in dit geval welquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:01 schreef fokvragen het volgende:
Beginnen de modjes nu ook al met TVP's?
Erger is gewoon nog dat mensen met een uitkering, 1 keer per jaar vakantiegeld krijgen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:59 schreef zegmaarsaap het volgende:
Ik ken genoeg mensen die in staat zijn om te werken en gewoon een uitkering krijgen mijn ouders hebben er geen last van ik zou het gewoon negeren en doorgaan met je leven
Ik 18 jaar werkloos?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:01 schreef zegmaarsaap het volgende:
k heb je even gegoogeld en zie dat jij ook al 18jaar werkloos bent?En dan plaats je dit dit heb ik nog nooit gezien
Dat is ook echt veel. Daar kun je makkelijk van naar Spanje twee weken. Het is een schande.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:03 schreef Chinless het volgende:
[..]
Erger is gewoon nog dat mensen met een uitkering, 1 keer per jaar vakantiegeld krijgen.
Maar die andere 12 keer is toch ook vakantiegeld?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:03 schreef Chinless het volgende:
[..]
Erger is gewoon nog dat mensen met een uitkering, 1 keer per jaar vakantiegeld krijgen.
Daarom is het ook zo oneerlijk natuurlijk. Ik krijg geen vakantiegeld over mijn vakantiegeld. Ik wil ook wel vakantiegeld over mijn vakantiegeld over mijn vakantiegeld. Dan kan ik misschien dit jaar toch nog naar Barbados.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:07 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Maar die andere 12 keer is toch ook vakantiegeld?
Ja, als iedereen elkaar verraadt, dan uiteindelijk welquote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:08 schreef zegmaarsaap het volgende:
Wat bereik je ermee als je je buren veraard ga je dan meer verdienen gaat de belasting dan omlaag
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, als iedereen elkaar verraadt, dan uiteindelijk wel
En dan kunnen we met zijn allen naar Barbados!![]()
Kan ik dat ticket naar Barbados nog omzetten naar een wintersportreisje?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:09 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ja, als iedereen elkaar verraadt, dan uiteindelijk wel
En dan kunnen we met zijn allen naar Barbados!![]()
Jij wel!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:14 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Kan ik dat ticket naar Barbados nog omzetten naar een wintersportreisje?
quote:
Het is niet zo dat die mensen werken voor hun vakantie he. Dat hebben ze tenslotte al 52 weken per jaar.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:06 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat is ook echt veel. Daar kun je makkelijk van naar Spanje twee weken. Het is een schande.
Ik zou best met ze de dialoog aan willen gaan, maar waarom zou ik dat doen als ik nu al weet dat ze niet tot rede vatbaar zijn (eigen ervaring).quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:39 schreef Geerd het volgende:
Lekker laf online en anoniem verraden, wees dan ook zoon held om er gewoon aan te bellen en te vragen waarom ze niet gewoon werken.
Dat weet ik omdat ik contacten heb met iemand van de woningbouw corporatie. Ik weet ook dat ze liever ruimer wonen met meer ruimte voor hun dieren maar hier het geld niet voor hebben, neee duhhh ga werken luilak!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:00 schreef Lente_ninja het volgende:
Hoe weet je dat het niet gewoon rijke stinkerds zijn die leven van de rente?
Volgens mij heb je last van het Calimero complex.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:12 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Dat weet ik omdat ik contacten heb met iemand van de woningbouw corporatie. Ik weet ook dat ze liever ruimer wonen met meer ruimte voor hun dieren maar hier het geld niet voor hebben, neee duhhh ga werken luilak!
Oja, kreeg ik afgelopen week ook nog een brief dat ik geen recht heb op kwijtschelding voor de gemeentelijkeheffingen en waterschapslasten omdat ik teveel verdien. Prima, dat betaal ik gewoon maar die mensen krijgen wel kwijtschelding...terwijl ze lekker op hun luie reet tot 3uur nachts voor de tv zitten, want ja: morgen weer lekker uitslapen!
Of de uitkeringsinstantie de bedragen nu reserveert voor vakantiegeld, of gewoon maandelijks uitbetaalt met de maandelijkse uitkering, maakt natuurlijk geen enkele ruk uit. Zeg dan gewoon dat je de hoogte van uitkeringen absurd vindt o.i.d. Dan heb je nog een punt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:50 schreef Chinless het volgende:
[..]
Het is niet zo dat die mensen werken voor hun vakantie he. Dat hebben ze tenslotte al 52 weken per jaar.
Met dit formulier kan je gewoon iedereen aangeven die je niet aardig vindt. Anoniem.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 16:39 schreef Geerd het volgende:
Lekker laf online en anoniem verraden, wees dan ook zoon held om er gewoon aan te bellen en te vragen waarom ze niet gewoon werken.
Beter dan je voor je eigen volk schamen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:46 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Ts wil eigen volk verraden
Wanneer je verder had gelezen dan alleen de topictitel was je hopelijk tot de conclusie gekomen dat het mij niet gaat om het feit dat zij meer vrije tijd hebben dan ik, maar om het feit dat zij onterecht gebruik maken van gemeenschapsgeld wat een andere bestemming dient te hebben. Geld wat dus van jou en mij is en veel beter gebruikt kan worden om gaten te dichten.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:42 schreef barthol het volgende:
[..]
Volgens mij heb je last van het Calimero complex.
"Zij wel ... en ik niet, Ik moet.... en zij mogen "lekker"..... En dat is niet eeeeerliuk"
!
Dat zou vreemd zijn wat dat "feit" onderbouw je helemaal niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:48 schreef fokvragen het volgende:
Wanneer je verder had gelezen dan alleen de topictitel was je hopelijk tot de conclusie gekomen dat het mij niet gaat om het feit dat zij meer vrije tijd hebben dan ik, maar om het feit dat zij onterecht gebruik maken van gemeenschapsgeld wat een andere bestemming dient te hebben.
Gewoon aanbellen en om een ausweis vragen, daar staan hun namen ook wel op.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:09 schreef fokvragen het volgende:
Ik heb de laarzen al aan...
Argh ik moet hun naam enzo weten....dat weet ik echt niet.
Of het "staat er hier smorgensvroeg ineens die gare UWV op de stoep" topicquote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:16 schreef sig000 het volgende:
Ik zie het " Problemen met de buren" topic binnenkort wel verschijnen.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:54 schreef joepvd het volgende:
[..]
Dat zou vreemd zijn wat dat "feit" onderbouw je helemaal niet.
Wat is hier niet duidelijk genoeg aan?quote:Ik vind dit zeer egoïstisch omdat dit geld is van de samenleving wat we veel beter kunnen besteden aan mensen die het wel echt nodig hebben.
Zie waar ik op reageerdequote:Op zaterdag 22 mei 2010 18:48 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Wanneer je verder had gelezen dan alleen de topictitel was je hopelijk tot de conclusie gekomen dat het mij niet gaat om het feit dat zij meer vrije tijd hebben dan ik, maar om het feit dat zij onterecht gebruik maken van gemeenschapsgeld wat een andere bestemming dient te hebben. Geld wat dus van jou en mij is en veel beter gebruikt kan worden om gaten te dichten.
Dit is dus super Calimero geklaag. Echt een klassiek voorbeeld ervan.quote:Oja, kreeg ik afgelopen week ook nog een brief dat ik geen recht heb op kwijtschelding voor de gemeentelijkeheffingen en waterschapslasten omdat ik teveel verdien. Prima, dat betaal ik gewoon maar die mensen krijgen wel kwijtschelding...terwijl ze lekker op hun luie reet tot 3uur nachts voor de tv zitten, want ja: morgen weer lekker uitslapen!
Zorg dat je dat blijft beseffen, want geloof me, uitkeringsafhankelijkheid zuigt behoorlijk.quote:Daarnaast ben ik heel blij dat ik wel werk heb en bezig ben diploma's te halen zodat ik later niet afhankelijk ben van deze instanties.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:32 schreef fokvragen het volgende:
[..]
[..]
Wat is hier niet duidelijk genoeg aan?
En wat voor uitkering genieten de heren? Een uitkering wegens arbeidsongeschiktheid? Dan zou je een punt kunnen hebben met je melding. Een bijstandsuitkering? Een voorwaarde voor bijstandsuitkering is dat je geschikt bent voor arbeid.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:56 schreef fokvragen het volgende:
De hele dag zijn ze druk rond het huis met alle beesten die ze hebben en hierbij verrichten ze ook lichamelijk arbeid (grasmaaien, timmeren, verven etc) Dus lichamelijk zijn ze prima instaat om te werken. Toch hebben ze alle 3 of in iedergeval de 2 mannen een uitkering.
Klopt dat die opmerking over de gemeentelijkheffingen kan overkomen als Calimero geklaag. Maar het gaat mij er om dat zij kwijtschelding krijgen van gemeenschappelijk geld dus ook jou en mijn geld, terwijl we dat hadden bespaard als ze gewoon hadden gewerkt ipv de hele dag een beetje luieren.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:38 schreef barthol het volgende:
[..]
Zie waar ik op reageerde
(ik quote het nog maar even)
[..]
Dit is dus super Calimero geklaag. Echt een klassiek voorbeeld ervan.
[..]
Zorg dat je dat blijft beseffen, want geloof me, uitkeringsafhankelijkheid zuigt behoorlijk.
Waaruit bestaat die 'onterechtheid' dan? Ze zijn toch werkloos? Als ze een bijstandsuitkering hadden terwijl je ziet dat ze wél betaalde arbeid verrichten, dan zouden ze onterecht een uitkering hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:44 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Klopt dat die opmerking over de gemeentelijkheffingen kan overkomen als Calimero geklaag. Maar het gaat mij er om dat zij kwijtschelding krijgen van gemeenschappelijk geld dus ook jou en mijn geld, terwijl we dat hadden bespaard als ze gewoon hadden gewerkt ipv de hele dag een beetje luieren.
Dus het gaat mij niet om het feit dat ze meer vrij zijn dan ik maar dat ze onterecht gebruik maken van geld van de samenleving.
En onwetend wat voor uitkering ze hebben weet je kennelijk wel dat ze onterecht gebruik maken van een uitkering??quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:44 schreef fokvragen het volgende:
Dus het gaat mij niet om het feit dat ze meer vrij zijn dan ik maar dat ze onterecht gebruik maken van geld van de samenleving.
quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:32 schreef fokvragen het volgende:
Wat is hier niet duidelijk genoeg aan?
Dat is een mening.quote:Ik vind dit zeer egoïstisch omdat dit geld is van de samenleving wat we veel beter kunnen besteden aan mensen die het wel echt nodig hebben.
Jouw "feit" is een slechts een bewering, en die onderbouw je nergens. Het verwijt "Wanneer je verder had gelezen dan alleen de topictitel" is dus volledig misplaatst.quote:maar om het feit dat zij onterecht gebruik maken van gemeenschapsgeld wat een andere bestemming dient te hebben.
Ik beweer nergens dat ik ze voor Fraude wil beschuldigen. Ik wil alleen melden dat die mensen best kunnen werken.. Maar jullie hebben gelijk dat ik niet weet wat voor uitkering ze hebben en als ze een werkloosheidsuitkering hebben dan doen ze niets fout, al blijf ik het belachelijk vinden dat mensen zo makkelijk op het geld van anderen kunnen leven.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 19:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
En onwetend wat voor uitkering ze hebben weet je kennelijk wel dat ze onterecht gebruik maken van een uitkering??
Man, ga medicijnen studeren en meld je na de basisstudie gelijk bij het UWV om als keuringsarts aan het werk te gaan, daar zitten ook van die types die te beroerd zijn om verder te studeren, maar als basisarts wel graag doen alsof ze het beter weten dan degenen die wel doorgeleerd hebben.
Natuurlijk kan het zijn dat ze de boel bedonderen, maar met de huidige regelgeving omtrent uitkeringen is de kans groter dat jij denkt dat ze ten onrechte een uitkering hebben dan dat ze dat werkelijk hebben.
En dan wegens "fraude" aanmelden nota bene
Volgens mij zie je geen van je buurmannen 's morgens in een VW-bus stappen om ergens te gaan klussen? Sterker nog: als je dat wel zou doen dan zou je er vanuitgaan dat je buurman hard werkte, en dus geen uitkering zou hebben.
Voordat ik de rest van de reply's lees wil ik gelijk dit zeggen:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:56 schreef fokvragen het volgende:
Ik ben een hardwerkende student en woon in een tokkiewijk. Nu heb ik 2 buren die familie of bevriend zijn van elkaar. In 1 huis woont een man en een vrouw en in het andere huis een man alleen. De achtertuin hebben ze bij elkaar betrokken. De hele dag zijn ze druk rond het huis met alle beesten die ze hebben en hierbij verrichten ze ook lichamelijk arbeid (grasmaaien, timmeren, verven etc) Dus lichamelijk zijn ze prima instaat om te werken. Toch hebben ze alle 3 of in iedergeval de 2 mannen een uitkering. Ik vind dit zeer egoïstisch omdat dit geld is van de samenleving wat we veel beter kunnen besteden aan mensen die het wel echt nodig hebben. Ze lijken het wel best te vinden, lekker leventje, beetje knuffelen met de honden, niet veel uitgeven en rond komen van een uitkering. Maar imo moeten ze gewoon aan het werk en hun eigen geld verdienen.
Ik wil dit gaan aangeven bij een dienst die hier over gaat maar weet niet waar ik moet zijn. Nu kun je denken: "wat een nsb'er", maar dit is geld van ons allemaal en niet bedoelt voor mensen die gewoon kunnen werken.
Als je het topic had doorgelezen, had je gelezen dat ik weet dat geen loterij hebben gewonnen of grote erfenis hebben gekregen en niet veel geld hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:16 schreef Maanvis het volgende:
fokvragen, je weet dus niet eens OF ze een uitkering hebben? Misschien hebben ze de loterij wel gewonnen en rentenieren ze nu?
SUKKEL
Geef ze gewoon aan dan heb je weer een gerust geweten.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:22 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Als je het topic had doorgelezen, had je gelezen dat ik weet dat geen loterij hebben gewonnen of grote erfenis hebben gekregen en niet veel geld hebben.
Pino
Dat laatste lijkt me zinnig. Daarnaast zou je een keer een praatje met je benedenburen kunnen aanknopen. Misschien hebben ze wel een interessant verhaal over hun omstandigheden.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:13 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Ik beweer nergens dat ik ze voor Fraude wil beschuldigen. Ik wil alleen melden dat die mensen best kunnen werken.. Maar jullie hebben gelijk dat ik niet weet wat voor uitkering ze hebben en als ze een werkloosheidsuitkering hebben dan doen ze niets fout, al blijf ik het belachelijk vinden dat mensen zo makkelijk op het geld van anderen kunnen leven.
Ik zal niemand gaan aangeven maar bij de komende verkiezingen ga ik wel goed kijken welke partijen hier nog meer zo over denken en daar voor een deel mijn stemkeuze op baseren.
Dus je hebt hun bankrekeningen gezien en je hebt de gegevens van de loterijwinnaars bij jou in de buurt?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:22 schreef fokvragen het volgende:
[..]
Als je het topic had doorgelezen, had je gelezen dat ik weet dat geen loterij hebben gewonnen of grote erfenis hebben gekregen en niet veel geld hebben.
Pino
Moet ik je gvd nu ook nog verwijzen naar waar het staat wat ik zei?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 20:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus je hebt hun bankrekeningen gezien en je hebt de gegevens van de loterijwinnaars bij jou in de buurt?
quote:Dat weet ik omdat ik contacten heb met iemand van de woningbouw corporatie. Ik weet ook dat ze liever ruimer wonen met meer ruimte voor hun dieren maar hier het geld niet voor hebben, neee duhhh ga werken luilak!
En van wie krijgen die uitkerende instanties hun geld? Van den werkende mensch. Als den werkende mensch vervolgens ziet dat er misbruik wordt gemaakt van dat geld, is het niet meer dan normaal om dat te rapporteren zodat er nogmaals degelijk wordt nagekeken of er inderdaad recht is op dat geld.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 22:54 schreef Fusionfreak het volgende:
TS wilt gewoon hebben dat zijn vermeende werkloze buren te veel thuis zitten meer afwezig moeten zijn. Ik ben ook vrijwel de heledag thuis (op Fok) en niemand die last van mij heeft of plannen maakt om mij aan te geven bij het UWV (voor alle duidelijkheid ik heb een volledige WAO uitkering)
All dat off topic geblaat hier dat iemand geen recht op een uitkering zou hebben is niet aan een fokker om te beoordelen, maar aan de uitkerende instantie's. !
Ja en dat liefst elke maand zodat er een paar ambtenaren ook weer wat te doen hebben.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:06 schreef Thaan het volgende:
[..]
En van wie krijgen die uitkerende instanties hun geld? Van den werkende mensch. Als den werkende mensch vervolgens ziet dat er misbruik wordt gemaakt van dat geld, is het niet meer dan normaal om dat te rapporteren zodat er nogmaals degelijk wordt nagekeken of er inderdaad recht is op dat geld.
Als je elke dag een krat bier naar binnen werkt hoeft dat niet.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:15 schreef sempron2400 het volgende:
In Nederland moet je gewoon 20 tot 32 uur werken voor een bijstandsuitkering. Aardige kans dat ze een andere uitkering hebben, of een vermogen hebben geërfd. In het buitenland zal er meer uitkeringsfraude zijn, valt hier wel mee door de Work First plichten.
Tenminste 1 die het snapt.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:06 schreef Thaan het volgende:
[..]
En van wie krijgen die uitkerende instanties hun geld? Van den werkende mensch. Als den werkende mensch vervolgens ziet dat er misbruik wordt gemaakt van dat geld, is het niet meer dan normaal om dat te rapporteren zodat er nogmaals degelijk wordt nagekeken of er inderdaad recht is op dat geld.
meteen aangeven. je opa zou trots zijn!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:56 schreef fokvragen het volgende:
Ik ben een hardwerkende student en woon in een tokkiewijk. Nu heb ik 2 buren die familie of bevriend zijn van elkaar. In 1 huis woont een man en een vrouw en in het andere huis een man alleen. De achtertuin hebben ze bij elkaar betrokken. De hele dag zijn ze druk rond het huis met alle beesten die ze hebben en hierbij verrichten ze ook lichamelijk arbeid (grasmaaien, timmeren, verven etc) Dus lichamelijk zijn ze prima instaat om te werken. Toch hebben ze alle 3 of in iedergeval de 2 mannen een uitkering. Ik vind dit zeer egoïstisch omdat dit geld is van de samenleving wat we veel beter kunnen besteden aan mensen die het wel echt nodig hebben. Ze lijken het wel best te vinden, lekker leventje, beetje knuffelen met de honden, niet veel uitgeven en rond komen van een uitkering. Maar imo moeten ze gewoon aan het werk en hun eigen geld verdienen.
Ik wil dit gaan aangeven bij een dienst die hier over gaat maar weet niet waar ik moet zijn. Nu kun je denken: "wat een nsb'er", maar dit is geld van ons allemaal en niet bedoelt voor mensen die gewoon kunnen werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |