Koelvloeistof is goed en die sensor hebben ze volgens mij gecontroleerd maar konden niets vinden? Het is allemaal heel wazig. Voordat ik op vakantie ermee ga wil ik sowieso voor de zekerheid nog een paar dingetjes laten controleren.quote:Op maandag 17 mei 2010 10:13 schreef mstr het volgende:
megamandy, als ik jou was zou ik eens naar je koelvloeistofniveau kijken of de temperatuursensor laten doormeten, want die melding die hij geeft is waarschijnlijk van te weinig koelvloeistof of een brakke sensor.
Wat schuif 't?quote:Op woensdag 19 mei 2010 14:20 schreef nattermann het volgende:
[..]
Kun je die van mij niet ook even komen doen?
Ik heb werkelijk waar geen idee eigenlijk; omdat de voorbereiding voor de gaten er al wel inzitten dacht ik dat de bekabeling wellicht ergens weggefrommeld zou zijn in één van de stijlenquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:48 schreef mstr het volgende:
Volgens mij is geen enkele auto standaard uitgerust met kabels voor speakers in de hoedenplank?
Foto?quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:49 schreef Heidi- het volgende:
Ik ben heulemaal blij met m'n 206Heb 'm nu 2,5 maand
![]()
Mijn 2000-er iig niet.. Maar ach.. netjes wegwerken is n eitje, zeker als je je bank toch bijna nooit plat gooit.quote:Op woensdag 19 mei 2010 22:50 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee eigenlijk; omdat de voorbereiding voor de gaten er al wel inzitten dacht ik dat de bekabeling wellicht ergens weggefrommeld zou zijn in één van de stijlen
Vorige keer voor 1250. ( heeft anderhalf jaar te koop gestaan)quote:Op maandag 24 mei 2010 22:25 schreef invine het volgende:
Voor hoe veel verkoop je gemiddeld een gti?
Dat zijn mooie prijzen voor een betrouwbare auto?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:28 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Vorige keer voor 1250. ( heeft anderhalf jaar te koop gestaan)
Nu voor 818.40. ( zoon van mijn collega, dus tegen kostprijs).
Beide keren met nieuwe APK.
maar hangt er veel van de auto zelf af.
Had er eerder een te koop voor 500 met volleer en stuurbekrachtiging, maar die wilde niemand.
als je een betrouwbare auto zoekt moet je geen 20 jaar oude GTI kopenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:54 schreef djayzz het volgende:
[..]
Dat zijn mooie prijzen voor een betrouwbare auto?
Behoorlijk. Als je op het internet naar deze storing zoekt kom je hem veeeeel tegen bij de 206quote:
Ik wil ook een GTIquote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:01 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
als je een betrouwbare auto zoekt moet je geen 20 jaar oude GTI kopen
Maar serieus: rij zelf 10.000 km per jaar in een oude 205 zonder noemenswaardige problemen.
ook snel, maar nooit met een koude motor planken.
En op tijd verse olie, vinden ze ook fijn.
Dan houden ze het langste vol.
Ter info De verkocht gti staat nu op 297.000 km en het vorige blok is dus door eencombinatie van geen olie en koud planken in 10.000 km kapot gegaan.
Plek genoegquote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:51 schreef invine het volgende:
[..]
Ik wil ook een GTImaar daarmee kan ik niet roadtrippen..
en weer 214 euro lichterquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:34 schreef miss_bleu het volgende:Nadat mijn 206-je drie weken geleden al bij de garage stond voor een APK-keuring, Grote beurt, Nieuwe remschoenen, 2 nieuwe achterbanden en een nieuwe distributieriem besloot hij gisteren om te gaan rijden als een tractor
Heb het al een keer eerder gehad dat het motormanagement ging branden op de snelweg maar voelde toen niets met rijden. Na een ANWB bezoekje en een keertje garage voor controle konden ze niets vinden. Gisterenavond starten ik de auto en begon heel de auto te schudden. Er was gewoon niet mee te rijden. Lekker om de 10 seconden een irritant piepje van het motormanagement en met plankgas kwam ik ook niet meer boven de 90km per uur. Vanmorgen naar de garage gebracht blijkt de injectie van mijn vierde cilinder kapot te zijn.
Gisterenochtend niets aan de hand. Gisterenavond opeens stuk
Plek is er zeker genoeg, ik vind dat mijn 205 echt veel ruimte heeft hoor. Ga deze zomer er dan ook mee touren door Frankrijk, kijken waar we uitkomen.quote:
Waarom niet?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:51 schreef invine het volgende:
[..]
Ik wil ook een GTImaar daarmee kan ik niet roadtrippen..
Dat zijn vrij prijzige dingen inderdaad.quote:Op donderdag 3 juni 2010 21:35 schreef Hugo__Boss het volgende:
Nieuw deeltje
Rij nu bijna 9000 km in mn 206 en eigenlijk wel tevreden.. hoewel nieuwe banden, beurt, fuseekogel, schijven + remmen en nog wat APK onzin toch wel vrij duur was bij mekaar...
maar hopelijk nu overal vanaf
Nee, dit was "maar" 30 te hard. als ik van die andere nog een boete krijg (dat was een dag na deze) Nou, dan berg je maarquote:
Sukkel, je moet wel weten waar het wel en niet kan.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:13 schreef djayzz het volgende:
[..]
Nee, dit was "maar" 30 te hard. als ik van die andere nog een boete krijg (dat was een dag na deze) Nou, dan berg je maar
En ja, ik weet het:![]()
Hard rijden is gevaarlijk![]()
Ik weet nu dat het daar niet kanquote:Op vrijdag 4 juni 2010 12:16 schreef mstr het volgende:
[..]
Sukkel, je moet wel weten waar het wel en niet kan.
Het lijkt me zeker geen verkeerde auto als eerste auto.quote:Op zondag 6 juni 2010 10:42 schreef SunBoom het volgende:
Is een 106 1.4 (1e model) wat als eerste auto?
Meteen even kleien en waxen hè!quote:Op zondag 6 juni 2010 18:08 schreef djayzz het volgende:
Ik heb Wash en Shine gekocht van CarLinea. mét gratis spons en een zeem erbij.
Van de week weer eens aan het wassen slaan
Kleien nog nooit gedaan, helpt dat nou echt?quote:
wassen of kleien?quote:Op zondag 6 juni 2010 18:13 schreef St4ck3r het volgende:
heb je tijd teveel ofzoDat doe ik echt alleen voor een knappe show ofzo
Ja, want mijn dak voelde eerst alsof er zand op lag, zelfs na het wassen.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:12 schreef djayzz het volgende:
[..]
Kleien nog nooit gedaan, helpt dat nou echt?
en is het veel werk![]()
Kleien doe je eens of twee keer per jaar, dus een middagje bezig zijn is niet eens zo erg.quote:Op zondag 6 juni 2010 18:13 schreef St4ck3r het volgende:
heb je tijd teveel ofzoDat doe ik echt alleen voor een knappe show ofzo
mja, mijn dak voelt altijd anders aanquote:Op zondag 6 juni 2010 18:19 schreef mstr het volgende:
[..]
Ja, want mijn dak voelde eerst alsof er zand op lag, zelfs na het wassen.
En na het kleien is hij weer helemaal glad.
Je kan het testen door een boterhamzakje over je vingers te doen en over je lak te wrijven, als je dan 'zandkorrels' voelt zit er troep op/in je lak die je met klei weg kunt halen.
Dak kun je vervangen door elk willekeurig gespoten autodeel.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:08 schreef djayzz het volgende:
[..]
mja, mijn dak voelt altijd anders aan
Ik ga morgen ff testen
toch wel hequote:Op zondag 6 juni 2010 23:09 schreef mstr het volgende:
[..]
Dak kun je vervangen door elk willekeurig gespoten autodeel.
quote:Op zondag 6 juni 2010 23:10 schreef djayzz het volgende:
[..]
toch wel he
Ik ga morgen of dinsdag eerst even wassen, daarna komen de boterhamzakjes tevoorschijn
quote:Autodetailing vuiltest
Via de 'boterham zak test' kun je bepalen of je auto toe is aan een behandeling met detailing klei.
Na het wassen van je auto doe je een boterham zakje over je hand. Daarna wrijf je voorzichtig met je vingertoppen over de lak. Als het bobbelig aanvoelt is er vastzittend vuil op de lak.
Ik was geloof ik 2 uur bezig met kleien van mijn 206.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:58 schreef St4ck3r het volgende:
[..]
kleienwassen kost zoveel tijd niet... kleien des te meer
quote:
Haha, ja die Aston Martin was wel gaaf.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:14 schreef Maranelloot het volgende:
Nice! Zomaar een AMV8 rechts inhalen in Scheivlak, foeiZandvoort is een indrukwekkend circuit vind ik. Niet zo leuk als Zolder of Malmedy, maar desalniettemin erg gaaf.
Eind augustus ga ik ook weer 2 uurtjes Zandvoort rijden (met de Peugeot Gti Club), heb er weer zin in!
Gelukkig maak ik niet zo veel kilometers (en houd ik Flitsservice.nl goed in de gaten, dan weet je op wat voor manier ze flitsen en waar ze vaak flitsen) maar anders was ik ook wel bang geweest ja.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:16 schreef mstr het volgende:
Ik denk dat ik met een GTi veel bekeuringen zou vangen.
Ja, daarom.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:53 schreef Impry het volgende:
[..]
Haha, ja die Aston Martin was wel gaaf.
Vond het inderdaad indrukwekkend om zo het circuit op te rijden, was er al jaaaaren niet meer geweest en dan ga je er zelf even wat rondjes rijden.
Ben nu al benieuwd naar andere circuits, want nu ik gemerkt heb dat mijn auto het prima aankan smaakt het naar veel meer.
[..]
Gelukkig maak ik niet zo veel kilometers (en houd ik Flitsservice.nl goed in de gaten, dan weet je op wat voor manier ze flitsen en waar ze vaak flitsen) maar anders was ik ook wel bang geweest ja.Zo'n verleidelijk/speels autootje.
Ik heb hem ook op de A12 bij Woerden, en 2x bij het 80-gedeelte bij de Ikea in Utrechtquote:Op donderdag 10 juni 2010 08:30 schreef Maranelloot het volgende:
Met m'n Peugeottje nog geen 1 bekeurig gehad. Maar goed, die komt alleen in het weekend uit de garage
Vorig jaar met m'n leasewagen in 3 weken tijd wel 4 boetes gehad, allen bij trajectcontrole nota bene (2x A20 Rotterdam, 2x A12 bij Woerden). Eigen schuld dus, was een tijd geleden dat ik er geweest was, wist niet dat het op die stukken actief was
Onder mijn GTi had ik ook 17" RC wielen gelegd. op zich was het comfort niet slecht maar het weggedrag van de auto ging wel hard achteruit. Ik had constant het gevoel dat er sporen in de weg zaten. Maar dat zal met een RC wel anders zijn want die heeft weer een ander onderstel dan een GTi en is natuurlijk afgesteld op die velgen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:34 schreef EMCioran het volgende:
180 pk op 1050 kilo toch? Echt een fun-auto. Comfort zal wel ver te zoeken zijn trouwens, met die 17" wielen en strak onderstel, maar goed, daar koop je zo'n auto natuurlijk ook (deels) voor.
Mijn ervaring is dat ik in een GTI oplettender ( en ook sneller) rij.quote:Op woensdag 9 juni 2010 21:16 schreef mstr het volgende:
Ik denk dat ik met een GTi veel bekeuringen zou vangen.
Ik heb dat gevoel al sinds ik van 175/65/14 naar 195/55/15 ben gegaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Onder mijn GTi had ik ook 17" RC wielen gelegd. op zich was het comfort niet slecht maar het weggedrag van de auto ging wel hard achteruit. Ik had constant het gevoel dat er sporen in de weg zaten. Maar dat zal met een RC wel anders zijn want die heeft weer een ander onderstel dan een GTi en is natuurlijk afgesteld op die velgen.
Ik ben wel benieuwd hoe die stoelen in zo'n RC zitten in vergelijking met de stoelen van een GTi.
Maar ik moet helaas nog even wachten tot na de zomervakantie. Ik ben nog student dus ik heb de euro's niet in overvloed. Gelukkig heb ik de GTi erg goed kunnen verkopen. Nog tijd genoeg om te zoeken op internet naar zo'n RC. Als jullie wat mooi tegen komen dan hoor ik het graag
Het nadeel van een 1.1 is dat je moet stampen om een beetje met het verkeer mee te rijden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 12:46 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat ik in een GTI oplettender ( en ook sneller) rij.
In een 1.1tje oid zit ik half te slapen.
Wat voor een type 206 had jij ook alweer?quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:18 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel al sinds ik van 175/65/14 naar 195/55/15 ben gegaan.
Dus ik wil niet weten hoe het dan met 17" zit
1.4 XT uit het mooie 2000..quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat voor een type 206 had jij ook alweer?
Neuh, slow is the way to go.quote:Op donderdag 10 juni 2010 13:18 schreef mstr het volgende:
[..]
Het nadeel van een 1.1 is dat je moet stampen om een beetje met het verkeer mee te rijden.
Die instaplijsten zijn ook redelijk aan de prijs voor 2 stukjes aluminium.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:47 schreef Impry het volgende:
Die instaplijst is echt strak!Chromen tellerringen vind ik zelf een beetje kitsch staan.
Mijn auto is te zien op DSL Live, naast nog 3 andere 205 Rallyesquote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:51 schreef mstr het volgende:
[..]
Die instaplijsten zijn ook redelijk aan de prijs voor 2 stukjes aluminium.
Nog iemand aanwezig op DSL Live toevallig?
Misschien dat ik nog wel even langskom.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:13 schreef Maranelloot het volgende:
[..]
Mijn auto is te zien op DSL Live, naast nog 3 andere 205 Rallyes
205 rallye, gaafquote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:13 schreef Maranelloot het volgende:
[..]
Mijn auto is te zien op DSL Live, naast nog 3 andere 205 Rallyes
Ik ben alleen even langsgereden, aangezien ik naar iemand toe ging. Maar kon het toch niet laten om even snel een blik te werpen.quote:Op maandag 14 juni 2010 07:54 schreef Maranelloot het volgende:
Mwah, vond het een beetje tegenvallen. Andere jaren stond het veel voller qua auto's en was er meer publiek. Maar goed, het was wel gezellig, daar draait het om.
Ben jij ook nog langsgeweest?
Ik heb een kapot stadslichtje en zijknipperlichtje.quote:Op donderdag 17 juni 2010 23:36 schreef nattermann het volgende:
Vandaag remlicht linksachter kapot, gemaakt, kom ik thuis, zie ik dat mijn dimlicht linksachter kapot is
Morgen gaat ie naar de dokter en hopelijk kunnen ze er een stuk tussen lassen.quote:Op zondag 20 juni 2010 13:45 schreef Impry het volgende:
Balen! 206jes staan er wel om bekend dat de uitlaat van peperkoek is.
damn dat is balen! hopen dat het voor een mooie prijs gefixt kan worden.quote:Op zondag 20 juni 2010 14:04 schreef mstr het volgende:
[..]
Morgen gaat ie naar de dokter en hopelijk kunnen ze er een stuk tussen lassen.
Ik hoop het ook.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:32 schreef djayzz het volgende:
[..]
damn dat is balen! hopen dat het voor een mooie prijs gefixt kan worden.
Voortaan die drempels niet meer met 80 pakken he
voor een schappelijke prijs?quote:Op maandag 21 juni 2010 17:02 schreef mstr het volgende:
[ afbeelding ]
En toen was het gat dichtgemaakt.
Daarom.quote:
gehehe, auto's kosten geld jongen!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 10:46 schreef mstr het volgende:
[..]
Daarom.
Nu eerst van de zomer maar hard aan het werk, want ik merk dat ik op deze manier érg snel zonder geld kom te zitten.
Ja, maar in een paar weken radiateur, uitlaat...quote:
Ik heb hem een jaar nu en wat heb ik gehad: Radiateur, nieuwe bandjes, distributieriem, inbraakschade en dan nu m'n uitlaat.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:23 schreef EMCioran het volgende:
Het komt altijd allemaal tegelijk. Ik had begin dit jaar ook ineens de radiateur, distributie, stabi-stangetjes en einddemper. Au
Zo'n xsi is ook wel een zuiperd!quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Sinds ik overgestapt ben van een 106 1400 xsi uit 1995 naar een 306 1400 uit 1999 valt mij op dat ondanks dat de 306 bijna 250 kg zwaarder is, de auto toch veel minder benzine verbruikt.
Mijn oude 106je reed ergens tussen de 1 op 11 / 1 op 13.
Mijn "nieuwe" 306 rijdt tussen de 1 op 16 / 1 op 17,5.
Nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat andere mensen met een 306 gemiddeld qua verbruik halen of dat dit lverbruik normaal is, niettemin ben ik er blij mee hoor
Ik rijd meestal 1:8 met m'n 206quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:15 schreef mstr het volgende:
Ik vind een 206 anders ook niet zo zuinig hoor.
Snelweg haal ik 1:15-16 en in de stad 1:12 denk ik.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:25 schreef Impry het volgende:
[..]
Ik rijd meestal 1:8 met m'n 206Alleen lange afstanden heb ik 1:13, waardoor ik gemiddeld op ± 1:10 zit.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:14 schreef invine het volgende:
[..]
Zo'n xsi is ook wel een zuiperd!mag ook wel, het is een "sport" model.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:02 schreef Impry het volgende:
Leuk ding!
Is die chromen strip voorop een optie?
fijn autootje, vind er alleen twee nadelen aanzitten: hij is wat hoog waardoor je veel wind voelt en ik snel het idee heb als ik een beetje hard door de bocht ga omkiep :pquote:
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:24 schreef Vonkenboer het volgende:
Sinds ik overgestapt ben van een 106 1400 xsi uit 1995 naar een 306 1400 uit 1999 valt mij op dat ondanks dat de 306 bijna 250 kg zwaarder is, de auto toch veel minder benzine verbruikt.
Mijn oude 106je reed ergens tussen de 1 op 11 / 1 op 13.
Mijn "nieuwe" 306 rijdt tussen de 1 op 16 / 1 op 17,5.
Nu ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat andere mensen met een 306 gemiddeld qua verbruik halen of dat dit lverbruik normaal is, niettemin ben ik er blij mee hoor
Mijn 306 cabrio 2.0 uit 1996 reed 1 op 8 ongeveer (1241kg)quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:01 schreef GizartFRL het volgende:
Bouwjaar maakt in zulke gevallen een hoop uit, alhoewel de 106 wel erg rijk met de benzine omging...
Mijn ZX 1.4 uit 93 zat zelfs al op 1:14/15.
En waarom dan wel niet?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:24 schreef GizartFRL het volgende:
Mijn nieuwe aanwinst sinds gister:
[ link | afbeelding ]
En aub niet vragen om foto's van de andere kant....
30 km/u, behoorlijke schade zeg.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:29 schreef GizartFRL het volgende:
Zonde he....
is met 30 km/uur iemand in de zijkant gereden zonder te remmen...
Nee, deze is voor de onderdelen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:31 schreef mstr het volgende:
[..]
30 km/u, behoorlijke schade zeg.
Ga je het zelf fixen?
Daarom vroeg ik het ook, hij leek mij ook al niet helemaal recht meer.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:34 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Nee, deze is voor de onderdelen.
Zit knik in de dorpel, bodemplaat en dak.
Reed nog wel recht trouwens
Motor gaat als deze nog goed op benzine loopt in mijn 405.
mijn 205 1.4 generation uit 1998 rijdt meestal rond de 1 op 14quote:Op vrijdag 25 juni 2010 08:57 schreef djayzz het volgende:
[..]
[..]
Mijn 306 cabrio 2.0 uit 1996 reed 1 op 8 ongeveer (1241kg)
Mijn 306 cabrio 2.0 uit 1999 rijdt 1 op 11, lange afstanden 1:12 (1242kg)
Dat is ook niet slecht!quote:Op zaterdag 26 juni 2010 00:57 schreef megamandy het volgende:
[..]
mijn 205 1.4 generation uit 1998 rijdt meestal rond de 1 op 14
als hij tenminste goed ingereden is, toen ik hem net had reed ik er 1 op 11 mee, na een tijdje werd hij steeds zuinigerOja ik ben overigens echt niet iemand die 100 km/h op de autosnelweg rijdt om zuinig te rijden
2 zijn verkocht en gaan morgen naar Amsterdam, de andere 2 zijn nog te koop.quote:
Nu je het toch over een zonnetje hebt, m'n auto rijdt super als het warm is.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:15 schreef nattermann het volgende:
Mijn 206je rijdt nog altijd als een zonnetje
De mijne ookquote:Op zondag 4 juli 2010 15:17 schreef Impry het volgende:
[..]
Nu je het toch over een zonnetje hebt, m'n auto rijdt super als het warm is.
Hij schakelt lekker soepel, de banden en remmen zijn lekker snel warm, heerlijk om lekker te planken met dit weer!
quote:Op zondag 4 juli 2010 15:15 schreef nattermann het volgende:
Mijn 206je rijdt nog altijd als een zonnetje
Ja, nog altijd liefhebber en eigenaar van een 206 uit 2000quote:Op zondag 4 juli 2010 18:30 schreef MPG het volgende:
[..]
Mijn 107 rijdt ook super.
Hé, jij ook hier?
quote:Op maandag 5 juli 2010 14:20 schreef automatic_ het volgende:
Ik zit bijna aan de 49000km in 2 jaar tijd![]()
Ja, maar jij rijdt overal en nergens naar toequote:Op maandag 5 juli 2010 14:28 schreef djayzz het volgende:
[..]![]()
Ik heb de afgelopen 2,5 maand 9000km gereden
Hoeveel kost dat?quote:Op maandag 5 juli 2010 16:09 schreef megamandy het volgende:
Ik heb net een afspraak gemaakt bij de garage voor een vakantiecheck
Jep op woensdag gratis, en ik ga naar een andere garage dan waar de auto vandaan komt. Als het maar een peugeotdealer is.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:58 schreef Impry het volgende:
[..]
Op woensdag gratis?En moet je dan je auto bij die garage gekocht hebben?
Nou nee dat laat ik gewoon niet doen. Als je geen toestemming geeft mogen ze ook niets aan je auto maken.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:21 schreef Impry het volgende:
Maar als er dan iets niet goed is dan gaan ze dat natuurlijk ook meteen repareren? Nou weet ik niet wat de gemiddelde Peugeot-garage als uurtarief heeft. Maar een onafhankelijke garage rekent volgens mij veel minder. (hier in de buurt hoor je soms al ¤ 85,- per uur bij merkdealers)
Vind het weinig meerwaarde hebben eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:56 schreef mstr het volgende:
Waarom heb je geen platen met opliggende letters genomen?
Dat klopt, maar ik vind het er net wat mooier uit zien.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:58 schreef Impry het volgende:
[..]
Vind het weinig meerwaarde hebben eigenlijk.
daar heb je inderdaad een puntquote:Op donderdag 15 juli 2010 19:21 schreef Impry het volgende:
Het is op zich geen probleem. Maar ik ben één van m'n originele platen kwijt.
STEL dat ze daar kwaad mee willen (geflitst worden bijv.) dan ben ik de sjaak als ik ook met platen zonder cijfertje zou rondrijden. Het is dus puur uit zelfbescherming.
De achterlichten van de eerste 206jes en de achterlichten van de nieuwere 206 (zie vormen van de lampen in de lamp)quote:
1 2 3 4 | pagina: 1 2 3 kikoooooo 59 927 18/07 22:33 - Markster PTA Peugeot Liefhebbers #8 » pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 automatic_ 199 5217 18/07 22:33 - invine |
Waarschijnlijk iets anders, aangezien voorgloeien echt nut heeft met lage temperaturen. Zoek het eens ergens in de aanvoering van diesel of in je ontsteking.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:32 schreef Mercer het volgende:
Ik heb een probleem met een 106 dieseltje. Soms heb ik problemen met starten, nadat er een stuk is gereden. Dan gloei ik drie keer achter elkaar voor, en dan start hij weer. Zijn dit de gloeibougies, of kan het ook iets anders zijn?
Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:52 schreef mstr het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iets anders, aangezien voorgloeien echt nut heeft met lage temperaturen. Zoek het eens ergens in de aanvoering van diesel of in je ontsteking.
Al hebben ze in Frankrijk natuurlijk wel de beste kennis van die auto's.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:46 schreef Impry het volgende:
Beter nu dan in Frankrijk, maar wel balen!
@Spaulding, gefeliciteerd! Mooie auto's die Quicksilvers.
Alleen voor sommige Nederlanders kan de taal nog een struikelblok zijnquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:57 schreef mstr het volgende:
[..]
Al hebben ze in Frankrijk natuurlijk wel de beste kennis van die auto's.
* schuldig is...quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:13 schreef djayzz het volgende:
[..]
Alleen voor sommige Nederlanders kan de taal nog een struikelblok zijn
Dat is zeker niet slecht. Wat voor auto heb je?quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:27 schreef EMCioran het volgende:
Vandaag maar even 4 nieuwe banden laten monteren. Er was er eentje lek, maar de rest was ook niet helemaal jofel meer. Eigenlijk moet er 215-55-16 op, maar aangezien 205-55-16 de helft goedkoper was, heb ik die er maar op laten zetten en heb ik een vriend van de bandenmaat laten aanpassen in de software.
Nu heb ik 440 betaald voor 4 Michelins (incl. alles). Niet heel slecht volgens mij.
Ik heb vorig jaar voor een 206 uit 2000 met 81.000 op de teller 4000 betaald, particulier wel te verstaan.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:36 schreef Kanariegeel het volgende:
Nee, geen airco helaas.
Wat zou jij voor zoiets over hebben dan?
Ik zou zeggen vergelijk even op marktplaats.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:31 schreef Kanariegeel het volgende:
Na een aantal jaartjes wanneer nodig in de Peugeot van m'n ouders te hebben gereden ben ik van plan om nu zelf een eigen auto te kopen. Ik heb nu een mooie donkere 1.4 206 gevonden.
Bj: 2001
Km: 80.000
2 airbags
Radio/cd
4 nieuwe banden
nog een jaar APK
half jaar BOVAG garantie
Er wordt 5000 voor gevraagd. Wat denken jullie? Goeie deal?
Mooie bak is datquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:48 schreef Mercer het volgende:
[..]
Ik zou zeggen vergelijk even op marktplaats.Is die op de link mooier, dan is het geen goede deal.
![]()
http://link.marktplaats.nl/353001590
Ben bang van niet, maar let us knowquote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:29 schreef mstr het volgende:
Zo, net even wat V-power in m'n auto gegooid, ben benieuwd of ik verschil ga merken.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:29 schreef mstr het volgende:
Zo, net even wat V-power in m'n auto gegooid, ben benieuwd of ik verschil ga merken.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 01:35 schreef Impry het volgende:
[..]
Je merkt alleen verschil in je portemonnee.
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar heb nooit echt een constant verbruik, dus dan is het lastig om te zien of het echt scheelt. In 'vermogen' merkte ik in ieder geval niets.
Die van mij was maar 17Equote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:42 schreef EMCioran het volgende:
Gister maar eens een originele armsteun besteld:
[ afbeelding ]
150 euro voor een stuk kunststofMaar goed, dan kan ik vanaf volgende week m'n arm in ieder geval weer ergens neerleggen
Ik heb mijn zwarte 107 nu iets meer dan een maand, en ik ben er blij meequote:Op zondag 25 juli 2010 00:13 schreef ImMaxa het volgende:
Ik kom even langs in deze topic, omdat ik vandaag een witte Peugeot 107 heb aangeschaft. Heb 'm hopelijk over een week of 3.
En vergeet die chromen strip in de bumper niet, bij de nieuwe generatiequote:Op zondag 25 juli 2010 10:12 schreef Vonkenboer het volgende:
Oew, een 107; ik vind dat altijd wel mooie dappere autotjes![]()
Ik vind dat ze namelijk dapper "kijken"; zo'n korte motorkap met die lampen zo hoog gemonteerd
En je krik monteren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:04 schreef beware_reageerd het volgende:Hallo ik ook melden doen.
Sinds juni in het bezit van een 205 CJ uit 1991.
Km stand is 170.000
Kap is perfect, geen roest op de wagen.
Moet alleen een stoel vervangen na een stijgerdeel wat dwars door de ruit mijn stoel moest doorboren.
Ruit is gedaan, en komende week de spuiter.
Dan is hij, op de stoel na, in gave conditie.
Foto's staan op het cti forum, en anders binnen kort hier.
Nieuwe peug rijder dus.
Maar ik denk dat de tank in een 107 ook wat groter is.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:25 schreef ImMaxa het volgende:
Heb mijn nieuwe Peugeot 107 donderdag opgehaald, en hij bevalt erg goed. Nu 400 km in gereden, en het rijdt erg prettig. brandstofmeter staat pas halverwege, in mijn oude Suzuki Alto stond ie bij 400 km standaard in het rood.
Zelfs ik rij met m'n 206 elke 600 km naar een benzinestation, terwijl er dan weer een liter of 40-45 in gaat.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:01 schreef ImMaxa het volgende:
Nope, beiden hebben een tank van 35 liter.
Ja tussen 40-45L en een 35L zit nogal een verschil, maar het hangt ook af van je rechter voet.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:06 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zelfs ik rij met m'n 206 elke 600 km naar een benzinestation, terwijl er dan weer een liter of 40-45 in gaat.
Mijn rechtervoet is vrij zwaar.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:41 schreef invine het volgende:
[..]
Ja tussen 40-45L en een 35L zit nogal een verschil, maar het hangt ook af van je rechter voet.
Ik heb in de 107 altijd het idee dat de eerste helft langzamer gaat dan de laatste streepjes. Best slecht maar kan ook aan mij liggen :p Ik reed meestal rond de 660 km voordat ik weer tankte, maar ik tank ook meteen als er nog maar 1 streepje staat. 1x niet gedaan en toen stond ik stil voor een stoplichtquote:Op zondag 15 augustus 2010 12:25 schreef ImMaxa het volgende:
Heb mijn nieuwe Peugeot 107 donderdag opgehaald, en hij bevalt erg goed. Nu 400 km in gereden, en het rijdt erg prettig. brandstofmeter staat pas halverwege, in mijn oude Suzuki Alto stond ie bij 400 km standaard in het rood.
De mijne ookquote:Op zondag 15 augustus 2010 17:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mijn rechtervoet is vrij zwaar.
Misschien neem je wel heel veel linkerbochtenquote:Op woensdag 1 september 2010 14:17 schreef djayzz het volgende:
De buitenkant van mijn 2 rechter banden slijten harder dan de 2 aan de linkerkant.... morgen even naar de garage kijken of ze opnieuw uitgelijnd moeten worden
Ja, dat wel, maar....... De spuiter dacht even zelf te gaan monteren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:01 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
En je krik monteren.
Bevalt een stuk beter met het ruit zeker
rotondes...quote:Op woensdag 1 september 2010 15:15 schreef megamandy het volgende:
[..]
Misschien neem je wel heel veel linkerbochten
Ik dacht eerst dat er een miljoen stond, maar toen bleek het maar 100.000 te zijnquote:Op maandag 6 september 2010 18:49 schreef Goddelijker het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel in Limburgquote:Op maandag 6 september 2010 23:28 schreef Toempf het volgende:
Jeuj, mijn 206 GT staat bij de garage voor een nieuwe druklager + koppeling. Geintje gaat zo'n 800 euro kosten![]()
Weet iemand trouwens een bedrijf dat tellerunits kan repareren/reviseren? M'n toerenteller heeft ook de geest gegevenNieuwe tellerunit bij de dealer halen á 500 euro vind ik een beetje aan de dure kant
Omwille van hogervermelde redenen kan het soms noodzakelijk zijn de juiste kilometerstand of de bedrijfsuren opnieuw te programmeren. Hiervoor beschikken wij steeds over de meest recenste software en hardware om dit mogelijk te maken. Door gebruik te maken van onze professionele service kan u rekenen op de beste programmatie waardoor alle geheugens worden overschreven. Hierdoor worden alle oudere gegevens volledig geherprogrammeerd en is door geen enkel diagnosesysteem op te sporen.quote:Op dinsdag 7 september 2010 10:59 schreef EMCioran het volgende:
[..]
Wel in Limburg![]()
http://www.tachoboy.nl/
volgens mij is 2000 een redelijke prijs, overal waar zoek op internet vind ik prijzen van tussen de 2000 en 3000 euro.quote:Op dinsdag 7 september 2010 17:34 schreef EMCioran het volgende:
Heb er geen ervaring mee, maar is 2000 niet een beetje veel? Heb je al andere adressen geprobeerd? Ik hoor vaak goede dingen over Vialle, wellicht hebben die een betere prijs?
Wordt je daar niet vreselijk moe van?quote:Op donderdag 9 september 2010 21:12 schreef Impry het volgende:
Nieuwe uitlaat onder m'n 206GTi, beetje gaar geluid door telefoonkwaliteit.
Zó erg hing de mijne er toen niet bij.quote:Op vrijdag 10 september 2010 00:31 schreef Impry het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen even laten fixen. #peperkoekuitlaten
quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:02 schreef Goddelijker het volgende:
Zo, helder 3e remlicht en zijknipperlichten zitten erin
Nog even wachten op een chrome rood lampje en dan kan ook m'n helder mistlicht erin.
En ik heb hem gewassen en gepoetst.quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:06 schreef djayzz het volgende:
[..]
Goed bezig zo op de zaterdagmiddag
Nog beter bezigquote:Op zaterdag 18 september 2010 14:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En ik heb hem gewassen en gepoetst.
Hij glim glimt behoorlijk.
Haha, daar liep ik vanochtend ook tegenaan.quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:12 schreef djayzz het volgende:
[..]
Nog beter bezigIk wilde mijn auto ook wassen, maar mijn zus heeft hem meegenomen
Kijk goed of de achterwielen niet teveel naar binnen staan /--\quote:Op maandag 27 september 2010 08:57 schreef The6thgate het volgende:
Ik hoop me binnenkort hier ook aan te sluiten.
Rij nu een mitsubishi colt automaat uit '93 en ben op zoek naar een 306. Deze week bij een 306 XT uit '95 kijken die er erg netjes uit ziet dus hopelijk bevalt het in het echt ook en heb ik 'm woensdag.
Tnx voor de tips. Vond het al lastig om goede aandachtspunten te vinden.quote:Op maandag 27 september 2010 09:21 schreef Mercer het volgende:
[..]
Kijk goed of de achterwielen niet teveel naar binnen staan /--\
En of de kachelradiator niet lekt, vette aanslag voorruit, natte plek bij voeten passagierplaats.
Is idd lastig om te bepalen wat teveel is, ze staan volgens mij altijd wel een klein beetje scheef. Maar je hoort wel is dat iemand een nieuwe achteras nodig heeft vanwege dat probleem.quote:Op maandag 27 september 2010 09:40 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Tnx voor de tips. Vond het al lastig om goede aandachtspunten te vinden.
Waar komt dat probleem met die achterwielen vandaan dan? En mogen ze uberhaupt niet naar binnen staan?Natuurlijk lastig om te bepalen wat teveel is, maar goed zal er op letten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |