abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:31:36 #1
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52777451
Heb ff geen tijd om een mooie OP te maken, maar ik denk dat de mensen wel begrijpen dat dit een topic over Peugeot is....
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:15 schreef Tjabbo het volgende:
deeltje 1 nog wel. Je bent wat van plan.
Jaja, heb duurde even maar het is toch gelukt om een deel 2 te krijgen ;-)

Nog een paar (openstaande) vraagjes uit het vorige topic:
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Weet iemand hier in het noorden nog een mooie en goedkope 205 bestel met dieselblokje te koop te staan?
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:25 schreef kokos het volgende:

[..]

Krijg 1250 euro terug! Nu opzoek naar een nieuwe XSi waarschijnlijk of iets vergelijkbaars.
Heb zitten kijken op internet naar 205 GTi. Zijn er erg veel die nog al goedkoop zijn >2000 . Mijn vraag ik waarom? Waar op te letten? Of iemand een beter idee voor de opvolger van mijn 1.4XSi?
en het laatste berichtje uit het vorige topic...
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:07 schreef leolinedance het volgende:
ex 306 1.8 XT Comfort rijder meldt zich. Wát een fijne wagen was dat..
Game On!

ohja, bijna vergeten
Peugeot Liefhebbers Verenigd [deeltje 1]

[ Bericht 28% gewijzigd door goldhorn op 29-08-2007 12:49:00 ]
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:36:33 #2
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52777562
btw, mijn broeder rijd ook een 306 en is idd een hele relaxte wagen....(hij heeft de 4-deurs versie)
pi_52777760
307CC meld *
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:52:57 #4
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_52778022
Ik heb ook een 306
Niet dat ik zo ontzettend Peugeot fan ben . Op de 407 Coupe na vind ik de hele nieuwe lijn lelijk
Ik ben eigenlijk meer Peugeot 306 liefhebber dus.
pi_52778359
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:50 schreef goldhorn het volgende:
is verzekeren als 18-jarige sowieso niet prijzig?
Ik weet niet of het verschil tussen een XSI 1.4 of een GTI dan zo groot is....
XSi was 50 euro per maand.
Viva los Vatos Locos
  woensdag 29 augustus 2007 @ 13:32:12 #6
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52779036
ik heb geen idee of dat duur is...
* heeft het 'geluk' van een leaseauto
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:08:59 #7
182073 invine
blablabla etc.
pi_52780127
306, 206, 207 allemaal mooie auto's.. maar vind de 307cc niet zo mooi zelfde voor de 206cc.. helemaal niet met dak dicht!

cabrio's moet je aan saab over laten ziet er altijd goed uit op een saab of een volvo c70.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:12:18 #8
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52780237
306 cabrio vind ik nog steeds een van de mooiste cabrio's ooit. (samen met de volvo c70 en de BMW 3-serie)

zowel dicht:


als open:


Gewoon lekker strak, zoals het hoort.
pi_52781072
Ik heb een 206, maar dat ding heeft wel vaak kuren. Hiervoor een 205 gehad die veel ouder was, maar eigenlijk nooit echt problemen mee gehad.

Ik vind de 107 wel een erg leuk karretje. Denk dat dat mijn volgende auto gaat worden.
pi_52781091
Terug Vind Peugeot
pi_52781228
ah, eventjes een vraagje voor de Peugeot liefhebbers.

De 306 van m'n zus (3deurs gevalletje 1.9TD met dik 400k op de teller ondertussen) staat vast op haar oprit. De motor starten lukt, patineren lukt, maar de achterwielen bewegen niet. Je kan de handrem op & af zetten, maar toch blijft die auto niet bewegen met zijn achterwielen, terwijl hij daar gewoon zo gezet is na een ritje waar ze niets van problemen gemerkt heeft.

Wat zou dat kunnen zijn (handremkabel door & handrem die blijft plakken oid?) en een schatting van de herstelkostjes?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:07:35 #12
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52781675
misschien kun je het iets verduidelijken voor de nederlanders onder ons. Wat betekend patineren??
En volgens mij is het best mogelijk om door de handrem heen te rijden. Dus als die echt niet beweegt, is er denk ik iets anders aan de hand...

Als je gas geeft, maakt de auto dan wel toeren? (misschien iets in de richting van aandrijfas ofzo)
pi_52781779
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:07 schreef goldhorn het volgende:
misschien kun je het iets verduidelijken voor de nederlanders onder ons. Wat betekend patineren??
Plankgas & koppeling lossen, dan beginnen je voorwielen gewoon te draaien terwijl je auto stil blijft staan. Als je dan genoeg vermogen hebt resulteert dat in mooie rook rond je bandjes . Bij de hare gaat dat niet echt lang, aangezien er te weinig kracht op de motor zit.
quote:
En volgens mij is het best mogelijk om door de handrem heen te rijden. Dus als die echt niet beweegt, is er denk ik iets anders aan de hand...

Als je gas geeft, maakt de auto dan wel toeren? (misschien iets in de richting van aandrijfas ofzo)
De motor maakt duidelijk toeren, schakelen lukt goed, de voorwielen kunnen zelfs draaien, maar de auto blijft stil staan. Ik heb hem al opgekrikt achteraan en de wielen vallen NIET te verdraaien, wat ze normaal wel moeten kunnen (toch?), zeker met een sleutel op de moer en dan trekken (aanspanrichting)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:15:02 #14
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52781863
heb je de achterbanden er al af gehad, misschien dat je beschadigingen ziet op de remmen, of iets anders (anders ff foto maken en hier posten, misschien dat iemand iets ziet dat niet klopt...)

Ik heb overigens niet zo heel veel verstand van autotechniek, dus ik gok ook maar wat
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:18:10 #15
106054 goldhorn
Too much, yet too Little
pi_52781924
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:11 schreef Athmozz het volgende:

De motor maakt duidelijk toeren, schakelen lukt goed, de voorwielen kunnen zelfs draaien, maar de auto blijft stil staan. Ik heb hem al opgekrikt achteraan en de wielen vallen NIET te verdraaien, wat ze normaal wel moeten kunnen (toch?), zeker met een sleutel op de moer en dan trekken (aanspanrichting)
Het kwartje valt nu pas bij mij... tis natuurlijk een auto met voorwielaandrijving....
Dan is het in ieder geval niet de aandrijfas
pi_52781977
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 15:15 schreef goldhorn het volgende:
heb je de achterbanden er al af gehad, misschien dat je beschadigingen ziet op de remmen, of iets anders (anders ff foto maken en hier posten, misschien dat iemand iets ziet dat niet klopt...)
ik krijg de achterwielen er niet af

Verder lijkt het me ook raar dat ze hem gewoon op de oprit parkeert en dat daarna de achterremmen zouden haperen / beschadigd zijn? Sowieso werken ze vooraan nog, want als je probeert om hem met zijn voorwielen te laten doordraaien met de rem ook nog eens in (met 2 man op de bestuurdersstoel om dat te testen ) dan willen de voorwielen niet meer doordraaien... Daar werkt de rem nog wel (en de remlichten werken ook goed)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52782808
met een hamer een flinke klap op de achterkant van beide trommels geven, soms wil dat helpen als de remschoenen vast blijven staan.
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:09:47 #18
182073 invine
blablabla etc.
pi_52783275
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 14:12 schreef goldhorn het volgende:
306 cabrio vind ik nog steeds een van de mooiste cabrio's ooit. (samen met de volvo c70 en de BMW 3-serie)

zowel dicht:
[afbeelding]

als open:
[afbeelding]

Gewoon lekker strak, zoals het hoort.
ja die was ik nog vergeten ook heel mooi en nogsteeds redelijk waarde vast
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:42:10 #19
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_52784035
Zitten beide achterwielen vast of maar 1?
pi_52784439
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:42 schreef CreativeMind het volgende:
Zitten beide achterwielen vast of maar 1?
beide draaien niet meer (maar ik heb wel kant per kant opgekrikt, heb geen 2 krikken. Daar zit toch een differentieel op die dat mogelijk moet maken dat 1 wiel draait & het andere niet?)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:17:48 #21
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_52786493
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:55 schreef Athmozz het volgende:

[..]

beide draaien niet meer (maar ik heb wel kant per kant opgekrikt, heb geen 2 krikken. Daar zit toch een differentieel op die dat mogelijk moet maken dat 1 wiel draait & het andere niet?)
De achterwielen zijn niet aangedreven, dus dat heeft niks met een differentieel te maken. Het enige dat ze redelijkerwijs kan blokkeren is de rem (of het lager, maar dat lijkt me sterk).
Ik gok dat de handremkabel of het mechanisme bij de hendel vast zit. Omdat het aan beide kanten is kun je de lagers, remcilindertjes en de remschoentjes vrijwel zeker uitsluiten.
pi_52787391
wat je kan proberen ,is heel hard op de voetrem trappenen daarbij je handrem op en neer bewegen,als je geluk hebt komt ie zo los.als hij echt in de trommel geblokkeerd is ,dan heb je een serieus probleem.succes
pi_52788649
ik zal het eventjes proberen als ik weer bij haar ben.

Als het dat mechanisme is dat vast zit, wat zou dat ongeveer kosten / als het die trommels zijn die geblokkeerd zitten? Om nog kosten te doen aan een 13 jaar oude auto met 418.000km's... de ophanging is ook al volledig versleten (moeten andere rubbers & schokdempers op) en de banden zijn ook al rats opgesleten.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52910819
Deeltje 2 alweer!

TVP
Ja lekker!
pi_52913610
Afgelopen vrijdag een magnex rvs systeem gemonteerd moet nog een klein beetjes aangepast
worden maar ik ben er heel erg tevreden mee






En die dag erna op midland in lelystad uitgebreid er kunnen van genieten

gesprint en wat circuit rondjes/auto-x gedaan

BMW E36 325i (192pk) vs de franse brie

http://www.picserver.nl/v/858LHYN94078

Celica (155pk, niet standaard) vs de franse brie

http://www.picserver.nl/v/65VE2T201QTJ

Circuit rondjes met de 106:

(clikable)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')