordt gemaakt van dat geld, is het niet meer dan normaal om dat te rapporteren zodat er nogmaals degelijk wordt nagekeken of er inderdaad recht is op dat geld.
pi_81775667
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:06 schreef Thaan het volgende:

[..]

En van wie krijgen die uitkerende instanties hun geld? Van den werkende mensch. Als den werkende mensch vervolgens ziet dat er misbruik wordt gemaakt van dat geld, is het niet meer dan normaal om dat te rapporteren zodat er nogmaals degelijk wordt nagekeken of er inderdaad recht is op dat geld.
Ja en dat liefst elke maand zodat er een paar ambtenaren ook weer wat te doen hebben.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 23:15:01 #69
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81775878
Ts stamt af van NSB'ers en is jaloers op zijn tokkie buren
Snollebolt
pi_81775907
In Nederland moet je gewoon 20 tot 32 uur werken voor een bijstandsuitkering. Aardige kans dat ze een andere uitkering hebben, of een vermogen hebben geërfd. In het buitenland zal er meer uitkeringsfraude zijn, valt hier wel mee door de Work First plichten.
pi_81775974
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:15 schreef sempron2400 het volgende:
In Nederland moet je gewoon 20 tot 32 uur werken voor een bijstandsuitkering. Aardige kans dat ze een andere uitkering hebben, of een vermogen hebben geërfd. In het buitenland zal er meer uitkeringsfraude zijn, valt hier wel mee door de Work First plichten.
Als je elke dag een krat bier naar binnen werkt hoeft dat niet.
pi_81776451
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:06 schreef Thaan het volgende:

[..]

Tenminste 1 die het snapt.
pi_81776529
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:32 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Tenminste 1 die het snapt.
Gelijk bellen of mailen.
pi_81777061
TS,

ik zou ze gewoon aangeven..

Heb ik ook gedaan bij een tante van me (waar ik geen band mee had oid, dus boeide me niks) die genoot ook al haar hele leven een bijstandsuitkering terwijl ze best kon werken. Toen anoniem UWV gecontacteerd i.v.m. mogelijke fraude en het schijnt dat ze nu part-time in een kringloopwinkel werkt.

dan maar een NSB'er, fraudeurs brengen de maatschappij alleen maar schade toe, een goed burger steekt daar een stokje voor in mijn optiek.
pi_81777074
quote:

meteen aangeven. je opa zou trots zijn!
pi_81777111
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:53 schreef Leonidas82 het volgende:
TS,

Heb ik ook gedaan bij een tante van me (waar ik geen band mee had oid, dus boeide me niks) die genoot ook al haar hele leven een bijstandsuitkering terwijl ze best kon werken. Toen anoniem UWV gecontacteerd i.v.m. mogelijke fraude en het schijnt dat ze nu part-time in een kringloopwinkel werkt.

dan maar een NSB'er, fraudeurs brengen de maatschappij alleen maar schade toe, een goed burger steekt daar een stokje voor in mijn optiek.
pi_81777141
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:54 schreef sig000 het volgende:

[..]

wie is nou de grootste nsber, degeen die andermans geld ten onrechte opstrijkt, of degeen die er wat van zegt
pi_81777257
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

wie is nou de grootste nsber, degeen die andermans geld ten onrechte opstrijkt, of degeen die er wat van zegt

Het zal me aan mijn reet roesten.
pi_81777422
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:01 schreef fokvragen het volgende:
Laat ik ook meedoen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_81777463
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:03 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Laat ik ook meedoen
het woord tvp moet in je zin terugkomen
  zondag 23 mei 2010 @ 00:04:39 #81
228332 rock3tcat
Señor Binario
pi_81777479

Ik zou ze alleen aangeven als het allochtonen zijn.
0011 0000 1001 0000 0111 0000 1010 1000 0001 1000 ^_^
0001 0000 1000 0000 0111 0000 1110 0000
1010 1000 1101 0000 1100 1000 1111 0000
1100 0000 1101 0000 0010 1000 ! :)
pi_81777623
TS denkt mee met het komende kabinet

als student geen stufi meer, als luie uitkeringsstrekker geen uitkering meer
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_81777651
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:08 schreef Cerbie het volgende:
TS denkt mee met het komende kabinet

als student geen stufi meer, als luie uitkeringsstrekker geen uitkering meer
ik denk dat bos de meest luie uitkeringstrekker atm is...
pi_81777755
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het woord tvp moet in je zin terugkomen
Welneent verkapt is er ook 1
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 23 mei 2010 @ 00:22:55 #85
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_81778171
quote:

[..]

..dus is de regering een nsb'er?
Snollebolt
pi_81778238
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:22 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Uiteraard.
pi_81778239
zou ze denk ik ook aangeven om eerlijk te zijn maar pas nadat ik echt alle info weet. Dus gewoon is op ze af stappen en vragen wat ze hebben
pi_81778272
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:22 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

het eu grondwet referendum en hoe de overheid daarmee omging zou je als volksverraad kunnen omschrijven denk ik. om maar een item te noemen.
pi_81779366
quote:
Op zondag 23 mei 2010 00:24 schreef Evertjan het volgende:
zou ze denk ik ook aangeven om eerlijk te zijn maar pas nadat ik echt alle info weet. Dus gewoon is op ze af stappen en vragen wat ze hebben
Dat zou bij mij niet werken Evertjan,
Ik zou je verwijzen naar degenen die me hebben afgekeurd,
Die schijnen het allemaal veel beter te weten dan ik.
pi_81780071
En wat de werkeloze boeren betreft.
De koeien moet'n gemolk'n word'n, maakt niet uut wat er is, maar de koeien moet'n gemolk'n word'n.
En de kipp'n moet'n ook te vret'n krijg'n.
pi_81780155
quote:
Op zondag 23 mei 2010 01:31 schreef barthol het volgende:
En wat de werkeloze boeren betreft.
De koeien moet'n gemolk'n word'n, maakt niet uut wat er is, maar de koeien moet'n gemolk'n word'n.
En de kipp'n moet'n ook te vret'n krijg'n.
Dan kun je werken.
pi_81780246
TS vergeet dat deze mensen last hebben van chronische burnout, timmeren, werken in de tuin en spelen met huisdieren is een therapeutische bezigheid voor hen.
pi_81780342
quote:
Op zondag 23 mei 2010 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
TS vergeet dat deze mensen last hebben van chronische burnout, timmeren, werken in de tuin en spelen met huisdieren is een therapeutische bezigheid voor hen.
Daardoor zijn ze van de straat.
  Eindredactie Games zondag 23 mei 2010 @ 01:43:25 #94
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_81780350
quote:
tvp
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 23 mei 2010 @ 01:47:10 #95
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_81780425
quote:
Op zondag 23 mei 2010 01:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Burnout... Tsss. Zo'n ingebeelde ziekte die niet te bewijzen valt.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_81780468
quote:
Op zondag 23 mei 2010 01:34 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dan kun je werken.
Dan kan ik werken, maar vertel dat maar aan mijn arbeidsdeskundige, want die kijkt slechts of ik kan verdienen.
pi_81780536
quote:
Op zondag 23 mei 2010 01:50 schreef barthol het volgende:

[..]

Dan kan ik werken, maar vertel dat maar aan mijn arbeidsdeskundige, want die kijkt slechts of ik kan verdienen.
Zo een deskundige gaat echt wel een mooi plekje voor je vinden om enveloppen te vouwen.
pi_81780548
Loempias kan ook.
pi_81780895
quote:
Op zondag 23 mei 2010 01:53 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zo een deskundige gaat echt wel een mooi plekje voor je vinden om enveloppen te vouwen.
Echt niet in mijn geval. Ik heb het toch behoorlijk uitgedaagd in die tijd dat ik ben afgekeurd.
En het is alweer een tijdje geleden dat er tegen me gezegd werd dat ik moest stoppen met mezelf steeds te bewijzen en dat ik mijn afkeuring eens moest leren te accepteren. Dat was overigens niet mijn AD die dat zij maar iemand van een reintegratie bureau. En ook daarna ben ik nog eens teruggefloten van mijn weer aan het werk initiatieven en is me goed ingewreven dat reintegratie niet meer de bedoeling was.
AD was trouwens heel aardig, zei dat ik echt wel wat mocht doen, en dat ik echt niet álles hoefde op te geven, maar dat ik met sommige dingen wel wat moest oppassen.
pi_81780911
quote:
Op zondag 23 mei 2010 02:15 schreef barthol het volgende:

[..]

Echt niet in mijn geval. Ik heb het toch behoorlijk uitgedaagd in die tijd dat ik ben afgekeurd.
En het is alweer een tijdje geleden dat er tegen me gezegd werd dat ik moest stoppen met mezelf steeds te bewijzen en dat ik mijn afkeuring eens moest leren te accepteren. Dat was overigens niet mijn AD die dat zij maar iemand van een reintegratie bureau. En ook daarna ben ik nog eens teruggefloten van mijn weer aan het werk initiatieven en is me goed ingewreven dat reintegratie niet meer de bedoeling was.
AD was trouwens heel aardig, zei dat ik echt wel wat mocht doen, en dat ik echt niet álles hoefde op te geven, maar dat ik met sommige dingen wel wat moest oppassen.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
pi_81780918
quote:
als ze een werkloosheidsuitkering hebben dan doen ze niets fout, al blijf ik het belachelijk vinden dat mensen zo makkelijk op het geld van anderen kunnen leven.
Als ze een werkeloosheidsuitkering hebben dan hebben ze daar premies voor afgedragen. Maar dat zul jij het beste weten, schat ik zo in.
pi_81781162
quote:
Op zondag 23 mei 2010 02:17 schreef sig000 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
Ja, maar het voelt wel raar om anders behandeld te worden, maar misschien reageer ik ook wat anders dan het gros.
pi_81782253
Natuurlijk is het eigenlijk wel van belang om te weten wat voor uitkering je buren hebben.
Maar, stel je denkt dat het een bijstandsuitkering is, dan kun je dat melden bij je gemeente. Even op hun website kijken voor de mogelijkheden.

Overigens, er zijn ook heel veel mensen die vóór de work first trajecten al een uitkering hadden. Mensen die al 20 jaar een uitkering hebben. Daar zitten er toch ook best wel tussen die frauderen hoor (bewust of onbewust). Dus, die opmerking dat je tegenwoordig moet werken voor een uitkering is niet helemaal waar.
Jongeren ja, daar wordt heel erg op gelet dat voorkomen wordt dat zij van die mensen met een uitkering voor het leven worden.
pi_81782310
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 23:53 schreef Leonidas82 het volgende:
TS,

Als ik TS was zou ik toch eerst even wat meer dingen te weten komen. Hij weet hun namen niet eens.

Inderdaad eerst eens achterkomen wat voor uitkeringen ze hebben. M'n stiefvader is sinds januari ook werkzoekende en heeft een uitkering. Zou wat zijn als die ook al niet meer in de tuin mag klussen en z'n kat knuffelen.
pi_81782314
quote:
Op zondag 23 mei 2010 08:24 schreef lezzer het volgende:
Natuurlijk is het eigenlijk wel van belang om te weten wat voor uitkering je buren hebben.
Maar, stel je denkt dat het een bijstandsuitkering is, dan kun je dat melden bij je gemeente. Even op hun website kijken voor de mogelijkheden.

Overigens, er zijn ook heel veel mensen die vóór de work first trajecten al een uitkering hadden. Mensen die al 20 jaar een uitkering hebben. Daar zitten er toch ook best wel tussen die frauderen hoor (bewust of onbewust). Dus, die opmerking dat je tegenwoordig moet werken voor een uitkering is niet helemaal waar.
Jongeren ja, daar wordt heel erg op gelet dat voorkomen wordt dat zij van die mensen met een uitkering voor het leven worden.
waarom gaan ze die groep niet nog ff scannen op mensen die goed zouden kunnen werken?
pi_81782317
quote:
Op zondag 23 mei 2010 08:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

waarom gaan ze die groep niet nog ff scannen op mensen die goed zouden kunnen werken?
Dat gebeurt wel hoor
pi_81782558
quote:

[..]

Degene die er wat van zegt. Dan ben je gewoon een verrader. Het is niet illegaal om een uitkering te hebben. Er gelden tegenwoordig strenge eisen voor een uitkering. Bovendien loop je het risico als verrader dat je eens met gelijke munt wordt terugbetaald.

Zwartwerken is anders, dat is wel tegen de wet.
  zondag 23 mei 2010 @ 09:24:09 #108
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_81782624
quote:
Op zondag 23 mei 2010 09:16 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Degene die er wat van zegt. Dan ben je gewoon een verrader. Het is niet illegaal om een uitkering te hebben. Er gelden tegenwoordig strenge eisen voor een uitkering. Bovendien loop je het risico als verrader dat je eens met gelijke munt wordt terugbetaald.
Zwartwerken is anders, dat is wel tegen de wet.
Bij mij weinig kans omdat ik geen uitvreter ben. En de verraders, NSB'ers zijn degenen die misbruik maken van het uitkeringssysteem en degenen die er achter staan.
Als je dat soort luileballen aanpakt hou je meer geld over voor mensen die het echt nodig hebben.
pi_81782653
Ik vind het geen NSB actie. We moeten met z'n allen bezuinigen. Laat er maar een controle op los. Als je ernaast zit, dan is er niks aan de hand, maar als je gelijk hebt, dan heb je het goed gedaan voor de maatschappij
pi_81783352
quote:
Op zondag 23 mei 2010 01:47 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat zou ik niet te hard roepen. Ik ken mensen bij wie dit zo uit de hand liep dat ze psychoses en al kregen.
Dat de term tegenwoordig minder populair is en men het eerder extreme overspannenheid of extreme oververmoeidheid/overbelasting wil noemen doet daar niets aan af.
  zondag 23 mei 2010 @ 10:40:44 #111
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_81783746
quote:
Op zondag 23 mei 2010 10:20 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dat zou ik niet te hard roepen. Ik ken mensen bij wie dit zo uit de hand liep dat ze psychoses en al kregen.
Dat de term tegenwoordig minder populair is en men het eerder extreme overspannenheid of extreme oververmoeidheid/overbelasting wil noemen doet daar niets aan af.
Burnout is idd kut, ben er zelf op dit moment herstellende van. Ik kan nu weer wat meer dingen doen (fokken! ) en over een paar maanden misschien zelfs wel weer terug naar school, maar het is in het begin zo erg geweest dat het al een hele prestatie was om mijn bed uit te kruipen en een washandje over mijn gezicht te halen. Daarna was ik alweer zo moe dat ik de rest van de dag verder moest slapen. Dat is echt geen enkele uitkering waard, hoe hoog ook, geloof me.
pi_81784282
Kijk dan ook ff meteen op je school rond, zat mensen die Stu-Fi ontvangen voor een opleiding waar vanuit de markt geen vraag naar is, lekker gesubsidieerd luilleballen en gewoon doen wat ze willen. SCHANDE!!!

Lekker gechargeerd natuurlijk maar TS weet helemaal niks van de reden waarom deze mensen niet (kunnen?) werken en zit lekker in de Rita Verdonk brainwave. Zonder de benodigde informatie is TS gewoon een Calimero die loopt te janken.

Mocht uit betrouwbare(!!!) info blijken dat het gewoon een stelletje lamlullen is die parasiteren op onze zak ben ik het wel met je eens maar nu kom je gewoon over als een ongelooflijke jankerd.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  zondag 23 mei 2010 @ 12:10:59 #113
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_81785806
quote:
Op zondag 23 mei 2010 11:06 schreef De_Rikster het volgende:

Lekker gechargeerd natuurlijk maar TS weet helemaal niks van de reden waarom deze mensen niet (kunnen?) werken en zit lekker in de Rita Verdonk brainwave. Zonder de benodigde informatie is TS gewoon een Calimero die loopt te janken.
quote:
De hele dag zijn ze druk rond het huis met alle beesten die ze hebben en hierbij verrichten ze ook lichamelijk arbeid (grasmaaien, timmeren, verven etc)
  zondag 23 mei 2010 @ 12:26:11 #114
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_81786255
quote:
Ik ben een hardwerkende student
Ja en? Je kunt toch werken? Wat is dan het verschil met je buren?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zondag 23 mei 2010 @ 12:34:07 #115
3542 Gia
User under construction
pi_81786496
quote:
Ik ben een hardwerkende student en woon in een tokkiewijk. Nu heb ik 2 buren lichamelijk prima instaat zijn om te werken. Toch hebben ze alle 3 of in iedergeval de 2 mannen een uitkering.
Waar leef jij zelf zoal van? Alleen van wat je met werken verdient of heb je toch ook één of andere uitkering erbij?
  zondag 23 mei 2010 @ 13:00:58 #116
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_81787400
quote:
Op zondag 23 mei 2010 01:47 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Helaas is niets minder waar. Dat het niet zo goed aantoonbaar is klopt inderdaad, maar het is allerminst ingebeeld.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_81787484
quote:
Op zondag 23 mei 2010 12:26 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ja en? Je kunt toch werken? Wat is dan het verschil met je buren?
Ik werk naast mijn voltijd HBO studie 16 tot 20uren per week.
  zondag 23 mei 2010 @ 13:05:59 #118
3542 Gia
User under construction
pi_81787547
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:04 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Maar je zult daarnaast ook wel een stufi uitwonend hebben. Dat is OOK een uitkering!!
pi_81787732
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar je zult daarnaast ook wel een stufi uitwonend hebben. Dat is OOK een uitkering!!
Met 16-20 uur per week werken zal ie meer verdienen dan ie krijgt aan "uitkering"
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 23 mei 2010 @ 13:12:05 #120
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_81787761
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:04 schreef fokvragen het volgende:

[..]

En kan jij niet fulltime werken? Altijd maar dat studentikoze uitvreten en teren op de maatschappij

"Ja maar ik wil holistisch vaginabeheerder worden" zeggen ze dan
  Licht Ontvlambaar zondag 23 mei 2010 @ 13:15:40 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_81787855
Wat is je vraag nu eigenlijk?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 23 mei 2010 @ 13:20:48 #122
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_81788041
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:15 schreef Sjeen het volgende:
Wat is je vraag nu eigenlijk?
Waarschijnlijk of je inderdaad net zo gevaarlijk bent als je je voordoet
  Licht Ontvlambaar zondag 23 mei 2010 @ 13:23:47 #123
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_81788145
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:20 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Waarschijnlijk of je inderdaad net zo gevaarlijk bent als je je voordoet
Nog veel gevaarlijker

Nee, serieus... TS heeft buren, die buren hebben blijkbaar een uitkering alleen weet TS niet welke. En nu wil TS die mensen gaan aangeven omdat ze in de tuin werken. Dat lees ik erin, ik begrijp dus niet helemaal waar TS ze wil gaan aangeven en waarom.
  zondag 23 mei 2010 @ 13:29:06 #124
304185 highRr
hoi haha.
pi_81788308
pi_81788390
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nog veel gevaarlijker

Nee, serieus... TS heeft buren, die buren hebben blijkbaar een uitkering alleen weet TS niet welke. En nu wil TS die mensen gaan aangeven omdat ze in de tuin werken. Dat lees ik erin, ik begrijp dus niet helemaal waar TS ze wil gaan aangeven en waarom.
1. Bij het UWV, 2. omdat hij zelf graag in de tuin zou willen werken maar geen tijd heeft.
  Licht Ontvlambaar zondag 23 mei 2010 @ 13:34:03 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_81788457
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:31 schreef djenneke het volgende:

[..]

1. Bij het UWV, 2. omdat hij zelf graag in de tuin zou willen werken maar geen tijd heeft.
Dan laat hij de buren tegen vergoeding in zijn tuin werken. Iedereen blij, tuin van TS is op orde en buren werken voor hun geld.
  zondag 23 mei 2010 @ 13:38:40 #127
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_81788601
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dan laat hij de buren tegen vergoeding in zijn tuin werken. Iedereen blij, tuin van TS is op orde en buren werken voor hun geld.
Terwijl TS zelf ook een parttime bijbaan heeft! Dan kan hij de rest van de tijd toch ook rustig in de tuin gaan werken?

Ik snap die luie kutstudenten niet
pi_81788737
Sowieso werken in de tuin. _! Laat het gewoon lekker woekeren en laat de natuur haar gang gaan.
  zondag 23 mei 2010 @ 13:43:44 #129
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_81788796
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:42 schreef Socios het volgende:
Sowieso werken in de tuin. _! Laat het gewoon lekker woekeren en laat de natuur haar gang gaan.
Dat dacht Femke Halsema ook.
pi_81788906
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:42 schreef Socios het volgende:
Of jij bent woonachtig in een flat of in een huurhuis. Anders zou je zo'n opmerking niet maken
  zondag 23 mei 2010 @ 13:48:25 #131
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_81788978
Waren het niet de engeburen.nl ?
pi_81789387
quote:
Op zondag 23 mei 2010 13:34 schreef Sjeen het volgende:
Dan laat hij de buren tegen vergoeding in zijn tuin werken.
En ze dan aangeven voor het verrichten van zwart werk???
  zondag 23 mei 2010 @ 14:11:39 #133
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_81789757
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:00 schreef barthol het volgende:

[..]

En ze dan aangeven voor het verrichten van zwart werk???
Ey! Alsof je van het werken in een tuin niet zwart wordt!
  zondag 23 mei 2010 @ 14:27:08 #134
3542 Gia
User under construction
pi_81790222
Ik vraag me eigenlijk af hoe TS weet dat die mensen een uitkering hebben. Dat ze niet werken, wil nog niet zeggen dat ze dan een uitkering hebben.
Daarbij, stel dat ze bijstand hebben, dan zijn ze nog niet invalide of arbeidsongeschikt dat ze niet in de tuin zouden kunnen werken.
TS kan niet beoordelen of mensen al dan niet terecht een uitkering hebben.

Zelfs al zijn ze afgekeurd, dan wil dat nog niet zeggen dat ze niet in de tuin kunnen werken.

Ben ook afgekeurd en ga zometeen voor in de tuin een boompje snoeien. En dat mogen de buren gerust zien.

Echt zo'n zielig topic weer, dit.
"Waar kan ik ze aangeven?"
  zondag 23 mei 2010 @ 14:35:59 #135
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_81790474
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:27 schreef Gia het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af hoe TS weet dat die mensen een uitkering hebben. Dat ze niet werken, wil nog niet zeggen dat ze dan een uitkering hebben.
Daarbij, stel dat ze bijstand hebben, dan zijn ze nog niet invalide of arbeidsongeschikt dat ze niet in de tuin zouden kunnen werken.
TS kan niet beoordelen of mensen al dan niet terecht een uitkering hebben.

Zelfs al zijn ze afgekeurd, dan wil dat nog niet zeggen dat ze niet in de tuin kunnen werken.

Ben ook afgekeurd en ga zometeen voor in de tuin een boompje snoeien. En dat mogen de buren gerust zien.

Echt zo'n zielig topic weer, dit.
"Waar kan ik ze aangeven?"
Als je een boompje kan snoeien kan je ook schoffelen in het park a 3 euro per uur.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 23 mei 2010 @ 14:41:33 #136
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_81790600
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:35 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Als je een boompje kan snoeien kan je ook schoffelen in het park a 3 euro per uur.
Ik heb op basis van pics iets heel anders in gedachten
pi_81791137
quote:

[..]

En dat is dus onzin, Mag een bedrijf zijn werknemers 3 euro per uur betalen?

Kijk ik ben ook volledig afgekeurd maar ik kan nog wel van alles en ik doe ook van alles. En af en toe wat snoeien, en het gras maaien, en in de herfst het blad ruimen doe ik ook, Net zoals allerlei andere dingen die gedaan moeten worden omdat het bij het onderhoud hoort. En ik doe nog veel meer.

Maar ik wil er geen vergoeding voor krijgen, hooguit een onkosten en reiskosten vergoeding, omdat ik er wel steeds een eind voor moet reizen en ik geen dief van m'n eigen portemonnee wil zijn.

Maar heitjes voor karweitjes is niet de arbeidsmarkt. En als de heitjes te groot worden gaat het de richting van zwart werk uit. En dat is wel verboden.

Ik heb in elk geval gezorgd dat het UWV weet wat, waar, en waarom ik het doe. Mocht er iemand het helemaal niet snappen en het UWV erover tippen, dan weten ze ervan af, en hoeven ze niet onnodig een buitendienstmedewerker eropaf te sturen. Denken ze waarschijnlijk alleen: "ah die is lekker bezig"
  zondag 23 mei 2010 @ 15:07:01 #138
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81791259
quote:
Op zondag 23 mei 2010 09:26 schreef draaijer het volgende:
Ik vind het geen NSB actie. We moeten met z'n allen bezuinigen. Laat er maar een controle op los. Als je ernaast zit, dan is er niks aan de hand, maar als je gelijk hebt, dan heb je het goed gedaan voor de maatschappij
Niets aan de hand is wat erg makkelijk... Die mensen zullen zich tenminste afvragen wie van hun vriendelijke buren zo achterbaks was om het UWV op ze af te sturen.

Maar wellicht hebben we niet allemaal zo'n luxe hoge schutting als jij
Intelligent, but fucked up.
  zondag 23 mei 2010 @ 15:14:36 #139
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_81791485
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:03 schreef barthol het volgende:

[..]

En dat is dus onzin, Mag een bedrijf zijn werknemers 3 euro per uur betalen?
Als het aan wordt gevuld met subsidie wel.
  zondag 23 mei 2010 @ 15:16:00 #140
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_81791528
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Maar wellicht hebben we niet allemaal zo'n luxe hoge schutting als jij
Die hij natuurlijk met zwart werk heeft laten plaatsen
pi_81791944
quote:

[..]

Juist, want een halfuurtje een boom snoeien is hetzelfde als er echt je (parttime/fulltime) baan van maken. Als je een halfuurtje kan werken, kun je het gerust ook 12 uur in de week. En als je dat kan, kun je ook gewoon 40 uur in de week werken. Eigenlijk hoeft er dus niemand (gedeeltelijk) afgekeurd te worden. Als je kan ademen, kun je vast ook 40 uur in de week werken.
  zondag 23 mei 2010 @ 15:33:55 #142
163488 RubenSosa
pi_81792019
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:30 schreef djenneke het volgende:

[..]

Juist, want een halfuurtje een boom snoeien is hetzelfde als er echt je (parttime/fulltime) baan van maken. Als je een halfuurtje kan werken, kun je het gerust ook 12 uur in de week. En als je dat kan, kun je ook gewoon 40 uur in de week werken. Eigenlijk hoeft er dus niemand (gedeeltelijk) afgekeurd te worden. Als je kan ademen, kun je vast ook 40 uur in de week werken.
Nou drijf je wel heel erg door.. Hoop trouwens wel dat je tot de laatste snik blijft doorwerken met je zwangerschap. Je hebt er ook figuren bij die spontaan ziek worden en gewoon 10 maanden thuis blijven zitten.. terwijl de collega's het werk mogen opknappen... Of laat me raden... je werkt niet eens...
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 23 mei 2010 @ 15:37:16 #143
3542 Gia
User under construction
pi_81792103
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:33 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Nou drijf je wel heel erg door.. Hoop trouwens wel dat je tot de laatste snik blijft doorwerken met je zwangerschap. Je hebt er ook figuren bij die spontaan ziek worden en gewoon 10 maanden thuis blijven zitten.. terwijl de collega's het werk mogen opknappen... Of laat me raden... je werkt niet eens...
En dat zegt een man!!

Toen ik zwanger was van de eerste, kon ik op een gegeven moment niet meer bij mijn toetsenbord, zonder last te krijgen van mijn rug. Daarbij had ik erg veel last van bandenpijn. Dat is iets dat jij je als man niet kan voorstellen, maar wat regelmatig voorkomt bij zwangeren.

Maar het natuurlijk wel veroordelen als Djenneke om wat voor reden dan ook eerder dan 4 weken voor de uitgerekende datum, in de ziektewet zou gaan, omdat het werken niet meer lukt.
pi_81792117
quote:

[..]

Wat?! Blijven die zwangeren maar 10 maanden thuiszitten? En daarna al aan het werk?

En verder, wat een kneuzenpost. Als je zwanger bent en je voelt je een beetje niet lekker en je denkt niet te kunnen werken kom je alsnog bij de Arbo-arts langs te gaan.
Zo makkelijk gaat dat allemaal niet.
pi_81792144
Mijn bloeddruk was tijdens de zwangerschap veels te hoogen heb uiteindelijk het HELLP-syndroom gehad. En dat toen m'n verlof net was ingegaan.
Als ik misschien zelf wat rustiger aan had gedaan en niet maar door was gegaan, had het allemaal meegevallen.
pi_81792184
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:24 schreef zegmaarsaap het volgende:
Je bent gewoon een kut mens als je ze veraard onthoud dat goed
Ben je ook een uitkeringstrekker die rustig had kunnen werken?

Tipje... koop van je vakantiegeld een woordenboekencollectie of zo... want veraarden of verraden is een heel verschil...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 23 mei 2010 @ 15:47:02 #147
3542 Gia
User under construction
pi_81792320
quote:

[..]

Ik ben gewoon 100 % afgekeurd door een UWV-arts, ook al lig ik niet de hele dag op mijn rug naar het plafond te staren. Oh, en voor het geval je gaat raden: het is niet psychisch. Wat de reden wel is, gaat je niks aan.
pi_81792495
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben gewoon 100 % afgekeurd door een UWV-arts, ook al lig ik niet de hele dag op mijn rug naar het plafond te staren. Oh, en voor het geval je gaat raden: het is niet psychisch. Wat de reden wel is, gaat je niks aan.
ga toch werken luie uitvreter

Ik ken ook zo'n moeder, ook zogenaamde vage klachten. Maar ondertussen wel elke dag kletsen bij de buren, hond uitlaten en lekker in de stad haar bijstandsuitkering uitgeven Haat zulke mensen. Smerige parasieten. Hoop zo dat VVD aan de macht komt, dan kunnen gajes als Gia per direct aan de slag in de sociale werkplaats of kringloopwinkel. Zeg dan maar tegen je uitkering!
pi_81792507
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom slaat het ook nergens op als iemand zegt dat je makkelijk in het plantsoen kunt gaan werken.

Neemt niet weg dat er een heleboel mensen zijn die een uitkering als een soort van salaris zien.
Die het wel goed vinden zo.
En dan heb ik het dus niet over een arbeidsongeschiktheidsverzekering, want zo'n uitkering is iets heel anders. Als je die tegenwoordig nog hebt, dan heb je hem echt heel hard nodig, punt.
pi_81792572
quote:

[..]

Werken? Wat is dat? Ik baar alleen maar kinderen. En die laat ik dan de hele dag in de tuin spelen om mijn buren de ogen uit te steken. Omdat die wel hard werken. Haha, nou ik lekker niet hoor.
  zondag 23 mei 2010 @ 15:56:22 #151
3542 Gia
User under construction
pi_81792575
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:53 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Ik ken ook zo'n moeder, ook zogenaamde vage klachten. Maar ondertussen wel elke dag kletsen bij de buren, hond uitlaten en lekker in de stad haar bijstandsuitkering uitgeven Haat zulke mensen. Smerige parasieten. Hoop zo dat VVD aan de macht komt, dan kunnen gajes als Gia per direct aan de slag in de sociale werkplaats of kringloopwinkel. Zeg dan maar tegen je uitkering!
Ik heb dus geen bijstandsuitkering. Kan ook niet, want mijn man werkt fulltime.

En ik ben 2 jaar geleden nog 100 % afgekeurd (was mijn 3de herkeuring), verwacht niet dat dat nu ineens zal veranderen. Zelfs niet als de VVD aan de macht komt.
pi_81792627
quote:

[..]

Ze heeft ook geen bijstandsuitkering, sukkel.
  zondag 23 mei 2010 @ 15:58:51 #153
3542 Gia
User under construction
pi_81792636
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:53 schreef lezzer het volgende:

[..]

Daarom slaat het ook nergens op als iemand zegt dat je makkelijk in het plantsoen kunt gaan werken.

Neemt niet weg dat er een heleboel mensen zijn die een uitkering als een soort van salaris zien.
Die het wel goed vinden zo.
En dan heb ik het dus niet over een arbeidsongeschiktheidsverzekering, want zo'n uitkering is iets heel anders. Als je die tegenwoordig nog hebt, dan heb je hem echt heel hard nodig, punt.
Precies. Ik ben ook voor tewerkstelling van bijstandstrekkers. Plantsoenendienst, met bejaarden of gehandicapten gaan wandelen of winkelen, voorlezen voor zieke kinderen in het ziekenhuis en meer van dat soort baantjes waar het 'echte' personeel niet aan toe komt.

Het rare is, dat bijstandsgerechtigden voor 20 uurtjes werken, dan meteen ook een hogere uitkering willen hebben, aangezien ze met niet werken hetzelfde krijgen.
pi_81792642
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb dus geen bijstandsuitkering. Kan ook niet, want mijn man werkt fulltime.

En ik ben 2 jaar geleden nog 100 % afgekeurd (was mijn 3de herkeuring), verwacht niet dat dat nu ineens zal veranderen. Zelfs niet als de VVD aan de macht komt.
Lekker laten gaan joh, dit soort figuren die jouw situatie helemaal niet kennen. Ik zou er geen moeite in steken als ik jou was.
  zondag 23 mei 2010 @ 15:59:48 #155
163488 RubenSosa
pi_81792653
quote:

[..]

zondag 23 mei 2010 @ 16:00:14 #156
3542 Gia
User under construction
pi_81792667
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:56 schreef djenneke het volgende:

[..]

Werken? Wat is dat? Ik baar alleen maar kinderen. En die laat ik dan de hele dag in de tuin spelen om mijn buren de ogen uit te steken. Omdat die wel hard werken. Haha, nou ik lekker niet hoor.
Je drinkt toch wel voldoende thee, met vriendinnen, hè?
En af en toe op je gemakje de rozen snoeien.
Een goed boek lezen.

Enz.....

Je hebt het als moeder druk genoeg!
pi_81792742
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Je drinkt toch wel voldoende thee, met vriendinnen, hè?
En af en toe op je gemakje de rozen snoeien.
Een goed boek lezen.

Enz.....

Je hebt het als moeder druk genoeg!
Tuurlijk. Ik laat een nanny komen van al dat gemeenschapsgeld, zodat ik vrij ben om met de buurtjes te kletsen en nog even te shoppen van hetzelfde gemeenschapsgeld. Of ik koop een nieuwe cabrio van de bijzondere bijstand. En daarna nog even op wintersport van het vakantiegeld dat ik krijg. Omdat ik niet kan werken, kan ik natuurlijk nog wel skiën. Het leven is zo mooi
  zondag 23 mei 2010 @ 16:04:33 #158
163488 RubenSosa
pi_81792768
quote:
Op zondag 23 mei 2010 15:59 schreef djenneke het volgende:

[..]

Lekker laten gaan joh, dit soort figuren die jouw situatie helemaal niet kennen. Ik zou er geen moeite in steken als ik jou was.
Ja dat zien we...
  zondag 23 mei 2010 @ 16:05:59 #159
3542 Gia
User under construction
pi_81792802
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:03 schreef djenneke het volgende:
Het leven is zo mooi
Lekker houen zo!
pi_81792871
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:04 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Ja dat zien we...
Ga eens iets nuttigs doen ofzo, je werkt op mijn hormonen
  zondag 23 mei 2010 @ 16:11:55 #161
3542 Gia
User under construction
pi_81792960
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:08 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik ga ook wat nuttigs doen, dus ben weer effe weg van Fok.

Moet de BBQ schoon gaan maken voor vanavond. Heb de salade al gemaakt. Zo ook nog effe wat was ophangen en stofzuigen, en dan kan ik weer lekker van de zomeravond gaan genieten.

Nog een fijne zwangerschap.
  zondag 23 mei 2010 @ 16:14:21 #162
163488 RubenSosa
pi_81793010
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:08 schreef djenneke het volgende:

[..]

Moet je je niet ziekmelden?
pi_81793075
quote:

[..]

Anders vraag je toch een Wajong aan? Kun je gelijk met pensioen
Niet geschoten altijd mis...
pi_81794360
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ga ook wat nuttigs doen, dus ben weer effe weg van Fok.

Moet de BBQ schoon gaan maken voor vanavond. Heb de salade al gemaakt. Zo ook nog effe wat was ophangen en stofzuigen, en dan kan ik weer lekker van de zomeravond gaan genieten.

Nog een fijne zwangerschap.
Gelijk heb je. Klinkt goed

Dank je wel
  zondag 23 mei 2010 @ 17:04:49 #165
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_81794488
quote:

[..]

Sowieso die gore geldzuigers, die wel kunnen werken maar
gewoon weg genieten om het feit dat ze zonder iets te doen
geld kunnen krijgen. En dan komt het ook nog is heel vaak
voor dat deze mensen onverzekerd door het leven gaan, schade maken
en jijzelf daarvoor kan opdraaien. Afmaken die lui!
Ook in moeilijke tijden.
pi_81796170
quote:
Op zondag 23 mei 2010 16:14 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Moet je je niet ziekmelden?
Nee het is zondag.
  zondag 23 mei 2010 @ 18:50:15 #167
3542 Gia
User under construction
pi_81797429
quote:
Op zondag 23 mei 2010 17:57 schreef djenneke het volgende:

[..]

Nee het is zondag.
En morgen ook!!

Overigens, @ Gibsondinges, ik ben gewoon overal goed voor vezekerd, hoor.
  zondag 23 mei 2010 @ 19:00:40 #168
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_81797712
quote:
Op zondag 23 mei 2010 18:50 schreef Gia het volgende:

[..]

En morgen ook!!

Overigens, @ Gibsondinges, ik ben gewoon overal goed voor vezekerd, hoor.
Dan hoef je je ook niet aangesproken te voelen
Ook in moeilijke tijden.
pi_81797866
Gia laat zich dus lekker onderhouden door haar man

Wedden, die trapt haar eruit over een paar jaar. Veel mannen hebben een hekel aan luie vrouwen die zich laten onderhouden. Gia gaat dan natuurlijk partneralimentatie eisen, ze moet haar makkelijke leventje wel kunnen voortzetten uiteraard
pi_81798242
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 17:42 schreef barthol het volgende:

[..]

!
Houd toch op met je calimero effect. Er zijn gewoon teveel parasieten. En als de rest van ons ook zo gaat denken is er niemand meer om de uitkeringen te betalen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_81812520
Zijn jullie nog steeds aan het ouwehoeren? Zoek werk ofzo!
pi_81875540
quote:
Op zondag 23 mei 2010 09:26 schreef draaijer het volgende:
Ja dat is ook wel weer zo..
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:06:32 #173
3542 Gia
User under construction
pi_81876833
quote:
Op zondag 23 mei 2010 19:06 schreef Leonidas82 het volgende:
Gia laat zich dus lekker onderhouden door haar man

Wedden, die trapt haar eruit over een paar jaar. Veel mannen hebben een hekel aan luie vrouwen die zich laten onderhouden. Gia gaat dan natuurlijk partneralimentatie eisen, ze moet haar makkelijke leventje wel kunnen voortzetten uiteraard
Ik heb bijna net zoveel inkomen als mijn man. Daarbij zijn we al bijna 21 jaar samenwonend, waarvan 19 getrouwd.

En partnerallimentatie krijg je niet als je 1200 per maand krijgt.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:08:36 #174
148219 Jeroen_S.
De waarheid bestaat niet
pi_81876946
ik vind mensen zoals jij irritanter, mensen die dus constant met andere dingen bezig zijn dan zichzelf. het zou me niet eens opvallen als mensen in de straat niks deden... pff ga door met je leven man, terug naar de orde van de dag!
PSV - Feyenoord 10 - 0
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:09:52 #175
148219 Jeroen_S.
De waarheid bestaat niet
pi_81877010
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 16:40 schreef P.F het volgende:

[..]

Ja dat is ook wel weer zo..
hier zijn instanties voor die zich hier full-time mee bezig houden, daar hoef je je als gewone burger naar mijn mening niet mee bezif te houden.
PSV - Feyenoord 10 - 0
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:32:23 #176
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_81878162
Ik vraag me af hoe fokvragen zo zeker weet dat ze een uitkering genieten...
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_81893978
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:08 schreef Jeroen_S. het volgende:
ik vind mensen zoals jij irritanter, mensen die dus constant met andere dingen bezig zijn dan zichzelf. het zou me niet eens opvallen als mensen in de straat niks deden... pff ga door met je leven man, terug naar de orde van de dag!
Doe je oogkleppen eens af!
  woensdag 26 mei 2010 @ 06:16:24 #178
3542 Gia
User under construction
pi_81906033
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:59 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Doe je oogkleppen eens af!
En dan? Wat kan mij het boeien wat mijn buren doen en wat ze verdienen/krijgen.
Jij denkt dat je buren ten onrechte een uitkering hebben. Maar je weet niet of het zo is, en indien ze inderdaad een uitkering hebben, welke.

Hoe oud zijn ze trouwens? Zit jij als studentje tussen een paar oude mensen? Of zijn het misschien kunstenaars?

Ik snap werkelijk niet waar je je druk om maakt. Zolang jij krijgt waar je recht op hebt, hoef je toch niet te letten op wat anderen hebben!!
  woensdag 26 mei 2010 @ 06:42:44 #179
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81906092
quote:

[..]

Als de VVD aan de macht komt
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 26 mei 2010 @ 06:49:05 #180
3542 Gia
User under construction
pi_81906111
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 06:42 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Als de VVD aan de macht komt
Ja, wat een dreigement. Ik overweeg zelfs daar op te stemmen, zo bang ben ik daarvan.
pi_81926100
quote:

Als ze een ziektewetuitkering hebben kun je ze aangeven. Zitten ze in de bijstand dan kun je er helemaal niks tegen doen, want dan moet de gemeente zorgen dat deze mensen in een reïntegratieproject geplaatst worden. Wat soms wel een hele tijd kan duren weet ik uit ervaring. Maar zolang ze geen overlast veroorzaken, gewoon NIET mee bemoeien.
pi_81935819
Nou, euh, Suus, waar haal je deze wijsheid vandaan?
pi_81956755
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 20:01 schreef lezzer het volgende:
Nou, euh, Suus, waar haal je deze wijsheid vandaan?
Heb helaas 3 jaar in de bijstand gezeten
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:00:00 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81956903
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 16:25 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Als ze een ziektewetuitkering hebben kun je ze aangeven. Zitten ze in de bijstand dan kun je er helemaal niks tegen doen, want dan moet de gemeente zorgen dat deze mensen in een reïntegratieproject geplaatst worden. Wat soms wel een hele tijd kan duren weet ik uit ervaring. Maar zolang ze geen overlast veroorzaken, gewoon NIET mee bemoeien.
Omdat ze het gras maaien en het tuinhuisje schilderen??
Volgens mij zeiken ze bij het UWV in hun broek van het lachen als je ze daarom wilt aangeven.

Wat is het volgende? Dat je iemand aangeeft omdat hij zelf zijn huis stofzuigt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_81958032
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat ze het gras maaien en het tuinhuisje schilderen??
Volgens mij zeiken ze bij het UWV in hun broek van het lachen als je ze daarom wilt aangeven.

Wat is het volgende? Dat je iemand aangeeft omdat hij zelf zijn huis stofzuigt?
Is bij een kennis van me gebeurd. Zat in de ziektewet vanwege "rugklachten" kwam opeens controleur van UWV langs terwijl hij net de voortuin aan het omspitten was.
  donderdag 27 mei 2010 @ 09:51:06 #186
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81958342
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:41 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Is bij een kennis van me gebeurd. Zat in de ziektewet vanwege "rugklachten" kwam opeens controleur van UWV langs terwijl hij net de voortuin aan het omspitten was.
Veel naaizakken in de buurt
Een gedicht over Maanvis
pi_81958942
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 09:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Veel naaizakken in de buurt
Je vind dat iemand wiens uitkering wij met z'n allen ophoesten omdat hij rugklachten heeft zijn tuin kan omspitten ?
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 08:52 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Heb helaas 3 jaar in de bijstand gezeten
Dan heb je iets toch niet goed begrepen. De gemeente mag altijd controleren, en als ze een aanleiding hebben tot vermoeden van fraude een huisbezoek doen. Als je daar niet aan meewerkt mogen ze uitkering beëindigen.
Als TS vermoed dat de buren met WWB frauderen, en dat aangeeft bij de gemeente, dan kan het best zijn dat ze dat een aanleiding vinden tot onderzoek.
Dat mogen ze controleren.
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:09:46 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81958986
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:08 schreef lezzer het volgende:
[..]
Je vind dat iemand wiens uitkering wij met z'n allen ophoesten omdat hij rugklachten heeft zijn tuin kan omspitten ?
Wat mag iemand nog wel doen? Of helemaal niets??
En tijdens zijn herstel mag hij ook niets doen?

Mag hij wel zelf stofzuigen of moet er gelijk thuishulp komen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_81959065
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, niet iets waarbij hij heel erg zijn rug belast lijkt me.. Wel dan?
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst je tuin omgespit hebt, maar hoe voelde je je daarna?
Heb je ooit flinke rugklachten, echt dat je er niet door kon werken, gehad? Dacht je toen "laat ik eens lekker de tuin om gaan spitten?".
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:16:16 #190
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81959227
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

En tijdens zijn herstel mag hij ook niets doen?

Mag hij wel zelf stofzuigen of moet er gelijk thuishulp komen?
Dat is aan het UWV om te bepalen lijkt me . Als de buren het UWV bellen en het UWV komt langs, dan mag het blijkbaar niet.
Een gedicht over Maanvis
pi_81959244
quote:

[..]

[..]

Dan heb je iets toch niet goed begrepen. De gemeente mag altijd controleren, en als ze een aanleiding hebben tot vermoeden van fraude een huisbezoek doen. Als je daar niet aan meewerkt mogen ze uitkering beëindigen.
Als TS vermoed dat de buren met WWB frauderen, en dat aangeeft bij de gemeente, dan kan het best zijn dat ze dat een aanleiding vinden tot onderzoek.
Ik begrijp het allemaal heel goed. Maar WWB heeft niet te maken met of iemand wel in en om het huis bezig kan zijn of niet. Ze kunnen de WWB stoppen of korten als mensen zoals je al zegt frauderen (samenwonen met iemand die inkomen heeft, zwart werk, niet meewerken aan reïntegratie etc).
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:17:04 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81959260
quote:

[..]

Ik vind dat er veel mensen zijn die elkaar aangeven in de buurt ja . Niet dat ik het daar mee oneens ben, maar naaien blijft het he .
Een gedicht over Maanvis
pi_81959542
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:16 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ik begrijp het allemaal heel goed. Maar WWB heeft niet te maken met of iemand wel in en om het huis bezig kan zijn of niet. Ze kunnen de WWB stoppen of korten als mensen zoals je al zegt frauderen (samenwonen met iemand die inkomen heeft, zwart werk, niet meewerken aan reïntegratie etc).
Daar heeft de wwb niks mee te maken. Daarom reageerde ik ook op iemand anders, die het over een arbeidsongeschiktheidsverzekering had.
En op jou reageerde ik met iets anders.
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:25:42 #194
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_81959591
Wat een NSB'er.
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:26:57 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81959634
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:11 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst je tuin omgespit hebt, maar hoe voelde je je daarna?
Heb je ooit flinke rugklachten, echt dat je er niet door kon werken, gehad? Dacht je toen "laat ik eens lekker de tuin om gaan spitten?".
Ik ben daar per definitie niet meer toe in staat.... ook zonder rugklachten niet

Maar bepaalde zaken moet je wel kunnen blijven doen zonder dat het gelijk als fraude aangemerkt wordt, en ja, de tuin omspitten is idd een beetje pittig voor iemand met "rugklachten" maar TS wil zijn buren al aangeven omdat ze het gras maaien.... Het gras moet toch gemaaid worden en iemand moet dat doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:29:39 #196
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81959744
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben daar per definitie niet meer toe in staat.... ook zonder rugklachten niet

Maar bepaalde zaken moet je wel kunnen blijven doen zonder dat het gelijk als fraude aangemerkt wordt, en ja, de tuin omspitten is idd een beetje pittig voor iemand met "rugklachten" maar TS wil zijn buren al aangeven omdat ze het gras maaien.... Het gras moet toch gemaaid worden en iemand moet dat doen.
Als ik in de WAO zat en met pijn en moeite een grasmaaier kon bedienen dan zou ik geen grasmat hebben, eigenlijk
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:31:27 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81959797
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als ik in de WAO zat en met pijn en moeite een grasmaaier kon bedienen dan zou ik geen grasmat hebben, eigenlijk
Nee, maar als je die grasmat al hebt, en amper gras kunt maaien (elektrisch scheelt een stuk ) dan is het al helemaal geen optie om de boel "even" te bestraten lijkt me...
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:35:13 #198
3542 Gia
User under construction
pi_81959958
quote:

Hij denkt dat ze met WWB frauderen, omdat ze in de tuin kunnen werken. Dat is dus onzin. In de tuin werken met een bijstandsuitkering is geen fraude.
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:36:38 #199
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81960007
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar als je die grasmat al hebt, en amper gras kunt maaien (elektrisch scheelt een stuk ) dan is het al helemaal geen optie om de boel "even" te bestraten lijkt me...
Bestraten moet je ook niet zelf doen als je in de WAO zit nee, daar moet je gewoon vrienden/familie voor laten komen of een gespecialiseerd bedrijf voor inschakelen.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:37:26 #200
3542 Gia
User under construction
pi_81960042
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:11 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik zit dan om andere (fysieke) redenen in de WAO, maar ik heb ook weleens fikse rugklachten gehad. Hulp krijg je niet, en het huishouden moet toch door.

Kijk, de tuin omspitten is natuurlijk wel belachelijk, maar zaken als boodschappen doen, de wc poetsen, stofzuigen en dweilen, gaan gewoon door. Ondanks die pijn in de rug.
Om dan te zeggen dat iemand die boodschappen kan doen, dan ook wel kan gaan werken, is belachelijk.
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:38:34 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81960079
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bestraten moet je ook niet zelf doen als je in de WAO zit nee, daar moet je gewoon vrienden/familie voor laten komen of een gespecialiseerd bedrijf voor inschakelen.
Ik weet niet hoe hoog jouw WAO uitkering is, maar ik kan me voorstellen dat er na het betalen van de vaste lasten en het voeren en kleden van de kinderen niet echt meer een bedrag overblijft om de tuin even te laten bestraten....

Een elektrische grasmaaier is een stuk prettiger geprijsd
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:49:55 #202
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81960581
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe hoog jouw WAO uitkering is, maar ik kan me voorstellen dat er na het betalen van de vaste lasten en het voeren en kleden van de kinderen niet echt meer een bedrag overblijft om de tuin even te laten bestraten....

Geen geld zou nooit een reden moeten zijn om dingen te doen die je eigenlijk niet kunt. Bovendien, eerst was het je rug, en toen er hulp kwam was het het geld ineens? .
quote:
Een elektrische grasmaaier is een stuk prettiger geprijsd
Maar dan loop je dus wel het risico dat je bovenstaand verhaal aan de UWV uit te moeten leggen .
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:52:58 #203
3542 Gia
User under construction
pi_81960723
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:49 schreef Maanvis het volgende:
Maar dan loop je dus wel het risico dat je bovenstaand verhaal aan de UWV uit te moeten leggen .
Thuis leven met een handicap is een stuk eenvoudiger dan op een werkplek.
Thuis kun je alles op je eigen tempo doen. Het komt op een bepaald moment wel af en heeft geen haast.

Een werkgever verwacht een zekere productie van je. Als je fysiek zwaar werk doet, waardoor je die rugklachten gekregen hebt, is het best mogelijk dat je thuis, op je gemak het gras maait. Dat wil niet zeggen dat je rug weer zover in orde is, dat je dat zware werk bij je werkgever weer kunt doen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 10:56:48 #204
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81960876
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Thuis leven met een handicap is een stuk eenvoudiger dan op een werkplek.
Thuis kun je alles op je eigen tempo doen. Het komt op een bepaald moment wel af en heeft geen haast.

Een werkgever verwacht een zekere productie van je. Als je fysiek zwaar werk doet, waardoor je die rugklachten gekregen hebt, is het best mogelijk dat je thuis, op je gemak het gras maait. Dat wil niet zeggen dat je rug weer zover in orde is, dat je dat zware werk bij je werkgever weer kunt doen.
Nee natuurlijk niet, het zou van de zotte zijn als het UWV denkt dat als je 1x het gras langzaam kunt maaien dat je dan een zware baan als grasmaaier kunt hebben .
Maar het zou voor het UWV bijvoorbeeld wel een hint kunnen zijn dat je, als je voorheen niet in staat was om 'ff 1x per uur ergens heen te lopen', dat dit bewijst dat je dat wel kunt. Ligt allemaal aan de reden van afkeur he .
Een gedicht over Maanvis
pi_81960933
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Hij denkt dat ze met WWB frauderen, omdat ze in de tuin kunnen werken. Dat is dus onzin. In de tuin werken met een bijstandsuitkering is geen fraude.
Dat hoor je mij ook niet zeggen hoor
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:02:30 #206
3542 Gia
User under construction
pi_81964049
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 10:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, het zou van de zotte zijn als het UWV denkt dat als je 1x het gras langzaam kunt maaien dat je dan een zware baan als grasmaaier kunt hebben .
Maar het zou voor het UWV bijvoorbeeld wel een hint kunnen zijn dat je, als je voorheen niet in staat was om 'ff 1x per uur ergens heen te lopen', dat dit bewijst dat je dat wel kunt. Ligt allemaal aan de reden van afkeur he .
Thuis het gras maaien, in je voortuintje bijvoorbeeld, duurt ongeveer een half uurtje. Hooguit!!

Dat is nogal wat anders dan 8 uur per dag dat werk doen.

Wie weet kan zo'n man, met die rugklachten, na dat halve uurtje het grasmaaien, wel de hele dag plat.
Maar goed, het gras is gemaaid.

Enneh, als je op een bepaald moment van de dag ergens naartoe kunt lopen, wil dat nog niet zeggen dat iemand dat dan ook op commando op ieder moment van de dag kan.

Maar ligt inderdaad aan de reden van afkeuring.

Ik vind het wel kortzichtig van mensen om meteen 'moord en brand' te roepen als ze hun buur iets zien doen, terwijl die buur in de WAO zit.
pi_81964325
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:02 schreef Gia het volgende:
Ik vind het wel kortzichtig van mensen om meteen 'moord en brand' te roepen als ze hun buur iets zien doen, terwijl die buur in de WAO zit.
Hij weet nog niet eens of hij in de WAO zit, of dat de buur überhaupt een uitkering heeft...
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:08:57 #208
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_81964348
quote:

[..]

Thuis het gras maaien, in je voortuintje bijvoorbeeld, duurt ongeveer een half uurtje. Hooguit!!

Wie weet kan zo'n man, met die rugklachten, na dat halve uurtje het grasmaaien, wel de hele dag plat.

Enneh, als je op een bepaald moment van de dag ergens naartoe kunt lopen, wil dat nog niet zeggen dat iemand dat dan ook op commando op ieder moment van de dag kan.

Ik denk dat het heel veel (werkende)mensen steekt om uitkeringsgerechtigden te zien die gewoon lijken te leven, niet omdat ze dan 8 uur per dag zouden kunnen werken, maar misschien wel een paar uur in de week (vrijwilligers)werk zouden kunnen doen. Ze denken vaak in 'als je dat kan, kun je dit ook' en helaas wordt er inderdaad ook misbruik gemaakt van uitkeringen, terwijl anderen gewoon werken en indirect betalen voor dat misbruik.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:13:55 #209
223512 HugoChavez
Amor vincit Omnia
pi_81964564
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:08 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel veel (werkende)mensen steekt om uitkeringsgerechtigden te zien die gewoon lijken te leven, niet omdat ze dan 8 uur per dag zouden kunnen werken, maar misschien wel een paar uur in de week (vrijwilligers)werk zouden kunnen doen. Ze denken vaak in 'als je dat kan, kun je dit ook' en helaas wordt er inderdaad ook misbruik gemaakt van uitkeringen, terwijl anderen gewoon werken en indirect betalen voor dat misbruik.
Ik denk dat veel WAO-ers hun ziekte zoveel mogelijk proberen te verbergen, zoals bij de meeste mensen die ziek zijn. Ik heb ook een WAO en ik doe me altijd voor als gezond, alsof ik niets mankeer, omdat het gewoon niet leuk is, om het over mijn ziekte te hebben. Daardoor lijkt het alsof ik niets heb vaak. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt.
Ik kan een gast die is terminaal, hij heeft kanker, maar bijna niemand weet het. Hij wil geen medelijden. Ik wist het pas toen hij het mij vorige week vertelde, terwijl hij het al meer dan 4 maanden weet.

Ik denk dat de meeste mensen hun ziektebeeld zoveel mogelijk proberen te verbergen, waardoor het idee ontstaat, hij of zij zit in de WAO en heeft eigenlijk niets.
"Wie kinderen heeft, is bezorgd om zijn kinderen. Wie runderen heeft, is bezorgd om zijn runderen.
Wie niets heeft, kent geen zorgen.", Bhoedda
"Voorwaar, de vermindering wordt vaak tot aanwinst,
de vermeerdering vaak tot verlies.", Lao Tzu
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:22:13 #210
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81964898
quote:

[..]

Je hoeft je niet aangevallen te voelen of allemaal voorbeelden aan te halen waaruit zou kunnen blijken dat de WAO toch terecht is. Ik zei ook 'het gras langzaam maaien' omdat in het voorbeeld het gras extra langzaam gemaaid werd wegens last van pijn etc.
Het is daarnaast aan het UWV, niet aan de buren om dat te beoordelen. Daarom bellen ze het UWV ook, zodat het UWV dit kan beoordelen .
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:28:10 #211
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81965134
Daarnaast moet ik ook zeggen dat het helemaal niet negatief hoeft te zijn, ook niet voor de persoon in kwestie, als de UWV controleur ineens op de stoep staat tijdens het tuintje spitten. Waarschijnlijk is diegene ook blij dat de UWV concludeert dat ie weer aan het werk kan
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:34:31 #212
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81965396
Hoe weet TS dat zij een uitkering hebben? Misschien leven ze wel van hun vermogen ofzo..
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:36:05 #213
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81965463
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:34 schreef Alicey het volgende:
Hoe weet TS dat zij een uitkering hebben? Misschien leven ze wel van hun vermogen ofzo..
Ze willen volgens de woningbouw in een groter huis wonen, maar zitten krap bij kas.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:37:28 #214
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81965518
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:13 schreef fokvragen het volgende:

Ik beweer nergens dat ik ze voor Fraude wil beschuldigen. Ik wil alleen melden dat die mensen best kunnen werken..
Aan wie en hoezo?
quote:
al blijf ik het belachelijk vinden dat mensen zo makkelijk op het geld van anderen kunnen leven.
Tja, normen en waarden zijn nu eenmaal niet bij iedereen hetzelfde. Aangezien je hier zelf hooguit last van hebt door je eigen afgunst, lijkt het mij beter om iets aan die afgunst te doen.
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:38:24 #215
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81965561
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 20:53 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Moet ik je gvd nu ook nog verwijzen naar waar het staat wat ik zei?
[..]
Dat ze daar geen geld voor hebben zegt nog steeds niet dat ze leven van een uitkering.
pi_81965673

TS weet nauwelijks iets van de vermeende fraudeplegers en wilt aangifte doen? Succes dan jongen...
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:43:50 #217
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81965753
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ze willen volgens de woningbouw in een groter huis wonen, maar zitten krap bij kas.
Tja, misschien te weinig vermogen.
pi_81965786
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:43 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tja, misschien te weinig vermogen.
Dat weet ie dan wel weer maar niet hoe ze heten en welke uitkering ze ontvangen om welke reden...
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:50:30 #219
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81965975
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:45 schreef SolidasRock het volgende:

Dat weet ie dan wel weer maar niet hoe ze heten en welke uitkering ze ontvangen om welke reden...
Maar misschien weet die kennis bij de woningbouwvereniging dat ook nog wel.
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:51:24 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81966012
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:45 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ja, welbeschouwd zou je die medewerker van de woningstichting, die kennelijk niet weet wat privacy van de cliënten is, ook gelijk in een ruk door moeten verlinken bij zijn/haar baas.... die is ook volstrekt ongeschikt voor zijn werk als hij dat soort dingen gewoon even tegen TS zegt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:55:01 #221
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_81966127
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, welbeschouwd zou je die medewerker van de woningstichting, die kennelijk niet weet wat privacy van de cliënten is, ook gelijk in een ruk door moeten verlinken bij zijn/haar baas.... die is ook volstrekt ongeschikt voor zijn werk als hij dat soort dingen gewoon even tegen TS zegt.
Dat vind ik iets wat nog veel kwalijker is dan ten onrechte een uitkering opstrijken.
  donderdag 27 mei 2010 @ 12:59:51 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81966292
En ach.... TS had wel geprobeerd vrijstelling gemeentelijke belastingen te krijgen en is verontwaardigd dat hij die vrijstelling, ondanks voldoende inkomen niet gekregen heeft.

IMHO is er weinig sprake van gevoel voor eerlijkheid vanuit TS, maar wil hij vooral schoppen tegen hen die het, om wat voor reden dan ook, waarschijnlijk wel krijgen... waarschijnlijk dus, want het is nog steeds niet zeker dat zijn buren een uitkering hebben, wat voor uitkering ze hebben en of ze vrijstelling van de gemeentelijke belastingen hebben gekregen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:04:17 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81966472
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het komt vaker voor . Zo wist iemand bij mij in de straat me te vertellen dat de vorige bewoner in dat huis eruit was gezet wegens het niet betalen van de huur .
Een gedicht over Maanvis
pi_81966473
Niet om het één of ander, maar zoals TS aannames doet over zijn buren, doen mensen dat hier net zo ver TS...
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:12:51 #225
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_81966876
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 12:13 schreef HugoChavez het volgende:

[..]

Ik denk dat veel WAO-ers hun ziekte zoveel mogelijk proberen te verbergen, zoals bij de meeste mensen die ziek zijn. Ik heb ook een WAO en ik doe me altijd voor als gezond, alsof ik niets mankeer, omdat het gewoon niet leuk is, om het over mijn ziekte te hebben. Daardoor lijkt het alsof ik niets heb vaak. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt.
Ik kan een gast die is terminaal, hij heeft kanker, maar bijna niemand weet het. Hij wil geen medelijden. Ik wist het pas toen hij het mij vorige week vertelde, terwijl hij het al meer dan 4 maanden weet.

Ik denk dat de meeste mensen hun ziektebeeld zoveel mogelijk proberen te verbergen, waardoor het idee ontstaat, hij of zij zit in de WAO en heeft eigenlijk niets.
Niet iedereen is ernstig ziek. Mijn moeder heeft fibromyalgie en werkt 2 tot 3 dagen in de week. Meer kan ze niet, en de rest wordt dan ook aangevuld door WAO. Ze heeft altijd gewerkt, met trots. Maar ze kent ook mensen die extra boehoe deden bij de keuringen zodat ze niet 80 maar 100% arbeidsongeschikt verklaard worden. Natuurlijk is het niet aan mensen buiten UWV te oordelen of iemand aan het werk kan of niet, maar ik begrijp wel waar de achterdocht en VVD stemmen vandaan komen: men wil niet opdraaien voor mensen die er gruwelijk misbruik van maken. Als je de hogere inkomens aanpakt, moet je ook de fraude in de uitkeringen aanpakken. Het maakt me nog steeds kwaad als ik iets lees, zie of hoor dat lijkt op zulke fraude. Ik ken zelfs iemand in mijn kring die misbruikt maakt van wajong for crying out loud!
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:13:06 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81966885
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:04 schreef lezzer het volgende:
Niet om het één of ander, maar zoals TS aannames doet over zijn buren, doen mensen dat hier net zo ver TS...
Hij heeft in post # 29 verontwaardigd zitten zijn over het feit dat hij een afwijzing van de vrijstelling gemeentelijke belastingen kreeg, dus dat hij kennelijk teveel verdient om daarvoor in aanmerking te komen is niet alleen een aanname van mij, ook van de gemeente.

Overigens snap ik al niet dat je überhaupt vrijstelling probeert te krijgen als je voldoende inkomen hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_81967626
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij heeft in post # 29 verontwaardigd zitten zijn over het feit dat hij een afwijzing van de vrijstelling gemeentelijke belastingen kreeg, dus dat hij kennelijk teveel verdient om daarvoor in aanmerking te komen is niet alleen een aanname van mij, ook van de gemeente.

Overigens snap ik al niet dat je überhaupt vrijstelling probeert te krijgen als je voldoende inkomen hebt.
Met het rechtmatig benutten van de beschikbare regelingen is niks mis natuurlijk, niet geschoten is altijd mis en óók die regeling betalen we met z'n allen voor.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  donderdag 27 mei 2010 @ 13:53:54 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81968513
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:31 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Met het rechtmatig benutten van de beschikbare regelingen is niks mis natuurlijk, niet geschoten is altijd mis en óók die regeling betalen we met z'n allen voor.
Klopt, en TS had er kennelijk geen recht op en dat vond hij beklagenwaardig, sterker nog; hij trekt in twijfel of anderen wel recht hebben op wat ze krijgen... beetje triest.
Vooral omdat hij het liefst zelf ook iets gehad zou hebben waar hij geen recht op heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_81968862
Soms zijn er dagen dat ik (als WAO-er) heel hard werk, En soms ook weken dat de omstandigheden maken dat ik heel wat meer uren bezig ben dan een schamele 40 uur. Ben en blijf toch een type die gemakkelijk de handen uit de mouwen steekt als het echt nodig is dat iets gedaan wordt, en er niemand anders is die de mogelijkheid, of de tijd, of zin heeft om het te doen. Iemand moet het dan doen, en als er niemand anders is
die het doet, en ik het wel kan doen, dan ligt het voor de hand dat ik het even doe.

Maar soms dank ik achteraf wel aan wat mensen ervan zouden kunnen denken als ik me weer eens zo hard heb uitgesloofd. Gelukkig heb geen buren die meteen moord en brand roepen als ze me bezig zien. En mensen in mijn omgeving hebben steeds alleen maar respect gehad voor wat ik allemaal doe. Wat dat betreft is er niets aan de hand. Maar het is vervelend dat ik er soms achteraf wakker van lig welke invloed ik kan hebben op de beeldvorming. Ik zou eigenlijk moe maar vooral voldaan moeten zijn. Tevreden omdat is gedaan wat gedaan moest worden.

Het is een vreemde mengelijng van toch rekening houden met de beeldvorming, maar ook verzet om me aan te passen aan een verwachtingspatroon dat mensen evt kunnen hebben naar aanleiding van dat ik ben afgekeurd. Het zou toch de omgekeerde wereld zijn dat ik niets zou mogen kunnen doen omdat ik met het stempeltje WAO ben opgezadeld. Ik doe gewoon wat ik kan doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door barthol op 27-05-2010 14:16:24 ]
pi_81972150
Ergste is dat dit niet eens fraude is, ze krijgen gewoon genoeg om lekker lui van te leven en te doen wat ze willen doen. En dan hoor ik de linkse partijen weer huilen dat er zoveel mensen onder de armoedegrens leven
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:32:07 #231
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81972747
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 14:01 schreef barthol het volgende:
Soms zijn er dagen dat ik (als WAO-er) heel hard werk, En soms ook weken dat de omstandigheden maken dat ik heel wat meer uren bezig ben dan een schamele 40 uur. Ben en blijf toch een type die gemakkelijk de handen uit de mouwen steekt als het echt nodig is dat iets gedaan wordt, en er niemand anders is die de mogelijkheid, of de tijd, of zin heeft om het te doen. Iemand moet het dan doen, en als er niemand anders is
die het doet, en ik het wel kan doen, dan ligt het voor de hand dat ik het even doe.

Maar soms dank ik achteraf wel aan wat mensen ervan zouden kunnen denken als ik me weer eens zo hard heb uitgesloofd. Gelukkig heb geen buren die meteen moord en brand roepen als ze me bezig zien. En mensen in mijn omgeving hebben steeds alleen maar respect gehad voor wat ik allemaal doe. Wat dat betreft is er niets aan de hand. Maar het is vervelend dat ik er soms achteraf wakker van lig welke invloed ik kan hebben op de beeldvorming. Ik zou eigenlijk moe maar vooral voldaan moeten zijn. Tevreden omdat is gedaan wat gedaan moest worden.

Het is een vreemde mengelijng van toch rekening houden met de beeldvorming, maar ook verzet om me aan te passen aan een verwachtingspatroon dat mensen evt kunnen hebben naar aanleiding van dat ik ben afgekeurd. Het zou toch de omgekeerde wereld zijn dat ik niets zou mogen kunnen doen omdat ik met het stempeltje WAO ben opgezadeld. Ik doe gewoon wat ik kan doen.
Daarom is dat oordeel ook aan de UWV. Buren kunnen wel moord en brand schreeuwen, en dat is hun goed recht, maar dat doen ze dan tegen het UWV die als het erg genoeg is een controleur op je afstuurt . En da's ook alleen maar goed dat dat netjes gecontroleerd wordt, nietwaar?
Een gedicht over Maanvis
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 mei 2010 @ 15:40:31 #232
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_81973140
Na 50 reacties ben ik gestopt met lezen. Maar toch wilde ik nog even zegegn dat ik het enorm eens ben met Topicstarter en dat ik hoop dat hij ze heeft aangegeven en dat het geen NSB actie is en dat ik wou dat er meer mensen zo waren.

.
pi_81973887
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:17 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
Ergste is dat dit niet eens fraude is, ze krijgen gewoon genoeg om lekker lui van te leven en te doen wat ze willen doen. En dan hoor ik de linkse partijen weer huilen dat er zoveel mensen onder de armoedegrens leven
Het ligt er heel erg aan. Iemand die een uitgebeid sociaal leven had, zal met een bijstandsuitkering flink moeten inleveren. Een autist die heel erg op zichzelf is (de goeden niet te na gesproken) heeft een grotere kans om goed rond te kunnen komen van de WWB.
pi_81974082
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Daarom is dat oordeel ook aan de UWV. Buren kunnen wel moord en brand schreeuwen, en dat is hun goed recht, maar dat doen ze dan tegen het UWV die als het erg genoeg is een controleur op je afstuurt . En da's ook alleen maar goed dat dat netjes gecontroleerd wordt, nietwaar?
O, een controleur van het UWV is bij mij altijd welkom, zet ik wel een kop koffie voor
Ik heb niets te verbergen voor het UWV. En zo'n controleur mag ook gerust zien wat ik allemaal kan en doe.

Voel nog steeds iets van "watch me! " als er evt een suggestie zou komen dat ik iets niet zou kunnen doen.
pi_81974181
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:40 schreef Kreator het volgende:
Na 50 reacties ben ik gestopt met lezen. Maar toch wilde ik nog even zegegn dat ik het enorm eens ben met Topicstarter en dat ik hoop dat hij ze heeft aangegeven en dat het geen NSB actie is en dat ik wou dat er meer mensen zo waren.

.
Dankje!
  donderdag 27 mei 2010 @ 16:07:26 #236
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_81974314
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:01 schreef barthol het volgende:

[..]

O, een controleur van het UWV is bij mij altijd welkom, zet ik wel een kop koffie voor
Ik heb niets te verbergen voor het UWV. En zo'n controleur mag ook gerust zien wat ik allemaal kan en doe.

Voel nog steeds iets van "watch me! " als er evt een suggestie zou komen dat ik iets niet zou kunnen doen.
Ja, in jouw geval hoop ik ook echt dat je uiteindelijk gewoon een goeie bevredigende baan vindt ipv dat je in de WAO moet blijven zitten .
Een gedicht over Maanvis
pi_81974434
Valt me op hoeveel uitzuigers d'r op Fok zitten, aan al die antwoorden te zien.
kei lief.
pi_81976176
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja, in jouw geval hoop ik ook echt dat je uiteindelijk gewoon een goeie bevredigende baan vindt ipv dat je in de WAO moet blijven zitten .
Dank je, zit er helaas waarschijnlijk niet meer in. Maar er komt wel steeds genoeg werk op me af, Genoeg taken, en af en toe misschien teveel verantwoordelijkheden. Werk nu soms nog harder dan toen ik nog niet was afgekeurd. Maar dat is allemaal werk op vrijwillige basis. Ik moet het niet doen met een gedachte dat het me financieel iets zou opleveren, slechts erop letten dat het me niet juist geld gaat kosten om het te doen, dat ik er niet bij inschiet. Voor mij is de belangrijkste voorwaarde dat het nodig en zinvol is wat ik doe.
pi_81979514
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:52 schreef barthol het volgende:

[..]

Dank je, zit er helaas waarschijnlijk niet meer in. Maar er komt wel steeds genoeg werk op me af, Genoeg taken, en af en toe misschien teveel verantwoordelijkheden. Werk nu soms nog harder dan toen ik nog niet was afgekeurd. Maar dat is allemaal werk op vrijwillige basis. Ik moet het niet doen met een gedachte dat het me financieel iets zou opleveren, slechts erop letten dat het me niet juist geld gaat kosten om het te doen, dat ik er niet bij inschiet. Voor mij is de belangrijkste voorwaarde dat het nodig en zinvol is wat ik doe.
Vooral geen geld terug investeren in de maatschappij waar je al zoveel van KRIJGT!
pi_81981363
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:14 schreef fokvragen het volgende:

[..]

Vooral geen geld terug investeren in de maatschappij waar je al zoveel van KRIJGT!
Eentje die denkt dat je een enorme berg geld krijgt als je vanuit het gesubsidieerde werk bent afgekeurd
De uitkering die ik krijg is echt niet bedoeld om vervolgens weer te gaan uitdelen en mijn mogelijkheden om wat te doen nog verder te beknotten. Ik zal niet klagen over wat ik krijg, Het is genoeg, ik kan rondkomen omdat ik verder niet zoveel luxe nodig heb.

En over krijgen gesproken, wat ik altijd wilde krijgen waren de mogelijkheden om wat op te bouwen, en erkenning voor mijn inspanningen. inzet en verdiensten.. Ik heb nooit om die uitkering gevraagd.
Waarschijnlijk zou ik de maatschappij ook meer kosten als ik wel gereintegreerd zou zijn geworden, en had ik dan in mindere mate een bijdrage aan de maatschappij hebben kunnen leveren dan nu het geval is.
In feite ben ik nu voor de maatschappij een heeeel goedkope arbeidskracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')