Hier iemand met een 205je
een heel trots iemand zelfs ha!
Hier mijn Peugeot geschiedenis:
Eigenlijk ben ik opgegroeid in een peugeot familie, opa en oma altijd een Peugeot, ooms en tantes en vader en moeder.
Op een bepaald moment hadden mijn ouders een tweede auto nodig en toen kwam hij... een zwart peugeot 205je. SIndsdien heb ik die auto altijd willen hebben. Maar mijn moeder vertrouwde die auto niet meer ivm de leeftijd (was uit 1989) dus deden ze hem weg.
Intussen was auto nummer 1 een zwarte 307SW geworden. Vind ik zelf de mooiste uit de SW-serie die er is. Ik rij er ook graag in, trekt lekker op maakt een fijn geluid en rijdt heerlijk over de weg.
Oja inplaats van de 205 kwam toen een fiat seicento, afschuwelijke auto en ik kon er niet in rijden. Ik had toen net mijn rijbewijs pas, dus dacht eerst dat het aan mijn rijstijl lag maar meerdere mensen hadden het probleem met die auto dat hij altijd afsloeg met optrekken. Wat ik voor een manier ook probeerde om de koppeling op te laten komen, dat ding sloeg steeds af. Soms was het zelfs zo erg dat tijdens het rijden als ik wilde koppelen ik tegelijkertijd op de rem stond

Dat is niet echt grappig aangezien een koppeling op een ander tempo wordt ingedrukt dan een rem
Dus uit medeleven -

- kwam er voor die fiat een peugeot terug in de plaats. Een 107. Eigenlijk vind ik hem niet echt mooi, maja daar had ik natuurlijk niets over te beslissen

Het is wel een fijn autootje en lijkt qua rijstijl veel op mijn lesauto dus dat was wel fijn. Heeft alleen weinig plaats, zeker in de kofferbak pfff oja en de stoelen klappen irritant naar voor (3-deurs uitvoering).
En toen ging ik studeren, ver weg en reed ik alleen nog maar als ik thuis was en ging dansen. Jammer want ik vind het heerlijk om te rijden, ik ontspan er echt door (had een tijd een nare situatie, veel gestress. Als ik dan flinke stukken reed over de A2 kwam ik heerlijk tot rust).
In het tweede jaar moest ik stage lopen, op de GGZe ook middag en nachtdiensten dus moest vaak in het donker (winter) over dat terrein. Het was heel makkelijk met de fiets te bereiken maar dat vonden mijn ouders niets, dus kreeg ik de 107 mee. Super lief natuurlijk. Maar na een tijdje misten mij ouders toch hun eigen tweede auto dus werd ik op een ochtend wakker gebeld met de zin: hoe zou je het vinden om een 205 te hebben?
Uh, super?
En ja hoor de koop ging door en sinds een paar maanden heb ik dus mijn eerste eigen auto, een Donkerblauwe Peugeot 205 1.4 generation uit 1998. Heerlijke auto! Hij rijdt zo lekker! En die stoelen zitten zo fijn, heerlijk zacht. Oja en centrale deurvergrendeling en elektrische ramen allemaal dingen wat ik altijd verschrikkeijk vond als een auto dat niet had haha.
Heerlijk, Heerlijk, Heerlijk. Deze zomer ga ik er met mij vriend mee touren door Frankrijk.
Zo lang verhaal geworden

oja een vraag, ik heb niet alles doorgelezen en ik weet niet hoever jullie je auto veranderd hebben, maar ik zag dat er een paar andere mensen ook een 205 hebben. Er is namelijk 1 probleem bij mijn auto. Soms (heel verschillend) gaat het lampje van de temperatuur en de stop branden. Toen ik hem net had begon dit al bij 110 km/h, nu soms nog als ik een lange tijd rond de 140 km/h rij.
Hebben andere mensen dat ook al eens gehad? Het is wel zo dat als ik dan even iets zachter rij de lampjes ook weer uit gaan, maar ik durf het risico nooit te nemen om gewoon op hetzelfde tempo door te blijven rijden.
ALvast bedankt, en zeker bedankt als je de moeite hebt genomen om dit hele bericht te lezen haha