Hij heeft in post # 29 verontwaardigd zitten zijn over het feit dat hij een afwijzing van de vrijstelling gemeentelijke belastingen kreeg, dus dat hij kennelijk teveel verdient om daarvoor in aanmerking te komen is niet alleen een aanname van mij, ook van de gemeente.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:04 schreef lezzer het volgende:
Niet om het één of ander, maar zoals TS aannames doet over zijn buren, doen mensen dat hier net zo ver TS...
Met het rechtmatig benutten van de beschikbare regelingen is niks mis natuurlijk, niet geschoten is altijd mis en óók die regeling betalen we met z'n allen voor.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft in post # 29 verontwaardigd zitten zijn over het feit dat hij een afwijzing van de vrijstelling gemeentelijke belastingen kreeg, dus dat hij kennelijk teveel verdient om daarvoor in aanmerking te komen is niet alleen een aanname van mij, ook van de gemeente.
Overigens snap ik al niet dat je überhaupt vrijstelling probeert te krijgen als je voldoende inkomen hebt.
Klopt, en TS had er kennelijk geen recht op en dat vond hij beklagenwaardig, sterker nog; hij trekt in twijfel of anderen wel recht hebben op wat ze krijgen... beetje triest.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:31 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Met het rechtmatig benutten van de beschikbare regelingen is niks mis natuurlijk, niet geschoten is altijd mis en óók die regeling betalen we met z'n allen voor.
Daarom is dat oordeel ook aan de UWV. Buren kunnen wel moord en brand schreeuwen, en dat is hun goed recht, maar dat doen ze dan tegen het UWV die als het erg genoeg is een controleur op je afstuurtquote:Op donderdag 27 mei 2010 14:01 schreef barthol het volgende:
Soms zijn er dagen dat ik (als WAO-er) heel hard werk, En soms ook weken dat de omstandigheden maken dat ik heel wat meer uren bezig ben dan een schamele 40 uur. Ben en blijf toch een type die gemakkelijk de handen uit de mouwen steekt als het echt nodig is dat iets gedaan wordt, en er niemand anders is die de mogelijkheid, of de tijd, of zin heeft om het te doen. Iemand moet het dan doen, en als er niemand anders is
die het doet, en ik het wel kan doen, dan ligt het voor de hand dat ik het even doe.
Maar soms dank ik achteraf wel aan wat mensen ervan zouden kunnen denken als ik me weer eens zo hard heb uitgesloofd. Gelukkig heb geen buren die meteen moord en brand roepen als ze me bezig zien. En mensen in mijn omgeving hebben steeds alleen maar respect gehad voor wat ik allemaal doe. Wat dat betreft is er niets aan de hand. Maar het is vervelend dat ik er soms achteraf wakker van lig welke invloed ik kan hebben op de beeldvorming. Ik zou eigenlijk moe maar vooral voldaan moeten zijn. Tevreden omdat is gedaan wat gedaan moest worden.
Het is een vreemde mengelijng van toch rekening houden met de beeldvorming, maar ook verzet om me aan te passen aan een verwachtingspatroon dat mensen evt kunnen hebben naar aanleiding van dat ik ben afgekeurd. Het zou toch de omgekeerde wereld zijn dat ik niets zou mogen kunnen doen omdat ik met het stempeltje WAO ben opgezadeld. Ik doe gewoon wat ik kan doen.
Het ligt er heel erg aan. Iemand die een uitgebeid sociaal leven had, zal met een bijstandsuitkering flink moeten inleveren. Een autist die heel erg op zichzelf is (de goeden niet te na gesproken) heeft een grotere kans om goed rond te kunnen komen van de WWB.quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:17 schreef Il_Piccolo_Principe het volgende:
Ergste is dat dit niet eens fraude is, ze krijgen gewoon genoeg om lekker lui van te leven en te doen wat ze willen doen. En dan hoor ik de linkse partijen weer huilen dat er zoveel mensen onder de armoedegrens leven
O, een controleur van het UWV is bij mij altijd welkom, zet ik wel een kop koffie voorquote:Op donderdag 27 mei 2010 15:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarom is dat oordeel ook aan de UWV. Buren kunnen wel moord en brand schreeuwen, en dat is hun goed recht, maar dat doen ze dan tegen het UWV die als het erg genoeg is een controleur op je afstuurt. En da's ook alleen maar goed dat dat netjes gecontroleerd wordt, nietwaar?
Dankje!quote:Op donderdag 27 mei 2010 15:40 schreef Kreator het volgende:
Na 50 reacties ben ik gestopt met lezen. Maar toch wilde ik nog even zegegn dat ik het enorm eens ben met Topicstarter en dat ik hoop dat hij ze heeft aangegeven en dat het geen NSB actie is en dat ik wou dat er meer mensen zo waren..
Ja, in jouw geval hoop ik ook echt dat je uiteindelijk gewoon een goeie bevredigende baan vindt ipv dat je in de WAO moet blijven zittenquote:Op donderdag 27 mei 2010 16:01 schreef barthol het volgende:
[..]
O, een controleur van het UWV is bij mij altijd welkom, zet ik wel een kop koffie voor
Ik heb niets te verbergen voor het UWV. En zo'n controleur mag ook gerust zien wat ik allemaal kan en doe.
Voel nog steeds iets van "watch me! " als er evt een suggestie zou komen dat ik iets niet zou kunnen doen.
Dank je, zit er helaas waarschijnlijk niet meer in. Maar er komt wel steeds genoeg werk op me af, Genoeg taken, en af en toe misschien teveel verantwoordelijkheden. Werk nu soms nog harder dan toen ik nog niet was afgekeurd. Maar dat is allemaal werk op vrijwillige basis. Ik moet het niet doen met een gedachte dat het me financieel iets zou opleveren, slechts erop letten dat het me niet juist geld gaat kosten om het te doen, dat ik er niet bij inschiet. Voor mij is de belangrijkste voorwaarde dat het nodig en zinvol is wat ik doe.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja, in jouw geval hoop ik ook echt dat je uiteindelijk gewoon een goeie bevredigende baan vindt ipv dat je in de WAO moet blijven zitten.
Vooral geen geld terug investeren in de maatschappij waar je al zoveel van KRIJGT!quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:52 schreef barthol het volgende:
[..]
Dank je, zit er helaas waarschijnlijk niet meer in. Maar er komt wel steeds genoeg werk op me af, Genoeg taken, en af en toe misschien teveel verantwoordelijkheden. Werk nu soms nog harder dan toen ik nog niet was afgekeurd. Maar dat is allemaal werk op vrijwillige basis. Ik moet het niet doen met een gedachte dat het me financieel iets zou opleveren, slechts erop letten dat het me niet juist geld gaat kosten om het te doen, dat ik er niet bij inschiet. Voor mij is de belangrijkste voorwaarde dat het nodig en zinvol is wat ik doe.
Eentje die denkt dat je een enorme berg geld krijgt als je vanuit het gesubsidieerde werk bent afgekeurdquote:Op donderdag 27 mei 2010 18:14 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Vooral geen geld terug investeren in de maatschappij waar je al zoveel van KRIJGT!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |