abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:28:17 #201
104871 remlof
Europees federalist
pi_102463045
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:26 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je aan aliens dacht door die tekeningen.
Ja, aanvankelijk wel, maar dat werd verklaard in part 2.
Hoewel we nog maar moeten afwachten of dat klopt natuurlijk :P
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:29:10 #202
104871 remlof
Europees federalist
pi_102463084
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:28 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Ja ik zeg toch ook niet dat het wel zo is :?
Ik dacht even dat ik iets had gemist :@
pi_102463092
Remlof _O_

Hoi
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_102463119
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik dacht even dat ik iets had gemist :@
Haha :P. Maar de tekeningen komen toch van de zoon van Taylor af?! En bewust
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:31:15 #205
104871 remlof
Europees federalist
pi_102463159
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:30 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Haha :P. Maar de tekeningen komen toch van de zoon van Taylor af?! En bewust
Er zit vast nog wel meer achter :P

En hoi wolfrolf.
pi_102463184
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:13 schreef SuperFruitig het volgende:
Ow en welk netwerk verzorgt de draadloze communicatie trouwens :')____ nog zoiets.
Anno 2149 zullen ze toch wel quatum teleportatie van informatie hebben wat antieke eind 20e eeuwse technologie als fysieke netwerken overbodig maakt?
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:32:03 #207
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102463191
Toen hij zei dat zijn zoon vermist is dacht ie dat ie gewoon opgegeten was, maar hij zit tekeningen te maken voor zijn vader en de 'vijand' weet ervan af. Is ie gaan heulen met de enemy, of zo?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:39:04 #208
104871 remlof
Europees federalist
pi_102463469
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:13 schreef SuperFruitig het volgende:
Ow en welk netwerk verzorgt de draadloze communicatie trouwens :')____ nog zoiets.
Eén grote radiomast is voldoende. Kunnen ze op één van die drie windmolens van ze zetten.
Maar GPS hebben ze natuurlijk niet. Alhoewel ze met drie masten wel iets van positiebepaling zouden kunnen doen in het gebied rondom hun compound, maar zo ver zijn ze kennelijk nog niet.
pi_102463658
Walkie-talkies gebruiken toch geen masten?
pi_102463842
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:31 schreef Symer het volgende:

[..]

Anno 2149 zullen ze toch wel quatum teleportatie van informatie hebben wat antieke eind 20e eeuwse technologie als fysieke netwerken overbodig maakt?
Vooruit, maar ze schieten wel nog met guns, dus of ze zo ver zijn is dan ook maar de vraag :D

En radiomast zou kunnen, ik weet niet of je dat haalt door die dichtbegroeide (vochtige!) jungle. Walkie-talkies kunnen in prinicpe tot 15km ofzo, maar dan heb je de UBER-versie en je zit nog steeds in een vochtige, dichtbegroeide jungle.

Het is iets waar ik me aan kan storen. Net zoals dat, in het dorp, 's avonds van die mooie designer sfeerlampjes in de grond zitten (waarmee ze dan stukken hout en het hek belichten). Ik kan me niet voorstellen dat dat praktisch is in een dergelijke setting (het is niet heel discreet) plus het feit dat je resources niet echt voorhanden zijn om dergelijke ambiance te hanteren :D
  dinsdag 27 september 2011 @ 23:50:47 #211
104871 remlof
Europees federalist
pi_102463901
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:44 schreef Symer het volgende:
Walkie-talkies gebruiken toch geen masten?
Nee klopt, maar die hebben dan ook geen groot bereik.
pi_102464278
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:49 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

En radiomast zou kunnen, ik weet niet of je dat haalt door die dichtbegroeide (vochtige!) jungle. Walkie-talkies kunnen in prinicpe tot 15km ofzo, maar dan heb je de UBER-versie en je zit nog steeds in een vochtige, dichtbegroeide jungle.
De kinderen zaten 5 kilometer diep in de jungle. Dus zelfs met hedendaagse walkietalkies zijn die scènes geloofwaardig?

Mijn klacht zou dan eerder zijn dat het te geloofwaardig is. Die sonic weapons waren wel cool, maar die hebben wij over 20 jaar ook al. Ik denk dat we nog eens 120 jaar later een stuk verder zullen zijn dan we in de serie zien.

Mag wel wat meer science-fictiony s'il vous plait (8>

Oh, en sfeerlampjes zien er gewoon tof uit, zulke comfort dingen kan ik wel begrijpen als men daar al 7 jaar zit. En ik zou ook op een open vlakte gaan zitten. Heb je tenminste nog iets aan die wachttorens. Geritsel in de struiken naast het hek moet ik niet aan denken, dan zie ik die dino's liever ruim van tevoren aankomen.
pi_102464393
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:01 schreef Symer het volgende:

[..]

De kinderen zaten 5 kilometer diep in de jungle. Dus zelfs met hedendaagse walkietalkies zijn die scènes geloofwaardig?

Mijn klacht zou dan eerder zijn dat het te geloofwaardig is. Die sonic weapons waren wel cool, maar die hebben wij over 20 jaar ook al. Ik denk dat we nog eens 120 jaar later een stuk verder zullen zijn dan we in de serie zien.

Mag wel wat meer science-fictiony s'il vous plait (8>
Let wel dat een beetje jungle je signaal beter tegenhoud dan een betonnen muur. Vochtigheid, bomen (die uit water bestaan), veel plantengroei etc. Daar gaat al je straling-energie in verloren. Je signaal is waardeloos na een paar meter lijkt me, laat staan na een paar kilometer.
  woensdag 28 september 2011 @ 00:09:26 #214
103303 dikkedoelie
wie niet dik is moet eten.
pi_102464501
Hebben die dino's een soort super-pantserhuid ofzo? Ze lijken wel erg weinig last te hebben van de kogels uit al die schietgeweren.
  woensdag 28 september 2011 @ 00:16:07 #215
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102464688
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:09 schreef dikkedoelie het volgende:
Hebben die dino's een soort super-pantserhuid ofzo? Ze lijken wel erg weinig last te hebben van de kogels uit al die schietgeweren.
Dino's kunnen best wat hebben, ja. Maar ik zag ze hier ook veel mis schieten D:

Zoek op Youtube het verhaal van Big Al eens, trouwens. Een Allosaurus die zo'n beetje elk bot in zijn lichaam had gebroken en stierf vervolgens aan een infectie in zijn teen :') Wel een leuk verhaaltje "The Ballad of Big Al"
pi_102464790
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 00:05 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Let wel dat een beetje jungle je signaal beter tegenhoud dan een betonnen muur. Vochtigheid, bomen (die uit water bestaan), veel plantengroei etc. Daar gaat al je straling-energie in verloren. Je signaal is waardeloos na een paar meter lijkt me, laat staan na een paar kilometer.
Het signaal was toch ook waardeloos? Kan me herinneren dat dat communiceren niet zo soepeltjes verliep.
  woensdag 28 september 2011 @ 00:41:57 #217
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_102465172
Ik vond de pilot wel vermakelijk maar nog niet van OMG! De kinderen waren indd vervelend vooral die zoon... Ik mis pappa wil niet zonder pappa weg... Pa is er - fuck you dad! Huiliehuilie... Die Taylor speelt zowat de zelfde rol als in Avatar :') en wat een slechte green screen scène op die berg... Man man en die hekken... Een groepje big ass Dinos hoeft maar een geplande aanval uit te voeren en voilla bitches!
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_102465309
Allemaal eens met alle kritieken hier, maar toch... kijk ik volgende week weer. Daarvoor was het toch onderhoudend genoeg. Alle episodes zijn ook al gemaakt, dus tot december 2011 zijn we er zoet mee. Vraag me alleen wel af of er nog een tweede seizoen komt; zie Fox dit nog best wel eens cancelen.
  woensdag 28 september 2011 @ 01:12:20 #219
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_102465765
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:59 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hmm voor een eerste aflevering valt idd wat tegen, maar goed kan nog komen. Misschien dat ze nog van dag switchen vanwege HIMYM en Hawaii Five-O en Two and a Half Men en Dancing with the stars.
Monday Night Football. Nooit slim om een pilot te zetten tegenover Amerika's populairste sport.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_102465900
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 01:12 schreef popolon het volgende:

[..]

Monday Night Football. Nooit slim om een pilot te zetten tegenover Amerika's populairste sport.
Ook nog sport? Ja dan zal het wel naar een andere dag gaan
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_102466175
Hm. Weet niet precies wat ik er van moet denken als serie. Het was meer een soort Jurassic Park 4 film. Met de standaard voorspelbare zaken:

- Dat er more than meets the eye is wb. de kampleider
- Dat de regelsnegerende tieners in aanvaring zouden komen met nasty dinos
- Dat daarbij er altijd wel 1 dom wicht/kneus is die paniekt en het domme doet

Beetje de standaard riedeltjes. En dat het dus ws allemaal gaat draaien om 'the real reason behind Terra Nova' vind ik iets te afgezaagd. In zoveel films en series is dat al behandeld dat er een paradijslijk gemeenschap wordt voorgeschoteld en dat de leiding daarvan dan een dubbele agenda heeft.

Dus ik vond het als 1,5 uur opening van een TV-show best aardig. Redelijk tot goede acteurs, hoge production value (voor TV, voor film is de CGI echt onder de maat)... maar zoals ik zei was het meer een Jurassic Park met een nieuwe twist kwa verhaal in hoe de mens bij de dinos terecht komt; dit keer time travel na een mislukte moderne maatschappij.

Ben benieuwd hoe dit gaat werken als serie. Zal wel beetje gaan zoals met Lost. Waar je ook The Others had, hier dan Sixes. En paar invloedrijke personen aan wiens autoriteit getwijfeld zal worden. Paar standoffs enzo en ondertussen het gevaar van de jungle.

[ Bericht 1% gewijzigd door VacaLoca op 28-09-2011 02:03:01 ]
pi_102466237
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:32 schreef Harajuku. het volgende:
Toen hij zei dat zijn zoon vermist is dacht ie dat ie gewoon opgegeten was, maar hij zit tekeningen te maken voor zijn vader en de 'vijand' weet ervan af. Is ie gaan heulen met de enemy, of zo?
Toen ie dat zei dat ie al enkele jaren vermist was, wist ik meteen dat die zoon degene was achter de rotstekeningen. Toen ze die vonden werd er al gezegd 'must have been here for a long time' en die pa zei ook nog eens dat ie in de Science department werkte. Om het nog makkelijker te maken om 1+1 op te tellen.

Het was zo voorspelbaar allemaal. Veel film-clichés. Ook bv bij het zinnetje van Jim over dat z'n zoon altijd problemen weet te vinden, wéét je gewoon al dat er de volgende seconde geswitched zou worden naar de scene met de kids waar ze die problemen op gaan zoeken. Kleine dingetjes, maar als je alles al ziet aankomen of het nou op 1 seconde of op een half uur is maakt de kijkervaring niet heel boeiend.

Van die standaard dingen, wellicht standaard dingen die een Spielberg allemaal ooit uitgevonden heeft, maar die nu hergebruikt worden ipv dat ie echt met iets nieuws en verfrissends komt.
  woensdag 28 september 2011 @ 02:07:40 #223
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102466271
Ja, met scientist werd het wel duidelijk natuurlijk.

Ik snap sowieso niet waarom alles nieuw en anders moet zijn voordat het leuk kan zijn, maar ik schijn de enige te zijn.
pi_102466681
Paar opmerkingen/vraagjes:

- Lekker dan, Terra Nova is "the chance to live a new life without war, greed and ignorance" zoals die kerel zei.. Zitten ze er zeven jaar, is er al een groep afgesplitst met een hidden agenda, en zijn ze in "oorlog" met de Terra Nova club :'). Ik had er echt gelijk een nuke op gegooit, en zoiets gehad van: laat maar! De "premise" van Terra Nova is toch al gefaalt. Maar dat is te verwachten als je handguns mee gaat nemen (???)
- Ik dacht eerst, why the hell zou je naar het dino-tijdperk gaan, ga een paar miljoen jaar later als ze uitgestorven zijn, is ietsjes veiliger. Maar gelukkig hintte de serie al dat er "by accident" een crack in the space time continuum gevonden was oid. Ze hadden dus niet echt een keus naar welk jaartal ze gingen. Vind ik wel leuk uitgewerkt.
- Dit snap ik ECHT niet: je kunt blijkbaar niet terug door de portal. Hoe the hell weten de mensen van "de toekomst" dan wat er gaande is daarzo? Hoe communiceren ze dat ze een keukenblok nodig hebben voor huisje #16? Medical supplies? Alles?! Voor de mensen in de toekomst is het blijkbaar een "onbekend gat" waar inmiddels (schat ik) 1500 mensen doorheen zijn gelopen, and that's it.
- Dino's zijn idd best wel naar vormgegeven, had wel ietsjes beter gemogen voor 2011 standards.
- Om dinos te weren hebben ze "sonic guns", wat harstikke tof is allemaal.. Maar installeer ze dan definitief om de "stadsmuren" heen, gewoon zoals in Lost, van die grote palen waar ze niet doorheen kunnen komen. Opgelost.
pi_102467150
:P Dat, en hoe komen die kids aan een auto!? Hoe!?
  woensdag 28 september 2011 @ 08:31:42 #226
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_102467476
In Stargate was een open wormhole naar een andere planet ook altijd oneway travel, maar radiosignalen konden beide kanten op.
When all else fails, you always have delusion.
  woensdag 28 september 2011 @ 08:39:26 #227
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_102467607
Ok, ik ben het ermee eens dat het niet de allerbeste serie ooit is, maar het is ook geen Falling Skies. Het heeft mij prima kunnen vermaken en ik ga het de komende weken ook zeker blijven volgen, tenzij er echt enorme clichés voorbij komen.

Als ik de kritieken hier lees, dan vraag ik me af of die mensen überhaupt nog plezier beleven aan tv series. Al dat gezeik over wat wel en niet zou moeten werken. Ten eerste, het is een tv serie. Sterker nog het is een science fiction serie. Zolang alles consequent op dezelfde manier werkt, is suspension of disbelief prima mogelijk. Als je dat niet kunt, moet je volgens mij alleen maar documentaires kijken en zeker geen serie waarin dino's rondlopen.

Ten tweede, slecht acteerwerk/irritante personages: dat heb je in bijna elke serie wel. Acteurs moeten in hun rol groeien, en de personages moeten ook nog wat groei kunnen doormaken, anders wordt het wel heel tweedimensionaal.

Ten derde, voorspelbaarheid: ik denk dat dat belangrijk is om een grote groep mensen geïnteresseerd te houden. Als niks is wat het lijkt, snappen mensen niet meer wat er gaande is en haken ze af.

Maar goed, ieder z'n meug. Het stoort me alleen dat ik in bijna alle topics over tv series tegenwoordig alleen maar gezeik zie over hoe slecht het allemaal is. Ik snap niet dat mensen nog zoveel tv kijken als het allemaal zo'n bagger is. Maar goed, da's een heel ander onderwerp :P.
pi_102468378
Tja, ik kijk dan sowieso ook geen tv (alleen Modern Family _O_ ), ik heb geeneens een tv :D en ik keek hier erg naar uit. Tja, tegenvaller...
  woensdag 28 september 2011 @ 09:26:26 #229
222854 Blaaster
UnleashedFear.com
pi_102468442
Heb me prima kunnen vermaken met deze serie, het is nou ook weer niet zo'n 'must watch' geval, dus kan prima elke week wachten tot er een nieuwe episode uitkomt.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:13:02 #230
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_102469484
Ik geef het nog een kans, ik vond het vooral jammer dat het weer zo tenenkrommend Amerikaans clichematig was.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_102471283
Afgezien van dat tergend slechte en compleet onnodige "stoute-zoon-is-boos-op-papa" is het mij erg meegevallen, maar ik hou mijn hart alsnog vast. Sinds Walking Dead ben ik sceptisch over nieuwe series waarbij de eerste aflevering er net wat te gepoetst uit ziet en dan grote kans dat de rest van het seizoen puur braaksel is.

Maargoed, hopelijk blijven ze veel weg bij die kinderen. Als ze teveel zich teveel gaan focussen op puberproblemen stop ik nog sneller met kijken dan bij lost.
Conscience do cost.
pi_102471887
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 08:39 schreef Chevalric het volgende:
Ten derde, voorspelbaarheid: ik denk dat dat belangrijk is om een grote groep mensen geïnteresseerd te houden. Als niks is wat het lijkt, snappen mensen niet meer wat er gaande is en haken ze af.
Het probleem is juist dat het 'niks is wat het lijkt' het voorspelbare is geworden. Het zgn onvoorspelbare is zo voorspelbaar. Voor mij iig.

Het zou juist een verademing zijn als zo'n kampleider een keer echt de good guy met goede intenties zou zijn.
pi_102472266
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 23:12 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

I know, maar ga dan in een inham bij een berg zitten, dan ben je in ieder geval van 3 kanten gedekt en heb je toch ruimte om te farmen / minen / whatever. Nu is het gewoon midden in een open veld. Sitting ducks als je het mij vraagt.
Dat zou wel makkelijk zijn voor die 6'ers. Hoef je ze maar van 1 kant te bestormen.
pi_102472449
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:50 schreef SevD het volgende:

[..]

Dat zou wel makkelijk zijn voor die 6'ers. Hoef je ze maar van 1 kant te bestormen.
a. Terra Nova is gesticht voordat de Sixers er waren (het was immers de 6e lichting) en
b. een strategische plek heeft natuurlijk als voordeel dat het zowel tegen Dino's als tegen mensen werkt. Als je maar van 1 kant hoeft te verdedigen kun je natuurlijk veel efficiënter je mankrachten gebruiken. Zet om de 5m een turret en een kind kan de was doen. Van 1 kant verdedigen is natuurlijk 100x voordeliger dan maar 1 kant hebben om aan te vallen.
pi_102473343
Over voorspelbaarheid gesproken. Ik ben benieuwd hoeveel episodes (of misschien wel seizoenen!) het gaat duren voordat die zoon's oude chickie door de gate komt. Ik gruwel nu al bij de tijd die daar waarschijnlijk in geïnvesteerd gaat worden :')
Conscience do cost.
pi_102473801
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:25 schreef ems. het volgende:
Over voorspelbaarheid gesproken. Ik ben benieuwd hoeveel episodes (of misschien wel seizoenen!) het gaat duren voordat die zoon's oude chickie door de gate komt. Ik gruwel nu al bij de tijd die daar waarschijnlijk in geïnvesteerd gaat worden :')
Op het moment dat hij met die 'lekker rebelse' tuthola in bed ligt O+

GOEDE TIJDEN! SLECHTE TIJDEN!
pi_102474063
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:39 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Op het moment dat hij met die 'lekker rebelse' tuthola in bed ligt O+

GOEDE TIJDEN! SLECHTE TIJDEN!
Die rebelse chick heeft een raar gevormde reet trouwens.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_102474073
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:49 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

En ze hield haar buik in :+
pi_102474110
En toch vind ik haar minder irritant dan de rest van de jeugd in de serie.
Conscience do cost.
pi_102474227
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:55 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

a. Terra Nova is gesticht voordat de Sixers er waren (het was immers de 6e lichting) en
b. een strategische plek heeft natuurlijk als voordeel dat het zowel tegen Dino's als tegen mensen werkt. Als je maar van 1 kant hoeft te verdedigen kun je natuurlijk veel efficiënter je mankrachten gebruiken. Zet om de 5m een turret en een kind kan de was doen. Van 1 kant verdedigen is natuurlijk 100x voordeliger dan maar 1 kant hebben om aan te vallen.
Okay, kan je geen ongelijk geven. Maar mochten ze er dan wél in komen, dan kan je geen kant op. Nu wel.
pi_102474541
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 11:20 schreef ems. het volgende:
Afgezien van dat tergend slechte en compleet onnodige "stoute-zoon-is-boos-op-papa" is het mij erg meegevallen, maar ik hou mijn hart alsnog vast. Sinds Walking Dead ben ik sceptisch over nieuwe series waarbij de eerste aflevering er net wat te gepoetst uit ziet en dan grote kans dat de rest van het seizoen puur braaksel is.
De pilot van The Walking Dead was alleen wel 10000x beter dan de pilot van Terra Nova. Dat zelfs de eerste aflevering met zo'n budget al matig is stemt me niet echt optimistisch over de rest van het seizoen.

De pilots van The Walking Dead en bijvoorbeeld ook Lost sloegen in als een bom. Dat deed deze serie niet.
Amen.
pi_102474630
quote:
9s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:05 schreef Jivis het volgende:

[..]

De pilot van The Walking Dead was alleen wel 10000x beter dan de pilot van Terra Nova. Dat zelfs de eerste aflevering met zo'n budget al matig is stemt me niet echt optimistisch over de rest van het seizoen.
Dat is waar. Misschien compenseert terra nova door de rest van het seizoen wat interessanter te zijn. The walking dead was, afgezien van die eerste aflevering, namelijk echt heel-heel- erg slecht. :P
Conscience do cost.
  woensdag 28 september 2011 @ 13:10:49 #243
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_102474726
quote:

[..]

Voor vrienden is het kortweg Wauw
pi_102474846
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2011 02:07 schreef Harajuku. het volgende:

Ik snap sowieso niet waarom alles nieuw en anders moet zijn voordat het leuk kan zijn, maar ik schijn de enige te zijn.
Dat hoeft niet per se, maar als ik een serie heb gezien waarin bepaalde zaken die in deze serie ook terugkomen beter uitgewerkt zijn, dan ga ik me daar automatisch aan storen. Best logisch toch?
Amen.
  woensdag 28 september 2011 @ 13:37:39 #245
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102475606
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:14 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per se, maar als ik een serie heb gezien waarin bepaalde zaken die in deze serie ook terugkomen beter uitgewerkt zijn, dan ga ik me daar automatisch aan storen. Best logisch toch?
Natuurlijk, maar dat is een ander verhaal.
  woensdag 28 september 2011 @ 14:47:05 #246
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102477588
Leuk uitgangspunt, maar weinig interessante één dimensionale karakters, cliché matige love interests (het is wachten op de ex van de zoon), dumb-ass teenagers die onverklaarbare keuze's maken en een voorspelbare uitkomst van de pilot (niets is wat het lijkt in Terra Nova; leiding met dubbele agenda, ooeeehhh!!!!!).

Er is op het oog veel aandacht besteed aan production design, maar waar de serie na de pilot vooral om schreeuwt zijn wat fatsoenlijke schrijvers die:
A. Geloofwaardige en interessante karakters neer kunnen zetten, niet een aaneenschakeling van oppervlakkige Hollywood-clichés.
B. Wat leven kunnen brengen in de dialogen, wat een taaie boel vol one-liners was dat zeg!
pi_102478381
Redelijke serie, geen kwaliteit spul van HBO maar ook niet zo slecht als Falling Skies. In deze serie blijkt ook weer dat 22 jarigen neerzetten om 16 jarigen te spelen volstrekt ongeloofwaardig over komt. Jongeren zien er veel te oud uit om zich kinderachtig te gedragen.
  woensdag 28 september 2011 @ 15:28:47 #248
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102478826
Voor degene die dat vroeg over JP 4, is inderdaad vaak gezegd en ontkent, maar hij lijkt er nu wel echt te gaan komen.

At the 2011 San Diego Comic-Con, Spielberg confirmed in front of at least 6,000 spectators that preparations for Jurassic Park 4 were in progress, with a story ready and a script being written. Spielberg said that it would be possibly released "within the next two or three years", with a representative from Universal saying 2011 would be the preferred deadline for completion.
pi_102479003
Kunnen we niet net doen of deel 3 nooit bestaan heeft en een waardig vervolg op deel 2 maken? O+
Conscience do cost.
pi_102479463
quote:

[..]

Deze?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niets mis mee toch
  woensdag 28 september 2011 @ 15:49:52 #251
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102479562
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:33 schreef ems. het volgende:
Kunnen we niet net doen of deel 3 nooit bestaan heeft en een waardig vervolg op deel 2 maken? O+
Yes, please.
  woensdag 28 september 2011 @ 16:57:41 #252
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_102481855
Ja want deel 2 was zo sterk :')
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_102481923
In vergelijking met deel 3 was deel 2 briljant ja. :') Als je echt zo graag film-kritisch wilt doen valt ook over deel 1 genoeg te zeggen.
Conscience do cost.
  woensdag 28 september 2011 @ 17:38:30 #254
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102483073
1 is natuurlijk de beste, maar ik vond 2 ook niet slecht. 3, however, was om te janken.
pi_102483295
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:34 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Klopt, ik denk dat we ook vaak geteased worden qua dino's. Ritseling in de struiken en dat is het. Enorm goedkoop even aan een tak trekken en er een geluidseffect onder zetten. En zelfs wat ik zag qua dino's in de trailer vond ik 't kwalitatief gezien bagger vergeleken met Jurassic Park.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De vliegende tering inderdaad zeg, die CGI is gewoon 2D-computershit. Ik dacht dat de serie om de dino's ging, maar die blijken nergens op te lijken. Nu al een mislukte kut-serie :{.

[ Bericht 0% gewijzigd door pberends op 28-09-2011 17:55:26 ]
  woensdag 28 september 2011 @ 17:49:44 #256
3185 Adelante
To let it go now
pi_102483346
Die dino's zijn toch niet slechter dan de 1995 JP dino's? Oke we zijn 15 jaar verder, dus je mag misschien wat meer verwachten, maar het is geen jaren '70 JAWS :7
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_102483390
Dino's zijn veel slechter, maar dat is dan toch CGI vs Animatronics I guess..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_102483401
Ik vind de JP dino's er vele malen beter uitzien. Echt goede CGI is blijkbaar nog te duur :P
Conscience do cost.
  woensdag 28 september 2011 @ 17:51:53 #259
104871 remlof
Europees federalist
pi_102483417
Maar de serie gaat helemaal niet over dino's maar over de vraag of de mensheid in staat is om niet bij herhaling dezelfde fouten te maken :P
  woensdag 28 september 2011 @ 17:52:28 #260
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102483429
In JP maakten ze toch ook gebruik van robots? Beetje van beide. Ik vind het niet heel erg slecht, maar in vergelijking is het echt wel slechter ja. Beetje matig van Spielberg.
pi_102483452
De dino's zijn toevallig (of juist niet natuurlijk, maar dat weten we niet) op die wereld. Dat deze serie over de dino's zou gaan is een begrijpelijk misverstand.
Conscience do cost.
pi_102483462
Animatronics zijn echt de shit, verliefd geworden op JP1, matige liefdesverhouding met JP2, haat voor JP3...
  woensdag 28 september 2011 @ 17:54:05 #263
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102483484
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:53 schreef ems. het volgende:
De dino's zijn toevallig (of juist niet natuurlijk, maar dat weten we niet) op die wereld. Dat deze serie over de dino's zou gaan is een begrijpelijk misverstand.
Ja, maar dino's maken wel deel uit van de serie.
  woensdag 28 september 2011 @ 17:54:27 #264
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102483497
quote:
9s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik dacht dat de serie om de dino's ging, maar die blijven nergens op te lijken.
Na het zien van de pilot houd ik het voorlopig op Dawson's Creek met Dino's.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Animatronics zijn echt de shit, verliefd geworden op JP1, matige liefdesverhouding met JP2, haat voor JP3...
True, of de hele wereld moet CG gecreëerd zijn zoals Avatar.
Maar in een bestaand shot CG dieren/dino's/mensen verwerken ziet er zelden geloofwaardig uit.
  woensdag 28 september 2011 @ 17:56:15 #265
104871 remlof
Europees federalist
pi_102483555
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:54 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Als de common enemy van de pelgrims en de sixthers ja :P
pi_102483594
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 september 2011 11:36 schreef Symer het volgende:
De pilot overtreft mijn verwachtingen :Y

Het ziet er prachtig uit allemaal (zowel de dino's als de cinematografie en de sets/locaties), het acteerwerk is prima, nauwelijks onlogische teksten en verhaalelementen waar ik me aan kan ergeren, de verhaallijnen die ze opgezet hebben klinken interessant en wonder boven wonder hebben ze een 5-jarig meisje dat níet bloedirritant is.

^O^
:'( :D :'(.

Je hebt zeker de HD-versie niet gezien? CGI van de dino's is zo slecht dat de serie per definitie ongeloofwaardig is. De rest van het verhaal boeit mij ook weinig, voor de cliché-verhaallijntjes kijk ik nog liever Falling Skies in de zomer als er toch geen reet op tv is.
pi_102483596
quote:
9s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[..]

Maar in een bestaand shot CG dieren/dino's/mensen verwerken ziet er zelden geloofwaardig uit.
Helemaal mee eens, heb ook echt nog nooit een overtuigende CGI gezien. Star Wars was ook zo'n serie waar ze de ambacht van prachtige pakken met make-up compleet hebben vergooid door CGI en neppe effecten...
pi_102483613
quote:

[..]

_O- :'). Rake conclusie.
pi_102483629
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:54 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat kan ik natuurlijk lastig ontkennen. Maar tot noch toe zijn zij in ieder geval niet meer dan een 'factor'. En ik denk dat we nu wel hebben kunnen vaststellen dat alleen de dino's de serie in ieder geval niet gaat redden :P
Conscience do cost.
pi_102483636
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:22 schreef Smeich het volgende:
Tja, ik kijk dan sowieso ook geen tv (alleen Modern Family _O_ ), ik heb geeneens een tv :D en ik keek hier erg naar uit. Tja, tegenvaller...
Je gaat me toch niet zeggen dat je nooit Dexter of Sons of Anarchy hebt geprobeerd?
  woensdag 28 september 2011 @ 17:59:51 #271
104871 remlof
Europees federalist
pi_102483661
Hou "Jurassic Park" maar uit de TT van het volgende deel iig, want die vergelijking slaat nergens op. Deze serie draait niet om dinosauriërs.
pi_102484622
quote:
6s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet zeggen dat je nooit Dexter of Sons of Anarchy hebt geprobeerd?
Dat ga ik je toch zeggen... ik heb titels op mijn lijstje staan (Fringe, Dexter en The Wire) maar ik kom er gewoon nooit aan toe. Vroeger Lost ( _O_ )en 24 (tot en met seizoen 7) bekeken maar nu dus alleen nog maar een aflevering van Modern Family als ik aan het ontbijten ben. Had deze er dus bij willen halen maar helaas.. gaat 'm niet meer worden.
pi_102485550
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 06:56 schreef Bot13 het volgende:
- Ik dacht eerst, why the hell zou je naar het dino-tijdperk gaan, ga een paar miljoen jaar later als ze uitgestorven zijn, is ietsjes veiliger. Maar gelukkig hintte de serie al dat er "by accident" een crack in the space time continuum gevonden was oid. Ze hadden dus niet echt een keus naar welk jaartal ze gingen. Vind ik wel leuk uitgewerkt.

Maar zouden ze dan niet allemaal op hetzelfde moment daar aan moeten komen? Dus mensen die in de jaren 2110, 2111, 2115, 2120 etc door die tijdportal gaan allemaal tegelijk daar komen?

Wat maakt het dat als men in de toekomst men 2 maanden later naar Terra Nova gaat men ook daar 2 maanden later is dan anderen die 2 maanden eerder gingen?
pi_102486981
Ik heb het precies 24 minuten uitgehouden, ik vond er totaal niks aan. En de enige dinosaurus die ik heb gezien leek uit een tekenfilm te komen.

Gelukkig is Dexter over 4 dagen weer terug.
pi_102487123
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:40 schreef HiZ het volgende:

Gelukkig is Dexter over 4 dagen weer terug.
Dexter was ook echt bagger vorig seizoen man ;(.
Amen.
  woensdag 28 september 2011 @ 19:44:57 #276
7957 Chevalric
pi_102487180
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:03 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Maar zouden ze dan niet allemaal op hetzelfde moment daar aan moeten komen? Dus mensen die in de jaren 2110, 2111, 2115, 2120 etc door die tijdportal gaan allemaal tegelijk daar komen?

Wat maakt het dat als men in de toekomst men 2 maanden later naar Terra Nova gaat men ook daar 2 maanden later is dan anderen die 2 maanden eerder gingen?
Ik denk dat je 't moet zien als een draad die je aan de ene kant vasthoudt en aan de andere kant hebt vastgebonden: jij kunt wel verder lopen, maar die andere kant blijft op een punt vastzitten. De machine die ze gebouwd hebben, trekt de wormhole (of whatever) mee door de tijd, aan de Terra Nova kant, blijft het gewoon vast zitten...

Of zo :P
  woensdag 28 september 2011 @ 19:46:36 #277
7957 Chevalric
pi_102487257
quote:
2s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:43 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dexter was ook echt bagger vorig seizoen man ;(.
Dude...

pi_102487990
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:44 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Ik denk dat je 't moet zien als een draad die je aan de ene kant vasthoudt en aan de andere kant hebt vastgebonden: jij kunt wel verder lopen, maar die andere kant blijft op een punt vastzitten. De machine die ze gebouwd hebben, trekt de wormhole (of whatever) mee door de tijd, aan de Terra Nova kant, blijft het gewoon vast zitten...

Of zo :P
Zoiets zouden ze als verklaring kunnen gebruiken ja :P

Maar dat wat ik eerder beschreef zou wel leuk concept voor een serie/film zijn :P Dat mensen uit verschillende decennia zonder het vooraf te weten allemaal tegelijk in het verleden terecht komen.
pi_102488225
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:46 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Dude...

[ afbeelding ]
Inderdaad. Dexter was uitsluitend ok in het eerste seizoen. Daarna kon ik ook weinig kwaliteit ontdekken.
Conscience do cost.
pi_102492051
Oeii, Terra Nova is toch een beetje een tegenvaller zeg. De CGI effecten zijn alles behalve perfect, maar daar kan ik op zich nog wel mee leven, maar wat zijn de dialogen tenenkrommend. Daar moeten ze echt wat aan doen. Met het idee van de serie had het zo mooi kunnen zijn. Gemiste kans.
pi_102492500
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 06:56 schreef Bot13 het volgende:
- Dit snap ik ECHT niet: je kunt blijkbaar niet terug door de portal. Hoe the hell weten de mensen van "de toekomst" dan wat er gaande is daarzo? Hoe communiceren ze dat ze een keukenblok nodig hebben voor huisje #16? Medical supplies? Alles?! Voor de mensen in de toekomst is het blijkbaar een "onbekend gat" waar inmiddels (schat ik) 1500 mensen doorheen zijn gelopen, and that's it.
Dit is het enige wat ik me ook echt afvraag. Ze weten niet eens zeker of de eerste persoon veilig is aangekomen. Ze hebben blijkbaar 1 ding er doorheen gestuurd met een zendertje en daaruit geconcludeerd dat het een andere tijdlijn is en dat het dus wel goed zal zijn.
360: henk de vries
3ds: 2105-8632-9991
pi_102494824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 19:03 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Nog wel iets wat me nu te binnen schiet. Dat baasje van dat kamp had het over dat de gene die achter hem aankwam in ZIJN tijdslijn 118 (oid) dagen later aankwam. Maar hoe kan het dan zijn dat de happy family allemaal tegelijk op Terra Nova aankwamen?
pi_102494893
Misschien dat ze die portal hebben kunnen stabiliseren ofzo?
pi_102494999
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:43 schreef pugehenis het volgende:

[..]

Dit is het enige wat ik me ook echt afvraag. Ze weten niet eens zeker of de eerste persoon veilig is aangekomen. Ze hebben blijkbaar 1 ding er doorheen gestuurd met een zendertje en daaruit geconcludeerd dat het een andere tijdlijn is en dat het dus wel goed zal zijn.
Ze kunnen wel terug communiceren.
pi_102496265
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:29 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Ze kunnen wel terug communiceren.
Hoe? En waar wordt dat uitgelegd, ik heb dat volgens mij helemaal gemist dan.
pi_102496786
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:28 schreef Johnny Blaze het volgende:
Misschien dat ze die portal hebben kunnen stabiliseren ofzo?
Volgens mij vertelde die leider wel iets soortgelijks. Of hij praatte in ieder geval over de portal en de reis alsof het vroeger een stuk meer hardcore was. (8>
Conscience do cost.
  woensdag 28 september 2011 @ 23:07:21 #287
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102496802
quote:
Zo beroerd vond ik het draakje uit Game of Thrones anders niet: Daarnaast zoveel beter was jp nou ook weer niet:
Green screen kan allemaal wel beter lijkt me:
Denk dat het probleem hem vooral zit in de complexiteit van een dinosaurus, render tijd enz. Een film doe je al snel 3 jaar over om te maken, bij zo'n serie moet je uiteindelijk op een punt zijn dat je 12-24 afleveringen in een jaar kan opnemen. Dus je zit op een 6 tot 12 keer meer beeldmateriaal, als je serie dan ook nog eens veel cgi nodig hebt dan gaat het al snel oplopen qua kosten. Een serie als deze zal het waarschijnlijk met iets van 5 miljoen per aflevering moeten doen, maar dan zit je nog steeds niet aan een budget van een hollywood blockbuster.

Het grootste probleem van de serie blijft momenteel vooral de karakters en het verhaal, die beide vrij zwak en niet origineel zijn.
  woensdag 28 september 2011 @ 23:08:39 #288
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_102496865
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:55 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Taylor zegt op een gegeven moment dat hij nog niet met homebase(?) gepraat heeft, want hij weet niet wie de sixers heeft gestuurd, dus tot die tijd weet hij niet wie hij in de toekomst kan vertrouwen.
pi_102497428
Jezus die pilot. Na FlashForward en Falling Skies weer zo'n bagger serie die keihard gehyped wordt.
pi_102497499
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 22:55 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Rond 48:50 vraagt Jim wat Hope Plaza over de Sixers te zeggen had
  donderdag 29 september 2011 @ 00:27:29 #291
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_102500063
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:07 schreef Tweek het volgende:

[..]

Zo beroerd vond ik het draakje uit Game of Thrones anders niet:
Je hebt helemaal gelijk, die scène uit Game of Thrones zag er inderdaad goed uit. ^O^

quote:
Denk dat het probleem hem vooral zit in de complexiteit van een dinosaurus, render tijd enz. Een film doe je al snel 3 jaar over om te maken, bij zo'n serie moet je uiteindelijk op een punt zijn dat je 12-24 afleveringen in een jaar kan opnemen. Dus je zit op een 6 tot 12 keer meer beeldmateriaal, als je serie dan ook nog eens veel cgi nodig hebt dan gaat het al snel oplopen qua kosten. Een serie als deze zal het waarschijnlijk met iets van 5 miljoen per aflevering moeten doen, maar dan zit je nog steeds niet aan een budget van een hollywood blockbuster.
Het ene effectenhuis is ook het andere niet, het kwaliteit verschil op tv is groot.
Ik kan me bijvoorbeeld (voor tv begrippen) goede CG effecten uit Battlestar Galactica herinneren van een relatief klein en nieuw effectenhuis. Maar daar tegenover een Lost die af en toe met de meeste verschrikkelijke effecten aan kwam zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 29-09-2011 00:32:43 ]
pi_102500260
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2011 23:20 schreef ChickenMan het volgende:
Jezus die pilot. Na FlashForward en Falling Skies weer zo'n bagger serie die keihard gehyped wordt.
Flashforward vond ik niet zo slecht, Falling Skies was een epic fail.
  donderdag 29 september 2011 @ 06:32:16 #293
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_102502020
Afschuwelijk slecht. ik heb de dubbele pilot gekeken en vind het echt een storend slecht opgezette serie rond een leuk concept.

- Dokters die onbekende bloedzuigers van iemand aftrekken
- Vader zoon relatie die nergens op slaat.
- Gruwelijk slechte ouders t.b.v het jongste kindje. Ze breken alle weten voor het kind maar lijken er verder helemaal niet om te geven.
- Love-interests die dermate snel geintroduceerd worden dat je nu al weet wat voor relaties er naar voren gaan komen.
- Papa die liever politie speelt dan voor zijn kinderen te zorgen
- Slechte blue screen dingen.
- Slechte Special effects voor de dino's
Ook kan ik er niks aan doen, maar deze jongen zie ik alleen maar als het homofiele gladiator slaafje
pi_102503265
quote:
3s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:51 schreef remlof het volgende:
Maar de serie gaat helemaal niet over dino's maar over de vraag of de mensheid in staat is om niet bij herhaling dezelfde fouten te maken :P
We gaan terug in de tijd om een samenleving zonder dezelfde fouten te starten en we zetten één generaal met dictatoriale trekjes aan het hoofd om ervoor te zorgen dat dat lukt. Nee, dat is dè manier om tot een ideale samenleving te komen. :')

Het was echt exact falling skies, maar dan met dino's in plaats van aliens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In the coolest little capital of the world
  donderdag 29 september 2011 @ 09:04:20 #295
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_102503351
ik vond het best nice denk dat ik deze serie maar ff lekker ga volgen..

maja gelijk paar punten waar ik gelijk mijn koppie over brak..

-de dino's die we tegen kwamen zijn niet van 65 miljoen jaar geleden :?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brachiosaurus
-waarom zat commander taylor meer dan 100 dagen al daar gestrand terwijl de volgende persoon eigenlijk vlak achter hem aam kwam? :? zie serie op ongeveer 67min
-wat de hell is met die sixes en waarom wonen die idioten buiten het kamp en willen ze 1 gast redden terwijl de rest opgevreten word :o

maja toch maar ff wachten tot volgende week. :P

hoop niet dat het net zoiets als lost wordt met flashbacks en elke afl meer vragen dan antwoorden en dat het plot zo ingewikkeld wordt dat je er de ballen meer van snapt aan het eind! :'(
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_102503602
Mensen die over de CGI zeuren: dat was echt niet heewl slecht voor op tv hoor. Iemand die zich de ijsberen uit Lost nog kan herinneren?

Al snap ik niet waarom ze het in een serie als Battlestar Galactica (en Caprica) altijd veel beter voor elkaar hebben op dat gebied, met een veel beperkter budget.
Amen.
  donderdag 29 september 2011 @ 09:46:31 #297
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_102504264
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2011 09:17 schreef Jivis het volgende:
Al snap ik niet waarom ze het in een serie als Battlestar Galactica (en Caprica) altijd veel beter voor elkaar hebben op dat gebied, met een veel beperkter budget.
In Battlestar Galactica/Caprica is de setting natuurlijk een stuk donkerder. Met schaduw kun je veel imperfecties verhullen. Verder zijn ruimteschepen een stuk makkelijker te animeren dan dino's. Het één is een statisch object wat altijd hetzelfde eruit blijft zien (je maakt een gedetailleerd model en dat kun je oneindig hergebruiken) en een dino is dynamisch, waarbij een niet helemaal correcte samentrekking van een spier (bij wijze van spreken) ons al meteen op zou kunnen vallen. Je hebt er elke keer veel werk aan om zo'n dino opnieuw op het beeld te toveren.
  donderdag 29 september 2011 @ 09:51:02 #298
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_102504398
Dit is nu een reeks :s).
pi_102505881
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:57 schreef pberends het volgende:

[..]

:'( :D :'(.

Je hebt zeker de HD-versie niet gezien? CGI van de dino's is zo slecht dat de serie per definitie ongeloofwaardig is
Bullshit. De CGI is meer dan prima voor een tv-serie, uitmuntend zelfs. Ben benieuwd of ze dit niveau vast weten te houden. Als ze consistent deze kwaliteit weten te produceren met hun kleine budget en productietijd zou dat echt een enorme stap vooruit zijn in de CGI-wereld.

Tegenwoordig gebruikt iedereen het beste CGI dat ze ooit hebben gezien als maatstaf en alles wat daar niet aan voorbij gaat is automatisch crap. Gisteren was Battle of Los Angeles op rtl7. Je zou die film eens moeten kijken (of elke willekeurige andere Asylum-film) voor wat nieuwe waardering voor CGI.
pi_102505946
Ik hoop dat iemand een mooie OP klaar heeft staan die er net zo gelikt uitziet als deze serie :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')