quote:
Jaquote:Op maandag 17 mei 2010 21:48 schreef mijsje het volgende:mmascha, ik ga het morgen meteen proberen! dank je!
en bedanktdat je met zoiets kleins zo blij en trots kan zijn he?
Yachiru ook een Hilde?dat is inderdaad heel leuk, want zovaak kom ik ze ook niet tegen
(ik dacht echt dat je iets Japans in je had, met de naam Yachiru en je avatar...
)
Jaaah, ik ook! Ik wilde daarom ook maar eens Wie is de Mol kijken (keek het daarvoor nooit), maar vergat het steeds na de eerste aflevering..quote:Op maandag 17 mei 2010 21:58 schreef mijsje het volgende:vandaar! (ik vind Japan ook wel heel leuk, wil er altijd nog graag naartoe, dat is alleen maar aangewakkerd door de laatste serie "Wie is de Mol")
en ontopic, ik ga weer verder aan de angelwingsshawl in m'n warme bedje...zal halverwege de toer wel in slaap vallen... ben kapot!
Hier nog een Hilde!quote:Op maandag 17 mei 2010 21:25 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Wat leukGefeli!
Ik zie dat jij ook Hilde heet? Kom niet zo vaak mede-Hilde's tegenLeuk
Haj! Leuk, nog één!quote:
Dan houd je hem toch lekker zelf?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:16 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Het hoofdje van m'n olifantje is af. Ik vind mondjes erop borduren toch nog best lastig, maar het is gelukt![]()
En hij is echt superschattig ^_^ Dat wordt weer moeilijk om weggeven
er komen snel nieuwe designers bij, dus je moet even doorbladeren naar de volgende blz.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:49 schreef B.ertha het volgende:
Mijsje, ik zie je patroon niet? Wat is het, want ik herken niks en zie ook geen hilde?
Neej, ik geef hem gewoon aan m'n oma! Ze vind het zo leuk dat ik ben gaan haken, en ik weet zeker dat ze nu al weet dat ze iets leuks gaat krijgen. En ik kan 'em altijd nog zien als ik bij haar op bezoek gaquote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:20 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Dan houd je hem toch lekker zelf?
Komen wij over een paar jaar wel met een Fok! Rescue Unit langs om je uit je dierentuin uit te graven
Olifantenhoofd-zonder-oren foto ook goed?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:22 schreef trui het volgende:
[..]
er komen snel nieuwe designers bij, dus je moet even doorbladeren naar de volgende blz.
olifantenfoto graag, yachiru!!![]()
Dat kost wel 4,50 en dan wil ik eerst weten dat ik het ga makenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:46 schreef trui het volgende:
b.ertha, bij de wol staat dat 't geschikt is voor een naald van 9mm, terwijl het patroon het over 15 mm heeft. da's wel een verschil zeg! ik kan zo 12-3 ook niet zien hoeveel wol je ervoor nodig zou hebben. het zou toch wel in het patroon moeten staan, neem ik aan. wel lekker snel klaar, denk ik!
Volgens mij is het hetzelfde leeuwtje, uit dat boekje! Ik heb de baby leeuw gemaakt, die van jou is volgens mij wat groter, is het pappa leeuw? Het olifantje dat ik aan het maken ben is ook van haar. Die slurf, dat zit in het patroon. Je moet bij 2 toeren aan het eind van de slurf, eerst 6 vasten haken en dan 6 halve stokjes. Dan gaat het slurfje vanzelf een beetje omhoog staan, echt heel handig bedacht van haar!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:50 schreef trui het volgende:
ah, yachiru, uit dat boekje heb ik ook een paar dieren gemaakt, toevallig ook een olifantje en een leeuwtje, kijk:
[ afbeelding ]
daar had de leeuw nog geen gezichtje, later wel, maar daar kan ik zo gauw geen foto van vinden.het lukte me niet zo goed om de slurf omhoog te laten staan, het was dan ook mijn eerste amigurumi-probeersel.
Jaquote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:57 schreef trui het volgende:
ja ik had de vader leeuw gemaakt.en ik weet 't van die slurf, maar ik was toen nog niet zo thuis in al die steken en had geen idee.
inu, haha! jouw haak-engels is beter dan je haak-nl?
Nou, ik heb eens in het boekje gekeken en volgens mij ligt het niet aan jou hoorquote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:57 schreef trui het volgende:
ja ik had de vader leeuw gemaakt.en ik weet 't van die slurf, maar ik was toen nog niet zo thuis in al die steken en had geen idee.
inu, haha! jouw haak-engels is beter dan je haak-nl?
Ik snap wat je bedoeld, het is soms best verwarrendquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:05 schreef Inu het volgende:
[..]
JaIk heb het geleerd met Engelse patronen, dus ik heb wel een vaag idee van wat een stokje is, maar niet hoe dat dan is afgekort in een patroon
Oh mooooooooiquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:27 schreef trui het volgende:
je kunt 't hier vast wel bestellen.
over decadente bestellingen gesproken, ik heb zojuist post uit japan gekregen. om m'n volgende tassen mee te voeren:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 10:57 schreef Inu het volgende:
Oe, vandaag komt mn Happy Hooker boekHeb hem wel in het Engels besteld, anders moet ik eerst alle patronen gaan vertalen naar Engelse afkortingen
Zou ook niets voor mij zijn. Ik vind ze heel erg leuk maar ik heb een gruwelijke hekel aan in elkaar zetten dus dat gaat het bij mij niet worden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:29 schreef Lijnloos het volgende:
Al die beestjes zijn leuk hoor! (maar niks voor mij gok ik... hoe wel ik nog wel dat vrolijke beestjes haken boekje heb liggen en ze ook echt wel leuk vind, maar ik denk dat dat lange termijn wordt.
Trui, niet zeuren over technicalities. Je moet alleen wel je reputatie waarmakenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:45 schreef trui het volgende:
maar maar... ik heb deze week nog niks besteld!![]()
via etsy, bij dit winkeltje.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 12:00 schreef kwakz0r het volgende:
trui, waar heb je die stofjes besteld?ik wil "later" ook tassen gaan maken namelijk en ze zijn wel heeeeel leuk
Dat Hello Kitty stofje past ook heel goed bij mijn tas-in-wordingquote:
Dat wordt me toch iets te lastigquote:Op dinsdag 18 mei 2010 14:46 schreef trui het volgende:
arual! wat bijzonder! (en toevallig, dat we 't net over japan hadden). nu nog van die mooie stofjes vinden!
dat was het inderdaad, nu gaat het namelijk wel goed...quote:Op maandag 17 mei 2010 22:43 schreef trui het volgende:
mmijsje, ik heb niet zoveel tijd nu om het patroon en de foto helemaal naast elkaar te leggen en uit te pluizen, maar denk je er in elk geval aan om die hoek-steken (dus die serie waar ook de dubbele stokjes in zitten) allemaal in 1 steek te maken? misschien kom je dan wel uit op vier hoeken? maar 't kan ook best dat je inderdaad een hele ronde overgeslagen hebt. door die clusters van steken in de hoeken in die 6e ronde vermeerdert het totaal aantal steken natuurlijk. en als je dan het patroon voor die ronde erna perongeluk al volgt, kom je niet goed uit. succes!
en wat leuk dat je tussen de designers staat!![]()
Bubbles, welkom hier. leuke dingen heb je gemaakt zeg! die kip is echt heel grappig.en dat probleem met zpaghetti herken ik wel ja, erg vervelend dat die dikte zo kan verschillen.
succes er nog mee!
lotjeB, leuk! zet 'm op!![]()
Wat een leuke spulletjes verkopen ze daar!quote:
Ooooh die schildpad is echt super!!! Er kunnen ook nog kleine schildpadjes in de eieren hè?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:27 schreef NijntjesUk het volgende:
Wat een leuke dingen zijn er weer gemaakt! Hoewel ik die kip geweldig gemaakt vind, Bubbles, vind ik het het minst leuke patroon in het boekje.. gelukkig maar dat smaken verschillen![]()
Fijn dat je er nu achter bent, Mijsje, wat het probleem was en wat leuk dat je bij de designers staat!
Ik moet mn vliegtuig in elkaar zetten, maar heb geen zin.. ben stiekem al met een schildpad (waarbij je eieren in het lichaam kunt stoppen) begonnen, haha..
Mooie daisy square, Mijsje! Goed gelukt!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:11 schreef mijsje het volgende:klaar!
[ afbeelding ]
ow, btw, het is "maar" 15cm groot... dat is weer een beetje jammer... of het moet groter gemaakt worden door nog een paar randen eromheen...
Leuk idee, zo'n schildpadwaar heb je dat patroon vandaan NijntjesUk? (en ehm,
wel je vliegtuig nog even afmaken om hier even te laten zien hoor!!!
)
Mooi geworden, mijsje!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:11 schreef mijsje het volgende:klaar!
[ afbeelding ]
ow, btw, het is "maar" 15cm groot... dat is weer een beetje jammer... of het moet groter gemaakt worden door nog een paar randen eromheen...
Dan neem ik toch iets van soortgelijke dikte? Of zou dat moeilijk zijn..quote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:25 schreef Doedezemaar het volgende:
B.ertha, Lion Brand is volgens mij alleen in de VS verkrijgbaar.
Nee,ik heb bollen van Lion Brand gehad, die Thick&Easy... Gekocht in Brabant bij De Greefquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:05 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dan neem ik toch iets van soortgelijke dikte? Of zou dat moeilijk zijn..
Tijd voor de volgende volksverhuizing in de Lage Landenquote:Op woensdag 19 mei 2010 00:30 schreef trui het volgende:
ah, gewoon in Brabant te koop! zo zie je maar.
Weet ik wel, Trui. Het metrische systeem is meer mijn pet peeve omdat mijn hobby koken lange tijd hierdoor gefrustreerd werd. Gelukkig zakte dat weg toen ik geen keuken meer had.quote:caroline, al ging iedereen over op centimeters, in dit geval verandert dat niks aan de gewenste grootte van het in te sturen vierkantje. het moet dus ongeveer 20cm breed worden. althans ik neem aan dat ze met 'from side to side' niet de diagonaal bedoelt. ik ga 'm binnenkort proberen te maken met wat dikker garen en naald nr. 6. heb deze dagen helaas vrijwel geen haaktijd want erg druk met werken, maar allez. krystal krochet moet nog maar even wachten.
Met Saskia wol en haaknaald 4 kom ik tot 18x18cm. Ik ga het eerst maar met naald 5 proberen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:30 schreef trui het volgende:
ah, gewoon in Brabant te koop! zo zie je maar.
mijsje, wat fijn dat 't toch gelukt is met de vierkantigheid van je square.en ja, die beestjes heb ik hier natuurlijk destijds al geshowd, maar dat had yachiru vast niet allemaal teruggelezen.
spiegelei, ik had heel je tas over 't hoofd gezien!hij wordt mooi!!! en de stapelringen vind ik ook heel leuk gelukt. wel prettig dat je er even bij vermeldde dat de bovenste een libelle is, hehheh.
maar ach, beestjes, beeheeheestjes!
caroline, al ging iedereen over op centimeters, in dit geval verandert dat niks aan de gewenste grootte van het in te sturen vierkantje. het moet dus ongeveer 20cm breed worden. althans ik neem aan dat ze met 'from side to side' niet de diagonaal bedoelt. ik ga 'm binnenkort proberen te maken met wat dikker garen en naald nr. 6. heb deze dagen helaas vrijwel geen haaktijd want erg druk met werken, maar allez. krystal krochet moet nog maar even wachten.
nijntjesUK, ik ben benieuwd naar je schildpad. een eierwarm-model, bedoel je? ik kwam op ravelry ook een leuke schildpad tegen onlangs, die je uit z'n schild kunt halen (en er weer in kunt stoppen).
Ze vond het geweldigquote:Op woensdag 19 mei 2010 09:45 schreef Lijnloos het volgende:
Inu, wat gaaf is het geworden! Ziet er erg smakelijk uit hoor! (die ondersten zijn echt toch?)![]()
Was je moeder er blij mee?
Hahaha... Ik ook!quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:46 schreef mijsje het volgende:leuk Bubbles
ik ben benieuwd naar jouw resultaat
Dankjewel voor de tips trui. Ik ga eens even proberen wat ik het mooist vind. En die tutorial bekijken. Ik denk dat dat het gaat worden.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:00 schreef trui het volgende:
wow inu, prachtig!en die echte lijken me ook niet te versmaden!
mmascha, ik heb ook een naald 5 liggen. misschien dat dan eerst proberen...
aan elkaar haken is niet moeilijk. wil je het aan de bovenkant doen, zodat je een zichtbaar randje krijgt, of juist liever aan de onderkant dus onzichtbaar? als je voor de eerste optie gaat zou ik het met vasten doen, dus vierkantjes met de achterkant tegen elkaar leggen, goed kijken of de steken een beetje aardig kloppen tegenover elkaar, en dan telkens door beide steken heen een vaste maken.
aan de onderkant heb ik het met slipstitch gedaan, dus met halve vasten. en dan leg je dus de goede kanten tegen elkaar en haakt steeds de buitenste lusjes samen. zie lucy's tutorial.
caroline, geen keuken meer?! da's wel 't andere uiterste!
Ja dat kan zo maar gebeuren. Echtscheiding, nieuw huis, prutsaannemer die zijn werk niet afmaakt en toen was aan het eind van de rit ook geen geld meer over voor een keuken.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:00 schreef trui het volgende:
caroline, geen keuken meer?! da's wel 't andere uiterste!
Mijsje wat mooi zijn ze geworden en nog praktisch ook. Help me over 5 jaar herinneren dat ik zelf ook zo'n setje maakquote:Op woensdag 19 mei 2010 13:30 schreef mijsje het volgende:
ik heb er nog een kantje bijgemaakt, en die op de achterkant met vasten (zichtbaar dus aan de buitenkant) vastgemaakt.het is nu een potholder (pannenonderzetter) maar dan wel voor kleine maten pannen (steelpannetjes kunnen er prima op
)
Hij is af! Als je het patroontje eenmaal doorhebt is het goed te doen. En lekker snel klaar met zo'n grote naaldquote:Op woensdag 19 mei 2010 18:21 schreef mijsje het volgende:Caroline kwartet...
bubbles, kan ik je ergens mee helpen bij het patroon? of kom je er wel uit?
Je kunt er wel een international abonnement op nemen https://w1.buysub.com/pubs/IM/FCT/fct_intl_subs_v10.jsp?cds_page_id=60996&cds_mag_code=FCT&id=1274297266424&lsid=31391427391035171&vid=2 met creditcard.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:23 schreef mmascha het volgende:
Je kan vanuit Nederland geen abonnement nemen iig. Misschien dat er bij die Amerikaanse boekenwinkel in Amsterdam wel losse nummers te koop zijn?
Ik begrijp daaruit dat je dan alle patronen online kan bekijken? Het lijkt mij juist zo leuk om een echt blad in handen te hebben(scheelt weer patronen printen). Het ziet er ook altijd zo vrolijk uit!quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Je kunt er wel een international abonnement op nemen https://w1.buysub.com/pubs/IM/FCT/fct_intl_subs_v10.jsp?cds_page_id=60996&cds_mag_code=FCT&id=1274297266424&lsid=31391427391035171&vid=2 met creditcard.
Bij die boekwinkel bij het Spui heb ik ooit vooral heel veel breitijdschriften gezien, ik zal een vriendin eens vragen of ze eens voor me kan gaan kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |