Waarom ben je een spelbreker als je een mutsje haakt?quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:21 schreef mijsje het volgende:
hier ook een aanhaker...
(wel even een spelbreker... ben een mutsje aan het breien...)
Er is al een wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/haaktopic alleen die moet even aangepast worden... Ik kan er niet bij? Iemand anders? Ynske misschien? BTW, als je een nieuwe aanmaakt, vergeet nummer 11 nietquote:Op donderdag 13 mei 2010 20:48 schreef Muck het volgende:
Zal ik anders een wiki maken voor de OP? Dan hoeft ie alleen maar gekopieerd en geplakt te worden, en hebben we alles lekker bij de hand.
Je kan de eerste rij ook met de 'foundation single crochet' proberen, misschien wordt hij dan minder problematisch? Of roep ik nu iets heel geks? (Goede uitleg met foto's en filmpjes hier: http://www.futuregirl.com(...)single-crochet.aspx)quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:56 schreef Ilske het volgende:
Moet ik eerst met minder sjiek garen proberen gezien het moeizame van de eerste rij?
Ik krijg die melding ook... Deze website: http://sarahlondon.wordpress.com/p-a-t-t-e-r-n-s/ kan ik wel zien, maar daar vind ik dan weer geen Hawain Flowers, wel andere bloemen (onderaan).quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:58 schreef trui het volgende:
beetje gekke vraag misschien, maar als jullie bij dit project op de link naar het patroon klikken, krijgen jullie dan ook de melding dat het alleen toegankelijk is voor genodigden? of ligt dat aan een of andere instelling op mijn pc? ik dacht namelijk gisteren eerst ook zo'n melding te krijgen bij het patroon voor de 'wool-eating-blanket' maar dat ging later wel goed.
Ze haakt niet, ze breit een mutsje.quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:29 schreef cropje het volgende:
[..]
Waarom ben je een spelbreker als je een mutsje haakt?![]()
![]()
Oooooohw!quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:34 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Ze haakt niet, ze breit een mutsje.
En dat kan natuurlijk niet in het grote haaktopic
He Mijsje, don't be so hard on yourself!quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:46 schreef mijsje het volgende:sorry
maar breien is ook evengoed wel leuk om te doen...
Oh, die heb ik helemaal over het hoofd gezienquote:Op donderdag 13 mei 2010 21:29 schreef cropje het volgende:
Er is al een wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/haaktopic alleen die moet even aangepast worden... Ik kan er niet bij? Iemand anders? Ynske misschien? BTW, als je een nieuwe aanmaakt, vergeet nummer 11 niet![]()
GAAF!quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:53 schreef Muck het volgende:
[..]
Oh, die heb ik helemaal over het hoofd gezien
De nieuwe staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/Haaktopic
Ik kan de oude wel aanpassen, als dat makkelijker is?
Je weet dat ik jou de leukste LIF-mod vind he?quote:
quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:15 schreef Muck het volgende:
[..]
Je weet dat ik jou de leukste LIF-mod vind he?
Hmm, ik was vandeweek bijna zover dat ik me ook wel eens aan breien wil wagen. Ik kom regelmatig leuke patronen tegen op ravelry. Misschien dat ik je ooit nog eens help met het topic.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:18 schreef Inu het volgende:
Mooie OP
En ik heb heel hard geprobeerd het brei-topic ook zo popi te laten worden als het haak topic, maar er was niet echt animo voor toenGelukkig ben ik ook beter in haken dan breien
Patroon van de Daisy staat op ravelry toch? Ik ga zo even zoeken. Ik heb al bedacht wat ik ermee ga doen. Een gs-tas. Ik heb natuurlijk al weer precies bedacht hoe ie moet gaan worden(quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:42 schreef trui het volgende:
mmascha, leuk idee dat tasje! heb je 't basispatroon al? dat van die daisy's?
m'n wool-eater nu:
[ afbeelding ]
niet bepaald "sarah london-perfect", maar ik heb de slag in elk geval aardig te pakken. moet alleen nog steeds bedenken wat ik ermee ga doen.
Dat is het ook. Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:42 schreef mmascha het volgende:
Ik heb mijn ocoto's verkochtDat vind ik wel een enorm compliment!
Dat is dan een tijdje geleden. Laatste keer dat ik daar keek was het errug stilquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:18 schreef Inu het volgende:
En ik heb heel hard geprobeerd het brei-topic ook zo popi te laten worden als het haak topic, maar er was niet echt animo voor toenGelukkig ben ik ook beter in haken dan breien
dat vond ik ook al...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:00 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Dat is dan een tijdje geleden. Laatste keer dat ik daar keek was het errug stil
ik las wokhaaknaald en zat me al af te vragen wat dat nou weer wasquote:
Fijn dat je er weer bent! Is het allemaal goed gegaan?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:37 schreef manda-rijn het volgende:
ook ik ben er weer!
Met arm in de mitella, en morfinepleistersEn ik kan stiekem haken ook nog
Maar eerst maar even wat minder pijn hebben etc.
Aan iemand van Fok!quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:01 schreef Lijnloos het volgende:
Mmmascha, wat cool! Aan die ontwerper? Of ergens anders?
Alles is goed gegaan. Ik dacht alleen met de plexus verdoving (blokverdoving) dat ik dood gingquote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:41 schreef Muck het volgende:
[..]
Fijn dat je er weer bent! Is het allemaal goed gegaan?
Tof! Dit had ik met mijn nijntje, heb al eentje moeten bijmaken, alsook gsm-zakjes :-) Echt wel leuk hé :-)quote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:42 schreef mmascha het volgende:
Ik heb um al! Ze heeft me al toegevoegd aan de group.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:40 schreef trui het volgende:
mmascha, nee dat patroon moet je via een speciale yahoo-groep verkrijgen (al kan ik 't je ook wel sturen hoor). de afspraak is in elk geval dat je in ruil voor 't patroon 1 zo'n daisy-square naar het adres van die ontwerpster stuurt. zij maakt er dan charity-blankets van. ze laat in die groep ook steeds zien als er weer een is binnengekomen, wel leuk. alleen is 't een beetje lastig om precies het formaat te maken dat zij heeft aangegeven. je moet er nl vrij dik garen voor gebruiken en naald 5 of 6. hij moet 8x8 inch worden...
That would be mequote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:30 schreef mmascha het volgende:
Iemand stuurde mij een PM.
Ik maak eigenlijk niets voor iemand anders. Of ik moet zo'n leuk bericht krijgen;-) Er was wel iemand die iets via een website verkoopt dacht ik.
dat geldt voor mij precies zo.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:01 schreef mmascha het volgende:
Ik vind het leuk dat mijn projecten bij iemand terecht komen die er plezier van heeft. Maar om verplicht iets te maken lijkt me niet zo leuk.
Ik heb een dikke bamboenaald voor Zpaggetti, maar die is dus 12 mm en gebruik ik dus niet om 'gewoon' mee te haken. Lastig vergelijken. Wat ik wel prettig vind is dat de naald niet zo koud aanvoelt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Heeft iemand ervaring met bamboe haaknaalden?
Aan mijquote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:42 schreef mmascha het volgende:
Misschien kunnen we een hyves-pagina inrichten met foto's van projecten en daar de prijs bij zetten? Je kan per foto zien wie het geplaatst heeft, zo kunnen kopers contact met je opnemen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:37 schreef trui het volgende:
misschien kunnen we een gezamenlijke fok!webwinkel opzetten.![]()
mandarijn, wb! een goed herstel gewenst!
mmascha wat leuk! nu ben ik wel heel benieuwd wie.
Ik doe dat bij een website die nog aan het opstarten is. Ze sturen me materialen en patronen toe van vrij simpele dingen. Die haak ik en stuur ik terug en daar krijg ik dan een vergoeding voor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:01 schreef mmascha het volgende:
Muck, hoe en waar doe je dat?
Ik vind het leuk dat mijn projecten bij iemand terecht komen die er plezier van heeft. Maar om verplicht iets te maken lijkt me niet zo leuk.
Inmiddels heb ik een aantal sjaals en omslagdoeken liggen waar ik eigenlijk niets mee doe. Dat vind ik dan ook weer zonde. Ik hoef er geen hoofdprijs voor maar het is altijd leuk om een bijdrage te hebben om weer wat nieuwe wol te kopen.
Volgens mij mag het niet van Hyves nee.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:05 schreef mmascha het volgende:
[..]
Misschien kunnen we een hyves-pagina inrichten met foto's van projecten en daar de prijs bij zetten? Je kan per foto zien wie het geplaatst heeft, zo kunnen kopers contact met je opnemen.
Ik weet alleen niet of dat van Hyves mag.
Saaw
Je hebt goede smaakquote:Op zaterdag 15 mei 2010 02:02 schreef saaw het volgende:
[..]
Aan mij
Zag ze hier in het topic en vind haken helemaal leuk maar verder dan een heel scheve muts kom ik echt niet en mijn broer is net van de week verloofd dus ik was helemaal verliefd![]()
Heb ze dan nog wel niet maar ben er nu al mega blij mee
Ja, m'n oma spaart olifanten. Kasten vol heeft ze, dus ik hoefde niet lang na te denken over wat ik voor haar zou hakenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:58 schreef trui het volgende:
een familie vol dierenliefhebbers!succes met je olifant & giraffe.
Pfew, blij dat ik niet de enige ben!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:46 schreef AnitraX het volgende:
Yachiru herkenbaar, heb een kikker die nog in elkaar moet, nog een lavender bunny en apie te maken.
Dat vind ik zo fijn aan de dekens, gewoon haken en alleen de zijkanten netjes maken
Ze zullen die verkoper zeker aanpakken. Hopelijk kunnen ze ook nog iets voor jou regelen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga in elk geval melden bij Marktplaats, al verwacht ik daar niet heel veel van.
Geinig. Zag een tijdje geleden tasjes die gemaakt waren van videobanden.quote:Op zondag 16 mei 2010 11:48 schreef Inu het volgende:
Ik heb gisteren mijn handen een goede workout gegeven, ik heb gehaakt met plastic tasjesIk had een boek uit de bieb waarin stond hoe je 'garen' kon maken en daar moest natuurlijk meteen iets van gemaakt worden
Dus heb ik nu een plastic tas van plastic tasjes, gevoerd met een plastic tas
![]()
Heel toepasselijkquote:En ik heb net een appeltje gemaakt als sleutelhanger voor mijn allereerste eigen autosleutel van een appelrode auto
Wat een goed idee. Dat ga ik in de gaten houden, op rommelmarkten worden videobanden vaak gratis weggegeven omdat zoveel mensen geen videorecorder meer hebben.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:09 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Geinig. Zag een tijdje geleden tasjes die gemaakt waren van videobanden.
[..]
thx maar ik zocht de omschrijving... inmiddels gevonden. bedankt voor je inputquote:Op zondag 16 mei 2010 12:33 schreef mijsje het volgende:
zeker niet goed gezocht...
er is dit:
[ afbeelding ]
of dit:
[ afbeelding ]
dus voortaan even beter zoeken...
zo, nu weer genoeg gelachen
hook on...
Mijsje, ik heb de tasjes alleen maar gezien.quote:
Of ik het had verkeerd uitgelegdquote:Op zondag 16 mei 2010 12:43 schreef mijsje het volgende:
ow, dat had ik verkeerd begrepen, maar het klinkt wel leuk inderdaad als geschenkverpakking
Hmm, herkenbaar helaas.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:03 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben ook eens opgelicht via marktplaats, maar heb er toen geen werk van gemaakt... was te geschokt en verbaasd en daarna was de advertentie verdwenen... had ook geen goeie info meer om erachteraan te gaan...
hier sluit ik me helemaal bij aan...quote:Op zondag 16 mei 2010 20:13 schreef mijsje het volgende:
wow Anitrax , wat een werk weer meid, maar wel heel erg mooi!ik ben heel benieuwd hoe het straks is als het klaar is
nee hoor, die staat in een ander topicquote:Op zondag 16 mei 2010 21:31 schreef YPPY het volgende:
Is m'n reacties weg.
Nou ja, ik schreef dus dat ik het knap vind van je Anitra, zoveel werk en dat ik daar noooooit aan ga beginnen.
Hij is heel strak! Leukquote:Op zondag 16 mei 2010 22:02 schreef mijsje het volgende:
ik ben nu klaar met het bloemetje, dus ik kwam maar even kijken wat er ook alweer bedoeld wordt met trc...![]()
zover ben ik nu ondertussen:
[ afbeelding ]
ik zie net dat een trc een dubbel stokje is, is dat dan 2x yarn over en dan een keer extra doorhalen? zodat het dus een extra lang stokje is? (ff checken voor de zekerheid...)
ow, en dit is een uitprobeerblok, het heeft niet de goede kleuren om op te sturen... geeft me weer een goed excuus om weer acrylwol te gaan kopen...
ow, hier is trouwens de achterkant van dit bloempje... ik was er van te voren zelf heel benieuwd naar hoe dat er dan uit moest zien, maar dit is het dus:
[ afbeelding ]
Nijmegen. Maar ik kan juist morgen niets halen omdat ik moet werkenquote:Op zondag 16 mei 2010 21:49 schreef trui het volgende:
mooi! maar jeee anitra, wat een werk! is dit de breedte of de lengte?
mmascha, ben je er al uit inmiddels? ik vond 't eerst ook even puzzelen, maar gewoon doen wat er staat en 't komt goed. heel belangrijk om die lus en de draad aan de voorkant te houden hoor! ik heb 't een keer laten zitten en heb toen heel erg zitten pielen om die draad weer op de goede plek te krijgen (in plaats van dat ik nou bedacht dat ik 'm ook kon afknippen....). de rondes zijn verdeeld in A en B omdat je de blaadjes en de achtergrond niet tegelijk haakt maar om en om.
b.ertha, waar woon je? ik heb garen in overvloed, je zou best wat bij me mogen halen morgen.
De man die wij niet voor het lapje kunnen houden, moet nog geboren wordenquote:Op zondag 16 mei 2010 23:22 schreef LadyBlack het volgende:
Voor nu ben ik even erg blij, heb net een muisje voor mn kat zitten haken, beetje kattenkruid erin en mijn kat speelt!!!Doet ie normaal echt nóóit, hij rent altijd bang weg als ik met een touwtje aan kom zetten
En nu rent ie als een gek achter zn muisje aan en zit m te bespieden
quote:Wat ik tot nu toe ook heb geleerd: Uit 1 bolletje catania (zwart) gaan precies 40 gs-jes. Aangezien een bolletje ongeveer 125 meter is en ik natuurlijk ook wel iets overhoudt is dus ruwweg 1 gs-jes 3 meter garen. Dit doortrekken: 208 * 3 m = 624 meter... Uiteindelijk zal mijn dekentje dus bijna een kilometer garen bevatten! Tof om te weten toch?
Dat vind ik ook! Maar gelukkig heb jij in het vorige topic de achterkant laten zien. Daardoor snap ik um nu.quote:Op zondag 16 mei 2010 23:27 schreef trui het volgende:
wat grappig LadyBlack.![]()
en B.ertha, jammer! maar Nijmegen was toch wel wat al te ver weg voor even op en neer denk ik.(hier: omgeving Utrecht)
mijsje, trc is inderdaad het dubbele stokje. dus 2x draad omslaan en dan 2 bij 2 doorhalen. daarmee maak je de hoeksteken. het patroon is niet al te doorzichtig geschreven, maar 't klopt op zich allemaal wel. ik vind 't ook heel verwarrend dat ze bij elk plaatje bijna weer een ander voorbeeld laten zien (met andere kleuren dus).
ssssssst...quote:Op maandag 17 mei 2010 11:47 schreef trui het volgende:
nou ja, 624 is natuurlijk nog niet echt een kilometer bedenkt ik me net.of ga je je up-lap toch nog volmaken tot een rechthoekig dekentje?
ja, veel andere opties heb je niet he.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:12 schreef mmascha het volgende:
Je moet alleen goed opletten waar je je draad laat. Aan de voor- of achterkant.
haha gelukkig ben ik niet de enige die niet altijd zo pragmatisch denkt. ik heb een keer een hele bol afgewikkeld (en door 't gat heen getrokken) en toen weer opgerold.quote:Op maandag 17 mei 2010 13:24 schreef mmascha het volgende:Dat is toch 50% dat het fout kan gaan. En ik ken mezelf
Ik las te laat je reactie dat je je garen ook gewoon kan afknippen. Ik heb um een paar keer uit moeten halen
Gelukkig zijn we nog vriendjesquote:Op maandag 17 mei 2010 18:07 schreef mijsje het volgende:ik heb ruzie... en wel met de rand van de daisy-square... had ik geteld, nog eens geteld en nog eens geteld... en ik krijg Rnd 7 niet mooi vierkant... het lijkt meer een mislukte driehoek... maar het aantal steken en welke steken dat zijn klopt wel... ik zit m'n hoofd te breken op wat ik nou verkeerd heb gedaan...
iemand?
die kip komt uit gehaakte beestenboel, van christel krukkert. Zo'n leuk boekjequote:
Klopt! De kip komt inderdaad uit dat boekje. Je kan het patroontje ook los kopen op amigurumis.nl.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:19 schreef AnitraX het volgende:
[..]
die kip komt uit gehaakte beestenboel, van christel krukkert. Zo'n leuk boekje
Bubbles welkom, en je gebakjes en donut zijn geweldig!
Beter ruzie met een patroon dan met andere mensenquote:Op maandag 17 mei 2010 18:15 schreef mijsje het volgende:vriendjes zijn leuk!
maar het patroon moet wel kloppen, want ik heb er ook veel gezien die af waren... (bv die van Trui in het vorige topic, die klopte wel qua vorm...) aaarghhh... dit frustreert....
Staan al haar patronen in het boek? Want er staat echt veel leuks op..quote:Op maandag 17 mei 2010 18:36 schreef -Bubbles- het volgende:
[..]
Klopt! De kip komt inderdaad uit dat boekje. Je kan het patroontje ook los kopen op amigurumis.nl.
Al is het al snel goedkoper het boekje te kopen. Het boekje kost 9,95 en met twee patroontje van haar site zit je ook al richting de 10 euro.
In het boekje staan:quote:
Die uit het boekje?quote:Op maandag 17 mei 2010 17:22 schreef -Bubbles- het volgende:
Ben nu met 3 projectjes te gelijk bezig. Een amigurumi giraf, die ondertussen al aardig op begint te schieten. Ook ben ik een kussenhoes van grannysquares aan het haken en van zpaghetti een poef. Die schiet helaas niet heel erg op, want als ik een uurtje met zpaghetti heb gehaakt krijg ik vreselijk last van mijn schouder/arm en dat blijft dan ook nog dagen aanhouden. Denk dat het nu alweer twee weken geleden is dat ik aan de poef heb gewerkt. Dan haakt gewoon katoen toch een stuk fijner![]()
Inderdaad die uit het boekje ja!quote:
Jaaaah die ben ik dus ook aan het maken!quote:Op maandag 17 mei 2010 19:51 schreef -Bubbles- het volgende:
[..]
Inderdaad die uit het boekje ja!
Ben nu weer sinds een half uurtje verder gegaan met de zpaghetti poef, maar m'n arm doet nu al zo'n pijnDie poef moet af, maar daarna nooit meer zpahetti voor mij
@Mijsje.. Jip is dan ook wel heel erg leuk! Naast Betty mijn favoriet. Jip wordt het volgende project als Guusje de giraffe klaar is. Heb nog een hele lange lijst met toekomstige projecten![]()
Wat leuk! Fladder heb ik ook al gemaakt maar dan met versiersels. Vond hem inderdaad ook al leuk zonder versiersels, maar toch maar met gedaanquote:Op maandag 17 mei 2010 20:03 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Jaaaah die ben ik dus ook aan het maken!
En het schattige vlindertje voor mijn nicht uit een vorig topic = Fladder, maar dan zonder versiersels omdat ik 'em zo ook al mooi genoeg vond
Wat leukquote:Op maandag 17 mei 2010 20:46 schreef mijsje het volgende:
http://www.ravelry.com/patterns/recent?page=6![]()
kiek tan!
![]()
ik sta gewoon bij de nieuwe patronen
hoezo trots?
Ik dacht een suggestie te hebben maar nu zie ik ineens wat het probleem is denk ik.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:07 schreef mijsje het volgende:ik heb ruzie... en wel met de rand van de daisy-square... had ik geteld, nog eens geteld en nog eens geteld... en ik krijg Rnd 7 niet mooi vierkant... het lijkt meer een mislukte driehoek... maar het aantal steken en welke steken dat zijn klopt wel... ik zit m'n hoofd te breken op wat ik nou verkeerd heb gedaan...
iemand?
[ afbeelding ]
leuke projecten Bubbles, gezellig dat je mee komt kletsen
![]()
Mmascha, mijn eerste probeersel was ook met 9 bloemblaadjes, maar daar was ik gelukkig vrij op tijd achter, toen heb ik het nog uitgehaald...nu zijn het er weer gewoon 8, met het juiste aantal steken
quote:
Jaquote:Op maandag 17 mei 2010 21:48 schreef mijsje het volgende:mmascha, ik ga het morgen meteen proberen! dank je!
en bedanktdat je met zoiets kleins zo blij en trots kan zijn he?
Yachiru ook een Hilde?dat is inderdaad heel leuk, want zovaak kom ik ze ook niet tegen
(ik dacht echt dat je iets Japans in je had, met de naam Yachiru en je avatar...
)
Jaaah, ik ook! Ik wilde daarom ook maar eens Wie is de Mol kijken (keek het daarvoor nooit), maar vergat het steeds na de eerste aflevering..quote:Op maandag 17 mei 2010 21:58 schreef mijsje het volgende:vandaar! (ik vind Japan ook wel heel leuk, wil er altijd nog graag naartoe, dat is alleen maar aangewakkerd door de laatste serie "Wie is de Mol")
en ontopic, ik ga weer verder aan de angelwingsshawl in m'n warme bedje...zal halverwege de toer wel in slaap vallen... ben kapot!
Hier nog een Hilde!quote:Op maandag 17 mei 2010 21:25 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Wat leukGefeli!
Ik zie dat jij ook Hilde heet? Kom niet zo vaak mede-Hilde's tegenLeuk
Haj! Leuk, nog één!quote:
Dan houd je hem toch lekker zelf?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:16 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Het hoofdje van m'n olifantje is af. Ik vind mondjes erop borduren toch nog best lastig, maar het is gelukt![]()
En hij is echt superschattig ^_^ Dat wordt weer moeilijk om weggeven
er komen snel nieuwe designers bij, dus je moet even doorbladeren naar de volgende blz.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:49 schreef B.ertha het volgende:
Mijsje, ik zie je patroon niet? Wat is het, want ik herken niks en zie ook geen hilde?
Neej, ik geef hem gewoon aan m'n oma! Ze vind het zo leuk dat ik ben gaan haken, en ik weet zeker dat ze nu al weet dat ze iets leuks gaat krijgen. En ik kan 'em altijd nog zien als ik bij haar op bezoek gaquote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:20 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Dan houd je hem toch lekker zelf?
Komen wij over een paar jaar wel met een Fok! Rescue Unit langs om je uit je dierentuin uit te graven
Olifantenhoofd-zonder-oren foto ook goed?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:22 schreef trui het volgende:
[..]
er komen snel nieuwe designers bij, dus je moet even doorbladeren naar de volgende blz.
olifantenfoto graag, yachiru!!![]()
Dat kost wel 4,50 en dan wil ik eerst weten dat ik het ga makenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:46 schreef trui het volgende:
b.ertha, bij de wol staat dat 't geschikt is voor een naald van 9mm, terwijl het patroon het over 15 mm heeft. da's wel een verschil zeg! ik kan zo 12-3 ook niet zien hoeveel wol je ervoor nodig zou hebben. het zou toch wel in het patroon moeten staan, neem ik aan. wel lekker snel klaar, denk ik!
Volgens mij is het hetzelfde leeuwtje, uit dat boekje! Ik heb de baby leeuw gemaakt, die van jou is volgens mij wat groter, is het pappa leeuw? Het olifantje dat ik aan het maken ben is ook van haar. Die slurf, dat zit in het patroon. Je moet bij 2 toeren aan het eind van de slurf, eerst 6 vasten haken en dan 6 halve stokjes. Dan gaat het slurfje vanzelf een beetje omhoog staan, echt heel handig bedacht van haar!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:50 schreef trui het volgende:
ah, yachiru, uit dat boekje heb ik ook een paar dieren gemaakt, toevallig ook een olifantje en een leeuwtje, kijk:
[ afbeelding ]
daar had de leeuw nog geen gezichtje, later wel, maar daar kan ik zo gauw geen foto van vinden.het lukte me niet zo goed om de slurf omhoog te laten staan, het was dan ook mijn eerste amigurumi-probeersel.
Jaquote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:57 schreef trui het volgende:
ja ik had de vader leeuw gemaakt.en ik weet 't van die slurf, maar ik was toen nog niet zo thuis in al die steken en had geen idee.
inu, haha! jouw haak-engels is beter dan je haak-nl?
Nou, ik heb eens in het boekje gekeken en volgens mij ligt het niet aan jou hoorquote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:57 schreef trui het volgende:
ja ik had de vader leeuw gemaakt.en ik weet 't van die slurf, maar ik was toen nog niet zo thuis in al die steken en had geen idee.
inu, haha! jouw haak-engels is beter dan je haak-nl?
Ik snap wat je bedoeld, het is soms best verwarrendquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:05 schreef Inu het volgende:
[..]
JaIk heb het geleerd met Engelse patronen, dus ik heb wel een vaag idee van wat een stokje is, maar niet hoe dat dan is afgekort in een patroon
Oh mooooooooiquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:27 schreef trui het volgende:
je kunt 't hier vast wel bestellen.
over decadente bestellingen gesproken, ik heb zojuist post uit japan gekregen. om m'n volgende tassen mee te voeren:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:57 schreef Inu het volgende:
Oe, vandaag komt mn Happy Hooker boekHeb hem wel in het Engels besteld, anders moet ik eerst alle patronen gaan vertalen naar Engelse afkortingen
Zou ook niets voor mij zijn. Ik vind ze heel erg leuk maar ik heb een gruwelijke hekel aan in elkaar zetten dus dat gaat het bij mij niet worden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:29 schreef Lijnloos het volgende:
Al die beestjes zijn leuk hoor! (maar niks voor mij gok ik... hoe wel ik nog wel dat vrolijke beestjes haken boekje heb liggen en ze ook echt wel leuk vind, maar ik denk dat dat lange termijn wordt.
Trui, niet zeuren over technicalities. Je moet alleen wel je reputatie waarmakenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:45 schreef trui het volgende:
maar maar... ik heb deze week nog niks besteld!![]()
via etsy, bij dit winkeltje.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:00 schreef kwakz0r het volgende:
trui, waar heb je die stofjes besteld?ik wil "later" ook tassen gaan maken namelijk en ze zijn wel heeeeel leuk
Dat Hello Kitty stofje past ook heel goed bij mijn tas-in-wordingquote:
Dat wordt me toch iets te lastigquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:46 schreef trui het volgende:
arual! wat bijzonder! (en toevallig, dat we 't net over japan hadden). nu nog van die mooie stofjes vinden!
dat was het inderdaad, nu gaat het namelijk wel goed...quote:Op maandag 17 mei 2010 22:43 schreef trui het volgende:
mmijsje, ik heb niet zoveel tijd nu om het patroon en de foto helemaal naast elkaar te leggen en uit te pluizen, maar denk je er in elk geval aan om die hoek-steken (dus die serie waar ook de dubbele stokjes in zitten) allemaal in 1 steek te maken? misschien kom je dan wel uit op vier hoeken? maar 't kan ook best dat je inderdaad een hele ronde overgeslagen hebt. door die clusters van steken in de hoeken in die 6e ronde vermeerdert het totaal aantal steken natuurlijk. en als je dan het patroon voor die ronde erna perongeluk al volgt, kom je niet goed uit. succes!
en wat leuk dat je tussen de designers staat!![]()
Bubbles, welkom hier. leuke dingen heb je gemaakt zeg! die kip is echt heel grappig.en dat probleem met zpaghetti herken ik wel ja, erg vervelend dat die dikte zo kan verschillen.
succes er nog mee!
lotjeB, leuk! zet 'm op!![]()
Wat een leuke spulletjes verkopen ze daar!quote:
Ooooh die schildpad is echt super!!! Er kunnen ook nog kleine schildpadjes in de eieren hè?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:27 schreef NijntjesUk het volgende:
Wat een leuke dingen zijn er weer gemaakt! Hoewel ik die kip geweldig gemaakt vind, Bubbles, vind ik het het minst leuke patroon in het boekje.. gelukkig maar dat smaken verschillen![]()
Fijn dat je er nu achter bent, Mijsje, wat het probleem was en wat leuk dat je bij de designers staat!
Ik moet mn vliegtuig in elkaar zetten, maar heb geen zin.. ben stiekem al met een schildpad (waarbij je eieren in het lichaam kunt stoppen) begonnen, haha..
Mooie daisy square, Mijsje! Goed gelukt!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:11 schreef mijsje het volgende:klaar!
[ afbeelding ]
ow, btw, het is "maar" 15cm groot... dat is weer een beetje jammer... of het moet groter gemaakt worden door nog een paar randen eromheen...
Leuk idee, zo'n schildpadwaar heb je dat patroon vandaan NijntjesUk? (en ehm,
wel je vliegtuig nog even afmaken om hier even te laten zien hoor!!!
)
Mooi geworden, mijsje!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:11 schreef mijsje het volgende:klaar!
[ afbeelding ]
ow, btw, het is "maar" 15cm groot... dat is weer een beetje jammer... of het moet groter gemaakt worden door nog een paar randen eromheen...
Dan neem ik toch iets van soortgelijke dikte? Of zou dat moeilijk zijn..quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:25 schreef Doedezemaar het volgende:
B.ertha, Lion Brand is volgens mij alleen in de VS verkrijgbaar.
Nee,ik heb bollen van Lion Brand gehad, die Thick&Easy... Gekocht in Brabant bij De Greefquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:05 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dan neem ik toch iets van soortgelijke dikte? Of zou dat moeilijk zijn..
Tijd voor de volgende volksverhuizing in de Lage Landenquote:Op woensdag 19 mei 2010 00:30 schreef trui het volgende:
ah, gewoon in Brabant te koop! zo zie je maar.
Weet ik wel, Trui. Het metrische systeem is meer mijn pet peeve omdat mijn hobby koken lange tijd hierdoor gefrustreerd werd. Gelukkig zakte dat weg toen ik geen keuken meer had.quote:caroline, al ging iedereen over op centimeters, in dit geval verandert dat niks aan de gewenste grootte van het in te sturen vierkantje. het moet dus ongeveer 20cm breed worden. althans ik neem aan dat ze met 'from side to side' niet de diagonaal bedoelt. ik ga 'm binnenkort proberen te maken met wat dikker garen en naald nr. 6. heb deze dagen helaas vrijwel geen haaktijd want erg druk met werken, maar allez. krystal krochet moet nog maar even wachten.
Met Saskia wol en haaknaald 4 kom ik tot 18x18cm. Ik ga het eerst maar met naald 5 proberen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:30 schreef trui het volgende:
ah, gewoon in Brabant te koop! zo zie je maar.
mijsje, wat fijn dat 't toch gelukt is met de vierkantigheid van je square.en ja, die beestjes heb ik hier natuurlijk destijds al geshowd, maar dat had yachiru vast niet allemaal teruggelezen.
spiegelei, ik had heel je tas over 't hoofd gezien!hij wordt mooi!!! en de stapelringen vind ik ook heel leuk gelukt. wel prettig dat je er even bij vermeldde dat de bovenste een libelle is, hehheh.
maar ach, beestjes, beeheeheestjes!
caroline, al ging iedereen over op centimeters, in dit geval verandert dat niks aan de gewenste grootte van het in te sturen vierkantje. het moet dus ongeveer 20cm breed worden. althans ik neem aan dat ze met 'from side to side' niet de diagonaal bedoelt. ik ga 'm binnenkort proberen te maken met wat dikker garen en naald nr. 6. heb deze dagen helaas vrijwel geen haaktijd want erg druk met werken, maar allez. krystal krochet moet nog maar even wachten.
nijntjesUK, ik ben benieuwd naar je schildpad. een eierwarm-model, bedoel je? ik kwam op ravelry ook een leuke schildpad tegen onlangs, die je uit z'n schild kunt halen (en er weer in kunt stoppen).
Ze vond het geweldigquote:Op woensdag 19 mei 2010 09:45 schreef Lijnloos het volgende:
Inu, wat gaaf is het geworden! Ziet er erg smakelijk uit hoor! (die ondersten zijn echt toch?)![]()
Was je moeder er blij mee?
Hahaha... Ik ook!quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:46 schreef mijsje het volgende:leuk Bubbles
ik ben benieuwd naar jouw resultaat
Dankjewel voor de tips trui. Ik ga eens even proberen wat ik het mooist vind. En die tutorial bekijken. Ik denk dat dat het gaat worden.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:00 schreef trui het volgende:
wow inu, prachtig!en die echte lijken me ook niet te versmaden!
mmascha, ik heb ook een naald 5 liggen. misschien dat dan eerst proberen...
aan elkaar haken is niet moeilijk. wil je het aan de bovenkant doen, zodat je een zichtbaar randje krijgt, of juist liever aan de onderkant dus onzichtbaar? als je voor de eerste optie gaat zou ik het met vasten doen, dus vierkantjes met de achterkant tegen elkaar leggen, goed kijken of de steken een beetje aardig kloppen tegenover elkaar, en dan telkens door beide steken heen een vaste maken.
aan de onderkant heb ik het met slipstitch gedaan, dus met halve vasten. en dan leg je dus de goede kanten tegen elkaar en haakt steeds de buitenste lusjes samen. zie lucy's tutorial.
caroline, geen keuken meer?! da's wel 't andere uiterste!
Ja dat kan zo maar gebeuren. Echtscheiding, nieuw huis, prutsaannemer die zijn werk niet afmaakt en toen was aan het eind van de rit ook geen geld meer over voor een keuken.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:00 schreef trui het volgende:
caroline, geen keuken meer?! da's wel 't andere uiterste!
Mijsje wat mooi zijn ze geworden en nog praktisch ook. Help me over 5 jaar herinneren dat ik zelf ook zo'n setje maakquote:Op woensdag 19 mei 2010 13:30 schreef mijsje het volgende:
ik heb er nog een kantje bijgemaakt, en die op de achterkant met vasten (zichtbaar dus aan de buitenkant) vastgemaakt.het is nu een potholder (pannenonderzetter) maar dan wel voor kleine maten pannen (steelpannetjes kunnen er prima op
)
Hij is af! Als je het patroontje eenmaal doorhebt is het goed te doen. En lekker snel klaar met zo'n grote naaldquote:Op woensdag 19 mei 2010 18:21 schreef mijsje het volgende:Caroline kwartet...
bubbles, kan ik je ergens mee helpen bij het patroon? of kom je er wel uit?
Je kunt er wel een international abonnement op nemen https://w1.buysub.com/pubs/IM/FCT/fct_intl_subs_v10.jsp?cds_page_id=60996&cds_mag_code=FCT&id=1274297266424&lsid=31391427391035171&vid=2 met creditcard.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:23 schreef mmascha het volgende:
Je kan vanuit Nederland geen abonnement nemen iig. Misschien dat er bij die Amerikaanse boekenwinkel in Amsterdam wel losse nummers te koop zijn?
Ik begrijp daaruit dat je dan alle patronen online kan bekijken? Het lijkt mij juist zo leuk om een echt blad in handen te hebben(scheelt weer patronen printen). Het ziet er ook altijd zo vrolijk uit!quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Je kunt er wel een international abonnement op nemen https://w1.buysub.com/pubs/IM/FCT/fct_intl_subs_v10.jsp?cds_page_id=60996&cds_mag_code=FCT&id=1274297266424&lsid=31391427391035171&vid=2 met creditcard.
Bij die boekwinkel bij het Spui heb ik ooit vooral heel veel breitijdschriften gezien, ik zal een vriendin eens vragen of ze eens voor me kan gaan kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |