Als ze een werkeloosheidsuitkering hebben dan hebben ze daar premies voor afgedragen. Maar dat zul jij het beste weten, schat ik zo in.quote:als ze een werkloosheidsuitkering hebben dan doen ze niets fout, al blijf ik het belachelijk vinden dat mensen zo makkelijk op het geld van anderen kunnen leven.
Ja, maar het voelt wel raar om anders behandeld te worden, maar misschien reageer ik ook wat anders dan het gros.quote:Op zondag 23 mei 2010 02:17 schreef sig000 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
Als ik TS was zou ik toch eerst even wat meer dingen te weten komen. Hij weet hun namen niet eens.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:53 schreef Leonidas82 het volgende:
TS,
ik zou ze gewoon aangeven..
Heb ik ook gedaan bij een tante van me (waar ik geen band mee had oid, dus boeide me niks) die genoot ook al haar hele leven een bijstandsuitkering terwijl ze best kon werken. Toen anoniem UWV gecontacteerd i.v.m. mogelijke fraude en het schijnt dat ze nu part-time in een kringloopwinkel werkt.
dan maar een NSB'er, fraudeurs brengen de maatschappij alleen maar schade toe, een goed burger steekt daar een stokje voor in mijn optiek.
waarom gaan ze die groep niet nog ff scannen op mensen die goed zouden kunnen werken?quote:Op zondag 23 mei 2010 08:24 schreef lezzer het volgende:
Natuurlijk is het eigenlijk wel van belang om te weten wat voor uitkering je buren hebben.
Maar, stel je denkt dat het een bijstandsuitkering is, dan kun je dat melden bij je gemeente. Even op hun website kijken voor de mogelijkheden.
Overigens, er zijn ook heel veel mensen die vóór de work first trajecten al een uitkering hadden. Mensen die al 20 jaar een uitkering hebben. Daar zitten er toch ook best wel tussen die frauderen hoor (bewust of onbewust). Dus, die opmerking dat je tegenwoordig moet werken voor een uitkering is niet helemaal waar.
Jongeren ja, daar wordt heel erg op gelet dat voorkomen wordt dat zij van die mensen met een uitkering voor het leven worden.
Dat gebeurt wel hoorquote:Op zondag 23 mei 2010 08:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
waarom gaan ze die groep niet nog ff scannen op mensen die goed zouden kunnen werken?
Degene die er wat van zegt. Dan ben je gewoon een verrader. Het is niet illegaal om een uitkering te hebben. Er gelden tegenwoordig strenge eisen voor een uitkering. Bovendien loop je het risico als verrader dat je eens met gelijke munt wordt terugbetaald.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:55 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
wie is nou de grootste nsber, degeen die andermans geld ten onrechte opstrijkt, of degeen die er wat van zegt
Bij mij weinig kans omdat ik geen uitvreter ben. En de verraders, NSB'ers zijn degenen die misbruik maken van het uitkeringssysteem en degenen die er achter staan.quote:Op zondag 23 mei 2010 09:16 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Degene die er wat van zegt. Dan ben je gewoon een verrader. Het is niet illegaal om een uitkering te hebben. Er gelden tegenwoordig strenge eisen voor een uitkering. Bovendien loop je het risico als verrader dat je eens met gelijke munt wordt terugbetaald.
Zwartwerken is anders, dat is wel tegen de wet.
Dat zou ik niet te hard roepen. Ik ken mensen bij wie dit zo uit de hand liep dat ze psychoses en al kregen.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Burnout... Tsss. Zo'n ingebeelde ziekte die niet te bewijzen valt.
Burnout is idd kut, ben er zelf op dit moment herstellende van. Ik kan nu weer wat meer dingen doen (fokken!quote:Op zondag 23 mei 2010 10:20 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat zou ik niet te hard roepen. Ik ken mensen bij wie dit zo uit de hand liep dat ze psychoses en al kregen.
Dat de term tegenwoordig minder populair is en men het eerder extreme overspannenheid of extreme oververmoeidheid/overbelasting wil noemen doet daar niets aan af.
quote:Op zondag 23 mei 2010 11:06 schreef De_Rikster het volgende:
Lekker gechargeerd natuurlijk maar TS weet helemaal niks van de reden waarom deze mensen niet (kunnen?) werken en zit lekker in de Rita Verdonk brainwave. Zonder de benodigde informatie is TS gewoon een Calimero die loopt te janken.
quote:De hele dag zijn ze druk rond het huis met alle beesten die ze hebben en hierbij verrichten ze ook lichamelijk arbeid (grasmaaien, timmeren, verven etc)
Ja en? Je kunt toch werken? Wat is dan het verschil met je buren?quote:
Waar leef jij zelf zoal van? Alleen van wat je met werken verdient of heb je toch ook één of andere uitkering erbij?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:56 schreef fokvragen het volgende:
Ik ben een hardwerkende student en woon in een tokkiewijk. Nu heb ik 2 buren lichamelijk prima instaat zijn om te werken. Toch hebben ze alle 3 of in iedergeval de 2 mannen een uitkering.
Helaas is niets minder waar. Dat het niet zo goed aantoonbaar is klopt inderdaad, maar het is allerminst ingebeeld.quote:Op zondag 23 mei 2010 01:47 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Burnout... Tsss. Zo'n ingebeelde ziekte die niet te bewijzen valt.
Ik werk naast mijn voltijd HBO studie 16 tot 20uren per week.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja en? Je kunt toch werken? Wat is dan het verschil met je buren?
Maar je zult daarnaast ook wel een stufi uitwonend hebben. Dat is OOK een uitkering!!quote:Op zondag 23 mei 2010 13:04 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Ik werk naast mijn voltijd HBO studie 16 tot 20uren per week.
Met 16-20 uur per week werken zal ie meer verdienen dan ie krijgt aan "uitkering"quote:Op zondag 23 mei 2010 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar je zult daarnaast ook wel een stufi uitwonend hebben. Dat is OOK een uitkering!!
En kan jij niet fulltime werken? Altijd maar dat studentikoze uitvreten en teren op de maatschappijquote:Op zondag 23 mei 2010 13:04 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Ik werk naast mijn voltijd HBO studie 16 tot 20uren per week.
Waarschijnlijk of je inderdaad net zo gevaarlijk bent als je je voordoetquote:
Nog veel gevaarlijkerquote:Op zondag 23 mei 2010 13:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waarschijnlijk of je inderdaad net zo gevaarlijk bent als je je voordoet
1. Bij het UWV, 2. omdat hij zelf graag in de tuin zou willen werken maar geen tijd heeft.quote:Op zondag 23 mei 2010 13:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nog veel gevaarlijker
Nee, serieus... TS heeft buren, die buren hebben blijkbaar een uitkering alleen weet TS niet welke. En nu wil TS die mensen gaan aangeven omdat ze in de tuin werken. Dat lees ik erin, ik begrijp dus niet helemaal waar TS ze wil gaan aangeven en waarom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |