Nou zijn dat grotendeels animatronics natuurlijk. Voor deze serie zullen ze wel 90% CG gaan.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:29 schreef Dopekoe het volgende:
Als Spielberg het produceert dan zal het er in ieder geval wel goed uit zien, het is toch een perfectionist wat dat betreft
De dino's uit Jurassic Park 1 zien er ook nog steeds goed uit
Dan moet je Spartacus, blood and sand kijken...de serie dus.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:28 schreef FL_Freak het volgende:
KinderenIk wil mensen afslachtingen zien
IMDB kun je niet gebruiken voor tv-series.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:28 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Op IMDB staat dat deze serie pas in 2012 komt
de sex?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:00 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Als er ook wat invloeden uit spartacus terugkomen ben ik tevreden
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:33 schreef fratsman het volgende:
Klinkt goed!Jurassic Park is zelfs na 17 jaar een topfilm.
Echt? Die Apaches hadden niet faker kunnen zijn als ze ze door de sociale werkplaats hadden laten modellen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 12:37 schreef MikeyMo het volgende:
Ik moet zeggen dat in de laatste 24's de ffecten er goed uitzagen, Jack in een helicopter e.d.
Toch is dat een doodzonde, ik vind de JP1 dino's vele malen overtuigender dan de JP3 dino'squote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:42 schreef moomoo het volgende:
[..]
Nou zijn dat grotendeels animatronics natuurlijk. Voor deze serie zullen ze wel 90% CG gaan.
in JP3 was er nog steeds een hoop animatonic, amar wel veel minder inderdaad. Het gevecht tussen tde T-Rex en de Spinosaurus was voor ongeveer de helft animatronic, als ik het me goed herinner.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 10:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Toch is dat een doodzonde, ik vind de JP1 dino's vele malen overtuigender dan de JP3 dino's
Een jaartjequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 22:12 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
fuck me, dat duurt nog wel erg lang dan..
Was Tof.quote:
quote:Op woensdag 15 september 2010 00:02 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja en Star Wars wordt nog erger. Nu heeft Spielberg plannen om de originele trilogie helemaal opnieuw te schieten. Met Justin Bieber als Luke Skywalker.
quote:Fox pushes back 'Terra Nova' to fall
Fox is pushing back the premiere of Steven Spielbergs dino drama Terra Nova again!
Instead of launching with a May 23 preview as originally planned, the adventure series will now debut next fall.
The decision comes after Fox teased the series with an ad during the Super Bowl last month. Explained Fox entertainment president Kevin Reilly:
Terra Nova is one of the most ambitious television series ever produced, Reilly said. The cutting-edge visual effects used to create the world of Terra Nova, which is of massive scope and scale, require more time to be realized. This aspect of the series is essential, so we are pushing back the special early preview date to give the visual effects team the time needed for their groundbreaking work.
The world of Terra Nova is visually stunning on multiple levels, and effects play an enormous part, added executive producer René Echevarria. Premiering in the fall will give us the proper time to create a world never before seen on television.
Terra Nova: Its so amazing, we cant even make it!
The drama was originally set to premiere midseason. In August, Fox pushed back the bulk of the show until fall, electing to air just a two-hour preview in May (like the way the network launched Glee).
Bron
Hoe zou je dat in Hemelsnaam zeggen aan de hand van die paar seconden CG?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:33 schreef pberends het volgende:
Juist wel, als je de trailer in het bericht ziet, zie je dat ze opzich al redelijk ver zijn (zou je zeggen).
Verwacht je dat ze bij die postproductiehuizen Appeltje+CGI doen en er dan effects voor een complete serie uit komen rollen?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:24 schreef Nick-GizMo het volgende:
Maar om nu weer te verzetten, wek je toch niet echt de indruk dat het goed gaat.
Dat ze aan't filmen zijn zegt al veelquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:48 schreef nietzman het volgende:
[..]
Hoe zou je dat in Hemelsnaam zeggen aan de hand van die paar seconden CG?
Maar wat heeft dat met de CG te maken?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:51 schreef pberends het volgende:
Dat ze aan't filmen zijn zegt al veel. Dan is de kans gewoon extreem groot dat het uiteindelijk gewoon op de buis komt als een vol product. Nu cancelen is extreem duur.
Ja daarom is het ook positief dat ze het uitstellenquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:54 schreef nietzman het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat met de CG te maken?
Ga er gerust vanuit dat postproductie voor een serie als deze meer tijd in beslag neemt dan het filmen.
Als je niet kan wachten heeft Spielberg nog een ander project die in juni begint: http://en.wikipedia.org/wiki/Falling_Skiesquote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:48 schreef Harajuku. het volgende:
Ik wil niet nog langer wachtenYou fail me, Steven.
Lijkt mij dat ze al redelijk op schema waren vanwege dat ze in mei zouden beginnen. Dus..quote:Op zaterdag 12 maart 2011 16:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
Verwacht je dat ze bij die postproductiehuizen Appeltje+CGI doen en er dan effects voor een complete serie uit komen rollen?
voor een serie ziet t er toch best goed uitquote:Op donderdag 28 april 2011 18:17 schreef ems. het volgende:
Ik vind die trailer niet zo heel bijzonder.
Truths.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:08 schreef lelouch het volgende:
Mijn oordeel van de trailer, te weinig dino's!
Dat weet ik wel zeker, ik zet mijn geld op januari 2012 op RTL5.quote:Op vrijdag 29 april 2011 11:30 schreef Dopekoe het volgende:
Deed mij wat denken aan Lost...
Maar ik krijg er steeds meer zin in, ben benieuwd of het in Nederland op tv gaat komen...
weet je dat zeker of is dat een gokje?quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:03 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker, ik zet mijn geld op januari 2012 op RTL5.
Dat zo'n grote serie naar Nederland komt weet ik wel zeker.quote:Op vrijdag 29 april 2011 13:46 schreef planethugo het volgende:
[..]
weet je dat zeker of is dat een gokje?
dat ie uitgezonden wordt staat idd wel vast, dacht dat je misschien ergens gelezen had dat rtl de serie alvast gekocht hadquote:Op vrijdag 29 april 2011 14:30 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat zo'n grote serie naar Nederland komt weet ik wel zeker.
En volgens mij heeft RTL Nederland een doorlopend contract met Fox voor de first rights van hun series. Die zullen zo'n serie niet te lang links laten liggen gok ik.
teasen heet datquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:47 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind die trailers en daarmee de serie steeds minder boeiend. Oh, ze gaan weer door de poort. Oh, weer een dino. Oh, weer dit. Ipv dat die serie eindelijk eens echt gaat beginnen![]()
Het steelt mijn plezier
Ja ja, maar als je zou teasen zou ik er meer van willen. Ik vind de serie nu steeds saaier worden omdat ik steeds hetzelfde ziequote:
Kijk gewoon de eerst (of meer) afleveringen wanneer ze uit zijn en beoordeel danquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja ja, maar als je zou teasen zou ik er meer van willen. Ik vind de serie nu steeds saaier worden omdat ik steeds hetzelfde zie't Hoeft niet meer zo nodig. In het begin zat ik te wippen op mijn stoel hoor, maar nu.
En dat terwijl ik dino's en JP fantaaaaastisch vind. Kan je nagaan.
en als ze meer lieten zien zou je bij de serie zelf teleurgesteld zijn want 'dat heb ik al gezien'quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja ja, maar als je zou teasen zou ik er meer van willen. Ik vind de serie nu steeds saaier worden omdat ik steeds hetzelfde zie't Hoeft niet meer zo nodig. In het begin zat ik te wippen op mijn stoel hoor, maar nu.
En dat terwijl ik dino's en JP fantaaaaastisch vind. Kan je nagaan.
Dank! Klinkt ook goed! Jezus, veel dingen te zien.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 18:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Als je niet kan wachten heeft Spielberg nog een ander project die in juni begint: http://en.wikipedia.org/wiki/Falling_Skies
Ik heb persoonlijk erg genoten van de 6 afleveringen van the walking death, ieder zijn mening.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik weet het niet. Ik ben een klein beetje bang voor een The Walking Dead scenario. Een episch film-element in een serie stoppen...dat gaat zelden goed. Vrees voor een soap met dino's, net als The Walking Dead een soap met zombies is.
Maar goed, ik ga natuurlijk wel kijken.
[..]
Dank! Klinkt ook goed! Jezus, veel dingen te zien.
Ik zeg niet dat het slecht was maar je kunt niet ontkennen dat er sinds episode 1 en een deel van 2 misschien weinig zombies zijn gweest. En de CGI van het ontploffende complex in de laatste episode was gewoon lachwekkend. Lijkt alsof ze alles op de pilot gegooid hebben qua budget want de pilot was gewoon fenomenaal.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:08 schreef Maxxxxy het volgende:
Ik heb persoonlijk erg genoten van de 6 afleveringen van the walking death, ieder zijn mening.
Ben ik ook bang voor. Vooral na die slechte berichten van een tijdje terug. Dat ze klaar waren met filmen voordat het script af was omdat iemand op het laatste moment besloot de pilot een uur langer te maken, dat er een overdaad aan executive producers is die allemaal hun stempel willen drukken en waardoor niemand echt verantwoordelijk is voor de richting van de serie, dat de CGI veel ingewikkelder en duurder bleek dan gedacht, enz.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik weet het niet. Ik ben een klein beetje bang voor een The Walking Dead scenario. Een episch film-element in een serie stoppen...dat gaat zelden goed. Vrees voor een soap met dino's, net als The Walking Dead een soap met zombies is.
Klopt, ik denk dat we ook vaak geteased worden qua dino's. Ritseling in de struiken en dat is het. Enorm goedkoop even aan een tak trekken en er een geluidseffect onder zetten. En zelfs wat ik zag qua dino's in de trailer vond ik 't kwalitatief gezien bagger vergeleken met Jurassic Park.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:31 schreef Symer het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor. Vooral na die slechte berichten van een tijdje terug. Dat ze klaar waren met filmen voordat het script af was omdat iemand op het laatste moment besloot de pilot een uur langer te maken, dat er een overdaad aan executive producers is die allemaal hun stempel willen drukken en waardoor niemand echt verantwoordelijk is voor de richting van de serie, dat de CGI veel ingewikkelder en duurder bleek dan gedacht, enz.
Ik vrees dat het na de pilot zelfs een soap zonder dino's wordt, omdat die dingen gewoon te duur zijn om regelmatig te laten verschijnen.
The Walking Dead is idd bagger, das gewoon een kutsoap waar toevallig zombies in voorkomenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar goed, ik ga natuurlijk wel kijken.
[..]
Dank! Klinkt ook goed! Jezus, veel dingen te zien.
Ik heb daar zo'n fucking hekel aanquote:Op zondag 5 juni 2011 19:05 schreef ems. het volgende:
Hmm, die trailer vind ik eigenlijk net wat te lost-achtig (wat geen goed ding is) en die cgi vind ik ook erg matig. Ook de scenes waar ze mee teasen zijn allemaal rechtstreeks gekopieerd uit andere films en dat stereotype-gezin wat ze erin hebben gezet neemt ook al meteen weer flink wat hoop weg dat de serie iets vernieuwends gaat doen.
Ik ga de serie sowieso een kans geven maar elke keer als ze wat nieuws laten zien ben ik eigenlijk weer net wat minder enthousiast. Nu ziet het net uit als the walking dead; een interessant scenario geplaagd door dat typische Amerikaanse familie-drama gedoe waar het gepeupel maar geen genoeg van schijnt te krijgen.
Dat gebeurde ook met Human Targetquote:Op zondag 5 juni 2011 19:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Komt door al die wijven die tv-series kijken. En slappe mannen die niet durven te zeggen tegen hun wijf dat ze de serie willen kijken zelfs als hun wijf dat niet wil. Dus ja, dan moet het ook aantrekkelijk worden gemaakt voor wijven. Dus komt er van die wijvenshit in. Met van die kinderen. Zodat je wijf ook wil kijken. Nice job wearing the pants at home...
Onvoorstelbaar eigenlijk hoe goed die CG-dino's 20 jaar geleden warenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat we ook vaak geteased worden qua dino's. Ritseling in de struiken en dat is het. Enorm goedkoop even aan een tak trekken en er een geluidseffect onder zetten. En zelfs wat ik zag qua dino's in de trailer vond ik 't kwalitatief gezien bagger vergeleken met Jurassic Park.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt, vandaar dat ik de overdaad aan CGI wat jammer vind. In die tijd gebruikten ze ook nog gewoon gedeeltelijke modellen (animatronics) waardoor het er beter uitziet imo.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:10 schreef Symer het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar eigenlijk hoe goed die CG-dino's 20 jaar geleden waren
Maar het mooie is dus dat ze die dingen gewoon levensecht hadden nagebouwd.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:31 schreef Harajuku. het volgende:
Oh man, die raptors hebben mij geterroriseerd. Memories..
Alleen het was toen nog niet bekend dat ze veren hadden:quote:Op zondag 5 juni 2011 20:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar het mooie is dus dat ze die dingen gewoon levensecht hadden nagebouwd.
Imageshack + fok gaat niet samen.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:11 schreef Demure het volgende:
[..]
Alleen het was toen nog niet bekend dat ze veren hadden:
[ afbeelding ]
Psst... iets met dino's is altijd nep...quote:
Voeg de Fallen Skies daar ook maar aan toequote:Op woensdag 21 september 2011 20:25 schreef ButcherPete het volgende:
Het zat em in Jurassicpark ook niet alleen maar in de modellen maar ook de manier waarop het allemaal bewoog en geanimeerd was. Vaak zie je nog in CGI dat bewegingen niet matchen met de schaal van een beest van een dergelijke omvang., de geloofwaardigheid is dan meteen al weg.
Misschien wat te vroeg oordeel, maar het promo materiaal doet me denken aan series als Jericho en The walking dead... een gaaf plot voor een serie, waar ze je dan in de pilot aflevering misschien verwennen met wat dure shots die naar meer smaken.
Wat volgt is dan meestal 95% cliché drama met hier en daar uiteraard een love triangle tussen saaie karakters waarvan het me totaal niet kan boeien of ze de komende aflevering gruwelijk aan hun einde komen.
De overige 5% is dan minimale effecten om de kijker eraan te herinneren in welke setting het verhaal zich ook alweer afspeelt.
Ik hoop dat ik er totaal naast zit natuurlijk
Kan het slechter dan Falling Skies worden?quote:
Dit.quote:Op maandag 26 september 2011 12:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Afgaande op alle promo-materiaal heb ik mijn verwachtingen naar 0 bijgesteld, dus het kan alleen maar beter zijn. Ga het er toch maar op wagen.
Ook net gezien, maar ik ben bang dat het een vrij standaard actie/dramaserie wordt. Het begon allemaal vrij snel, de situatie van de toekomst werd vrijwel niet uitgelegd (overpopulation = extinction) en de ontsnapping uit de gevangenis en in die transporter ging ook wel erg makkelijk allemaal.quote:Op dinsdag 27 september 2011 10:20 schreef Mirel het volgende:
Season premiere ja.
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben met de serie. Een aantal verhaallijntjes zijn opgezet zoals die sixers, waarom ze afgescheiden zijn, en wat ze weten over die tekeningen, waarom die zoon weg is, en de echte reden voor Terra Nova. De baas van Terra Nova was een beetje bad guy achtig in Avatar (al vond ik hem daar ook wel tof) en hier blijkt 'ie iets zachtaardigers te zijn. Wel leuk. Gelukkig ook geen onlogische acties zoals in V en Falling Skies.
Die kids erger ik me nog steeds aan, netzoals de zoon met z'n emogeneuzel.
De bewegingen zijn te snel voor zulke lompe beesten (vermoed ik dan, niemand weet hoe het echt gingquote:Op woensdag 21 september 2011 20:25 schreef ButcherPete het volgende:
Het zat em in Jurassicpark ook niet alleen maar in de modellen maar ook de manier waarop het allemaal bewoog en geanimeerd was. Vaak zie je nog in CGI dat bewegingen niet matchen met de schaal van een beest van een dergelijke omvang., de geloofwaardigheid is dan meteen al weg.
Enerzijds zou dat wel passen in de huidige trend om goed vs slecht zo grijs mogelijk te maken, anderzijds hoop ik dat de 6'ers gewoon de slechte eigenschappen in de mens vertegenwoordigen en dat die groepering een manier is om de strijd tegen de duistere kant tastbaar in beeld te brengen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:15 schreef InTrePidIvity het volgende:
...
De Sixers zullen uiteindelijk de goede kant blijken te zijn, die het kwade achter Terra Nova hebben ingezien en er tegen strijden (ik denk dat Skye de bron binnen Terra Nova is).
Ik ben het volledig met je eens. Het ziet er erg goed uit voor een tv serie. Het legt trouwens ook het feit uit van hoe het zit met de tijdlijnen e.d.quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:47 schreef Rahl het volgende:
Ik ben in ieder geval genoeg geintrigeerd om te blijven kijken.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:47 schreef Rahl het volgende:
quote:Op dinsdag 27 september 2011 12:47 schreef Rahl het volgende:
quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:31 schreef Harajuku. het volgende:
Ik kijk nu, 18 minuten en nog geen dino gezienOEH IK HOOR ER NU EEN OEHEHEE
True! Al hoop ik nu wel dat ze niet na 1 of 2 seasons stoppenquote:Op dinsdag 27 september 2011 12:47 schreef Rahl het volgende:
quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:52 schreef Glenn0 het volgende:
Ratings zijn net binnen, vallen zwaar tegen. Begint er op te lijken dat deze serie, zeker gezien de kosten, geen lang leven zal leiden.
Straks ook maar eens de pilot kijken, ben wel benieuwd namelijk.
Wauw. Had toch echt wel betere cijfers verwacht!!!quote:FOX with the premiere of "Terra Nova" (9.03 million viewers, #8; adults 18-49: 3.0, #8) followed by a second hour of "Terra Nova" (8.97 million viewers, #9; adults 18-49: 3.1, #7).
Hmm voor een eerste aflevering valt idd wat tegen, maar goed kan nog komen. Misschien dat ze nog van dag switchen vanwege HIMYM en Hawaii Five-O en Two and a Half Men en Dancing with the stars.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:55 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
[..]
Wauw. Had toch echt wel betere cijfers verwacht!!!
Hm. Misschien naar dinsdag met X-Factor als lead in ofzo?quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:59 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hmm voor een eerste aflevering valt idd wat tegen, maar goed kan nog komen. Misschien dat ze nog van dag switchen vanwege HIMYM en Hawaii Five-O en Two and a Half Men en Dancing with the stars.
Nja op maandag zullen ze het niet lang volhouden, tenzij het ineens helemaal de andere kant op gaatquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:00 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Hm. Misschien naar dinsdag met X-Factor als lead in ofzo?
Je weet dat het om de A18-49 draait?quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:55 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
[..]
Wauw. Had toch echt wel betere cijfers verwacht!!!
Ok nu heb je het ook voor mij verpest.quote:Op dinsdag 27 september 2011 19:58 schreef Tim86 het volgende:
Godver, die zoon doet me denken aan die enge emo van Wedding crashers
[ afbeelding ]
En het blijft jammer dat ze 18 jaar later in een big budget tv series nog steeds niet dezelfde kwaliteit dino's af kunnen leveren als in Jurassic Park
quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:00 schreef Abed het volgende:
[..]
Ok nu heb je het ook voor mij verpest.
Wauwie hebben ze ook dino's in de gevangenis whehehwewequote:Op dinsdag 27 september 2011 20:13 schreef Tim86 het volgende:
Het is wel een stuk beter dan Dinotopia in ieder geval
[ afbeelding ]
Alleen poppen van dino's, blijkbaar.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:15 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Wauwie hebben ze ook dino's in de gevangenis whehehwewe
Blij toe dat ze het andersom doen, het laatste waar ik op zit te wachten is vermoeiende flashbacks om de twee seconden. Nou hebben we het maar gehad.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:50 schreef Gorro het volgende:
De verplaatsing van de toekomst naar Terra Nova voelde heel gerusht aan. Ik denk dat ze beter in Terra Nova hadden kunnen beginnen en gedurende de pilot en de komende episodes dmv flashbacks op het gemak de voorgeschiedenis te vertellen (beproefd concept natuurlijk, maar het werkt nou eenmaal).
Dat zou vet zijnquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:22 schreef Gremen het volgende:
Ah, we hebben al twee kampen.
Het is alleen nog wachten totdat iemand een zadel op een dino zet en je hebt Dinoriders!
LOL handig dan ruik je elkaars zweet nietquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:22 schreef Harajuku. het volgende:
Ze gingen gewoon naar the gym met hun maskertje voor
Dat is omdat ze ook moeten boeren natuurlijk, dat gaat niet echt praktisch als je op een berg zit.quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:58 schreef SuperFruitig het volgende:
45 minuten in en not impressed at all.
* de hele setting is ongeloofwaardig (uberluxe huizen voor een dergelijke settlement slaat nergens op, dat hek houdt echt geen dino tegen, waarom gaan ze in fucksnaam in een open veld zittenhet lijkt me dat je een ietwat strategischere positie wil innemen in een wereld waar je onder aan de voedselketen staat, elke bezoeker lijkt het allemaal in 1x te accepteren (geen mental meltdowns bij het zien van FUCKING DINO'S, etc)
Dat wordt later uitgelegd door Taylor, die zegt dat er 118 dagen voorbij waren gegaan toen hij daar als eerste aankwam, terwijl dat in de toekomst enkele seconden waren.quote:* fractiegebeuren voelt ongeloofwaardig (alsof er in 7 jaar zoveel frictie kan optreden in een dergelijke kleine settlement waar niks val te halen naast verse lucht en wat fruit
Ik blijf er op hopenquote:
Genisis part 1 & part 2.quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:53 schreef Harajuku. het volgende:
Heb je alleen aflevering 1 gekeken, Remlof?
I know, maar ga dan in een inham bij een berg zitten, dan ben je in ieder geval van 3 kanten gedekt en heb je toch ruimte om te farmen / minen / whatever. Nu is het gewoon midden in een open veld. Sitting ducks als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:04 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Dat is omdat ze ook moeten boeren natuurlijk, dat gaat niet echt praktisch als je op een berg zit.
Ik had het gehoord idd, maar dat verklaart niet direct waarom er zo'n mega strijd is tussen de twee kampen. Beetje suf allemaal.quote:[..]
Dat wordt later uitgelegd door Taylor, die zegt dat er 118 dagen voorbij waren gegaan toen hij daar als eerste aankwam, terwijl dat in de toekomst enkele seconden waren.
De oorzaak is nog niet duidelijk toch? Alleen dat de sixth pelgrimage uit figuren met een hidden agenda bestond die hun eigen wapens meesmokkelden.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:19 schreef Nick-GizMo het volgende:
Waarom zouden ze in aflevering 1 meteen vertellen over de oorzaak en strijd tussen 2 kampen?!
Precies, is gewoon een van de geïntroduceerde verhaallijnen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:21 schreef remlof het volgende:
De oorzaak is nog niet duidelijk toch? Alleen dat de sixth pelgrimage uit figuren met een hidden agenda bestond die hun eigen wapens meesmokkelden.
Oh, ik dacht dat je aan aliens dacht door die tekeningen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik blijf er op hopen
[..]
Genisis part 1 & part 2.
Ja ik zeg toch ook niet dat het wel zo isquote:Op dinsdag 27 september 2011 23:21 schreef remlof het volgende:
[..]
De oorzaak is nog niet duidelijk toch? Alleen dat de sixth pelgrimage uit figuren met een hidden agenda bestond die hun eigen wapens meesmokkelden.
Ja, aanvankelijk wel, maar dat werd verklaard in part 2.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:26 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je aan aliens dacht door die tekeningen.
Ik dacht even dat ik iets had gemistquote:Op dinsdag 27 september 2011 23:28 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Ja ik zeg toch ook niet dat het wel zo is
Hahaquote:Op dinsdag 27 september 2011 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik iets had gemist
Er zit vast nog wel meer achterquote:Op dinsdag 27 september 2011 23:30 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Haha. Maar de tekeningen komen toch van de zoon van Taylor af?! En bewust
Anno 2149 zullen ze toch wel quatum teleportatie van informatie hebben wat antieke eind 20e eeuwse technologie als fysieke netwerken overbodig maakt?quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:13 schreef SuperFruitig het volgende:
Ow en welk netwerk verzorgt de draadloze communicatie trouwens____ nog zoiets.
Eén grote radiomast is voldoende. Kunnen ze op één van die drie windmolens van ze zetten.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:13 schreef SuperFruitig het volgende:
Ow en welk netwerk verzorgt de draadloze communicatie trouwens____ nog zoiets.
Vooruit, maar ze schieten wel nog met guns, dus of ze zo ver zijn is dan ook maar de vraagquote:Op dinsdag 27 september 2011 23:31 schreef Symer het volgende:
[..]
Anno 2149 zullen ze toch wel quatum teleportatie van informatie hebben wat antieke eind 20e eeuwse technologie als fysieke netwerken overbodig maakt?
Nee klopt, maar die hebben dan ook geen groot bereik.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:44 schreef Symer het volgende:
Walkie-talkies gebruiken toch geen masten?
De kinderen zaten 5 kilometer diep in de jungle. Dus zelfs met hedendaagse walkietalkies zijn die scènes geloofwaardig?quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:49 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
En radiomast zou kunnen, ik weet niet of je dat haalt door die dichtbegroeide (vochtige!) jungle. Walkie-talkies kunnen in prinicpe tot 15km ofzo, maar dan heb je de UBER-versie en je zit nog steeds in een vochtige, dichtbegroeide jungle.
Let wel dat een beetje jungle je signaal beter tegenhoud dan een betonnen muur. Vochtigheid, bomen (die uit water bestaan), veel plantengroei etc. Daar gaat al je straling-energie in verloren. Je signaal is waardeloos na een paar meter lijkt me, laat staan na een paar kilometer.quote:Op woensdag 28 september 2011 00:01 schreef Symer het volgende:
[..]
De kinderen zaten 5 kilometer diep in de jungle. Dus zelfs met hedendaagse walkietalkies zijn die scènes geloofwaardig?
Mijn klacht zou dan eerder zijn dat het te geloofwaardig is. Die sonic weapons waren wel cool, maar die hebben wij over 20 jaar ook al. Ik denk dat we nog eens 120 jaar later een stuk verder zullen zijn dan we in de serie zien.
Mag wel wat meer science-fictiony s'il vous plait
Dino's kunnen best wat hebben, ja. Maar ik zag ze hier ook veel mis schieten D:quote:Op woensdag 28 september 2011 00:09 schreef dikkedoelie het volgende:
Hebben die dino's een soort super-pantserhuid ofzo? Ze lijken wel erg weinig last te hebben van de kogels uit al die schietgeweren.
Het signaal was toch ook waardeloos? Kan me herinneren dat dat communiceren niet zo soepeltjes verliep.quote:Op woensdag 28 september 2011 00:05 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Let wel dat een beetje jungle je signaal beter tegenhoud dan een betonnen muur. Vochtigheid, bomen (die uit water bestaan), veel plantengroei etc. Daar gaat al je straling-energie in verloren. Je signaal is waardeloos na een paar meter lijkt me, laat staan na een paar kilometer.
Monday Night Football. Nooit slim om een pilot te zetten tegenover Amerika's populairste sport.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:59 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Hmm voor een eerste aflevering valt idd wat tegen, maar goed kan nog komen. Misschien dat ze nog van dag switchen vanwege HIMYM en Hawaii Five-O en Two and a Half Men en Dancing with the stars.
Ook nog sport? Ja dan zal het wel naar een andere dag gaanquote:Op woensdag 28 september 2011 01:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Monday Night Football. Nooit slim om een pilot te zetten tegenover Amerika's populairste sport.
Toen ie dat zei dat ie al enkele jaren vermist was, wist ik meteen dat die zoon degene was achter de rotstekeningen. Toen ze die vonden werd er al gezegd 'must have been here for a long time' en die pa zei ook nog eens dat ie in de Science department werkte. Om het nog makkelijker te maken om 1+1 op te tellen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:32 schreef Harajuku. het volgende:
Toen hij zei dat zijn zoon vermist is dacht ie dat ie gewoon opgegeten was, maar hij zit tekeningen te maken voor zijn vader en de 'vijand' weet ervan af. Is ie gaan heulen met de enemy, of zo?
Het probleem is juist dat het 'niks is wat het lijkt' het voorspelbare is geworden. Het zgn onvoorspelbare is zo voorspelbaar. Voor mij iig.quote:Op woensdag 28 september 2011 08:39 schreef Chevalric het volgende:
Ten derde, voorspelbaarheid: ik denk dat dat belangrijk is om een grote groep mensen geïnteresseerd te houden. Als niks is wat het lijkt, snappen mensen niet meer wat er gaande is en haken ze af.
Dat zou wel makkelijk zijn voor die 6'ers. Hoef je ze maar van 1 kant te bestormen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 23:12 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
I know, maar ga dan in een inham bij een berg zitten, dan ben je in ieder geval van 3 kanten gedekt en heb je toch ruimte om te farmen / minen / whatever. Nu is het gewoon midden in een open veld. Sitting ducks als je het mij vraagt.
a. Terra Nova is gesticht voordat de Sixers er waren (het was immers de 6e lichting) enquote:Op woensdag 28 september 2011 11:50 schreef SevD het volgende:
[..]
Dat zou wel makkelijk zijn voor die 6'ers. Hoef je ze maar van 1 kant te bestormen.
Op het moment dat hij met die 'lekker rebelse' tuthola in bed ligtquote:Op woensdag 28 september 2011 12:25 schreef ems. het volgende:
Over voorspelbaarheid gesproken. Ik ben benieuwd hoeveel episodes (of misschien wel seizoenen!) het gaat duren voordat die zoon's oude chickie door de gate komt. Ik gruwel nu al bij de tijd die daar waarschijnlijk in geïnvesteerd gaat worden
Die rebelse chick heeft een raar gevormde reet trouwens.quote:Op woensdag 28 september 2011 12:39 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Op het moment dat hij met die 'lekker rebelse' tuthola in bed ligt
GOEDE TIJDEN! SLECHTE TIJDEN!
En ze hield haar buik inquote:Op woensdag 28 september 2011 12:49 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Die rebelse chick heeft een raar gevormde reet trouwens.
Okay, kan je geen ongelijk geven. Maar mochten ze er dan wél in komen, dan kan je geen kant op. Nu wel.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:55 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
a. Terra Nova is gesticht voordat de Sixers er waren (het was immers de 6e lichting) en
b. een strategische plek heeft natuurlijk als voordeel dat het zowel tegen Dino's als tegen mensen werkt. Als je maar van 1 kant hoeft te verdedigen kun je natuurlijk veel efficiënter je mankrachten gebruiken. Zet om de 5m een turret en een kind kan de was doen. Van 1 kant verdedigen is natuurlijk 100x voordeliger dan maar 1 kant hebben om aan te vallen.
De pilot van The Walking Dead was alleen wel 10000x beter dan de pilot van Terra Nova. Dat zelfs de eerste aflevering met zo'n budget al matig is stemt me niet echt optimistisch over de rest van het seizoen.quote:Op woensdag 28 september 2011 11:20 schreef ems. het volgende:
Afgezien van dat tergend slechte en compleet onnodige "stoute-zoon-is-boos-op-papa" is het mij erg meegevallen, maar ik hou mijn hart alsnog vast. Sinds Walking Dead ben ik sceptisch over nieuwe series waarbij de eerste aflevering er net wat te gepoetst uit ziet en dan grote kans dat de rest van het seizoen puur braaksel is.
Dat is waar. Misschien compenseert terra nova door de rest van het seizoen wat interessanter te zijn. The walking dead was, afgezien van die eerste aflevering, namelijk echt heel-heel- erg slecht.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:05 schreef Jivis het volgende:
[..]
De pilot van The Walking Dead was alleen wel 10000x beter dan de pilot van Terra Nova. Dat zelfs de eerste aflevering met zo'n budget al matig is stemt me niet echt optimistisch over de rest van het seizoen.
quote:Op woensdag 28 september 2011 12:49 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se, maar als ik een serie heb gezien waarin bepaalde zaken die in deze serie ook terugkomen beter uitgewerkt zijn, dan ga ik me daar automatisch aan storen. Best logisch toch?quote:Op woensdag 28 september 2011 02:07 schreef Harajuku. het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom alles nieuw en anders moet zijn voordat het leuk kan zijn, maar ik schijn de enige te zijn.
Natuurlijk, maar dat is een ander verhaal.quote:Op woensdag 28 september 2011 13:14 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se, maar als ik een serie heb gezien waarin bepaalde zaken die in deze serie ook terugkomen beter uitgewerkt zijn, dan ga ik me daar automatisch aan storen. Best logisch toch?
Deze?quote:Op woensdag 28 september 2011 12:49 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niets mis mee toch
Yes, please.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:33 schreef ems. het volgende:
Kunnen we niet net doen of deel 3 nooit bestaan heeft en een waardig vervolg op deel 2 maken?
De vliegende tering inderdaad zeg, die CGI is gewoon 2D-computershit. Ik dacht dat de serie om de dino's ging, maar die blijken nergens op te lijken. Nu al een mislukte kut-seriequote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat we ook vaak geteased worden qua dino's. Ritseling in de struiken en dat is het. Enorm goedkoop even aan een tak trekken en er een geluidseffect onder zetten. En zelfs wat ik zag qua dino's in de trailer vond ik 't kwalitatief gezien bagger vergeleken met Jurassic Park.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, maar dino's maken wel deel uit van de serie.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:53 schreef ems. het volgende:
De dino's zijn toevallig (of juist niet natuurlijk, maar dat weten we niet) op die wereld. Dat deze serie over de dino's zou gaan is een begrijpelijk misverstand.
Na het zien van de pilot houd ik het voorlopig op Dawson's Creek met Dino's.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik dacht dat de serie om de dino's ging, maar die blijven nergens op te lijken.
True, of de hele wereld moet CG gecreëerd zijn zoals Avatar.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Animatronics zijn echt de shit, verliefd geworden op JP1, matige liefdesverhouding met JP2, haat voor JP3...
Als de common enemy van de pelgrims en de sixthers jaquote:Op woensdag 28 september 2011 17:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, maar dino's maken wel deel uit van de serie.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:36 schreef Symer het volgende:
De pilot overtreft mijn verwachtingen
Het ziet er prachtig uit allemaal (zowel de dino's als de cinematografie en de sets/locaties), het acteerwerk is prima, nauwelijks onlogische teksten en verhaalelementen waar ik me aan kan ergeren, de verhaallijnen die ze opgezet hebben klinken interessant en wonder boven wonder hebben ze een 5-jarig meisje dat níet bloedirritant is.
Helemaal mee eens, heb ook echt nog nooit een overtuigende CGI gezien. Star Wars was ook zo'n serie waar ze de ambacht van prachtige pakken met make-up compleet hebben vergooid door CGI en neppe effecten...quote:Op woensdag 28 september 2011 17:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Na het zien van de pilot houd ik het voorlopig op Dawson's Creek met Dino's.
[..]
True, of de hele wereld moet CG gecreëerd zijn zoals Avatar.
Maar in een bestaand shot CG dieren/dino's/mensen verwerken ziet er zelden geloofwaardig uit.
quote:Op woensdag 28 september 2011 17:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Na het zien van de pilot houd ik het voorlopig op Dawson's Creek met Dino's.
Dat kan ik natuurlijk lastig ontkennen. Maar tot noch toe zijn zij in ieder geval niet meer dan een 'factor'. En ik denk dat we nu wel hebben kunnen vaststellen dat alleen de dino's de serie in ieder geval niet gaat reddenquote:Op woensdag 28 september 2011 17:54 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, maar dino's maken wel deel uit van de serie.
Je gaat me toch niet zeggen dat je nooit Dexter of Sons of Anarchy hebt geprobeerd?quote:Op woensdag 28 september 2011 09:22 schreef Smeich het volgende:
Tja, ik kijk dan sowieso ook geen tv (alleen Modern Family), ik heb geeneens een tv
en ik keek hier erg naar uit. Tja, tegenvaller...
Dat ga ik je toch zeggen... ik heb titels op mijn lijstje staan (Fringe, Dexter en The Wire) maar ik kom er gewoon nooit aan toe. Vroeger Lost (quote:Op woensdag 28 september 2011 17:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet zeggen dat je nooit Dexter of Sons of Anarchy hebt geprobeerd?
Maar zouden ze dan niet allemaal op hetzelfde moment daar aan moeten komen? Dus mensen die in de jaren 2110, 2111, 2115, 2120 etc door die tijdportal gaan allemaal tegelijk daar komen?quote:Op woensdag 28 september 2011 06:56 schreef Bot13 het volgende:
- Ik dacht eerst, why the hell zou je naar het dino-tijdperk gaan, ga een paar miljoen jaar later als ze uitgestorven zijn, is ietsjes veiliger. Maar gelukkig hintte de serie al dat er "by accident" een crack in the space time continuum gevonden was oid. Ze hadden dus niet echt een keus naar welk jaartal ze gingen. Vind ik wel leuk uitgewerkt.
Dexter was ook echt bagger vorig seizoen manquote:Op woensdag 28 september 2011 19:40 schreef HiZ het volgende:
Gelukkig is Dexter over 4 dagen weer terug.
Ik denk dat je 't moet zien als een draad die je aan de ene kant vasthoudt en aan de andere kant hebt vastgebonden: jij kunt wel verder lopen, maar die andere kant blijft op een punt vastzitten. De machine die ze gebouwd hebben, trekt de wormhole (of whatever) mee door de tijd, aan de Terra Nova kant, blijft het gewoon vast zitten...quote:Op woensdag 28 september 2011 19:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar zouden ze dan niet allemaal op hetzelfde moment daar aan moeten komen? Dus mensen die in de jaren 2110, 2111, 2115, 2120 etc door die tijdportal gaan allemaal tegelijk daar komen?
Wat maakt het dat als men in de toekomst men 2 maanden later naar Terra Nova gaat men ook daar 2 maanden later is dan anderen die 2 maanden eerder gingen?
Dude...quote:Op woensdag 28 september 2011 19:43 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dexter was ook echt bagger vorig seizoen man.
Zoiets zouden ze als verklaring kunnen gebruiken jaquote:Op woensdag 28 september 2011 19:44 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Ik denk dat je 't moet zien als een draad die je aan de ene kant vasthoudt en aan de andere kant hebt vastgebonden: jij kunt wel verder lopen, maar die andere kant blijft op een punt vastzitten. De machine die ze gebouwd hebben, trekt de wormhole (of whatever) mee door de tijd, aan de Terra Nova kant, blijft het gewoon vast zitten...
Of zo
Inderdaad. Dexter was uitsluitend ok in het eerste seizoen. Daarna kon ik ook weinig kwaliteit ontdekken.quote:
Dit is het enige wat ik me ook echt afvraag. Ze weten niet eens zeker of de eerste persoon veilig is aangekomen. Ze hebben blijkbaar 1 ding er doorheen gestuurd met een zendertje en daaruit geconcludeerd dat het een andere tijdlijn is en dat het dus wel goed zal zijn.quote:Op woensdag 28 september 2011 06:56 schreef Bot13 het volgende:
- Dit snap ik ECHT niet: je kunt blijkbaar niet terug door de portal. Hoe the hell weten de mensen van "de toekomst" dan wat er gaande is daarzo? Hoe communiceren ze dat ze een keukenblok nodig hebben voor huisje #16? Medical supplies? Alles?! Voor de mensen in de toekomst is het blijkbaar een "onbekend gat" waar inmiddels (schat ik) 1500 mensen doorheen zijn gelopen, and that's it.
Nog wel iets wat me nu te binnen schiet. Dat baasje van dat kamp had het over dat de gene die achter hem aankwam in ZIJN tijdslijn 118 (oid) dagen later aankwam. Maar hoe kan het dan zijn dat de happy family allemaal tegelijk op Terra Nova aankwamen?quote:Op woensdag 28 september 2011 19:03 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar zouden ze dan niet allemaal op hetzelfde moment daar aan moeten komen? Dus mensen die in de jaren 2110, 2111, 2115, 2120 etc door die tijdportal gaan allemaal tegelijk daar komen?
Wat maakt het dat als men in de toekomst men 2 maanden later naar Terra Nova gaat men ook daar 2 maanden later is dan anderen die 2 maanden eerder gingen?
Ze kunnen wel terug communiceren.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:43 schreef pugehenis het volgende:
[..]
Dit is het enige wat ik me ook echt afvraag. Ze weten niet eens zeker of de eerste persoon veilig is aangekomen. Ze hebben blijkbaar 1 ding er doorheen gestuurd met een zendertje en daaruit geconcludeerd dat het een andere tijdlijn is en dat het dus wel goed zal zijn.
Hoe? En waar wordt dat uitgelegd, ik heb dat volgens mij helemaal gemist dan.quote:Op woensdag 28 september 2011 22:29 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Ze kunnen wel terug communiceren.
Volgens mij vertelde die leider wel iets soortgelijks. Of hij praatte in ieder geval over de portal en de reis alsof het vroeger een stuk meer hardcore was.quote:Op woensdag 28 september 2011 22:28 schreef Johnny Blaze het volgende:
Misschien dat ze die portal hebben kunnen stabiliseren ofzo?
Zo beroerd vond ik het draakje uit Game of Thrones anders niet: Daarnaast zoveel beter was jp nou ook weer niet:quote:Op woensdag 28 september 2011 17:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
True, of de hele wereld moet CG gecreëerd zijn zoals Avatar.
Maar in een bestaand shot CG dieren/dino's/mensen verwerken ziet er zelden geloofwaardig uit.
Taylor zegt op een gegeven moment dat hij nog niet met homebase(?) gepraat heeft, want hij weet niet wie de sixers heeft gestuurd, dus tot die tijd weet hij niet wie hij in de toekomst kan vertrouwen.quote:Op woensdag 28 september 2011 22:55 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Hoe? En waar wordt dat uitgelegd, ik heb dat volgens mij helemaal gemist dan.
Rond 48:50 vraagt Jim wat Hope Plaza over de Sixers te zeggen hadquote:Op woensdag 28 september 2011 22:55 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Hoe? En waar wordt dat uitgelegd, ik heb dat volgens mij helemaal gemist dan.
Je hebt helemaal gelijk, die scène uit Game of Thrones zag er inderdaad goed uit.quote:Op woensdag 28 september 2011 23:07 schreef Tweek het volgende:
[..]
Zo beroerd vond ik het draakje uit Game of Thrones anders niet:
Het ene effectenhuis is ook het andere niet, het kwaliteit verschil op tv is groot.quote:Denk dat het probleem hem vooral zit in de complexiteit van een dinosaurus, render tijd enz. Een film doe je al snel 3 jaar over om te maken, bij zo'n serie moet je uiteindelijk op een punt zijn dat je 12-24 afleveringen in een jaar kan opnemen. Dus je zit op een 6 tot 12 keer meer beeldmateriaal, als je serie dan ook nog eens veel cgi nodig hebt dan gaat het al snel oplopen qua kosten. Een serie als deze zal het waarschijnlijk met iets van 5 miljoen per aflevering moeten doen, maar dan zit je nog steeds niet aan een budget van een hollywood blockbuster.
Flashforward vond ik niet zo slecht, Falling Skies was een epic fail.quote:Op woensdag 28 september 2011 23:20 schreef ChickenMan het volgende:
Jezus die pilot. Na FlashForward en Falling Skies weer zo'n bagger serie die keihard gehyped wordt.
We gaan terug in de tijd om een samenleving zonder dezelfde fouten te starten en we zetten één generaal met dictatoriale trekjes aan het hoofd om ervoor te zorgen dat dat lukt. Nee, dat is dè manier om tot een ideale samenleving te komen.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:51 schreef remlof het volgende:
Maar de serie gaat helemaal niet over dino's maar over de vraag of de mensheid in staat is om niet bij herhaling dezelfde fouten te maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
In Battlestar Galactica/Caprica is de setting natuurlijk een stuk donkerder. Met schaduw kun je veel imperfecties verhullen. Verder zijn ruimteschepen een stuk makkelijker te animeren dan dino's. Het één is een statisch object wat altijd hetzelfde eruit blijft zien (je maakt een gedetailleerd model en dat kun je oneindig hergebruiken) en een dino is dynamisch, waarbij een niet helemaal correcte samentrekking van een spier (bij wijze van spreken) ons al meteen op zou kunnen vallen. Je hebt er elke keer veel werk aan om zo'n dino opnieuw op het beeld te toveren.quote:Op donderdag 29 september 2011 09:17 schreef Jivis het volgende:
Al snap ik niet waarom ze het in een serie als Battlestar Galactica (en Caprica) altijd veel beter voor elkaar hebben op dat gebied, met een veel beperkter budget.
Bullshit. De CGI is meer dan prima voor een tv-serie, uitmuntend zelfs. Ben benieuwd of ze dit niveau vast weten te houden. Als ze consistent deze kwaliteit weten te produceren met hun kleine budget en productietijd zou dat echt een enorme stap vooruit zijn in de CGI-wereld.quote:Op woensdag 28 september 2011 17:57 schreef pberends het volgende:
[..]![]()
![]()
.
Je hebt zeker de HD-versie niet gezien? CGI van de dino's is zo slecht dat de serie per definitie ongeloofwaardig is
Hun kleine budgetquote:Op donderdag 29 september 2011 10:43 schreef Symer het volgende:
[..]
Bullshit. De CGI is meer dan prima voor een tv-serie, uitmuntend zelfs. Ben benieuwd of ze dit niveau vast weten te houden. Als ze consistent deze kwaliteit weten te produceren met hun kleine budget en productietijd zou dat echt een enorme stap vooruit zijn in de CGI-wereld.
Tegenwoordig gebruikt iedereen het beste CGI dat ze ooit hebben gezien als maatstaf en alles wat daar niet aan voorbij gaat is automatisch crap. Gisteren was Battle of Los Angeles op rtl7. Je zou die film eens moeten kijken (of elke willekeurige andere Asylum-film) voor wat nieuwe waardering voor CGI.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |